Péage - Liber-t badge ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:04
Voor het geval WAT ALS: Je kan je Badge gewoon laten zien bij de bemande tolpoorten, dan scannen ze de barcode. Zijn die er niet druk je op de Assistance knop en kan je (neem ik aan) gewoon het badge nummer doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb voor mijn badge (uit 2013) gewoon het zekere voor het onzekere genomen. En dus bij AREA op tijd een nieuwe besteld.

Wist ik tenminste zeker dat ik een werkende badge had ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb in 2015 zo'n badge gebruikt voor mijn eigen auto (personenauto). Nu willen we dit jaar weer naar Frankrijk met een gehuurde camper. Weet iemand of je die badge dan zo in die camper kunt hangen (en bij de poortjes doorrijden ;)) of moet je hiervoor een speciaal abonnement oid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Palomar schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:21:
Ik heb in 2015 zo'n badge gebruikt voor mijn eigen auto (personenauto). Nu willen we dit jaar weer naar Frankrijk met een gehuurde camper. Weet iemand of je die badge dan zo in die camper kunt hangen (en bij de poortjes doorrijden ;)) of moet je hiervoor een speciaal abonnement oid hebben?
Campers kennen andere tarieven dan personenauto's, dus je hebt er ook een ander abonnement voor.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tomatoman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:40:
[...]

Campers kennen andere tarieven dan personenauto's, dus je hebt er ook een ander abonnement voor.
ja dat snap ik, maar zou die niet automatisch herkennen dat het een camper is en dat automatisch op jouw badge in rekening brengen? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Palomar schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:24:
[...]

ja dat snap ik, maar zou die niet automatisch herkennen dat het een camper is en dat automatisch op jouw badge in rekening brengen? Iemand hier ervaring mee?
Mijn ervaring bij Franse tolwegen is dat tariefklasse bij in/uitrijden automatisch bepaald wordt, en als je het er niet mee eens bent je via de intercom kunt klagen (of bij een tolbadge achteraf). Volgens mij is dat bij een tolbadge niet anders.

Stel je rijdt met een bagagewagentje of caravan naar de camping in Frankrijk. Dan val je in de categorie auto+aanhanger. Vanuit de camping maak je nog een aantal dagtochtjes uiteraard zonder aanhanger. Dan zou het toch niet logisch zijn als je 2 tolbadges zou moeten hebben ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:36:
[...]

Mijn ervaring bij Franse tolwegen is dat tariefklasse bij in/uitrijden automatisch bepaald wordt, en als je het er niet mee eens bent je via de intercom kunt klagen (of bij een tolbadge achteraf). Volgens mij is dat bij een tolbadge niet anders.

Stel je rijdt met een bagagewagentje of caravan naar de camping in Frankrijk. Dan val je in de categorie auto+aanhanger. Vanuit de camping maak je nog een aantal dagtochtjes uiteraard zonder aanhanger. Dan zou het toch niet logisch zijn als je 2 tolbadges zou moeten hebben ?
idd, dat idee had ik ook. Ik neem die badge dus gewoon mee en zie wel of het lukt. Als ie helemaal niet open gaat dan zie ik het dan wel weer (en de mensen achter dan denken van 'domme toerist' :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Palomar schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:14:
[...]

idd, dat idee had ik ook. Ik neem die badge dus gewoon mee en zie wel of het lukt. Als ie helemaal niet open gaat dan zie ik het dan wel weer (en de mensen achter dan denken van 'domme toerist' :'))
Dat is toch de nationale hobby van Nederlanders ? Daar staan we toch om bekend ? Op zwarte zaterdag zonder tolbadge het Telepeage-poortje voor <2 meter met je sleurhut inrijden en vervolgens niet achteruit kunnen rijden ? })

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Zojuist ontdekt: bij Bip & Go kun je met de promotiecode NORAUTOBIP2017 € 9 korting krijgen als je een abonnement afsluit. Geldig tot 9-7-2017. Je betaalt dan eenmalig:

• activeringskosten € 10 + verzending badge naar Nederland € 10 - korting € 9 = € 11

En verder betaal je - naast het tolgeld - € 1,70 per maand in iedere maand dat je de badge daadwerkelijk gebruikt; je betaalt niets in maanden dat je de badge niet gebruikt. Sneaky addertje onder het gras: als je de badge langer dan een jaar niet gebruikt, betaal je ook nog eens € 10.

Een daarnaast moet je nog eens verzendkosten betalen als je het abonnement beëindigt. Je moet de badge dan namelijk naar Frankrijkt terugsturen.

