• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
mijn dealer had al een bod van 53.000 euro gekregen op zijn demo :F

[ Voor 3% gewijzigd door Him_ op 19-12-2018 10:56 ]

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-11 06:58
Een veel besproken onderwerp: ik heb op 27 september ingeschreven en 30 nov definitief besteld, dan moet ik toch wel Q1 kunnen rijden? Mijn dealer zegt geen idee te hebben wanneer ik mijn auto zou kunnen ophalen? Weet iemand iets over de UVO app, die in Amerika en azie wel beschikbaar is, maar hier dus nog niet? Hierin zou je kunnen zien hoe het laden verloopt, capaciteit van de akku , etc?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• BOBERJAN
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 12:30
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:14:
[...]

Was jij niet degene die moeilijk deed over een afleverpakketje van 45 euro? ;)
Als je nog in 2019 wil rijden zou ik niet zo lastig doen want er zijn heel wat andere klanten..

En misschien kan het, moet je met Kia NL contact opnemen. Maar fijn is dat niet voor die andere dealer als er ineens iemand tussen wordt geschoven..
Nee, ik was dat niet, dat was een ander. Ik heb wel voor die persoon gekeken of het optioneel of verplicht was. Ik zou nooit over die € 45 vallen, dat is echt grote onzin.

Ik ga inderdaad even bellen. THX

• marc4547
Kan ik ergens de lijst met voorinschrijvingen inzien? Ik heb mijn dealer gevraagd hoeveel ik er dan voor mij heb maar daar wil hij geen mededeling over doen?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
marc4547 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:53:
Een veel besproken onderwerp: ik heb op 27 september ingeschreven en 30 nov definitief besteld, dan moet ik toch wel Q1 kunnen rijden? Mijn dealer zegt geen idee te hebben wanneer ik mijn auto zou kunnen ophalen? Weet iemand iets over de UVO app, die in Amerika en azie wel beschikbaar is, maar hier dus nog niet? Hierin zou je kunnen zien hoe het laden verloopt, capaciteit van de akku , etc?
Ik had diezelfde vraag bij de dealer.
In Nederland is alles gestandaardiseerd op die (erg beperkte) Kia Connected Services.
Vooralsnog is dit ook zo bij de e-Niro.
Men twijfelt of UVO naar Nederland komt, mocht dat wel zo zijn, dan is de kans alsnog erg groot dat je het niet kan gebruiken omdat er een andere (fysieke) communicatiemodule voor nodig is in de auto.

Heb ook even een avondje proefgereden in de e-Niro, dit waren mijn volledig subjectieve "bevindingen":
Pro's:
Het interieur oogt verzorgd en ruim.
Fijne lederen stoelen.
Nette afwerking van de deuren etc. (Niet zo'n cheap-ass plastic afwerking als bijv. de Renault Zoë)
Behoorlijk stil voor een Kia - mijn referentie is een Kia Picanto, die heeft 0 geluidsdemping en als je 130 rijdt heb je ongeveer gehoorbescherming nodig. Denk dat het bijna vergelijkbaar is met mijn huidige auto (Audi A4 Avant), minder motorgeluid, wel iets meer windgeraas, wat voornamelijk via de achterkant hoorbaar is.
Auto reageert netjes op het "stroompedaal", is vrij vlot voor z'n klasse, op de teller komt hij overigens boven de 170km/h. De acceleratie is wel heerlijk lineair.
De wireless charger en de hoeveelheid USB-poorten vind ik echt ideaal.
Veel "snufjes" die prima werken, denk aan de lane assist, adaptive cruise control etc.
Ik vind de flippers voor recuperatie briljant, je kan het afstemmen op de weg, route etc... en manueel zo bedienen dat je feitelijk de rem niet meer nodig hebt. (wat het bereik ten goede komt)
Je krijgt netjes een Type 2 en Granny kabel meegeleverd.
De LED-koplampen verlichten de rijbaan erg goed en geven een rustig lichtbeeld.
De Executive uitvoering heeft ook van die kleine luxe dingetjes als stoel- en stuurverwarming etc. Wel nice voor lange ritten naar de wintersport. (Jammer dat je hem alleen niet op afstand kan pre-heaten terwijl hij nog aan de laadpaal hangt)
Cons:
Ik vond de kofferbak persoonlijk enorm klein, op papier leek het mee te vallen t.o.v. mijn huidige auto, maar effectief is het een factor 2,5 kleiner. (Het is niet erg diep en vooral niet erg hoog, met een gezin op vakantie vereist echt een dakkoffer)
Dit is echt een detail maar *waarom* is de interieurverlichting standaard halogeen...
De 1 fase AC lader is het meest serieuze nadeel, tenzij je enorm traag laden acceptabel acht, ben je veroordeeld tot DC-snelladers, totdat er wellicht intelligente en betaalbare laadpalen komen die van 3x25A dynamisch tot 7,2kW komen. Een 3 fase-omvormer in de auto voor de Europese markt was toch wel fijn geweest, zeker voor de NL-thuislader die niet failliet wil gaan aan het vastrecht.
De vloer is achterin erg hoog, daardoor zit je niet echt lekker, je zit met je benen eigenlijk boven de stoel, daarnaast kan je ook je voeten niet onder de voorstoelen kwijt, daar is de ruimte niet voor.
Ik vond de auto vrij veel onderstuur hebben als je wat scherper de bocht in gaat.
De navigatie vond ik vrij traag aanvoelen, daarnaast vond ik de "lijn" die de route aangeeft erg storend, in plaats van een normale lijn is het een soort aan de randen vervaagde "pijp", maar wellicht kan je dit aanpassen in de voorkeuren.
Ik vond de informatie over de batterijen, acculading etc. allemaal vrij summier in de auto, ik had veel meer detailinformatie verwacht.
En een smaakdingetje: De blauwe "elementen" vind ik niet erg mooi, net als de plastic randen van de wielkasten, komt erg "goedkoop" over. Heb voor een donkere kleur gekozen om die elementen niet al teveel te accentueren.

PS: Ik heb de auto overigens wel besteld (stond op reserveringslijst), levering naar verwachting feb/maart 2019.

[ Voor 67% gewijzigd door DSmarty op 19-12-2018 13:45 ]

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:09
Een dakkoffer zou een mooie oplossing zijn, ware het niet dat het effect op je range best wel eens fors zou kunnen zijn....

Onze huidige auto gaat op de snelweg van 1:20 naar 1:15...........

Ik kon zo gauw geen testen vinden van het effect van een dakkoffer op de range van een EV?

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

wowter1976 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:46:
Een dakkoffer zou een mooie oplossing zijn, ware het niet dat het effect op je range best wel eens fors zou kunnen zijn....

Ik kon zo gauw geen testen vinden van het effect van een dakkoffer op de range van een EV?
Ik heb deze wel gezien op de tube, maar een bagage koffer op de trekhaak? achter de Kona kan een trekhaak om alleen te tillen

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20
wowter1976 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:46:

True, ik heb voor de zekerheid een rail en koffer besteld, maar ben benieuwd of ik die ooit ga gebruiken. Ik ga eerst wel een keer een proefritje maken en de range bekijken. Dan heeft de vrouw straks een keuze. Een tussenstop extra met overnachting omdat de range zo sterk terugloopt OF minder meuk meenemen op vakantie.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

@GAEvakYD of je bagage vooruitsturen, komen steeds meer services voor:
https://www.bagagekoerier.nl
https://baggage.nl/bagage-vooruit-opsturen/
etc etc

Kun je 2-3x doen voor de prijs van een dakkoffer.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-12-2018 13:54 ]

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vraag me af waar die 450 liters zijn. Mijn C-klasse sedan had 480 liter, maar op het oog zag die kofferbak er bijna 2x zo groot uit. Tellen ze al die vakjes onder de vloer ook mee?

• DSmarty
  • Niet online
Ik heb ook de dakrail als accessoire besteld, waar ik mijn bestaande Thule Excellente XT skikoffer op kan zetten. Het is een vrij aerodynamische koffer, dus ik hoop dat het extra verbruik mee valt.

Signalen die ik informeel ontvang in EV-land is dat het best meevalt, echter maak ik me er wel wat zorgen over.
Als ik mijn huidige auto 120 rijd of 150... dat scheelt een keer 10-15% brandstof, de skikoffer erbij doet iets van 5% in de min. Als ik dat vergelijk met de enorme impact die snelheid heeft op het verbruik van een EV, dan vermoed ik dat een skikoffer best wat invloed kan hebben. Maar ach, wat is een half uur extra laden op een vakantie :-)

@kofferbak, het zijn niet de beste foto's, maar vergelijk en oordeel zelf:
Kia e-Niro uit de showroom, officieel 450 liter kofferruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6qC6ElZwYs0lrnyO8vpoqMLK/thumb.jpg

Versus Audi A4 avant die ik net te koop heb gezet :) , officieel 491 liter kofferruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NMPnaARpmIliPe9Z5IyIC3wv/thumb.jpg

Waar ik in de Audi prima 4 grote reiskoffers + losse bagage kwijt kon, mag ik blij zijn als je er twee gestapeld kwijt kan in de e-Niro. (denk dat je dat al niet haalt eigenlijk)
Met wat kleinere reistassen kan je de ruimte ongetwijfeld iets beter benutten.

[ Voor 38% gewijzigd door DSmarty op 19-12-2018 14:04 ]

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 19:48
Als ik je foto's bekijk, dan is de Audi kofferbak primair dieper en lijkt de e-Niro iets hoger. Maar wellicht is dat bedrog.

Voor een EV is de laadruimte alleen prima, zie bijvoorbeeld YouTube: Kia e-Niro banana box test

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

• DSmarty
  • Niet online
Gemeni schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:15:
Als ik je foto's bekijk, dan is de Audi kofferbak primair dieper en lijkt de e-Niro iets hoger. Maar wellicht is dat bedrog.

Voor een EV is de laadruimte alleen prima, zie bijvoorbeeld YouTube: Kia e-Niro banana box test
De kofferbak bij de Audi is een stuk dieper en een stuk hoger, maar dat komt voornamelijk doordat het dak de Kia vrij snel schuin afloopt (Door de diepte van de Audi heb je een flink stuk ruimte wat ook je ook de hoogte in kan, wat fijn is bij koffers).
Vind het verschil in praktijk echter zo groot t.o.v. de specs, maar ik hoorde dat dat te maken heeft met hoe men de laadruimte meet. Sommigen zeggen dat men alleen het deel meet wat onder de afdekking van de kofferbak zit, niet wat er boven aanwezig is qua ruimte. (En daar zit het grootste verschil tussen de auto's).

Het lijkt inderdaad de prijs die je moet betalen om EV te rijden :)
In Nederland is de laadvloer gelijk aan de bumper, deze is anders afgewerkt in Noorwegen.
De e-Niro in Noorwegen heeft een verlaagde laadvloer. dat zie je in dat filmpje ook wel goed terug.

Ik heb het hier nog even gevraagd, maar de dealer kon het zo niet vinden.
Wellicht als ik een Noors VIN-nummer weet te vinden, dat ze kunnen kijken naar de onderdelen waaruit deze is opgebouwd. Dan opteer ik namelijk graag voor de "inleg" van de Noorse kofferbak.

[ Voor 15% gewijzigd door DSmarty op 19-12-2018 14:35 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@DSmarty je kunt de laadvloer/bodembak er sowieso uitschroeven (4 schroefjes) zodat je dezelfde inhoud hebt als in dat filmpje van Bjørn.

• DSmarty
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:35:
@DSmarty je kunt de laadvloer/bodembak er sowieso uitschroeven (4 schroefjes) zodat je dezelfde inhoud hebt als in dat filmpje van Bjørn.
Als je een keer iets moet vervoeren dat niet past is dat wel een werkbare oplossing, maar voor normaal gebruik lijkt het me wel fijn om zo'n Noorse "inleg" te kunnen bestellen.

Achja, het is ook een mooi moment om vrouw en kinders geforceerd op te voeden in compact op vakantie gaan >:)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

DSmarty schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:50:
[...]

Achja, het is ook een mooi moment om vrouw en kinders geforceerd op te voeden in compact op vakantie gaan >:)
"Alles wat thuisblijft is meegenomen"
-- mijn buurman

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
Ah, dat doet me goed. Binnenkort ook met de Kona en een (aardig gestroomlijnde, 360L) box op het dak op pad naar Limburg. Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier posten.

Meestal rij ik vlot door, laatst toch wat langere afstanden (tenminste buiten mijn normale range. Anderhalf uur tussen 100 - 105 km/h gereden en kwam uit op 15,1Kw per 100km over die anderhalf uur. Dat is netjes vind ik bij een graadje of 5 buiten en op 21 binnen met stoelverwarming aan.

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:49
Guia schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:07:
[...]

Ah, dat doet me goed. Binnenkort ook met de Kona en een (aardig gestroomlijnde, 360L) box op het dak op pad naar Limburg. Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier posten.

Meestal rij ik vlot door, laatst toch wat langere afstanden (tenminste buiten mijn normale range. Anderhalf uur tussen 100 - 105 km/h gereden en kwam uit op 15,1Kw per 100km over die anderhalf uur. Dat is netjes vind ik bij een graadje of 5 buiten en op 21 binnen met stoelverwarming aan.
Wel een puntje van aandacht: in bovenstaande video is de gemiddelde snelheid 75km/u. Hoe harder je rijdt, hoe meer je last zal hebben van de extra luchtweerstand die de dakkoffer veroorzaakt. 100% representatief is de video dus niet.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Let wel dat als je normale traject rijdt je gemiddelde snelheid echt wel in die orde van grootte ligt. Bij mij zelfs lager hoewel ik veel snelweg kilometers heb. Het eerste en laatste stuk nekt je gemiddelde snelheid.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• mjdvandenberg
@daemonix klopt. Hij heeft het er in zijn filmpje wel over dat de cruise control op miles/h staat (97 km/u). Zo lang je dat dus als kruissnelheid aanhoudt (lijkt me laag voor een wat langere vakantietrip) zit je safe genoeg, en valt het meerverbruik flink mee.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

DSmarty schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:26:
[...]

De kofferbak bij de Audi is

Wellicht als ik een Noors VIN-nummer weet te vinden, dat ze kunnen kijken naar de onderdelen waaruit deze is opgebouwd. Dan opteer ik namelijk graag voor de "inleg" van de Noorse kofferbak.
Wellicht een zinvolle (maatwerk) oplossing :

https://www.car-bags.com/...eistassen-set-detail.html

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:38
3x (46/+29l) = 225 liter en koffer bak vol...
... das nie best

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Wel veelzeggend dat hij denkt dat auto's die dan al bijna een jaar oud zijn, eind volgend jaar nog 4000 euro meer kunnen opbrengen dan de officiële nieuwprijs...
[/quote]

Dat is niet zo raar mijn ampera-e van 6 maanden met 7000 km is verkocht 2000 euro boven de nieuwprijs.

En is gelijk geëxporteerd naar het buitenland.

kwestie van vraag en aanbod.

e-niro en e-kona

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
BarryH schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:16:
[...]

3x (46/+29l) = 225 liter en koffer bak vol...
... das nie best
Dat valt wel tegen ja.. ik moet zeggen de audi kofferbak oogt groter, de 6 tassen set van de audi is totaal 318 liter valt ook nog wel tegen dan

• Z___Z
  • Niet online
ArieL schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:46:
[...]

Dat valt wel tegen ja.. ik moet zeggen de audi kofferbak oogt groter, de 6 tassen set van de audi is totaal 318 liter valt ook nog wel tegen dan
Is wel even 50% meer. In de C past 327 liter. Dat komt wel een beetje overeen met mijn gevoel qua verschil in kofferbak volume.

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Z___Z schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:03:
[...]

Is wel even 50% meer. In de C past 327 liter. Dat komt wel een beetje overeen met mijn gevoel qua verschil in kofferbak volume.
Ja is ook zo :) de niro heeft volgens mij nog wat liters boven de wielkasten zitten.. en daar heb je niet zoveel aan... (behalve voor de "piepers" die mee moeten op reis) :) :) :)

Ik heb in het verleden al een mooie grote airodynamische dakkoffer aangeschaft met wingbars..om dit probleem te omzeilen :) we gaan het zien hoeveel de impact is op het bereik..

• Z___Z
  • Niet online
In de C kon ik nog een hele trolley kwijt onder de bodem. Jammer dat er geen goede standaard meetmethode is om bagageruimtes te meten, waardoor de ene 500 liter claim zomaar minder kan zijn dan een andere fabrikant die maar 400 liter belooft.

• BarryH
Een meetlint is altijd nog het beste.
Vorige week bij de E-niro gebruikt met als conclusie dat incl. de ruimte onder de bodemplaat de bagageruimte van de Ioniq het waarschijnlijk wint.
Dus kan nog even doorrijden..

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:54
DSmarty schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:06:
[...]

I..........De 1 fase AC lader is het meest serieuze nadeel, tenzij je enorm traag laden acceptabel acht, ben je veroordeeld tot DC-snelladers, totdat er wellicht intelligente en betaalbare laadpalen komen die van 3x25A dynamisch tot 7,2kW komen. Een 3 fase-omvormer in de auto voor de Europese markt was toch wel fijn geweest, zeker voor de NL-thuislader die niet failliet wil gaan aan het vastrecht.
er zijn wel een paar laders op de markt die van 3 fase (3x16) omvormen naar 1 fase met 7,4kw. Dat is nog redelijk te doen. zie voor laadpalen etc. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1877683

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11 21:33
DSmarty schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:06:
[...]

De 1 fase AC lader is het meest serieuze nadeel, tenzij je enorm traag laden acceptabel acht, ben je veroordeeld tot DC-snelladers, totdat er wellicht intelligente en betaalbare laadpalen komen die van 3x25A dynamisch tot 7,2kW komen. Een 3 fase-omvormer in de auto voor de Europese markt was toch wel fijn geweest, zeker voor de NL-thuislader die niet failliet wil gaan aan het vastrecht.
Je kan wel met een hogere stroom laden. Als je nu een 1-fase meterkast hebt kun je met 32A laden, met een 3-fase meterkast helaas niet meer dan zo'n 24A (je hebt immers maar 25A per fase en de auto kan helaas niet met meerdere fases overweg)

Een omvormer van 3-fase naar 1-fase 32A is er wel, maar een vrij prijzige oplossing. (1000 eur ofzo, naast je laadpaal)

Een lader met slimme monitoring (dus laden wat er beschikbaar is, zonder je hoofdzekering te riskeren) kost je zo'n 400 eur aan onderdelen. Kant en klaar een klap meer.

Zie het genoemde topic over (zelfbouw) laders.

Netto is het overigens dus het interessantst, als je een 1-fase E-auto hebt, om *geen* 3-fase aansluiting te hebben 8)7

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 00:23
Z___Z schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:05:
[...]

Dat zijn wel serieus veel kilometers per dag. Ik weet niet of ik voor EV zou kiezen als ik zoveel zou moeten rijden. Ik zou zowueso niet zoveel willen rijden elke dag, maar dat is een andere discussie.

Ik ga voor een 1x16A paal. Dat moet genoeg zijn voor 99% van mijn ritten. Als ik naar klanten moet die ver weg zitten, is dat meestal voor 1 dag.
Klopt helemaal, er zitten wat meer kanten aan het verhaal: Mijn werkgever stelt een EV verplicht, dus ik heb geen keuze voor een ICE.
Daarintegen zijn ze verder heel soepel wb mobiliteit, ik heb ook een NS businesscard waar ik vaak gebruik van maak.
De lange rit 2x per maand is vanwege (schoon)familie wat verder van huis dus die rit zal mijn vrouw het meest maken ;).
Ik ben ontzettend benieuwd hoe ons dit allemaal gaat bevallen :)

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
Helaas, het plezier van bijna gratis laden met Maingau is per 1 februari 2019 voorbij. In plaats van een prijs per minuut stapt ook Maingau over naar een prijs per Kwh (0,25 ct, vermeerderd met 0,05 ct als je in Nederland woont). Daar bovenop komt nog een prijs van 0,10 ct/min na 60 minuten als je aan een snellader zit. Daarmee betaal je nagenoeg hetzelfde bij Fastned als wat je aan een publieke oplaadpaal zou betalen met een reguliere betaalpas.

https://emobly.com/de/new...t-wechsel-auf-kwh-modell/

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
@CyBeRSPiN Oh excuses, dat had ik niet helemaal door. Ook omdat er veelvuldig op dit forum over dit onderwerp is gesproken heb ik het hier maar ondergebracht

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:09
Voor de mensen met nog veel budget over is een electrisch bedienbare achterklep misschien een leuk iets? Zit er standaard niet op toch?

YouTube: Kia Niro electric tailgate installation successfully launched

Er zijn vast vergelijkbare kits te koop in NL, al kan ik ze zo snel niet vinden...

Iemand die trouwens de schermpjes in de hoofdsteunen laat inbouwen? Dealer kon hier niet bevestigen of dat wel of niet kon bij deze auto. (misschien beperkte 12v capaciteit?)

[ Voor 21% gewijzigd door wowter1976 op 20-12-2018 10:40 ]

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-10 22:04
Ik zie soms dat jullie nummers hebben waarmee je kunt zien op welke boot je Niro aankomt en wanneer. Hoe kom je aan zo'n nummer? En hoe kan je dan opzoeken wanneer hij aankomt.

Verwijderd

Sigmasailor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:42:
Ik zie soms dat jullie nummers hebben waarmee je kunt zien op welke boot je Niro aankomt en wanneer. Hoe kom je aan zo'n nummer? En hoe kan je dan opzoeken wanneer hij aankomt.
is dat niet alleen voor de Kona rijders? Ik heb alleen een levertijd indicatie, verder niets.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 11:17 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee hier ook alleen een indicatie van levertijd, geen nummer. En op basis van levertijd kun je gokken welke boot het betreft, want die komen 2x per maand aan volgens de dienstregeling.

• raugustijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05-2021
wowter1976 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:33:
Voor de mensen met nog veel budget over is een electrisch bedienbare achterklep misschien een leuk iets? Zit er standaard niet op toch?

YouTube: Kia Niro electric tailgate installation successfully launched

Er zijn vast vergelijkbare kits te koop in NL, al kan ik ze zo snel niet vinden...

Iemand die trouwens de schermpjes in de hoofdsteunen laat inbouwen? Dealer kon hier niet bevestigen of dat wel of niet kon bij deze auto. (misschien beperkte 12v capaciteit?)
Ik heb dit besteld en de bestelling is door de dealer bevestigd... Ben benieuwd

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 23:35
De levertijd van medio April 2019 van mijn e-Niro is net definitief bevestigd. Daar heb ik dan geluk mee, want mijn dealer krijgt er maar 3 per maand en ik heb (pas) op 1 oktober gereserveerd.
Mijn dealer bevestigde overigens zoals hier eerder genoemd, dat de beperkte levering van de e-Niro niet aan Kia ligt, maar met de schaarse levering van de accu-pakketten.

Verwijderd

vraag me af hoe die dealers die levertijd bepalen, hangt toch af van kleur en hoeveel er daadwerkelijk komen per dealer/boot en reserverings nr?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 12:42 ]

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 17:52
Vraagje: Mijn dealer gaf aan dat de Hyundai Kona EV geen alarm heeft maar alleen een startonderbreker.
De startonderbreker deactiveer je automatisch met de autosleutel.
Reden = auto kost < € 50,000 en een alarm is daarom verzekeringstechnisch niet verplicht.

Om een alarm in de Kona te krijgen moet je deze later inbouwen. Dan krijg je naast de normale sleutel nog een extra "key" om het alarm te deactiveren. Lijkt me niet echt handig.

#1 Geen alarm? Klopt dat?
#2 Is het raadzaam om een alarm in te bouwen?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:40:
vraag me af hoe die dealers die levertijd bepalen, hangt toch af van kleur en hoeveel er daadwerkelijk komen per dealer/boot en reserverings nr?
Wordt volgens mij door Kia NL gecoördineerd, die weten wie welke kleur gereserveerd heeft en kunnen de leverdatum doorgeven aan de dealer als de bestelling in het ordersysteem is geplaatst. Denk dat alleen voor Q1 al definitieve (hoop ik ;)) data zijn doorgegeven en dat het daarna giswerk wordt omdat er nog eea schuift.
DJF3 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:07:
Vraagje: Mijn dealer gaf aan dat de Hyundai Kona EV geen alarm heeft maar alleen een startonderbreker.
Reden = auto kost < € 50,000 en een alarm is daarom verzekeringstechnisch niet verplicht.

Om een alarm in de Kona te krijgen moet je deze later inbouwen. Dan krijg je naast de normale sleutel nog een extra "key" om het alarm te deactiveren. Lijkt me niet echt handig.

Alarm zit er niet in nee, ook bij de e-Niro niet.
Voor een leasebak niet, voor een eigen auto wel te overwegen afhankelijk van waar je woont of wat jouw verzekering van je eist.

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:42
raugustijn schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:49:
[...]

Ik heb dit besteld en de bestelling is door de dealer bevestigd... Ben benieuwd
Ziet er mooi uit. Mag ik vragen wat je kwijt bent bij de dealer om dit in te laten bouwen?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DJF3 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:07:

Een auto-inbraakalarm dat aan de normen voldoet moet een extra transponder hebben speciaal voor het alarm, helaas.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-10 22:04
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:17:
[...]

is dat niet alleen voor de Kona rijders? Ik heb alleen een levertijd indicatie, verder niets.
Aha, dat zal het zijn. Best lastig zo'n topic voor twee verschillende topics :)

• Kia Ora
  • Laatst online: 30-12-2020
Na maanden dit forum gevolgd te hebben voor betere info dan bij de Kia dealer vandaag een e-Niro Dynamic line besteld. Nu hopen op een snelle levering...

Bedankt voor de hulp/info van een meelezer.

• raugustijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05-2021
Tjomo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:14:
[...]

Ziet er mooi uit. Mag ik vragen wat je kwijt bent bij de dealer om dit in te laten bouwen?
...teveel... Had nog behoorlijk ruimte in mijn leasebudget, dus dit erbij gedaan voor de Kids. 1200 ofzo... :$

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:42
Dan is het zeker een leuke optie en de moeite waard.

• marc4547
Ik vind het voor mijn bestelde E- Niro jammer dat er in zo'n elektrische auto, gewone gloeilampjes zitten in de binnenverlichting, achter de make-up spiegels , de achterbakverlichting. etc. Ik heb in mijn huidige auto ( Vag Group) overal led zitten wat een zee van licht geeft. De dealer verkoopt een led kit voor 89 euro. Net even op Aliexpress de volledige kit gekocht voor de Niro en is een led kit met 10 led lampjes op maat passend voor de auto :) . Kosten zijn 23 dollar. Ik vind wit led licht gewoon mooier.

• Elmar1982
  • Laatst online: 11-11 12:48
marc4547 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:20:
Ik vind het voor mijn bestelde E- Niro jammer dat er in zo'n elektrische auto, gewone gloeilampjes zitten in de binnenverlichting, achter de make-up spiegels , de achterbakverlichting. etc. Ik heb in mijn huidige auto ( Vag Group) overal led zitten wat een zee van licht geeft. De dealer verkoopt een led kit voor 89 euro. Net even op Aliexpress de volledige kit gekocht voor de Niro en is een led kit met 10 led lampjes op maat passend voor de auto :) . Kosten zijn 23 dollar. Ik vind wit led licht gewoon mooier.
Link? 😉

Zeekr X Long range Mist Grey

• marc4547
Was niet makkelijk om te kopiëren, vanuit mijn ingelogde omgeving , en is lange link maar hij werkt wel! Je kunt hier de keuze maken of het voor een soul is of voor de Niro en of je white of blue licht wil,..zie link:

http://www.aliexpress.com...91-41d2-bbb6-7c87793df999

• marc4547
Ik neem aan dat dit hem is, ik neem de gok voor die 23 dollars....:) Hoort bij de voorpret.... O-)

Let bij de montage wel op dat led neem ik aan polariteit gevoelig is.....

Hoe kunnen we eens achter de app aan die in de states wel geleverd wordt.... ( de UVO app, zie de video van Bjorrn Nyland op You tube!) En wat ik al eerder vroeg hoe kom je aan informatie over wanneer de levering is, rang op de wachtlijst, Dealer geeft geen informatie helaas? Ingeschreven op 27 september en besteld op 30 november.... B4U ( Gravity Blue) :X

[ Voor 89% gewijzigd door marc4547 op 21-12-2018 08:30 ]

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 10:39
marc4547 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:20:
Ik vind het sowieso een beetje belachelijk dat ze voor een compleet electrische auto überhaupt nog gekozen hebben voor gloeilampen. Ook in het kader van stroom besparing zou je toch verwachten dat ze er overal led lampjes in hadden gezet. Al is die besparing maar minimaal tov wat de auto in totaal gebruikt.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@marc4547 de app zelf is niet zo boeiend die kun je wel via een omweg krijgen, het gaat om de infrastructuur achter de app (module in de auto, simkaart met abonnement in de auto, servers in Europa, een account op het systeem).

• marc4547
MMM, dat wordt voor Europa dus niet geleverd?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

marc4547 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:07:
MMM, dat wordt voor Europa dus niet geleverd?
Nee. In NL is er Kia Connected Services. Een slap aftreksel, je kunt data uitlezen maar niks richting de auto zenden (zoals kachel/airco aan). Maar beter dan niks.

• marc4547
Zou mooi zijn als je vanuit huis de status van het laden kunt volgen of de status van je batterij.

Waar plaats ik een foto onder me forum naam? en eventueel de kleine tekst onder mijn topics zoals ik bij sommige mensen zie….

• Z___Z
  • Niet online
renem schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:03:
[...]

Ik vind het sowieso een beetje belachelijk dat ze voor een compleet electrische auto überhaupt nog gekozen hebben voor gloeilampen. Ook in het kader van stroom besparing zou je toch verwachten dat ze er overal led lampjes in hadden gezet. Al is die besparing maar minimaal tov wat de auto in totaal gebruikt.
Gloeilampen geven nog altijd een veel ruistiger lichtbeeld dan led lampen. Als het niet voor het milieu was, had ik thuis al m’n led en spaarlampen graag weer terug geruild naar halogeen lampen.
Interieurverlichting brand zowieso maar paar seconde, dus denk dat het zelfs beter voor het milieu is om er gloeilampen voor te gebruiken over de totale levensduur van de lampen/auto inclusief de productie van de lampen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

marc4547 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:12:
Zou mooi zijn als je vanuit huis de status van het laden kunt volgen of de status van je batterij.
Daar ga ik wel van uit. Je kunt hopelijk ook notificaties krijgen als laden klaar is of onderbroken is etc.
Waar plaats ik een foto onder me forum naam? en eventueel de kleine tekst onder mijn topics zoals ik bij sommige mensen zie….
offtopic:
https://tweakers.net/instellingen/profiel/ en dan scrollen naar Signature en Ondertitel.
Welkom op Tweakers trouwens! :)

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Straks 2 weken in een Ampera e rijden van een collega. Auto ruil ivm wintersport. Kan ik vast wennen aan electrisch rijden😊

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Kona / E-Niro

--> iemand een aanbeveling inzake (geluidsarme) winterbanden voor EV's ?

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:16

3_s

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:09:
[...]

Nee. In NL is er Kia Connected Services. Een slap aftreksel, je kunt data uitlezen maar niks richting de auto zenden (zoals kachel/airco aan). Maar beter dan niks.
Zoals bij Kona, waar het niets is.

Waar ik in het begin de meerwaarde niet zag, zou ik het nu wel handig vinden mocht ik vooraf m'n auto voorverwarmen via app.

• mjdvandenberg
giancarlo_f schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:33:
Kona / E-Niro

--> iemand een aanbeveling inzake (geluidsarme) winterbanden voor EV's ?
Ik heb zelf deze besteld voor de Kona:
https://www.123banden.com..._nl_vergelijk&Country=DNL
Dunlop Winter Sport 5

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

3_s schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:42:
[...]

Zoals bij Kona, waar het niets is.

Waar ik in het begin de meerwaarde niet zag, zou ik het nu wel handig vinden mocht ik vooraf m'n auto voorverwarmen via app.
Ja. Of zonder app maar dat het dan werkt zonder laadpaal. 64kWh is meer dan voldoende om zonder paal de auto op te stoken met behoud van range voor de rest van de dag.

• marc4547
Volgens mij dacht ik gelezen te hebben dat de voorverwarming alleen werkt als je aan de prik hangt..
Oftewel, met aangesloten stekker....

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

marc4547 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:47:
Volgens mij dacht ik gelezen te hebben dat de voorverwarming alleen werkt als je aan de prik hangt..
Oftewel, met aangesloten stekker....
Ja, daarom zeg ik: zou mooi zijn als ze dat zouden fixen. Met de granny charger zou het ook nog niet werken, heeft echt een laadpaal nodig.
Heb er een hard hoofd in, maar in theorie zou dat met een software update te doen zijn. Maar ja Kia/Hyundai != Tesla..

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-12-2018 15:04 ]

• smoken
  • Laatst online: 10-11 22:00
Nou, ik ben er helemaal klaar voor!
Vanmorgen is mijn laadpaal (Zappi v1) geïnstalleerd en die kon ik natuurlijk alleen maar testen door er een EV aan te hangen. Dus de lokale dealer even lief aangekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4i01UkUIRsxWL0GhS7OvkQ8p/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/alk6GeY3t7zoiMP1fX9Hua2D/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bJwt0fuhwj8fVvLjuhtjCdqY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWmmpjjb7B8OWZTWpMdIlfVH/medium.jpg

Uiteraard eerst even een paar KM gereden, want ja ... er moest natuurlijk wel wat te laden zijn!

(Waarom laadpaal laag bij de grond? Omdat er dan een plant voor gezet kan worden 🙄 )

[ Voor 38% gewijzigd door smoken op 21-12-2018 18:01 ]

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:32

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

BOBERJAN schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:06:
Ik sta voor een Niro hoog op de lijst bij mijn plaatselijke dealer.
Kan ik hem echter op basis van die lijst bij een ander dealer bestellen? Ik heb de laatste weken alleen maar slechte ervaringen met deze plaatselijke dealer en ik eigenlijk wil niet meer bij hem bestellen.
Nee, kan niet.Heb ik nagevraagd bij Kia toen onderhandeling vast liep. Je moet hem bestellen bij de dealer die je bij de reservering hebt opgegeven. Kon ik weer terug naar mijn lokale dealer :)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lol, ja onderhandelen is er niet bij.. :+
En als je inruil wilt kun je over het algemeen toch beter zelf je eigen wagen aan een particulier verkopen.

@smoken goede service! En met je edit was mijn prangende vraag beantwoord :D

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-12-2018 15:13 ]

• smoken
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:11:
@smoken goede service! En met je edit was mijn prangende vraag beantwoord :D
Ja, echt super service! Ook erg leuk om weer even een stukje te rijden. Is echt een super auto.
En natuurlijk meteen het menu goed doorgelopen om te kijken hoe het nu zit met alle opties.

Nadat ik bericht geplaatst had realiseerde ik me dat die vraag 100% zeker zou komen, dus ik denk ik ben ze voor ;-)

Oh, en als je de laadkabel wilt ontkoppelen ... moet je nog een keer op het knopje “ontgrendelen” drukken van de sleutel...

#wistikniet

[ Voor 32% gewijzigd door smoken op 21-12-2018 16:10 ]

• BOBERJAN
beschuit schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:07:
[...]

Nee, kan niet.Heb ik nagevraagd bij Kia toen onderhandeling vast liep. Je moet hem bestellen bij de dealer die je bij de reservering hebt opgegeven. Kon ik weer terug naar mijn lokale dealer :)
Dat is toch heel raar. Dus KIAa dwingt je een koop te doen bij een door KIA bepaalde dealer. Ik vraag mij sterk af of dit wettelijk in Nederland mag. Het is hier geen Noord Korea!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 10:02
Ik heb mijn eNiro vandaag besteld! Runway Red met Grijs leder interieur. Levertijd +-6 maanden.

Ik heb er originele velgen met winterbanden bij geregeld. Ik ga voor de Goodyear Ultragrip Performance G1. Komt erg goed uit de test, vooral qua rolweerstand, maar ook qua geluid.
Ik ga dit draadje dus wat vaker bezoeken. :D

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:16

3_s

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:02:
[...]

Ja, daarom zeg ik: zou mooi zijn als ze dat zouden fixen. Met de granny charger zou het ook nog niet werken, heeft echt een laadpaal nodig.
Heb er een hard hoofd in, maar in theorie zou dat met een software update te doen zijn. Maar ja Kia/Hyundai != Tesla..
Met granny gaat het wel, doe ik dagelijks :).

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 21:17
BOBERJAN schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:39:
[...]

Dat is toch heel raar. Dus KIAa dwingt je een koop te doen bij een door KIA bepaalde dealer. Ik vraag mij sterk af of dit wettelijk in Nederland mag. Het is hier geen Noord Korea!
Kia dwingt je helemaal niet. Je mag bij elke KIA dealer bestellen, je kan dan alleen niet meer aanspraak maken op je reservering.

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 21:17
Nog een positief artikel in het AD: https://www.ad.nl/auto/el...kia-s-kaskraker~a7beba0e/

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-11 18:23
Nog niet te koop in België, maar je kan al wel via een autoverzekering zien welke uitvoeringen er komen met de bijhorende cataloguswaarde

KIA e-niro must 39kWh 37691
KIA e-niro must 64kWh 41590
KIA e-niro first edition 39 kWh 40389
KIA e-niro first edition 64 kWh 43391
KIA e-niro more 64 kWh 44290

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

3_s schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:25:
[...]

Met granny gaat het wel, doe ik dagelijks :).
Ok, de Kia dealer dacht van niet. Maar als het met de Kona kan..

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 10:02
ningalloon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:42:
Nog niet te koop in België, maar je kan al wel via een autoverzekering zien welke uitvoeringen er komen met de bijhorende cataloguswaarde

KIA e-niro must 39kWh 37691
KIA e-niro must 64kWh 41590
KIA e-niro first edition 39 kWh 40389
KIA e-niro first edition 64 kWh 43391
KIA e-niro more 64 kWh 44290
Ik heb een PDF met de uitvoeringen en prijzen. Lijkt heel erg op het aanbod in Nederland, alleen paar kleine verschillen. Zo lijken ze 220v op de achterbank te hebben en de optie voor donkergrijs leder. Ook een open dak kan er bij worden besteld.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-11 18:23
JvdBosch schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 07:46:
[...]

Ik heb een PDF met de uitvoeringen en prijzen. Lijkt heel erg op het aanbod in Nederland, alleen paar kleine verschillen. Zo lijken ze 220v op de achterbank te hebben en de optie voor donkergrijs leder. Ook een open dak kan er bij worden besteld.
Misschien wel interessant om eentje uit België te importeren.
Heb je een linkje van die PDF?

• RonaldPr
  • Laatst online: 12:06
En in België wellicht wel een korting op een nieuwe. In Nederland onmogelijk omdat er zogenaamd niets op ev’s verdient wordt.

Of is er iemand hier op het forum die wel een redelijke korting bedongen heeft? Iets van 5%.

• Kona EV
  • Laatst online: 04-10-2020
RonaldPr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:30:
En in België wellicht wel een korting op een nieuwe. In Nederland onmogelijk omdat er zogenaamd niets op ev’s verdient wordt.

Of is er iemand hier op het forum die wel een redelijke korting bedongen heeft? Iets van 5%.
Ik begreep dat de Kona in 2019 juist duurder gaat worden, dealer had het over 1600 euro...

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de lane departure geluidjes uit te krijgen? Zat flink te zoeken, maar heb het niet gevonden. Althans: zonder de hele LKA uit te zetten. 8)7

• BarryH
RonaldPr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:30:

Juli 17 7-10 procent korting op een ioniq ev

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Meer info over de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SUlI2DtdIiIFfcQ1FRqWa2sO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uRixDOd59oL4PR88lznUZbEp/full.jpg

Zoals verwacht alles dus read only, geen remote control mogelijk.

Jammer dat notificaties 36 euro/jaar kosten...

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-12-2018 11:16 ]

• daemonix
  • Niet online
Waarom is iedereen zo gefixeerd op kortingen? Bij een goede prijsstelling is korting niet nodig. In de keukenhandel kun je tot 30% korting krijgen, dat betekent dat de basisprijs 30% te hoog is.

Wij kregen trouwens prima prijzen terug voor onze Fiesta's.

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
smoken schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:06:
Nou, ik ben er helemaal klaar voor!
Vanmorgen is mijn laadpaal (Zappi v1) geïnstalleerd en die kon ik natuurlijk alleen maar testen door er een EV aan te hangen. Dus de lokale dealer even lief aangekeken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteraard eerst even een paar KM gereden, want ja ... er moest natuurlijk wel wat te laden zijn!

(Waarom laadpaal laag bij de grond? Omdat er dan een plant voor gezet kan worden 🙄 )
Wat zit die laadunit laag. Hoop niet dat dit een woongebied is waar soms hoogwater voorkomt.

Everything has Pro's & Con's.....

• daemonix
  • Niet online
Minimale hoogte is 30 cm, ik betwijfel of dat laadpunt daaraan voldoet.... Mij lijkt het bijzonder onhandig dat het zo laag zit ivm aflezen en instellen.

• smoken
daemonix schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:04:
Minimale hoogte is 30 cm, ik betwijfel of dat laadpunt daaraan voldoet.... Mij lijkt het bijzonder onhandig dat het zo laag zit ivm aflezen en instellen.
Ik wist niet dat er voorschriften qua hoogte zijn, monteur blijkbaar ook niet dan. Hopelijk gaat dit uiteindelijk geen probleem geven .....

En gaat het dan om de hoogte qua kabel of onderkant apparaat?

Geen hoogwater gebied en het is aan de voorgevel welke sowieso al hoger is dan straatniveau.

Instellen is al gedaan, en uitlezen gaat dadelijk via een app.

[ Voor 11% gewijzigd door smoken op 22-12-2018 13:20 ]

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:53

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Is er al bekend wanneer de 40kWh Kona/Niro besteld kan worden?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• eltron
  • Laatst online: 14:54
smoken schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:45:
Er is nog geen digitale handleiding van de e-Niro. Morgen proefrit en dan mag ik de handleiding even lenen, zal kijken of het te doen is om in te scannen ;-)
Inmiddels digitale handleiding op ander forum gevonden (Kia club): https://drive.google.com/...rn6QRFR1R3cSjZBuZrHB/view

hebben we met de kerst wat te lezen : :+

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• smoken
eltron schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:42:
[...]

Inmiddels digitale handleiding op ander forum gevonden (Kia club): https://drive.google.com/...rn6QRFR1R3cSjZBuZrHB/view

hebben we met de kerst wat te lezen : :+
Nice, thanx voor het delen!

• smoken
daemonix schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:04:
Ik heb het nog even nagevraagd, maar ook de verkoper is niet op de hoogte van een dergelijke regelgeving.

• BOBERJAN
ningalloon schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:58:
[...]

Misschien wel interessant om eentje uit België te importeren.
Heb je een linkje van die PDF?
Ik denk dat je dan beter naar Duitsland kan gaan. Daar wordt al veel korting op Kona EV's gegeven. Misschien moet je met een groep meerdere nieuwe Kona's of Niro's kopen in Duitsland. Er is gewoon EU garantie. Dat moet niets uitmaken

Zie hieronder prijzen op www.mobile.de met daarbij de afgeprijsde adviesprijzen voor Kona EV's. Er komt soms nog wel ca € 750 bij voor afleveringskosten en ca. € 600 aan extra BTW bij invoer naar NL.

Trend, 204 PK, 64 kW € 34985, incl. 19% BTW, adviesprijs € 39.000
Style, 204 PK, 64 kW €37985, incl. 19% BTW, adviesprijs € 42500
Premium, 204 PK, 64 kW €40485, incl. 19% BTW, adviesprijs € 45600,

De Trend-versie heeft geen warmtepomp. Ik heb enig tijd geleden berekend op basis van ervaringen in een Ioniq met en zonder warmtepomp, dat in de winter het rijden zonder warmtepomp kan leiden tot een verlies van actieradius van ca. 40-50 km bij een 64.kWh accupakket tov het rijden met een versie met warmtepomp.
De extra stroomkosten bij regulier verwarmen tov verwarming met warmtepomp zijn bij ca 25000 km / jaar ca € 70 - €80 / jaar.

Adviesprijzen E-Niro in Duitsland bekend:

KIA e-Niro 39kWh 64kWh
Edition 7 €34.290 - €38.090
Vision €37.290 - €41.790
Spirit €40.290 - €44.790

De Edition 7 heeft geen warmtepomp. Bij de 64kWh is dit wel leverbaar tegenen meerprijs van € 1290,-

Ik krijg net bericht dat er ook al afgeprijsde E-niros zijn bij Autohaus am Damm GmbH
e-Niro mit...
39,2 kWh Batterie in Ausstattung Edition 7: 30.994,- €**
39,2 kWh Batterie in Ausstattung Vision: 33.992,- €**
39,2 kWh Batterie in Ausstattung Spirit: 36.647,- €**
64 kWh Batterie in Ausstattung Edition 7: 34.700,- €**
64 kWh Batterie in Ausstattung Vision: 37.974,- €**
64 kWh Batterie in Ausstattung Spirit: 40.629,- €**

**Alle prijzen inclusief 19% BTW en afleveringskosten. Zie ook:
https://www.goingelectric...se-05-12-2018-t36756.html

2 dingen zijn opvallend:

1) De Duitse adviesprijs van de Niro is iets lager dan die van de Kona.

2) Zowel Kona EV's asl Eniro's zijn in Duitsland al leverbaar met forse kortingen terwijl er in Nederland geen Euro korting te krijgen is op zowel een Kona EV als een E-Niro. Dit lijkt op verboden prijsafspraken, maar bewijs het maar eens.
Bovendien blijkt uit de forse Duitse kortingen dat het bullshitt dat ze niets zouden verdienen op EV's.

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:33
BOBERJAN schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:17:
[...]

2) Zowel Kona EV's asl Eniro's zijn in Duitsland al leverbaar met forse kortingen terwijl er in Nederland geen Euro korting te krijgen is op zowel een Kona EV als een E-Niro. Dit lijkt op verboden prijsafspraken, maar bewijs het maar eens.
Bovendien blijkt uit de forse Duitse kortingen dat het bullshitt dat ze niets zouden verdienen op EV's.
Waarom zouden ze in Nederland korting geven als ze hier in de rij staan en ze zonder problemen ze alle mogelijk leverbare verkopen ?
Ik zou je ook geen korting geven als ik een dealer was.

• Gerry1982
  • Laatst online: 04-11 21:35
Vandaag ook een proefrit gemaakt in de e-Niro hier even mijn bevindingen:

Tevreden:
Veel opties
Prima stoelen
Snel zat
Hoge zit
Best ruim van binnen

Minder tevreden:
Geen onder voetruimte op de achterbank.
Interieur afwerking kan beter vooral glimmende zwarte delen.
Lage voorruit wat lastig is als je voor hoge stoplichten staat.
Stoel had een iets lagere stand mogen hebben.
Wat zijn die blauwe elementen in de voorbumber LELIJK is zelfs een turquoise kleur.

Ik ben vrij lang namelijk 1,95m en rijd momenteel nog een Volvo XC90 T8 dus een flinke stap terug.
Echter bespaar ik ruim 500 euro per maand met deze overstap. En ik rij slechts 10000km per jaar....dus leek me dit een nobrainer....

[ Voor 5% gewijzigd door Gerry1982 op 22-12-2018 18:35 ]

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

• BOBERJAN
sinovenator schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:23:
[...]

Waarom zouden ze in Nederland korting geven als ze hier in de rij staan en ze zonder problemen ze alle mogelijk leverbare verkopen ?
Ik zou je ook geen korting geven als ik een dealer was.
Dan heb ik een tegenvraag: waarom geven ze in Duitsland dan wel hoge kortingen? Ook daar zijn lange wachttijden.

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:33
BOBERJAN schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:27:
[...]

Dan heb ik een tegenvraag: waarom geven ze in Duitsland dan wel hoge kortingen? Ook daar zijn lange wachttijden.
Dat mag je ze in Duitsland vragen. Is gewoon markt werking hier in Nederland.

• daemonix
  • Niet online
Heeft die korting niet te maken met subsidies? Die je niet krijgt als je exporteert?
smoken schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:07:
[...]

Ik heb het nog even nagevraagd, maar ook de verkoper is niet op de hoogte van een dergelijke regelgeving.
Dat zegt niets, zoekactie op 'minimale hoogte buiten stopcontact' levert voldoende op. ;) Bijvoorbeeld: http://www.tuinverlichtin...hoogte-buitenstopcontact/

En dat is niet de enige. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door daemonix op 22-12-2018 19:07 ]

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59
Ik heb ook een e-Niro besteld in de kleur Aurora black pearl. De verwachte leverdatum staat op 20-3, daar geloof ik echter niet veel van gezien ik vrij laat besteld heb...

Vandaag ook in eentje proefgereden. Een tijdje geleden ook in de Kona gereden. Kwa rijdgedrag merk ik weinig verschil. Je merkt het gewicht bij beide auto's als je over drempels gaat. Ze voelen ook allebei even snel aan. De instant trekkracht van elektrische auto's is heel verslavend.
Ik vind het draaibare knop systeem voor de "versnellingsbak" wel een stuk intuïtiever dan de knoppen bij de Kona.
De Niro voelt een stuk ruimer van binnen. De Kona heeft voorin een soort van cockpit waar je een beetje in zit opgesloten en de Niro is wat opener.
Maar vooral achterin is de Niro echt wel een stuk ruimer. De voeten niet kwijt kunnen onder de achterstoelen kan ik mij niet echt in vinden, maar ik heb dan ook maar kleine voeten (1.70 lang).
Infotainment werkt prima en is snel zat, al ga ik waarschijnlijk toch Android auto gebruiken.
Interieur voelt niet goedkoop aan, maar ik kom wel van een VW Up! dus misschien niet heel goed referentiemateriaal...
Stoelen zitten prima, goed verstelbaar, verwarming werkt goed.
De vloer van de kofferbak is wat hoog en doordat het dak schuin afloopt is de ruimte gemiddeld. Voor mij ruim zat, maar wederom, referentiemateriaal... Bij de Up! moest je bij het minste geringste al de bank plat doen...

Kortom, voor mij een goede keuze. Is bijzonder weinig aan deze auto op te merken.
Pagina: 1 ... 36 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.