zo net terug.....kona ritje
Geluid: banden maken geluid (hoor je goed op slechter wegdek), kan stiller. Meeste geluid komt overigens van achter !
Je hoort de motor ook meer dan bij een i3 of outlander (bij rustig rijden). Is wel marginaal hoor.
Radio beetje aan en je merkt het niet meer. Ik had alles uitgezet.
In de auto: 100 - 120 kmh waardes van 76-78db (wel met een app), stil is die niet maar prima (maar had voor mij wat stiller gemogen).
One-pedaal, stuk beter dan de outlander, maar stopt niet volledig (zoals de i3). Wissel je van comfort naar eco: mag je weer eerst flipperen (onthoud die niet).
Snelladen: erin, maingau en gelijk 49kw laden (tot bijna 75% dan pas lager), rap dus. Aan 50kw lader.
Lane keep assist....tja als je van baan wil wisselen wil die je corrigeren, niet echt prettig.
Maar in een baan rijdend en rommelen met de Navi, voor je het weet corrigeert die je en dan is het weer prima (je gaat wel minder opletten !).
Navi... ok doet wat die moet doen niks spectaculairs.
Airplay, aansluiten werken en ja is over nagedacht: werkt alleen met kabel en dan ligt die op de plek voor draadloos laden......apple heeft daar heel lang over nagedacht
Online kan die oa laadstations zoeken via wifi (verbinding met je telefoon).
De leesbril ..... ik heb er een en niet nodig in de BMW i3, kona voor alles (dash en scherm). Komt door de resolutie en zeer kleine letters en je zit dichter op met name het navi scherm.
Dus heb je een nodig: in de kona er standaard eentje inleggen.
En de range, tja bij de i3 kijk je onbewust toch naar de range (reed weg met 250km plus, stuk rijden, test snellader, nog wat gereden en eigenlijk niet meer gekeken, staat nu op de oprit en zou het niet weten), je kijkt al niet meer
Is al gekocht (levering oktober dit jaar), maar toch even leuk om alvast te proberen. Maar goede keus.