Tolbadge Frankrijk de moeite waard?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Via groupon de BIP&Go besteld, alleen heb ik problemen met inloggen. WW reset via klantnummer of email komt niet binnen, en het nummer wat op hun site staat lijkt niet in gebruik?

Hun eerste factuur van 0,01 cent wel op dat adres binnen gekregen, dus het zou wel bekend moeten zijn bij ze
.

Laat maar blijkbaar eerder een mail gehad waarbij je eerst een WW moet aanmaken |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Rev! op 15-02-2023 17:52 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
latje21 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:58:
Is er ook iemand die ervaring heeft met een tolbadge i.c.m. een dakkoffer die vrij ver boven de voorruit hangt? Pikt de tolpoort het signaal dan nog steeds naar behoren?
Voorbeeld (niet mijn auto overigens :+ ):
[Afbeelding]
Dat ging bij mij gewoon goed met een Seat Leon. ([edit], ik had je post niet goed gelezen, ik dacht dat je de hoogte met dakkoffer bedoelde, maar je bedoelt dat ie over de voorruit hangt. Geen ervaring mee, excuses).

Voor komende vakantie heb ik echter als het goed is een nieuwe auto die wat hoger is (type SUV). Ga nog even nameten als ik die heb of de totale hoogte nog voldoet voor die poortjes...

Heb overigens nog zo'n tolbadge liggen uit 2015. Ik ga er even vanuit dat die niet meer werkt qua batterij (ga het er ook niet op wagen). Heb hem al een paar jaar niet gebruikt vanwege de corona-jaren en afgelopen jaar naar oost Frankrijk geweest waar geen tolwegen waren. Ook reden we voorheen vaak buiten de drukke periodes en dan was die tolbadge niet eens echt nodig, omdat er sowieso geen rijen waren. Het was wel weer handig voor het declareren (leaseauto). Je krijgt alles in 1 overzicht, ipv. dat je de bonnetjes zorgvuldig moet bewaren.

Dit jaar reizen we omdat we nu gebonden zijn aan de schoolvakanties op een zwarte zaterdag... Ben wel van plan om even een nieuwe tolbadge te halen, want ik vermoed dat we er dan wel profijt van kunnen hebben (mits mijn auto niet te hoog is met dakkoffer :X)

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 16-02-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Om op een dakkoffer terug te komen. Ik heb eens uitgerekend. Mijn nieuwe auto is 1,58 hoog. De dakkoffer is 0,42. Dat is precies 2 meter. Dan zijn de dakdragers ook nog wel zo'n 5 centimeter hoog. Totale hoogte wordt dan 2,05 meter. Is dat een no go om door die tolpoortjes van max. 2 meter te gaan? Of is jullie ervaring dat dat nog wel kan? Lijkt me toch een beetje tricky eerlijk gezegd...

Als het niet kan is een tolbadge ook een beetje overbodig lijkt me? Want meeste van die tolpoortjes voor de tolbadge zijn volgens mij met 2M hoogte restrictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zit ook net boven de 2mt en heb het nooit aangedurfd door de 2mt poortjes te gaan (er zal vast marge op zitten)

Gewoon door de poortjes zonder hoogte restrictie gaan, meestal helemaal rechts, dat werkt vrijwel net zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja, het lijkt mij ook niet fijn als het poortje niet opengaat en dat je achteruit weer terug moet :X Of dat je tegen een balk op 2 meter hoogte knalt en je dakkoffer kapot is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:26

Eagle Creek

Breathing security

D.deJong schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:52:
Ik gebruik hem ook al 3 jaar en ik ben er erg blij mee, niet meer klooien met creditcard en kaartjes. Wel ieder jaar weer spannend de eerste keer of hij het nog doet, de batterij is niet te testen.
We zijn inmiddels paar jaar verder - de badge is sowieso te testen bij een aantal ANWB-winkels maar zou je met een Flipper Zero ook niet een eind kunnen komen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:33
Hij ligt sinds Corona al weer een paar jaar werkeloos in een laatje maar komende zomer moet hij er weer aan geloven. Eerst maar eens langs ANWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrElmo
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-05 21:41
Het is alweer even stil in dit topic, maar ik zit voor komende zomer er ook aan te denken om een tolbadge voor Frankrijk aan te schaffen. Met name vanwege het gemak/comfort. Wat ik me nog wel afvraag: het apparaat doet 'piep' als je door het poortje rijdt, hoe luid is die piep (vergelijkbaar met een supermarkt scanner, of zoals een rookmelder)? Het hele idee van de tolbadge is dat dochterlief achterin kan blijven slapen, maar die vlieger gaat (waarschijnlijk) niet op als het een heel indringende piep is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-05 13:27
Ze zal er niet van wakker worden, is maar een bescheiden piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 02:00
Nee het klinkt zeker niet als een rookmelder, anders was deze tolbadge lang niet zo populair...
Het is inderdaad een zacht piepje wat je hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrElmo
Ok thanks, dan ga ik er eentje aanschaffen.

Ik zag trouwens dat je bij Fulli tot eind mei geen opstartkosten hebt én 10 maanden geen abonnementskosten.
https://www.fulli.com/nl/fulli-nomade-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:30
p.d.akkerman schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Gister nav deze tip laten doen.

Maar je krijgt alleen te horen of de batterij 'OK' is.
Geen percentage

Ze zouden +- 7 jaar meegaan. Er staat een datum op
En toen was het balen.

5 februari getest bij de ANWB.

Afgelopen weekend onderweg naar Toscane ging het meteen mis bij het eerste tolpoortje.
Geen piepje en poort ging niet open.
Ook bij de 2 nog een een keer getest, maar helaas.
Onze badge doet het niet meer.

Bij thuiskomst maar een vervanger bestellen.

(Wat een gehannes is dat zeg bij zo'n tolpoortje. Uit het raam hangen en er net bij kunnen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

p.d.akkerman schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:37:
[...]

En toen was het balen.

Afgelopen weekend onderweg naar Toscane ging het meteen mis bij het eerste tolpoortje.

(Wat een gehannes is dat zeg bij zo'n tolpoortje. Uit het raam hangen en er net bij kunnen)
Je kan em bij de meeste servicebalies van de APRR laten testen en gelijk gratis omruilen langs de weg.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Hier inmiddels ook zo'n tolbadge van de ANWB aangeschaft, we rijden meerdere keren per jaar door FR (met bestemming AND, ES of P) dus dat zijn nogal wat tolpoortjes. Over een paar weken eens kijken hoe dat bevalt.

Wat ik me afvroeg, de vraag is hier al eens eerder gesteld maar niet beantwoord: heeft de transponder last van een dakkoffer die een stuk boven de voorruit uitsteekt? Die koffer is grotendeels van kunststof en ook de inhoud bevat niet veel metaal dus ik verwacht dat het wel werkt. Aan de andere kant, het systeem werkt (dacht ik) in de 5-6 GHz band, daar geeft elk object wat demping...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
MrElmo schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:09:
Ok thanks, dan ga ik er eentje aanschaffen.

Ik zag trouwens dat je bij Fulli tot eind mei geen opstartkosten hebt én 10 maanden geen abonnementskosten.
Is dit een beetje een goede?
Geen idee of er verschil in zit maar deze prijs is wel scherp. Alleen als die van de anwb bv beter is of langer werkt ga ik daar wel voor.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrElmo
madmaus schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:31:
[...]

Is dit een beetje een goede?
Geen idee of er verschil in zit maar deze prijs is wel scherp. Alleen als die van de anwb bv beter is of langer werkt ga ik daar wel voor.
Ik heb net even op de website van de ANWB gekeken, de tolbadge die zij verkopen is ook gewoon van Fulli. Je betaald dus voor de service dat de ANWB de badge voor je aanvraagt, weggegooid geld m.i.

Een andere aanbieder is Bip&Go, maar of er een technisch verschil zit tussen de badges zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Let wel op: als je de badge via Fulli besteld dat je 'm daar ook weer moet inleveren of retour sturen (kosten +/- 10 euro) als je 'm niet meer wilt gebruiken. Je zou 'm in theorie bij je laatste stop in Frankrijk kunnen inleveren bij een van de vele punten.

Nadeel van ANWB is dat ze dezelfde bages leveren (tegen 23,50 euro) en een hogere vergoeding vragen. Voordeel is wel dat je de badge gewoon in NL weer kan inleveren (de ANWB accepteerd geen badges die zij niet hebben uitgegeven).

En let er ook op dat je bijv. ook Italie, etc selecteert bij je badge. Ga je ooit die kant op, dan kan je 'm daar ook gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door BastaRhymez op 09-05-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:16
Twee jaar geleden heb ik (gratis) een tolbadge besteld via Mango Mobilités (nu Fulli). De afgelopen twee jaren gingen we naar Frankrijk en werkte het uiteraard prima.

Nu gaan we naar Italië en dat zou met deze badge moeten kunnen. Zoekend in mijn persoonlijk archief (lees: mail) staat dat de badge werkt voor Frankrijk, Spanje, Portugal.

Vraag is, is Italië er in de tussentijd aan toegevoegd of kan ik dat in mijn account zelf doen?
Ik kan het via de site en mijn account niet vinden (de brakke vertaling van de site helpt ook niet mee en mijn eigen Frans is niet heel veel beter).

Of wordt het toch een aanbieding afwachten en een nieuwe badge bestellen (en de oude retour sturen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Korvaag schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:37:
30km/uur staat ook gewoon aangegeven bij de Franse poortjes. Het is geen advies, het is een verplichte maximum snelheid. Trager kan natuurlijk. Sneller wordt je badge mogelijk niet gedetecteerd en/of gaat de slagboom niet op tijd open. Als het er niet bij staat is het gewoon een poortje waarbij je stil moet staan voor de slagboom waarbij de badge op dat moment wordt gedetecteerd.
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Palomar schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:29:
Om op een dakkoffer terug te komen. Ik heb eens uitgerekend. Mijn nieuwe auto is 1,58 hoog. De dakkoffer is 0,42. Dat is precies 2 meter. Dan zijn de dakdragers ook nog wel zo'n 5 centimeter hoog. Totale hoogte wordt dan 2,05 meter. Is dat een no go om door die tolpoortjes van max. 2 meter te gaan? Of is jullie ervaring dat dat nog wel kan? Lijkt me toch een beetje tricky eerlijk gezegd...

Als het niet kan is een tolbadge ook een beetje overbodig lijkt me? Want meeste van die tolpoortjes voor de tolbadge zijn volgens mij met 2M hoogte restrictie.
Ik zou niet hoger dan 195 cm aandurven..beter maar geen risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 13:14
Palomar schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:29:

Ik ben met deze combi (5 serie + thule dakdragers + thule Motion xl geloof) ook door die poortjes gegaan, geen probleem gehad (niet gemeten eerlijk gezegd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJ8nqzAbHi2v-fsi0RnP3OZTWao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMs0HpX4ZsvKZfw1wKO81NyZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Master__R op 22-05-2023 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-05 22:44
p.d.akkerman schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:37:
[...]

En toen was het balen.

FEPI badge is hier afgelopen week overleden. Dinsdag nog fluitend door de poorten, zondag er geen sjoege meer aan geven.

Eerste poort nog de twijfel of ik hem goed bij het gestippelde deel hield, had hem niet in een houder zoals bij mijn eigen auto. Geen piep, niets. Met het ding maar eens zwaaien en toen een auto aansloot toch maar een kaartje getrokken.
Later een poort met eenmalig betalen. Nieuwe poging, badge weer bij het gestippelde deel, niets. Alarmlichten maar aan en op de 'assistance' knop gedrukt, nadat via de camera alle gegevens zijn overgenomen werd de poort opengedaan. Beschamend moment als je daar staat, terwijl je normaal de prutsers die de télépéage poorten bezet houden vervloekt.

Later AREAFulli maar eens contacten om de badge om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
R-R-L schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:47:
[...]

FEPI badge is hier afgelopen week overleden. Dinsdag nog fluitend door de poorten, zondag er geen sjoege meer aan geven.

Eerste poort nog de twijfel of ik hem goed bij het gestippelde deel hield, had hem niet in een houder zoals bij mijn eigen auto. Geen piep, niets. Met het ding maar eens zwaaien en toen een auto aansloot toch maar een kaartje getrokken.
Later een poort met eenmalig betalen. Nieuwe poging, badge weer bij het gestippelde deel, niets. Alarmlichten maar aan en op de 'assistance' knop gedrukt, nadat via de camera alle gegevens zijn overgenomen werd de poort opengedaan. Beschamend moment als je daar staat, terwijl je normaal de prutsers die de télépéage poorten bezet houden vervloekt.

Later AREAFulli maar eens contacten om de badge om te wisselen.
Ik heb inmiddels de nieuwe fulli badge (kleiner model) binnen. Volgens mij binnen 2 weken na aanmelden.
De oude opgestuurd. Moet binnen 30 dagen.

In juli maar weer eens testen als we naar Spanje gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:13
@R-R-L @p.d.akkerman zat jullie oude badge al rond de expiration date? Of zou hij het nog een tijd moeten doen? Wellicht handig om hem al te gaan vervangen hier. Hij zou het tot 2025 moeten doen maar ben er wat huiverig voor.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
B-Real schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:54:
Twee jaar geleden heb ik (gratis) een tolbadge besteld via Mango Mobilités (nu Fulli). De afgelopen twee jaren gingen we naar Frankrijk en werkte het uiteraard prima.

Nu gaan we naar Italië en dat zou met deze badge moeten kunnen. Zoekend in mijn persoonlijk archief (lees: mail) staat dat de badge werkt voor Frankrijk, Spanje, Portugal.

Vraag is, is Italië er in de tussentijd aan toegevoegd of kan ik dat in mijn account zelf doen?
Ik kan het via de site en mijn account niet vinden (de brakke vertaling van de site helpt ook niet mee en mijn eigen Frans is niet heel veel beter).

