Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Klopt, ik ben inderdaad een Belg. Voorlopig betalen wij nog niet extra voor een zwaardere aansluiting (afgezien dan van de installatiekost), maar er zijn plannen in de maak waarbij dat wel zo zou worden.

Voor die Keba kan je effectief een laadpaal als optie bekomen.
Hier nog wat info over die Keba P30 trouwens : klik en klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
BartDG schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:46:
Klopt, ik ben inderdaad een Belg. Voorlopig betalen wij nog niet extra voor een zwaardere aansluiting (afgezien dan van de installatiekost), maar er zijn plannen in de maak waarbij dat wel zo zou worden.

Voor die Keba kan je effectief een laadpaal als optie bekomen.
Hier nog wat info over die Keba P30 trouwens : klik en klik.
Als iets geld oplevert zijn ze in Nederland altijd de eerste om daar munt uit te slaan. Voorbeeld, ons CJIB heeft in Nederland ook de beste automatisering itt ander overheids systemen.
Je zou verwachten dat vastrecht barrières toch weggenomen zouden moeten worden met de energietransitie voor de deur. ;w

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44
Wees gerust, in België is er ook een studie aan de gang sinds enkele jaren waarbij men je wil laten betalen voor het verschil in werkelijk afgenomen vermogen en he gereserveerde vermogen (als je een 32kVa aansluiting hebt maar nooit meer dan 10kVa gebruikt moeten ze alsnog die overige 22kVa reserveren en meetellen in de berekeningen voor het geval dat). Combineer dat met het afschaffen van de terugdraaiende teller en je krijgt er voor zonnepaneelbezitters weer leuke lasten bij.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:25
Net terug van vakantie. Flink wat pagina's bij gekomen. Vandaag gedreigd mijn order te annuleren bij de LM, gaan nu bellen met Hyundai Nederland. Zal wel niks worden, maar toch...

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Trackerfire schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:44:
Net terug van vakantie. Flink wat pagina's bij gekomen. Vandaag gedreigd mijn order te annuleren bij de LM, gaan nu bellen met Hyundai Nederland. Zal wel niks worden, maar toch...
Hoezo dreigen met annuleren, de geplande levering was toch maart 2019, weet je nu al dat dat niet gehaald gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:39:
[...]

Hoezo dreigen met annuleren, de geplande levering was toch maart 2019, weet je nu al dat dat niet gehaald gaat worden?
Jup bericht gekregen dat het naar eind juni geschoven is en ik voel een beetje aan dat dit nog wel een paar keer verschoven zou kunnen gaan worden.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Trackerfire schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:57:
[...]

Jup bericht gekregen dat het naar eind juni geschoven is en ik voel een beetje aan dat dit nog wel een paar keer verschoven zou kunnen gaan worden.
Ow de mijn zou in de week van 14 april geleverd moeten worden. Een paar weken geleden met de LM gemaild deze heeft navraag gedaan bij de dealer, deze melde dat er geen problemen zijn voor de levering. We hoeden het in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackerfire schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:44:
Welkom terug, leuk gehad?
Balen van de vertraging, maar annuleren schiet je weinig mee op, alternatieven zijn er niet en de LM zal je order simpelweg doorzetten naar een andere leasebesteller dus je hebt alleen jezelf ermee :/ :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
http://europe.autonews.co...-boost-from-norway-demand

Interessantste quote:
"By the end of the year, we will deliver approximately 11,000 units in Europe," said Thomas Schmid, Hyundai Europe's chief operating officer. "Given the order level, we need to get from Korea three times as many cars to reduce the waiting time for customers from one year to three to four months."

Dus wie weet komt het op iets langer termijn goed met de levertijden. Verwacht zelf nog steeds deze maand nog het stroompedaal in te mogen trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat zou heel goed nieuws zijn, maar eerst zien, dan geloven.....

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net dat er in september +-2.200 Kona EV’s zijn geproduceerd. Conform de topmaand juni tot nu toe... +- 1.400 voor Korea en +- 800 voor export.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast:

Er is een petitie gaande om de bluelink app in Europa te krijgen, de hardware zit gewoon in de auto!

Ondertekenen kan hierrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:12:
Lees net dat er in september +-2.200 Kona EV’s zijn geproduceerd. Conform de topmaand juni tot nu toe... +- 1.400 voor Korea en +- 800 voor export.
Cool! Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08
Top ik heb de petitie getekend en mijn vrouw ook,
We hebben onze Kona 3 weken geleden besteld met verwachte leverdatum September 2019.
Dit weekend mogen wij hem lenen van de dealer voor een uitgebreide testrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackerfire schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:38:
[...]

Cool! Waar heb je dat gelezen?
Zie deze link. Domestic = Korea, Export is rest of the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:58
Wat een papieren release is dit zeg...

Ik was laatst bij de Hyundai dealer om een proefrit te maken, ze merkten op dat ze nog nooit zo'n gekkenhuis als met de Kona hadden meegemaakt. De interesse is er overduidelijk, van zowel leasers als particulieren, blijkbaar is een beetje batterijen maken op schaal een heel moeilijk probleem. De dealer noemde levertijden waarbij je je achter de oren krabt en nog eens naar tesla.com suft om de model 3 nog eens goed te bekijken. Kan geen activistische aandeelhouder de Hyundai CEO eens op de fabrieksvloer laten slapen tot deze auto release wat minder op een farce lijkt???

Maar wel een fantastische auto in z'n eigen recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:15:
Daarnaast:

Er is een petitie gaande om de bluelink app in Europa te krijgen, de hardware zit gewoon in de auto!

Ondertekenen kan hierrrr.
Goed idee, ook maar even op Noorse forum gezet (https://elbilforum.no/forum/index.php?board=102.0)

[ Voor 5% gewijzigd door prettig op 13-10-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:22:
[...]

Zie deze link. Domestic = Korea, Export is rest of the world.
Bijgaand een visuele weergave tot nu toe.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5bYQTCm.png

Het zou mooi zijn als oktober tm december dezelfde cijfers als juni en september laten zien.

Iemand toegang tot de data bij Kia? Geen idee wat de Niro EV / e-Niro doet qua aantallen op het moment...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2018 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maak me toch een beetje zorgen over de App van de e-Niro. Op de Kia site staat dat de app nog “wordt ontwikkeld”, op het Noorse forum is de speculatie dat de eerste lichting (bij hen de First Edition - FE genoemd) GEEN app zal kunnen krijgen omdat het telematica systeem nog in ontwikkeling is (zelf even translaten want linkje werkt anders niet), en dit ook niet achteraf als update kan worden toegevoegd. In Noorwegen moeten de allereersten dus kiezen of ze meteen een gebrekkige auto willen of voor onbepaalde tijd willen wachten op de versie met app.

