Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Verwijderd
Is dat de keuze van athlon? Zou allang geleverd moeten zijn obv je nrehubers schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:07:
[...]
Deze week kwam een update dat ze verwachten de auto op 21 januari (pas) uit te kunnen leveren.
Nee hoor, mijn nr is lager en die staat op 11 januari......Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:02:
[...]
Is dat de keuze van athlon? Zou allang geleverd moeten zijn obv je nr
Verwijderd
Oud collega van me heeft een 7xx nr en die krijgt ‘m half december...miele-nl schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:06:
[...]
Nee hoor, mijn nr is lager en die staat op 11 januari......
Dan zegt dat nr dus niet alles. En in december ligt het er maar net aan tot wanneer de dealer mag uitleveren van de lm.Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:21:
[...]
Oud collega van me heeft een 7xx nr en die krijgt ‘m half december...
Wat ben je eigenlijk van plan met de Niro? Je wrapt hem helemaal? En wellicht kan je een keer je ervaringen plaatsen met winterbanden en sport mode 😜Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:11:
[...]
Geen idee, geen ervaring met oude Hyundai's.
Het voelde alsof je met een logge auto op pad bent die 4 wiel aandrijving nodig heeft, maar het niet heeft.
Komt denk ik ook gewoon omdat ik inmiddels (te) gewend ben aan de Kona, die is wat strakker en compacter, hele andere wegligging.
Om het goed te testen zou ik met een niro hybrid gaan proefrijden, die rijdt volgens mij vergelijkbaar. Toen ik daar in proefreed (had toen mn eigen SUV nog) had ik dat gevoel niet, dus zal wel prima zijn. Of de eniro wijkt echt af (zou ik moeten testen met een hybrid variant).
Zeekr X Long range Mist Grey
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
De brief ontving ik van de LM, maar begrijp daaruit dat het door de dealer is aangegeven.Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:02:
[...]
Is dat de keuze van athlon? Zou allang geleverd moeten zijn obv je nr
Er komt ook een mogelijkheid om de goedkopere DynamicLine te bestellen (iets minder opties aan boord), maar zal waarschijnlijk pas vanaf 1 april leverbaar zijn ivm voorrang van de ExecutiveLine.
Hier de prijslijst van Kia Oostenrijk: https://e-niro.kia-erlebn...abpreisliste_10-18_SC.PDF
Qua uitrusting zal de 'Platinum' denk ik overeenkomen met onze (full option) ExecutiveLine en de 'Silver' met onze DynamicLine. Platinum kost daar 47k incl. 20% BTW.
Schuifdak kost daar maar 500 euro extra als optie.. Vrees dat dit dan wel flinke vertraging oplevert, weet nog niet of ik dat wel wil. Ben benieuwd of er op tijd demo auto's zijn met schuifdak om het verschil te ervaren.
Ook het interieur heeft 3 opties:
- Innenkonzept Dunkelgrau mit hellgrauen Ziernähten
- Innenkonzept Schwarz mit hellgrauen Ziernähten
- Innenkonzept Schwarz mit blauen Ziernähten
[ Voor 53% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2018 13:18 ]
Thanks! Maar de vraag hoe kom je erachter? Kan je gewoon aan de dealer vragen wat je je snel leveren? Want dit heb ik liever. Ik heb bijvoorbeeld de Graphite kleur en de snow white kleur die ik mooi vind, welke van deze maar snel te leveren is zou ik dan bestellen, maar weet de dealer dan ook of het vertraging oplevert als je andere opties kiest? Liefst wil ik ook een schuifdak en als je kleur van interieur kan kiezen natuurlijk ook mooi.CyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:40:
Uit betrouwbare bron vernomen: morgen worden de prijzen en andere details van de e-Niro in NL bekendgemaakt! Bestellen zal helaas nog niet mogelijk zijn, denk nog even wachten totdat de verkopers op training zijn geweest eind van de maand en de e-Niro's bij de dealers staan.
Er komt ook een mogelijkheid om de goedkopere DynamicLine te bestellen (iets minder opties aan boord), maar zal waarschijnlijk pas vanaf 1 april leverbaar zijn ivm voorrang van de ExecutiveLine.
Hier de prijslijst van Kia Oostenrijk: https://e-niro.kia-erlebn...abpreisliste_10-18_SC.PDF
Qua uitrusting zal de 'Platinum' denk ik overeenkomen met onze (full option) ExecutiveLine en de 'Silver' met onze DynamicLine. Platinum kost daar 47k incl. 20% BTW.
Schuifdak kost daar maar 500 euro extra als optie.. Vrees dat dit dan wel flinke vertraging oplevert, weet nog niet of ik dat wel wil. Ben benieuwd of er op tijd demo auto's zijn met schuifdak om het verschil te ervaren.
Ook het interieur heeft 3 opties:Ook dat zal waarschijnlijk forse vertraging opleveren als het niet standaard is, want ik neem aan dat men al een behoorlijke buffer heeft opgebouwd met standaarduitvoeringen die misschien al wel op zee onderweg zijn naar Europa.
- Innenkonzept Dunkelgrau mit hellgrauen Ziernähten
- Innenkonzept Schwarz mit hellgrauen Ziernähten
- Innenkonzept Schwarz mit blauen Ziernähten
Alles wat afwijkt van de standaard levert vertraging op. Kijk maar naar de Kona. Ik heb gewoon alles standaard, behalve de kleur. Had ik standaard kleur gekozen had ik hem waarschijnlijk al een tijdje gereden.Elmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:04:
[...]
Thanks! Maar de vraag hoe kom je erachter? Kan je gewoon aan de dealer vragen wat je je snel leveren? Want dit heb ik liever. Ik heb bijvoorbeeld de Graphite kleur en de snow white kleur die ik mooi vind, welke van deze maar snel te leveren is zou ik dan bestellen, maar weet de dealer dan ook of het vertraging oplevert als je andere opties kiest? Liefst wil ik ook een schuifdak en als je kleur van interieur kan kiezen natuurlijk ook mooi.
Als je snel geleverd wilt en toch ook een stoere kleur wilt dan kun je het ook oplossen met de @possimpible-methode: voor 2,5k de hele auto laten wrappen in een kleur naar keuze
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2018 14:10 ]
Ja ik zit alleen aan een LM (Arval) vast. Ben bang dat die niet echt snel handelen maar dat je eerst op een stapeltje komt te liggen. Maar goed hopelijk kunnen die wat regelen. Ik heb ook geen dealer keuze dus tja.CyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:08:
@Elmar1982 door tzt met de verkoper te praten. Die schijnen in het bestelsysteem de voorraad per uitvoering te kunnen zien. Bijvoorbeeld of sommige kleuren nog "voorraad" hebben. Best kans dat als je een lelijke kleur kiest (die rode of bruine bijvoorbeeld) je eerder geleverd kunt krijgen omdat er waarschijnlijk al een voorraad is aangelegd met ook van de mindere kleuren een aantal.
Verwijderd
Moet je wel mee oppassen, als je auto een afwijkende kleur krijgt na de wrap moet je hem laten herkeuren, tenzij de 'originele' lakkleur aan de binnenkant van de auto zichtbaar is (vraag me niet waaromCyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:08:
Als je snel geleverd wilt en toch ook een stoere kleur wilt dan kun je het ook oplossen met de @possimpible-methode: voor 2,5k de hele auto laten wrappen in een kleur naar keuze

Word er door de LM niet moeilijk gedaan over car wrapping?Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:10:
[...]
Moet je wel mee oppassen, als je auto een afwijkende kleur krijgt na de wrap moet je hem laten herkeuren, tenzij de 'originele' lakkleur aan de binnenkant van de auto zichtbaar is (vraag me niet waarom). Heb daar een keer een bekeuring voor gehad, sindsdien bestel ik alles in het rood/ donker oranje
Waarschijnlijk 7 inch op de dynamic variant en 8 inch op de executive versie. Komt volgens mij ook overeen met de PHEV versie. Zie ook de prijslijst uit Oostenrijk die @CyBeRSPiN eerder aanhaalde.Elmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:19:
Trouwens opgevallen dat bij de specs op de kia site staat: '8“ full map navigatiesysteem met achteruitrijcamera'. terwijl dit volgens mij 7" is. Typo?
[ Voor 8% gewijzigd door rlp.jaspers op 19-11-2018 15:28 ]
Klopt, DynamicLine heeft 7", ExecutiveLine 8".rlp.jaspers schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:27:
[...]
Waarschijnlijk 7 inch op de dynamic variant en 8 inch op de executive versie. Komt volgens mij ook overeen met de PHEV versie. Zie ook de prijslijst uit Oostenrijk die @CyBeRSPiN eerder aanhaalde.
De Kia e-Niro site heeft weer een update gekregen trouwens, je kunt de kleuren nu kiezen met een 360 graden view. En duidelijk dat kaartupdates en TomTom Live Services (inclusief up to date laadpaal info?) 7 jaar lang gratis inbegrepen zijn! Dat is wel fijn
De link naar 'samenstellen' is er ook al, maar zal dus naar verwachting morgen live gaan.
https://www.kia.com/nl/modellen/e-niro/ontdekken/
Scherp bezig!CyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:34:
[...]
Klopt, DynamicLine heeft 7", ExecutiveLine 8".
De Kia e-Niro site heeft weer een update gekregen trouwens, je kunt de kleuren nu kiezen met een 360 graden view. En duidelijk dat kaartupdates en TomTom Live Services (inclusief up to date laadpaal info?) 7 jaar lang gratis inbegrepen zijn! Dat is wel fijn
De link naar 'samenstellen' is er ook al, maar zal dus naar verwachting morgen live gaan.
jammer dat we geen 18" velgen hierop kunnen krijgen
[ Voor 9% gewijzigd door Elmar1982 op 19-11-2018 15:42 ]
Verwijderd
LMnegahrev schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:20:
[...]
Word er door de LM niet moeilijk gedaan over car wrapping?
Lieve Mevrouw?
Ik lease niet, maar van m'n vrouw mocht het
Wanneer kan ik de e-Niro bestellen?
Wij verwachten de eerste e-Niro modellen vanaf december 2018 bij de dealer. Je kunt nu al een e-Niro bestellen bij jouw Kia EV-dealer.
Zou het zo zijn dat hij nu al te bestellen is?
dat updaten stelt niet veel voor:CyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:34:
[...]
Klopt, DynamicLine heeft 7", ExecutiveLine 8".
elke beurt doen ze de update (als het goed is). en dan loop je nog maar ca. 12 maanden achter. Hoewel in mijn ioniq de A4 bij schiphol nog steeds niet is aangepast.
niet zo super "Live" dus....
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Zojuist contact gehad met Kia chat.Elmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:55:
Ik lees trouwens op de FAQ:
Wanneer kan ik de e-Niro bestellen?
Wij verwachten de eerste e-Niro modellen vanaf december 2018 bij de dealer. Je kunt nu al een e-Niro bestellen bij jouw Kia EV-dealer.
Zou het zo zijn dat hij nu al te bestellen is?
Daar geven ze aan dat hij vanaf morgen te bestellen is bij de dealer.
Wel zouden mensen die gereserveerd hebben voor gaan maar hoe dat dan verder in zijn werk gaat kreeg ik niet te horen.
gewoon accepterenPeaceNlove schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:29:
Zou je die blauwe accentstrepen ook kunnen laten wrappen? Ik heb alle kleuren bekeken en het blauw vloekt bij alle lakkleuren.
Verwijderd
Ik heb ze in eerste instantie zwart laten spuiten, nadat hij gewrapped was hebben ze het geairbrushed, 1000% vooruitgang ipv die tron achtige looks.PeaceNlove schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:29:
Zou je die blauwe accentstrepen ook kunnen laten wrappen? Ik heb alle kleuren bekeken en het blauw vloekt bij alle lakkleuren.
Enig idee wat zo'n spuitgeintje kost?Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:34:
[...]
Ik heb ze in eerste instantie zwart laten spuiten, nadat hij gewrapped was hebben ze het geairbrushed, 1000% vooruitgang ipv die tron achtige looks.
[ Voor 150% gewijzigd door _eLMo_ op 20-11-2018 15:08 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik ben ook net gebeld. Mag vrijdag komen kijken en zou hoog op de lijst staan...Elmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:43:
net dealer gesproken, hij is te bestellen vanaf morgen. Je moet je op de lijst staan. Maar het is echt kleur kiezen en klaar, als je een schuifdak wil dan ben je waarschijnlijk pas in 2020 aan de beurt. Maar het is wel zo dat de volgorde gewoon van de reserveringslijsten word aangehouden.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Benieuwd wat jullie dan morgen bij een andere dealer geregeld kunnen krijgen. Misschien een soort intentieverklaring tekenen ofzo.
Ik stond op nr 27. Maar ik denk dat dit van de regio is. Iig stond ik bovenaan bij de dealer op zn lijstjekdeboois schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:47:
[...]
Ik ben ook net gebeld. Mag vrijdag komen kijken en zou hoog op de lijst staan...
Uiteindelijk maakt het niet zo uit als ze toch de lijst volgorde aan gaan houden, alleen lijst me stuk als jij nr 100 bent en jij hebt besteld dat ze dan nog ff op de andere 99 wachten voordat jou auto in productie gaat?
Verwijderd
Hmm, denk +- 5-10 minuten plakken per klein deel (4 stuks) en die voorkant is lastiger, 20-30 minuten voor de zekerheid? Dan 2 keer spuiten. Denk dat ze er 2 uur mee bezig zijn, 200 euro? Laten we gek doen: 300 euro, rather voorzichtig than sorry. Bij mij was t all in, ze hebben de halve auto ff uit elkaar gehaald om er goed kennis mee te maken (wilden weten hoe je zo'n ding snel kon wrappen) dus had een leuk prijsje. Auto week volgens hun maar heel licht af van de hybrid. De neus vonden ze (net als bij de Kona) wel klöte, die is niet te wrappen, moet de hele bende weer worden afgeplakt om te spuiten

leuk maar waar blijven de foto'sVerwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:51:
[...]
Hmm, denk +- 5-10 minuten plakken per klein deel (4 stuks) en die voorkant is lastiger, 20-30 minuten voor de zekerheid? Dan 2 keer spuiten. Denk dat ze er 2 uur mee bezig zijn, 200 euro? Laten we gek doen: 300 euro, rather voorzichtig than sorry. Bij mij was t all in, ze hebben de halve auto ff uit elkaar gehaald om er goed kennis mee te maken (wilden weten hoe je zo'n ding snel kon wrappen) dus had een leuk prijsje. Auto week volgens hun maar heel licht af van de hybrid. De neus vonden ze (net als bij de Kona) wel klöte, die is niet te wrappen, moet de hele bende weer worden afgeplakt om te spuiten
Verwijderd
Jouw dealer is gewoon lui en wacht het liever afCyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:50:
Mijn dealer is stellig: er kan nog NIET besteld worden. De wachtlijst wordt eerst per regio over de dealers verdeeld, daarna kan er besteld gaan worden.
Benieuwd wat jullie dan morgen bij een andere dealer geregeld kunnen krijgen. Misschien een soort intentieverklaring tekenen ofzo.
Geloof me, als jij nu 50k over maakt aan je dealer dan heb je morgen een order bevestiging...
Ze hebben gewoon nooit zin in dat geneuzel (vooruitbetalingen, snel duidelijkheid etc), t zijn net mensen om 16:55 op een vrijdag middag die zin hebben in weekend: maar dan de hele week zo.
zou me dan vooral geen zorgen makensmoken schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:51:
Vraag me af hoe dit werkt, ik sta op de lijst (moet redelijk hoog zijn, want al sinds 27 juli) alleen ik ga via een Lease Maatschappij bestellen en niet via de dealer ..
en de buitenkant!Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:54:
[...]
Als ik 'm heb laat ik de binnenkant zien!
Dan ben ik benieuwd wie er wanneer contact met me opneemt ... ;-)Elmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:54:
[...]
zou me dan vooral geen zorgen makenook niet via LM want die reservering heb jezelf gedaan en neemt de LM over. Ik pas vanaf half oktober
Nee mijn verkoper is zeker niet lui en is juist goed op de hoogte. De bestellingen bij de importeur kunnen volgens hem simpelweg nog niet doorgezet worden.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:53:
[...]
Jouw dealer is gewoon lui en wacht het liever af![]()
Geloof me, als jij nu 50k over maakt aan je dealer dan heb je morgen een order bevestiging...
Ze hebben gewoon nooit zin in dat geneuzel (vooruitbetalingen, snel duidelijkheid etc), t zijn net mensen om 16:55 op een vrijdag middag die zin hebben in weekend: maar dan de hele week zo.
Klopt, dat kan morgen pas. Zou hem morgen zelf maar ff bellen als je iets wil hebben in 2019.CyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:56:
[...]
Nee mijn verkoper is zeker niet lui en is juist goed op de hoogte. De bestellingen bij de importeur kunnen volgens hem simpelweg nog niet doorgezet worden.
[ Voor 109% gewijzigd door _eLMo_ op 20-11-2018 15:08 ]
Zou ook heel gek zijn als dat niet zo was.._eLMo_ schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:59:
[...]
Mha, mijn dealer zegt ook dat de importeur wel degelijk eerst de reserveringslijst in volgorde gaat honoreren.
Als je ter goeder trouw bij Kia NL op de wachtlijst staat "om als een van de eersten te mogen bestellen", en er dan dealers zijn die daar omheen werken en alle voorraad voor de rest van de dealers wegkapen..
Beetje vreemd
Welke kleuren zijn er ?
Is iedereen van de lijst aan het bellen. Ze kunnen niet iedereen tegelijk bellen lijkt me.smoken schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:05:
Ik wordt er niet veel wijzer van, de chat adviseert met om snel contact op te nemen met de lokale dealer als ik nog niets vernomen heb naar aanleiding van mijn reservering via de website. En de lokale dealer heeft het blijkbaar druk ;-)
Beetje vreemd
[ Voor 16% gewijzigd door kdeboois op 19-11-2018 17:07 ]
Snap ik, maar ik sta bovenaan 😂😂kdeboois schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:06:
Is iedereen van de lijst aan het bellen. Ze kunnen niet iedereen tegelijk bellen lijkt me.
Blijkbaar sta ik hoger
wat ga je vrijdag eigenlijk kijken?kdeboois schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:47:
[...]
Ik ben ook net gebeld. Mag vrijdag komen kijken en zou hoog op de lijst staan...

De e-Niro.
Heb de kleuren inmiddels geven. Mijn inziens is er maar 1 kleur: Runway Red
[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 20-11-2018 15:08 ]
Hebben ze die al staan dan? Ik dacht begin december pas.kdeboois schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:12:
[...]
De e-Niro.
Heb de kleuren inmiddels geven. Mijn inziens is er maar 1 kleur: Runway Red
Ik neem aan dat ik niet helemaal naar een dealer mag om in een folder te bladeren...Elmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:17:
[...]
Hebben ze die al staan dan? Ik dacht begin december pas.
Beetje opletten in dit topic he. Er rijden er al 15 rond in NL.Elmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:17:
[...]
Hebben ze die al staan dan? Ik dacht begin december pas.
Mooi dat rood in trek is, ik wil een blauwe (hoop als enige).
Wat ik vermoed dat nu gebeurt: die 15 exemplaren maken een tour langs de verschillende dealers (er zijn meer dan 15 dealers
De eerste xx mensen op de wachtlijst per dealer worden afgebeld om de auto dan bij die dealer in het echt te bekijken. Mijn dealer is begin volgende week aan de beurt denk ik begrepen te hebben, maar heb nog geen uitnodiging gehad.
[ Voor 36% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2018 17:31 ]
[ Voor 103% gewijzigd door _eLMo_ op 20-11-2018 15:08 ]
Ik de graphite of snow White Pearle. De rode Daar komen die blauwe accenten wel echt heel lelijk uitCyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:19:
[...]
Beetje opletten in dit topic he. Er rijden er al 15 rond in NL.
Eens. Maar dat zijn geen kleuren. Dat blauwe biesje is veel makkelijker aan te passen.Elmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:24:
[...]
Ik de graphite of snow White Pearle. De rode Daar komen die blauwe accenten wel echt heel lelijk uit
Ik heb net mijn contract met 6 maanden verlengd om de Kia en Tesla Model 3 een kans te geven... dat lijkt te gaan lukken binnen die 6 maanden. De partner is erg pro Kia dus die maar eerst bekijken.
Oef, dat wordt lastig. Zowel de keuze maken, want het zijn totaal verschillende wagens qua interieur, exterieur, toepassing, mogelijkheden (kofferbak van de Model3 is echt een afknapper voor mij, ook heeft Tesla geen Android/Apple integratie? Maar over-the-air updates, 3-fase laden, super app zijn wel echte pluspunten van de Model3 voor mij). Als ook op het juiste moment de knoop doorhakken, want bij beiden zul je er denk ik echt op tijd bij moeten zijn om iets binnen 6 maanden te kunnen regelen.kdeboois schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:32:
[...]
Ik heb net mijn contract met 6 maanden verlengd om de Kia en Tesla Model 3 een kans te geven... dat lijkt te gaan lukken binnen die 6 maanden. De partner is erg pro Kia dus die maar eerst bekijken.
Model 3 is wel fors duurder denk ik, als je die een beetje aankleedt met opties, ook de bijtelling die er dan inhakt boven de 50k.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2018 17:40 ]
https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/
Ja maar niet in verhouding tot die van Tesla. Je kunt niks regelen, enkel uitlezen (maar dat is al heel fijn, en beter dan niks (sorry Kona rijdersElmar1982 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:40:
Kia komt in ieder geval wel met een app.
https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/
Het gaat mijn om de volgende eigenschappen:CyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:38:
[...]
Oef, dat wordt lastig. Zowel de keuze maken, want het zijn totaal verschillende wagens qua interieur, exterieur, toepassing, mogelijkheden (kofferbak van de Model3 is echt een afknapper voor mij, ook heeft Tesla geen Android/Apple integratie? Maar over-the-air updates, 3-fase laden, super app zijn wel echte pluspunten van de Model3 voor mij). Als ook op het juiste moment de knoop doorhakken, want bij beiden zul je er denk ik echt op tijd bij moeten zijn om iets binnen 6 maanden te kunnen regelen.
Model 3 is wel fors duurder denk ik, als je die een beetje aankleedt met opties, ook de bijtelling die er dan inhakt boven de 50k.
Lage bijtelling - Snel opladen & voldoende bereik - Vervoer van A naar B en weer terug naar A zonder nat te worden.
Als het moet verleng ik mijn contract nog een keer met 6 maanden, met als deadline April 2020. Komt goed
- Morgen pas prijzen bekend, daarna te bestellen
- lijst wordt aangehouden, is op basis van woonplaats. Ik sta als lease in de lijst, maar ben wel bij mijn lokale dealer aangemeld
- reservering is op naam, kan worden overgedragen
- achter mijn naam stond ook “start lease 12-2018”. Geen idee of ik dit zelf aangegeven heb bij reserveren
- ik was nummer 3 op de lijst (korte lijst)
- white metallic gereserveerd = snow white pearl
Lease maatschappij gebeld en aangegeven dat mijn reservering overgenomen kan worden.
- morgen gaat hij kijken zodra de prijzen bekend zijn wat de mogelijkheden zijn
Aldus de dealer
Enig idee hoe dit in zn werk gaat. Je zegt dat de leasemaatschappij je reservering mag overnemen? bestellen hun hem dan of de nog steeds de dealer? ik heb daar nogal ruis. Wil natuurlijk dat dit zsm gebeurd maar ik denk dat de LM de haast er niet echt van in zien. misschien maakt het ok niet uit als je toch via een lijst afgewerkt word.smoken schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:42:
Even naar de dealer geweest:
Lease maatschappij gebeld en aangegeven dat mijn reservering overgenomen kan worden.
- morgen gaat hij kijken zodra de prijzen bekend zijn wat de mogelijkheden zijn
Normaal wilt een LM onderhandelen over de prijs, maar bij de eNiro zou dit niet het geval zijn. Enerzijds ivm vraag en anderszijds ivm geen wegenbelasting/bpm
Dat zei m'n lokale dealer ook. Ik krijg woensdag een offerte van m'n lokale dealer. Morgen zal ik m'n LM Wel even inlichtensmoken schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:27:
@Elmar1982 mij werd aangegeven dat de LM bij de lokale dealer besteld.
Normaal wilt een LM onderhandelen over de prijs, maar bij de eNiro zou dit niet het geval zijn. Enerzijds ivm vraag en anderszijds ivm geen wegenbelasting/bpm
Hoeveel KIA dealers zijn er eigenlijk?CyBeRSPiN schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:19:
[...]
Beetje opletten in dit topic he. Er rijden er al 15 rond in NL.
Wat ik vermoed dat nu gebeurt: die 15 exemplaren maken een tour langs de verschillende dealers (er zijn meer dan 15 dealers)
De eerste xx mensen op de wachtlijst per dealer worden afgebeld om de auto dan bij die dealer in het echt te bekijken. Mijn dealer is begin volgende week aan de beurt denk ik begrepen te hebben, maar heb nog geen uitnodiging gehad.
Ik sta nr 3 op de lijst bij mijn dealer maar het is mij nog onduidelijk of de toewijzing aan de dealers gebeurt op basis van de reserveringslijst (of voor de fijnproevers: interesselijst
[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 20-11-2018 15:08 ]
Dat zou er dus op wijzen dat ze daadwerkelijk op basis van de reserveringslijst gaan toedelen. Dat lijkt mij ook terecht._eLMo_ schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:09:
[...]
Mijn dealer zei dat elke dealer de reserveringslijst ontvangt specifiek voor hun filiaal, en dat ze dus alleen weten hoe hoog je op die (korte) lijst staat.
Vraag blijft dus hoeveel dealers er zijn, en hoeveel auto’s er in eerste instantie geleverd gaan worden, pas dan weten we iets meer ;-)Harvest2002 schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:22:
[...]
Dat zou er dus op wijzen dat ze daadwerkelijk op basis van de reserveringslijst gaan toedelen. Dat lijkt mij ook terecht.
Edit: 98 dealers volgens de website van Kia.
[ Voor 5% gewijzigd door smoken op 19-11-2018 19:32 ]
[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 20-11-2018 15:08 ]
Zeer onwaarschijnlijk. Denk dat het 3000 in 2019 en 4000 in 2020 moet zijn?_eLMo_ schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:33:
[...]
Mijn dealer zegt 3000 in 2018, 7000 in totaal over de komende 2 jaar (2018+2019). Hoeveel er al onderweg zijn, dat weet ik niet.
Noorwegen, Frankrijk en Zweden gaan er ook nog een zwik naartoe, en andere landen zullen er ook wel een honderdtal krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2018 19:37 ]
Gereserveerd op 18September, ik ben benieuwd.
Gister ook maak even gebeld (dealer waar er 2 waren gespothantheman schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:58:
Ik ben heel benieuwd, ik ga morgen ook maar eens gezellig wat telefoontjes plegen met de dealer en LM
Gereserveerd op 18September, ik ben benieuwd.

Overigens ook wel bijzonder dat sommige hun plek op de dealerlijst al weten. Hebben jullie dat bij de 'preferente' dealer gevraagd of een willekeurige?
Hopelijk vandaag telefoontje hierover van de 'preferente' dealer
[ Voor 10% gewijzigd door rlp.jaspers op 20-11-2018 08:06 ]
Ai dan val ik net buiten de boot, gelukkig kan ik mn huidige bak nog even verlengen.rlp.jaspers schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:06:
[...]
... reserveringen t/m augustus Q1 en daarna Q2 2019 zouden zijn. ..
Verwijderd
Als ik mijn auto in Q1 2019 krijg, ben ik niet ontevreden. Heb een Kona gereserveerd op 1 juni en die zou eerst in januari 2019 maar toen eind mei 2019 geleverd worden. Moet maar afwachten of dat werkelijk gaat lukken.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:01:
Volgens mij gaat dit alles weer zwaar tegenvallen... Ze zeggen vanalles over de levertijd, maar ze weten nog niet eens hoeveel auto's er naar NL komen in welk tijdvak. Ja: ze zeggen dat ze het weten, maar het is nog helemaal niet bekend. Wat ik weet is dat Noorwegen wederom voorrang krijgt en ze een aparte batch voor de UK maken (dan ligt de EUWest lijn tijdelijk stil). Uitlevering zal ongetwijfeld tegelijk plaatsvinden, maar net als bij de Kona verwacht ik dat 60-70% naar Noorwegen gaat en de rest richting NL/ FR/ BE/ DE komt. Hoeveel dat is: geen idee. Zal het bij mijn aflevering eens vragen.
Ik heb mij eind juli 2018 op reserveringslijst voor de e-Niro laten zetten, dus dan is Q1 2019 niet zo slecht.
In ieder geval vind ik de benadering van KIA qua verwachtingsmanagement een stuk beter, maar ze zullen ongetwijfeld van de ervaringen van Hyundai hebben geleerd.
Bedenk me net dat de dealer die ik belde ook iets riep over een mail vanuit KIA NL zelf; weet niet of mensen deze al hebben ontvangen?hantheman schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:22:
Ik heb net mijn dealer gesproken en die kon me alleen maar vertellen: afwachten we bellen iedereen die op de lijst staat in de juiste volgorde op.
24 julisinovenator schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:26:
Wanneer hebben jullie je ingeschreven voor de vrijblijvende reservering ?
Ik verwacht ook wel een e-mail met de prijzen maar heb nog niets ontvangen.rlp.jaspers schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:27:
[...]
Bedenk me net dat de dealer die ik belde ook iets riep over een mail vanuit KIA NL zelf; weet niet of mensen deze al hebben ontvangen?
Ik heb toch vanuit verschillende hoeken (o.a. Bjørn) vernomen dat Noorwegen, Nederland, Frankrijk en Zweden de 4 voorkeurslanden zijn voor de e-Niro. Ik weet niet hoe jij bij BE en DE komt?Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:01:
Volgens mij gaat dit alles weer zwaar tegenvallen... Ze zeggen vanalles over de levertijd, maar ze weten nog niet eens hoeveel auto's er naar NL komen in welk tijdvak. Ja: ze zeggen dat ze het weten, maar het is nog helemaal niet bekend. Wat ik weet is dat Noorwegen wederom voorrang krijgt en ze een aparte batch voor de UK maken (dan ligt de EUWest lijn tijdelijk stil). Uitlevering zal ongetwijfeld tegelijk plaatsvinden, maar net als bij de Kona verwacht ik dat 60-70% naar Noorwegen gaat en de rest richting NL/ FR/ BE/ DE komt. Hoeveel dat is: geen idee. Zal het bij mijn aflevering eens vragen.
Ook het getal 3000 e-Niro's in 2019 is door meerdere NL dealers genoemd, dus zal door de importeur bevestigd zijn (de reserveringslijst ging daarop dicht met ~ 2500 serieus geïnteresseerden).
In Noorwegen hebben ze het nog steeds over slechts 2000 in totaal voor 2019. Mogelijk omdat Kia in Noorwegen niet zo groot is, in tegenstelling tot in NL? (geen idee)
Me too
Nog niet gebeld trouwens, maar had de verkoper gister zelf al even opgebeld. Denk dat ik begin volgende week met een select groepje mag komen kijken
Ik houd nog hoop op Q1, maar alles voor mei 2019 vind ik prima.
Ga er nog steeds vanuit dat de formele bestellingen bij de importeur pas later volgende week / eerste week december doorgezet kunnen gaan worden. Maar misschien dat sommige dealers al wel een contract laten tekenen, die ze dan tzt op die volgorde in het bestelsysteem invoeren.
Iig erg fijn om te zien dat die wachtlijst daadwerkelijk op volgorde lijkt te worden afgehandeld, was daar wat pessimistisch over
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-11-2018 09:38 ]
Inderdaad, dan gaat de outlander van 7% naar 22%[b]CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:35:
Ik houd nog hoop op Q1, maar alles voor mei 2019 vind ik prima.

Aldus chat van KIA.
Nee (niet die van NL in elk geval).Z___Z schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:49:
Kia website down?
Mooi, stukje lager dan ik verwacht had.Harvest2002 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:46:
De Kia e-Niro Dynamic Line-uitvoering kost € 42.510, de extra luxueze Kia e-Niro ExecutieveLine is er vanaf € 45.510.
Aldus chat van KIA.
Komt dan 795 bij voor de metallic lak en (ik neem aan +1000 voor) alle bijkomende dealerkosten a.k.a. "rijklaarmaakkosten", of mag een prijs tegenwoordig niet meer zodanig geuit worden dat verplichte meerkosten niet inclusief zijn?
[ Voor 61% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-11-2018 09:53 ]
Dit topic is gesloten.