Eerste week is niet echt representatief qua gebruik. Als de batterij eenmaal gesettled is, is hij vergelijkbaar met de A1.mokumsgabbertje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:17:
vrijdag mi a2 gekocht,nu 2 dagen in gebruik, had mi a1, mi a2 is een mooi toestel maar in vergelijking met de mi a1 is de accu duur dramatish slecht,ben een gemiddelde gebruiker,geen zware games spelen of andere rare dingen, beetje bellen, whats app,facebook,mails,muziek luisteren etc,,moet eind van de middag bij laden anders haal ik eind van de dag niet, meer mensen met deze klacht/ervaring ?
Ben ik het inderdaad volledig mee eens, in de eerste week is het natuurlijk nog een nieuw speeltje en kijk je er nog 20 keer extra naar per dag dan normaal 
Bij mij is de batterijduur nu prima en red ik makkelijk een hele dag zonder hem aan de lader te hangen.
Bij mij is de batterijduur nu prima en red ik makkelijk een hele dag zonder hem aan de lader te hangen.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Absoluut, hier exact hetzelfde. Ik moet zeggen dat ik nu wel een dag net vol kan houden maar met de mia1 was dat echt een stuk makkelijker. Ben verder wel tevreden hoor over de camera en 128gb opslag maar er had best een dikkere accu in gemogen maar helaas, ergens moet op bezuinigd worden denk ik dan maar.mokumsgabbertje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:17:
vrijdag mi a2 gekocht,nu 2 dagen in gebruik, had mi a1, mi a2 is een mooi toestel maar in vergelijking met de mi a1 is de accu duur dramatish slecht,ben een gemiddelde gebruiker,geen zware games spelen of andere rare dingen, beetje bellen, whats app,facebook,mails,muziek luisteren etc,,moet eind van de middag bij laden anders haal ik eind van de dag niet, meer mensen met deze klacht/ervaring ?
Sinds jaren koop ik budget gsm's uit China. 500euro voor een high-end gsm vind ik echt zonde, dan liever drie maal een steeds weer nieuwere uit China voor weinig..
Ik heb ook een A2 besteld. Voor mijn vrouw eerder al een A1. Die A1 met android one heeft me echt over de streep getrokken. Ik heb altijd MTK chip fones gehad maar daar was de GPS vaak dramatisch. Nu dus de iets duurdere Xiaomi met Qualcomm. De A1 is vele malen beter qua GPS en connectiviteit dan mijn Vernee Apollo, Elephone S8 en de jiayu S3.
De batterij was ook mijn bedenking maar veel selchter dan de Vernee kan het niet zijn.Als ie binnen is zal ik het wel ervaren.
Ik heb ook een A2 besteld. Voor mijn vrouw eerder al een A1. Die A1 met android one heeft me echt over de streep getrokken. Ik heb altijd MTK chip fones gehad maar daar was de GPS vaak dramatisch. Nu dus de iets duurdere Xiaomi met Qualcomm. De A1 is vele malen beter qua GPS en connectiviteit dan mijn Vernee Apollo, Elephone S8 en de jiayu S3.
De batterij was ook mijn bedenking maar veel selchter dan de Vernee kan het niet zijn.Als ie binnen is zal ik het wel ervaren.
security update voor october rolt nu binnen, 105.8 MB
Ik heb nu de A5 2017 Samsung. Ik wil iets snellere en Android one. Maar de battery life van de Samsung is heerlijk. Hoe is dit op de Xiaomi?
Iemand anders deze overstap gemaakt?
De oktober update is binnen 105,8mb groot.
Is op de Xiaomi een stukje minder dan op de a5 2017, toch in generic testen van reviews en van wat je kan lezen hier is het ook niet zo geweldig in dagelijks gebruik, reken toch maar op vlot +-20% minder SOT dan de Samsung.jaydenjarno schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:11:
Ik heb nu de A5 2017 Samsung. Ik wil iets snellere en Android one. Maar de battery life van de Samsung is heerlijk. Hoe is dit op de Xiaomi?
Als batterijduur je ding is en Android One ook misschien eens bij Nokia kijken.
jaydenjarno schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:11:
Wellicht is de Mi A2 Lite dan een betere optie. Ik heb zelf de A2 Lite, mede vanwege batterijduur. Deze gaat bij mij altijd twee of drie dagen mee na een keer opladen. Het enige nadeel vind ik de camera, die is niet fantastischKatmi schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:17:
[...]
Is op de Xiaomi een stukje minder dan op de a5 2017, toch in generic testen van reviews en van wat je kan lezen hier is het ook niet zo geweldig in dagelijks gebruik, reken toch maar op vlot +-20% minder SOT dan de Samsung.
Als batterijduur je ding is en Android One ook misschien eens bij Nokia kijken.
Thnx voor de heads-up, gelijk geïnstalleerd.mokumsgabbertje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:05:
security update voor october rolt nu binnen, 105.8 MB
Dan laat de Pie update nog even op zich wachten. Zal wel November of met een beetje pech December worden.
Ik heb de Mi A2 besteld bij BelSimpel.nl. Wordt vandaag bezorgd. Ik heb gekozen voor de 64Gb variant, kost slechts 226 euro. De Mi A2 Lite kost bij belsimpel.nl 209 euro..GoO schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:47:
[...]
Hardware is vergelijkbaar met de A1 en op zich vond ik die prima presteren. Met de gunstige prijs van de Mi A1/A2 hoef ik er ook niet per sé 3 jaar mee te doen.
NFC is voor mij wel erg handig voor o.a. betalingen in de winkel (geen bankpasje nodig) en als vervanging van toegangsbadge op werk.
Maar ik ben er nog niet uit, ik vind beide modellen eigenlijk net even iets teveel nadelen hebben. Ik gebruik redelijk vaak mijn telefoon om foto/video te maken en daarin lijkt de kwaliteit van de A2 Lite echt tekort te komen. Kan ook maar Full HD filmen ipv 4K.
Heb nu een Motorola Moto G (3e gen). Die was na een dagje Efteling helemaal leeg...
De headphone output volume van de Mi A2 met adapter vind ik een beetje tegenvallen. Vandaag de Type C Mi Dual Driver Earphone ontvangen en daar komt een bak herrie uit. Samen i.c.m. de Mi geluidsverbeteraar (stand Mi Capsule) komt er een leuk geluid uit, maar dat is persoonlijk. En dat voor 15,-. Ik gebruik ze niet dagelijks anders had ik wel naar een type C model in de premium klasse gekeken.
Eens, heb een paar mooie oordoppen gekocht, maar krijg het (zelfs met de Mi Sound Enhancer) niet echt hard.remcode schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:02:
De headphone output volume van de Mi A2 met adapter vind ik een beetje tegenvallen. Vandaag de Type C Mi Dual Driver Earphone ontvangen en daar komt een bak herrie uit. Samen i.c.m. de Mi geluidsverbeteraar (stand Mi Capsule) komt er een leuk geluid uit, maar dat is persoonlijk. En dat voor 15,-. Ik gebruik ze niet dagelijks anders had ik wel naar een type C model in de premium klasse gekeken.
Het zal voor velen misschien net gaan inderdaad op maximale volume. Zojuist bedacht ik dat ik nu de equalizer in Spotify kan gebruiken. Kan ik het zelf alles handmatig instellen. Voorheen was het volume te zacht om dit te gebruiken. Nu klinken ze nog beter.Smultie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:12:
[...]
Eens, heb een paar mooie oordoppen gekocht, maar krijg het (zelfs met de Mi Sound Enhancer) niet echt hard.
Da's nog wel een idee inderdaad! (stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!)remcode schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:16:
[...]
Het zal voor velen misschien net gaan inderdaad op maximale volume. Zojuist bedacht ik dat ik nu de equalizer in Spotify kan gebruiken. Kan ik het zelf alles handmatig instellen. Voorheen was het volume te zacht om dit te gebruiken. Nu klinken ze nog beter.
Als je de adapter gebruikt zal je wel beter geluid hebben, maar minder volume. Heb je een type C earphone dan zal het zeker verbetering opleveren omdat je geen/minder output verlies hebt.Smultie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:26:
[...]
Da's nog wel een idee inderdaad! (stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!)
Wacht, dus die adapter (meegeleverd met de A2) zorgt ervoor dat het volume niet het maximale vermogen haalt?
Beetje off-topic maar in Spotify kun je ook het volume aanpassen in de instellingen. Als je het op hard zet dan wordt de volume normalisering die Spotify toepast afgesteld op een hoger dB volume dan bij zacht of normaal.remcode schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:16:
[...]
Het zal voor velen misschien net gaan inderdaad op maximale volume. Zojuist bedacht ik dat ik nu de equalizer in Spotify kan gebruiken. Kan ik het zelf alles handmatig instellen. Voorheen was het volume te zacht om dit te gebruiken. Nu klinken ze nog beter.
Dat had ik al eens geprobeerd, maar op één of andere manier merkte ik bij mij niet echt verschil.Tigerblood schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:39:
[...]
Beetje off-topic maar in Spotify kun je ook het volume aanpassen in de instellingen. Als je het op hard zet dan wordt de volume normalisering die Spotify toepast afgesteld op een hoger dB volume dan bij zacht of normaal.
Er komt hier zojuist weer een update binnen. 203mb security update.
Ik heb de 4gb versie gekocht via amazon.de voor 206 euro.
Ik heb wel een aantal issues met het toestel;
1- Als ik de telefoon voor een gesprek naar mijn oor breng, werkt de proximity sensor vaak niet dat resulteert in een ongewenste mute of een ongewenste hands-free mode.
2- Smart lock met mijn Samsung watch geeft sinds een week problemen. Ik moet dan de Trust agent verwijderen herstarten en dan opnieuw smart lock enablen. Maar paar uur later is het dan weer broken
3 - Soms blijft het scherm gewoon zwart en reageert ie nergens meer op, alleen een full power off power on werkt dan nog. Dit is ook iets van de laatste 2 weken (heb em 2 maanden).
Anderen ook zelfde ervaringen?
1- Als ik de telefoon voor een gesprek naar mijn oor breng, werkt de proximity sensor vaak niet dat resulteert in een ongewenste mute of een ongewenste hands-free mode.
2- Smart lock met mijn Samsung watch geeft sinds een week problemen. Ik moet dan de Trust agent verwijderen herstarten en dan opnieuw smart lock enablen. Maar paar uur later is het dan weer broken
3 - Soms blijft het scherm gewoon zwart en reageert ie nergens meer op, alleen een full power off power on werkt dan nog. Dit is ook iets van de laatste 2 weken (heb em 2 maanden).
krijg voor de tweede keer october security patch aangeboden, dit keer 203 MB ipv 105 MB, meer mensen die dit hebben ?
In de tweede oktober patch (9.6.15) zijn een aantal bugs opgelost met de vingerafdruksensor, dus het klopt dat er twee patches zijn gelanceerd.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat met de proximity had ik in het begin ook even, later niet meer. Heb je de laatste updates geïnstalleerd? Dit kun je handmatig doen bij instellingen-systeem-systeemupdatemenn0 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:14:
Ik hoop het even testen... ik heb aardig last van batterij drain.. < 24 hr op een accu. alle 8 de cores blijven op 100 % stampen... keertje rebooten is hij weer een dag rustig... zonder batterij drain 24 hrs op 50% accu.Jassy schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:28:
In de tweede oktober patch (9.6.15) zijn een aantal bugs opgelost met de vingerafdruksensor, dus het klopt dat er twee patches zijn gelanceerd.
euhmmmm
Bij mij (en ook vriendin) zorgt de proximity sensor ook vaak voor een ongewenste mute, dat is al zo sinds we hem hebben (2 maanden).menn0 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:14:
Verder werkt de auto brightness niet altijd goed, al is die al wel flink verbeterd sinds de updates, kan nogsteeds wel iets beter.
Verder ontzettend blij mee, foto's zijn prachtig en ook de accu gaat bij ons wel 1,5 dag mee meestal.
Nu een week de MI A2 in bezit. Een heerlijk toestelletje. Vlot en zeer mooi scherm vind ik.
Heb sinds kort ook een Mi A2. Lekker snel in vergelijking tot mijn Nexus 5X, en toch nog steeds Stock Android. Helemaal Top.
Ik heb alleen een probleem met laden via mijn Powerdock.
Op het moment dat ik de telefoon op mijn powerdock zet, gaat de notificatieLED branden, maar de telefoon begint niet met laden.
Het betreft deze dock: [url]https://https://www.busch-jaeger-catalogus.nl/artikel.php?bereich=1010595&programm=1010596&gruppe=1077547&produkt=1077548[/url]
Iemand een idee wat hier het probleem is ?
Ik heb alleen een probleem met laden via mijn Powerdock.
Op het moment dat ik de telefoon op mijn powerdock zet, gaat de notificatieLED branden, maar de telefoon begint niet met laden.
Het betreft deze dock: [url]https://https://www.busch-jaeger-catalogus.nl/artikel.php?bereich=1010595&programm=1010596&gruppe=1077547&produkt=1077548[/url]
Iemand een idee wat hier het probleem is ?
Ik zag dat ik al 28GB had gebruikt van de 64GB. 13GB is reeds door het systeem gebruikt en de rest door apps en muziek. Is het bij jullie ook dat het systeem al zoveel GB opslokt?
cactusman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:30:
[...]
Ik hoop het even testen... ik heb aardig last van batterij drain.. < 24 hr op een accu. alle 8 de cores blijven op 100 % stampen... keertje rebooten is hij weer een dag rustig... zonder batterij drain 24 hrs op 50% accu.
euhmmmm
Hier ook nog steeds bij mijn pa proximity issues ondanks de laatste update. Dit begint wel erg irritant te worden want vaak gaat het gesprek op mute of op handsfree. Ik vraag mij af of het softwarematig te verhelpen is. Verder een prima toestel maar dit gebrek zorgt er wel voor dat ik denk ik op zoek ga naar een ander toestel voor mijn pa.remcode schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:26:
[...]
Dat met de proximity had ik in het begin ook even, later niet meer. Heb je de laatste updates geïnstalleerd? Dit kun je handmatig doen bij instellingen-systeem-systeemupdate
Sorry maar dat vind ik niet echt een oplossing. Maar thanks voor de tip.
Have it your way.keepitfrosty schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:00:
Sorry maar dat vind ik niet echt een oplossing. Maar thanks voor de tip.
Daar wen je echt heel snel aan, hoor.
Probeer eens de sensor opnieuw te kalibreren.keepitfrosty schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:49:
[...]
Hier ook nog steeds bij mijn pa proximity issues ondanks de laatste update. Dit begint wel erg irritant te worden want vaak gaat het gesprek op mute of op handsfree. Ik vraag mij af of het softwarematig te verhelpen is. Verder een prima toestel maar dit gebrek zorgt er wel voor dat ik denk ik op zoek ga naar een ander toestel voor mijn pa.
Heb het inmiddels zelf ook uit geprobeert en mijn sensor werkt hierdoor beter.chickpoint schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:04:
[...]
Wat je zou kunnen proberen is om je proximity sensor opnieuw te proberen te kalibreren. Dit kan in het menu als je in je telefoon *#*#6484#*#* intoetst (optie 22). Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd dus uiteraard op eigen risico.
Thanks ik zal dat nog eens proberen of dat werkt
Dat zou goed kunnen maar ik wil gewoon een goed werkend toestel ipv met workarounds gaan werken (beetje het zoals iphone antenne probleem waarbij Apple aangaf van het is geen issue je houd de telefoon gewoon verkeerd vastSmultie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:51:
[...]
Have it your way.
Daar wen je echt heel snel aan, hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 02-11-2018 16:17 ]
No offense, maar je hebt het hier over een telefoon van 200 euro.
You can't have it all, my friend....
200 euro of niet, het hoort gewoon goed te werken. Op de Mi A1 hadden sommige mensen er ook al last van, maar ik zelf heb het nooit meegemaakt op mijn A1. Zou toch eens met de verkoper gaan praten of je hem misschien kan omruilen.
november security patch is beschikbaar, ben hem nu aan het downloaden, 90.3 MB
Gek, da's bij mij niet.mokumsgabbertje schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:46:
november security patch is beschikbaar, ben hem nu aan het downloaden, 90.3 MB
En nu wel!
[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 05-11-2018 16:00 ]
Wauw jij neemt makkelijk genoegen blijkbaar met dergelijke gebreken. No offense taken maar voor 200 euro vind ik nog steeds dat het toestel goed moet werken. Tuurlijk ben ik over bepaalde zaken minder kritisch zoals de kwaliteit van het scherm (ips of oled etc) of bijvoorbeeld een mindere camera.Smultie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:39:
No offense, maar je hebt het hier over een telefoon van 200 euro.
Aangezien Xiaomi altijd goede changelogs meelevert (
) misschien een idee om hier zelf neer te zetten wat we denken dat gewijzigd is.
Ik zal vast een aftrap doen:
* De telefoon geeft weer aan dat ik Youfone-klant ben i.p.v. KPN
* Security patch level naar 5 november.

Ik zal vast een aftrap doen:
* Security patch level naar 5 november.
Bij de installatie van de November patch, flipte mijn mobiel geheel.
Met als gevolg dat deze via de boot terug kon naar fabrieksinstellingen
Met als gevolg dat deze via de boot terug kon naar fabrieksinstellingen
Bij mij ook! niet installeren is mijn advies voor nu!
Bij mij hetzelfde probleem. Het verwijderen van de simkaarten lost dit op.
Bij mij geeft ie na de update nog steeds aan dat ik op T-mobile zit, terwijl ik klant ben van Simpel. (terwijl vroeger hij wel goed Simpel aangaf)Smultie schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:37:
Geen issues gehad tijdens de update (factory reset was niet nodig)
na update Flipte het toestel en moest naar fabrieksinstellingen en na elke restart moet hij terug naar fabrieksinstellingen.. niet installeren dus voorlopig
Hier geen problemen na de installatie.
dat heb ik dus ook. Maar ook dat het scherm blijft knipperen. Enige wat werkt is de simkaart eruit.itmuscle schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:48:
na update Flipte het toestel en moest naar fabrieksinstellingen en na elke restart moet hij terug naar fabrieksinstellingen.. niet installeren dus voorlopig
Maar krijg hem niet goed terug
en als ik de boot in wil, krijg ik de melding van het android poppetje met no command
[ Voor 10% gewijzigd door Prinsje87 op 05-11-2018 20:26 ]
Die van mij schakelde zichzelf uit naar boot menu. Daar had ik de optie om te restoren. Dat gebeurde na ongeveer een minuut.
Bij mij werkte de update naar Security Patch November 2018 prima, geen klachten.
Aleen helaas nog geen taartjes, zouden we hem in december krijgen??
Aleen helaas nog geen taartjes, zouden we hem in december krijgen??
al opnieuw opgestart daarna? Dacht ik eerst ookCF-ROB schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:30:
Die van mij schakelde zichzelf uit naar boot menu. Daar had ik de optie om te restoren. Dat gebeurde na ongeveer een minuut.
Opnieuw opstarten leverde hetzelfde probleem op. Dus weer laten herstarten en restore to factory gestart. Nu doet alles t weer normaal. Thnx tot Google duurt t dan maar een half uurtje eer alles weer bij t oude was. Mis enkel wat Whatsapp berichten.
Met de nieuwste update is het simkaarten menu en het mobiel netwerk menu nu volledig in het Nederlands.
Niet als je je telefoon op Engels hebt staan in ieder geval.Jassy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:25:
Met de nieuwste update is het simkaarten menu en het mobiel netwerk menu nu volledig in het Nederlands.
Mijn toestel blijft flippen ondanks meerdere malen factory reset. Weet zelf geen oplossing meer.
Nee dat klopt. Echter waren deze menu's tot nu toe in het Engels als je toestel op Nederlands staat. Dit is nu vertaald.Smultie schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:39:
[...]
Niet als je je telefoon op Engels hebt staan in ieder geval.
Rom opnieuw flashen met die mi flash tool?Prinsje87 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:17:
Mijn toestel blijft flippen ondanks meerdere malen factory reset. Weet zelf geen oplossing meer.
Geen ervaring mee, voorals nog gaat toestel terug naar de winkel (gelukkig in NL gekocht)
ja? herstart hem nog eens dan :):):)CF-ROB schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:52:
Opnieuw opstarten leverde hetzelfde probleem op. Dus weer laten herstarten en restore to factory gestart. Nu doet alles t weer normaal. Thnx tot Google duurt t dan maar een half uurtje eer alles weer bij t oude was. Mis enkel wat Whatsapp berichten.
Zelf gebruik ik dual-sim en het probleem treedt alleen op bij mijn "simpel" simkaart. Die van vodafone geeft geen problemen. Welke provider hebben de mensen hier die last hebben van dit probleem?
KPNvestras schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:31:
Zelf gebruik ik dual-sim en het probleem treedt alleen op bij mijn "simpel" simkaart. Die van vodafone geeft geen problemen. Welke provider hebben de mensen hier die last hebben van dit probleem?
Hmm.. dat durf ik nu niet meer.. haha.. zal ik vanavond thuis eens doen..
Wat ik op XDA las is dat het helpt om je sim-kaart uit je toestel te halen en dan opnieuw op te starten als je toestel last heeft van de bootloop na de update.
Dan is het als het goed is niet nodig om een factory reset uit te voeren.
gelukkig is hier alles goed gegaan (T-Mobile, engelse taal)
Dan is het als het goed is niet nodig om een factory reset uit te voeren.
gelukkig is hier alles goed gegaan (T-Mobile, engelse taal)
[ Voor 4% gewijzigd door chickpoint op 06-11-2018 15:37 ]
November update ging hier goed (Vodafone, Engelse taal).
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Daar moet je dan eerst je power knop indrukken en dan de volume up knop, dan kom je in de recover.Prinsje87 schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:18:
[...]
en als ik de boot in wil, krijg ik de melding van het android poppetje met no command
Maar dat lost het probleem nog niet op
Ter info mag er gerust op de bug "geconfirmd" worden bij xiaomi:
https://en.miui.com/thread-4444344-1-1.html
[ Voor 8% gewijzigd door GirlKillu op 06-11-2018 14:33 ]
Wanneer ik mijn telefoon op Engels zet werkt het wel. Dat is tenminste een tijdelijke oplossing dan voor mij
Dus als ik alles op engels zet ? dan kan ik rebooten?vestras schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:53:
Wanneer ik mijn telefoon op Engels zet werkt het wel. Dat is tenminste een tijdelijke oplossing dan voor mij
Vind engels toch beter dus waarom ook niet
Volgende keer eerst maar weer hier kijken of er slachtoffers zijn gevallen. Die van mij was ook behoorlijk aan het trippen. Zodra je de SIM kaart eruit haalt werkt het even om een recente back-up te maken. Daarna een factory reset gedaan en overal opnieuw inloggen en activeren. Alles werkt weer normaal, maar ik durf 'm nog niet opnieuw op te starten. Heb hem morgen echt hard nodig dus ik wacht daar even mee.
Ik had inderdaad ook de update mogelijkheid toen ik hier las dat er een update was. Komt deze niet in je notificatiebalk? Ik moest eerst checken voor updates voordat de update werd aangeboden.
Hier ook zelfde probleem als een aantal van jullie. De gsm start na de update niet meer.
Oplossing:
simkaart er uit halen. systeemtaal in Engels zetten dan reboot. Daarna taal Nederlands toevoegen en Engels verwijderen (evt later weer toevoegen). Staat het systeem weer in het Nederlands. Alles werkt dan weer.
Misschien wat omslachtig zoals ik het deed maar bij mij werkt het weer.
Oplossing:
simkaart er uit halen. systeemtaal in Engels zetten dan reboot. Daarna taal Nederlands toevoegen en Engels verwijderen (evt later weer toevoegen). Staat het systeem weer in het Nederlands. Alles werkt dan weer.
Misschien wat omslachtig zoals ik het deed maar bij mij werkt het weer.
Als ik dit allemaal lees kan ik beter wachten met de november update. Heb hem gedownload en op pauze laten staan. Jammer wel
Ik heb nergens problemen mee gehad met deze update. Sowieso kan ik veel problemen, behalve de trage geheugensnelheden, niet herkennen.
Op XDA wordt trouwens melding gemaakt dat er in de beta groep een tweede november update wordt getest. Ben benieuwd wanneer die voor het grote publiek beschikbaar komt en of die jullie issues met de eerste update oplost.
Op XDA wordt trouwens melding gemaakt dat er in de beta groep een tweede november update wordt getest. Ben benieuwd wanneer die voor het grote publiek beschikbaar komt en of die jullie issues met de eerste update oplost.
[ Voor 45% gewijzigd door Jassy op 06-11-2018 21:35 ]
Wat een gedonder nar de november 2018 security update. Dat moet Xiaomi niet te vaak doen. Oplossing: Verwijder de pincode van je simkaart. (in een andere telefoon)
Dan is het probleem weg en kan je normaal je telefoon gebruiken.
Bij mij heeft dit het probleem verholpen, hopelijk blijft dat ook zo.
Dan is het probleem weg en kan je normaal je telefoon gebruiken.
Bij mij heeft dit het probleem verholpen, hopelijk blijft dat ook zo.
Hmm, mijn vriendin heeft hetzelfde probleem.
Voorlopig gebruikt ze het in het Engels.
Switchen van Engels naar Nederlands lijkt ook te werken maar bij een reboot flipt hij weer.
Hopelijk wordt dit snel gefixt...
Voorlopig gebruikt ze het in het Engels.
Switchen van Engels naar Nederlands lijkt ook te werken maar bij een reboot flipt hij weer.
Hopelijk wordt dit snel gefixt...
Ook hier het simkaart probleem. Bij verwijderen als een zonnetje, anders flikkerend scherm en drama. Ook hier is het zo dat er gebruikt wordt gemaakt van Vadofone als netwerk, maar hollandsnieuwe als provider. Denk dat het (inderdaad) daar dus misgaat.
Voor zover ik begrijp is je telefoon in Engels zetten de (tijdelijke) oplossing.bermuda1980 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:24:
Ook hier het simkaart probleem. Bij verwijderen als een zonnetje, anders flikkerend scherm en drama. Ook hier is het zo dat er gebruikt wordt gemaakt van Vadofone als netwerk, maar hollandsnieuwe als provider. Denk dat het (inderdaad) daar dus misgaat.
Rookworst zonder R is ook worst.
Ja had het hierboven ook gelezen. Helaas is het niet de telefoon van mij maar van mijn (oude) moeder. Die beheerst niet voldoende Engels om haar telefoon te kunnen gebruiken in die taal. En het heen en weer wisselen van talen überhaupt zal voor haar een opgave zijn. Ze kan in ieder geval thuis whatsapp gebruiken, en dat is zowel de locatie als het gebruiksscenario wat 85% van de tijd van toepassing is. Die paar dagen voordat Xiaomi een update pusht zal ze wel overleven, maar handig is anders natuurlijk (telefoontje vanuit ouderlijk huis dat "de telefoon zichzelf heeft stuk gemaakt"BezurK schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:34:
[...]
Voor zover ik begrijp is je telefoon in Engels zetten de (tijdelijke) oplossing.
Hier zelfde probleem met boot loop na updaten. Gelukkig helpt de workaround sim kaart eruit halen, op Engels zetten en dan weer op NL zetten.
Wel echt slecht dit van Xiaomi, testen ze hun updates niet ofzo...
Geen probleem met de november update hier. Taal Nederlands.
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Hehe heel herkenbaar dit van mijn xiaomi mi box (android tv versie). Daar was de upgrade naar oreo ook een drama. Het duurde eerst al maanden tot het uberhaupt kwam en toen het eenmaal uit was. Een fikse reeks aan zware bugs die in de beta test aangekaart waren maar waar gewoon niks mee is gedaan door developers. Gewoon hoppa uitbrengen..GoO schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:02:
Hier zelfde probleem met boot loop na updaten. Gelukkig helpt de workaround sim kaart eruit halen, op Engels zetten en dan weer op NL zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 09-11-2018 09:58 ]
Vraag van een leek, sinds woensdag in mijn bezit na de update dezelfde problemen, is er geen systeemherstel optie ?
Haal gewoon je simpincode eraf.GFlemi schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:31:
Vraag van een leek, sinds woensdag in mijn bezit na de update dezelfde problemen, is er geen systeemherstel optie ?
taal op engels instellen,staat ie bij mij ook en geen problemenGFlemi schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:31:
Als ik de taal op Engels zet en de pincode eraf haal voor de update helpt dat?
als je de taal op Engels zet dan hoef je verder niks te wijzigen. opstarten met engelse taal en dan weer in NL wijzigen.davy_online schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:25:
Als ik de taal op Engels zet en de pincode eraf haal voor de update helpt dat?
Bedankt, ga ik proberen
als je de taal op Engels zet dan hoef je verder niks te wijzigen. opstarten met engelse taal en dan weer in NL wijzigen.
[/quote]
als je de taal op Engels zet dan hoef je verder niks te wijzigen. opstarten met engelse taal en dan weer in NL wijzigen.
[/quote]
De update stond klaar ik zet de taal in engels, gevolg update weg. Opnieuw opgestart geen update te zien. Terug in het nederlands geen update meer te bespeuren. Dan wacht ik maar tot pie zeker later dit jaar.
ChinaGeek schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:34:
[...]
Haal gewoon je simpincode eraf. werkte perfect.
De Android Pie beta is trouwens van start gegaan. Dus met een klein beetje geluk hebben we dit jaar nog de nieuwe versie.
https://www.xda-developer...id-pie-beta-xiaomi-mi-a2/
https://www.xda-developer...id-pie-beta-xiaomi-mi-a2/
Heeft iemand anders er ook last van dat night light niet automatisch aan of uit gaat? Ik heb hem geprogrammeerd op zonsop- en zonsondergang. Echter doet dit niks en moet ik hem iedere keer via de instellingen weer aan of uit zetten... Tuurlijk het is weinig moeite maar het zou fijn zijn als het wel werkt.
Zoals hierboven omschreven.... Haal je sim pincode er af en het is voor elkaar. Dan kun je ook weer zonder problemen rebooten.
Echter als ie in de bootloop zit moet je wel eerst de simkaart er uit halen uiteraard voordat je wat kunt wijzigen. Voor de nieuwe updaters is het raadzaam om de simlock er af te halen.
Of de update echt nodig is weet ik niet.
Echter als ie in de bootloop zit moet je wel eerst de simkaart er uit halen uiteraard voordat je wat kunt wijzigen. Voor de nieuwe updaters is het raadzaam om de simlock er af te halen.
Of de update echt nodig is weet ik niet.
Werkt hier primareintdeboer schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:53:
Heeft iemand anders er ook last van dat night light niet automatisch aan of uit gaat? Ik heb hem geprogrammeerd op zonsop- en zonsondergang. Echter doet dit niks en moet ik hem iedere keer via de instellingen weer aan of uit zetten... Tuurlijk het is weinig moeite maar het zou fijn zijn als het wel werkt.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie