Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
De positie van je handen maakt niet uit voor het piepen. Er zit geen druk sensor in, maar hij meet weerstand / meesturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

kv83 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:31:
De positie van je handen maakt niet uit voor het piepen. Er zit geen druk sensor in, maar hij meet weerstand / meesturen
Ok goed om te weten! Had nu helemaal los om te zien of er wat gebeurde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:19

3_s

Vanmiddag de mijne gaan afhalen, een van de eerste in ons Belgenlandje :).
Nog niet veel kunnen rijden, spijtig genoeg...

Maar tot nu toe zeer tevreden van het hele EV-gebeuren!
Zwaar onder de indruk van de acceleratie. Tevreden van de afwerking (hoewel duidelijk minder dan Duitsers). Veel meer opties en luxe dan m’n oude Insignia.
Ik mis wel het actuele verbruik, los van dat balkje. En het koffer van m’n Insignia ga ik nog missen :D.

Nu eerst wat rijden, dan kan ik een deftige mening vormen.

<edit> dat fake geluidje bij traag rijden, vind ik maar niets. Kan je spijtig genoeg niet definitief afzetten...

[ Voor 10% gewijzigd door 3_s op 14-09-2018 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:38:
[...]

Ok goed om te weten! Had nu helemaal los om te zien of er wat gebeurde ;)
Jammer dat de Kona niet goed bij je wensen past, fijn dat de Niro dit wel doet! Hopelijk valt de levertijd mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:27:
[...]

Jammer dat de Kona niet goed bij je wensen past, fijn dat de Niro dit wel doet! Hopelijk valt de levertijd mee :)
Ja, ik hoop nog steeds januari 2019 maar het blijft allemaal vaag..
Volgens mn LM worden er spelletjes gespeeld, o.a. tussen de importeurs van de verschillende landen om te zorgen dat ze zelf het grootste aandeel krijgen van de veel te beperkte productie. Met die wachtlijsten willen ze kunnen aantonen hoeveel interesse er is (dus schrijf je aub in! :P)

Ook vervelend dat de dealers helemaal niks weten, en zich ook niet proactief verdiepen.. het liefst zou ik gewoon rechtstreeks zaken doen met de fabrikant, ik weet toch al wat ik wil en heb de dealer niet nodig met zn “advies” en “rijklaarmaakkosten” ( :/ ). Wat dat betreft geeft Tesla ook weer het goede voorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-09-2018 11:28 ]

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:27:
[...]

Ja, ik hoop nog steeds januari 2019 maar het blijft allemaal vaag..
Volgens mn LM worden er spelletjes gespeeld, o.a. tussen de importeurs van de verschillende landen om te zorgen dat ze zelf het grootste aandeel krijgen van de veel te beperkte productie. Met die wachtlijsten willen ze kunnen aantonen hoeveel interesse er is (dus schrijf je aub in! :P)

Ook vervelend dat de dealers helemaal niks weten, en zich ook niet proactief verdiepen.. het liefst zou ik gewoon rechtstreeks zaken doen met de fabrikant, ik weet toch al wat ik wil en heb de dealer niet nodig met zn “advies” en “rijklaarmaakkosten” ( :/ ). Wat dat betreft geeft Tesla ook weer het goede voorbeeld.
Alle dealers worden nu over 1 kam geschorren, je hebt ze allemaal bezocht begrijp ik? En de dealer is niet nodig? Je gaat voor onderhoud en service campagnes naar de universeel zeker? Goed idee. Garantie werkzaamheden hoe had je dat voor ogen?
Tesla houdt alles binnenshuis en achter gesloten deuren. Zo extreem dat de brandweer en politiediensten niet weten wat ze moeten als er 1 in de hens staat. Verdiend niet de schoonheidsprijs.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Bart_Denon Haha, je begrijpt mn punt hopelijk. Heb het over aankoop, niet het onderhoud. En heb meerdere dealers ervaren, er zullen ongetwijfeld dealers zijn die zich wel helemaal in EV verdiept hebben.
Toegegeven, het merk en de importeur werken ook niet mee om ze te helpen om de laatste info te verspreiden. En door de enorme vraag van mensen die zichzelf al geïnformeerd hebben hoeven ze ook geen moeite te doen om ze aan de man te brengen, er is toch geen voorraad..

Ik meen trouwens dat er EU wetgeving (in de maak) is die fabrikanten verplicht om onderhoudsdocumentatie openbaar te maken i.p.v. gesloten enkel voor dealers. Dan zou je dus inderdaad naar de vakman om de hoek kunnen die ook de onderhoudssets kan inkopen (luchtfilter, remklauwen, ruitenwisservloeistof en nog wat dingetjes). Of naar service centers die niet perse ook verkooppunten zijn.

En die angst voor EVs door de brandweer voor het doorknippen van de raamstijlen, ik las dat toevallig vandaag weer in de krant. Kan iemand ze niet uitleggen dat er geen enkele EV is waarbij de hoogspanning bovenlangs loopt?

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-09-2018 13:10 ]

• Bart_Denon
Ik zou ook graag me tv direct bij de Sony fabriek kopen maar zal toch echt naar de 'dealer' moeten om te kijken hoe die werkt en in de meeste gevallen hoef je dan ook niet aan een verkoper te vragen hoe een en ander werkt. Geloof me een importeur is ook weer afhankelijk wanneer een welke info door het HQ of fabriek gedeeld wordt.
Onderhoudsdocumentie is sowieso al openbaar ivm de Monti wetgeving.
Technische service bulletins en speciale werkzaamheden die speciaal gereedschap vereisen zullen altijd bij een dealer blijven.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Verwijderd

Bart_Denon schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:43:
[...]

Alle dealers worden nu over 1 kam geschorren, je hebt ze allemaal bezocht begrijp ik? En de dealer is niet nodig? Je gaat voor onderhoud en service campagnes naar de universeel zeker? Goed idee. Garantie werkzaamheden hoe had je dat voor ogen?
Tesla houdt alles binnenshuis en achter gesloten deuren. Zo extreem dat de brandweer en politiediensten niet weten wat ze moeten als er 1 in de hens staat. Verdiend niet de schoonheidsprijs.
Ik regel alles via Hyundai NL (ken er iemand). Onderhoud wordt ook via hun geregeld, thuis opgehaald, vervangende Kona thuis bezorgd etc. Waarom direct zo negatief? Ik heb een hekel aan dealers, ze nemen particuliere klanten nooit fatsoenlijk serieus (denken dat iedereen een leaserijder is) en de koffie is er vaak niet te zuipen. Nog verdere punten? ;) Dealers lopen 9 van de 10 keer achter met terugroep acties, aandachtspunten en nieuwtjes. Voor mij nooit weer (Volvo/ Land Rover Jaguar ervaringen).

• Bart_Denon
Hyundai heeft in NL voor overgrote deel particuliere klanten. Op de zakelijke markt is 't aandeel zeer klein, dus waar je wijsheid vandaan haalt dat er alleen maar aandacht is voor leaserijders ben ik erg benieuwd naar. Dat is bij Hyundai in ieder geval niet zo zo. Ooit weleens naar een winters actie dag geweest of de familie schaatsdag vanuit Hyundai? Denk dat je mening dan snel zal veranderen. Is een aanrader btw.

Verwijderd

Bart_Denon schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:59:
Hyundai heeft in NL voor overgrote deel particuliere klanten. Op de zakelijke markt is 't aandeel zeer klein, dus waar je wijsheid vandaan haalt dat er alleen maar aandacht is voor leaserijders ben ik erg benieuwd naar. Dat is bij Hyundai in ieder geval niet zo zo. Ooit weleens naar een winters actie dag geweest of de familie schaatsdag vanuit Hyundai? Denk dat je mening dan snel zal veranderen. Is een aanrader btw.
1 keer proefrit in een ioniq ev gevraagd, gaf aan dat ik op de kona aan het wachten was. Moest in een hoekje gaan wachten met slappe koffie en enige vraag die gesteld was via welke leasemaatschappij ik de auto ging rijden. Heb toen maar m’n achternaam gezegd en hij keek me nieteens vragend aan :+

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Dealers zijn zeker zinvol, maar als je naar ev's kijkt....... Dan kan het niet anders dat ze gaan verdwijnen of zwaar moeten afslanken.
Onderhoud is geen vetpot bij ev's. Nu nog handig dat die in de buurt zit.

Maar kijk wat Sono Sion wil, koop direct bij hun en onderhoud mag je zelf bepalen. Scheelt al flinke marge op de aanschaf.

• 3_s

3_s

Hoe ver laden jullie de Lina op? Je kan de max percentages instellen met een slider, stond bij mij op 100%, zowel AC als DC.

Houdt hij dan zelf rekening met een marge, om de batterij te sparen?

• kv83
Bart_Denon schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:43:
[...]

Ah jo. Niet gelijk zo knee-jerk ;) Ik moet ook zeggen dat ik best veel dealers mee gemaakt heb waar ik liever niet nog een keer kom. Vooral de verkoop laat veel te wensen over. Bij de werkplaats werken vaak geschikte mensen, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
3_s schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:15:
Hoe ver laden jullie de Lina op? Je kan de max percentages instellen met een slider, stond bij mij op 100%, zowel AC als DC.

Houdt hij dan zelf rekening met een marge, om de batterij te sparen?
Ja, accu is netto 64-65kw bruikbaar, maar is paar kw groter.
Dus gewoon laden.
Video's Bjorn..... weet je alles.

Die slider is handig als je bv. tot 80% wilt laden bij een snellader (bij per minuut kosten).
Of om hem voor de gek te houden met voorverwarmen zonder te laden (zie post in forum)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gelachen, kerel met een Mercedes AMG GT4 stond naast ons geparkeerd toen wij net kwamen aanlopen.
Members only: Kenteken
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
wij (ik en een maat, onze vrouwen waren niet onder de indruk) kwijlen op zijn auto, een exoot van iets meer dan € 200.000! Terwijl de eigenaar heel benieuwd naar de Kona was. Allebei ff stukje gereden in zijn auto en hij in de mijne. Heeft de EQC zelf al besteld, was erg te spreken over elektrische auto’s, vond de Kona wel tof, maar te goedkoop afgewerkt. Met zo’n diepe portemonnee begrijp ik dat wel :) Wat een wagen man, 500pk met een hele agressieve roffel in het uitlaatsysteem, kwijl!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Bijna 800 km gereden met de Kona. Geweldig geweldig, heel blij mee.
Maar ik verbaas me over de verschillende laadsnelheden die ik haal bij verschillende laadpalen.
Volgens de app van newmotion en vandebron zijn alle palen die ik heb bezocht 11 kwh. Je verwacht dan 11/3 = 3.7 kwh. En soms zie ik dat ook op het display van de KOna. Maar soms ook lager (2.6 kwh) en gisteren bij een andere laadpaal hoger (5.3 kwh).
Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je bedoelt denk ik kW? kWh is namelijk de capaciteit (hoeveel er geladen/verbruikt is na verloop van tijd).
5,3 kW zou kunnen als het stiekem een 22kW paal betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volodos schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:32:
Bijna 800 km gereden met de Kona. Geweldig geweldig, heel blij mee.
Maar ik verbaas me over de verschillende laadsnelheden die ik haal bij verschillende laadpalen.
Volgens de app van newmotion en vandebron zijn alle palen die ik heb bezocht 11 kwh. Je verwacht dan 11/3 = 3.7 kwh. En soms zie ik dat ook op het display van de KOna. Maar soms ook lager (2.6 kwh) en gisteren bij een andere laadpaal hoger (5.3 kwh).
Iemand enig idee hoe dat kan?
Soms zijn de laadpalen 11 kW per stuk als er twee auto's tegelijkertijd laden en bijvoorbeeld meer als er maar één van de twee stekkers gebruikt wordt, zou een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
CyBeRSPiN schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:38:
Je bedoelt denk ik kW? kWh is namelijk de capaciteit (hoeveel er geladen/verbruikt is na verloop van tijd).
5,3 kW zou kunnen als het stiekem een 22kW paal betrof.
Yep, je hebt gelijk, ik bedoel inderdaad kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:31:
[...]

Soms zijn de laadpalen 11 kW per stuk als er twee auto's tegelijkertijd laden en bijvoorbeeld meer als er maar één van de twee stekkers gebruikt wordt, zou een verklaring kunnen zijn.
@Verwijderd Dank voor je reactie. Ik wist helemaal niet dat dit zo werkte, dacht dat het twee compleet gescheiden circuits waren in een dubbele laadpaal maar blijkbaar dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Volodos schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:50:
[...]

@Verwijderd Dank voor je reactie. Ik wist helemaal niet dat dit zo werkte, dacht dat het twee compleet gescheiden circuits waren in een dubbele laadpaal maar blijkbaar dus niet!
Is vaak een master en dan slaves op een aansluiting, dus sta je ergens bij een parkeerplaats met 10 palen dan kan het best zijn dat je heel langzaam laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:05:
[...]

Is vaak een master en dan slaves op een aansluiting, dus sta je ergens bij een parkeerplaats met 10 palen dan kan het best zijn dat je heel langzaam laad.
Dat is wel echt slecht, sta je bij een 11 kw paal, maar staan er nog 9, laad je 1,1 kw :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:19:
[...]

Dat is wel echt slecht, sta je bij een 11 kw paal, maar staan er nog 9, laad je 1,1 kw :) !
Ja en het leuke is... dat zie je nergens staan (in de app niet, en daar niet), weet je pas als je terug komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, ik ben nieuw op het forum. weet niet of ik een opendeur intrap.
Maar heeft iemand info over de leveringen van de Kona EV.
De eerste boot is medio augustus aangekomen, nu begreep ik dat de 2e boot
medio september zou komen. Wie o wie weet meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Verwijderd als je hier in dit topic een beetje zoekt dan mag je rekenen op eind oktober.. Je dealer zou het moeten weten, maar zal wel niet.. ;)

"Oud" nieuws, maar nu ook in NL media: https://www.autoweek.nl/n...keurd-485-km-actieradius/
WLTP range voor Niro is 3km meer dan van de Kona? Had verwacht dat het andersom zou zijn en dat dan het verschil nog wat groter zou zijn ivm slechtere aerodynamica van Niro.

Persbericht: https://pers.kia.com/pers...s-van-485-kilometer-wltp/

"De e-Niro, de eerste volledig elektrische crossover van Kia, beleeft zijn debuut tijdens de Autosalon van Parijs (4-14 oktober). De verkoop van de Kia e-Niro start eind 2018. Prijzen maakt Kia binnenkort bekend."

Kom maar op met die prijzen dan kan ik bij mn LM de bestelling in orde maken :*)
Het "debuut" is trouwens al leuk verstoord door Bjørn, alles is al bekend (tenzij ze ineens dingen anders gaan doen in Europa.. hoop vooral dat de app bidirectioneel wordt..)

Qua marketing gebruiken ze nu e-Niro en Niro EV door elkaar, voor het eerst dat ik e-Niro zie staan..

[ Voor 96% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-09-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Heb de Kona nu bijna een week in bezit. Het valt me wel op dat ik vanmiddag nadat de Kona 100% geladen was slechts een actieradius had van 404 km. Toen ik de airco uitzette liep het op naar 420 km. Het was buiten 23 graden, vrijwel ideale condities dus. Iemand een idee hoe het kan dat de actieradius zoveel lager is?

Ook nog een vraag: heeft de Kona alarm of startonderbreking? Ik zie namelijk nergens een lampje oid knipperen als het voertuig is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
Volodos schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:09:
Heb de Kona nu bijna een week in bezit. Het valt me wel op dat ik vanmiddag nadat de Kona 100% geladen was slechts een actieradius had van 404 km. Toen ik de airco uitzette liep het op naar 420 km. Het was buiten 23 graden, vrijwel ideale condities dus. Iemand een idee hoe het kan dat de actieradius zoveel lager is?

Ook nog een vraag: heeft de Kona alarm of startonderbreking? Ik zie namelijk nergens een lampje oid knipperen als het voertuig is afgesloten.
Misschien een recent hoog gemiddelde snelheid gereden?

Verder, volgens de specs heeft hij een inbraakalarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
t0mmiiiii schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:24:
[...]

Misschien een recent hoog gemiddelde snelheid gereden?

Verder, volgens de specs heeft hij een inbraakalarm.
@t0mmiiiii Thanks voor je reactie.
Ah zo, hij houdt rekening met je eerdere rijgedrag, dat wist ik niet. Maar dan klopt het wel. Ik ben dit weekend op en neer naar Friesland gegaan en heb steeds met het verkeer meegereden (130 km/u waar het mocht enzo). Dan is die 404 km wel representatief idd.
Kun je dat resetten? Moet je dan de totaaltellers op 0 zetten?

Puntje van kritiek op de Kona: waarom hebben ze daar geen meertonige claxon in gezet? De claxon klinkt bijna net zoals een Suzuki Alto ;-)
Het blijft een feest om in de Kona te rijden, ik ben er zo blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kreeg het Niro persbericht over WLTP net ook in de mail.
De Niro EV gaat officieel e-Niro heten (dus misschien even topic titel aanpassen? ;))
Eind oktober zou er meer info komen, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een nog nader te bepalen zaterdag in november willen een aantal Ioniq Electric rijders afspraken bij de parkeerplaats naast de McDonalds in Meerkerk om ervaringen te delen met elkaar over de auto. Aangezien er tegen die tijd waarschijnlijk ook al een aantal Kona Electric rijders zijn lijkt het me leuk als er ook een aantal Kona's bij zijn! Iedereen die interesse heeft om er bij te zijn kan via de volgende link zijn/haar beschikbaarheid doorgeven:

https://goo.gl/8jLzQz

Laat het even weten als er vragen of opmerkingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
Ben ook het nieuws omtrent de e-Niro (blijkbaar is dat de naam) goed aan het volgen. Sta op diverse reserveringslijsten aangemeld, hopelijk heeft dat zin...

Huidige lease loopt in principe pas in maart 2019 af, maar als hij boven de 50k uitkomt dan hoop ik daar wat in te kunnen veranderen en hem toch nog dit jaar te kunnen rijden (vast en zeker ijdele hoop).

1 dingetje dat ik via de filmpjes van Bjørn gezoen heb verontrust me wel: de indeling / het zicht voorin voor mensen die wat langer zijn. Op het filmpje geeft iemand van 1.84mtr aan dat hij wel last heeft met de verhoudingen/indeling en dat hij liever wat lager zou zitten voor beter overzicht. Zelf ben ik 1.86mtr dus zou wel minder zijn indien die ruimte inderdaad (te) beperkt blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
smoken schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:57:
Ben ook het nieuws omtrent de e-Niro (blijkbaar is dat de naam) goed aan het volgen. Sta op diverse reserveringslijsten aangemeld, hopelijk heeft dat zin...

Huidige lease loopt in principe pas in maart 2019 af, maar als hij boven de 50k uitkomt dan hoop ik daar wat in te kunnen veranderen en hem toch nog dit jaar te kunnen rijden (vast en zeker ijdele hoop).
Een beetje boven de 50k zal ook niet veel uitmaken voor je bijtelling, hoor :) Just saying. Crossing fingers dat je hem desalniettemin zsm kan ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
kv83 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:18:
[...]

Een beetje boven de 50k zal ook niet veel uitmaken voor je bijtelling, hoor :) Just saying. Crossing fingers dat je hem desalniettemin zsm kan ontvangen :)
Op zich mee eens, al tikt het wel snel door natuurlijk ... alles boven de 50k.

Maar we zullen zien, eerst eens informatie mbt de prijzen/levertijden en beschikbaarheid te horen krijgen!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:37:
Kreeg het Niro persbericht over WLTP net ook in de mail.
De Niro EV gaat officieel e-Niro heten (dus misschien even topic titel aanpassen? ;))
Eind oktober zou er meer info komen, ben benieuwd
e-niro ..... haha, ze willen voorkomen dat mensen alles al vinden over de auto op internet (iedereen zoekt nu nop Niro ev of electric).

Bjorn even mailen kan die de zoekwoorden in youtube aanpassen.

• zaamoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:24
Vooral dit forum een beetje gevolgd, maar ook ik heb interesse in de Kona en e-Niro. Ik ben zelf 2 meter en het filmpje van Bjorn baart mij ook zorgen. Zijn er lange mensen in de Kona, die zonder problemen kunnen zitten of is het hier ook een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
zaamoot schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:35:
Vooral dit forum een beetje gevolgd, maar ook ik heb interesse in de Kona en e-Niro. Ik ben zelf 2 meter en het filmpje van Bjorn baart mij ook zorgen. Zijn er lange mensen in de Kona, die zonder problemen kunnen zitten of is het hier ook een probleem?
Mijn vader is 1.99 m en die heeft in de Kona gezeten, geen enkel probleem. Maar de Kona kan de stoelen dan ook veel lager zetten dan de Niro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@zaamoot al een proefrit gemaakt in de 'normale' Niro? Je zit daarin standaard al hoger dan de gemiddelde auto (in elk geval wat ik normaal gewend ben als niet-SUV rijder), geen idee of de stoelen van de e-Niro nog hoger zijn ivm accu.
In filmpje van Bjørn werd gesuggereerd dat het door de dakraam-optie zou kunnen komen, dat het plafond dan lager komt. Dat kan ik me wel voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BOBERJAN
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 12:30
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:02:
[...]

1 keer proefrit in een ioniq ev gevraagd, gaf aan dat ik op de kona aan het wachten was. Moest in een hoekje gaan wachten met slappe koffie en enige vraag die gesteld was via welke leasemaatschappij ik de auto ging rijden. Heb toen maar m’n achternaam gezegd en hij keek me nieteens vragend aan :+
De Hyundai-importeur is bij de verkoop van de KONA EV niet geïnteresseerd in particuliere kopers en ZZP-ers.
Alle pre-ordered KONA EV's die door de potentiële kopers geannuleerd zijn of geannuleerd worden, zijn in uitdrukkelijk opdracht van de Hyuindai-importeur uitsluitend beschikbaar voor leasemaatschappijen en niet voor particulieren en ZZP-ers die een dergelijke auto willen kopen.
Ik vind dit zeer klantvriendelijk, vreemd en zelfs discriminerend. Het is volgens een collega advocaat mogelijk in strijd met het mededingsrecht, art. 81 & 82 van het EG-verdrag, maar ik ga hier echter geen tijd insteken en ook niet 12 maanden wachten op een KONA-EV.
Ik ga nu voor een andere oplossing. Jammer maar helaas.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:27

vhal

ಠ_ಠ

BOBERJAN schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:31:
[...]
Ik vind dit zeer klantvriendelijk,
Mooi, dus het is geen probleem :+

Maar je stelt dus dat je als particulier gewoon achteraan in de rij mag staan om de laatste kruimels te pakken nadat de LM'en zijn geweest. Zo ja, dat is wel een vreemde gang van zaken.

Strava

Verwijderd

[...]

De Hyundai-importeur is bij de verkoop van de KONA EV niet geïnteresseerd in particuliere kopers en ZZP-ers.
Alle pre-ordered KONA EV's die door de potentiële kopers geannuleerd zijn of geannuleerd worden, zijn in uitdrukkelijk opdracht van de Hyuindai-importeur uitsluitend beschikbaar voor leasemaatschappijen en niet voor particulieren en ZZP-ers die een dergelijke auto willen kopen.
Ik vind dit zeer klantvriendelijk, vreemd en zelfs discriminerend. Het is volgens een collega advocaat mogelijk in strijd met het mededingsrecht, art. 81 & 82 van het EG-verdrag, maar ik ga hier echter geen tijd insteken en ook niet 12 maanden wachten op een KONA-EV.
Als dit zo is, dan is het bijzonder triest. Heb jij Hyundai Nederland al gebeld?
Benieuwd welke afspraken er tussen de leasemaatschappijen en Hyundai zijn gemaakt om dit te bewerkstelligen... Als klant krijg je 0% korting, een LM krijgt vaak 5-10% (meestal standaard 7%). Waarom zouden ze dan liever aan een LM verkopen dan aan een particulier/ ondernemer? Beetje vreemd.

• prettig
Tja is een bedrijf en die mogen doen wat ze willen (grijs, aanvechtbaar... ja, maar probeer het maar).

Zet advertentie: Kona EV contract ter overname gezocht en ga dan eens praten met contract, dan wordt het al wat lastiger om uit te leggen dat dat niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Hyundai Kona / Kia Niro Electric

even updaten: E-Niro wordt de naam (we moeten wel gevonden worden ....)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:02:
[...]

Als dit zo is, dan is het bijzonder triest. Heb jij Hyundai Nederland al gebeld?
Benieuwd welke afspraken er tussen de leasemaatschappijen en Hyundai zijn gemaakt om dit te bewerkstelligen... Als klant krijg je 0% korting, een LM krijgt vaak 5-10% (meestal standaard 7%). Waarom zouden ze dan liever aan een LM verkopen dan aan een particulier/ ondernemer? Beetje vreemd.
Nou, mijn LM was onaangenaam verrast dat ze met hun vroege bulkorder pas in maart 2019 de eerste leveringen krijgen terwijl hun klanten bij de dealer wel al eerder geleverd konden krijgen (oktober). Andersom wordt er net zo goed eea gespeeld..
Zou me niet verbazen als er formele toezeggingen aan LMs zijn gedaan over aantallen, die mogelijk niet gehaald kunnen worden en dat nu alle restjes (geannuleerde orders) richting LMs gaan om nog enigszins in de buurt te komen.
Zo'n korting is natuurlijk in ruil voor gemak dat alle afhandeling via LM gaat, er tientallen/honderden tegelijk van dezelfde uitvoering ingeschoten worden gaat en er 100% zeker afname is en betaling (vooraf al) in orde is.
prettig schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:20:

e-Niro, niet E-Niro ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-09-2018 12:57 ]

Verwijderd

prettig schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:20:

Rapporteer jij het topic ff? Ik kan dat niet nogmaals doen :)

• Volodos
@possimpible Weet jij of de Kona ook automatisch file kan rijden? Ik had begrepen dat hij dat wel kon. Maar de auto komt niet volledig tot stilstand als er file is merk ik. Of moet ik iets anders instellen?

• prettig
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:03:
[...]

Rapporteer jij het topic ff? Ik kan dat niet nogmaals doen :)
Bij wie ?

• 3_s

3_s

Volodos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:05:
@possimpible Weet jij of de Kona ook automatisch file kan rijden? Ik had begrepen dat hij dat wel kon. Maar de auto komt niet volledig tot stilstand als er file is merk ik. Of moet ik iets anders instellen?
Jawel, hij komt volledig tot stilstand als de cruise control aan staat.
Zonder CC nog niet getest in fileverkeer.
Door gaspedaal alleen te lossen, komt hij niet tot stilstand (itt i3, volgens mij).

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:05:
Je moet hold assist even aanzetten, en heb je je adaptive cruise control en lane keep assist etc aan staan?
Bij mij remt hij af tot en met 0 km/u, dan krijg ik de melding 'trap pedaal in / klik op cruise control hervatten' om weer mee te rijden met het verkeer (jammer dat 'ie dat niet zelf doen, maar zal wel zijn om te voorkomen dat iemand met een hartaanval gewoon verder rijdt ofzo).

Verwijderd

Onderin kun je op 'rapporteer' (met een handje erbij) klikken, dan vragen of ze de naam van het topic willen aanpassen naar Hyundai Kona / Kia e-Niro :)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:44:
[...]

Je moet hold assist even aanzetten, en heb je je adaptive cruise control en lane keep assist etc aan staan?
Bij mij remt hij af tot en met 0 km/u, dan krijg ik de melding 'trap pedaal in / klik op cruise control hervatten' om weer mee te rijden met het verkeer (jammer dat 'ie dat niet zelf doen, maar zal wel zijn om te voorkomen dat iemand met een hartaanval gewoon verder rijdt ofzo).
Ow.. Hmm, volgens de Hyundai dealer moest dat zeker mogelijk zijn: file rijden inclusief stilstaan en dan automatisch weer mee optrekken als het weer op gang komt.

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:44:
[...]

@possimpible Waar kan ik die hold assist aanzetten? Dat is toch niet die knop naast drive mode? Adaptive cruis control en lane keep assist heb ik aanstaan.

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:15:
[...]

@possimpible Waar kan ik die hold assist aanzetten? Dat is toch niet die knop naast drive mode? Adaptive cruis control en lane keep assist heb ik aanstaan.
Dat is hem wel ja

• Volodos
@possimpible Ah oké, ik dacht dat die knop er alleen maar voor zorgde dat de auto niet ging rijden als je de rem loslaat. Maar als ik die inschakel remt de auto dus af tot stilstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:29:
[...]

@possimpible Ah oké, ik dacht dat die knop er alleen maar voor zorgde dat de auto niet ging rijden als je de rem loslaat. Maar als ik die inschakel remt de auto dus af tot stilstand?
Lijkt me wel, zo rij ik altijd! Anders klopt er iets niet aan je SCC, rijd 'ie serieus tegen de auto voor je aan als je niet zelf remt of grijp je zelf gewoon te snel in?

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:34:
[...]

Lijkt me wel, zo rij ik altijd! Anders klopt er iets niet aan je SCC, rijd 'ie serieus tegen de auto voor je aan als je niet zelf remt of grijp je zelf gewoon te snel in?
@possimpible Nou ik heb die auto hold dus nooit aanstaan. En als hij uitstaat lijkt het er wel op dat hij gewoon door blijft rijden. De ultieme test durf ik niet aan... _/-\o_

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:37:
[...]

@possimpible Nou ik heb die auto hold dus nooit aanstaan. En als hij uitstaat lijkt het er wel op dat hij gewoon door blijft rijden. De ultieme test durf ik niet aan... _/-\o_
Haha, logisch. Hij stopt +- 1-1,5 meter erachter bij mij, vind het nog krap... Bij mijn oude auto was dat +- 3 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:41:
[...]

Haha, logisch. Hij stopt +- 1-1,5 meter erachter bij mij, vind het nog krap... Bij mijn oude auto was dat +- 3 meter.
@possimpible Ik zal vanmiddag eens kijken wat hij doet met de hold assist aan en laat het weten! :-)

• prettig
Kunnen we niet alle post Niro EV vervangen door e-Niro ? (hiervoor zit vast een functie in het beheersysteem van forum).

Dan wordt het weer gevonden !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
prettig schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:26:
Kunnen we niet alle post Niro EV vervangen door e-Niro ? (hiervoor zit vast een functie in het beheersysteem van forum).

Dan wordt het weer gevonden !
Wat maak je je druk erover? Het is maar een forum 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
zaamoot schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:35:
Ben zelf 196cm. Heb proefrit gemaakt en er een tijdje ingezeten. Het past. Echter bij deze lengte begint de grens toch wel in zicht te komen voordat de verhoudingen niet meer kloppen. Ik moet de stoel op de laagste stand zetten en voor het gevoel zou deze nog ff een paar centimeter lager moeten kunnen.
Je zit voor het gevoel iets teveel tegen de zonneklep te kijken. Ook met hoog gepositioneerde stoplichten valt het op.
Ik had wel problemen met de HUD display. Moest hiervoor met mijn nek naar beneden buigen om de geprojecteerde informatie geheel te zien. Ook als de projector in de menusettings op de uiterste positioneringsstand was ingesteld. Dit gaat dus maar net.
Tevens kan ik onmogelijk met mijn lengte achter mezelf zitten. Als er dus een volwassen persoon achter zit moet de stoel behoorlijk naar voren om het te passen. Voor een persoon op de achterbank is de grens denk ik bij 190cm al in zicht qua hoofdruimte.
Maar meestal zal ik achter het stuur vertoeven alleen.
Schuifdak optie zou ik maar direct vergeten bij deze lichaamslengte. Dit neemt zomaar een additionele 5 cm weg gok ik zo.

Everything has Pro's & Con's.....

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Electrons schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:14:
[...]

Ben zelf 196cm. Heb proefrit gemaakt en er een tijdje ingezeten. Het past. Echter bij deze lengte begint de grens toch wel in zicht te komen voordat de verhoudingen niet meer kloppen. Ik moet de stoel op de laagste stand zetten en voor het gevoel zou deze nog ff een paar centimeter lager moeten kunnen.
Je zit voor het gevoel iets teveel tegen de zonneklep te kijken. Ook met hoog gepositioneerde stoplichten valt het op.
Ik had wel problemen met de HUD display. Moest hiervoor met mijn nek naar beneden buigen om de geprojecteerde informatie geheel te zien. Ook als de projector in de menusettings op de uiterste positioneringsstand was ingesteld. Dit gaat dus maar net.
Tevens kan ik onmogelijk met mijn lengte achter mezelf zitten. Als er dus een volwassen persoon achter zit moet de stoel behoorlijk naar voren om het te passen. Voor een persoon op de achterbank is de grens denk ik bij 190cm al in zicht qua hoofdruimte.
Schuifdak optie zou ik maar direct vergeten bij deze lichaamslengte. Dit neemt zomaar een additionele 5 cm weg gok ik zo.
Ik ben 1.84 en moest de HUD al in de laagste stand zetten om hem nog een beetje in het midden te hebben.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Rick1855 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:18:
[...]

Ik ben 1.84 en moest de HUD al in de laagste stand zetten om hem nog een beetje in het midden te hebben.
Ik ben 1.85 en had totaal geen probleem. Gebruikte keurig de middelste stand en had de HUD perfect in beeld.

ehhhh..HOI

• prettig
kv83 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:59:
[...]

Wat maak je je druk erover? Het is maar een forum 8)7
Ik niet hoor, puur Kia pesten.
Die hebben de naam gewoon gewijzigd omdat Bjørn alles al bekend heeft gemaakt.
Niro ev zoeken vs e-Niro zoeken.... Probeer maar.

Verwijderd

Lengte zegt niet zoveel, benen/ torso kan flink verschillen. 1.87 hier met lange benen en zie het prima. Jammer als je de HUD hierdoor mist, maar ach, heel boeiend is het niet. Als je 10 cm naar beneden kijkt zie je dezelfde (en nog veel meer) info. Denk eerder dat die krapte in stoplicht kijken/ zonneklepuitzicht een dealbreaker is voor lange mensen. Weet dat je stoelen (aftermarket) kunt laten verlagen, weet niet wat dit met de zitplek achter je doet (geen ruimte om voeten te plaatsen dan?!).

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Electrons schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:14:
[...]

Ik ben zelf 191 maar zat voorin prima. Achterin tja. Ik kon zitten met de benen wijd

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Vorige week is ook voor mij een Kona Premium besteld in de kleur Dark Knight, de leverdatum is maart/april 2019.

Mezelf inlezend in de tweedehands prijzen van elektrische auto's zie dat de tweedehands prijzen langzaamaan aan het stijgen zijn. Er komt meer vertrouwen en mede daardoor ook meer vraag naar tweedehands elektrische autos. Ook zie ik dat elektrische auto's met een grotere range hun waarde beter blijven behouden.

Wat verwachten jullie dat een Kona Premium na 5 jaar met 120dkm op de teller nog waard zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
prettig schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:30:
[...]

Ik niet hoor, puur Kia pesten.
Die hebben de naam gewoon gewijzigd omdat Bjørn alles al bekend heeft gemaakt.
Niro ev zoeken vs e-Niro zoeken.... Probeer maar.
Ik hoop dat je een grap maakt. Ze passen de naam van de auto zo dicht bij de release niet aan vanwege wat youtube filmpjes 8)7

• Volodos
krizzziz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:28:
[...]

Ik ben 1.85 en had totaal geen probleem. Gebruikte keurig de middelste stand en had de HUD perfect in beeld.
Bij mij ook, gaat echt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
denheer schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:07:
Vorige week is ook voor mij een Kona Premium besteld in de kleur Dark Knight, de leverdatum is maart/april 2019.

Mezelf inlezend in de tweedehands prijzen van elektrische auto's zie dat de tweedehands prijzen langzaamaan aan het stijgen zijn. Er komt meer vertrouwen en mede daardoor ook meer vraag naar tweedehands elektrische autos. Ook zie ik dat elektrische auto's met een grotere range hun waarde beter blijven behouden.

Wat verwachten jullie dat een Kona Premium na 5 jaar met 120dkm op de teller nog waard zou zijn?
Geen idee maar één ding weet ik wel: de waardedaling van auto's met conventionele aandrijving (diesel, benzine) zal veel sneller dalen dan elektrisch. Uiteraard schrijf je op elk nieuw voertuig sneller af dan tweedehands, het blijft per slot van rekening een gebruiksvoorwerp, maar de degradatie van met name diesel en in iets mindere mate benzine zal in verhouding veel sneller oplopen dan dat van elektrisch aangedreven auto's. Ik heb het nu gemerkt met de verkoop van mijn Skoda Octavia Combi (bouwjaar december 2014), niemand wilde hem hebben. Een diesel is nieuw in aanschaf duurder, maar tweedehands levert een benzine meer op. Dat zegt volgens mij alles, het rommelt enorm nu elektrische auto's steeds verder komen qua actieradius en de overheid de aanschaf ervan enorm stimuleert. Een nieuw tijdperk komt eraan.
Grootste risico voor elektrische auto's is volgens mij dat er tussen nu en een paar jaar elektrische auto's worden afgeleverd die bijv. 1000 km kunnen rijden op één lading. Dan kun je wel narekenen wat de gevolgen voor de trotse Kona bezitter zullen zijn ;-)
Anderzijds: een dergelijke auto zou dan ook veel duurder zijn dan de Kona nu is. Dus gevoelsmatig zeg ik dat je met een elektrische auto wel goed zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Volodos op 19-09-2018 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:41:
[...]

]@possimpible Inderdaad, dat was de truc. Ik moest de auto hold knop indrukken, vanmiddag filegereden op de A28. Bizarre ervaring was dat. Het werkte foutloos, echt super gewoon. Ik werd zo relaxt van dit alles dat ik wat uit het zijraam zat te staren. Waarschuwt de Kona mij met een paar hoge piepjes, ik kijken wat er aan de hand was: reed het verkeer weer door. Haha. Echt geweldig!
Maar inderdaad, die auto hold knop moet je wel indrukken, anders krijg je wel een crash.

Verwijderd

Met een beetje een net interieur: 40% van nieuw prijs, met mazzel misschien zelfs 50-60%. Als alle ‘subsidieregelingen’ voor aanschaf EV verdwijnen misschien nog meer, omdat de nieuwprijs niet zal dalen.

@Volodos 1000 km op een lading is leuk, maar dan is die accu gigantisch groot of gigantisch duur, benieuwd hoe en wanneer dat plaats vindt :) 100 kwh is wel een beetje de max voor 1 fase laden, 200-300 voor 3 fase, maar zie dat maar efficient onder een auto te krijgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 20:34 ]

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:30:
[...]

]@possimpible Inderdaad, dat was de truc. Ik moest de auto hold knop indrukken, vanmiddag filegereden op de A28. Bizarre ervaring was dat. Het werkte foutloos, echt super gewoon. Ik werd zo relaxt van dit alles dat ik wat uit het zijraam zat te staren. Waarschuwt de Kona mij met een paar hoge piepjes, ik kijken wat er aan de hand was: reed het verkeer weer door. Haha. Echt geweldig!
Maar inderdaad, die auto hold knop moet je wel indrukken, anders krijg je wel een crash.
Goedzo, fijn dat het werkt, lekker he! Tis maar goed dat er geen massagestoelen in zitten, want dan val je in slaap haha ;)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volodos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:30:
[...]

Piepjes, maar trekt ie ook zelf weer mee op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:41:
[...]

Piepjes, maar trekt ie ook zelf weer mee op?
Je moet ff 1 keer je pedaal aantikken of het knopje van de cc hervatten indrukken, daarna doet scc weer alles, zie hierrrrrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:31:
[...]

Met een beetje een net interieur: 40% van nieuw prijs, met mazzel misschien zelfs 50-60%. Als alle ‘subsidieregelingen’ voor aanschaf EV verdwijnen misschien nog meer, omdat de nieuwprijs niet zal dalen.

@Volodos 1000 km op een lading is leuk, maar dan is die accu gigantisch groot of gigantisch duur, benieuwd hoe en wanneer dat plaats vindt :) 100 kwh is wel een beetje de max voor 1 fase laden, 200-300 voor 3 fase, maar zie dat maar efficient onder een auto te krijgen :)
@possimpible Klopt hoor, ik zie dat ook niet zo snel gebeuren (1000 km op een lading) maar ik dacht misschien bij een revolutionaire uitvinding waardoor ze gewicht kunnen besparen oid. Maar goed, áls dat al zou lukken, betaal je daar natuurlijk ook de hoofdprijs voor.
Ik las ergens dat de Kona Electric t.o.v. zijn benzine- en dieselbroertje ook veel aluminium plaatwerk heeft ipv staal, dit om weer gewicht te besparen. Anders zou hij nóg zwaarder zijn geworden dan hij al is 8)7

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:32:
[...]

Goedzo, fijn dat het werkt, lekker he! Tis maar goed dat er geen massagestoelen in zitten, want dan val je in slaap haha ;)
@possimpible Hahaha, klopt, deed ik nu al bijna hahaha.
Muziek afspelen lukt mij trouwens via Android Auto ipv USB-stick. Je moet de muziek opslaan in de Music-map op je telefoon. Vervolgens Google Music-app installeren en dan word je muziek zichtbaar in de muziekbibliotheek. Die is vervolgens via Android Auto zichtbaar. Werkt perfect!

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:56:
[...]

@possimpible Hahaha, klopt, deed ik nu al bijna hahaha.
Muziek afspelen lukt mij trouwens via Android Auto ipv USB-stick. Je moet de muziek opslaan in de Music-map op je telefoon. Vervolgens Google Music-app installeren en dan word je muziek zichtbaar in de muziekbibliotheek. Die is vervolgens via Android Auto zichtbaar. Werkt perfect!
Geen spotify op je tellie? Sinds vandaag ios 12, moet het nog in de kona testen, maar waze en google maps zouden nu ook vanaf de iphone moeten werken... erg benieuwd, morgen ff goed testen :)

• Electrons
  • Laatst online: 27-01 14:01

Apart bij mij 3 weken terug besteld maar krijg Augustus 2019 door. Ligt dat aan de dealer of de LM?

Everything has Pro's & Con's.....

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:31:
[...]

40% zou mooi zijn, maar 50-60%? Is dat niet een beetje erg hoopvol?
Electrons schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:11:
[...]

Apart bij mij 3 weken terug besteld maar krijg Augustus 2019 door. Ligt dat aan de dealer of de LM?
Mijn bestelling was bij de dealer in Waddinxveen waar ze al een aantal Kona's vooruit hadden besteld. Hierdoor kon ik dus een exemplaar uit hun eerdere bestelling kiezen waardoor de levering in maart/april wordt verwacht. Of ze dat gaan halen is uiteraard een ander verhaal. :+

Ik heb de Kona overigens als ZZP-er besteld en de dealer was uitermate vriendelijk, hierdoor zet ik vraagtekens bij de eerdere bewering dat Hyundai de Kona de komende tijd niet aan particulieren en ZZP-ers zou willen leveren maar alleen aan LM.

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Vandaag bericht gehad van de LM dat de levering een maand vertraagd is. Wordt volgende maand, wel balen maar tis niet anders. Nummer is 348..Volgens de LM zou de fabriek een maand stil hebben gestaan door kinderziektes. Iemand anders hetzelfde bericht ontvangen?

Of zouden er gaten met gaten gevuld worden?

Verwijderd

Guia schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:56:
Vandaag bericht gehad van de LM dat de levering een maand vertraagd is. Wordt volgende maand, wel balen maar tis niet anders. Nummer is 348..Volgens de LM zou de fabriek een maand stil hebben gestaan door kinderziektes. Iemand anders hetzelfde bericht ontvangen?

Of zouden er gaten met gaten gevuld worden?
Wanneer krijg je hem dan? Maand vertraging kan, maar als dat nú een maand is, dan is het wel gek, aangezien je auto (als ie er over een maand is) al 2 weken op de boot moet staan. Morgen komt er een lading aan in Rotterdam en 12-10 de volgende...

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:13
denheer schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:41:
[...]

Mijn bestelling was bij de dealer in Waddinxveen waar ze al een aantal Kona's vooruit hadden besteld. Hierdoor kon ik dus een exemplaar uit hun eerdere bestelling kiezen waardoor de levering in maart/april wordt verwacht. Of ze dat gaan halen is uiteraard een ander verhaal. :+

Ik heb de Kona overigens als ZZP-er besteld en de dealer was uitermate vriendelijk, hierdoor zet ik vraagtekens bij de eerdere bewering dat Hyundai de Kona de komende tijd niet aan particulieren en ZZP-ers zou willen leveren maar alleen aan LM.
Grappig, ik heb hem ook in Waddinxveen besteld, een prettige dealer wat mij betreft. Mijn bestelling was (ook als ZZP-er) n.a.v. de pre-order direct na het sneak-preview-event, levering "met de boot van 12 oktober".

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

• prettig
Ik heb het idee dat bijna alles wat op of rond het event besteld heeft oktober of later heeft als levering.

Alle grote partijen hebben de leveringen van de boten ervoor (dus LM en grote afnemers). Die hadden al deals rond voor de lancering.

Verwijderd

prettig schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:50:
Ik heb het idee dat bijna alles wat op of rond het event besteld heeft oktober of later heeft als levering.

Alle grote partijen hebben de leveringen van de boten ervoor (dus LM en grote afnemers). Die hadden al deals rond voor de lancering.
Dat is ook niet gek, first come first served I guess.
Zou wel vreemd zijn als gecancellde zaken eerst naar LM's gaan, zou juist particuliere kopers voorrang geven!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Even voor de huidige rijders. Wat is de ervaring met de verschillende rijmodi. Rijden jullie voornamelijk in eco of eco+ en wat zijn de ervaringen?

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Rogierm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
[...]

raar ben zzp-er en heb gewoon kunnen financial leasen via Hyundia en kona besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rick1855 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:22:
Even voor de huidige rijders. Wat is de ervaring met de verschillende rijmodi. Rijden jullie voornamelijk in eco of eco+ en wat zijn de ervaringen?
Ik zat altijd in eco of eco+ en vind het prima rijden. Sinds een paar dagen rijd ik alleen nog maar in comfort: het verbruik is ongewijzigd. Ligt meer aan je rechtervoet dan aan de optimalisatie oid. Wel ff de standaard instellingen van regeneratie goed instellen :)
Hij is snel zat, 7 a 7,5 sec naar 100, dat is hetzelfde als een snelle diesel met automaat.

Verwijderd

Goedemidddag,

Ik was een van de laatste die bij de LM nog een Kona kon bestellen. Kreeg als levertijd door week 48.
Na contact met de delaer kreeg ik te horen dat hij met de boot van 12-10 aan zou komen.
En ik begin november de auto kon ophalen. Helaas gisteren een telefoontje van de dealer met de melding dat de auto pas in december geleverd kan worden. Dat was even een teleurstelling. Was al bezig een weekendje te plannen: ophalen in Zwolle, doorrijden naar Friesland daar een nacht slapen en dan naar Den Haag.
Leuke rit om met de auto kennis te maken. Of ik dat in december ga doen, denk het niet.
Dus moeten we wachten. :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Ik heb eind Q1 begin Q2 doorgekregen van onze wagenparkbeheerder, we gaan het zien :-)

• Daacuso
  • Laatst online: 18-09 17:40
Hier januari/februari als het goed is 😀

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 06:23:
[...]

Wanneer krijg je hem dan? Maand vertraging kan, maar als dat nú een maand is, dan is het wel gek, aangezien je auto (als ie er over een maand is) al 2 weken op de boot moet staan. Morgen komt er een lading aan in Rotterdam en 12-10 de volgende...
Zou inderdaad op de tweede boot moeten staan. Maar dan kan het nog 2 weken duren voordat hij geleverd wordt. Dus slag om de arm en ik reken op eind oktober. Valt het hopelijk mee.

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:38
Ik ben via mijn werkgever een Kona aan het bestellen, maar zit er standaard nou echt geen laadkabel voor openbare laadpalen bij?

Zo nee, welke moet ik dan bestellen? 3-fase 32A?

Goed man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

robkds schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:51:
Ik ben via mijn werkgever een Kona aan het bestellen, maar zit er standaard nou echt geen laadkabel voor openbare laadpalen bij?
Jawel, in NL sowieso. Er is tot nu toe 1 Belg die het niet had, maar dat moet wel een vergissing zijn.

• 3_s

3_s

Rick1855 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:22:
Ik altijd eco.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:57:
[...]

Jawel, in NL sowieso. Er is tot nu toe 1 Belg die het niet had, maar dat moet wel een vergissing zijn.
Ik dus...
Volgens dealer heb je dat niet nodig? Heb nog eens geklaagd, wacht nog op antwoord.

[ Voor 37% gewijzigd door 3_s op 20-09-2018 19:41 ]

Verwijderd

3_s schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:40:
[...]

Ik altijd eco.

[...]

Ik dus...
Volgens dealer heb je dat niet nodig? Heb nog eens geklaagd, wacht nog op antwoord.
Hoort gewoon in je afleverpakket, calamiteiten tasje etc wel gekregen? Lompe actie van die dealer, zou klagen bij Hyundai BE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sound test in de Hyundai Niro Hybrid (plugin) ter vergelijking met de EV.

90 km/u = +- 69 dB
100 km/u = +- 71 dB
120 km/u = +- 77 dB

Best noisy, heeft de e-Niro beter voor elkaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:07:
Best noisy, heeft de e-Niro beter voor elkaar!
Dat is nog maar de vraag, asfalt in Noorwegen is ruwer dan in Korea volgens Bjørn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Wat is eigenlijk het verschil tussen eco & comfort?
Gaat dit enkel over de recuperatie, of zijn er nog andere settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3_s schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:28:
Wat is eigenlijk het verschil tussen eco & comfort?
Gaat dit enkel over de recuperatie, of zijn er nog andere settings?
In eco is de gasrespons voor mijn gevoel minder fel, lijkt alsof je in comfort rijdt maar altijd wind tegen hebt ofzo
Pagina: 1 ... 9 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.