Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
De VESS kan je in principe uitschakelen met een kleine hardware hack. Gewoon zorgen dat die knop een impuls krijgt bij het opstarten of gewoonweg sluit bij het opstarten. Heb 1x iemand gezien die er gewoon een klein stukje karton had tussen gestoken, zowel bij VESS als autohold.

Het uitschakelen van de waarschuwing dat je je handen aan het stuur moet houden is imho not done. Er is een zeer goede reden waarom ze dat doen. LKAS/LFA is geen automatische piloot en moet dan ook zo niet gebruikt worden. Het is een driver assist. Als jij dat uitwenst is dat dus teken dat jij een systeem anders wilt gebruiken dan waar het voor bedoeld is. En wie ga je dan de schuld geven als het toch eens misgaat?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SN3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:33

SN3

Belg

In navolging van mijn vraag hier gisteren contact opgenomen met importeur (Kia Belux).
Antwoord: op de e-niro (elk model dus) is Apple CarPlay standaard inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:55
Iemand een filmpje van het gebruik van de meegeleverde kabelhaspel (ev reel)? Ik kan erg niet mee overweg en laat de kabel na veel gekloot maar los in de kofferbak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

elmo1

Kona Electric jan-2019

rob313 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:02:
Wellicht in het “hidden menu”? YouTube: Ioniq infotainment hidden menu
[/quote]

Moet je wel zeker van je zaak zijn om te gaan veranderen, eerst foto,s maken van de standaard instellingen
In de ioniq werkt dit in de Kona niet, athans in de ioniq is het mij gelukt maar Kona nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

elmo1 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:57:
[...]

In de ioniq werkt dit in de Kona niet, athans in de ioniq is het mij gelukt maar Kona nog niet.
we wachten geduldig af.

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Hamkaaz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:50:
Iemand een filmpje van het gebruik van de meegeleverde kabelhaspel (ev reel)? Ik kan erg niet mee overweg en laat de kabel na veel gekloot maar los in de kofferbak 8)7
Die van mij ligt al uit de auto, extra kabel gekocht die standaard aan de laadpaal thuis hangt en onder de vloer de ande laadkabel gelegd, heb hem nu toch bijna niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Die ligt al op zolder. Onding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

In de e-niro app werkt bij mij in de rit registratie niet de knop filter toepassen.

En ook niet zoek laadpunt, gebruik de android app

meer mensen met hetzelfde probleem

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Hmmm de auto negeert m'n "daluren prioriteit geven" optie en laadt gewoon met 5.7kW vrolijk verder. Zou dat komen omdat de laadtijd 35 uur aangeeft? (Staat op 45% nu... Snap niet waarom het zo lang zou moeten duren). Elke ochtend is hij wel gewoon vol / 90%+

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
  • Laatst online: 30-11-2024
Daar heb je gelijk in. Als er geen auto voor je stopt, dan ga je gewoon door vanwege de cruisecontrol. Inderdaad een dingetje.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:06:
@sander666 ja, de e-Niro schijnt een irritant opstartmuziekje te hebben die ook niet uit kan. Vragen/klagen bij de dealer en hopen op een update die het instelbaar maakt? Of zou er een geheim service menu (of CAN-BUS tool) bestaan om dit soort kleine tweaks mee te doen?
Die check of je handen aan je stuur zijn gaan ze nooit voor je uitschakelen.
Overigens is de LKAS niet zo fraai, mocht je onwel raken of in slaap vallen dan schakelt LKAS uit (met wat gepiep), maar blijft je cruise control vrolijk op snelheid door rijden. Een Tesla zet je in zo'n geval veilig stil op de vluchtstrook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
Ik begrijp wat je zegt en je hebt ook gelijk. Ik heb altijd minimaal 1 hand aan het stuur maar vind het vervelend om om de paar seconden een piepje te horen en een rukje een het stuur te moeten geven. That's all.
Blokker_1999 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:06:
De VESS kan je in principe uitschakelen met een kleine hardware hack. Gewoon zorgen dat die knop een impuls krijgt bij het opstarten of gewoonweg sluit bij het opstarten. Heb 1x iemand gezien die er gewoon een klein stukje karton had tussen gestoken, zowel bij VESS als autohold.

Het uitschakelen van de waarschuwing dat je je handen aan het stuur moet houden is imho not done. Er is een zeer goede reden waarom ze dat doen. LKAS/LFA is geen automatische piloot en moet dan ook zo niet gebruikt worden. Het is een driver assist. Als jij dat uitwenst is dat dus teken dat jij een systeem anders wilt gebruiken dan waar het voor bedoeld is. En wie ga je dan de schuld geven als het toch eens misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
dank voor het proberen. Dat hoef ik dat niet meer te doen. Als iemand anders nog de truc weet :-)
elmo1 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:57:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Gelijk de container in gegooid, kabel onder de vloer (past in de insert bak). Gebruiken hem zelden.
Wie dat bedacht heeft die ev-reel..... onhandig en veel te groot ding.

En er hoort een mooi tasje bij te zitten voor de laadkabel...... zaterdag maar eens vragen waar die is (tasje heb je nog wat aan).

Afbeeldingslocatie: https://www.motoringresearch.com/wp-content/uploads/2018/06/Hyundai_Kona_Electric_05.jpg
of deze...
Afbeeldingslocatie: https://c0.carsie.ie/d43864c90df075c94489ddbe4ca5ffe971e2bd3de4bde15842034d88d9e8da25.jpg

importeur zal wel weer zelf iets bedacht (deal) hebben met die ev-reel (nederlands bedrijf)

[ Voor 33% gewijzigd door prettig op 23-01-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swaluw2 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:59:
Andere e-Niro rijders al de (winter)banden geregeld? Via de dealer of elders laten monteren?
Ik laat er Michelin cross climates onder zetten bij aflevering. Meerprijs was niet hoog en ik ben niet zo van het wisselen en met de Nederlandse winters is dat goed genoeg en rijd prima is mijn ervaring ook in de zomer en de band is redelijk stil. Op mijn Ioniq ook gedaan en daar geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wackmack schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:45:
Hebben Tweakers hun werkgever nog moeten overtuigen ipv een standaard diesel die gebruikelijk is in de detachering / consultancy?

