Hallo ik heb mijn Mi a2 nu een dag en de beveiligingspatch blijft op 18 juni staan. Als ik naar systeemupdate ga en controleer op update gebeurt er niets. Kan iemand mij helpen. Bvd
Is de "Laatste geslaagde updatecontrole: om ...." wel actueel? Via WiFi en 4G geprobeerd? Beveiligingspatch moet 5 zijn.Anoniem: 1138069 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:48:
Hallo ik heb mijn Mi a2 nu een dag en de beveiligingspatch blijft op 18 juni staan. Als ik naar systeemupdate ga en controleer op update gebeurt er niets. Kan iemand mij helpen. Bvd
De update dienst ligt er tijdelijk uit.Anoniem: 1138069 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:48:
Anoniem: 1138069
Ik kreeg vanmorgen de november patch binnen. Ik las alleen dat er problemen waren met bootloop dus wacht nog even met installeren.
Dat is waarschijnlijk de volgende november update. Kreeg m ook net binnen. 50.5mb. ga m nu installeren.
Precies dit is de juiste november update met een patch voor de bootloop.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat ligt er aan op welke versie je nu zit. Ik zou gewoon updaten want de laatste versie is bugvrij.Anoniem: 1138069 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:07:
Nee hier is het 1066 MB. Deze dan maar niet installeren?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Nog steeds dezelfde bug.. sim eruit en taal op Engels.. Anders is ie niet te gebruiken.
Ik heb enkel de sim code uitgevinkt en de update werkt zonder problemen
Afhankelijk van de provider is de sim pin code uitvinken voldoende.
Telfort werkt met uitgevinkte sim pin code in het Nederlands, Simpel alleen in het Engels.
Telfort werkt met uitgevinkte sim pin code in het Nederlands, Simpel alleen in het Engels.
Ik gebruik Simpel zonder code in het Nederlands en heb geen enkel probleem ervaren.lammegier48 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:44:
Afhankelijk van de provider is de sim pin code uitvinken voldoende.
Ik mag toch hopen dat dit probleem snel wordt opgelost.
Net 250+ toestellen besteld voor mensen die over het algemeen de telefoon niet in het Engels willen en de PIN voor de simkaart er af halen is geen optie ivm veiligheid...
Net 250+ toestellen besteld voor mensen die over het algemeen de telefoon niet in het Engels willen en de PIN voor de simkaart er af halen is geen optie ivm veiligheid...
Pie is nu aan het installeren.
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Beta?Fanaat schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:22:
Oeh, nee! It's LIIIIIIIIIIVVVEEEEE
[ Voor 10% gewijzigd door Smultie op 16-11-2018 10:55 ]
Ik ben benieuwd of deze goed werkt Fanaat?Fanaat schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:22:
Zijn er al meer mensen welke pie geïnstalleerd hebben?
Ik heb m geïnstalleerd (met Magisk ondersteuning voor OTA), ik heb er geen issues mee gevonden tot nu toe. Maar ik gebruik mijn telefoon in het Engels, dus dat issue met pin-lock van eerder deze week had ik ook al niet.
Het enige wat ik nog heb gemerkt, is dat de Magisk module om de Camera2 API te enablen, niet lijkt te werken.
Oh, en geen support meer voor ANT lijkt het; maar dat zullen maar weinigen gebruiken
Het enige wat ik nog heb gemerkt, is dat de Magisk module om de Camera2 API te enablen, niet lijkt te werken.
Oh, en geen support meer voor ANT lijkt het; maar dat zullen maar weinigen gebruiken
[ Voor 31% gewijzigd door Gurby op 16-11-2018 13:23 ]
Ik heb tot nu toe geen problemen. Taal Nederlands
Pie lijkt goed te werken met Sim Pin en in het Nederlands
Anoniem: 1138069
Wat gebeurt er als ik de november patch niet installeert krijg ik dan niet de nieuwe software update ( Pie) binnen?
Ik heb twee November Patches gehad vóór de update naar Pie. Die laatste werd ook duidelijk omschreven als de update naar Pie: kun je niet missenAnoniem: 1138069 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:23:
Wat gebeurt er als ik de november patch niet installeert krijg ik dan niet de nieuwe software update ( Pie) binnen?
pie net geinstalleerd, nu erg veel last van blue tooth connectivity problemen, mijn tv, mijn mi tv box, mi band en kop telefoon worden niet meer herkend en verbonden,meer mensen met deze problemen???
Vanochtend pie geprobeerd te installeren. Maar hij faalt. Paar keer geprobeerd opnieuw te doen.
Na installeren komt de herstart. En dan blijft t scherm zwart. Ik druk dan op de power knop. Dan is er een korte tril en het Android one scherm. En dan weer zwart.
Volume down en powerknop helpt niet.
Na een paar keer aan proberen te zetten. Start ie wel normaal op en dan krijg ik een pop-up met installatie failed.
"Couldn't update. Installation problem" is de melding in het update scherm.

Enig idee wat te doen? Ik heb geen root of iets geks. Genoeg geheugen rond de 30gb vrij.
Factory reset en dan updaten helpt ook niet.
FIXED
Iemand op XDA zei dat rebooten zonder sim wellicht zou werken, en dat was ook het geval.
Na installeren komt de herstart. En dan blijft t scherm zwart. Ik druk dan op de power knop. Dan is er een korte tril en het Android one scherm. En dan weer zwart.
Volume down en powerknop helpt niet.
Na een paar keer aan proberen te zetten. Start ie wel normaal op en dan krijg ik een pop-up met installatie failed.
"Couldn't update. Installation problem" is de melding in het update scherm.

Enig idee wat te doen? Ik heb geen root of iets geks. Genoeg geheugen rond de 30gb vrij.
Factory reset en dan updaten helpt ook niet.
FIXED
Iemand op XDA zei dat rebooten zonder sim wellicht zou werken, en dat was ook het geval.
[ Voor 17% gewijzigd door SeenD op 18-11-2018 20:57 ]
Something something
Met Pie last van instabielere wifi ontvangst tov Oreo. Meer mensen last van?
Nee, ik heb problemen met mijn gps.The_Anarchist schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:47:
Met Pie last van instabielere wifi ontvangst tov Oreo. Meer mensen last van?
Ik zag dat er een november update klaar stond. Ik wilde daar even mee wachten tot vanochtend. Vreemd genoeg wilde mijn A2 niet meer laden. Toen ik vanochtend de update uitvoerde en opnieuw startte wilde de laderij wel weer gewoon werken. Vreemd.
Na de laatste November update meteen de Pie gedaan. Moet zeggen dat ging vlekkeloos. Tot zover nog geen vreemde zaken ervaren. Alles werkt na de update als vanouds.
Moet wel ff wennen aan de andere wreking van sommige schermen zoals bijv de tabbladen welke nu horizontaal scrollen
Ook is er nu een favorieten tabblad onderaan.
Voor degenen die nog moeten update: Wees geduldig. Het updaten duurt even en daarna opnieuw opstarten duudt de eerste keer ook erg lang. Wees niet ongerust, gewoon even geduld hebben.
Moet wel ff wennen aan de andere wreking van sommige schermen zoals bijv de tabbladen welke nu horizontaal scrollen
Ook is er nu een favorieten tabblad onderaan.
Voor degenen die nog moeten update: Wees geduldig. Het updaten duurt even en daarna opnieuw opstarten duudt de eerste keer ook erg lang. Wees niet ongerust, gewoon even geduld hebben.
Ik had na de pie update problemen met bluetooth, Fitbit, JBL speaker, auto etc wilden niet koppelen. Factory reset gedaan, die ik eigenlijk sowieso altijd doe bij een major upgrade, problemen opgelost.
Pie werkt vlekkeloos, sommige dingen werken. Wat anders en ben nog aan t stoeien met de meldingen en niet storen functie. Ik wil geen geluid maar wel led melding. Even zoeken naar de juiste instelling.
Pie werkt vlekkeloos, sommige dingen werken. Wat anders en ben nog aan t stoeien met de meldingen en niet storen functie. Ik wil geen geluid maar wel led melding. Even zoeken naar de juiste instelling.
Pie werkte bij mij vlekkenloos.
Het enige wat ik gisteren merkte is dat de menu, back en app drawer knop waren verdwenen.
Die had ik wél na het installeren van Pie, dus ik vermoed dat het een bug was.
Toestel een restart gegeven en de knoppen zijn er weer.
Verder draai ik in het Engels en sim pin (Tele2).
Het enige wat ik gisteren merkte is dat de menu, back en app drawer knop waren verdwenen.
Die had ik wél na het installeren van Pie, dus ik vermoed dat het een bug was.
Toestel een restart gegeven en de knoppen zijn er weer.
Verder draai ik in het Engels en sim pin (Tele2).
Net geupdate. Eerst deed mijn data het niet meer (T-mobile). Opnieuw op starten geprobeerd om te kijken of dat het verhielp. Moest vier keer het knopje indrukken om hem weer op te laten starten. Dit blijft het geval na meerdere keren. Data gefixt door mijn netwerkinstellingen te resetten. Niks onoverkomelijks maar toch jammer.
Bleek toch aan mijn eigen wifi te liggen.
Voor de GPS: al geprobeerd om met de app GPS status A-GPS te resetten?
Na de update van Pie beetje gezeur met Helderheidsniveau. Ik vind het zelf prettig rond 70% maar bij automatisch aanpassen schiet het percentage omlaag. Dat ging bij Oreo beter.
Als het werkt zoals het bedoeld is te werken, zou hij moeten leren van je aanpassingen.remcode schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:00:
Na de update van Pie beetje gezeur met Helderheidsniveau. Ik vind het zelf prettig rond 70% maar bij automatisch aanpassen schiet het percentage omlaag. Dat ging bij Oreo beter.
Dat hoop ik dan maar. De hele dag ben ik de helderheid aan het verhogen. Het is voor Android Pie nog niet helemaal helder wat ik wil.Smultie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:48:
[...]
Als het werkt zoals het bedoeld is te werken, zou hij moeten leren van je aanpassingen.

Ik heb nu android 9 Pie op mijn Xiaomi A2 draaien. Werkt perfect. Ik krijg echter geen notifications meer op mijn Xiaomi Stratos horloge via Amazfit-app,
Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Ik heb volgens mij wel alle machtigingen aan staan. Heb ook al de Stratos opnieuw geboot en de Amazfit app opnieuw geinstalleerd.
Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Ik heb volgens mij wel alle machtigingen aan staan. Heb ook al de Stratos opnieuw geboot en de Amazfit app opnieuw geinstalleerd.
Sinds kort heb ik problemen met mijn mi a2 en vraag me af of dit met de update te maken heeft. Wanneer ik mijn telefoon uitzet, of hij gaat uit omdat de batterij leeg is, krijg ik de telefoon niet meer gewoon opgestart. Ik krijg een melding dat er iets mis is met data. Ik krijg 2 opties, of een reboot of een factory recovery. De enige werkzame optie is de factory recovery maar het is ontzettend vervelend dit iedere keer te hebben. Heeft er iemand een in oplossing (in Jip en Janneke taal), moet ik de volgende systeem update afwachten of zit er echt een fout in mijn telefoon.
Ik zou je telefoon eens een factory reset geven van uit je instellingen menu. DIt werkte bij mij beter dan die optie uit dat ene menu.Lassa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 06:58:
Sinds kort heb ik problemen met mijn mi a2 en vraag me af of dit met de update te maken heeft. Wanneer ik mijn telefoon uitzet, of hij gaat uit omdat de batterij leeg is, krijg ik de telefoon niet meer gewoon opgestart. Ik krijg een melding dat er iets mis is met data. Ik krijg 2 opties, of een reboot of een factory recovery. De enige werkzame optie is de factory recovery maar het is ontzettend vervelend dit iedere keer te hebben. Heeft er iemand een in oplossing (in Jip en Janneke taal), moet ik de volgende systeem update afwachten of zit er echt een fout in mijn telefoon.
na de update naar pie had ik ook bluetooth connectivity problemen,moest mijn mi band factory resetten,heb je dat al eens geprobeerd?henkb123 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:04:
Ik heb nu android 9 Pie op mijn Xiaomi A2 draaien. Werkt perfect. Ik krijg echter geen notifications meer op mijn Xiaomi Stratos horloge via Amazfit-app,
er is in het instellingen menu ook een optie om je bluetooth en internet verbindingen te resetten en misschien eens in de amazfit app kijken of je niet per ongeluk"meldingen alleen bij screen off hebt aangeklikt"
Je moet de pincode van je simkaart halen of je taal op Engels zetten. Er zit een bug in de laatste update.Lassa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 06:58:
Bedankt voor je reactie. Verwijderen pincode werkte niet. Heb taal nu op zowel nl als en en het werkt weer. Hopelijk is dit probleem bij volgende update opgelost.ChinaGeek schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:23:
[...]
Je moet de pincode van je simkaart halen of je taal op Engels zetten. Er zit een bug in de laatste update.
Het verwijderen van de pincode op je SIMkaart werkt 100%.Lassa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:47:
[...]
Bedankt voor je reactie. Verwijderen pincode werkte niet. Heb taal nu op zowel nl als en en het werkt weer. Hopelijk is dit probleem bij volgende update opgelost.
Hoe kun je de taal op zowel NL als EN hebben?
et werkt weer... super! Heb de Stratos gereset naar factory. Amazfit app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, verbindingsinstellingen van de GSM gereset en .... dat deed het denk ik... de GSM gereset.
mokumsgabbertje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:50:
[...]
na de update naar pie had ik ook bluetooth connectivity problemen,moest mijn mi band factory resetten,heb je dat al eens geprobeerd?
er is in het instellingen menu ook een optie om je bluetooth en internet verbindingen te resetten en misschien eens in de amazfit app kijken of je niet per ongeluk"meldingen alleen bij screen off hebt aangeklikt"
Het heeft inderdaad gewerkt. Gisteren blijven volhouden hoe ik de helderheid wil hebben en sinds vandaag (zonder opnieuw opstarten) is het voor Pie helder geworden.remcode schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:28:
[...]
Dat hoop ik dan maar. De hele dag ben ik de helderheid aan het verhogen. Het is voor Android Pie nog niet helemaal helder wat ik wil.
Mooi! Merkte zelf inderdaad ook al dat het steeds beter gingremcode schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:31:
[...]
Het heeft inderdaad gewerkt. Gisteren blijven volhouden hoe ik de helderheid wil hebben en sinds vandaag (zonder opnieuw opstarten) is het voor Pie helder geworden.
Ik heb even zitten zoeken in het menu en kom hier idd het verwijderen pincode simkaart tegen. Ik had eerst alleen pincode vd telefoon verwijderd. In het menu kun je bij taal gewoon een taal toevoegen. Doordat ik nu NL en EN heb heb ik zowel NL als Engels woordenboek.ChinaGeek schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:59:
[...]
Het verwijderen van de pincode op je SIMkaart werkt 100%.
Hoe kun je de taal op zowel NL als EN hebben?
Dat is de taal van je toetsenbord.Lassa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:14:
[...]
Ik heb even zitten zoeken in het menu en kom hier idd het verwijderen pincode simkaart tegen. Ik had eerst alleen pincode vd telefoon verwijderd. In het menu kun je bij taal gewoon een taal toevoegen. Doordat ik nu NL en EN heb heb ik zowel NL als Engels woordenboek.
Niet de systeemtaal.
Ik heb de Mi A2 (128GB) redelijk vers binnen, komend van iPhone 6. Vind het een fijne telefoon!
Echter, ik heb wat vraagtekens bij de opslagruimte. Ik lijk (onnodig) wat te missen?
Ik probeer het een en ander te plaatsen, maar kom er niet uit. Heb mijn vraag ook uitstaan bij de winkel waar ik hem gekocht heb, als iemand van jullie hier wat over weet, ook meegenomen.
Ik ben me er van bewust dat bij elke telefoon een deel in beslag wordt genomen door het systeem.
Bij mij is dit 15GB. Ik ben er inmiddels achter dat dit mogelijk komt door het A/B systeem (?) waar in feite sprake zou zijn van 2x OS (Dus 7,x GB per stuk).
Echter, ik mis nog meer. Drie verschillende analyzers gebruikt, die allen aangeven dat er 103GB aan capaciteit is aan internal storage. Hier gaat dan 7GB aan Android systeem van áf volgens de analyzers.
Mijns inziens als er nog een partitie zou zijn die door deze apps niet gezien wordt, is deze dus (128GB - 103GB = ) 25GB. Het Android systeem daar is dus (15GB systeem - 7GB wat de analyzer ziet aan 'Android' = ) 8 GB.
Ik heb dus 17 GB over waar ik niet bij of aan kan komen. Het is niet in gebruik door het OS/systeem.
Dan heb ik dus een telefoon gekocht met niet 128GB minus systeem, maar 111GB minus systeem?
Zie ik dit goed of heb ik de klok horen luiden?
Ben ook echt helemaal de kluts kwijt nu, om eerlijk te zijn. Want als ik 111GB minus systeem had, dan had ik 96GB om mee te beginnen en dat klopt ook niet. Ik heb apps geinstalleerd en zit nu rond de 96GB.
Ik gok dat ik zo'n 10 Gb niet thuis kan brengen. Ik kan nu even niet uitleggen hoe ik daarbij kom. Ik ben even sufgedacht.
Vraagtekens! Hoe zit dit?
Voor de volledigheid: ik heb Android 9, Pie, erop staan. Die is vrij direct gaan installeren na ingebruik name. Ook de error gekregen en boot loop, maar met de online tips van SIM pin uit en Engels en terug naar NL, heeft die wel plaats kunnen vinden.
Echter, ik heb wat vraagtekens bij de opslagruimte. Ik lijk (onnodig) wat te missen?
Ik probeer het een en ander te plaatsen, maar kom er niet uit. Heb mijn vraag ook uitstaan bij de winkel waar ik hem gekocht heb, als iemand van jullie hier wat over weet, ook meegenomen.
Ik ben me er van bewust dat bij elke telefoon een deel in beslag wordt genomen door het systeem.
Bij mij is dit 15GB. Ik ben er inmiddels achter dat dit mogelijk komt door het A/B systeem (?) waar in feite sprake zou zijn van 2x OS (Dus 7,x GB per stuk).
Echter, ik mis nog meer. Drie verschillende analyzers gebruikt, die allen aangeven dat er 103GB aan capaciteit is aan internal storage. Hier gaat dan 7GB aan Android systeem van áf volgens de analyzers.
Mijns inziens als er nog een partitie zou zijn die door deze apps niet gezien wordt, is deze dus (128GB - 103GB = ) 25GB. Het Android systeem daar is dus (15GB systeem - 7GB wat de analyzer ziet aan 'Android' = ) 8 GB.
Ik heb dus 17 GB over waar ik niet bij of aan kan komen. Het is niet in gebruik door het OS/systeem.
Dan heb ik dus een telefoon gekocht met niet 128GB minus systeem, maar 111GB minus systeem?
Ben ook echt helemaal de kluts kwijt nu, om eerlijk te zijn. Want als ik 111GB minus systeem had, dan had ik 96GB om mee te beginnen en dat klopt ook niet. Ik heb apps geinstalleerd en zit nu rond de 96GB.
Ik gok dat ik zo'n 10 Gb niet thuis kan brengen. Ik kan nu even niet uitleggen hoe ik daarbij kom. Ik ben even sufgedacht.
Voor de volledigheid: ik heb Android 9, Pie, erop staan. Die is vrij direct gaan installeren na ingebruik name. Ook de error gekregen en boot loop, maar met de online tips van SIM pin uit en Engels en terug naar NL, heeft die wel plaats kunnen vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door Venuz op 24-11-2018 14:36 . Reden: Toevoegen van tekst ]
Het A/B update systeem vereist dubbele versies van de boot, system, vendor en radio partities. Daarnaast zijn er nog andere partities zoals recovery en cache die ruimte in beslag nemen. Ik weet niet precies hoe Pie dit interpreteert, of hij zowel de A & B partities bij elkaar optelt en weergeeft als systeem of dat hij de B partitie aftrekt van de totale opslag (128 GB).Venuz schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:15:
Ik heb de Mi A2 (128GB) redelijk vers binnen, komend van iPhone 6. Vind het een fijne telefoon!
Na android Pie update google widget / search niet meer weg te krijgen van home screen, is het iemand wel gelukt? (zonder andere launcher)
Ik vind die zoekbalk aan de onderkant van mijn scherm ook niet echt handig, maar nog niet gevonden of en hoe hem weg te krijgen.
elleP
De zoekbalk ga je niet meer weg krijgen tenzij je een andere launcher installeert. Deze zit voortaan in de Google launcher ingebakken, net als de "day at a glance" widget.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Thanks voor je reactie, Tigerblood! Ok, ik kan wat je zegt momenteel niet verwerken om persoonlijke redenen, maar ik neem wat je zegt over de recovery en cache ook even als input vast in.Tigerblood schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:40:
[...]
Het A/B update systeem vereist dubbele versies van de boot, system, vendor en radio partities. Daarnaast zijn er nog andere partities zoals recovery en cache die ruimte in beslag nemen. Ik weet niet precies hoe Pie dit interpreteert, of hij zowel de A & B partities bij elkaar optelt en weergeeft als systeem of dat hij de B partitie aftrekt van de totale opslag (128 GB).
[ Voor 33% gewijzigd door Venuz op 26-11-2018 18:55 . Reden: Mezelf beter verwoorden :) ]
Hier ook geen GPS meer na de update. Ik heb het geprobeerd met de app maar helaas geen succes.The_Anarchist schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:02:
[...]
Bleek toch aan mijn eigen wifi te liggen.
Voor de GPS: al geprobeerd om met de app GPS status A-GPS te resetten?
Ik hoop dat ze dit snel fixen want ik kann navigatie en vooral Flitsmeister niet missen.
Untappd: Kapitein_Merijn
Hier ook geen GPS. Krijg wel een fix met GPS status app. Maar met google maps niet..Kapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:02:
[...]
Hier ook geen GPS meer na de update. Ik heb het geprobeerd met de app maar helaas geen succes.
Ik hoop dat ze dit snel fixen want ik kann navigatie en vooral Flitsmeister niet missen.
@Kapitein Merijn
@B3rtj3666
Daarom altijd een factory reset doen na een upgrade naar een nieuwe Android versie.
@B3rtj3666
Daarom altijd een factory reset doen na een upgrade naar een nieuwe Android versie.
Lijkt me voor de meeste gebruikers (waaronder mijn vriendin met de MiA2) niet de meest ideale situatie, om niet te zeggen ongewenst.David13 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:54:
@Kapitein Merijn
@B3rtj3666
Tweakers vinden dit prima, maar 95% van de gebruikers zullen dit een fabrikant niet in dank afnemen.
Dit is helemaal niet nodig voor velen. Ik en velen om mij heen hebben geen enkel probleem na de update. Sterker nog, mijn batterij bijvoorbeeld is sterk verbeterd. Het enige wat mij tot nu toe is opgevallen dat ik tijdens het gebruik van mijn hotspot, ( navigatie en laptop ) mijn stratos en parrot via bt verbonden een keer de connectie kwijt was naar de parrot toe, verder geen enkel probleem kunnen ontdekken.David13 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:54:
@Kapitein Merijn
@B3rtj3666
Factory reset is wel heel rigoreus. Begin dan eerst met het wipen van de cache partitie via recovery en kijk dan of problemen verholpen zijn. Is in veel gevallen al genoeg.David13 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:54:
@Kapitein Merijn
@B3rtj3666
Bij mij na de Pie update ook helemaal geen problemen. Alles werkt super. Wel moest ik na de update een keer extra de GSM resetten voor de verbinding met de Stratos, notificaties kwamen niet door.
Je hebt een Lancia Stratos mét Bluetooth?henkb123 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:50:
Bij mij na de Pie update ook helemaal geen problemen. Alles werkt super. Wel moest ik na de update een keer extra de GSM resetten voor de verbinding met de Stratos, notificaties kwamen niet door.
Een Xiaomi Amazfit 2 Stratos HORLOGE 
Smultie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:36:
[...]
Je hebt een Lancia Stratos mét Bluetooth?
Ik krijg nog steeds geen update naar pie.
Nog meer mensen die nog wachten op de Android 9 update?
[ Voor 41% gewijzigd door marceltl op 05-12-2018 00:27 ]
Nope, hier draait hij al een paar weken prima! Ik ben nu alleen aan het wachten op de security update van december
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Met een fix voor de eMMC problemen aubchickpoint schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:08:
Nope, hier draait hij al een paar weken prima! Ik ben nu alleen aan het wachten op de security update van december

Waarschijnlijk geeft hij aan dat je de november update nog moet doen?marceltl schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:22:
Ik krijg nog steeds geen update naar pie.
Als je die hebt gedaan krijg je de Pie update pas door.
De pie update staat ook voor mijn telefoon nog niet klaar. De telefoon heeft wel de update van november met de startup bug en bij het controleren op updates komt nu de volgende melding:Kapitein Merijn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:03:
[...]
Waarschijnlijk geeft hij aan dat je de november update nog moet doen?
Als je die hebt gedaan krijg je de Pie update pas door.
Updates zijn tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw
AMD 2600,Inno3D 1660TI
Ik heb volgens mij 2 november updates gehad en daarna Pie. Weet het niet zeker omdat ik natuurlijk na de 1e ook de bootloop te pakken had.SkyCaptain schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:44:
[...]
De pie update staat ook voor mijn telefoon nog niet klaar. De telefoon heeft wel de update van november met de startup bug en bij het controleren op updates komt nu de volgende melding:
Updates zijn tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw
Mijn GPS probleem is inmiddels verholpen. Van alles geprobeerd maar niets mocht baten. Uiteindelijk dus een backup gemaakt (wat super werkt) en een factory reset gedaan.
Hoe heb je die backup gemaakt?
Kapitein Merijn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:37:
[...]
Ik heb volgens mij 2 november updates gehad en daarna Pie. Weet het niet zeker omdat ik natuurlijk na de 1e ook de bootloop te pakken had.
Mijn GPS probleem is inmiddels verholpen. Van alles geprobeerd maar niets mocht baten. Uiteindelijk dus een backup gemaakt (wat super werkt) en een factory reset gedaan.
Instellingen--> Systeem-->Back up.
Hij maakt dan een back up van al je apps en dergelijke. Op het moment dat je telefoon hebt gereset download hij je apps weer en zet ze ook terug op dezelfde plek. Instellingen worden helaas niet opgeslagen.
Ik heb een Mi A2 64Gb en deze bevalt mij erg goed.
Ik heb inmiddels een upgrade gehad naar Android 9 Pie. Hierdoor doet mijn GPS het niet meer.
Ik heb inmiddels allerlei zaken geprobeerd, ook een complete reset van het toestel.
Zonder resultaat. Ook verschillende navigatie apps geprobeerd, zonder resultaat.
Ik heb inmiddels een upgrade gehad naar Android 9 Pie. Hierdoor doet mijn GPS het niet meer.
Ik heb inmiddels allerlei zaken geprobeerd, ook een complete reset van het toestel.
Zonder resultaat. Ook verschillende navigatie apps geprobeerd, zonder resultaat.
Updates zijn tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.
Staat er al dagen nu.
Ben bang dat er een nieuw probleem zit in deze pie update.
Vele GPS klachten
Staat er al dagen nu.
Ben bang dat er een nieuw probleem zit in deze pie update.
Vele GPS klachten
Ik heb een vreemd probleem met mijn A2. Begin van de avond begon mijn telefoon ineens hevig te trillen in mijn zak. Meerdere keren. Toen ik keek zag ik het "android one" opstartlogo. Die zie ik sindsdien. Soms gaat hij op zwart, trilt hij kort, en dan weer het logo. Er gebeurd niets.
Wat te doen?!
Edit:
Ik begrijp hier dus echt niets van. Waarom staat er geen support op de Xiaomi website? Waar zijn de handleidingen, firmware downloads, reset tools, etc? Helemaal niks?! Deze telefoon heb ik morgen nodig voor mijn werk?
Ineens houdt hij er mee op en dan ben ik dus de pineut?
Ik krijg hem nog wel in fastboot mode, maar dan? Ik kan alleen maar vage websites en fora vinden waar ze me van alles ter download aanbieden maar ik vind nergens een betrouwbare bron? Hoe reset ik deze telefoon nou?
Edit 2: ik ben vannacht tot 2u bezig geweest. Zonder resultaat. De telefoon kan niet meer uit en start bij uitzetten direct weer op en loopt dan vast. Ik krijg hem wel in fastboot maar ik kan niets flashen want hij is locked en unlocken kan alleen als hij het doet.
Elke guide die ik vind over Xiaomi's met een bootloop probleem raden aan om in Android de settings te veranderen...
Daar heb ik dus weinig aan.
Heeft iemand enig idee? Anders moet ik dus zo naar de MM om snel een andere telefoon te halen. Dat wordt dan dus geen Xiaomi meer...
Wat te doen?!
Edit:
Ik begrijp hier dus echt niets van. Waarom staat er geen support op de Xiaomi website? Waar zijn de handleidingen, firmware downloads, reset tools, etc? Helemaal niks?! Deze telefoon heb ik morgen nodig voor mijn werk?

Ik krijg hem nog wel in fastboot mode, maar dan? Ik kan alleen maar vage websites en fora vinden waar ze me van alles ter download aanbieden maar ik vind nergens een betrouwbare bron? Hoe reset ik deze telefoon nou?
Edit 2: ik ben vannacht tot 2u bezig geweest. Zonder resultaat. De telefoon kan niet meer uit en start bij uitzetten direct weer op en loopt dan vast. Ik krijg hem wel in fastboot maar ik kan niets flashen want hij is locked en unlocken kan alleen als hij het doet.
Elke guide die ik vind over Xiaomi's met een bootloop probleem raden aan om in Android de settings te veranderen...

Heeft iemand enig idee? Anders moet ik dus zo naar de MM om snel een andere telefoon te halen. Dat wordt dan dus geen Xiaomi meer...

[ Voor 71% gewijzigd door BezurK op 12-12-2018 07:40 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
Heb je al eens geprobeerd op te starten zonder SIM kaart in je toestel?BezurK schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:29:
Elke guide die ik vind over Xiaomi's met een bootloop probleem raden aan om in Android de settings te veranderen...Daar heb ik dus weinig aan.
Na mijn upgrade naar Android 9 kwam mijn toestel ook in een bootloop terecht, omdat mijn taal was ingesteld op nederlands. SIM kaart eruit gehaald, opnieuw opgestart, taal op engels gezet, uitgezet, SIM kaart er weer in en uiteindelijk opnieuw opgestart.
Ja... dat was het eerste wat ik probeerde want ik had toen hetzelfde probleem.DMDude schreef op woensdag 12 december 2018 @ 07:55:
[...]
Heb je al eens geprobeerd op te starten zonder SIM kaart in je toestel?
Na mijn upgrade naar Android 9 kwam mijn toestel ook in een bootloop terecht, omdat mijn taal was ingesteld op nederlands. SIM kaart eruit gehaald, opnieuw opgestart, taal op engels gezet, uitgezet, SIM kaart er weer in en uiteindelijk opnieuw opgestart.
Zonder simkaart geprobeerd
Simlock eraf gehaald - ook geprobeerd
Werkte beiden niet. Ik heb sinds dat update probleem paar weken terug de telefoon ook in het Engels staan.
Heb gisteren hetzelfde probleem gehad, telefoon startte opnieuw op en kwam niet verder dan Android One logo of Fastboot.
Na een tiental keren hetzelfde probleem verscheen opeens het bootmenu en kon opnieuw booten kiezen.
Telefoon werkt tot nu toe weer normaal.
Na een tiental keren hetzelfde probleem verscheen opeens het bootmenu en kon opnieuw booten kiezen.
Ik heb inmiddels een Huawai gekocht. Kan geen dag zonder mobiel, zakelijk gezien.lammegier48 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:31:
Heb gisteren hetzelfde probleem gehad, telefoon startte opnieuw op en kwam niet verder dan Android One logo of Fastboot.
Hopelijk kan ik de Xiaomi nog aan de praat krijgen en als reserve houden. Vooralsnog hangt hij nog steeds in de bootloop, wat ik ook probeer...
Heb je system cache al proberen te wissen in bootloader menu?BezurK schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:00:
[...]
Ik heb inmiddels een Huawai gekocht. Kan geen dag zonder mobiel, zakelijk gezien.
Hopelijk kan ik de Xiaomi nog aan de praat krijgen en als reserve houden. Vooralsnog hangt hij nog steeds in de bootloop, wat ik ook probeer...
Even langs Belsimpel of contact opnemen met de winkel waar je 'm hebt gekocht. Als de telefoon vreemd doet terwijl je de SIM kaart er niet in hebt zitten, dan is er iets niet goed. Krijg je gewoon een nieuwe.BezurK schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:29:
Ik heb een vreemd probleem met mijn A2. Begin van de avond begon mijn telefoon ineens hevig te trillen in mijn zak. Meerdere keren. Toen ik keek zag ik het "android one" opstartlogo. Die zie ik sindsdien. Soms gaat hij op zwart, trilt hij kort, en dan weer het logo. Er gebeurd niets.
Wat te doen?!
Edit:
Ik begrijp hier dus echt niets van. Waarom staat er geen support op de Xiaomi website? Waar zijn de handleidingen, firmware downloads, reset tools, etc? Helemaal niks?! Deze telefoon heb ik morgen nodig voor mijn werk?Ineens houdt hij er mee op en dan ben ik dus de pineut?
Elke guide die ik vind over Xiaomi's met een bootloop probleem raden aan om in Android de settings te veranderen...Daar heb ik dus weinig aan.
Ik kan in geen enkel menu komen. fastboot recovery ook al geprobeerd, werkt niet. Hij reboot gewoon weer naar dat "android one" scherm en blijft daarin hangen.Tigerblood schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:57:
[...]
Heb je system cache al proberen te wissen in bootloader menu?
Ik heb door een ongelukje een barst in mijn scherm, helaas. Dus de garantie kan ik naar zwaaien. Ook al heeft dit probleem hoogstwaarschijnlijk niet met het scherm te maken.remcode schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:22:
[...]
Even langs Belsimpel of contact opnemen met de winkel waar je 'm hebt gekocht. Als de telefoon vreemd doet terwijl je de SIM kaart er niet in hebt zitten, dan is er iets niet goed. Krijg je gewoon een nieuwe.

Dat je niet in fastboot recovery komt is volgens mij niet zo vreemd, want dan moet je USB debugging aan hebben staan, wat standaard (bij meeste telefoons) niet het geval is.BezurK schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:32:
[...]
Ik kan in geen enkel menu komen. fastboot recovery ook al geprobeerd, werkt niet. Hij reboot gewoon weer naar dat "android one" scherm en blijft daarin hangen.
Ik heb het hier even opgezocht. Als je de telefoon opstart en volume omhoog en power knop ingedrukt houdt, zou hij in recovery mode moeten booten. Aldaar kun je dan de cache partition wissen. Dit wil nog wel eens werken.
Als je er zo niet in komt lijkt het me een gevalletje voor de echte specialisten.
[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 12-12-2018 14:41 ]
Dankje! Maar wat ik zeg... Recovery mode doet het niet. Boot gewoon naar het android one scherm en crasht. Zowel via de toetsencombi als via fastboot meerdere keren geprobeerd... helaasTigerblood schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:39:
[...]
Dat je niet in fastboot recovery komt is volgens mij niet zo vreemd, want dan moet je USB debugging aan hebben staan, wat standaard (bij meeste telefoons) niet het geval is.
Ik heb het hier even opgezocht. Als je de telefoon opstart en volume omhoog en power knop ingedrukt houdt, zou hij in recovery mode moeten booten. Aldaar kun je dan de cache partition wissen. Dit wil nog wel eens werken.
Als je er zo niet in komt lijkt het me een gevalletje voor de echte specialisten.
Gigantische lijst van disclaimers hoort hierbij: Ik heb geen Mi A2, ik heb nog nooit een Xiaomi telefoon geflashed, ik heb nog zoiezo niet zo vaak met ROMs gespeeld, I am not a lawyer and this is not legal advise. Stop hier met lezen. Etc.
Ik las dit alleen even omdat ik voor mijn Mi A2 Lite een beetje dit forum bijhoudt ('wij' liters hebben wel great battery life, maar helaas al sinds oktober geen OTA updates meer...), en ik was nieuwsgierig of ik nou kon snappen wat je hier moet doen.
Maar heb je al gelezen over de EDL mode? Wat ik ervan begrijp is dat het een hack is, dus met alleen files van officiele sites dat kun je vergeten. Sterker, eigenlijk kom je blijkbaar in die EDL mode op de 'reguliere' manier door een connectie in de telefoon los te maken en dan in de USB kabel kortsluiting te maken, geen grapje, zie YouTube: Xiaomi Redmi 5 Tutorial: Enter EDL Mode & Flash With Locked Bootloader .
Maar hier:
https://www.xiaomigeek.com/edl-mode-xiaomi.html
staat onder method 2 een software methode om hem in EDL mode te krijgen vanuit fastboot. En als hij in die mode is dan kan je met standaard MiFlashTool files flashen (ook als ik tweede deel van bovenstaand youtube filmpje bekijk), dus de officiele files zijn dan heel misschien wel:
https://en.miui.com/download-353.html
http://en.miui.com/a-234.html
(maar ik twijfel al over deze files, want dit is dan wel een global ROM maar ik had gedacht dat ik zou moeten kiezen voor global of China ROMs, hopelijk heb je al een ROM en flashing tool klaarstaan)
.
Nou goed ik zou nog steeds niet mijn adviezen opvolgen.
Ik las dit alleen even omdat ik voor mijn Mi A2 Lite een beetje dit forum bijhoudt ('wij' liters hebben wel great battery life, maar helaas al sinds oktober geen OTA updates meer...), en ik was nieuwsgierig of ik nou kon snappen wat je hier moet doen.
Ik zou eerst nog blijven proberen om hem in recovery mode te krijgen, maar goed daar begint iedereen semi-hulpvaardig over.BezurK schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:29:
Maar heb je al gelezen over de EDL mode? Wat ik ervan begrijp is dat het een hack is, dus met alleen files van officiele sites dat kun je vergeten. Sterker, eigenlijk kom je blijkbaar in die EDL mode op de 'reguliere' manier door een connectie in de telefoon los te maken en dan in de USB kabel kortsluiting te maken, geen grapje, zie YouTube: Xiaomi Redmi 5 Tutorial: Enter EDL Mode & Flash With Locked Bootloader .
Maar hier:
https://www.xiaomigeek.com/edl-mode-xiaomi.html
staat onder method 2 een software methode om hem in EDL mode te krijgen vanuit fastboot. En als hij in die mode is dan kan je met standaard MiFlashTool files flashen (ook als ik tweede deel van bovenstaand youtube filmpje bekijk), dus de officiele files zijn dan heel misschien wel:
https://en.miui.com/download-353.html
http://en.miui.com/a-234.html
(maar ik twijfel al over deze files, want dit is dan wel een global ROM maar ik had gedacht dat ik zou moeten kiezen voor global of China ROMs, hopelijk heb je al een ROM en flashing tool klaarstaan)
Ohhhh, dus hij is toch al stukBezurK schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:33:
Ik heb door een ongelukje een barst in mijn scherm, helaas. Dus de garantie kan ik naar zwaaien. Ook al heeft dit probleem hoogstwaarschijnlijk niet met het scherm te maken.
Nou goed ik zou nog steeds niet mijn adviezen opvolgen.
Het is weer mis met de nieuwste update, na installatie start de telefoon niet meer op.
Jullie zijn gewaarschuwd!!
Het verwijderen van de simkaart helpt ook niet
Kom niet verder dan het Androidone logo en toetscombinaties om weer in het bootmenu te komen helpen ook niet want ik kan de telefoon niet uitschakelen.
De powerknop vasthouden resulteert altijd in opnieuw opstarten tot het Androidone logo.
Intriest dat dit 2 maanden achter elkaar gebeurt.
Met volumedown kom ik intussen in FASTBOOT maar verder niet.
Jullie zijn gewaarschuwd!!
Het verwijderen van de simkaart helpt ook niet
Kom niet verder dan het Androidone logo en toetscombinaties om weer in het bootmenu te komen helpen ook niet want ik kan de telefoon niet uitschakelen.
De powerknop vasthouden resulteert altijd in opnieuw opstarten tot het Androidone logo.
Intriest dat dit 2 maanden achter elkaar gebeurt.
Met volumedown kom ik intussen in FASTBOOT maar verder niet.
[ Voor 70% gewijzigd door lammegier48 op 13-12-2018 10:18 ]
Werkt hier gewoon hoor?
Telefoon op NL staan @lammegier48 ?
Telefoon op NL staan @lammegier48 ?
Het gaat uiteraard over de december update voor Android 9 met een grootte van ruin 200 Mb.
Kom nog altijd niet verder dan soms in fastboot en tot aan het androidone logo.
Bedankt voor de waarschuwing, hij was hier net aan het downloaden en heb hem maar onderbroken!lammegier48 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:55:
Het gaat uiteraard over de december update voor Android 9 met een grootte van ruin 200 Mb.
Slecht van Xiaomi als dit weer een "foute update" is.

PS5
Hier is de december update zonder problemen geïnstalleerd (toestel is ingesteld op Nederlands, zonder SIMlock)
Heb het toestel aangemeld voor reparatie, misschien is er meer aan de hand.
Toestel staat op Nederlands en probeer het al een tijdje zonder simkaart, maar niets helpt.
Toestel wordt vandaag terug gestuurd na reparatie?
Beste klant,
De retourenafdeling heeft je toestel ontvangen en in behandeling genomen. De door jou genoemde klacht wordt veroorzaakt door een bug in een recente update. Om dit op te lossen, dien je de simkaart uit het toestel te verwijderen, en vervolgens de taal tijdelijk aan te passen van Nederlands naar een andere (bijvoorbeeld Engels) taal. Vervolgens kan je de simkaart weer terug plaatsen in het toestel. Zie onderstaande tekst en link voor meer informatie. Xiaomi werkt hard aan een oplossing voor dit probleem. Er zal spoedig een nieuwe software update volgen om het probleem definitief op te lossen. Wij zullen het toestel aan je retourneren.
Ben benieuwd of het probleem na de december update is opgelost, want ik kwam ook niet verder dan het android logo os fastboot
Toestel staat op Nederlands en probeer het al een tijdje zonder simkaart, maar niets helpt.
Toestel wordt vandaag terug gestuurd na reparatie?
Beste klant,
De retourenafdeling heeft je toestel ontvangen en in behandeling genomen. De door jou genoemde klacht wordt veroorzaakt door een bug in een recente update. Om dit op te lossen, dien je de simkaart uit het toestel te verwijderen, en vervolgens de taal tijdelijk aan te passen van Nederlands naar een andere (bijvoorbeeld Engels) taal. Vervolgens kan je de simkaart weer terug plaatsen in het toestel. Zie onderstaande tekst en link voor meer informatie. Xiaomi werkt hard aan een oplossing voor dit probleem. Er zal spoedig een nieuwe software update volgen om het probleem definitief op te lossen. Wij zullen het toestel aan je retourneren.
Ben benieuwd of het probleem na de december update is opgelost, want ik kwam ook niet verder dan het android logo os fastboot
[ Voor 109% gewijzigd door lammegier48 op 19-12-2018 17:00 ]
Hier geen problemen met de update. Sim pin uitgeschakeld en taal op NL. Toestel lijkt weer wat sneller.
Hier zonder ingrepen gewoon de decemberupdate geïnstalleerd.
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat er bugs zijn verholpen met de laatste december update? Ik zit nog op de Android 8.1 met 5 november security patch en hard aan het twijfelen om al over te gaan naar de Android 9.0 na al deze problemen te lezen. Nieuwe bugs in december release? Thx!
Geen bugs bij mij bekend, ben sinds gisteren over op de december update van Pie.
Sinds gisteren de nieuwste update van 5 december gedaan, geen problemen. Heb wel simkaart pin en taal op NL.
Alles werkt perfect met december update. Taal staat op Nederlands, pincode van de sim staat uit.
Ik had dit ook!lammegier48 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:55:
Ik heb Oreo weer moeten flashen via fastboot helaas. Ik had geprobeerd te updaten met root, via de OTA tactiek van Magisk. Dat was eerder altijd goed gegaan, maar deze keer helaas niet...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie