Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
prettig schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:07:
Weet wel zeker dat die niet proactief is, mijn dealer belde me gisterenochtend gelijk (mail van Kia was nog niet weg). Lijst had die al eerder, al helemaal doorgenomen en ging iedereen bellen: hij heeft zijn lijst dus zowat al verkocht gisteren (op wat inruil gedoe na).

Orders moeten definitief zijn (getekend contract) voordat ze ingeschoten worden bij de importeur (die accepteert ze anders gewoon niet).

Dus reserveringslijst op nr.1 en week later tekenen kun je zomaar op plek 100 staan qua leveringen bij de importeur (is ook logisch..... je kunt je reserveringsnummer niet vasthouden als leveringsplek).
Hoe kan je nu in 1 dag al verkopen? Volgens mij is bijna alles lease. Je LM moet eerst een offerte krijgen, dan moet je waarschijnlijk een offerte terug krijgen van de LM voor je werkgever. Die moet je die weer (en laten) ondertekenen en terug sturen en nu is het zo dat volgens mij de LM echt niet binnen een dag alles regelt, en dan kan er pas definitief besteld worden ?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elmar1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:13:
[...]

Hoe kan je nu in 1 dag al verkopen? Volgens mij is bijna alles lease. Je LM moet eerst een offerte krijgen, dan moet je waarschijnlijk een offerte terug krijgen van de LM voor je werkgever. Die moet je die weer (en laten) ondertekenen en terug sturen en nu is het zo dat volgens mij de LM echt niet binnen een dag alles regelt, en dan kan er pas definitief besteld worden ?
Je bent duidelijk een nieuwkomer in dit topic. Even voor jou: prettig en possimpible zijn allebei rijke stinkerds die gewoon een paar auto's bij de dealer kunnen pinnen en niet zoals wij simpele zielen met een LM (en een werkgever) te maken hebben ;)

Maar met alle info die ik inmiddels heb: maak je niet druk. De bestellingen worden allemaal nog niet vandaag al doorgevoerd, de importeur houdt alles in de hand en de volgorde is leidend. Komende week zal er meer duidelijkheid komen. Als jij er in juli/augustus bij was met je reservering via de site, dan komt Q1/2 wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:17:
[...]

Je bent duidelijk een nieuwkomer in dit topic. Even voor jou: prettig en possimpible zijn allebei rijke stinkerds die gewoon een paar auto's bij de dealer kunnen pinnen en niet zoals wij simpele zielen met een LM (en een werkgever) te maken hebben ;)

Maar met alle info die ik inmiddels heb: maak je niet druk. De bestellingen worden allemaal nog niet doorgevoerd, de importeur houdt alles in de hand en de volgorde is leidend. Dus als jij er in juli/augustus bij was met je reservering via de site, dan komt Q1/2 wel goed.
Haha ik dacht dat alleen @possimpible die rijke stinkerd was :P

maar ik heb in oktober gereserveerd dus ik ben benieuwd :) Q3 kan ik nog mee leven. Moeten afwachten.;; wil mijn dealert niet bellen omdat ik toch weet dat hij het druk heeft en heeft beloofd een offerte te sturen vandaag.. moet ik maar op zn woord geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Elmar1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:13:
[...]

Jip zo gaat het met mijn werkgever/ lm ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:17:
[...]

Maar met alle info die ik inmiddels heb: maak je niet druk. De bestellingen worden allemaal nog niet vandaag al doorgevoerd, de importeur houdt alles in de hand en de volgorde is leidend. Komende week zal er meer duidelijkheid komen. Als jij er in juli/augustus bij was met je reservering via de site, dan komt Q1/2 wel goed.
;) maar wel opschieten hoor, de importeur zal wel wat rekening houden met "deals in progress" (inruil, LM, etc...) die nu afgesloten worden, maar maand later tekenen dan sta je echt achter de rest (zij gaan die orders ook inschieten bij de fabrikant). Ik denk dat iedereen nog tot de kerst heeft (ze willen natuurlijk nog omzet maken dit jaar en de orders bij de fabriek hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Nu online
prettig schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:29:
[...]

;) maar wel opschieten hoor, de importeur zal wel wat rekening houden met "deals in progress" (inruil, LM, etc...) die nu afgesloten worden, maar maand later tekenen dan sta je echt achter de rest (zij gaan die orders ook inschieten bij de fabrikant). Ik denk dat iedereen nog tot de kerst heeft (ze willen natuurlijk nog omzet maken dit jaar en de orders bij de fabriek hebben).
Ik denk dat het aan de snelheid van de dealers / LM en werkgever ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dus als ik op alphabet moet wachten kan ik ondanks mijn nr 14 nummer rekenen op kerst 2019..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@prettig ik neem aan dat jij ook in juli al op de reserveringslijst stond? Kreeg echt te horen dat de importeur de bestellingen checkt tov de wachtlijst. Mijn dealer ging nog kijken wat ze konden doen voor bepaalde particuliere / bedrijfsmatige kopers waarvoor toezeggingen zijn gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-11-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:31:
@prettig ik neem aan dat jij ook in juli al op de reserveringslijst stond? Kreeg echt te horen dat de importeur de bestellingen checkt tov de wachtlijst. Mijn dealer ging nog kijken wat ze konden doen voor bepaalde particuliere / bedrijfsmatige kopers waarvoor toezeggingen zijn gedaan.
Ok, dat zou wel heel netjes zijn. Maar ze gaan natuurlijk niet maanden wachten tot iemand zijn reservering heeft omgezet in een bestelling. Dus daar zal wel wat speling in zitten, maar ik zou het gewoon de komende weken regelen.

En dan denk ik dat het ergens maart 2019 wordt qua leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Elmar1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:10:
Ik zit maar te wachten op de offerte... dat duurt de dag heel lang....
Same here ... ook ik heb nog niets binnen, blijkbaar kunnen ze nog niets maken.
En voor de lease maatschappij hetzelfde, ook die kan nog niets calculeren want het staat nog niet in "de systemen".

Dus; men kan zeggen dat we "snel" moeten zijn. Maar als ze niets kunnen, dan kunnen ze niets.
Toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 23-11-2018 16:35 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
_eLMo_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:03:
[...]

Zelfde antwoord hier, Terberg?
Alle prijzen zijn nu bekend, dus er moet alleen een klap gegeven worden op afschrijving / onderhoudskosten... Dat laatste kan niet zo moeilijk zijn, het eerste wellicht wel?
Nope, andere LM/dealer. Dus hoe vaker hetzelfde antwoord komt, hoe meer waarheid het lijkt te zijn ;-)
Schijnt nog niet in het RDW systeem te staan en voor het berekenen van de lease is blijkbaar restwaarde enorm van belang....en dat is momenteel even een groot "?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Nu online
Net de dealer aan de lijn gehad.. Vanaf morgen kunnen ze pas offertes maken. Je reservering is gewoon leidend.. helaas ben ik nr #26 en word het pas Q2 (maar wel na de zomer vakantie) dus lijkt mij het Q3 dan. waarschijnlijk augustus / sep. Krijgen er 6 of 7 totaal per maand (over 3 vestigingen).

[ Voor 10% gewijzigd door Elmar1982 op 21-11-2018 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 22:22

zerocool82

Ignorance causes chaos

Elmar1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:10:
Net de dealer aan de lijn gehad.. Vanaf morgen kunnen ze pas offertes maken. Je reservering is gewoon leidend.. helaas ben ik nr #26 en word het pas Q2. waarschijnlijk augustus / sep. Krijgen er 6 of 7 totaal per maand (over 3 vestigingen).
Dan wordt het toch Q3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
De Kia e-Niro DynamicLine (64kWh) is via Kia Autolease al
verkrijgbaar vanaf € 539,- per maand (excl. BTW) o.b.v. 60 maanden /
100.000km met een bijtelling van € 53,- netto per maand.

Kreeg ik van dealer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 23-11-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Elmar1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:20:
[...]

Haha ik dacht dat alleen @possimpible die rijke stinkerd was :P

maar ik heb in oktober gereserveerd dus ik ben benieuwd :) Q3 kan ik nog mee leven. Moeten afwachten.;; wil mijn dealert niet bellen omdat ik toch weet dat hij het druk heeft en heeft beloofd een offerte te sturen vandaag.. moet ik maar op zn woord geloven ;)
8)7
Valt mee hoor, reed vroeger altijd motor (had 1 circuit racer, een toer motor en een wegracer) en ben toen een paar keer hard op m'n plaat gegaan. Toen ipv dat te hobby'en, richting auto's gegaan. Altijd 2-3 auto's gehad (klein lichtgewichtje, grote suv, en een saaie diesel). Nu overstap naar EV. Ik nam er een, dus vrouw wilde er ook een, ach dan flikkeren we alle auto's eruit en kopen we er twee. Ter beeldvorming: mijn oude SUV was qua restwaarde duurder dan de nieuwe Niro, dus het heeft me nieteens echt 'geld gekost'.

Daarnaast: geef m'n geld uit aan auto's en vakanties, daar waar anderen meer van kleding enzo houden, keuzes, prioriteiten, ieder wat wils! Rijke stinkerd ben ik zeker niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

haha wat een timing 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:13:
De Kia e-Niro DynamicLine (64kWh) is via Kia Autolease al
verkrijgbaar vanaf € 539,- per maand (excl. BTW) o.b.v. 60 maanden /
100.000km met een bijtelling van € 53,- netto per maand.

Kreeg ik van dealer door.
Das 39,1k incl BTW.
Koop de auto en je bent incl BTW +- 48k kwijt incl je opties etc.
Snap niet waarom je zoiets zou leasen, zelfs als baas kun je hem beter voor je werknemer kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 96% gewijzigd door _eLMo_ op 23-11-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
_eLMo_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:30:
[...]

Die prijs is inclusief onderhoud, belasting, verzekering etcetera hè? Kopen is altijd goedkoper natuurlijk, maar veel zal het niet schelen.
Al moet je er dan wel weer aan denken dat je nu (nog) subsidies krijgt op een elektrische auto en hem versneld mag afschrijven (volgens mij 75% in het eerste jaar). Maar toch heeft ook mijn werkgever ervoor gekozen hem niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eLMo_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:30:
[...]

Die prijs is inclusief onderhoud, belasting, verzekering etcetera hè? Kopen is altijd goedkoper natuurlijk, maar veel zal het niet schelen.
Klopt helemaal, dat laatste ben ik niet met je eens. Ik reken er op dat de auto na 5 jaar (en 100.000 km) zeker nog wel 15.000 euro waard is en dan is het verschil in eens veel groter. Of dit zo is: de tijd zal het leren!

Onderhoud is verder minimaal, zeker als je maar 20k per jaar rijdt. Zou op 75-250 per beurt rekenen.
Banden is ander verhaal, maar als je die in de lease 'te snel verslijt' dan mag je ook bijbetalen.

Enige grote impact bij de lease is wss dat je er ook nog een 'gratis' paal bij krijgt: daar ben je ook al snel 2,5k voor kwijt als je een fatsoenlijke hebt en hem laat plaatsen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 117% gewijzigd door _eLMo_ op 23-11-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:45:
[...]

Enige grote impact bij de lease is wss dat je er ook nog een 'gratis' paal bij krijgt: daar ben je ook al snel 2,5k voor kwijt als je een fatsoenlijke hebt en hem laat plaatsen etc.
Nee hoor, ook die krijg je niet "gratis" ... mag je gewoon iets van 40/50 per maand voor betalen.
Dus ook die kun je beter kopen en direct afschrijven.

Ik ga zelf voor een Zappi en laat hem door onze elektricien installeren.
Kosten zijn dan ongeveer € 900,- daar gaat de BTW nog uit en dan verreken ik hem, waarschijnlijk, via mijn bruto loon.

@_eLMo_ jij was sneller ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
[...]

Klopt helemaal, dat laatste ben ik niet met je eens. Ik reken er op dat de auto na 5 jaar (en 100.000 km) zeker nog wel 15.000 euro waard is en dan is het verschil in eens veel groter. Of dit zo is: de tijd zal het leren!

Onderhoud is verder minimaal, zeker als je maar 20k per jaar rijdt. Zou op 75-250 per beurt rekenen.
Banden is ander verhaal, maar als je die in de lease 'te snel verslijt' dan mag je ook bijbetalen.

Yep kopen is bijna altijd goedkoper, behalve tesla (lease is daar weer heel erg slim). Onze/mijn dure ice's gaan eruit. Ben ook uitgekeken op ice's (heb ook nog paar van die zeg maar semi-klassieke bakken en rij er niet meer in). Bouw ze nog liever om naar ev.

Daarnaast is het momenteel bedrijfsmatig zeer slim financieel. Maar vindt 40-45k meer dan zat voor een ev, duurder doen we gewoon niet (nog wat reserveringen staan maar zodra ze boven de 50k komen vindt ik het onzin worden). Koop ze liever gebruikt dan, maar dat is niet slim met de huidige regelingen. Straks wel weer.

En bedrijfsmatig geld is bruto en excl btw, een kona is ongeveer 35k excl btw (dan nog mia), privé is die 45k en dat is al snel 90k bruto ...... Koop je er bijna 3 voor zakelijk (als ik alle voordelen doorreken koop je er 3 en privé maar 1). Om het even in perpectief te plaatsen. Dus verdom het om dure ev's te kopen.

Ook beetje principe, ev's kunnen veel goedkoper gemaakt worden en via ander kanalen verkocht worden (Sono Sion als voorbeeld). Industrie en markt moet gewoon op z'n kop. Waarom niet direct bij fabrikant kopen ipv importeur en dealer ertussen (achterhaald model). Kan de helft goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door prettig op 21-11-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Iemand nog iets van een dealert / LM vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
smoken schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:12:
Iemand nog iets van een dealert / LM vernomen?
Ja.. de dealer wil graag de deal rond maken.. de LMs gaven nu aan hopelijk uiterlijk begin volgende week te kunnen calculeren..

levertijd nog onbekend omdat er nog geen duidelijkheid is omtrent toegewezen autos..

[ Voor 13% gewijzigd door ArieL op 21-11-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostcas
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Vanmiddag bij de dealer geweest. Ze hadden het idee dat ze de reserveringen tot nu toe gedurende 2019 wel kunnen leveren. Maar uiteraard geen enkele garantie. Zelfs niet op de gewenste kleur. Bij mij moest er verplicht een set winterwielen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 16:32
Vanmiddag bij de dealer geweest, die wist nog van niets. Had ook geen inzicht in de reserveringslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40
Mijn dealer heeft ook contact met mij opgenomen, vertelde dat er zo’n 10 autos per maand beschikbaar zullen zijn (voor deze dealer) en dat omdat ik gereserveerd heb ik voorang zal hebben op mensen die bij kia geen reservering geplaatst hebben.

Ze zullen wel volgende week (al) mensen gaan bellen die niet op de lijst staan dus ik zal wel snel de definitieve keuze door moeten geven (ik zit ook nog naar een andere EV te kijken) aangezien ik pas in september de auto wil hebben zal dit wel moeten lukken.

Offerte is in ieder geval binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
ArieL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:24:
[...]

Ja.. de dealer wil graag de deal rond maken.. de LMs gaven nu aan hopelijk uiterlijk begin volgende week te kunnen calculeren..

levertijd nog onbekend omdat er nog geen duidelijkheid is omtrent toegewezen autos..
Hmmm, hoop toch heel erg dat mijn LM eind deze week iets kan calculeren. Bij “zakelijkelectrischrijden” krijg je wel al een prijs met de calculator.
joostcas schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:27:
Vanmiddag bij de dealer geweest. Ze hadden het idee dat ze de reserveringen tot nu toe gedurende 2019 wel kunnen leveren. Maar uiteraard geen enkele garantie. Zelfs niet op de gewenste kleur. Bij mij moest er verplicht een set winterwielen bij.
“gedurende 2019”? Ai ...
Mijn dealer kon nog niets omdat er nog niets in het systeem staat. Vreemd hoe dat werkt. Dus morgen maar weer even bellen ...

[ Voor 47% gewijzigd door smoken op 21-11-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Koop kun je nu afronden, lease weet ik niet. Koop is altijd inruil gezeur (en je hebt nu weinig kans op een goede inruil). Dacht probeer eens of ik goed bedrag voor de i3 krijg, maar inruil sloeg nergens op, dus dan maar niet (i3 is gelukkig ook niet nodig en nog veel te leuk).

Ze geven echt veel te weinig nu. Ze hebben de kona-gekte gezien, dus ze kunnen doen wat ze willen.

Je kunt deal rond maken met inruil op papier en ook zonder inruilprijs erin laten zetten...... Dan heb je de tijd om meer te vangen door hem zelf te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40
Wij werken met een tussenpersoon die een offerte bij verschillende LM’s aanbiedt waarop ze kunnen reageren met een aanbod, zodoende kan de beste prijs/kwaliteit gekozen worden. Dus heb ik een offerte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
@Verwijderd ik heb die offerte ook nodig voor mijn LM, maar die kan de lokale Kia dealer dus helaas nog niet samenstellen voor me.

Morgen weer een nieuwe dag ... had gehoopt vrijdag te kunnen bestellen bij de LM zodat ik hem 2 januari kan rijden 😂

[ Voor 32% gewijzigd door smoken op 21-11-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 124% gewijzigd door _eLMo_ op 23-11-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Werd vanavond nog door Kia NL gebeld om te checken of de toegewezen dealer wel klopte. Blijkbaar hadden ze gekoppeld aan woonplaats terwijl ik juist als voorkeursdealer een vlakbij mn werk had gekozen. Dus ze gingen mn reservering doorzetten naar de dealer die ik al zelf had aangegeven.
Snap dit niet helemaal, want een uur eerder belde de dealer me dat ik op plek 1 sta op hun lijst ( 8) ) en de bestelling zsm gaan inkloppen, kon nu nog niet (in elk geval offerte opmaken lukte nog niet). Ook levertijd werd pas later bekend, blijkbaar gaan ze nu eerst inventariseren wie van de top in de lijst daadwerkelijk wil bestellen om dan te kijken hoe en wanneer die auto’s op de boot zullen aankomen.
Heb trouwens wel het idee dat ze toch allerlei rijklaarmaakkosten bovenop de “adviesprijs inclusief kosten” in rekening gaan brengen, maar ja.. verkoper gaf aan dat ze teleurgesteld waren met de lage prijs, hadden zelf een prijs dicht tegen de 50k verwacht, en die hadden ze volgens mij ook allemaal wel kunnen verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
@_eLMo_ ik sta op plaats 3 van de lokale dealer. Dus ik hoop dat hij er voldoende toegewezen gaat krijgen ...

Maar ja, het is toch gewoon afwachten tot ze iets kunnen (zowel dealer als lease), hierin valt voor mij in ieder geval niets te bespoedigen is duidelijk.

....laat “rustig afwachten” nu net iets zijn dat ik écht niet kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Nu online
Ik denk dat de meeste geen zorgen hoeven te maken als je in de top 10 staat bij de lokale dealer ;) ik met m'n 26e plek maak me iets meer zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Elmar1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:20:
Ik denk dat de meeste geen zorgen hoeven te maken als je in de top 10 staat bij de lokale dealer ;) ik met m'n 26e plek maak me iets meer zorgen
Ligt er denk ik vooral aan hoe groot (qua verkoop aantallen) de lokale dealer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOBERJAN
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 12:30
Heb trouwens wel het idee dat ze toch allerlei rijklaarmaakkosten bovenop de “adviesprijs inclusief kosten” in rekening gaan brengen, maar ja.. verkoper gaf aan dat ze teleurgesteld waren met de lage prijs, hadden zelf een prijs dicht tegen de 50k verwacht, en die hadden ze volgens mij ook allemaal wel kunnen verkopen
Extra rijklaarkosten kan uiteraard niet. Moeten ze niet, ga ik gelijk naar de ACM. Ik sta op de 3de plek bij mijn dealer. Ik begrijp wel dat goedkopere variant minder goed leverbaar zal zijn. Dan wordt de aflevering vrijwel zeker na maart 2019.
Zaterdag wordt mijn huidige auto getaxeerd en zal ik een beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Nu online
smoken schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:21:
[...]

Ligt er denk ik vooral aan hoe groot (qua verkoop aantallen) de lokale dealer is.
6 a 7 stuks per maand. Over 3 vestigingen. Dus tja ik bestel gewoon en zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Laatst online: 15-09 13:00
Vanochtend besteld 😇 op de bon staat levering Februari/Maart

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Nu online
Gerry1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:33:
Niet via LM dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Nee gewoon aftikken straks 😆

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Gerry1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:33:
Toch benieuwd: welke plek op de lijst had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
smoken schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:52:
[...]

Toch benieuwd: welke plek op de lijst had je?
In de 30 had in Oktober een reservering gedaan. Maar eigenlijk heb ik geen haast. Maar deze februari/maart levering is nog een prognose geen idee hoe reeel die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
[...]

Verzekering is wel een forse post geworden. Ik kreeg pas een aanbieding voor een werknemer voor lease en voor die prijs kreeg ik het zelf niet voor elkaar. Lease was echt goedkoper dan koop (wel een ICE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Gerry1982 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:55:
[...]

In de 30 had in Oktober een reservering gedaan. Maar eigenlijk heb ik geen haast. Maar deze februari/maart levering is nog een prognose geen idee hoe reeel die is.
Ah nice! Ik duim voor je, zou wel tof zijn zo snel!

Verwijderd

Herinnering voor alle mensen die al aangemeld zijn of interesse hebben:

Aankomende zaterdag 24 november is er een meet-up voor alle Ioniq Electric en Kona Electric rijders bij de parkeerplaats naast de McDonalds in Meerkerk! We vangen vanaf ongeveer 13u aan.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Vraagje aan de Kona rijders, hoe is het bereik met deze temperaturen? Ik ben er wel benieuwd naar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jhb62 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:22:
Vraagje aan de Kona rijders, hoe is het bereik met deze temperaturen? Ik ben er wel benieuwd naar
Vertrok vanmorgen met 440 km range, is na 97 kilometer 300 van over. Heb bijna helemaal 130/u gereden, 20 km was +- 90/u. Kan net geen 2 keer op en neer met dit verbruik, dagelijks bijladen :) Ik laad standaard tot 90%
jerh schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:07:
[...]

Verzekering is wel een forse post geworden. Ik kreeg pas een aanbieding voor een werknemer voor lease en voor die prijs kreeg ik het zelf niet voor elkaar. Lease was echt goedkoper dan koop (wel een ICE).
Ik betaal nu all risk 80 per maand, ik vind dat een fair bedrag. Lease is WA verzekerd, dus dat is een hele andere kostenpost inderdaad. Bij koop zou ik sowieso all risk gaan :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2018 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:35:
[...]

Vertrok vanmorgen met 440 km range, is na 97 kilometer 300 van over. Heb bijna helemaal 130/u gereden, 20 km was +- 90/u. Kan net geen 2 keer op en neer met dit verbruik, dagelijks bijladen :) Ik laad standaard tot 90%

[...] Dat is netjes ik rij nu 120km heen en terug in de dieselt. Kan straks op de zaak en thuis laden geen problemen verwacht ik

Ik betaal nu all risk 80 per maand, ik vind dat een fair bedrag. Lease is WA verzekerd, dus dat is een hele andere kostenpost inderdaad. Bij koop zou ik sowieso all risk gaan :)

• Elmar1982
  • Nu online
_eLMo_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:46:
Ik heb het idee dat mijn dealer liet doorschemeren dat je voor december je bestelling moet hebben staan, omdat je anders niet bij de eerste indeling van auto's zit.

[...]
Vind het wel raar want normaal wil je toch eerst een proefrit maken en dit kan pas begin december?

• smoken
Offerte binnen, paar opties toegevoegd:

- lakbescherming
- in- uitstapverlichting
- voetverlichting voor en achter

Nu hopen dat de lease snel aan de slag gaat en dat ik vandaag alles kan afronden. Is het uit het systeem ;-)

• Elmar1982
  • Nu online
smoken schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:43:

- lakbescherming
- in- uitstapverlichting

Nu hopen dat de lease snel aan de slag gaat en dat ik vandaag alles kan afronden. Is het uit het systeem ;-)
Zijn dit aparte opties dan?

edit: Ik zie het al, extra accessoires.... wel leuk maar ik ben bang dat er dan vertraging op komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Elmar1982 op 22-11-2018 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:56
'Teardown' video van de Niro-EV, kun je zien waar de accu's en alles zitten, tof om te zien:
YouTube: \[4K] Kia Niro EV inside disassembly / teardown

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

smoken schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:43:

- lakbescherming
- in- uitstapverlichting

Is er bij jou nog een bedrag aan 'rijklaarmaakkosten' toegevoegd bovenop de standaard adviesprijs van 45.510,00 (+ 795 voor de lak)?

@Elmar1982 dit zijn allemaal opties die de dealer zelf achteraf inbouwt, geen echte vertraging dus, kwestie van een dagje extra wachten misschien ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-11-2018 10:03 ]

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 29-11-2018 13:56 ]

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

_eLMo_ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:02:
[...]

Als je echt denkt dat ze daar op gaan wachten, dan zou ik me toch even opnieuw achter de oren krabben ;P.
Je kunt de hybrid proefrijden en de kona, de Niro is de Hybrid Niro + aandrijflijn van de Kona en dan wat kleine verschillen. Kun je niet bestellen op die basis?
Exact wat ik gedaan heb, ik ben overtuigd en er is toch geen enkel alternatief dat ik volgend jaar zou kunnen rijden voor dezelfde prijs :)

• Elmar1982
  • Nu online
_eLMo_ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:02:
[...]

Als je echt denkt dat ze daar op gaan wachten, dan zou ik me toch even opnieuw achter de oren krabben ;P.
Je kunt de hybrid proefrijden en de kona, de Niro is de Hybrid Niro + aandrijflijn van de Kona en dan wat kleine verschillen. Kun je niet bestellen op die basis?
Ja hoor, ik heb mijn keuze gebaseerd op de kona, maar omdat de auto groter is zal het toch iets anders rijden. Maar blijf het vreemd vinden.

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 105% gewijzigd door _eLMo_ op 29-11-2018 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

The__Virus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:02:
'Teardown' video van de Niro-EV, kun je zien waar de accu's en alles zitten, tof om te zien:
Grappig, maar doet voor mij eigenlijk een beetje afbreuk aan het beeld wat ik had van de Niro.
Net alsof je van een knap iemand even operatiebeelden en ingewanden te zien krijgt :P

• smoken
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:02:
[...]

Is er bij jou nog een bedrag aan 'rijklaarmaakkosten' toegevoegd bovenop de standaard adviesprijs van 45.510,00 (+ 795 voor de lak)?

@Elmar1982 dit zijn allemaal opties die de dealer zelf achteraf inbouwt, geen echte vertraging dus, kwestie van een dagje extra wachten misschien ;)
Yes, € 800,90 kosten rijklaar maken.

En inderdaad, die extra opties worden door de dealer zelf aangebracht dus levert geen vertraging op.
The__Virus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:02:
Ik zag gisteren volgens mij een filmpje waar een knop “VES” aangewezen werd. Stond voor “Virtual Engine Sound”....

YouTube: \[4K] Kia Niro EV europe ver (Right Handle & Fabric seats)
Knop zie je bij 0:08 seconden

[ Voor 35% gewijzigd door smoken op 22-11-2018 10:38 ]

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

smoken schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:35:
[...]

Yes, € 800,90 kosten rijklaar maken.

En inderdaad, die extra opties worden door de dealer zelf aangebracht dus levert geen vertraging op.
Ok, die van mij gaat misschien wel 1150 rekenen, had een tijdje terug al een soort voorlopige offerte gehad. Bizar eigenlijk dat ze dat extra in hun zak gaan steken terwijl de adviesprijs al inclusief zou moeten zijn. Maar ze kunnen alles maken nu..
Nevermind, niet aan de orde, zie later bericht.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-11-2018 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:37:
[...]

Ok, die van mij gaat misschien wel 1150 rekenen, had een tijdje terug al een soort voorlopige offerte gehad. Bizar eigenlijk dat ze dat extra in hun zak gaan steken terwijl de adviesprijs al inclusief zou moeten zijn. Maar ze kunnen alles maken nu..
Zie had als het afkopen van je toekomstige onderhoud :+
Ze verdienen geen kloot meer aan EV's, op de afleverkosten na dan.
Ik moest 600 nogwat lappen voor aflevering bij m'n voordeur, vond het wel prima.

• smoken
[...]

Zal vast ook een puntje van kritiek vanuit de LM zijn ... van de andere kant, ik betaal het uiteindelijk toch maandelijks

• Elmar1982
  • Nu online
Wat duurt dat lang, dat wachten op die offerte :(

• Elmar1982
  • Nu online
Elmar1982 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:43:
Wat duurt dat lang, dat wachten op die offerte :(
Ze moeten er natuurlijk tig maken :)

• prettig
[...]

Gewoon vragen om de afleverkosten te specificeren (zijn ze verplicht).
En daarna ga je strepen......

Verwijderd

prettig schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:44:
[...]

Gewoon vragen om de afleverkosten te specificeren (zijn ze verplicht).
En daarna ga je strepen......
Wat zijn ‘kosten rijklaar maken auto’?

Kosten voor rijklaar maken zijn - zoals de naam al doet vermoeden- extra kosten die je moet betalen voordat je met de auto bij de dealer wegrijdt. Dit worden ook wel afleverkosten genoemd. Hieronder vallen:

Kosten voor transport van de fabriek naar de dealer
Het vullen van de brandstoftank
Kosten voor de kentekenplaten
Accessoires zoals een mattenset of lifehammer
Overig onderhoud

Voor occasions vallen ook schoonmaak- en onderhoudskosten onder de kosten voor het rijklaar maken.
Aparte afleverkosten auto al sinds 1 november 2016 verboden

Vanaf 1 november 2016 zijn dealers verplicht om de kosten voor rijklaar maken op te nemen in de verkoopprijs. Dat betekent geen extra kosten meer achteraf. Afleverkosten in die zin zijn verboden. De prijs die u aangeboden krijgt is all-in.

In de praktijk wordt er nu gesproken over de consumentenadviesprijs en de fiscale waarde. De fiscale waarde is de prijs van de auto inclusief belastingen, maar zonder de kosten voor het rijklaar maken. Deze wordt gehanteerd om bijtelling te berekenen.
Hoe hoog zijn de kosten voor rijklaar maken in 2017?

De kosten voor het rijklaar maken zijn dus nog niet helemaal verdwenen. U krijgt er alleen geen aparte rekening meer voor. De rijklaarmaakkosten voor nieuwe auto’s lopen uiteen van 600 tot 1300 euro. Voor occasions is dit vaak iets minder.

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
is het mogelijk te achterhalen bij welke dealer een aanvraag is doorgestuurd? Heb dit open gehouden in de reservering en nog niets gehoord. Net op de KIA chat nagevraagd maar die zeggen dat ze het niet kunnen zien en dat ik bericht van de dealer af moet wachten

• smoken
Him_ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:29:
is het mogelijk te achterhalen bij welke dealer een aanvraag is doorgestuurd? Heb dit open gehouden in de reservering en nog niets gehoord. Net op de KIA chat nagevraagd maar die zeggen dat ze het niet kunnen zien en dat ik bericht van de dealer af moet wachten
Als het goed is de dichtsbijzijnde dealer op basis van postcode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Him_
net gebeld, was inderdaad de dichtsbijzijnde.
Dealer krijgt er 41 in 2019 en ik sta op plaats 25

Heb geen haast, heb nu nog een private lease ioniq die in sep 2019 afloopt dus moet goed komen :)

• Henry65
Him_ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:41:
net gebeld, was inderdaad de dichtsbijzijnde.
Dealer krijgt er 41 in 2019 en ik sta op plaats 25

Heb geen haast, heb nu nog een private lease ioniq die in sep 2019 afloopt dus moet goed komen :)
Met wie heb je dan gebeld? Ik heb nu al 2 keer met Kia gechat en ben bij de dealer geweest maar ze zeggen dat ze daar geen inzage in hebben.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vanochtend half 11 werd ik gebeld, maar kwam slecht uit. Hij gaat mij morgen proberen terug te bellen. Zou dit invloed hebben op mijn plek? En wordt je plekje vast gezet bij opvraag van de offerte of bij tekenen van de offerte?

Voor mijzelf hoeft het inmiddels niet meer, maar zou graag een collega er blij mee willen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ben bij de dealer langs geweest vanochtend. Ze werken de Excel lijst van Kia NL af. Iedereen die gereserveerd heeft krijg een nummer, waar de bestelling aan gekoppeld is. Dus je wordt geholpen aan de hand van de reserveringslijst. Levering wordt verwacht in Q1 2019. Sneller tekenen betekent niet dat je hoger op de lijst terecht komt. Dus ze geven lease reservereders voldoende tijd om de administratieve molen van de werkgever/leasemaatschappij door te komen.

• Him_
Henry65 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:02:
[...]

Met wie heb je dan gebeld? Ik heb nu al 2 keer met Kia gechat en ben bij de dealer geweest maar ze zeggen dat ze daar geen inzage in hebben.
KIA chat wist van niks dus gekeken welke dealer het dichtst bij is en die gebeld.

Kwam bij een verkoper uit die een lijst had waar ik dus op stond,
beste is dus om 'de' dealer bij jou in de buurt te bellen, die moet een lijst hebben van alle reserveringen voor dat filiaal

• Henry65
Prima, dan denk (hoop) ik dat ik goed zit. Kia Nederland gaat mijn naam doorgeven aan de dichtstbijzijnde dealer met het verzoek een offerte te maken.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Even een correctie op mijn stemmingmakerij over rijklaarmaakkosten:
Die staan los op de factuur, heeft met bijtelling te maken. Ik betaal nu uiteindelijk gewoon 46.350,00:
45.510 (opgesplitst in auto (44.475) en rijklaarmaakkosten (1035) ) + 795 metallic lak + 45 afleverpakket = dus exact overeenkomstig met de prijslijst, dus sorry voor het stoken hier.. O-)

Offerte nu in behandeling bij de LM, hopelijk morgen akkoord.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-11-2018 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:20

3_s

smoken schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:35:
[...]

Ik zag gisteren volgens mij een filmpje waar een knop “VES” aangewezen werd. Stond voor “Virtual Engine Sound”....

YouTube: \[4K] Kia Niro EV europe ver (Right Handle & Fabric seats)
Knop zie je bij 0:08 seconden
Die knop heeft een Kona ook (maar nu weet ik eindelijk waarvoor die afkorting staat :) ).
Bij traag rijden hoor je dan een gezoem, bij achteruitrijden gepiep zoals een vrachtwagen.

Bij starten staat deze standaard aan. Meestal zet ik die uit (is nogal irriterend in fileverkeer, vind ik).
Dit wordt volgend jaar ook verplicht: https://www.egear.be/elektrische-auto-geluid/.

[ Voor 4% gewijzigd door 3_s op 22-11-2018 13:19 ]

• smoken
3_s schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:18:
[...]

Die knop heeft een Kona ook (maar nu weet ik eindelijk waarvoor die afkorting staat :) ).
Bij traag rijden hoor je dan een gezoem, bij achteruitrijden gepiep zoals een vrachtwagen.

Bij starten staat deze standaard aan. Meestal zet ik die uit (is nogal irriterend in fileverkeer, vind ik).
Dit wordt volgend jaar ook verplicht: https://www.egear.be/elektrische-auto-geluid/.
Duidelijk! Tijdens het achteruitrijden tijdens mijn proefrit hoorde ik het ook, dacht nog “veilig”.
Maar dat zoemen tijdens vooruit rijden hoeft van mij ook niet ;-)

@CyBeRSPiN ook mijn LM is een offerte aan het maken. Ben benieuwd wat er uit gaat komen (25.000 p/j , 5 jr.)
Zou hem vandaag nog moeten krijgen, als het bedrag p/m is wat ik verwacht kan hij meteen voor akkoord retour.

[ Voor 6% gewijzigd door smoken op 22-11-2018 13:22 ]

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Zojuist gebeld met de lokale Kia dealer. Hij kon de Niro nog niet configureren dus nog geen offerte maken. Ik sta op plaats 18 van de 31 maar verder geen nieuws over levertijden.

Hij gaf nog aan dat hij zojuist een berichtje van de importeur had gekregen om nog geen proefritten in te plannen ivm met het niet op tijd komen van de demo auto's. Of dat een landelijk probleem was of alleen voor deze vestiging weet ik niet.

• Elmar1982
  • Nu online
Ik heb ook de offerte binnen en nu bij de LM gelegd. Hopelijk gaat het een beetje vlot :)

• Him_
tescione schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:24:
Zojuist gebeld met de lokale Kia dealer. Hij kon de Niro nog niet configureren dus nog geen offerte maken. Ik sta op plaats 18 van de 31 maar verder geen nieuws over levertijden.

Hij gaf nog aan dat hij zojuist een berichtje van de importeur had gekregen om nog geen proefritten in te plannen ivm met het niet op tijd komen van de demo auto's. Of dat een landelijk probleem was of alleen voor deze vestiging weet ik niet.
mijn dealer krijgt de auto op 30 november, proefrit ingeplanned voor 3 december

• tescione
Zo zie je maar, zo veel dealers zo veel verschillende verhalen.
Maakt het ook wel weer interessant :)

@Him_ Ben wel geïnteresseerd naar jouw bestelling en hoe die verloopt aangezien ik ook pas rond augustus van auto mag wisselen. Zou zonde zijn als die een paar maanden bij de dealer op de parkeerplaats staat ;w

[ Voor 50% gewijzigd door tescione op 22-11-2018 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Kona wachters: dit is weer een van de redenen dat jij nog mag wachten ;)

Fijn he die dealers, bij de Niro gaat dat echt niet anders zijn :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2018 14:19 ]

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 22:35
Ik denk dat ik maar even weg moet blijven uit het topic, elke keer dat ik lees dat iemand een stapje verder is in zijn bestelprocedure vraag ik me af waarom ik nog niet ben gebeld ;) checken of mn telefoon wel aanstaat.
Zwaar irritant hoe laks ze lijken te zijn bij mijn dealer.

• prettig
Ze hebben tenminste een lijst en werken die zo te zien eerlijk af. Dus iedereen kan deze maand bestellen.
Levertijden is nog wat vaag, maar ga uit van maart......

Bij bestelling: moeten ze hem nog maken, verschepen en hier verwerken, je bent zo 2-3 maanden verder.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:18:
Fijn he die dealers, bij de Niro gaat dat echt niet anders zijn :+
Nou, ik vraag het me af. So far, so good.
prettig schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:24:
Bij bestelling: moeten ze hem nog maken, verschepen en hier verwerken, je bent zo 2-3 maanden verder.
Maken? Nee joh, de eerste lading staat al klaar om verscheept te worden. Van alle kleuren een set en ze kunnen direct naar de dealers. Voorlopig geen enkele fabrieksoptie mogelijk behalve de lak.

Verwijderd

tescione schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:24:

Ik had hetzelfde, bij welke dealer zit je? Durmi toevallig?

• smoken
Offerte van mijn huidige Lease Maatschappij (op basis van de offerte van de dealer) ontvangen.
Helaas ietsje hoger dan verwacht dus even kijken wat ik nu doe. Heb ook nog een andere (iets lagere offerte) van een andere Lease Maatschappij, maar er spelen nog wat andere overwegingen mee.

Morgen opnieuw contact met de Lease Maatschappij en dan hopelijk een beslissing.

Verwijderd

bizar zeg, mijn dealer zegt dat de niro nog niet is vrijgegeven in "het systeem"

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
smoken schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:43:
Offerte van mijn huidige Lease Maatschappij (op basis van de offerte van de dealer) ontvangen.
Helaas ietsje hoger dan verwacht dus even kijken wat ik nu doe. Heb ook nog een andere (iets lagere offerte) van een andere Lease Maatschappij, maar er spelen nog wat andere overwegingen mee.

Morgen opnieuw contact met de Lease Maatschappij en dan hopelijk een beslissing.
Betreft het hier grote LMs ? ik hoor steeds dat men nog op gegevens zit te wachten..veelal voor calculatie onderhoud en restwaarde..

• BOBERJAN
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 12:30
Kun je al ergens proefrijden in de e-Niro?

• tescione
smoken schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:43:

Heb je een indicatie? Ben wel benieuwd.

• smoken
tescione schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:08:
[...]

Heb je een indicatie? Ben wel benieuwd.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1 ... 24 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.