Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Harvest2002 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:38:
Nee volgens mij niet. Je krijgt alleen de status te zien van het laden. Verder de km stand, of je portier is afgesloten en of je bandenspanning ok is. Verder de ritten die je hebt gemaakt.

Verder kun je zien waar je auto zich bevindt. Je rijstijl (eco, normaal, sport). En allerlei zaken rond het maken van een service afspraak. Redelijk basic al met al.

O ja, ook nog waar je kunt laden. Maar dat werkt (bij mij) niet op Android (Samsung S8) maar wel op IOS.
O jammer.. Dacht dat het "Pro" abonnement notificaties had, maar staat niet bij wat voor notificaties.
Had gehoopt dat je dan een melding kan krijgen als laden gestopt is, zodat je bij een dagje weg nog even snel terug naar de paal kan en niet aan het eind van de dag een lege accu treft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:41

3_s

Mysth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Als je de auto niet start dan staat deze toch uit? In het boekje spreken ze over ON en OFF van de power button. Op "contact" zal dan wel onder ON vallen.

Als je in dat geval niet aan de oplader hangt (dan laadt de 12V ook op) zal je de auto op Utility mode moeten zetten als de 12V laag is en je een tijdje wilt blijven zitten :) .
Als je in de Kona zit met contact uit en radio aan, geeft hij vrij snel een signaal dat dit de batterij leeg trekt en valt hij uit.
Heb ik soms als ik stop, contact uit zet en nog even bezig ben voor ik uit stap. Radio speelt dan nog verder (tot je de deur opent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:32
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:41:
[...]

O jammer.. Dacht dat het "Pro" abonnement notificaties had, maar staat niet bij wat voor notificaties.
Had gehoopt dat je dan een melding kan krijgen als laden gestopt is, zodat je bij een dagje weg nog even snel terug naar de paal kan en niet aan het eind van de dag een lege accu treft..
Volgens mij niet. Je kunt wel zien hoe ver je opgeladen bent. Maar dan moet het wel goed werken! Dat doet het bij mij iig op dit moment niet. In het begin wel. Kan zijn dat ze nieuwe functionaliteiten toevoegen en dat dit nog niet soepel loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Poekoek schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Welke houder is dit? Ook geschikt voor andere toestellen?

Ik ben naar zoiets op zoek voor mijn OnePlus 6.
Pas op alles (rubber): https://www.kinq.nl/quantis-smartphone-holder-2e-keus.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 01:41
raugustijn schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:40:
[...]Klopt dit,? -Voor zover ik accu's begrijp is de capaciteit minder bij lage temperaturen, maar is er niet "extra drain"... Moet ik mijn begrip van accu's bijstellen? Dan ben ik wel erg benieuwd...
Wat is ervan begrijp is dus dat accucapaciteit minder is bij lage temperaturen, en dat daardoor je bereik afneemt, en niet dat er meer energie uit de accu loopt bij lage temperaturen, toch??? :?
Het is ook geen werkelijke drain, maar doordat het accupakket wordt verwarmd met de winterstand (heb ik aan staan in instellingen) verbruik je wel meer dan dat je werkelijk rijdt. Het lijkt na een tijdje te stabiliseren waardoor je kilometers gereden weer veel meer in overeenstemming zijn met wat je werkelijk rijdt, dus bij gebrek aan een andere term is de verwarming toch een extra drain op de batterij.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
AeoIus schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Het is ook geen werkelijke drain, maar doordat het accupakket wordt verwarmd met de winterstand (heb ik aan staan in instellingen) verbruik je wel meer dan dat je werkelijk rijdt. Het lijkt na een tijdje te stabiliseren waardoor je kilometers gereden weer veel meer in overeenstemming zijn met wat je werkelijk rijdt, dus bij gebrek aan een andere term is de verwarming toch een extra drain op de batterij.
Voor zover ik begrepen heb werkt de 'winter mode' pas onder de -10C. Denk eerder dat je het effect ziet van het opwarmen van het interieur aan het begin van je rit (opwarmen stoel/stuurverwarming en op temperatuur komen van de warmtepomp en het interieur), in totaal dik 3kW vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:20
3_s schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:08:
@sander666 je kan beter de gewone verwarming uitzetten en stoel- en stuurverwarming aan laten.
Beslaat de auto dan niet heel snel? Of is er een modus dat hij wel blijft blazen?
In mijn GTE probeer ik het ook maar off is echt off dan... dus zet hem maar op 16 graden ofzo, scheelt ook volgens de GOM (nog lager en hij denkt dat je soort van ultiem wilt koelen en gaat dan harder blazen..)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Harvest2002 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Volgens mij niet. Je kunt wel zien hoe ver je opgeladen bent. Maar dan moet het wel goed werken! Dat doet het bij mij iig op dit moment niet. In het begin wel. Kan zijn dat ze nieuwe functionaliteiten toevoegen en dat dit nog niet soepel loopt.
Bij mij werkt hij wel vandaag de kia app nog geen verstoringen.

e-niro en e-kona

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rob313

rob313

Goed nieuws de e-kona gaat ook geleverd worden volgende week dinsdag reserveringsnummer 2018-1126 kleur rood

