Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Hoogie2004 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Dat filmpje is wel geinig, en het lijkt erop dat de wagens dus de standaard two-tone kleur hebben, en niet in 1 kleur zijn. Dus het lijkt wel two-tone, maar je kan de 'tone'-kleur niet kiezen bij deze eerste lading (als die video klopt).
Ik heb de video meerdere keren bekeken, maar er is geen enkele auto die de boot uit komt met two-tone. Je kan dit duidelijk zien, omdat two-tone ook de A-kolom in de kleur van het dak heeft;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BRM5khW.png

Edit: Let op; de kona aan het eind is gewoon de demo-auto incl duits nummerbord.

[ Voor 6% gewijzigd door kv83 op 13-08-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
ja klopt komen echt aan met EEN kleur, wordt gewoon spuiten/wrappen.

Wel leuke discussie: "maar ik heb hem two-tone besteld" (volgens jullie eigen configurator), dus denk dat je het gratis krijgt als je dat goed speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
vanmiddag ben ik nog even bij de lokale dealer geweest om een idee te krijgen hoe de Kona van binnen zit. Op zich prima, achterin uiteraard wel wat beperkte ruimte t.o.v. de Kia Niro, maar ik zit er nu toch sterk aan te denken om gewoon de Kona af te nemen bij de leasemaatschappij (levering december, kan 'm dan niet samenstellen, maar zou dan in de premium configuratie komen met kleur dark night).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
deze kleur hebben we hier niet .......(in de video aankomst noorwegen).....welke kleuren kunnen er nog meer dan vraag ik me gelijk af ? (ook geen standaard kleur in noorwegen)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/30kd6oh.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door prettig op 13-08-2018 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

kv83 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

Ik heb de video meerdere keren bekeken, maar er is geen enkele auto die de boot uit komt met two-tone. Je kan dit duidelijk zien, omdat two-tone ook de A-kolom in de kleur van het dak heeft;
[afbeelding]

Edit: Let op; de kona aan het eind is gewoon de demo-auto incl duits nummerbord.
Scherp, dat had ik gemist in de snelheid

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
prettig schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:09:
deze kleur hebben we hier niet .......(in de video aankomst noorwegen).....welke kleuren kunnen er nog meer dan vraag ik me gelijk af ? (ook geen standaard kleur in noorwegen)

[afbeelding]
Is dit niet gewoon Acid Yellow met een beetje rare lichtinval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
kv83 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:12:
[...]

Is dit niet gewoon Acid Yellow met een beetje rare lichtinval?
Dat dacht ik ook al aan maar wel heel afwijkend.......lijkt meer goud metallic (ook mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
volgende week donderdag gaan de demo's naar de dealers, vrijdag zou je dus langs kunnen gaan (ben ik nu net op vakantie :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 09:53
Volgens mij klopt het stukje over de MIA niet helemaal. Misschien zie ik wat over het hoofd hoor, maar ik zie niet in waarom de fiscale waarde van de auto zou dalen, dus qua bijtelling heeft dit helemaal geen impact. Met de MIA mag je de fiscale winst verlagen waardoor je minder VPB zou moeten betalen. Het netto voordeel is dan eenmalig 4K.

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
MIA staat los van fiscale waarde. Je mag een bedrag ten laste brengen van je winst. Dus maak je geen winst dan heeft MIA nul zin, maar heb je een eenmanszaak en betaal je 52% dan is het een flink voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 09:53
Ah, in geval van eenmanszaak zou dat inderdaad kunnen, alleen denk ik dat je dan in de meeste gevallen moet spreken van 37% voordeel. De gemiddelde ZZP'er verdient echt geen 68K en de meeste Kona's worden volgend jaar pas geleverd.

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrimeTinus schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:32:
Ah, in geval van eenmanszaak zou dat inderdaad kunnen, alleen denk ik dat je dan in de meeste gevallen moet spreken van 37% voordeel. De gemiddelde ZZP'er verdient echt geen 68K en de meeste Kona's worden volgend jaar pas geleverd.
De gemiddelde zzper draait 2-3 ton per jaar, tenzij je bij postnl zzpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:51:
[...]

Of de bouw, de zorg, etc...
De meeste zzp’ers in Nederland, ruim een half miljoen, leven van hun inkomen als zelfstandig ondernemer. Deze 508.000 zzp’ers verdienen gemiddeld 36.000 euro bruto per jaar. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdagochtend heeft gepubliceerd.
https://www.nrc.nl/nieuws...inkomen-36-1582194-a77022

Of bedoel je de niche van hoogopgeleide ICT ZZP'ers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:51:
[...]

Draaien ...omzet, bruto winst na kosten is je belastbaar inkomen, meestal dus niet in de hoogste schaal.
En dreig je daarin te komen, ga je schuiven, kosten maken of gewoon naar een BV en dan is het MIA voordeel stukje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Weet iemand of er een 12v of usb socket in de KONA zit die continue stroom heeft? Ik zit naar een dashcam te kijken voor in mijn nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
ja volgens mij wel (telefoon kan geladen worden via usb), dus dashcam ook. En 12V zit er uiteraard ook in.

[ Voor 17% gewijzigd door prettig op 14-08-2018 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:02:
ja volgens mij wel (telefoon kan geladen worden via usb), dus dashcam ook. En 12V zit er uiteraard ook in.
Zijn vraag is of die 12V actief blijft als de auto is afgesloten (en dus door kan filmen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Ja ook.... zie aparte video van Bjorn daarover: utility mode (campeer modus).

auto kan op slot, radio aan, airco aan, 12v/usb werkt.....dus je kunt er in "camperen" (geen idee waar dat goed voor is, maar het zou kunnen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Dank, had hem gezien, maar zag het los van mijn vraag.
YouTube: Utility Mode on Hyundai Kona Electric

Dat betekent dat ik handmatig steeds climate control moet uitzetten. Dan ga ik voor een koppeling aan continuous zekering ervoor.

[ Voor 29% gewijzigd door Togt op 15-08-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Togt schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:26:
Dank, had hem gezien, maar zag het los van mijn vraag.
YouTube: Utility Mode on Hyundai Kona Electric

Dat betekent dat ik handmatig steeds climate control moet uitzetten. Dan ga ik voor een koppeling aan continuous zekering ervoor.
okeee, je wilt je dashcam continue laten draaien .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:42:
[...]

okeee, je wilt je dashcam continue laten draaien .....
Zodat je een stukje film kunt bewaren net voordat de auto een beuk heeft gehad (bijv iemand die er tegenaan rijdt tijdens parkeren) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Ik overweeg deze wagen voor zakelijke lease via mijn werkgever.

Zie ik goed dat de comfortvariant wel Apple Carplay heeft en de Fashion variant niet?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11
Sebazzz schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:33:
Ik overweeg deze wagen voor zakelijke lease via mijn werkgever.

Zie ik goed dat de comfortvariant wel Apple Carplay heeft en de Fashion variant niet?
Alle Kona Electric's hebben Apple Carplay. De Comfort heeft echter een 7 inch scherm en de Fashion een 8 inch scherm met Krell audio systeem.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
prettig schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:09:

[afbeelding]
De kleuren in heel dat filmpje zijn ronduit slecht. Geen enkele kleur lijkt maar in de buurt te komen van wat het moet zijn. Dat zie je ook zeer goed aan de rode wagens die in het filmpje meer oranje zijn dan iets anders. Je zou bijna zeggen dat ze een slechte camera gebruikt hebben. Geen idee wat ze hiermee hoopten te bereiken.
Trackerfire schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Alle Kona Electric's hebben Apple Carplay. De Comfort heeft echter een 7 inch scherm en de Fashion een 8 inch scherm met Krell audio systeem.
Ik word gek van de naamgeving van Hyundai aan hun uitrustingsniveaus. In elk land lijkt een kleuter de namen gekozen te hebben. Zonet de benamingen gezien van de uitrustingen in België. Van de Twist (34999EUR) tot de Sky Sensation (45998EUR). Al is het positief dat we in België prijzen zien zonder dat men premies er al van af heeft getrokken zoals in Frankrijk of Engeland

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Trackerfire schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Lekker duidelijk op de site dan :) Daar staat het vinkje voor Carplay alleen ingeschakeld voor "Comfort".

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018

3_s

Blokker_1999 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:21:
[...]
Ik word gek van de naamgeving van Hyundai aan hun uitrustingsniveaus. In elk land lijkt een kleuter de namen gekozen te hebben. Zonet de benamingen gezien van de uitrustingen in België. Van de Twist (34999EUR) tot de Sky Sensation (45998EUR). Al is het positief dat we in België prijzen zien zonder dat men premies er al van af heeft getrokken zoals in Frankrijk of Engeland
Weet je ook iets van leveringstermijn in België? Daar vind ik niet direct iets van terug op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
3_s schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:28:
[...]

Weet je ook iets van leveringstermijn in België? Daar vind ik niet direct iets van terug op de site.
Neen, de Kona Electric wordt pas volgende maand gelanceerd. Maar ik zou er niet op hopen om die dit jaar nog in ontvangst te nemen wanneer je naar de levertijden kijkt in de landen waar de Kona al wel beschikbaar is. Noorwegen zit al in 2020, het VK heeft dan weer een verwachte levertijd van 24 weken. Er is gewoon geen lijn in te trekken. Begin september zou je bij je dealer moeten kunnen langsgaan voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet iemand of de kona ook een ‘standkachel’ optie heeft met een in te stellen tijdsschema zodat je auto lekker warm is als je s morgens weg wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Blokker_1999 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:42:
Neen, de Kona Electric wordt pas volgende maand gelanceerd. Maar ik zou er niet op hopen om die dit jaar nog in ontvangst te nemen wanneer je naar de levertijden kijkt in de landen waar de Kona al wel beschikbaar is. Noorwegen zit al in 2020, het VK heeft dan weer een verwachte levertijd van 24 weken. Er is gewoon geen lijn in te trekken. Begin september zou je bij je dealer moeten kunnen langsgaan voor meer informatie.
Hmm, moeilijk. Ik heb een nieuwe auto nodig, maar twijfel tussen wachten op deze of nu al maar een diesel.
De Kona is de eerste elektrische auto die betaalbaar is en ver genoeg kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Zelf wil ik mijn vorig jaar gekochte diesel inruilen voor een Kona, bijberoep is weggevallen en maak geen kilometers meer. Zit alleen met het prijsverschil in mijn maag. Als ik alle functionaliteit wil behouden die ik vandaag heb kijk ik naar een opleg die al snel weer richting de 20k zal lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Blokker_1999 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Eind volgende week staan ze bij de dealers (vrijdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Pbr2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:42:
Weet iemand of de kona ook een ‘standkachel’ optie heeft met een in te stellen tijdsschema zodat je auto lekker warm is als je s morgens weg wilt?
ja zit erop (alleen zonder app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Dat is mooi, ben ik nu gewend met mijn outlander. Handige optie, zeker in de winter, ruiten altijd op tijd vrij. Maar kona geheel geen app ondersteuning dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
nee NUL, maar wel in de USA en Australie.....ding kan het gewoon alleen de Europese organisatie hier is gewoon bagger, die moeten dat opzetten en regelen (gaat per regio).

Kia (zelfde bedrijf als Hyundai): de niro heeft het gewoon in Europa (techniek is nagenoeg identiek), komen van dezelfde productieband af rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Dus wie weet komt dat alsnog? Kan wel handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Pbr2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:42:
Dus wie weet komt dat alsnog? Kan wel handig zijn
Wellicht, maar eerste serie niet en volgens mij is die al tot 2019/2020 qua leveringen. Waarom zou je.... ding is zwaar uitverkocht. Had gehoopt dat het er NIET-AF in zou zitten, en kwestie van software zou zijn......nog niks over bekend.

[ Voor 15% gewijzigd door prettig op 15-08-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Nou ja das dan pech. Hoop juni 2019 geleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Man man man, al die foutlanders die nu een kona gaan kopen. Niet best :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
Haha hier ook hoor..... Foutlanders leverden nu nog wat op qua inruil. Maar eind dit jaar komt me toch een berg foutlanders op de markt ......die gaan dan voor de Niro denk ik.

Gewoon weinig keus en eind dit jaar is einde 5 jaar 0% genot, dus ze moeten eruit. Anders gelijk 25% (nog oude regeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Hoezo foutlanders? Heb er 5 jaar met plezier in gereden ( zeker als je de 0 % in acht neemt). Kona lijkt me een prima opvolger al is die natuurlijk wel stuk kleiner maar dat vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:33:
Kia (zelfde bedrijf als Hyundai): de niro heeft het gewoon in Europa (techniek is nagenoeg identiek), komen van dezelfde productieband af rollen.
Moet alleen nog zien of die app wel richting auto kan communiceren. Wat ik ervan begrijp (uitgaande van de brandstofversies van de Niro) kun je alleen de status uitlezen maar niks op afstand bedienen.
Beter dan niets, maar airco/kachel zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
kv83 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:28:
Man man man, al die foutlanders die nu een kona gaan kopen. Niet best :+
Heb je liever mijn X-trail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Pbr2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:25:
Hoezo foutlanders? Heb er 5 jaar met plezier in gereden ( zeker als je de 0 % in acht neemt). Kona lijkt me een prima opvolger al is die natuurlijk wel stuk kleiner maar dat vind ik prima.
Het was eerlijk gezegd gewoon belachelijk dat die dingen 0% bijtelling waren

Verwijderd

kv83 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:56:
[...]

Het was eerlijk gezegd gewoon belachelijk dat die dingen 0% bijtelling waren
Tsja... Ken er genoeg die een s8/ phaeton w12 met 0% rijden en in het weekend allerlei zakelijk lunches doen bij de efteling enzo. De phev was nog ‘soort van zuinig’. Alleen godsgruwelijk lelijk, maarja voor dat geld rijd je een grote auto.

• kv83
En wij maar betalen. Niet best

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
leg eens uit, wat betaal je dan?

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:53
Wat is nu je punt? Jij zou dit niet hebben gedaan als je de kans had gehad? Je bent het dan ook zeker niet eens met de 4% waar jij nu voor gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pbr2
Zullen we het maar gewoon weer over de kona hebben voordat hier ook nog beweerd wordt dat alle oulander Phev rijders de oplaadkabel toch nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Begrijp ik het nou goed dat de kona zowel Apple CarPlay als Android auto ondersteund? Maw kan ik met mijn iPhone en mijn vrouw met haar Samsung verbinding maken? Google maps via CarPlay kan blijkbaar niet? alleen ondersteuning voor de app kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pbr2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:33:
Begrijp ik het nou goed dat de kona zowel Apple CarPlay als Android auto ondersteund? Maw kan ik met mijn iPhone en mijn vrouw met haar Samsung verbinding maken? Google maps via CarPlay kan blijkbaar niet? alleen ondersteuning voor de app kaarten?
Ja, maar of dat tegelijk kan betwijfel ik.
Je koppelt je telefoon (via kabel!) en dan open je de android of ios app in het media ding van de auto. Vervolgens zie je alle compatible apps. Of je er 2 tegelijk kunt koppelen lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Henry65 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:39:
[...]

Wat is nu je punt? Jij zou dit niet hebben gedaan als je de kans had gehad? Je bent het dan ook zeker niet eens met de 4% waar jij nu voor gaat?
Misschien moet je even de post boven me lezen voordat je vraagt wat me punt is. 8)7 Is toch belachelijk dat mensen de belasting ontduiken en anderen ervoor wel betalen. (Wat niks te maken had met de Outlander btw. Dat was gewoon geluk voor de mensen die deze konden leasen op dat moment. Gewoon terecht dat je daar volop gebruik van maakt dan)
leg eens uit, wat betaal je dan?
Belasting.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:20:
[...]

Ja, maar of dat tegelijk kan betwijfel ik.
Je koppelt je telefoon (via kabel!) en dan open je de android of ios app in het media ding van de auto. Vervolgens zie je alle compatible apps. Of je er 2 tegelijk kunt koppelen lijkt me niet.
Je kan inderdaar maar één tegelijk aansluiten. Er is sowieso maar één usb aansluiting, en het is geen over-the-air Carplay (helaas). Ondanks het draadloos opladen.

[ Voor 47% gewijzigd door kv83 op 17-08-2018 21:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Vanaf iOS 12 worden volgens mij ook Waze en Flitsmeister mogelijk voor CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Google maps via CarPlay lijkt me wel handig maar dat schijnt niet te kunnen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
kv83 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:50:

Is toch belachelijk dat mensen de belasting ontduiken en anderen ervoor wel betalen.
Dat geldt wat mij betreft voor elke EV die op de zaak is gekocht/geleast.

Als ik als particulier dezelfde korting op een EV kreeg had ik er allang een kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Pbr2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:33:
Google maps via CarPlay lijkt me wel handig maar dat schijnt niet te kunnen toch?
Nee.... omdat apple een eigen maps app heeft, dus google maps kun je vergeten (zo-wie-zo erg beperkt app aanbod voor carplay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:33:
[...]

Dat geldt wat mij betreft voor elke EV die op de zaak is gekocht/geleast.

Als ik als particulier dezelfde korting op een EV kreeg had ik er allang een kunnen kopen.
Ga ondernemen dan? Dit is een van de voordeeltjes, aan de andere kant zijn er ook veel nadeeltjes (lees: zwak/ziek/misselijk personeel enzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
prettig schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:52:
[...]

Nee.... omdat apple een eigen maps app heeft, dus google maps kun je vergeten (zo-wie-zo erg beperkt app aanbod voor carplay).
ios 12 zal oa google maps en waze ondersteunen dus straks wel mogelijk als ios 12 uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
ok, wist ik, niet schijnbaar mogen vanaf nu meer ontwikkelaars apps voor carplay maken....goede ontwikkeling (want is een mooi concept..... al die in-auto-onzin... alles staat al 10 jaar op je smartphone, veel handiger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
3_s schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:28:
[...]

Vandaag bij de dealer langs geweest. Wist mij te vertellen dat ze er de afgelopen weken al meer dan 10 verkocht hebben en dat de wachttijd sowieso al tot volgend jaar oploopt. Zelfs de demo wagen die nog geleverd moet worden en het komende jaar gebruikt gaat worden door de verdeler is reeds verkocht. Volgende keer eens vragen wat voor korting ze daarop gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Weet iemand trouwens een site met een net overzicht wat het laden kost? Als ik thuis een 20 tot 30 kWh per dag laad, heb ik geen flauw idee wat daar de kosten van zijn per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Togt schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:35:
Weet iemand trouwens een site met een net overzicht wat het laden kost? Als ik thuis een 20 tot 30 kWh per dag laad, heb ik geen flauw idee wat daar de kosten van zijn per maand?
Even bij je energieleverancier kijken? Reken op 20-22ct/kWh excl afschrijving van je laadpaalinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Blokker_1999 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:06:
[...]

Vandaag bij de dealer langs geweest. Wist mij te vertellen dat ze er de afgelopen weken al meer dan 10 verkocht hebben en dat de wachttijd sowieso al tot volgend jaar oploopt. Zelfs de demo wagen die nog geleverd moet worden en het komende jaar gebruikt gaat worden door de verdeler is reeds verkocht. Volgende keer eens vragen wat voor korting ze daarop gegeven hebben.
Hmm, volgende week ook eens tijd maken om een dealer te bezoeken.

Ik wil wel elektrisch, maar doe regelmatig 250km per dag. Met wat marge, wil ik zeker een range van +300km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Ga ondernemen dan? Dit is een van de voordeeltjes, aan de andere kant zijn er ook veel nadeeltjes (lees: zwak/ziek/misselijk personeel enzo).
Mja ik ga een bedrijf opstarten om een Kona te kunnen kopen... Dat jij als ondernemer frustraties hebt staat wat mij betreft helemaal los van het punt dat de belastingbetaler jouw Kona deels betaalt. Daar krijgt hij welliswaar schone lucht voor terug. Maar je haalt een stuk meer ICE’s van de weg als je de enorme korting op een Tesla verlaagt en verdeelt over een paar particuliere Ioniqs en Zoe’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
Pierz schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:03:
[...]

Mja ik ga een bedrijf opstarten om een Kona te kunnen kopen... Dat jij als ondernemer frustraties hebt staat wat mij betreft helemaal los van het punt dat de belastingbetaler jouw Kona deels betaalt. Daar krijgt hij welliswaar schone lucht voor terug. Maar je haalt een stuk meer ICE’s van de weg als je de enorme korting op een Tesla verlaagt en verdeelt over een paar particuliere Ioniqs en Zoe’s.
Even reëel, de belastingbetaler betaald de Kona (of ander ev) maar voor een heel klein stukje. Enige regeling is de MIA (scheelt 3K).

BTW krijg je als ondernemer op alles terug, geen BMP op een EV geldt voor iedereen, wegenbelasting ook en afschrijving is hetzelfde als een ICE op de zaak.
4% bijtelling, heb je een lease EV van de zaak dan heb je dat voordeel ook, koop je hem prive dan heb je zelfs geen bijtelling.

Nee, goedkoop is een EV niet meer op de zaak (dat was in 2013 voor het laatst).

Het voordeel zit hem in het bruto/netto verhaal: je koopt zakelijk bruto, als ik hem prive zou moet kopen moet ik eerst omzetbelasting betalen en dan inkomstenbelasting.

Maar is dat geldt voor elke bedrijfsmatige investering, je moet wel 45K hebben.

Als je dat omkerend, bruto/netto, btw en beetje mia...... ja dan is die niet duur.
Maar niks met een auto te maken, maar wel met hoe een bedrijf dingen kan/mag aanschaffen.

En het voordeel specifiek voor EV's: ze worden verkocht en komen gebruikt de markt op, anders werden ze nauwelijks verkocht en kon je er helemaal geen kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door prettig op 19-08-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierz schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:03:
[...]

Welke frustraties? Noem alleen dat er ook nadelen zijn. Die paar voordeeltjes zijn dus prima op zijn plaats. Over 3-5 jaar zijn er aantrekkelijke EV’s op de markt die voor een prikkie van eigenaar wisselen dankzij dit soort cadeautjes.

Ook zonder MIA had ik ‘m zakelijk gekocht: alles kost 75% of minder en die bijtelling controleren ze niet (is al jaren zo).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2018 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
3_s schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:41:
[...]

Hmm, volgende week ook eens tijd maken om een dealer te bezoeken.

Ik wil wel elektrisch, maar doe regelmatig 250km per dag. Met wat marge, wil ik zeker een range van +300km.
Tenzij je voor een tweedehands wagen wenst te gaan zul je met die eis altijd een lange wachttijd tegemoet zien of je moet nu al eens bij je dealer langsgaan en informeren naar de nieuwe LEAF met grotere batterij of de Kia Niro EV. Wagens die officieel nog niet uit zijn, zijn vaak al wel vooruit te bestellen en daardoor sneller leverbaar als ze eenmaal gelanceerd zijn. Andere voertuigen met een +300km bereik gaan je allemaal minstens 6 maanden en sommige zelfs meer dan een jaar aan wachttijd kosten. En met bijv. Een Ampera-E wordt het nog leuker want die moet je in een ander land gaan halen als je die wenst (import vanuit een ander EU land is nog wel te doen). Bijkomend nadeel: omdat de wachttijden zo hoog zijn en de vraag dus groter is dan het aanbod zijn er ook geen kortingen te krijgen op die wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mur1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-11-2024
Weet iemand toevallig hoe het werkt met de standaard navigatie aan boord van een Kona EV?
Zijn deze eenvoudig te downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Het is natuurlijk wel krom dat bepaalde rechtsvormen werden voorgetrokken.

In 2013 reed een ZZP’er een Model S al voor 390 euro per maand na alle voordeeltjes. In een BV was dat al 1200 per maand en privé kwam het uit op 2200 per maand.

Dat is krom!

Net als de ondernemers die thuis dingen gebruiken die op de zaak zijn gekocht. Koffiecupjes als voorbeeld.

Het voordeel is ex btw en van het bruto bedrijfsresultaat. Ik wil ook wel van mijn bruto salaris gaan shoppen! En dan ook nog eens ex btw, dat kan zomaar 70% schelen.

Als ik ooit de kans krijg de belastingdienstvte naaien, denk ik niet eens dat ik mij er schuldig over zal voelen. Dat is het effect...

De huidige tank van mijn v60 met 7% bijtelling, heb ik al 250km zonder druppel diesel gereden. Uitsluitend elektrisch! Ik vind 7% bijtelling nog steeds valide ;)
Als het maar in mijn voordeel is.

Dat ik net 6500km op vakantie uitsluitend diesel heb gereden is de andere kant van een plug-in.
Duitsland heb ik vol in power mode gereden en dan zat ik gewoon op 9,2l/100km gemiddeld!!! Maar ja, hij schakelt dan pas bij 200km/h door naar zijn 6. Bij 244km/h zat ik op 1:6....

Maar ja, dat is één keer per jaar even spelen. Terug in Nederland en weer aan het werk is weer normaal rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door BlakHawk op 20-08-2018 06:14 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
dfrenner schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:54:
[...]

Het is natuurlijk wel krom dat bepaalde rechtsvormen werden voorgetrokken.

In 2013 reed een ZZP’er een Model S al voor 390 euro per maand na alle voordeeltjes. In een BV was dat al 1200 per maand en privé kwam het uit op 2200 per maand.

Dat is krom!
Eenmanszaak (ZZP) is inderdaad erg goedkoop qua auto (als je het slim doet en ook winst maakt).

Je kunt naast je BV ook best een eenmanszaak hebben waar bijvoorbeeld de auto in zit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
Cijfers over juli 2018 zijn net binnen.

Kona EV - Korea 1.317 stuks
Kona EV - Export 458 stuks

Totaal 1.775 stuks

Komt dus niet echt op gang, sterker nog vorige maand deden de cijfers dit:

Kona EV - Korea 1.076 stuks
Kona EV - Export 1.120 stuks

Totaal 2.196 stuks

Bron: https://www.hyundai.com/w...ivities/sales-performance

[ Voor 14% gewijzigd door Trackerfire op 20-08-2018 12:00 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

En komt de sales dan niet op gang, of de productie?
Of is het eerder bewust, omdat de winstmarge niet hoog genoeg is (of zelfs negatief)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
3_s schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:43:
Of is het eerder bewust, omdat de winstmarge niet hoog genoeg is (of zelfs negatief)?
Sales zijn prima op gang. Alleen in Noorwegen al 20.000 orders. Dit is puur productie + betaald heb ik 't idee, ook al noemen ze het verkoopcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Ze zullen pas boeken zodra geleverd is en niet op getekende orders, want die heb je officieel niet geleverd en dat mag niet meer.

Maar feit is productie 2018 is verkocht en 2019 ook al bijna.

p.s. eerste al gespot in Zeist afgelopen weekend op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
ik ben ook erg geinteresseerd in een Kona Electric als nieuwe lease auto. Nu past de auto redelijk makkelijk in mijn budget dus wil wat extras nemen zoals de 18' velgen die op de benzine Kona beschikbaar zijn. Op de officiele site is dit niet mogelijk. Heeft iemand dit al geprobeerd?

(ja ik snap dat dit negatief effect heeft op de range maar het oog wil ook wat en vind de standaard velgen lelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Afgezien van de enorm hogere rolweerstand, is de open 18 inch velg veel minder aërodynamisch. De range zal gigantisch naar beneden duiken. Leuk voor 't oog maar zeker niet praktisch. De lelijke velg heeft dus weldegelijk een functie.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
En ook niet zeker of die past overigens (info van dealer).
Rolweerstand..... Ligt ook aan de banden en breedte.

Wij laten ze ook zitten en wellicht andere, stillere banden.... Zit standaard budget band onder die herrie maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
In Noorwegen morgen de 1e leveringen. Ook veel mensen die hun ervaringen gaan delen!

Hierbij een crosspost naar het (zeer) actieve forum. Wel even Google Translate aanzetten op deze pagina en het is prima te lezen. Grappig ook dan Kona vertaald wordt als "Vrouw" en Kønr. is vertaald "Seks" terwijl als het voluit wordt geschreven kønummer betekend wachtrijnummer :P heerlijk taaltje dat Noors. _/-\o_

https://elbilforum.no/for...pvfbgsjpgdd54&board=102.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
3_s schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:43:
De winstmarge zal het probleem niet zijn. Vermoedelijk gewoon niet genoeg batterijen. Het grote probleem voor alle fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Blokker_1999 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:24:
[...]

De winstmarge zal het probleem niet zijn. Vermoedelijk gewoon niet genoeg batterijen. Het grote probleem voor alle fabrikanten.
Pas zodra geleverd is het omzet, daarom.

Accu's..... je mag het best geloven (alle autofabrikanten hebben het erover.....marketing) maar in china verkopen ze dit jaar gewoon een miljoen EV's... hoezo tekort, waar dan !?

Prijs accu's......veel te duur, Sono SIon (Duits): 35kwh accu voor 4K,
Schaarste betekend hogere prijs en dat willen auto-fabrikanten en doen ze fijn alsof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Maar zo als we allemaal weten zit er een verschil tussen de batterijen van Duracell en de batterijen die je bij Ikea koopt. Het gaat hem niet alleen om aantallen, ook om capaciteit en kwaliteit. Kijk naar de Leaf die vandaag zwaar gehinderd wordt door zijn batterij die kwalitatief niet meekan en waarom Nissan zijn productie verkocht heeft aan een Chinees co sortium zodat ze zelf kunnen gaan inkopen bij LG Chem en hun mindere batterijen gaan eindigen in Chinese wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Bijna alle huishoud batterijen in EU komen uit een fabriek uit Duitsland (en de ikea batterij is dezelfde als de duracell....).

Bij de Leaf is voornamelijk accu koeling (management) het probleem, niet de cellen.

Ja er kwaliteitsverschil, maar schaarste .....ze worden steeds goedkoper niet duurder, ze verkopen ze ons voor duur...... (maar 4k voor 35Kwh en niet 10K).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-09 13:52
Bart_Denon schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:33:
Afgezien van de enorm hogere rolweerstand, is de open 18 inch velg veel minder aërodynamisch. De range zal gigantisch naar beneden duiken. Leuk voor 't oog maar zeker niet praktisch. De lelijke velg heeft dus weldegelijk een functie.
Ik denk dat het met "enorm" en "gigantisch" wel mee zal vallen. Ongetwijfeld is hij onzuiniger met 18" 235mm brede banden, en open ipv dichte wielen zal vast wel schelen, maar bij "enorm" en "gigantisch" denk ik aan 30 a 40% verlies. M.i. zal dat eerder 5 a 10% zijn, wat ik persoonlijk nog wel acceptabel zou vinden.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
mjdvandenberg schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat het met "enorm" en "gigantisch" wel mee zal vallen. Ongetwijfeld is hij onzuiniger met 18" 235mm brede banden, en open ipv dichte wielen zal vast wel schelen, maar bij "enorm" en "gigantisch" denk ik aan 30 a 40% verlies. M.i. zal dat eerder 5 a 10% zijn, wat ik persoonlijk nog wel acceptabel zou vinden.
Tja, maar “inzien” is helaas geen praktijk ervaring. Ik denk eerder meer dan minder, maar ook ik kan het niet onderbouwen. Als je kijkt bij andere leveranciers tho, zoals tesla, scheelt het behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddoes
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 19:17
Wil niet vloeken in de kerk enzo, maar de Kona is natuurlijk zowiezo niet echt een E-type om te zien he... Zouden een paar mooiere wielen daar echt zoveel aan veranderen?

Full disclosure: zelf in blijde verwachting van een 64kWh Premium in Dark Knight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je 18 inch? Heb zelf 22 inch gehad en kon elke wielenwissel 1500 of meer aftikken. Ik ben wel blij met die 17 inch bandjes van de kona, had ze zelfs nog een maatje kleiner gewild als het kon(a). Lekker origineel houden, zonde van je knaken en kilometrage op een lading...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

This chart shows the range (WLTP, NEDC, EPA est) together with the calculated range at various speeds. Other EVs have been correlated against this method and found to be reasonably accurate.
Kona range obv gemiddelde snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
prettig schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:31:
Bijna alle huishoud batterijen in EU komen uit een fabriek uit Duitsland (en de ikea batterij is dezelfde als de duracell....).

Bij de Leaf is voornamelijk accu koeling (management) het probleem, niet de cellen.

Ja er kwaliteitsverschil, maar schaarste .....ze worden steeds goedkoper niet duurder, ze verkopen ze ons voor duur...... (maar 4k voor 35Kwh en niet 10K).
Er spelen mee dere zaken. LG laat zijn prijzen stillaan zakken om te kunnen concurreren met de Chinese merken. Maar vergeet niet dat Nissan net zijn eigen batterij divisie verkoopt om naar LG te gaan daar LG meer kan investeren in R&D en gewoon een beter product heeft. Prijs/kwaliteit zijn ze beter ondanks dat ze duurder zijn. Iedereen wil LG maar zij kunnen niet zomaar even hun productie opschaling tot die magnitude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
kv83 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:39:
[...]

Tja, maar “inzien” is helaas geen praktijk ervaring. Ik denk eerder meer dan minder, maar ook ik kan het niet onderbouwen. Als je kijkt bij andere leveranciers tho, zoals tesla, scheelt het behoorlijk.
Dat vraagt om een praktijktest :) . Ik ben er alleen nog niet uit of ik er de (nog onbekende) meerprijs voor over heb, ook gezien de opmerking van @ronalddoes hieronder...
ronalddoes schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:46:
Wil niet vloeken in de kerk enzo, maar de Kona is natuurlijk zowiezo niet echt een E-type om te zien he... Zouden een paar mooiere wielen daar echt zoveel aan veranderen?

Full disclosure: zelf in blijde verwachting van een 64kWh Premium in Dark Knight.
Ik zie de Kona ICE regelmatig rijden met 16" spaakvelgen (toch E-type ;-), maar dat zijn net skelterwieltjes.
Heeft iemand eigenlijk al gezien hoe de 17" velgen van de Electric eruit zien als je de wieldeksels eraf haalt? Die van de Tesla M3 zien er zonder wieldeksels beter uit dan met. Dan heb je the best of both worlds, het grootste deel van de tijd nette looks, en als je op vakantie gaat zet je de wieldeksels er ff op (y) .

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
was ook al aan het kijken, nog niet gezien zonder deksel.

En rimsaver erop kan ook nog (net iets groter optisch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
dit kan ook.....iron man edition velgen (volgens mij ook doppen op velg). Toch nog beetje dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Hmmm, zo te zien zijn die Iron Man dingen 18" alloys. Ziet er wel goed uit, als je het rood tenminste zwart spuit, en er normale naafkapjes op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Net ook eens bij de dealer gestopt (in BE).

Ze zijn nu nog niet te bestellen, maar je kan al wel 'voorbestellen'. Daarbij moet je aangeven wanneer je hem wil: eind 2018 of begin 2019, maar het is nog absoluut niet duidelijk wanneer er geleverd gaat kunnen worden.

Dus voor mij zal het geen Kona worden...
Nu kan ik terug beginnen twijfelen tussen alle mogelijke diesels :-).
(of misschien toch een Ioniq PHEV …)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
Nog steeds niet gebeld door de dealer voor een afspraak om de Kona op te kunnen halen, iemand van jullie wel? Wat duurt het toch lang, die auto's zijn al bijna twee weken in Nederland...
Iemand een tip voor goede bandenkeuze voor de Kona? Die Nexen die eronder zitten wil ik echt niet, dat schijnt qua geluid echt dramatisch te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Volodos schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:28:
Nog steeds niet gebeld door de dealer voor een afspraak om de Kona op te kunnen halen, iemand van jullie wel? Wat duurt het toch lang, die auto's zijn al bijna twee weken in Nederland...
Iemand een tip voor goede bandenkeuze voor de Kona? Die Nexen die eronder zitten wil ik echt niet, dat schijnt qua geluid echt dramatisch te zijn...
Als je all-season banden wil, Michelin CrossClimate. Voor zomerbanden heb ik zelf op de Ioniq Michelin Energy Saver en die dan redelijk hard opgepompt (3 bar). Dat bevalt eigenlijk best goed en bandengeluid valt erg mee.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Thanks, ik zal daar even naar kijken, klinkt goed!
Overigens zie ik dat sommige testauto's van bijv. de Hyundai Ioniq EV afgeleverd worden met die Michelin Energy Saver banden. Dus niet die Nexen.
Is zoiets bespreekbaar met een dealer om die te ruilen? Ik ben bang dat ik straks mijn Kona meeneem met Michelin banden en op de achterbank vier hagelnieuwe Nexen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volodos schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:28:
Als 1 iemand hier de Kona al zou kunnen hebben dan is dat @possimpible, maar neem aan dat die ook nog aan het wachten is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Als 1 iemand hier de Kona al zou kunnen hebben dan is dat @possimpible, maar neem aan dat die ook nog aan het wachten is ;)
@possimpible Hou ons niet langer in spanning! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Ik ben nog op vakantie, vlieg vrijdag terug :) Als het goed is wordt ‘ie zaterdag bezorgd en anders maandag!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Ik ben nog op vakantie, vlieg vrijdag terug :) Als het goed is wordt ‘ie zaterdag bezorgd en anders maandag!
Oh man... JALOERS! _/-\o_
Ik ga de dealer maar eens bellen, ik hoor maar niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Trackerfire schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:21:
In Noorwegen morgen de 1e leveringen. Ook veel mensen die hun ervaringen gaan delen!

Hierbij een crosspost naar het (zeer) actieve forum. Wel even Google Translate aanzetten op deze pagina en het is prima te lezen. Grappig ook dan Kona vertaald wordt als "Vrouw" en Kønr. is vertaald "Seks" terwijl als het voluit wordt geschreven kønummer betekend wachtrijnummer :P heerlijk taaltje dat Noors. _/-\o_

https://elbilforum.no/for...pvfbgsjpgdd54&board=102.0
Bijzondere vertaling. Zeker de topic 'hond in vrouw' _/-\o_

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Pagina: 1 ... 3 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.