Tolbadge Frankrijk de moeite waard?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:15
Ook al is het rustig dan nog is een tolbadge fijn om te hebben. Al is het maar om niet uit het raam te hangen om je pas ergens in te doen. Ik ben niet groot mijn vrouw nog kleiner waardoor je wat verder uit je stoel moet komen om overal bij te kunnen, het gaat maar lekker doorrijden prefereer ik toch zoals we de laatste 3 jaar heb gedaan met de badge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb toch wat mindere ervaringen met een tolbadge, ik heb al 2 jaar op rij gehad dat ik met mijn vouwwagen door de poortjes ga en hij het herkend als een klasse 2 terwijl het een klasse 1 is.

Ben er maar weer achteraan gegaan, je krijgt het wel terug maar is toch een gedoe.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:12

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Iemand al eens een eigen transponder in een huurauto gebruikt?

Via de app kun je je kenteken aanpassen, dat lijkt me handig omdat we binnenkort een huurauto rijden in Portugal (tolwegen zonder slagbomen) en je dan gewoon je eigen transpondertje kan gebruiken. Dus na ontvangst van de auto kenteken inkloppen en 10 min. later volgt dan al de 1e tolweg in ons geval.

Op de Fulli website staat dat je de badge in meerdere auto's kan gebruiken, maar de dame bij de ANWB vertelde me destijds dat het wel 14 dagen kan duren tot de wijziging verwerkt is. Geen idee of dat zo is en of dat problemen geeft. De factuur uit ES en P loopt zwaar achter in vergelijking met FR, dus misschien gaat het vanzelf goed.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:25
Joepla schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:07:
Iemand al eens een eigen transponder in een huurauto gebruikt?

Via de app kun je je kenteken aanpassen, dat lijkt me handig omdat we binnenkort een huurauto rijden in Portugal (tolwegen zonder slagbomen) en je dan gewoon je eigen transpondertje kan gebruiken. Dus na ontvangst van de auto kenteken inkloppen en 10 min. later volgt dan al de 1e tolweg in ons geval.

Op de Fulli website staat dat je de badge in meerdere auto's kan gebruiken, maar de dame bij de ANWB vertelde me destijds dat het wel 14 dagen kan duren tot de wijziging verwerkt is. Geen idee of dat zo is en of dat problemen geeft. De factuur uit ES en P loopt zwaar achter in vergelijking met FR, dus misschien gaat het vanzelf goed.
14 dagen lijkt mij broodje aap. Op de fulli site krijg je na het wijzigigen meteen een confirmatie dat het gelukt is. Ik ben ook met een net nieuwe auto naar Spanje gereden dit jaar en alles ging goed. Kenteken dag voor vertrek pas aangepast.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Inspired schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:22:
[...]

14 dagen lijkt mij broodje aap. Op de fulli site krijg je na het wijzigigen meteen een confirmatie dat het gelukt is. Ik ben ook met een net nieuwe auto naar Spanje gereden dit jaar en alles ging goed. Kenteken dag voor vertrek pas aangepast.
Goed om te weten. Zoals gezegd zijn er geen slagbomen, er is een transpondersysteem met LPR waar je gewoon met 100 km/h onder door rijdt, het is niet dat je niet verder kan en dan met iemand contact moet opnemen.
Worst case moet je alsnog achteraf betalen, wat overigens wel erg moeilijk gemaakt is, als je dat online wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:57
Geen ervaring met het aanpassen van een kenteken. Nieuwe auto ging hier toevallig gepaard met een nieuwe badge.

Als ik echter merk hoe traag alles gaat kan verzending en facturering zou het mij niets verbazen dat het aanpassen van een kenteken niet in 5 á 10 min verwerkt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 09:00

Ghosty J

Asus

Hallo,

Kan je ook met een auto en een dakkoffer op de auto door de tolpoortjes heen?
Er staat bij:
Personenauto’s, niet hoger dan 2 m, met of zonder aanhanger: berline, coupé, cabriolet, break, ruimtewagen, kleine bedrijfswagen, 4x4, enz

Mijn auto is 1.484 mm volgens Autoweek. Weet niet of ik onder de 2 meter kan blijven.

Het is al 12 jaar geleden dat we in Frankrijk zijn geweest en met een tolbatch.
Ben aan het kijken voor een nieuwe op https://www.fulli.com/nl/
Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:13
@Ghosty J Ja hoor, dat is geen probleem. Ik reed een Mazda 3 met dakkoffer en ik heb nooit iets geraakt boven mij :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
Ghosty J schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:00:
Hallo,

Er staat bij:
Personenauto’s, niet hoger dan 2 m, met of zonder aanhanger: berline, coupé, cabriolet, break, ruimtewagen, kleine bedrijfswagen, 4x4, enz

Mijn auto is 1.484 mm volgens Autoweek. Weet niet of ik onder de 2 meter kan blijven.

Je hebt dan ook speciale poortjes voor >2 meter ;) neem je die toch gewoon voor de zekerheid :)
Seat Ateca met dakkoffer pak ik ook altijd die aparte poortjes, volgens mij 1x per ongelijk een 2m max gepakt, ging volgens mij net goed (stiekem hangt dat ding niet op 2 meter denk ik :p )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ghosty J schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:00:
Hallo,

Er staat bij:

Met mijn vorige auto (Seat Leon ST) met dakkoffer ging het ook altijd goed, want die was met dakkoffer ook geen 2 meter hoog. Mijn huidige auto is een SUV en wel hoger dan 2 meter met dakkoffer erop. Ik ga komend jaar voor de zekerheid daarom maar de poortjes pakken die geschikt zijn voor >2 meter ;)

En zoals degene hierboven zegt zullen ze ws. niet strak op 2 meter afgesteld staan, maar niemand weet wat de daadwerkelijke limiet is en of dat voor elk tolpoortje hetzelfde is ;) Heb ook het idee dat die 2 meter alleen maar iets administratiefs is (volgens mij zit er behalve de 'lat' niet daadwerkelijk een doorgang die fysiek maar 2 meter hoog is), dus qua schade zal het denk ik wel meevallen als je toch 'tegen de lat loopt' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-05 00:19
Weet iemand of Fulli automatisch afschrijft of is dit per bankoverschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Automatisch. Duurt wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:52
Hi,

Nieuw in dit topic, maar ik rijd al jaren met de oude fulli tolbadge. Deed het altijd perfect, maar sinds vorig jaar hebben ze een nieuwe vorm. Dit jaar heb ik een nieuwe auto aangeschaft en de bevestigingsklemmen voor de auto heb ik niet meer. Dus even nieuwe bevestigingsklemmen aangevraagd, maar ik krijg die voor de nieuwe badge terug. Past dus niet op de oude.

Iemand een oplossing? Ik dacht de oude terugsturen en nu een nieuwe aanvragen, aangezien ze momenteel gratis zijn met code 'ETE24'. Of kan ik ergens aangeven dat ik de oude bevestigingsklemmen wil ontvangen?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Mag je zo'n badge eigenlijk achter dat zwarte gedeelte op je raam plakken of moet het zichtbaar? Ik heb in mijn auto naast de spiegel een vrij groot stuk van dat zwarte (wat overgaat in die bolletjes). Daar zou de badge perfect hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
twowheeler schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:03:
Mag je zo'n badge eigenlijk achter dat zwarte gedeelte op je raam plakken of moet het zichtbaar? Ik heb in mijn auto naast de spiegel een vrij groot stuk van dat zwarte (wat overgaat in die bolletjes). Daar zou de badge perfect hangen.
Als hij maar werkt. Weet niet of dat in het zwarte gedeelte zo is? Zichtbaar hoeft hij iig niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Alive11 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:00:
Hi,

Nieuw in dit topic, maar ik rijd al jaren met de oude fulli tolbadge. Deed het altijd perfect, maar sinds vorig jaar hebben ze een nieuwe vorm. Dit jaar heb ik een nieuwe auto aangeschaft en de bevestigingsklemmen voor de auto heb ik niet meer. Dus even nieuwe bevestigingsklemmen aangevraagd, maar ik krijg die voor de nieuwe badge terug. Past dus niet op de oude.

Iemand een oplossing? Ik dacht de oude terugsturen en nu een nieuwe aanvragen, aangezien ze momenteel gratis zijn met code 'ETE24'. Of kan ik ergens aangeven dat ik de oude bevestigingsklemmen wil ontvangen?

Gr.
Moet hij niet een keer vervangen worden dan? Ik kon de mijne gratis omwisselen dacht ik. Ze gaan 10 jaar mee dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb er een hekel aan om dingen aan mijn voorruit te plakken. Het is de taak van de bijrijder om vlot de tolbadge uit het dashboard kastje te pakken als we bij het tolpoortje komen. Gewoon voor de voorruit houden en hij pakt hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:12
B-Real schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:14:
Ik heb er een hekel aan om dingen aan mijn voorruit te plakken. Het is de taak van de bijrijder om vlot de tolbadge uit het dashboard kastje te pakken als we bij het tolpoortje komen. Gewoon voor de voorruit houden en hij pakt hem wel.
Zo doen wij het ook idd. En als hij niet goed gezien wordt raampje open en even het ding er buiten houden.

Het kastje is wel gevoelig voor het in de juiste richting houden, dus vasthouden zoals ie op het raam zou zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door kouk op 21-05-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ga half juni op vakantie in Frankrijk richting Nantes. Dus ik zat op de ANWB te kijken maar zo'n tollbadge.
Maar ik zie al weer dat ik de enige ben op de wereld die geen ruk van de kosten snapt.

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVNiFNYDvOqaY8wL6btA_vMBMkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m4WKMJb2OgiElM1uw4kwY7UB.png?f=fotoalbum_large

De linker moet ik dus 3 euro per maand betalen + uiteraard ook de reguliere trajectkosten.
En de rechter moet je 22,90 per jaar betalen? + ook nog eens 5% extra kosten bovenop de trajectkosten?

Verderop staat:
Tolbadge in ANWB-winkel (via Fulli)

De tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal kost €20,95 voor leden (€22,95 voor niet-leden). Wil je de tolbadge ook in Italië gebruiken? Deze kost €27,95 voor leden (€29,95 voor niet-leden). De trajectkosten voor tol bestaan uit het reguliere trajecttarief en additoneel €3,- per maand per land bij gebruik. Wanneer je de tolbadge twee jaar niet gebruikt wordt er een extra bijdrage gerekend van 10 euro per jaar.

Tolbadge online (via Maut1)

De tolbage kost €24,95 inclusief verzendkosten en jaarlijks €22,90 abonnementskosten. Je betaalt 5% extra bovenop de reguliere trajectkosten.
Ik ga dit jaar op vakantie naar Frankrijk maar ik heb geen idee wat ik komende jaren ga doen, misschien blijf ik dan wel in Nederland.... Dus als ik hem 2 jaar niet gebruik moet ik ineens 10 euro per jaar gaan betalen?
Voor hoe lang? En waarom zou je hier ooit mee akkoord willen gaan.

Ik lees ook nergens in reviews online en hier op tweakers iemand die hier vragen over heeft, begrijp ik het nou gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:40:
Ik ga half juni op vakantie in Frankrijk richting Nantes. Dus ik zat op de ANWB te kijken maar zo'n tollbadge.
Maar ik zie al weer dat ik de enige ben op de wereld die geen ruk van de kosten snapt.

[Afbeelding]

De linker moet ik dus 3 euro per maand betalen + uiteraard ook de reguliere trajectkosten.
En de rechter moet je 22,90 per jaar betalen? + ook nog eens 5% extra kosten bovenop de trajectkosten?

Verderop staat:

[...]

Ik ga dit jaar op vakantie naar Frankrijk maar ik heb geen idee wat ik komende jaren ga doen, misschien blijf ik dan wel in Nederland.... Dus als ik hem 2 jaar niet gebruik moet ik ineens 10 euro per jaar gaan betalen?

Ik lees ook nergens in reviews online en hier op tweakers iemand die hier vragen over heeft, begrijp ik het nou gewoon verkeerd?
en als je de tolgate door gaat met je NL bankkaart, wat verlies je dan? 5 minuten reistijd?

[ Voor 7% gewijzigd door JJ Le Funk op 26-05-2024 21:43 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

JJ Le Funk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:42:
[...]

en als je de tolgate door gaat met je NL bankkaart, wat verlies je dan? 5 minuten reistijd?
Ik las op de ANWB site dat niet elke bankkaart werkt bij het poortje. Dus dat is niet 100% betrouwbaar.
Daarnaast is het misschien handig te melden dat we een kleintje van 1.5 jaar mee hebben achterin. En met zo'n lange rijd hoop ik dat hij af en toe wat gaat slapen. Ik wil dan ook zo weinig mogelijk extra herrie maken om hem weer wakker te maken met b.v. een open raam bij een poortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 16:01
kaasaanfiets schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:50:
[...]

Ik las op de ANWB site dat niet elke bankkaart werkt bij het poortje. Dus dat is niet 100% betrouwbaar.
Daarnaast is het misschien handig te melden dat we een kleintje van 1.5 jaar mee hebben achterin. En met zo'n lange rijd hoop ik dat hij af en toe wat gaat slapen. Ik wil dan ook zo weinig mogelijk extra herrie maken om hem weer wakker te maken met b.v. een open raam bij een poortje.
Klopt, ik heb altijd de creditkaart en bankpas in mijn hand. Bij de vele tolpoortjes in Europa, Frankrijk, tunnels Oostenrijk, Kroatie en Italie heb ik dat de ene keer de creditkaart niet werkt, maar de bankpas wel en vice versa.

Ik neem ook voor dit jaar een tolbadge, normaal niet nodig, maar met een EV verwacht ik vaker de snelweg af en op te moeten om op te laden.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46
@kaasaanfiets bij Fulli zelf hebben ze nu een aanbieding. Gratis aanmelding.

Voor de mensen die Fulli hebben: moet je je kenteken opgeven met of zonder streepjes?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:43
Ik heb die van mij na een paar jaar weer teruggestuurd naar Fulli.
Voor het terugsturen naar Frankrijk moet je zelf betalen.

Werkte vaker niet dan wel met aanhanger. De netto tijdswinst was daardoor nihil.
Buiten de schoolvakanties zijn er vrijwel nooit wachtrijen bij poortjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Noshi op 01-06-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

VidaR-9 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:55:
@kaasaanfiets bij Fulli zelf hebben ze nu een aanbieding. Gratis aanmelding.

Voor de mensen die Fulli hebben: moet je je kenteken opgeven met of zonder streepjes?
Maar als je hem 2 jaar niet gebruikt moet je dus wel jaarlijks betalen ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
JJ Le Funk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:42:
[...]

ik verlies "de rij achter de zondagsrijders die pas bij t gesloten poortje beginnen met nadenken en zich in de citroen cactus verbazen dat hun bij elkaar gebingo'de wisselgeld niet welkom is", en dat een tien(tal) keer per poortje voor me. gewoon met ~40km/u door de zoefzoef poort terwijl de kids doorslapen omdat de auto lekker monotoon doorrammelt.

voor die 20 euro voor 10 jaar lol is t de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Laatst online: 27-05 23:09
kaasaanfiets schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:40:

[Afbeelding]

Verderop staat:

[...]

Waarom neem je geen Bip&Go ? Deze betaal je 2,- per gebruikte maand, nu zelfs 3 mnden gratis.

Ik zie regelmatig mensen met een badge buiten de auto zwaaien, wrs is dit een vaag anwb ding ofzo, geen idee. Je kan hem gewoon achter de zwarte bolletjes op je voorruit plakken, die zitten er alleen vanwege lijmresten tijdens het productieproces, verder geen functie.

Even vd duidelijkheid, ik rijd ong 3000km per week in Fr, Es of It met de Bip en heb nooit gezeik ermee, dus die paar vakantie kms per jaar moeten dan ook wel lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
DraZ666 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:00:
[...]

Waarom neem je geen Bip&Go ? Deze betaal je 2,- per gebruikte maand, nu zelfs 3 mnden gratis.

Ik zie regelmatig mensen met een badge buiten de auto zwaaien, wrs is dit een vaag anwb ding ofzo, geen idee. Je kan hem gewoon achter de zwarte bolletjes op je voorruit plakken, die zitten er alleen vanwege lijmresten tijdens het productieproces, verder geen functie.

Even vd duidelijkheid, ik rijd ong 3000km per week in Fr, Es of It met de Bip en heb nooit gezeik ermee, dus die paar vakantie kms per jaar moeten dan ook wel lukken lijkt mij.
ANWB is een Fulli badge toch? Volgens mij is Fulli of Bip&Go om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:54
VidaR-9 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:14:
[...]

ANWB is een Fulli badge toch? Volgens mij is Fulli of Bip&Go om het even.
Ik heb toevallig net een Bip&Go besteld. Voor het eerst in jaren weer serieus de tolweg op (vorig jaar alleen een enkel stukje op de heenreis). Heb alles vergeleken en volgens mij is Bip&Go de enige die geen boetes rekent bij niet gebruiken.

Maar wellicht doet Fulli dat ook niet, heb het al even geleden uitgezocht. Kan zijn dat Fulli om een andere reden geen optie was.

Jaren terug had ik een ANWB badge, toen nog enkel voor Frankrijk. Werkte top, maar wat is de ANWB duur geworden zeg. Pfff.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even een tip voor Bip&Go, gebruik deze kortingscode voor 5 euro korting:
BIPECTOR

echt handig die automatische coupon zoeker in Edge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luucc
  • Laatst online: 00:52
Drardollan schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:24:
[...]

Ik heb toevallig net een Bip&Go besteld. Voor het eerst in jaren weer serieus de tolweg op (vorig jaar alleen een enkel stukje op de heenreis). Heb alles vergeleken en volgens mij is Bip&Go de enige die geen boetes rekent bij niet gebruiken.

Maar wellicht doet Fulli dat ook niet, heb het al even geleden uitgezocht. Kan zijn dat Fulli om een andere reden geen optie was.

Jaren terug had ik een ANWB badge, toen nog enkel voor Frankrijk. Werkte top, maar wat is de ANWB duur geworden zeg. Pfff.
Bip&Go rekent wel degelijk inactiviteitskosten: “Voor elke periode van 14 achtereenvolgende maanden waarin de badge niet wordt gebruikt, wordt € 10 incl. btw gefactureerd in de 15e maand.” https://www.bipandgo.com/...nt-particulier-tollbadge/

Heb laatst gezocht naar een aanbieder die deze kosten niet rekent, maar niet kunnen vinden helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Toch maar Fulli doen, deze aanbieding is wel erg goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQXEC83OwlH2NZjPzq9TwnE_YCI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s4lyuxb73KevI6fbZqQ5GxQY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Exocet schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:52:
Toch maar Fulli doen, deze aanbieding is wel erg goed

[Afbeelding]
Ik heb vanmorgen ook Fulli besteld. Maar dan de Nomade+ zodat ik ook gelijk Italië erbij heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:54
Luucc schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Bip&Go rekent wel degelijk inactiviteitskosten: “Voor elke periode van 14 achtereenvolgende maanden waarin de badge niet wordt gebruikt, wordt € 10 incl. btw gefactureerd in de 15e maand.” https://www.bipandgo.com/...nt-particulier-tollbadge/

Heb laatst gezocht naar een aanbieder die deze kosten niet rekent, maar niet kunnen vinden helaas.
Ik weet bijna zeker dat dit er toen niet stond, maar mogelijk overheen gekeken. Dank voor de info.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:58

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Al een x jaren gebruik ik de badge. Heb hem toen bestelt rechtstreeks bij voorheen Mango, nu Fulli. Ze hadden toen leveringsproblemen bij de ANWB. Terwijl bij Fulli binnen een week ik de badge in huis had.
Je betaalt alleen als je de badge gebruikt is mijn ervaring. Van de zomer gaat hij weer gebruikt worden.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Luucc schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Fulli rekent dit toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 14:39
Martinusz schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Fulli rekent dit toch niet?
Jazeker wel.

*Er wordt een toeslag van €10 in rekening gebracht als het elektronische toltag gedurende 24 opeenvolgende maanden niet wordt gebruikt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
ja

[ Voor 63% gewijzigd door walletje-w op 10-06-2024 20:19 . Reden: Walletje-w gaat weer terug naar het impulsief reageren op een topic titel topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 13:54
Rsport40 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:18:
[...]

Jazeker wel.

*Er wordt een toeslag van €10 in rekening gebracht als het elektronische toltag gedurende 24 opeenvolgende maanden niet wordt gebruikt."
Geld dit per toltag of per land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 14:39
Luuk84 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:35:
[...]

Geld dit per toltag of per land?
Ik mag hopen per toltag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Inmiddels een andere auto (Kodiaq model ‘24), vrijwel geen zwart gestippelde zone bij de binnenspiegel. Niet meer dan een klein randje eromheen.
Nu is dit geen ruit meer met verwarming (zat in de vorige auto wel). Of deze ruit hittewerend is, dus met een metaallaagje, kan ik nergens vinden.

Ik ga er vanuit dat het nu niet veel uitmaakt waar de badge geplaatst wordt. Hij zit een paar cm onder het dak en naast de spiegel.
Voet extra dicht boven de rem dan maar bij de eerste tolpoortjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 20:23

FreakNL

Well do ya punk?

Rsport40 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:18:
[...]

Jazeker wel.

Is dit dan 10 euro en dan 24 maanden later weer 10 euro? Want dan zie ik het probleem niet, dan kost de badge dus 41 ct per maand?

Ik ga over een week naar Frankrijk op vakantie en een collega zweert bij een tolbadge vanwege “verborgen” tolwegen waar je “genaaid” wordt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:31
Joepla schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:05:
Inmiddels een andere auto (Kodiaq model ‘24), vrijwel geen zwart gestippelde zone bij de binnenspiegel. Niet meer dan een klein randje eromheen.
Nu is dit geen ruit meer met verwarming (zat in de vorige auto wel). Of deze ruit hittewerend is, dus met een metaallaagje, kan ik nergens vinden.

Ik ga er vanuit dat het nu niet veel uitmaakt waar de badge geplaatst wordt. Hij zit een paar cm onder het dak en naast de spiegel.
Voet extra dicht boven de rem dan maar bij de eerste tolpoortjes ;)
Je kan hem er altijd nog snel uitklikken en buiten houden .

Heb hem niet geplakt ivm voorruitverwarming ( zichtbare draden de pro versie zeg maar 😅 ) ook in de zwarte delen.
Eerst maar eens testen en kan hem dan altijd nog plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

nuffy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:13:
[...]

Heb hem niet geplakt ivm voorruitverwarming ( zichtbare draden de pro versie zeg maar 😅 ) ook in de zwarte delen.
Inmiddels uitgebreid getest in Frankrijk, Spanje en Portugal. Werkte overal prima, alleen krijg je bij de “Via Verde” tolwegen in PT (bv. de A2 Lissabon - Algarve) geen enkele vorm van terugmelding.
Je moet afremmen en door een smal stukje, maar er is geen slagboom, geen stoplicht, kastje piept niet. Als hij niet werkt, merk je het niet verwacht ik. De A2 (langs o.a. Faro) heeft zo’n systeem met sensoren & camera’s boven de weg (kost iedere paar km een paar kwartjes) waar je met 120+ km/h onderdoor rijdt en dat geeft steeds netjes een piepsignaaltje.

Rekening maar eens checken, alleen zijn ES en PT erg laat met doorgeven van de ritten ivm FR.

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 07-07-2024 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sphyrnidus
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Met de toenemende ‘flux Libre’ of in goed Nederlands Free Flow trajecten in Frankrijk wordt een tolbadge wel veel interessanter dan gedoe met website opzoeken etc om te betalen. Ik rij niet vaak op de tolweg met mijn motor, maar juist dan is het veel makkelijker. Ik moet handschoenen uittrekken, cc kaart pakken enz. en na de poort weer opbergen, handschoenen weer aan en weer door. Die Fulli badge zit in een zakje op de mouw en werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:21
nuffy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:13:
[...]

2 weken geleden met de Bip&Go badge op het voorruit geplakt in combinatie met een verwarmd voorruit geen enkel probleem gehad in Frankrijk.

Nu voor het derde jaar met deze badge door Italië en Frankrijk en het gemak is echt fantastisch en iedere euro waard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik rijd nu al jaar rond met de tol badge van de ANWB op de voorruit geplakt, moet ik dan voor komende vakantie de batterij nog laten checken?
Als ik m eraf moet halen krijg ik m niet meer zo mooi terug denk ik.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Sport_Life schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:21:
Ik rijd nu al jaar rond met de tol badge van de ANWB op de voorruit geplakt, moet ik dan voor komende vakantie de batterij nog laten checken?
Als ik m eraf moet halen krijg ik m niet meer zo mooi terug denk ik.
Die batterij gaat een jaar of 7 mee volgens de ANWB zelf, dus nu al checken lijkt overbodig. Maar als je je er beter bij voelt, waarom niet?
En dat ding schuif je toch met het grootste gemak in en uit het houdertje?

Sowieso zou ik hem tijdens de lange periode dat je hem niet gebruikt uit de auto halen en in het alu-zakje lekker thuis bewaren zoals geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 19:37
VidaR-9 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:10:
[...]

Ik heb vanmorgen ook Fulli besteld. Maar dan de Nomade+ zodat ik ook gelijk Italië erbij heb.
Bij bestellen kan Nederland niet geselecteerd worden als land voor bezorgen. Jij geen last van gehad? (Hen ook bij Holland en The netherlands gekeken in de drop down lijst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
harm289 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:50:
[...]
Bij bestellen kan Nederland niet geselecteerd worden als land voor bezorgen. Jij geen last van gehad? (Hen ook bij Holland en The netherlands gekeken in de drop down lijst)
Nee. Kon ik gewoon selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klaaspier
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-05 20:55
harm289 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:50:
[...]

Pays bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Laatst online: 27-05 22:56
Kwam net deze site tegen, volgens mij gewoon een tussenhandelaar.

http://autotolbadge.nl/

FR is 1,70 per maand
ES is 2,40 per maand

Ofwel het is gewoon een Fulli.
Maar wat ik wel opvallend vind;
Hoe kan ik mijn tolbadge abonnement opzeggen?
Om je tolbadge abonnement op te zeggen, moet je het opzegformulier invullen op onze website en de badge aangetekend terugsturen. Zodra we de badge hebben ontvangen, wordt je abonnement stopgezet en worden er geen verdere kosten in rekening gebracht.
Daarbij staat er nergens iets over de 10 euro per 24 maanden.

Was aan het oriënteren omdat ik met een e208 naar Spanje ga volgende maand en of het handig zou zijn of dat ik toch gewoon de Creditcard bij de hand houd.
Het lijkt voor nu en eenmalige reis met de auto te zijn dus zit niet te wachten op kosten over 2jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
Joepla schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Inmiddels uitgebreid getest in Frankrijk, Spanje en Portugal.
Inmiddels ervaren dat hij soms wel en soms niet reageert door de bedrade voorruit . Heeft wellicht ook te maken met hoe modern de tolpoort is de nieuwere pakt hij wel . De visueel oudere moest hij buiten gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06
RedRayMann schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:17:
Kwam net deze site tegen, volgens mij gewoon een tussenhandelaar.

http://autotolbadge.nl/

FR is 1,70 per maand
ES is 2,40 per maand

Ofwel het is gewoon een Fulli.
Maar wat ik wel opvallend vind;

[...]

Daarbij staat er nergens iets over de 10 euro per 24 maanden.

Was aan het oriënteren omdat ik met een e208 naar Spanje ga volgende maand en of het handig zou zijn of dat ik toch gewoon de Creditcard bij de hand houd.
Het lijkt voor nu en eenmalige reis met de auto te zijn dus zit niet te wachten op kosten over 2jaar.
Wil je iets vragen, of is dit gewoon een mededeling?

Fulli kun je gewoon opzeggen en dan betaal je natuurlijk geen kosten over 2 jaar.

Of het voor jou de moeite en het geld waar is voor die ene rit, moet je zelf beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
barrymossel schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Wil je iets vragen, of is dit gewoon een mededeling?

Fulli kun je gewoon opzeggen en dan betaal je natuurlijk geen kosten over 2 jaar.

Of het voor jou de moeite en het geld waar is voor die ene rit, moet je zelf beslissen...
Sorry, goed punt.
Deels ter info, maar misschien bij jullie allemaal al bekend :-)

Zat zelf in de puzzel hoe alles werkt, welke verschillen en wat de voordelen zijn. Veel sites zijn vol lof, maar die verkopen ze dan ook.

Heb vandaag weer zitten oriënteren en heb een vraag, misschien kunnen jullie mij helpen.

Kan ik de Fulli met de huidige aanbieding over enkele maanden op een ander kenteken zetten? Zodat ik hem de komende jaren met mijn (schoon-)ouders kan delen?

Zelf gevonden info lijkt van wel;
Kan ik dezelfde badge voor twee voertuigen gebruiken?

Je Télépéage-aanbieding is onafhankelijk van je voertuig, tenzij de aanbieding die je hebt afgesloten vereiste dat je je kenteken registreerde toen je de aanbieding afsloot. Behalve in dit geval kunt u uw badge meenemen als u van auto wisselt. Je kunt een extra badgehouder voor een tweede voertuig aanvragen in de Fulli-boetiek of via je online klantenzone.

Als u regelmatig twee verschillende auto's gebruikt, aarzel dan niet om voor uw gemak een extra badge aan te vragen in de Fulli boetiek, via het contactformulier of via uw online klantenzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Kenteken kun je in de app eenvoudig aanpassen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56
Ik heb de badge van Bip&Go aangevraagd De levertijd van 10 dagen is bij lange na niet gehaald: besteld op 7 juli, vandaag geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:26

RvV

Kalentum schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:31:
Ik heb de badge van Bip&Go aangevraagd De levertijd van 10 dagen is bij lange na niet gehaald: besteld op 7 juli, vandaag geleverd.
Dat is nog rap. Ik had er 8 juni een besteld, dus ruim 3 weken later heb ik telefonisch contact opgenomen met de vraag of ze een nieuwe gingen opsturen (ivm verloren bij de post??). "Geen probleem, er komt een nieuwe aan." En een week later zit hij in de bus. Mooi, denk ik, maar....

Vorige week is er nog een op de mat gevallen...de 2e. Ofwel, die eerste heeft er een maand over gedaan en de 2e ook iets van 3 weken.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Wie heeft ervaring met het opzeggen van de Fulli tolbadge?
Na onze reis naar Spanje is het voor ons duidelijk dat we volgend jaar weer naar Kroatie op vakantie zullen gaan, en we de tolbadge niet meer gaan gebruiken.
Nu wil ik de Fulli tolbadge opzeggen. Komt de hun factuur al op korte termijn waarna ik kan opzeggen? Of kan ik nu al opzeggen en sturen ze daarna een afrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:45
Vandaag de fulli badge binnen gekregen, had hem 25 juli besteld.
Ga in de elektronische agenda zetten dat ik hem over 2 jaar terug moet sturen, hoop dat ik hem tegen die tijd nog vinden kan ;)

Ben je eigenlijk verplicht die fulli badge terug te sturen; hergebruikt worden ze volgens mij toch niet, er worden alleen splinternieuwe uitgegeven.
Het gaat om automatische incasso dus die zou je sowieso stop kunnen zetten. En wat als je die badge kwijtraakt?

[ Voor 27% gewijzigd door ASW1 op 01-08-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Volgens de website moet je de tolbadge retoursturen (advies is aangetekend). Als zij het hebben ontvangen wordt je abonnement opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb zo een fulli badge, maar die wil maar niet werken. piept niet aan een poortje, dus elke keer een ticketje pakken.
Ik heb al verschillende plekken geprobeerd (onder de spiegel, links/rechts er van, links/rechts in de gestipte zone voor een verwarmde voorruit. Niets lijkt te werken.
Ter info: ik rij een BMW 3 touring uit 2021, heb de extra geluidsisolerende beglazing als optie gekozen.

Wat ik dan misschien nog denk: hoe moet ik mijn nummberplaat invullen in de app?
ik vul dat in als 1AAA111, of zou ik de streepjes ertussen moeten zetten als 1-AAA-111?

Iemand ervaring?

Zou tof zijn het toch aan de praat te krijgen, anders dan maar terugzenden en abonnement opzeggen...

[ Voor 4% gewijzigd door stanny op 02-08-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

stanny schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:29:
Ik heb zo een fulli badge, maar die wil maar niet werken. piept niet aan een poortje, dus elke keer een ticketje pakken.
Ik heb al verschillende plekken geprobeerd (onder de spiegel, links/rechts er van, links/rechts in de gestipte zone voor een verwarmde voorruit. Niets lijkt te werken.
Ter info: ik rij een BMW 3 touring uit 2021, heb de extra geluidsisolerende beglazing als optie gekozen.
Je zou hem eens buiten de auto kunnen houden, raampje open en arm naar buiten als je naar het poortje rijdt. Werkt dat niet, dan zou je een defecte transponder hebben. Het blijft techniek. Misschien ook eens een batterijtestje laten doen bij de ANWB?
Wat ik dan misschien nog denk: hoe moet ik mijn nummberplaat invullen in de app?
ik vul dat in als 1AAA111, of zou ik de streepjes ertussen moeten zetten als 1-AAA-111?

Iemand ervaring?

Zou tof zijn het toch aan de praat te krijgen, anders dan maar terugzenden en abonnement opzeggen...
Hoewel de werking volgens mij onafhankelijk is van de kentekenplaat (in FR), heb ik hem als 1-AAA-111 ingevuld. En dat werkt, de toltrajecten van vorige maand (NL-Algarve en vv) stromen al binnen ;)

Overigens had ik dit keer 1 tolpoort waar het niet werkte, ergens in Baskenland. Kun je alsnog met je creditcard aan de slag, waarbij je hele lange armen moet hebben omdat je in het midden van de tolpoort staat ipv vlak naast de automaat :(

[ Voor 10% gewijzigd door Joepla op 03-08-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb een Tolbadge van de ANWB en wil het kenteken van de nieuwe auto updaten via www.fulli.com, maar krijg een foutmelding. Is een kenteken verplicht voor de poortjes in Frankrijk

Edit : gelukt via de app :).

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 10-08-2024 20:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Weet iemand dit toevallig, afgelopen 2 weken weer succesvol de badge gebruikt in Frankrijk. Op de terugweg, waarbij de navigatie een andere route nam dan gebruikelijk, kwamen we bij tolpoortjes volgens mij ergens tussen Lyon en Dijon.
Normaal gesproken lekker door de 30km per uur poortjes, maar hier waren een aantal auto’s aan het klooien, dus dan maar via normaal poortje, Hmm geen piep, slagboom blijft naar beneden. Er bungelt een ticket uit de automaat, oké dan maar zo dacht ik. Pak ticket en poortje gaat open.

Route vervolgt, normaal via Dijon richting Luxemburg, maar navigatie kiest voor richting Rheims. Daar is het ook ergens waar het traject eindigt, ik doe kaartje in de automaat en verwacht te moeten betalen, echter slagboom gaat gewoon open en hoef niets te betalen….en kaartje is ingeslikt

Zijn er routes gratis op zondag?
Zijn er überhaupt routes gratis?
Volgens mij wat ik kan vinden is dit niet zo’n nieuw traject met achteraf betalen…
Iemand een idee? Kan ik nog wat verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-05 19:52
Aangezien je ook je kenteken moet ingeven bij zo'n tolpas, zal het tolpoortje bij Reims dat zo herkend hebben waarschijnlijk.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Het viel me ook op dat een gewoon tolpoortje, dus niet speciaal voor transponders, er erg lang over doet om de slagboom te openen… Dusdanig lang dat ik al bezig was om een kaartje te pakken, toen de slagboom uiteindelijk toch spontaan opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Gisteren en vandaag mijn eerste ervaringen.
De 30km poortjes zijn ideaal en kan je rustig blijven rollen.
Halverwege het pad piept de Fulli unit al
Bij de gewone poortjes met T, dan moet ik tot de slagboom rijden en de ene keer sta ik net stil, piep!
De andere keer rol ik nog, Piep!

Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Alleen wel irritant dat sommige 30 km/u poortjes een max hoogte hebben van 2m. Met SUV en dakkoffer gaat dat dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 21:03
Sethro schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:20:
Alleen wel irritant dat sommige 30 km/u poortjes een max hoogte hebben van 2m. Met SUV en dakkoffer gaat dat dus niet.
Die zitten vaak links. Rechts zit de 30k/u voor vrachtwagen. Die is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 19:52
Net weer terug uit Frankrijk, 2 jaar geleden de batch bij (toen nog) Mango besteld. Vorig jaar een trip naar Duitsland gedaan dus niet nodig gehad. De levensduur van de batterijen zou 5 a 7 jaar zijn dus hop, de batch weer in de auto en karren maar. Eerste tolpoortje bij Nancy (Gez), we komen aanrollen en PIEEEEEP, en karren maar.

Heerlijk als dingen gewoon doen wat ze moeten doen.
2 jaar stil liggen heeft dus (voor mij) geen negatief effect op de badge.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
alwind schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:26:
[...]

Dit viel mij ook op.
De 30 T is uiterst links en rechts

Eventueel "normale" T (ticket en T) zijn met mijn huidige ervaring links naast de 30 T stroken

Die werken ook maar echt beduidend trager. Zelfs 4 auto's via de 30 T waren sneller dan 1 a max 2 in de gewone rij.

Enig nadeel is dat ik echt 0 besef heb van de kosten. Ze staan nog niet op de site (gisteren en vandaag gereden)
Aan de andere kant. Had toch wel betaald omdat ik niet de tolwegen kan/ wil vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:03:
Weet iemand dit toevallig, afgelopen 2 weken weer succesvol de badge gebruikt in Frankrijk. Op de terugweg, waarbij de navigatie een andere route nam dan gebruikelijk, kwamen we bij tolpoortjes volgens mij ergens tussen Lyon en Dijon.
Normaal gesproken lekker door de 30km per uur poortjes, maar hier waren een aantal auto’s aan het klooien, dus dan maar via normaal poortje, Hmm geen piep, slagboom blijft naar beneden. Er bungelt een ticket uit de automaat, oké dan maar zo dacht ik. Pak ticket en poortje gaat open.

Route vervolgt, normaal via Dijon richting Luxemburg, maar navigatie kiest voor richting Rheims. Daar is het ook ergens waar het traject eindigt, ik doe kaartje in de automaat en verwacht te moeten betalen, echter slagboom gaat gewoon open en hoef niets te betalen….en kaartje is ingeslikt

Volgens mij wat ik kan vinden is dit niet zo’n nieuw traject met achteraf betalen…
Je kan je kenteken checken of je nog moet betalen
https://www.sanef.com/client/index.html#basket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
RedRayMann schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:44:
[...]

Dit viel mij ook op.
De 30 T is uiterst links en rechts

Eventueel "normale" T (ticket en T) zijn met mijn huidige ervaring links naast de 30 T stroken

Die werken ook maar echt beduidend trager. Zelfs 4 auto's via de 30 T waren sneller dan 1 a max 2 in de gewone rij.

Enig nadeel is dat ik echt 0 besef heb van de kosten. Ze staan nog niet op de site (gisteren en vandaag gereden)
Aan de andere kant. Had toch wel betaald omdat ik niet de tolwegen kan/ wil vermijden.
Had ergens gelezen dat je bij de oranje T wel kan doorrijden als je hoger bent. Zal daar binnenkort is op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Niks gelukkig, en zie nu in Fulli een registratie bij Rheims Est (TAISSY), kortom blijkbaar op kenteken gegaan zonder piepjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Sethro schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:01:
[...]

Had ergens gelezen dat je bij de oranje T wel kan doorrijden als je hoger bent. Zal daar binnenkort is op letten.
Ben nu op mijn eindbestemming in Spanje.
Mijn vriendin was helemaal verbaasd dat de Fulli hier ook werkte (heeft zich niet verdiept en had zelf gedacht dat het alleen FR was)

Spanje werkt dus ook perfect.

Heb nu vaker met drie auto's achter elkaar de T30 genomen terwijl er één tot 4 auto's bij het gewone T/Cart poortje gingen en man! Wat is dat ding fijn!
Beetje afstand houden, de voorganger is nog niet voorbij de slagboom en ik hem al een piepje!
Zo alle mensen bij de andere poorten voorbij.

Maar antwoord op je vraag, bij mij hingen er vandaag wel hoogte lijnen/kabels/kettingen bij de meest linker poortjes. Maar dit was voornamelijk in Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02:19
Deze zomervakantie weer veel gebruik gemaakt van mijn bip and go badge.

Heerlijk om voorbij de rij met wachtende auto's te rijden en direct onder een tolpoortje door te kunnen rijden met 30 km/u.

Ik denk dat de reistijdwinst best wel significant is geweest. Ik zou het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 28-05 11:46

Iemand ervaring?

Ik heb een Bip&Go, en sinds kort (met 850km op de klok de grens over :+ ) een 3 Touring, eveneens met akoestische ruiten. Ding gaf geen krimp, poortjes links (max 2m zoals genoemd) of rechts, net welke het meest leeg was ;) *Piep* en door! Snap niet dat er anno 2024 nog zoveel Fransen én buitenlanders staan die muntgeld in die gleuf staan te duwen 7(8)7

PS: bij Bip&Go heb ik het kenteken gewoon zonder koppeltekens ingegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
Stalensnuitje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:28:
[...]

Ik heb een Bip&Go, en sinds kort (met 850km op de klok de grens over :+ ) een 3 Touring, eveneens met akoestische ruiten. Ding gaf geen krimp, poortjes links (max 2m zoals genoemd) of rechts, net welke het meest leeg was ;) *Piep* en door! Snap niet dat er anno 2024 nog zoveel Fransen én buitenlanders staan die muntgeld in die gleuf staan te duwen 7(8)7

Ook altijd Bip&Go gebruikt
Werkte altijd perfect. Plus dat je ook alleen hoefde te betalen voor de maanden dat je er gebruik van maakt en de andere 10 maanden niet.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Laatst online: 19:29

heho

Ommen, Overijssel

Hier ook net terug van 2 weken Frankrijk. Heb een fulli badge en werkte weer als een zonnetje.
Wat een gemak bij het reizen over de heerlijke tolwegen. 1e factuur is al betaald, volgende maand de 2e en dan volgend jaar weer lekker achter de voorruit, en karren maar !

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Laatst online: 19:29

heho

Ommen, Overijssel

Martinusz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:03:

Ik zie nu in de app mijn ritten van de terugweg op 14 augustus. Heb vanaf Cannes de tolwegen richting het noorden genomen. Staan maar 2 trajecten in van in totaal €53,60
Spotgoedkoop lijkt me, en veel goedkoper dan de heenweg ….
Vreemd.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

alwind schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:26:
[...]

Alleen… Werkt de transponder onverhoopt toch een keer niet, dan heb je een uitdaging om de credit card in de gleuf te duwen. Die zit bij die poortjes op 2,5 m hoogte of zoiets :)
Collega van me overkwam dit deze zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:28:
[...]

waar ergens heb je je badge hangen? kan je eens een foto sturen?
Ik heb vorige week echt elke positie geprobeerd zonder succes...

In de app kan je trouwens je nummerplaat met koppeltekens invullen, haalt ie zelf weer weg, dus daar kan het ook al niet aan liggen..

Vervelende is: het is al een vervanger van een vorige badge, deze heeft het voor zover ik me herinner nog nooit gedaan...
Denk dat ik die maar ga terugsturen en als we volgend jaar nog eens door Frankrijk zouden reizen, dan een bip&go badge ga bestellen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy

Iemand ervaring?

Hier houden we hem ook maar uit het raam , hij ( fulli ) werkt wisselend ( partly :+ ) .
Dit icm volledige dekking van ijzerdraden vd verwarming op de voorruit .
Zonder account of kenteken in te voeren wellicht scheelt dat nog . Bedragen zijn ook wisselend heen en terugweg dus waarschijnlijk werkt dit met de bekende franse slag 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03:49
Wat ook een enorm voordeel is aan de tollbadge, de 30 km p/u poortjes zitten meestal helemaal links. Dat is ook makkelijk met invoegen als je weer van 15/20 poortjes terug naar 3 rijbanen gaat, gewoon links houden en gassen. :+

Hier ook weer de heen- en terugrit zonder enkele problemen ervaren met de Fulli tollbadge. De eerste factuur over juli is inmiddels binnen, die van de terugrit volgt volgende maand.

[ Voor 28% gewijzigd door Slappyjoez op 19-08-2024 11:49 ]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
stanny schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Zal er even aan proberen te denken O-) Maar hij zit naast de spiegel aan de passagierskant op dat gespikkelde deel.
Slappyjoez schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:48:
Wat ook een enorm voordeel is aan de tollbadge, de 30 km p/u poortjes zitten meestal helemaal links. Dat is ook makkelijk met invoegen als je weer van 15/20 poortjes terug naar 3 rijbanen gaat, gewoon links houden en gassen. :+
Was met de aanhanger ook ideaal :+ Meestal was de poort links toch sneller dan die met vrachtwagens, dus dan schuif ik maar gewoon even het volledige wegvak op om optimaal m'n badge te benutten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 15:31

Chrisjuh_15

Facta non verba

Dit jaar voor het eerst door Frankrijk en Italie gereden met de Fulli tolbadge! Wij gaan echt nooit meer zonder op weg! Wat ontzettend handig. Ook wel een bonus: in sommige Italiaanse steden konden we de parkeergarage ook binnen/uitrijden met dat ding. Geen gedoe met papieren kaartjes meer! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:52:
Dit jaar voor het eerst door Frankrijk en Italie gereden met de Fulli tolbadge! Wij gaan echt nooit meer zonder op weg! Wat ontzettend handig. Ook wel een bonus: in sommige Italiaanse steden konden we de parkeergarage ook binnen/uitrijden met dat ding. Geen gedoe met papieren kaartjes meer! :)
Nadeel wat ik laatst ondervond is dat je de garage 's nachts niet meer in komt als voetganger wanneer de deuren dicht zijn en je hebt geen kaartje...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Laatst online: 28-05 15:31

Chrisjuh_15

Facta non verba

Spiller schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Nadeel wat ik laatst ondervond is dat je de garage 's nachts niet meer in komt als voetganger wanneer de deuren dicht zijn en je hebt geen kaartje...
:X Dat is inderdaad wel zuur... Daar had ik helemaal niet zo over nagedacht..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Volgens de website van Fulli moet je in dat soort parkeergarages alsnog altijd een ticket uit de automaat halen, waarschijnlijk om die reden. In Nederland in de Q-Park app kun je een QR code oproepen voor dat soort situaties, maar zo modern is het daar blijkbaar nog niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Even een vraag over de Fulli buiten Frankrijk om.
Ik ben 13 en 14 augustus richting de Spaanse grens gereden. Daarvan heb ik alle meldingen en kosten binnen gekregen. (Denk ik, je weet niet wat je mist als ze er niet zijn)

16 augustus ben ik doorgereden naar Spanje, diverse keren de piepjes gehoord bij de tolpoorten maar nog steeds niets in mijn Fulli account.
Klopt dit? Krijg ik later de rekening? Is er van mij actie vereist?

Kenteken is goed ingevoerd.
Ik heb de Fulli incl Spanje, Portugal én Italië.

--edit--
Net gecontroleerd, 16 augustus wel twee "hits" tussen hotel en Spaanse grens. Dus hij heeft die dag wel gewerkt. Alleen na de Spaanse grens niets meer.
Morgen vertrek ik weer terug, ben benieuwd of ik wel over de grens kom of dat ik eerst mijn openstaande facturen moet betalen }:O

[ Voor 22% gewijzigd door RedRayMann op 27-08-2024 10:31 ]

• Joepla

Joepla

@RedRayMann Spanje en Portugal komen veel later binnen. Ook sommige Franse trajecten duren langer.
Ik ga ervan uit dat als het poortje open gaat, het allemaal prima werkt. In PT is er veel zonder slagbomen, dat zijn portalen boven de weg.

Ik ga niet zelf actief op zoek of er misschien ergens niet goed gegaan is. Dat is in PT sowieso een drama met diverse websites.

• RedRayMann
Joepla schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:01:
@RedRayMann Spanje en Portugal komen veel later binnen. Ook sommige Franse trajecten duren langer.
Ik ga ervan uit dat als het poortje open gaat, het allemaal prima werkt. In PT is er veel zonder slagbomen, dat zijn portalen boven de weg.

Ik ga niet zelf actief op zoek of er misschien ergens niet goed gegaan is. Dat is in PT sowieso een drama met diverse websites.
Dank, ik zit nu boven Parijs en ben dus nog niet staande gehouden :-P
Heb gemerkt op de terugweg dat ik minder tolwegen op de heenweg had dan terug (route anders gepland ivm laden)

Dus misschien valt het sowieso mee.

Ik wacht geduldig af en zie ze wel verschijnen. Dank voor het delen van de ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
stanny schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Beetje laat, maar hier zit 'ie bij mij. Zoals gezegd zonder enige hapering:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nXWSNc2eL4klKhTr5M-QS-daho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aj0svWt7SnJxLUSiO9zQgrVN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56
Dit jaar voor het eerst met een badge gereist, van Bip&Go. Eerste keer door een poortje was wel spannend maar het went snel.

1x een hapering gehad, dat 'ie niet herkend werd. Dan moet je alsnog de credit card gebruiken. Ik weet niet waarom dat niet niet goed ging, alle andere keren ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 11:37
Vooral op de Libre Page was het ideaal!

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 28-05 02:54
Net via Fulli het Nomade pakket besteld, als je de code ETE24 gebruikt, krijg je 12 maanden geen beheerkosten in Frankrijk ipv 3.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Stalensnuitje schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:44:
[...]

Beetje laat, maar hier zit 'ie bij mij. Zoals gezegd zonder enige hapering:

[Afbeelding]
Je kunt hem beter links van je spiegel hangen ipv rechts. Bij de tolpoortjes zitten die antennes/apparatuur namelijk ook links dus dat werkt beter. Zie ook: https://www.fulli.com/nl/operatie-elektronische-tolbadge

En met vooruit verwarming zoals bij mij zie je een lichter stukje ruit naast de spiegel waar je het dan moet plakken. Anders blokkeert de folie (mogelijk) het signaal.

• Stalensnuitje
jongetje schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:19:
[...]

Je kunt hem beter links van je spiegel hangen ipv rechts. Bij de tolpoortjes zitten die antennes/apparatuur namelijk ook links dus dat werkt beter. Zie ook: https://www.fulli.com/nl/operatie-elektronische-tolbadge

En met vooruit verwarming zoals bij mij zie je een lichter stukje ruit naast de spiegel waar je het dan moet plakken. Anders blokkeert de folie (mogelijk) het signaal.
Zou kunnen, ik heb gewoon de instructies van Bip&Go gevolgd en nog nooit een niet-werkend poortje tegengekomen.

• Palomar
  • Niet online
Afgelopen vakantie ook weer met de Fulli badge gereden. Had deze keer een nieuwe auto die met dakkoffer hoger dan 2 meter was, maar dat was in de praktijk geen probleem, omdat er op ons traject (route du soleil) overal automatische poortjes waren waar geen hoogterestrictie was (voorgaande jaren nooit op gelet, omdat ik juist altijd die <2M poortjes pakte).

Alleen op de terugweg werkte mijn badge opeens niet meer. Hing gewoon op dezelfde plek voor het raam als op de heenweg. Toen het poortje niet openging heb ik hem ook nog van het raam gehaald en ermee voor het raam gezwaaid en ook nog door het open raam gehouden. Kon toen gelukkig wel een kaartje uit de automaat pakken. Zag verder geen mogelijkheid om mijn badge ergens te scannen oid (wat ik eerder heb gelezen). Nog op de help-knop gedrukt, maar de meneer gaf alleen aan dat ik met bankkaart moest betalen.
Bij een later traject heb ik het nog eens geprobeerd, maar ook daar weigerde mijn badge.

De badge is 1 jaar oud. Kan die kapot zijn? Ik ga er binnenkort wel even mee langs bij de ANWB om te laten testen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste