Wackmack schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:45:
Hebben Tweakers hun werkgever nog moeten overtuigen ipv een standaard diesel die gebruikelijk is in de detachering / consultancy?
Mocht je het hele land door moeten op een dag ben je idd iets meeer tijd kwijt. Met een snellader zal dat toch max 30 min extra tov een diesel lijkt mij. Een keer extra tanken zou moeten voldoen.
Ivm milieu verantwoord ondernemen, kijkt mijn werkgever naar CO2 uitstoot van auto's en die eisen worden steeds strenger. Daarom is diesel al bijna niet meer toegestaan en heeft mijn werkgever besloten EV's op te nemen in het wagenpark. Omdat ze dit voor iedereen gelijk willen trekken, maakt het niet uit welke functie je hebt. Wel zo eerlijk.
Er zijn wel wat eisen om EV te mogen rijden.
Laadpaal aan huis.
Indien geen laadpaal aan huis mogelijk is, binnen 100 meter een publieke paal
Bereik moet voldoende zijn om je dagelijkse ritten naar de zaak te kunnen maken
Bereik van de auto moet minimaal 240 km zijn
Het enige wat ik even goed moest regelen was de laadpaal thuis. Ik kan deze op eigen terrein plaatsen, maar heb geen eigen parkeerplaats. Dit kan ik oplossen met een langere laadkabel en mijn gemeente accepteert een laadkabel over de stoep als deze voorzien is van een kabelmat.
Toen dat duidelijk was, mocht ik een EV nemen. Maar met 400 km bereik, is het niet zo'n ramp als ik een keertje niet kan thuis laden. Kan laden op de zaak en genoeg publieke palen in mijn wijk.