• raugustijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05-2021
Dag allemaal, ik ben nu bij mij op de zaak de laatste puntjes op de i aan het zetten voor de bestelling van mijn e-niro. Ik vraag me af of jullie weten wat het verschil is tussen de lederen bekleding die standaard op de Executive uitvoering zit, en wat je er dan nog extra bij krijgt als je ook de optie twv 1800 euro aanvinkt... Iemand plaatjes gezien? Ik ben benieuwd... Heb trouwens mid oktober gereserveerd, ben heel benieuwd wanneer ik hem geleverd ga krijgen...

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:55
De optie leder is leder achteraf ingebouwd, dus buiten de bijtelling. Uiteraard kun je dan vrij kiezen wat je wilt v.w.b. kleur e.d.

Tot wanneer heb je eigenlijk de tijd om een reservering om te zetten in een order. Zolang de reserveerders nog mogen bestellen weet niemand waar ie aan toe is v.w.b. levertijd. Hoop dat ze daar snel een eind aan maken.

Hier plaats 100+ op "de lijst", dus als de helft van de reserveerders alsnog besluit om te bestellen, dan komt onze auto pas in 2021..... :(

Me nu in ieder geval WEL ingeschreven op de nieuwsbrieven van alle fabrikanten........mocht de levertijd van onze bestelde Niro langer blijken dan 14 maanden (en die kans is zeker aanwezig), dan kunnen we tenminste iets anders reserveren of bestellen.

[ Voor 36% gewijzigd door wowter1976 op 17-12-2018 09:35 ]

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 19:48
Mijn dealer heeft alle reserveerders een email gestuurd. Als ze niet reageren vervalt vandaag hun reservering. Je kunt wel maximaal verlengen tot 31 december.

Vanaf januari vervallen alle reserveringen die geen bestelling hebben gedaan (bij mijn dealer). Je eigen dealer kan je meer vertellen over hoe zij werken. Kan je ook aanraden om eens bij verschillende dealers te informeren, zonder reservering kunnen volgens mij de levertijden per dealer uiteen lopen...

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

• wowter1976
Er kunnen inderdaad enorme verschillen ontstaan in levertijd tussen verschillende dealers, maar of langsgaan zin heeft? (voor ons sowiezo niet meer, auto is al besteld).

Ze zullen allemaal een rooskleurig plaatje schetsen, en tot januari kunnen ze toch nog geen echte beloftes of uitspraken doen. Als een dealer komende 2 weken nog 30 orders binnenkrijgt van reserveerders, dan schuiven alle beloofde leveringen met een hoger nummer zo met een jaar op.

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 14:53
:( Vanochtend te horen gekregen dat de Kona toch niet uitgeleverd gaat worden deze week omdat Athlon hem toch liever met bouwjaar "jan 2019" wil afnemen. Blijkbaar kunnen ze dat zo maar aanpassen, ook al hadden ze eerst gecommuniceerd dat hij afgeleverd zou worden op 28 december 2018.

Nieuwe richtdatum is 18 januari... :( :F

[ Voor 0% gewijzigd door kv83 op 17-12-2018 13:53 . Reden: Kona dus ]

• ehubers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 21:08
kv83 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:16:
:( Vanochtend te horen gekregen dat de auto toch niet uitgeleverd gaat worden deze week omdat Athlon hem toch liever met bouwjaar "jan 2019" wil afnemen. Blijkbaar kunnen ze dat zo maar aanpassen, ook al hadden ze eerst gecommuniceerd dat hij afgeleverd zou worden op 28 december 2018.

Balen!
Voor mij was door Athon 21 januari afgegeven als leverdatum. Afgelopen week belde de dealer (H.Point) dat ze levering in mochten plannen. Voor nu hebben we 15 januari gepland, waarbij de dealer telefonisch aan gaf dat december ook nog mogelijk zou zijn. Echter is december niet toegestaan door mijn werkgever wegens bevroren salarisadministratie...

Klant is koning, Athlon is ...?

• zerocool82
  • Laatst online: 10-11 21:37

zerocool82

Ignorance causes chaos

Vandaag bericht gekregen dat mijn e-Niro naar verwachting eind maart wordt geleverd, in lijn met het aflopen van mijn huidige contract :)

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
kv83 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:16:
:( Vanochtend te horen gekregen dat de auto toch niet uitgeleverd gaat worden deze week omdat Athlon hem toch liever met bouwjaar "jan 2019" wil afnemen. Blijkbaar kunnen ze dat zo maar aanpassen, ook al hadden ze eerst gecommuniceerd dat hij afgeleverd zou worden op 28 december 2018.

Vervelend, maar snap het wel is geld weggooien als ze hem nu op kenteken zetten.

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-11 22:55
Gaat het nu om een Kona of om een Niro?
Zou handig zijn om elk bericht te beginnen met (K)ona of (N)iro.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 14:53
nessio schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:46:
Gaat het nu om een Kona of om een Niro?
Zou handig zijn om elk bericht te beginnen met (K)ona of (N)iro.
Aangepast. (stond ook in me signature, maar je hebt gelijk!)

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-11 07:16
Electrons schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:58:
Weet iemand of de 12volt binnenin de kona op spanning blijft als deze aan de lader hangt en tweede vraag is blijft gedurende de hele laadcyclus op het dashboard zichtbaar hoe het er voor staat qua kW en de SOC of valt dit weg als je de auto afsluit.
Ik zou graag het laadproces kunnen willen volgen via een 4G smartphone die ik remote kan bereiken die op het dashboard gericht staat.
Zie in diverse youtube filmpjes helaas nog te vaak gebeuren dat een openbare lader ermee ophoudt om wat voor reden dan ook en dan kom je terug in de hoop dat die vol is en dan hangt de boel in een error.
Nee, er is geen enkele uitgang die onder spanning blijft staan op 1 na: de ODB2 stekker heeft permanente spanning op pen 16. Die is afgezekerd met 5A.
Ik gebruik deze voor remote monitoring via evnotify. Is dus hobbywerk.
De laadcyclus blijft niet op het display staan, maar als je toch al een smartphone in de auto legt, kijk dan naar evnotify.de. Het is nog niet perfect maar doet precies wat je wilt, nog wat buggy maar dat komt wel goed.

Zo doe ik het dus ook. Bluetooth odb2 stekker, 12V uit de odb2 naar een 5V USB stekker waar de smartphone op zit. Tasker op de smartphone die kijkt of de auto aan staat (Bluetooth van de kona), dan hotspot aan voor de navigatie. Auto uit en odb2 aanwezig?, evnotify starten en ieder kwartier de mobile data een minuutje aan voor verzenden charge level

• nessio
@kv83 Misschien heel stom van mij : maar waar kan ik de signature aanpassen in mijn profiel.
Inderdaad daar stond bij Kona. Ik wil het ook aanpassen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

nessio schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:15:
@kv83 Misschien heel stom van mij : maar waar kan ik de signature aanpassen in mijn profiel.
Inderdaad daar stond bij Kona. Ik wil het ook aanpassen.

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-11 12:48
https://www.drivingelectric.com/kia/niro/e-niro

e-Niro: Volgens drivingelectric.com winnaar EV 2019 :)

Zeekr X Long range Mist Grey

• prettig
Hebben die een glazen bol .... 2019 !?

• nessio
Cyberspin: dank, was niet ver genoeg naar beneden gegaan

prettig schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:41:
[...]

Hebben die een glazen bol .... 2019 !?
Nope, auto's van het jaar worden jaar-1 gekozen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
JoebarRC schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:35:
[...]

Nee, er is geen enkele uitgang die onder spanning blijft staan op 1 na: de ODB2 stekker heeft permanente spanning op pen 16. Die is afgezekerd met 5A.
Ik gebruik deze voor remote monitoring via evnotify. Is dus hobbywerk.
De laadcyclus blijft niet op het display staan, maar als je toch al een smartphone in de auto legt, kijk dan naar evnotify.de. Het is nog niet perfect maar doet precies wat je wilt, nog wat buggy maar dat komt wel goed.

Zo doe ik het dus ook. Bluetooth odb2 stekker, 12V uit de odb2 naar een 5V USB stekker waar de smartphone op zit. Tasker op de smartphone die kijkt of de auto aan staat (Bluetooth van de kona), dan hotspot aan voor de navigatie. Auto uit en odb2 aanwezig?, evnotify starten en ieder kwartier de mobile data een minuutje aan voor verzenden charge level
Best wel een klusproject dit.Toch nog een paar vragen die ik niet helemaal kan visualiseren. Is dit een ODB2 bluetooth plug waar ook 12V output of doorgifte op zit. Als die ODB2 er eenmaal inzit is die port toch bezet of wordt er voor de plug al een power aftakking gemaakt.
En dan waarom moet die mobile data elke keer een minuutje aan. Is het cumulatief heel veel data als je de data verbinding gewoon open laat staan?

Everything has Pro's & Con's.....

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:59
Na een tip van mij heeft vaders een e-niro besteld. Graphite blue en uiteraard executive line. Geen idee welk nummer op lijst hij was. Gelukkig geen haast bij levering, leasecontract van de leon st loopt pas 5 december volgend jaar af.

[ Voor 12% gewijzigd door Sanderp op 17-12-2018 22:54 ]

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

30% van de reserveringen laat de reservering verlopen, reden dubbel ingeschreven, geen interesse meer, levertijd komt niet overeen met planning

e-niro en e-kona

• Elmar1982
rob313 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:04:
30% van de reserveringen laat de reservering verlopen, reden dubbel ingeschreven, geen interesse meer, levertijd komt niet overeen met planning
Ik hoop het 😝

• wowter1976
rob313 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:04:
als het goed is vallen er nog wel meer mensen af. Sommige dealers hebben blijkbaar 200 mensen op de lijst staan (voor 30 auto's in 2019). Als maar 30% de order laat lopen, dan krijgen de laatreserveerders hun auto pas ergens in 2021 of nog later...............

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
Stel mijn reservering is bij een grote dealer terecht gekomen met meerdere vestigingen. Er is hier eerder genoemd dat een dealer ong. 5 auto's per maand krijgt toegewezen, dat lijkt mij per vestiging, klopt dat?

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

YStunnenberg schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:36:
Stel mijn reservering is bij een grote dealer terecht gekomen met meerdere vestigingen. Er is hier eerder genoemd dat een dealer ong. 5 auto's per maand krijgt toegewezen, dat lijkt mij per vestiging, klopt dat?
Eerder max. 5 per maand (muv paar grote dealers), er zijn er die er minder krijgen en niet eens elke maand.
Beter om je eigen dealer om info te vragen want het verschilt nogal..
Enige dat bekend is is dat er 3000 in totaal komen volgend jaar, en dat er bijna 100 dealers (vestigingen) zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-12-2018 20:52 ]

• wowter1976
YStunnenberg schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:36:
Er komen 3000 auto's naar NL in 2019, en er zijn 98 dealers.....

Dus, 30 auto's voor een dealer van gemiddelde grootte (per JAAR dus)

2020 zullen ze wel wat meer krijgen, misschien het dubbele?

[ Voor 7% gewijzigd door wowter1976 op 17-12-2018 20:52 ]

• scatter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-10-2022
rob313 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:11:
[...]

maar je kan hem direct na afleveren wel gelijk verkopen, alleen mis je mia.
en je bent dan 2e eigenaar.

ik hou hem wel zelf, ev rijden is veel te leuk
Wanneer je hem < 6maanden en < 6000km verkoopt is hij nieuw, en mag je MIA aanvragen
Ik kwam hier op na overleg met fiscalist
Er is door hen overleg geweest met RVO mbt aanvraag MIA, aangezien je dat < 3 maanden na aankoopverplichting zou moeten doen, en datum aangaan verplichting leidend is
Aangezien de E-Niro niet op de lijst staat van 2018 kan er geen MIA worden aangevraagd voor 2018. koopverplichting is in 2018 aangegaan, dus wanneer hij op lijst 2019 komt, dan kan je nog steeds de MIA niet aanvragen......
Antwoord RVO Is pech voor koper!!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

wowter1976 schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:51:
[...]
2020 zullen ze wel wat meer krijgen, misschien het dubbele?
Dat is maar zeer de vraag. Daarvoor zullen ze de productie echt gigantisch moeten opschalen want vergeet niet dat NL, Noorwegen, Zweden en Frankrijk (naast Korea) voor 2019 de prio hebben gehad.
Na alle goede reviews is er ook veel vraag in andere landen aan het ontstaan.

• eltron
  • Laatst online: 07:47
scatter schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:55:
[...]

Wanneer je hem < 6maanden en < 6000km verkoopt is hij nieuw, en mag je MIA aanvragen
Er is door hen overleg geweest met RVO mbt aanvraag MIA, aangezien je dat < 3 maanden na aankoopverplichting zou moeten doen, en datum aangaan verplichting leidend is
Aangezien de E-Niro niet op de lijst staat van 2018 kan er geen MIA worden aangevraagd voor 2018. koopverplichting is in 2018 aangegaan, dus wanneer hij op lijst 2019 komt, dan kan je nog steeds de MIA niet aanvragen......
Volgens mij is het een misverstand dat de e-niro niet op de milieulijst voor de MIA zou staan. Hij hoort er gewoon bij als categorie 3110, volledig elektrisch aangedreven voertuig.
echter hij is nog niet opgenomen op de zogenaamde "positieve lijst" van specifieke producten waarvan is vastgesteld dat die sowieso voldoen aan de criteria van de milieulijst. Als een product niet op die lijst is opgenomen wil dat nog niet zeggen dat het niet aan de criteria voldoet (andersom dus wel) De laatste positieve lijst is van 7 november 2018, toen de e-Niro nog niet leverbaar was. Als je nu bestelt hebt moet je gewoon binnen 3 maanden melden en vergeet dan niet je laadpaal er gelijk bij te doen.

aanvulling 27/12/18. De E-Niro staat inmiddels op de positieve lijst van 18-12-2018. Verder is het maximale bedrag voor 2019 verlaagd tot € 40.000 (ex. btw) zie bijgaande link https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/mia-en-vamil.

[ Voor 8% gewijzigd door eltron op 27-12-2018 16:01 . Reden: nieuwe informatie MIA gepubliceerd ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 22:00
[...]

Dat zou nogal *** zijn, ook voor de vele lease rijders. Want dat scheelt toch makkelijk €60,- per maand indien dit in 2019 niet zou worden toegekend op reeds in 2018 gekochte e-Niro’s.

Mij werd aangegeven door de lease maatschappij dat dit achteraf gewoon toegekend zou worden als het nieuwe budget in 2019 bekend zal worden.

• R.W.
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-03-2023
Kona 2018-0475 wordt op 31 december 2018 bij mij afgeleverd!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Welke kleur heeft die?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• rob313

rob313

[...]

Begin van het jaar heb ik een ampera-e aangemeld en die stond ook nog niet op de lijst, gebeld met rvo en dat was geen probleem als ik maar categorie 3110 koos en een willekeurig type auto was het geen probleem. Paar maanden later stond hij erbij.
Aankoopprijs uiteraard wel van je aankoop overnemen.
De Hyundai kona staat er ook nog steeds niet bij en is vanaf september leverbaar.

e-niro en e-kona

• scatter

• rob313

rob313

e-niro en e-kona

• prettig
rob313 schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:17:
[...]

Begin van het jaar heb ik een ampera-e aangemeld en die stond ook nog niet op de lijst, gebeld met rvo en dat was geen probleem als ik maar categorie 3110 koos en een willekeurig type auto was het geen probleem. Paar maanden later stond hij erbij.
Aankoopprijs uiteraard wel van je aankoop overnemen.
De Hyundai kona staat er ook nog steeds niet bij en is vanaf september leverbaar.
Kan inderdaad gewoon, toen wij de MIA aanvraag deden stond de kona niet op de lijst, binnen paar weken hadden we hem binnen.

Verwijderd

Mijn dealer vertelde dat er nog geen 1 van de 30 reserveringen voor de Niro was afgehaakt.

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:26:
Mijn dealer vertelde dat er nog geen 1 van de 30 reserveringen voor de Niro was afgehaakt.
ik ben van plek 25 naar 21 gezakt

Verwijderd

ben echt benieuwd wanneer de definitieve plekken bekend worden.

• wowter1976
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:29:
ben echt benieuwd wanneer de definitieve plekken bekend worden.
uitgaande van eerdere berichten hier, krijgen de niet-reserveerders half januari te horen dat de auto over 2 tot 3 jaar geleverd wordt..... :) ,

(reserveerders hebben tot januari de tijd om te bestellen, het verwerken daarvan zal ook nog een week duren, dan nog de mensen die begin januari afhaken omdat ze ondanks een reservering toch te lang moeten gaan wachten. Half januari zal het wel helemaal definitief zijn)

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
De E-Niro in het Zwart is 3 weken geleden besteld.
levering was in april alleen vanwege huidige lease verplaatst naar Juli.
Ik stond op plaatst 28, maar zag in de lijst al wel wat afhakers.

Verwijderd

de mijne:

Model: Excutive Line - Zwart
Besteldatum:04-12-2018
Verwachte leverdatum: 28-02-2019
Reservering gemaakt: begin oktober 2018
Plaats op de lijst: 14e van de 30+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2018 11:29 ]

• nessio
Kona : zouden er daar ook afhakers zijn. bijvoorbeeld LM die teveel hebben besteld?
Ik hoor of zie niets hierover.

• harw
nessio schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:41:
Kona : zouden er daar ook afhakers zijn. bijvoorbeeld LM die teveel hebben besteld?
Ik hoor of zie niets hierover.
Denk dat er maar weinig afhakers zijn voor de kona tenzei deze personen ook een e-niro gereserveerd hebben en eerder geleverd kunnen krijgen.
Buiten dat staan er denk wel aardig wat mensen die al op een "wachtlijst" staan voor zowel de kona als e-niro

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:30
Ik heb een reservering voor de Kia Niro maar gaan hem waarschijnlijk niet voor mezelf gebruiken. Was wel blij met de proefrit, maar zie als particulier nu niet als het beste moment om een EV aan te schaffen. Als iemand er iets mee wil doen kan die wel een PM sturen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• nessio

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

nessio schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:08:
[...]

Wat geef ik nu in om alleen de KONA-EV te zien?
Beetje zoeken in dit topic teveel moeite?
Dit had ik in 1 minuut:
Verwijderd in "Hyundai Kona / Kia e-Niro"
Zoeken op: F5E11

• Gemeni
  • Laatst online: 08-11 19:48
[...]

Waar heb je deze informatie vandaan? Zou natuurlijk heel raar zijn.

De lijst van het RVO is namelijk een positieve lijst. Als het erop staat ben je zeker van toekenning MIA. Als het er niet op staat betekend dat echter niet dat het zeker niet een MIA krijgt. Ik ga er nog gewoon vanuit dat die wel wordt toegekend...

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

• nessio
cyberspin, zoeken niet teveel moeite, maar wist niet dat ik ook op F5E11 kan zoeken. Erg dom van mij.
Dank
Kona : er staan er nu 502 op kenteken.

[ Voor 24% gewijzigd door nessio op 18-12-2018 13:58 ]

• JSSL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 19:19
nessio schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:49:
cyberspin, zoeken niet teveel moeite, maar wist niet dat ik ook op F5E11 kan zoeken. Erg dom van mij.
Dank
Kona : er staan er nu 502 op kenteken.
Met F5E11 krijg je ook Hyundai Nexo's... Het beste kun je zoeken op 'Kona' en vervolgens filteren op een massa ledig voertuig van teminste 1660kg ;)

Op dit moment 490 Hyundai Kona's Electric op kenteken.

[ Voor 6% gewijzigd door JSSL op 18-12-2018 14:39 ]

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 09:02
Ik heb de reservering voor mijn Niro (kleur: Gravity Blue) eind September gemaakt. Na een proefrit en wat gebabbel met de chef (lees: mijn vrouw) besloten om de auto inderdaad aan te gaan schaffen. Dus vandaag de officiele offerte aangevraagd en deze doorgestuurd naar mijn werkgever, die zou hem direct doorsturen naar de leasemaatschappij.

Nu afwachten wat de levertijd gaat worden.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

• raugustijn
Mijn levertijd is bevestigd voor april/mei. Gereserveerd op 4 oktober. Kleur; Platinum Graphite

• walteij
raugustijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:58:
Mijn levertijd is bevestigd voor april/mei. Gereserveerd op 4 oktober. Kleur; Platinum Graphite
Ik heb net nog even mijn mail nagekeken. Mijn reservering was op 2 oktober. Zou leuk zijn als ik em voor eind mei inderdaad ontvang.

• Elmar1982
raugustijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:58:
Vind het knap dat jullie die bevestigingen krijgen. Mij dealer zegt dat hij naar LM altijd eind van het jaar communiceert en dat hij verder op dit moment wel steeds ongeveer kan berekenen. (ik was Juli / Aug met reservering 15 okt) Maar dit pas echt kan doen halve januari omdat dan definitief is welke reserveringen daadwerkelijk door gaan.

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 14:22

Pierik

I'll be back!!!

De bestelling voor de E-Niro is alle processen bij de werkgever door en ik krijg net bericht van de dealer dat de bestelling daar binnen is. :)

Nu dus nog even afwachten wat de levertijd gaat worden maar gezien de berichten hier zal dat vast ergens in Januari bekend worden. Ik wacht af

Iracing Profiel

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn E-Niro komt midden februari. Heb op 26 juli gereserveerd. Alleen nog even een thuis laadpunt regelen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Z___Z schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:33:
Mijn E-Niro komt midden februari. Heb op 26 juli gereserveerd. Alleen nog even een thuis laadpunt regelen.
Geen Silky Silver gezien je signature? ;)

• Z___Z
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:35:
[...]

Geen Silky Silver gezien je signature? ;)
Nee klopt, Gravity Blue, omdat dit een van de kleuren waren die veel voorraad heeft.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 00:23
Hebben jullie al een beetje nagedacht over het thuisladen? zijn er bijvoorbeeld al gangbare DC laadpalen te krijgen?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

hantheman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:06:
Hebben jullie al een beetje nagedacht over het thuisladen? zijn er bijvoorbeeld al gangbare DC laadpalen te krijgen?
Ja, in het kort: een 32A laadpaal (op een 1x35A aansluiting) is ideaal. DC laden is veel te duur en zinloos en de vraag is of je wel kunt voorverwarmen met DC aangesloten. Tenzij je elke dag 400+km rijdt en altijd leeg thuiskomt en dan daarna diezelfde dag weer een lange rit wilt maken moet je DC laden voor thuis gewoon vergeten (en überhaupt nog een keer nadenken over EV rijden ;))
Er is me op het hart gedrukt door ervaren EV rijders dat zelfs een 16A lader al voldoende zou moeten zijn als je niet elke dag je volledige accu capaciteit nodig hebt en ook op de meeste bestemmingen kunt bijladen.

Zie het laadpaaltopic voor details en verdere discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-12-2018 16:18 ]

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 00:23
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:15:
[...]

Ja, in het kort: een 32A laadpaal (op een 1x35A aansluiting) is ideaal. DC laden is veel te duur en zinloos en de vraag is of je wel kunt voorverwarmen met DC aangesloten. Tenzij je elke dag 400+km rijdt en altijd leeg thuiskomt en dan daarna diezelfde dag weer een lange rit wilt maken moet je DC laden voor thuis gewoon vergeten.
Er is me op het hart gedrukt door ervaren EV rijders dat zelfs een 16A lader al voldoende zou moeten zijn als je niet elke dag je volledige accu capaciteit nodig hebt en ook op de meeste bestemmingen kunt bijladen.

Zie het laadpaaltopic voor details en verdere discussie.
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat dit voor mij ook voldoende moet zijn ik rijdt 4 dagen per week 250(heen- terug) km op een dag en 1x per maand 380KM(heen- terug) maar hoop ik dan op locatie ook nog te kunnen laden.

• raugustijn
hantheman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:21:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat dit voor mij ook voldoende moet zijn ik rijdt 4 dagen per week 250(heen- terug) km op een dag en 1x per maand 380KM(heen- terug) maar hoop ik dan op locatie ook nog te kunnen laden.
Same here, ik ga via new motion op 1 fase 34Amp laden. hoop dat mijn meter load balancing ondersteunt, moet ik nog even bekijken. Wil ook 's nachts de wasmachine en vaatwasser nog wel aan kunnen zetten...

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

raugustijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:42:
[...]

Same here, ik ga via new motion op 1 fase 34Amp laden. hoop dat mijn meter load balancing ondersteunt, moet ik nog even bekijken. Wil ook 's nachts de wasmachine en vaatwasser nog wel aan kunnen zetten...
NewMotion (Home Advanced) heeft eigen sensoren die continue het totaal aan stroom meten, die werken onafhankelijk van wel/geen slimme meter met P1 poort.

Maar graag hier verder: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen (sorry gaf zelf verkeerde voorbeeld met mn replies hier..)

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Ik ga voor een laadpunt welke max 32A kan leveren, maar zowel voorzien is van een handmatige stroom beperking als van een dynamische regeling zodat ik in huis alle apparatuur gewoon kan gebruiken. Ik mag van mijn werkgever een gecertificeerde kWh meter plaatsen en dan maandelijks de kosten declareren. Hierdoor heb ik voor onder de 1000 euro een mooi systeem (dat zelfs nog de laadstroom aan kan passen afhankelijk van levering door je zonnepanelen), zonder extra maandelijkse abonnementskosten. In de praktijk zie ik dat het toch nog wel eens voorkomt dat bij een klant geen laadpunt aanwezig is, als je daar dan weken/maanden naartoe moet met je E-niro (om weer even on topic te komen), is dat niet handing..

De indicatie van levering van mijn zwarte E-niro is richting LM wk 15, ik hoop wat sneller, mijn reservering is van begin augustus..

ps meten via de p1 poort van je electriciteitsmeter is leuk.. maar dan ben je voor de snelheid van stroommeting afhankelijk van een extern apparaat (langzamer dan met eigen sensor).

[ Voor 9% gewijzigd door ArieL op 18-12-2018 16:54 ]

• Z___Z
  • Niet online
hantheman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:21:
[...]

Dat zijn wel serieus veel kilometers per dag. Ik weet niet of ik voor EV zou kiezen als ik zoveel zou moeten rijden. Ik zou zowueso niet zoveel willen rijden elke dag, maar dat is een andere discussie.

Ik ga voor een 1x16A paal. Dat moet genoeg zijn voor 99% van mijn ritten. Als ik naar klanten moet die ver weg zitten, is dat meestal voor 1 dag.
Z___Z schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:05:
[...]

Dat zijn wel serieus veel kilometers per dag. Ik weet niet of ik voor EV zou kiezen als ik zoveel zou moeten rijden. Ik zou zowueso niet zoveel willen rijden elke dag, maar dat is een andere discussie.

Ik ga voor een 1x16A paal. Dat moet genoeg zijn voor 99% van mijn ritten. Als ik naar klanten moet die ver weg zitten, is dat meestal voor 1 dag.
Met de juiste EV en nachtelijke laadmogelijkheden is daar eigenlijk niet veel mis mee. Zou er zelf niets mee inzitten. Je blijft perfect binnen het bereik van de wagens met betere capaciteit.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• R.W.
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-03-2023
Dat is een Dark Knight!

• YStunnenberg
Een paar vraagjes over de e-Niro

Welke informatie is er door Kiana het bestellen door Kia aan de leaserijders teruggekoppeld via de LM?

Welke informatie is er door Kiana het bestellen aan de zakelijker kopers teruggekoppeld?

Welke informatie is er door Kia na het bestellen aan de privé kopers teruggekoppeld?

Ik heb namelijk nog niets gehoord, wel een mogelijke leverdatum, er zou meer bekend worden gemaakt heb ik begrepen.

• Z___Z
  • Niet online
@YStunnenberg heb je hem al besteld? De dealer geeft in principe de informatie aan zowel de bereider als de LM. Welke informatie de LM met de bereider deelt, ligt aan hoe het geregeld is tussen de LM en de bereider. Bij ons gaat alles via een tussenpersoon/wagenparkbeheerder. Ik zie verder geen contracten. Ik hoor Alleen of de auto binnen budget past.

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 21:17
YStunnenberg schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:03:
...
Welke informatie is er door Kia na het bestellen aan de privé kopers teruggekoppeld?

Ik heb namelijk nog niets gehoord, wel een mogelijke leverdatum, er zou meer bekend worden gemaakt heb ik begrepen.
4 December besteld, maar nog niets van Kia gehoord mbt mijn bestelling.

• scatter
Gemeni schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:26:
[...]

Waar heb je deze informatie vandaan? Zou natuurlijk heel raar zijn.

De lijst van het RVO is namelijk een positieve lijst. Als het erop staat ben je zeker van toekenning MIA. Als het er niet op staat betekend dat echter niet dat het zeker niet een MIA krijgt. Ik ga er nog gewoon vanuit dat die wel wordt toegekend...
Van RVO
Gek hè??

• wowter1976
Glawen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:19:
[...]

4 December besteld, maar nog niets van Kia gehoord mbt mijn bestelling.
als je niet zelf belt, dan ga je vast ook niks van ze horen tot ergens in januari. Ze hebben het nu uiteraard superdruk met het beantwoorden van alle mensen die wel het initiatief nemen om zelf te bellen.

Bestelling met/zonder reservering? Wat is je nummer op lijst van de dealer? en wat is je voorgehouden vwb levertijd?

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 21:17
Was puur een reactie op YStunnenberg. Ik hoor wel wanneer die daadwerkelijk komt.
Zelf sta ik 3e op de reserverings lijst met verwachte levering in Januari. Uiteraard heb ik contact gehad met dealer, maar mijn reactie was mbt Kia NL.

[ Voor 58% gewijzigd door Glawen op 18-12-2018 20:15 ]

• wowter1976
Glawen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:09:
3e op de reserverings lijst en verwachte levering Januari. Reactie was mbt Kia NL, die heb ik inderdaad niet gebeld, maar dealer weet ook nog niets meer.
ah. sorry. Ik denk dat Kia nederland zijn handen er zo snel mogelijk vanaf heeft getrokken en het bij de dealers neer heeft gelegd........

maar mooi op tijd gereserveerd!

• YStunnenberg
Ik heb op 15 oktober de e-Niro (gravity blue) gereserveerd en op 27 november besteld. Eerste verwachte leverdatum april, de brief van de LM stond week 31.

De LM heeft bij de dealer de auto gereserveerd onder de naam van de medewerker van de LM. Maar het blijkt nu dat het reserveren helemaal niet gebeurd is, ik sta op plek 2799?? Het is een grote dealer, 325 reserveringen, 200 bestellingen. De kans dat ik eerder de auto krijg dan eind Q2 is heel klein.

Vreselijk boos geworden en order gecanceld. Dat kon ik doen omdat ik zelf (voor de zekerheid) ook gereserveerd had en bij de lokale dealer op de lijst sta. Mijn lokale held (dealer) gaat nu proberen om mij in Q1 te laten rijden. Deze dealer heeft 9 bestellingen staan, morgen gaat de LM de bestelling doorzetten.

Ik wil graag weten of de berijders info krijgen, dat heb ik dus eerder niet gehad.

• harw
Voor degene die het leuk vinden er zijn vandaag op YouTube filmpjes van de eniro beschikbaar soort gebruikershandleiding

YouTube: KIA User video guide

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:15
harw schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:49:
Voor degene die het leuk vinden er zijn vandaag op YouTube filmpjes van de eniro beschikbaar soort gebruikershandleiding

YouTube: KIA User video guide
Wat een infantiele filmpjes. Te erg.

• Z___Z
  • Niet online
Weet iemand of het VESS geluid aan te passen is? Lijkt me beter als er motor geluid uit komt dan een irritante futuristische hoge zoem.
Ik dacht zelf aan iets als een oude Amerikaanse V8 of een Ferrari V8 :p

• prettig
geluid van deze lijkt me leuker.....

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Thomas_Parker_Electric_car.jpg
bj 1895 ;)

• smoken
Vaevictis_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:00:
[...]

Wat een infantiele filmpjes. Te erg.
Erg rustgevend wel ...

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Op 22/11 mijn e-Niro besteld (zakelijke koop) na reservering. Zou ergens in Q2 moeten komen. Na ondertekening niets meer van de dealer vernomen. Is dit gebruikelijk of krijgen jullie een bevestiging van Kia oid?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@bomajo je moet zelf bij je dealer een vinger aan de pols houden, had anders ook weinig gehoord denk ik..

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je hebt een contract met je dealer, niet met Kia. Je moet dus bij je dealer zijn voor informatie.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• smoken
Dat is niet prettig wakker zo:

“Voor u is een nieuwe Kia Niro door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 15 februari 2019. De productie van uw voertuig is nameljk vertraagd.”

Mail vanuit de lease maatschappij.

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:25
Als ik de auto 15 februari zou kunnen gaan rijden zou me dat nog alles meevallen. Wat is je plek op de reserveringslijst van de dealer?

• smoken
Henry65 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:42:
Als ik de auto 15 februari zou kunnen gaan rijden zou me dat nog alles meevallen. Wat is je plek op de reserveringslijst van de dealer?
Nummer 3.
Tot nog toe werd gedacht aan levering eind januari.

Heb de dealer een mail gestuurd met de vraag of dit klopt.

Is natuurlijk niet erg, want 7 maart loopt mijn huidige lease af. Als de e-Niro écht in januari zou komen had ik dat wel willen afkopen. Of ik dat voor 2-3 weken ga doen weet ik nog niet.

We zullen zien! Gelukkig ligt de laadpaal al klaar in de garage, dus dat de moet goed komen ;-)

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

smoken schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:35:

“Voor u is een nieuwe Kia Niro door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 15 februari 2019. De productie van uw voertuig is nameljk vertraagd.”

Klinkt bekend, ook bij de Kona gehad. Via de LM productie vertraagd

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:25
smoken schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:55:
[...]

Nummer 3.
Tot nog toe werd gedacht aan levering eind januari.

Heb de dealer een mail gestuurd met de vraag of dit klopt.

Is natuurlijk niet erg, want 7 maart loopt mijn huidige lease af. Als de e-Niro écht in januari zou komen had ik dat wel willen afkopen. Of ik dat voor 2-3 weken ga doen weet ik nog niet.

We zullen zien! Gelukkig ligt de laadpaal al klaar in de garage, dus dat de moet goed komen ;-)
Misschien dat er kopers/leasers die hoger op de KIA reserveringslijst stonden alsnog hebben aangegeven de e-Niro te willen kopen/leasen en dat je daardoor wat later aan de beurt bent?

Productie vertraagd...volgens mij staan er zat in Korea te wachten om de boot op te gaan ;)

• BOBERJAN
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 12:30
Ik sta voor een Niro hoog op de lijst bij mijn plaatselijke dealer.
Kan ik hem echter op basis van die lijst bij een ander dealer bestellen? Ik heb de laatste weken alleen maar slechte ervaringen met deze plaatselijke dealer en ik eigenlijk wil niet meer bij hem bestellen.

• smoken
rlp.jaspers schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:01:
[...]

Productie vertraagd...volgens mij staan er zat in Korea te wachten om de boot op te gaan ;)
Dat dacht ik dus ook al ;-)
Jhb62 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:58:
[...]

Klinkt bekend, ook bij de Kona gehad. Via de LM productie vertraagd
Is wel via de LM, maar wel bij mijn lokale dealer en dus op basis van mijn persoonlijke reservering.

We zullen zien!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

BOBERJAN schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:06:
Ik sta voor een Niro hoog op de lijst bij mijn plaatselijke dealer.
Kan ik hem echter op basis van die lijst bij een ander dealer bestellen? Ik heb de laatste weken alleen maar slechte ervaringen met deze plaatselijke dealer en ik eigenlijk wil niet meer bij hem bestellen.
Was jij niet degene die moeilijk deed over een afleverpakketje van 45 euro? ;)
Als je nog in 2019 wil rijden zou ik niet zo lastig doen want er zijn heel wat andere klanten..

En misschien kan het, moet je met Kia NL contact opnemen. Maar fijn is dat niet voor die andere dealer als er ineens iemand tussen wordt geschoven..

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-12-2018 08:15 ]

Verwijderd

smoken schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:35:

mijn dealer hanteert 28 feb voor mij, een zwarte, ben benieuwd hoe dat dan verloopt..

• smoken
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:39:
[...]

mijn dealer hanteert 28 feb voor mij, een zwarte, ben benieuwd hoe dat dan verloopt..
Nou, de LM gaf bij mij in eerste instantie week 5 aan en nu dus 15 feb.
De dealer zelf gaf vanaf het begin al aan eind januari begin feb, dus 15 feb lijkt daar wel op.

Daarnaast heb ik zojuist van de dealer een reactie mogen ontvangen waarin hij aangeeft vanuit KIA geen nieuws gehad te hebben. Dus ik denk dat de eerste inschatting van de LM (week 5) nergens op gebaseerd was en 15 feb gebaseerd is op de info zoals ik hem al eerder vanuit de dealer ontvangen had.

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het downloaden en importeren van extra POI in maps?
en kan dit überhaupt. Vorige auto was een Volvo en hier zaten standaard meer poi voor geïnstalleerd.

• wowter1976
op autotrack staan 2 e-NIro's te koop voor 49.000 euro, beschikbaar per september. Gewoon bij een dealer die zich blijkbaar niks aantrekt van reserveringen ofzo.......? FrankVanemanAutomotive Amsterdam-Zuidoost

https://www.autotrack.nl/...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Raar? of is 49.000 de normale prijs met alle kosten erbij?

oh....ik zie ook een andere met kenteken en 1500km op de teller voor 49.000 euro. Koopje als je vlot wilt rijden?

[ Voor 33% gewijzigd door wowter1976 op 19-12-2018 10:09 ]

• walteij
wowter1976 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:59:
op autotrack staan 2 e-NIro's te koop voor 49.000 euro, beschikbaar per september. Gewoon bij een dealer die zich blijkbaar niks aantrekt van reserveringen ofzo.......? FrankVanemanAutomotive Amsterdam-Zuidoost

https://www.autotrack.nl/...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Raar? of is 49.000 de normale prijs met alle kosten erbij?
De offerte die ik heb ontvangen voor mijn e-Niro heeft een totaalbedrag van €46.569. Dat is dan dus de Executive line 64kw in Gravity blue, zonder enige andere opties. Dus de prijs is wel wat aan de hoge kant als er geen extra opties nog zijn toegevoegd aan de auto.

• wowter1976
walteij schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:10:
[...]

De offerte die ik heb ontvangen voor mijn e-Niro heeft een totaalbedrag van €46.569. Dat is dan dus de Executive line 64kw in Gravity blue, zonder enige andere opties. Dus de prijs is wel wat aan de hoge kant als er geen extra opties nog zijn toegevoegd aan de auto.
het is duidelijk dat Frank Vaneman er een slaatje uit wil slaan...een tweedehandsje voor meer verkopen dan de nieuwprijs...........maar geef hem eens ongelijk......

Die andere die beschikbaar zijn per september zijn een ander verhaal. Het zou vervelend zijn als ie auto's die eigenlijk voor reserveerders zijn bestemd opeens aan anderen zou verkopen voor een forse meerprijs.......

Maar misschien zit er een heel ander verhaal achter?

[ Voor 24% gewijzigd door wowter1976 op 19-12-2018 10:16 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@wowter1976 Reserveringen waren er 3000 ofzo toen het op 12 november dicht werd gezet? Dat zou dan overeenkomen met totaal aantal auto's in 2019. Dus iedereen die afzegt zorgt voor een plekje die buiten de officiële reservering nog in 2019 kan rijden. Dus heeft niks te maken met "niks aantrekken van reserveringen".
Sterker nog, Kia NL houdt dat voorlopig wel tegen, vandaar ook pas levering in september (en wie zegt dat dat niet later wordt).
Mogelijk gaat het om demo auto's die nu in de showroom staan, dus zou niet zomaar die dealer beschuldigen van kapitalistisch gedrag als commercieel bedrijf zijnde.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-12-2018 10:23 ]

• wowter1976
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:21:
@wowter1976 Reserveringen waren er 3000 ofzo toen het op 12 november dicht werd gezet? Dat zou dan overeenkomen met totaal aantal auto's in 2019. Dus iedereen die afzegt zorgt voor een plekje die buiten de officiële reservering nog in 2019 kan rijden. Dus heeft niks te maken met "niks aantrekken van reserveringen".
Sterker nog, Kia NL houdt dat voorlopig wel tegen, vandaar ook pas levering in september (en wie zegt dat dat niet later wordt).
Mogelijk gaat het om demo auto's die nu in de showroom staan, dus zou niet zomaar die dealer beschuldigen van kapitalistisch gedrag als commercieel bedrijf zijnde.
vandaar ook mijn "Misschien zit er wel een heel ander verhaal achter", Laten we er maar vanuit gaan dat het hun demo's betreft.

Wel veelzeggend dat hij denkt dat auto's die dan al bijna een jaar oud zijn, eind volgend jaar nog 4000 euro meer kunnen opbrengen dan de officiele nieuwprijs...

[ Voor 8% gewijzigd door wowter1976 op 19-12-2018 10:31 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

wowter1976 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:27:
[...]
Wel veelzeggend dat hij denkt dat auto's die dan al bijna een jaar oud zijn, eind volgend jaar nog 4000 euro meer kunnen opbrengen dan de officiele nieuwprijs...
Je blijft maar doorgaan met je aannames over deze dealer...

• wowter1976
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:35:
[...]

Je blijft maar doorgaan met je aannames over deze dealer...
toch leuk om te speculeren :) bel jij ze anders even? ;)
Pagina: 1 ... 35 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.