• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

. nevermind
Leaseprijs is toch wel in lijn der verwachting tov Kona (fractie hoger in verhouding met net hogere cataloguswaarde), dus ben happy nu. Afwachten wanneer ik geleverd kan krijgen!

[ Voor 202% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-11-2018 17:25 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@smoken Is dat prive lease?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 10:16
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:18:
Oef, bij mij viel het tegen, 13% duurder dan het leasebedrag voor de Kona.. :'( Blijkbaar is de restwaarde en het onderhoud totaal anders ingeschat voor de e-Niro..
Maar ja, heb niks te kiezen met een vaste LM bij mijn werkgever.
Kun je (in een members only berichtje) zetten wat jouw voorstel en voorwaarden zijn?
Wel interessant ... krijg vandaag / morgen nog een tweede voorstel.
Nope, zakelijk

[ Voor 14% gewijzigd door smoken op 22-11-2018 16:25 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

smoken schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:24:
[...]

Kun je (in een members only berichtje) zetten wat jouw voorstel en voorwaarden zijn?
Wel interessant ... krijg vandaag / morgen nog een tweede voorstel.
DM.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Leaseplandirect heeft de auto trouwens toegevoegd aan de calculator:
https://www.leaseplandire...tab=opties-en-accessoires

Wou hem eigenlijk voor 24 maanden gaan leasen, maar als ik zo de prijzen zie, dan denk ik dat het toch 36 maanden gaat worden om het binnen budget te krijgen. Hoop dat onze lease maatschappijen een scherpere prijs neerzetten, maar ik denk van niet. Er zit ook geen onderhandelruimte voor de LM op deze auto. Het is een take-it or leave-it aanbod van Kia op dit moment. Denk dat de prijs daarom hoger is dan van de KONA.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 92% gewijzigd door _eLMo_ op 29-11-2018 13:57 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Verwijderd

BOBERJAN schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:04:
Kun je al ergens proefrijden in de e-Niro?
Ijsselstein staan er 3, geen idee of ze proef te rijden zijn al...

Verwijderd

edit: weg

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2018 17:36 ]

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Voor LM's blijft dit ook lastig...... ze weten de restwaarde niet, dus rekenen ze "ruim" qua marge (Tesla heeft al flinke historie). En vraag zat.
En ze kunnen ook niet onderhandelen met Kia....

Zelfde met inruil, ze bieden gewoon laag (maken ze nog marge op de inruil). Nog steeds bezig over de inruil ampera (maar die zat al laag ....outlanders gelukkig al kwijt), BMW i3 even geprobeerd, kijken wat ze geven.... sloeg nergens op.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
BOBERJAN schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:04:
Kun je al ergens proefrijden in de e-Niro?
Volgens informatie die ik heb van een dealer krijgen ze (in ieder geval deze dealer) volgende week do/vr er een binnen voor de showroom. Proefrijden weet ik niet. Dealers krijgen volgende week ook nog instructie van de importeur.

Edit: waar kan ik verzekeringpremies voor de e-Niro opzoeken?

[ Voor 7% gewijzigd door mrmrmr op 22-11-2018 22:52 ]

• smoken
mrmrmr schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:15:
[...]

Edit: waar kan ik verzekeringpremies voor de e-Niro opzoeken?
Nog nergens .... ben ook aan het zoeken omdat mijn werkgever nu toch erover denkt om hem te kopen (heb ik eindelijk de lease offerte, krijgen we dat 🙄😉).

Dus nu ben ik aan het zoeken wat onderhoud en verzekering kost.

Globaal kom ik op een reservering voor onderhoud van rond de € 50 per maand uit en de verzekering zou tussen de €70,- en €100,- per maand kosten als ik een beetje vergelijk met andere modellen en de waardes van de e-Niro.

Verwijderd

Elmar1982 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:26:
Ik heb ook de offerte binnen en nu bij de LM gelegd. Hopelijk gaat het een beetje vlot :)
hoe kom je aan een offerte als ik vragen mag? Gewoon bij de KIA dealer?
De mijne zegt namelijk dat hij nog geen offertes KAN uitbrengen.

Verwijderd

smoken schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:11:
[...]

Nog nergens .... ben ook aan het zoeken omdat mijn werkgever nu toch erover denkt om hem te kopen (heb ik eindelijk de lease offerte, krijgen we dat 🙄😉).

Dus nu ben ik aan het zoeken wat onderhoud en verzekering kost.

Globaal kom ik op een reservering voor onderhoud van rond de € 50 per maand uit en de verzekering zou tussen de €70,- en €100,- per maand kosten als ik een beetje vergelijk met andere modellen en de waardes van de e-Niro.
ROB of alleen onderhoud? 50 per maand is wel erg veel hoor, idem voor verzekering, tenzij ze all risk verzekeren (wat een verzekeraar nooit doet)

• smoken
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:25:
[...]

ROB of alleen onderhoud? 50 per maand is wel erg veel hoor, idem voor verzekering, tenzij ze all risk verzekeren (wat een verzekeraar nooit doet)
Ik had ergens die indicicafie qua onderhoud gevonden.

Wat zou jij calculeren qua verzekering (ik had inderdaad gedacht all-risk) en onderhoud/banden per maand op basis van 25.000 per jaar?

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:19:
[...]

hoe kom je aan een offerte als ik vragen mag? Gewoon bij de KIA dealer?
De mijne zegt namelijk dat hij nog geen offertes KAN uitbrengen.
Dat zegt de mijne (en Kia NL) ook omdat het nog niet in het systeem ingevoerd kan worden. Mogelijk een 'off-line' tot het officieel kan?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Verwijderd Zo moeilijk is het niet toch? De bedragen zijn bekend, je zet ze onder elkaar en telt ze op..
Maar officieel als voorlopige order invoeren om alvast een productieplek te claimen zal nog wel niet gaan (maar hoeft ook niet?).
Mogelijk kan/mag het alleen voor de eerste x reserveringshouders waarvoor levering op korte termijn zeker is?

• Z___Z
  • Niet online
Ik heb gisteren gewoon een offerte meegekregen van de dealer. Meteen doorgestuurd naar onze wagenparkbeheerder om offertes aan te vragen bij de LM.

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:36
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:12:
@Verwijderd Zo moeilijk is het niet toch? De bedragen zijn bekend, je zet ze onder elkaar en telt ze op..
Maar officieel als voorlopige order invoeren om alvast een productieplek te claimen zal nog wel niet gaan (maar hoeft ook niet?).
Mogelijk kan/mag het alleen voor de eerste x reserveringshouders waarvoor levering op korte termijn zeker is?
Maken van offertes zou gewoon moeten kunnen, daadwerkelijk orders inschieten bij de importeur schijnt pas vanaf begin december te kunnen. Waarschijnlijk ook om reserveringhouders de gelegenheid te geven om hun reservering te 'verzilveren' of om degene die het via een LM moeten regelen de tijd te geven. Qua levertijd zit je dan nog steeds in januari 2019 (6 weken op de boot aangezien ze al geproduceerd zijn).

Verwijderd

smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:36:
[...]

Ik had ergens die indicicafie qua onderhoud gevonden.

Wat zou jij calculeren qua verzekering (ik had inderdaad gedacht all-risk) en onderhoud/banden per maand op basis van 25.000 per jaar?
Ik zet zelf geen geld weg ofzo, maar ik verwacht +- 400-600 per jaar aan banden en 1000 verzekering, onderhoud is tientjes werk per jaar begreep ik. Dat obv 50dkm per jaar. 150 per maand?

• GAEvakYD
  • Laatst online: 20:55
Ik kreeg van mijn dealer gisteren te horen dat ze gestopt waren met mensen bellen en uitnodigen uit opdracht van Kia. Volgens mij nogal bullshit. Hij verwachtte dat ze vandaag of anders maandag weer verder zouden gaan. Hij mocht ook geen enkele uitspraak doen waar ik op de lijst stond. Na een beetje aandringen stond ik blijkbaar vrij bovenaan, maar meer kon die niet voor me betekenen. "Don't call us, we call you" was de melding.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 29-11-2018 13:57 ]

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
GAEvakYD schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:53:
Ik kreeg van mijn dealer gisteren te horen dat ze gestopt waren met mensen bellen en uitnodigen uit opdracht van Kia. Volgens mij nogal bullshit. Hij verwachtte dat ze vandaag of anders maandag weer verder zouden gaan. Hij mocht ook geen enkele uitspraak doen waar ik op de lijst stond. Na een beetje aandringen stond ik blijkbaar vrij bovenaan, maar meer kon die niet voor me betekenen. "Don't call us, we call you" was de melding.
Dit was gisteren ook het verhaal van mijn dealer maar zojuist heb ik de offerte via de mail ontvangen!

• smoken
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:42:
[...]

Ik zet zelf geen geld weg ofzo, maar ik verwacht +- 400-600 per jaar aan banden en 1000 verzekering, onderhoud is tientjes werk per jaar begreep ik. Dat obv 50dkm per jaar. 150 per maand?
Dank je! Ik ben nu een beetje rond aan het bellen.
En dan is het aan de werkgever. Helaas is alleen MIA van toepassing en niet VAMIL, die laatste vind hij interessanter namelijk ;-)

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:00
Het is een gebruikelijke gang van zaken om het productietempo op te voeren. Tesla Model 3 is een mooi voorbeeld. Het zou mooi zijn als het productietempo ten opzicht van de planning werd verhoogd, maar dat heb ik nog niet gelezen ergens.

Mijn vrouw heeft net een offerte binnen voor de Kona. 12 maanden levertijd :-( Zelf heb ik ook geruime tijd gewacht op mijn Ampera-e, maar gelukkig geen jaar...

• GAEvakYD
Ik moet mijn werkgever ook nog effe het laatste zetje geven om te gaan kopen ipv leasen. Eens in die MIA duiken, misschien kan dat nog een kleine extra stimulans geven, naast dat het iets goedkoper is over 5 jaar. Het lastige is dat de eerst EV ben en onderhoudskosten etc allemaal onbekend. De belofte dat onderhoudskosten lager zijn van EV moet nog wel uitkomen. Net als dat de restwaarde van EV's komende tijd omhoog gaan en juist de zekerheid van Diesel dat die minder gewild zijn straks en dus lagere restwaarde zullen hebben.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Sarion schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:13:
[...]

Het is een gebruikelijke gang van zaken om het productietempo op te voeren. Tesla Model 3 is een mooi voorbeeld. Het zou mooi zijn als het productietempo ten opzicht van de planning werd verhoogd, maar dat heb ik nog niet gelezen ergens.

Mijn vrouw heeft net een offerte binnen voor de Kona. 12 maanden levertijd :-( Zelf heb ik ook geruime tijd gewacht op mijn Ampera-e, maar gelukkig geen jaar...
De mijne is 25-07 bestel de levering stond op 14-4-2019 en is 2 maanden verschoven naar 14-6-2019 :( .
Dan heb je geluk met de Opel een collega heeft ruim 1.5 jaar gewacht

• smoken
GAEvakYD schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:14:
Ik moet mijn werkgever ook nog effe het laatste zetje geven om te gaan kopen ipv leasen. Eens in die MIA duiken, misschien kan dat nog een kleine extra stimulans geven, naast dat het iets goedkoper is over 5 jaar. Het lastige is dat de eerst EV ben en onderhoudskosten etc allemaal onbekend. De belofte dat onderhoudskosten lager zijn van EV moet nog wel uitkomen. Net als dat de restwaarde van EV's komende tijd omhoog gaan en juist de zekerheid van Diesel dat die minder gewild zijn straks en dus lagere restwaarde zullen hebben.
Mij maakt het persoonlijk weinig uit of het koop / lease is, al is wel zeker dat voor de werkgever koop uiteindelijk voordeliger is (restwaarde). Moet de ruimte er natuurlijk wel zijn.

Ik zou het alleen fijn vinden indien er NU een beslissing genomen zou kunnen worden, dan kan die order doorgezet worden bij de dealer.

Ik zag trouwens die calculator van Leasplan, dat is gewoon € 70,- per maand minder dan het voorstel dat ik gekregen heb van mijn lease maatschappij. Dat is nogal een verschil zeg.

• GAEvakYD
smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:22:
[...]

Mij maakt het persoonlijk weinig uit of het koop / lease is, al is wel zeker dat voor de werkgever koop uiteindelijk voordeliger is (restwaarde). Moet de ruimte er natuurlijk wel zijn.

Ik zou het alleen fijn vinden indien er NU een beslissing genomen zou kunnen worden, dan kan die order doorgezet worden bij de dealer.

Ik zag trouwens die calculator van Leasplan, dat is gewoon € 70,- per maand minder dan het voorstel dat ik gekregen heb van mijn lease maatschappij. Dat is nogal een verschil zeg.
True, bij ons is de ruimte er zeker. We hebben ook 150 gekochte Diesel auto's rondrijden. Afgelopen jaren is enkel voor lease gekozen bij Hybrid omdat mijn werkgever dat te onzeker vond met restwaarde.

• Z___Z
  • Niet online
GAEvakYD schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:24:
[...]

True, bij ons is de ruimte er zeker. We hebben ook 150 gekochte Diesel auto's rondrijden. Afgelopen jaren is enkel voor lease gekozen bij Hybrid omdat mijn werkgever dat te onzeker vond met restwaarde.
Dat zijn wel serieus veel auto's. Ik vraag me af of je werkgever dat goedkoper kan beheren dan een leasemaatschappij, tenzij je werkgever zelf ook in de financial services hoek zit.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41
Balen ik heb me in sept. bij KIA NL ingeschreven op de voorinschrijflijst, heb hierbij een KIA dealer in de buurt aangegeven (Woerden). Had voor vandaag een afspraak om een koopovereenkomst te tekenen word ik 1 uur van te voren afgebeld dat ze niet aan me mogen leveren omdat ik niet in hun regio val en dat ik maar bij een andere dealer in Utrecht moet aankloppen. Terwijl Utrecht of Woerden vanuit Leidsche Rijn even ver is.

Komt nog bij dat ze me woensdag hebben gebeld voor een afspraak en zeiden dat ik perse bij hun moest kopen en niet bij een andere dealer mocht.

Dus ik die dealer in Utrecht bellen, helaas u moet zaken doen met de dealer van de voorinschrijflijst. Schiet mij maar lek. Kastje muur...

[ Voor 11% gewijzigd door Vaevictis_ op 23-11-2018 09:56 ]

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-11 16:05
Vaevictis_ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:55:
Balen ik heb me in sept. bij KIA NL ingeschreven op de voorinschrijflijst, heb hierbij een KIA dealer in de buurt aangegeven (Woerden). Had voor vandaag een afspraak om een koopovereenkomst te tekenen word ik 1 uur van te voren afgebeld dat ze niet aan me mogen leveren omdat ik niet in hun regio val en dat ik maar bij een andere dealer in Utrecht moet aankloppen. Terwijl Utrecht of Woerden vanuit Leidsche Rijn even ver is.

Komt nog bij dat ze me woensdag hebben gebeld voor een afspraak en zeiden dat ik perse bij hun moest kopen en niet bij een andere dealer mocht.

Dus ik die dealer in Utrecht bellen, helaas u moet zaken doen met de dealer van de voorinschrijflijst. Schiet mij maar lek. Kastje muur...
Dat is niet zo netjes... Vragen of hun jou reservering niet door kunnen zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Elmar1982 op 23-11-2018 10:02 ]

Zeekr X Long range Mist Grey

• Vaevictis_
Elmar1982 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:59:
[...]

Dat is niet zo netjes... Vragen of hun jou reservering niet door kunnen zetten?
Ik viel niet in hun regio?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Vaevictis_ jeetje wat een gedoe. Bij mij ook niet niet helemaal duidelijk, want mijn reservering is ook heen en weer geschoven: van voorkeursdealer (bij mn werk, aangegeven op 24 juli), naar dichtsbijzijnde op basis van woonplaats (andere provincie), en toen belde KIA NL me zelf of dat ok was (nee, want offerte al in de maak bij voorkeursdealer) , en heb toen mijn voorkeursdealer opnieuw bevestigd. KIA NL zou toen mijn gegevens weer terug naar de voorkeursdealer sturen.
Mijn eigen dealer vroeg of ik zelf een reserveringsnummer in de mail had gekregen, maar nee.. Enkel algemene mails vanuit KIA gehad. Hoop dat het goedkomt.
Klinkt alsof er toch een beetje chaos ontstaat door mismatches met de KIA NL lijst en die van de dealers zelf (die ook maar wat graag hun afspraken nakomen aan mensen die daar lokaal op 1 zouden staan en misschien niet of te laat op de KIA NL zijn gaan inschrijven).

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-11-2018 10:05 ]

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
jaaaa.. ik heb een eniro offerte van de LM ( een grote..) goedkoper dan de kona !

• smoken
ArieL schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:07:
jaaaa.. ik heb een eniro offerte van de LM ( een grote..) goedkoper dan de kona !
Kun je me even via een PM de voorwaarden doorzetten?
Of hier in het topic als "member only post".
Ben wel heel benieuwd naar jouw aanbod, denk namelijk dat mijn Lease Maatschappij misbruik van de vraag maakt ;-)

Verwijderd

hoe werkt het dan als je van een LM een offerte krijgt? Hoe werkt dat dan met je reservering?

• Z___Z
  • Niet online
@ArieL Kan je laten weten welke grote LM dat is.

Verwijderd

Alphabet zojuist gesproken, die verwachten dat jij volgende week in fleetagent te bestellen is

Verwijderd

Hallo, ik lees al een tijdje mee, maar nog niets gepost.
Ik word wel een beetje moedeloos van mijn dealer als ik jullie verhalen hoor. Ik heb woensdag meteen de dealer gebeld, die wist van niets. Uiteindelijk teruggebeld door een verkoper die letterlijk zei 'oh ja ik moet nog even dat dealerbulletin bekijken'. Donderdag weer gebeld, de message was 'don't call us, we call you'. Vandaag weer gebeld, idem dito.
Via de chat van Kia gevraagd bij welke dealer ik ben ingedeeld, dat kon ze niet zien. Ze kon wel zien dat mijn mailadres op de lijst staat, maar dus niet waar.
Ik heb toen ik de mail kreeg dat ik kon reserveren meteen gereserveerd, ongeveer 48 minuten nadat het kon. Dus ik hoop heel erg in januari te kunnen rijden, maar als ik op deze manier links en rechts wordt ingehaald schiet het natuurlijk niet op.....

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 29-11-2018 13:57 ]

Verwijderd

ik ben bijna zover om maar een ioniq te gaan leasen puur omdat ik dan 1 janu kan rijden.
krijg van mijn werkgever 150E toe op mijn salaris om die auto te rijden. dus geen bijtelling.
Alleen dat magere bereik doet me smachten naar de Niro

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:57
GAEvakYD schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:14:
Er rijden sinds 2011 behoorlijk wat EVs op vaderlands wegen. Daar is toch wel iets van te vinden online.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:52:
ik ben bijna zover om maar een ioniq te gaan leasen puur omdat ik dan 1 janu kan rijden.
krijg van mijn werkgever 150E toe op mijn salaris om die auto te rijden. dus geen bijtelling.
Alleen dat magere bereik doet me smachten naar de Niro
Wat is je woon-werk en woon-plezier afstand? Als alles <150 km is kun je met zo'n Ioniq prima uit de voeten. Als >150 km dan zou ik serieus voor de Niro (of Kona) gaan idd :)

Sterkte met het wachten (spannend), hoop dat je hem snel hebt!

Verwijderd

50km heen (op t werk kan ik laden) 50 km terug. Thuis kan ik niet laden.

op zich moet dat te doen zijn alleen prive zit er dan weinig in.

• GAEvakYD
Mijn outlander moest ik vorige week vrijdag inleveren. De eniro was er dan niet dus heb ik 6 maanden een Ioniq short lease gedaan. Bevalt prima tot op heden al ik 200 km range wel wat karig. Leasebedrag was 700 euro voor de comfort, dus prima om mee te overbruggen tot Q1/Q2.

Overigens vertelde de Kia dealer mij gisteren dat ze even geen offerte mochten maken van Kia omdat er gedoe was over de reserveringen. Blijkbaar was het systeem om dubbele inschrijvingen te voorkomen toch niet waterdicht. Veel mensen die meerdere e-mailadressen/postcodes/naam van de vrouw/etc hebben gebruikt. Die gaan ze niet allemaal handmatig na om te kijken of er mensen zijn met meer dan 1 reservering. Pffff was te verwachten maar door de hebberige mensen mogen we dus allemaal 1 of 2 dagen extra wachten.

Indien iemand mij een lease offerte kan delen via PM of via post hier. Heeeeel graag.

• smoken
@GAEvakYD wat zijn je voorwaarden qua lease (km per jaar, etc).
Ik kan wel een screenshot van die van mij maken, maar als het totaal andere voorwaarden zijn heeft het weinig zin.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Verwijderd welkom (als geregistreerde user dan ;)) op Tweakers!
Heb jij met de betreffende dealer wel meteen al contact gelegd na het maken van je KIA NL reservering?
Dat had ik wel gedaan, en dat lijkt mij nu te helpen omdat die verkoper zn nek uitsteekt voor "zijn" klanten van het eerste uur. Je hebt kans dat die dealer ook al een eigen voorrangslijstje had. Er waren dealers die de KIA NL lijst gebagatelliseerd hebben: "Was alleen maar om druk te zetten bij KIA Korea over de aantallen, doen ze verder niks meer mee!", nou het blijkt nu toch anders te lopen ;)
Maar zo'n dealer zit nu in lastig parket. Die heeft zn vroege klanten beloofd om als eerste voor ze te bestellen, maar wordt nu door KIA geblokkeerd als die klanten niet zelf ook hoog op de KIA lijst staan (maak ik op uit alle bronnen hier).

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 99% gewijzigd door _eLMo_ op 29-11-2018 13:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:56:
50km heen (op t werk kan ik laden) 50 km terug. Thuis kan ik niet laden.

op zich moet dat te doen zijn alleen prive zit er dan weinig in.
Geen eigen parkeerplek? Evt publieke paal in de buurt? Zou wel lekker zijn als je er prive ook nog mee kunt rijden, anders kun je net zo goed een diesel zonder privegebruik nemen (0% bijtelling)

• prettig
Ik ben nu door de dealer gebeld en door Kia. Dealer voor orders en Kia om te vragen of het klopte en goed ging (en netjes aangegeven dat er een bestelling af valt).

Dus als je dealer niet meewerkt: Kia bellen, mailen, etc ..... doet z'n werk gewoon niet. Ze hebben een lijst, ze MOETEN leveren aan je als je op die lijst staat en zich aan de volgorde houden.

Wijzigen van dealer kan: moet Kia voor je doen.

• GAEvakYD
smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:01:
@GAEvakYD wat zijn je voorwaarden qua lease (km per jaar, etc).
Ik kan wel een screenshot van die van mij maken, maar als het totaal andere voorwaarden zijn heeft het weinig zin.
60 maanden en 25/30k km per jaar.

Alvast dank.

• smoken
GAEvakYD schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:22:
[...]

60 maanden en 25/30k km per jaar.

Alvast dank.
3 aanbiedingen lease nu, 25.000km 60 mnd

- 689,- per maand
- 641,- per maand
- 619,- per maand

Ongelofelijk wat een verschillen zeg!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 18:12
smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:45:
[...]
Bij welke leasemaatschappijen is het je gelukt? Bij mij tot nu toe alleen Leaseplan die een offerte kon geven maar nog zonder info over levertijd.

• ArieL
thys schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:51:
[...]

Bij welke leasemaatschappijen is het je gelukt? Bij mij tot nu toe alleen Leaseplan die een offerte kon geven maar nog zonder info over levertijd.
Als je zelf niet gereserveerd hebt bij KIA, kun je wachten tot volgend jaar sinterklaas of kerst (wat je wilt) .. gok ik..

• GAEvakYD
smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:45:
[...]

3 aanbiedingen lease nu, 25.000km 60 mnd

- 689,- per maand
- 641,- per maand
- 619,- per maand

WoW inderdaad. 70 euro verschil over 60 maanden is serieus geld. Gewoon 4200 extra marge voor de leasemaatschappij.

Hoe werkt dat met die persoonlijke reservering en het overnemen daarvan door de leasemaatschappij? Je krijgt bij de dealer een offerte, die lever je aan bij de leasemaatschappij en daarmee weet Kia ook dat je daadwerkelijk op de preorder lijst stond?

• smoken
GAEvakYD schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:03:
[...]

WoW inderdaad. 70 euro verschil over 60 maanden is serieus geld. Gewoon 4200 extra marge voor de leasemaatschappij.

Hoe werkt dat met die persoonlijke reservering en het overnemen daarvan door de leasemaatschappij? Je krijgt bij de dealer een offerte, die lever je aan bij de leasemaatschappij en daarmee weet Kia ook dat je daadwerkelijk op de preorder lijst stond?
Bij de €689,- offerte werkt het inderdaad zo, ze bestellen bij de lokale dealer welke de offerte heeft uitgebracht en heb ik dus iets aan mijn reservering.

Bij de andere twee werkt het blijkbaar niet zo..ze bestellen elders en het lijkt erop dat je in de wachtrij komt te staan en dus niets aan je reservering hebt.

• GAEvakYD
smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:06:
[...]

Bij de €689,- offerte werkt het inderdaad zo, ze bestellen bij de lokale dealer welke de offerte heeft uitgebracht en heb ik dus iets aan mijn reservering.

Bij de andere twee werkt het blijkbaar niet zo..ze bestellen elders en het lijkt erop dat je in de wachtrij komt te staan en dus niets aan je reservering hebt.
Hmmmm in dat geval gaan er nog wel wat reserveringen wegvallen die niet worden gebruikt. Bij Diesel autos hebben leasemaatschappijen ook altijd voorkeur om een eigen dealer te kiezen. Wil je toch een eigen deer als berijder dan moet je bijleggen.

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:14
_eLMo_ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:18:
Ik ben vanaf mijn reservering elke maand een keer langsgeweest bij de dealer, dat zorgt er wel voor dat je wat meer goodwill hebt dan de average klant die via de telefoon roept "ik wil 'm hebben!1!1!1". Helaas werkt het nog zo met dealer organisatie, geef ze eens ongelijk dat ze goede klanten meer waarderen...
Maar de lijst van de importeur is inderdaad leidend. Gelukkig heb ik een goede pro-actieve en progressieve dealer (verkopen ook Soul EV's en zijn hun leenauto's bij onderhoud).
Ik heb geen tijd om iedere week even gezellig bij de dealer op bezoek te gaan. Ik ben daar geweest voordat de mogelijkheid tot reservering kwam en de verkoper was totaal niet geïnteresseerd. Later nog eens maar 'er was niets bekend over de Niro Electric'. En deze week wist de goede man dus nog van geen mogelijkheid tot bestelling af. Dan was het bij de Mitsubishi dealer met de Outlander beter voor elkaar.

Verwijderd

geen paal in de buurt, of ik moet daar mn fiets stallen zodat ik weer terug kan fietsen ;)

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 111% gewijzigd door _eLMo_ op 29-11-2018 13:57 ]

• smoken
_eLMo_ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:34:
Ik ga door met de lease van LeasePlan (Direct), die kunnen een reservering overnemen, €751/maand voor een eNiro executive, op basis van 35.000 kilometers / jaar en 4 jaar. Tevens winterbanden en Plus pakket:

- Pechulp EU
- Laadpas (TNM)
- Schadeverzekering inzittenden
- Vervangend vervoer na 24h

Ze kunnen de bestelling binnen 2 werkdagen bij de dealer hebben liggen, ook wel prettig.
Heb je zelf een reservering/een collega?
Ik denk dat ik misschien nog wel een voordeligere manier voor je heb ... bij interesse: PM maar.

(ik doe het even via PM aangezien ik waarschijnlijk geen reclame mag maken hier, maar nu wel een zeer voordelige maatschappij gevonden heb...)

[ Voor 10% gewijzigd door smoken op 23-11-2018 15:50 ]

• Elmar1982
Ik heb een offerte van de leasemaatschappij, maar als ik online een kona electric bij elkaar klik van ongeveer 45.300 euro en de offerte die ik kreeg van de niro van hetzelfde fiscale bedrag is de niro 33 euro per maand duurder. Dit snap ik echt niet

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:55:

Dealer gebeld maar laat niets meer horen (we bellen u vanochtend terug). In overleg met KIA NL een mail gestuurd naar info@kia.nl om de voorkeursdealer aan te passen. Krijg hier niet echt een warm gevoel van, dat je zo moet zeuren om iets gedaan te krijgen. Bij een broodje kaas krijg je nog betere service. :'(

• Elmar1982
iemand toevallig al offerte van Arval gehad?

• ArieL
De Sint is vroeg dit jaar.. de proefrit staat gepland :)

• smoken
Zojuist per mail alles in orde gemaakt met een nieuwe lease maatschappij. Alle over en weer gestelde voorwaarden zijn akkoord en bestelling gaat bij de lokale dealer!

€70,- goedkoper dan het voorstel van mijn huidige leasemaatschappij dus zeer tevreden mee.

Volgens week contract tekenen en dan bestellen ze hem op basis van mijn aangeleverde offerte.

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:35:
[...]

Vertrok vanmorgen met 440 km range, is na 97 kilometer 300 van over. Heb bijna helemaal 130/u gereden, 20 km was +- 90/u. Kan net geen 2 keer op en neer met dit verbruik, dagelijks bijladen :) Ik laad standaard tot 90%
Hmm, dat is meer dan ik op de GOM heb (en ook in praktijk haal). Bij vertrek staat er bij 100% lading 420km op de GOM. Wat testjes gedaan en dit is mijn ervaring tot nu toe.
Stoelverwarming staat altijd op 2, verder comfort mode met 21 binnen, lekker knus dus 8)

Kou (+1 of +8 graden) heeft meer impact dan ik dacht. De lucht is ook dikker met dit vochtige weer, dus gaat dubbel op.

Tegen windkracht 7 (50km/h wind) met 4 graden in met 140-145 zit je zo boven de 30KW/100km.

130km/h 7 graden, weinig wind. 20-21 KW / 100 km
90km/h 2 graden, weinig wind. 15 - 16 KW / 100km

Rijdt vaak vanaf Friesland naar Maarssen, ca. 150km. Eerste stuk 130 tot Lelystad, dan 90 - 110 en daarna beetje file. Heen en terug tussen de 14 en de 60km over tot nu toe.

Vandaag 120 km snelweg en 100km N weg, staat nu nog 100km op de GOM. Gewoon normaal aan de snelheden gehouden.

• prettig
e-Niro voor 619,- / maand..... trek daar 100,- per maand vanaf voor de kosten, 519,-/maand excl. btw.
En 100,- / maand is krap (verzekering, straks wegenbelasting, banden, APK, normale slijtage delen).

Dat is dan 31140,- excl. btw. Inclusief is dat: 37.679,-....... dan zou die 8K waard zijn na 5 jaar (incl. btw).
Bij 150,- kosten per maand kom je op: ongeveer 12K restwaarde in de btw.

Vindt 619,- nog niet zo gek.

• ArneDM1982
  • Laatst online: 15-08-2024
Yes nr 14 op de wachtlijst bij de lokale dealer dus hopelijk ook begin volgend jaar binnen. Ik dacht dat de catalogusprijs trouwens ook incl verwijderingsbijdrage ed was maar die staan er nog los bij van rond de 250 euro. Naast de ondefinieerbare rijklaarkosten en lak. Bij jullie ook?

[ Voor 10% gewijzigd door ArneDM1982 op 23-11-2018 18:08 ]

• smoken
prettig schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:47:
e-Niro voor 619,- / maand..... trek daar 100,- per maand vanaf voor de kosten, 519,-/maand excl. btw.
En 100,- / maand is krap (verzekering, straks wegenbelasting, banden, APK, normale slijtage delen).

Dat is dan 31140,- excl. btw. Inclusief is dat: 37.679,-....... dan zou die 8K waard zijn na 5 jaar (incl. btw).
Bij 150,- kosten per maand kom je op: ongeveer 12K restwaarde in de btw.

Vindt 619,- nog niet zo gek.
Ik was er ook happy mee, dus die is het geworden!

Verwijderd

6000 e-niro’s in 2019
https://twitter.com/hohocho/status/1065742650781786113?s=21

Not sure if trolled or dissapointed.

(Worldwide)

• kdeboois
Kom net terug van de dealer in Amsterdam Zuid-Oost. Ik sta nummer 15 op de lijst en ze hebben 153 auto's te verdelen in 2019. Volgens de wilde gok kon ik in februari rijden.

Hier wat foto's van mijn bezoekje.

• ArieL
kdeboois schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:58:
Kom net terug van de dealer in Amsterdam Zuid-Oost. Ik sta nummer 15 op de lijst en ze hebben 153 auto's te verdelen in 2019. Volgens de wilde gok kon ik in februari rijden.

Op de foto met de prijzen staat "connected services" er als aparte optie bij voor 199 .. ik dacht dat dat er standaard bij zat ? iemand een idee ?

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:00
Dit viel mij ook op. In prijslijst bij uitrusting DynamicLine staat “Kia Connected Services met Smartphone app incl. 1 jaar Pro abonnement“. Dus volgens mij hoort dit niet in rekening gebracht te worden.

Verwijderd

werd net gebeld door de dealer, hij zei dat er 500 deze kant op kwamen (?) en dat deze voor de 4000 reserveringen waren.

ben benieuwd :S

• smoken
Ik zag het ook, vreemd.
En die lakbescherming is ook duurder dan in de optie lijst staat ...

@kdeboois Tx voor de fotos, super gaaf!
Hoe was je eerste indruk qua zitpositie en ruimte achterin? Hoe lang ben je?

• kdeboois
smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:23:
Ik zag het ook, vreemd.
En die lakbescherming is ook duurder dan in de optie lijst staat ...

@kdeboois Tx voor de fotos, super gaaf!
Hoe was je eerste indruk qua zitpositie en ruimte achterin? Hoe lang ben je?
Zitpositie is voor mij beter dan in de Kona. Ruime achter is ook groter maar dat is relatief, je kan namelijk niet echt met je voeten onder de stoel voor je en de bank is vrij laag, maar je zit niet zo klem als achterin een Kona. Heb niet echt de voorstoel kunnen aanpassen, maar met de normale Niro wat testjes gedaan destijds. Ik ben 1,85 met een flink postuur.

• smoken
kdeboois schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:29:
[...]

Zitpositie is voor mij beter dan in de Kona. Ruime achter is ook groter maar dat is relatief, je kan namelijk niet echt met je voeten onder de stoel voor je en de bank is vrij laag, maar je zit niet zo klem als achterin een Kona. Heb niet echt de voorstoel kunnen aanpassen, maar met de normale Niro wat testjes gedaan destijds. Ik ben 1,85 met een flink postuur.
Okay, hopelijk is er wel genoeg plek voor de twee kids achterin ... anders heb ik wel een probleempje ;-)

(zijn nu 9 en 5, dus de auto moet gezien de lease termijn passen tot ze 14 en 10 zijn 😂😂)

• kdeboois
smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:31:
[...]

Okay, hopelijk is er wel genoeg plek voor de twee kids achterin ... anders heb ik wel een probleempje ;-)

(zijn nu 9 en 5, dus de auto moet gezien de lease termijn passen tot ze 14 en 10 zijn 😂😂)
Easy, en niet te veel eiwitten te eten geven. Kwa lengte is het allemaal prima. Maar lekker je benen strekken is er niet bij.

• Glawen
Heb je ook gezien of er nu een 220V aansluiting in zit?

• ArieL
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:21:
werd net gebeld door de dealer, hij zei dat er 500 deze kant op kwamen (?) en dat deze voor de 4000 reserveringen waren.

ik hoop dat ze daarmee bedoelen dat er op de boot die nu onderweg is 500 voor NL staan..

• smoken
kdeboois schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:34:
[...]

Easy, en niet te veel eiwitten te eten geven. Kwa lengte is het allemaal prima. Maar lekker je benen strekken is er niet bij.
Ik werk bij een sportschool, eiwitten zijn belangrijk 😉😂

Het gaat hoe dan ook inleveren qua ruimte worden, heb nu een Skoda Octavia. Daar kun je met 1.86mtr nog je benen strekken achterin.

• mrmrmr
  • Niet online
smoken schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:31:
[...]

In de gewone Niro is het geen enkel probleem, volwassenen kunnen er ook makkelijk zitten. Zelfs lange mensen. Kijk maar eens naar de filmpjes van Bjorn Nyland over de e-Niro.

[ Voor 6% gewijzigd door mrmrmr op 23-11-2018 20:18 ]

• smoken
mrmrmr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:14:
[...]

In de gewone Niro is het geen enkel probleem, volwassenen kunnen er ook makkelijk zitten. Zelfs lange mensen. Kijk maar eens naar de filmpjes van Bjorn Nyland over de e-Niro.
Heb het filmpje net voor de 4e keer bekeken, ik ben weer even gerustgesteld ;-)

• mrmrmr
  • Niet online
De bagageruimte onder de hatchback is wel een beetje kort in de vertikale richting. Korter althans dan de B segment auto die ik nu heb, waar supermarkttassen passen onder de hoedenplank, en waar er laadruimte een stuk lager ligt dan de drempel. De Niro (de Hybride versie) heeft een uitrolbare hoedenplank die dan opgerold moet zijn om hoge boodschappentassen te kunnen plaatsen.

De hatchbackdeur van de hybride Niro is ook een beetje schuin, dus je moet boodschappen naar achter duwen. Daar is meer ruimte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:21:

Niro? Er passen er zo'n 300 op een boot, meestal tussenstop in UK, weet niet of ze al RHD eniro's maken tho.

• smoken
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:49:
[...]

Niro? Er passen er zo'n 300 op een boot, meestal tussenstop in UK, weet niet of ze al RHD eniro's maken tho.
In ieder geval 1: YouTube: \[4K] Kia Niro EV europe ver (Right Handle & Fabric seats)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kdeboois schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:58:

Nice! Maar die hebben de prijs even 2000 euro opgekrikt met allerlei vage opties? De fiscale waarde kan iig niet boven de 45.270 uitkomen voorlopig. De rest is allemaal achteraf inbouw en heeft daar geen invloed op.
Ga er ook van uit dat app standaard is, anders moet ik dat nog even regelen..
Glawen schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:38:
Heb je ook gezien of er nu een 220V aansluiting in zit?
Ja, is duidelijk te zien op een van de foto’s ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-11-2018 00:22 ]

• Elmar1982
Ziet er goed uit op de foto. Is de kleur die ik bestel en geen blauwe stiksels of omlijning in ventilatie roosters. Dat is wel Nice!

• kdeboois
Wat ik van de luchtbehandeling wel slim vind is dat je de airco en de verwarming apart aan en uit kan zetten. Erg handig om te hypermilen met ramen die goed zicht houden. Verder is de stoelventilatie ook wel een mooie zomer optie vs de hele auto koelen. Net als de driver only knop allemaal dingen die ik in mijn PHEV en REEV miste.

• jjdewilde
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-11 03:40
Weet iemand of het op de e-niro ook mogelijk is om de verwarming op afstand via de app aan te zetten?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

jjdewilde schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 07:13:
Weet iemand of het op de e-niro ook mogelijk is om de verwarming op afstand via de app aan te zetten?
Nee, en sterker nog: hij moet aangesloten zijn op een laadpaal als je de verwarming met een timer wilt kunnen inplannen.

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
Weet iemand of de e-niro al ergens te bezichtigen is in omgeving Amsterdam? Hij staat niet meer in Zuid-oost

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Zucht.. ik bellen en mailen met leasemaatschappij en werk om de dealer-offerte om te zetten naar lease-offerte. Nee meneer u moet wachten tot c.a. volgende week donderdag tot we kunnen berekenen.

Log vandaag in op fleetagent (Alphabet).. kan gewoon berekenen....

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• Vaevictis_
Zojuist een offerte getekend voor de e-Niro ExecutiveLine met winterbanden, nu nog achter mijn reserveringsnummer van de voorinschrijving zien te komen. Want ik stond bij een andere dealer geregistreerd.

• Glawen
Vandaag ook offerte ontvangen voor de e-Niro ExecutiveLine. Stond op plaats 4 van de reserveringslijst van de dealer (24 juli gereserveerd). Verwachte leverdatum zou volgens de dealer dan februari/maart zijn.

• smoken
Mirabis schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:31:
Zucht.. ik bellen en mailen met leasemaatschappij en werk om de dealer-offerte om te zetten naar lease-offerte. Nee meneer u moet wachten tot c.a. volgende week donderdag tot we kunnen berekenen.

Log vandaag in op fleetagent (Alphabet).. kan gewoon berekenen....
Mijn dealer gaf aan dat geen probleem is indien het een week of zo duurt voordat alles afgerond is qua contracten en zo. Ze gebruiken toch je persoonlijke reservering, op dit moment is er geen andere manier om een e-Niro te kopen gaf hij aan.

Daarom heb ik ook van de nieuwe leasemaatschappij de toezegging gekregen dat ze hem bij de lokale dealer bestellen. Normaal gesproken doen ze dit niet.

Dus hopelijk begin komende week alle stukken binnen, handtekening en klaar!

1 minpuntje: huidige lease loopt tot en met 6-3-19, dus als de e-Niro er eerder is moet ik gaan denken of ik wil afkopen 🤔

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
Al wat mensen de ioniq EV met de e-Niro vergeleken. Ik heb de indruk (uit youtube video's) dat:
1- kofferruimte even groot is
2- ruimte op achterbank minder comfortabel (wel iets meer hoofdruimte).

Dus ik sta nog niet te dringen om te switchen, ivm 2 tieners op de achterbank. Ook al zou het leuk zijn om iets minder vaak te snelladen (nu 3-4 keer per maand, ca. 10 minuten)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:35:
Zojuist een offerte getekend voor de e-Niro ExecutiveLine met winterbanden, nu nog achter mijn reserveringsnummer van de voorinschrijving zien te komen. Want ik stond bij een andere dealer geregistreerd.
Overigens 1035 euro voor rijklaarmaken van de auto. Vond dat erg veel geld, bestaat uit transportkosten, verwijderingsbijdrage, kenteken etc.
Pagina: 1 ... 25 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.