Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:41
Gisteren eindelijk mijn Kona in ontvangst mogen nemen <3 Wat een fantastische auto! Hij staat nu te pronken in de parkeergarage van werk (A'dam).

Vanochtend moest ik uiteraard de ruiten ijsvrij maken, dus ik dacht dat wel even te doen terwijl ik nog aan de laadpaal hing. Maar er gebeurde bar weinig toen ik de stappen uit de handleiding volgde. Heeft iemand hier tips welke knoppen aan moeten om de auto zo snel mogelijk te ontdooien en te ontwasemen?

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
Hamkaaz schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:44:
Gisteren eindelijk mijn Kona in ontvangst mogen nemen <3 Wat een fantastische auto! Hij staat nu te pronken in de parkeergarage van werk (A'dam).

Vanochtend moest ik uiteraard de ruiten ijsvrij maken, dus ik dacht dat wel even te doen terwijl ik nog aan de laadpaal hing. Maar er gebeurde bar weinig toen ik de stappen uit de handleiding volgde. Heeft iemand hier tips welke knoppen aan moeten om de auto zo snel mogelijk te ontdooien en te ontwasemen?
Ev Puzzle laat het zien 3 minutes defrost

vergeet niet de achterruit verwarming aan te zetten, anders zijn je spielgels niet ontdooid. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door YStunnenberg op 18-01-2019 13:47 ]

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elmar1982 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:31:
Zit er eigenlijk voorruitverwarming op de e-Niro?
Nee.

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Kona verbruik, eerste ritten:
- 4 dagen, elke dag zelfde stuk binnendoor (zonder laden/verwarmen)
- 216 km op 50%
- Wintermode stond ook nog aan ! (niet nodig dus uitgezet)
- Maar ook mijn vriendin rijdend: die rijd met het raam open en airco en verwarming aan :? (don't ask... i know)

Kortom, als ik ermee ga rijden haal ik gewoon 240km op 50% binnendoor.
Indrukwekkend.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JDFS schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:16:
[...]

99% van de auto's in NL kost ook geen EUR 45.000 ;). Vanochtend ook last van bevroren ruiten, met 2 minuten in de auto aanjager hoog was alle ijzel weer weg, ik vertik het om te krabben.
Tja, iedereen lijkt te vergeten dat je een auto van 35k koopt voor 45k omdat er een EV aandrijflijn in zit. De meeste auto's in Nederland die verkocht worden voor meer dan 45k hebben nog steeds geen standkachel.

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45
prettig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:02:
- Maar ook mijn vriendin rijdend: die rijd met het raam open en airco en verwarming aan :? (don't ask... i know)
8)7

• aph3x2n
  • Laatst online: 29-04 17:28
Hier nog zo een, hier gaat altijd alles voluit aan behalve de verlichting... in huis moet ook altijd alles continue aan. Zo gaan we dat klimaatakkoord natuurlijk nooit waar maken...

[ Voor 5% gewijzigd door aph3x2n op 18-01-2019 14:20 ]

• prettig
pffff ben gelukkig niet de enige.......en hier niet alleen het licht aan, maar ook echt overal waar ze geweest is......(dus alles naar led......scheelt erachteraan lopen)

Maar erg goed om het "echte" bereik van een EV te testen.

[ Voor 23% gewijzigd door prettig op 18-01-2019 14:27 ]

Verwijderd

laatste week van Januari komt de Chalk white Kona binnen, zodra ik een update kan geven horen jullie het.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooie cijfers @prettig! En met "binnendoor" bedoel je dat je max. rond de 80 km/u rijdt?

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

prettig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:02:
Kona verbruik, eerste ritten:
- 4 dagen, elke dag zelfde stuk binnendoor (zonder laden/verwarmen)
- 216 km op 50%
- Wintermode stond ook nog aan ! (niet nodig dus uitgezet)

Kortom, als ik ermee ga rijden haal ik gewoon 240km op 50% binnendoor.
Indrukwekkend.
Enig idee wat de wintermodus voor een impact heeft ? Bij mij staat hij aan maar bij de "EV statistieken" geeft hij aan 'batterijonderhoud 0%'....

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
giancarlo_f schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Enig idee wat de wintermodus voor een impact heeft ? Bij mij staat hij aan maar bij de "EV statistieken" geeft hij aan 'batterijonderhoud 0%'....
Voor zo ver ik begrepen heb werkt dit pas bij -10 C en lagere buitentemperaturen, hij gaat dan de batterij verwarmen.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
3_s schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:13:
[...]

Dealer in BE biedt deze ook aan.
Set winterbanden op velg voor € 1596 incl. BTW.
Volgens hem zijn dit niet de dichte velgen van Kona EV, maar spaakvelgen van gewone Kona.
Zou dit grote impact hebben op bereik?
Zowel de open velgen als de andere banden (meer grip = meer verbruik, denkt de leek in mij).
Let ook op het energie-bandenlabel. Ik kreeg voor de ioniq label E banden, die ik pas na bemoeienis importeur omgewisseld kreeg

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Banjy schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Ik rijd nu sinds kort de GTE uit 2015 als voorloper voor de Kona maar daarin werkt de app helaas ook niet (meer).. Zelf instellen van voorwarmen en uitgesteld laden vanuit de auto leek mij echt heel vervelend maar moet zeggen dat het eigenlijk so far ook prima werkt. Uiteraard is een app nog 10x beter voor de onverwachte momenten maar als je beetje regelmatig leven hebt is het best te doen... Vanochtend in een warme ontdooide auto kunnen stappen, wat een luxe :)
Rij zelf ook een GTE. Daar werkt de app wel; maar dat komt omdat ik nog een abonnement op dat gedeelte heb (e-Remote), en die heb jij waarschijnlijk niet (meer). Is namelijk maar een jaar gratis ofzo. Maar om nu 60 euro per jaar af te tikken om de verwarming aan te kunnen zetten vind ik ook een beetje overkill ;) Moet je hier maar even kijken: https://shop-volkswagen-car-net.com/myservices?2

Moet binnenkort ook gaan verdiepen op volledig EV en zit ook aan de Kona of Niro te denken. Kan mijn GTE nog rijden tot december 2020, dus goed in de gaten houden wat de levertijd is zodat ik op tijd kan gaan zeuren bij de leasemij om een nieuwe te mogen bestellen.

Pvouput live

• Hamkaaz
Nog een vraagje over het vergrendelen van de Kona. Als je met de sleutel bij de auto wegloopt, gaat hij dan automagisch op slot (zoals bij de Astra van mijn man)?

• prettig
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:37:
Mooie cijfers @prettig! En met "binnendoor" bedoel je dat je max. rond de 80 km/u rijdt?
Thuis weg met koude accu.

27km ..... 50/50: 50kmh en 80kmh wegen (max is dan vaak 90kmh), gemeten over 4 dagen (dus 8x).

Dan 8 uur op de zaak (niet laden) en weer weg met koude accu.
Bewust niet geladen om te kijken wat de range bij korte stukjes is met koude accu en koude auto, weekend weer aan de lader.

[ Voor 17% gewijzigd door prettig op 18-01-2019 15:29 ]

• Daacuso
  • Laatst online: 12-11 18:26
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:37:
laatste week van Januari komt de Chalk white Kona binnen, zodra ik een update kan geven horen jullie het.
Apart dat jij met jouw reserveringsnummer hem nu al geleverd krijgt. Maar lekker voor je 👍

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:31

3_s

Hamkaaz schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:15:
Nog een vraagje over het vergrendelen van de Kona. Als je met de sleutel bij de auto wegloopt, gaat hij dan automagisch op slot (zoals bij de Astra van mijn man)?
Nope. Je moet echt op het knopje op de klink duwen.

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:07
Heb net de e-Niro opgehaald :D
E-Niro
E-Niro
E-Niro

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• Hamkaaz
3_s schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Nope. Je moet echt op het knopje op de klink duwen.
Thanks. Dat wordt even wennen voor man :+ Hij was ook al aan het miepen over de kofferbak die met de hand open en dicht moet doen }:O
Gelukkig maakt adaptive cruise control veel goed (dat heeft hij dan weer niet).

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Erg fraaie kleur ook dat Silky Silver! Komen die blauwe accenten ook mooi bij uit.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-01-2019 16:39 ]

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:39
Oewh! Erg mooie kleur. Mooiste kleur tot nu toe op een e-niro!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
Ben ik de enige die alleen de ‘rode’ e-Niro een kleur vind hebben ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Daacuso
Zojuist even rond gebeld. En inmiddels is de leveringsdatum van mijn Kona weer bijfesteld naar de oorspronkelijke maand februari :P

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Elmar1982 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:31:
Zit er eigenlijk voorruitverwarming op de e-Niro?
Ja door middel van de warmtepomp is de voorruit binnen 3 minuten ijsvrij, wel zelf eerst even de ruitenwissers los gemaakt.
Speciale knop op het dashboard ervoor.

[ Voor 6% gewijzigd door rob313 op 18-01-2019 17:09 ]

e-niro en e-kona

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kdeboois schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:50:
Ik vind rood in het algemeen geen fijne kleur maar icm met de blauwe accenten echt foeilelijk.
Maar smaken verschillen gelukkig :)

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 10:02
kdeboois schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:50:
Nee hoor. Vind ik ook. De blauwe accenten wrap ik wel als het erg vloekt.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
Leuk artikel opnieuw over de e-Niro (en beetje de Kona EV):

https://www.ad.nl/auto/te...elektrische-suv~ab9da616/

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

• prettig
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:21:
[...]

Erg fraaie kleur ook dat Silky Silver! Komen die blauwe accenten ook mooi bij uit.
en minst besmettelijk qua vuil.....kan alleen niet wennen aan dat gekke opstapje aan de achterbumper (raar uitstekend), had fraaier gekund.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
prettig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:30:
[...]

en minst besmettelijk qua vuil.....kan alleen niet wennen aan dat gekke opstapje aan de achterbumper (raar uitstekend), had fraaier gekund.
Besmettelijk is de e-Niro (en Kona vermoed ik ook)overigens sowieso, zal door de vorm komen.
Maar die achterkant lijkt echt een moddermagneet te hebben, heb twee keer een proefrit gemaakt, maar bij beide ritten had ik behoefte aan handschoenen om de kofferbak open te maken... de hele auto kan praktisch schoon zijn, maar de achterkant is altijd vies op een of andere manier.

