@wildcardxl Hoewel het er anders uitziet dan het 'november-patch-probleem' zou je kunnen proberen de pincode van de sim te halen. Is de telefoon verder helemaal ge-update?
Sinds een paar dagen eigenaar van de 32gb versie en wat een heerlijke telefoon is dit. Meteen bij aanzetten werd de telefoon geupdate naar de Pie versie, wat vlekkeloos loopt op mijn telefoon. Batterij verbruik is indrukwekkend, bij normaal gebruik (beetje bellen, appen, internetten) doe ik ruim twee dagen met een volle lading.
En antwoord terug van BelSimpel:Kixtart schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:25:
[...]
Blijkbaar langzame uninstalls Play store bijvoorbeeld. Acties die betrekking hebben op de storage.
https://forum.xda-develop...snt-software-bug-t3871668 De rootcause lijkt nog niet echt duidelijk, naast dat het software gerelateerd lijkt te zijn.
Lijkt me duidelijk. Nog even wachten op de januari update dus.Beste Winnie,
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.
De verwachting is inderdaad dat er in januari een nieuwe update uitkomt waardoor je je toestel naar de nieuwste versie kunt updaten.
Je zult hier nader bericht over ontvangen, zodra de update uit is. Dit nadere bericht kun je van Android, Xiaomi of Belsimpel verwachten.
Deze update zal waarschijnlijk plaatsvervangend zijn voor de decemberupdate.
Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Jan Poort
Team Klantenservice
Onderdeel van de Belsimpel Methode
Wel interessant dat ze mij niks hebben laten weten bij mijn recente aankoop. Had het hier wel gelezen maar nog.
Bij pie heb ik wel nu issues met de gps naar na uitzetten van enhanced location werk het weer. Tip vanaf xda en ik moet nog even verder lezen of er een betere fix is: https://forum.xda-develop...issue-pie-update-t3878936Absint schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:44:
Sinds een paar dagen eigenaar van de 32gb versie en wat een heerlijke telefoon is dit. Meteen bij aanzetten werd de telefoon geupdate naar de Pie versie, wat vlekkeloos loopt op mijn telefoon. Batterij verbruik is indrukwekkend, bij normaal gebruik (beetje bellen, appen, internetten) doe ik ruim twee dagen met een volle lading.
☻/
/▌
/ \
Gewoon een standaard mailtje van een verkoper/medewerker die inhoudelijk echt niet weet wat er in de januari-patch van Xiaomi staatwinnie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:06:
[...]
En antwoord terug van BelSimpel:
[...]
Lijkt me duidelijk. Nog even wachten op de januari update dus.
Ik heb Enhanced Location ook uit gehad en na een tijdje weer ingeschakeld. Bij mij werkt hij weer naar behoren inclusief Enhanced Location. Misschien een poging waard om na een week of wat het opnieuw in te schakelen.Kixtart schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:13:
Wel interessant dat ze mij niks hebben laten weten bij mijn recente aankoop. Had het hier wel gelezen maar nog.
[...]
Bij pie heb ik wel nu issues met de gps naar na uitzetten van enhanced location werk het weer. Tip vanaf xda en ik moet nog even verder lezen of er een betere fix is: https://forum.xda-develop...issue-pie-update-t3878936
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Zonder simkaart opstarten. Dan de softwareupdate doen bij instellingen. Simkaart weer erin stoppen en opnieuw opstarten. Gaat hij alsnog weer flikkeren, dan optie 2 factory reset (dus niet try again) kiezen. Telefoon zou het dan weer normaal moeten doen. Het ligt niet aan de telefoon.wildcardxl schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:57:
Goedemorgen Allemaal,
Sinds vorige week een Xiaomi mi A2 ontvangen vanuit Xiaomi zelf.
Zonder sim kaart er in doet de telefoon het prima maar zodra er een simkaart in zit flipt de telefoon de pan uit. maakt niet uit of het mijn simkaart is of die van mijn vrouw. Is dit een bekend probleem?
YouTube: VID 20190104 WA0007
Bovenstaand gebeurt er met een sim kaart er in.
Xiaomi biedt nu aan om repair cost te betalen maar het is een splinternieuwe telefoon, als er iets mis is met de telefoon wil ik gewoon een nieuwe.
Of kijk ik daar verkeerd tegen aan?
Het is inmiddels opgelost inderdaad, ik heb wel deze acties uitgevoerd n.a.v. deze post op XDA. Zelf heb ik Google Services Framework gecleared, maar dat loste niks op. Daarna ook LocationServices + reboot. Het viel me ook op dat ik een melding kreeg bij het uit- en aanzetten van enhanced location dat location disabled was apps in een 'previous version of android'. Deze heb ik aangezet via de popup.chickpoint schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:10:
[...]
Ik heb Enhanced Location ook uit gehad en na een tijdje weer ingeschakeld. Bij mij werkt hij weer naar behoren inclusief Enhanced Location. Misschien een poging waard om na een week of wat het opnieuw in te schakelen.
I had the same problem with locked bootloader and stock firmware. I cleared the data for "Google Services Framework" and "LocationServices" apps. After the first reboot I got a message to enable location and problem solved. I guess clearing the storage for just google services framework is enough.
