Ik verwacht dat daar nog wel iets bij komt. Ik vergelijk het met de catalogus waarde van de Kona EV en die is 44.810. Afleverprijs Kona is 45.690. Dus inderdaad zoals verwacht iets duurder dan de Kona maar geen 12,5% zoals in Noorwegen. Wat mij betreft prima prijs.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:49:
[...]
Nee (niet die van NL in elk geval).
[...]
Mooi, stukje lager dan ik verwacht had.
Komt dan 795 bij voor de metallic lak en (ik neem aan +1000 voor) alle bijkomende dealerkosten a.k.a. "rijklaarmaakkosten", of mag een prijs tegenwoordig niet meer zodanig geuit worden dat verplichte meerkosten niet inclusief zijn?
Via de chat:
"Metallic lak heeft een meerprijs van € 795, u vraag betreft de afleverkosten is nog niet bekend helaas."
Bestellen kan al bij de dealer, kunnen ze ook een afspraak voor maken.
Aangegeven dat ik via een Lease Maatschappij wil bestellen en reactie daarop is: doorgeven dat je op de lijst staat, we kunnen niet garanderen dat de LM koopt bij de lokale (preferente) dealer.
"Metallic lak heeft een meerprijs van € 795, u vraag betreft de afleverkosten is nog niet bekend helaas."
Aangegeven dat ik via een Lease Maatschappij wil bestellen en reactie daarop is: doorgeven dat je op de lijst staat, we kunnen niet garanderen dat de LM koopt bij de lokale (preferente) dealer.
[ Voor 52% gewijzigd door smoken op 20-11-2018 10:14 ]
Verwijderd
Afleverkosten was geloof ik 675 in de btw, ik heb thuis een factuur liggen, zal die vanavond eens opsnorren
Woot net te horen gekregen dat ik #1 sta op de lijst bij de 'prefered' dealersmoken schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:58:
Via de chat:
@rlp.jaspers congrats!!
Verwijderd
Aan die landen wordt ook gewoon geleverd. Ik zit zelf wekelijks in Duitsland en zie er zat rijden, kwam er zelfs een tegen met een Zwitsers kenteken. In NL ben ik er 2 keer een op NL kenteken tegen gekomen. Mag jij me vertellen of dit toeval is, of er gewoon weinig aan NL zijn geleverd.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:35:
[...]
Ik heb toch vanuit verschillende hoeken (o.a. Bjørn) vernomen dat Noorwegen, Nederland, Frankrijk en Zweden de 4 voorkeurslanden zijn voor de e-Niro. Ik weet niet hoe jij bij BE en DE komt?
Ook het getal 3000 e-Niro's in 2019 is door meerdere NL dealers genoemd, dus zal door de importeur bevestigd zijn (de reserveringslijst ging daarop dicht met ~ 2500 serieus geïnteresseerden).
In Noorwegen hebben ze het nog steeds over slechts 2000 in totaal voor 2019. Mogelijk omdat Kia in Noorwegen niet zo groot is, in tegenstelling tot in NL? (geen idee)
eNiro leveringen: we gaan het zien, ik duim voor jullie allemaal, maar ik weet ook nog hoe rooskleurig Hyundai het van te voren naar buiten bracht en hoe iedereen nu met de handen in het haar zit (althans: 70% van de 'jullie gaan in 2018 rijden' kopers/ leasers wacht nog op levering?).
Kia Webchat: "Ik kan zien dat u zich heeft aangemeld op 29-07 en dat u op de lijst staat."
Vervolgens de lokale dealer gebeld en die vertelde mij dat zij enkel een e-mail hebben gehad met wat instructies - maar de daadwerkelijke (bel) lijst nog niet.... nog even afwachten dus
Hij zei wel dat Kia erop stond dat de lijstvolgorde gehanteerd wordt.
Vervolgens de lokale dealer gebeld en die vertelde mij dat zij enkel een e-mail hebben gehad met wat instructies - maar de daadwerkelijke (bel) lijst nog niet.... nog even afwachten dus
Hij zei wel dat Kia erop stond dat de lijstvolgorde gehanteerd wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Mirabis op 20-11-2018 10:59 ]
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
O excuus, ik dacht dat jouw opmerking over de Niro ging.. Dat krijg je met zo'n topic met 2 verschillende karrenVerwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:50:
[...]
Aan die landen wordt ook gewoon geleverd. Ik zit zelf wekelijks in Duitsland en zie er zat rijden, kwam er zelfs een tegen met een Zwitsers kenteken. In NL ben ik er 2 keer een op NL kenteken tegen gekomen. Mag jij me vertellen of dit toeval is, of er gewoon weinig aan NL zijn geleverd.
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-11-2018 10:58 ]
Ik heb pas half oktober aangemeld... hoop toch dat hij ergens in de zomer geleverd word of liever ervoor
Zeekr X Long range Mist Grey
Even wat anders, ik lees en zie mooie dingen over systemen die Kia heeft rondom autonoom rijden: https://www.kia.com/nl/ov...n/technologie/drive-wise/
Zou de e-Niro dat ook krijgen? Is me niet helemaal duidelijk.Kia autonoom rijden
Kia autonoom rijden is een combinatie van radar- en cameradetectiesystemen om rijstrookmarkeringen waar te nemen. Daardoor blijft de auto in de eigen baan of wisselt hij van baan om andere auto’s in te kunnen halen.
@CyBeRSPiN Ik zag de beschrijving van "drive wise" inderdaad ook op de website.
Volgens mij beschikt de e-Niro enkel over de onderdelen:
- automatische rijbaanvolgassistentie
- Autonome noodremassistentie
- Adaptieve cruise control
Aangezien die benoemd worden.
De rest is "ontdek meer" en lijkt me meer puur een overzicht van de mogelijkheden.
De rest is "ontdek meer" en lijkt me meer puur een overzicht van de mogelijkheden.
[ Voor 19% gewijzigd door smoken op 20-11-2018 11:31 ]
Nee rest zit er ook wel bij (bij de ExecutiveLine dan): o.a. Dodehoekassistent en File assistent (uitgaande van de Oostenrijkse optielijst).smoken schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:30:
@CyBeRSPiN Ik zag de beschrijving van "drive wise" inderdaad ook op de website.
Alleen dat automatisch wisselen van baan ben ik niet eerder ergens tegengekomen.
Ah, de Oostenrijkers zijn daar wel duidelijk over:
Helaas nog toekomstmuziek dus.Autonomer Fahrassistent (HDA)
Mithilfe von Radar und LiDAR (Light Detection And Ranging Radar) hält der Assistent Ihren Kia in der Spur, kann ihn aber auch in eine andere einfädeln, um zu überholen oder von der Autobahn abzufahren. So müssen Sie in vielen Situationen nicht mehr selbst lenken, blinken oder bremsen. Wichtige Fahrinformationen überblicken Sie mit dem LCD Head-Up Display. Aktuell ist das System noch nicht verfügbar.
Maar dat blijf je houden. Over 5 jaar zal de keuze weer heel anders zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-11-2018 11:45 ]
Via de Kia webchat te horen gekregen dat ze geen mededelingen konden doen over de status van de reservering i.v.m. de privacy. Vanavond krijgen alle reserveringhouders een mail met bestelinfo
He das toevallig 😊
Op de dag dat de prijzen van de Niro bekend worden krijg ik van Tesla een mail dat de model 3 binnenkort beschikbaar komt in Nederland. Zou ik ook meer dan prima vinden hoor als volgende auto!
Zouden ze de hete adem van andere Fabrikanten in de nek voelen?
https://www.tesla.com/nl_NL/events/Meet-Model3-NL
Op de dag dat de prijzen van de Niro bekend worden krijg ik van Tesla een mail dat de model 3 binnenkort beschikbaar komt in Nederland. Zou ik ook meer dan prima vinden hoor als volgende auto!
Zouden ze de hete adem van andere Fabrikanten in de nek voelen?
https://www.tesla.com/nl_NL/events/Meet-Model3-NL
[ Voor 9% gewijzigd door tescione op 20-11-2018 12:10 ]
Kia geeft nu aan in de chat dat de prijzen vanavond bekend worden gemaakt via de website.
ehhhh..HOI
Nou, laat die mail maar komen!Henry65 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:01:
Via de Kia webchat te horen gekregen dat ze geen mededelingen konden doen over de status van de reservering i.v.m. de privacy. Vanavond krijgen alle reserveringhouders een mail met bestelinfo
Stuur ik die wel door naar de LM ;-)
Gaat vast gezellig worden hier vanavond, nummertjes vergelijken en zo.
Waarschijnlijk info dat je binnenkort uitgenodigd wordt bij de dealer als je hoog genoeg staat, op een dag dat de e-Niro demo bij die dealer staat. Dan daar de opties doornemen (als in "de kleur"
), en dan tzt een contract tekenen die dan (vermoed ik) in de eerste week van december wordt doorgezet naar de importeur. Die zal dan waarschijnlijk checken of de namen bij de bestellingen overeenkomen met degenen hoog op de wachtlijst om voortrekkerij en vriendjespolitiek te voorkomen.
Kan zo 1,2,3 zien of het is gepost maar autoweek meldt het volgende rondom de prijs van de e-niro.
Source: https://www.autoweek.nl/a...kel/kia-prijst-de-e-niro/
Naast de Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid maakt de volledig elektrische e-Niro het Niro-gamma (voorlopig) compleet. Instappen kan vanaf € 42.510. Daarvoor levert Kia de elektrische Niro met 64 kWh batterij. Na WLTP-metingen werd de actieradius op 485 kilometer vastgesteld. Voor ruim 42 mille krijg je de e-Niro in DynamicLine met een rits aan standaard veiligheidsvoorzieningen zoals adaptieve cruisecontrol, vermoeidheidsherkenning en grootlichtassistentie. Verder is de Niro standaard voorzien van een 7-inch touchscreen met navigatie en achteruitrijcamera, 17-inch lichtmetaal en stoel- en stuurwielverwarming. Een stukje luxer is de ExecutiveLine voor € 45.510. Deze beschikt over onder andere dodehoekdetectie, LED-koplampen en een volledig lederen bekleding.
De vanaf prijs staat nu ook o pde Kia website.
Source: https://www.autoweek.nl/a...kel/kia-prijst-de-e-niro/
Naast de Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid maakt de volledig elektrische e-Niro het Niro-gamma (voorlopig) compleet. Instappen kan vanaf € 42.510. Daarvoor levert Kia de elektrische Niro met 64 kWh batterij. Na WLTP-metingen werd de actieradius op 485 kilometer vastgesteld. Voor ruim 42 mille krijg je de e-Niro in DynamicLine met een rits aan standaard veiligheidsvoorzieningen zoals adaptieve cruisecontrol, vermoeidheidsherkenning en grootlichtassistentie. Verder is de Niro standaard voorzien van een 7-inch touchscreen met navigatie en achteruitrijcamera, 17-inch lichtmetaal en stoel- en stuurwielverwarming. Een stukje luxer is de ExecutiveLine voor € 45.510. Deze beschikt over onder andere dodehoekdetectie, LED-koplampen en een volledig lederen bekleding.
De vanaf prijs staat nu ook o pde Kia website.
Prijs staat inmiddels ook op de site van Kia
https://www.kia.com/conte...o-brochure-november18.pdf
Geen opties te kiezen iig
[ Voor 66% gewijzigd door Elmar1982 op 20-11-2018 13:23 ]
Mooi. De laadkabel + grannylader zit er ook standaard bij (leek me ook logisch, maar toch"De consumentenadviesprijs is inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren van de auto, het reinigen en poetsen van de auto, de nulbeurt, de
kentekenplaten, handling- en administratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een modelspecifieke mattenset en een veiligheidshamer."
45.510 + 795 = EUR 46.305 totaal dus voor de meesten hier.
Ik had toch echt verwacht dat het richting de 49 / 50k zou zitten dus valt mee.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:27:
[...]
Mooi. De laadkabel + grannylader zit er ook standaard bij (leek me ook logisch, maar toch)
45.510 + 795 = EUR 46.305 totaal dus voor de meesten hier.
. dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 20-11-2018 13:33 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik zie nergens een panaromadak of schuifdak?Elmar1982 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:21:
Prijs staat inmiddels ook op de site van Kia

Iemand al gebeld door de dealert?
﴾͡๏̯͡๏﴿
[ Voor 151% gewijzigd door _eLMo_ op 21-11-2018 16:40 ]
Echt? dus de definitieve kleur keuze heb je eigenlijk al gemaakt bij reservering?_eLMo_ schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:46:
Dealer zei: geen schuifdak of lichte bekleding te bestellen (voor 2019 in ieder geval). Kleur wel.
Maar andere kleur dan gereserveerd = achteraan de lijst.
- Edit:
Dealer zei specifiek: rood is een "S" wat staat voor special order, dus wordt op maat gemaakt dus achteraan de lijst. Wellicht dat je wel anders kan kiezen dan reservering _mits_ ze op de boot staan?
Dat is typisch, ik zou niet eens meer weten wat ik daar heb ingevuld. Je kan je ingevulde gegevens nergens terugkijken toch?
﴾͡๏̯͡๏﴿
[ Voor 108% gewijzigd door _eLMo_ op 21-11-2018 16:40 ]
De prijs valt me behoorlijk mee. Heb net meteen maar ff het nodige papierwerk in orde gemaakt zodat de auto binnenkort via de leasemaatschappij besteld kan worden. Nu hopen dat het qua levertijden ook allemaal mee gaat vallen. Mijn reservering is van 16 Oktober dus hopelijk niet te laat..
Welke papieren?Pierik schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:51:
De prijs valt me behoorlijk mee. Heb net meteen maar ff het nodige papierwerk in orde gemaakt zodat de auto binnenkort via de leasemaatschappij besteld kan worden. Nu hopen dat het qua levertijden ook allemaal mee gaat vallen. Mijn reservering is van 16 Oktober dus hopelijk niet te laat..
Vreemd wel, want juist voor de e-Niro zijn er een aantal extra kleuren geïntroduceerd. Die waren er ten tijde van reserveren niet. Pluto Brown is er daar volgens mij een van._eLMo_ schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:46:
Dealer zei: geen schuifdak of lichte bekleding te bestellen (voor 2019 in ieder geval). Kleur wel.
- Edit:
Dealer zei specifiek: rood is een "S" wat staat voor special order, dus wordt op maat gemaakt, dus achteraan de lijst (lange levertijd). Wellicht dat je wel anders kan kiezen dan reservering _mits_ ze op de boot staan?
Naja, ik had blauw besteld en wil dat nog steeds, dus alles klinkt me nog steeds als muziek in de oren
Net de LM even gevraagd om de leaseprijs te berekenen nu de prijzen bekend zijn, ben benieuwd. Denk zo rond de 900 euro/maand in mijn geval (40k/jaar, 5 jaar, winterbanden, vervangend vervoer, 'tankpas' en pechhulp in Europa)
Verwijderd
Grappig, zal wel ff bij hem langsrijden in mijn special order auto_eLMo_ schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:46:
- Edit:
Dealer zei specifiek: rood is een "S" wat staat voor special order, dus wordt op maat gemaakt, dus achteraan de lijst (lange levertijd). Wellicht dat je wel anders kan kiezen dan reservering _mits_ ze op de boot staan?

Ik heb net mijn bestelling geplaatst. Wordt morgen pas definitief. Mijn dealer verwacht levering al in januari 2019. Op ordersysteem KIA kon hij al voorraad per 15 december zien. Die moeten dus al verscheept zijn. Mijn kleur zat erbij. Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Harvest2002 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:57:
Ik heb net mijn bestelling geplaatst. Wordt morgen pas definitief. Mijn dealer verwacht levering al in januari 2019. Op ordersysteem KIA kon hij al voorraad per 15 december zien. Die moeten dus al verscheept zijn. Mijn kleur zat erbij. Ik ben benieuwd.

Ik duim voor je, maar dit gaat tegenvallen haha

Zo zie je maar weer: zoveel dealers, zoveel 'aanpakken'.
Er is 1 boot met eniro's in NL (begin november), de volgende wordt voor het einde van het jaar verwacht, max 300 stuks dan totaal? Het gros zal 1e/2e week januari op kenteken worden gezet verwacht ik. Die auto's zijn al lang vergeven, als je nu bestelt ben je volgend jaar augustus op z'n vroegst aan de beurt.
eNiro prijs nu ook bekend via persbericht
Consumentenprijs Dynamicline €42.510 en Executiveline €45.510.
https://pers.kia.com/pers...vanafprijs-e-niro-bekend/
[ Voor 12% gewijzigd door krizzziz op 20-11-2018 14:01 ]
ehhhh..HOI
Kia nieuwsbrief:
"Kia-dealer neemt contact met je op
Meer goed nieuws: jij staat op de lijst van voorinschrijvers voor deze verrassend betaalbare elektrische crossover. Best bijzonder, want de voorinschrijving was met duizenden aanmeldingen een groot succes. Je gegevens hebben we conform je aanmelding doorgegeven aan de Kia-dealer in je regio of aan je voorkeursdealer. Hij neemt snel contact met je op voor een specifieke offerte. Je kunt daarin uiteraard nog wijzigingen aanbrengen die afwijken van je voorinschrijving. Ga je akkoord met de offerte, dan zetten wij je voorinschrijving om in een definitieve order. De Kia-dealer kan je dan ook een indicatie geven over de te verwachten levertijd en houdt je op de hoogte."
"Kia-dealer neemt contact met je op
Meer goed nieuws: jij staat op de lijst van voorinschrijvers voor deze verrassend betaalbare elektrische crossover. Best bijzonder, want de voorinschrijving was met duizenden aanmeldingen een groot succes. Je gegevens hebben we conform je aanmelding doorgegeven aan de Kia-dealer in je regio of aan je voorkeursdealer. Hij neemt snel contact met je op voor een specifieke offerte. Je kunt daarin uiteraard nog wijzigingen aanbrengen die afwijken van je voorinschrijving. Ga je akkoord met de offerte, dan zetten wij je voorinschrijving om in een definitieve order. De Kia-dealer kan je dan ook een indicatie geven over de te verwachten levertijd en houdt je op de hoogte."
Inderdaad ook net dezelfde mail ontvangen, goed bericht. Het is eerder avond dan gedacht.
Lijk terop dat @possimpible dan toch te veel heeft betaaldkrizzziz schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:00:

(@possimpible hoop voor je dat er een verrekenfactuur zal komen)
Wat is je probleem?Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:59:
[...]
![]()
Ik duim voor je, maar dit gaat tegenvallen haha![]()
Zo zie je maar weer: zoveel dealers, zoveel 'aanpakken'.
Er is 1 boot met eniro's in NL (begin november), de volgende wordt voor het einde van het jaar verwacht, max 300 stuks dan totaal? Het gros zal 1e/2e week januari op kenteken worden gezet verwacht ik. Die auto's zijn al lang vergeven, als je nu bestelt ben je volgend jaar augustus op z'n vroegst aan de beurt.
Ik geef alleen weer dat ik net bij mijn dealer ben geweest en dat we een bestelling hebben geplaatst. Op basis van mijn plaats op de reserveringslijst verwacht hij dat hij al in januari 2019 kan leveren. Staat ook op mijn bestelling. Of het ook daadwerkelijk januari gaat worden, wacht ik wel af. Als het Q1 2019 wordt, vind ik het ook prima. Ik heb echter goede hoop dat dit gaat lukken. Zoals ik al eerder zei: ik vind ik hele proces tot nu toe bij KIA een stuk beter en duidelijker dan bij Hyundai.
Als ik moet kiezen of ik afga op jou of op mijn dealer, vrees ik voor jou dat ik voor mijn dealer kies.
@Z___Z Ok, dus lijkt erop dat elke dealer al een vast aantal toegewezen heeft gekregen. Mijn dealer zit er m.i. nog niet dicht genoeg bovenop, de lijstjes moesten ze nog gaan samenstellen en ze gaan morgen pas rondbellen.. Worden nu allemaal platgebeld nav de 'BREKENDE' email van Kia NL 
Nu hopen dat ik niet pech heb met een dealer die het net wat rustiger aan doet en ik dan ineens later dan anderen geleverd krijg terwijl ik als een van de allereersten heb gereserveerd
Nu hopen dat ik niet pech heb met een dealer die het net wat rustiger aan doet en ik dan ineens later dan anderen geleverd krijg terwijl ik als een van de allereersten heb gereserveerd

De verkoper zei wel dat ze waarschijnlijk pas in januari gaan uitleveren. Hoopte eigenlijk ergens midden december al te kunnen rijden, aangezien ik m'n oude auto al heb ingeleverd. Begin december kan er proef gereden worden.
De prijs valt me eigenlijk enorm mee. Jammer dat je geen panoramadak kan bestellen. Ze hadden wat meer kunnen verdienen door wat extra dure opties mogelijk te maken.
De prijs valt me eigenlijk enorm mee. Jammer dat je geen panoramadak kan bestellen. Ze hadden wat meer kunnen verdienen door wat extra dure opties mogelijk te maken.
[ Voor 27% gewijzigd door Z___Z op 20-11-2018 14:35 ]
Ik belde zojuist om een offerte te laten maken met als doel deze door te kunnen zetten naar LM, maar kreeg als reactie “offerte systeem is nog niet open en bestellingen kunnen nog niet geplaatst worden”.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:26:
Geen idee verder, gelukkig zijn de reserveringsnummers uniek (gaf de beste man aan) en lijkt het dus weinig uit te maken of je de eerste bent met bestellen.
Morgen nog een keer bellen en hopen dat het dan wel kan!
﴾͡๏̯͡๏﴿
[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 21-11-2018 16:40 ]
Die kleur bestaat niet
En vind het wel een design fail dat die blauwe strepen er altijd op staan, zeker met rood en bruin vloekt het gigantisch. Alleen bij Gravity Blue en de grijstinten vind ik het een mooie gimmick.
[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-11-2018 15:06 ]
Ik kon ook geen rood kiezen, mag ook niet van mijn werkgever dus dat komt goed uit
.
Kon donderdag een offerte verwachten die ik dan kan doorsturen naar de LM.
Kon donderdag een offerte verwachten die ik dan kan doorsturen naar de LM.
﴾͡๏̯͡๏﴿
[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 21-11-2018 16:41 ]
Hmmmm dit gaat puzzelen worden. Ik moest mijn huidige leaseauto afgelopen vrijdag inleveren. Er was 0.0 mogelijkheid tot verlenging. Ik heb uiteindelijk een Ioniq short lease gedaan voor 6 maanden. Die loopt dus tot half mei 2019.
Volgens mij sta ik vrij vooraan in de reserveringen van de e-Niro. Ik heb in ieder geval op dag 1 dat die optie was vanuit vakantie in Frankrijk nog die reservering ingevuld. Ben alleen bang dat als ik nu ga bestellen, dat die in februari al op de stoep staat. Opzicht zou dat super zijn, echter, dan moet ik de resterende maanden short lease aftikken. Of het moet mogelijk zijn om verlaat uit te leveren zeg maar, dus pas per half mei ofzo. Wat denken jullie, is dit mogelijk?
Volgens mij sta ik vrij vooraan in de reserveringen van de e-Niro. Ik heb in ieder geval op dag 1 dat die optie was vanuit vakantie in Frankrijk nog die reservering ingevuld. Ben alleen bang dat als ik nu ga bestellen, dat die in februari al op de stoep staat. Opzicht zou dat super zijn, echter, dan moet ik de resterende maanden short lease aftikken. Of het moet mogelijk zijn om verlaat uit te leveren zeg maar, dus pas per half mei ofzo. Wat denken jullie, is dit mogelijk?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Er kan besteld worden, dealer belde net ! (lopen nu hun reserveringslijsten af....in die volgorde, sta je er niet op dan achteraan).
Levertijd, hij verwacht maart (vandaag).
Levertijd, hij verwacht maart (vandaag).
Intern bij het bedrijf het formulier voor het aanvragen van het mobiliteitsbudget voor de nieuwe auto. Dat soort gedoe.
e-Niro (64kwh):
DynamicLine – vanaf € 42.510,-
ExecutiveLine - vanaf € 45.510,-
Spuit 23prettig schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:42:
e-Niro (64kwh):
Ben net bij de dealer geweest. Courante kleuren worden uit voorraad geleverd, incourante kleuren (zoals Pluto Brown) op bestelling. Overigens gaf deze dealer aan hun eigen lijst met 'reserveringen' eerst af te werken voordat ze de mensen op de lijst van Kia NL gaan bellen. Heb maar even een proefritje gemaakt in een Hybrid om een (goede) indruk te krijgen. Kon vandaag nog niet bestellen, maar binnen een paar dagen wel.
Mijn dealer loopt juist eerst de Kia NL lijst af ...... zo moet het volgens hem. Maar linksom of rechtsom......gekkenhuis (gaan nu al als warme broodjes) en eerlijk is eerlijk: vanaf prijs is lager dan de Kona ! (want die kun je gewoon niet kopen in de goedkopere uitvoering).connos schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:47:
Ben net bij de dealer geweest. Courante kleuren worden uit voorraad geleverd, incouranrte kleuren (zoals Pluto Brown) op bestelling. Overigens gaf deze dealer aan hun eigen lijst met 'reserveringen' eerst af te werken voordat ze de mensen op de lijst van Kia NL gaan bellen. Heb maar even een proefritje gemaakt in een Hybrid om een (goede) indruk te krijgen. Kon vandaag nog niet bestellen, maar binnen een paar dagen wel.
Denk dat veel Kona "wachters" met wat langere levertijden gelijk overstappen.
Dit las ik net, vooral de laatste alinia
https://www.autoblog.nl/n...-niro-bekend-117269?amp=1
Klopt wel denk ik. Als je niet voor 12 november al op de wachtlijst stond, dan ben je in 2020 aan de beurt, of iets eerder afhankelijk van aantal afhakers van de huidige lijst.Jhb62 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:
Volgens mij is dat als je nu besteld en nog niet op de lijst met reserveringen stond (dit stond zo ook ongeveer in een communicatie van KIA die de dealer had ontvangen - nu zonder reservering bestellen is eind 2019 levering)Jhb62 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:
@GAEvakYD Ik kan bij mijn leasemaatschappij opgeven per wanneer ik de auto op z'n vroegst wil hebben. Kan jij dat niet?
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Ik vermoed dat wij de auto kopen ipv via een leasemaatschappij, echter zullen de regels wel hetzelfde staan. Mogelijk kan die een maandje bij de dealer staan op afroep. Voelt mega zonde, maar dubbele kosten is ook zo wat.daemonix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:32:
@GAEvakYD Ik kan bij mijn leasemaatschappij opgeven per wanneer ik de auto op z'n vroegst wil hebben. Kan jij dat niet?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik heb die mail overigens 1x ontvangen op mijn initieel gebruikte emailadres (24 juli ingeschreven) terwijl ik de eerdere mailings wel op mijn verschillende mailboxen binnen kreeg.
(Ik had me meerdere keren geregistreerd met meerdere email adressen #zobenik)
Lijst lijkt dan dus samengevoegd te zijn op unieke registraties.
Mogelijk is de lijst dan toch wat kleiner dan 2500
(Ik had me meerdere keren geregistreerd met meerdere email adressen #zobenik)
Lijst lijkt dan dus samengevoegd te zijn op unieke registraties.
Mogelijk is de lijst dan toch wat kleiner dan 2500
[ Voor 1% gewijzigd door Randeazy op 20-11-2018 17:13 . Reden: 24/7 staat zo raar ]
Mail van m'n dealer:
Er zitten een hoop haken en ogen aan. We krijgen per maand een aantal auto's en de leveringen vinden plaats aan de hand van de reserveringen.
Betreffende de levertijd ja ik dus nog niet heel veel zeggen.
Er zitten een hoop haken en ogen aan. We krijgen per maand een aantal auto's en de leveringen vinden plaats aan de hand van de reserveringen.
Betreffende de levertijd ja ik dus nog niet heel veel zeggen.
De prijslijst met technische gegevens is ook te downloaden vanaf https://www.kia.com/nl/modellen/e-niro/ontdekken/.krizzziz schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:00:
64 kWh e-Niro goedkoper dan de Kona electric .....(de kona goedkopere uitvoering...... Veel langere levertijden als al bestelbaar). Alleen de executive is wat duurder (ook niet veel, 1k duurder)
Knap, gaan er veel overstappen die op de kona wachten. Lease was ook voordeliger zag ik zo snel.
Knap, gaan er veel overstappen die op de kona wachten. Lease was ook voordeliger zag ik zo snel.
Moeten die wel zo slim zijn geweest om ook de Niro te reserveren, anders is het minstens zo lang wachten.prettig schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:42:
En de vraag is of die mensen niet al een contractuele verplichting zijn aangegaan.
Aangezien ik de details van mijn reservering niet meer goed wist heb ik de de dichtstbijzijnde dealer maar eens opgebeld. En ja hoor ik sta ingedeeld bij zijn vestiging, een offerte voor de leasemaatschappij lukte vandaag nog niet, maar deze week waarschijnlijk wel. Heel veel keuze is er niet, alleen de uitvoering en metallic lak. Verder heb ik half december een proefrit ingepland.
Vandaag ook de formulieren van het werk ontvangen voor het bestellen, dus de voorpret is begonnen
. Wel eentje met een lange adem, want mijn oude auto loopt tot ongeveer juli.
Vandaag ook de formulieren van het werk ontvangen voor het bestellen, dus de voorpret is begonnen

Iemand een idee wat de inhoud van het All Seasons Pack (€ 179,00) en Protection pack (€ 189,00) is? De Kia chat weet het niet
Protection denk ik aan wat beschermingsstrips bijvoorbeeld bovenop de achterbumper om schade tijdens in en uitladen te voorkomen?tyson69 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:09:
Iemand een idee wat de inhoud van het All Seasons Pack (€ 179,00) en Protection pack (€ 189,00) is? De Kia chat weet het niet
Al seasons geen idee, misschien bijpassende sneeuwkettingen? Zijn allemaal upsell dingetjes van de dealer die na levering nog gemonteerd of meegeleverd kunnen worden.
All Seasons Pack voor de Niro:
https://webshop.kia.nl/ac...LSEAPACKNIRO&modelid=128/
Protection Pack voor de Niro:
https://webshop.kia.nl/ac...PROPACKNIROC&modelid=128/
Ik vermoed dat die pakketten ook op de e-niro passen.
https://webshop.kia.nl/ac...LSEAPACKNIRO&modelid=128/
Protection Pack voor de Niro:
https://webshop.kia.nl/ac...PROPACKNIROC&modelid=128/
Ik vermoed dat die pakketten ook op de e-niro passen.
Verwijderd
Ik heb luxe aflever pakket, trekhaak, kofferbak cover, lak en interieur behandeling, etc etc. Hij was volgens mij in de btw 1500 euro duurder dan de Kona, maar daar moest de trekhaak after market en waren minder accessoires beschikbaarrlp.jaspers schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:14:
[...]
Lijk terop dat @possimpible dan toch te veel heeft betaald![]()
(@possimpible hoop voor je dat er een verrekenfactuur zal komen)
Als je slim bent reserveer je gelijk alles wat los en vast zit, kun je kiezen (je zit er toch niet aanvast). Contract is het pas zodra je koopt. Kon daardoor vandaag 2 E-Niro's kopen, is er een geworden (nog wat inruil gedoe).CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:56:
[...]
Moeten die wel zo slim zijn geweest om ook de Niro te reserveren, anders is het minstens zo lang wachten.
En de vraag is of die mensen niet al een contractuele verplichting zijn aangegaan.
Of wat @possimpible doet, overal omheen en kopen (cash is king
Verwijderd
Vorige maand heb ik mijn Hyundai ioniq EV ingeleverd ivm. overstap naar nieuwe werkgever. De ioniq heb ik iets meer dan 1 jaar gebruikt.
Ik sta nu op het punt om te kijken naar een kona, maar met een levertijd van ruim 1 jaar heb ik er niks aan. Ik zie een aantal site's waar staat dat ze snel leverbaar zijn. Die ga ik maar eens morgen bellen om te kijken wat ze "snel" vinden.
Ik sta nu op het punt om te kijken naar een kona, maar met een levertijd van ruim 1 jaar heb ik er niks aan. Ik zie een aantal site's waar staat dat ze snel leverbaar zijn. Die ga ik maar eens morgen bellen om te kijken wat ze "snel" vinden.
Verwijderd
Als je moet leasen zou ik decentraal een paar dealers in de regio bellen en aangeven dat je haast hebt en de lease al rond hebt en dan hopen dat zij er 1 toe kunnen wijzen. Zou er iig niet op één inzetten. Kun je ook gelijk zien hoe 2 vestigingen het verschillend aanpakken (of juist niet).prettig schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:59:
[...]
Als je slim bent reserveer je gelijk alles wat los en vast zit, kun je kiezen (je zit er toch niet aanvast). Contract is het pas zodra je koopt. Kon daardoor vandaag 2 E-Niro's kopen, is er een geworden (nog wat inruil gedoe).
Of wat @possimpible doet, overal omheen en kopen (cash is king).
Ben de komende dagen vrij (had gehoopt hem nu al te hebben) en zal eens bij wat Kia dealers langsrijden hier in de regio (ff kijken wat ze weten). Deed ik met m'n Kona ook, alleen had ik die toen al. Die blikken op de gezichten:

Mag die trekhaak iets trekken of is het een fiets/lastdrager? Want de info over trekhaak zie ik zo niet direct meer op die Kia site staan.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:39:
[...]
Ik heb luxe aflever pakket, trekhaak, kofferbak cover, lak en interieur behandeling, etc etc. Hij was volgens mij in de btw 1500 euro duurder dan de Kona, maar daar moest de trekhaak after market en waren minder accessoires beschikbaar
Dat gaat niet je word ingedeeld op basis van postcode bij een dealerVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:48:
[...]
Als je moet leasen zou ik decentraal een paar dealers in de regio bellen en aangeven dat je haast hebt en de lease al rond hebt en dan hopen dat zij er 1 toe kunnen wijzen. Zou er iig niet op één inzetten. Kun je ook gelijk zien hoe 2 vestigingen het verschillend aanpakken (of juist niet).
Ben de komende dagen vrij (had gehoopt hem nu al te hebben) en zal eens bij wat Kia dealers langsrijden hier in de regio (ff kijken wat ze weten). Deed ik met m'n Kona ook, alleen had ik die toen al. Die blikken op de gezichten:![]()
normaal wel maar is beleid vanuit Kia
Verwijderd
pff ik volg dit topic al een tijdje, heb 2 oktober een reservering geplaatst. Ik rijd nu in een pool auto.
Stond op het punt om een Toyota auris voor 10 maanden over te nemen van een collega omdat alles zo ruk leverbaar is.
Ben nu echt aan het twijfelen. ik heb ook geen voorkeursdealer opgegeven dus heb geen idee hoe ver ik in de rij zou staan
Net Alphabet gebeld, dat ging nog wel even duren voordat de Niro daar te bestellen was gaf de medewerker aan.
Stond op het punt om een Toyota auris voor 10 maanden over te nemen van een collega omdat alles zo ruk leverbaar is.
Ben nu echt aan het twijfelen. ik heb ook geen voorkeursdealer opgegeven dus heb geen idee hoe ver ik in de rij zou staan
Net Alphabet gebeld, dat ging nog wel even duren voordat de Niro daar te bestellen was gaf de medewerker aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2018 08:51 ]
bellen naar de dichtst bijzijnde KIA dealer van je postcode. Daar zal je op de lijst staan.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:50:
pff ik volg dit topic al een tijdje, heb 2 oktober een reservering geplaatst. Ik rijd nu in een pool auto.
De reservering zou je LM gewoon kunnen overnemen en kan je de bestelling uiteindelijk verzilveren
[ Voor 6% gewijzigd door Elmar1982 op 21-11-2018 08:54 ]
Verwijderd
Het is een lastdrager maar je kunt er in principe ook gewoon mee trekken, kenteken zal dat wss niet toestaangerre1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:17:
[...]
Mag die trekhaak iets trekken of is het een fiets/lastdrager? Want de info over trekhaak zie ik zo niet direct meer op die Kia site staan.
Ik ga mijn wachtlijst plekje inleveren omdat ik de Kona al besteld heb (levering april). Nu toch wel bizar dat je de Niro mogelijk eerder zou kunnen hebben als je op de wachtlijst staat. Maar...... eerst maar eens kijken wat er werkelijk wanneer in NL op kenteken staatprettig schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:42:
Verwijderd
net de dealer gebeld vlakbij huis. Deze wist van niets..bellen naar de dichtst bijzijnde KIA dealer van je postcode. Daar zal je op de lijst staan.
De reservering zou je LM gewoon kunnen overnemen en kan je de bestelling uiteindelijk verzilveren
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2018 09:23 ]
Dan even via Kia chat vragen?Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:20:
[...]
net de dealer gebeld vlakbij huis. Deze wist van niets..
Iedereen had de keuze om een voorkeursdealer op te geven bij het maken van de reservering.
Deed je dat niet, DAN word je bij een dealer vlakbij je woonplaats ingedeeld.
Verwijderd
zojuist gedaan, die hebben geen inzicht in de lijst.
ik vroeg wel dat stel ik 1e zou staan, wanneer deze dan in NL zouden aankomen.
"Naar verwachting nog in het eerste kwartaal."
ik vroeg wel dat stel ik 1e zou staan, wanneer deze dan in NL zouden aankomen.
"Naar verwachting nog in het eerste kwartaal."
De Configurator voor de e-Niro is er nu ook zie ik, 2 varianten en een voorraad lakkleurtjes kan gekozen worden met een aantal veel te dure accessoires...
Die configurator klopt geen hout van, allerlei accessoires die daar staan zijn gewoon standaard.PeaceNlove schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:00:
De Configurator voor de e-Niro is er nu ook zie ik, 2 varianten en een voorraad lakkleurtjes kan gekozen worden met een aantal veel te dure accessoires...
Denk dat dit het standaardlijstje is wat een dealer zelf nog achteraf kan inbouwen voor een normale Niro, maar de ExecutiveLine heeft al volledig leer, stoelverwarming, parkeersensoren voor en achter, draadloos laden van mobieltjes, etc.
Beetje slordig dus.
Net nog even met mijn dealer contact gehad, en het is dus gelukkig echt zo dat de volgorde van de wachtlijst van de importeur leading is. Ze hebben een aantal doorgekregen dat aan hen is toegewezen (ca. 5/maand voor komende jaar), en ik zit zoals verwacht bij een van de eersten
Ze gaan nu iedereen van die lijst afbellen vragen of de reservering nog gewenst was.
Mensen die nu proberen om nog een e-Niro te ritselen die niet op die lijst staan hebben pech. De importeur ziet er op toe dat de lijst gehandhaafd blijft. Bulkbestellingen van leasemaatschappijen bij mijn dealer gaan waarschijnlijk gecanceld worden, tenzij de toekomstige rijders zelf op die lijst staan.
Al met al zeer tevreden met hoe Kia dit nu aanpakt, duidelijk geleerd van het Kona debacle
[ Voor 40% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-11-2018 10:20 ]
Helaas kan mijn dealer nog geen offerte maken aangezien het systeem nog niet open staat.
Hij hoopt dit in de loop van de dag te kunnen doen en dan krijg ik hem meteen zodat ik deze kan doorzetten naar de LM.
Hij hoopt dit in de loop van de dag te kunnen doen en dan krijg ik hem meteen zodat ik deze kan doorzetten naar de LM.
Heb je enig idee hoe lang het lijstje van jou dealer is ? (met 5 per maand, kan hij dan iedereen op "zijn officiele KIA" lijstje in de periode van jan 2019- dec 2019 "gelukkig maken")..CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:05:
[...]
Die configurator klopt geen hout van, allerlei accessoires die daar staan zijn gewoon standaard.
Denk dat dit het standaardlijstje is wat een dealer zelf nog achteraf kan inbouwen voor een normale Niro, maar de ExecutiveLine heeft al volledig leer, stoelverwarming, parkeersensoren voor en achter, draadloos laden van mobieltjes, etc.
Beetje slordig dus.
Net nog even met mijn dealer contact gehad, en het is dus gelukkig echt zo dat de volgorde van de wachtlijst van de importeur leading is. Ze hebben een aantal doorgekregen dat aan hen is toegewezen (ca. 5/maand voor komende jaar), en ik zit zoals verwacht bij een van de eerstenDetails over wie wanneer geleverd kan krijgen zijn nog niet bij hen bekend.
Ze gaan nu iedereen van die lijst afbellen vragen of de reservering nog gewenst was.
Mensen die nu proberen om nog een e-Niro te ritselen die niet op die lijst staan hebben pech. De importeur ziet er op toe dat de lijst gehandhaafd blijft. Bulkbestellingen van leasemaatschappijen bij mijn dealer gaan waarschijnlijk gecanceld worden, tenzij de toekomstige rijders zelf op die lijst staan.
Al met al zeer tevreden met hoe Kia dit nu aanpakt, duidelijk geleerd van het Kona debacle
Nee, volgens mij lijstje bij hen 2x langer dan het aantal auto's wat ze nu hebben doorgekregen. Maar die lijst zullen zeker wel afhakers tussenzitten. Mijn collega is daar bijvoorbeeld al een vanArieL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:29:
[...]
Heb je enig idee hoe lang het lijstje van jou dealer is ? (met 5 per maand, kan hij dan iedereen op "zijn officiele KIA" lijstje in de periode van jan 2019- dec 2019 "gelukkig maken")..
Ik hoop 5 of meer per maand, dan zou het voor mij ergens Mei/Juni worden. Dat vind ik nog acceptabel.ArieL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:29:
[...]
Heb je enig idee hoe lang het lijstje van jou dealer is ? (met 5 per maand, kan hij dan iedereen op "zijn officiele KIA" lijstje in de periode van jan 2019- dec 2019 "gelukkig maken")..
Verwijderd
Ik heb 2 dealers in mijn buurt gebeld, beiden wisten nog niets van die lijst.
zal mij benieuwen
zal mij benieuwen
Exact het verhaal dat ik ook bij mijn dealer te horen kreeg. Ik vind het echt netjes van KIA dat ze die reserveringslijst ook daadwerkelijk aanhoudenCyBeRSPiN schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:05:
[...]
Net nog even met mijn dealer contact gehad, en het is dus gelukkig echt zo dat de volgorde van de wachtlijst van de importeur leading is. Ze hebben een aantal doorgekregen dat aan hen is toegewezen (ca. 5/maand voor komende jaar), en ik zit zoals verwacht bij een van de eerstenDetails over wie wanneer geleverd kan krijgen zijn nog niet bij hen bekend.

Ik was maandag #27 op de lijst hier in Waddinxveen. Ik hoop dat er wat mensen afhaken.
Ik vraag me af: er zullen ook mensen zijn die de auto pas in Q3 of Q4 willen hebben ivp aflopen leasecontract. Maar als je dan vooraan op de lijst staat word de auto veel eerder geleverd. Hoe gaan ze daar mee om?
Er zijn ook mensen (zoals ik)die kunnen de auto al in Q1 kunnen ontvangen maar ik sta beetje laat op de lijst dus word dit normaliter ook later geleverd. Maar dit is logisch
Ik vraag me af: er zullen ook mensen zijn die de auto pas in Q3 of Q4 willen hebben ivp aflopen leasecontract. Maar als je dan vooraan op de lijst staat word de auto veel eerder geleverd. Hoe gaan ze daar mee om?
Er zijn ook mensen (zoals ik)die kunnen de auto al in Q1 kunnen ontvangen maar ik sta beetje laat op de lijst dus word dit normaliter ook later geleverd. Maar dit is logisch
Verwijderd
Idd ik kan hem (zodra ik hem kan bestellen bij LM) ook elk moment kunnen ontvangen. Alleen bestellingen langer dan 9 maanden worden geannuleerd
Net gebeld met de dealer, sta #3 en hij gaf aan dat het die kleur word die je hebt gekozen.
Daarnaast gaf hij aan als ik een bestelformulier van mn leasemaatschappij aan kan leveren dan zet hij hem definitief in order en zou ik hem in december kunnen rijden.
Mn leasemaatschappij wil toch graag januari aanhouden maar kunnen de prijs nog niet berekenen omdat hun systeem nog niet bijgewerkt is
Vrijdag wel dus, maar ze gingen er van uit dat deze net onder de leaseprijs van de Kona zou komen ivm hogere restwaarde, grotere auto etc.
Ik hoop dus op januari
Daarnaast gaf hij aan als ik een bestelformulier van mn leasemaatschappij aan kan leveren dan zet hij hem definitief in order en zou ik hem in december kunnen rijden.
Mn leasemaatschappij wil toch graag januari aanhouden maar kunnen de prijs nog niet berekenen omdat hun systeem nog niet bijgewerkt is

Vrijdag wel dus, maar ze gingen er van uit dat deze net onder de leaseprijs van de Kona zou komen ivm hogere restwaarde, grotere auto etc.
Ik hoop dus op januari
hmm wel opvallend, ik heb net nog eens met de dealer gebeld om te kijken of hij kon zien op welke plek ik stond, maar hij gaf aan dat ze daar nog niet aan begonnen waren.
Ze zijn nog aan het wachten op informatie van kia welke auto's er voor hun beschikbaar gaan komen.
Ik heb sterk het vermoeden dat "mijn" dealer wat minder proactief is dan de andere dealers.
Ze zijn nog aan het wachten op informatie van kia welke auto's er voor hun beschikbaar gaan komen.
Ik heb sterk het vermoeden dat "mijn" dealer wat minder proactief is dan de andere dealers.
Weet wel zeker dat die niet proactief is, mijn dealer belde me gisterenochtend gelijk (mail van Kia was nog niet weg). Lijst had die al eerder, al helemaal doorgenomen en ging iedereen bellen: hij heeft zijn lijst dus zowat al verkocht gisteren (op wat inruil gedoe na).
Orders moeten definitief zijn (getekend contract) voordat ze ingeschoten worden bij de importeur (die accepteert ze anders gewoon niet).
Dus reserveringslijst op nr.1 en week later tekenen kun je zomaar op plek 100 staan qua leveringen bij de importeur (is ook logisch..... je kunt je reserveringsnummer niet vasthouden als leveringsplek).
Orders moeten definitief zijn (getekend contract) voordat ze ingeschoten worden bij de importeur (die accepteert ze anders gewoon niet).
Dus reserveringslijst op nr.1 en week later tekenen kun je zomaar op plek 100 staan qua leveringen bij de importeur (is ook logisch..... je kunt je reserveringsnummer niet vasthouden als leveringsplek).
Ik zit maar te wachten op de offerte... dat duurt de dag heel lang....
Dit topic is gesloten.