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Daacuso schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:08:
Zojuist even rond gebeld. En inmiddels is de leveringsdatum van mijn Kona weer bijfesteld naar de oorspronkelijke maand februari :P
Mooi, lijkt erop dat ze de productie goed aan t draaien hebben bij Hyundai. Worden er ook veel op kenteken gezet deze maand. Met 2018 1888 kom ik wellicht ook iets eerder aan de beurt.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:12
Het blijft even kijken en afwachten. Over het algemeen wordt de nummering naar het lijkt keurig aangehouden. Dat er nu een nummer in de 3000 wordt geleverd kan willekeur zijn natuurlijk.

Feit is dat er momenteel drie schepen onderweg zijn met als het goed is per schip zo'n 300 kona's voor de NL markt en een aantal E-Niro's aangezien beide havens van Kia en Hyundai door alle schepen zijn aangedaan.

Morning Lady komt maandag 28 januari aan. Tomar komt 13 februari aan en Morning Pride staat nu in de laden in Korea en komt naar verwachting 1 maart aan.

Leuk feitje. Wist je dat zo'n autoschip zo'n 5000-6000 auto's kan vervoeren per keer...

:)

[ Voor 9% gewijzigd door Trackerfire op 18-01-2019 19:34 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• ehubers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 21:08
JSSL schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:23:
[...]

Heb je foto’s? Ik heb deze kleur ook besteld, maar geen idee hoe het eruit ziet in het echt.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/noj2tf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1pyt5j.jpg

Sorry voor de ijzel, hoop dat je een indruk hebt hoe hij/zij er in de winter uit zal zien ;)

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-11 22:21
Mooie kleur

• JSSL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 19:19
ehubers schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sorry voor de ijzel, hoop dat je een indruk hebt hoe hij/zij er in de winter uit zal zien ;)
Bedankt! Heb na weken wachten zelf maar actie ondernomen en blijkbaar was al gelost bij de dealer... mag hem over 1,5 week ophalen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij dezelfde kleur als waar in ik proef gereden heb, foto's staan verderop in het topic.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• sander666
  • Laatst online: 30-11-2024
Pfff... beetje range axiety gehad vandaag. Rit van werk naar huis. Had nog 223 km staan. Halverwege mijn rit van 100 km had ik nog maar 100 km staan.

Reed ongeveer 130.

Andere helft van de route maar 115 gaan rijden en stoel-en stuurverwarming uit. Laatste stuk is 80km weg dus veel zuiniger.

Uiteindelijk thuis gekomen met nog 40 km wat natuurlijk geen 40 echte km zijn.😅

Morgen van zwolle naar maastricht en daar lokaal nog wat rijden. Ben benieuwd.

Dat zelf sturen is wel wennen maar heel gaaf! Hij geeft telkens een signaal dat je de handen aan het stuur moet houden. Ik zat in het stuur te knijpen omdat ik eerst dacht dat er een voelertje in zou zitten ofzo. Later kwam ik erachter dat een beetje tegendruk op het stuur al weer voldoende is om het signaal weg te krijgen.😁

Ik blijf leren😊

• 3_s
  • Laatst online: 00:31

3_s

@sander666 je kan beter de gewone verwarming uitzetten en stoel- en stuurverwarming aan laten.

• magic31
sander666 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:04:
Pfff... beetje range axiety gehad vandaag. Rit van werk naar huis. Had nog 223 km staan. Halverwege mijn rit van 100 km had ik nog maar 100 km staan.

Reed ongeveer 130.

Andere helft van de route maar 115 gaan rijden en stoel-en stuurverwarming uit. Laatste stuk is 80km weg dus veel zuiniger.

Heb je wel eens gekeken hoe ome Bjorn afstanden calculeert op basis van werkelijk verbruik (en niet wat GOM aangeeft)?

YouTube: Road trip to Rødekro in Kia e-Niro part 2

• prettig

Reed ongeveer 130.

Dat zelf sturen is wel wennen maar heel gaaf! Hij geeft telkens een signaal dat je de handen aan het stuur moet houden. Ik zat in het stuur te knijpen omdat ik eerst dacht dat er een voelertje in zou zitten ofzo. Later kwam ik erachter dat een beetje tegendruk op het stuur al weer voldoende is om het signaal weg te krijgen.😁

Ik blijf leren😊
Kona of Niro ?
SOC bij vertrek ? (100%)
SOC bij aankomst ?
Dus wat was de range bij 130kmh en hoeveel soc heb je verbruikt ?

• Zbygniew P
  • Laatst online: 17-09-2024
Gisteren via marktplaats een setje winterbanden en wielen gehaald.
Deze om precies te zijn
https://webshop.kia.nl/ac...G5F40AK000TH&modelid=139/
Maar dan ongeveer voor de helft van de prijs :-) Hele kleine krasjes op de wieldoppen en Vredestein i.p.v. Hankook maar toch volgens mij een goede deal.

Er staat overigens nog zo'n setje wielen te koop:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Moet nog wel TPMS en banden bij, maar dan ben je ook onder de 1000 Euro klaar.

• JvdBosch
Zbygniew P schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:08:
Gisteren via marktplaats een setje winterbanden en wielen gehaald.
Deze om precies te zijn
https://webshop.kia.nl/ac...G5F40AK000TH&modelid=139/
Maar dan ongeveer voor de helft van de prijs :-) Hele kleine krasjes op de wieldoppen en Vredestein i.p.v. Hankook maar toch volgens mij een goede deal.

Er staat overigens nog zo'n setje wielen te koop:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Moet nog wel TPMS en banden bij, maar dan ben je ook onder de 1000 Euro klaar.
Mij werd verteld dat 16" niet pas onder een e-Niro. De Kia webshop geeft dat ook aan... Heb je ze al gemonteerd? Pasten ze?

• prettig
Ik gooi er gewoon all-season op (kona). Goodyear vector4s gen 2 (all round set) en dan van de zomer eens kijken naar andere zomer velgen/banden. Nexen maar weggegeven of zo ......

[ Voor 18% gewijzigd door prettig op 18-01-2019 21:14 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

JvdBosch schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:10:
[...]

Mij werd verteld dat 16" niet pas onder een e-Niro. De Kia webshop geeft dat ook aan... Heb je ze al gemonteerd? Pasten ze?
De webshop geeft toch juist aan dat het wel past? Zie “toepasbaarheid” in het linkje.

• JvdBosch
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:12:
[...]

De webshop geeft toch juist aan dat het wel past? Zie “toepasbaarheid” in het linkje.
Je hebt gelijk. Een paar weken terug stond dat er nog anders op... Maar dan zal het wel passen!
Alhoewel deze site anders zegt: http://accessoires-kia.be/niro/winter-wheels/G5F40AK000TG/

• prettig
Zal wel passen, is maar een maatje kleiner en origineel Niro, en de e-niro is hetzelfde.
Past alleen niet als de schijven veel groter zijn geworden, maar lijkt me sterk.

• Zbygniew P
JvdBosch schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:10:
[...]

Werd mij ook eerst verteld door de dealer, maar die kwam daar later van terug. Ik gok dus dat het past maar weet het pas zeker als ik de auto heb. Dingen van MP kopen is altijd een gokje. ergste dat kan gebeuren is dat ik ze met een verlies van een paar honderd euro weer moet verkopen.

• Daacuso
prettig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:12:
Ik gooi er gewoon all-season op (kona). Goodyear vector4s gen 2 (all round set) en dan van de zomer eens kijken naar andere zomer velgen/banden. Nexen maar weggegeven of zo ......
Benieuwd naar je ervaring. Vandaag met dealer gesproken over andere banden. Die wist ook dat in reviews vaak het afrolgeluid van de banden als negatief punt wordt aangehaald. Echter was hij van mening dat je sowieso bandengeluid blijft waarnemen omdat een ev nu eenmaal stiller is. De mensen die bij hem hadden proef gereden vonden het doorgaans erg meevallen.

• Gertst
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-10 14:23
Kan iemand me een link bezorgen naar de owners manual van de e-Niro? Van de hybride versie vind ik online wel wat, maar uiteraard wil ik deze van de e-Niro 😀

• p.d.akkerman
Gertst schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:28:
Kan iemand me een link bezorgen naar de owners manual van de e-Niro? Van de hybride versie vind ik online wel wat, maar uiteraard wil ik deze van de e-Niro 😀
https://drive.google.com/...rn6QRFR1R3cSjZBuZrHB/view

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gertst schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:28:
eltron in "Hyundai Kona / Kia e-Niro"

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03

elmo1

Kona Electric jan-2019

prettig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:12:
De banden zijn echt r... met nat weer.
Zit er over te denken om ze bij bandenboer in te ruilen op all seasons.

• p.d.akkerman
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:12:
[...]

Ik heb het idee dat ze deze afwijkende banden gebruiken om te zorgen dat de e-niro hoger staat.
Ik heb ergens gelezen dat de e-niro 2cm meer bodemspeling heeft dan de gewone.

Wel balen vind ik want deze maat is niet echt gangbaar.
Bij onder mijn Ceed origineel 225 45 17. Maar nu 205 55 17. Maar zelfs 195 65 15 heeft bijna de zelfde omtrek.

Bij 215 55 17 is dat heel lastig

• Zbygniew P

Reed ongeveer 130.

Ik blijf leren😊
Range anxiety zit voornamelijk in je hoofd, niet in de auto. Ik heb grofweg twee manieren om ermee om te gaan:
- als je niet op tijd staat: relax. Het is heel moeilijk om in Nederland meer dan 15 km van een laadpaal verwijderd te zijn. En dat geeft je de kans om eens ergens te zijn waar je anders nooit was gekomen. Ik heb laatst in Emden de stoomlocomitief die daar bij het station staat uitgebreid bekeken. En dat had ik anders nooit gedaan.
- Als je wel ergens op tijd moet zijn: Plan goed en hou meer dan 23 km marge. Tegenwind of een wegomleiding kunnen roet in het eten goien.

