Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:10:

Zijn er overigens al mensen die de Niro EV besteld hebben en al meer weten? Ik kan weinig op de website van Kia / het 'www' vinden, maar zou het leuk vinden om wat meer zaken in de OP op te nemen.
Nee (2 besteld), en de dealer ken ik goed... weten echt nog van toeten-nog-blazen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tip voor de rijders die hun auto nog niet hebben en thuis een slimme meter hebben (met 2 stroom tarieven).
Snachts laden stel je makkelijk in:
Onderstaand kun je aangeven tussen welke tijden je 'dal tarief' geldt, op dat moment wordt de auto geladen als je de onderste optie aanvinkt. Als je de bovenste aanvinkt dan probeert hij die uren optimaal te benutten, maar pakt hij de rest er buitenom (om bijvoorbeeld toch tot 100% te laden).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VSDJg6N.png

Verder kun je natuurlijk aangeven op hoeveel graadjes je auto moet staan wanneer jij 's ochtends weg wilt rijden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aPY35wP.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Trekhaak opties zoals al eerder gepost (nu met wat meer details/ prijzen/ opties):

Alles is exclusief BTW, houdt daar rekening mee:

Vaste trekhaak: 500 euro
Afschroefbaar afneembaar: 600 euro
Afklikbaar afneembaar horizontaal: 750 euro
Afklikbaar afneembaar verticaal: 800 euro
Draaibaar: 1100 euro
Draaibaar elektrisch: 2000 euro
Dit is inclusief montage, 7 polig, elektrische voeding en programmering, 13 polig heeft een meerprijs van 125 euro.

Ze stuurden mij ook dat 'aanpassingen en chassis verstevigingen voor trekken' heeft een meerprijs van 150 euro. Dat laatste vind ik vreemd: volgens mij zou de auto dan opnieuw gekeurd moeten worden bij de RDW aangezien je níet mag trekken?

Link naar de adverteerder is hier opgenomen.

Ik denk dat ik het wel ga doen, voor de fietsendrager dan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmenM
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ik niet helemaal uit de handleiding kon deduceren (en vergeten was in alle opwinding bij de proefrit ;)), kun je de targettemperatuur ook los regelen van het scheduled laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmenM schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:25:
[...]

Wat ik niet helemaal uit de handleiding kon deduceren (en vergeten was in alle opwinding bij de proefrit ;)), kun je de targettemperatuur ook los regelen van het scheduled laden?
Ja, ik hang m altijd aan de kabel, maar laad vaak niet (% instellen onder wat je er op dat moment in hebt zitten), dan laadpas activeren, als je dan sochtends in stapt is ie als nog voorverwarmt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Dus losse stekker erin zou ook werken ? (auto voor de gek houden)

Moet software update voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Over de Niro: ze verwachten prijzen pas eind van het jaar (tegelijk met eerste auto’s bij de dealer) en dus definitief bestellen ook pas vanaf dan (zonder officiële prijs kan ik in elk geval niks bestellen bij de LM). Hoe ging dat bij de Kona?
Dealer liet me een intern document zien dat ze van de importeur hebben gekregen met wat meer info over afmetingen, daar stond ook dat ‘einde 4e kwartaal’ in mbt prijzen en proefritten.
Hoop dat het toch wel eerder kan, die proefrit geloof ik wel.

Ook de verkoper maar even op de hoogte gebracht van het laatste nieuws en op Bjørn zn channel gewezen, wist ie nog niet. (Dat snap ik niet, dat je als verkoper niet bij wilt blijven met het laatste nieuws)
Maar de Niro EV verkopen ze toch wel, deskundig advies of niet ;)

Ze waren laatst op cursus geweest over elektrisch rijden in het algemeen, zodat ze iets van antwoord kunnen geven op algemeen technische EV vragen en de betekenis hebben leren kennen van termen als ‘capaciteit’, kWh, een-fase, CCS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:32:
Dus losse stekker erin zou ook werken ? (auto voor de gek houden)

Moet software update voor komen.
Nee, hij moet wel z'n stroom van een laadpaal halen, anders doet hij dat niet.
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:48:
Over de Niro: ze verwachten prijzen pas eind van het jaar (tegelijk met eerste auto’s bij de dealer) en dus definitief bestellen ook pas vanaf dan (zonder officiële prijs kan ik in elk geval niks bestellen bij de LM). Hoe ging dat bij de Kona?
Dealer liet me een intern document zien dat ze van de importeur hebben gekregen met wat meer info over afmetingen, daar stond ook dat ‘einde 4e kwartaal’ in mbt prijzen en proefritten.

Ook de verkoper maar even op de hoogte gebracht van het laatste nieuws en op Bjørn zn channel gewezen, wist ie nog niet. (Dat snap ik niet, dat je als verkoper niet bij wilt blijven met het laatste nieuws)

Ze waren laatst op cursus geweest over elektrisch rijden in het algemeen, zodat ze iets van antwoord kunnen geven op algemeen technische EV vragen en de betekenis hebben leren kennen van termen als ‘capaciteit’, kWh, een-fase, CCS ;)
Eigen ervaring (volgens mij leased zo'n beetje iedereen hier?) ik moest in maart 50.000 euro overmaken en heb het verschil terug gestort gekregen. Bij de Kona was al vrij vroeg bekend dat hij onder de 50k bleef dus toen heb ik gelijk besteld (nog vóór geneve). Mijn tijdspad was: eind maart 50k betalen, eind juni: verschil terug, eind augustus rijden. Bij de Niro is dat nu nog onbekend, dus dat is ietwat vreemd om dan blind zonder enig gevoel bij de prijs te bestellen. Reken op max 52.500 rijklaar...

Als ik jou was zou ik een reservering plaatsen en hem overdragen aan de leasemaatschappij als dat kan: kan dit niet, dan zou ik alvast je werkgever heel lief gaan aankijken zodat je tegen de tijd dat ze in NL zijn, je hem bij een leasemaatschappij naar jóuw keuze mag afnemen. Ik weet zeker dat er een dikke run op de Niro EV gaat zijn, net als bij de Kona. Er zijn er een paar die groot inkopen (Arval, zakelijk elektrisch lease, etc.), daar heb je de beste kans.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Electrons schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:37:
Helaas heb lease maatschappij niet voor het kiezen. Is dus gewoon afwachten. Niro EV kan ik nu niet bestellen in de lease configurator tool.
Tevens loopt op een gegeven moment ook het huidige contract af. Dus er zijn gewoon niet zoveel opties dan de huidige bestelling uitwachten tot het zover is.
Dat heb ik ook, maar mocht van de baas in juli de bestelling plaatsen, wordt in april verwacht. Eind november loop het huidige contract af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Bij mijn dealer rijden ze zelf al in EV's rond (oa de Kona demo) krijg daar niet echt veel domme antwoorden.

Maar de maingau pas was weer totaal onbekend.

Er komt natuurlijk een run op de Niro EV (maar te duur en men gaat naar de Kona of model 3), dus ze moeten wel opletten met hun prijsstelling. Maar ze verkopen ze ook met nul kennis.

Is de prijs goed dan gaan ze als broodjes. Nu "hopen" dat we kunnen pre-orderen anders vis je achter het net van de grote partijen (hebben ze met de Kona ook deels gedaan). Bij de Sono Sion krijg je gelijk een nummer, zo hoort het d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door prettig op 10-09-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:09
lijkt me niet groter dan bij mijn Ioniq (die heeft meer diepte en redelijk vergelijkbare hoogte

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Niro te duur? Volgens Björn maar 5% duurder en daar krijg je een grotere auto voor dan de Kona (en memory seats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:03:
Niro te duur? Volgens Björn maar 5% duurder en daar krijg je een grotere auto voor dan de Kona (en memory seats)
Ja dat is de prijs in Korea, wat ze hier gaan doen is natuurlijk nog niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:03:
Memory seat. Enkelvoud. De passagier heeft geen elektrisch verstelbare stoelen van wat ik zag :)

Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Zowel de Kona als de Niro zullen gewoon beide snel op levertijd van een jaar zitten. Beschikbaarheid is volgens mij een van de grootste obstakels voor beide auto's.

[ Voor 24% gewijzigd door kv83 op 10-09-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kv83 schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:06:
[...]

Memory seat. Enkelvoud. De passagier heeft geen elektrisch verstelbare stoelen van wat ik zag :)
Zal in de premium trim vast wel anders zijn.
Vond de opties van de wagen waar bjorn in reed beetje onlogisch, denk dat de dikste versie alles wel heeft (ook hud?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Volgens mij is er geen HUD aangekondigd voor de Niro hoor. Kan het mis hebben natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
kv83 schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:09:
Volgens mij is er geen HUD aangekondigd voor de Niro hoor. Kan het mis hebben natuurlijk.
Klopt geen HUD. Maar is gewoon betere auto als je ruimte zoekt. Wat mooier afgewerkt (maar ook smaak).
Iets onzuiniger en iets duurder. Ontlopen elkaar niet veel als EV.

Maar net welke "koets" je leuker vindt of nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:02:
Trekhaak opties zoals al eerder gepost (nu met wat meer details/ prijzen/ opties):

Alles is exclusief BTW, houdt daar rekening mee:

Vaste trekhaak: 500 euro
Afschroefbaar afneembaar: 600 euro
Afklikbaar afneembaar horizontaal: 750 euro
Afklikbaar afneembaar verticaal: 800 euro
Draaibaar: 1100 euro
Draaibaar elektrisch: 2000 euro
Dit is inclusief montage, 7 polig, elektrische voeding en programmering, 13 polig heeft een meerprijs van 125 euro.

Ze stuurden mij ook dat 'aanpassingen en chassis verstevigingen voor trekken' heeft een meerprijs van 150 euro. Dat laatste vind ik vreemd: volgens mij zou de auto dan opnieuw gekeurd moeten worden bij de RDW aangezien je níet mag trekken?

Link naar de adverteerder is hier opgenomen.

Ik denk dat ik het wel ga doen, voor de fietsendrager dan :)
Vraag me af hoe dit verzekerings technisch gaat uitpakken als de kona officieel geen trekhaak kan of mag hebben.
Ook met een simpele fietsendrager kan wel eens wat mis gaan. Zoals ik zelf al een keer heb gehad dat er een wielbinder op de fietsendrager geknapt was onder het rijden en de fiets eerst tegen het wegdek klapte , daarna tegen de auto stuiterde en van alles los vloog.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat betreft een app voor de Niro is er weinig hoop, het zal vrij zeker een eenrichtingsapp worden. Alleen status uitlezen (bandenspanning, GoM, GPS locatie, status van slot) maar niks remote kunnen regelen. KIA in Europa is schijnbaar bang voor hacks en dus uit voorzorg maar alle communicatie richting auto uitgeschakeld. App in US en Azië is anders.
Voorverwarmen kan overigens alleen als ie aan de paal hangt (door Bjørn gecheckt).

Trekhaak (fietsenrekje, 0kg te trekken) voor de Niro zal er wel gaan komen dacht de dealer. Maar nog niks officieel.

Ook terloops genoemd: de blauwe accenten in het dashboard (bijvoorbeeld rondom de ventilatieroosters) zouden wel eens weggelaten kunnen worden in Europa? Zou jammer zijn, vind het wel wat hebben eigenlijk.

[ Voor 57% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-09-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electrons schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:39:
[...]

Vraag me af hoe dit verzekerings technisch gaat uitpakken als de kona officieel geen trekhaak kan of mag hebben.
Ook met een simpele fietsendrager kan wel eens wat mis gaan. Zoals ik zelf al een keer heb gehad dat er een wielbinder op de fietsendrager geknapt was onder het rijden en de fiets eerst tegen het wegdek klapte , daarna tegen de auto stuiterde en van alles los vloog.
Dragen mag bij elke auto tot 75 kg, zie site rdw. Trekken is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:57:
[...]

Dragen mag bij elke auto tot 75 kg, zie site rdw. Trekken is een ander verhaal :)
Wat gebeurt er met de garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jhb62 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:41:
[...]

Wat gebeurt er met de garantie?
Geen idee, zal het morgen eens navragen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrons
Zal wel een violation zijn van de garantie voorwaarden gok ik. Dan is een trekhaakje een simpele manier voor Hyundai om onder de garantie uit te komen.
Heb voor de zekerheid maar een setje dakdragers mee besteld. Als het tij keert voor een trekhaak dan kan ik dat altijd nog overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

De Kona kwam bij mijn leasemaatschappij (Alphabet) ergens in het weekend van begin juli online, net nadat de NL prijzen bekend gemaakt waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's trekhaak, let op: op een benzine Kona, maar zal er op een EV hetzelfde uit zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eImyri8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4bWAOX0.gif

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Electrons schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:12:
Zal wel een violation zijn van de garantie voorwaarden gok ik. Dan is een trekhaakje een simpele manier voor Hyundai om onder de garantie uit te komen.
Heb voor de zekerheid maar een setje dakdragers mee besteld. Als het tij keert voor een trekhaak dan kan ik dat altijd nog overwegen.
Goed alternatief, ik vind het hele idee van de extra weerstand niet fijn bij dakdragers. Wat betreft garantie:

"Uitgesloten van deze garantie zijn defecten die niet het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten, zoals bij voorbeeld defecten als gevolg van normale slijtage en defecten veroorzaakt door het monteren van onderdelen die niet gemaakt of goedgekeurd zijn door Hyundai."

De trekhaak zal dus niet onder de garantie vallen, het chassis etc. verwacht ik van wel: ben dit aan het navragen. De auto is ook type goedgekeurd om een trekhaak te hebben die 75 kg mag dragen (let op: niet trekken!).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Niro EV prijs kunnen ze gewoon bekend maken als ze willen.

Auto rolt van de band af, ze weten precies wat die gaat kosten bij de importeur.
Verkoopprijs....... 47.500,- is goed, en denk dat ze 49.500,- gaan proberen.
En denk dat die in Noorwegen weer gewoon 2,5K goedkoper wordt.

Is marketing, alleen de geheimzinnigheid is er vanaf (met dank aan Bjorn). Dus dat zijn ze kwijt.
Maar moet toch eerst nog wat "nutteloze" auto pers erover heen en dan launch tam-tam event of zo, etc ....gewoon het riedeltje, want zo verkoop je auto's.....

[ Voor 6% gewijzigd door prettig op 11-09-2018 09:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09 22:11

3_s

Net bericht van de garage, vrijdag mag ik de mijne gaan afhalen :*) .
(Kona, niet Niro ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de bovenstaande video zie je goed hoe de adaptieve high beam werkt, je ziet m af en toe schakelen, best overzichtelijk hoe hij werkt als je met iemand mee kijkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:17:
[...]
De auto is ook type goedgekeurd om een trekhaak te hebben die 75 kg mag dragen (let op: niet trekken!).
De 75 kg is toegestaan in NL volgens onze eigen wegen en verkeerswet 1994, artikel 5.18.7 (LINK)om precies te zijn. De typegoedkeuring is voor Europa afgegeven en daarin staat simpelweg met hoeveel kg verticale last de auto gekeurd is. Indien er in de EU typegoedkeuring bv 40 kg verticale last wordt opgegeven dan is dat leidend en is 75 kg dus niet toegestaan, in geen van de EU lidstaten. Alle lidstaten conformeren zich namelijk aan de Typegoedkeuring.

Je kunt dus niet stellen dat onder elke auto altijd 75 kg verticale last is toegestaan. Dit kan alleen indien er geen gegevens over vermeld zijn.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:51:
[...]

De 75 kg is toegestaan in NL volgens onze eigen wegen en verkeerswet 1994, artikel 5.18.7 (LINK)om precies te zijn. De typegoedkeuring is voor Europa afgegeven en daarin staat simpelweg met hoeveel kg verticale last de auto gekeurd is. Indien er in de EU typegoedkeuring bv 40 kg verticale last wordt opgegeven dan is dat leidend en is 75 kg dus niet toegestaan, in geen van de EU lidstaten. Alle lidstaten conformeren zich namelijk aan de Typegoedkeuring.

Je kunt dus niet stellen dat onder elke auto altijd 75 kg verticale last is toegestaan. Dit kan alleen indien er geen gegevens over vermeld zijn.
G
Massa rijklaar
1760 kg
Massa ledig voertuig
1660 kg
F.1
Technische max. massa voertuig
2170 kg
F.2
Toegestane max. massa voertuig
2170 kg
F.3
Maximum massa samenstel
Niet geregistreerd
O.1
Aanhangwagen geremd
Niet geregistreerd
O.2
Aanhangwagen ongeremd
Niet geregistreerd

in dit geval dus 75 kg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:17:
[...]

Goed alternatief, ik vind het hele idee van de extra weerstand niet fijn bij dakdragers. Wat betreft garantie:

"Uitgesloten van deze garantie zijn defecten die niet het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten, zoals bij voorbeeld defecten als gevolg van normale slijtage en defecten veroorzaakt door het monteren van onderdelen die niet gemaakt of goedgekeurd zijn door Hyundai."

De trekhaak zal dus niet onder de garantie vallen, het chassis etc. verwacht ik van wel: ben dit aan het navragen. De auto is ook type goedgekeurd om een trekhaak te hebben die 75 kg mag dragen (let op: niet trekken!).
Ik wil alleen een fietsendrager hebben. Brink heeft een trekhaak voor een fietsendrager voor hybride en EV's. Even afwachten nog wat er uit gaat komen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HarmenM
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bjorn heeft ook bij de Niro het geluid getest:

SnelheidKonaNiro
90 km/h67 dB63-65 dB
120 km/h71 dB68-70 dB

[ Voor 3% gewijzigd door HarmenM op 11-09-2018 14:06 . Reden: Oeps, rij miste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HarmenM thanks, gelijk de Niro versie in de OP opgenomen :)
Wat betreft resultaten: ik denk dat het verschil met de Kona grotendeels door de banden komt!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
HarmenM schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:05:

Snelheid~Kona~Niro~
90 km/h~67 dB~63-65 dB~
120 km/h~71 dB~68-70 dB~

[YouTube: Kia Niro EV highway noise test]
[YouTube: Hyundai Kona Electric noise test]
Wellicht vermelden waard, als je de cijfers zo naast elkaar zet, dat de kona op een slechter wegdek en met slechtere banden is getest. Het zal uiteindelijk dus ongeveer even stil/roemoerig zijn in beide auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Klopt, op de Niro zitten veel betere en stillere banden. Maar denk toch dat die stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
De enige overeenkomst tijdens meting is de persoon en de meter. Verder zijn alle omstandigheden zo te zien anders. Plaatsing meter, stukje wegdek, in/uit geschakelde boordsystemen, weersinvloeden zoals wind, bandenspanning....
Is een ongeveer leuke richtlijn, maar niks meer dan dat toch?

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HarmenM schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:05:

Snelheid~Kona~Niro~
90 km/h~67 dB~63-65 dB~
120 km/h~71 dB~68-70 dB~

[YouTube: Kia Niro EV highway noise test]
[YouTube: Hyundai Kona Electric noise test]
Belgium has really smooth tarmac :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Alleen al het feit dat het bij de Kona in de cup holder staat kan het verschil al verklaren qua box werking van het gereflecteerde geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Results:
Niro: 206 Wh/km
Kona: 190 Wh/km

Niro op 120 km/u +-300 km range.
Kona 10% meer, scheelt weinig, goed nieuws!!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 05:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou deze ook elektrisch komen?

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/uz2yx0zbold1.jpg

LOL!

Zag hem voorbij komen en moest keihard lachen :+

• Electrons
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 05:22:
[YouTube: Kia Niro EV consumption test at 120 km/h, 75 mph]

Results:
Niro: 206 Wh/km
Kona: 190 Wh/km

Niro op 120 km/u +-300 km range.
Kona 10% meer, scheelt weinig, goed nieuws!!!
T.o.v. Kona 10% meer.

Verwijderd

Meer W per km = minder range, dus Kona 10% meer range dan Niro..

• prettig
10% is niks op die range.....merk je in de praktijk niet eens (1:10 of 1:11 rijden, merk je dat ?).

• Z___Z
  • Niet online
Zal nog wat onzuiniger worden bij 130 km/uur en nog wat onzuniger in de winter. Dus winterpraktijkrange 200-250 km?

Verwijderd

Z___Z schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:52:
Zal nog wat onzuiniger worden bij 130 km/uur en nog wat onzuniger in de winter. Dus winterpraktijkrange 200-250 km?
zoiets, mja wanneer rijdt je 130 gemiddeld? ik rijd 55 gemiddeld, doe ik overigens al 10 jaar...

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik rijd, files uitgezonderd, gemiddeld met 100km/u naar mn werk (50km afstand). Daar zit een groot gedeelte 130km/u snelweg bij waar ik dan 140 op de teller rijd (130 op de GPS).
Maar dan nog kan ik waarschijnlijk in de winter minstens 2x retour zonder laden. ;)
En wie weet ga ik wel ontspannen als een slak op de rechterbaan rijden als ik een EV heb :P

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-09-2018 12:17 ]

• prettig
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:05:
[...]

zoiets, mja wanneer rijdt je 130 gemiddeld? ik rijd 55 gemiddeld, doe ik overigens al 10 jaar...
Klopt je gemiddelde wordt niet anders, dit ga je pas merken als je op vakantie gaat (geen files) en uren kunt doorrijden op de snelweg.
En probeer maar eens 130kmh gemiddeld te rijden over 3 uur....... moet het wel heel rustig zijn op de weg.

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:14:
Ik rijd, files uitgezonderd, gemiddeld met 100km/u naar mn werk (50km afstand). Daar zit een groot gedeelte 130km/u snelweg bij waar ik dan 140 op de teller rijd (130 op de GPS).
Maar dan nog kan ik waarschijnlijk in de winter minstens 2x retour zonder laden. ;)
En wie weet ga ik wel ontspannen als een slak op de rechterbaan rijden als ik een EV heb :P
Maak maar een foto van je boordcomputer/ gemiddelde, geloof er geen zak van ;)
Ik rij +- 40-50dkm per jaar, altijd al 55-60 gemiddeld gehad, max. Inclusief wat zakenreizen naar Italië/ Zweden...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 13:31 ]

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
prettig schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:42:
[...]

Watts en aantal speakers zeggen niks over geluid (echt nul-komma-niks), buizenversterker met paar watt en mooie speakers in mooie ruimte is 10x beter.
Balans is bagger, speakers niet goed geplaatst en filters niet op de auto afgestemd. Gewoon geen goed systeem.
Leuk voor radio.....maar is mijn mening (en nogal kritisch op audio gebied, andere hobby van me).
@prettig Helemaal off-topic, ik weet het maar ik hoop dat ik dat eenmalig mag doen _/-\o_
Ik luister thuis met een Audio GD Master 10 versterker icm Xanadu HRS-17 speakers. Ken je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:30:
[...]

Ik rij +- 40-50dkm per jaar, altijd al 55-60 gemiddeld gehad, max. Inclusief wat zakenreizen naar Italië/ Zweden...
Als je vlak bij de snelweg woont en je werk is ook vlak bij de snelweg, kan het best kloppen. Jouw situatie is natuurlijk niet hetzelfde als de situatie van iemand anders. Zeker niet als we het alleen over woon-werk verkeer hebben.

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:05:
[...]

Range is alleen interessant als je langere afstanden moet rijden. Dagelijks woon-werk verkeer is voor de meeste mensen ook te doen met een Leaf 1. Dus gemiddelde snelheid is niet interessant om de range te berekenen.

Range is voor mij belangrijk om te weten of ik Amsterdam-Eindhoven, of Den Haag-Arnhem retour kan rijden zonder tussentijds te hoeven laden. Niro/Kona zijn de eerste betaalbare auto's die dit denk ik in de winter (net) halen.

• Volodos
Weet iemand hoe snel er warme lucht komt uit de ventilatiesleuven als je de auto 'start'? Is dat direct of gaat er nog wel wat tijd overheen?

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:49:
Weet iemand hoe snel er warme lucht komt uit de ventilatiesleuven als je de auto 'start'? Is dat direct of gaat er nog wel wat tijd overheen?
Als je hem instelt om voor te verwarmen: gelijk, anders: 2-3 minuten ofzo? Nog niet getest, het is hier al weken 20+

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:51:
[...]

Als je hem instelt om voor te verwarmen: gelijk, anders: 2-3 minuten ofzo? Nog niet getest, het is hier al weken 20+
Thanks. Ik vraag het ivm ontbreken voor pre-heating mogelijkheid via de app. Ben benieuwd hoe snel je de auto als die voorzien is van een laag ijs warm krijgt :-)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:30:
[...]

Ja overall wel, tuurlijk kom je dan niet boven 60 uit in een stedelijke omgeving, maar heb het over de modus van de gemiddelde snelheid per woon-werk rit niet over alle ritten heen.
Als je lange ritten rijdt is het meer dan 60, rijd je in de stad dan kom je op 30 uit. Naargelang je verhouding snelweg/stad kom je dan meestal wel op 55/60 gemiddeld uit, dat zegt echter helemaal niks over het gemiddelde van een veel voorkomende rit ;)

En zoals @kv83 terecht opmerkt, het zal voor iedereen anders zijn. Ik woon vlakbij een 100kmh N-weg en daarna knal ik de 130kmh snelweg op naar werk dat 1km van de snelweg ligt.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-09-2018 14:28 ]

• prettig
Volodos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:31:
[...]

@prettig Helemaal off-topic, ik weet het maar ik hoop dat ik dat eenmalig mag doen _/-\o_
Ik luister thuis met een Audio GD Master 10 versterker icm Xanadu HRS-17 speakers. Ken je dat?
Ja hoor mag, ken het: je hebt verstand van geluid (hier, eenmalig: Mark levinsons voor eind, Magnepan 20.1, Quad ESL's 63 + quad blokken en nog wat .....). Volledig off-topic spul.

• Volodos
prettig schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:48:
[...]

Ja hoor mag, ken het: je hebt verstand van geluid (hier, eenmalig: Mark levinsons voor eind, Magnepan 20.1, Quad ESL's 63 + quad blokken en nog wat .....). Volledig off-topic spul.
JAMMIE!

• Rogierm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
Hi All,

Ander vraagje.
Stel je verhoogt je capaciteit bij je netbeheerder dit kost ongeveer 700 per jaar extra, zou je dit dan direct zakelijk kunnen door berekenen, omdat je de auto zakelijk gebruikt?

ik heb ook begrepen dat je je oprit zakelijk kan door belasten.
zijn er ondernemers die hier iets over kunnen zeggen?

mvg
Ro

Verwijderd

Rogierm schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:53:
Hi All,

Ander vraagje.
Stel je verhoogt je capaciteit bij je netbeheerder dit kost ongeveer 700 per jaar extra, zou je dit dan direct zakelijk kunnen door berekenen, omdat je de auto zakelijk gebruikt?

ik heb ook begrepen dat je je oprit zakelijk kan door belasten.
zijn er ondernemers die hier iets over kunnen zeggen?

mvg
Ro
Ik belast maandelijks €50 door voor de verzwaring en € 0,35 per kwh geladen. Reden? Zelfde als telefoonabonnement: verschil tussen wat ik nam nadat ik begon met de zaak vs wat ik altijd al had doorbelasten... € 0,35 is akkoord door belastingdienst, € 50 per maand heb ik het niet over gehad, komt wel een keer bij een controle als ze ernaar vragen.

• Rogierm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
Oke tnx
en maak jij zelf een factuur of boek je het gewoon in de extra 50euro?
en de kwh krijg je netjes uit je lader?
welke lader heb jij?
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:08:
[...]

Ik belast maandelijks €50 door voor de verzwaring en € 0,35 per kwh geladen. Reden? Zelfde als telefoonabonnement: verschil tussen wat ik nam nadat ik begon met de zaak vs wat ik altijd al had doorbelasten... € 0,35 is akkoord door belastingdienst, € 50 per maand heb ik het niet over gehad, komt wel een keer bij een controle als ze ernaar vragen.

Verwijderd

Rogierm schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:25:
Oke tnx
en maak jij zelf een factuur of boek je het gewoon in de extra 50euro?
en de kwh krijg je netjes uit je lader?
welke lader heb jij?
[...]
Gewoon in mn jaarlijkse vergoeding (telefoon, netbeheer, internet). Ik heb een evbox business line, kan via https://ev.nuon.nl/home.htm alle laadsessies zien. Heb er 1 voor gasten en 1 voor mezelf om het te splitsen mocht er ooit gezeik over de hoeveelheid komen. Op die portal staat alles per pas gesplitst per dag/week/maand/jaar in kwh. Dat * 0,35 elk jaar doorbelasten en de btw aftrekken (let op, in die 0,35 zit een gedeelte overheidsbelasting dus daar zit geen btw op).

• Electrons
Weet iemand aangaande de laadpaal thuis of er ook load balancing producten los voor je meterkast bestaan. Optie via New Motion is dat je een paal met die balancing optie neemt waar dan ook een abonnementsbedrag aan vast zit. Uiteindelijk is een load balancer toch niets meer dan een stroommeter die de auto laadpaal even terugschroeft als het huis meer gebruikt.
Dit lijkt me dus gewoon een los te kopen apparaat. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Electrons o.a. Zappi kan dat https://www.zappi.info

Nieuwe video van Bjørn over rijeigenschappen Niro:

Niet zo sportief als Model 3, maar prima. Geen raar geluid bij hard optrekken (Kona). LED lampen zijn fijn, maar volgen niet de bochten.
Dashboard blijft ie over zeuren, die snelheidsmeter is te goedkoop en neemt teveel ruimte in (er had zoveel meer weergegeven kunnen worden: o.a. navi, reGen stats, SoC%, etc), gemiste kans.

[ Voor 94% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-09-2018 00:39 ]

Verwijderd

Electrons schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:28:
Weet iemand aangaande de laadpaal thuis of er ook load balancing producten los voor je meterkast bestaan. Optie via New Motion is dat je een paal met die balancing optie neemt waar dan ook een abonnementsbedrag aan vast zit. Uiteindelijk is een load balancer toch niets meer dan een stroommeter die de auto laadpaal even terugschroeft als het huis meer gebruikt.
Dit lijkt me dus gewoon een los te kopen apparaat. Of zie ik iets over het hoofd?
Abonnementsvorm zal eerder voor de portal etc zijn (‘smartpaal’). Is vaak 50 per jaar idd, betwijfel of er palen zijn met die functionaliteiten zónder abonnement.

• prettig
forum eens doorlezen. fivari, maxem, van alfen, zappi.

• kv83
Even gebeld met de dealer, maar helaas mijn auto nog niet gearriveerd in Nederland. Volgens de laatste status zou die in Nederland in oktober arriveren. :'( -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kv83 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:52:
Even gebeld met de dealer, maar helaas mijn auto nog niet gearriveerd in Nederland. Volgens de laatste status zou die in Nederland in oktober arriveren. :'( -O-
Dan is het wss de boot van 12-10? Tel daar 2 tot maximaal 4 weken bij op en dan heb je hem.

Vervelend, maar zie het zo: het op de proef stellen van je geduld wordt straks rijkelijk beloond _/-\o_

• kv83
Zeker zeker. Maar had ook al gehoord dat het bedrijf dat het dak moet spuiten ook propie-vol zit. Dus dat wordt nog een feestje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Net gebeld door de dealer, Mijn Kona kan ik volgende week vrijdag afhalen..YEAH!
Moest wel even slikken na Björns Kia review, als ik de keuze had gehad zou ik waarschijnlijk voor die gegaan zijn maar goed, de kona was direct beschikbaar in juni bij de lease maatschappij en de Niro natuurlijk niet.
Eerste EV, ga genieten denk ik (en van de netto bijtelling van 392 euro voor een niet zelf gekozen BMW naar 61 :) )

• prettig
Hebben de kona gekocht, maar Niro vindt ik betere auto (op basis van Björn zijn video's).
Wel even kijken naar de prijs en levertijden straks (hebben ze ook gereserveerd) en kijken wat slim is.
Want heel veel duurder, dan gewoon niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Volodos
Vandaag kon ik dan eindelijk mijn Kona afhalen.
Wát een genot! Ik vind het een prachtige wagen en het rijden... oh man, bizar om te merken hoe achterhaald diesel en benzine dan ineens is, dat voel je direct.
Ik vind het heerlijk om de remgeneratie op de hoogste stand te zetten. Ik ben helemaal verkocht!
Klein nadeeltje: ik had een SD-card met muziek in het SD-slot geplaatst. Toen bleek dat dit slot alleen voor de navigatiekaart kan worden gebruikt. Ik ga me nu dan maar behelpen met de USB-ingang want ik wil geen mp3/spotify maar originele bestanden. FLAC wordt niet ondersteund dus dat worden (grotere) WAV-bestanden.
Bandengeluid viel mij mee. De auto is prettig geveerd en die power... heerlijk gewoon. Ging een kop koffie halen bij een tankstation, kwam ik terug, zag ik 5 mannen naar de Kona kijken, die waren helemaal enthousiast en ze hadden hem nog niet eerder in het echt gezien.
Kleur is Dark Night. De importeur vertelde me dat er van die kleur maar een paar in Nederland zijn.
Oh jongens, ik ben echt blij! En ik blijf het zeggen: ik vind de Kona stukken mooier dan de Niro. De agressieve snuit, het interieur: echt prachtig is ie!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Volodos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:25:
Wát een genot! Ik vind het een prachtige wagen en het rijden... oh man, bizar om te merken hoe achterhaald diesel en benzine dan ineens is, dat voel je direct.
Ik vind het heerlijk om de remgeneratie op de hoogste stand te zetten. Ik ben helemaal verkocht!
Klein nadeeltje: ik had een SD-card met muziek in het SD-slot geplaatst. Toen bleek dat dit slot alleen voor de navigatiekaart kan worden gebruikt. Ik ga me nu dan maar behelpen met de USB-ingang want ik wil geen mp3/spotify maar originele bestanden. FLAC wordt niet ondersteund dus dat worden (grotere) WAV-bestanden.
Bandengeluid viel mij mee. De auto is prettig geveerd en die power... heerlijk gewoon. Ging een kop koffie halen bij een tankstation, kwam ik terug, zag ik 5 mannen naar de Kona kijken, die waren helemaal enthousiast en ze hadden hem nog niet eerder in het echt gezien.
Kleur is Dark Night. De importeur vertelde me dat er van die kleur maar een paar in Nederland zijn.
Oh jongens, ik ben echt blij! En ik blijf het zeggen: ik vind de Kona stukken mooier dan de Niro. De agressieve snuit, het interieur: echt prachtig is ie!
Misschien kan je kijken voor een adaptor sd/usb, deze bestaan. Ik heb ook de dark night besteld met een open dak. Veel rij plezier

Verwijderd

Ik heb een Alfen Eve mini 32A, nu nog voor mijn voorloopauto, maar ook geschikt voor de Kona welke ik deze maand hoop te krijgen. Deze is met een data kabel aangesloten op de slimme meter, en past op deze manier het uitgaande vermogen van het laadpunt aan, afhankelijk van het gebruik. Werkt prima, ik zie op het laadpunt het vermogen afnemen als de keramische kookplaat wordt aangezet. Een en ander is via de leasemaatschappij bij Eneco geregeld. Maar ik weet dat er losse producten bestaan voor load balancing. Zoek maar eens op Maxem.

Verwijderd

Haha wat een leuk enthousiasme! Geniet er van, bijna weekend, tijd voor een toertochtje omdat het kan? ;) Je muziek: geen idee hoe op te lossen, bluetooth verwaarloosd de kwaliteit van je flac, dus idd per kabel ofzo lijkt het beste, jammer dat die sd kaart enkel voor Navi is (staat er idd wel op). Veilige kilometers toegewenst!!!

• Volodos
Jhb62 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:35:
[...]

Misschien kan je kijken voor een adaptor sd/usb, deze bestaan. Ik heb ook de dark night besteld met een open dak. Veel rij plezier
@Jhb62 Wat een goede tip! Dat zal wel werken inderdaad, niet aan gedacht, slim! Ik ga er even naar zoeken!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:34:
[...]

Haha wat een leuk enthousiasme! Geniet er van, bijna weekend, tijd voor een toertochtje omdat het kan? ;) Je muziek: geen idee hoe op te lossen, bluetooth verwaarloosd de kwaliteit van je flac, dus idd per kabel ofzo lijkt het beste, jammer dat die sd kaart enkel voor Navi is (staat er idd wel op). Veilige kilometers toegewenst!!!
Thanks @possimpible ! Ja ik ben echt als een kind zo blij. Die eerste meters in een hagelnieuwe wagen met zoveel techniek, dat vond ik best spannend, ondanks dat ik al 20 jaar schadevrij rij.
Maar het voelt allemaal zo snel vertrouwd. Het is allemaal zo soepel en vloeiend, en door al die power en drive vergeet je bijna dat je toch een wagen van ruim 1700 kg aan het besturen bent. De stoelen zitten zeer comfortabel en alles werkt ook heel intuïtief. Het is jammer dat er geen memory bij de stoelen zit, maar daar staat tegenover dat de stoelen wel heel snel reageren en verplaatsen als je de knoppen aanraakt. Dat heb ik bij een Volvo wel eens anders gezien, dat ging tergend langzaam.
Weet iemand of er al een Nederlandse versie van de handleiding online beschikbaar is? Kon hem nergens vinden.
Ooohh!!! WAT EEN BAK! Echt, kan niet wachten tot morgen, ik wil riiiiiiiiiijden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, wij gaan zo naar Texel! 2 uurtjes rijden, zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Geen FLAC maar wel WAV.....de bmw i3 uit 2013 doet dat al......lijkt me sterk, anders toch wel erg stom (is puur software, want de hardware kan het 100% zeker aan .... dac's die dat niet kunnen kun je niet meer kopen).

[ Voor 3% gewijzigd door prettig op 14-09-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dacht zal nog even ter referentie in een Kona een proefrit maken om een idee te krijgen van de aandrijving die de Niro ook heeft. Maar vandaag of morgen een proefritje regelen lukt niet eens, zoveel belangstelling! Dealer gaf aan dat je max 30min mocht rijden en dat ze hem amper bijgeladen krijgen tussen de proefritten door (ze hebben blijkbaar geen goede snellader).
Ook al meteen gewaarschuwd dat levertijd mega is..
Volgende week maar even zien dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-09-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:06:
Dacht zal nog even ter referentie in een Kona een proefrit maken om een idee te krijgen van de aandrijving die de Niro ook heeft. Maar vandaag of morgen een proefritje regelen lukt niet eens, zoveel belangstelling! Dealer gaf aan dat je max 30min mocht rijden en dat ze hem amper bijgeladen krijgen tussen de proefritten door (ze hebben blijkbaar geen goede snellader).
Ook al meteen gewaarschuwd dat levertijd mega is..
Volgende week maar even zien dan :)
Ga op een dinsdag om 8u, dan zit iedereen in de file/ op z’n werk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inmiddels toch nog een dealer gevonden voor vanmiddag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58

WhySoSerious

Be the change.

Pics or it didn't happen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Nieuw hier op het forum en volg dit topic vanaf dag 1.

Deze maand zou mijn Kona Dark Knight geleverd moeten worden :)

Ik zag dit topic https://www.speakev.com/threads/kona-gets-a-frunk.127544/ misschien niet wenselijk ivm hitte ontwikkeling en of veiligheid maar wel leuk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Ik krijg de foto's niet toegevoegd :-( Maar ik heb ze wel! Iemand een idee hoe dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volodos schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:55:
[...]

Ik krijg de foto's niet toegevoegd :-( Maar ik heb ze wel! Iemand een idee hoe dat te doen?
Google op imgur upload, daar droppen en dan albumpje hier linken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:12:
[...]

Google op imgur upload, daar droppen en dan albumpje hier linken :)
https://imgur.com/a/ztCkITr

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddoes
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 19:17
Mooi hoor. Heb ook een Dark (K)night in bestelling voor het bootje oktober, aflevering begin november.

Daarover gesproken, die kleurnamen zijn niet echt consequent. In de (Nederlandstalige) documentatie van Hyundai gebruiken ze "Dark Knight" en "Dark Night" door elkaar. Rare jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Guia schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:51:
Nieuw hier op het forum en volg dit topic vanaf dag 1.

Deze maand zou mijn Kona Dark Knight geleverd moeten worden :)

Ik zag dit topic https://www.speakev.com/threads/kona-gets-a-frunk.127544/ misschien niet wenselijk ivm hitte ontwikkeling en of veiligheid maar wel leuk gevonden.
ooohhh slim, hitte zal meevallen denk ik, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:18
Gefeliciteerd! Mooie kleur, valt me eigenlijk nog mee hoe de wielkastranden afsteken t.o.v. de lak (dat was een van de redenen waarom ik een witte heb besteld, en nu dus wat langer moet wachten...).

[ Voor 1% gewijzigd door mjdvandenberg op 14-09-2018 15:23 . Reden: Typo ]

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
mjdvandenberg schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:58:
[...]

Gefeliciteerd! Mooie kleur, valt me eigenlijk nog mee hoe de wielkastranden afsteken t.o.v. de lak (dat was een van de redenen waarom heb ik een witte besteld, en nu dus wat langer moet wachten...).
@mjdvandenberg Ja valt mij ook mee hoor. Toen ik hem afhaalde zag ik de kleur pas voor het eerst (ik had niet zoveel te kiezen bij de pre-order in maart ;-) ).
Die donkerrode met zwart dak had me ook wel mooi geleken maar die is volgens mij sowieso nog niet leverbaar.
Het is een onwaarschijnlijk genot om in deze auto te rijden. De headup-display is ook heel erg fijn, ik vind het bijzonder om te merken hoe weinig ik daardoor nog op het grote scherm kijk tijdens het navigeren. Eigenlijk helemaal niet zelfs ;-)
Oh jongens, wát een fijne auto is dit zeg! Nog twee uurtjes, dan mag ik weer!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 20:07
prettig schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:47:
[...]

ooohhh slim, hitte zal meevallen denk ik, ik ga het proberen.
Ben benieuwd, maar paar temperatuur loggers en je weet het makkelijk met een week. Keertje snelladen nog interessant om dan uit te sluiten misschien dat het dan niet opeens daar wel vrij heet blijkt te worden ;) ?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Er zijn inmiddels 107 Kona Electric's op kenteken gezet volgens de RDW.
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Acid Yellow ontbreekt in de RDW gegevens, dus gok dat ik daarom langer moet wachten dan ik had gehoopt |:(

[ Voor 80% gewijzigd door kv83 op 14-09-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Zo jammer dat er maar weinig exemplaren van de Kona EV worden gebouwd. Ik heb deze week een nieuwe lease auto mogen kiezen. En omdat ons bedrijf met ALD Choice werkt had ik maar zeer beperkte keuze (elektrisch alleen de e-Golf). De golf heeft voor mij net te weinig bereik, een 2018 Leaf had ik wel voor gekozen. Wat was ik graag in een Kona EV gaan rijden. En dan zeer zeker niet alleen voor de 4% bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Leuke Kona vs Ampera-e vergelijking
https://www.autoweek.nl/v...opel-ampera-e-dubbeltest/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:08:
Haha, wij gaan zo naar Texel! 2 uurtjes rijden, zin in :P
Geniaal hier, had aangegeven dat ik met EV kwam. Geen laadpaal hier, heeft de dame in kwestie via de gemeente geregeld dat er een lader is geplaatst! 20 meter achter de achtertuin, top! (+- 5 maanden geleden gereserveerd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
kv83 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:19:
Acid Yellow ontbreekt in de RDW gegevens, dus gok dat ik daarom langer moet wachten dan ik had gehoopt |:(
Hier ook... oktober komt de acid yellow pas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:23:
[...]

Geniaal hier, had aangegeven dat ik met EV kwam. Geen laadpaal hier, heeft de dame in kwestie via de gemeente geregeld dat er een lader is geplaatst! 20 meter achter de achtertuin, top! (+- 5 maanden geleden gereserveerd :) )
Haha, geweldig, dat zijn schitterende verhalen! :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vanmiddag proefrit gemaakt in de Kona. Wat een gave wagen vol met technische snufjes die ik nog niet gewend ben van mn huidige bak :)

The good:
- Rijdt lekker, auto reGen is even wennen (dacht dat flippers actief gebruikt moesten worden, maar is dus puur om de setting te wijzigen tijdens het rijden). Wel erg gaaf dat ie doorheeft wat je wil als je gas los laat: rustig uit laten rollen als er niemand voor je rijdt, of meeremmen met je voorligger, grappig om dat in actie te zien. Zal na wat oefenen waarschijnlijk wel relaxt rijden zijn terwijl je maximaal je accu vult, het ging nu nog een beetje schokkerig.

- Acceleratie in sportstand is absurd, sneller hoeft toch echt niet! 8) alsof je in het vliegtuig op de startbaan zit.

- Stoel zit goed, is goed verstelbaar voor zowel mij als mn kleinere vrouw.

- HUD is wennen, maar een mooie toevoeging. Cruise control setting is in een oogopslag te zien met je blikveld nog half op de weg.

- LKAS en ACC werken prima (zover in korte proefrit te testen), wel snel piepen over handen aan het stuur (ik houd stuur normaalgesproken met rechterhand rechtsonder vast tussen duim en wijsvinger, dat zal dus een andere houding vereisen...)

- bagageruimte op het oog best OK, zeker niet krap

- DAB+ radio

- algemene indruk van interface van dashboard en navi (en CarPlay)
Grappig dat herkennen van verkeersborden, zelfs wegwerken waar je tijdelijk 50km/u mocht werd begin en eind goed herkend.

The bad
- beenruimte achterin toch wel erg matig

- plastic fantastic dashboard en console, voelt allemaal erg goedkoop aan voor een wagen van 45k

- geen. memory. seat. :/ als mn vrouw heeft gereden kom ik de auto niet in, moet dan eerst de stoel naar achter zetten voordat ik zelf kan instappen en de rest kan gaan instellen.

- duur audiosysteem wordt best wel teniet gedaan door het rijgeluid, of je moet het echt heel hard zetten

The Ugly:
- looks van de zijkant van de wielkasten is niet mijn ding, had dat liever ook van metaal gezien meegespoten in de kleur (valt denk ik het minste op in de Dark Knight uitvoering).

Al met al mooie bak, maar ik ga nu definitief voor de Niro. Die valt beter in de smaak qua design, is ruimer achterin en heeft memory seats wat voor ons zwaar weegt. Mijn leasemaatschappij had overigens nog een aantal productieplekken (Premium) voor maart 2019, anders is levertijd nu 1+ jaar.
Pagina: 1 ... 8 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.