Of wordt het toch een aanbieding afwachten en een nieuwe badge bestellen (en de oude retour sturen?)
Hier zelfde, ook dit jaar naar Italië. Vorig jaar aangeschaft voor Frankrijk.
Wat ik nog weer is dat ie werkt in Italië, maar dat je daar wel je abonnement voor moet omzetten, volgens mij betaal je voor Italië een soort maandbedrag extra om er gebruik van te maken.

Heb het nog niet omgezet, dus ik moet ook nog ff kijken hoe dat zit.

Edit:
Fulli nomade+ heb je dus nodig blijkbaar;

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 22-05-2023 22:17 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-05 22:44
Inspired schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:10:
@R-R-L @p.d.akkerman zat jullie oude badge al rond de expiration date? Of zou hij het nog een tijd moeten doen? Wellicht handig om hem al te gaan vervangen hier. Hij zou het tot 2025 moeten doen maar ben er wat huiverig voor.
Verre van, zou tot 2027 goed zijn. FEPI badge in 2020 besteld als vervanger van de oude die het enkel in Frankrijk deed. Kom 2-3x per jaar in Frankrijk, badge zit permanent aan de ruit, geen idee of hij in Nederland ook signalen ontvangt.

Hoe dan ook apart dat hij her dinsdag perfect deed en er zondag plots geen sjoege meer aan gaf. Heeft in de tussenliggende dagen gewoon in een vakje gelegen (was niet met eigen auto dus geen houder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 13:22
Kan iemand bevestigen dat je de Fulli badge in bruikleen hebt (bij ANWB aangeschaft)? Ik ben de mijne tijdens een verhuizing kwijtgeraakt, het lijkt erop dat ik nu moet betalen voor een verloren badge, die ikzelf niet meer wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Martinusz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:15:
[...]

Hier zelfde, ook dit jaar naar Italië. Vorig jaar aangeschaft voor Frankrijk.
Wat ik nog weer is dat ie werkt in Italië, maar dat je daar wel je abonnement voor moet omzetten, volgens mij betaal je voor Italië een soort maandbedrag extra om er gebruik van te maken.

Heb het nog niet omgezet, dus ik moet ook nog ff kijken hoe dat zit.

Edit:
Fulli nomade+ heb je dus nodig blijkbaar;
Dat had ik zelf ook gevonden inderdaad, maar wilde dus weten of dat geactiveerd kon worden op mijn huidige badge. Het omzetten van mijn account kon ik ook nog niet goed vinden.

Inmiddels heb ik reactie van Fulli. Ik had ze in het Engels gemaild, krijg natuurlijk reactie in het Frans :P

Heb in elk geval een aanbieding om een nieuwe badge te bestellen die gekoppeld wordt aan mijn account en moet de oude terugsturen. Prima, gaan we dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
B-Real schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Dat had ik zelf ook gevonden inderdaad, maar wilde dus weten of dat geactiveerd kon worden op mijn huidige badge. Het omzetten van mijn account kon ik ook nog niet goed vinden.

Inmiddels heb ik reactie van Fulli. Ik had ze in het Engels gemaild, krijg natuurlijk reactie in het Frans :P

Heb in elk geval een aanbieding om een nieuwe badge te bestellen die gekoppeld wordt aan mijn account en moet de oude terugsturen. Prima, gaan we dat doen :)
Ah zo, ik geloof dat ik al nomade+ heb, tenminste dat staat bij “Mijn badge” in het overzicht, maar erg duidelijk is het allemaal niet, heb voor de zekerheid ook maar mail gestuurd.

Zo ziet het er bij mij uit, dus denk dat het al goed is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09uQLqWvZBG_h-62gdQY9plmAEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7xzjglNh0XKG0foSCzyPzZZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 23-05-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Inspired schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:10:
Die van mij 2025.
Ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

R-R-L schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Verre van, zou tot 2027 goed zijn. FEPI badge in 2020 besteld als vervanger van de oude die het enkel in Frankrijk deed. Kom 2-3x per jaar in Frankrijk, badge zit permanent aan de ruit, geen idee of hij in Nederland ook signalen ontvangt.

Hoe dan ook apart dat hij her dinsdag perfect deed en er zondag plots geen sjoege meer aan gaf. Heeft in de tussenliggende dagen gewoon in een vakje gelegen (was niet met eigen auto dus geen houder).
Ik kreeg er zo'n flexibel metalen hoesje bij, waarbij door de dame van de ANWB werd geadviseerd de badge daarin te bewaren als je hem een tijdje niet gebruikt.

Misschien dat hij in een soort ultra low power mode gaat als hij helemaal niets ontvangt. Alleen vraag ik me dan af hoe dat werkt voor de Fransen die de badge gewoon 365 dagen per jaar aan de ruit geplakt houden... Daar gaat hij toch ook gewoon meerdere jaren mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
p.d.akkerman schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:06:
[...]

Die van mij 2025.
Ik zou het doen.
Ja, heb ook gewoon een nieuwe besteld. We gaan pas eind juli weg maar las dat het zo twee weken kan duren voordat hij in NL is. Dus dan maar iets eerder. Wil eigenlijk niet meer zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:40
Gezien de recente wijzigingen in Frankrijk met de tolwegen,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgdawsC5Z3N4sFkOTlSBJLc8kUU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qhGvegfdchS7Ec2h1v0z8eEW.png?f=user_large

..zojuist toch maar een badge aangeschaft via Fulli.

@Palomar op de website van ANWB lees ik dat het voertuig niet hoger mag zijn dan DRIE meter
Als je voertuig niet hoger is dan 3 meter of zwaarder dan 3500 kilo is
bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge

Dat is nogal een verschil met de twee meter die jij aangeeft.. wellicht het uitzoeken waard.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja, van Frankrijk staat in Belgie ook in de kranten. Onopvallende tolwegen, en de brief om binnen 72 uur te betalen krijg je niet op tijd als je niet in Frankrijk woont.

https://www.autoreview.nl...zichtbare-franse-tolwegen

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb hem via Fulli besteld maar eigenlijk gelijk al niet zulke goede ervaring.

Bestellen is volledig in het Nederlands op een Nederlands deel van de site (dus niet via mijn browser vertaald https://www.fulli.com/nl).
Je krijgt een Nederlandse bevestiging met een Nederlands contract.
Tot zo ver gaat het goed.
Vervolgens blijft het doodstil en kan ik na 5 dagen nog niet inloggen op het portaal of heb ik een verzend bevestiging ontvangen.

Ik heb contact gezocht met ze maar dan ineens zijn ze niet meer zo Nederlands of internationaal georiënteerd. Alles is ineens Frans.
Bellen is ook alles Frans en via het contactformulier krijg je geen reactie.

De verwachting was dat hij in 2 weken binnen zou zijn maar hij is nog niet eens verzonden.

Ik wil hem eigenlijk annuleren nu maar het is onmogelijk om contact op te nemen.

Nou goed ik blijf wel wachten en hopen dat hij binnen 3 weken binnen is.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 12-05 18:16

Kju

Hier ook geen positieve Fulli-ervaring. In 2021 bij de ANWB een (nu) Fulli-badge opgepikt omdat mijn bipandgo niet in Italie werkte en ik niet genoeg tijd had voor een wissel. Eind 2022 in Spanje en de badge werkte al niet meer. Bij de ANWB winkel laten testen, dood. Heb het maar ingeleverd. Inmiddels Bipandgo met korting via Groupon besteld.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 07:47
madmaus schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:01:
Ik heb hem via Fulli besteld maar eigenlijk gelijk al niet zulke goede ervaring.

Bestellen is volledig in het Nederlands op een Nederlands deel van de site (dus niet via mijn browser vertaald https://www.fulli.com/nl).
Je krijgt een Nederlandse bevestiging met een Nederlands contract.
Tot zo ver gaat het goed.
Vervolgens blijft het doodstil en kan ik na 5 dagen nog niet inloggen op het portaal of heb ik een verzend bevestiging ontvangen.

Ik heb contact gezocht met ze maar dan ineens zijn ze niet meer zo Nederlands of internationaal georiënteerd. Alles is ineens Frans.
Bellen is ook alles Frans en via het contactformulier krijg je geen reactie.

De verwachting was dat hij in 2 weken binnen zou zijn maar hij is nog niet eens verzonden.

Ik wil hem eigenlijk annuleren nu maar het is onmogelijk om contact op te nemen.

Nou goed ik blijf wel wachten en hopen dat hij binnen 3 weken binnen is.
ondertussen al ontvangen?

Ik heb deze een paar dagen geleden ook besteld, maar als ik het zo lees zal ik deze dan niet op tijd ontvangen en kan ik beter bij de ANWB binnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04
Twee weken geleden een full badge besteld. Afgelopen week binnen! Had er al 2 liggen maar die zijn beide zo dood als een pier! Max een jaar gewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 07:47
Het telefoon nummer welke in de registratie mail staat werkt dus ook niet, van de ANWB site het telefoon nummer gevonden en via de telefoon kunnen annuleren.

Schijnbaar is door de promotie de drukte dusdanig hoog dat er een grote backlog is van openstaande orders welke verzonden moeten worden.

Als je belt, houdt er rekening mee dat het volledig in het Frans is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
MrGrun schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:12:
[...]
ondertussen al ontvangen?

Ik heb deze een paar dagen geleden ook besteld, maar als ik het zo lees zal ik deze dan niet op tijd ontvangen en kan ik beter bij de ANWB binnen lopen.
Nee nog niet. Ik had een verzend mail ontvangen maar die tracking code kreeg geen update.
Dus gereageerd op hun mail met de vraag of ze er moet spoed naar kunnen kijken.
Wonderbaarlijk werd ik vrij snel gebeld en met hakkelend Engels ze kunnen laten zien wat er mis was.
Ze hebben direct een ander verzonden en deze is nu ook bij de post aangekomen.
Of die optijd is weet ik niet hopelijk wel.
Als die niet via postnl komt moet dat wel lukken (postnl heeft een mega achterstand nu).

Ik lees wel meerdere mensen dat die na een jaar leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hier ook nog steeds in afwachting van een nieuwe badge.

Had er één die Italië niet ondersteunde en heb dus mijn abonnement omgezet naar Fulli+. Direct bevestiging per mail gehad, maar tot op heden nog geen verzendbevestiging of ander teken van leven.

Omzetten abonnement heb ik 5 juni al gedaan. Inmiddels nog een week totdat we op vakantie gaan...

Hebben ze bij de ANWB die dingen op voorraad? Want dan loop ik daar een dezer dagen nog binnen. Dan maar wat duurder uit, mijn gebrek aan van de Franse taal en gebrekkig vertaling van de site naar een andere taal begint mij inmiddels wel tegen te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-05 21:27
Mijn Mango badge vorig jaar gebruikt, eerst poortje ging mooi open, prima. Aan het eind van de péage met enige vaart naar het poortje.. Niks. Keertje achteruit en weer terug.. niks. Inmiddels 2 kwade Fransen achter me en maar op knopje gedrukt. Na veel vijven en zessen contant geld in een bakje gedaan en ik kon weer door.
Nou, volgende keer maar gewoon meer de CC. Dit is mij de stress niet waard.
Heb de Mango helpdesk nog geprobeerd, maar dat is letterlijk een woud aan keuzemenus in het Frans waarna uiteindelijk niemand aan de lijn komt.. Typisch Frans dus allemaal.. Op het oog mooie techniek, maar werkt voor geen meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
B-Real schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:48:
Hier ook nog steeds in afwachting van een nieuwe badge.

Had er één die Italië niet ondersteunde en heb dus mijn abonnement omgezet naar Fulli+. Direct bevestiging per mail gehad, maar tot op heden nog geen verzendbevestiging of ander teken van leven.

Omzetten abonnement heb ik 5 juni al gedaan. Inmiddels nog een week totdat we op vakantie gaan...

Hebben ze bij de ANWB die dingen op voorraad? Want dan loop ik daar een dezer dagen nog binnen. Dan maar wat duurder uit, mijn gebrek aan van de Franse taal en gebrekkig vertaling van de site naar een andere taal begint mij inmiddels wel tegen te staan....
Geduld is een schone zaak blijkt maar weer. Ik had sinds dinsdag nog geen tijd gehad om naar de ANWB te gaan, maar goed ook want zojuist ging de bel.
Pakketbezorger van PostNL had een klein wit envelopje, met daar weer in een aluminium grijs zakje waarin mijn nieuwe badge zat.

Sinds 5 juni dus geen enkele update of enig teken van leven en nu plotseling dus in huis. Precies op tijd.

Als ik nu in mijn Fulli account kijk staan zowel de oude als de nieuwe badge er in, ik ben er heilig van overtuigd dat dat afgelopen dinsdag (toen ik mijn vorige bericht typte) nog niet het geval was. Was ook de reden waarom ik nu inlogde, ik dacht dat ik wellicht mijn badgenummer nog moest invoeren/aanpassen oid.

Eerst tolpoortje zal volgende week wel even billenknijpen worden of de slagboom daadwerkelijk open gaat. Bij tolpoortje twee zal ik waarschijnlijk gehoor geven aan de oproep van de achterbank zodra de slagboom open gaat "gas geven papa!" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03:50
Wat zijn (verspreide maanden) anders dan Gratis in de niet-gebruikte maanden * ? Beheersvergoeding maandelijks Italië (verspreide maanden)

Als ik Italië erbij wil moet ik dan vòòr 31-8 een nieuw abonnement afsluiten?
Ik heb zo'n badge, ooit aangemeld en eens plotseling 10,- betaald. Nu voor het eerst gebruiken in Frankrijk en later It+Sp eventueel. Spannend de eerste tolpoort, links houden begreep ik!

Als het gratis is in de maanden dat ik het niet gebruik dan wil ik dat graag.!

https://www.fulli.com/nl/fulli-nomade-plus-area

FULLI NOMADE +

Met de elektronische tolbadge Fulli Nomade + reist u met een gerust gemoed en wanneer u maar wilt op alle autosnelwegen in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië.

Aanbod voorbehouden aan nieuwe particuliere klanten, voor alle abonnementen met de code "ETE23" tot en met 31/08/2023. Opstartkosten, levering en 12 maanden Franse beheerskosten gratis op Fulli Nomade en Fulli Nomade +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Iemand nog tips ideeën?

Paar maand geleden een nieuwe fulli badge besteld omdat de huidige niet werkte.

Voordat ik hem zelf in gebruik nam heeft een collega het 2x gebruikt in verschillende autos.
Afgelopen weekend ging ik hem voor het eerst gebruiken met mij Kia Proceed.

Helaas

Het eerste tolpoortje weigerde en geen piep van de badge.
2e tolpoortje. Badge zelf op een andere plek bij het raam gehouden.
Ook niet.
3e poging. Uit het open dakraam. Helaas.
4e keer. Uit het raam vd deur.

De laatste keer nog eens op de houder op de voorruit.

Niets werkte.

Zou ie weer kapot zijn of komt het door mijn voorruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb m ook voor t eerst dit jaar voor de vakantie naar Italië. Ideaal ding, gebruik hem ook voor parkeren (zie app voor ondersteunende parkeergarages).

Het is trouwens niet per se sneller want ik heb al 2x moeten wachten achter een auto die in de verkeerde rij stond ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
mv_ak schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:24:
Wat zijn (verspreide maanden) anders dan Gratis in de niet-gebruikte maanden * ? Beheersvergoeding maandelijks Italië (verspreide maanden)

Als ik Italië erbij wil moet ik dan vòòr 31-8 een nieuw abonnement afsluiten?
Ik heb zo'n badge, ooit aangemeld en eens plotseling 10,- betaald. Nu voor het eerst gebruiken in Frankrijk en later It+Sp eventueel. Spannend de eerste tolpoort, links houden begreep ik!

Als het gratis is in de maanden dat ik het niet gebruik dan wil ik dat graag.!

https://www.fulli.com/nl/fulli-nomade-plus-area

FULLI NOMADE +

Met de elektronische tolbadge Fulli Nomade + reist u met een gerust gemoed en wanneer u maar wilt op alle autosnelwegen in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië.

Aanbod voorbehouden aan nieuwe particuliere klanten, voor alle abonnementen met de code "ETE23" tot en met 31/08/2023. Opstartkosten, levering en 12 maanden Franse beheerskosten gratis op Fulli Nomade en Fulli Nomade +.
Door de brakke vertaling staat het er wat cryptisch.
Het werkt, volgens mij, altijd als volgt:
- je betaald alleen beheerskosten (+/- 2eu) in de maanden dat je hem gebruikt.
- tolkosten betaal je altijd, ook zonder badge
- met regelmaat is er een aanbieding waarbij je de beheerskosten voor een jaar gratis krijgt. Soms betaal je dan alleen 10eu voor verzending van de badge, soms is er een aanbieding dat je die ook gratis krijgt.

Ga je bijv de laatste week van juli en eerste week van augustus op vakantie en ga je over een tolweg, dan betaal je dus voor twee maanden beheerskosten. Of dat is gratis, als je de aanbieding hebt. Scheelt dus 2x +/- 2eu.

Ik heb nu drie jaar zo'n badge (dit jaar een nieuwe besteld die ook geschikt is voor Italië) en nog nooit betaald voor de maanden dat ik hem niet gebruikte ;)
p.d.akkerman schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:55:
Iemand nog tips ideeën?

Paar maand geleden een nieuwe fulli badge besteld omdat de huidige niet werkte.

Voordat ik hem zelf in gebruik nam heeft een collega het 2x gebruikt in verschillende autos.
Afgelopen weekend ging ik hem voor het eerst gebruiken met mij Kia Proceed.

Helaas

Het eerste tolpoortje weigerde en geen piep van de badge.
2e tolpoortje. Badge zelf op een andere plek bij het raam gehouden.
Ook niet.
3e poging. Uit het open dakraam. Helaas.
4e keer. Uit het raam vd deur.

De laatste keer nog eens op de houder op de voorruit.

Niets werkte.

Zou ie weer kapot zijn of komt het door mijn voorruit?
Wellicht een open deur, maar kenteken wel aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Kenteken staat goed. En niet veranderd bij het uitlenen aan mijn collega.
Dat waren 2 verschillende auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 16:06
Sinds afgelopen weekend hebben we een andere auto en wil ik de tolbadge daar ook in monteren. Helaas plakt de sticker niet meer lekker, iemand een idee wat een goeie sticker zou zijn? Dubbelzijdig tape gebruik ik liever niet omdat je dat erg moeilijk van je ruit afkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Blip&go werkt tot nu toe feilloos in Frankrijk, al erg veel tijd bespaard, kon iedere keer zo doorrijden terwijl en giga rijen stonden bij de tolpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:17
Rev! schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:09:
Blip&go werkt tot nu toe feilloos in Frankrijk, al erg veel tijd bespaard, kon iedere keer zo doorrijden terwijl en giga rijen stonden bij de tolpoorten.
Ik zie op de website van Bip&Go dat zij niet leveren in Nederland, mag ik vragen hoe jij deze besteld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Net terug van 2 weken vakantie in Frankrijk en ben mij wel bewust dat het nog wat vroeg in het seizoen was, maar het is hier al een paar weken schoolvakantie. Nergens ook maar meer dan 2 auto’s hoeven wachten en dus is voor mij het antwoord nu: Totaal niet de moeite waard. Overal kun je nu contactloos betalen dus met mn Apple Watch langs het apparaat en weer doorrijden. Tijdverlies nihil.

Ga je op een beruchte zwarte zaterdag rijden heb je kans op meer wachtrijen uiteraard, maar de vraag is dan of je veel wint met de tolbadge vs met rijden op een compleet andere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:44:
Net terug van 2 weken vakantie in Frankrijk en ben mij wel bewust dat het nog wat vroeg in het seizoen was, maar het is hier al een paar weken schoolvakantie. Nergens ook maar meer dan 2 auto’s hoeven wachten en dus is voor mij het antwoord nu: Totaal niet de moeite waard. Overal kun je nu contactloos betalen dus met mn Apple Watch langs het apparaat en weer doorrijden. Tijdverlies nihil.

Ga je op een beruchte zwarte zaterdag rijden heb je kans op meer wachtrijen uiteraard, maar de vraag is dan of je veel wint met de tolbadge vs met rijden op een compleet andere dag.
Klopt, ik ging voorheen toen de kinderen nog niet naar de basisschool hingen ook altijd buiten het seizoen en dan was het eigenlijk nooit zo druk dat je op meer dan 2 auto's moest wachten bij een poortje. Enige pech die je wel kon hebben is dat er een stuntelaar voor je staat die het niet lukt om te betalen (te ver er vanaf staan, betaalkaart op de grond laten vallen etc.). Dat heb ik wel een paar keer gehad. Met een tolbadge heb je dat niet (tenzij er bij je voorganger de slagboom niet opengaat natuurlijk)...

Verder speelt het gadgetgehalte bij mij natuurlijk ook een kleine rol bij zoiets....... ;)

Dit jaar gaan we wel op een rode/zwarte zaterdag, dus leek het me dit keer misschien wel nuttig om een tolbadge te hebben (al zijn we overigens wel van plan om 's nachts te gaan rijden vanwege de drukte, dus weet niet of de tolbadge dan veel voordelen heeft)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 26-07-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 20:28
Ik merkte wel dat je ze goed in het zakje moet steken als je ze niet gebruikt. Ik probeerde ze nu opnieuw te gebruiken en noppes. Gezien mijn CarPlay crasht (en die over 5ghz gaat) als ik onder de poortjes ga vermoed ik dat een heel jaar 5ghz signaal toch de batterij heeft leeggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Bobo221 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Ik zie op de website van Bip&Go dat zij niet leveren in Nederland, mag ik vragen hoe jij deze besteld hebt?
Was een actie via Groupon een tijd geleden, vreemd dat ze niet in NL leveren, site is wel gewoon in het Nederlands.

@hierboven, mijn ervaring is toch echt anders. Stonden best wel flinke rijen, 1x zelfs een exit met maar 2 poorten, 1 voor de betalende die zelfs zolang was dat mensen uit ellende maar uitstapten, en 1 voor mensen met tolbadge die compleet vrij was.

Vorig jaar rond Milaan letterlijk uren vast gestaan voor die tolpoorten, vandaar dat ik er dit jaar maar 1 heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04 13:30
hallo allemaal,

wij gaan 30 augustus richting Gardameer Italie.
Het is de eerste keer voor ons dat wij met de auto gaan.

Welke tolbadge raden jullie aan?

aangezien het nog 4 weken is.
Bij ANWB waren ze niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:00
Ik weet niet zeker of het al genoemd is maar er zijn tegenwoordig zowel in Italië als Frankrijk stukken weg zonder tolpoorten.

https://www.frankrijk.nl/...ijk-hoe-betalen-tolbadge/

Je kenteken wordt gescand en je ben zelf verantwoordelijk voor de betaling. Dit schijnt (zelf nog geen ervaring mee) heel veel boetes op te leveren omdat mensen dit niet goed weten/zien en dus niet betalen.

Met een tolbadge is je kenteken bekend binnen de systemen en heb je daar geen omkijken naar. Het verschuldigde bedrag wordt ook dan automatisch afgeschreven. Een tolbadge heeft dus tegenwoordig meer voordelen dan de 'klassieke' voordelen van een betere doorstroming bij drukte.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
CrutzZz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:53:
hallo allemaal,

wij gaan 30 augustus richting Gardameer Italie.
Het is de eerste keer voor ons dat wij met de auto gaan.

Welke tolbadge raden jullie aan?

aangezien het nog 4 weken is.
Bij ANWB waren ze niet meer op voorraad.
Ik heb die van Fulli. Werkt prima.

Zonder al teveel kosten heb je die nu thuis zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
Hoelang is de levertijd van de Fulli.
En kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
CrutzZz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:00:
Hoelang is de levertijd van de Fulli.
En kosten?
Kosten zijn inzichtelijk via de link in mijn bericht. Levertijd is max een week of twee zou ik zeggen.

Oh, in de FAQ staat binnen twee werkdagen verzonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 30-07-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04
redfox314 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:13:
Ik merkte wel dat je ze goed in het zakje moet steken als je ze niet gebruikt. Ik probeerde ze nu opnieuw te gebruiken en noppes. Gezien mijn CarPlay crasht (en die over 5ghz gaat) als ik onder de poortjes ga vermoed ik dat een heel jaar 5ghz signaal toch de batterij heeft leeggetrokken.
Zou dat het zijn ja? Steevast na een jaar zijn die dingen op bij mij. Dus gewoon in het zilveren zakje en het zou goed moeten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Inspired schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Kosten zijn inzichtelijk via de link in mijn bericht. Levertijd is max een week of twee zou ik zeggen.

Oh, in de FAQ staat binnen twee werkdagen verzonden.
Mijn ervaring is dat het toch echt wel iets langer duurt. Ik zou in elk geval niet wachten tot twee weken voor vertrek, je kunt hem maar beter vast in bezit hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-05 10:09
RobKJ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:59:
Sinds afgelopen weekend hebben we een andere auto en wil ik de tolbadge daar ook in monteren. Helaas plakt de sticker niet meer lekker, iemand een idee wat een goeie sticker zou zijn? Dubbelzijdig tape gebruik ik liever niet omdat je dat erg moeilijk van je ruit afkrijgt.
Wij hebben de tolbadge niet op de ruit geplakt, maar hielden 'm met de hand onder de binnenspiegel bij het naderen van de tolpoort. Daarna weer in het zakje. Misschien niet echt de oplossing die je zoekt, maar in ieder geval geen gedoe met de sticker of tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Net weer terug van een rondje Frankrijk met de creditcard dus zonder badge.
Nooit meer dan 2 auto's voor me gehad en ging zeker met contactloos betalen vlot.
Alleen 1 automaat die de ticket niet lekker wilde innemen, 4/5 pogingen.

Ik denk overigens dat met nu al 2 peages zonder poorten dat ook de badge er binnen een paar jaar wel uit zal gaan en je een soort online kenteken registeren krijgt met betaalmodule, misschien nog wel gekoppeld aan de milieusticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 04:46
sambalbaj schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:52:
Net weer terug van een rondje Frankrijk met de creditcard dus zonder badge.
Nooit meer dan 2 auto's voor me gehad en ging zeker met contactloos betalen vlot.
Alleen 1 automaat die de ticket niet lekker wilde innemen, 4/5 pogingen.

Ik denk overigens dat met nu al 2 peages zonder poorten dat ook de badge er binnen een paar jaar wel uit zal gaan en je een soort online kenteken registeren krijgt met betaalmodule, misschien nog wel gekoppeld aan de milieusticker.
Peage zonder tolpoorten? Was dat niet alleen aan het begin, omdat je er aan het begin van de peage opreed? Dat was 30 jaar geleden al, als je zonder ticket verderop eraf gaat, betekent dat dat je vanaf het begin van de tolweg hebt gereden, en dus vanaf daar moet betalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Peage zonder tolpoorten? Was dat niet alleen aan het begin, omdat je er aan het begin van de peage opreed? Dat was 30 jaar geleden al, als je zonder ticket verderop eraf gaat, betekent dat dat je vanaf het begin van de tolweg hebt gereden, en dus vanaf daar moet betalen.
https://www.anwb.nl/vakan...op-a4-en-a79-in-frankrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:51
Goede ervaring met de Fulli tolbadge. 4 weken terug gebruikt, poortjes gingen iedere keer open zonder gezeur, konden overal lekker doorrijden. Vooral fijn met slapende kleine kinderen in de auto, niet stoppen en geen raampjes die open hoeven. Facturatie en afschrijving verloopt ook goed.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 04:46
Aah, juist. Van de betaalopties daar, lijkt de tolbadge me dan wel de meest eenvoudige.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Boinkie schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:11:
[...]

Zou dat het zijn ja? Steevast na een jaar zijn die dingen op bij mij. Dus gewoon in het zilveren zakje en het zou goed moeten gaan?
Dat krijg je wel verteld als je hem haalt. Ik ga er dus maar vanuit dat ie anders gaat proberen te reageren op elk signaal wat maar in de buurt komt van het 'tolsignaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Wild Chocolate schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Ja dat is wat ik een stukje hierboven aangaf. Dat is nieuw in frankrijk en ook sommige stukken in Italie hebben dit nu.

Edit: o, was al op gereageerd. Never mind.

[ Voor 4% gewijzigd door Korvaag op 01-08-2023 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-05 22:38
Rollo Tomasi schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:31:
[...]
Wij hebben de tolbadge niet op de ruit geplakt, maar hielden 'm met de hand onder de binnenspiegel bij het naderen van de tolpoort. Daarna weer in het zakje. Misschien niet echt de oplossing die je zoekt, maar in ieder geval geen gedoe met de sticker of tape.
Ik heb de tolbadge met wat elastiekjes aan de zonneklep vastgemaakt. Bij iedere tolpoort zonneklep even omklappen zodat de juiste kant naar de voorruit wijst. Werkte prima richting Normandie. Iedere kee rop zaterdag gereden (15 en 29 juli) en dan bespaar je toch behoorlijk wat tijd doordat je door de 30 km/h poortjes kunt rijden. Voor mij de 16 Euro waard. Na 4 jaar nieuwe aanvragen en dan dien je de oude op te sturen en ontvang je een nieuwe. Je hoeft dus alleen de porto kosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-05 23:14
Je zou denken dat ze wel iets slimmers zouden bedenken in plaats van elk stukje tol handmatig op een website te moeten betalen.

Daar gaan echt een heleboel mensen/toeristen boetes voor in de bus krijgen.

Erg bijzonder systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 22:36
Vanmorgen gebeld met een ANWB Winkel, tegen beter weten in, dacht ik, omdat de ANWB online geen meer heeft en de voorraad in de winkels beperkt zou zijn, maar vanmorgen heeft de winkel die ik belde 100 stuks van de Fulli binnen gekregen. Straks/vanavond eens een gaan halen.

NB De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen, dat ik hiertoe ben gekomen, omdat ik eerste instantie twijfelde en me de extra kosten niet waard zijn, doordat ik gelezen heb van de berichten en filmpjes die rond gaan van criminelen die achter je gaan staan voor een tolpoortje en je banden lek te steken of leeg te laten lopen. Ook al is het risico hierop natuurlijk klein, het bestaat wel. En laat ik nou juist geen zin hebben in dat gezeik als ik op vakantie ga met mijn gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrutzZz
Vandaag mijn Fulli tolbadge binnengekregen.
Mooie korting op de site van hun.
Eind augustus richting Italië. (Hopelijk doet hij het ook 😜)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@CrutzZz Ja, via hun eigen site kun je inderdaad een mooie korting krijgen. Helaas, omdat ik over 2 weken al weg ga, waardoor het allemaal erg krap is, zal ik mij naar de ANWB winkel gaan begeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrutzZz
RicoK schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:12:
@CrutzZz Ja, via hun eigen site kun je inderdaad een mooie korting krijgen. Helaas, omdat ik over 2 weken al weg ga, waardoor het allemaal erg krap is, zal ik mij naar de ANWB winkel gaan begeven.
Ik ga de 31ste. Ik had hem afgelopen zondag besteld en vandaag in huis. Dus 5 werkdagen heb je hem binnen. Dat lukt jou ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Vorige maand getest in FR, ES en P. Werkte overal zonder een enkel probleem. Het was meestal niet heel druk voor de tolpoortjes, maar als je 2 landen geheel van noord naar zuid doorkruist, heb je toch wel een hele berg tolwegen gehad.
Ik merk wel dat sommige bestuurders enigszins aarzelend achter buitenlandse kentekens rijden bij de badge-poortjes, ze hebben er niet altijd vertrouwen in dat je het goede poortje hebt gekozen :)
De ritten zijn meestal pas meerdere dagen na passeren in de app zichtbaar. De Spaanse en Portugese ritten zijn zelfs na ruim 3 weken nog niet te zien. Toch openden de slagbomen zich en piepte het kastje, dus zal ook wel goedkomen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 00:08
Hallo allen,

Lees ik goed dat de ANWB tolbadge van Fulli is?
Zelf ben ik net terug van de vakantie en heb ik besloten om een tolbadge te kopen.
Welke adviseren jullie voor landen als Italie en Frankrijk?
Klopt het dat deze aan kenteken is gekoppeld of is dit per badge anders geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb gisteren mijn Fulli badge bij de ANWB in Harderwijk gehaald. Zij hadden gisteren een grote batch ontvangen. Over twee weken ga ik weg. Ik ben heel erg benieuwd.

@BaBoK zie hierboven 😉.
Volgens mij maken de verschillende elkaar niets/niet veel.
Ja, de badge is aan een kenteken gekoppeld, maar iets staat me bij dat je via de app van kenteken kunt wisselen. Is wel gek natuurlijk, want als je je auto verkoopt, moet je dan ook een nieuwe badge gaan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:54
Ik vind 't zeker de moeite waard! Vakantie is voor mij ook ontzorgen. En dat doet dit ding. Via Frankrijk naar Italië heel wat rijen en gedoe met pinpassen en uit je raam hangen bespaard. Ik zou niet meer zonder gaan

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Super, zojuist de lokale anwb winkel gebeld en deze hadden ze ook nog liggen dus gaan we maar gelijk 1 halen:)

Is deze direct ingesteld ook voor Italie of komen daar nog andere kosten voor bij, ik las dit namenlijk ergens iets van beheersvergoeding of dergelijke..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

BaBoK schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:50:
Hallo allen,

Zelf ben ik net terug van de vakantie en heb ik besloten om een tolbadge te kopen.
Klopt het dat deze aan kenteken is gekoppeld of is dit per badge anders geregeld?
Nou ik adviseer om hem te kopen voordat je met vakantie gaat.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
BaBoK schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:36:
Is deze direct ingesteld ook voor Italie of komen daar nog andere kosten voor bij, ik las dit namenlijk ergens iets van beheersvergoeding of dergelijke..
Er zijn verschillende versies volgens mij; de Nomade en de Nomade+. Deze laatste is ook geschikt voor Italië. Ik heb volgens mij de normale Nomade.

Even navragen bij de ANWB Winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Hallo allen,

Ze (Fulli) hebben elk jaar wel een aanbieding. Zou tzt via Fulli een badge bestellen. Dan de versie voor FR/IT/ES nemen. Al heeft ES sowieso amper tolwegen nog? Tenmiste, niet tm Alicante dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Hallo allen,

Hier net terug uit Italië via Frankrijk met Fulli, alle poortjes gingen open :) facturen van Frankrijk al binnen, Italië laat nog op zich wachten.
Nu tweede jaar met de badge en bevalt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Inspired schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:46:
Al heeft ES sowieso amper tolwegen nog? Tenmiste, niet tm Alicante dit jaar.
Ah, dat verklaart. Toen ik gisteren bij de ANWB was voor de Fulli tolbadge hd ik weer eens, lekker old-skool, van die gratis routekaarten meegenomen. Ik zat daar eens in/op te kijken en dacht dat de ANWB een fout had gemaakt door de snelweg vanaf de Spaanse grens naar de Costa Brava niet als tolweg te hebben gemarkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Wordt inderdaad online kopen bij de anwb is de variant voor Italië uitverkocht:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrutzZz
Lekker via Fulli zelf kopen. Binnen 5 dagen heb je. En geen extra kosten (was aanbieding nu bij hun)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
RicoK schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:24:
[...]

Ah, dat verklaart. Toen ik gisteren bij de ANWB was voor de Fulli tolbadge hd ik weer eens, lekker old-skool, van die gratis routekaarten meegenomen. Ik zat daar eens in/op te kijken en dacht dat de ANWB een fout had gemaakt door de snelweg vanaf de Spaanse grens naar de Costa Brava niet als tolweg te hebben gemarkeerd.
Klopt. Vorig jaar nog wel wat maar toen waren ze ook al wat tolhuisjes aan het slopen. Dacht voor een nieuw systeem maar blijkbaar is het maar max xx jaar oid. Al is het in Frankrijk nog steeds fijn. Ook voor de nieuw tolwegen met alleen camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stayfocussed
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:41
Vorige week een Fulli tolbatch gehaald voor Frankrijk bij de ANWB. Nu is mij de vraag of deze ook voor meerder landen gebruikt kan worden.
Kon ook verder niks vinden in de app hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
stayfocussed schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:20:
Vorige week een Fulli tolbatch gehaald voor Frankrijk bij de ANWB. Nu is mij de vraag of deze ook voor meerder landen gebruikt kan worden.
Kon ook verder niks vinden in de app hierover.
Heb je wel al eens de ANWB site zelf bekeken. Daar kun je alles vinden…..😏

Zie hier: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge
In de kop staan de landen al….

[ Voor 11% gewijzigd door RicoK op 05-08-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Dank voor jullie hulp, zojuist de Fulli Nomade+ besteld bij Fulli.
Hebben jullie een klantnummer voor inloggen ontvangen tegelijk met het device of hebben jullie dit eerder ontvangen?
Ik heb namenlijk zojuist de bestelling gedaan en wilde inloggen in het portal om daarin te kijken echter moet ik dan een klantnummer hebben welke ik niet kan terugvinden:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Inspired schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:46:
[...]
Ze (Fulli) hebben elk jaar wel een aanbieding. Zou tzt via Fulli een badge bestellen. Dan de versie voor FR/IT/ES nemen. Al heeft ES sowieso amper tolwegen nog? Tenmiste, niet tm Alicante dit jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmgVmwgJHYNyZABAU15PS1ViWD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ihrFHmnqBS21cbHUCxs1TbQ8.png?f=fotoalbum_large

Kaart

Als je (zoals wij) via San Sebastián Spanje binnenrijdt, kom je er een aantal tegen direct vanaf de Franse grens. Vooral in de spitstijden is het dan redelijk chaotisch druk, terwijl de badge-poortjes vrijwel leeg zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Joepla op 05-08-2023 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
BaBoK schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:08:
Dank voor jullie hulp, zojuist de Fulli Nomade+ besteld bij Fulli.
Hebben jullie een klantnummer voor inloggen ontvangen tegelijk met het device of hebben jullie dit eerder ontvangen?
Ik heb namenlijk zojuist de bestelling gedaan en wilde inloggen in het portal om daarin te kijken echter moet ik dan een klantnummer hebben welke ik niet kan terugvinden:)
Bij bestelling via de ANWB krijg je binnen 24 tot 48 uur op werkdagen de gegevens van Fulli c.q. kun je een account aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
Wat heeft tweakers toch een top forum, dank voor jullie snelle reacties en hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 21:47
Joepla schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Kaart

Als je (zoals wij) via San Sebastián Spanje binnenrijdt, kom je er een aantal tegen direct vanaf de Franse grens. Vooral in de spitstijden is het dan redelijk chaotisch druk, terwijl de badge-poortjes vrijwel leeg zijn.
Bij de kaart zie ik geen legenda van de verschillende kleuren blauw op de tolroutes.

Op de originele link vindt ik die niet, maar op de website van een tolbedrijf vind ik de onderstaande verschillen die de kleuren kunnen verklaren. Klopt dit:

Er zijn 3 soorten routes

1. Dynamiek: Alleen voor gebruikers die elektronische tol als betaalmiddel gebruiken. Zonder tussenkomst van een pion.

2. Automaat:

2.1 Alleen voor gebruikers die een kaart of elektronische tol als betaalmiddel gebruiken. Zonder tussenkomst van een pion.

2.2 Alle vormen van betaling zonder tussenkomst van een peajista en telehulp.

3. Handleiding: Alle vormen van betaling. Met peajista interventie.

Link: http://www.seitt-ap36.es/autopista.php?sub=Tipos-de-vias

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Van Fulli eerder deze maand de factuur van 6 pagina's binnen gekregen. Op zich klopt hij, maar op het eerste gezicht is het wel een chaotisch gedrocht, beetje zoals de website en de app ;)

Hij begint met een rekening van de Spaanse tolwegmaatschappij (in het Spaans), dan een overzicht van alle bedragen incl. de tolkosten van de verschillende tolboeren in FR en de maandelijkse gebruikskosten (dit alles in het Frans) en uiteindelijk de Portugese factuur (in het Portugees) met alle details.

Uiteindelijk gaat het om het eindbedrag en dat is duidelijk. Afschrijving vond plaats op de 15e.
Werkt op zich prima dus. Hij mag blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb dit weekend voor het eerst gebruik gemaakt van de tolbadge. Het eerste poortje was spannend, want zou de badge het wel doen, maar, ja, dat deed hij dus. Peep en de slagboom ging open. Wat een zaligheid. Het was ‘jammer’ dat het sowieso zo rustig was, ook bij de reguliere poortjes 🙄😜.

Off topic: Wat mij trouwens opviel, was dat ik maar twee toltrajecten heb gehad. ‘Vroeguh’, voor mij voor Corona, had ik er veel meer. Nu twee, een tot aan Lyon en een na Lyon tot aan de Spaanse grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:27
Net terug uit Frankrijk. Vooraf overwogen om een tolbadge te bestellen, maar het was er even niet meer van gekomen om deze (tijdig) te bestellen.

Ik heb hem niet gemist. Sowieso had ik maar één (heel lang) toltraject. Ik heb op doordeweekse dagen gereisd en eigenlijk nooit een auto voor me gehad bij een tolpoortje. De tijdswinst is dus marginaal.

Let wel: dit kan in het weekend weleens heel anders zijn. Maar dan ga ik ook bewust niet op weg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 13:35
Wij hebben een badge genomen ergens in 2018 omdat we naar Frankrijk op vakantie gingen en inmiddels rijden we regelmatig nu richting Parijs en is het zeker de moeite waard geweest.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste