Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetersm12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
MikeyC schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:52:
[...]

@Trackerfire Je hebt mijn DMs denk ik niet gelezen aangezien ik niet in het lijstje sta?

[...]

@Schimanski81 Interessant. Bij mij precies het zelfde verhaal. Er is gekozen voor Helmond omdat klanten erg tevreden over die dealer zijn, aldus Leaseplan. De auto wordt uiteindelijk bij je bezorgd.

Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar mijn (en jouw) reserveringsnummer en de uiteindelijke levertijd.
Mijn E-Niro (Aurora Black Metallic) is ook door Leaseplan bij Helmond besteld in december.
Ik had vorige week de dealer gebeld en toen zeiden ze levering in Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liesjuuh2106
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-01-2021
JSSL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:21:
[...]

H-point? En welk reserveringsnummer?
Ja, H-point. Reserveringsnummer zou ik niet weten, heb ik nooit gekregen van de LM.
Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Ahhhhh, nice :)

Nu heb ik ook weer hoop op een snellere levering :+ Kan echt niet meer wachten sinds de proefrit...
Jaa ik kan ook niet meer wachten. Ook nu ik weet dat ie er al staat en "pas" over 3 weken bezorgd wordt.

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Trackerfire omg! Mijn eNiro staat al in de haven blijkbaar! Een boot eerder dus!

Vandaag leverdatum afspreken.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
JSSL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:21:
[...]

H-point? En welk reserveringsnummer?
Ik heb zelf alleen een ordernummer via hpoint, Dutch lease heeft de mijne daar besteld. Zou tof zijn als het voor september gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

_eLMo_ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:30:
@Trackerfire omg! Mijn eNiro staat al in de haven blijkbaar! Een boot eerder dus!

Vandaag leverdatum afspreken.
Wow, dan hoop ik dat ik ook goed nieuws krijg, was 3 dagen eerder met reserveren en ook Gravity Blue!
Enige nadeel dan: mijn laadpaal komt pas 13-feb, de dealer / LM had geen correcte schatting aangeleverd, stond initieel op "eind maart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:15

SN3

Belg

Na wat onderhandelen met de dealer eindelijk op het punt de e-niro 64kWh te bestellen.
Nu heb je hier (in belgie) de basis 64kWh versie 'e-niro must'. Daarin zit inbegrepen: 'radio RDS met 7" scherm + USB'

Als optie kan je een 'navigatie pack: navigatiesysteem met 7" aanraakscherm en digitale audio DAB' bestellen ( 890€ )

In eerste instantie dacht ik, dat pack heb ik niet nodig want rij toch met waze (er vanuit gaande dat ik via car play dat toch op dat standaard scherm kan zetten) en de meerwaarde van digitale audio vind ik de prijs niet waard.

Maar de dealer kan me niet met zekerheid zeggen dat car play op het standaard scherm zal werken. Zijn er hier mensen die mij de verschillen tussen de 2 schermen kunnen toelichten?

[ Voor 0% gewijzigd door SN3 op 22-01-2019 11:48 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
SN3 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:47

Maar de dealer kan me niet met zekerheid zeggen dat car play op het standaard scherm zal werken. Zijn er hier mensen die mij de verschillen tussen de 2 schermen kunnen toelichten?
Zo’n dealer moet toch z’n ogen uit z’n kop schamen dat hij zelfs niet weet welke opties erop zitten? Waarom bestaat het concept dealers nog?!

Hoe dan ook, wellicht kan je kijken op de site of anders in een Ceed of sportage?
Bij mijn weten zit CarPlay niet op de instapradio. Daar is de upgrade naar de 7” voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Smobbo op 22-01-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik heb al diverse malen meegemaakt dat sommige dealers de ballen van een auto/levering/MIA afweten, inderdaad beschamend.

[ Voor 4% gewijzigd door beschuit op 22-01-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN3

SN3

Belg

Smobbo schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Zo’n dealer moet toch z’n ogen uit z’n kop schamen dat hij zelfs niet weet welke opties erop zitten? Waarom bestaat het concept dealers nog?!

Hoe dan ook, wellicht kan je kijken op de site of anders in een Ceed of sportage?
Bij mijn weten zit CarPlay niet op de instapradio. Daar is de upgrade naar de 7” voor nodig.
Ja vind ik ook vervelend (dat hij dat niet weet) maar heb er hier in het geval van de e-niro toch wel begrip voor.
Op de site staat het niet duidelijk (staat zelfs niets over car play) daarmee dat ik terug bij hem gegaan ben. (Wat rondbellen van hem bracht trouwens ook geen verduidelijking)
En de instapradio is reeds met 7" scherm, want daar is ook de achteruitrij camera aan gekoppeld... vandaar dat ik het volledige verschil tussen beide schermen aan het zoeken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:44

3_s

canth schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:02:For the record: natuurlijk is de persoon die achterop rijdt fout!
<off-topic>Niet altijd, maar dat is een andere discussie...

@Mysth Vanochtend na aankomst contact uitgezet, zonder deur te openen. Radio blijft dan spelen. Na drie minuten viel die ook uit.
Heb er niet op gelet of er eerst een melding kwam (was met mailtjes bezig, had timer opgezet om tijd in de gaten te houden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:46:
[...]

Wow, dan hoop ik dat ik ook goed nieuws krijg, was 3 dagen eerder met reserveren en ook Gravity Blue!
Enige nadeel dan: mijn laadpaal komt pas 13-feb, de dealer / LM had geen correcte schatting aangeleverd, stond initieel op "eind maart".
Dat hoop ik stiekem ook.

Ik heb ook drie dagen eerder gereserveerd en volgens mij dealer komt hij 26 januari in Nederland aan.
Dat kan alleen de Morning Lady zijn die op 28 januari in Rotterdam aankomt. Met een levering begin februari

Ik heb een Aurora Black Pearl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Ook net gebeld door H-point. Kan de Kona op 7 feb. oppikken :*) . Was nummertje 975.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
  • Laatst online: 19-09 17:13
Ik lees al een tijdje mee, onze E-Niro, Silky Silver, wordt deze week bij de dealer verwacht.
Even een vraagje,
Is er al iets bekend over een trekhaak (lastdrager) ivm fietsendrager voor de E- Niro?
Lees wel dat deze beschikbaar is voor de Kona?

Ook al iemand die de “gril” van de E-Niro heeft gewrapt? Ik overweeg om deze zwart te laten wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
3_s schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:47:
[...]

@Mysth Vanochtend na aankomst contact uitgezet, zonder deur te openen. Radio blijft dan spelen. Na drie minuten viel die ook uit.
Heb er niet op gelet of er eerst een melding kwam (was met mailtjes bezig, had timer opgezet om tijd in de gaten te houden :))
Bedankt voor de info! Maar dat is ook niet lang! Meestal stap je natuurlijk gewoon uit.

