Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 08:36
prettig schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:44:
Kona Electric levertijd:
Begint op een Tesla Model 3 verhaal te lijken met een groot verschil, Tesla ligt onder een vergrootglas en elke misstap (verkeerde uitspraak is al genoeg) haalt de voorpagina's wereldwijd.

Hyundai kan lekker aanrommelen en niemand die daar iets van zegt 8)7
Zijn er uberhaupt al Tesla Model 3's uitgeleverd in Europa, nee dus. Wat dat betreft dus totaal niet te vergelijken. Hyundai heeft de eerste auto's al uitgeleverd en zit nu gewoon met een capaciteitsprobleem. Hadden ze dat beter kunnen oplossen ja. Kan de communicatie beter jazeker, maar dit is voor het grootste gedeelte afhankelijk van de Dealer.

Als je een goede dealer hebt dan kan deze gewoon de status inzien en zelf ook de VIN opvragen bij Hyundai. Dan kun je inderdaad ook zelf de boot volgen en heb je een veel beter beeld. Zoals ik eerder al aangehaald had is 2-3 maanden vertraging geheel normaal gezien de variabelen in de supply chain.

Ik zou iedereen hier aanraden direct in contact te treden met de dealer, niet de LM en een constructief gesprek hierover te voeren. Grote kans dat je dan veel verder komt. Het is te makkelijk om het gewoon maar weer af te schuiven om incompetentie.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:28
Davidshadow13 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:22:
[...]

Zijn er uberhaupt al Tesla Model 3's uitgeleverd in Europa, nee dus. Wat dat betreft dus totaal niet te vergelijken. Hyundai heeft de eerste auto's al uitgeleverd en zit nu gewoon met een capaciteitsprobleem. Hadden ze dat beter kunnen oplossen ja. Kan de communicatie beter jazeker, maar dit is voor het grootste gedeelte afhankelijk van de Dealer.

Als je een goede dealer hebt dan kan deze gewoon de status inzien en zelf ook de VIN opvragen bij Hyundai. Dan kun je inderdaad ook zelf de boot volgen en heb je een veel beter beeld. Zoals ik eerder al aangehaald had is 2-3 maanden vertraging geheel normaal gezien de variabelen in de supply chain.

Ik zou iedereen hier aanraden direct in contact te treden met de dealer, niet de LM en een constructief gesprek hierover te voeren. Grote kans dat je dan veel verder komt. Het is te makkelijk om het gewoon maar weer af te schuiven om incompetentie.
Door de Hyundai Kona levertijd ben ik juist weer naar een Tesla Model 3 gaan kijken.

Nog wel voor de zekerheid een Kia e-Niro reservering gedaan, maar het lijkt er op dat de Tesla Model 3 eerder in grote aantallen op het Europeese continent aan gaat komen dan de Kona.

Het is allemaal even afwachten natuurlijk maar ik zet mijn zinnen nu op de Tesla. Mocht dat mis gaan dan is daar altijd nog de e-Niro reservering. De Kona valt af wegens ruimte gebrek achterin.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

kdeboois schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:58:
[...]
Het is allemaal even afwachten natuurlijk maar ik zet mijn zinnen nu op de Tesla. Mocht dat mis gaan dan is daar altijd nog de e-Niro reservering. De Kona valt af wegens ruimte gebrek achterin.
Is de Model 3 wel zo ruim dan? De kofferbak is erg onhandig in elk geval door de beperkte opening (de achterruit klapt niet mee omhoog).

Maar ja, als ik nog net wat meer tijd had dan had ik waarschijnlijk ook liever de Model 3 boven de Niro: 3-fase laden, geweldige app (remote control van kachel/airco), over-the-air updates, futuristische auto (leeg dashboard).
Al vraag ik me af of de Model 3 niet uiteindelijk te duur gaat worden als je alle leuke opties gaat selecteren (LR, Autopilot, een andere kleur dan zwart, etc). Je gaat zo naar 60k+ denk ik, en dan begint 22% bijtelling over de 50k er in te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

zerocool82

Ignorance causes chaos

[...]

Door de Hyundai Kona levertijd ben ik juist weer naar een Tesla Model 3 gaan kijken.

Nog wel voor de zekerheid een Kia e-Niro reservering gedaan, maar het lijkt er op dat de Tesla Model 3 eerder in grote aantallen op het Europeese continent aan gaat komen dan de Kona.

Ik mag hopen dat de e-Niro eerder geleverd gaat worden dan de Tesla Model 3. Iemand die in maart 2016 de Model 3 heeft gereserveerd, zal deze op z'n vroegst begin 2019 ontvangen. Als je nu nog je bestelling / reservering moet plaatsen voor een Model 3, dan zal de levering aanzienlijk later zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Is de Model 3 wel zo ruim dan? De kofferbak is erg onhandig in elk geval door de beperkte opening (de achterruit klapt niet mee omhoog).

Maar ja, als ik nog net wat meer tijd had dan had ik waarschijnlijk ook liever de Model 3 boven de Niro: 3-fase laden, geweldige app (remote control van kachel/airco), over-the-air updates, futuristische auto (leeg dashboard).
Al vraag ik me af of de Model 3 niet uiteindelijk te duur gaat worden als je alle leuke opties gaat selecteren (LR, Autopilot, een andere kleur dan zwart, etc). Je gaat zo naar 60k+ denk ik, en dan begint 22% bijtelling over de 50k er in te hakken.
Ruimte achterin de Model 3 is veel beter dan in de Kona.

In de Model 3 kon ik met mijn 1.82 prima achter mijzelf zitten. In de Kona zitten mijn knieen tegen de voorstoel aan.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
[...]

Geen idee nog om eerlijk te zijn. De ruimte waar ik op doel is de ruimte die nodig is om met 4 volwassenen in de auto te zitten en voldoende comfort te hebben voor een lange rit. Daar is in de Kona geen sprake van. De Model 3 heb ik in het echt nog niet gezien, maar YouTube staat er vol mee en ik hoor niemand klagen over de ruimte op de achterbank.

Vooral het bereik, de efficiency en het SuperCharger netwerk zijn voor mij bepalend. Op een dagje Dortmund heen- en weer ben ik gewoon sneller thuis met de Tesla Model 3 volgens zijn JBF berekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
[...]

Dan was je dus te laat met reserveren van je Kona? Vooralsnog zijn die al begonen met leveren en Tesla nog niet. Dus lijkt mij sterk dat als je nu een nieuwe Model 3 reservering doet je die eerder geleverd hebt gekregen dan jouw Kona. Tegen de tijd dat de Model 3 in Europa is (Q2 2019) zal de levertijd van de Kona ook zijn teruggelopen tot +- 6 maanden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Davidshadow13 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Dan was je dus te laat met reserveren van je Kona? Vooralsnog zijn die al begonen met leveren en Tesla nog niet. Dus lijkt mij sterk dat als je nu een nieuwe Model 3 reservering doet je die eerder geleverd hebt gekregen dan jouw Kona. Tegen de tijd dat de Model 3 in Europa is (Q2 2019) zal de levertijd van de Kona ook zijn teruggelopen tot +- 6 maanden.
Ik ben bij de introductie geweest in Katwijk, alleen was het me niet duidelijk dat daar ook gereserveerd kon worden. Gewoon niet opgelet...

Als ik het goed begrijp heeft Mister Green een deal met Tesla om 1000 auto's buiten de reservering om naar Nederland te krijgen. Snap nog niet helemaal hoe dat werkt, maar mag daar niet leasen van de baas.

Dus als het om het even is kwa levertijd en daar gaat het sterk op lijken dan wacht ik op de Model 3. RWD en meer dan 200 kW zijn ook wel zaken waar ik gevoelig voor ben namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Je realiseert je dat er al model 3's in NL worden geleverd en rondrijden he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Je realiseert je dat er al model 3's in NL worden geleverd en rondrijden he?
Absoluut niet, Tesla spreekt van begin 2019, Musk van Q2 2019. Er staat in NL 2 Tesla Model 3 voertuigen op kenteken (TN270G en PS572H), meer niet en dat zijn enkel test versies en pre productie modellen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:02:
[...]

Absoluut niet, Tesla spreekt van begin 2019, Musk van Q2 2019. Er staat in NL 2 Tesla Model 3 voertuigen op kenteken (TN270G en PS572H), meer niet en dat zijn enkel test versies en pre productie modellen.
Grappig, heb dat laatste kenteken dan een keer zien rijden, dacht: ze zijn er gewoon al mee begonnen in NL!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ensing.peter
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-11-2024

ensing.peter

Peter

Zojuist de LM gesproken. Mijn Kona zit volgens hun op het schip welke op 14.10.2018 aankomt in Rotterdam. Vervolgens zal het ongeveer 3 weken in beslag nemen tot ik hem daadwerkelijk in ontvangst kan nemen.
Vreemde is alleen dat precies dit schip (de MORNING COMPOSER) een nieuwe bestemming heeft gekregen, namelijk Tilbury GB en daar vermoedelijk aankomt op 12.10.2018. Wellicht dat dit schip eerst naar Tilbury GB gaat om een aantal Kona's te lossen en van daaruit door gaat naar Rotterdam en daar dan aankomt op de 14e.
ensing.peter schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:51:
Van deze 3 schepen zijn er nu nog 2 over.
Het schip welke op 14-10-2018 zou moeten aankomen staat er nu niet meer tussen.
Bestemming aangepast naar een andere haven in een ander land... :?

Het schip van 09-11-2018 is een dag opgeschoven en komt nu vermoedelijk de 10e aan.

[...]

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ensing.peter schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:53:
Zojuist de LM gesproken. Mijn Kona zit volgens hun op het schip welke op 14.10.2018 aankomt in Rotterdam. Vervolgens zal het ongeveer 3 weken in beslag nemen tot ik hem daadwerkelijk in ontvangst kan nemen.
Vreemde is alleen dat precies dit schip (de MORNING COMPOSER) een nieuwe bestemming heeft gekregen, namelijk Tilbury GB en daar vermoedelijk aankomt op 12.10.2018. Wellicht dat dit schip eerst naar Tilbury GB gaat om een aantal Kona's te lossen en van daaruit door gaat naar Rotterdam en daar dan aankomt op de 14e.

[...]
Ik ga voor je duimen, zou tof zijn! Begin november een verdubbeling van de Kona's op de weg dan :) Zullen er wel een stuk of 150-250 zijn voor NL dan? Alle dealer auto's zijn er inmiddels wel volgens mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 22:13
Vanuit een mail van de LM:

Voor u is een nieuwe Hyundai Kona door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 11 februari 2019. De productie van uw voertuig is nameljk vertraagd.

valt nog mee, ik kan de auto toch niet voor 1 feb. ophalen ivm vakantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47

[...]
Ik hoop het ook, want daar staat de mijne dan ook op.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Dealer nog een keer gebeld. Gaat medio december worden... en van Athlon mogen ze hem dan waarschijnlijk pas januari op kenteken zetten. So yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Dat is inderdaad het vooral voor Hyundai NL met alle leasetoko's die zetten na 1 november toch niks meer op kenteken. Dus alles wat tussen 1-11 en 31-12 nog geleverd wordt hier heeft geen impact op de vertraging voor de bereider. Dan kunnen ze in ieder geval een paar maandjes inlopen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

in januari op kenteken zetten is toch al lang achterhaald? wat een zeiksnorren als ze jou daarmee een maandje rijplezier door de neus boren, zou voor mij reden zijn om als werkgever geen zaken meer met ze te doen in de toekomst. Je bestelt een auto, verwacht is augustus, wordt het december, gaan ze het vanwege iets dat tussen de oren zit nog een maand uitstellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
Davidshadow13 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:48:
Dat is inderdaad het vooral voor Hyundai NL met alle leasetoko's die zetten na 1 november toch niks meer op kenteken. Dus alles wat tussen 1-11 en 31-12 nog geleverd wordt hier heeft geen impact op de vertraging voor de bereider. Dan kunnen ze in ieder geval een paar maandjes inlopen.
Als je die redenatie aanhoud (3 weken nodig om de auto's van de boot op kenteken te krijgen) dan zou de boot van 14-10 dus de laatste levering zijn dit jaar en dat is dan al na 1-11. Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:02:
in januari op kenteken zetten is toch al lang achterhaald? wat een zeiksnorren als ze jou daarmee een maandje rijplezier door de neus boren, zou voor mij reden zijn om als werkgever geen zaken meer met ze te doen in de toekomst. Je bestelt een auto, verwacht is augustus, wordt het december, gaan ze het vanwege iets dat tussen de oren zit nog een maand uitstellen :/
Elke grote LM hanteert dat nog hoor: LeasePlan, Athlon, Alphabet, Stern, ze doen het allemaal nog steeds. Dus veel keuze is er dan niet meer in ieder geval.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Het gaat hierbij om auto's die wanneer ongeveer besteld zijn?

Ik ga morgen proefrijden in een Kona Electric, heb over 2.5 weken mijn 2e proeftijdgesprek en als dat allemaal in orde is mag ik direct een eigen lease auto bestellen. Ik heb alleen geen zin om 1.5 jaar op een Kona te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Davidshadow13 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:06:
[...]

Elke grote LM hanteert dat nog hoor: LeasePlan, Athlon, Alphabet, Stern, ze doen het allemaal nog steeds. Dus veel keuze is er dan niet meer in ieder geval.
Arval levert uit tot 16-11. We wachten af tot april :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

darkkingll schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:06:
Het gaat hierbij om auto's die wanneer ongeveer besteld zijn?

Ik ga morgen proefrijden in een Kona Electric, heb over 2.5 weken mijn 2e proeftijdgesprek en als dat allemaal in orde is mag ik direct een eigen lease auto bestellen. Ik heb alleen geen zin om 1.5 jaar op een Kona te moeten wachten.
Ik denk dat je niet veel keus hebt ook opel, tesla lange levertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Jhb62 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat je niet veel keus hebt ook opel, tesla lange levertijden
Meh, dan wordt het iets op LPG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
Hangt ook af van welke LM je werkgever heeft, veel maatschappijen kopen op voorhand groot in, dus misschien heb je mazzel en kunnen ze "snel" leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
[...]

jazeker, want bij 60 K kost die auto je al snel €140 p/mnd! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Guia schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:02:
Hangt ook af van welke LM je werkgever heeft, veel maatschappijen kopen op voorhand groot in, dus misschien heb je mazzel en kunnen ze "snel" leveren.
Als een LM nu nog snel kan leveren dan kan dat niet, is zwaar uitverkocht. Kan dat wel dan hebben ze geschoven met bestellingen bij Hyundai. Maar het lijkt er steeds meer op dat er productie naar andere landen gaat ten koste van onze productie (en wat mij daarin verbaasd dat het in Noorwegen niet zo is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgkt

[...]
laten we het hopen Peter, ik heb ook vandaag gehoord dat de mijne op die boot staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

jgkt schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:14:
[...]

jazeker, want bij 60 K kost die auto je al snel €140 p/mnd! 8)7
In jouw wereld wellicht, maar ik heb een behoorlijk leasebudget waarvan ik het verschil bruto uitbetaald krijg.
Dus voor mij is het kosten = leasebudget - leasebedrag - bijtelling.
Met de e-Niro houd ik inclusief bijtelling waarschijnlijk rond de 200 netto/maand over, met de Tesla lever ik dus in op wat ik nu maandelijks op mn rekening krijg. 200 euro/maand vind ik in mijn huidige levensfase nog best een behoorlijk bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, als je het hebt zoals ik, zit je met de e kona al 20k boven de limiet die aan de catalogus waarde is gesteld :') gelukkig schijnt mijn werkgever daar nooit moeilijk over te doen en ben ik dan onder de streep net zo duur uit als met de clio voorloopauto..

Ik ben wel erg benieuwd wat de niro e gaat kosten hier. De prijzen in Frankrijk zijn bekend dus kan nooit lang duren..

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 05-10-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
prettig schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:15:
[...]

Als een LM nu nog snel kan leveren dan kan dat niet, is zwaar uitverkocht. Kan dat wel dan hebben ze geschoven met bestellingen bij Hyundai. Maar het lijkt er steeds meer op dat er productie naar andere landen gaat ten koste van onze productie (en wat mij daarin verbaasd dat het in Noorwegen niet zo is).
Snel stond niet voor niks tussen aanhalingstekens, maar waarom niet? Ze kunnen toch gewoon 200 gereserveerd hebben in juni 2018 of eerder? En die worden dan de komende maanden geleverd. Die vertraging blijft vervelend, maar er is 1 maand vertraging volgens de berichten nu en dat valt toch best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inderdaad. Paar weken terug had mijn LM nog een x aantal productieplekken, levering in maart.
Dus kan best “zwaar uitverkocht” zijn, de LM kan wel degelijk nog een redelijke voorraad hebben die nog niet is toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Zou kunnen, maar levertijden zijn jaar of langer. Iedereen die wil leasen heeft allang alle maatschappijen afgebeld. Zou kunnen maar hoogst onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miele-nl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01-2020
Een heeeele lange maand vertraging.....van begin september naar half januari. Volgens een Hyundai dealer hier in de buurt hebben de leasemaatschappijen niet kunnen reserveren vantevoren omdat alle reserveringen alleen op naam konden. En dat ze dus in werkelijkheid gewoon in juni/juli hebben besteld en dus pas in januari geleverd krijgen. Als dat zo is, dan zouden dus die eerste 1750 de komende maanden gewoon uitgeleverd gaan worden. Volgens mij stonden ze me gewoon in mijn gezicht voor te liegen, dat er helemaal geen leveringsproblemen waren....
Guia schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:40:
[...]

Snel stond niet voor niks tussen aanhalingstekens, maar waarom niet? Ze kunnen toch gewoon 200 gereserveerd hebben in juni 2018 of eerder? En die worden dan de komende maanden geleverd. Die vertraging blijft vervelend, maar er is 1 maand vertraging volgens de berichten nu en dat valt toch best mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgkt
miele-nl schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:05:
.... Volgens een Hyundai dealer hier in de buurt hebben de leasemaatschappijen niet kunnen reserveren vantevoren omdat alle reserveringen alleen op naam konden. ...
Juist daarover heeft Hyundai NL flink mot gehad met de dealers; de lm's mochten gewoon aantallen bestellen terwijl de dealers er eerst orders voor moesten hebben (vertelde mij een heel boze dealer). Ik vermoed dat Hyundai NL bakzeil heeft moeten halen en is gaan 'herverdelen', waardoor auto's van lm's vertraging oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 18-09 17:40
Blijkbaar dus goed dat ik heb besteld bij een dealer en vervolgens lm het contract heb laten overnemen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel verklaren waarom ik mn auto zo snel had. En dat royal haskoning ofzo? Kopen die hun leasevloot auto’s? Die hadden er ook al snel 15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
jgkt schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:32:
[...]

Juist daarover heeft Hyundai NL flink mot gehad met de dealers; de lm's mochten gewoon aantallen bestellen terwijl de dealers er eerst orders voor moesten hebben (vertelde mij een heel boze dealer). Ik vermoed dat Hyundai NL bakzeil heeft moeten halen en is gaan 'herverdelen', waardoor auto's van lm's vertraging oplopen.
Mja, denk het niet. Ik heb gewoon direct besteld bij de dealer en later pas de bestelling laten overnemen door de LM. Alsnog vertraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Als iedereen maar blijft "zeuren" (want ze doen iets niet echt netjes) en wellicht pikt de pers het op of een belangenclub (bv. de VER) dan komt er wellicht wat beweging in de juiste richting.

Weet niet wat de meeste kopers doen, maar hier spreken we ze er gelijk op aan (leuk al die verhaaltjes, maar wil uitleg, en niet van zoek het maar 3 maanden uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeuren helpt niks, consequenties inbouwen wel. Maarja, die zijn er niet :) Je kunt de media opzoeken, maar 1 tweet met ‘sorry, demand > capacity’ en weer door vanuit hyundai NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:48:
Zeuren helpt niks, consequenties inbouwen wel. Maarja, die zijn er niet :) Je kunt de media opzoeken, maar 1 tweet met ‘sorry, demand > capacity’ en weer door vanuit hyundai NL...
Niet mee eens, hoe meer druk en publieke exposure hoe minder leuk ze dit vinden, ze komen namelijk in een slecht daglicht te staan en imago/betrouwbaarheid is heel belangrijk. Als mensen die nu een EV willen kopen zien dat Hyundai zich niet aan levertijden houdt (flink ernaast), dan gaan ze wellicht elders shoppen of stellen het uit.

Ze hebben niet voor niks web-teams in dienst die niks anders doen dat dit te managen (en die lezen ook dit soort forums en wellicht posten ze ook....).

Niet voor niks dat ik vaak Kona electric schrijf en bv. het woord levertijd gebruik, etc..... potentiële kopers die zoeken op "forum kona electric levertijd" of "forum kona electric levering" , en dan vinden ze er al een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:03:
[...]

Niet mee eens, hoe meer druk en publieke exposure hoe minder leuk ze dit vinden, ze komen namelijk in een slecht daglicht te staan en imago/betrouwbaarheid is heel belangrijk. Als mensen die nu een EV willen kopen zien dat Hyundai zich niet aan levertijden houdt (flink ernaast), dan gaan ze wellicht elders shoppen of stellen het uit.

Ze hebben niet voor niks web-teams in dienst die niks anders doen dat dit te managen (en die lezen ook dit soort forums en wellicht posten ze ook....).

Niet voor niks dat ik vaak Kona electric schrijf en bv. het woord levertijd gebruik, etc..... potentiële kopers die zoeken op "forum kona electric levertijd" of "forum kona electric levering" , en dan vinden ze er al een aantal.
Je kunt ze beter ff bellen voor een gratis winter set ter compensatie omdat jij XYZ aan kosten had. Daar heb jij meer aan, dit lost niks op toch? Iedereen schiet weleens tekort, jammer, compenseren en weer door :) ik heb geen aandelen hyundai trouwens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het blijft gek dat Tesla publiekelijk wordt afgerekend op lange (en voorspelde!) levertijden, en dat Hyundai daar mee weg lijkt te komen. Ook de Ioniq had erg lange levertijden in het begin, en nu zijn ook niet alle kleuren snel te leveren. Levertijden van een jaar of langer zijn niet te verkopen voor de Kona.
Ik hoop komende week te horen wanneer mijn Kona geleverd gaat worden, nog niets van LM gehoord, hoewel in een eerdere mail HR aan gaf dat LM streeft naar levering in Q1/Q2.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:42:
Zou wel verklaren waarom ik mn auto zo snel had. En dat royal haskoning ofzo? Kopen die hun leasevloot auto’s? Die hadden er ook al snel 15...
Nee hoor, Royal haskoningDHV least gewoon en was er denk ik snel bij.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgkt
Rick1855 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:46:
[...]
Nee hoor, Royal haskoningDHV least gewoon en was er denk ik snel bij.
Als je 500-600 auto's gaat vervangen en alles voor EV, heb je gewoon wat meer in de pap te brokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Tuurlijk maar is gewoon een contract net als de anderen. Ze zijn niet transparant en dat geeft nu gezeur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:00
Zojuist contact gehad met de LM, ik kon nog een gereserveerde Kona krijgen en hij zit op de boot van eind november/begin december. De leasemaatschappij levert tot begin december nog uit, lukt dat niet dan wordt het begin januari.

Erg blij dat het toch nog gelukt is. :-D
quote: Leasemaatschappij
Hey Mark,

Ter bevestiging. Ik heb zojuist een Kona Premium voor je vastgelegd met kleur Chalk White / dak Phantom black. We verwachten de auto in November / December binnen. Ik begrijp dat dit een vrij ruim begrip is…..maar ik kan het nu simpelweg niet concreter zeggen. Tot 7 december mag ik deze tenaamstellen. Daarna gaat hij door naar 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Feni schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:24:
Zojuist contact gehad met de LM, ik kon nog een gereserveerde Kona krijgen en hij zit op de boot van eind november/begin december. De leasemaatschappij levert tot begin december nog uit, lukt dat niet dan wordt het begin januari.

Erg blij dat het toch nog gelukt is. :-D

[...]
Vreemd, ik dacht dat die kleuren-combinaties dit jaar nog niet geleverd zouden worden, alles van dit jaar zou uni-kleur zijn... Of zouden ze die overspuiten hier...

Ik snap er niks meer van, en ben het beu om het te proberen te begrijpen hoe die puinzooi bij Hyundai werkt... ik wacht wel tot de leasemaatschappij belt dat mijn rode klaar staat bij de dealer...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Hoogie2004 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Vreemd, ik dacht dat die kleuren-combinaties dit jaar nog niet geleverd zouden worden, alles van dit jaar zou uni-kleur zijn... Of zouden ze die overspuiten hier...

Ik snap er niks meer van, en ben het beu om het te proberen te begrijpen hoe die puinzooi bij Hyundai werkt... ik wacht wel tot de leasemaatschappij belt dat mijn rode klaar staat bij de dealer...
De kleur combinatie wordt dan gewoon lokaal gespoten had ik begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
Hoogie2004 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Ik kreeg te horen dat Chalk White enkel in deze kleurcombi leverbaar was met die scheepslading..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Feni relaxed dat je ‘m zo snel krijgt! Soort van kerstcadeautje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
Verwijderd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:46:
@Feni relaxed dat je ‘m zo snel krijgt! Soort van kerstcadeautje ;)
Inderdaad. :9

Nu nog een laadpaal regelen en optimaal gebruik maken van de 3x 25A hoofdaansluiting in mijn huis. Hoofdaansluiting verzwaren stuit op matig bezwaar van echtgenote ivm extra vastrecht wat bijtelling weer deels teniet doet, dus mooist zou zijn om dit te voorkomen.

Ik kreeg advies en offerte om 1 fase volledig af te zekeren op de laadpaal, dan kan ik (bijna) 25A (5.7kW) gebruiken in plaats van 16A omdat geen sprake is van selectiviteit.

Hoe hebben andere Kona bezitters (of soon-to-be bezitters) dit aangepakt? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Feni zie het [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen topic.
Voor mijn e-Niro ben ik nog zoekende. Wil eigenlijk tot 32A kunnen op een 1x35A aansluiting, maar begin steeds meer te twijfelen of ik niet ook op 3x25A en dan max 25A moet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:07
daemonix schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:16:
Het blijft gek dat Tesla publiekelijk wordt afgerekend op lange (en voorspelde!) levertijden, en dat Hyundai daar mee weg lijkt te komen. Ook de Ioniq had erg lange levertijden in het begin, en nu zijn ook niet alle kleuren snel te leveren. Levertijden van een jaar of langer zijn niet te verkopen voor de Kona.
Ik hoop komende week te horen wanneer mijn Kona geleverd gaat worden, nog niets van LM gehoord, hoewel in een eerdere mail HR aan gaf dat LM streeft naar levering in Q1/Q2.
Het is niet enkel het niet behalen van de streefcijfers dat hen publiek wordt afgerekend, maar ook de reden waarom en de manier waarop ze het proberen op te lossen. Wanneer je op een gegeven moment je personeel 7 dagen op 7 laat werken zonder hen de kans te geven vrijaf te nemen en een deel van je productie verhuist naar een tent dan mag je niet verbaasd zijn dat men daar over valt. Je hebt mensen die een reservering plaatsen voor een wagen die jaren later nog altijd niet geproduceerd wordt waardoor ze mogelijks een groot bedrag aan subsidies gaan mislopen. En dan vind je het vreemd dat zulke dingen in de media komen?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je snachts laadt en je huis op 40a kan rond komen dan zou ik lekker 1x40 nemen. Anders idd 3x35, mja... dure hobby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
  • Laatst online: 27-01 14:01
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:16:
Voor mijn e-Niro ben ik nog zoekende. Wil eigenlijk tot 32A kunnen op een 1x35A aansluiting, maar begin steeds meer te twijfelen of ik niet ook op 3x25A en dan max 25A moet gaan zitten.
Me too. Bij 32A 1 fase moet ik dus moeilijk gaan doen met een load balancer. ik moet vanwege mijn tuinlengte richting de straatzijde nogal een aantal meters gaan overbruggen (bijna 30m) en de load balancer communiceert daarbij met de slimme meter over een aparte signaaldraad. Deze communicatie wordt tot 20 meter gegarandeerd. Daarboven zal het waarschijnlijk ook wel werken alleen dan zit ik zelf met de gebakken peren als het mis gaat.
32A is ongeveer 7,4kWh waarvan ik schat ongeveer 85% effectief de batterij ingaat na aftrek omvormer verliezen en stukje spanningsval over de stroomkabel. Bij een volledig lege kona batterij levert dit dan 64/(7,4*85%)=10,17 uur op aanladen.
Bij 3x25 A aansluiting kan er eentje dedicated worden aangewend voor de auto.
Dit zou dan 64/(5,7*85%)=13,20 uur op aan laden.
3 uur verschil dus, maar hierbij zitten nog niet de stroombeperkingen die bij de stroom balancer methode ongetwijfeld voorbij zullen komen als de rest van het huis meer vraagt.

Dus ik neig eerlijk gezegd ook steeds meer naar een 3x25A met 1 afsplitsing voor de auto.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ik heb geluk, er staat een openbaren paal voor de deur, helaas maar 11kw. Ik heb een aanvraag om dat te verzwaren naar 22kw. En op het werk eenn 8 tal oplaadplekken. Het opladen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
Feni schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:50:
[...]
Inderdaad. :9

Nu nog een laadpaal regelen en optimaal gebruik maken van de 3x 25A hoofdaansluiting in mijn huis. Hoofdaansluiting verzwaren stuit op matig bezwaar van echtgenote ivm extra vastrecht wat bijtelling weer deels teniet doet, dus mooist zou zijn om dit te voorkomen.

Ik kreeg advies en offerte om 1 fase volledig af te zekeren op de laadpaal, dan kan ik (bijna) 25A (5.7kW) gebruiken in plaats van 16A omdat geen sprake is van selectiviteit.

Hoe hebben andere Kona bezitters (of soon-to-be bezitters) dit aangepakt? 8)7
'officieel' moet je twee de lader stappen lager afzekeren dan je hoofdzekering. Als je dus 25A hebt betekent dat laden met max 16A. Althans zo is het mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
Electrons schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:45:
[...]
Me too. Bij 32A 1 fase moet ik dus moeilijk gaan doen met een load balancer. ik moet vanwege mijn tuinlengte richting de straatzijde nogal een aantal meters gaan overbruggen (bijna 30m) en de load balancer communiceert daarbij met de slimme meter over een aparte signaaldraad. Deze communicatie wordt tot 20 meter gegarandeerd. Daarboven zal het waarschijnlijk ook wel werken alleen dan zit ik zelf met de gebakken peren als het mis gaat.
32A is ongeveer 7,4kWh waarvan ik schat ongeveer 85% effectief de batterij ingaat na aftrek omvormer verliezen en stukje spanningsval over de stroomkabel. Bij een volledig lege kona batterij levert dit dan 64/(7,4*85%)=10,17 uur op aanladen.
Bij 3x25 A aansluiting kan er eentje dedicated worden aangewend voor de auto.
Dit zou dan 64/(5,7*85%)=13,20 uur op aan laden.
3 uur verschil dus, maar hierbij zitten nog niet de stroombeperkingen die bij de stroom balancer methode ongetwijfeld voorbij zullen komen als de rest van het huis meer vraagt.

Dus ik neig eerlijk gezegd ook steeds meer naar een 3x25A met 1 afsplitsing voor de auto.
Bij de Zappi lader kun je een draadloze signaalgever kopen, gewoon een klem die je om de fase van de hoofdstroom monteerd. Of je verlengt de kabel met UTP, kan tot 100 meter.
Daarnaast heb je voor load balancing met die Zappi geen abonnement nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
jgkt schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:34:
[...]

Bij de Zappi lader kun je een draadloze signaalgever kopen, gewoon een klem die je om de fase van de hoofdstroom monteerd. Of je verlengt de kabel met UTP, kan tot 100 meter.
Daarnaast heb je voor load balancing met die Zappi geen abonnement nodig.
Ik heb helaas niet echte keuze vrijheid in de geboden opties omdat het door de werkgever via de LM gefinancierd wordt en die shoppen maar bij een bedrijf. Dus het komt min of meer neer op kiezen tussen de 3 fasen variant zonder load balancer of de 1 fase variant met load balancer.
Mijn huis is op dit moment 1x35A maar 3fasen voorbereiding zit wel al in huis. Heb 2 vrije plaatsen voor netbeheerder zekeringen en aanvoerkabel is ook al 3 fasen uitgevoerd. Dus met een eenmalig (lager) bedrag zou ik naar 3x25A kunnen gaan.

Die kabellengte beperking zit in het signaalpad naar de slimme meter toe is niet voor het online internet gedeelte bedoeld aangezien dat via mobiele net gaat. UTP gaat hier niet helpen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Aantal keer geladen aan snelladers en ik kom niet hoger dan 54kw, meestal nog iets lager (40+-) (op 175 kw palen). Iemand die al hoger gehaald heeft? Ik moet wel een beetje mijn rijgedrag aanpassen merk ik, ik rijd veel van Den Haag naar Groningen en met een zware voet (130 kmu) is het wel belangrijk dat ik volgeladen ben (iets wat lastig is zonder paal aan huis).

Krijg wel veel commentaar op de auto en ben veel collega's aan het verlichten met elektrisch rijden ervaringen, ik heb inmiddels wel al een rubriek die ik zelf 'Laad verhalen' noem, een ode aan de toch nog wat gebrekkig ingerichte laadinfrastructuur. Ik kom nog te vaak palen tegen die in storing staan, niet werken, bezet zijn door ICE wagens of met 3.5 kwu laden. Gelukkig heeft mijn werkgever op alle locaties een aantal 11 kwu palen staan die na een hele dag ook gewoon voor een volle accu zorgen.

Ik heb ook mijn eerste storing te pakken, zonder duidelijke aanleiding is mijn bijrijders airbag in storing gegaan. Hij geeft aan dat hij uit staat maar alles wijst erop dat hij het gewoon zou moeten doen. Ben de hele week op weg voor werk dus volgende week maar even langs de dealer rijden. Daarnaast kwam ik er deze week achter dat ik afwijkende matten geleverd heb gekregen, ze passen niet op de aansluit punten die voor de voetmatten bestaan. Daar maar even over bellen naar de leverende dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat bedoel je met een 11kwu paal? Je bedoelt 3-fase 11kW AC? En dat komt dan met een 1-fase ladende auto zoals de Kona neer op max 3,5kW (daarmee heb je dan na 1 uur laden 3,5 kWh geladen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is eindelijke een officiële verwachte leverdatum (in plaats van maanden) door de LM gecommuniceerd.
Onze Kona’s die in september zouden komen staan nu op verwachte leverdatum 18 januari 2019.
Met ander woorden lijkt mij, binnenkort levering in Nederland maar omdat er vanaf november niets meer op kenteken wordt gezet door de LM wordt de levering 2019. Dus dan moeten ze ergens 1,5 maand overwinteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
Daacuso schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:44:
Blijkbaar dus goed dat ik heb besteld bij een dealer en vervolgens lm het contract heb laten overnemen.
Precies zo heb ik het ook gedaan (financial lease weliswaar). Daarom rij ik er nu al een kleine maand in en daar ben ik heel blij mee *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:44:
Er is eindelijke een officiële verwachte leverdatum (in plaats van maanden) door de LM gecommuniceerd.
Onze Kona’s die in september zouden komen staan nu op verwachte leverdatum 18 januari 2019.
Met ander woorden lijkt mij, binnenkort levering in Nederland maar omdat er vanaf november niets meer op kenteken wordt gezet door de LM wordt de levering 2019. Dus dan moeten ze ergens 1,5 maand overwinteren?
Ja, die staan dan ergens op een vol parkeerterrein bij de importeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
Lekker voor de batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Want? Die gaan stuk als ze voor 5 weken stilstaan met 80% vulling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Want? Die gaan stuk als ze voor 5 weken stilstaan met 80% vulling?
Je snapt dat ze ook al op de boot stonden? Ik ben geen expert, maar lijkt me niet voordelig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kv83 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Je snapt dat ze ook al op de boot stonden? Ik ben geen expert, maar lijkt me niet voordelig nee.
Nooit van gehoord dat Li-Ion accu's daar niet tegen kunnen (zeker niet bij 80% vulling). Ik snap dat je baalt van de vertraging, maar dit is m.i. echt ongefundeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Laatst online: 14-11-2023
Binnenkort kan ik ook weer een auto uitkiezen, ik vind het geen gezicht dergelijke type auto's. Maarja het is wel een loonsverhoging onder aan de streep en dat is zeker wel interessant. Maar bij vakanties en meer dan 200 a 300 kilometer per dag rijden lijkt mij dit ding weer heel beperkt. Ook heb ik geen oplaad mogelijkheden direct bij mijn huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

apekoek schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:31:
Binnenkort kan ik ook weer een auto uitkiezen, ik vind het geen gezicht dergelijke type auto's. Maarja het is wel een loonsverhoging onder aan de streep en dat is zeker wel interessant. Maar bij vakanties en meer dan 200 a 300 kilometer per dag rijden lijkt mij dit ding weer heel beperkt. Ook heb ik geen oplaad mogelijkheden direct bij mijn huis.
1. hoevaak ga je op vakantie, ga je dan altijd met de auto en hoever rijd je dan meestal op 1 dag? 1000km moet echt makkelijk te doen zijn: 2x een uurtje snelladen.
2. meer dan 200/300 op een dag, hoevaak komt dat voor? Als dat vaak is dan zul je of bij je bestemming een 22kW paal moeten hebben (zeldzaam), of daar geruime tijd aan een 11kW paal kunnen hangen, en anders max. een halfuurtje bij een FastNed / snellader.. Maar dan nog, de Kona/e-Niro moeten 300km zeker wel halen als je niet met 150km/u in de winter gaat lopen kachelen.
3. ik weet niet hoe je woont, maar bij de meeste gemeenten kun je een laadpaal aanvragen, die wordt dan ergens op loopafstand van je woning geplaatst. Maar eerlijk gezegd is lijkt me het op eigen terrein kunnen laden wel echt veel fijner (want garantie op een plek en ook geen gedonder in de buurt met ICE-eigenaren die "hun" plek afgepakt zien).

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-10-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Nooit van gehoord dat Li-Ion accu's daar niet tegen kunnen (zeker niet bij 80% vulling). Ik snap dat je baalt van de vertraging, maar dit is m.i. echt ongefundeerd.
Heb toch echt wel van verhalen gehoord dat een Tesla een jaar in de garage stond en toen de batterij kadoekie was. 80% vulling is een aanname he? Uiteindelijk is het nooit handig om een product dat op batterij werkt zo lang te laten staan.

Zie ook YouTube: Don't leave your Tesla unplugged with low battery

Bottom-line is sowieso de grootste onzin dat die auto's op een parkeer terrein staan te wachten op het nieuwe jaar. Maar over het balen ben ik al lang heen, gezien ik gewoon een andere auto geregeld heb tot ik de Kona krijg... en daarnaast is het ook nog zo dat er een kans in zit dat ik volgend jaar verander van werkgever. Dat betekend dat ik hem 3 maanden rij en die dan naar iemand toe gaat. :D

[ Voor 23% gewijzigd door kv83 op 09-10-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaamoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 15:24
Ik heb mijn leverdatum gekregen. Mijn Kona wordt geleverd op 02-09-2019 en deze is geleased bij J&T Autolease. Dus reken bij een nieuwe bestelling sowieso op 12 maanden of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Leverdatum: laatste week oktober 2019, Arval. :(

Maar vast een voorloopauto (elektrisch!) regelen.

[ Voor 35% gewijzigd door daemonix op 09-10-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:44:
Zeer, zeer triest. Zeker voor de particuliere kopers, schande van lease maatschappij'end Nederland en Hyundai NL. Capaciteit 'weggeven' aan leasemaatschappijen, die er vervolgens vanwege iets dat tussen de oren zit mee wachten om de auto's op kenteken te zetten. Dikke vette min voor die partijen. Sterkte met wachten en veel plezier met je leasebak straks.
kv83 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Heb toch echt wel van verhalen gehoord dat een Tesla een jaar in de garage stond en toen de batterij kadoekie was. 80% vulling is een aanname he? Uiteindelijk is het nooit handig om een product dat op batterij werkt zo lang te laten staan.

Zie ook YouTube: Don't leave your Tesla unplugged with low battery

Bottom-line is sowieso de grootste onzin dat die auto's op een parkeer terrein staan te wachten op het nieuwe jaar. Maar over het balen ben ik al lang heen, gezien ik gewoon een andere auto geregeld heb tot ik de Kona krijg... en daarnaast is het ook nog zo dat er een kans in zit dat ik volgend jaar verander van werkgever. Dat betekend dat ik hem 3 maanden rij en die dan naar iemand toe gaat. :D
Kortom elke Kona komt kapot aan in NL? Ze staan namelijk 6 weken op de boot. Vervelend zeg |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Zeer, zeer triest. Zeker voor de particuliere kopers, schande van lease maatschappij'end Nederland en Hyundai NL. Capaciteit 'weggeven' aan leasemaatschappijen, die er vervolgens vanwege iets dat tussen de oren zit mee wachten om de auto's op kenteken te zetten. Dikke vette min voor die partijen. Sterkte met wachten en veel plezier met je leasebak straks.

[...]

Kortom elke Kona komt kapot aan in NL? Ze staan namelijk 6 weken op de boot. Vervelend zeg |:(
De macht van het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
daemonix schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:43:
Leverdatum: laatste week oktober 2019, Arval. :(

Maar vast een voorloopauto (elektrisch!) regelen.
Wanneer heb je besteld dan? Mijn bestelling is op 1 oktober gedaan door LM (Alphabet) en levering gepland in de week van 27 september 2019.

Of heeft de ene LM meer prio dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Martijn.J schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:38:
[...]

Wanneer heb je besteld dan? Mijn bestelling is op 1 oktober gedaan door LM (Alphabet) en levering gepland in de week van 27 september 2019.

Bestelling 4 september 2018 via LM (Arval) richtdatum levering september 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

[...]

Dat zeg ik toch niet. Doe even normaal jo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrons
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:16:
Heb knoop doorgehakt nu. Heb een 1x35A huisaansluiting. Ik hou het bij 1 fase met een load balancer module in de meterkast aangesloten op de slimme meter die de totale gebruikswaarde (huis) communiceert. De auto kan dan dynamisch teruggeschroefd worden en als max 32A pakken indien beschikbaar.

Wat speelt er mee?
Feit dat ik eerst al 242 euro in de achteruit zit vanwege de netbeheerder aanpassing van 1x35A naar 3x25A. Dan nog extra aanpassingen moet doen aan de groepenkast om deze geschikt te maken voor 3 fasen. 3 fasen schakelaar, herverdeling groepen, etc.
Plus het feit dat ik de auto dan uiteindelijk op max 25A kan laden laat de balans doorslaan naar eerder genoemde oplossing.
Heb verder ook geen kookgroep oid in de keuken zitten. Dus daar zit de noodzaak ook al niet.
Kabel die de grond ingaat is qua aders wel voorbereid op evt toekomstige 3 fasen gebruik mocht de situatie veranderen.
Bij 3x25 zou ik dus niet met een loadbalancer module hoeven te werken want hier zit weer een lengte beperking voor de signaal kabel en daar ga ik zeer waarschijnlijk overheen.
Die lengte beperking los ik nu op door nu toch max 20 meter van de meterkast aan te houden maar de kabellengte op de paal zelf heb ik nu verhoogd naar 8 meter.

Overigens op de laadpaal gekozen voor vaste kabel met type 2 stekker zodat je alleen de car zijde hoeft te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Electrons schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:25:
[...]

Bestelling 4 september 2018 via LM (Arval) richtdatum levering september 2019.
Dat zei Arval begin juli al. Ik informeerde naar de levertijd van de Kona. Zij hadden tooen nog een paar productie plaatsen voor maart/april. Anders wordt het september/ oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ik ben deze week ook een offerte gaan laten opstellen bij een Hyundai dealer voor een Kona, en mijn verbazing was nogal groot toen ze me zeiden dat ze helemaal GEEN korting gaven ook niet voor een bedrijfsvoertuig. Bij Nissan geven ze voor een Leaf gewoon 12%. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en moet eerlijk zijn dat het nogal arrogant overkomt van Hyundai. Zo van: wij zijn de enige die momenteel dergelijke setup (60KW accu) kunnen bieden (de Ampera-e is in België niet verkrijgbaar), dus wij doen gewoon wat wij willen, te nemen of te laten. Ik hoop dan ook dat nu de Kia e-Niro werd voorgesteld op het salon van Parijs en de leverbaarheid voorzien is rond het einde van dit jaar, dat Hyundai hun policy wat zal bijsturen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

BartDG schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:07:
Ik ben deze week ook een offerte gaan laten opstellen bij een Hyundai dealer voor een Kona, en mijn verbazing was nogal groot toen ze me zeiden dat ze helemaal GEEN korting gaven ook niet voor een bedrijfsvoertuig. Bij Nissan geven ze voor een Leaf gewoon 12%. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en moet eerlijk zijn dat het nogal arrogant overkomt van Hyundai. Zo van: wij zijn de enige die momenteel dergelijke setup (60KW accu) kunnen bieden (de Ampera-e is in België niet verkrijgbaar), dus wij doen gewoon wat wij willen, te nemen of te laten. Ik hoop dan ook dat nu de Kia e-Niro werd voorgesteld op het salon van Parijs en de leverbaarheid voorzien is rond het einde van dit jaar, dat Hyundai hun policy wat zal bijsturen...
Waarom vind je dat arrogant? Ze hoeven in deze situatie geen korting te geven om al hun voertuigen kwijt te kunnen. Lijkt mij een kwestie van vraag en aanbod en de daaruit komende prijzen. Voor dealers is dat een unicum, kunnen ze eindelijk normale marges verdienen op een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Leaseplan heeft voor mij in de eerste week van juli de auto bij de dealer besteld. Zelf had ik in april al een pre-order gedaan (nr. 1206) die door Leaseplan is overgenomen. Aanvankelijk werd productiemaand oktober opgegeven met levering in januari. Omdat het contract voor mijn huidige auto moet worden verlengd heb nog eens nagevraagd bij de dealer. De levering wordt nu in februari verwacht. Ik wacht maar rustig af. Maar kijk er wel naar uit!

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Waarom vind je dat arrogant? Ze hoeven in deze situatie geen korting te geven om al hun voertuigen kwijt te kunnen. Lijkt mij een kwestie van vraag en aanbod en de daaruit komende prijzen. Voor dealers is dat een unicum, kunnen ze eindelijk normale marges verdienen op een auto.
+1 totale onzin, Leafs zijn gewoon overpriced***, waarom 12% korting op een auto geven die 14 maanden levertijd heeft?

*** = waardedaling na 5 jaar: De auto's waar Amerikanen na vijf jaar het minste voor terugkrijgen, zijn de Nissan Leaf en Chevrolet Volt. Die modellen verloren in de genoemde periode respectievelijk 71,7 en 71,2 procent van hun waarde.

Succes met de aanschaf van je Leaf! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Martijn.J schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:38:
[...]

25 september bij HR, en zo te zien is die 2 oktober doorgezet naar LM (Arval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:55:
[...]

+1 totale onzin, Leafs zijn gewoon overpriced***, waarom 12% korting op een auto geven die 14 maanden levertijd heeft?

*** = waardedaling na 5 jaar: De auto's waar Amerikanen na vijf jaar het minste voor terugkrijgen, zijn de Nissan Leaf en Chevrolet Volt. Die modellen verloren in de genoemde periode respectievelijk 71,7 en 71,2 procent van hun waarde.

Ik wil geen Leaf, ik wil een Kona. :+
I kan me best voorstellen dat de vorige generatie Leaf niet goed zijn waarde behield. Hij was gewoon lelijk. Ik denk wel dat dat een ander verhaal zal zijn met de 2018 Leaf. Die auto is niet meer te vergelijken met de eerste versie, niet qua features en vooral ook niet qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartDG schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:16:
[...]

Ik wil geen Leaf, ik wil een Kona. :+
I kan me best voorstellen dat de vorige generatie Leaf niet goed zijn waarde behield. Hij was gewoon lelijk. Ik denk wel dat dat een ander verhaal zal zijn met de 2018 Leaf. Die auto is niet meer te vergelijken met de eerste versie, niet qua features en vooral ook niet qua uiterlijk.
De 2018 Nissan Leaf is inderdaad een stuk mooiere auto die ook veel volwassener is op EV gebied. Echter het batterijmanagement van Nissan is niet om naar huis te schrijven. Geen thermisch management, oude batterijsamenstellingen etc. De batterij van de Leaf uit 2013 die ik hiervoor reed had na 48.000 km en 4 jaar nog maar 85% van zijn oorspronkelijke capaciteit over. Daarbij adverteerde Nissan met 24 kWh, echter kwam ik er later pas achter dat er eigenlijk nooit meer dan 21,5 kWh ingezet heeft. Verademing om van 18,3 kWh naar 28 echt kWh's te gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

E-Niro: geruchten zijn dat de NL dealers op 13 oktober gebriefed gaan worden door de importeur. Ik hoop/verwacht dat dan de details van de beschikbare uitvoeringen en de prijzen bekend gaan worden. In een aantal landen is dat nu al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Zou een stunt zijn als die wel goed leverbaar is. Zie ik zo mensen hun Kona bestelling afzeggen.
Maar denk het niet, zelfde bedrijf en zelfde fabriek.

Komen er vast een paar in december op kenteken (hebben ze niet gelogen) en de rest een eind later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:55:
[...]

Tja, en dan krijg je net als met de Fiat 500e een hoop grijze import naar NL waar dik winst op gemaakt wordt door de importeurs, de mensen die hier rondrijden denken een leuke auto te hebben, maar onderdelen moeten ook per zeecontainer de plas over gebracht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:51:
Zou een stunt zijn als die wel goed leverbaar is. Zie ik zo mensen hun Kona bestelling afzeggen.

Komen er vast een paar in december op kenteken (hebben ze niet gelogen) en de rest een eind later.
Goed leverbaar als in: vandaag bestellen, binnen 2 maanden geleverd gaat hem voorlopig niet worden denk ik.
Heb echter goede hoop dat ik bij de eerste levering zit, heb op dag 1 een reservering geplaatst. Maar misschien ben ik wat naïef met mijn vertrouwen in de eerlijkheid van de importeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
prettig schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:51:

Reservering in de pocket... we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Laatst online: 15-09 14:06
Hmmmm, ik ben niet zo blij.
Krijg net te horen dat de kona pas in februari geleverd gaat worden.
De bestelling is van juli.

Wij hebben van bovengenoemde dealer vernomen dat de levering van de auto naar verwachting plaats vindt in de week van 28-02-2019. Bij afwijkingen van de verwachte levertijd van meer dan 1 week wordt u hierover door J&T Autolease geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
cautje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:45:
Hmmmm, ik ben niet zo blij.
Krijg net te horen dat de kona pas in februari geleverd gaat worden.
De bestelling is van juli.

Wij hebben van bovengenoemde dealer vernomen dat de levering van de auto naar verwachting plaats vindt in de week van 28-02-2019. Bij afwijkingen van de verwachte levertijd van meer dan 1 week wordt u hierover door J&T Autolease geïnformeerd.
Yeah, wordt steeds later jo. Erg zuur allemaal, maar je bent niet de enige hier als dat enige troost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben meerdere Kona's besteld op het werk en via onze LM de eerste twee reeds in gebruik genomen, deze hadden wij meteen besteld zodra de prijzen bekend werden. Daarna hebben wij bijbesteld omdat de rest van de collega's ook enthousiast waren. De eerste hiervan zou op de boot van half oktober binnenkomen (Dark Knight), de tweede komt op de boot van november (Galactic Grey).

Vervolgens hebben we nóg een bestelling gedaan en die auto's komen begin 2019 binnen, de LM geeft ook aan dat ze nog voorraad hebben vanaf februari 2019. Wellicht handig om te weten dat er dus nog LM'en zijn die voorraad hebben voor levering begin 2019 (in plaats van november 2019).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Die E-Niro lijkt me wel een mooie kandidaat om op den duur onze Grand Scenic op te volgen. Als ik het goed zie heeft deze net wat meer baggageruimte dan de Kona, correct??
(EV database zegt 451/1405 voor de Niro en 332/1114 voor de Kona)

Komt omdat de Niro ook net wat groter is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@greatgonzo klopt, kofferbak is minimaal 5cm dieper (opgemeten door Bjørn in Korea) en er is een stuk meer beenruimte voor passagiers op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik heb dus nog geen electrische wagen, maar de kans zit er dik in dat mijn eerste exemplaar een Kona of een e-Niro wordt. Daarom ben ik nu al aan het uitkijken voor een goeie wallbox.

Omdat ik thuis ook een Loxone domotica systeem gebruik en dit compatible is met de Keba KeContact wallboxes zijn deze mijn eerste keuze. Ik denk dat ik ook meteen voor de X-series zou gaan omdat deze ook WLAN ondersteunt en dat is wel zo makkelijk omdat ik in de garage niet direct een ethernet kabel heb liggen.

Mijn aansluiting thuis is 400V 3F+N, 32A. Ik had deze aansluiting al omdat ik een geothermische warmtepomp heb en mijn inductiekookplaat draait er ook op. Ik merk dat dit toevallig net het maximum is dat deze Keba Wallbox ondersteunt. Zou dit goed werken, ermee rekening houdende dat mijn Nibe Warmtepomp en mijn kookplaat dit ook reeds gebruiken? Of zou er zo niet genoeg electriciteit overblijven voor de EV en zou ik er dus goed aan doen de aansluiting wat te "verzwaren" naar 40A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Grappig, ben al maanden aan het onderzoeken welke laadpaal ik zou willen en ben die Keba echt nog nergens tegengekomen! Ziet er interessant uit wel!
@BartDG gezien het gebruik van '400V' neem ik aan dat je Belg bent? Zitten er bij jullie financiële consequenties aan het verzwaren van de aansluiting? In NL namelijk wel (helaas).
Verzwaren is wel aan te raden, maar of 40A genoeg is als je met 32A gaat laden en daarnaast met 20A (pieken) gaat koken.. Ik betwijfel dat, het lijkt dat die Keba kan 'loadbalancen': had laden van de auto op een lager pitje zetten zodra er in huis veel stroom nodig is (koken, wasmachine/droger, warmtepomp).
Maar de specs mbt loadbalancen zijn niet helemaal duidelijk.
Pagina: 1 ... 13 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.