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 20-09 13:11
@pevano : lease aanbieding : vreemd, kona premiums maar geen stuurwielverwarming? waar komen die dan vandaan.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Mysth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Ik sta nog niet op het lijstje maar ik heb in Januari via LM een Kona (Ceramic Blue) besteld: nr 2019-112 - verwacht Mei 2019. De dealer gaf toen aan dat er 1 jaar levertijd op zit als ik zelf zou bestellen.
Dit klinkt meer als een productie slot dat ze nog over hadden van misschien een geannuleerde order. Mijn nummer is 2019-1134 en besteld 4 sept vorig jaar met een leveringstermijn richting nov/dec 2019. Weet niet of dat ondertussen is bijgesteld. Als ik er naar vraag is er namelijk niets veranderd. Is geen touw aan vast te knopen bij Hyundai.
Krijg betere indruk bij KIA het zusterbedrijf van Hyundai. Als ik dit van te voren had geweten had ik alleen al om deze reden voor een e-niro gegaan.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@electrons, Heel vreemd die produktie nummers. jij 4/9 2019-1134 (nov/dec) wij 5/9 2018-2107 (augustus) Ra ra ra, ik snap het niet. ga binnenkort wel effe koppie koffie drinken bij dealer en nummer checken. Er is nml een ordernummer, dealernummer en produktienummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

rob313 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:26:
Goed nieuws de e-kona gaat ook geleverd worden volgende week dinsdag reserveringsnummer 2018-1126 kleur rood
Coole kleur :+ (die krijg ik ook). Zou je wat foto's willen maken als je hem hebt? Nog weinig gezien in het rood.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:32
rob313 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Bij mij werkt hij wel vandaag de kia app nog geen verstoringen.
Ok. Bedankt voor de info. Dan moet het dus met Mijn auto/account te maken hebben. Kreeg gisteren ook een email dat ze een account voor mij hadden aangemaakt maar ik had er al 1. Wellicht is dat de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
3_s schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Als je in de Kona zit met contact uit en radio aan, geeft hij vrij snel een signaal dat dit de batterij leeg trekt en valt hij uit.
Heb ik soms als ik stop, contact uit zet en nog even bezig ben voor ik uit stap. Radio speelt dan nog verder (tot je de deur opent).
Dank je voor je feedback! Hoe lang duurt het ongeveer voor je een dergelijke melding krijgt? De console gaat dan gewoon uit of de hele auto?

na uit zetten (off) en blijven zitten zal volgens het boekje het volgende moeten gebeuren:
  • 5 minuten hud retracts
  • 5 minuten lampen buiten uit
  • 10 minuten ramen werken niet meer
  • 10 minuten sunroof werkt niet meer
  • 20 minuten lampen binnen uit
  • 20 minuten defroster uit
Dat is dan ook alle info die er in staat...

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Electrons schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Dit klinkt meer als een productie slot dat ze nog over hadden van misschien een geannuleerde order. Mijn nummer is 2019-1134 en besteld 4 sept vorig jaar met een leveringstermijn richting nov/dec 2019. Weet niet of dat ondertussen is bijgesteld. Als ik er naar vraag is er namelijk niets veranderd. Is geen touw aan vast te knopen bij Hyundai.
Krijg betere indruk bij KIA het zusterbedrijf van Hyundai. Als ik dit van te voren had geweten had ik alleen al om deze reden voor een e-niro gegaan.
Ja dat denk ik ook, gelukje dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
nessio schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:30:
@electrons, Heel vreemd die produktie nummers. jij 4/9 2019-1134 (nov/dec) wij 5/9 2018-2107 (augustus) Ra ra ra, ik snap het niet. ga binnenkort wel effe koppie koffie drinken bij dealer en nummer checken. Er is nml een ordernummer, dealernummer en produktienummer.
Kan misschien nog met de gekozen kleur te maken hebben. Ik heb pulse red. Dat er een beetje verschil zit tussen orders begrijp ik nog wel maar afhankelijk tot hoever de 2018 nummers lopen (zie 2018-3718 in openings topic staan) zit er zomaar even een paar duizend verschil tussen met 1 orderdag verschil? Ikke nie begrijpe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

Harvest2002 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ok. Bedankt voor de info. Dan moet het dus met Mijn auto/account te maken hebben. Kreeg gisteren ook een email dat ze een account voor mij hadden aangemaakt maar ik had er al 1. Wellicht is dat de reden.
In de app werkt bij mij alleen niet zoek laadstation, gebruik een android.

en voor je ritten moet je eerst via het menu naar mijn ritten

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 06:59
nessio schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:26:
@pevano : lease aanbieding : vreemd, kona premiums maar geen stuurwielverwarming? waar komen die dan vandaan.
Het zou een gezamelijke inkoop zijn van Terberg Leasing en Business Lease, idd apart verhaal van die stuurverwarming.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Hij is er hoor! De Hyundai Kona Electric in Galactic Grey:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t52FsJVl.png

Wel jammer dat hij afgeleverd is met 90km bereik op de teller (kwam vanuit Zwolle naar Rotterdam), maar gelijk maar aan de lader gehangen. Wat zou ik toch graag op een app kunnen kijken hoever hij is met laden nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 16:33
Echt een gave kleur, veel plezier er mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
psnepvangers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:55:
[..]
:9~ Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSSL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:54
psnepvangers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:55:
[Afbeelding]

Wel jammer dat hij afgeleverd is met 90km bereik op de teller (kwam vanuit Zwolle naar Rotterdam), maar gelijk maar aan de lader gehangen. Wat zou ik toch graag op een app kunnen kijken hoever hij is met laden nu...
Kijk! Veel plezier! Mijne wordt volgende week dinsdag geleverd, ook in Galactic Grey. Hoop dat ik meer dan 90km bereik mee krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
kdeboois schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Volgens https://abetterrouteplanner.com gaat mijn ritje Amsterdam <-> Maastricht in totaal 4 uur en 52 minuten duren inclusief 41 minuten laadstop.

FastNed Route geeft 5 uur en 24 minuten aan. Daar zie je alleen dat ze een laadstop doen van 64% naar 91% en bij de laadcurve is te zien dat het tot 70% het snelst gaat.
Die hoef je toch niet te plannen? Je rijd naar Maastricht (haal je makkelijk) en op de terugweg ergens een fastned (of vlak voor Maastricht op de heen weg als je op de terugweg niet wil laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Die hoef je toch niet te plannen? Je rijd naar Maastricht (haal je makkelijk) en op de terugweg ergens een fastned (of vlak voor Maastricht op de heen weg als je op de terugweg niet wil laden).
Blijft toch echt zonde dat er geen 3-fase lader in zit, met een 11kW / 22kW paal zat je dan zo vol..
Had er best 1000/1500 euro meer voor willen betalen als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raugustijn
  • Laatst online: 27-05-2021
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Blijft toch echt zonde dat er geen 3-fase lader in zit, met een 11kW / 22kW paal zat je dan zo vol..
Had er best 1000/1500 euro meer voor willen betalen als optie.
Ja, wat mij betreft zit dit samen met een echte app en een trekhaak in de top van de "most wanted unavailable features"

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
prettig schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Als je, zoals je aangeeft, al weet dat je naar een fastned charger moet is het handig om te kijken waar ze zitten en of er een backup is (voor het geval hij helemaal bezet is en je wilt niet wachten).

Ik vraag me dus af in hoeverre je het echt kan plannen. Ik heb alleen nog maar proefrit ervaring. Voor de rest moet ik het met jullie feedback en internet filmpjes doen.

Stel, ik rij onverwachts een heel eind achter een vrachtwagen, dan ziet mijn range er heel anders uit en kan ik die eerste charger makkelijk skippen. De enige planner die daar rekening mee kan houden ben jezelf tijdens het rijden, en de ingebouwde navi. (Krijgt een navi via androidauto/carplay ook de baterij en soc stats door? zo ja, doen apps daar wat mee?)

Van die ingebouwde navigatie heb ik echter nog niet zo veel kunnen vinden. Geeft deze geschikte stops aan tijdens het rijden? Of is het meer een lijst met chargers in de omgeving / langs de route?

Edit:
Ik vraag dit mbt. de Kona, maar voor de e-Niro is het natuurlijk net zo interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Wackerstamfer op 21-01-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 01:41
Mysth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:47:
[...]Als je, zoals je aangeeft, al weet dat je naar een fastned charger moet is het handig om te kijken waar ze zitten en of er een backup is (voor het geval hij helemaal bezet is en je wilt niet wachten).

Ik vraag me dus af in hoeverre je het echt kan plannen. Ik heb alleen nog maar proefrit ervaring. Voor de rest moet ik het met jullie feedback en internet filmpjes doen.

Stel, ik rij onverwachts een heel eind achter een vrachtwagen, dan ziet mijn range er heel anders uit en kan ik die eerste charger makkelijk skippen. De enige planner die daar rekening mee kan houden ben jezelf tijdens het rijden, en de ingebouwde navi. (Krijgt een navi via androidauto/carplay ook de baterij en soc stats door? zo ja, doen apps daar wat mee?)

Van die ingebouwde navigatie heb ik echter nog niet zo veel kunnen vinden. Geeft deze geschikte stops aan tijdens het rijden? Of is het meer een lijst met chargers in de omgeving / langs de route?
De Niro navigatie heeft alleen snellader informatie dat weet ik zeker en geeft aan op de nav display waar je de dichtstbijzijnde hebt. Althans daar leek het gisteren op, maar ik heb er niet echt op gelet. Kom ik nog op terug ;)

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:41

3_s

@Banjy Bij mij valt het aandampen (tot nu toe) mee. Maar je kan idd ook enkel op blazen zetten: gewoon 'heat' uitzetten.

@Mysth Geen idee hoe lang juist voor de melding komt, zal eens proberen te timen (als ik er volgende keer aan denk …)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Mysth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:47:
[...]

Edit:
Ik vraag dit mbt. de Kona, maar voor de e-Niro is het natuurlijk net zo interessant.
Ja laders langs de route (met indicator die aangeeft wanneer de volgende komt, nog niet mee getest overigens) en nee hij geeft niet aan bij welke je moet stoppen.

Maar dit is al handig en verder in NL gewoon rijden en als je op 25% zit kijken of je een snellader nodig hebt of dat je het haalt tot bv. thuis om daar te laden. Mijn vriendin rijdt er meeste van de tijd in en die is daar helemaal niet mee bezig, dus simpel houden: 25% en dan kijken verder gewoon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn dealer gaf aan dat er illegaal wel een app te downloaden is voor de kona, weet iemand hier wat info over? Kan alleen de app Hyundai Auto Link vinden maar kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
prettig schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:15:
[...]

Ja laders langs de route (met indicator die aangeeft wanneer de volgende komt, nog niet mee getest overigens) en nee hij geeft niet aan bij welke je moet stoppen.

Maar dit is al handig en verder in NL gewoon rijden en als je op 25% zit kijken of je een snellader nodig hebt of dat je het haalt tot bv. thuis om daar te laden. Mijn vriendin rijdt er meeste van de tijd in en die is daar helemaal niet mee bezig, dus simpel houden: 25% en dan kijken verder gewoon rijden.
>:) dan zal ik mijn vriendin de 25% regel ook maar uitleggen _/-\o_ held

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:29:
mijn dealer gaf aan dat er illegaal wel een app te downloaden is voor de kona, weet iemand hier wat info over? Kan alleen de app Hyundai Auto Link vinden maar kun je hier iets mee?
nee, maar zoek even hier .... heb ergens gepost wie er mee bezig is en wat al kan.
Maar aansturen kun je voorlopig helemaal vergeten, puur uitlezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Voor diegene die echt alle snelladers up to date willen hebben in hun KIA navigatie.
Kijk eens op: goingelectric

Het grote voordeel van deze site is dat je zelf kunt selecteren op snelheid in kw/h, soort stekkers en van welke providers je lid bent. Vervolgens kun je het geheel downloaden als *.gpx en uploaden met usb in je navigatie.

Wil je eerst online kijken hoe het er op een kaart uitzien dan kun je dat doen bij: gps visualizer

Going electric is trouwens ook een erg goede en betrouwbare routeplan site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:29:
Geen idee of de dealer de Duitse evnotify bedoeld, maar als je een beetje van hobbien houd kan je hele leuke realtime info krijgen, dit is nu terwijl mijn auto aan het laden is..

Je hebt een Bluetooth ODBII Dongle nodig (5 dollar) en een simpele Android telefoon met het kleinste internet abo dat je kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZEvc2IouKAGqpIqEoIXer727/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
JoebarRC schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:51:
[...]
Je hebt een Bluetooth ODBII Dongle nodig (5 dollar) en een simpele Android telefoon met het kleinste internet abo dat je kan krijgen.

[Afbeelding]
Zoveel ruimte is er niet toch? Heb je zoiets?
https://nl.aliexpress.com...-45f4-8331-dcc415bb4f5d-0

Je hebt die android phone + databundel nodig om je gegevens te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
JoebarRC schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:51:
[...]

Geen idee of de dealer de Duitse evnotify bedoeld, maar als je een beetje van hobbien houd kan je hele leuke realtime info krijgen, dit is nu terwijl mijn auto aan het laden is..

[Afbeelding]
Welke app is dit? Lijkt op een iphone namelijk en de EVNotify app werkt alleen op Android?

EDIT: Ik zie dat dit een website is waar je op ingelogd bent: https://public.asw.io/evqebtify/ ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JSSL op 21-01-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

JSSL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:05:
[...]

Welke app is dit? Lijkt op een iphone namelijk en de EVNotify app werkt alleen op Android?

EDIT: Ik zie dat dit een website is waar je op ingelogd bent: https://public.asw.io/evqebtify/ ;)
En het is volgens mij ook geen iPhone als je goed kijkt ;)
Om status te bekijken maakt device niet uit, maar je hebt een Android telefoon nodig die je in de auto laat liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-01-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
En de Kona staat inmiddels aan de openbare laadpaal! Waar ik nog benieuwd naar was, de Smoov app geeft aan dat ik deze laadpaal 11kW levert. Met de Kona eraan kom ik echter tot 4,3kW. Is dit omdat hij het normale en niet het snellaadtarief pakt, of omdat de Kona maar 1 fase gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSSL
psnepvangers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:03:
En de Kona staat inmiddels aan de openbare laadpaal! Waar ik nog benieuwd naar was, de Smoov app geeft aan dat ik deze laadpaal 11kW levert. Met de Kona eraan kom ik echter tot 4,3kW. Is dit omdat hij het normale en niet het snellaadtarief pakt, of omdat de Kona maar 1 fase gebruikt?
Volgens mij in verband met 1-fase. (Correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
psnepvangers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:03:
11kW = 3 fase = 3x16A = 3x3.6kW = 10.5kW

Kona heeft 1-fase lader (maar wel max 32A) = 1x 7.2kW

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
maar hij laad 4,3 kw, dus die paal kan meer aan dan 11kw......(17kw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
prettig schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:22:
maar hij laad 4,3 kw, dus die paal kan meer aan dan 11kw......(17kw).
Misschien is het stiekum 3x20A ipv 3x16A die paal. Op 20A klopt het met wat je dan ziet aan vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Mysth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:02:
[...]

Past een dergelijk dongle in de ODB poort in de kona of moet er zowie een klepje permanent wijken hiervoor in het dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
Mysth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:02:
[...]

Ja die dongle, kan je nog wel goedkoper vinden hoor. en ruimte: ik heb de plug los geklikt en er een odb2 kabel aangezet met een schakelaar. Dan op de Android het tasker programma die continue kijkt of de odbii dongle beschikbaar is -> start evnotify en start mobile data.
Er is permanente 12v beschi8kbaar op pen 16 van de odbii, die gebruik ik voor de Android telefoon van spanning te voorzien.

Databundel is inderdaad voor remote view nodig, ik heb een xs4all gratis 500mb kaart, gebruik iets van 2-3Mb per laadsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:12:
[...]

En het is volgens mij ook geen iPhone als je goed kijkt ;)
Om status te bekijken maakt device niet uit, maar je hebt een Android telefoon nodig die je in de auto laat liggen.
Remote is een iphone, de logger in de auto nu nog een Android telefoon. iOS wordt aan gewerkt en ook een versie voor een pi zero is in the Works..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij dealer geweest ze gingen begin volgende een mail rondsturen dat de kona elektric 800 euro duurder wordt ongeacht de prijs op de opdrachtbevesting,kon ook nog niets zeggen over de levertijd, opdrachtbevesting getekend 07-09-2018🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hoorde zojuist op de radio dat ze containers uit zee aan het vissen zijn, je weet wel, die van de boot gevallen zijn in de storm. Op zich niet bijzonder, maar die boot heeft ook in Korea aangelegd. Dat niet alleen, ze visten vandaag een Kia uit het water, die uit een container van die boot was gevallen. Zou het een e-Niro zijn?

Een andere container bevatte vooral batterijen, auto batterijen wel te verstaan (zo te horen).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 23:11
Morgen op gaspedaal als occasi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Bedankt @prettig/@_eLMo_/@Electrons. Maakt een hoop duidelijk.

Hopelijk morgen genoeg opgeladen om van hier naar Echt te rijden (175 km). Wel een goede eerste testrit!

Ik moet wel zeggen, het rijdt wel enorm relaxed... Nu al geen zin meer om met 130/140 km/u over de snelweg moeilijk te gaan doen. Al is af en toe wegtrekken bij het stoplicht wel leuk natuurlijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:27:
Hoorde zojuist op de radio dat ze containers uit zee aan het vissen zijn, je weet wel, die van de boot gevallen zijn in de storm. Op zich niet bijzonder, maar die boot heeft ook in Korea aangelegd. Dat niet alleen, ze visten vandaag een Kia uit het water, die uit een container van die boot was gevallen. Zou het een e-Niro zijn?

Een andere container bevatte vooral batterijen, auto batterijen wel te verstaan (zo te horen).
Haha, nee containers zijn niet efficiënt om 6000 auto’s snel mee te vervoeren. Is misschien een losse import geweest.

Je ziet de klep aan de achterkant waarmee ze in sneltreinvaart naar buiten worden gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
Iemand al enig idee wat je ongeveer aan KwH per jaar verbruikt met zo’n 40.000km per jaar? Moet een nieuw energiecontract namelijk ;)
Of is er een site om dit te bepalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:50

elmo1

Kona Electric jan-2019

JSSL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:20:
Iemand al enig idee wat je ongeveer aan KwH per jaar verbruikt met zo’n 40.000km per jaar? Moet een nieuw energiecontract namelijk ;)
Ga je al die kWh thuis laden, dan reken met ongeveer 18 tot 20 kWh per 100 km. dan kom je op 8000kWh uit ongeveer, zonnepanelen indien mogelijk is dan zeer interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

JSSL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:20:
Heb daar toevallig vandaag ook over na zitten denken. Ik reken op 20kWh/dag, 300 dagen/jaar verbruik en gok 2/3 van die hoeveelheid thuis te laden, geen idee of dat klopt, hangt ook af of er nog tientallen palen bij gaan komen op de zaak (de verhouding paal:auto is een beetje scheef geworden sinds eind vorig jaar..).
4000 kWh dus, maar zal eerder 3000kWh zijn denk ik..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• herraldm
  • Laatst online: 17-08-2019
Vandaag mijn e-Niro mogen ophalen bij de dealer. Eerste 50km staan op de teller. Eerste indruk is zeer goed. Lekker warm stuur! Elektrische stoel geheugen is erg fijn. Las ergens dat buitenspiegels zich ook aanpassen. Dat zou heel mooi zijn. Moet dat nog uitproberen. Nu ben ik aan het kijken naar de connected services. Ik heb de mijn Kia app en daar staat mijn auto in. Maar niks over de status van de auto. Waar moet ik dat activeren ??
Erg vreemd dat ik nu een module met sim in de auto heb. Maar dat de TomTom live gegevens via de hotspot van de telefoon moeten gaan. Beetje houtje touwtje.
Ook even wennen is de lane keeping Assistant. Op een smalle buitenweg moet je bij tegenliggers over de onderbrokenstreep aan de rechterkant om goed langs elkaar te gaan. De Niro vindt dat niet fijn en stuurt dan tegen.
Morgen staat meteen een rit van 170km op de planning. Kijken hoe dat gaat met de range. Thuis lader geeft 3.1kw. Dat is niet echt snel. We gaan het zien.
Foto komt wel.
Gr
Herrald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Vanochtend wel even naar binnen staan gluren bij de grijze Kona die bij InterXion AMS5 stond :) zo naast de Auris toch wel een serieus stukje kleiner...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• herraldm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
LKA zou onder de 50km/u niet meer mogen werken! Dus op buitenweg snelheid verlagen bij passeren dan ben je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
nessio schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:01:
LKA zou onder de 50km/u niet meer mogen werken! Dus op buitenweg snelheid verlagen bij passeren dan ben je er vanaf.
Je kan het toch ook gewoon met een knopje uit zeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herraldm
Mysth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:02:
[...]

Je kan het toch ook gewoon met een knopje uit zeten?
Dat kan inderdaad. Heb ik 5 jaar lang moeten doen met de outlander. Die piepte iedere keer als ik de lijn over ga.
Merkte ook dat bij lagere snelheid niet tegengestuurd wordt.
Deze weg kom ik heel veel. Dus had gehoopt dat ik niet meer iedere keer het knopje hoefde te bedienen. Ach ja als dat alles is.
Heeft iemand tips hoe ik de een richting connected app aan dat praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ja, maar dan is het altijd uit O en het het werkt bij de KONA alleen boven de 60 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@herrald : hoe hard mag je officieel op die weg? 80, want dat dachten ze hier in it Heidenskip ook, tot er een scheepslading boetes werd uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

herraldm schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:07:
[...]

Dat kan inderdaad. Heb ik 5 jaar lang moeten doen met de outlander. Die piepte iedere keer als ik de lijn over ga.
Merkte ook dat bij lagere snelheid niet tegengestuurd wordt.
Deze weg kom ik heel veel. Dus had gehoopt dat ik niet meer iedere keer het knopje hoefde te bedienen. Ach ja als dat alles is.
Heeft iemand tips hoe ik de een richting connected app aan dat praat krijg?
De app zal morgen of overmorgen werken, de dealer heeft hem aangemeld en kia activeert hem bij mij na 2 dagen werkte hij na 1 dag kon ik er wel in maar de data was toen nog leeg.

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
herraldm schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:17:
Ook even wennen is de lane keeping Assistant. Op een smalle buitenweg moet je bij tegenliggers over de onderbrokenstreep aan de rechterkant om goed langs elkaar te gaan. De Niro vindt dat niet fijn en stuurt dan tegen.
Dit had ik tijdens mijn proefrit ook al ervaren, niet echt fijn. Sowieso vond ik het niet echt een fijn systeem, ik zou het in de meeste gevallen uit zetten.

Veel plezier met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

Poekoek schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:12:
[...]

Dit had ik tijdens mijn proefrit ook al ervaren, niet echt fijn. Sowieso vond ik het niet echt een fijn systeem, ik zou het in de meeste gevallen uit zetten.

Veel plezier met je auto.
Valt wel mee hij trekt niet hard aan het stuur binnen paar dagen weet je niet beter, ik had een ampera-e en die reageerde wel agressief als je het stuur niet goed vast had, de niro is perfect met corrigeren.

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Tja, ik vind het dan niet zoveel toevoegen. Volgens mij kan ik dat beter dan dat systeem wat dus foutief corrigeert. Ik zou het hooguit bij ritten in de avond aanzetten waarbij vermoeidheid een rol kan gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Het is een kwestie van wennen net als rijden met acc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
Stoere bak in het zwart
Heb je ook nog foto’s van de zij en achterkant
Heb hem zelf ook in het zwart besteld maar bog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik kan je kenteken nog steeds lezen op die afbeelding (als je in een hoek naar je monitor kijkt). Misschien nog even aanpassen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Vandaag ook de eNiro opgehaald. Super blij en ook vandaag (net als tijdens de proefrit) weer blij verrast met de ruimte in en algehele robuustheid van de auto.

Het opendak wat erin is gezet (after market, Webasto 735) zit er ook erg strak in. En, nog zat ruimte voor 't hoofke. Ben 1.90m , maar er is nog zo'n 4 cm ruimte en ik kan nog behoorlijk wat zakken met de stoel als ik zou willen.

Foto's in zonsondergang:

https://drive.google.com/...hftZkhDRdyEj59NHjGlxPVGtb

https://drive.google.com/...aLYUAaSX/view?usp=sharing

Morgen staat mij ook een wat langere trip te wachten (ruim 200km).... ik ben benieuwd :)

edit: foto's invoegen blijkt lastiger dan gedacht... haha

[ Voor 28% gewijzigd door magic31 op 21-01-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Inmiddels op 750km sinds afgelopen donderdag - acc maakt alles een stuk relaxter. Helaas vandaag van achter aangetikt in de file... Dus bumper zal gerepareerd moeten worden :(

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mirabis schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:15:
Inmiddels op 750km sinds afgelopen donderdag - acc maakt alles een stuk relaxter. Helaas vandaag van achter aangetikt in de file... Dus bumper zal gerepareerd moeten worden :(
Ah wat zonde! Bij een goed schadeherstelbedrijf laten doen, dan zie je er straks niks meer van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
magic31 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:59:
Vandaag ook de eNiro opgehaald. Super blij en ook vandaag (net als tijdens de proefrit) weer blij verrast met de ruimte in en algehele robuustheid van de auto.

Het opendak wat erin is gezet (after market, Webasto 735) zit er ook erg strak in. En, nog zat ruimte voor 't hoofke. Ben 1.90m , maar er is nog zo'n 4 cm ruimte en ik kan nog behoorlijk wat zakken met de stoel als ik zou willen.

Foto's in zonsondergang:

Morgen staat mij ook een wat langere trip te wachten (ruim 200km).... ik ben benieuwd :)

Mag ik vragen wat het kostte om het open dak er in te laten zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekerk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-11-2022
magic31 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:59:

Foto's in zonsondergang:

De blauwe accenten, zijn die los te halen ? Dit gaat op zeker zwart gewrapt worden hier. Vette bak zo hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
Als je een sunroof wilt hebben kan je ook overwegen om de e-Niro in Duitsland te bestellen. Daar is het een optie van €600. Bovendien zit daar standaard 230v aansluiting bij de achterbank op bij de duurste uitvoering.

Levertijden zijn 6 maanden daar zag ik toevallig in een advertentie.

Ik denk zelfs dat dit big business gaat worden voor autobedrijven. Zie nu al “EU” modellen e-Niro’s en Konas geadverteerd staan voor €49.999 op AutoScout24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2023

MikeyC

Infiltrate Mapper

Trackerfire schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:22:
De openingspost is opgeruimd, opgeschoond en een stuk overzichtelijker gemaakt. De verwachte leverdata zijn nu hierin opgenomen. Wil je zaken toegevoegd hebben aan de openingspost, meldt het dan gerust via DM. De komende tijd zal ik het forum doorakkeren om interessante berichten te pinnen zodat er makkelijk naar handige informatie van onze mede forumleden gezocht kan worden.
@Trackerfire Je hebt mijn DMs denk ik niet gelezen aangezien ik niet in het lijstje sta?
Hier is de e-Niro ook eindelijk doorbesteld; 24-12 op "bestellen" geklikt in de portal van Leaseplan, vandaag uiteindelijk bevestiging dat de verwachte levering in week 49 zal zijn bij een Kia dealer in Helmond. Geen idee hoe de dealer bepaald wordt eigenlijk, ik woon in Zeeland.
@Schimanski81 Interessant. Bij mij precies het zelfde verhaal. Er is gekozen voor Helmond omdat klanten erg tevreden over die dealer zijn, aldus Leaseplan. De auto wordt uiteindelijk bij je bezorgd.

Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar mijn (en jouw) reserveringsnummer en de uiteindelijke levertijd.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyC op 22-01-2019 01:25 ]

<insert sig here>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
  • Laatst online: 30-11-2024
@ prettig:
Gisteren viel het verbazingwekkend mee. Heenweg zoveel mogelijk 130 gereden op een stuk van 94km. ""verbruik was ongeveer 105km. Terug zoveel mogelijk 120 km/h gereden. zelfde resultaat.
start met 342km op de teller (vol geladen)
eind heenrit 245 km

start terugrit 245km
eind terugrit 142km
prettig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:06:
[...]

Kona of Niro ?
SOC bij vertrek ? (100%)
SOC bij aankomst ?
Dus wat was de range bij 130kmh en hoeveel soc heb je verbruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Mirabis schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:15:
Dat vind ik een nadeel van de ACC. Er wordt soms geremd terwijl ik het niet verwacht (en fors ook). Dat betekend dat achterliggers daar rekening mee moeten houden. Bij het naderen van stoplichten en files zet ik dan ook altijd de cruise control uit om wat gelijkmatiger tot stilstand te komen. For the record: natuurlijk is de persoon die achterop rijdt fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
canth schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:02:
[...]

Dat vind ik een nadeel van de ACC. Er wordt soms geremd terwijl ik het niet verwacht (en fors ook). Dat betekend dat achterliggers daar rekening mee moeten houden. Bij het naderen van stoplichten en files zet ik dan ook altijd de cruise control uit om wat gelijkmatiger tot stilstand te komen. For the record: natuurlijk is de persoon die achterop rijdt fout!
Slecht werkende ACC's zijn wel veroorzakers van spookfiles. Mensen die zelf op die manier remmen natuurlijk ook. Jammer, had gehoopt dat moderne systemen er juist voor gingen zorgen dat er minder abrupt geremd wordt, en daarmee files minder snel zouden ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Z___Z schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:06:
[...]

Slecht werkende ACC's zijn wel veroorzakers van spookfiles. Mensen die zelf op die manier remmen natuurlijk ook. Jammer, had gehoopt dat moderne systemen er juist voor gingen zorgen dat er minder abrupt geremd wordt, en daarmee files minder snel zouden ontstaan.
Werkt niet zolang er mensen “handmatig” doorheen proppen. In NL houden we extreem weinig afstand in de spits, dat is fijn voor de doorstroming maar biedt weinig ruimte voor foutjes.
De ACC houdt dan relatief teveel afstand tot de voorganger wat als een rode lap werkt op anderen om in te duiken, met een remactie van de ACC tot gevolg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x2n
  • Laatst online: 29-04 17:28
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:10:
[...]

Werkt niet zolang er mensen “handmatig” doorheen proppen. In NL houden we extreem weinig afstand in de spits, dat is fijn voor de doorstroming maar biedt weinig ruimte voor foutjes.
De ACC houdt dan relatief teveel afstand tot de voorganger wat als een rode lap werkt op anderen om in te duiken, met een remactie van de ACC tot gevolg..
Zoveel mogelijk rechts houden en dan het liefst achter een vrachtwagen in de file. Hufters hebben vaak geen zin om achter een vrachtwagen te duiken ook al valt daar een gat. Sowieso is de rechterbaan lava voor de meeste testosteron rijders, kijk maar eens hoe snel ze van de linkerbaan naar de uitvoegstrook duiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:10:
[...]

ACC kan er wel op anticiperen. Volgens de autopers doet de ACC van Mercedes dit wel goed. Als iemand in een gat voor je duikt kijkt de ACC of diegene voldoende snelheid heeft en vertraagt geleidelijk tot het weer een normaal gat is.
Ik rij zelf ook op een groter dan de gemiddelde afstand in Nederland, maar ik rij wel door. Ik vind het dan ook geen probleem dat iemand in het gat voor me gaat rijden. Dat is toch normaal en doe ik zelf ook. Het zijn de mensen die opgefokt rijden en alles eraan doen om niemand er tussen te laten die op de linker rijbaan files laten ontstaan. Daarnaast zijn het de mensen die te lang wachten met wegrijden als het weer begint te rijden die ervoor zorgen dat files niet snel oplossen. Maarja wordt een beetje of-topic zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psnepvangers
Nou, eerste flinke rit zit erop van Bergen op Zoom naar Echt, 175km... Nog 174km over! Helaas is hier wel de enige laadpaal in de buurt bezet... Hopen dat de Smoov app Monitoring redelijk werkt en mij op de hoogte houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:46:
[...]

ACC kan er wel op anticiperen. Volgens de autopers doet de ACC van Mercedes dit wel goed. Als iemand in een gat voor je duikt kijkt de ACC of diegene voldoende snelheid heeft en vertraagt geleidelijk tot het weer een normaal gat is.
Ik rij zelf ook op een groter dan de gemiddelde afstand in Nederland, maar ik rij wel door. Ik vind het dan ook geen probleem dat iemand in het gat voor me gaat rijden. Dat is toch normaal en doe ik zelf ook. Het zijn de mensen die opgefokt rijden en alles eraan doen om niemand er tussen te laten die op de linker rijbaan files laten ontstaan. Daarnaast zijn het de mensen die te lang wachten met wegrijden als het weer begint te rijden die ervoor zorgen dat files niet snel oplossen. Maarja wordt een beetje of-topic zo.
Er was ergens een knop op reactiesnelheid te verlagen dacht ik. Vanavond even kijken - op m'n dashcambeelden leek de abruptheid van het remmen wel mee te vallen.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Oef... Krijg je netjes een melding via Smoov dat er een laadplek beschikbaar is... Stap je in om er te gaan staan, komt er net een GTE aanrijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSSL
psnepvangers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:10:
Oef... Krijg je netjes een melding via Smoov dat er een laadplek beschikbaar is... Stap je in om er te gaan staan, komt er net een GTE aanrijden...
Waarschijnlijk had diegene dezelfde melding gekregen ;) Wel lastig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
JSSL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Waarschijnlijk had diegene dezelfde melding gekregen ;) Wel lastig zo.
Ja, dat wordt nog de grootste uitdaging, of in ieder geval wennen. Dan maar bij Fastned straks aan de snelweg laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

psnepvangers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Ja, dat wordt nog de grootste uitdaging, of in ieder geval wennen. Dan maar bij Fastned straks aan de snelweg laden.
Of iets langzamer naar huis rijden, zou net moeten kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Of iets langzamer naar huis rijden, zou net moeten kunnen :+
Ga ik toch niet riskeren! 174km bereik, en een rit van 175km. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

psnepvangers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Nja, ik zou het proberen, en als je het dan net niet lijkt te halen, even kort bij de fastned stoppen.

* Hoogie2004 denkt iig dat hij het zo zou doen, auto komt pas over een week of 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
psnepvangers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Gewoon fastned, precies een kopje koffie, heel korte stop maar. Je bent nu al meer tijd kwijt geweest met het op en neer rijden naar de laadpaal !

[ Voor 13% gewijzigd door prettig op 22-01-2019 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
prettig schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:35:
[...]

Gewoon fastned, precies een kopje koffie, heel korte stop maar. Je bent nu al meer tijd kwijt geweest met het op en neer rijden naar de laadpaal !
Dat was ik ook wel van plan ;) het zal wel druk genoeg onderweg zijn vanmiddag met de sneeuw. Ik moet wel zeggen dat een EV wel zorgt dat je een stuk meer ontspannen en rustiger gaat rijden. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00
psnepvangers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:10:
Ik zou in het vervolg gewoon netjes aan de GTE vragen of je mag opladen want jij bent volledig electrisch. Heb het 1x gedaan bij een Golf GTE en die had er begrip voor en haalde hem weg. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Khayma schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:59:
[...]

Ik zou in het vervolg gewoon netjes aan de GTE vragen of je mag opladen want jij bent volledig electrisch. Heb het 1x gedaan bij een Golf GTE en die had er begrip voor en haalde hem weg. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Dat is een goede, ga ik de volgende keer zeker doen. Die GTE kan er toch niet al te ver mee komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
bomajo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Mag ik vragen wat het kostte om het open dak er in te laten zetten?
Ik heb er 2000 euro voor afgetikt. Als het hier (in Nederland) als optie had kunnen worden geleverd, dan was het denk ik de helft van dat bedrag geweest (bij Kona NL is de optie dacht ik rond de 1000).

Wel via de dealer geregeld zodat het als optie in de offerte is opgenomen de dealer mijn aanspreekpunt is.

Inbouw is uitgevoerd door een gecertificeerd bedrijf in Amsterdam (daardoor ook 3 jaar garantie vanuit Webasto).
Dat zie je in het resultaat terug: strak ingebouwd en alsof het zo vanuit de fabriek geleverd is. Stoffe delen (zoals het zonnescherm) zijn in dezelfde kleur als de hemel waardoor het 1 geheel is. Kan wel wat foto's plaatsen als jullie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
koekerk schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:03:
[...]

De blauwe accenten, zijn die los te halen ? Dit gaat op zeker zwart gewrapt worden hier. Vette bak zo hoor !
Thanks!

Of ze los te halen zijn, niet dat ik zo zie...

Ik vind het juist wel geinig & gaaf staan! Niks meer aan doen zeg ik!

Toevallig (of niet, haha) zijn dat ook de kleuren in mijn bedrijfs logo. :P

[ Voor 5% gewijzigd door magic31 op 22-01-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raugustijn
  • Laatst online: 27-05-2021
magic31 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:01:
[...] Kan wel wat foto's plaatsen als jullie willen.
Graag!

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Liesjuuh2106
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-01-2021
Ik werd vanochtend gebeld door de dealer (Dordrecht) dat mijn Kona daar staat! 12 februari wordt de auto mooi thuisbezorgd. Lijkt er inderdaad op dat ze sneller zijn gaan afleveren, want volgens de leasemaatschappij zou deze pas in april geleverd worden.

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
Liesjuuh2106 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:18:
Ik werd vanochtend gebeld door de dealer (Dordrecht) dat mijn Kona daar staat! 12 februari wordt de auto mooi thuisbezorgd. Lijkt er inderdaad op dat ze sneller zijn gaan afleveren, want volgens de leasemaatschappij zou deze pas in april geleverd worden.
H-point? En welk reserveringsnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Liesjuuh2106 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:18:
Ahhhhh, nice :)

Nu heb ik ook weer hoop op een snellere levering :+ Kan echt niet meer wachten sinds de proefrit...

Pagina: 1 ... 50 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.