Toon posts:

Tolbadge Frankrijk de moeite waard?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Via groupon de BIP&Go besteld, alleen heb ik problemen met inloggen. WW reset via klantnummer of email komt niet binnen, en het nummer wat op hun site staat lijkt niet in gebruik?

Hun eerste factuur van 0,01 cent wel op dat adres binnen gekregen, dus het zou wel bekend moeten zijn bij ze
.

Laat maar blijkbaar eerder een mail gehad waarbij je eerst een WW moet aanmaken |:(

[Voor 13% gewijzigd door Rev! op 15-02-2023 17:52]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
latje21 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:58:
Is er ook iemand die ervaring heeft met een tolbadge i.c.m. een dakkoffer die vrij ver boven de voorruit hangt? Pikt de tolpoort het signaal dan nog steeds naar behoren?
Voorbeeld (niet mijn auto overigens :+ ):
[Afbeelding]
Dat ging bij mij gewoon goed met een Seat Leon. ([edit], ik had je post niet goed gelezen, ik dacht dat je de hoogte met dakkoffer bedoelde, maar je bedoelt dat ie over de voorruit hangt. Geen ervaring mee, excuses).

Voor komende vakantie heb ik echter als het goed is een nieuwe auto die wat hoger is (type SUV). Ga nog even nameten als ik die heb of de totale hoogte nog voldoet voor die poortjes...

Heb overigens nog zo'n tolbadge liggen uit 2015. Ik ga er even vanuit dat die niet meer werkt qua batterij (ga het er ook niet op wagen). Heb hem al een paar jaar niet gebruikt vanwege de corona-jaren en afgelopen jaar naar oost Frankrijk geweest waar geen tolwegen waren. Ook reden we voorheen vaak buiten de drukke periodes en dan was die tolbadge niet eens echt nodig, omdat er sowieso geen rijen waren. Het was wel weer handig voor het declareren (leaseauto). Je krijgt alles in 1 overzicht, ipv. dat je de bonnetjes zorgvuldig moet bewaren.

Dit jaar reizen we omdat we nu gebonden zijn aan de schoolvakanties op een zwarte zaterdag... Ben wel van plan om even een nieuwe tolbadge te halen, want ik vermoed dat we er dan wel profijt van kunnen hebben (mits mijn auto niet te hoog is met dakkoffer :X)

[Voor 4% gewijzigd door Palomar op 16-02-2023 10:56]

• Palomar
  • Niet online
Om op een dakkoffer terug te komen. Ik heb eens uitgerekend. Mijn nieuwe auto is 1,58 hoog. De dakkoffer is 0,42. Dat is precies 2 meter. Dan zijn de dakdragers ook nog wel zo'n 5 centimeter hoog. Totale hoogte wordt dan 2,05 meter. Is dat een no go om door die tolpoortjes van max. 2 meter te gaan? Of is jullie ervaring dat dat nog wel kan? Lijkt me toch een beetje tricky eerlijk gezegd...

Als het niet kan is een tolbadge ook een beetje overbodig lijkt me? Want meeste van die tolpoortjes voor de tolbadge zijn volgens mij met 2M hoogte restrictie.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zit ook net boven de 2mt en heb het nooit aangedurfd door de 2mt poortjes te gaan (er zal vast marge op zitten)

Gewoon door de poortjes zonder hoogte restrictie gaan, meestal helemaal rechts, dat werkt vrijwel net zo snel

• Palomar
  • Niet online
Ja, het lijkt mij ook niet fijn als het poortje niet opengaat en dat je achteruit weer terug moet :X Of dat je tegen een balk op 2 meter hoogte knalt en je dakkoffer kapot is....