Zie ook https://translate.googleu...NnPm8cknfT5VrvWbaWjkVTVjg

Ik zou dan misschien wel wat langer willen wachten om dan wel een app te hebben.

Zijn ook al 6000 aanbetaalde reserveringen in Noorwegen, dat belooft wat voor de levertijd bij ons.. :/

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-10-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:31
Tijd voor een seperaat levertijden topic als ik dit zo lees. Iemand een idee wanneer Kia iets gaat doen ? Ik heb gereserveerd maar verder niets meer vernomen. Of moet ik mijn spambox uit gaan pluizen ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kdeboois schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:49:
Tijd voor een seperaat levertijden topic als ik dit zo lees. Iemand een idee wanneer Kia iets gaat doen ? Ik heb gereserveerd maar verder niets meer vernomen. Of moet ik mijn spambox uit gaan pluizen ?
Gewoon dit topic bijhouden ;)
CyBeRSPiN in "Hyundai Kona / Kia e-Niro"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdeboois schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:49:
Mijn ervaring bij de Kona was: bellen, bellen, bellen.
Niro bel ik maandelijks over, vooralsnog 29-12-2018 meegekregen...
Verwacht dat het eerder komt, in Noorwegen gaan ze namelijk ook al in december rijden, dus kan me niet voorstellen dat 'ie bij ons tegelijk of later komt. Noorwegen is 9 weken varen en NL 6 weken, dus misschien in november al Niro's in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:00:
[...]

Verwacht dat het eerder komt, in Noorwegen gaan ze namelijk ook al in december rijden, dus kan me niet voorstellen dat 'ie bij ons tegelijk of later komt. Noorwegen is 9 weken varen en NL 6 weken, dus misschien in november al Niro's in NL?
Jij hebt weer 50k richting importeur geschoven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Jij hebt weer 50k richting importeur geschoven? ;)
Jep, dealers weten toch 0,0 dus liefst de kortste lijnen hanteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:00:
[...]

Is dezelfde fabriek in Korea, beide komen van de dezelfde band....... en uitvoeringen per land ook niet bekend, dus ja wat moeten ze dan produceren !?
Ik verwacht dus ze beperkt leverbaar zijn en wachttijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@possimpible zou het ergens toch jammer vinden als jij hem eerder kan krijgen door met geld te smijten. Als simpele sterveling sta ik vanaf het eerste uur op de wachtlijst, ik hoop dat ze die eerlijk afwerken.. ;)
prettig schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Is dezelfde fabriek in Korea, beide komen van de dezelfde band....... en uitvoeringen per land ook niet bekend, dus ja wat moeten ze dan produceren !?
Ik verwacht dus ze beperkt leverbaar zijn en wachttijden.
Hoezo ‘dezelfde band’? Beide wagens hebben hun eigen productielijnen neem ik aan. Hooguit dat het accupakket bij 1 partij vandaan komt.. (wat overal gezegd wordt dat dat de bottleneck is, maar ik ook niets officieels over kan vinden)
Ik hoop dat ze de e-Niro productie al flink opgevoerd hebben en een buffer hebben opgebouwd. Jammer dat ze niet zo transparant als Hyundai zijn mbt productieaantallen (althans niet kunnen vinden na goed zoeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:43:
@possimpible zou het ergens toch jammer vinden als jij hem eerder kan krijgen door met geld te smijten. Als simpele sterveling sta ik vanaf het eerste uur op de wachtlijst, ik hoop dat ze die eerlijk afwerken.. ;)

[...]

Hoezo ‘dezelfde band’? Beide wagens hebben hun eigen productielijnen neem ik aan. Hooguit dat het accupakket bij 1 partij vandaan komt.. (wat overal gezegd wordt dat dat de bottleneck is, maar ik ook niets officieels over kan vinden)
Ik hoop dat ze de e-Niro productie al flink opgevoerd hebben en een buffer hebben opgebouwd. Jammer dat ze niet zo transparant als Hyundai zijn mbt productieaantallen (althans niet kunnen vinden na goed zoeken).
Begrijp ik, tegelijk begrijp jij ongetwijfeld dat ik het doe? Connecties open deuren, krijg verder geen korting ofzo, kwestie van paar extra demo’s die besteld zijn maar toch overbodig blijken en toevallig precies de kleur zijn die de mensen wilden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:41

3_s

Ivm app: zit er dan een sim in de Kona? Ik dacht van niet, hoe wil je die dan laten werken?

Maar ik kan lis zijn, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttttooooffff
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-03-2022
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:28:
Maak me toch een beetje zorgen over de App van de e-Niro. Op de Kia site staat dat de app nog “wordt ontwikkeld”, op het Noorse forum is de speculatie dat de eerste lichting (bij hen de First Edition - FE genoemd) GEEN app zal kunnen krijgen omdat het telematica systeem nog in ontwikkeling is (zelf even translaten want linkje werkt anders niet), en dit ook niet achteraf als update kan worden toegevoegd. In Noorwegen moeten de allereersten dus kiezen of ze meteen een gebrekkige auto willen of voor onbepaalde tijd willen wachten op de versie met app.

Zie ook https://translate.googleu...NnPm8cknfT5VrvWbaWjkVTVjg

Ik zou dan misschien wel wat langer willen wachten om dan wel een app te hebben.

Zijn ook al 6000 aanbetaalde reserveringen in Noorwegen, dat belooft wat voor de levertijd bij ons.. :/
In Korea werkt de app al, dat heeft Bjorn laten zien. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn om die hier ook te laten werken.

Ik zou in ieder geval ook gaan twijfelen als die app later komt, als maar duidelijk is wanneer dat wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Waarom vind je dat arrogant? Ze hoeven in deze situatie geen korting te geven om al hun voertuigen kwijt te kunnen. Lijkt mij een kwestie van vraag en aanbod en de daaruit komende prijzen. Voor dealers is dat een unicum, kunnen ze eindelijk normale marges verdienen op een auto.
@Verwijderd Ik heb mijn Kona nu een maand in bezit (blij mee! :-) ) en ik begreep juist iets heel anders van de dealer, nadat hij een fooi wilde geven voor mijn inruilauto. Hij zei dat ze 'fixed marges' krijgen van Hyundai en dat die niet zo hoog zijn. En dat ze om die reden ook weinig kunnen bieden voor de inruilwagen.
Ik snap het op zich ook wel: zowel Hyundai als de dealer hoeven geen enkele moeite voor de orders te doen, dus dat zo gek is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ttttooooffff schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 07:12:
[...]

In Korea werkt de app al, dat heeft Bjorn laten zien. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn om die hier ook te laten werken.

Ik zou in ieder geval ook gaan twijfelen als die app later komt, als maar duidelijk is wanneer dat wordt.
Dat zou je denken, maar dat zegt helaas niks.
In Korea en de US hebben ze het UVO systeem. Echter hier in NL hebben ze ‘Kia Connected Services’, wat helaas veel beperkter is (read only, eenrichting, geen commando’s richting auto), ze zijn er nog trots op ook dat dat maar een kant op werkt, “want veilig”.
Heeft vermoedelijk met o.a. lokale wet- en regelgeving te maken dat het hier anders werkt. Maar ja, als andere fabrikanten het kunnen..

De suggestie die nu in Noorwegen is gewekt is dat de eerste generatie (of iig de eerste 1000 “First Editions”, die mogelijk al op de boot zitten) niet de juiste apparatuur aan boord heeft voor werking in Europa. En dat zoiets ook niet achteraf nog gefixt kan worden met een software update.
Nu maar hopen dat die FE iets speciaals voor Noorwegen is en wij hier wel volwaardige e-Niro’s krijgen vanaf de eerste levering ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-10-2018 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
Morning Composer ligt sinds vanmorgen 4:40 voor de kade in Tilsbury (heeft 48 uur voor anker gelegen)..
Dus snel die auto's lossen en op naar Rotterdam zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guia schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:32:
Morning Composer ligt sinds vanmorgen 4:40 voor de kade in Tilsbury (heeft 48 uur voor anker gelegen)..
Dat is goed nieuws, wel vreemd, dacht dat 'ie op 14-10 binnen zou komen in NL? Die tussenstop was er dus later bijgekomen? Je zou denken dat RHD vehicles op een aparte boot zouden komen óf al bij vertrek staan ingepland als tussenstop...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guia
Tilbury stond bij vertrek al als tussenstop ingepland. Ze zijn daar ook de 12e aangekomen volgens planning, maar een schip ligt vaak een paar dagen op de rede te wachten. I.v.m. douane, beschikbare pilots enzo. Is dus afhankelijk van e betreffende "port control". Dit zal in Rotterdam waarschijnlijk ook weer het geval zijn.

Dus leveringen in oktober van deze boot, ik hoop het! Begin november lijkt mij realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ensing.peter
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-11-2024

ensing.peter

Peter

Guia schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:32:
Ik begin me toch een beetje zorgen te maken of mijn Kona wel in de Morning Composer zit.

Het vreemde is namelijk dat als je op (https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none) het volgende schip bekijkt welke is vertrokken van Ulsan (grand duke) met als bestemming Rotterdam aankomt op 27/10
Als je vervolgens de bestemming op Tilbury zet komt hij daar op 26/10
En hij gaat vervolgens door naar Bremerhaven waar hij aankomt op 29/10
Je ziet dus precies de vaarroute. Als je ditzelfde voor de Morning Composer doet kom ik niet verder dan Tilbury. Ik heb diverse andere havens proberen in te geven, maar komt nergens meer voor. Zodra hij vanuit Tilbury is vertrokken zie je in ieder geval de volgende bestemming, dus binnen 24 uur zullen we het wel weten.

Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
3_s schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:53:
Ivm app: zit er dan een sim in de Kona? Ik dacht van niet, hoe wil je die dan laten werken?

Maar ik kan lis zijn, hoor.
Al zit er een sim in, het is nog vrij complex om ervoor te zorgen dat dan bv binnen Europa gaat werken (zonder dikke roaming kosten). Als het modem voor de EU banden geschikt is zou een Esim of multi imsi sim kunnen, desnoods simswap bij een onderhoudsbeurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zit met een dilemma. Ik wil graag elektrisch gaan leasen (bij voorkeur in de Kona), maar mijn werkgever wil daar niet aan. Het staat op de planning, maar: pilots, laadpalen moeilijk, blabla. Dus Dat kon nog wel eens een paar jaar gaan duren. Nu gaat mijn V40 er eind van het jaar uit, of een optie om nog een jaar door te rijden voor 14% bijtelling. Maar ik kan ook nu een Ionic privé leasen voor 3 jaar (dat zou dan excl. elektra 100 euro goedkoper zijn dan mijn huidige auto) en dan kijken wat mijn werkgever heeft uitgedacht en hopelijk op dat moment een Kona, Niro, Tesla of iets wat de Duitsers bedacht hebben gaan leasen. Een Kona privé gaan leasen zie ik niet gebeuren dit jaar met wat ik hier lees over levertijden en een Niro lijkt me ook onwaarschijnlijk. Centen om er een te kopen heb ik ook niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Al zit er een sim in, het is nog vrij complex om ervoor te zorgen dat dan bv binnen Europa gaat werken (zonder dikke roaming kosten). Als het modem voor de EU banden geschikt is zou een Esim of multi imsi sim kunnen, desnoods simswap bij een onderhoudsbeurt :)
Als het allemaal op niets uitloopt met de SIM is er dan misschien controle over de auto te verkrijgen via de ODB2 poort en daar dan een dongle op aansluiten met wifi. Of doet deze poort niets als de auto niet ontgrendeld is via de draadloze sleutel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:44:
Ik zit met een dilemma. Ik wil graag elektrisch gaan leasen (bij voorkeur in de Kona), maar mijn werkgever wil daar niet aan. Het staat op de planning, maar: pilots, laadpalen moeilijk, blabla. Dus Dat kon nog wel eens een paar jaar gaan duren. Nu gaat mijn V40 er eind van het jaar uit, of een optie om nog een jaar door te rijden voor 14% bijtelling. Maar ik kan ook nu een Ionic privé leasen voor 3 jaar (dat zou dan excl. elektra 100 euro goedkoper zijn dan mijn huidige auto) en dan kijken wat mijn werkgever heeft uitgedacht en hopelijk op dat moment een Kona, Niro, Tesla of iets wat de Duitsers bedacht hebben gaan leasen. Een Kona privé gaan leasen zie ik niet gebeuren dit jaar met wat ik hier lees over levertijden en een Niro lijkt me ook onwaarschijnlijk. Centen om er een te kopen heb ik ook niet.
Je dilemma is dus EV private lease vs zakelijk een diesel of benzine auto? Ik zou lekker een auto van je baas blijven gebruiken, vraag of je mag shortleasen/ poolauto tot je een EV mag? Jammer dat het nog niet kan/ mag! Ioniq is beperkt qua range (weet niet of je daarmee uit de voeten kunt?) en de private lease tarieven zijn m.i. absurd hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
ensing.peter schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:53:
[...]
Ik begin me toch een beetje zorgen te maken of mijn Kona wel in de Morning Composer zit.

Het vreemde is namelijk dat als je op (https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none) het volgende schip bekijkt welke is vertrokken van Ulsan (grand duke) met als bestemming Rotterdam aankomt op 27/10
Als je vervolgens de bestemming op Tilbury zet komt hij daar op 26/10
En hij gaat vervolgens door naar Bremerhaven waar hij aankomt op 29/10
Je ziet dus precies de vaarroute. Als je ditzelfde voor de Morning Composer doet kom ik niet verder dan Tilbury. Ik heb diverse andere havens proberen in te geven, maar komt nergens meer voor. Zodra hij vanuit Tilbury is vertrokken zie je in ieder geval de volgende bestemming, dus binnen 24 uur zullen we het wel weten.
De mijne zou er ook op moeten zitten en de LM zegt dat ik deze maand kan rijden. Hopelijk krijgen ze gelijk maar ik durf er nog geen weddenschap op af te sluiten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

Je dilemma is dus EV private lease vs zakelijk een diesel of benzine auto?
Wanneer werkgever niet wil meewerken, deze gewoon inruilen voor een andere ;) . Tenslotte genoeg werk tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Glawen schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Wanneer werkgever niet wil meewerken, deze gewoon inruilen voor een andere. Genoeg werk tegenwoordig.
Haha, can’t change the car? Change the employer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

Haha, can’t change the car? Change the employer! :+
Is ook een idee. Woon-werk is 30 Km, dus 60 Km per dag, dus dat zou met een Ionic makkelijk kunnen. Privé lease echt zo duur? Als ik zie wat ik voor de V40 betaal vind ik het wel meevallen eigenlijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Private lease van een Ioniq electric blijkt voor ons goedkoper dan ford options Fiesta! Ja, de fiesta is in aankoop veel goedkoper, maar in TCO niet. Je haalt het terug in onderhoud en brandstof/elektra kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dave Mol
Nadat we dit weekend de Kona uitvoerig hebben mogen testen van de dealer,wilde ik even android auto testen in de Kona.Wat is dit geweldig zeg je kan gewoon alle functies bedienen met OK google en in het nederlands. Ik heb bijvoorbeeld gevraagd wat het weer was vandaag en om te navigeren naar een adres en in beide gevallen starte meteen na mijn voicecommando het antwoord. ook het voicegestuurd iemand bellen en een nummer opstarten werkt feilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Mijn leverweek is van 41 naar 45 gegaan recent...dus nu weer aftellen...

Heb mooi van de extra tijd gebruik gemaakt om als extra optie de hankook banden en andere velgen te nemen.

Het “lawaai” van de standaard banden is zo’n beetje het enige negatieve in de reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Laatst online: 31-03 16:00
Mijn levertermijn is wederom verschoven….was aug 2018, toen nov 2018, vervolgens april 2019...en nu juli 2019.....neemt Tesla achtige properties aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
Glasbakkie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:32:
Mijn levertermijn is wederom verschoven….was aug 2018, toen nov 2018, vervolgens april 2019...en nu juli 2019.....neemt Tesla achtige properties aan
Is dit via de LM of via de dealer.
Ik hoorde vanmorgen van de dealer in Breda dat de LM levertijden doorgeven die gewoon niet kloppen om maar klanten binnen te halen. Vervolgens verzetten ze telkens de leverdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 13:39
Dave Mol schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Is dit via de LM of via de dealer.
Ik hoorde vanmorgen van de dealer in Breda dat de LM levertijden doorgeven die gewoon niet kloppen om maar klanten binnen te halen. Vervolgens verzetten ze telkens de leverdatum.
Dat is een snelle manier om blijvend klanten kwijt te raken. Mochten zulke praktijken voorkomen is dat een apart topic waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Welke LM was dat? Bij mij vertelde de dealer dat levering waarschijnlijk wel wat eerder zou zijn, maar dat de LM reserve had ingebouwd (Arval).

[ Voor 78% gewijzigd door daemonix op 15-10-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:57:
Welke LM was dat? Bij mij vertelde de dealer dat levering waarschijnlijk wel wat eerder zou zijn, maar dat de LM reserve had ingebouwd (Arval).
Klopt wij zitten ook bij Arval, deze geven pas een datum als zij een terugkoppeling van dealer hebben gehad.
3 weken geleden navraag gedaan en de levertijd april 2019 staat nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hier leaseplan...

In juni besteld (dark knight) en week 41 is twee weken geleden bijgesteld naar week 45...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:29

Snow_King

Konijn is stoer!

Een vriend van mij werkt bij een Kia dealer, vroeg hem naar de Niro.

Hij zei: 2018: 1500, 2019: 2500

Dat is het aantal auto's wat er nu naar NL zou komen, bij elkaar dus 4.000 auto's. Ik denk dat die allemaal wel eens heel snel verkocht kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Best kans dat die allemaal reeds gereserveerd zijn. Op 24 juli is de wachtlijst geopend (voor inschrijvers op de nieuwsbrief, 26 juli voor iedereen). Op 27 juli waren er naar verluid al ruim 500 reserveringen. Daarna zijn er nog velen bijgekomen. Die reserveringen zijn vrijblijvend, maar verwacht wel dat het gros door serieuze klanten gemaakt zijn.
Maar 1500 nog dit jaar zou heel mooi zijn, 10x meer dan het aantal Kona’s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Halen die Niro’s de Kona’s links of rechts in op de fabricageband?

Is toch allemaal dezelfde fabriek en dezelfde bron (accuu) schaarste?

Een batch van de een, dan weer van de ander.
Zou mij sterk verbazen dat het ene model heel veel en het andere model heel weinig leverproblemen gaat kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
boefje79 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:29:
Halen die Niro’s de Kona’s links of rechts in op de fabricageband?

Is toch allemaal dezelfde fabriek en dezelfde bron (accuu) schaarste?

Een batch van de een, dan weer van de ander.
Zou mij sterk verbazen dat het ene model heel veel en het andere model heel weinig leverproblemen gaat kennen...
Is gewoon marketing praat en/of dealers die het verkeerd begrepen hebben. Uiteindelijk moet de eerste Niro nog arriveren in Nederland en de rest van de Kona's geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Is een concern, kopen in voor alle merken en kona/niro delen nogal wat onderdelen.

Dus ga maar uit van vertraging of ze moeten heel snel opschalen, maar ja hoe ?

http://europe.autonews.co...-boost-from-norway-demand

Despite the relative success of the Kona, Hyundai does not make a profit on EVs, as is the case for most of its competitors. We make money in Europe, but as all other manufacturers, we have the challenge that we make money on EVs, Schmid said. "The scale is not there."
--> dus waarom meer produceren en wij (Europe) betalen meer dan elders.

Lee hinted at a possible solution to the scale problem: Hyundai's plan to introduce a platform for EVs. "As the volume of each EV is relatively small, by concentrating them on one platform, we might hope to make some money," he said.
--> geen ev platform, huidige kona en niro zijn een "niche" product en blijven dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

Bah, heb via we website van Kia gereserveerd voor de e-Niro, maar als deze verhalen met de Kona straks ook voor de e-Niro opgaan, dan ga ik liever voor wat anders. Sowieso is de i3 met de nieuwe accu een goede optie en ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe DS3. Beiden hebben voor mij ook een goede range en het interieur van beiden vind ik ook een stuk beter dan de Kona en de e-Niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Succes met onder de 50k blijven dan. Alles wat op een Kona of Ioniq Premium standaard is, is extra bij BMW...
Als ik een i3 bij elkaar klik zoals ik hem wil hebben dan is hij 54k euro. Dat is 8k euro duurder dan een Kona in de door mij gewenste uitvoering, waarbij ik een i3 een design technisch misbaksel vind, maar dat is persoonlijk. ;) Hij komt ook niet in de buurt van de Kona voor wat betreft bereik, wel vergelijkbaar met de Ioniq.

Ook BMW doet geen uitspraken over levertijden...

Voor wat betreft DS (even gezocht): de hybride verschijnt in de herfst van 2019. Er is geen aankondiging van een volledig elektrische auto voor komend jaar.

Voor mijn gevoel lopen Tesla (als eerste) en Hyundai/Kia stevig voorop met betrekking tot prijs en bereik. De Franse en Duitse concurrentie komt pas in 2020 of later. Tesla levert de model 3 nog niet in Europa, maar er worden nu wel significante productie aantallen per week gehaald (>5000/week).

[ Voor 94% gewijzigd door daemonix op 15-10-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
daemonix schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:43:
Succes met onder de 50k blijven dan. Alles wat op een Kona of Ioniq Premium standaard is, is extra bij BMW...
Als ik een i3 bij elkaar klik zoals ik hem wil hebben dan is hij 54k euro. Dat is 8k euro duurder dan een Kona in de door mij gewenste uitvoering, waarbij ik een i3 een design technisch misbaksel vind, maar dat is persoonlijk. ;) Hij komt ook niet in de buurt van de Kona voor wat betreft bereik, wel vergelijkbaar met de Ioniq.

Ook BMW doet geen uitspraken over levertijden...
Design is smaak bij de i3. Maar is nog steeds verdomd goed en erg goed afgewerkt.
Echter die accu.... gewoon een misser, ruim 50K en dan ongeveer 38kwh netto (kan veel meer in). BMW heeft niet meer de focus op de i3, die loopt gewoon uit. Productie zal denk ik stoppen zodra de nieuwe bmw ev's uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Ik denk dat je wel kan concluderen dat (een deel van de) vroege bestellers een oor zijn aangenaaid door Hyundai en dat de productieplekken lekker over de wereld zijn verstrooid zodat er overal de indruk van leveringen kan worden gewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

daemonix schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:43:

Voor wat betreft DS (even gezocht): de hybride verschijnt in de herfst van 2019. Er is geen aankondiging van een volledig elektrische auto voor komend jaar.
https://ev-database.nl/auto/1148/DS-3-Crossback-E-Tense
Volledig elektrisch en 2019

En staar je niet blind op die 50K, 4% over 50K en 22% over 4K is nog steeds prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Electrons schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:17:
[...]

Ik denk dat je wel kan concluderen dat (een deel van de) vroege bestellers een oor zijn aangenaaid door Hyundai en dat de productieplekken lekker over de wereld zijn verstrooid zodat er overal de indruk van leveringen kan worden gewekt.
Helaas wel, maar ach... wat doe je eraan >:) besteld op het launch evenement in de hangar, speciaal voor afgereisd 2 uur en krijg 'm nu (geschat) juni 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
[quote]PeaceNlove schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:00:
[...]

https://ev-database.nl/auto/1148/DS-3-Crossback-E-Tense
Volledig elektrisch en 2019
[quote]

Eerst zien, dan in massa geproduceerd, en dan pas geloven.

Noch de Duitsers, noch de Fransen hebben belang bij het snel uitbrengen van elektrische modellen (er loopt niet voor niets in Duitsland een onderzoek naar verboden afspraken over het niet uitbrengen van elektrische auto's), ze willen eerst de diesels nog verder uitmelken. Vooral in Frankrijk.

Erg imponerend zijn de specs ook niet, vergeleken met Hyundai.
En staar je niet blind op die 50K, 4% over 50K en 22% over 4K is nog steeds prima te doen.
Vergeet niet dat die maar liefst bijna 20.000 euro duurder is dan een in range vergelijkbare auto (de Ioniq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volodos schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:08:
[...]

@Verwijderd Ik heb mijn Kona nu een maand in bezit (blij mee! :-) ) en ik begreep juist iets heel anders van de dealer, nadat hij een fooi wilde geven voor mijn inruilauto. Hij zei dat ze 'fixed marges' krijgen van Hyundai en dat die niet zo hoog zijn. En dat ze om die reden ook weinig kunnen bieden voor de inruilwagen.
Ik snap het op zich ook wel: zowel Hyundai als de dealer hoeven geen enkele moeite voor de orders te doen, dus dat zo gek is dat nou ook weer niet.
Dat zou ook nog kunnen ja. Waar het geld heen gaat weet ik niet, maar de hoge vraag en het beperkte aanbod zorgt er uiteindelijk voor dat de prijs hoog blijft. Ben je zaterdag 24 november aanwezig bij de Hyundai Electric meet-up in Meerkerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat fooi geven is relatief. Wij krijgen een uitstekende prijs voor onze auto's (2x benzine ford fiesta) . Het zal meer te maken hebben met het al dan niet goed in de markt liggen van de inruil. Deze 2 auto's kunnen met de standaard marge weer in de markt worden gezet en verkocht. Win-win (-win)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 08:38
Snow_King schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:12:
[...]

Een vriend van mij werkt bij een Kia dealer, vroeg hem naar de Niro.

Hij zei: 2018: 1500, 2019: 2500

Dat is het aantal auto's wat er nu naar NL zou komen, bij elkaar dus 4.000 auto's. Ik denk dat die allemaal wel eens heel snel verkocht kunnen zijn.
Had die vriend niet nog meer informatie? Op de Noorse site van Kia is de informatie ondertussen wel weer bijwerkt tot en met zelfs welke opties erop zitten en welke niet (App dus duidelijk als niet in de First Edition).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rlp.jaspers schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:16:
[...]

Had die vriend niet nog meer informatie? Op de Noorse site van Kia is de informatie ondertussen wel weer bijwerkt tot en met zelfs welke opties erop zitten en welke niet (App dus duidelijk als niet in de First Edition).
Ik kan je toezeggen dat er in 2018 geen 1.500 e-Niro's in NL komen.
Als het er 300 zijn, zijn het er veel, ik verwacht eerder 150 (iig 1 boot confirmed, daar staat de mijne op).
'mijn' boot vertrekt half november, als er voor die tijd al boten waren, was dit al bekend (is het nog niet) dus lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

Als het er 300 zijn, zijn het er veel, ik verwacht eerder 150 (iig 1 boot confirmed, daar staat de mijne op).
'mijn' boot vertrekt half november, als er voor die tijd al boten waren, was dit al bekend (is het nog niet) dus lijkt me sterk.
Als het er slechts 150 zijn, dan moeten geïnteresseerden er snel bij zijn. Mijn huidige
lease-contract (via werkgever) loopt per 31-12 af en ik wil graag een e-Niro. Via onze leasemaatschappij (Athlon) kan helaas nog geen pre-order plaatsen (prijzen zijn nog niet bekend). Volg dit topic met veel interesse om up-to-date te blijven én z.s.m. met Athlon te kunnen bellen zodra de officiële NL-prijzen bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
@krn176 Ben bang dat je er dan beetje te laat bij bent. Sinds 24 juli was het mogelijk om te reserveren; als je dat nu nog niet hebt gedaan dan denk ik dat er een veelvoud van die 150 voor je staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

..en wat nog meer weet jij? >:) Blijkbaar heb je (of althans beweer je) veel informatie te hebben over leveringen etc. Zijn dit alleen demo auto's of vallen hier ook de eerste reserveringen onder?

Ben overigens wel blij dat ik twee tellen nadat ik kon reserveren heb gereserveerd...jammer dat je niet de plek op de lijst kunt opvragen, maar ga er vanuit dat dat redelijk top of the list zal zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

rlp.jaspers schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:28:
[...]

Ben overigens wel blij dat ik twee tellen nadat ik kon reserveren heb gereserveerd...jammer dat je niet de plek op de lijst kunt opvragen, maar ga er vanuit dat dat redelijk top of the list zal zijn :*)
Same here, maar tenzij je dus nog meer voordringende figuren hebt die via connecties rechtstreeks en buiten de lijst om bij de importeur inkopen ;)
@possimpible heb jij dan ook een 'First Edition' zoals die in Noorwegen wordt voorgesteld (en dus geen app)?

Ik vind de informatievoorziening vanuit Kia NL echt te beperkt, Kia Noorwegen is daar veel beter in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Same here, maar tenzij je dus nog meer voordringende figuren hebt die via connecties rechtstreeks en buiten de lijst om bij de importeur inkopen ;)
Haha, so true _/-\o_

en zoals je zegt Kia NL is zeker niet scheutig met informatie, volgens mij is de enige aanpassing aan de NL-site de naam van Niro EV naar e-Niro geweest. In Noorwegen staat er zelfs nog bij wanneer de pagina is geupdatet en is er veel meer info te vinden. Nou is mijn Noors niet zo heel goed, maar Google Translate does the trick enough.

Hoeveel moeite kost het om geïnteressseerden op de hoogte te houden... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
In Noorwegen krijg je gewoon een reserverings NUMMER (maar dat is schijnbaar heel erg moeilijk in NL.... ).
Omgezet in evt. order NUMMER.

Dan zodra je order geproduceerd GAAT wordt krijg je het chassisnummer (VIN) dus VOORDAT die de boot opgaat.
En allemaal OPENBAAR, dus je ziet gelijk waar je in de rij staat (overigens daar nu ook vertragingen).

Dat is transparant en klantvriendelijk, hier zijn het een stelletje rommelaars.

[ Voor 22% gewijzigd door prettig op 16-10-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nog even via de chat een tevergeefse poging gedaan om meer info te krijgen, maar ze houden zich strak aan het script: "eind 2018" staan de eerste modellen bij de dealers, en "dan" worden de prijzen bekend. Over je plaats op de reserveringslijst worden geen uitspraken gedaan (wat ik snap als je daar niet eerlijk mee om gaat).
Right.. Dus eer onze bestelling definitief gemaakt kunnen worden zitten we al begin 2019 en dan zal levering wel richting zomer worden....

Misschien clausule op laten nemen dat als de Model 3 eerder geleverd kan worden het contract kan worden ontbonden.. ;)

Noorwegen (en Zweden, Finland) zijn dan wel weer toonbeelden van supertransparante landen.
Zie ook https://www.bbc.com/news/magazine-40669239, alle inkomens van burgers zijn openbaar.
Dan is een wachtlijstnummer voor een auto natuurlijk peanuts ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-10-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

prettig schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:57:
In Noorwegen krijg je gewoon een reserverings NUMMER (maar dat is schijnbaar heel erg moeilijk in NL.... ).
Omgezet in evt. order NUMMER.

Dan zodra je order geproduceerd GAAT wordt krijg je het chassisnummer (VIN) dus VOORDAT die de boot opgaat.
En allemaal OPENBAAR, dus je ziet gelijk waar je in de rij staat (overigens daar nu ook vertragingen).

Dat is transparant en klantvriendelijk, hier zijn het een stelletje rommelaars.
Blijven autoverkopers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:00:
Nog even via de chat een tevergeefse poging gedaan om meer info te krijgen, maar ze houden zich strak aan het script: "eind 2018" staan de eerste modellen bij de dealers, en "dan" worden de prijzen bekend. Over je plaats op de reserveringslijst worden geen uitspraken gedaan (wat ik snap als je daar niet eerlijk mee om gaat).
Right.. Dus eer onze bestelling definitief gemaakt kunnen worden zitten we al begin 2019 en dan zal levering wel richting zomer worden....

Misschien clausule op laten nemen dat als de Model 3 eerder geleverd kan worden het contract kan worden ontbonden.. ;)
Boeteclausule voor elke maand later zou beter zijn.
Ontbinden kun je zelf altijd (als ze zich niet aan de afspraken houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:00:

Op zich bijzonder aangezien er in 'hun' mail van 18 september letterlijk staat dat ze in oktober verwachten meer informatie te kunnen geven 8)7
Wij verwachten in oktober meer informatie te kunnen delen. We houden je op de hoogte.
..en op de site aangeven dat de eerste auto's eind 2018 worden verwacht. Tja als dat alleen demo (of via de achterdeur verkregen) auto's zijn |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

@possimpible heb jij dan ook een 'First Edition' zoals die in Noorwegen wordt voorgesteld (en dus geen app)?

Ik vind de informatievoorziening vanuit Kia NL echt te beperkt, Kia Noorwegen is daar veel beter in..
First Edition label hebben ze in NL niet, maar zal wel vergelijkbare uitvoering zijn.
rlp.jaspers schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:28:
[...]

..en wat nog meer weet jij? >:) Blijkbaar heb je (of althans beweer je) veel informatie te hebben over leveringen etc. Zijn dit alleen demo auto's of vallen hier ook de eerste reserveringen onder?

Weinig, alleen dat ik hem 29-12-2018 op naam heb en dat 'ie voor de deur wordt afgeleverd inclusief een goede fles wijn. Ik heb hem besteld toen hij in Las Vegas was aangekondigd (april 2018). Heb hem in juni 2018 tegelijk met de Kona betaald (100.000 euro). Heb voor de Kona kort daarop een factuurtje gekregen en het verschil teruggestort gekregen, voor de Niro moet dat nog gebeuren (prijzen nnb). Verwachting is dat hij op 49.500 uit gaat komen + of - wat euro's. Kona was 47.700 dus valt me alles mee qua prijsverschil (t.o.v. het ruimteverschil!).

Edit: wellicht leuk om te weten: mijn inkooptruc is: rechtstreeks met de importeur contact, ze hebben X demo auto's nodig en bestellen er X+1 (of nog meer, weet niet wie dit nog meer doet/ doen). Bij aankomst wordt hij op naam gezet en voor de deur afgeleverd. Geen dealer, geen gezeik, geen gekut met matten en weet ik wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2018 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guia
Morning Composer is onderweg naar Rotterdam :)
Heeft toch nog 4 dagen geduurd in Engeland.

https://www.marinetraffic...ome/shipid:463978/zoom:14

Aankomst morgen (afhankelijk van Port Control)
Ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guia schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:19:

Staat die van jou daar op? Ik ga voor je duimen.
4 dagen is niet gek, weekend zal er weinig gebeurd zijn of werken ze daar 24/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boompje78
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-11-2022
De morning composer heeft voor vannacht 17 oktober om01:00 de loods besteld aan de Maas Centre boei. Die zal dan rond 03:30 voor de kant liggen in de Brittaniehaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Laatst online: 22:37
krn176 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Als het er slechts 150 zijn, dan moeten geïnteresseerden er snel bij zijn. Mijn huidige
lease-contract (via werkgever) loopt per 31-12 af en ik wil graag een e-Niro. Via onze leasemaatschappij (Athlon) kan helaas nog geen pre-order plaatsen (prijzen zijn nog niet bekend). Volg dit topic met veel interesse om up-to-date te blijven én z.s.m. met Athlon te kunnen bellen zodra de officiële NL-prijzen bekend zijn.
Weet je of de Kona via Athlon wel snel geleverd kan worden? Die staan op de site als Athlon edition, wat zou betekenen dat ze snel leverbaar zijn. Of zou het dan ook vrolijk een half jaar duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marko72 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:47:
[...]

Weet je of de Kona via Athlon wel snel geleverd kan worden? Die staan op de site als Athlon edition, wat zou betekenen dat ze snel leverbaar zijn. Of zou het dan ook vrolijk een half jaar duren?
Eerder 14 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Marko72 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:47:
[...]

Mijn Kona gaat via Athlon. Gereserveerd begin dit jaar, levering vooruitzichtelijk januari. Trek je conclusies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:41:
[...]

Staat die van jou daar op? Ik ga voor je duimen.
4 dagen is niet gek, weekend zal er weinig gebeurd zijn of werken ze daar 24/7?
Als het goed is wel, blijft een beetje vaag maar levering staat nog voor oktober dus dan zal dat wel moeten.
kv83 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:01:
[...]

Mijn Kona gaat via Athlon. Gereserveerd begin dit jaar, levering vooruitzichtelijk januari. Trek je conclusies :P
Hoeft toch niet als de lease lm een grote voorraad heeft besteld? Ik begreep van mijn lm dat er 10% van de totaal bestelling met de eerste levering mee zou komen en weer 10% bij de tweede. Dus die andere 80% zit dan nog in de pipeline. En dat was voordat er klanten besteld hadden bij de lm. Maar goed, is misschien ook wel verkoop praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
kv83 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:01:
[...]

Die van mij ook als het goed is. Maandje geleden besteld, verwachte levering q2. Ik zal de wagenpark beheerder nog eens wat details vragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Guia schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:19:
Goed nieuws Guia! De mijne zou erop moeten staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Lieve mensen, alweer 3000 km met de Kona gereden, elke keer weer een feest.
Maar ik heb wel een probleem met de subwoofer: die heb ik inmiddels op de laagste stand gezet bij de equalizers (-9), maar dan nog dreunt de bas veel te veel in de auto, echt onprettig. Iemand tips hoe dit aan te passen?
Het is wel zo dat de kofferbak leeg is, misschien maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Bedoel je in het algemeen of specifiek op de voorbanken of achterbanken? Ik draai vrij hard muziek, ook wel met de sub op -4 ofzo en dat is op de voorstoelen nog wel prima maar achterin schijn je echt onprettig weg te trillen, dat herken ik dus. Mijn kofferbak is ook altijd leeg. Lijkt me niet normaal dat je voorin last hebt met sub op -9 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Volodos @Appeltaart vreemd, misschien dat er iets niet in klopt? Hier 0,0 last van. Zit hij wel goed vast enzo? Wat voor muziek staat er op? Ik heb meestal q-music op of draai via spotify enigszins rustige muziek (geen keiharde rock ofzo) en moet zeggen dat ik qua instellingen alleen de balans wat verder naar achteren in de auto heb gezet en het erg prettig vind. Nog niet achter in de auto gezeten, als we met 4 mensen rijden staat de muziek altijd uit omdat we zitten te ouwehoeren, zal het van het weekend eens testen en vragen wat ze er van vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 06:40:
@Volodos @Appeltaart vreemd, misschien dat er iets niet in klopt? Hier 0,0 last van. Zit hij wel goed vast enzo? Wat voor muziek staat er op? Ik heb meestal q-music op of draai via spotify enigszins rustige muziek (geen keiharde rock ofzo) en moet zeggen dat ik qua instellingen alleen de balans wat verder naar achteren in de auto heb gezet en het erg prettig vind. Nog niet achter in de auto gezeten, als we met 4 mensen rijden staat de muziek altijd uit omdat we zitten te ouwehoeren, zal het van het weekend eens testen en vragen wat ze er van vinden!
@possimpible @Appeltaart Geen idee, het is echt een doffe dreun, je zou verwachten dat bij -9 de bas eigenlijk is uitgeschakeld maar dan nog hoor ik echt veel te veel bas.
Ik luister ook vaak gewoon naar de radio of naar klassiek. Bij klassiek is het goed te doen maar bij normale popmuziek trillen sommige bastonen door de cabine, echt veel te veel. Ik kan volgens mij ook niet meer doen dan de stand op -9 zetten toch?
Ik zit vrijwel altijd alleen in de auto, dus op de achterbank zal het dan waarschijnlijk nóg erger zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ensing.peter

ensing.peter

Peter

Ik heb zelf een audio set waarbij ik andersom moet denken.
Bij mij zal in dit geval -9 juist het maximale zijn. Probeer het andere uiterste eens, set hem op 0...
Volodos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

@possimpible @Appeltaart Geen idee, het is echt een doffe dreun, je zou verwachten dat bij -9 de bas eigenlijk is uitgeschakeld maar dan nog hoor ik echt veel te veel bas.
Ik luister ook vaak gewoon naar de radio of naar klassiek. Bij klassiek is het goed te doen maar bij normale popmuziek trillen sommige bastonen door de cabine, echt veel te veel. Ik kan volgens mij ook niet meer doen dan de stand op -9 zetten toch?
Ik zit vrijwel altijd alleen in de auto, dus op de achterbank zal het dan waarschijnlijk nóg erger zijn ;-)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
ensing.peter schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:34:
Ik heb zelf een audio set waarbij ik andersom moet denken.
Bij mij zal in dit geval -9 juist het maximale zijn. Probeer het andere uiterste eens, set hem op 0...

[...]
@ensing.peter Ik heb hem zojuist even op 0 en op +9 gezet en dan is het helemaal niet meer te doen, de bas neemt dan exponentieel toe. Bij -9 zijn het vooral sommige bastonen die heel erg doordringen, niet allemaal maar wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Volodos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

@ensing.peter Ik heb hem zojuist even op 0 en op +9 gezet en dan is het helemaal niet meer te doen, de bas neemt dan exponentieel toe. Bij -9 zijn het vooral sommige bastonen die heel erg doordringen, niet allemaal maar wel veel.
Lijkt me dat de versterker al fabrieksaf op een soort van Bass BOOST staat of te hoog staat afgesteld. (als dit al kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ensing.peter

ensing.peter

Peter

Jammer. Ik zou het graag voor je testen, maar mijn Kona staat (hopelijk) nu aan wal in Rotterdam ;-)
Volodos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
NL_Scratch schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Lijkt me dat de versterker al fabrieksaf op een soort van Bass BOOST staat of te hoog staat afgesteld. (als dit al kan)
@NL_Scratch Grappig, dat dacht ik ook al. Inderdaad een soort van BOOST die aanstaat. @possimpible en @Appeltaart willen jullie iets voor me testen? Als jullie de woofer op -9 zetten, is de bas dan helemaal verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
Dit kan nooit goed zijn, ik heb zelf jaren bij een Audioinbouwstation gewerkt en afgelopen weekend de audio van de Kona uitvoerig getest.
Als de bas op 0 stond was hij perfect in balans.
Werken wel alle speakers bij jou want als de middentoners niks doen kan je ook dat effect hebben.ik vond eerlijk gezegd het geluid wel goed maar niet subliem zoals in onze Ford focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Dave Mol schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:35:
Dit kan nooit goed zijn, ik heb zelf jaren bij een Audioinbouwstation gewerkt en afgelopen weekend de audio van de Kona uitvoerig getest.
Als de bas op 0 stond was hij perfect in balans.
Werken wel alle speakers bij jou want als de middentoners niks doen kan je ook dat effect hebben.ik vond eerlijk gezegd het geluid wel goed maar niet subliem zoals in onze Ford focus
@Dave Mol Dank voor je reactie! Ik ga vanmiddag alles testen (ook de middentoners).
Zo'n subwoofer van Krell is toch gewoon plug-and-play? Of kan het toch zijn dat er stekkertjes niet zijn aangesloten? Heb je 'test'-tips? Ben ook wel bang dat een dealer hier te weinig verstand van heeft en dat je dan de 'we hebben er naar gekeken maar we konden niets bijzonders vinden'-reactie krijgt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Volodos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:30:
[...]

@NL_Scratch Grappig, dat dacht ik ook al. Inderdaad een soort van BOOST die aanstaat. @possimpible en @Appeltaart willen jullie iets voor me testen? Als jullie de woofer op -9 zetten, is de bas dan helemaal verdwenen?
-10 Is nul bas inderdaad. Ik heb hem trouwens op +4 ipv -4 en is zeer redelijk (ben geen audiofiel).

Trouwens, in ander nieuws:
Storing van mijn bijrijders airbag is blijkbaar kapotte airbag computer unit (?), moet vervangen worden dus ik wacht op een belletje dat de onderdelen binnen zijn. Hoop dat het verder allemaal meevalt :D .

[ Voor 20% gewijzigd door Appeltaart op 17-10-2018 12:01 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.