Verder kun je de badge ook in Spanje gebruiken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Bedankt @Tomatoman. Hier ook besteld.
Ga in Augustus naar Frankrijk én Spanje en dit lijkt me wel handig.
De tweaker in mij vindt dit ook wel interessant! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Beta op 07-07-2017 09:17 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tomatoman schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:31:
Ik zie dat de on-board unit (OBU) van Bip & Go in Frankrijk en Spanje bruikbaar is, maar ik kwam bij het rondklikken in dit topic ook een kastje tegen dat ook nog in Italië bruikbaar is. Handig! Ik weet alleen niet meer welke aanbieder dat was. Is er ergens een overzichtje waarin de verschillende aanbieders zijn opgesomd?

Als zijsprongetje dat wellicht interessant is in de context van dit topic:
Er is op dit moment nog steeds sprake van een tolplein op de linkeroever van de Oosterweelverbinding, het wegenproject om met een aantal tunnels de Antwerpse ring te sluiten. Hoewel het project politiek zeer beladen is en het nog niet duidelijk is welke ontwerpwijzigingen eraan komen, is het tolplein nog steeds in het ontwerp opgenomen (welkom in 2017 beste politici, don't ask :X). Ik werk voor het studiebureau (ingenieursbureau) dat het ontwerp maakt voor de Oosterweelverbinding en ben onder meer verantwoordelijk voor het ontwerp en het programa van eisen van alle tolinstallaties. Daarin heb ik onder meer opgenomen dat het tolsysteem in alle tollanen met alle gangbare on-board units moet functioneren die voldoen aan de nieuwe NEN-normen voor universele OBU's. Dus niet alleen de OBU's van het Belgische teletolsysteem. Dat is het maximale wat ik voor jullie heb kunnen betekenen om te voorkomen dat je straks een auto vol tolkastjes krijgt :)
De fout is in 1974 ontstaan toen ze in Belgie zijn gestopt met iedere wegontwikkeling dan ook. Ze hadden toen meteen de oost zuid ring moeten aanleggen. Het verkeersknooppunt bij ranst ligt er al 40 jaar verpauperd bij met aangelegde taluten en viaducten die over bomen heen hangen.

Ik vermijd die ho als de pest en als ik op vakantie ga rij ik een stukje om via verviers-spa. Dat is komischerwijs ook het best onderhouden stuk snelweg van belgie. Omdat ze de formule1 niet willen verliezen en die begonnen te klagen over het slechte wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05
Ik heb zo'n badge gekocht en uitgeleend aan iemand die er gisteren mee door Frankrijk is gereden. Die heeft bevestigd dat het werkt maar ik zie nergens in het online account op Area-Enligne.fr dat er iets is geregistreerd?

Zit daar een vertraging in? Zo ja, hoe lang het duurt het voordat je je ritten online kunt terugvinden in je Area-Enligne account?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Bij mij is het (APRR) pas na een maand zichtbaar dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfkuipers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-01-2022
Bij APRR wordt per kalendermaand afgerekend. Halverwege de maand komt de rekening voor de afgelopen maand. En als je abonnement met de creditcard wordt afgerekend, kun je nog een maand later betalen ;)

Overigens dateert mijn APRR badge van 2011 en hij deed het dit jaar nog uitstekend.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27
Twee weken voor onze vakantie zo'n Bip-and-Go gehaald. Arriveerde op tijd voor ons vertrek en we zijn niets dan tevreden. Topding :)

€136,- voor de hele vakantie. Oef, dat tikt best aan zeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Liegebeest op 07-09-2017 08:39 ]

Liege, liege, liegebeest!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06
De vraag van de batterijduur kan ik beantwoorden; Mijn badge van Sanef uit 2011 deed deze zomer helemaal niets meer. Gebeld met Sanef, ik mag deze terugsturen en krijg een nieuwe toegestuurd.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• RadioAir
Voor het besparen op tol icm telepeage is de app Peago nog een aanrader trouwens. Kan flink schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:37
Dit soort oproepen zijn niet de bedoeling hier, hoe verleidelijk ook.
Dergelijke acties moeten in Aanbiedingen en Kortingscodes aangeboden worden.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 08-02-2018 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkerkhov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:55
Kortingscode die zojuist werkte: AFSUNBIP2018.

:)

Jeroen K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb in 2015 zo'n tolbadge gekocht voor de franse autoroute en dat jaar gebruikt. Daarna niet meer. Nu, ruim 3 jaar later, wil ik hem weer gebruiken, maar ik weet niet of de batterij het nog wel doet. Volgens de anwb gaat de batterij 7 jaar mee. Heeft iemand hier ook ervaringen mee of ie het na 3-4 jaar nog steeds doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Palomar schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:35:
Ik heb in 2015 zo'n tolbadge gekocht voor de franse autoroute en dat jaar gebruikt. Daarna niet meer. Nu, ruim 3 jaar later, wil ik hem weer gebruiken, maar ik weet niet of de batterij het nog wel doet. Volgens de anwb gaat de batterij 7 jaar mee. Heeft iemand hier ook ervaringen mee of ie het na 3-4 jaar nog steeds doet?
Geen probleem!

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 2 Laatste