Mocht je het hele land door moeten op een dag ben je idd iets meeer tijd kwijt. Met een snellader zal dat toch max 30 min extra tov een diesel lijkt mij. Een keer extra tanken zou moeten voldoen.
Geen enkel probleem met bestellen, de voorwaarden zijn af en toe nog wel vreemd. Zelfs de voorheen verplichte laadpaal is optioneel geworden.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Mirabis schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:21:
Hmmm de auto negeert m'n "daluren prioriteit geven" optie en laadt gewoon met 5.7kW vrolijk verder. Zou dat komen omdat de laadtijd 35 uur aangeeft? (Staat op 45% nu... Snap niet waarom het zo lang zou moeten duren). Elke ochtend is hij wel gewoon vol / 90%+
Herkenbaar zelfde 'probleem'. Mijn Zappi v1 lader start de eerste paar seconden met een laag vermogen welke binnen 30 seconden het vermogen opschroeft naar 5.7kW. De e-Niro berekent op basis van de eerste paar seconden de laadtijd en derhalve een lange laadtijd. Echter wordt de auto weldegelijk opgeladen met 5.7kW. Heb jij toevallig ook een Zappi lader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12
ArieL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:38:
In de E-Niro zit achter in de kofferbak, aan de kant van de subwoofer, vlak achter de achterzitting en dicht bij de laadvloer, een of ander kapje aan de zijkant. Aangezien mijn auto er nog niet is..Weet iemand of deze open kan en/of wat erachter zit ? Er moet een dubbele 12v aansluiting in de kofferbak gemaakt worden en ik wil tijdelijk -indien mogelijk- even de draden daar uit laten komen totdat de aansluitingingen gemaakt kunnen worden. Daarna zou ik het graag als toegangspunt tot 2 zekeringen voor de aansluitpunten willen gebruiken.. thanks !:)
Achter dat kapje zit bij de Niro Hybrid een nood ontgrendeling van het benzinetankklepje. Maar die heeft de e-niro niet, dus het zal wel leeg zijn daarachter. Denk dat je het daar wel kan realiseren. Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
giancarlo_f schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:18:
[...]

Herkenbaar zelfde 'probleem'. Mijn Zappi v1 lader start de eerste paar seconden met een laag vermogen welke binnen 30 seconden het vermogen opschroeft naar 5.7kW. De e-Niro berekent op basis van de eerste paar seconden de laadtijd en derhalve een lange laadtijd. Echter wordt de auto weldegelijk opgeladen met 5.7kW. Heb jij toevallig ook een Zappi lader?
Geen idee als het onder "Zappi" valt. Het is deze https://www.flowcharging..../laadpaal-thuis-smart-22/. De paal is softwarematig begrenst op 1x25A (~5.7kW voor de e-Niro). Heb thuis 3x25A dus kon geen volledige 1x32A voor 7.4kW doen :)

Hij begint altijd op 1.3~kW en de berekening blijft daarop hangen... jammer want daluren kosten me 0.19548 eur i.p.v. 0.21357 eur

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
giancarlo_f schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:18:
[...]

Is bekend probleem en ook fix voor (voor de zappi)..... google even youtube kanaal van ev-puzzle (kona maar idem niro).
Probleem doet zich waarschijnlijk voor met elke dynamische lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
prettig schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:14:
[...]

Is bekend probleem en ook fix voor (voor de zappi)..... google even youtube kanaal van ev-puzzle (kona maar idem niro).
Deze gok ik: YouTube: Charging time issue fixed. Kona Electric/Zappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miele-nl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01-2020
prettig schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:21:
[...]

Gelijk de container in gegooid, kabel onder de vloer (past in de insert bak). Gebruiken hem zelden.
Wie dat bedacht heeft die ev-reel..... onhandig en veel te groot ding.

En er hoort een mooi tasje bij te zitten voor de laadkabel...... zaterdag maar eens vragen waar die is (tasje heb je nog wat aan).

[Afbeelding]
of deze...
[Afbeelding]

importeur zal wel weer zelf iets bedacht (deal) hebben met die ev-reel (nederlands bedrijf)
Ik heb zo'n tasje geleverd gekregen, geen ev reel oid. Maar zo te horen moet ik mezelf daar gelukkig mee prijzen :P al is het ook een behoorlijk geklooi om die kabel opgerold daarin te proppen. Misschien had een vaste kabel aan de laadpaal toch wel handiger geweest......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:36
Vraagje voor de mensen met een E-niro, als je gebruikt maar van Apple-carplay, en je hebt dus je telefoon verbonden met een kabeltje met de auto , laad je telefoon ook meteen. Is het dan nog wel verstandig om je telefoon op het oplaadplekje te leggen? krijgt hij dan van 2 punten lading? ik bedoel vanuit de kabel en door middel van inductie, c/q het draadloos opladen? Lijkt me teveel van het goeie? :|

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

prettig schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:14:
[...]

Thx, dat is de oplossing. FIXED ! ! ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

marc4547 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:28:
Vraagje voor de mensen met een E-niro, als je gebruikt maar van Apple-carplay, en je hebt dus je telefoon verbonden met een kabeltje met de auto , laad je telefoon ook meteen. Is het dan nog wel verstandig om je telefoon op het oplaadplekje te leggen? krijgt hij dan van 2 punten lading? ik bedoel vanuit de kabel en door middel van inductie, c/q het draadloos opladen? Lijkt me teveel van het goeie? :|
Ja natuurlijk laadt ie op als je je kabel aansluit! Vraag me juist af of die laadpad nog wat doet als ie al met een kabel is aangesloten, ik verwacht dat draadloos laden niet start zolang ie via kabel kan laden. Telefoons zijn daar ‘slim’ genoeg voor om het laden effectief te laten verlopen.
Ze hebben het hier getest: https://www.zdnet.com/art...hile-its-charging-with-a/ (antwoord is: de telefoon regelt het zelf)
De gast maakt wel rake opmerkingen. Merkt op dat men vroeger met problemen naar de dealer ging en er dan een monteur wat aan ging proberen te doen (want 9 van de 10 keer iets mechanisch). Nu is het steeds vaker software waar men vragen / klachten / problemen heeft. Daar kan de dealer weinig mee. Er zou eigenlijk een ticketsysteem voor de softwareafdeling van de fabrikant moeten komen.
Piepje uitschakelen? -> komt in versie 2.4 volgende maand bij je dealer. Kachel op afstand aan? -> wordt aan gewerkt, tot die tijd: dit is de CAN-bus API voor de enthousiasteling (never going to happen :+)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-01-2019 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSSL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:54
Ik heb inmiddels het kenteken binnen van de LM. Bij mij staat er bij het RDW wel een terugroepactie bij voor de airbag. Het verhaal lijkt dus te kloppen!

[ Voor 4% gewijzigd door JSSL op 24-01-2019 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:46:
[...]

Ja natuurlijk laadt ie op als je je kabel aansluit! Vraag me juist af of die laadpad nog wat doet als ie al met een kabel is aangesloten, ik verwacht dat draadloos laden niet start zolang ie via kabel kan laden. Telefoons zijn daar ‘slim’ genoeg voor om het laden effectief te laten verlopen.
Ze hebben het hier getest: https://www.zdnet.com/art...hile-its-charging-with-a/ (antwoord is: de telefoon regelt het zelf)

[...]

De gast maakt wel rake opmerkingen. Merkt op dat men vroeger met problemen naar de dealer ging en er dan een monteur wat aan ging proberen te doen (want 9 van de 10 keer iets mechanisch). Nu is het steeds vaker software waar men vragen / klachten / problemen heeft. Daar kan de dealer weinig mee. Er zou eigenlijk een ticketsysteem voor de softwareafdeling van de fabrikant moeten komen.
Piepje uitschakelen? -> komt in versie 2.4 volgende maand bij je dealer. Kachel op afstand aan? -> wordt aan gewerkt, tot die tijd: dit is de CAN-bus API voor de enthousiasteling (never going to happen :+)
Draadloos opladen kun je ook uit zetten.