Ben wel benieuwd hoe dat zit met bellen. Als ik aan kom en ben nog aan het bellen, moet ik de auto dan aan laten staan zodat deze niet na 3 minuten de verbinding met Bluetooth verbreekt?

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@Trackerfire 7 februari wordt hij afgeleverd! :)
SN3 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:26:
[...]

Ja vind ik ook vervelend (dat hij dat niet weet) maar heb er hier in het geval van de e-niro toch wel begrip voor.
Op de site staat het niet duidelijk (staat zelfs niets over car play) daarmee dat ik terug bij hem gegaan ben. (Wat rondbellen van hem bracht trouwens ook geen verduidelijking)
En de instapradio is reeds met 7" scherm, want daar is ook de achteruitrij camera aan gekoppeld... vandaar dat ik het volledige verschil tussen beide schermen aan het zoeken ben.
Het staat toch gewoon duidelijk op de site? In de prijslijst:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OHknyut.png

Elke dealer kan dat inzien in zijn software.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 22-01-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, dat komt dan ook overeen met wat mij belooft is :) Mijn dealer geeft niet zoveel details over waar de auto nu precies is, ik was uitgegaan van de 28/29 januari boot, maar las ook ergens dat het wel 2 weken kan duren voordat een auto vanaf de boot bij de dealer staat. Dus wie weet is die van mij ook al in NL.

[Afbeelding]

Dit is een Belg, die hebben niet DynamicLine / ExecutiveLine blijkbaar maar de "Must" + opties en de "More", en kunnen allerlei opties los kiezen (zoals type bekleding). De vraag is dan ook of CarPlay altijd bij de 7" multimedia (niet navigatie, dat is een 890 euro kostende optie) zit..

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-01-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN3

SN3

Belg

_eLMo_ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:00:
@Trackerfire 7 februari wordt hij afgeleverd! :)

[...]

[Afbeelding]

Maar dat is voor de Nederlandse klanten, voor de Belgen is het een andere prijslijst. Eenmaal thuis post ik hem en highlight de (voor mij) onduidelijke informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hmmmm, excuus. Op de Belgische staan ze inderdaad bij geen van beide (must/more) vermeld. Maar DAB+ is al wel een optie (standaard in NL). Importeur bellen?

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 22-01-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
  • Laatst online: 30-11-2024
Tja, het is zo'n gedoe. bij inruilen zit je ook nooit zonder auto voor een bepaalde periode of met twee auto's.Volgende auto maar serieus overwegen om te leasen.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:32:
Snap dat inruilen bij een dealer sowieso niet, je bent m.i. altijd beter af als je zelf je auto verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN3

SN3

Belg

_eLMo_ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:15:
Hmmmm, excuus. Op de Belgische staan ze inderdaad bij geen van beide (must/more) vermeld. Maar DAB+ is al wel een optie (standaard in NL). Importeur bellen?
Bedankt voor de tip, ga idd gewoon de importeur contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Vlaamse brochure van de e-Niro is trouwens een stuk fraaier en uitgebreider dan die van NL:
Vlaamse brochure

Vlaamse prijslijst

De goedkoopste 5" TFT multimedia (Lounge editie) is wel echt heel basic :+
Maar 230V aansluiting, aluminium pedalen zijn allemaal wel mogelijk.. Echt apart al die verschillen per land.
Wel vreemd dat de PHEV ook dwars door die brochure heen loopt waardoor het onduidelijk is wat wel en niet bij de e-Niro kan, trekhaak staat daar ook benoemd.

Schuifdak is daar maar 650 euro incl BTW meerprijs.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-01-2019 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herraldm
  • Laatst online: 17-08-2019
psnepvangers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:25:
Nou, eerste flinke rit zit erop van Bergen op Zoom naar Echt, 175km... Nog 174km over! Helaas is hier wel de enige laadpaal in de buurt bezet... Hopen dat de Smoov app Monitoring redelijk werkt en mij op de hoogte houdt.
Nou je kunt dan bij mij een kop koffie komen drinken en met 3kw laden Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herraldm
http://a65.tinypic.com/2uidnq8.jpg
Naar Dusseldorf iemand ophalen. Vlucht vertraagd dus nu even aan de koffie bij Vd valk. Maar geen lader gezien hier. Maakt niet uit kan makkelijk weer terug. Rustig gereden. Was super relaxt. ACC is veel beter dan die van de outlander. Lane keeping ook fantastisch. Heerlijk stil in de auto. Goed handsfree kunnen bellen. Ik denk dat ik niet veel gebruik van CarPlay ga maken. Die appjes voorlezen is lastiger dan lezen. Mits de iPhone op een handige plek hangt. Dat gaan we nog maar eens uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
herraldm schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:30:
http://a65.tinypic.com/2uidnq8.jpg
Naar Dusseldorf iemand ophalen. Vlucht vertraagd dus nu even aan de koffie bij Vd valk. Maar geen lader gezien hier. Maakt niet uit kan makkelijk weer terug. Rustig gereden. Was super relaxt. ACC is veel beter dan die van de outlander. Lane keeping ook fantastisch. Heerlijk stil in de auto. Goed handsfree kunnen bellen. Ik denk dat ik niet veel gebruik van CarPlay ga maken. Die appjes voorlezen is lastiger dan lezen. Mits de iPhone op een handige plek hangt. Dat gaan we nog maar eens uitzoeken.
Je zit 500m van een Alego snellader :) Maar je hebt echt een app nodig anders heb je geen idee waar die dingen staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wij ook vaste kabel thuis, maar nog geen elektrische auto :9~
Sjips happens, we zullen maar geduldig blijven wachten.
prettig schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Die katrol ligt al in de container. EV-reel systeem (groot/lomp en onhandig plastic prul.... soort gardena rol 8)7 ).
https://www.evreel.com/

Kabel ligt nu onder de laadvloer, past prima in de insert (gaan hem toch nog zelden gebruiken).
Thuis vaste kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel niets anders opzitten dan maar geduldig te blijven wachten.
Heb vorige bezoek bij de dealer gevraagd of ze ons iedere 2 weken even een update willen geven, maar als ik eerlijk ben..... verwacht ik niet dat de goede man er de moeite voor neemt om iedere 2 weken even een mailtje te sturen...
quanggie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:29:
Ik heb de Kona EV op 5 juli 2018 besteld en van de week belde ik om te vragen naar de leverdatum en deze staat nu gepland voor juli 2019. Maar ik heb ook geen order/volgnummer gekregen en ik krijg verder ook weinig updates m.b.t. levering.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herraldm
Had geen zin om 500m te lopen in deze kou.
Maar ben wel even gaan laden. Gewoon om te kijken of het werkt. 7kw AC. Dat is maximaal toch? Lader kan tot 50kw blijkbaar. Maar werkte goed in ieder geval. En bij Vd valk mocht ik gebruik maken van het stopcontact Haha zo lang wilde ik nou ook weer niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:24:
De Vlaamse brochure van de e-Niro is trouwens een stuk fraaier en uitgebreider dan die van NL:
Vlaamse brochure

Vlaamse prijslijst

De goedkoopste 5" TFT multimedia (Lounge editie) is wel echt heel basic :+
Maar 230V aansluiting, aluminium pedalen zijn allemaal wel mogelijk.. Echt apart al die verschillen per land.
Wel vreemd dat de PHEV ook dwars door die brochure heen loopt waardoor het onduidelijk is wat wel en niet bij de e-Niro kan, trekhaak staat daar ook benoemd.