• prettig
elmo1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:39:
[...]

De banden zijn echt r... met nat weer.
Zit er over te denken om ze bij bandenboer in te ruilen op all seasons.
Yep, en de goodyears zijn 3db stiller (scheelt de helft). Maar in de eerste plaatst de grip. Kona / Niro zijn gewoon zwaar en die Nexen banden zijn gewoon slecht bij nat weer......2e misser van hyundai (niro heeft beter banden) na de app.

• eltron
  • Laatst online: 20:40
prettig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:20:
Zal wel passen, is maar een maatje kleiner en origineel Niro, en de e-niro is hetzelfde.
Past alleen niet als de schijven veel groter zijn geworden, maar lijkt me sterk.
Zou i.d.d. bizar zijn als je vanwege regeneratie nauwelijks meer remmen nodig hebt, dat de schijven groter zouden worden, zeer onwaarschijnlijk idd.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-11 17:59

J8S

eltron schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:53:
[...]

Zou i.d.d. bizar zijn als je vanwege regeneratie nauwelijks meer remmen nodig hebt, dat de schijven groter zouden worden, zeer onwaarschijnlijk idd.
Ik vraag me dan alleen af wat er zou gebeuren als je de auto in regeneratie standje 0 zou zetten en dan een noodstop moet maken. De auto is toch een stukje zwaarder en met dezelfde schijven heb je dan een langere remweg.

Ik mag hopen dat regeneratie dan automatisch alsnog ingeschakeld wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door J8S op 18-01-2019 22:01 ]

• eltron
T.a.v. regeneratie vraag ik mij nog wel af of deze ook nog volledig werkzaam is als de batterij volledig vol is en de auto dus de geregenereerde energie niet kwijt kan in de batterij.
Dit zal zich uiteraard slechts in uitzonderingssituaties voordoen, bijvoorbeeld als je bij de skilift tot 100% hebt geladen (terwijl je een dagje aan het skiën bent) en daarna de berg af rijdt.
Maar juist in die situatie wil je graag op de "motor" afremmen.
Ik vermoed dat een volle batterij dan niet handig is(?)

• eltron
J8S schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:01:
[...]

Ik vraag me dan alleen af wat er zou gebeuren als je de auto in regeneratie standje 0 zou zetten en dan een noodstop moet maken. De auto is toch een stukje zwaarder en met dezelfde schijven heb je dan een langere remweg.

Ik mag hopen dat regeneratie dan automatisch alsnog ingeschakeld wordt.
Heb je ook wel weer een punt. Al verwacht ik ook dat noodstops met EV rijstijl en features (ACC< LKA etc) zeldzamer worden. Maar uitsluiten kun je het niet dus zou het remvermogen daar wel voldoende voor moeten zijn.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

eltron schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:10:
T.a.v. regeneratie vraag ik mij nog wel af of deze ook nog volledig werkzaam is als de batterij volledig vol is en de auto dus de geregenereerde energie niet kwijt kan in de batterij.
Dit zal zich uiteraard slechts in uitzonderingssituaties voordoen, bijvoorbeeld als je bij de skilift tot 100% hebt geladen (terwijl je een dagje aan het skiën bent) en daarna de berg af rijdt.
Maar juist in die situatie wil je graag op de "motor" afremmen.
Ik vermoed dat een volle batterij dan niet handig is(?)
Ja dan rem je waarschijnlijk met je schijven. Met mn Toyota hybride had ik dat altijd bergaf, de cruisecontrol werkt perfect totdat de accu vol zat, dan moet je ineens gaan remmen.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
prettig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:52:
[...]

Yep, en de goodyears zijn 3db stiller (scheelt de helft). Maar in de eerste plaatst de grip. Kona / Niro zijn gewoon zwaar en die Nexen banden zijn gewoon slecht bij nat weer......2e misser van hyundai (niro heeft beter banden) na de app.
Mha, in de e-Niro die ik proef reed had de auto erg veel moeite om grip te houden vanaf lage snelheid. Het helpt niet dat de tractiecontrole van Kia duidelijk ondergeschikt is aan de duitsers. Vermogen wordt direct teruggeschroef naar 20% en dan weer langzaam opgebouwd, de ingreep is veel te extreem en traag, daardoor merkbaar.
Daar lag Michelin Primacy 3 onder (toch hele goede banden).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• prettig
_eLMo_ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Mha, in de e-Niro die ik proef reed had de auto erg veel moeite om grip te houden vanaf lage snelheid. Het helpt niet dat de tractiecontrole van Kia duidelijk ondergeschikt is aan de duitsers. Vermogen wordt direct teruggeschroef naar 20% en dan weer langzaam opgebouwd, de ingreep is veel te extreem en traag, daardoor merkbaar.
Daar lag Michelin Primacy 3 onder (toch hele goede banden).
Ja is geen BMW (blijf niet voor niks in de i3 rijden, rijdt veel beter), maar de banden onder de Kona zijn gewoon niet geschikt voor de winter.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Ik vind rood in het algemeen geen fijne kleur maar icm met de blauwe accenten echt foeilelijk.
Maar smaken verschillen gelukkig :)
Dat blauwe ga ik natuurlijk zwart maken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Yoade75
  • Laatst online: 26-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:17:
[...]

Goed alternatief, ik vind het hele idee van de extra weerstand niet fijn bij dakdragers. Wat betreft garantie:

"Uitgesloten van deze garantie zijn defecten die niet het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten, zoals bij voorbeeld defecten als gevolg van normale slijtage en defecten veroorzaakt door het monteren van onderdelen die niet gemaakt of goedgekeurd zijn door Hyundai."

De trekhaak zal dus niet onder de garantie vallen, het chassis etc. verwacht ik van wel: ben dit aan het navragen. De auto is ook type goedgekeurd om een trekhaak te hebben die 75 kg mag dragen (let op: niet trekken!).
Heb je dat nog nagevraagd?
Ik ben benieuwd of de garantie vervalt wanneer je bv. een trekhaak laat monteren.
En dan niet degene die Hyundai zelf aanbied.

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi kenteken \m/

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Hmm apart, zit toch echt een knopje voor vooruit in de auto :o?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:12
Mirabis schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Hmm apart, zit toch echt een knopje voor vooruit in de auto :o?
Klopt, de "Front windshield defroster" knop. Daarmee wordt gewoon gezorgd dat de voorste vents volop de vooruit gaan blazen en de rest minder prioriteit geven. Er zit geen vooruitverwarming op a la Ford met spiraaltjes door de ruit.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Togt
  • Laatst online: 24-08-2021
Schitterende ervaring gehad gisteren, bij hornbach wat hout gekocht, ingeladen in de auto, paste net niet dus achterklep op een kier. Ik rij weg, Twee straten verder sta ik voor een stoplicht richting snelweg en weigert de Kona verder te rijden. Alarmlichten aan, verkeer kwam links en rechts voorbij. Ik heb de dealer gebeld of ik de veiligheids feature uit kon zetten, maar geen kans. Dus uitgestapt, balken in de berm gegooid, achterklep dicht, en auto kon weer rijden. Gvd wat een klote situatie was dat.
Ik had dakdragers gekocht en al in de auto gelegd, dus die wilde ik gebruiken, echter die weigerden stevig vast te blijven zitten, wat een rotdingen. Uiteindelijk de balken diagonaal via passagier raam in de auto gestoken, over de spiegel, heeft het gelukkig overleefd.

Ik ga uitzoeken hoe ik die achterklep schakelaar ingedrukt kan laten zodat ik gewoon met open klep kan rijden.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Togt ouch!! Dat wil je idd niet meemaken!

• Mirabis
  • Niet online
Trackerfire schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Klopt, de "Front windshield defroster" knop. Daarmee wordt gewoon gezorgd dat de voorste vents volop de vooruit gaan blazen en de rest minder prioriteit geven. Er zit geen vooruitverwarming op a la Ford met spiraaltjes door de ruit.
Ah dat verklaart een hoop.

Heb nog wel een belangrijke vraag.....bij het ophalen van m'n e-Niro heb ik het toestemmingprompt erggeklikt met "Nee" geen informatie delen. Nu werken alle Live services niet meer (map updates, live oplaadpunten etc ). Iemand een idee waar ik dat opnieuw kan instellen? Heel menu doorbladert maar kan het niet vinden.....

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mirabis schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:34:
[...]

Ah dat verklaart een hoop.

Heb nog wel een belangrijke vraag.....bij het ophalen van m'n e-Niro heb ik het toestemmingprompt erggeklikt met "Nee" geen informatie delen. Nu werken alle Live services niet meer (map updates, live oplaadpunten etc ). Iemand een idee waar ik dat opnieuw kan instellen? Heel menu doorbladert maar kan het niet vinden.....
Vraag het de dealer..

• Togt
Als ik die functies aanklik vraagt ie me: niet verbonden met online services. Wilt u het verbindingsproces starten?

Krijg jij dat dus niet?

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
Togt schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:33:
Schitterende ervaring gehad gisteren, bij hornbach wat hout gekocht, ingeladen in de auto, paste net niet dus achterklep op een kier. Ik rij weg, Twee straten verder sta ik voor een stoplicht richting snelweg en weigert de Kona verder te rijden. Alarmlichten aan, verkeer kwam links en rechts voorbij. Ik heb de dealer gebeld of ik de veiligheids feature uit kon zetten, maar geen kans. Dus uitgestapt, balken in de berm gegooid, achterklep dicht, en auto kon weer rijden. Gvd wat een klote situatie was dat.
Ik had dakdragers gekocht en al in de auto gelegd, dus die wilde ik gebruiken, echter die weigerden stevig vast te blijven zitten, wat een rotdingen. Uiteindelijk de balken diagonaal via passagier raam in de auto gestoken, over de spiegel, heeft het gelukkig overleefd.

Ik ga uitzoeken hoe ik die achterklep schakelaar ingedrukt kan laten zodat ik gewoon met open klep kan rijden.
Had hier eerder al eens een vraag over gesteld in forum hoe irritant het continue gepiep zou zijn bij het rijden met een open achterklep. Maar dit is nog een graadje erger. Wie verzint het dat je dan niet meer verder kunt rijden. Alsof er zoveel uitlaatgas naar binnen komt via de achterklep:-0

Enige manier zal wel een klemmetje zijn om de klepschakelaar ingedrukt te houden.
Dit betekent dat als je een keer een fiets oid moet vervoeren dat je binnen no time kan gaan fietsen dus.

Dit zijn van die kleine ergerlijke dingetjes met grote gevolgen.

Everything has Pro's & Con's.....

• Togt
Vooral ergerlijk dat ik na het inladen en meter of 300 kon rijden, en vervolgens stilsta midden in het verkeer. Laat me dan gewoon niet wegrijden. .

Ik rij trouwens tot woensdag nog met de nexen banden, geen enkel probleem tot nu toe, geluid valt me niet op, en grip ook prima, ookal Is de weg hier een daar bevroren.

[ Voor 36% gewijzigd door Togt op 19-01-2019 12:46 ]

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
Togt schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:42:
Vooral ergerlijk dat ik na het inladen en meter of 300 kon rijden, en vervolgens stilsta midden in het verkeer. Laat me dan gewoon niet wegrijden. .

Ik rij trouwens tot woensdag nog met de nexen banden, geen enkel probleem tot nu toe, geluid valt me niet op, en grip ook prima, ookal Is de weg hier een daar bevroren.
Zou het een magnifiek designer idee zijn van hyundai of is het weer een verborgen pennenlikkers regeltje vanuit een of ander instituut die alles dicht willen regelen.

Everything has Pro's & Con's.....

• magic31
Togt schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:42:

Man, wat een drama inderdaad. En dan ook nog op een punt waar niemand erop zit te wachten :X

Het komt toch nog wel eens een keer voor dat we iets vervoeren (zoals een fiets) waar de klep niet dicht kan...

Kan me zo voorstellen dat het stilvallen te maken heeft met het punt dat de achterlichten voor een groot deel vastzitten aan de klep? En daarmee met openklep remlicht etc niet goed zichtbaar is. Maar dat de auto zich wel nog een stuk laat verplaatsen voor ie weigert is wel bijzonder.

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Mijn 1e fastcharge bij Fastnet met de Maingau laadpas :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tV8tCH7az9kXu49ofuP322ES/full.jpg

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
Waaom streept iedereen zijn of haar kentekenplaat af? zo kunnen we niet kijken naar de Specificaties bijvoorbeeld op de site van Autoweek,

• prettig
wjvdweg schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:08:
Waaom streept iedereen zijn of haar kentekenplaat af? zo kunnen we niet kijken naar de Specificaties bijvoorbeeld op de site van Autoweek,
Goede vraag, ik doe het ook automatisch !

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:07
Privacy misschien? Ik wil online en offline zoveel mogelijk gescheiden houden.

Opper-prutser

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

wjvdweg schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:08:
Is toch allemaal een pot nat, 64kWh uitvoering en de kleur kun je zien.
Ik zet mn kenteken ook niet online.

• wjvdweg
Op de site van de autoweek kan ik niks terug vinden wat kan leiden naar de eigenaar dus het argument privacy begrijp ik dan niet, je zet wel groot op de foto je mooie auto maar dan mogen we niet via het Kenteken bekijken wat bijv het gewicht is en wanneer die op naam is gezet enz?

• eltron
De specs kan je zien op de KIA website.
Er zijn twee uitvoeringen en een kleine handjevol opties (die het gewicht niet echt beïnvloeden).
Afgezien van de kleur dus vooral eenheidsworst.
Bij mij geen enkele behoefte om nog naar verdere details te zoeken obv kenteken.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

wjvdweg schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:32:
Op de site van de autoweek kan ik niks terug vinden wat kan leiden naar de eigenaar dus het argument privacy begrijp ik dan niet, je zet wel groot op de foto je mooie auto maar dan mogen we niet via het Kenteken bekijken wat bijv het gewicht is en wanneer die op naam is gezet enz?
Wat een onzin, kenteken gaat jou niks aan, alle specs zijn gelijk! Kijk de specs van de demo auto’s maar als je perse met je kentekensite aan de slag wil: TX824N

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

wjvdweg schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:32:
Het verbergen van het kenteken is sterk aan te bevelen voor 'identiteits'-diefstal. Alleen het kenteken tonen is an sich geen probleem. Maar de koppeling met een 'gebruiker' , zijn email, zijn posts, zijn aankopen, woonplaats, werkgever etc kunnen leiden tot een compleet beeld van een 'identiteit'. Identiteitsdieven zijn erg vernuftig om achter gegevens te komen. Met het verbergen van een kenteken maak je ze het iets moeilijker.

• wjvdweg
@giancarlo_f zon reactie is duidelijk, dankjewel :)

@CyBeRSPiN jouw reactie vind ik behoorlijk grof, bedoel mijn vraag echt niet als aanval op jullie EV rijders of sowieso aan mensen die het kenteken doorstrepen, cool down

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

wjvdweg schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:41:
@giancarlo_f zon reactie is duidelijk, dankjewel :)

@CyBeRSPiN jouw reactie vind ik behoorlijk grof, bedoel mijn vraag echt niet als aanval op jullie EV rijders of sowieso aan mensen die het kenteken doorstrepen, cool down
Geen dank hoor voor het geven van een kenteken van een e-Niro :>

En op https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data zoeken op E11DZ1 heb je alle kentekens waarmee je naar hartelust kunt graven naar specs op autoweek ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-01-2019 13:46 ]

• wjvdweg
@CyBeRSPiN Dankjewel, vind het leuk om te zien wanneer mensen hun nieuwe wagen hebben ontvangen, heb er geen bijbedoelingen mee, vind statistieken sowieso leuk om te volgen en een kenteken helpt daar bij, het is interesse van mij :)

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 22:23
Yoade75 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Heb je dat nog nagevraagd?
Ik ben benieuwd of de garantie vervalt wanneer je bv. een trekhaak laat monteren.
En dan niet degene die Hyundai zelf aanbied.
Zo lang het niet op je kenteken staat ben je al heel snel in overtreding. Dus twee kansen op 'gedoe'.

• Yoade75
  • Laatst online: 26-11-2024
In overtreding omdat je een trekhaak op de auto hebt?
Volgens mij ben je pas in overtreding wanneer je iets trekt zonder dat je trekgewicht op je kenteken hebt staan.
Een trekhaak kan en mag namelijk als lastdrager worden gebruikt.

Mijn vraag blijft staan wat betreft de garantie van Hyundai.
Misschien dat iemand die een trekhaak heeft laten monteren daar meer van weet?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Een draagkogel mag wel volgens mij, daar zit een pin achterop de kogel om te voorkomen dat je daar een kar aan vast kan klikken, maar een fietsendrager (max 75kg totaalgewicht) zou dan wel passen en mogen.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-01-2019 14:08 ]

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:46
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:07:
Een draagkogel mag wel volgens mij, daar zit een pin achterop de kogel om te voorkomen dat je daar een kar aan vast kan klikken, maar een fietsendrager (max 75kg totaalgewicht) zou dan wel passen en mogen.
Nog nooit van gehoord. Heb je een voorbeeld?
Mijn drager klemt heel strak om de kogel.

Ik neem vaak meerdere sportfietsen mee. Fietsen boven op het dak hebben niet mijn voorkeur. Als trekhaak voor fietsendrager niet kan dan misschien een klepdrager. Thule levert hem niet voor Niro maar merkloos al wel gezien. Tegen die tijd de dealer vragen wat hij er van denkt.

[ Voor 3% gewijzigd door joepie de p op 19-01-2019 14:36 ]

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

joepie de p schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:35:
[...]

Ik neem vaak meerdere sportfietsen mee. Fietsen boven op het dak hebben niet mijn voorkeur. Als trekhaak voor fietsendrager niet kan dan misschien een klepdrager. Thule levert hem niet voor Niro maar merkloos al wel gezien. Tegen die tijd de dealer vragen wat hij er van denkt.
De lastendrager is een trekhaak die ongeschikt is gemaakt om een kar te trekken. Aan de achterkant van de kogel zit een pen gelast zodat er geen normale sluiting overheen past. Maar een slijptol.......

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

joepie de p schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:35:
[...]

mjdvandenberg in "Hyundai Kona / Kia e-Niro" Schreef er eerder over.

• Mirabis
  • Niet online
Togt schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:42:
Als ik die functies aanklik vraagt ie me: niet verbonden met online services. Wilt u het verbindingsproces starten?

Krijg jij dat dus niet?
Nope er staat: " De onlineservices zijn niet toegankelijk. Sta toe dat informatie wordt gedeeld om toegang te krijgen." Enige knop = OK.

Straks maar ff langs de dealer rijden.

Edit: WiFi instellingen - Verbindingsinformatie - Gebruikersvoorwaarden - Toestemming.

[ Voor 9% gewijzigd door Mirabis op 19-01-2019 15:49 ]

• prettig
Kona, ontdooien vooruit........ is knop voor (best snel, paar minuten).
Maar kwam erachter dat ik in "drive" modus moet staan, gewoon auto aan zetten: bleef die maar koude lucht blazen (beetje raar). Nog beetje puzzelen.

Morgen even stuk snelweg met 4 personen, kijken wat verbruik is met deze temperaturen en volle auto.

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
prettig schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:50:
[..]
Morgen even stuk snelweg met 4 personen, kijken wat verbruik is met deze temperaturen en volle auto.
Ben benieuwd naar je resultaat!

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:50:
Kona, ontdooien vooruit........ is knop voor (best snel, paar minuten).
Maar kwam erachter dat ik in "drive" modus moet staan, gewoon auto aan zetten: bleef die maar koude lucht blazen (beetje raar). Nog beetje puzzelen.

En die utility mode (aka kampeerstand)?
Met meer gewicht rijden is in theorie alleen onzuiniger met optrekken, op stuk snelweg zal het geen verschil maken. En met remmen valt er meer energie terug te winnen. Ben benieuwd of je verschil kunt merken.

• Gerry1982
  • Laatst online: 12-11 20:52
Zag hier een plaatje van de originele Nero velgen.
Kun je de velgen echt zo uit elkaar halen in 2 delen? Velg en wieldop dus?

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.