En die gast van evpuzzel...... heeft gelijk en zijn kanaal volgen/like is slim. Tevens melden bij de video dat je dat probleem ook hebt.
Dan komt het op een plek (bij iemand die er actief wat mee doet), tevens kun je het gewoon melden bij de dealer: kijk maar naar deze video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Ik heb eergisteren eindelijk bevestiging gekregen van de dealer dat de leasemaatschappij mijn e-Niro heeft besteld. Naar verwachting wordt deze dan eind maart geleverd.
Collega van mij had de auto laten bestellen op de 1e dag (ook gereserveerd, net als ik). Hij rijdt er nu al een week in rond en is uitermate tevreden :).

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mijn Gravity Blue e-Niro krijg ik op 6 februari! *O*
Hij was er nu al, maar ze mochten even niks op kenteken zetten ofzo? Vreemd verhaal maar ik ben blij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:41
walteij schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:58:
Ik heb eergisteren eindelijk bevestiging gekregen van de dealer dat de leasemaatschappij mijn e-Niro heeft besteld. Naar verwachting wordt deze dan eind maart geleverd.
Collega van mij had de auto laten bestellen op de 1e dag (ook gereserveerd, net als ik). Hij rijdt er nu al een week in rond en is uitermate tevreden :).
Ik rijd nu ook bijna een week in de e-Niro en het is inderdaad toch wel een heel erg fijne auto _/-\o_ .

Nu nog Mirror Screen aan de praat krijgen met Android Auto en de wachttijden bij een snellader zijn uiterst relaxed met een filmpje op de display van de auto 8)7

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
AeoIus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Ik rijd nu ook bijna een week in de e-Niro en het is inderdaad toch wel een heel erg fijne auto _/-\o_ .

Nu nog Mirror Screen aan de praat krijgen met Android Auto en de wachttijden bij een snellader zijn uiterst relaxed met een filmpje op de display van de auto 8)7
Kun je dat niet gewoon met mirrorlink doen (uitleg hier)?

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
walteij schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Kun je dat niet gewoon met mirrorlink doen (uitleg hier)?
Bedankt! Zal ik proberen. Geen kabel bij me dus dat lukt pas vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
Mijn Kona multimediasysteem is vastgelopen -O- Vanochtend was de auto voorverwarmd aan de paal. Het scherm is uit (lampjes om de knopjes branden wel) en de radio staat aan zolang het contact aan is. Dus de hele weg Almere>Deventer radio 538 op een luid volume moeten aanhoren omdat ik niets kan instellen en de radio ook niet uit kan zetten. Geprobeerd om de aan/uitknop lang ingedrukt te houden maar het doet niets. Ook de auto op slot zetten en dan weer de boel aanzetten heeft geen effect.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Hamkaaz op 24-01-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14
Ik voel een topic split opkomen >:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nou, ik voel eerder exact dezelfde soort issues voor de e-Niro aankomen :X Zou het onboardsysteem zoveel anders zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-01-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Net telefoontje van de dealer. I.p.v. begin april komt Niro volgende week al aan. In februari levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
bomajo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:09:
Net telefoontje van de dealer. I.p.v. begin april komt Niro volgende week al aan. In februari levering.
Ik ga dadelijk de dealer maar weer eens mailen....benieuwd of hij al een gerichtere datum kan aangeven.
Vorige week gaf hij aan dat de auto in de haven was, is toch al een week geleden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

2000km verder met m'n Kona. Snelweg, koud? 275km, accu leeg. Geen probleem, even langs bij Fastned. Die herkent je auto, dus geen gedoe met laadpasjes, apps, enzo.

Volgens mij had ik dealer-af al winterbandjes erop laten leggen, dus geen standaard banden erop. Ligt bij dealer ook 2e set velgen klaar voor de zomer, met zomerbandjes.

M'n trekhaak voor fietsendrager en dashcam worden volgende maand gemonteerd.

Grootste irritatie is het klungelige pre-heatverhaal. Maargoed, dat is nu oud nieuws ondertussen. Ben wel aan 't zeuren bij klantenservice@hyundai-motor.nl , als iedereen dat nou eens gaat doen werkt het misschien.

Verder heb ik een Maxem laten installeren, die meet hoeveel stroom er door mijn 1x40A hoofdzekering gaat, en knijpt daar waar nodig de laadpaal terug, zodat m'n hoofdzekering er niet uit gaat.

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Heeft er hier iemand op z'n e-Niro het alarmsysteem dat via kia als accessoire aangeboden wordt ? Zo ja zit hier nu een bewegingssensor bij en hoe bedien je het alarm ? Kia dealer kon me daar helaas zo 1,2,3 niet verder mee helpen :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
SunshineCompany schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:09:
Grootste irritatie is het klungelige pre-heatverhaal. Maargoed, dat is nu oud nieuws ondertussen. Ben wel aan 't zeuren bij klantenservice@hyundai-motor.nl , als iedereen dat nou eens gaat doen werkt het misschien.

Verder heb ik een Maxem laten installeren, die meet hoeveel stroom er door mijn 1x40A hoofdzekering gaat, en knijpt daar waar nodig de laadpaal terug, zodat m'n hoofdzekering er niet uit gaat.
Maxem: geschatte laadtijd correct ?
Bij Zappi (ook een zelf metende lader) raakt die van slag (geeft veel te lange laadtijd aan).

Eigenlijk moet een EV om de minuut meten (en liefst een gemiddelde bijhouden van bv. de laatste 30 min) wat de laadsnelheid is en bijstellen. Want wasmachine aan en laadsnelheid loopt terug en hij denkt nog steeds dat het even lang duurt.

Die zelf metende laders worden straks vrij normaal (je wilt het maximale uit je aansluiting halen om te laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11
Hier de details over de terugroepactie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LNl7ThE98Qt0AK9IfeP3S1vp/full.png

Er zit op 583 kentekens een terugroepactie. Deze kun je hier bekijken/downloaden!

[ Voor 79% gewijzigd door Trackerfire op 24-01-2019 12:51 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
De eerste batch (19 stuks) met Tesla Model 3 zijn gisteren op kenteken gezet. Dus Februari leveren gaat echt gebeuren.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Laatst online: 20:53
YStunnenberg schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:48:
De eerste batch (19 stuks) met Tesla Model 3 zijn gisteren op kenteken gezet. Dus Februari leveren gaat echt gebeuren.
Heb je het onderwerp van dit topic niet gelezen ? 😉

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YStunnenberg
Elmar1982 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Heb je het onderwerp van dit topic niet gelezen ? 😉
Jazeker, ik probeer twijfelaars over te laten stappen naar een M3 zodat ik mijn auto eerder krijg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fiberduwde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10-2024
_O-
YStunnenberg schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:52:
[...]

Jazeker, ik probeer twijfelaars over te laten stappen naar een M3 zodat ik mijn auto eerder krijg :)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Laatst online: 20:53
YStunnenberg schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:52:
[...]

Haha denk niet dat ze dat doen. Maar proberen kan altijd!

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Toch alweer 880 Kona's op kenteken gezet in totaal, ze zijn flink bezig in januari qua op kenteken zetten........paar bootjes extra gestuurd vanuit Korea????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
Grijze Ridder schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:18:
Toch alweer 880 Kona's op kenteken gezet in totaal, ze zijn flink bezig in januari qua op kenteken zetten........paar bootjes extra gestuurd vanuit Korea????
Er stond een grote hoeveelheid in de haven die de terugroepactie moest ondergaan. Er is een behoorlijke tijd geen Kona uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
Mijn e-Niro staat ook al 3 weken in Rotterdam. Vreemd, zo lang kan dat toch niet duren? Iets vergelijkbaars aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:08
Zijn er al mensen die hun e-Niro uitgerust hebben met andere lichtmetalen velgen, bijv. de 18 inch velgen van de reguliere Niro?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V9Wdb7a.jpg

Ik vind stukken fraaier staan dan de standaard velgen, dat zijn nog net geen wieldoppen om te zien.

En zijn er hier al mensen die de blauwe accenten in de bumpers hebben laten wrappen/spuiten in een andere kleur? Ik overweeg dit te laten doen, maar beelden ter voorbeeld zijn welkom :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wutroe op 24-01-2019 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:03:
Mijn Gravity Blue e-Niro krijg ik op 6 februari! *O*
Hij was er nu al, maar ze mochten even niks op kenteken zetten ofzo? Vreemd verhaal maar ik ben blij!
Mooi! Ik krijg hem ook rond die periode, stond dus kennelijk ook al tijd in de haven. Komt vandaag aan en kon pas na 1 februari op kenteken gezet worden.

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Trackerfire schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:40:
Hier de details over de terugroepactie:

[Afbeelding]

Er zit op 583 kentekens een terugroepactie. Deze kun je hier bekijken/downloaden!
Die van mij wordt nu geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

YStunnenberg schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:19:
[...]

Er stond een grote hoeveelheid in de haven die de terugroepactie moest ondergaan. Er is een behoorlijke tijd geen Kona uitgeleverd.
Vraag me dat af. Die van mij krijgt nu update volgens mij hebben ze gewoon 2 weken vakantie gehouden. In historie Zie ik dat hij 8 jan 1km heeft gereden en daarna 11 jan ik kreeg hem 12 januari.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sander666
https://www.dropbox.com/s/ukbeiqrf83exdjd/skirt.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/kp4t0rf4ytoz3ps/zijkant.jpg?dl=0

Vandaag de side skirts er onder gezet, samen met de garage. ongeveer 5 kwartier werk met 2 man. Eerste ging natuurlijk langzaam om uit te zoeken hoe het allemaal zit. De tweede zat er zo onder. Beschrijving met foto's was niet heel duidelijk dus enige handigheid is op zijn plaats.

De originele skirts hebben het niet overleefd. Kleredingen die plastic zelf-vastzetters! in combinatie met de kou gegarandeerd afbreken .

Nu nog nadenken of ik er geld voor over heb om het dak zwart te wrappen. Daarna ben ik er wel een beetje klaar mee.

Ik wil wel wat foto's erbij doen maar hoe doe ik dat?

[ Voor 9% gewijzigd door sander666 op 24-01-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
sander666 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:15:
Vandaag de side skirts er onder gezet, samen met de garage. ongeveer 5 kwartier werk met 2 man. Eerste ging natuurlijk langzaam om uit te zoeken hoe het allemaal zit. De tweede zat er zo onder. Beschrijving met foto's was niet heel duidelijk dus enige handigheid is op zijn plaats.

De originele skirts hebben het niet overleefd. Kleredingen die plastic zelf-vastzetters! in combinatie met de kou gegarandeerd afbreken .

Nu nog nadenken of ik er geld voor over heb om het dak zwart te wrappen. Daarna ben ik er wel een beetje klaar mee.

Ik wil wel wat foto's erbij doen maar hoe doe ik dat?
upload ze naar je fotoalbum en klik op "Voeg afbeelding toe via het fotoalbum"
andere optie is uploaden naar publiek dropbox / drive / imgur / wat je wilt: en dan zo linken
[ img ]https:// link hier [ /img ]

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Hamkaaz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:20:
Mijn Kona multimediasysteem is vastgelopen -O- Vanochtend was de auto voorverwarmd aan de paal. Het scherm is uit (lampjes om de knopjes branden wel) en de radio staat aan zolang het contact aan is. Dus de hele weg Almere>Deventer radio 538 op een luid volume moeten aanhoren omdat ik niets kan instellen en de radio ook niet uit kan zetten. Geprobeerd om de aan/uitknop lang ingedrukt te houden maar het doet niets. Ook de auto op slot zetten en dan weer de boel aanzetten heeft geen effect.

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Zekering opzoeken en uittrekken geen optie? Lijkt me dat je hem daarme op zijn minst stil kunt krijgen en ook gewoon een volledige reset kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Blokker_1999 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:20:
[...]

Zekering opzoeken en uittrekken geen optie? Lijkt me dat je hem daarme op zijn minst stil kunt krijgen en ook gewoon een volledige reset kunt proberen.
Anders de 12V accu pool los. Dat lijkt me een back to basic reset. Geeft wel een beetje een beeld van kinderziektes waar je als first gen berijder vaak mee te maken krijgt bij nieuwe producten.

Hopelijk dat latere productiebatches vanuit de fabriek minder issues hebben.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Electrons schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:25:
[...]

Anders de 12V accu pool los. Dat lijkt me een back to basic reset. Geeft wel een beetje een beeld van kinderziektes waar je als first gen berijder vaak mee te maken krijgt bij nieuwe producten.

Hopelijk dat latere productiebatches vanuit de fabriek minder issues hebben.
Met de airbag update komen nog 2 updates mee 1 voor instrument paneel en nog een misschien is dat een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
12V lostrekken gaat moeilijk als de reset niet werkt en je wilt gewoon die radio doen zwijgen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
kv83 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:31:
Vandaag dus dan eindelijk naar maanden wachten (gereserveerd op het event) de Kona kunnen ophalen. Acid Yellow met gespoten dak en spiegels. Hierbij de foto, zoals beloofd.

[Afbeelding]
Het is zo,n duidelijke herkenbare foto. Ik denk dat ik specifiek dit exemplaar over de snelweg zag schuiven vandaag in de ochtend van Amsterdam richting Den Haag.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
geregeld. zie originele bericht. :)
Mysth schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:18:
[...]

upload ze naar je fotoalbum en klik op "Voeg afbeelding toe via het fotoalbum"
andere optie is uploaden naar publiek dropbox / drive / imgur / wat je wilt: en dan zo linken
[ img ]https:// link hier [ /img ]

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08
Supermooi die skirts,

Wij hebben dezelfde kleur kona besteld,
Wordt helaas alleen pas december geleverd
Mag ik vragen waar je de skirts besteld hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hamkaaz
Het crashen van het multimedia systeem heb ik gelukkig op kunnen lossen door met een paperclip een reset te doen. Er zit een gaatje bij de volumeknop. Systeem is weer volledig functioneel. Ik ga dit nog wel even melden bij Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Hamkaaz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:53:
Het crashen van het multimedia systeem heb ik gelukkig op kunnen lossen door met een paperclip een reset te doen. Er zit een gaatje bij de volumeknop. Systeem is weer volledig functioneel. Ik ga dit nog wel even melden bij Hyundai.
Fijn dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
Ik heb ze bij MBG besteld. Zij hebben meerdere sites. Volgens mij ook treeplanken,nl

Op ebay/ali expres zijn ze goedkoper maar ik wilde zeker weten dat ik ze ook terug kon sturen. After marketspul past niet altijd goed. Deze was prima en past goed.
Dave Mol schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:54:
Supermooi die skirts,

Wij hebben dezelfde kleur kona besteld,
Wordt helaas alleen pas december geleverd
Mag ik vragen waar je de skirts besteld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kempies8
  • Laatst online: 10-04 18:31
_eLMo_ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:24:
[...]

December / Januari was denk ik wel wat te optimistisch, maar September klinkt wel als te laat als ik de andere reserveerders in de startpost zie. April / Mei / Juni zou toch wel haalbaar moeten zijn. Wellicht eens bellen met de importeur en navraag doen? "Op tijd gereserveerd en leverdatum September, wtf? Helpt switchen van dealer?"
Ondertussen reactie van Kia Nederland. Het overzetten van een reserveringsnummer is niet mogelijk naar een andere dealer, en zal dan achteraan moeten aansluiten.

In de e-mail van dealer wordt ook gemeld dat het op basis van res nr en datum order is toegewezen. Ik vind dit zelf wel een beetje raar als ik ook kijk naar de andere bestelling bij startpositie. Is het bij jullie ook op basis van res nr en order datum gegaan? Bij Kooijmans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kempies8
  • Laatst online: 10-04 18:31
CheapTweak schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Herkenbaar.
Ik zit ook bij Kooijmans Utrecht. Vanmiddag een mail ontvangen dat ze mijn blauwe Niro in augustus verwachten. Dat viel dus vies tegen. Nog 7 maanden wachten... omg.
Ik ken het gevoel... wat was jouw res nr? Ik had 39 en bestelling op 7/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
  • Laatst online: 17:13
Heeft er iemand een deal gemaakt voor de wielen en banden?
Ik wil de originele wielen van de E-Niro gebruiken voor winterbanden en dan een extra set aanschaffen voor de zomer. Is de dealer bereid de OEM banden in te ruilen?
De set op de foto hierboven, ziet idd veel fraaier uit dan de originele velgenset.

En niemand die met een trekhaak bezig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinkyfish
  • Laatst online: 26-04-2021
Poekoek schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:12:
Zijn er al mensen die hun e-Niro uitgerust hebben met andere lichtmetalen velgen, bijv. de 18 inch velgen van de reguliere Niro?

[Afbeelding]

Ik vind stukken fraaier staan dan de standaard velgen, dat zijn nog net geen wieldoppen om te zien.

En zijn er hier al mensen die de blauwe accenten in de bumpers hebben laten wrappen/spuiten in een andere kleur? Ik overweeg dit te laten doen, maar beelden ter voorbeeld zijn welkom :)
Ik heb er de 18inch velgen Enigma bij besteld. Vond de standaard ook niet mooi. Hopelijk krijg ik ook een deze dagen te horen dat de auto kan worden opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogOffShutDown
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 07:58
Hekbogser schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:15:
En niemand die met een trekhaak bezig is?
Volgens de Kia dealer hier in Zwolle is dat niet mogelijk en vervalt zelfs je garantie als je er zelf een onder laat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
merkwaardige reactie van Kia dealer Zwolle. Op FAQ op site Kia.nl staat gewoon dat dit bij hun onderzoeksafdeling in behandeling is en dat de mogelijkheden worden onderzocht.
Ik heb van mijn dealer begrepen dat dit nu geen hoge prioriteit heeft, maar zodra het inplannen van de reserveringen/bestellingen is afgerond, dit soort zaken meer aandacht zullen krijgen.
Ik heb al eerder in dit topic iedereen die dergelijke wensen heeft opgeroepen om die expliciet te melden bij de dealer en/of importeur zodat duidelijk is dat hier een grote en relevante vraag ligt.
Ook op duits forum trof ik deze wens aan waarbij zij verwezen naar situatie in NL waar traditioneel deze vraag nog wat groter is.
Geldt overigens wat mij betreft behalve voor de trekhaak ook voor de wensen inzake preheat en precooling functie met afstandsbediening.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogOffShutDown
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 07:58
Sorry voor de late terugkoppeling:
wowter1976 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:16:
@LogOffShutDown
Heb je al een klacht ingediend bij Kia nederland? Hoewel het theoretisch mogelijk is dat je bij een dealer zit die eind december/begin januari nog veel meer dan gemiddeld orders van reserveerders heeft binnengekregen, lijkt het er eerder op dat je bestelling is verwerkt zonder reservering.....

MIsschien heeft iemand er nog wel een picanto bijgenomen zonder korting, in ruil voor een mooi plekkie op de lijst....lol
Ik heb vorige week antwoord gehad hierover van Kia Nederland.
Zij doen niets met mijn klacht qua leverdatum/toezegging/terugkoppeling door de dealer :(

Ik baal er echt van dat ze na toezegging 2e kwartaal dit jaar ineens aangaven dat 2019 uberhaupt niet meer lukt.
Ondanks mijn voorinschrijving eind oktober ben ik bij de dealer hier pas in 2020 aan de beurt.
De voorinschrijving overzetten naar een andere dealer is niet mogelijk.
Ook kan en wil Kia me niet helpen bij het vinden van een andere dealer die minder voorinschrijvingen heeft. Het zou al schelen als ze me inzicht kunnen geven in welke dealers eerder zouden kunnen leveren zodat ik daarmee contact op kan nemen.
superduke990 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:45:
@LogOffShutDown
Ik heb op 5 december een eNiro besteld zonder voorinschrijving (wel zakelijke koop), de dealer gaf als leverdatum: eind mei 2019

Verder niets meer gehoord, dus een maand later gebeld: meneer, alles loopt nog op schema, verwachting is nog steeds eind mei 2019.... ik geloof nog steeds niet dat dit daadwerkelijk haalbaar is, maar afwachten dus!
Voor mij is het ook zakelijke koop, maar dat maakt voor mij geen verschil helaas.
Goed nieuws voor jou dan gelukkig :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:11
Heb de e-Niro nu een week in bezit en de eerste 1000 km er bijna opzitten. Veel rijplezier maar er zijn nog steeds genoeg dingen om uit te vinden. Is ook mijn eerste echte elektrische auto (na de Prius Plug-In).
Wat de range betreft ben ik zeer tevreden. Afgelopen zondag met een volle accu begonnen, 192 km gereden en had nog 42% over. Hard gereden, grote stukken met 130+ km.

Vandaag 277 km gereden. Begonnen met een volle accu, eerst lokaal in Tilburg, toen naar de Bilt, vervolgens naar Schiphol en weer terug naar Tilburg. Had nog 28% over of 104 km volgens het systeem. 120 km gereden waar dat mocht, op de terugweg van Schiphol naar Tilburg wat file. Verwarming gewoon aangedaan. Is nog wel een ding wat mij betreft.

De paddle shifters vind ik zelf geweldig. Ik moest even wennen aan het regeneratief remmen (nieuw voor mij) maar nu ik het eenmaal doorheb, vind ik het geweldig. Enige waar ik mijzelf op betrap is dat ze vast aan het stuur zitten en als ik het stuur draai in een bocht en mijn handen verplaats, ik opeens de shifters kwijt ben. Voeten dus dicht bij het rempedaal. Voor de rest gebruik ik het rempedaal nauwelijks meer.

Ik ben nog wat dingen aan het uitproberen met het laden. Ik heb gelukkig een eigen laadpaal bij mijn eigen huis. Ik heb daarvoor een aparte aansluiting laten aanleggen. De belangrijkste redenen daarvoor waren de volgende:
- Ik reken de auto zowel voor de IB als de btw tot mijn zakelijk vermogen.
- Ik liep op tegen de maximale capaciteit van mijn huidige (privé) aansluiting (3x 25A).
- Ik rijd relatief veel: vorig jaar bijvoorbeeld 45.000 km.
- Het laden van de accu met een 1 fase 16A of zelfs een 1 fase 25A (als dat al lukt) vergt tov een 1 x 32A aansluiting veel meer tijd.
- Ik heb geen gedoe met load balancing of andere ‘ongemakken’.
- Een extra 1x40A is veel goedkoper dan een verzwaring van 3x25A naar 3X35A.
- Een aparte aansluiting voor alleen mijn laadpaal is administratief veel makkelijker. Alle kosten kan ik direct en aantoonbaar als zakelijke kosten voor het gebruik van mijn zakelijke auto boeken.
- Ik kan iig nog t/m 2020 gebruik maken van de Wet tijdelijk verlaagd tarief laadpalen met zelfstandige aansluiting waardoor ik tot en met 2002 geen energiebelasting en opslag duurzame energie over mijn verbruik voor de auto verschuldigd ben. Ik betaal circa 6 eurocent ex btw per kWh.
- De aanleg van de extra aansluiting heeft mij in totaal inclusief de New Motion Advanced laadpaal 2.800 ex btw gekost. Ik kan daar zowel de KIA als MIA op toepassen.

Let wel: er zijn genoeg partijen die zeggen dat het niet mogelijk is om een extra elektriciteitsaansluiting op een privéadres aan te leggen. De elektricien die ik heb ingeschakeld was ook verbaasd maar bij Enexis kan het iig. Sommige netwerkbeheerders zeggen dat het niet kan, maar mijn advies zou zijn om ze uit te dagen en te zeggen dat andere netwerkbeheerders dat wel toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
  • Laatst online: 17:13
pinkyfish schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:17:
[...]

Ik heb er de 18inch velgen Enigma bij besteld. Vond de standaard ook niet mooi. Hopelijk krijg ik ook een deze dagen te horen dat de auto kan worden opgehaald.
De Enigma vind ik ook heel fraai, maar misschien de Katana (even in het echt bekijken)

Heb je de Enigma bijbesteld, omgeruild voor de originele? Of als extra set?
Mag ik vragen wat het kostenplaatje is.
Dan ben ik voorbereid voor het gesprek van morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raugustijn
  • Laatst online: 27-05-2021
eltron schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:34:
merkwaardige reactie van Kia dealer Zwolle. Op FAQ op site Kia.nl staat gewoon dat dit bij hun onderzoeksafdeling in behandeling is en dat de mogelijkheden worden onderzocht.
Ik heb van mijn dealer begrepen dat dit nu geen hoge prioriteit heeft, maar zodra het inplannen van de reserveringen/bestellingen is afgerond, dit soort zaken meer aandacht zullen krijgen.
Ik heb al eerder in dit topic iedereen die dergelijke wensen heeft opgeroepen om die expliciet te melden bij de dealer en/of importeur zodat duidelijk is dat hier een grote en relevante vraag ligt.
Ook op duits forum trof ik deze wens aan waarbij zij verwezen naar situatie in NL waar traditioneel deze vraag nog wat groter is.
Geldt overigens wat mij betreft behalve voor de trekhaak ook voor de wensen inzake preheat en precooling functie met afstandsbediening.
Het is heel simpel. Deze auto's gaan als warme broodjes, dus KIA heeft geen enkele incentive om hier energie in te steken. Jammer dat het zo is, ik wil ook graag een app, trekhaak en AC charging, maar er is nog te weinig concurrentie om ze echt hard te laten rennen voor de consument... We zullen het moeten accepteren ben ik bang...
Maar zeuren kan altijd, baat het niet dan schaadt het niet :D (maar je moet niet tegen mijn kinderen zeggen dat ik hier zo over denk ;) )

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Laatst online: 15-09 14:06
Vandaag ging het airbag lampje in mijn kona branden. Voor de zekerheid naar de dealer gereden en ik kreeg meteen 3 updates. Een voor de airbags een voor de klokken en een voor het het gehele systeem. Het lampje is weer uit en verder merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
cautje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:58:
Vandaag ging het airbag lampje in mijn kona branden. Voor de zekerheid naar de dealer gereden en ik kreeg meteen 3 updates. Een voor de airbags een voor de klokken en een voor het het gehele systeem. Het lampje is weer uit en verder merk ik geen verschil.
Gek dat ze je niet hebben teruggeroepen voor de aribag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Laatst online: 15-09 14:06
wellicht komt dat nog? Zijn er al mensen terug geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
raugustijn schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:56:
[...]

Het is heel simpel. Deze auto's gaan als warme broodjes, dus KIA heeft geen enkele incentive om hier energie in te steken. Jammer dat het zo is, ik wil ook graag een app, trekhaak en AC charging, maar er is nog te weinig concurrentie om ze echt hard te laten rennen voor de consument... We zullen het moeten accepteren ben ik bang...
Maar zeuren kan altijd, baat het niet dan schaadt het niet :D (maar je moet niet tegen mijn kinderen zeggen dat ik hier zo over denk ;) )
Ik denk dat het nog wel meevalt met de klantgerichtheid van KIA. Ze zullen toch ook aan iets langere termijn moeten denken en vanaf 2020 zal sprake zijn van hevige concurrentie in dit segment. Juist voor Trekhaken is een goede inschatting van de vraag van belang in verband met de eenmalige kosten van de homologatie van een trekhaak voor dit model. Dus een scherper beeld van de vraag kan helpen om de investering in een homologatie te doen en die tegen acceptabele kosten over de kopers te verdelen.
Verder is denk ik relevant dat KIA/Hyundai deze week slechte cijfers hebben gepubliceerd over de verkoopresultaten o.a. omdat chinese markt tegen zit. Dus ik verwacht dat er best wel een drive is om aan klantvragen te voldoen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat er gravity blue versies worden uitgeleverd, morgen maar eens bij mijn dealer langsgaan, misschien zit de mijne er al bij :) en anders nog ff wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:28:
Ik lees dat er gravity blue versies worden uitgeleverd, morgen maar eens bij mijn dealer langsgaan, misschien zit de mijne er al bij :) en anders nog ff wachten ;)
Waar.lees je dat?

Als het goed is wordt de mijne ook morgen geleverd bij de dealer, zelfde kleur. Zou vandaag eigenlijk al zijn maar was niet aangekomen.

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

cautje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:06:
wellicht komt dat nog? Zijn er al mensen terug geroepen?
Ja vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
swaluw2 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:43:
[...]

Waar.lees je dat?

Als het goed is wordt de mijne ook morgen geleverd bij de dealer, zelfde kleur. Zou vandaag eigenlijk al zijn maar was niet aangekomen.
Zelfde verhaal hier.. maar dan met een zwarte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ok, nog niet uitgeleverd, maar wel in de pijplijn zit om bij de dealer te komen. Blijkbaar is de eerste lading wel al in NL :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Nieuws: Hyundai gaat Kona Electric ook in India bouwen vanaf 2e halfjaar 2019:

Hyundai plans to produce its fully electric Kona in India starting in the second half of 2019. The plan is linked to an investment of 70 billion rupees (around 870 million euros) in the Hyundai plant in Chennai, Tamil Nadu.

The electric vehicles that Hyundai produces in Chennai will initially be destined for the Indian market, but potentially later for export. In addition to preparing the plant for the Kona, the amount invested will also be used for the construction of other vehicle models, technology updates and machines.

Bron: https://www.electrive.com...duce-their-kona-in-india/

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:58
Trackerfire schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:13:
Nieuws: Hyundai gaat Kona Electric ook in India bouwen vanaf 2e halfjaar 2019:

Hyundai plans to produce its fully electric Kona in India starting in the second half of 2019. The plan is linked to an investment of 70 billion rupees (around 870 million euros) in the Hyundai plant in Chennai, Tamil Nadu.

The electric vehicles that Hyundai produces in Chennai will initially be destined for the Indian market, but potentially later for export. In addition to preparing the plant for the Kona, the amount invested will also be used for the construction of other vehicle models, technology updates and machines.

Bron: https://www.electrive.com...duce-their-kona-in-india/
Komen er ook nieuwe batterijfabrieken die voor Hyundai produceren of betekent dit nog minder Kona's voor de rest van de wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Echnon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:16:
[...]

Komen er ook nieuwe batterijfabrieken die voor Hyundai produceren of betekent dit nog minder Kona's voor de rest van de wereld?
Er staat verder in het artikel dat de overheid begint met de bouw van de 1e gigafactory en er staan er nog drie op de rol. Lijkt dus ook uitbreiding aan te komen van batterijen. Of die ook voor Hyundai bestemd zijn staat er dan weer niet bij, maar lijkt me wel aangezien er in het artikel naar gerefereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Harvest2002 wat gaaf die 2e huisaansluiting! Heb die constructie overwogen maar niet doorgezet. Is die 2e aansluiting op je eigen naam of op de zaak? Las namelijk dat andere pogingen strandden met als reden “1 aansluiting per WOZ pand”.
Ik moet het voorlopig doen met 20A via NewMotion Home Advanced, terwijl 25A bij veel andere palen prima gaat op 3x25A. Hoop dat dit in de praktijk voldoende gaat zijn, ik maak doordeweeks niet vaak lange ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkyfish
  • Laatst online: 26-04-2021
Hekbogser schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:55:
[...]

De Enigma vind ik ook heel fraai, maar misschien de Katana (even in het echt bekijken)

Heb je de Enigma bijbesteld, omgeruild voor de originele? Of als extra set?
Mag ik vragen wat het kostenplaatje is.
Dan ben ik voorbereid voor het gesprek van morgen ;)
Ik heb ook getwijfeld tussen de Enigma en de Katana. Vond ze beide mooi maar de Enigma net een tikkie mooier. Mijn auto loopt via de leasemaatschappij. Heb deze ter vervanging van de ander met een bijbetaling van 1889,- euro. Ik rij verplicht op zomer en winterbanden die met de wissel op deze velg worden geplaatst. Geen dubbele velgen nodig dus. Ook de wielsloten set eraan toegevoegd a 60,-.
Ik heb ook de led in- en uitstapverlichting toegevoegd en de led upgrade interieurs.
ik hield ruim voldoende budget over vanuit mijn leasebedrag om deze zaken toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Nou, ik voel eerder exact dezelfde soort issues voor de e-Niro aankomen :X Zou het onboardsysteem zoveel anders zijn?
M'n 7/8" scherm was vandaag ook ineens zwart en reageerde niet meer op input. Uit voorzorg toch maar aan de kant gezet en de auto opnieuw opgestart....(wel foto gemaakt om aan de dealer te tonen) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Mirabis schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:03:
[...]
de auto opnieuw opgestart....
Je zou bijna denken dat het systeem op Windows draait ;-)

“Het scherm in mijn auto reageert niet”

Reactie dealert “Heeft u uw auto al eens opnieuw opgestart? Probeer dat eerst maar, kijken we dan verder”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:42:
@Harvest2002 wat gaaf die 2e huisaansluiting! Heb die constructie overwogen maar niet doorgezet. Is die 2e aansluiting op je eigen naam of op de zaak? Las namelijk dat andere pogingen strandden met als reden “1 aansluiting per WOZ pand”.
Ik moet het voorlopig doen met 20A via NewMotion Home Advanced, terwijl 25A bij veel andere palen prima gaat op 3x25A. Hoop dat dit in de praktijk voldoende gaat zijn, ik maak doordeweeks niet vaak lange ritten.
Aansluiting heb ik aangevraagd op naam van mijn eenmanszaak (ben zzp'er) en heb KvK nummer opgegeven. Strikt juridisch gezien is het dus op eigen naam. Als ik kijk naar de website van Enexis lijkt het ook gewoon mogelijk voor particulieren:

https://www.enexis.nl/con...ting%20moet%20komen_1_1_2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 08:38
swaluw2 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Mooi! Ik krijg hem ook rond die periode, stond dus kennelijk ook al tijd in de haven. Komt vandaag aan en kon pas na 1 februari op kenteken gezet worden.
Goed nieuws voor jullie!
..en ook ik heb te horen gekregen dat de auto binnen is 8) . Deze stond blijkbaar toch op de Morning Capo. Ik had hem 1 februari kunnen hebben, maar aangezien mij dat niet lukte wordt het nu 4 februari *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Harvest2002 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 06:13:
[...]