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:57

Eagle Creek

Breathing security

D.deJong schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:52:
Ik gebruik hem ook al 3 jaar en ik ben er erg blij mee, niet meer klooien met creditcard en kaartjes. Wel ieder jaar weer spannend de eerste keer of hij het nog doet, de batterij is niet te testen.
We zijn inmiddels paar jaar verder - de badge is sowieso te testen bij een aantal ANWB-winkels maar zou je met een Flipper Zero ook niet een eind kunnen komen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05 21:59
Hij ligt sinds Corona al weer een paar jaar werkeloos in een laatje maar komende zomer moet hij er weer aan geloven. Eerst maar eens langs ANWB

• MrElmo
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 20:15
Het is alweer even stil in dit topic, maar ik zit voor komende zomer er ook aan te denken om een tolbadge voor Frankrijk aan te schaffen. Met name vanwege het gemak/comfort. Wat ik me nog wel afvraag: het apparaat doet 'piep' als je door het poortje rijdt, hoe luid is die piep (vergelijkbaar met een supermarkt scanner, of zoals een rookmelder)? Het hele idee van de tolbadge is dat dochterlief achterin kan blijven slapen, maar die vlieger gaat (waarschijnlijk) niet op als het een heel indringende piep is...

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:04
Ze zal er niet van wakker worden, is maar een bescheiden piepje.

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:09
Nee het klinkt zeker niet als een rookmelder, anders was deze tolbadge lang niet zo populair...
Het is inderdaad een zacht piepje wat je hoort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrElmo
Ok thanks, dan ga ik er eentje aanschaffen.

Ik zag trouwens dat je bij Fulli tot eind mei geen opstartkosten hebt én 10 maanden geen abonnementskosten.
https://www.fulli.com/nl/fulli-nomade-plus

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 22:11
p.d.akkerman schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Gister nav deze tip laten doen.

Maar je krijgt alleen te horen of de batterij 'OK' is.
Geen percentage

Ze zouden +- 7 jaar meegaan. Er staat een datum op
En toen was het balen.

5 februari getest bij de ANWB.

Afgelopen weekend onderweg naar Toscane ging het meteen mis bij het eerste tolpoortje.
Geen piepje en poort ging niet open.
Ook bij de 2 nog een een keer getest, maar helaas.
Onze badge doet het niet meer.

Bij thuiskomst maar een vervanger bestellen.

(Wat een gehannes is dat zeg bij zo'n tolpoortje. Uit het raam hangen en er net bij kunnen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-05 13:58

Midas.e

Is handig met dinges

p.d.akkerman schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:37:
[...]

En toen was het balen.

Afgelopen weekend onderweg naar Toscane ging het meteen mis bij het eerste tolpoortje.

(Wat een gehannes is dat zeg bij zo'n tolpoortje. Uit het raam hangen en er net bij kunnen)
Je kan em bij de meeste servicebalies van de APRR laten testen en gelijk gratis omruilen langs de weg.

Hacktheplanet / PVOutput

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Hier inmiddels ook zo'n tolbadge van de ANWB aangeschaft, we rijden meerdere keren per jaar door FR (met bestemming AND, ES of P) dus dat zijn nogal wat tolpoortjes. Over een paar weken eens kijken hoe dat bevalt.

Wat ik me afvroeg, de vraag is hier al eens eerder gesteld maar niet beantwoord: heeft de transponder last van een dakkoffer die een stuk boven de voorruit uitsteekt? Die koffer is grotendeels van kunststof en ook de inhoud bevat niet veel metaal dus ik verwacht dat het wel werkt. Aan de andere kant, het systeem werkt (dacht ik) in de 5-6 GHz band, daar geeft elk object wat demping...

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 15:51
MrElmo schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:09:
Ok thanks, dan ga ik er eentje aanschaffen.

Ik zag trouwens dat je bij Fulli tot eind mei geen opstartkosten hebt én 10 maanden geen abonnementskosten.
Is dit een beetje een goede?
Geen idee of er verschil in zit maar deze prijs is wel scherp. Alleen als die van de anwb bv beter is of langer werkt ga ik daar wel voor.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrElmo
madmaus schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:31:
[...]

Is dit een beetje een goede?
Geen idee of er verschil in zit maar deze prijs is wel scherp. Alleen als die van de anwb bv beter is of langer werkt ga ik daar wel voor.
Ik heb net even op de website van de ANWB gekeken, de tolbadge die zij verkopen is ook gewoon van Fulli. Je betaald dus voor de service dat de ANWB de badge voor je aanvraagt, weggegooid geld m.i.

Een andere aanbieder is Bip&Go, maar of er een technisch verschil zit tussen de badges zou ik niet weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Let wel op: als je de badge via Fulli besteld dat je 'm daar ook weer moet inleveren of retour sturen (kosten +/- 10 euro) als je 'm niet meer wilt gebruiken. Je zou 'm in theorie bij je laatste stop in Frankrijk kunnen inleveren bij een van de vele punten.

Nadeel van ANWB is dat ze dezelfde bages leveren (tegen 23,50 euro) en een hogere vergoeding vragen. Voordeel is wel dat je de badge gewoon in NL weer kan inleveren (de ANWB accepteerd geen badges die zij niet hebben uitgegeven).

En let er ook op dat je bijv. ook Italie, etc selecteert bij je badge. Ga je ooit die kant op, dan kan je 'm daar ook gebruiken

[Voor 11% gewijzigd door BastaRhymez op 09-05-2023 20:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:47
Twee jaar geleden heb ik (gratis) een tolbadge besteld via Mango Mobilités (nu Fulli). De afgelopen twee jaren gingen we naar Frankrijk en werkte het uiteraard prima.

Nu gaan we naar Italië en dat zou met deze badge moeten kunnen. Zoekend in mijn persoonlijk archief (lees: mail) staat dat de badge werkt voor Frankrijk, Spanje, Portugal.

Vraag is, is Italië er in de tussentijd aan toegevoegd of kan ik dat in mijn account zelf doen?
Ik kan het via de site en mijn account niet vinden (de brakke vertaling van de site helpt ook niet mee en mijn eigen Frans is niet heel veel beter).

Of wordt het toch een aanbieding afwachten en een nieuwe badge bestellen (en de oude retour sturen?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Korvaag schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:37:
30km/uur staat ook gewoon aangegeven bij de Franse poortjes. Het is geen advies, het is een verplichte maximum snelheid. Trager kan natuurlijk. Sneller wordt je badge mogelijk niet gedetecteerd en/of gaat de slagboom niet op tijd open. Als het er niet bij staat is het gewoon een poortje waarbij je stil moet staan voor de slagboom waarbij de badge op dat moment wordt gedetecteerd.
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Palomar schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:29:
Om op een dakkoffer terug te komen. Ik heb eens uitgerekend. Mijn nieuwe auto is 1,58 hoog. De dakkoffer is 0,42. Dat is precies 2 meter. Dan zijn de dakdragers ook nog wel zo'n 5 centimeter hoog. Totale hoogte wordt dan 2,05 meter. Is dat een no go om door die tolpoortjes van max. 2 meter te gaan? Of is jullie ervaring dat dat nog wel kan? Lijkt me toch een beetje tricky eerlijk gezegd...

Als het niet kan is een tolbadge ook een beetje overbodig lijkt me? Want meeste van die tolpoortjes voor de tolbadge zijn volgens mij met 2M hoogte restrictie.
Ik zou niet hoger dan 195 cm aandurven..beter maar geen risico nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18
Palomar schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:29:

Ik ben met deze combi (5 serie + thule dakdragers + thule Motion xl geloof) ook door die poortjes gegaan, geen probleem gehad (niet gemeten eerlijk gezegd):

[Voor 29% gewijzigd door Master__R op 22-05-2023 12:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:18
p.d.akkerman schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:37:
[...]

En toen was het balen.

FEPI badge is hier afgelopen week overleden. Dinsdag nog fluitend door de poorten, zondag er geen sjoege meer aan geven.

Eerste poort nog de twijfel of ik hem goed bij het gestippelde deel hield, had hem niet in een houder zoals bij mijn eigen auto. Geen piep, niets. Met het ding maar eens zwaaien en toen een auto aansloot toch maar een kaartje getrokken.
Later een poort met eenmalig betalen. Nieuwe poging, badge weer bij het gestippelde deel, niets. Alarmlichten maar aan en op de 'assistance' knop gedrukt, nadat via de camera alle gegevens zijn overgenomen werd de poort opengedaan. Beschamend moment als je daar staat, terwijl je normaal de prutsers die de télépéage poorten bezet houden vervloekt.

Later AREAFulli maar eens contacten om de badge om te wisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p.d.akkerman
R-R-L schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:47:
[...]

FEPI badge is hier afgelopen week overleden. Dinsdag nog fluitend door de poorten, zondag er geen sjoege meer aan geven.

Eerste poort nog de twijfel of ik hem goed bij het gestippelde deel hield, had hem niet in een houder zoals bij mijn eigen auto. Geen piep, niets. Met het ding maar eens zwaaien en toen een auto aansloot toch maar een kaartje getrokken.
Later een poort met eenmalig betalen. Nieuwe poging, badge weer bij het gestippelde deel, niets. Alarmlichten maar aan en op de 'assistance' knop gedrukt, nadat via de camera alle gegevens zijn overgenomen werd de poort opengedaan. Beschamend moment als je daar staat, terwijl je normaal de prutsers die de télépéage poorten bezet houden vervloekt.

Later AREAFulli maar eens contacten om de badge om te wisselen.
Ik heb inmiddels de nieuwe fulli badge (kleiner model) binnen. Volgens mij binnen 2 weken na aanmelden.
De oude opgestuurd. Moet binnen 30 dagen.

In juli maar weer eens testen als we naar Spanje gaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:51
@R-R-L @p.d.akkerman zat jullie oude badge al rond de expiration date? Of zou hij het nog een tijd moeten doen? Wellicht handig om hem al te gaan vervangen hier. Hij zou het tot 2025 moeten doen maar ben er wat huiverig voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:17
B-Real schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:54:
Twee jaar geleden heb ik (gratis) een tolbadge besteld via Mango Mobilités (nu Fulli). De afgelopen twee jaren gingen we naar Frankrijk en werkte het uiteraard prima.

Nu gaan we naar Italië en dat zou met deze badge moeten kunnen. Zoekend in mijn persoonlijk archief (lees: mail) staat dat de badge werkt voor Frankrijk, Spanje, Portugal.

Vraag is, is Italië er in de tussentijd aan toegevoegd of kan ik dat in mijn account zelf doen?
Ik kan het via de site en mijn account niet vinden (de brakke vertaling van de site helpt ook niet mee en mijn eigen Frans is niet heel veel beter).

Of wordt het toch een aanbieding afwachten en een nieuwe badge bestellen (en de oude retour sturen?)
Hier zelfde, ook dit jaar naar Italië. Vorig jaar aangeschaft voor Frankrijk.
Wat ik nog weer is dat ie werkt in Italië, maar dat je daar wel je abonnement voor moet omzetten, volgens mij betaal je voor Italië een soort maandbedrag extra om er gebruik van te maken.

Heb het nog niet omgezet, dus ik moet ook nog ff kijken hoe dat zit.

Edit:
Fulli nomade+ heb je dus nodig blijkbaar;

[Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 22-05-2023 22:17]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:18
Inspired schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:10:
@R-R-L @p.d.akkerman zat jullie oude badge al rond de expiration date? Of zou hij het nog een tijd moeten doen? Wellicht handig om hem al te gaan vervangen hier. Hij zou het tot 2025 moeten doen maar ben er wat huiverig voor.
Verre van, zou tot 2027 goed zijn. FEPI badge in 2020 besteld als vervanger van de oude die het enkel in Frankrijk deed. Kom 2-3x per jaar in Frankrijk, badge zit permanent aan de ruit, geen idee of hij in Nederland ook signalen ontvangt.

Hoe dan ook apart dat hij her dinsdag perfect deed en er zondag plots geen sjoege meer aan gaf. Heeft in de tussenliggende dagen gewoon in een vakje gelegen (was niet met eigen auto dus geen houder).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Kan iemand bevestigen dat je de Fulli badge in bruikleen hebt (bij ANWB aangeschaft)? Ik ben de mijne tijdens een verhuizing kwijtgeraakt, het lijkt erop dat ik nu moet betalen voor een verloren badge, die ikzelf niet meer wil gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:47
Martinusz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:15:
[...]

Hier zelfde, ook dit jaar naar Italië. Vorig jaar aangeschaft voor Frankrijk.
Wat ik nog weer is dat ie werkt in Italië, maar dat je daar wel je abonnement voor moet omzetten, volgens mij betaal je voor Italië een soort maandbedrag extra om er gebruik van te maken.

Heb het nog niet omgezet, dus ik moet ook nog ff kijken hoe dat zit.

Edit:
Fulli nomade+ heb je dus nodig blijkbaar;
Dat had ik zelf ook gevonden inderdaad, maar wilde dus weten of dat geactiveerd kon worden op mijn huidige badge. Het omzetten van mijn account kon ik ook nog niet goed vinden.

Inmiddels heb ik reactie van Fulli. Ik had ze in het Engels gemaild, krijg natuurlijk reactie in het Frans :P

Heb in elk geval een aanbieding om een nieuwe badge te bestellen die gekoppeld wordt aan mijn account en moet de oude terugsturen. Prima, gaan we dat doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:17
B-Real schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Dat had ik zelf ook gevonden inderdaad, maar wilde dus weten of dat geactiveerd kon worden op mijn huidige badge. Het omzetten van mijn account kon ik ook nog niet goed vinden.

Inmiddels heb ik reactie van Fulli. Ik had ze in het Engels gemaild, krijg natuurlijk reactie in het Frans :P

Heb in elk geval een aanbieding om een nieuwe badge te bestellen die gekoppeld wordt aan mijn account en moet de oude terugsturen. Prima, gaan we dat doen :)
Ah zo, ik geloof dat ik al nomade+ heb, tenminste dat staat bij “Mijn badge” in het overzicht, maar erg duidelijk is het allemaal niet, heb voor de zekerheid ook maar mail gestuurd.

Zo ziet het er bij mij uit, dus denk dat het al goed is:

[Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 23-05-2023 18:39]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p.d.akkerman
Inspired schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:10:
Die van mij 2025.
Ik zou het doen.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

R-R-L schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Verre van, zou tot 2027 goed zijn. FEPI badge in 2020 besteld als vervanger van de oude die het enkel in Frankrijk deed. Kom 2-3x per jaar in Frankrijk, badge zit permanent aan de ruit, geen idee of hij in Nederland ook signalen ontvangt.

Hoe dan ook apart dat hij her dinsdag perfect deed en er zondag plots geen sjoege meer aan gaf. Heeft in de tussenliggende dagen gewoon in een vakje gelegen (was niet met eigen auto dus geen houder).
Ik kreeg er zo'n flexibel metalen hoesje bij, waarbij door de dame van de ANWB werd geadviseerd de badge daarin te bewaren als je hem een tijdje niet gebruikt.

Misschien dat hij in een soort ultra low power mode gaat als hij helemaal niets ontvangt. Alleen vraag ik me dan af hoe dat werkt voor de Fransen die de badge gewoon 365 dagen per jaar aan de ruit geplakt houden... Daar gaat hij toch ook gewoon meerdere jaren mee?

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee