mv_ak schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:24:
Wat zijn (verspreide maanden) anders dan Gratis in de niet-gebruikte maanden * ?
Beheersvergoeding maandelijks Italië (verspreide maanden)
Als ik Italië erbij wil moet ik dan vòòr 31-8 een nieuw abonnement afsluiten?
Ik heb zo'n badge, ooit aangemeld en eens plotseling 10,- betaald. Nu voor het eerst gebruiken in Frankrijk en later It+Sp eventueel. Spannend de eerste tolpoort, links houden begreep ik!
Als het gratis is in de maanden dat ik het niet gebruik dan wil ik dat graag.!
https://www.fulli.com/nl/fulli-nomade-plus-area
FULLI NOMADE +
Met de elektronische tolbadge Fulli Nomade + reist u met een gerust gemoed en wanneer u maar wilt op alle autosnelwegen in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië.
Aanbod voorbehouden aan nieuwe particuliere klanten, voor alle abonnementen met de code "ETE23" tot en met 31/08/2023. Opstartkosten, levering en 12 maanden Franse beheerskosten gratis op Fulli Nomade en Fulli Nomade +.
Door de brakke vertaling staat het er wat cryptisch.
Het werkt, volgens mij, altijd als volgt:
- je betaald alleen beheerskosten (+/- 2eu) in de maanden dat je hem gebruikt.
- tolkosten betaal je altijd, ook zonder badge
- met regelmaat is er een aanbieding waarbij je de beheerskosten voor een jaar gratis krijgt. Soms betaal je dan alleen 10eu voor verzending van de badge, soms is er een aanbieding dat je die ook gratis krijgt.
Ga je bijv de laatste week van juli en eerste week van augustus op vakantie en ga je over een tolweg, dan betaal je dus voor twee maanden beheerskosten. Of dat is gratis, als je de aanbieding hebt. Scheelt dus 2x +/- 2eu.
Ik heb nu drie jaar zo'n badge (dit jaar een nieuwe besteld die ook geschikt is voor Italië) en nog nooit betaald voor de maanden dat ik hem niet gebruikte

p.d.akkerman schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:55:
Iemand nog tips ideeën?
Paar maand geleden een nieuwe fulli badge besteld omdat de huidige niet werkte.
Voordat ik hem zelf in gebruik nam heeft een collega het 2x gebruikt in verschillende autos.
Afgelopen weekend ging ik hem voor het eerst gebruiken met mij Kia Proceed.
Helaas
Het eerste tolpoortje weigerde en geen piep van de badge.
2e tolpoortje. Badge zelf op een andere plek bij het raam gehouden.
Ook niet.
3e poging. Uit het open dakraam. Helaas.
4e keer. Uit het raam vd deur.
De laatste keer nog eens op de houder op de voorruit.
Niets werkte.
Zou ie weer kapot zijn of komt het door mijn voorruit?
Wellicht een open deur, maar kenteken wel aangepast?