☻/
/▌
/ \
Mijn schoonbroer heeft sinds enkele maanden ook de A2. Hij vertelde mij gisteren dat de telefoon al 2 keer is uitgeschakeld door de koude. De telefoon zat in zijn jaszak toen hij buiten ging in de kou. 2x viel de telefoon uit. Is dit een gekend probleem?
Ligt er een beetje aan hoe koud dat het was. Mijn telefoon had deze problemen ook toen ik in Finland was, maar dat was ook gelijk -21. Helaas is dit inherent aan de technologie die in batterijen gebruikt wordt, in de kou werken deze eenmaal slechter/ niet. Denk maar eens aan al die auto's die in de winter 'opeens' een kapotte accu hebben.Drossie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:08:
Mijn schoonbroer heeft sinds enkele maanden ook de A2. Hij vertelde mij gisteren dat de telefoon al 2 keer is uitgeschakeld door de koude. De telefoon zat in zijn jaszak toen hij buiten ging in de kou. 2x viel de telefoon uit. Is dit een gekend probleem?
Mocht dit nou bij wat warmere omstandigheden zijn dan zou je even moeten kijken wat de aanbevolen temperaturen zijn volgens de handleiding/ specificaties. Valt het binnen die waarden dan zou het misschien aan de accu kunnen liggen.
Dit was de oplossing inderdaad. thanks!stefan_mol schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:47:
@wildcardxl Hoewel het er anders uitziet dan het 'november-patch-probleem' zou je kunnen proberen de pincode van de sim te halen. Is de telefoon verder helemaal ge-update?
De eerste keer hielp dat truukje met de PIN, bij de tweede update werd mijn telefoon toch echt een brik. Is nog altijd niet gemaakt. Toch een duur stuk plastic dan, ondanks dat het een goedkoop toestel is.davy_online schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:28:
De MI A2 is prijs/kwaliteit de beste telefoon op de markt. Ik kan niet geloven dat ik er maar 204€ heb voor betaald. Komende van een nexus5 dan mi A1 en nu deze. Ik vind de reacties van vele mensen hier dan ook zeer negatief. Ok er is een probleem met de updates, gewoon je code van de sim eraf halen en alles werkt prima. Als iedereen zo veeleisend is koop dan een smartphone van 800€ of 1000€ maar voor dit geld, komaan he.
Verder heeft het toestel zoals bovengenoemd best wat gebreken, maar daar kon ik op zich goed mee leven. Zeker gezien de prijs lachtte ik me rot. Maar dat update gedoe heeft het wel écht verpest voor mij. Nooit meer Xiaomi.
Rookworst zonder R is ook worst.
En wat zegt de winkel? Je hebt gewoon garantie. Ligt aan jouw toestel, want het update probleem is opgelost. Bij andere merken gaat het ook weleens mis.BezurK schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:36:
[...]
De eerste keer hielp dat truukje met de PIN, bij de tweede update werd mijn telefoon toch echt een brik. Is nog altijd niet gemaakt. Toch een duur stuk plastic dan, ondanks dat het een goedkoop toestel is.
Verder heeft het toestel zoals bovengenoemd best wat gebreken, maar daar kon ik op zich goed mee leven. Zeker gezien de prijs lachtte ik me rot. Maar dat update gedoe heeft het wel écht verpest voor mij. Nooit meer Xiaomi.
Hoe kom je hierbij? Ik geloof dat de december update not altijd problemen heeft.remcode schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 03:18:
[...]
Ligt aan jouw toestel, want het update probleem is opgelost.

Hi All,
Ik heb onlangs een Xiaomi Mi A2 gekocht, als back up telefoon. Daarnaast bezit ik ook nog een Iphone 7.
Binnenkort ga ik met vakantie en zou graag mijn toestel gebruiken om foto`s te maken. Welk toestel denken jullie dat de beste foto`s maakt? Ik weet dat het voor een groot deel subjectief is, maar ben toch erg benieuwd naar jullie suggesties/ideeën!
Groet,
Mike
Ik heb onlangs een Xiaomi Mi A2 gekocht, als back up telefoon. Daarnaast bezit ik ook nog een Iphone 7.
Binnenkort ga ik met vakantie en zou graag mijn toestel gebruiken om foto`s te maken. Welk toestel denken jullie dat de beste foto`s maakt? Ik weet dat het voor een groot deel subjectief is, maar ben toch erg benieuwd naar jullie suggesties/ideeën!
Groet,
Mike
@Mike80 Ik denk dat over het algemeen je iPhone betere foto's schiet. De MI A2 zou in theorie beter moeten presteren in donkere omstandigheden (door pixel binning bij de 2e camera), maar zelf heb ik vaak moeite met focussen bij weinig licht. Ik durft wel te stellen dat de selfies van de Xiaomi een stuk beter zijn
Dus als dat belangrijk voor je is kun je beter die meenemen.
De winkel gaat mij niet helpen want ik heb een barst(je) in mijn scherm. Garantie vervalt daarmee, dus ik heb pech.remcode schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 03:18:
[...]
En wat zegt de winkel? Je hebt gewoon garantie. Ligt aan jouw toestel, want het update probleem is opgelost. Bij andere merken gaat het ook weleens mis.

Het update probleem is zeer zeker NIET opgelost. Of jij weet meer dan ik? In dat geval hoor ik graag van je hoe ik mijn telefoon kan un-bricken.
Rookworst zonder R is ook worst.
Ook ik heb de Xiaomi Mi A2 van Belsimpel en heb de update gedaan (stom, stom, stom). Toestel had ik 3 weken in bezit, maar deed vervolgens niets meer. Dus 19 december aangeboden voor reparatie (ik was 1 van de eerste volgens de winkel) en tot heden nog geen oplossing. Ik kan nu kiezen:
1. Voor wachten op de reparatie "Het reparatiebedrijf heeft ons laten weten dat er onderdelen besteld moeten worden voor de reparatie van je product met ordernummer ... Het is hierdoor moeilijk in te schatten hoe lang de reparatie nog gaat duren." Als ik het goed begrijp is er nog geen oplossing voor de update fout dus kan ik nog lang wachten vrees ik.
2. of ik krijg een alternatief toestel (in een kleur die ik niet wil). Ook is dat toestel dus niet nieuw:
"Van zo'n vervangend toestel is bijvoorbeeld de doos niet meer in nieuwstaat. Het toestel zelf is meestal zo goed als nieuw. Daarnaast is het toestel door onze toestelexperts volledig gecontroleerd en functioneert deze perfect.
Omdat het op dit moment nog niet bekend is of het defect onder de garantie gemaakt kan worden, vragen we je om een verklaring te ondertekenen. Deze heb ik je in een aparte mail gestuurd. In deze verklaring staat dat, indien de reparatie niet onder de garantie valt, je de kosten zal voldoen."
Vind dat dus geen oplossing, de telefoon is al langer weg dan dat ik hem in bezit heb gehad. Ik wil nu gewoon mijn geld terug (maar wat is dan een alternatief, zeker geen Xiaomi meer) of een nieuw toestel in exact dezelfde kleur. We wachten het antwoord van Belsimpel maar weer af.
1. Voor wachten op de reparatie "Het reparatiebedrijf heeft ons laten weten dat er onderdelen besteld moeten worden voor de reparatie van je product met ordernummer ... Het is hierdoor moeilijk in te schatten hoe lang de reparatie nog gaat duren." Als ik het goed begrijp is er nog geen oplossing voor de update fout dus kan ik nog lang wachten vrees ik.
2. of ik krijg een alternatief toestel (in een kleur die ik niet wil). Ook is dat toestel dus niet nieuw:
"Van zo'n vervangend toestel is bijvoorbeeld de doos niet meer in nieuwstaat. Het toestel zelf is meestal zo goed als nieuw. Daarnaast is het toestel door onze toestelexperts volledig gecontroleerd en functioneert deze perfect.
Omdat het op dit moment nog niet bekend is of het defect onder de garantie gemaakt kan worden, vragen we je om een verklaring te ondertekenen. Deze heb ik je in een aparte mail gestuurd. In deze verklaring staat dat, indien de reparatie niet onder de garantie valt, je de kosten zal voldoen."
Vind dat dus geen oplossing, de telefoon is al langer weg dan dat ik hem in bezit heb gehad. Ik wil nu gewoon mijn geld terug (maar wat is dan een alternatief, zeker geen Xiaomi meer) of een nieuw toestel in exact dezelfde kleur. We wachten het antwoord van Belsimpel maar weer af.
@Suus K Vervelende situatie. Is het toestel dat ze je aanbieden ook een Xiaomi A2? Je kunt vragen of ze om willen ruilen voor een Nokia 7 Plus. Ongeveer dezelfde prijs en nagenoeg dezelfde specificaties.. Ik weet niet wat je van de kleur vindt alleen
Heb je nog overwogen om de software fastboot EDL methode te proberen (dus een fastboot hack die zou moeten werken ook als telefoon niet geunlockt is):BezurK schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:16:
[...]
De winkel gaat mij niet helpen want ik heb een barst(je) in mijn scherm. Garantie vervalt daarmee, dus ik heb pech.![]()
Het update probleem is zeer zeker NIET opgelost. Of jij weet meer dan ik? In dat geval hoor ik graag van je hoe ik mijn telefoon kan un-bricken.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57456430
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57391507
(disclaimer: I am not a flashing expert and this is not flashing advice)
Of overwogen om aan te geven dat je het scherm niet wilt laten vervangen? Alleen de update fout die de telefoon gebricked heeft.
@Suus K ontbinden van aankoop gezien 3 weken
na aankoop voor een telefoon natuurlijk niet de bedoeling is. Vervangende opties klinken ook niet naar redelijkheid.
Note naar beide: gewoon wat opties. Zelf ben ik geen expert in recht
Ff googlen of zoiets mogelijk zou kunnen zijn
@Suus K ontbinden van aankoop gezien 3 weken
na aankoop voor een telefoon natuurlijk niet de bedoeling is. Vervangende opties klinken ook niet naar redelijkheid.
Note naar beide: gewoon wat opties. Zelf ben ik geen expert in recht
☻/
/▌
/ \
Blijkbaar niet, want na het probleem van november kon je even een factory reset doen en sindsdien geen problemen met de december update.Aegean schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:35:
[...]
Hoe kom je hierbij? Ik geloof dat de december update not altijd problemen heeft.
De reparatieduur moet een redelijke termijn zijn. Duurt het 3 weken of langer dan kun je een leentoestel vragen. Wanneer je langer moet wachten kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Dit alles wanneer je toestel niet ouder is dan 6 maanden. Maakt niet uit welke NL winkel, dit is consumentenrecht. Tip: Laat in de winkel de medewerker een briefje tekenen dat je het toestel in goede conditie hebt overhandigd. Maak desnoods zelf ook enkele foto's van de optische staat. Zelf zou ik nooit voor optie 2 kiezen en zeker niets ondertekenen.Suus K schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:41:
Ook ik heb de Xiaomi Mi A2 van Belsimpel en heb de update gedaan (stom, stom, stom). Toestel had ik 3 weken in bezit, maar deed vervolgens niets meer. Dus 19 december aangeboden voor reparatie (ik was 1 van de eerste volgens de winkel) en tot heden nog geen oplossing. Ik kan nu kiezen:
Eergisteren een A2 besteld bij amazon.de voor mijn schoonbroer aan de prijs van 195,20€. Vandaag is de telefoon aangekomen. Stond nog op Oreo 8.1, update naar de november security update, onmiddellijk Pie en geen problemen gehad. Na de hele installatie wel de simcode voor de zekerheid uitgevinkt.
Taal staat op Nederlands België vanbij de eerste aanmelding.
Taal staat op Nederlands België vanbij de eerste aanmelding.
[ Voor 16% gewijzigd door davy_online op 16-01-2019 19:39 ]
@davy_online De update naar Pie en de november patch geven volgens mij nooit problemen, mis je -zoals jij gedaan hebt- geen pincode op je simkaart hebt. Is de december security update ook vlekkeloos verlopen?
De installatie ging van de november update naar de Pie update. Geen december update gezien.
@davy_online De update naar Pie en de november patch geven volgens mij nooit problemen, mis je -zoals jij gedaan hebt- geen pincode op je simkaart hebt. Is de december security update ook vlekkeloos verlopen?
[/quote]
[/quote]
@davy_online Hmm, wellicht is deze dan offline gehaald i.v.m. de problemen.
Dat denk ik niet ik krijg nog dagelijks de vraag of ik hem wil installeren.stefan_mol schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:59:
@davy_online Hmm, wellicht is deze dan offline gehaald i.v.m. de problemen.
Ik ben benieuwd of we de januari update nog gaan krijgen? Of voelen ze bij Xiaomi de bui al hangen en testen ze de update nu wel goed?
Van Belsimpel inmiddels een reactie gehad na een boze email. Ze sturen een nieuw toestel, de beoordeling van het reparatiebedrijf duurt langer dan verwacht en ze weten echter nog niet of het een fabrieksfout is of door gebruiksschadede. Dus ik moest wel even tekenen dat indien de reparatie buiten de garantie valt zoals bij gebruiksschade, ik de reparatie zelf zou betalen. Echt een formaliteit dus want een Android update lijkt mij geen gebruiksschade. Ik ga in ieder geval nog geen nieuwe Pie update doen als ik het nieuwe toestel heb.
Van Mobiel bericht gekregen, na wat heen en weer appen, telefoon was niet meer te repareren dus krijg vandaag een nieuwe telefoon.
Probleem lag dus niet bij de december update maar bij de defecte telefoon.
Ga straks meteen alle updates installeren, want apparaat moet gewoon werken.
Probleem lag dus niet bij de december update maar bij de defecte telefoon.
Ga straks meteen alle updates installeren, want apparaat moet gewoon werken.
Ik heb deze telefoon aangeraden bij een vriend, en heb gezegd nog geen updates te installeren, wat hij ook niet heeft gedaan.
Wat is nu verstandig?
meteen de januari update (kan dat wel?)
eerst november en dan januari (na het weghalen vd simkaart code)
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Wat is nu verstandig?
meteen de januari update (kan dat wel?)
davy_online schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:06:
110 MB juist geïnstalleerd zonder problemen, heb wel nog niet kunnen testen als er verbeteringen zijn. Alles werkt wel gewoon.
Vink de pincode van je simcode uit en installeer gewoon alles updates.
Ik heb deze telefoon aangeraden bij een vriend, en heb gezegd nog geen updates te installeren, wat hij ook niet heeft gedaan.
Wat is nu verstandig?
meteen de januari update (kan dat wel)
[...]
[/quote]
Wat is nu verstandig?
[...]
[/quote]
Is dit een natte vinger advies?davy_online schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:13:
Vink de pincode van je simcode uit en installeer gewoon alles updates.
Wat is nu verstandig?
[...]
[/quote]
Wat moet ik dan antwoorden? Ikzelf gebruik de A1 en A2 heb op beiden Android Pie met de januari update. Ik gebruik constant 4g, wifi en bluetooth. Alles werkt. Mijn provider is Telenet en orange België. Het enigste wat op beiden toestellen is uitgevinkt is de pincode van de 2 simkaarten
Ik heb wel een pincode op mijn sim staan, maar het toestel op Engelse taal (persoonlijke voorkeur). Tot nu toe alleen updates goed gegaan.
Kan trouwens 1 ding melden wat niet gefixt is in de januari update: 5 GHz in de hotspot functionaliteit
Kan trouwens 1 ding melden wat niet gefixt is in de januari update: 5 GHz in de hotspot functionaliteit
Dan moet of niet antwoorden, of antwoorden dat je geen idee hebt, maar dat je op je eigen toestel de simpincodes voor de zekerheid hebt uitgeschakeld.davy_online schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:43:
Wat moet ik dan antwoorden? Ikzelf gebruik de A1 en A2 heb op beiden Android Pie met de januari update. Ik gebruik constant 4g, wifi en bluetooth. Alles werkt. Mijn provider is Telenet en orange België. Het enigste wat op beiden toestellen is uitgevinkt is de pincode van de 2 simkaarten
Dat lijkt me namelijk niet erg wenselijk, dus ik kan me voorstellen dat je dan even liever niet update.
Iedereen doet ermee wat ze willen. Ik zeg gewoon dat ik de updates heb geïnstalleerd zonder problemen. Buiten het feit dat ik de pincode heb uitgevinkt al vanbij de update problemen in november.
Hier ook zonder problemen de security update van januari geïnstalleerd (Mi A2 6GB/128GB.
Voor zover ook nog geen problemen inderdaad. 32GB versie en geen pin op de sim.
Alleen even een reactie gezien ik een andere versie heb dan stefan_mol hierboven
Alleen even een reactie gezien ik een andere versie heb dan stefan_mol hierboven
☻/
/▌
/ \
Nog iets wat niet gefixt lijkt is de GPS, ik heb de "location accuracy" maar weer uitgezet. Hopelijk kan die binnenkort weer aan.chickpoint schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:07:
Ik heb wel een pincode op mijn sim staan, maar het toestel op Engelse taal (persoonlijke voorkeur). Tot nu toe alleen updates goed gegaan.
Ook hier de sim-pincode uitgeschakeld bij een A2 met Nederlandse taal instelling. Met pincode kwam de telefoon in een bootloop terecht na de november update. Wat ik weet is dat er twee oplossingen waren voor problemen met de november update: sim-pincode uitzetten of de telefoon op Engels instellen. Schijnbaar was het sim-pincode scherm nooit naar het Nederlands vertaald, waardoor de telefoon in een bootloop kwam.davy_online schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:25:
Iedereen doet ermee wat ze willen. Ik zeg gewoon dat ik de updates heb geïnstalleerd zonder problemen. Buiten het feit dat ik de pincode heb uitgevinkt al vanbij de update problemen in november.
Ik ga binnenkort de januari update maar eens proberen. De december update heb ik bewust niet geïnstalleerd.
Edit:
Uh, hoe herken je de januari update? Ik zie nu alleen een update van 227,2MB klaar staan. Zonder informatie over welke versie het is.
[ Voor 7% gewijzigd door winnie op 22-01-2019 18:31 ]
Dat weet ik niet, ik vermoed dat ze de december en januari update samen hebben gevoegd. De december update had ik al geïnstalleerd. Januari was 110mb december weet ik niet meer.
Hier ook de nieuwste januari update zonder problemen geïnstalleerd
[ Voor 2% gewijzigd door kernie op 22-01-2019 20:08 . Reden: Typo ]
PS5
Xiaomi Mi A2 4GB 64GB global version Nederlandse taal sim pincode geüpdate zonder problemen. (gelukkig)
Ik krijg nog steeds melding dat er een update beschikbaar is. Erachter staat december 2018.
Als ik de notificatie open zie ik nergens januari staan. Ik durf het er eigenlijk nog niet op te gokken dat het dan nu wel goed gaat. December heb ik bewust niet geïnstalleerd. Toestel komt via ali dus geen zin in gedoe om hem via hen retour te moeten sturen voor garantie...
Als ik de notificatie open zie ik nergens januari staan. Ik durf het er eigenlijk nog niet op te gokken dat het dan nu wel goed gaat. December heb ik bewust niet geïnstalleerd. Toestel komt via ali dus geen zin in gedoe om hem via hen retour te moeten sturen voor garantie...
Op XDA zijn er toch al weer wat meldingen van bootloops:
https://forum.xda-develop...ary-update-t3888881/page7
https://forum.xda-develop...oot-january-2019-t3892486
Ik wacht nog even!
Voor degenen die wel gaan updaten: zet USB-debugging aan, dan kun je als het misgaat nog via fastboot een nieuwe flash doen.
Ik wacht nog even!
Voor degenen die wel gaan updaten: zet USB-debugging aan, dan kun je als het misgaat nog via fastboot een nieuwe flash doen.
[ Voor 34% gewijzigd door Gurby op 23-01-2019 14:45 ]
De update van 227,2 MB is de december update. Die ik dus nu uitgevoerd heb. Gelukkig doet de telefoon het nog en nu wordt de januari update (inderdaad 110MB) geïnstalleerd. En ook die leidt niet tot problemen.Edit:
Uh, hoe herken je de januari update? Ik zie nu alleen een update van 227,2MB klaar staan. Zonder informatie over welke versie het is.
[ Voor 6% gewijzigd door winnie op 23-01-2019 17:38 ]
Heb van Mobiel de nieuwe telefoon ontvangen en alle updates tot en met januari geïnstalleerd, tevens de sim pincode in gebruik.
Ook geen probleem gehad met beide simkaart sleuven.
Blijkbaar is het november update probleem ook opgelost want ik heb de telefoon vanaf het begin in het Nederlands met sim pincode.
Ook geen probleem gehad met beide simkaart sleuven.
Blijkbaar is het november update probleem ook opgelost want ik heb de telefoon vanaf het begin in het Nederlands met sim pincode.
Na het overslaan van de November update en de December update, heb ik nu de January update inclusief Android Pie klaar staan ter grootte van 1081.3 MB. Echter als ik XDA moet geloven, kan je ook deze beter niet installeren want de kans is groot dat je in een bootloop terugkomt.
Het is toch te erg voor woorden dat ik nu al drie maanden mijn telefoon niet veilig kan updaten zonder de kans te lopen dat ik mijn telefoon mol. Ik wacht maar weer een maand en hoop op beterschap in februari
Het is toch te erg voor woorden dat ik nu al drie maanden mijn telefoon niet veilig kan updaten zonder de kans te lopen dat ik mijn telefoon mol. Ik wacht maar weer een maand en hoop op beterschap in februari
Naast USB debugging moet je dan ook OEM-ontgrendeling aan zetten. Dan kan je flashen.Gurby schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:42:
Op XDA zijn er toch al weer wat meldingen van bootloops:
Ik wacht nog even!
Let wel op dat als je OEM-ontgrendeling aan zet dan dan preventief je telefoon ook terug naar fabrieksinstellingen gaat!
Als je de OEM-ontgrendeling aanzet gebeurd er nog niks hoor, pas wanneer je de bootloader unlocked wordt het toestel gewiped.ahendriks schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:29:
Let wel op dat als je OEM-ontgrendeling aan zet dan dan preventief je telefoon ook terug naar fabrieksinstellingen gaat!
Heb je die USB debugging wel nodig? Deze setting is gewoonlijk toch alleen nodig als het systeem geboot is en niet als je zelf naar de recovery gaat ( in geval van problemen )?
edit:
edit:
Zelf heb ik OEM unlock aangezet, maar ik laat USB debugging uit. Het klinkt wat aluhoedje, maar als je eens op een willekeurige plek je telefoon oplaadt kunnen ze niet gelijk via abd aanpassingen maken. Naar mijn weten kun je altijd via recovery en/of fastboot changes uitvoeren.If you're bootloader is locked, you can't do anything about it unless you send your phone to Xiaomi customer service since you can't unlock the bootloader if oem unlock is off, you can't flash stock/custom rom either.
[ Voor 66% gewijzigd door Kixtart op 24-01-2019 20:16 ]
☻/
/▌
/ \
Goed nieuws moet ook gemeld worden.
Heb vandaag per ongeluk de januari update geïnstalleerd (stond een notificatie klaar dat ik nog alleen maar hoeft te resetten, weet niet wanneer ik de installatie gedaan heb) en alles werkt naar behoren.
Ik had de 3e week december update overgeslagen overigens ...
Heb vandaag per ongeluk de januari update geïnstalleerd (stond een notificatie klaar dat ik nog alleen maar hoeft te resetten, weet niet wanneer ik de installatie gedaan heb) en alles werkt naar behoren.
Ik had de 3e week december update overgeslagen overigens ...
Sinds twee dagen heb ik ook de Mi A2. Ik heb zonder simkaart er in eerst alle updates uitgevoerd en herstart en hierna de Android upgrade uitgevoerd en weer oonieuw opgestart. Hier na de simkaart in de telefoon gedaan, pincode ingesteld en taal op Nederlands.
Werkt perfect, ook na opnieuw opstarten!
Ter info, de productiemaand van mij Mi A2 is augustus 2018. Misschien heeft het met hardwarerevisies te maken?
Ter info, de productiemaand van mij Mi A2 is augustus 2018. Misschien heeft het met hardwarerevisies te maken?
antihipsteralliance
De mijne is volgens de doos van 2018.07, en die had in ieder geval wel de problemen met de sim-pincode.DeVins schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:48:
Sinds twee dagen heb ik ook de Mi A2. Ik heb zonder simkaart er in eerst alle updates uitgevoerd en herstart en hierna de Android upgrade uitgevoerd en weer oonieuw opgestart. Hier na de simkaart in de telefoon gedaan, pincode ingesteld en taal op Nederlands.
Maar het vermoeden was altijd dat het iets softwarematigs was. Namelijk dat het pincodescherm nooit in het Nederlands vertaald was. Wel in het Engels (dus geen probleem als de taal ingesteld was op Engels) en geen probleem als je een Nederlandtalige telefoon hebt zonder simpincode.
[ Voor 18% gewijzigd door winnie op 25-01-2019 05:38 ]
Ik heb sinds een paar dagen de A2 (6GB/128GB) en alle updates gedaan.
Security patch level staat nu op 5 december 2018 en geen updates beschikbaar, klopt het dat die niet voor iedereen tegelijk wordt uitgerold?
Nog anderen die de januari update nog niet beschikbaar hebben?
Wat me tot nu toe opvalt is dat de batterij wel erg snel leeg trekt maar ik kom van de Redmi Note 5 die bijna nooit leeg leek te gaan
Security patch level staat nu op 5 december 2018 en geen updates beschikbaar, klopt het dat die niet voor iedereen tegelijk wordt uitgerold?
Nog anderen die de januari update nog niet beschikbaar hebben?
Wat me tot nu toe opvalt is dat de batterij wel erg snel leeg trekt maar ik kom van de Redmi Note 5 die bijna nooit leeg leek te gaan
Mijne A2 heeft ook nog steeds geen update klaar staan naar pie?
Laatste is van 5 November??
Ik kan het even niet zo snel terugvinden op Xda, maar ik las daf Xiaomi de Pie update heeft teruggetrokken wegens bugs.marceltl schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:05:
antihipsteralliance
Denk niet dat het aan de software (na november) ligt, er zijn helaas een serie slechte telefoons.
Dit zal ook niet beter worden denk ik met de februari update.
We hebben nu met 3 personen (Xiaomi 4gb 64 Gb) alle updates en Android Pie zonder problemen.
Dit zal ook niet beter worden denk ik met de februari update.
We hebben nu met 3 personen (Xiaomi 4gb 64 Gb) alle updates en Android Pie zonder problemen.
De enige bug die ik ervaar is af en toe een niet heel snel op invoer reagerend scherm.
antihipsteralliance
Verwijderd
Had ik ook...ik denk dat er in de november update iets mis is, waarbij de nieuwste updates niet meer worden aangeboden.marceltl schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:05:
Ik heb dit opgelost door eerst een back-up van belangrijke bestanden via mijn google account te doen. Daarna de telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dan de Mi A2 terug geïnstalleerd en zonder sim erin via wifi naar updates laten zoeken. Er stond voor meer dan 1000Mb klaar om te downloaden...dit gedaan hebbende...had ik Pie met de januari update op de telefoon...en hij doet 't perfect.
Oke mooi, dan ga ik dat ook binnen korte tijd doen laat ook ff weten of dat gelukt is
Gisteren kwam dit toestel, besteld bij bol.com, binnen voor mijn vriendin. We kregen meteen de november update aangeboden, echter bevatte die update nog steeds de bootloop fout. Simkaart eruit gehaald en daarna werd Pie aangeboden, die versie lijkt het tot nu toe perfect te doen. De security-patch van Pie is nog wel december 2018 ipv. januari 2019.
Verder echt een top toestel, werkt erg snel en ziet er goed uit. Het enige wat echt op viel was de gigantische camera bubbel.
Verder echt een top toestel, werkt erg snel en ziet er goed uit. Het enige wat echt op viel was de gigantische camera bubbel.
Klopt, die is behoorlijk. Gelukkig zijn er wat hoesjes die deze bubbel een stuk kleiner maken, zodat het toestel niet op tafel ligt te wiebelen. Zal wel een linkje posten in het accesoires topic waar ik die van mij vandaan heb.rens-br schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:39:
Gisteren kwam dit toestel, besteld bij bol.com, binnen voor mijn vriendin. We kregen meteen de november update aangeboden, echter bevatte die update nog steeds de bootloop fout. Simkaart eruit gehaald en daarna werd Pie aangeboden, die versie lijkt het tot nu toe perfect te doen. De security-patch van Pie is nog wel december 2018 ipv. januari 2019.
Ik kreeg vorige week in het buitenland de januari update aangeboden.
Deze heb ik weg geklikt omdat ik hem op een stabiel netwerk wilde installeren thuis.
Echter als ik mijn telefoon nu naar een update laat zoeken vindt hij deze niet meer.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Deze heb ik weg geklikt omdat ik hem op een stabiel netwerk wilde installeren thuis.
Echter als ik mijn telefoon nu naar een update laat zoeken vindt hij deze niet meer.
Hoe kan ik dit oplossen?
De januari update is ingetrokken door Xiaomi. Dit vanwege bugs.timbe schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:23:
Ik kreeg vorige week in het buitenland de januari update aangeboden.
Hoe kan ik dit oplossen?
antihipsteralliance
Oke bedankt!DeVins schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:53:
[...]
De januari update is ingetrokken door Xiaomi. Dit vanwege bugs.
Ik blij dat ik in het buitenland was
goedenavond, heb ook de Mi A2 met android 9 en de december security patch, het toestel werkt perfect maar loop tegen een klein probleempje aan, speel heel veel dice me online uit de playstore, werkte uitstekend op mijn vorige toestel maar ervaar nu kleine flikkeringen in het beeldscherm als ik het spel speel
aangezien ik de A2 pas 3 dagen heb kan ik hem terug sturen naar belsimpel,maar wilde eigenlijk vragen of er iemand zo vriendelijk wil zijn dit spel eens op zijn A2 te willen proberen, dan weet ik of het aan mijn toestel leg of aan het spel?
aangezien ik de A2 pas 3 dagen heb kan ik hem terug sturen naar belsimpel,maar wilde eigenlijk vragen of er iemand zo vriendelijk wil zijn dit spel eens op zijn A2 te willen proberen, dan weet ik of het aan mijn toestel leg of aan het spel?
Heb je een bron? Ben wel benieuwd vanwege welke bugs.DeVins schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:53:
[...]
De januari update is ingetrokken door Xiaomi. Dit vanwege bugs.
Ben daar ook benieuwd naar, heb de update januari zonder problemen kunnen installeren. Toestel staat op nedelands, met sim pincode. Geen enkele bug tot nu toe.
Zo'n beetje elk topic over de januari update op xda.chickpoint schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:20:
[...]
Heb je een bron? Ben wel benieuwd vanwege welke bugs.
antihipsteralliance
Kun je het automatisch updaten uit zetten?
Want er zijn toch wel veel problemen elke keer.
En mijn telefoon werkt nu nog
Ja zeker! Wel in ontwikkelaarsmodus. (Zet meteen even het schuifje bij oem-ontgrendeling aan voor het geval er wel iets mis mocht gaan..)timbe schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:21:
Kun je het automatisch updaten uit zetten?

antihipsteralliance
Super bedankt!DeVins schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:01:
[...]
Ja zeker! Wel in ontwikkelaarsmodus. (Zet meteen even het schuifje bij oem-ontgrendeling aan voor het geval er wel iets mis mocht gaan..)
[Afbeelding]
Maar hoe kom ik hier
Instellingen -> Over de telefoon, helemaal onderaan op het build nummer tappen tot je ziet dat je ontwikkelaar bent. Dan zijn de ontwikkelaarsopties te vinden onder Systeem -> Geavanceerd.
antihipsteralliance
GeluktDeVins schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:21:
[...]
Instellingen -> Over de telefoon, helemaal onderaan op het build nummer tappen tot je ziet dat je ontwikkelaar bent. Dan zijn de ontwikkelaarsopties te vinden onder Systeem -> Geavanceerd.
Nu moet ik hem gewoon zelf laten zoeken toch als ik wil updaten?
Top!timbe schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:26:
[...]
Gelukt![]()
![]()
![]()
Nu moet ik hem gewoon zelf laten zoeken toch als ik wil updaten?
Nee. Zoeken doet 'ie nog steeds zelf. (Maar dit kan ook handmatig als je dat wil) Het installeren doet 'ie nou niet meer uit zichzelf.
antihipsteralliance
oke fijn!DeVins schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:29:
[...]
Top!
Nee. Zoeken doet 'ie nog steeds zelf. (Maar dit kan ook handmatig als je dat wil) Het installeren doet 'ie nou niet meer uit zichzelf.
Want ben blij met het toestel maar als ik alle problemen lees bij anderen!
Dan is deze instelling een veilig idee
Nogmaals bedankt
Een vriend van me heeft alle updates afgehouden op mijn advies en nu staat er een update klaar van 1079mb.
Is dit nu veilig om te doen?
Vorige keer heeft er al iemand op je vraag geantwoord.
wouters84 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:00:
Een vriend van me heeft alle updates afgehouden op mijn advies en nu staat er een update klaar van 1079mb.
Mensen die nog update binnen hebben gekregen ?
Nee. Ik krijg sinds de laatste januari beveiligingspatch geen updates meer binnen.MrOsman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:18:
Mensen die nog update binnen hebben gekregen ?
Waarom zou je nog een update verwachten?
Jeanke117 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:51:
[...]
Nee. Ik krijg sinds de laatste januari beveiligingspatch geen updates meer binnen.
omdat ik zelf januari update niet heb ontvangen.Smultie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:11:
Waarom zou je nog een update verwachten?
[...]
Ik vroeg het niet aan jou 
Hoewel Xiaomi wel vaker reeds uitgerolde updates weer heeft stilgezet....
Geen idee waarom je de januari update niet binnen krijgt, though.MrOsman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:27:
[...]
omdat ik zelf januari update niet heb ontvangen.
Ik heb zelf om de update gezocht via instellingen. Update werd (nog) niet via notification aangeboden
Smultie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:42:
Ik vroeg het niet aan jou
[...]
Geen idee waarom je de januari update niet binnen krijgt, though.
Ik lees door problemen update ingetrokkenhenkb123 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:12:
Ik heb zelf om de update gezocht via instellingen. Update werd (nog) niet via notification aangeboden
[...]
Donkere achtergrond kiezenMrOsman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:08:
Hoe krijg ik hele thema op zwart?
Thanks na 1x veranderen van achtergrond werkt donkere modus nu op alle achtergrond plaatjes
Ik ben super blij met mijn toestel.
Alleen blijf ik soms last houden van dubbele contacten.
Ik weet dat ik in contacten de andere accounts moet weg hallen.
Dan is het helemaal goed en zijn de dubbele contacten weg.
Echter komen deze account keer op keer terug en dus ook de dubbele contacten,
Zeker als ik mijn telefoon opnieuw opstart.
Iemand nog een idee hoe ik dat verhelp?
Gebruik anders app duplicate contactstimbe schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:38:
Ik ben super blij met mijn toestel.
ook dit werkt, ook maar ook dan komen ze keer op keer terug.
zo heb ik bv de app Dulplicate Remover er op staan.
werkt prima maar tijdelijk
zo heb ik bv de app Dulplicate Remover er op staan.
werkt prima maar tijdelijk
Voor het probleem met je dubbele contacten moet je de app Merge+ gebruiken. Is het probleem zo opgelost. Je kunt de app erna gewoon verwijderen
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie