Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

Ik heb zonder problemen de december update voor Android 9 geinstalleerd.

Echter, nog steeds geen goed werkende GPS.

Ik heb de 64 Gb versie.
Verschillende tools geprobeerd. Deze geven allemaal aan dat er wel satellieten gevonden worden.

Na opstarten van Google Maps (en ook Waze) wordt aangegeven waar ik ben, maar na ongeveer 10 sec geeft ie aan dat GPS signaal is verloren en vliegt Google Maps over de kaart, denkende dat ik op allerlei locaties zit. Mijn Google tijdslijn geeft ook hele vreemde locaties aan waar ik geweest zou zijn, terwijl dat niet zo is.

[ Voor 64% gewijzigd door DMDude op 17-12-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik heb de december update ook zonder problemen weten te installeren.

Het enige wat wel bij mij gebeurt is dat ik nu opeens last heb van dubbele tot 3/4 dubbel contacten. Het rare is als ik naar de contacten app ga dan zie ik gewoon alle contacten 1 keer maar wanneer ik naar dial screen ga en dan naar mijn contacten dan kom ik ze 3a4voudig tegen.

Heb met die duplicate contact remover al zitten stoeien maar hierbij helaas geen succes.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ben de December update nu aan het installeren. Kreeg gisteren een update notification.

Update downloaden.....
Update toepassen......
Nu opnieuw opstarten......
Opstarten duurt een poos.....
Mi logo en opstarten succesvol zonder problemen....

New futures include
-adaptive battery and brightness
-simples ways to navigate your phone
-recommended apps and actions based on your context

Alles werkt naar behoren zo te zien. ook GPS is top

Dubbele contacten heb ik ook geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door henkb123 op 17-12-2018 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb de app Merg+ geïnstalleerd, contacten samengevoegd en app weer verwijderd.

https://play.google.com/s...m.contapps.android.merger
Salv schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:47:
Ik heb de december update ook zonder problemen weten te installeren.

Het enige wat wel bij mij gebeurt is dat ik nu opeens last heb van dubbele tot 3/4 dubbel contacten. Het rare is als ik naar de contacten app ga dan zie ik gewoon alle contacten 1 keer maar wanneer ik naar dial screen ga en dan naar mijn contacten dan kom ik ze 3a4voudig tegen.

Heb met die duplicate contact remover al zitten stoeien maar hierbij helaas geen succes.

[ Voor 5% gewijzigd door wouters84 op 18-12-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

hmmm, ik had al android 9 maar de december update heeft nu ook mijn toestel gesloopt. Ik heb hem vandaag precies 1 maand geleden besteld... :'(

9800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ik heb nu helaas ook problemen met de GPS, hij lijkt het nog wel te doen (want op de route beweegt het bolletje wel mee) maar de update rate lijkt erg langzaam te zijn.

Bij mij deed de GPS het nog wel met de Pie update (hij leek alleen een paar meter af te wijken), maar met de december update doet hij het helaas niet meer.

Als ik de GPS zelftest doe van de telefoon ziet hij wel signaal, maar om een of andere reden faalt de scan
GPS Mi A2

Op XDA zeggen ze overigens om Google Location Accuracy uit te zetten, dat daarna je GPS weer zou moeten werken. Dit kan je als volgt doen: Settings > Security & Location > Location > Google Location Accuracy.
Als ik vanmiddag terug naar huis rijd zal ik dit even testen en zal ik mijn bevindingen hier delen.

[ Voor 20% gewijzigd door chickpoint op 18-12-2018 12:28 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
De nieuwe december update werkt prima wanneer je een goed werkend toestel hebt met Android Pie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chickpoint schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:24:
Ik heb nu helaas ook problemen met de GPS, hij lijkt het nog wel te doen (want op de route beweegt het bolletje wel mee) maar de update rate lijkt erg langzaam te zijn.

Bij mij deed de GPS het nog wel met de Pie update (hij leek alleen een paar meter af te wijken), maar met de december update doet hij het helaas niet meer.

Als ik de GPS zelftest doe van de telefoon ziet hij wel signaal, maar om een of andere reden faalt de scan
[Afbeelding: GPS Mi A2]

Op XDA zeggen ze overigens om Google Location Accuracy uit te zetten, dat daarna je GPS weer zou moeten werken. Dit kan je als volgt doen: Settings > Security & Location > Location > Google Location Accuracy.
Als ik vanmiddag terug naar huis rijd zal ik dit even testen en zal ik mijn bevindingen hier delen.
Heb je een linkje naar de XDA-thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Smultie schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:28:
[...]

Heb je een linkje naar de XDA-thread?
Jazekers, er is wel discussie over of het een goede fix is. Sommige zeggen dat hij maar tijdelijk is. Maar hij is zo makkelijk, zodat het in ieder geval de moeite waard is om even te proberen.

Hier is de thread:
https://forum.xda-develop...pie-update-t3878936/page2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Bedankt voor de tip Merge+, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ik heb de fix voor de GPS getest. Gisteravond op de terugweg van het werk deed hij het weer prima *O*

Als hij binnenkort toch nog uitvalt laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

chickpoint schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:30:
Ik heb de fix voor de GPS getest. Gisteravond op de terugweg van het werk deed hij het weer prima *O*

Ik heb de setting voor nauwkeurigheid ook uitgezet en tijdens mijn lunch wandeling ging het goed.
Later vandaag nog een trip met de auto van 100 km, dus dan weer proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:06
Hier de update van december ook binnen zonder problemen.
Baal er wel van dat het elke keer de vraag is of een update voor problemen gaat zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 10:51
Mijn vader heeft eergisteren (maandag) ook de december update geïnstalleerd. Na problemen met de update van november in de combinatie Nederlands en SIM PIN code heeft het toestel nu wéér problemen.
Bij het booten komt android niet meer op. Het witte android one scherm verschijnt en na 5 minuten valt het scherm uit. Verder niets. Zelfde probleem als enkele andere mensen hier dus.

Booten met power + volume down brengt het toestel wel in fastboot mode. Dus dat biedt mogelijkheden, dacht ik...
De bootloader is gelocked (default zoals hij verkocht is), dus kan niets flashen helaas. Ik heb ook nog geen methode kunnen ontdekken om hem te kunnen unlocken via fastboot. Gisteravond heb ik van 19:00 tot 1:00 zitten klooien om de boel weer werkend te krijgen. Niet gelukt helaas.

Vanavond/morgen ga ik deze methode nog proberen: https://forum.xda-develop...-to-edl-fastboot-t3394292

Als dit niet werkt neem ik contact met Xiaomi op.

Toestel was een cadeau voor zijn verjaardag en is nu 1,5 maand out. Al 2x problemen mee gehad dus... Ik dacht een goede keuze te hebben gedaan met de Mi A2, maar baal nu dat ik voor hem toch niet voor de Nokia 6.1 (die ik zelf heb) ben gegaan.

Mocht er iemand een oplossing weten, post hem hier a.u.b. Ik hou dit topic in de gaten. Als ik zelf de oplossing vindt zal ik deze hier ook melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammegier48
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11-2020
Heb het toestel aangemeld voor reparatie, misschien is er meer aan de hand.
Toestel staat op Nederlands en probeer het al een tijdje zonder simkaart, maar niets helpt.

Toestel wordt vandaag terug gestuurd na reparatie?

Beste klant,

De retourenafdeling heeft je toestel ontvangen en in behandeling genomen. De door jou genoemde klacht wordt veroorzaakt door een bug in een recente update. Om dit op te lossen, dien je de simkaart uit het toestel te verwijderen, en vervolgens de taal tijdelijk aan te passen van Nederlands naar een andere (bijvoorbeeld Engels) taal. Vervolgens kan je de simkaart weer terug plaatsen in het toestel. Zie onderstaande tekst en link voor meer informatie. Xiaomi werkt hard aan een oplossing voor dit probleem. Er zal spoedig een nieuwe software update volgen om het probleem definitief op te lossen. Wij zullen het toestel aan je retourneren.

Ben benieuwd of het probleem na de december update is opgelost, want ik kwam ook niet verder dan het android logo of fastboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
@lammegier48 jij hebt nog last van de november update bug. Ik heb het over de december update bug (of eigenlijk een brick)... die van december is helaas niet simpel te verhelpen middels het verwijderen van de sim kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammegier48
Nee, dit gaat over de december update, Mobiel heeft het of niet begrepen, of het probleem op een of andere manier opgelost. Schriftelijk heb ik laten weten dat het om de december firmware update gaat.
Maar ben toch bang dat ik morgen de telefoon terug krijg met hetzelfde probleem.

• ahendriks
Andere fora waar de bootloop problemen van de de december update ook besproken worden:
- https://forum.xda-develop...xiaomi-mi-a2-pie-t3880444
- https://en.miui.com/thread-4939043-1-1.html
Probleem komt als ik het zo lees niet alleen voor bij Nederlanders.

• chiel_78
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 14:11
Na het november debakel besloten even af te wachten tot de 'proefkonijnen' hun installatie van de december update afgerond hadden.

Blij dat ik dit gedaan heb. Ik was vol lof over Xiaomi door mijn initiële ervaring met de A2 maar dit maandelijkse gezeur maakt wel dat het mijn laatste telefoon van dit merk is.

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Pfff ik wacht ook nog maar even met updaten... Al die slechte ervaringen iedere maand....

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Het maffe is dat ik dus geen akkoord heb gegeven voor de update. Kennelijk stond dat (per ongeluk) op automatisch?

Ik ben nu heel tevreden met m'n Huawei. Voor mij geen Xiaomi meer. Twee keer dit gezeik. Maar het zou fijn zijn als een r een oplossing komt, dan kan ik m'n A2 nog als reserve in de la leggen. Nu ligt ie daar baksteen te spelen.

Rookworst zonder R is ook worst.

• lammegier48
Heb mijn Xiaomi terug van Mobiel en waar ik al bang voor was zonder na te kijken in de doos terug gestuurd.
Weer contact opgenomen en nu weer opsturen.
Heb intussen een Nokia 6.1 (van een andere webwinkel) met de updates naar android 9 en de december update zonder problemen.
Jammer maar voorlopig geen advies meer voor Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
Geen problemen met mijn toestel, maar Belsimpel heeft alle Mi A2 kopers deze mail verzonden.

zo krijg je je Xiaomi weer aan de praat!

Je ordernummer is

Je hebt onlangs een gekocht met ordernummer . Nu biedt Xiaomi sinds december een software-update aan waar een fout in zit. Hierdoor start je toestel mogelijk niet juist meer op.

Wat moet je doen?
Dit hangt af van of je al hebt gekozen om de software-update van december te installeren. Hierin zit namelijk een programmeerfout die het gebruik van het toestel in sommige gevallen niet mogelijk maakt.

Je hebt nog geen update geïnstalleerd
Zorg er in dit geval voor dat je de software-update die Xiaomi in december uitbrengt niet installeert. Als je een notificatie van Xiaomi krijgt dat er een update klaarstaat, kun je deze dus negeren.

Je hebt de update al geïnstalleerd
In dit geval hangt het er vanaf of je toestel nog naar behoren werkt.

Je toestel werkt nog
In dit geval hoef je helemaal niets te doen. Je software is helemaal up to date!

Je toestel werkt niet meer
Blijft je telefoon hangen bij het opstarten? Dan kun je deze opsturen naar Belsimpel. Wij gaan dan samen met jou op zoek naar een passende oplossing.

Hoe gaat het verder?

Met de bovenstaande instructies zorg je ervoor dat je Xiaomi-smartphone blijft werken zoals je gewend bent.

Hopelijk weet je zo voldoende. Als je nog andere vragen hebt, dan staan we voor je klaar!

Met vriendelijke groet,

Jeroen & Jeroen van Belsimpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:38

winnie

de poes...

Ook ik heb deze mail gekregen. Enerzijds wel goede service, vind ik, maar anderzijds is het ook wat beangstigend als de verkoper al dit soort mail gaat versturen.
En de zin "Met de bovenstaande instructies zorg je ervoor dat je Xiaomi-smartphone blijft werken zoals je gewend bent." is natuurlijk relatief. Opsturen om de zoektocht naar een oplossing te starten ("we gaan op zoek naar een passende oplossing") noem ik niet "blijven werken".
Anyway: de update staat bij mij klaar om gedownload te worden. Daar zal ik nog maar even mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Ik heb vanavond contact met amazon.de opgenomen, waar ik eind oktober de telefoon gekocht had. Supersnel heb ik retourlabels van hen gekregen. Morgen verzend ik het toestel naar ze toe. In de mail die ik kreeg hebben ze het niet over repareren, alleen over terugbetaling. Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Ik zal mijn ervaringen met amazon.de hier melden zodra ik meer weet...

('k ga er vanuit dat ze niet hetzelfde doen als bij @lammegier48)...

[ Voor 8% gewijzigd door ahendriks op 21-12-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05-2022
Hier is geüpdatet en het toestel werkt, ben alleen bang om hem uit te zetten en daarna weer op te starten. Ik vraag me af of het probleem niet in de apps kan zitten die je zelf hebt geïnstalleerd.

Ik heb niks extra geïnstalleerd

Ik heb het toestel bij Belsimpel gekocht en ook de mail gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvsboy
  • Laatst online: 22-07 12:59
ahendriks schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:46:
Ik heb vanavond contact met amazon.de opgenomen, waar ik eind oktober de telefoon gekocht had. Supersnel heb ik retourlabels van hen gekregen. Morgen verzend ik het toestel naar ze toe. In de mail die ik kreeg hebben ze het niet over repareren, alleen over terugbetaling. Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Ik zal mijn ervaringen met amazon.de hier melden zodra ik meer weet...

('k ga er vanuit dat ze niet hetzelfde doen als bij @lammegier48)...
Precies hetzeflde gedaan. Echt top service van Amazon de. Even via de chat, 3 seconden later retourlabel en drie dagen later al weer een full refund op mijn creditcard (gisteren). Heb het toestel direct weer opnieuw besteld en had deze de volgende dag in huis. December update uitgevoerd en geen problemen.

Had tussen de november en december update de simpincode weer aangezet. Dat was misschien niet zo handig. Bij het instelllen van het nieuwe toestellen had ik mijn simpincode er weer vanaf gehaald met een ander toestel. Tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
remcode schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:25:
Geen problemen met mijn toestel, maar Belsimpel heeft alle Mi A2 kopers deze mail verzonden.

zo krijg je je Xiaomi weer aan de praat! etc.
Wow, ik vind dit toch wel heel goed van belsimpel, als in maakt echt de kans groter dat ik een volgende telefoon daar koop. Want je kunt zeggen dat ze het natuurlijk alleen doen voor zichzelf, dat ze het al zien gebeuren dat een significant percentage van die telefoons terugkomt in de garantie-periode, maar ze erkennen tenminste uit zichzelf dat er een issue is met iets wat ze geleverd hebben.

Want heeft Xiaomi nou eigenlijk zelf al via welk kanaal dan ook iets laten horen van 1 van de 2 bootloop problemen? Volgens mij is het antwoord nee?
(Hoewel het forum https://en.miui.com/forum-205-1.html in mijn ogen zo'n bende is dat je nooit kan weten of iemand van Xiaomi er iets zinnigs op heeft gezegd).

Als er eenmaal een Android update is gedownload en staat te wachten op installatie, is er dan nog een pad is waarbij die al gedownloade update niet wordt geinstalleerd (overschrijft een nieuwe update download de oude )? Misschien moet je dan als er een nieuwe verbeterde update is eerst een factory reset doen om van de al gedownloade update af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Vreemd, ik heb van Belsimpel niks gehoord. Ik heb ook geen problemen trouwens, alleen de trage emmc begint me de keel uit te hangen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RugerioStereo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 20:40
Hoi! December update gedraaid (dit stond op automatisch), en nu dus een gebrickte/bootlopende Mi A2. Enige wat er op lijkt te zitten is terug naar Belsimpel en omruilen....bummer dit!

Zijn er methodes om dit probleem op te lossen? Ik zit op een Mac en kan ff geen snelle tools vinden om Android-toestellen te flashen oid...

[ Voor 38% gewijzigd door RugerioStereo op 26-12-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Ben\was van plan om dit weekend deze te gaan halen, maar als ik dit zo lees twijfel ik wel enorm. Zou natuurlijk de december update gewoon niet kunnen installeren maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
pjlgt schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:32:
Ben\was van plan om dit weekend deze te gaan halen, maar als ik dit zo lees twijfel ik wel enorm. Zou natuurlijk de december update gewoon niet kunnen installeren maar toch...
Als eigenaar van deze telefoon raadt ik deze af. Het is al de derde keer dat updates fout gaan, nooit zo dramatisch als de december update maar toch....
Daarnaast door, ik denk het trage geheugen, bevriest de telefoon regelmatig bij gebruik van chrome. 10 seconden geduld en alles werkt dan weer naar het is bijzonder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2024
begin december probleemloos de update geinstalleerd,telefoon , staat standaard op engels ingesteld, ook tweede update(patch?) geinstalleerd zonder problemen, nu sinds een een paar dagen last van vastlopers,telefoon bevriest en reageert totaal niet meer, alleen herstarten helpt nog ,herkent iemand dit probleem en weet er een oplossing voor? wil liever geen factory reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Hallo,

Mijn telefoon laat elke keer mijn contacten dubbel zien.
Van mijn Goole-acount en sim-kaart 1
Op een of andere manier krijg ik dit niet goed.
Iemand een idee hoe ik alleen mijn Goole-acount contacten kan laten zien?

Alvast bedankt!

• mokumsgabbertje
timbe schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:54:
Hallo,

Alvast bedankt!
er is een app: duplicate contacts fixer, installeren en deze app haalt alle dubbele contacten ervoor je uit, succes

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:54
timbe schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:54:
Hallo,

Alvast bedankt!
Heb het her en der al eens geschreven maar hier nog een keer :

Als je in de contacten app op die 3 streepjes drukt, je naam en dan accounts beheren. Als je hier b.v. whatsapp weggooit zijn de dubbele contacten verdwenen.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:34
Ik zou het niet doen. Echt tergend hoe slecht xiaomi met updates is. Zowel met mijn mibox en de oreo update als de mi a2 van mij pa. Voor mij in elk geval geen xiaomi meer.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
keepitfrosty schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:47:
[...]

Ik zou het niet doen. Echt tergend hoe slecht xiaomi met updates is. Zowel met mijn mibox en de oreo update als de mi a2 van mij pa. Voor mij in elk geval geen xiaomi meer.
Kom kom, er zijn nu inderdaad 2x problemen geweest met de update, maar je overdrijft schromelijk.
Het gaat nagenoeg altijd goed.

• mokumsgabbertje
keepitfrosty schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:47:
[...]

volgens mijn inziens lichtelijk overdreven, twee keer problemen met de mi a2 en 1 keer met de mi a1, samsung en zelfs apple doen het vaker fout en mijn mi box heeft drie maanden geleden gewoon een probleemloze update naar android 8 gehad.

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Ik krijg morgen mijn Mi A2, In hoeverre kan ik updaten? Of moet ik het updaten gewoon effe links laten liggen?

• timbe
ratje_nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:06:
[...]

Als je in de contacten app op die 3 streepjes drukt, je naam en dan accounts beheren. Als je hier b.v. whatsapp weggooit zijn de dubbele contacten verdwenen.
Top Bedankt! _/-\o_

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:34
mokumsgabbertje schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:55:
[...]

volgens mijn inziens lichtelijk overdreven, twee keer problemen met de mi a2 en 1 keer met de mi a1, samsung en zelfs apple doen het vaker fout en mijn mi box heeft drie maanden geleden gewoon een probleemloze update naar android 8 gehad.
offtopic: De mibox upgrade naar oreo was allesbehalve probleemloos (refresh rate issues, wifi issues, audio issues, de bug lijst was enorm). Vooral de mediaplayer functies waren echt enorm buggy na de update.

Maar goed ieder zijn eigen mening, maar voor mij zijn dit en de gebrek aan communicatie redenen om verder te kijken dan xiaomi.

[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 27-12-2018 12:18 ]

Verwijderd

Een vraag als ik de december patch niet installeert krijg ik ook niet de januari patch. Klopt dit. Ik flip er behoorlijk van. Mijn vrouw heeft de A1 ook alleen maar ellende☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WH33LSONFiRE
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:45:
Een vraag als ik de december patch niet installeert krijg ik ook niet de januari patch. Klopt dit. Ik flip er behoorlijk van. Mijn vrouw heeft de A1 ook alleen maar ellende☹️
Ik had de november update van Android 9.0 niet geinstalleerd maar heb ondertussen een pop up voor de december update van Android 9.0 te doen, dus ik veronderstel dat hij ook gewoon in Januari de pop up zal geven van nog een nieuwere update, ik sleep de updates dus al 2 maanden weg omdat ik weet hoeveel problemen er zijn momenteel... Momenteel dus op Android 8.1 met pop up voor Android 9.0 december, ik wacht nog even af tot ik betere dingen lees (januari update hopelijk)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kokpol
  • Laatst online: 23:14
Ik zou hem zeker halen, is op het moment maar €173 bij belsimpel. Er is op het moment geen telefoon met een betere prijs/kwaliteitverhouding ( anders hoor ik het graag). Updates zijn inderdaad een dingetje maar ik verwacht dat deze volgende maand weer opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

kokpol schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:54:
[...]

Ik zou hem zeker halen, is op het moment maar €173 bij belsimpel. Er is op het moment geen telefoon met een betere prijs/kwaliteitverhouding ( anders hoor ik het graag). Updates zijn inderdaad een dingetje maar ik verwacht dat deze volgende maand weer opgelost zijn.
Waar baseer jij die verwachting op? Ik heb geen problemen met updaten gehad maar wat ik hier zo lees.......

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
Fanaat schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:24:
[...]

Waar baseer jij die verwachting op? Ik heb geen problemen met updaten gehad maar wat ik hier zo lees.......
De problemen zijn bekend bij Xiaomi dus we mogen aannemen dat de problemen wel worden aangepakt.. En dit probleem komt wereldwijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
kokpol schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:54:
[...]

Ik zie bij Belsimpel nu een A2 van 171 staan, maar die heeft maar 32GB geheugen, wel een beetje weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:21
Heeft iemand hier positieve ervaringen met de camera? Die van mij schiet altijd 12MP foto's zelfs als het wat donkerder is. Wanneer ik de telefoon zo stil mogelijk houdt en twee foto's maak, dan zie ik geen verschil wanneer ik de secundaire camera met mijn vinger bedek. Sowieso vind ik de kwaliteit niet heel erg stabiel: de ene keer zijn de foto's prachtig maar wanneer ik snel een foto moet maken zijn ze altijd pixelig of blurry. Ik snap het concept van de tweede camera wel maar ik mis het "AI" element een beetje. Je zou zeggen dat de camera's beeld combineren of wordt de camera alleen gebruikt voor bokeh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
Welke fast charger is geschikt voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:26
Jordy_413 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:22:
De Mi A2 ondersteund QuickCharge 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
Jordy_413 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:39:
Ik krijg morgen mijn Mi A2, In hoeverre kan ik updaten? Of moet ik het updaten gewoon effe links laten liggen?
Mijn vriendin kreeg vanochtend ook een melding op haar mi a2. Mensen ervaren mee?

Enige nadeel van Android 9 (en ook op mijn OP5T) is dat een verbinding met een fitbit niet meer mogelijk is. Al gaan we geruchten dat hier in januari een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Zo lang er geen fix is update ik niet. Ik heb mijn telefoon van Ali, er zit wel garantie op maar loop liever niet het risico om hem terug te moeten sturen naar China ofzo... November update ging zonder problemen maar daar was ook een work around voor mocht je problemen krijgen. Tot nu toe nog niks bruikbaars voorbij zien komen om de december update te fixen dus ik wacht liever even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
ratje_nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:06:
[...]

Hoi,

Dit werkt prima tot ik mijn telefoon uit en aan zet.
Als ik dat heb gedaan zet hij mijn sim 1, 2 en whats app account weer terug.
Kan ik dit ook nog oplossen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Hi All,

Ik heb vandaag mijn Mi A2 ontvangen. Na het lezen van alle recente slechte ervaringen mbt het update beleid, had ik mij voorgenomen om even te wachten met updaten. Echter toen ik hem aanzette, ging hij al vrij snel van 8.1 naar 9. Uiteraard haalt ie eerst de update binnen en kan je hem op onhold zetten. Echter, aangezien het niet mijn primaire phone is en de update klaarstond, heb ik hem toch uitgevoerd.

Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad, ik ben dus naar de laatste versie van Android gegaan en de beveiliging patch is van 5 december. GPS heb ik nog niet echt kunnen testen (qua navigatie), als ik maps opstart vindt ie direct waar ik zit.

Enige waar ik nog tegenaan loop zijn die dubbele contacten, maar ik heb mij daar verder nog niet in verdiept (komt vd week wel). Tot nu toe dus erg tevreden (voor wat het waard is, paar uur in bezit). Trouwens op het doosje stond "Global version".

Groet,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
Is het niet zo dat wanneer je in je Google contacten ook netjes +31 voor je contacten gebruikt, dat ie ze dan wel gewoon samengevoegd laat zien? Ik heb dat in elk geval, en geen last van dubbele contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
Krysa schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:14:
Heeft iemand hier positieve ervaringen met de camera? Die van mij schiet altijd 12MP foto's zelfs als het wat donkerder is. Wanneer ik de telefoon zo stil mogelijk houdt en twee foto's maak, dan zie ik geen verschil wanneer ik de secundaire camera met mijn vinger bedek. Sowieso vind ik de kwaliteit niet heel erg stabiel: de ene keer zijn de foto's prachtig maar wanneer ik snel een foto moet maken zijn ze altijd pixelig of blurry. Ik snap het concept van de tweede camera wel maar ik mis het "AI" element een beetje. Je zou zeggen dat de camera's beeld combineren of wordt de camera alleen gebruikt voor bokeh?
In de foto app naar rechts "handleiding" (verkeerde vertaling moet natuurlijk handmatig zijn) Dan klik je op rechts Lens (weinig licht) Ik heb zelden een slechte foto, dus verder herken ik je verhaal niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
Jordy_413 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:22:
Quick Charge 3.0 werkt prima. Sommig carchargers werken niet goed, omdat de Xiaomi niet met alle Type-C kabels goed werkt. Dan werkt het quick gedeelte soms niet. Bedenk wel dat een Quick charger niet heel veel sneller 100% oplaadt dan de meegeleverde charger. Voor even snel wat sap in de Chinees is het wel handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
  • Laatst online: 01-05-2022
Nav aanleiding van het bericht van mike80 wordt mijn gedachte bevestigd dat de problemen te maken hebben met de apps die op de telefoon geïnstalleerd zijn. Het is toch ook zo dat in China er apps geblokkeerd zijn? Ik heb mijn toestel nu 2 maanden en heb geen extra apps geïnstalleerd, en ook geen problemen met de updates. Ik ben erg tevreden tot nu toe, snel, goede foto's en na de laatste update een prima accuduur.

Anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammegier48
Als dat zou kloppen, dat het aan de apps ligt waarom mijn telefoon opgestuurd is, dan moet het aan de xiaomi apps liggen.
Heb exact dezelfde apps op mijn nieuwe Nokia 6.1 met android 9 en de december update, denk eerder dat er minder goede exemplaren tussen zitten.
Maar ben benieuwd wanneer de Xiaomi Mi A2 ergens in januari vervangen of gerepareerd terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Laatst online: 14-09 00:03
Hoi, schoonmoeder's A2 is óók gebricked. Weet iemand wat Belsimpel doet met een teruggestuurd toestel? Wordt die omgeruild voor een nieuwe? De mail die kopers van een A2 eerder deze maand kregen is hier niet echt duidelijk in. Er staat in: "Wij gaan dan samen met jou op zoek naar een passende oplossing". Geen idee wat dit concreet betekent.

Update: Heb m middels een factory reset weer aan de praat gekregen. Ze had de december update niet geïnstalleerd zag ik, dus blijkbaar was er iets anders aan de hand (Maar ben op zich nog wel benieuwd wat Belsimpel doet met gebrickte 'december update' toestellen).

[ Voor 30% gewijzigd door Omer op 01-01-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammegier48
Dit lijkt op de problemen met mijn telefoon. Enkele dagen voor de december update deed mijn telefoon ook raar en moest hem opnieuw opstarten. Tijdens het opstarten kwam ik niet verder dan het android one scherm,
na wat gepruts kwam ik in het recovery menu en kon opnieuw opstarten. Daarna heeft de telefoon normaal gewerkt tot ik de december update installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
chickpoint schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:30:

Heb inmiddels High Location Accuracy weer aangezet en de GPS lijkt het ook met die optie aan het weer goed te doen. Zou er misschien iets aan de zijde van Google geupdate zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 18:51
De telefoon nu een aantal dagen in gebruik en bevalt prima. Echter vind ik de vingerafdrukscanner traag. Hiervoor had ik een redmi 5. Vingerscanner aantippen was voldoende om te ontgrendelen.
Bij deze telefoon duurt het langer, hoe zijn jullie ervaringen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:33
wat zijn de ervaringen van Mi A2? wordt het aangeraden? na 5 a 6 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Ik ben uiterst tevreden, komend van een HTC 10. Ik zou het toestel zonder meer aan andere mensen aanbevelen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
MrOsman schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:24:
Ik zou nu even wachten tot de volgende patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

ybos schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:35:
De telefoon nu een aantal dagen in gebruik en bevalt prima. Echter vind ik de vingerafdrukscanner traag. Hiervoor had ik een redmi 5. Vingerscanner aantippen was voldoende om te ontgrendelen.
Bij deze telefoon duurt het langer, hoe zijn jullie ervaringen :?
Die van mij heb ik gisteren binnen gekregen. November update staat erop + all mijn apps uit de backup en de vingerafdrukscanner is instant. Het is mijn eerste telefoon die dit heeft, maar van het moment dat ik de vinger erop leg (en telefoon trilt) gaat het scherm aan. December (Pie) update heb ik bewust maar even on hold gezet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 18:51
Kixtart schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:57:
[...]

Die van mij heb ik gisteren binnen gekregen. November update staat erop + all mijn apps uit de backup en de vingerafdrukscanner is instant. Het is mijn eerste telefoon die dit heeft, maar van het moment dat ik de vinger erop leg (en telefoon trilt) gaat het scherm aan. December (Pie) update heb ik bewust maar even on hold gezet.
Ik heb de december update wel gedraaid, misschien dat het daaraan ligt. Mijn telefoon trilt ook niet bij de vingerafdrukscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo na eerdere updates (problemen-fabrieksinstellingen) in oktober, 2 maanden gewacht om te updaten (ik wou nog langer wachten) en door een verkeerde handeling van mij (screenshot) de procedure ingezet en de telefoon afgezet en vervolgens november en daarna december geupdate. Alles is voorlopig ok en alles werkt als voorheen. Ludo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:16

CyberThug

Formatting C: 1%

Ik heb afgelopen week twee A2 geüpdatet tot en met de december update. Beide gingen vlekkeloos.

Kan het zo zijn dat Xiaomi een aangepaste update heeft neergezet die geen gebrickte telefoon meer veroorzaakt? Ik begrijp namelijk niet waarom ze de update niet offline halen als dit zoveel gebrickte telefoons zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Er zijn 2 soorten PIE updates.

Android 9 Pie update (V10.0.3.0.PDHMIFK)
Android 9 Pie ROM (V10.0.2.0.PDIMIFJ)

Ik vraag me nu af wie welke heeft? bovenstaande lijkt me wel de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb de onderste, gewoon via OTA. Op dit moment ook geen nieuwe beschikbaar.

Ow, en die andere is voor de A1... dusssss

[ Voor 22% gewijzigd door Smultie op 03-01-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Smultie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:39:
Ik heb de onderste, gewoon via OTA. Op dit moment ook geen nieuwe beschikbaar.

Ow, en die andere is voor de A1... dusssss
Bovenste is ook OTA :) misschien voor ander landen.

1ste heb ik ook op het Forum van MI
2de ook. :)

Ik heb het toestel nog niet banggood moet het nog opsturen anders had ik gekeken naar het verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door MrOsman op 03-01-2019 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MrOsman schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Bovenste is ook OTA :) misschien voor ander landen.

1ste heb ik ook op het Forum van MI
2de ook. :)

Ik heb het toestel nog niet banggood moet het nog opsturen anders had ik gekeken naar het verschil.
Ja, het A1-forum waarschijnlijk.
Google slaat alleen maar aan op A1 iig voor de V10.0.3.0.PDHMIFK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Smultie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Ja, het A1-forum waarschijnlijk.
Google slaat alleen maar aan op A1 iig voor de V10.0.3.0.PDHMIFK
Klopt ik zie het nu ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chiel_78
MrOsman schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:24:
Ik kan niet zeggen dat ik kapot ben van deze telefoon. Heeft wat dingetjes namelijk.

- Updaten geeft nu al 3x achter elkaar grote kans op fouten
- De proximity sensor is traag waardoor je soms per ongeluk allemaal dingen doet tijdens het bellen
- De automatische lichtsensor die doet maar wat... Althans bij de mijne slaat het werkelijk nergens op.
- Geheugen is traag wat ik vooral lijk te merken in Chrome, dan bevriest de telefoon regelmatig voor een paar seconden, zal wel cache cleaning zijn oud.
- Ik hou van donker ingestelde schermen maar dit maakt alles erg flets op dit scherm.
- De camera is erg wispelturig wat scherpte betreft, ook in goed licht heb ik soms spontaan wazige foto's.
- Video opnemen is verschrikkelijk met de ingebouwde camera app, blijft telkens focussen tijdens het filmen.

Al met al, voor z'n 190,- kan ik er prima mee leven en heb mezelf voorgenomen toch minstens een jaar deze te blijven gebruiken, maar ik zou geen Xiaomi meer nemen de volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 14:09
Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van de Mi A2. Ik heb ook last van gedupliceerde contacten. Ook kreeg ik een bootloop toen ik de november security update wilde installeren. Ik had toen de SIM-kaart eruit gehaald, opgestart, naar de Engelse taal gezet, SIM-kaart weer erin gestopt, naar Nederlandse taal gezet en de bootloop is weg. Maar ik wilde even vragen of er ook een functie is om via twee taps op het scherm het scherm aan te krijgen. Dit kon wel op mijn vorige toestel de LG G4.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
De MI A2 is prijs/kwaliteit de beste telefoon op de markt. Ik kan niet geloven dat ik er maar 204€ heb voor betaald. Komende van een nexus5 dan mi A1 en nu deze. Ik vind de reacties van vele mensen hier dan ook zeer negatief. Ok er is een probleem met de updates, gewoon je code van de sim eraf halen en alles werkt prima. Als iedereen zo veeleisend is koop dan een smartphone van 800€ of 1000€ maar voor dit geld, komaan he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davy_online schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:28:
De MI A2 is prijs/kwaliteit de beste telefoon op de markt. Ik kan niet geloven dat ik er maar 204€ heb voor betaald. Komende van een nexus5 dan mi A1 en nu deze. Ik vind de reacties van vele mensen hier dan ook zeer negatief. Ok er is een probleem met de updates, gewoon je code van de sim eraf halen en alles werkt prima. Als iedereen zo veeleisend is koop dan een smartphone van 800€ of 1000€ maar voor dit geld, komaan he.
Amen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

zijn de update problemen nu weer opgelost of moet ik het uit mijn hoofd laten om up te daten? Hij draait Android 9 Pie al wel via ota update.

Toestel bevalt verder goed... :)

[ Voor 11% gewijzigd door cactusman op 04-01-2019 08:09 ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

cactusman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:09:
zijn de update problemen nu weer opgelost of moet ik het uit mijn hoofd laten om up te daten? Hij draait Android 9 Pie al wel via ota update.

Do far so good :)
Mijn telefoon is net nieuw maar had wel weer alle apps die ik had. Nog geen problemen gezien gelukkig
ybos schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Ik heb de december update wel gedraaid, misschien dat het daaraan ligt. Mijn telefoon trilt ook niet bij de vingerafdrukscanner.
Toch maar aangedurfd om naar 9 te gaan. Scanner werkt nog snel inclusief trillen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefan_mol
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik heb mijn MI A2 sinds 5 december in gebruik en ben redelijk tevreden. Ik kom van een HTC 10 af, en dit voelt echt als een flinke upgrade. Ik ben voor de 128GB/6GB versie gegaan en kan niet zeggen dat ik problemen ondervind met traag geheugen o.i.d. For the record, deze problemen zouden gaan om het RAM geheugen? Of wordt met de klacht traag geheugen de eMMc opslag bedoeld?

Ik heb het toestel uit de doos zonder problemen geupdate naar Pie (November patch) en op 14 december naar de december patch (ook geen grote problemen).

Wel sinds de december patch last van GPS issues, dit lijkt na het volgen van de tip van @chickpoint gefixt (dank hiervoor).

Bij wat donkerdere omstandigheden ook erg wisselvallige foto's en video's. Tijdens oud & nieuw wilde ik bijvoorbeeld het vuurwerk filmen (full hd, 60fps) maar kreeg ik de camera met geen mogelijkheid gefocust. Met mijn HTC was dit geen probleem. Ik hoop een beetje op default ondersteuning voor de camera 2 api in de toekomst, ik zou graag zonder root of unlocken van de bootloader Google Camera kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
stefan_mol schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:38:
Ik heb mijn MI A2 sinds 5 december in gebruik en ben redelijk tevreden. Ik kom van een HTC 10 af, en dit voelt echt als een flinke upgrade. Ik ben voor de 128GB/6GB versie gegaan en kan niet zeggen dat ik problemen ondervind met traag geheugen o.i.d. For the record, deze problemen zouden gaan om het RAM geheugen? Of wordt met de klacht traag geheugen de eMMc opslag bedoeld?

Ik heb het toestel uit de doos zonder problemen geupdate naar Pie (November patch) en op 14 december naar de december patch (ook geen grote problemen).

Wel sinds de december patch last van GPS issues, dit lijkt na het volgen van de tip van @chickpoint gefixt (dank hiervoor).

Bij wat donkerdere omstandigheden ook erg wisselvallige foto's en video's. Tijdens oud & nieuw wilde ik bijvoorbeeld het vuurwerk filmen (full hd, 60fps) maar kreeg ik de camera met geen mogelijkheid gefocust. Met mijn HTC was dit geen probleem. Ik hoop een beetje op default ondersteuning voor de camera 2 api in de toekomst, ik zou graag zonder root of unlocken van de bootloader Google Camera kunnen gebruiken.
Het gaat om problemen met het eMMC geheugen, en wat ik erover heb gelezen zou dit niet op de 128GB modellen zich moeten voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcode
stefan_mol schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:38:

Met de app Open Camera heb ik dezelfde focusproblemen. Het opnamegeluid klinkt ook alsof je onder water filmt. Dat is al vanaf het begin zo. Erg jammer en niet nodig. Hier heeft Xiaomi haar huiswerk niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
  • Laatst online: 20-08-2023
Smultie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Het gaat om problemen met het eMMC geheugen, en wat ik erover heb gelezen zou dit niet op de 128GB modellen zich moeten voordoen.
Thanks! Fijn om dit helder te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Smultie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Zelfs alleen de 64 gb. Nog geen meldingen gezien over 32gb versie

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Kixtart schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Zelfs alleen de 64 gb. Nog geen meldingen gezien over 32gb versie
Ik heb een 32 GB versie en ik merk inderdaad niks van eMMC problemen. Ook geen idee waar ik het aan zou kunnen herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
chiel_78 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:30:
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik kapot ben van deze telefoon. Heeft wat dingetjes namelijk.

- Updaten geeft nu al 3x achter elkaar grote kans op fouten
- De proximity sensor is traag waardoor je soms per ongeluk allemaal dingen doet tijdens het bellen
- De automatische lichtsensor die doet maar wat... Althans bij de mijne slaat het werkelijk nergens op.
- Geheugen is traag wat ik vooral lijk te merken in Chrome, dan bevriest de telefoon regelmatig voor een paar seconden, zal wel cache cleaning zijn oud.
- Ik hou van donker ingestelde schermen maar dit maakt alles erg flets op dit scherm.
- De camera is erg wispelturig wat scherpte betreft, ook in goed licht heb ik soms spontaan wazige foto's.
- Video opnemen is verschrikkelijk met de ingebouwde camera app, blijft telkens focussen tijdens het filmen.

Al met al, voor z'n 190,- kan ik er prima mee leven en heb mezelf voorgenomen toch minstens een jaar deze te blijven gebruiken, maar ik zou geen Xiaomi meer nemen de volgende keer.
Problemen die jij noemt zijn wel bekende problemen dit was ook met eerste versie A1
het lijkt erop alsof Xiaomi niet luistert en doet omdat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
cactusman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:09:

Probleem kan je verwachten als er code op de simkaart zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceltl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03-2021
Bij mij staat er nog steeds updater niet beschikbaar?
Draait verder prima op Android 8.1 maar wil graag de pie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

MrOsman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:43:
[...]

Probleem kan je verwachten als er code op de simkaart zit. :)
Dat is de november update... De december update kan ook problemen geven als je geen code op de simkaart hebt,. zoals bij mij }:|

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Laatst online: 18:38

winnie

de poes...

Ik heb BelSimpel maar eens gemaild met de vraag hoe nu verder. Zo meteen komt de januari update, kan die apart geïnstalleerd worden? Of moet dan eerst de december update alsnog geïnstalleerd worden en is daarmee alsnog het toestel bricked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

chickpoint schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:21:
[...]

Ik heb een 32 GB versie en ik merk inderdaad niks van eMMC problemen. Ook geen idee waar ik het aan zou kunnen herkennen?
Blijkbaar langzame uninstalls Play store bijvoorbeeld. Acties die betrekking hebben op de storage.
https://forum.xda-develop...snt-software-bug-t3871668 De rootcause lijkt nog niet echt duidelijk, naast dat het software gerelateerd lijkt te zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
winnie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:05:
Ik heb BelSimpel maar eens gemaild met de vraag hoe nu verder. Zo meteen komt de januari update, kan die apart geïnstalleerd worden? Of moet dan eerst de december update alsnog geïnstalleerd worden en is daarmee alsnog het toestel bricked?
Met januari update zal kleine dingen van december update meegenomen worden.
de vraag is wat gaat januari update ons brengen fix? of meer bugs?
Xiaomi is bekend met vele bugs op AndroidOne ook met Mi A1 kwam dit vaak naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
als ze de eMMC problemen weten te fixen, wordt ik een nog gelukkiger mens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chiel_78
MrOsman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:42:
[...]

Problemen die jij noemt zijn wel bekende problemen dit was ook met eerste versie A1
het lijkt erop alsof Xiaomi niet luistert en doet omdat het moet.
Doet omdat het verkoopt. Het is een beetje dezelfde strategie als Samsung een paar geleden had, gooi 20 modellen per jaar de markt op zonder support en zie maar wat er blijft plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
chiel_78 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:18:
[...]

Doet omdat het verkoopt. Het is een beetje dezelfde strategie als Samsung een paar geleden had, gooi 20 modellen per jaar de markt op zonder support en zie maar wat er blijft plakken.
Dat het updaten niet helemaal soepel is verlopen is een feit, maar Belsimpel (de officiële retailer van Xiaomi in NL) heeft alle kopers uit zichzelf benaderd. En laten we niet overdrijven. Ik heb zo'n beetje alle merken gehad maar de foutloze mobiel heb ik nooit gehad na de Nokia 3330 ;)
Op een foute vertaling in de fotocamera software, het pulsen focus beeld tijdens het filmen en heel soms een vastloper in chrome na werkt het toestel bij mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chiel_78
Super van belsimpel natuurlijk, maar Xiaomi laat niks horen over problemen die gemeld worden, hetzelfde bij andere producten van dit merk, en dat maakt het voor mij een van de vele Chinese telefoonbouwers die ik voortaan links last liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Goedemorgen Allemaal,

Sinds vorige week een Xiaomi mi A2 ontvangen vanuit Xiaomi zelf.

Zonder sim kaart er in doet de telefoon het prima maar zodra er een simkaart in zit flipt de telefoon de pan uit. maakt niet uit of het mijn simkaart is of die van mijn vrouw. Is dit een bekend probleem?

YouTube: VID 20190104 WA0007

Bovenstaand gebeurt er met een sim kaart er in.

Xiaomi biedt nu aan om repair cost te betalen maar het is een splinternieuwe telefoon, als er iets mis is met de telefoon wil ik gewoon een nieuwe.

Of kijk ik daar verkeerd tegen aan?
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie