Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Fivari lader meet de belasting met stroomklemmen, dus vliegt er niet uit en je laad maximaal op 3 x 25A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:29
RRvP schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:40:
Hoe reageert dit op een kortsluiting in de kabel tussen groepenkast en lader? En in de aansluitkabel van lader naar auto?
In de eerste situatie is de kans erg groot dat de hoofdzekering van de netbeheerder er uit gaat.
De installatieautomaat is sneller dan de smeltzekering van de netbeheerder, dus die zal eerder afschakelen bij kortsluiting in de kabel tussen groepenkast en lader. Voor de aansluitkabel tussen de lader en de auto geldt hetzelfde.
En mocht er een aardlek optreden tussen de lader en auto (iemand neemt een hap uit de kabel ofzo) dan treedt de aardlek in werking.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

mjdvandenberg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

De installatieautomaat is sneller dan de smeltzekering van de netbeheerder, dus die zal eerder afschakelen bij kortsluiting in de kabel tussen groepenkast en lader. Voor de aansluitkabel tussen de lader en de auto geldt hetzelfde.
En mocht er een aardlek optreden tussen de lader en auto (iemand neemt een hap uit de kabel ofzo) dan treedt de aardlek in werking.
Technisch zal dit (meestal) wel goed gaan maar is het conform NEN1010 en de Netcode? Mocht de zekering van de netbeheerder er toch een keer uit gaan kost het je alleen de voorrijkosten bij herstel door/namens de netbeheerder.

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
RRvP schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:29:
[...]
Mocht de zekering van de netbeheerder er toch een keer uit gaan kost het je alleen de voorrijkosten bij herstel door/namens de netbeheerder.
Het gaat toch om een uitzonderingssituatie, en qua veiligheid maakt het niet uit. Als het toch (te vaak) gebeurt dat de netbeheerderszekering eruit vliegt zet ik er wel een 3x20A automaat in ipv de 3x25. In de "normale" gebruikssituatie zorgt de SmartEVSE al voor de beperking van de stroom, en is het geen issue.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort hier maar eens over bellen:
trekhaak hyundai kona electric montage mogelijk http://link.marktplaats.nl/m1305993068

499 is niet veel, alleen benieuwd of de verlichting etc voor een fietsendrager ook wordt geregeld zodat het plug en play is?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:42:
trekhaak hyundai kona electric montage mogelijk http://link.marktplaats.nl/m1305993068

499 is niet veel, alleen benieuwd of de verlichting etc voor een fietsendrager ook wordt geregeld zodat het plug en play is?
Nice, als deze inderdaad compleet plug-and-play is. Gewoon met een normale ronde kogel, zodat je er alle fietsendragers / bagagedragers op kunt zetten, en niet gebonden ben aan 'speciale' (lees: dure) dragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
  • Laatst online: 21-11-2023
Volodos schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

@JDFS Klopt helemaal wat je zegt, maar mijn dealer vertelde me dat de Kona al wel voorbereid is voor interactief communiceren met deze app. En dat dit niet via Blue Link gaat lopen vanwege Amerikaans protocol, schijnt niet te (kunnen) werken in Europa? Ik heb er zelf de ballen verstand van.
Nu vraag ik mij af: voorverwarmen en afkoelen kan dus wel vanuit de Kona zélf geregeld worden middels een tijdschema. Maar moet de Kona dan per se aan een laadpaal hangen en de laadsessie actief zijn? Want dat is voor mij dan vrij zinloos; ik woon in Utrecht dus ben aangewezen op openbare laadpalen. Misschien vergis ik me, maar dat zou betekenen dat als hij aan de laadpaal hangt en vol is, de preheating niet gaat werken?
Zou het niet zinniger zijn dat het gewoon altijd werkt vanaf bijv. 70% lading (net als het installeren van een update op een smartphone een minimaal zoveel % opgeladen batterij vereist)?
Weet iemand inmiddels hier het antwoord op ( mbt het preheating.?) ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
vanmorgen proefrit in de Kona gehad.

1e indruk :
rijd prima, betere wegligging dan de ioniq, vering is wat stugger maar hierdoor ligt de auto beter op de weg.
Stoelen zitten beter dan in de ioniq, meer zijdelingse steun en hierdoor betere zit.
laadpalen worden nu online opgehaald, staan nu ook fastned en allego laadstations in de lijst (missen nog steeds een aantal fastned, oa A4 hoofddorp stond er niet in)
scherm is wat onhandig geplaatst, had beter iets naar de bestuurder gericht kunnen zijn ipv recht naar voren
EV knop mist, moet je nu in het menu selecteren
stoel gaat niet automatisch naar achteren als je in/uit stapt
spiegels gaan niet automatisch naar beneden als je in de achteruit versnelling gaat
wat wel handig is dat je een max kan selecteren voor het laden en dus niet meer tot 100% door gaat
kofferbak is kleiner dan de ioniq maar wel hoger, nog steeds voldoende voor mij
windgeruis bij 120 km/h aanzienlijk meer dan bij de ioniq

[ Voor 3% gewijzigd door Him_ op 27-08-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Pbr2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Weet iemand inmiddels hier het antwoord op ( mbt het preheating.?) ben wel benieuwd.
preheating werkt alleen als de auto is aangesloten op de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
mjdvandenberg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Nice, als deze inderdaad compleet plug-and-play is. Gewoon met een normale ronde kogel, zodat je er alle fietsendragers / bagagedragers op kunt zetten, en niet gebonden ben aan 'speciale' (lees: dure) dragers.
Zou mooie optie zijn. Hoop eigenlijk dat mijn eigen dealer dat ook kan voor dat geld. Zou het een afneembare zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Him_ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

Jammer en bijzonder ook. Zelfs mijn outlander phev kan het zonder laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
Him_ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

@Him_ Maar moet de laadsessie ook actief zijn? m.a.w. doet hij het ook aan een openbare laadpaal als de lading 100% is en de laadsessie reeds beëindigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Volodos schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

@Him_ Maar moet de laadsessie ook actief zijn? m.a.w. doet hij het ook aan een openbare laadpaal als de lading 100% is en de laadsessie reeds beëindigd?
weet niet hoe dit zit op de Kona, bij mijn ioniq werkt de preheating ook als de laadsessie al klaar is.
Ik doe standaard mijn laadsessie tot 08:00 en mijn preheating na 08:00

Neem aan dat de kona dat op dezelfde manier doet, maar niet gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11
Volodos schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

Dit kan @possimpible mogelijk testen voor ons :o :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackerfire schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:58:
[...]

Dit kan @possimpible mogelijk testen voor ons :o :)
Bij mij doet ‘ie het als ‘ie aan de paal hangt, ook als hij al op 100% zat en dus niet laadt, in je verbruik zie je dan dat hij 200-300 watt laadt en verbruikt tbv de warmtepomp etc. Sessie moet dus wel actief zijn, maar kan nadat hij al vol is. Thuis wel handig: savonds aankomen, eraan slingeren, half 8 springtie aan, kwart voor 8 vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Paar kleine dingen tot nu toe die ik in mijn inmiddels 3 jaar oude GTE wel heb en zeker ga missen: zijspiegels die automatisch naar beneden klappen bij versnelling in z'n achteruit, preheaten en ruitverwarming ZONDER aan de paal te staan en via een App, ten slotte halfzwart interieur met grijze dakhemel (in plaats van optie voor zwarte dakhemel).

Met minpunten 1 en 3 kan ik leven, maar niet preheaten en ruitverwarming zonder aan de paal te staan gaan mij in de winter echt een heel chagrijnig persoon maken. Haal de krabbers maar weer te voorschijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:42:

Heel bijzonder, aangezien er helemaal geen trekhaak onder mag. Zie trekgewicht op je kenteken... hier zal een 0 of een - staan. Een trekhaak inbouwen onder auto die niet gehomologeerd is voor een trekhaak. Ik zou me handen er niet aan branden. Vraag het maar eens na bij de (ECHTE) dealer.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Bart_Denon schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Heel bijzonder, aangezien er helemaal geen trekhaak onder mag. Zie trekgewicht op je kenteken... hier zal een 0 of een - staan. Een trekhaak inbouwen onder auto die niet gehomologeerd is voor een trekhaak. Ik zou me handen er niet aan branden. Vraag het maar eens na bij de (ECHTE) dealer.
Trekgewicht geeft alleen aan hoeveel je mag trekken, en staat los van al dan niet een trekhaak mogen monteren.
De vraag is nog wel of Hyundai het goedkeurt dat je er een trekhaak onder hangt (en of er überhaupt bevestigingspunten voor te vinden zijn), ivm garantiegezeur. Voor de populariteit van de auto zal het beter zijn als het gewoon mag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
JDFS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:16:
Paar kleine dingen tot nu toe die ik in mijn inmiddels 3 jaar oude GTE wel heb en zeker ga missen: zijspiegels die automatisch naar beneden klappen bij versnelling in z'n achteruit, preheaten en ruitverwarming ZONDER aan de paal te staan en via een App, ten slotte halfzwart interieur met grijze dakhemel (in plaats van optie voor zwarte dakhemel).

Met minpunten 1 en 3 kan ik leven, maar niet preheaten en ruitverwarming zonder aan de paal te staan gaan mij in de winter echt een heel chagrijnig persoon maken. Haal de krabbers maar weer te voorschijn...
Ik zou het echt een BLUNDER vinden als je die Kona in de toekomst niet gewoon kunt preheaten zonder aangesloten laadkabel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Volodos schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:38:
[...]

Ik zou het echt een BLUNDER vinden als je die Kona in de toekomst niet gewoon kunt preheaten zonder aangesloten laadkabel!
Het is eigenlijk al een BLUNDER dat je dat niet op de enige manier remote kunt doen. Een knop op de afstandsbediening zou al handig zijn, zoals het bv op een Renault Zoë kan. Zo lang de SoC boven een bepaalde waarde is kan je met 1 druk op de knop voor een paar minuten de verwarming aanzetten.

Dat je de boel kunt programmeren is leuk, maar als ik thuiskom met de auto weet ik nog niet wanneer ik weer weg ga, dus kan ik het op dat moment nog niet instellen. Vaak weet ik wel "over een kwartier ga ik weg, dus de verwarming kan aan". De drempel om dan (door de kou...) naar buiten te gaan om de verwarming aan te programmeren is nogal groot. Voor het raam staan en op een knop drukken, of via een app vanaf de bank, is dan een stuk handiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volodos
mjdvandenberg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:45:
[...]

Het is eigenlijk al een BLUNDER dat je dat niet op de enige manier remote kunt doen. Een knop op de afstandsbediening zou al handig zijn, zoals het bv op een Renault Zoë kan. Zo lang de SoC boven een bepaalde waarde is kan je met 1 druk op de knop voor een paar minuten de verwarming aanzetten.

Dat je de boel kunt programmeren is leuk, maar als ik thuiskom met de auto weet ik nog niet wanneer ik weer weg ga, dus kan ik het op dat moment nog niet instellen. Vaak weet ik wel "over een kwartier ga ik weg, dus de verwarming kan aan". De drempel om dan (door de kou...) naar buiten te gaan om de verwarming aan te programmeren is nogal groot. Voor het raam staan en op een knop drukken, of via een app vanaf de bank, is dan een stuk handiger.
@mjdvandenberg Ben het helemaal met je eens. Hoe is het toch mogelijk dat ze zo'n mooie elektrische SUV maken en dit soort belangrijke aspecten vergeten/niet op waarde schatten/niet interessant vinden? Ook de geheugenfunctie van een elektrische voorstoel, qua kosten is dat een paar dollar, doen ze dus niet. Echt zó vreemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_Denon
mjdvandenberg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

Trekgewicht geeft alleen aan hoeveel je mag trekken, en staat los van al dan niet een trekhaak mogen monteren.
De vraag is nog wel of Hyundai het goedkeurt dat je er een trekhaak onder hangt (en of er überhaupt bevestigingspunten voor te vinden zijn), ivm garantiegezeur. Voor de populariteit van de auto zal het beter zijn als het gewoon mag...
Ik doelde op de punten in de advertentie, daar wordt gesproken over een trekhaak met ronde kogel tbv alle dragers en aanhangers... Ik vermoed dat er alleen een oplossing komt voor dragersysteem voor 2 fietsen, zoals bij Ioniq HEV.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Bart_Denon schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:51:
[...]

Ik doelde op de punten in de advertentie, daar wordt gesproken over een trekhaak met ronde kogel tbv alle dragers en aanhangers... Ik vermoed dat er alleen een oplossing komt voor dragersysteem voor 2 fietsen, zoals bij Ioniq HEV.
Ja, die advertentie is er eentje die ze voor alle auto's gebruiken, ik vrees dat het inderdaad zo'n 'bijzondere' (lees: 'bijzonder dure') oplossing wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjdvandenberg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:56:
[...]

Ja, die advertentie is er eentje die ze voor alle auto's gebruiken, ik vrees dat het inderdaad zo'n 'bijzondere' (lees: 'bijzonder dure') oplossing wordt.
Is gewoon voor fietsendrager, zal tzt ook bij de dealer komen voor 8-900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:18
Toch vandaag nog kunnen meerijden. Rijdt heerlijk rustig en is erg vlot. Range is erg goed voor het geld. Ruimte achterin viel ietwat tegen, maar dat was te verwachten met mijn 1,88 in een B-segmenter. Geluid klinkt erg goed met het upgraded sound system en materialen in het interieur is prima en is ook goed afgewerkt. Infotainment systeem is goed, maar jammer van de rand die groter is dan dat hij lijkt. Active cruise control werkt naar mijn idee matig, de afstand die wordt gehouden was ook op het kortste erg lang.
Al met al een erg goede auto. Staat hopelijk eind volgend jaar op de oprit, omdat dan pas het huidige leasecontract is afgelopen :S
Kona electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanderp schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:29:
Toch vandaag nog kunnen meerijden. Rijdt heerlijk rustig en is erg vlot. Range is erg goed voor het geld. Ruimte achterin viel ietwat tegen, maar dat was te verwachten met mijn 1,88 in een B-segmenter. Geluid klinkt erg goed met het upgraded sound system en materialen in het interieur is prima en is ook goed afgewerkt. Infotainment systeem is goed, maar jammer van de rand die groter is dan dat hij lijkt. Active cruise control werkt naar mijn idee matig, de afstand die wordt gehouden was ook op het kortste erg lang.
Al met al een erg goede auto. Staat hopelijk eind volgend jaar op de oprit, omdat dan pas het huidige leasecontract is afgelopen :S
[afbeelding]
Ik vind dat de SCC afstand juist erg kort is, vergeleken met RR / Volvo iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:18
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:10:
[...]

Ik vind dat de SCC afstand juist erg kort is, vergeleken met RR / Volvo iig!
Moet zeggen dat ik geen ervaring heb met andere systemen. Huidige auto heeft het niet. Zou alleen persoonlijk minder afstand houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sanderp schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:16:
[...]

Moet zeggen dat ik geen ervaring heb met andere systemen. Huidige auto heeft het niet. Zou alleen persoonlijk minder afstand houden.
Kwestie van wennen ;)
Wat ik overigens wel matig vind aan de SCC is als je een baan hebt voor rechtdoor en daar komt een afslag voor links of rechts bij (extra baan) en iemand gaat daarop rijden en remt dan, dan remt de SCC ook (vol). Schrok me 1 keer kapot... Merk dat ik de gewone CC liever gebruik, SCC is meer voor in de file/ op de snelweg I guess.

Edit: antwoord van die MP aanbieder: elektra aansluiting is inbegrepen, ze leveren ook diverse fietsendragers, ik krijg eea op de mail vandaag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
hoop dat ze gewoon nog met software updates komen voor het voorverwarmen en evt. een app.
Of er een codering (hack) optie komt (zoals bv. bij bmw's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee van de garantie trouwens? Benzine is 200.000, diesel 250.000 (max 7jr). Elektrisch staat er niet bij, dus onbeperkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2018 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
@possimpible
Hyundai heeft het op de site (https://www.hyundai.nl/hyundai-kona-electric) over
Net als elke Hyundai is ook de KONA Electric gemaakt volgens de hoogste kwaliteitsnormen. En dat bewijzen we met de 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking.
O ja, ook nog 8 jaar batterijgarantie, tot 200.000 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:58
Heb net de Fashion-uitvoering via mijn werkgever besteld.
Afbeeldingslocatie: https://h-static.nl/images/models/hyundai-kona-ev/pip/09_Exterieur_pulse_red.jpg
Pulse Red met zwart dak zoals op https://www.hyundai.nl/hyundai-kona-electric. Nog even afwachten wat de levertijd is, morgen wordt de order verwerkt door Alphabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tojnk schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:34:
[afbeelding]
Pulse Red met zwart dak zoals op https://www.hyundai.nl/hyundai-kona-electric. Nog even afwachten wat de levertijd is, morgen wordt de order verwerkt door Alphabet.
Die zullen ongetwijfeld te bestellen zijn, maar produceren ze die wel? Premiums zijn t/m november 2019 uitverkocht en daar zit voor Hyundai de grootste marge op. Benieuwd wanneer ze aan de productie van lagere varianten (en tevens de 40 kwh versie) beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Ben ook bang dat de lagere varianten en de 40kwh wat "langer" (2020) op zich laten wachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:58
Hmm, hoop toch wel dat deze in 2019 te leveren is, gaat wel om een 64 kWh uitvoering. Ik meende te lezen dat de productie daarvan in 2019 begon. Maar is lastig om daar ergens informatie over te vinden. Als het niet meer in 2019 kan, is het voor mij niet meer interessant ivm de 4% bijtelling die in 2020 naar 22% gaat.... oh wacht, dat is vanaf 2021 pas. Maar goed meer dan een jaar wachten... pff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
Bart_Denon schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Zie het Ioniq topic: wfveennl in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:20
tojnk schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:34:
[afbeelding]
Zag er precies zo’n rode met die wielen vandaag bij ons in het dorp aan de laadpaal staan. Verbaasde me, want staat vaak een Tesla op die plek. Die moet hem nu delen denk ;)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Het is toegestaan om een trekhaak te monteren ten behoeve van een last- en/of fietsendrager.
Ik had het over een trekhaak tbv een aanhanger dat is totaal anders dan een lastdrager tbv een fietsendrager.
Met een lastdrager kun je geen aanhanger trekken omdat de kogel dermate anders is gemaakt zodat je er niets aan kunt koppelen.
Daarnaast is een lastdrager voor een Ioniq Electric zwaar af te raden. De Ioniq Electric heeft een hele andere gewichtsverdeling waardoor de rijeigenschappen negatief beïnvloed worden, wat gewoon heel gevaarlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
tojnk schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:12:
Hmm, hoop toch wel dat deze in 2019 te leveren is, gaat wel om een 64 kWh uitvoering. Ik meende te lezen dat de productie daarvan in 2019 begon. Maar is lastig om daar ergens informatie over te vinden. Als het niet meer in 2019 kan, is het voor mij niet meer interessant ivm de 4% bijtelling die in 2020 naar 22% gaat.... oh wacht, dat is vanaf 2021 pas. Maar goed meer dan een jaar wachten... pff.
In principe zou de levering van niet Premium ergens volgend jaar starten... maar goed, wat ik begreep zitten zelfs de Premiums nu al op een levertijd van 10-12 maanden. Crossing fingers voor je dan maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

[...]

Ik had het over een trekhaak tbv een aanhanger dat is totaal anders dan een lastdrager tbv een fietsendrager.
Met een lastdrager kun je geen aanhanger trekken omdat de kogel dermate anders is gemaakt zodat je er niets aan kunt koppelen.
Daarnaast is een lastdrager voor een Ioniq Electric zwaar af te raden. De Ioniq Electric heeft een hele andere gewichtsverdeling waardoor de rijeigenschappen negatief beïnvloed worden, wat gewoon heel gevaarlijk is.
Hij is gewoon met een kogel.
Die 75 kilo zal echt niet zoveel verschil maken op 1800 kilo... Je vriendin weleens achterin gehad? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:11:
[...]

Hij is gewoon met een kogel.
Die 75 kilo zal echt niet zoveel verschil maken op 1800 kilo... Je vriendin weleens achterin gehad? :+
Die 75 kg staat op een x afstand t.o.v. de achteras, wat een aardige kracht x arm heeft. Laad je je hele Ioniq vol met 3 personen achterin + nog bagage, dan zit je al dik tegen of over de 1880 max te beladen gewicht.
Ik wil alleen maar aangeven dat je t niet moet onderschatten. Je kunt dan wel denken, ow het kan wel. Dat denken ook veel mensen met een verkeerd beladen of te zware caravan die naar t Zuiden gaan.
PS: mijn vrouw mag altijd gewoon voorin, die hoeft niet op de achterbank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:03:
[...]

Die 75 kg staat op een x afstand t.o.v. de achteras, wat een aardige kracht x arm heeft. Laad je je hele Ioniq vol met 3 personen achterin + nog bagage, dan zit je al dik tegen of over de 1880 max te beladen gewicht.
Ik wil alleen maar aangeven dat je t niet moet onderschatten. Je kunt dan wel denken, ow het kan wel. Dat denken ook veel mensen met een verkeerd beladen of te zware caravan die naar t Zuiden gaan.
PS: mijn vrouw mag altijd gewoon voorin, die hoeft niet op de achterbank ;)
Was sarcasme, maar het zal echt wel meevallen hoor, we gaan het zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Bij de Ioniq zit de accu toch vooral achterin? Bij de Kona hangt de accu tussen de wielen, dus qua gewichtsverdeling ideaal. De invloed op het zwaartepunt van 75kg achterop is dan in ieder geval kleiner.
En om nou je vriendin achterin te zetten als je vrouw al voorin zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
De battery pack van de Ioniq loopt indd door tot voorbij de achteras. Daarom is er ook geen officiële lastdrager ontwikkeld. Bij de Ioniq zit er overigens ook nog een hoogvoltage kabel in de weg, die leg je niet even zo 1-2-3 om.
Gewichtsverdeling van de KONA is inderdaad veel beter, ook ligt de battery pack veel lager, dat is een groot pluspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

3 uur de proefrit met de Kona. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Vandaag offerte ontvangen voor autoverzekering bij Hyundai voor de Kona.
Ik schrok me rot: bijna 100 euro per maand. En dan heb ik ook nog het maximum aantal schadevrije jaren. Als je pas begint met opbouwen gaat je bijtellingsvoordeel direct verloren aan verzekeringspremie.
Gaan jullie de Kona via Hyundai verzekeren of toch gewoon ergens anders? Ik twijfel, wel fijn om alles bij Hyundai onder te brengen maar de premie vind ik toch wel fors hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:52:
Vandaag offerte ontvangen voor autoverzekering bij Hyundai voor de Kona.
Ik schrok me rot: bijna 100 euro per maand. En dan heb ik ook nog het maximum aantal schadevrije jaren. Als je pas begint met opbouwen gaat je bijtellingsvoordeel direct verloren aan verzekeringspremie.
Gaan jullie de Kona via Hyundai verzekeren of toch gewoon ergens anders? Ik twijfel, wel fijn om alles bij Hyundai onder te brengen maar de premie vind ik toch wel fors hoor...
Hyundai verzekert door, ze verdienen zo’n 25% als tussenpersoon. Je premie kan zeker 20% lager. Informeer eens bij centraal beheer of interpolis oid. Ik lap zelf 1900 per jaar, maar heb geen schadevrije jaren ivm een ingevorderd rijbewijs :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Met veel interesse dit topic doorgelezen. Ik begin me namelijk alvast een beetje te oriënteren op elektrische auto's, aangezien ik in 2020 aan een nieuwe leasewagen toe ben, reeds besloten heb dat dat een EV zal moeten gaan worden, en de besteltermijnen zo te zien zo lang zijn dat ik in 2019 al zal moeten gaan bestellen... Zo te zien is de Kona een zeer goede kanshebber!

Die rode met zwart dak die @tojnk heeft besteld mag er wat mij betreft bij mij ook wel komen!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:10
Ik heb 'm besteld in Pulse Red met een grijs dakje en spiegels :)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Laatst online: 14-09 21:25
Albantar, ik neem aan dat het je bekend is dat het lage bijtellingstarief voor iedereen verdwijnt per 1-1-2021? Dan krijg je dus een forse bijtelling over de Kona.

De wegenbelasting gaat dan uiteraard ook omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RonaldPr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:38:
Albantar, ik neem aan dat het je bekend is dat het lage bijtellingstarief voor iedereen verdwijnt per 1-1-2021? Dan krijg je dus een forse bijtelling over de Kona.

De wegenbelasting gaat dan uiteraard ook omhoog.
Klopt, daarom ben ik ook blij dat ik in november 2020 nog aan de beurt ben voor een nieuwe leasewagen. Alleen wordt het dan qua levertijd natuurlijk wel flink mikken! :o

(Je wil niet weten hoeveel ik nu aan bijtelling betaal... 22% op een Volvo V40 Cross Country D3...)

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 29-08-2018 15:43 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat een handige factsheet over de regelingen/ wijzigingen t/m 2020. Wat 2021 en verder doet zal in 2019/2020 duidelijk worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:47:
hier staat een handige factsheet over de regelingen/ wijzigingen t/m 2020. Wat 2021 en verder doet zal in 2019/2020 duidelijk worden :)
Klopt, daarom wil ik dus ook ervoor zorgen dat ik nog binnen 2020 een EV voor de deur heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Wat ik begrepen heb is dat de bijtelling niet meer 5 jaar vaststaat. Het komt er dus op neer dat wanneer je bijv. maart 2020 een EV koopt je dan nog maar 10 maanden 4% bijtelling hebt en per 1-1-2021 naar 22% gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
RonaldPr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:45:
Wat ik begrepen heb is dat de bijtelling niet meer 5 jaar vaststaat. Het komt er dus op neer dat wanneer je bijv. maart 2020 een EV koopt je dan nog maar 10 maanden 4% bijtelling hebt en per 1-1-2021 naar 22% gaat.
Dat klopt niet. De bijtelling geldt altijd voor een periode van 60 maanden (= 5 jaar). Dat kan ook niet anders, anders stimuleer je als overheid ook geen andere (lees: meer duurzame) vormen van mobiliteit: niemand zou nieuwe EV kopen als hij maar bijv. 10 maanden 4% bijtelling hoeft te betalen en de andere 40 maanden 22%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Het is me niet helemaal duidelijk en je weet het nooit met de overheid. In de communicatie staat dat iedereen per 1-1-2021 de volle bijtelling gaat betalen. Er wordt niets gezegd over de 60 maanden regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
RonaldPr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:00:
Het is me niet helemaal duidelijk en je weet het nooit met de overheid. In de communicatie staat dat iedereen per 1-1-2021 de volle bijtelling gaat betalen. Er wordt niets gezegd over de 60 maanden regeling.
Welke "communicatie" heb jij het over :) Als je auto op kenteken staat voor 2021, betaal je over 60 maanden 4%. Net zoals dat je auto dit jaar nog op kenteken staat en duurder is dan 50k, je ook 4% blijft betalen over het gehele bedrag.

[ Voor 12% gewijzigd door kv83 op 29-08-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
RonaldPr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:00:
Kijk maar op de site van de belastingdienst, daar staat het. En dat gaan ze tussentijds zeker niet wijzigen want dan ontploft de boel (nog los van het feit dat het juridisch geen enkel draagvlak heeft): https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Ik had het anders begrepen maar jullie hebben gelijk. Het zou me overigens niet verbazen als het weer aangepast wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Net de proefrit gemaakt, echt te spreken rijdt prima. Ik zit heel goed met mijn 1,91. Maar achterin is er geen plaats meer voor volwassenen, tevens heb ik niets aan de hud, ik been te lang of de stoel in ligstand 🤣🤣🤣.
Maar wij zijn met z'n tweeen en een hond. Voor mij een goede keus, nu wachten tot april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Volodos schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:03:
[...]

Kijk maar op de site van de belastingdienst, daar staat het. En dat gaan ze tussentijds zeker niet wijzigen want dan ontploft de boel (nog los van het feit dat het juridisch geen enkel draagvlak heeft): https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2018
Klopt, maar over de 18% subsidie is nog geen besluit genomen. Dus kan maar zo dat het 4% blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Maar je weet het maar nooit. Bij de 14% bijtellers zou de bijtelling zo blijven zolang als je eigenaar van de auto was. Dat stond zwart op wit op de site van de belastingdienst.

Maar ondertussen is dat wel aangepast.

[ Voor 0% gewijzigd door RonaldPr op 29-08-2018 18:04 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:38

3_s

Vandaag eens gaan kijken voor de Kia Niro, maar daarvan was nog niets bekend. Dan maar eens gestopt voor een Leaf, was een levertijd van 8 maanden... Maar die wist me te zeggen dat de zustergarage net enkele Kona’s bevestigd had gekregen van importeur. Snel daar naar toe, ze hadden er nog eentje over. Uurtje nagedacht en dan maar besteld.

Wordt derde week van september geleverd! Daarmee zal ik dus een van de eerste in België zijn :) .

Kleur is donkergrijs met blauw-grijs interieur. Nog niet gezien, ben benieuwd!
Volgens garagist is het een full option, geen idee wat dat dan allemaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
zo dat is mazzel ....... full option: kijk op de NL site (premium uitvoering..... staat de hele lijst).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11
Jhb62 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:19:
Net de proefrit gemaakt, echt te spreken rijdt prima. Ik zit heel goed met mijn 1,91. Maar achterin is er geen plaats meer voor volwassenen, tevens heb ik niets aan de hud, ik been te lang of de stoel in ligstand 🤣🤣🤣.
Maar wij zijn met z'n tweeen en een hond. Voor mij een goede keus, nu wachten tot april
Heb je wel de HUD versteld. Zaterdag ook een leuk ritje gemaakt, maar kon de HUD niet aflezen. Blijk je hem in het menuutje helemaal te kunnen kantelen/draaien et cetera :9 redelijk perfect af te stellen dus lijkt me _/-\o_

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
De laatste paar dagen met aandacht dit topic gevolgt, helaas is het voor mij ook nog even wachten voor een nieuwe leaseauto. Deze Kona is zeker een van de kanshebbers voor mij volgend jaar, laten we maar hopen dat Hyundai de productie iets gaat opschroeven. :)

Voor belanghebbende ik heb het proefkonijn ook gespot bij de Herwers in Zutphen, heeft wat ik zag al enkele kilometers gevreten en vliegen gehapt. Tijd zal het leren hoe dat na een paar snelweg ritjes eruit komt te zien op die witte neus. Hier onder wat foto's.

Afbeeldingslocatie: https://frupic.frubar.net/thumbs/37247.png Afbeeldingslocatie: https://frupic.frubar.net/thumbs/37248.png Afbeeldingslocatie: https://frupic.frubar.net/thumbs/37249.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Trackerfire schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:50:
[...]

Heb je wel de HUD versteld. Zaterdag ook een leuk ritje gemaakt, maar kon de HUD niet aflezen. Blijk je hem in het menuutje helemaal te kunnen kantelen/draaien et cetera :9 redelijk perfect af te stellen dus lijkt me _/-\o_
Nee niet opgelet, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jhb62 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:19:
Wat betreft HUD: je weet dat je die ‘omlaag’ kunt zetten qua waar de info staat? Ik ben 1,87 en kan er prima mee overweg. Je kunt hem natuurlijk ook uitzetten, aangezien hij niet in je gezichtsveld zit als je op de weg let (in de Kona zit je zo hoog dat je 1,40 moet zijn om dat te hebben haha). Leuk dat je voor de Kona gaat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
Kia Niro electric leverbaar: hij rijdt al in Korea....

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=scBH4zlAIb8] (rijtest .... bereik nagenoeg zelfde als Kona).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=h0Vyztt-lYU] (onder andere kofferbak en achterbank)

Even youtube zoeken (week oude video's) en regio zuid-korea), staat al reeks.

[ Voor 32% gewijzigd door prettig op 30-08-2018 10:23 ]

Verwijderd

prettig schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:12:

[video] (rijtest .... bereik nagenoeg zelfde als Kona).

[video] (onder andere kofferbak en achterbank)

Ziet er goed uit, als maat een beetje de ‘iets grotere broer’ van de Kona zo te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
prettig schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:12:

[video] (rijtest .... bereik nagenoeg zelfde als Kona).

[video] (onder andere kofferbak en achterbank)

Persoonlijk vind ik zowel het interieur als het exterieur van de Kona echt een stuk mooier.

• Notopic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 10:55
Gisteren ook proef mogen rijden. Eigenlijk weinig op aan te merken, de meeste minpuntjes zijn al wel benoemd, maar niets onoverkomenlijks. Enige echte gemis is de app voor koelen/verwarmen.
De bestelling is inmiddels gedaan via de lease mij. Die beweren levering in Maart 2019. We gaan het zien.

Weet iemand toevallig wat het onderhoudsinterval van de Kona EV is?

@njiwedu0b , dank voor foto's van de witte, die heb ik in bestelling nl.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19
Notopic schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:46:
Weet iemand toevallig wat het onderhoudsinterval van de Kona EV is?
Bij twee garages gevraagd en beide gaven hetzelfde antwoord: nog niet officieel bevestigd, maar naar verwachting hetzelfde als de Ionic: om de 15k kilometers.

Wat ik wel teleurstellend vind, want mijn huidige diesel-auto heeft aan onderhoud om de 20k kilometers genoeg...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

vanaalten schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:19:
Bij twee garages gevraagd en beide gaven hetzelfde antwoord: nog niet officieel bevestigd, maar naar verwachting hetzelfde als de Ionic: om de 15k kilometers.

Wat ik wel teleurstellend vind, want mijn huidige diesel-auto heeft aan onderhoud om de 20k kilometers genoeg...
Beetje vreemd inderdaad... Maar misschien zijn ze extra voorzichtig omdat het relatief nieuwe technologie is? Want zoiets als de remmen slijt natuurlijk ook veel minder snel in een EV aangezien minstens de helft op de motor geremd wordt.

• prettig
Volodos schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Persoonlijk vind ik zowel het interieur als het exterieur van de Kona echt een stuk mooier.
Nou mooi zijn ze beide niet (binnen en buiten), dat is voor mij toch wat anders (beide acceptabel zeg maar).

Maar leuke vindt ik:
- hier weet de importeur/dealer niks ...... pre-order geen idee, prijs geen idee, exacte details geen idee.
- En hij is al verkocht en rijdt rond en dankzij youtube, etc .... weten we het al
- Wordt tijd dat ze eens met hun tijd meegaan
- Zodra iemand deze video's op zijn NL youtube kanaal zet met de juiste zoekwoorden wordt die gelijk in NL gevonden....

Maar Bjorn gaat in september naar Korea om hem te testen, dan is alles bekend voordat er ook maar eentje in de EU is.

[ Voor 7% gewijzigd door prettig op 30-08-2018 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Zojuist een proefrit gemaakt in de Kona electric. Ook in de kleur waarin die is besteld, Aflevering januari 2019. Dat valt te overzien. Het is een hele fijne auto! Het grootste minpunt voor mij is al vaker genoemd: geen geheugenfunctie op de bediening van de stoelpositie. Verder niets dan lof voor deze auto.

[ Voor 6% gewijzigd door RRvP op 30-08-2018 12:11 ]

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:26
3_s schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:06:
Vandaag eens gaan kijken voor de Kia Niro, maar daarvan was nog niets bekend. Dan maar eens gestopt voor een Leaf, was een levertijd van 8 maanden... Maar die wist me te zeggen dat de zustergarage net enkele Kona’s bevestigd had gekregen van importeur. Snel daar naar toe, ze hadden er nog eentje over. Uurtje nagedacht en dan maar besteld.

Wordt derde week van september geleverd! Daarmee zal ik dus een van de eerste in België zijn :) .

Kleur is donkergrijs met blauw-grijs interieur. Nog niet gezien, ben benieuwd!
Volgens garagist is het een full option, geen idee wat dat dan allemaal is...
In België nog wel. _/-\o_
Op de site staat nog altijd coming soon
https://www.hyundai.be/nl/model/kona-electric.html
Configureren lukt er ook nog niet :(

Verwijderd

RRvP schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:10:
Zojuist een proefrit gemaakt in de Kona electric. Ook in de kleur waarin die is besteld, Aflevering januari 2019. Dat valt te overzien. Het is een hele fijne auto! Het grootste minpunt voor mij is al vaker genoemd: geen geheugenfunctie op de bediening van de stoelpositie. Verder niets dan lof voor deze auto.
Begrijp serieus niet dat dit er niet op zit, gelukkig is mijn vrouw even lang als ik. Zou me echt kapot ergeren als we steeds moesten instellen.

De app komt er aan, weet ik zeker, bron: reddit etc, hij is er, alleen niet compatible met europa. Ik heb geprobeerd om de IOS app aan te passen, maar hij communiceert niet met de auto... de EU standaard is volgens mij anders dan de US ofzo... region lock + een andere basis kennelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

Begrijp serieus niet dat dit er niet op zit, gelukkig is mijn vrouw even lang als ik. Zou me echt kapot ergeren als we steeds moesten instellen.

De app komt er aan, weet ik zeker, bron: reddit etc, hij is er, alleen niet compatible met europa. Ik heb geprobeerd om de IOS app aan te passen, maar hij communiceert niet met de auto... de EU standaard is volgens mij anders dan de US ofzo... region lock + een andere basis kennelijk!
Ik ben blij om dat te horen, dat die app er gaat komen!
Het niet hebben van een app met zo'n moderne auto, dat bestaat eigenlijk niet :-(

Verwijderd

Volodos schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

Ik ben blij om dat te horen, dat die app er gaat komen!
Het niet hebben van een app met zo'n moderne auto, dat bestaat eigenlijk niet :-(
Er zal sowieso een dongel komen, ik ben redelijk noob op auto gebied maar wel handig met jailbreaken/ ios. Als een technische kerel een dongel maakt waardoor de app denkt dat je een US wagen hebt ofzo dan werkt het al lijkt me. Daarnaast zal het leuk verdienen om zoiets (snel) uit te brengen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 12:55 ]

• 3_s

3_s

gerre1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

De garagist wist maar half wat er allemaal opzat van opties :).
Nu nog uitzoeken hoe ik thuis best laad.
En welk vermogen ik weeral heb :? .
Drie fasen, dat weet ik nog!

Ivm app; ik kan me echt niet voorstellen waarom ik dat nodig zou hebben...

• prettig
Niro Electric test:
- 5 - 10 september: Bjorn gaat hem 5 dagen testen ......(met live Q&A).

• gerre1
3_s schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Drie fasen, dat weet ik nog!
Je hebt 3 geen fase op je Kona Electric toch? Anders zou dit zeer nieuw zijn!

• Volodos
gerre1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

Nope, 1 fase. Plus mogelijkheid tot snelladen natuurlijk maar gewoon 1 fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

[...]

Mijn lengte is 1m90 en mijn vrouw 1m68. Dus dat blijft voortdurend aanpassen. Dat moet nu ook in de Audi A3 maar dat is even de slee naar voren en achteren. Hopelijk vinden we beide een instelling die gemakkelijk is terug te vinden.

• 3_s

3_s

gerre1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

Bedoelde dat ik thuis drie fasen heb.
Op Kona niet, inderdaad.

Welke laadpalen voorzien jullie, voor je Kona?
Of raden jullie aan.

Ik begrijp dat het op 230V tot 10h kan duren eer die opgeladen is.
Dat is me een beetje te lang ...
gerre1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

1 van de dealers waar ik mee gesproken heb wist mij te vertellen dat ze op dit moment geen orders meer mogen doorgeven voor particulieren. Alle exemplaren die dus particulier verkocht worden werden voorheen besteld door de garagist om als stockwagen te verkopen. Hij vertelde mij dat ze alleen maar per 3 mogen verkocht worden. Hoe goed de dealers zich daar aan gaan houden is natuurlijk afwachten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Verwijderd

3_s schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Bedoelde dat ik thuis drie fasen heb.
Op Kona niet, inderdaad.

Welke laadpalen voorzien jullie, voor je Kona?
Of raden jullie aan.

Ik begrijp dat het op 230V tot 10h kan duren eer die opgeladen is.
Dat is me een beetje te lang ...
Je hebt 2 opties:
Op 16a laden (overal gangbaar), dan doe je er 18u over
Op 32a laden (overal mogelijk, kost echter wel maandelijks 50 euro extra), dan doe je er 9u over

De keuze is aan jou...

Er zijn ook 3->1 fase omvorm mogelijkheden, verzekeringstechnisch niet helemaal handig en niet ‘legaal’ conform jouw stroomafname contract... lastig dus, maar ze zijn er die het gebruiken.

Ik ben voor de 32a oplossing gegaan, tot nu toe 1 keer de accu leeggereden (duitsland heen en weer naar vrienden), volgende ochtend was ‘ie weer op 85% (we waren om 3u thuis en gingen om 10u weer op pad).

Prima snelheid als je het mij vraagt, 16a is m.i. zelfs genoeg, misschien dat je dan af en toe ff moet snelladen, maar voor 50 euro besparing per maand kun je hem makkelijk 5-8 keer volgooien tot 80% aan de snellader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

1 van de dealers waar ik mee gesproken heb wist mij te vertellen dat ze op dit moment geen orders meer mogen doorgeven voor particulieren. Alle exemplaren die dus particulier verkocht worden werden voorheen besteld door de garagist om als stockwagen te verkopen. Hij vertelde mij dat ze alleen maar per 3 mogen verkocht worden. Hoe goed de dealers zich daar aan gaan houden is natuurlijk afwachten.
Dat is echt belachelijk, shame on Hyundai België hiervoor. Gelukkig word je in NL als koper een stuk netter/ gelijkwaardiger behandeld ten opzichte van een leaserijder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Hopen dat dit dan via een “Jailbreak” kan of een ander protocol, want ik heb het volgende via Hyundai vernomen over Blue Link:
“Bedankt voor je vraag. De Blue Link app komt niet naar Nederland, voor zover bij ons bekend is. Dit geldt helaas voor alle modellen. ^AE”

https://twitter.com/hyund.../1034084743715930112?s=20

• 3_s

3_s

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Je hebt 2 opties:
Op 16a laden (overal gangbaar), dan doe je er 18u over
Op 32a laden (overal mogelijk, kost echter wel maandelijks 50 euro extra), dan doe je er 9u over
Waarom kost 32a € 50 extra?
Of is dat Nederlandse wetgeving?
Ik woon zelf in België.

• gerre1
3_s schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

Waarom kost 32a € 50 extra?
Of is dat Nederlandse wetgeving?
Ik woon zelf in België.
Klopt, is iets Nederlands maar let op. Kan mogelijk in België ook bovenkomen.
Bron:

https://intellisol.be/capaciteitstarief-in-2019/

• Him_
gerre1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

Klopt, is iets Nederlands maar let op. Kan mogelijk in België ook bovenkomen.
Bron:

https://intellisol.be/capaciteitstarief-in-2019/
ik heb thuis ook een32A laadpaal maar die 50 euro per maand zegt mij niets.
Heb alleen een oneoff moeten betalen voor de upgrade naar 1x40A hoofdschakelaar

Verwijderd

Him_ schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:24:
[...]

ik heb thuis ook een32A laadpaal maar die 50 euro per maand zegt mij niets.
Heb alleen een oneoff moeten betalen voor de upgrade naar 1x40A hoofdschakelaar
3x35 is 7xx vastrecht per jaar ipv 1xx
Als jij met 40a uit de voeten kan voor je huis dan maak ik een diepe buiging ;)

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

3x35 is 7xx vastrecht per jaar ipv 1xx
Als jij met 40a uit de voeten kan voor je huis dan maak ik een diepe buiging ;)
met een load balancer schijnt dat prima te lukken. Een aantal van mijn collega's hebben dat ook.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Verwijderd

Rick1855 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:38:
[...]

met een load balancer schijnt dat prima te lukken. Een aantal van mijn collega's hebben dat ook.
Wij zitten op 12k kwh per jaar, ik kom met 80 ampere net uit de voeten (exclusief auto, die is er sinds kort bijgekomen).

• Pbr2

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Is ook al bekend of het enkel uitlezen van status gaat zijn of kun je ook de airco/kachel ermee bedienen (ook als ie niet aan een paal hangt)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart_Denon
In de eerste 2 min al meer dan 5 onwaarheden... Pfff lees je eens goed in voordat je een soort hippe vlog denkt te maken.

Diesel versies, gti versies...
Pakt de laadkabel en heeft het over een schakelaar?
20 uur laden via een laadpaal?
Laden een ellende...?
3 fase laden is bij nog bijna geen enkel ander merk verkrijgbaar....

Waar heeft deze man 't in hemelsnaam over. Echt een verschrikkelijk filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:32:
[...]

In de eerste 2 min al meer dan 5 onwaarheden... Pfff lees je eens goed in voordat je een soort hippe vlog denkt te maken.

Diesel versies, gti versies...
Pakt de laadkabel en heeft het over een schakelaar?
20 uur laden via een laadpaal?
Laden een ellende...?
3 fase laden is bij nog bijna geen enkel ander merk verkrijgbaar....

Waar heeft deze man 't in hemelsnaam over. Echt een verschrikkelijk filmpje.
Het gaat er bij deze auto meer om, om er snel bij te zijn, dan een juiste review te geven... Begrijp daar niks van, erg jammer :)
Pagina: 1 ... 5 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.