Schuifdak is daar maar 650 euro incl BTW meerprijs.
In Duitsland ook. had ik gisteren in de volgende post aangegeven:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57766292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

innova58 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:11:
[...]

In Duitsland ook. had ik gisteren in de volgende post aangegeven:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57766292
SN3 in "Hyundai Kona / Kia e-Niro" (geen idee of dat voor alle Duitse dealers geldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:15:
[...]

SN3 in "Hyundai Kona / Kia e-Niro" (geen idee of dat voor alle Duitse dealers geldt).
ik weet zeker van niet. Want er zijn al aanbieders in NL die aangeven de auto uit DE te halen. Volgens mij zetten ze hem even op een DE kenteken en exporteren hem. KIA heeft daar weinig zicht op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 01:41
Ik weet niet of het iemand was van hier, maar ik rijd gisteren op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem en er komt iemand naast me rijden die helemaal happy is de e-Niro te zien en die hem ook gaat rijden (blijkt uit liplezen en algemeen enthousiasme) _/-\o_

Beetje bij elkaar in de buurt gebleven en hij wilde nog meer vragen en had zijn hand volgeschreven, maar dat kon ik niet goed lezen en volgen.Ik dacht dat hij wilde weten welke ACC stand ik had (1 streepje), maar ik kan het mis hebben gehad 8)7

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

AeoIus schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:31:
Ik weet niet of het iemand was van hier, maar ik rijd gisteren op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem en er komt iemand naast me rijden die helemaal happy is de e-Niro te zien en die hem ook gaat rijden (blijkt uit liplezen en algemeen enthousiasme) _/-\o_

Beetje bij elkaar in de buurt gebleven en hij wilde nog meer vragen en had zijn hand volgeschreven, maar dat kon ik niet goed lezen en volgen.Ik dacht dat hij wilde weten welke ACC stand ik had (1 streepje), maar ik kan het mis hebben gehad 8)7
Lol! Had even ergens aan de kant gezet dan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Hekbogser schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:34:
Ik lees al een tijdje mee, onze E-Niro, Silky Silver, wordt deze week bij de dealer verwacht.
Even een vraagje,
Is er al iets bekend over een trekhaak (lastdrager) ivm fietsendrager voor de E- Niro?

Ook al iemand die de “gril” van de E-Niro heeft gewrapt? Ik overweeg om deze zwart te laten wrappen.
eerste week februari ga ik dat laten doen ook een silky silver 125,-

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
Dank je wel, plaats je ook een foto dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

Hekbogser schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:46:
Dank je wel, plaats je ook een foto dan?
ga ik proberen, op deze site heb ik te weinig rechten om een foto te plaatsen.
anders misschien per dm sturen als dat wel gaat

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

Met de standaard banden was het vandaag wel glibberen. Het wegrijden uit stilstand draaiden de bandjes gelijk door, eerst in kruipmode laten rollen. Of ik was te veel verwent met de outlander die trok altijd gelijk goed op.

Als het van de week glad blijft even de outlander winterbanden/velgen er onder zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door rob313 op 22-01-2019 18:03 ]

e-niro en e-kona

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
rob313 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:01:
Met de standaard banden was het vandaag wel glibberen. Het wegrijden uit stilstand draaiden de bandjes gelijk door, eerst in kruipmode laten rollen. Of ik was te veel verwent met de outlander die trok altijd gelijk goed op.

Als het van de week glad blijft even de outlander winterbanden/velgen er onder zetten.
Outlander is 4wd en wij hadden all-season banden eronder, dus nooit problemen.
Kona heeft die Nexen banden, slecht in de winter. Gaan morgen all-season onder (vandaag gewoon niet mee gereden in de sneeuw).

Maar kan nog veel slechter: bmw i3 met de 20" velgen, die banden hebben echt NUL grip in de sneeuw, dus daar zitten nu de 19" onder met de winterbanden (20" heb je alleen zomerbanden voor die velg). En met winterbanden rijdt die weer super in de sneeuw (gewoon gas, geen centje pijn).

Banden zijn zo belangrijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

prettig schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:10:
[...]

Outlander is 4wd en wij hadden all-season banden eronder, dus nooit problemen.
Kona heeft die Nexen banden, slecht in de winter. Gaan morgen all-season onder (vandaag gewoon niet mee gereden in de sneeuw).

Maar kan nog veel slechter: bmw i3 met de 20" velgen, die banden hebben echt NUL grip in de sneeuw, dus daar zitten nu de 19" onder met de winterbanden (20" heb je alleen zomerbanden voor die velg). En met winterbanden rijdt die weer super in de sneeuw (gewoon gas, geen centje pijn).

Banden zijn zo belangrijk !
Bedankt voor de info:

dit was de e-niro met michelin banden, weinig grip met de sneeuw.
volgende week e-kona ophalen

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
In de E-Niro zit achter in de kofferbak, aan de kant van de subwoofer, vlak achter de achterzitting en dicht bij de laadvloer, een of ander kapje aan de zijkant. Aangezien mijn auto er nog niet is..Weet iemand of deze open kan en/of wat erachter zit ? Er moet een dubbele 12v aansluiting in de kofferbak gemaakt worden en ik wil tijdelijk -indien mogelijk- even de draden daar uit laten komen totdat de aansluitingingen gemaakt kunnen worden. Daarna zou ik het graag als toegangspunt tot 2 zekeringen voor de aansluitpunten willen gebruiken.. thanks !:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Prima ritje terug gehad van 175km met de Kona. Met 220km bereik had ik nog netjes 50km over. Dat is toch wel een voordeel aan alle files van vandaag.

Wat wel enorm irritant was dat er allemaal slik vormde op de radar, waardoor deze tot twee keer toe in storing viel en ik vervolgens ACC, LKA, en front collision alert kon gebruiken. Op een parkeerplaats maar even schoon gemaakt nog nooit last van gehad met de Golf 7. Iemand die dit probleem ook had?

Daarnaast is de laadpaal functie van de navigatie redelijk waardeloos. Je kan alleen zoeken naar een laadpaal in de buurt zover ik kan zien (niet op de route) en er staat niet bij of dit een snellader is. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

psnepvangers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:41:
Wat wel enorm irritant was dat er allemaal slik vormde op de radar, waardoor deze tot twee keer toe in storing viel en ik vervolgens ACC, LKA, en front collision alert kon gebruiken. Op een parkeerplaats maar even schoon gemaakt nog nooit last van gehad met de Golf 7. Iemand die dit probleem ook had?
Ja, onze vriend Bjørn heeft precies hetzelfde ervaren. Daarnaast merkte hij dat LKA niet lekker werkte als de wegbelijning door de sneeuw niet goed zichtbaar is.

Bij 10 minuten gaat het mis ;)
Daarnaast is de laadpaal functie van de navigatie redelijk waardeloos. Je kan alleen zoeken naar een laadpaal in de buurt zover ik kan zien (niet op de route) en er staat niet bij of dit een snellader is. Of zie ik iets over het hoofd?
Ja dat vreesde ik al, kun je zien of ze bezet / defect zijn? Het is te hopen dat er snel goede apps komen die de laadplanning onderweg op zich kunnen nemen, die moeten dan wel in staat zijn om de SoC op te vragen (mogelijk via een OBD Bluetooth dongle), en die dan via CarPlay / Android Auto gebruiken. Daarin is Tesla toch echt superieur.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-01-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:47:
[...]

Daarnaast merkte hij dat LKA niet lekker werkte als de wegbelijning door de sneeuw niet goed zichtbaar is.

[...]
Dat heb ik ook gemerkt. Je kan LKA beter niet aanhebben met de sneeuw, keer op keer probeerde de Kona mij in de verse sneeuw in plaats van de sporen te forceren, of LKA viel volledig weg. Verder zonder sneeuw een prima systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herraldm
psnepvangers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:48:
[...]

Dat heb ik ook gemerkt. Je kan LKA beter niet aanhebben met de sneeuw, keer op keer probeerde de Kona mij in de verse sneeuw in plaats van de sporen te forceren, of LKA viel volledig weg. Verder zonder sneeuw een prima systeem.
Hier exact hetzelfde.
Voor al die dagen met sneeuw hier is dat wel lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Deze is leuk.
Video is niks, maar wat die op het kona scherm laat zien wel...... je complete telefoon spiegelen.

Android screen mirror, iphone kan ook (jailbrake).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herraldm
Ik heb een vraagje over het laden van de e-niro.
Vandaag had ik ingesteld dat ik om 1 uur wilde vertrekken en dat ik de auto dan wilde voorverwarmen.
Het vinkje over het laden had ik uit staan.
Wel had ik aangevinkt dat dit de vertrektijd is op dinsdag, herhalen dus. Terwijl dat eigenlijk niet nodig is.
Toen ik bij een laadpaal wilde laden, kreeg ik de melding dat er gewacht zou worden tot maandag met laden omdat ik pas dinsdag weer hoefde te vertrekken....
Op het knopje helemaal links naast het stuur gedrukt om dat te overrulen. En de laadsessie kon beginnen.
Toen ik thuiskwam weer precies hetzelfde.
Daarop heb ik de vertrektijd uitgeschakeld en dan begint hij natuurlijk meteen te laden.
Ik wil gewoon altijd laden, maar voor de verwarming wil ik af en toe een vertrektijd instellen.
Daluren enzo wil ik niet instellen, gewoon inpluggen en laden. Gezien de traagheid van laden, kan ik niet wachten op de nachtstroom!
Zie ik iets over het hoofd?

Ben wel blij dat ik vanmorgen meteen de winterbanden erop heb laten leggen. Het is geen 4wd, maar verder perfect door de sneeuw kunnen rijden. Genoeg grip en hulpmiddelen.

Groeten,

Herrald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
je hebt 2 schedules, een voor het laden (die dus UIT) en een voor het voorverwarmen (warm op ingestelde tijd).... die moet je aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herraldm
prettig schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:03:
je hebt 2 schedules, een voor het laden (die dus UIT) en een voor het voorverwarmen (warm op ingestelde tijd).... die moet je aanzetten.
Ja dat dacht ik ook. Dus het vinkje bij verwarming staat aan en het vinkje bij opladen staat uit.
Snapte er niks van. Oplaadvinkje kan ik pas aanvinken als ik daluren heb ingesteld.
Zie de foto

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/205fd6u.jpg

Wat doe ik fout?
Gr,
Herrald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
innova58 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:18:
[...]

ik weet zeker van niet. Want er zijn al aanbieders in NL die aangeven de auto uit DE te halen. Volgens mij zetten ze hem even op een DE kenteken en exporteren hem. KIA heeft daar weinig zicht op denk ik.
Particulieren en bedrijven mogen dat inderdaad doen, dealers niet. Als je hem maximaal configureert in BE heb je hetzelfde als in NL, met toevoeging van 220V bij de achterbank. In DE waarschijnlijk ook.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Nog een antwoord van Kia na wat doorvragen over de telematica, app en preheat:
Volgens onze lokale product manager is het mogelijk dat er eind van dit jaar of begin volgend jaar mogelijk een fabriekstelematica unit beschikbaar zal gaan komen, maar wij hebben hier nog verder geen informatie over.
Het zal dus wel komen, maar helaas niet voor ons....

[ Voor 8% gewijzigd door JvdBosch op 22-01-2019 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

JvdBosch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:25:
Nog een antwoord van Kia na wat doorvragen over de telematica, app en preheat:

[...]

Het zal dus wel komen, maar helaas niet voor ons....
Ja klinkt een beetje als wat ze in Noorwegen zeggen, dat er later dit jaar module met app komt maar dat die niet ingebouwd kan worden in bestaande auto’s. Helaas, maar zou mooi zijn voor toekomstige rijders. Nu 3 fase lader nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
  • Laatst online: 15-11-2022
Hekbogser schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:34:
Even een vraagje,

Ik zat te denken om van de grill van een normale Kia een foto te maken, en dat laten printen op de wrap.. lijkt het net op een “ echte” ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:39:
[...]

Ja klinkt een beetje als wat ze in Noorwegen zeggen, dat er later dit jaar module met app komt maar dat die niet ingebouwd kan worden in bestaande auto’s. Helaas, maar zou mooi zijn voor toekomstige rijders. Nu 3 fase lader nog ;)
Ja, ik baal er wel een beetje van, maar om nou daardoor nog 6 á 12 maanden te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
prettig schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:03:
En dat werkt super, ook op een publieke laadpaal (waar ik zelf nog even sceptisch over was).

Auto was vanochtend lekker warm en ik kon zo wegrijden zonder te hoeven krabben.

edit: Had hem vooraf ingesteld op 22 C om 7:10 (voor alle werkdagen deze week in de week).
Kon vanochtend al om 7:00 wegrijden. Ramen waren al helemaal vorst vrij :)

Prima functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:39:
[...]

Het sluit volgens mij niet uit dat bestaande auto's het niet zouden kunnen krijgen.... vraag is wat je ervoor zou willen en/of moeten neerleggen als het wel kan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
herraldm schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:12:
[...]

Ja dat dacht ik ook. Dus het vinkje bij verwarming staat aan en het vinkje bij opladen staat uit.
Snapte er niks van. Oplaadvinkje kan ik pas aanvinken als ik daluren heb ingesteld.
Zie de foto

[Afbeelding]

Wat doe ik fout?
Gr,
Herrald
Geen idee, maar werk gewoon goed hier. Maar je moet wel de tijden invullen (de schedule waar je maar een tijd kunt invullen). Laad-schedule heeft een start en eind tijd (is andere schedule).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kempies8
  • Laatst online: 10-04 18:31
Vandaag ook geregistreerd na een lange tijd dit forum te volgen.

Meteen ook maar even mijn bestel ervaring delen bij Kooimans in Utrecht. Reservering op 31/8 bestelling op 7/12 van de KIA Niro ExecutiveLine Aurora Black. Hoopte hem eerst in december/ januari al te kunnen rijden. Daarna werd het juni en vandaag deze e-mail:
KIA heeft inmiddels de bestellingen met een reserveringsnummer opgevolgd. Aan de hand van datum binnenkomst order i.c.m. datum reservering heeft u een plek toegewezen gekregen.

Hierdoor kunnen wij u informeren dat de verwachte levering plaats zal vinden in de maand September.
Echt super frustrerend het gehele proces. Wil hem gewoon graag rijden. Ook als ik anderen zie die hem veel eerder krijgen heb ik toch het gevoel er een beetje bij te worden genaaid.

Ik wens iedereen natuurlijk heel veel plezier met de mooie Niro (en Kona)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
koekerk schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:55:
[...]

Ik zat te denken om van de grill van een normale Kia een foto te maken, en dat laten printen op de wrap.. lijkt het net op een “ echte” ...
Dat zou het pas zijn, benieuwd of dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:32
herraldm schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:12:
[...]

Zie de foto

[Afbeelding]

Wat doe ik fout?
Gr,
Herrald
Op de foto staat dinsdag 29 januari aangegeven en niet vandaag 22 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herraldm
Harvest2002 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:36:
[...]
Op de foto staat dinsdag 29 januari aangegeven en niet vandaag 22 januari?
Zoals ik het zie, zou hij nu volgende week dinsdag moeten gaan voorverwarmen. Eerder niet.
Laden moet gewoon altijd kunnen, vandaag, morgen, zodra de kabel eraan gaat, laden.
Maar pas toen ik ook het voorverwarmen uitschakelde begon hij met laden.
Dat moet toch mogelijk zijn?
Gr,
Herrald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kempies8 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:31:

Meteen ook maar even mijn bestel ervaring delen bij Kooimans in Utrecht. Reservering op 31/8 bestelling op 7/12 van de KIA Niro ExecutiveLine Aurora Black. Hoopte hem eerst in december/ januari al te kunnen rijden. Daarna werd het juni en vandaag deze e-mail:

[...]

Echt super frustrerend het gehele proces. Wil hem gewoon graag rijden. Ook als ik anderen zie die hem veel eerder krijgen heb ik toch het gevoel er een beetje bij te worden genaaid.

Is ook mijn dealer, denk dat je pech hebt door een populaire dealer te hebben. Hadden volgens mij 120 reserveringen (geen bestellingen, dat aantal weet ik niet) en krijgen er ~60 geleverd dit jaar. 31/8 is 5 weken na openen reservering, blijkbaar is het in regio Utrecht heel hard gegaan vergeleken met andere regio’s.. ik had 24 juli 3 uur na de e-mail gereserveerd en was niet eens de eerste bij hen..
Begrijp je frustratie, maar september komt snel!
magic31 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:15:
[...]

Het sluit volgens mij niet uit dat bestaande auto's het niet zouden kunnen krijgen.... vraag is wat je ervoor zou willen en/of moeten neerleggen als het wel kan. :D
Als de hele navigatie unit anders is en weet ik wat nog meer.. Kun je tzt beter gaan inruilen voor een nieuwe.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-01-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
herraldm schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:41:
[...]

Zoals ik het zie, zou hij nu volgende week dinsdag moeten gaan voorverwarmen. Eerder niet.
Laden moet gewoon altijd kunnen, vandaag, morgen, zodra de kabel eraan gaat, laden.
Gr,
Herrald
Weet ik eerlijk gezegd niet. Ik had hem vanmorgen op voorverwarmen gezet zonder te willen laden omdat accu bijna vol zat. Toen ik kabel aansloot begon hij toch eerst de accu vol te laden. Kan zijn dat hij zo is ingesteld dat hij alleen op een volle accu voorverwarmt? Zal het eens proberen morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
[...]

Gr,
Herrald
Laden heeft schema: niet instellen is altijd laden.
Wel instellen en toch willen laden: knopje NAAST de stekker indrukken (override-schema).

Verwarmen is eigen schema: geen datum en bv. elke dag door de week om 7:00.

Ik heb beide ingesteld:
- elke werkdag om 7:00 warm.
- laden elke dag van 8:00 tot 9:00 --> wil niet dat die laad omdat we range zat hebben.

Vrijdagavond plug ik hem in en druk op het knopje om hem volledig op te laden.
Zo is die elke werkdag warm, laad de hele week niet en alleen op vrijdag laad ik hem vol.

Snelladen staat er los van: is altijd laden (schema's werken alleen op AC).

[ Voor 8% gewijzigd door prettig op 22-01-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 11:36
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:47:
[...]

Is ook mijn dealer, denk dat je pech hebt door een populaire dealer te hebben. Hadden volgens mij 120 reserveringen (geen bestellingen, dat aantal weet ik niet) en krijgen er ~60 geleverd dit jaar. 31/8 is 5 weken na openen reservering, blijkbaar is het in regio Utrecht heel hard gegaan vergeleken met andere regio’s.. ik had 24 juli 3 uur na de e-mail gereserveerd en was niet eens de eerste bij hen..
Begrijp je frustratie, maar september komt snel!
Same here in Zeist. Ben wel met KIA NL aan het mailen. die zouden in mijn ogen de verdeling van de Niro's over de diverse dealers een beetje in lijn met het aantal reserveringen bij die dealers laten lopen ipv alleen naar de omvang van het dealerschap te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

tyson69 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:10:
[...]

Same here in Zeist. Ben wel met KIA NL aan het mailen. die zouden in mijn ogen de verdeling van de Niro's over de diverse dealers een beetje in lijn met het aantal reserveringen bij die dealers laten lopen ipv alleen naar de omvang van het dealerschap te kijken.
Mja, ze kunnen het nooit iedereen naar de zin maken. De 100 dealers willen toch ook maandelijks wat kunnen leveren (en er zijn dealers die nu niet eens elke maand wat geleverd krijgen) en er komen maar een paar honderd per maand per boot? Had ergens gelezen dat de hoeveelheid leveringen later in het jaar hoger zou gaan worden, dus misschien dat je daardoor al snel in september zit als je niet eind juli / begin augustus je reservering hebt gemaakt.
Kia doet het m.i. super vergeleken met Hyundai. Nog geen enkel teken dat LMs of grote bedrijven bulkinkopen bij Kia hebben kunnen doen zoals bij Hyundai met alle leveringsleed tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28

[...]

Herkenbaar.
Ik zit ook bij Kooijmans Utrecht. Vanmiddag een mail ontvangen dat ze mijn blauwe Niro in augustus verwachten. Dat viel dus vies tegen. Nog 7 maanden wachten... omg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Kia doet het m.i. super vergeleken met Hyundai. Nog geen enkel teken dat LMs of grote bedrijven bulkinkopen bij Kia hebben kunnen doen zoals bij Hyundai met alle leveringsleed tot gevolg.
Over grote LMs voor de Kona heb ik zo mijn twijfels. Die van mij komt uit de pre-orders van Athlon (toch een grote LM), en wordt over 2 weken geleverd. Ik heb wel het idee dat een aantal bedrijven direct bij Hyundai besteld hebben met prio (waarschijnlijk toegekend vanuit marketing oogpunt). Royal Haskoning schiet me te binnen... maar de bulk van de bestellingen bij Athlon lijken gewoon volgens de intekenlijsten te verlopen (ik kreeg gewoon productienummer 975).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

IVIaarten schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:51:
[...]

Over grote LMs voor de Kona heb ik zo mijn twijfels. Die van mij komt uit de pre-orders van Athlon (toch een grote LM), en wordt over 2 weken geleverd. Ik heb wel het idee dat een aantal bedrijven direct bij Hyundai besteld hebben met prio (waarschijnlijk toegekend vanuit marketing oogpunt). Royal Haskoning schiet me te binnen... maar de bulk van de bestellingen bij Athlon lijken gewoon volgens de intekenlijsten te verlopen (ik kreeg gewoon productienummer 975).
En ENGIE met 60 Kona’s: https://imotion.hyundai.n...de-hyundai-kona-electric/
Zullen er nog wel meer zijn geweest die met wat handjeklap bij de importeur een grote bestelling hebben kunnen doen terwijl de losse rijders allemaal op tijd hadden besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:54:
[...]

En ENGIE met 60 Kona’s: https://imotion.hyundai.n...de-hyundai-kona-electric/
Zullen er nog wel meer zijn geweest die met wat handjeklap bij de importeur een grote bestelling hebben kunnen doen terwijl de losse rijders allemaal op tijd hadden besteld..
Precies, dat soort dingen. Maar heb niet het idee dat daar een grote LM achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

[...]

December / Januari was denk ik wel wat te optimistisch, maar September klinkt wel als te laat als ik de andere reserveerders in de startpost zie. April / Mei / Juni zou toch wel haalbaar moeten zijn. Wellicht eens bellen met de importeur en navraag doen? "Op tijd gereserveerd en leverdatum September, wtf? Helpt switchen van dealer?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hebben Tweakers hun werkgever nog moeten overtuigen ipv een standaard diesel die gebruikelijk is in de detachering / consultancy?

Mocht je het hele land door moeten op een dag ben je idd iets meeer tijd kwijt. Met een snellader zal dat toch max 30 min extra tov een diesel lijkt mij. Een keer extra tanken zou moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Wackmack denk dat je in zo’n geval jezelf sterk moet afvragen of een EV wel de juiste keuze is. Als je echt dagelijks stad en land afreist en geen zekerheid hebt over kunnen laden op verschillende locaties.
In dit topic heeft iemand z’n gloednieuwe e-Niro al weer verkocht omdat het in zijn geval niet te doen was om dagelijks tijd te verliezen aan snelladers.
Misschien kun je je vraag beter hier stellen trouwens: Elektrische auto's - deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

IVIaarten schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:51:
[...]

Het zelfde bij Arval ik heb 1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
_eLMo_ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:24:
[...]

December / Januari was denk ik wel wat te optimistisch, maar September klinkt wel als te laat als ik de andere reserveerders in de startpost zie. April / Mei / Juni zou toch wel haalbaar moeten zijn. Wellicht eens bellen met de importeur en navraag doen? "Op tijd gereserveerd en leverdatum September, wtf? Helpt switchen van dealer?"
Ik zou niet switchen, 120 reserveringen is niet veel. Ik ben wel geswitched van een dealer met meer dan 300 reserveringen en 200 bestellingen (volgens hen). Ik zit nu bij een dealer met 100 bestellingen, mijn auto komt voor de zomervakantie. Alleen wanneer weet ik niet.
De LM had aan mij levering in 2020 teruggekoppeld.

De dealer kan je vertellen hoeveel auto's per maand hij mag bestellen bij KIA. Zo kan je zelf een beetje uitrekenen wanneer je auto geleverd zou gaan worden.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
[...]

Gr,
Herrald
Ik heb het even getest. Ik heb geen laadprocedure ingesteld maar alleen voorverwarming voor morgenochtend. Vervolgens de laadkabel eraan gehangen en hij begon inderdaad niet te laden.

Zoals @prettig al schreef, moet je dan de override knop naast de stekker knop indrukken. Dan begint ie wel direct te laden. Blijkbaar ziet de KIA het voorverwarmen wel als een laadprocedure.

Dit staat in de handleiding I-21 (Geplande laadprocedure):
Als er een laadprocedure is gepland begint het laden niet direct als de AClader of de portable laadkabel (ICCB: In-Cable Control Box) wordt aangesloten. Als wel direct met laden begonnen moet worden, gebruik dan de AVN of de UVO-applicatie op uw smartphone om de geplande laadprocedure te deactiveren of druk op de toets geplande laadprocedure deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Harvest2002 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:47:
[...]

Ik heb het even getest. Ik heb geen laadprocedure ingesteld maar alleen voorverwarming voor morgenochtend. Vervolgens de laadkabel eraan gehangen en hij begon inderdaad niet te laden.

Zoals @prettig al schreef, moet je dan de override knop naast de stekker knop indrukken. Dan begint ie wel direct te laden. Blijkbaar ziet de KIA het voorverwarmen wel als een laadprocedure.

Als er een laadprocedure is gepland begint het laden niet direct als de AClader of de portable laadkabel (ICCB: In-Cable Control Box) wordt aangesloten. Als wel direct met laden begonnen moet worden, gebruik dan de AVN of de UVO-applicatie op uw smartphone om de geplande laadprocedure te deactiveren of druk op de toets geplande laadprocedure deactiveren.
Lijkt me sterk dat de niro en kona anders zijn qua schema's voor laden en verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
Wackmack schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:45:
Hebben Tweakers hun werkgever nog moeten overtuigen ipv een standaard diesel die gebruikelijk is in de detachering / consultancy?

Mocht je het hele land door moeten op een dag ben je idd iets meeer tijd kwijt. Met een snellader zal dat toch max 30 min extra tov een diesel lijkt mij. Een keer extra tanken zou moeten voldoen.
Ik rij ruim 45.000km per jaar. De vorige auto was een VW Golf 7 Variant diesel, en ik heb alleen even een grove schatting gegeven aan mijn werkgever qua besparing (voor mij en de werkgever). Al is het voor de werkgever ook een pilot (samen met een andere collega die een Model S heeft). Ook gezien het feit ik geen eigen oprit heb en thuis alleen toegang heb tot een openbare laadpaal.

So far so good in ieder geval. Gisteren heb ik een klant bezocht die voor mij het meest ver weg (350km op een dag) en dat gaf geen enkel probleem. Zover ik zie hoef ik niet zomaar bij een snellader te staan. Mocht dat wel een keer nodig zijn, dan werk ik gewoon onder het genot van een bak koffie verder in de auto terwijl hij bij Fastned aan de lader hangt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Harvest2002 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:47:
[...]

Ja las dat laatst ook, dat stukje is sowieso te snel vertaald want we hebben hier (helaas ;( ) geen UVO app om zaken op afstand te bedienen.

Dit klinkt als een fout in de software en zou middels een update te verhelpen zijn. Ik zou het bij de dealer melden, hopelijk kunnen ze het snel doorzetten naar iemand bij de importeur die er werk van wil maken.
Volgens een van de dealers die ik sprak is de verwachting sowieso wel dat er komende periode vele updates zullen komen (maar misschien was dat wishful thinking om toch nog wat omzet te halen uit onderhoud voor een EV ;))

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-01-2019 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akubra
Wackmack schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:45:

Ivm milieu verantwoord ondernemen, kijkt mijn werkgever naar CO2 uitstoot van auto's en die eisen worden steeds strenger. Daarom is diesel al bijna niet meer toegestaan en heeft mijn werkgever besloten EV's op te nemen in het wagenpark. Omdat ze dit voor iedereen gelijk willen trekken, maakt het niet uit welke functie je hebt. Wel zo eerlijk.

Er zijn wel wat eisen om EV te mogen rijden.

Laadpaal aan huis.
Indien geen laadpaal aan huis mogelijk is, binnen 100 meter een publieke paal
Bereik moet voldoende zijn om je dagelijkse ritten naar de zaak te kunnen maken
Bereik van de auto moet minimaal 240 km zijn

Het enige wat ik even goed moest regelen was de laadpaal thuis. Ik kan deze op eigen terrein plaatsen, maar heb geen eigen parkeerplaats. Dit kan ik oplossen met een langere laadkabel en mijn gemeente accepteert een laadkabel over de stoep als deze voorzien is van een kabelmat.

Toen dat duidelijk was, mocht ik een EV nemen. Maar met 400 km bereik, is het niet zo'n ramp als ik een keertje niet kan thuis laden. Kan laden op de zaak en genoeg publieke palen in mijn wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vanochtend mijn laadstekker in de Kona en een laadpaal gestoken. Paal doet het niet (error) en lockt de kabel dus niet. Auto afgesloten met het idee dat de auto automatisch een lock zou zetten op de kabel... Is dus niet zo! Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Paal ook geactiveerd ? Want paal locked niet als je het niet activeerd. En de kona locked de kabel niet als er geen spanning op staat.

Error, dus niet actief lijkt me !
Werkt dus zoals het hoort, je laad namelijk niet.

[ Voor 24% gewijzigd door prettig op 23-01-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
JDFS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:56:
Vanochtend mijn laadstekker in de Kona en een laadpaal gestoken. Paal doet het niet (error) en lockt de kabel dus niet. Auto afgesloten met het idee dat de auto automatisch een lock zou zetten op de kabel... Is dus niet zo! Iemand die hier een oplossing voor heeft?
waarom zou je de kabel willen locken als er toch niet geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
IVIaarten schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:58:
[...]

waarom zou je de kabel willen locken als er toch niet geladen wordt?
Zodat die kabel niet gestolen wordt? Er waren namelijk geen andere plekken voorhanden (Amsterdam...) - zelfs mijn 4 jaar oude Golf lockte de kabel aan de kant van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
prettig schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:58:
Paal ook geactiveerd ? Want paal locked niet als je het niet activeerd. En de kona locked de kabel niet als er geen spanning op staat.

Error, dus niet actief lijkt me !
Werkt dus zoals het hoort, je laad namelijk niet.
Is dus niet veilig, bijna alle elektrische auto's locken aan de kant van de auto de kabel zodat die niet gestolen kan worden als bijvoorbeeld de paal eruit klapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:58
JDFS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:07:
[...]

Is dus niet veilig, bijna alle elektrische auto's locken aan de kant van de auto de kabel zodat die niet gestolen kan worden als bijvoorbeeld de paal eruit klapt.
Ja maar deze is nog niet eens begonnen met laden, volgens mij is dit wel gewenst gedrag, stel dat de auto locked op een kapotte paal dan moet je handmatig overriden om maar zelfs weer weg te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Echnon schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Ja maar deze is nog niet eens begonnen met laden, volgens mij is dit wel gewenst gedrag, stel dat de auto locked op een kapotte paal dan moet je handmatig overriden om maar zelfs weer weg te kunnen komen.
Golf kon je makkelijk unlocken door gewoon op de sleutel op UNLOCK te klikken. Kind kan de was doen (blijkbaar Hyundai niet). Ben ik nou de enige die blijkbaar vindt dat dit onveilig is ivm mogelijke kans op diefstal van laadkabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
JDFS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Golf kon je makkelijk unlocken door gewoon op de sleutel op UNLOCK te klikken. Kind kan de was doen (blijkbaar Hyundai niet). Ben ik nou de enige die blijkbaar vindt dat dit onveilig is ivm mogelijke kans op diefstal van laadkabel?
Ik denk dat het meer is dat wij niet snappen dat je als je weet dat de paal het niet doet, je toch je laadkabel aan je auto wilt hangen. Is dit dan om toch die parkeerplek te claimen?

Als het laden start dan locked de Kona gewoon netjes. Als je alle auto lock foefjes uit zet, blijft deze netjes gelocked tot je de Kona weer met de sleutel unlocked. Volgens mij prima zoals het hoort en niks onveilig ivm mogelijk diefstal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
JDFS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Simpelste antwoord zou zijn; als je niet aan het laden bent, hou de kabel dan gewoon in de auto, kan die ook niet gejat worden.
Kona heeft de optie om automatisch unlocken als hij klaar is met laden uit te schakelen. Diefstal problemen zijn (in normale use-cases) uitgesloten.
Het probleem zit er volgens mij in dat je de kabel wilt aansluiten en locken zonder te laden, waarmee je de plek bezet houdt voor andere EV bezitters die willen laden (het niet werken van de paal even buiten beschouwing latend).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prettig
Ahhhh hij wil gewoon parkeren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
prettig schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:12:
[...]

Lijkt me sterk dat de niro en kona anders zijn qua schema's voor laden en verwarmen.
Accu is nu vol. Zal het morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:58
Onze LM heeft ook ineens een reservering van mijn gewenste Kona kleur en configuratie ergens vandaan kunnen toveren die de levertijd significant zou verkorten. Kan het zijn dat het een Duits of Belgisch model is en wat zijn de verschillen (Premium)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Echnon schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:10:
Onze LM heeft ook ineens een reservering van mijn gewenste Kona kleur en configuratie ergens vandaan kunnen toveren die de levertijd significant zou verkorten. Kan het zijn dat het een Duits of Belgisch model is en wat zijn de verschillen (Premium)?
Misschien gewoon geluk, en de reservering van iemand die hem niet meer wil of een andere baan heeft o.i.d.?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:01:
@Wackmack denk dat je in zo’n geval jezelf sterk moet afvragen of een EV wel de juiste keuze is. Als je echt dagelijks stad en land afreist en geen zekerheid hebt over kunnen laden op verschillende locaties.
In dit topic heeft iemand z’n gloednieuwe e-Niro al weer verkocht omdat het in zijn geval niet te doen was om dagelijks tijd te verliezen aan snelladers.
Misschien kun je je vraag beter hier stellen trouwens: Elektrische auto's - deel 4
Mee eens, gelukkig valt het in mijn functie mee hoor. Nu dagelijks max 40km en laatst een keertje 100km heen. Woon in het midden van het land dus ben overal relatief snel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Ok net nog even kunnen testen met de Goodyear vector 4seasons G2 band. Gewoon gas in de sneeuw (parkeerplaats hier nog vol met sneeuw). Met de Nexen was niet te rijden in de sneeuw. O ja Kona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander666
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik hoop echt dat iemand een keer een hack kan maken. Bij Audi kun je ook van alles laten instellen dat niet "standaard" is.

Ik zou heel graag dat pingeltje uit willen hebben dat je je handen aan het stuur moet hebben. Ik snap het wel vanuit het oogpunt van aansprakelijkheid en het feit dat zij niet willen insinueren dat het een compleet zelfrijdend systeem is.

Ook het VESS geluidje mag uit blijven als ik het uit heb gezet en niet telkens aangezet wordt bij het aanzetten van de auto. Ook hier snap ik het veiligheidsaspect wel maar ik wil graag zelf die beslissing maken of een optie aan of uit staat.

Dus... Ik houd mij aanbevolen voor mogelijkheden hiervoor.

Sidebars zijn binnen. Eens kijken of ik ze er dit weekend onder kan knutselen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
Net gebeld met dealer, na lang zoeken konden ze mijn e-Niro vinden, blijkt morgen al bij de dealer aan te komen, zat dus toch op een schip eerder dan ik eerst dacht.

Andere e-Niro rijders al de (winter)banden geregeld? Via de dealer of elders laten monteren?

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@sander666 ja, de e-Niro schijnt een irritant opstartmuziekje te hebben die ook niet uit kan. Vragen/klagen bij de dealer en hopen op een update die het instelbaar maakt? Of zou er een geheim service menu (of CAN-BUS tool) bestaan om dit soort kleine tweaks mee te doen?
Die check of je handen aan je stuur zijn gaan ze nooit voor je uitschakelen.
Overigens is de LKAS niet zo fraai, mocht je onwel raken of in slaap vallen dan schakelt LKAS uit (met wat gepiep), maar blijft je cruise control vrolijk op snelheid door rijden. Een Tesla zet je in zo'n geval veilig stil op de vluchtstrook..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 19:42
Zojuist is hier openbare laadpaal geplaatst. Laat de Kona maar komen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:06:
@sander666 ja, de e-Niro schijnt een irritant opstartmuziekje te hebben die ook niet uit kan. Vragen/klagen bij de dealer en hopen op een update die het instelbaar maakt? Of zou er een geheim service menu (of CAN-BUS tool) bestaan om dit soort kleine tweaks mee te doen?
Die check of je handen aan je stuur zijn gaan ze nooit voor je uitschakelen.
Overigens is de LKAS niet zo fraai, mocht je onwel raken of in slaap vallen dan schakelt LKAS uit (met wat gepiep), maar blijft je cruise control vrolijk op snelheid door rijden. Een Tesla zet je in zo'n geval veilig stil op de vluchtstrook..
Viel mij ook al op tijdens de proefrit. Inclusief mooie animatie op het scherm. Alsof een Windows computer opstart. Schijnt typisch iets Koreaans te zijn.

Jammer dat dit niet eenvoudig uit te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:39
sander666 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:24:
Ik hoop echt dat iemand een keer een hack kan maken. Bij Audi kun je ook van alles laten instellen dat niet "standaard" is.

Ik zou heel graag dat pingeltje uit willen hebben dat je je handen aan het stuur moet hebben. Ik snap het wel vanuit het oogpunt van aansprakelijkheid en het feit dat zij niet willen insinueren dat het een compleet zelfrijdend systeem is.

Ook het VESS geluidje mag uit blijven als ik het uit heb gezet en niet telkens aangezet wordt bij het aanzetten van de auto. Ook hier snap ik het veiligheidsaspect wel maar ik wil graag zelf die beslissing maken of een optie aan of uit staat.

Dus... Ik houd mij aanbevolen voor mogelijkheden hiervoor.

Sidebars zijn binnen. Eens kijken of ik ze er dit weekend onder kan knutselen :-)
Wellicht in het “hidden menu”? YouTube: Ioniq infotainment hidden menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

Wellicht in het “hidden menu”? YouTube: Ioniq infotainment hidden menu
[/quote]

Moet je wel zeker van je zaak zijn om te gaan veranderen, eerst foto,s maken van de standaard instellingen

e-niro en e-kona

Pagina: 1 ... 51 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.