Aansluiting heb ik aangevraagd op naam van mijn eenmanszaak (ben zzp'er) en heb KvK nummer opgegeven. Strikt juridisch gezien is het dus op eigen naam. Als ik kijk naar de website van Enexis lijkt het ook gewoon mogelijk voor particulieren:

https://www.enexis.nl/con...ting%20moet%20komen_1_1_2
Ja kan en mag gewoon (wettelijk geregeld), ook overwogen, maar omgerekend was de terugverdientijd te kort voor ons.
Komt ook door de PV..... we nemen niet veel af. Zou er wel even goed aan rekenen (als je veel rijdt en bv. geen PV hebt is het wellicht slim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
prettig schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:32:
[...]

Ja kan en mag gewoon (wettelijk geregeld), ook overwogen, maar omgerekend was de terugverdientijd te kort voor ons.
Komt ook door de PV..... we nemen niet veel af. Zou er wel even goed aan rekenen (als je veel rijdt en bv. geen PV hebt is het wellicht slim).
Ik heb inderdaad (nog) geen zonnepanelen. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik nog geen zonnepanelen neem. Heb overwogen om ze zakelijk aan te schaffen maar met dit soort tarieven is dat niet rendabel. Overweeg nog wel om ze privé aan te schaffen maar wacht eerst af wat er precies in de plaats komt van saldering en of die Wet tijdelijke verlaging tarieven voor laadpalen inderdaad per 2021 eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
rlp.jaspers schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:13:
[...]

Goed nieuws voor jullie!
..en ook ik heb te horen gekregen dat de auto binnen is 8) . Deze stond blijkbaar toch op de Morning Capo. Ik had hem 1 februari kunnen hebben, maar aangezien mij dat niet lukte wordt het nu 4 februari *O*
Ik heb sinds vorige week niets meer vernomen, was toen wel al ingeklaard dus had eigenlijk gehoopt dat hij intussen al bij de dealer zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
Harvest2002 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:44:
De paddle shifters vind ik zelf geweldig. Ik moest even wennen aan het regeneratief remmen (nieuw voor mij) maar nu ik het eenmaal doorheb, vind ik het geweldig. Enige waar ik mijzelf op betrap is dat ze vast aan het stuur zitten en als ik het stuur draai in een bocht en mijn handen verplaats, ik opeens de shifters kwijt ben. Voeten dus dicht bij het rempedaal. Voor de rest gebruik ik het rempedaal nauwelijks meer.
Als je de rechterpaddle een tijdje ingedrukt houdt dan komt de regeneratie in Auto stand.
Ik gebruik die en dat bevalt me heel erg goed en loop je niet te zoeken bij sturen.

Verder rijd ik zo veel mogelijk met cruise control (ook binnen de bebouwde kom) zodat je met ACC continu reageert op je voorligger en je wagen ook volledig tot stilstand komt. Dit doet hij niet zonder CC en dan moet je met de linkerpaddle remmen. Maar ik kan hier de remweg nog niet helemaal mee inschatten, dus loop dan maar wat te kloten.

Wat ik wel merkte met wegrijdende voorliggers is dat je dan met gaspedaal of de RES(ume CC) knop weer kunt wegrijden, maar dat dit met gaspedaal wat hortend en stotend ging. Waarschijnlijk omdat je te vroeg gaat meerijden waardoor hij weer remt op de voorganger. Met de resume knop wacht hij tot de juiste afstand met rijden en voelt dit wel soepel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
Mirabis schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:03:
[...]

M'n 7/8" scherm was vandaag ook ineens zwart en reageerde niet meer op input. Uit voorzorg toch maar aan de kant gezet en de auto opnieuw opgestart....(wel foto gemaakt om aan de dealer te tonen) :/
Auto herstarten werkte bij mij iig niet. Heb nu maar een paperclip aan mijn autosleutel zodat ik altijd kan resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
AeoIus schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:00:
[...]
Als je de rechterpaddle een tijdje ingedrukt houdt dan komt de regeneratie in Auto stand.
Ik gebruik die en dat bevalt me heel erg goed en loop je niet te zoeken bij sturen.

Verder rijd ik zo veel mogelijk met cruise control (ook binnen de bebouwde kom) zodat je met ACC continu reageert op je voorligger en je wagen ook volledig tot stilstand komt. Dit doet hij niet zonder CC en dan moet je met de linkerpaddle remmen. Maar ik kan hier de remweg nog niet helemaal mee inschatten, dus loop dan maar wat te kloten.

Wat ik wel merkte met wegrijdende voorliggers is dat je dan met gaspedaal of de RES(ume CC) knop weer kunt wegrijden, maar dat dit met gaspedaal wat hortend en stotend ging. Waarschijnlijk omdat je te vroeg gaat meerijden waardoor hij weer remt op de voorganger. Met de resume knop wacht hij tot de juiste afstand met rijden en voelt dit wel soepel..
Ik gebruik de auto stand ook maar ben zoals gezegd in de bochten soms even de linker shifter kwijt. Moet daar nog beter aan wennen. Hij remt inderdaad sterk af, zeker in stand 3, maar ik krijg wel steeds beter door wanneer ik het gaspedaal moet loslaten om op een rustige manier af te remmen en te stoppen. Vergt nog wel meer ervaring en oefening maar ik denk dat als ik er eenmaal een tijd in rijd, het vanzelf gaat.

Zelfde met ACC. Op het moment dat hij gaat afremmen is dat voor mij een signaal dat ik moet gaan inhalen. Heb al wel een keer gehad dat ik achter een vrachtwagen zat, auto sterk afremde en toen ik de vrachtwagen inhaalde de auto er weer als een haas vandoor ging. Is wel even opletten dus. Van mijn vorige auto was ik gewend om de cruise control uit te zetten door weer op het knopje cruise control te drukken.Dat werkt bij de e-Niro niet omdat ie dan in de snelheidslimietstand gaat. Is ook wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Harvest2002 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:47:
[...]

Ik heb inderdaad (nog) geen zonnepanelen. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik nog geen zonnepanelen neem. Heb overwogen om ze zakelijk aan te schaffen maar met dit soort tarieven is dat niet rendabel. Overweeg nog wel om ze privé aan te schaffen maar wacht eerst af wat er precies in de plaats komt van saldering en of die Wet tijdelijke verlaging tarieven voor laadpalen inderdaad per 2021 eindigt.
En met 2 aansluitingen..... je kunt maar op een aansluiting salderen met je PV (welke kies je het huis of de EV). Wij hadden alles al, dus geen 2e aansluiting omdat het toch al niks kost.
Pagina: 1 ... 52 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.