Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:19

3_s

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:32:
[...]

In eco is de gasrespons voor mijn gevoel minder fel, lijkt alsof je in comfort rijdt maar altijd wind tegen hebt ofzo
Tussen comfort & sport voel ik verschil, tussen eco en comfort niet zo veel.
Maar kan ook aan mij liggen, natuurlijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

@3_s
Uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6dfv6lwtHr1qbprFgGMTUYYL/full.png

Het zijn de initiële settings en ook de airco/kachel doet mee.

Handleiding is sowieso wel verhelderend ;)

Over SCC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PtFiH0cTcSwqUjhma9RtO07U/full.png
Na 3 seconden trekt ie dus NIET meer mee op met je voorganger. Dat is dus wel een beetje jammer voor rijden in de gemiddelde files in ons land. O well, op zn minst geeft ie een duidelijk signaal dat je weer even op een knopje moet drukken. Ik ga er vanuit dat dit voor de e-Niro net zo gaat werken..

[ Voor 61% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-09-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@CyBeRSPiN Thx, handleiding dus nog niet goed gelezen …
Ivm SCC, is bij Tiguan ook zo, volgens mij nog minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:54:
@3_s
Uit de handleiding:
[Afbeelding]

Over SCC:
[Afbeelding]
Na 3 seconden trekt ie dus NIET meer mee op met je voorganger. Dat is dus wel een beetje jammer voor rijden in de gemiddelde files in ons land. O well, op zn minst geeft ie een duidelijk signaal dat je weer even op een knopje moet drukken. Ik ga er vanuit dat dit voor de e-Niro net zo gaat werken..
Tikje op je pedaal en hij rijdt weer mee op je voorganger, is puur dat hij weer uit stilstand weg moet gaan met een hint dat jij nog leeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@possimpible Ja, weet ik. Gaat erg vlot, vind ik (hoewel ik meestal het knopje op stuur gebruik ;) ).

Mijn verbruik zit meestal rond de 15kW (of kWh ? Straks openingspost nog eens lezen :D).
Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@3_s kWh ;) kW is vermogen, kWh is verbruik (h = hoeveelheid moet je maar denken, dat is het ezelsbruggetje). Ik zit op 13 kWh per 100 km, maar rij 80% van mijn ritten op een 80 weg, kom weinig op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@possimpible Deze keer ga ik het onthouden :).
Ik doe redelijk wat snelweg. M'n laagterecord is 12,5, ongeveer. Dat was idd heel de tijd kleinere wegen, met constante snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:53:
@3_s kWh ;) kW is vermogen, kWh is verbruik (h = hoeveelheid moet je maar denken, dat is het ezelsbruggetje). Ik zit op 13 kWh per 100 km, maar rij 80% van mijn ritten op een 80 weg, kom weinig op de snelweg.
Dat is best zuinig, rij met de i3 ook voornamelijk binnendoor en 80km wegen: gem. 16kwh/100km (rij wel gewoon door in eco pro mode). Als ik mijn best doe kan ik 12-13 kwh/100km halen, maar dat is alles uit en heeeel voorzichtig rijden (onzinnig).

Scheelt bijna 20%, en we zijn net begonnen met ev's. Over 5 jaar betere grotere accu's en zuinigere techniek. Leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 18-09 17:40
Even een vraag tussendoor. Is het interieur van de Kona nou uniform van kleur, of zijn er verschillende kleurvarianten? Heb verschillende video’s bekeken en daar leek het er op of er een lichte en donkere variant bestaat. Kan natuurlijk ook aan de lichtinval hebben gelegen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daacuso schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:18:
Even een vraag tussendoor. Is het interieur van de Kona nou uniform van kleur, of zijn er verschillende kleurvarianten? Heb verschillende video’s bekeken en daar leek het er op of er een lichte en donkere variant bestaat. Kan natuurlijk ook aan de lichtinval hebben gelegen.
NL is alles zwart zwart, in Frankrijk hebben ze een licht (wit/ lichtgrijs?) interieur. Uiteindelijk zal dat te bestellen zijn in NL, maar nu nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:07:
[...]

NL is alles zwart zwart, in Frankrijk hebben ze een licht (wit/ lichtgrijs?) interieur. Uiteindelijk zal dat te bestellen zijn in NL, maar nu nog niet.
Ah vandaar. Zwarte interieur vind ik er persoonlijk wel mooier uitzien.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:54:
@3_s
Uit de handleiding:
[Afbeelding]

Over SCC:
[Afbeelding]
He vreemd. Ik heb gisteren de kona opgehaald in Dordrecht en kwam bij Rotterdam in de file.
Had nog niet alles met knopjes enzo gedaan maar weet zeker dat ik perfect tot stilstand kwam en zeker meer dan 3 sec stilstond terwijl de kona zonder aantikken weer verder reed.
Ik weet wel dat bij het stoplicht ik inderdaad een zachte piep hoorde en het pedaal moest aanraken.
Nergens een instelling gevonden, ga het zeker nog uittesten.

Was wel waanzinnig trouwens, komende van een schakelbak (met dynamisch cruisecontrol) maar stilstand komen moest je toch echt zelf doen haha en dan dit.
Samen met automatisch sturen die 100% beter werkte dan bij mijn Skoda was filerijden een verademing. Je zou er lui van worden.

Gisterenavond belde de dealer hoe ik het had ervaren. Wel aangegeven dat de banden echt niet kunnen, bij 120km/u is het echt oorverdovend, zeer onaangenaam.
De dealer gaf toe dat hij en iedere andere die hij had gebeld dit ook vondt. Misschien dat dit uiteindelijk Hyundai bereikt want dit is echt een minpunt tov de vele pluspunten.
Heeeeeerlijke auto..

• Pbr2
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2023
JoebarRC schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:13:
[...]

Ik weet wel dat bij het stoplicht ik inderdaad een zachte piep hoorde en het pedaal moest aanraken.
Nergens een instelling gevonden, ga het zeker nog uittesten.
Hoe bedoel je mbt “stoplicht”. Daar reageert de cc niet op toch?

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Pbr2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:49:
[...]

Hoe bedoel je mbt “stoplicht”. Daar reageert de cc niet op toch?
Vast niet, maar ik denk dat er een of meerdere auto's voor hem stonden :)

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Rick1855 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:04:
[...]

Vast niet, maar ik denk dat er een of meerdere auto's voor hem stonden :)
Yep :) .
Vandaag nog eens getest, geen idee waarom maar ik krijg de piep en melding na 7 seconden stilstand. Prettig want dat werkt prima in de file.
Zag in het eco drive mode scherm ook de regeneratie opbrengst verschijnen. Wat is dat nog veel, vrijwel steeds 2 tot 400 meter bereik erbij. Mooi systeem.
Mijn vrouw vindt het vreselijk, ik had vrijwel de rem niet gebruikt alleen maar in ACC met regeneratie gereden, zij dezelfde weg terug... kan dat uit, ik haat dit :) Tja, wenperiode iets langer.

Merk met de harde wind van nu dat het wel een wat hogere en kleinere auto is, flink onrustig op de snelweg. Ook weer even wennen, maar daar zijn we als mens goed in gelukkig..

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
JoebarRC schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:40:
[...]Vandaag nog eens getest, geen idee waarom maar ik krijg de piep en melding na 7 seconden stilstand. Prettig want dat werkt prima in de file
Top om een betere indicatie te krijgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Ben al een tijdje een lurker van dit topic, vrijdag is de mijne dan toch ook geleverd. Ik heb de kleur tangerine comet (parelmoer geloof ik) gekozen en geen seconde spijt van, prachtige vrolijke auto zo. Ik heb een imgur album gemaakt https://imgur.com/a/EMptB4U, het weer is wat treurig deze dagen maarja je kan niet alles hebben.

Eerste wat ik gedaan heb is die bakjes bak in de achterbak eruit gehaald, behoorlijk onding om daar je kabel steeds weer in te moeten proppen (of ik doe het verkeerd en dan hoor ik graag hoe anderen dit doen).

Ik merk dat ik tijdens het rijden het liefst op eco mode rijdt met 1 re-gen streepje en dan gewoon aanrem voor bochten door de linker flipper een paar seconde lang naar me toe getrokken te houden.

Vanuit werk zitten er michelin all season banden onder en die doen hun werk uitstekend. Heb zelf trouwens nog geen idee wat voor toegevoegde waarde android auto dan precies heeft. De navigatie in de auto vind ik prima en spotify doet het ook goed, misschien als je playlists ofzo zou willen switchen maar zoveel ben ik er over het algemeen niet mee bezig in de auto en lijkt me ook niet echt veilig.

Ben overigens wel erg benieuwd naar een soort history scherm, waar ik kan zien hoelang ik gereden heb, hoe ik dat gedaan heb en hoelang en hoeveel ik geladen heb oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Appeltaart op 23-09-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Vraagje, is er al een nederlandsche gebruiksaaanwijzing te vinden op de www? Ik heb al dezocht maar alleen de engelse gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanrader om eens te checken, ik kende de functie wel, maar dacht dat het overrated was omdat ik altijd op level 3 regen rijd. Na het zien hiervan lijkt regen level 0 met auto regen een betere setting, eens testen als ik tijd heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zo. Kogel is door de kerk. Of eigenlijk de kogels zijn... Eind van het jaar zijn onze (die van mijn vrouw en die van mij) aan vervanging toe. Paar weken geleden proefrit in Kona gemaakt. Beviel prima. Gister proefrit in een Ioniq gemaakt. Beviel eigenlijk nog beter, maar die range he.... ;)

De Kona ga ik bestellen, de Ioniq gaat mijn vrouw bestellen. Een Ioniq blijkt uiteindelijk goedkoper in TCO dan een Ford Fiesta Vignale automaat. En rijdt daarbij nog eens beter ook.

Nu nog het opladen: we hebben 2 eigen parkeerplaatsen voor de deur, en we zullen dus voor 2 auto's een oplader moeten gaan regelen. Ik krijg er 1 van mijn werkgever (leasebakje), we hebben een 3 fase aansluiting in huis. Ik wil dan zo'n slimmere oplader die op 2 fasen werkt, 20 uur wachten tot de auto is opgeladen is niet echt heel handig.

Weet iemand of die dingen ook met een dubbele aansluiting te krijgen zijn, zodat we beide auto's aan de lader kunnen hangen, of is het handiger een 'gewoon' stopcontact voor de Ioniq te gaan gebruiken? Er zal toch al een extra kabel naar de schuur getrokken moeten gaan worden, eentje meer zal niet veel extra kosten. De Ioniq zal niet veel kilometers per dag maken (uitzonderingen daargelaten).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nice @daemonix! Wat beviel er beter aan de Ioniq versus de Kona en vice versa (afgezien van range)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Kona: de range, de acceleratie, betere instap, HUD, meer tweakinfo
Ioniq: luxere beleving en uitstraling, nodigt uit tot rustiger rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@daemonix kijk of je een 22 kw single fase (2x32a) kunt nemen. Dat icm een slimme meter oid. Dan laadt ie max 7,2 kw en kan ie delen wanneer nodig. Ioniq is toch zo vol (3-4u) dus de Kona moet dan ook wel lukken. Kosten +- 2.200 euro voor de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@possimpible Thanks, maar dat is niet echt een optie (3 fase wordt standaard in 3x25A geleverd. Als je dat ophoogt naar 3x35 A dan heb je jaarlijkse hoge extra kosten (216 euro eenmalig en 864 euro terugkerend). Bovendien is het verbruik in huis dermate hoog dat het niet handig is om 32 A op 1 fase af te nemen, dan gaat die fase er uit.

Slimme meter hebben we al.

Correctie: jaarlijkse kosten zijn 864 euro ipv 216 euro...

[ Voor 8% gewijzigd door daemonix op 24-09-2018 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemonix schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:27:
@possimpible Thanks, maar dat is niet echt een optie (3 fase wordt standaard in 3x25A geleverd. Als je dat ophoogt naar 3x35 A dan heb je jaarlijkse hoge extra kosten (216 euro eenmalig en 216 euro terugkerend). Bovendien is het verbruik in huis dermate hoog dat het niet handig is om 32 A op 1 fase af te nemen, dan gaat die fase er uit.

Publieke paal aanvragen een idee? Dan 1 paal van 16a thuis ernaast? Weet het anders ook ff niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Publieke paal wordt niet zomaar geplaatst als aanvrager zelf op eigen terrein een paal kan plaatsen.
Welke palen kunnen 2 fases naar 1 omzetten? Dat klinkt me wat vreemd in de oren..

Je zou misschien je groepen anders in kunnen delen en 1 fase vrijmaken voor de paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@possimpible Publieke paal gaat hier niet inderdaad. Past niet. Geen openbare parkeerplaatsen in de straat, alleen prive plaats.
@CyBeRSPiN Ik kwam ergens de magnum smart charger type 2 tegen (https://www.snelautoladen.nl/auto/hyundai-kona-opladen/).

Groepen vrij maken is geen optie, het zit hier in huis zo stupide in elkaar, daar valt niets meer aan te doen. Nieuwbouwhuis van 5 jaar geleden, en mijn les is: bedenk zelf de groepenindeling volgende keer. Laat de bouwer niet zijn gang gaan. Ik betwijfel zelfs of wel mag hoe het allemaal is aangesloten, maar daar is nu niets meer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@daemonix denk dat enige optie dan 3x35 is en om de dag de auto’s laden, anders wordt het wel heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
daemonix schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:27:
@possimpible Thanks, maar dat is niet echt een optie (3 fase wordt standaard in 3x25A geleverd. Als je dat ophoogt naar 3x35 A dan heb je jaarlijkse hoge extra kosten (216 euro eenmalig en 864 euro terugkerend). Bovendien is het verbruik in huis dermate hoog dat het niet handig is om 32 A op 1 fase af te nemen, dan gaat die fase er uit.

Correctie: jaarlijkse kosten zijn 864 euro ipv 216 euro...
Idem hier, heb een Fivari (bij 6kw op 1 x 25A). Maar is een 3-fase lader die zelf belasting meet.
Naast de Fivari een oude 3,6kw lader (hadden we al) op een andere fase.

Nu beide inprikken: bmw i3 gaat met 6kw en de outlander op 3,6kw.
Straks Kona ev, dan hang ik 2 x fivari op (750,-/stuk), kunnen namelijk ook in master/slave.
Aanzienlijk goedkoper en kan alles (tot 32A en 3-fase).

Max. benutten aansluiting en zekering gaat er niet uit. Bij laden gaat de fIvari naar 25A, fase waar de outlander op zit komt niet boven de 20A (ook al staat er van alles aan in huis.....).

Een 2-fase naar 1-fase lader is bijna 2x zo duur en laad ook z'n 6kw op 3x25A maar kan niet loadbalancen of master/slave werken. Dus 2 auto's wordt gedoe met z'n lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:30:
[...]

Idem hier, heb een Fivari (bij 6kw op 1 x 25A). Maar is een 3-fase lader die zelf belasting meet.
Naast de Fivari een oude 3,6kw lader (hadden we al) op een andere fase.

Nu beide inprikken: bmw i3 gaat met 6kw en de outlander op 3,6kw.
Straks Kona ev, dan hang ik 2 x fivari op (750,-/stuk), kunnen namelijk ook in master/slave.
Aanzienlijk goedkoper en kan alles (tot 32A en 3-fase).

Max. benutten aansluiting en zekering gaat er niet uit. Bij laden gaat de fIvari naar 25A, fase waar de outlander op zit komt niet boven de 20A (ook al staat er van alles aan in huis.....).

Een 2-fase naar 1-fase lader is bijna 2x zo duur en laad ook z'n 6kw op 3x25A maar kan niet loadbalancen of master/slave werken. Dus 2 auto's wordt gedoe met z'n lader.
Da's een prettige set-up en met een PHEV is 3,6 meer dan voldoende. Bij 2 EV's zou meer wel wenselijk zijn. Kun je via een slimme meter geen app downloaden om je verbruik in kaart te brengen? Wellicht dat @daemonix bijvoorbeeld ziet dat hij tussen 10 en 6 0,0kw op de 3x25a verbruikt en op dat moment dus 2x20a zou kunnen laden ofzo. Dat icm een slimme lader (eentje die je met timeslots kunt indelen) of desnoods met de auto: wel aankoppelen maar opladen tussen XX:XX en XX:XX zou een uitkomst zijn. Dit valt volgens mij op zowel de Ioniq (weet ik niet zeker!) en de Kona (weet ik zeker!) te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
De fivari kun je op 3,2 of 1 fase laten meten.
2 fivari's (elk een andere fase laten optimaliseren): dan kun je 2 EV's op 25A laden (Bij 3 X 25A).
Dan is het aansluiten en niet meer omkijken, worden beide max geladen (indien de belasting het toelaat).

P.s. 3,6kw ...... is denk ik voor veel mensen (met bv. een Kona) nog steeds snel zat (op die paar % na die dagelijks heel veel rijdt)
Meestal is gewoon beetje bij laden en je kunt altijd nog even koffie pakken bij een snellader als je stuk moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Ik heb ook een Kona besteld in de lease. Voorraad model, kan hem dus waarschijnlijk binnenkort ophalen. Wel eerst een laadpaal voor huis regelen, die is mee geleased (New Motion gaat installeren) en blijft na de looptijd gewoon staan. Het wordt een mooie witte.
Mijn werkgever doet nog niet heel veel met electrische autos en dat merk je wel: in de overeenkomst staat dat we geen gebruik mogen maken van snelladers. Waarschijnlijk in het kader van 'premium brandstof', wat bij veel lease autos niet is toegestaan. Ik heb daar al even intern op gereageerd, vind dat niet zo heel handig. We zullen zien wat er gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
canth schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:19:
Ik heb ook een Kona besteld in de lease. Voorraad model, kan hem dus waarschijnlijk binnenkort ophalen. Wel eerst een laadpaal voor huis regelen, die is mee geleased (New Motion gaat installeren) en blijft na de looptijd gewoon staan. Het wordt een mooie witte.
Mijn werkgever doet nog niet heel veel met electrische autos en dat merk je wel: in de overeenkomst staat dat we geen gebruik mogen maken van snelladers. Waarschijnlijk in het kader van 'premium brandstof', wat bij veel lease autos niet is toegestaan. Ik heb daar al even intern op gereageerd, vind dat niet zo heel handig. We zullen zien wat er gebeurd.
Ons leasereglement is nog niet eens ingericht op het gebruik van een ev. Ik ben bij ons dan ook de eerste die volledig elektrisch gaat rijden 😋. Het niet mogen gebruiken van een snellader is inderdaad niet handig. Alsof het goedkoper is dan dat een medewerker een uur moet wachten op een tankbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wij mogen 1x per maand naar de snellader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

In Nederland kan ik overal laden, weet nog niet hoe het gaat in buitenland. Diesel kan in buitenland niet.
Ik hseb de tijd nog tot april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
De early adopters lopen hier nu al tegen de problemen van tekort schietende laad infrastructuur aan. Bijv bij gebruik van 2 elektrische auto's. Wordt nog wat als een groot deel van Nederland in 10-15 jaar aan de EV gaat.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
daemonix schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:57:
Wij mogen 1x per maand naar de snellader...
Regel zelf een maingau pas en laat je baas zien wat het kost, gelijk opgelost denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
daemonix schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:41:
@possimpible Publieke paal gaat hier niet inderdaad. Past niet. Geen openbare parkeerplaatsen in de straat, alleen prive plaats.
@CyBeRSPiN Ik kwam ergens de magnum smart charger type 2 tegen (https://www.snelautoladen.nl/auto/hyundai-kona-opladen/).

Groepen vrij maken is geen optie, het zit hier in huis zo stupide in elkaar, daar valt niets meer aan te doen. Nieuwbouwhuis van 5 jaar geleden, en mijn les is: bedenk zelf de groepenindeling volgende keer. Laat de bouwer niet zijn gang gaan. Ik betwijfel zelfs of wel mag hoe het allemaal is aangesloten, maar daar is nu niets meer aan te doen.
Als je een redelijk nieuwe woning hebt, is de kans groot dat je een 40A hoofdzekering automaat hebt. Zou je hier niet 1x16A en een 1x32A aan toe kunnen voegen voor de laadpalen en dan met loadbalancing de juiste verdeling laten bepalen van de beschikbare 40A.

Prio 1 = Woning
Prio 2 = laadpaal 16A
Prio 3 = laadpaal 32A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Ja en nee.... Prio 1 woning is vast.

2 laadpalen gaan dan "ruzie maken" wie mag meeste laden.
Dus 2x fivari in master slave (een set meetspoelen): elk doet dan de helft van wat over is.

OF:
Op Prio 2: domme laadpaal 16A.
En op Prio 3 een smart lader (bv. de fivari) die wat overblijft managed.

Zou bij 1 x 40A overgaan op 3 x 25A (dat is 75A) kun je meer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bericht van de lm dat de pre order bestelde kona’s die met de tweede boot (medio september) zouden komen 2 maanden later komen.
Volgens zegge info vanuit importeur, iemand hier meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miele-nl
  • Laatst online: 08-01-2020
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:13:
Vandaag bericht van de lm dat de pre order bestelde kona’s die met de tweede boot (medio september) zouden komen 2 maanden later komen.
Ja, helaas wel. De mijne zou eerst eind augustus geleverd worden, dat werd direct al bijgesteld naar a.s. vrijdag, maar gisteren het bericht gekregen dat het november wordt.....pffff....nog twee maanden langer in die auris rijden. Zoontje blij, kan ik nog even boeken blijven sparen bij Total

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Dat wordt een feest dan... Als ze nu al 2 maanden achteruit gezet worden, wil ik nog niet weten wat met mijn geplande levering in week 12 gaat gebeuren...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:13:
Dat is vreemd, ik heb in augustus gezien dat de boten van september en oktober al onderweg zijn. Enige verklaarbare zou dan zijn dat deze een andere eindbestemming hebben gekregen wat ik me echt niet voor kan stellen. Wat is hier aan de hand? Wellicht toch een partij welke ‘voorrang’ heeft gekocht bij Hyundai NL?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miele-nl
  • Laatst online: 08-01-2020
Ik kreeg door als reden dat de levering vertraagd is door verbeteringen die doorgevoerd zijn.
Ik dacht ook dat de mijne half september al aangekomen was, maar blijkbaar niet dus. Nu maar iets meer vinger aan de pols houden bij de lm.

Voordeel is wel dat mijn laadpaal nu wel ruim op tijd geplaatst zal zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:54:
Dat wordt een feest dan... Als ze nu al 2 maanden achteruit gezet worden, wil ik nog niet weten wat met mijn geplande levering in week 12 gaat gebeuren...
ik ben ook benieuwd, dan zou ik ook de kona moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Net gebeld, oktober wordt januari. Sommige zelfs 5 maanden later (fabriek zou stil hebben gelegen !).

Fijn......nu kijken waar ik de bijtellingskosten op kan verhalen ! (vanaf december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 14:36
prettig schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:40:
Net gebeld, oktober wordt januari. Sommige zelfs 5 maanden later (fabriek zou stil hebben gelegen !).

Fijn......nu kijken waar ik de bijtellingskosten op kan verhalen ! (vanaf december)
Wat een gedoe toch met die levertijden. N.a.v. de berichten hier ook mijn baas maar gevraagd even te bellen met de leasemaatschappij om echt even een plekje te 'claimen'. Zij roepen nog Maart/April 2019 en het contract moest ook nog worden getekend, stond op vandaag gedateerd (maand geleden al besteld). Maar aangegeven dat we daar erg scherp op moeten zijn... gaat volgens mij veel gerommeld worden met wachtlijsten en priolijstjes..

Kan mij echter voorstellen dat Hyundai nog gaat proberen productie te verhogen, als grote club moet dit toch interessant zijn om wat meer productiecapaciteit toe te wijzen? Al is die ruimte misschien beperkt doordat er simpelweg niet genoeg accupakketten kunnen worden verkregen?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jeetje, dat zijn geen grappen!
Hopen dat de e-Niro beter wordt aangepakt qua planning :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ellende om te lezen mannen, belachelijk dat dit kan gebeuren. Ik neem aan dat ze dit op de een of andere manier voor jullie compenseren, want zaken als bijtelling/ extra gemaakte kosten etc. zijn niet leuk... Doe een poging om ze op winterbanden afgeleverd te krijgen met de zomerbandjes in de kofferbak? Januari is niet grappig meer, dan heb je 6-9 maanden op je auto gewacht terwijl je hem al kocht vóórdat 'ie überhaupt in NL was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:18:
Wat een ellende om te lezen mannen, belachelijk dat dit kan gebeuren. Ik neem aan dat ze dit op de een of andere manier voor jullie compenseren, want zaken als bijtelling/ extra gemaakte kosten etc. zijn niet leuk... Doe een poging om ze op winterbanden afgeleverd te krijgen met de zomerbandjes in de kofferbak? Januari is niet grappig meer, dan heb je 6-9 maanden op je auto gewacht terwijl je hem al kocht vóórdat 'ie überhaupt in NL was!
Nou voordeel was, inruil stond vast en normaal maakt het dan niet echt uit (doorrijden kost je dan niks).
Maar als die uit de 0% regeling loopt en je moet plots 25% bijtellen over 50K, dan wordt het niet meer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OqtxEWH.png

Best toepasselijk, aiii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:20:
[...]

Nou voordeel was, inruil stond vast en normaal maakt het dan niet echt uit (doorrijden kost je dan niks).
Maar als die uit de 0% regeling loopt en je moet plots 25% bijtellen over 50K, dan wordt het niet meer leuk.
Dat is 500+ netto ofzo?
50k*25%*1/12*50%?
Geen optie om 'm bij hun neer te zetten en tijdelijk een Ioniq mee te krijgen? Ze doen maar ff een potje meedenken ofzo, wat een kattenpis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag mij meer af wat ze gaan doen met de bijtelling wanneer er pas in 2019 geleverd gaat worden.
Levering 2018 is de eerste 60 maanden 4% vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:17
Ook in 2019 is de bijtelling 4% over € 50.000 en 22% over het bedrag boven € 50.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Denk dat @Verwijderd iets anders bedoelt; bijtelling wordt namelijk voor 5 jaar (60 maanden) vastgezet. Aangezien we afhankelijk zijn van Autobrief III, kan het zo zijn dat in 2019 niet meer 5 jaar van 4% bijtelling genoten kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rogar dat klopt. Maar daarna is nog een vraagteken. En nu (2018) leveren is 60 maanden vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Blijft speculeren, maar lijkt me sterk dat er van die 5-jaar periode afgeweken gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDFS schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:52:
Denk dat @Verwijderd iets anders bedoelt; bijtelling wordt namelijk voor 5 jaar (60 maanden) vastgezet. Aangezien we afhankelijk zijn van Autobrief III, kan het zo zijn dat in 2019 niet meer 5 jaar van 4% bijtelling genoten kan worden...
Geen idee hoe het werkt, maar als je hem in 2018 besteld/ betaald hebt bokken ze maar op hoor. Leasen is ander verhaal, maar als je 45-50k neerlegt mag je die 4% ook wel ff hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Datum eerste tenaamstelling geldt (dus wanneer op eerste kenteken). En als die er niet is kunnen ze dat niet eerder doen.

En die 4% voor 5 jaar is volgens mij ook nog in 2019 (anders worden er gewoon een berg geannuleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Laatst online: 27-01 14:01
Ik had al augustus 2019 doorgekregen als daar nog 5 maanden bijkomt wordt het 2020. Neemt dan Tesla M3 vormen aan qua levertijd. Ondertussen gaat de politiek misschien nog aan de bijtellings regels voortijdig sleutelen. Zo betrouwbaar zijn ze wel.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data
Tot gisteren zijn er 142 op kenteken gezet. Misschien nog een 150 erbij bij de dealer als proefrit / showroom model? Vorige week zijn nog 25 stuks op kenteken gezet, dus er wordt wel geleverd. Ik zou de mijne ook met de eerste bootlading krijgen, maar dit is oktober geworden. Ook met als reden dat de fabriek een maand stil gelegen zou hebben. Misschien smeren ze de boel een beetje uit over de verschillende landen om iedereen een beetje tevreden te houden.

Weet iemand hoeveel er zijn besteld door klanten tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Ruim 1500 zowat direct na de launch (dacht nu al rond de 2500), dus als er pas 142 uitgeleverd zijn, dan zijn er serieus vertragingen.

Kan uiteraard, ik vraag me dan altijd af: waarom ?
Productie lag ruim een maand stil, ok kan maar waarom ?
Dan kun je er wat mee..... bv. we hadden geen accu's (stom gepland !) of er zijn verbeteringen aangebracht: o dat is prima, wat dan ?

Nee, hij komt 3 maanden later en zoek het maar uit...... onbeschoft en onprofessioneel.

Gaan we dan maar briefje/maitje aan wijden: aan importeur en hyundai EU, moet iedereen doen die nu wacht (dealer kan toch niks).

Kijken of de pers er wat aandacht aan wil geven..... leid vaak tot een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:03:
Ruim 1500 zowat direct na de launch (dacht nu al rond de 2500), dus als er pas 142 uitgeleverd zijn, dan zijn er serieus vertragingen.

Kan uiteraard, ik vraag me dan altijd af: waarom ?
Productie lag ruim een maand stil, ok kan maar waarom ?
Dan kun je er wat mee..... bv. we hadden geen accu's (stom gepland !) of er zijn verbeteringen aangebracht: o dat is prima, wat dan ?

Nee, hij komt 3 maanden later en zoek het maar uit...... onbeschoft en onprofessioneel.

Gaan we dan maar briefje/maitje aan wijden: aan importeur en hyundai EU, moet iedereen doen die nu wacht (dealer kan toch niks).

Kijken of de pers er wat aandacht aan wil geven..... leid vaak tot een reactie.
Waarschijnlijk door globaal te kort aan batterijen. Daarbij is de productie van een elektrische auto gewoon wezenlijk anders dan een ICE auto. Er komt een geheel nieuwe supply chain bij kijken. Er is vrijwel elke dag kritiek op Tesla in het nieuws over te late leveringen en productie die niet op gang komt, echter doet Tesla het misschien nog wel het beste van allemaal op het gebied van elektrische auto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Wat een nieuws. Man, man man.... zelf nog niets gehoord. Vorige week was het gewoon nog oktober. (Boot van begin oktober). Morgen maar even polshoogte nemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:15:
[...]

Waarschijnlijk door globaal te kort aan batterijen. Daarbij is de productie van een elektrische auto gewoon wezenlijk anders dan een ICE auto. Er komt een geheel nieuwe supply chain bij kijken. Er is vrijwel elke dag kritiek op Tesla in het nieuws over te late leveringen en productie die niet op gang komt, echter doet Tesla het misschien nog wel het beste van allemaal op het gebied van elektrische auto's!
Voor tesla is productie nieuw. Die Hyundai fabriek maakt elke 10 seconden een auto.
Productieproblemen zijn het zeker niet (dat kunnen ze daar wel). En een EV is wezenlijk eenvoudiger te maken (vakbonden in Korea begonnen daar al over te klagen, dus klopt dat zeker).
Is ook niet de eerste EV die ze maken ! (ioniq)

Accu's..... nou dan heb je wel heel dom gepland (20.000 maken was de planning, laten we dan maar 5000 kopen of zo ...). En Ioniq is gewoon leverbaar met accu.

Is Miljarden concern, die weten hoe je auto's moet maken en erom bekend staat dat ook nog eens heel goed te kunnen.

Neen, is wat anders......... willen ze eerst van de ioniqs af die ze nog hebben staan (nogal veel acties de laatste tijd voor de ioniq), terwijl je voor een EV geen acties hoeft te voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door prettig op 25-09-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ik heb nog even april 2019, via de lm besteld op 25 juni uit de pre-orders. Ik hoop dat het gaat lukken. Wordt anders een opel, tesla debakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Als iedereen nu even social media er vol mee gooit en de importeur en EU organisatie mailt....

Krijgen we wellicht toch nog een antwoord op de vraag, waarom ?

Vindt het heel normaal om uitleg te krijgen als ik ergens 45K voor aftik (en ook voor veel minder.....fatsoen heet dat).

[ Voor 8% gewijzigd door prettig op 25-09-2018 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Even ander onderwerp: vanaf morgen staat m'n Kona een week stil wegens vakantie. Hang ik die dan best aan de lader, of juist niet?

Ik zou denken dat het niet uit maakt, maar twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3_s schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:41:
Even ander onderwerp: vanaf morgen staat m'n Kona een week stil wegens vakantie. Hang ik die dan best aan de lader, of juist niet?

Weekje is niet spannend, knal hem op 80% (100 mag ook maar hoeft niet) en laat ff weten met hoeveel % je hem terug aan treft! Benieuwd of er bijv 1% van af gaat om wat voor een reden dan ook (kan t me niet voorstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:13
3_s schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:41:

Je kan de auto ook uitlenen aan één van de forumleden die misschien wel langer moeten wachten op hun Kona ;)

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@possimpible Goed idee, zal ik doen. Wel even een foto nemen, anders vergeet ik de stand 😃.

@mjdvandenberg Dat is tegen de Belgische wetgeving, auto's uitlenen. Niet opzoeken, gewoon geloven 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Vandaag op de zaak 15 Kona's uitgeleverd. Mooi gezicht allemaal op de parkeerplaats. Ik moet nog tot november wachten.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Mijn auto werd vorige week uitgesteld van "september" naar "oktober". Vandaag eindelijk de contactpersoon van de lm gesproken en hij geeft logistieke problemen bij Hyundai NL als reden ("veel werk om al die auto's te verwerken, eerst naar Hyundai NL, controleren, kenteken aanvragen, etc."). Ik heb hem gezegd sterk het gevoel te hebben dat iemand in de informatie-lijn staat te jokken. Omdat auto's die je 6 weken van tevoren ziet aankomen (want zo lang op de boot) niet nu al voor zulke verrassingen en problemen kunnen zorgen. Hij gaf aan dat ik uit moet gaan van medio oktober, het zal mij benieuwen.

• prettig
veel werk.....weer een nieuwe smoes..... zijn maar paar auto's vergeleken met wat ze totaal verkopen (maar paar %).
3_s schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:06:
@possimpible Goed idee, zal ik doen. Wel even een foto nemen, anders vergeet ik de stand 😃.

@mjdvandenberg Dat is tegen de Belgische wetgeving, auto's uitlenen. Niet opzoeken, gewoon geloven 😅
Ik zou er niets mee inzitten om even de wet te breken ;)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• prettig
Net de dealer gevraagd om Hyundai te bellen voor een officieel antwoord (omdat er nogal wat verschillende antwoorden komen vanuit verschillende partijen) en mensen in de problemen komen met de bijtelling.

Een ding is wel terecht: er staat verwachte levertijd in de contracten, dus ze mogen schuiven in levertijd.

Echter als ze gaan "schuiven" tussen partijen dan gaan we dat gelijk zien aan de veelheid op kentekens en ook benieuwd waar de boten zijn "gebleven".

Zie dat de vraag ook al op facebook staat bij Hyundai NL.

[ Voor 7% gewijzigd door prettig op 26-09-2018 10:02 ]

• Rogar
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:53:
@rogar dat klopt. Maar daarna is nog een vraagteken. En nu (2018) leveren is 60 maanden vast.
Ook voor 2019 en verder geldt dat de bijtelling 60 maanden aan het kenteken is gekoppeld. Daarvoor staat geen voornemen tot wijziging in de miljoenennota.

Auto’s die in 2019 en 2020 op kenteken komen geldt 4% over €50.000 en 22% over het meerdere.

Vanaf 2021 is het 22% bijtelling voor elke auto die op dat moment op kenteken wordt gezet.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:11
prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:30:
Net de dealer gevraagd om Hyundai te bellen voor een officieel antwoord (omdat er nogal wat verschillende antwoorden komen vanuit verschillende partijen) en mensen in de problemen komen met de bijtelling.

Een ding is wel terecht: er staat verwachte levertijd in de contracten, dus ze mogen schuiven in levertijd.

Echter als ze gaan "schuiven" tussen partijen dan gaan we dat gelijk zien aan de veelheid op kentekens en ook benieuwd waar de boten zijn "gebleven".

Zie dat de vraag ook al op facebook staat bij Hyundai NL.
Wat heeft Hyundai en de dealer iets te maken met de bijtelling ? En hoe kom je daarmee in de problemen ? :?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• prettig
kdeboois schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:17:
[...]

Wat heeft Hyundai en de dealer iets te maken met de bijtelling ? En hoe kom je daarmee in de problemen ? :?
0% regeling op Outlanders van 2013, november lopen ze eruit. Dan is het 25% bijtellen (je valt terug in oude regeling, omdat het een korting is op het toen geldende tarief).
Dus ruim euro 1000,-/maand bijtellen.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Rogar schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:05:
[...]

Ook voor 2019 en verder geldt dat de bijtelling 60 maanden aan het kenteken is gekoppeld. Daarvoor staat geen voornemen tot wijziging in de miljoenennota.

Auto’s die in 2019 en 2020 op kenteken komen geldt 4% over €50.000 en 22% over het meerdere.

Vanaf 2021 is het 22% bijtelling voor elke auto die op dat moment op kenteken wordt gezet.
Over de ev en waterstof is nog geen besluit genomen na 2021

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:24:
[...]

0% regeling op Outlanders van 2013, november lopen ze eruit. Dan is het 25% bijtellen (je valt terug in oude regeling, omdat het een korting is op het toen geldende tarief).
Misschien kijken voor een voorloop auto bij de lm

Verwijderd

Jhb62 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:27:
[...]

Da's het verschil tussen kopen en leasen :)

• prettig
Jhb62 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:27:
[...]

Kan niet, wij kopen alle auto's. En zelfs als dat kan..... voorloop auto moet je ook bijtellen (moeten ze al een 7% hybride voorloop hebben). en dan nog 0% of 7%.
Iedereen die van koop/lease overgaat naar een Kona en een Outlander of Ampera rijdt (2013/2014) loopt het risico op flinke extra bijtelling.

Zijn wel wat oplossingen: kan ze stil zetten, even andere auto's regelen (korte huur bij garage/dealer). Doorrijden en en km administratie (500km max prive), schuiven met auto's hier kan ook nog.

Maar we wachten even af wat ze roepen........als het gewoon klopt, prima.... maar proef een beetje "schuiven" .....

[ Voor 24% gewijzigd door prettig op 26-09-2018 11:36 ]

• kdeboois
prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:24:
[...]

Je hebt toch 5 jaar geprofiteerd van een belachelijke regeling dan ? Gewoon die paar maanden betalen net als ieder ander.

• prettig
kdeboois schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:48:
[...]

Je hebt toch 5 jaar geprofiteerd van een belachelijke regeling dan ? Gewoon die paar maanden betalen net als ieder ander.
O geen enkel probleem mee hoor.... als het verhaal klopt, zo niet dan betaal ik voor een ander en dat gaan we niet doen.

• kdeboois
prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:50:
[...]

O geen enkel probleem mee hoor.... als het verhaal klopt, zo niet dan betaal ik voor een ander en dat gaan we niet doen.
Vandaar dat ik vroeg over je ‘problemen’ maar gelukkig, het blijkt geen enkel probleem te zijn 😁

• prettig
kdeboois schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:53:
[...]

Vandaar dat ik vroeg over je ‘problemen’ maar gelukkig, het blijkt geen enkel probleem te zijn 😁
Wel als het voordeel naar een ander gaat, dan wel probleem (gaat niet om het geld, maar het principe, betaal niet voor iemand anders zijn gewin, moet die zelf maar regelen).

Maar even terug naar productie die stil lag:
Onze Noorse vrienden houden netjes bij welke boot aankomt en gelost wordt.
Deze was 6 september: http://www.uecc.com/custo...eavy/?q=KMHK581GFKU003632 (die hebben een 10x zo groot Kona forum als wij).
Je kunt per VIN/auto zien wanneer die van welke boot afkwam.

Dus als er niet geproduceerd is, dan komt er in oktober denk ik geen boot aan lijkt me ?

Ze houden het daar nauwgezet bij:
https://www.itanywhere.no...i%20Kona&mnd=%25&year=%25

[ Voor 9% gewijzigd door prettig op 26-09-2018 12:06 ]

Verwijderd

prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:50:
[...]

Je zou 'm ff naar prive kunnen overhevelen, 19 cent per km declareren en prive verkopen als je er toch van af wilt? Heb je al inruilwaarde bij dealer? Doe gewoon die waarde -/- 30% naar prive overhevelen, klaar. Verdien je er ook nog wat aan.

• prettig
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:09:
[...]

Je zou 'm ff naar prive kunnen overhevelen, 19 cent per km declareren en prive verkopen als je er toch van af wilt? Heb je al inruilwaarde bij dealer? Doe gewoon die waarde -/- 30% naar prive overhevelen, klaar. Verdien je er ook nog wat aan.
Nee inruil staat al vast, en goede deal. gaat me niet om die paar duizend, maar om het feit dat ze onbeschoft zijn en niks uitleggen.

Maar deze is HEEL leuk:
- Pak je chassis nummer van je Kona en tik het hier in: http://www.uecc.com/custo...eavy/?q=KMHK581GFKU002097

Werkt voor de Noorse, maar is EU cargo tracking op VIN !

Zo kunnen we gewoon zien welke Kona's van welke boot zijn gekomen.

Verwijderd

prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:13:
[...]

Nee inruil staat al vast, en goede deal. gaat me niet om de paar duizend, maar om het feit dat ze onbeschoft zijn en niks uitleggen.

Maar deze is HEEL leuk:
- Pak je chassis nummer van je Kona en tik het hier in: http://www.uecc.com/custo...eavy/?q=KMHK581GFKU002097

Werkt voor de Noorse, maar is EU cargo tracking op VIN !

Zo kunnen we gewoon zien welke Kona's van welke boot zijn gekomen.
Benieuwd of mensen hun chassis nummer al krijgen voordat 'ie in NL is? Ik had de mijne niet beschikbaar toen, zou wel lekker zijn geweest!

• prettig
Maar je hebt er nu een.... test die even aub ?

• Rogar
Jhb62 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:26:
[...]

Over de ev en waterstof is nog geen besluit genomen na 2021
Nog niet inderdaad, dus zolang ze dat niet doen geldt ook voor die auto’s 22%.

Verwijderd

prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:15:
Maar je hebt er nu een.... test die even aub ?
Was even zoeken, had alleen meldcode, auto biedt uitkomst: 9-8 in Rotterdam aangekomen, op zich ook wel logisch aangezien dat de enige batch tot nu toe is geweest volgens mij? Die van 21-9 is er dus (nog) niet en vertraagd ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2018 12:31 ]

• kv83
Ook even gebeld met mijn dealer (Zwolle / Almere). Auto is ook vertraagd. De boot moet volgens hun in november aankomen, maar of ze dan nog dit jaar kunnen leveren weten ze niet. (Als die eind november aankomt niet, volgens hun).

Wat een onzin verhaal jo. Ook "prodcutiestop vanwege productverbeteringen bla bla". Ik ga even bellen met LM, want mijn huidige leaseauto is echt aan z'n einde toe (al over contractdatum en km). Jezus, wat baal ik hier van. Oorspronkelijk zou het begin september zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:30:
[...]

Was even zoeken, had alleen meldcode, auto biedt uitkomst: 9-8 in Rotterdam aangekomen, op zich ook wel logisch aangezien dat de enige batch tot nu toe is geweest volgens mij? Die van 21-9 is er dus (nog) niet en vertraagd ofzo?
Ok, dan is het nu heel eenvoudig:
- Zodra er nieuwe op kenteken komen (even naam kwijt, maar iemand hier houdt die bij)
- Chassisnummer intikken en kijken welke boot

Eigenlijk nog even paar van de laatste checken .......... september boot zou er niet mogen zijn.

En zodra er een boot is in oktober, gaat er een officieel schrijven naar Hyundai.

[ Voor 7% gewijzigd door prettig op 26-09-2018 13:10 ]

Verwijderd

prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:07:
[...]

Ok, dan is het nu heel eenvoudig:
- Zodra er nieuwe op kenteken komen (even naam kwijt, maar iemand hier houdt die bij)
- Chassisnummer intikken en kijken welke boot

Eigenlijk nog even paar van de laatste checken .......... september boot zou er niet mogen zijn.

En zodra er een boot is in oktober, gaat er een officieel schrijven naar Hyundai.
Alvast als tip, heb die rdw link ook een keer gecheckt:
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Rechtsbovenin ff 'hyundai kona' tikken en op enter drukken

daarna op filteren klikken en dan invullen:
Filter deze dataset op basis van inhoud.
Filter verwijderen
Massa ledig voertuig is 1660 (dan krijg je alle Kona EV's).

Bijzonder dat het er pas 150 zijn, ik dacht dat ze t/m december voor 1.500 stuks gingen of heb ik dat fout begrepen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2018 13:13 ]

• kv83
Iemand al zerauto of autoweek op de hoogte gebracht. Productieproblemen van Tesla worden altijd groot in het nieuws gebracht. Wat mij betrefd mag Hyundai dit ook gewoon voelen.

Verwijderd

Hyundai lijkt druk bezig te zijn met de i30n fastback :+
Mss dat de Kona daarom op een lager pitje staat ;) Kidding, komen maar 3.000 stuks van, maar wel toffe wagen zeg!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2018 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vrijdag 23 september te horen dat mijn Kona pas in week 05 geleverd gaat worden !! In plaats van half november 2018. Direct met LM aan de slag gegaan en vandaag bevestigd gekregen dat er maandag 1 oktober een voorloop auto op de zaak gebracht wordt. Hyundai Ioniq. Dus gelukkig geen pijn in de portemonnee. Zou ook van 14% naar 25% bijtelling gegaan zijn. Vind het wel vervelend allemaal had me er echt op verheugd in de Kona te rijden.

• kv83
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:38:
Kreeg vrijdag 23 september te horen dat mijn Kona pas in week 05 geleverd gaat worden !! In plaats van half november 2018. Direct met LM aan de slag gegaan en vandaag bevestigd gekregen dat er maandag 1 oktober een voorloop auto op de zaak gebracht wordt. Hyundai Ioniq. Dus gelukkig geen pijn in de portemonnee. Zou ook van 14% naar 25% bijtelling gegaan zijn. Vind het wel vervelend allemaal had me er echt op verheugd in de Kona te rijden.
Ja, het is echt verschikkelijk. Zeker omdat ik nu in een Ford Fiesta rij (ter overbrugging). Ook met wagenpark beheerder gebeld, en die zou wat gaan regelen voor mij. Baal als een stekker. Zeker omdat je dadelijk mensen in een nieuwe e-Niro ziet rijden voordat wij de Kona hebben. HOE OOIT 8)7

Plus dat landen, zoals UK, de auto's gewoon geleverd hebben gekregen. Terwijl Nederland "voorkeur" zou krijgen. Yeah, right. Leuk marketingspraatje was dat.

[ Voor 7% gewijzigd door kv83 op 26-09-2018 13:42 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.