Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

nMad schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:48:
Afgelopen maanden bezig geweest om mijn thuisbioscoop op zolder om te bouwen naar een home gym. Rode gordijntjes hangen er nog i.v.m. de vorige toepassing ;) Ben zelf erg tevreden met het resultaat! Heerlijk om thuis te kunnen sporten.

[Afbeelding]
Eerst dacht ik dat je twee powerracks had staan in die kamer. Ik snapte het niet. Maar nadat ik er een tijdje over na had gedacht kwam ik erachter dat je daar een spiegel hebt hangen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 21:28
gop1 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:59:
[...]

Mooie spullen, jij kiest voor kwaliteit.
Dank je wel. Ben erg blij met de keuze voor ATX apparatuur en Rogue bumper plates.
Hackus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:41:
@nMad ziet er netjes uit, net een showroom. Hoop dat je een goede vloer hebt op zolder, ivm vallende halter, bump met deadlift..

@Barry|IA ik had je net ingeschreven voor Open MrOlympia voor amateurs 😋
Thanks man! Betreft een betonnen vloer van circa 24 cm dik. Wil de impact van met name de deadlift nog verminderen door een liftplatform te maken die de energie wat kan verdelen.
Salvatron schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:22:
[...]

Eerst dacht ik dat je twee powerracks had staan in die kamer. Ik snapte het niet. Maar nadat ik er een tijdje over na had gedacht kwam ik erachter dat je daar een spiegel hebt hangen.
Haha, heerlijk! :>

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HyperTrophy schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:17:
Dagelijks squatten, ga er maar aan staan…(bij liggen :p)
Zolang de intensiteit meevalt kan het wel toch? Als je bij 5x5 maximaal gaat is 3x per week teveel, althans, voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

nMad schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:40:
[...]

Dank je wel. Ben erg blij met de keuze voor ATX apparatuur en Rogue bumper plates.
ATX is wat vroeger barbarian heette of niet?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 21:28
Salvatron schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:04:
[...]

ATX is wat vroeger barbarian heette of niet?
Ja, correct!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik was vandaag met een maatje mee helpen straten. Wat hebben die lui een kracht uithouding, en gewoon een keer zo licht mager. Hij is straatmaker maar tilt ook gewoon zo een stoeprand meerdere keren overeen dag met 1 hand op. Die lui hebben echt kracht en brood mager..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17
Tincahunter schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:52:
Ik was vandaag met een maatje mee helpen straten. Wat hebben die lui een kracht uithouding, en gewoon een keer zo licht mager. Hij is straatmaker maar tilt ook gewoon zo een stoeprand meerdere keren overeen dag met 1 hand op. Die lui hebben echt kracht en brood mager..
Functionele kracht vs sportschool ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tincahunter schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:52:
Klopt. Kracht en spierconditie. Ik heb zelf 10 jaar terug op Schiphol gewerkt, kofffers inladen in vliegtuigen. Op je knieën zittend en een heel bagageruim vol gooien met koffers van max 30kg. Na een half jaar voelde ik het gewicht van zo’n koffer niet eens meer. Ik was ook brood en brood mager, maar loei sterk in de beweging die ik dagelijks maakte. Een kanttekening: kapotte knieën en dat voor 11 euro per uur.

En natuurlijk is er wel een verschil tussen sterk in je werk en sterk in de gym. Een stratenmaker zie ik niet perse zomaar even 100kg+ benchen of squatten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:20
nMad schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:45:
[...]

Thanks voor je leuke reactie en het meedenken.

Zat te denken om een platform te maken wat een combinatie gaat worden van in en voor het rack. Een houten plaat die in het rack ligt en circa 80 cm uitsteekt aan de voorkant. En dan aan beide kanten rubber om vloer te beschermen tegen de plates. Wordt dan een omgekeerde T.

Deadlifts doe ik namelijk altijd voor het rack. Squats doe ik in het rack i.v.m. (vaak) alleen trainen en veiligheid. (Bench) press doe ik aan voorkant van het rack en dan gerbuik ik de voorste spotter arms.
Denk dan aan een Deadlift platvorm met een extra lag voor demping. Dat scheelt denk ik een pak in geluid.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit weekend weinig uitgevreten;

Gister weer run door het bos, en 90kg stones op vat van 1.30m(ben zelf 1.74m) 3x 11 reps.
Vandaag sloten en kanten met zeis 'gekant'. Carry & Load 15m met zak zand van 60kg 4x
Op de bank hangen met kleine en F1 kijken(tussendoor in slaap gevallen). Tijdrit Vuelta gekeken, en zelf ronde gereden van 56km op racefiets.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:26:
Dit weekend weinig uitgevreten;

Gister weer run door het bos, en 90kg stones op vat van 1.30m(ben zelf 1.74m) 3x 11 reps.
Vandaag sloten en kanten met zeis 'gekant'. Carry & Load 15m met zak zand van 60kg 4x
Op de bank hangen met kleine en F1 kijken(tussendoor in slaap gevallen). Tijdrit Vuelta gekeken, en zelf ronde gereden van 56km op racefiets.
Wat zeg je nou, zelfde ronde gereden als Vuelta?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:28:
[...]

Wat zeg je nou, zelfde ronde gereden als Vuelta?
ITT was 33.8km in Spanje :o

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:13:
[...]

En natuurlijk is er wel een verschil tussen sterk in je werk en sterk in de gym. Een stratenmaker zie ik niet perse zomaar even 100kg+ benchen of squatten.
Ik verwacht dat er aan beide kanten voor en nadelen zijn.

Een oprit leggen doe je niet drie keer anderhalf uur per week, echter worden de stenen en zakken cement ook niet zwaarder (progressief trainen).

Qua uithoudingsvermogen schat ik deze manuele arbeiders wel zo in dat die dat beter op orde hebben dan de gemiddelde fanatiekeling hier in dit topic.

Een stratenmaker heeft over het algemene niet interesse in een “straight bar path” of “volledige range of motion”. Laat staan een vlakke vloer, goede lift schoenen en een koel en stofvrije werkomgeving. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
HyperTrophy schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:03:
[...]

Ik verwacht dat er aan beide kanten voor en nadelen zijn.

Een oprit leggen doe je niet drie keer anderhalf uur per week, echter worden de stenen en zakken cement ook niet zwaarder (progressief trainen).

Qua uithoudingsvermogen schat ik deze manuele arbeiders wel zo in dat die dat beter op orde hebben dan de gemiddelde fanatiekeling hier in dit topic.

Een stratenmaker heeft over het algemene niet interesse in een “straight bar path” of “volledige range of motion”. Laat staan een vlakke vloer, goede lift schoenen en een koel en stofvrije werkomgeving. :D
Ik denk juist dat stratenmakers (en andere werklui) heel efficiënt zijn in hoe ze gewichten repititief van A naar B verplaatsen.

Het maakt nogal uit hoe je bijvoorbeeld bij een sandbag carry de zandzak houdt en hoe je je core aanspant etc. Een straight bar path is alleen maar een doel omdat het de beweging efficiënter maakt. In de gym focus je daar actief op. Werklui doen onbewust dit soort dingen heel goed denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
Jazeker wel. Training 1 van deze week. Gisteren wel gefietst. Mooi rondje op de MTB, maar zo kapot dat ik niks meer kon en vroeg naar bed. Ze zeggen wel eens dat je af en toe je lichaam moet laten schrikken. Nou dat is gisteren wel gelukt. Zo bezig met doorzetten en afzien. Veels te weinig water gedronken in de volle zon op de fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4-LZJu2N4ZlsxkzlDXYSZCQywA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiWOWIcIAjKV66kugpPGaGzK.jpg?f=fotoalbum_large

Upper A
maandag 6 sep. 2021, 17:24

Bench Press (Barbell)
Set 1: 62,5 kg × 12
Set 2: 62,5 kg × 12
Set 3: 62,5 kg × 8
Set 4: 62,5 kg × 6

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 45 kg × 12
Set 2: 45 kg × 12
Set 3: 45 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 8
Set 3: 7,5 kg × 8

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 6

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 12
Set 3: 12,5 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 5 reps

with Strong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
VinnyAMS schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:30:
Jazeker wel. Training 1 van deze week. Gisteren wel gefietst. Mooi rondje op de MTB, maar zo kapot dat ik niks meer kon en vroeg naar bed. Ze zeggen wel eens dat je af en toe je lichaam moet laten schrikken. Nou dat is gisteren wel gelukt. Zo bezig met doorzetten en afzien. Veels te weinig water gedronken in de volle zon op de fiets.

[Afbeelding]
Het fietsgedeelte moeten we eigenlijk in het goede topic bespreken, maar hier alvast een 1e reactie.

Was dit de eerste keer dat je echt zo ver ging fietsen? If so, dan is 66km wel gelijk een flinke afstand. Net als met krachttraining moet je fietsen ook opbouwen. Het risico van fietsen is dat je vrij lang kunt doorgaan, maar dat dit vaak leidt tot een vermindering van je conditie en gevaar om verkoudheid/griepjes op te lopen.

Bij fietsen is het echt enorm belangrijk om heel goed te hydrateren (met temps van gisteren minimaal 1 bidon per uur met sportdrank) en goed te eten bij langere ritjes.

Take it easy, het is geen sprint, maar een marathon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Requiem19 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:35:
[...]

Het fietsgedeelte moeten we eigenlijk in het goede topic bespreken, maar hier alvast een 1e reactie.

Was dit de eerste keer dat je echt zo ver ging fietsen? If so, dan is 66km wel gelijk een flinke afstand. Net als met krachttraining moet je fietsen ook opbouwen. Het risico van fietsen is dat je vrij lang kunt doorgaan, maar dat dit vaak leidt tot een vermindering van je conditie en gevaar om verkoudheid/griepjes op te lopen.

Bij fietsen is het echt enorm belangrijk om heel goed te hydrateren (met temps van gisteren minimaal 1 bidon per uur met sportdrank) en goed te eten bij langere ritjes.

Hardloop topic ken ik , maar fietstopic niet. Is dat het topic met alleen de TS?
Tweede keer zo ver. Eerste keer was in juli naar Volendam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Requiem19 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:35:
[...]

Ik post hier ook nooit. Voor mij is het vaak hetzelfde rondje met parcours, en ik heb geen zin om vaak over mijn fiets te kletsen. Net als wielrenervaringen topic. Ik zie dat ook meer voor mensen die daar meer tijd aan besteden, wedstrijden rijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
VinnyAMS schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:44:
[...]

Hardloop topic ken ik , maar fietstopic niet. Is dat het topic met alleen de TS?
Tweede keer zo ver. Eerste keer was in juli naar Volendam.
Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21

Maar dat is wellicht iets teveel wielrennen tov (toer) fietsen.

Bijna 70km is trouwens echt al aardig indrukwekkend, maar bouw het op, fiets niet te hard, drink veel en eet elk uur iets (banaan, bloks, krentebol etc).

Als je duur conditie hebt opgebouwd na week of 4-6, kun je de intensiteit opschroeven met intervallen (of als dat niet je ding is, gewoon voor de leuk blijven fietsen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 21:32

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

En ik moet van de trainer nu pindakaas schrappen! ;(

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
Wat vinden jullie van 2x per dag krachttrainen? Doe je dan 2x dezelfde spiergroep of push en dan pull of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik train wel eens in de ochtend borst, biceps, schouders en in de avond benen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
MrJ schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:35:
[...]

En ik moet van de trainer nu pindakaas schrappen! ;(
Je kan prima pindakaas eten, maar als je wil afvallen moet je wel aan portiecontrole doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

gop1 schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:31:
[...]

Je kan prima pindakaas eten, maar als je wil afvallen moet je wel aan portiecontrole doen.
Nu even niet met dit schema. ;)

Moest even wat droppen, vet% ging langzaam maar zeker omhoog als oude man zijnde. Even wat aanpassen en kcal droppen. De pindakaas voor t slapen moest nu sneuvelen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Teveel kritiek. Laatste post.

[ Voor 96% gewijzigd door Barry|IA op 07-09-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wauturr schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:55:
Wat vinden jullie van 2x per dag krachttrainen? Doe je dan 2x dezelfde spiergroep of push en dan pull of iets anders?
Als het kon, zou ik dat heel vaak doen. Ochtend olympisch gewichtheffen en in de avond kracht/bodybuilding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:29:
Push workout gehad. 2e week natty is ingegaan. Ging lekker. Iets minder volume en meer in gewicht omhoog de komende maanden.
Lul niet met je Natty, je zit aan GH en je lult jezelf vast. Leden die hier vaker lezen, zien ook wat je eerder hebt gepost. Ene keer in bulk kuur, andere keer natty, dan cutkuur en GH en ineens ben je natty ?

Post gewoon wat je doet qua trainen, en klets niet over anabolica/GH gebruik. Je berichtgeving wordt ongeloofwaardig zo. Wij kunnen ook tellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:29:
Push workout gehad. 2e week natty is ingegaan. Ging lekker. Iets minder volume en meer in gewicht omhoog de komende maanden.

[Afbeelding]
(Foto bewerkt met Lightroom)
Weet niet hoe goed je bent met Lightroom, maar wat heb je met die dumbbell links naast je gedaan? :S

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zo te zien buigt die arm het licht waardoor zelfs de stoel en de paal erachter er breder uit zien. :D

ff serieus @Barry|IA, in dit topic krijg je respect door open en eerlijk te kletsen, lekker te trainen en trots te zijn op wat je zelf presteert. Wie de grootste virtuele armen heeft doet hier echt niet ter zake. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
hoe langer je er naar kijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
..Legday! never s k i p leg day... :') :')

[ Voor 12% gewijzigd door BigF25 op 07-09-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:53:
[...]

Lul niet met je Natty, je zit aan GH en je lult jezelf vast. Leden die hier vaker lezen, zien ook wat je eerder hebt gepost. Ene keer in bulk kuur, andere keer natty, dan cutkuur en GH en ineens ben je natty ?

Post gewoon wat je doet qua trainen, en klets niet over anabolica/GH gebruik. Je berichtgeving wordt ongeloofwaardig zo. Wij kunnen ook tellen :P
Zou jij alsjeblieft voor eens en voor altijd je kritiek voor je willen houden? Ik lul niet. Jij daagt mij niet uit om over het verboden onderwerp te praten. Met 2e week natty weet jij wat ik bedoel, je bent namelijk niet het hele jaar “on”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

2 weken off gaan is natuurlijk niet 'natty'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Foto is zeker bewerkt, ook omdat ik zelf een album bijhoudt en trots ben op de prestaties.

Ik vind voor de rest wel goed zo hier. In DM mag een ieder het origineel krijgen. Ik post hier niks meer.

Zeikerds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:53:
[...]

En heeft 1,5 iu per dag invloed op spiermassa denk je, ouwe? Je weet ALLES. Dus ik hoor het graag van je.

Als een mod nu besluit dat wij het hier niet over mogen hebben, dan graag het verzoek om alle posts waarin ik genoemd wordt te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:24:
[...]

Zou jij alsjeblieft voor eens en voor altijd je kritiek voor je willen houden? Ik lul niet. Jij daagt mij niet uit om over het verboden onderwerp te praten. Met 2e week natty weet jij wat ik bedoel, je bent namelijk niet het hele jaar “on”.
Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:27:
Foto is zeker bewerkt, ook omdat ik zelf een album bijhoudt en trots ben op de prestaties.

Ik vind voor de rest wel goed zo hier. In DM mag een ieder het origineel krijgen. Ik post hier niks meer.

Zeikerds.
Je mag trots zijn, maar je berichtgeving is voor veel lezers verwarrend. en ik daag je niet uit om over verboden middelen te praten, dat doe je zelf constant. Nu weer door jezelf Natty te benoemen, en eind aug nog over GH, en dan ook nog de vermelding aan Mods, dat het geen verboden middelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Weet je wat we doen, met m’n “virtuele grote armen”.... een video is niet te bewerken toch? Althans, afbuigen van dumbells, bankjes e.d. is realtime niet te doen, toch?
Stuur maar even een DM. Krijg je een video van een armtraining.

Ja, ik bewerk m’n foto’s. Zoals iedereen dat doet, ook in de pro BB scene (JUIST daar).

Even voor de duidelijkheid: ik vind het respectloos en laag om persoonlijk in de aanval te gaan op een openbaar forum, wat toegankelijk is voor iedereen.

Ben vooral beneuwd hoe jullie er bij staan. @Hackus is hier de zelfbenoemde pro bodybuilder en powerlifter @7% vet. We hebben hier echter nooit wat van hem gezien, behalve dat hij er als de kippen bij is om iemand de grond in te trappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Barry|IA Waarom leg je het zo negatief uit? Het punt is juist dat het nabewerken om groter te lijken hier helemaal niet nodig is. Het is evident dat je hard traint en dat het z'n vruchten afwerpt, wees daar gewoon trots op en niemand zal je afzeiken.
Kom je met een plaatje was zo duidelijk bewerkt is dat hij normaal in het grappige plaatje topic langs zou komen dan krijg je daar gegarandeerd opmerkingen over, hier heeft men dat gewoon door. Maar waarom zou je dat doen? Volgens mij hoef je je ook helemaal niet te schamen voor het origineel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:38:
Weet je wat we doen, met m’n “virtuele grote armen”.... een video is niet te bewerken toch? Althans, afbuigen van dumbells, bankjes e.d. is realtime niet te doen, toch?
Stuur maar even een DM. Krijg je een video van een armtraining.

Ja, ik bewerk m’n foto’s. Zoals iedereen dat doet, ook in de pro BB scene (JUIST daar).

Even voor de duidelijkheid: ik vind het respectloos en laag om persoonlijk in de aanval te gaan op een openbaar forum, wat toegankelijk is voor iedereen.

Ben vooral beneuwd hoe jullie er bij staan. @Hackus is hier de zelfbenoemde pro bodybuilder en powerlifter @7% vet. We hebben hier echter nooit wat van hem gezien, behalve dat hij er als de kippen bij is om iemand de grond in te trappen.
Nee, hoor dat fantaseer je er zelf bij. 9% was het een aantal weken geleden, en ik ben geen pro BB en ook geen Pro PL. Of ik deskundig ben in verboden middelen doet hier niet ter zake !!

Ik trap niemand de grond in, jou ook niet. Je mag trost zijn wat je wilt. maar je klaagt over spiergroepen die achter lopen, maar post alleen foto's van opgepompte armen. Iedereen leest en ziet dit, niet alleen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:48:
[...]

Nee, hoor dat fantaseer je er zelf bij. 9% was het een aantal weken geleden, en ik ben geen pro BB en ook geen Pro PL. Of ik deskundig ben in verboden middelen doet hier niet ter zake !!

Ik trap niemand de grond in, jou ook niet. Je mag trost zijn wat je wilt. maar je klaagt over spiergroepen die achter lopen, maar post alleen foto's van opgepompte armen. Iedereen leest en ziet dit, niet alleen ik.
Zet het maar dik gedrukt, je reputatie is kennelijk belangrijk voor je. Het zou je sieren als je een ander op dezelfde manier aanspreekt als dat je zelf aangesproken wenst te worden.

Mijn armen zijn altijd opgepompt en het is mijn favoriete spiergroep. Dat de rest achterloopt en dat ik daar over “klaag”, dat is toch waar een topic als deze voor gemaakt is? Nuttige tips zijn altijd welkom, evenals opbouwende kritiek.

Maar opmerkingen als dat het voor mij elke dag 3 keer arm dag is, terwijl niemand hier mag weten hoe je er zelf bij staat, daar heb ik niet veel aan, maar je zet mij er wel mee te kakken.

Ook dat gezeur over wat ik volgens jou wel en niet moet trainen.... Ik ben 190cm, jij bent net zo lang als mijn vriendin. Ik train nog geen 2 jaar, jij traint al +30 jaar. Dat ik achterliggende spiergroepen heb, dat is vrij normaal.

Evenals opmerkingen als dat ik zou liegen over wel vs niet natty. Ik ben juist open in dit soort dingen, maar mag de middelen zelf niet bespreken. Als ik het er dan bij houdt dat ik mijn 2e week natty in ben gegaan, dan is het toch voor iedere boerenlul duidelijk dat ik dus inmiddels 2 weken uit m’n kuur ben? Ik verkondig toch nergens dat ik VOLLEDIG naturel ben?

Je bent werkelijk waar zoekende om je puntje te maken, keer op keer weer. Dat je er als de kippen bij bent, dat is toch zo? Je reageert toch bijna op alles? Vaak met een sarcastische ondertoon, vaak ook volledig offtopic.

Je trainingsadviezen worden hier door velen als waarheid gezien, maar volgens mij ben je hier gewoon om vooral te laten zien hoe goed jij bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:27:

Zeikerds.
Het roept toch (gewoon?) vragen op waarom je een foto fysiek (duwen en trekken) bewerkt? Dat je een persoon op de achtergrond gaat blurren, of dat je wat met belichting speelt dat is allemaal niet zo spannend.

Ps. jammer dat je de foto in zn geheel hebt weggehaald, had dan op z’n minst het origineel teruggeplaatst, of aangeven waarom je bepaalde edits uitvoert.

[ Voor 12% gewijzigd door HyperTrophy op 07-09-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
HyperTrophy schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:09:
[...]

Het roept toch (gewoon?) vragen op waarom je een foto fysiek (duwen en trekken) bewerkt? Dat je een persoon op de achtergrond gaat blurren, of dat je wat met belichting speelt dat is allemaal niet zo spannend.
Natuurlijk, en je hebt volkomen gelijk. Maar ik weet zelf niet wat er aan bewerking wordt gedaan en ben vooral blij met het resultaat.

Ik vind het zelfs super erg dat ik mezelf zo laat kennen, maar ga het toch doen.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFnmhXl1TbE-yMHpbPUEIJMkrqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOX1GkOSXJiWLN84EtVA971T.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil ONTZETTEND graag een video uploaden en openbaar in dit topic plaatsen waar je mij m’n armen ziet trainen. Dan zie je in ieder geval dat er aan mijn fysiek niet is gesleuteld. Je ziet hier echter wel een volle maag (@Hackus heeft daar gelukkig al eerder zijn kritiek op losgelaten).

Is hier interesse om dan voor eens en altijd te zien dat ik in ‘t echt net zo “groot” ben als virtueel? :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barry|IA
HyperTrophy schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:09:
[...]

Ps. jammer dat je de foto in zn geheel hebt weggehaald, had dan op z’n minst het origineel teruggeplaatst, of aangeven waarom je bepaalde edits uitvoert.
Bij deze het origineel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLWeZ0RpJLjxVPP3deuapm-i5L0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlLrw49cV3slzOpMHl3g1V6f.jpg?f=fotoalbum_large
Bewerkingen: 0,000000. Niks. Nada.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:20:
[...]

Bij deze het origineel.
[Afbeelding]
Om eerlijk te zijn ziet dat er nog beter uit juist. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Barry|IA jammer dat jij dat zo ervaart. Ik 'bescherm' vaak leden zoals @VinnyAMS met zijn systeem.
Hoe ik erbij sta nu na +35j trainen zegt niets, kan er geen 33j vanaf halen. Of jij gebruikt en ik niet, ook niet.
Ik post geen foto's maar deel wel stats als dat gevraagd wordt. Je hoeft daar niet jaloers op te zijn, en het gaat ook niet om mij in dit topic. Zoals je ziet post ik amper wat ik heb gedaan, en heb ik ook zelfspot. Ik heb geen minderwaardigheidscomplex. Ik heb je ook al opbouwend advies gegeven, maar of je er wat mee doet of wat je ermee doet is aan jou. Maar zal het nogmaals rustig en zacht vertellen; Ga je rug, borst en benen trainen. Je armen train je dan al voldoende mee. Zal je nog even laten blozen; ja Barry, ondanks je gebruik, mag je tevreden zijn met je al behaalde resultaat. En Ik hou ook van jou ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:06:
[...]

Evenals opmerkingen als dat ik zou liegen over wel vs niet natty. Ik ben juist open in dit soort dingen, maar mag de middelen zelf niet bespreken. Als ik het er dan bij houdt dat ik mijn 2e week natty in ben gegaan, dan is het toch voor iedere boerenlul duidelijk dat ik dus inmiddels 2 weken uit m’n kuur ben? Ik verkondig toch nergens dat ik VOLLEDIG naturel ben?
Dat doe je dus wel...
MrJ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:25:
2 weken off gaan is natuurlijk niet 'natty'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MrJ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:11:
[...]

Dat doe je dus wel...

[...]
Nee echt niet, misschien wordt het elders verkeerd uitgelegd door mij of verkeerd begrepen door jou. Wat zou je willen weten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zullen we de semantische discussie verder maar laten voor wat het is? Volgens mij is dat een stuk gezelliger en weet iedereen onderhand wel ongeveer hoe het zit. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

Kort vraagje, is popcorn een goede bron van eiwit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Anoniem: 1641394 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:29:
Nee. Pure mais is al wat matig als bron van eiwitten (voor vegans). Maar als je daar dan nog olie aan toevoegt en evt zelfs suiker. Dan is de balans tussen kcal en proteine slecht.

Hap hap hap

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Anoniem: 1641394 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:29:
Het is hier net GTST, ik snap de associatie wel ;)

Ontopic! Ik heb net weer getraind, deadlift eerst opgebouwd tot 160x1 en daarna 140x10/8/7. Overhead dumbell press 26x8/8/6 en bicep cable curl 32x12/12/12. Dit in circuit-style zodat ik wat meer volume kan doen met gelijke rustpauzes.

Verder ben ik begonnen met judo omdat mijn zoontje dat ook doet. Afgelopen donderdag eerste les, en ondanks mijn spierwitte band krijgen de bruine-banders mij er niet onder in het grondgevecht. Kracht is echt een enorm voordeel, en het is wel duidelijk dat mijn "sportschoolspieren" echt wel functioneel ingezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
joepP schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:11:
[...]

Het is hier net GTST, ik snap de associatie wel ;)

Ontopic! Ik heb net weer getraind, deadlift eerst opgebouwd tot 160x1 en daarna 140x10/8/7. Overhead dumbell press 26x8/8/6 en bicep cable curl 32x12/12/12. Dit in circuit-style zodat ik wat meer volume kan doen met gelijke rustpauzes.

Verder ben ik begonnen met judo omdat mijn zoontje dat ook doet. Afgelopen donderdag eerste les, en ondanks mijn spierwitte band krijgen de bruine-banders mij er niet onder in het grondgevecht. Kracht is echt een enorm voordeel, en het is wel duidelijk dat mijn "sportschoolspieren" echt wel functioneel ingezet kunnen worden.
Eens, in grappling/BJJ/grondvechten is kracht erg belangrijk.

De beste grappler ter wereld volgt gewoon een of ander gymbro-achtig schema voor zn krachttraining

YouTube: Gordon Ryan Body Building Workout for Grappling + Jiu-Jitsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:44

Superkiwi

Hoi doei

joepP schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:11:
[...]
deadlift eerst opgebouwd tot 160x1 en daarna 140x10/8/7.
Fijn he, eerst opbouwen naar één zware rep om daarna iets terug te gaan in gewicht om daar je werksets mee te doen :)
Lekker gewicht!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:26:
[...]

Fijn he, eerst opbouwen naar één zware rep om daarna iets terug te gaan in gewicht om daar je werksets mee te doen :)
Lekker gewicht!
Voor de grote oefeningen vind ik het heel fijn inderdaad. Voorheen voelden de eerste paar reps van mijn werkset altijd wat stroef, maar nu niet meer. Post-activatie is volgens mij de term hiervoor, is ook onderzoek gedaan waarin het voor sommige mensen daadwerkelijk meer reps oplevert. Ik ben er daar zeker een van.

Daarnaast is het ook goed om wat meer kracht te bouwen richting 1RM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Barry|IA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:20:
[...]

Bij deze het origineel.
[Afbeelding]
Ziet er goed uit d:)b Mooie schouderpartij :)
nMad schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:48:
Afgelopen maanden bezig geweest om mijn thuisbioscoop op zolder om te bouwen naar een home gym. Rode gordijntjes hangen er nog i.v.m. de vorige toepassing ;) Ben zelf erg tevreden met het resultaat! Heerlijk om thuis te kunnen sporten.
Mooie setup! Let je alleen wel op met het gewicht dat je op een vloer plaatst? Racks, gewichten, bankjes, jezelf,... kan allemaal flink optellen en een hele hoge belasting geven op een vloer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag legday, en dat betekent..ik wilde gaan eten maar kon de trap ff niet af richting keuken :D

De AH heeft ook een pannenkoekenmix eiwit-versie, waarbij mijn missus de melk vervangen had door Skyr (ook lekker spul btw). Het waren prima American style pancakes geworden zo, waarvan ik echt megavol zat de hele dag zowat..ook omdat ik er wat van die cacao pindakaas op had geflanst :+

Mooie analogie trouwens op IG gespot: pindakaas eten voor je eiwitten is als martini's drinken om olijven binnen te krijgen :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Begin met nu zo langzamerhand toch wel af te vragen hoe mevrouw missus eruit ziet :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 15:22

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik kon de wel een bakje popcorn gebruiken tijdens het lezen van de laatste posts.

Ik train trouwens nooit armen.

vandaag 100km gefietst in 3 u 55 m. Het was niet de bedoeling. aanvankelijk wou ik via de duinen van wateringen naar noordwijk en terug a 70km. op de terugweg toch maar doorgereden naar hoek van holland. had alleen 1 banaan en mandarijn bij me. onderweg 2x een blikje cola gekocht. te weinig electrolyten en bij 90km kreeg ik ernstige kramp in beide bnen. mijn quads ter hoogte van mijn knieeen en in mijn hammies. even gestopt. wat gestretched en ik kon weer volle vaart door. ik heb echt bijna nooit kramp.

mijn benen zijn wel een beetje pap nu. morgen maar even oly class skippen. lesje gister was stevig genoeg met 3x hang clean+jerk 9x elke 90 sec. opbouw naar zwaar (90kg) en 5x8 deficit clean pulls opbouw naar 120kg

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Zuluman schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:20:
ik kon de wel een bakje popcorn gebruiken tijdens het lezen van de laatste posts.

Ik train trouwens nooit armen.

vandaag 100km gefietst in 3 u 55 m. Het was niet de bedoeling. aanvankelijk wou ik via de duinen van wateringen naar noordwijk en terug a 70km. op de terugweg toch maar doorgereden naar hoek van holland. had alleen 1 banaan en mandarijn bij me. onderweg 2x een blikje cola gekocht. te weinig electrolyten en bij 90km kreeg ik ernstige kramp in beide bnen. mijn quads ter hoogte van mijn knieeen en in mijn hammies. even gestopt. wat gestretched en ik kon weer volle vaart door. ik heb echt bijna nooit kramp.

mijn benen zijn wel een beetje pap nu. morgen maar even oly class skippen. lesje gister was stevig genoeg met 3x hang clean+jerk 9x elke 90 sec. opbouw naar zwaar (90kg) en 5x8 deficit clean pulls opbouw naar 120kg
Dat is best een serieus stuk fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa Door schouder/nek blessure mijn schema omgegooid.
Ga me ook meer focussen op boksen,kickboksen(trainen ew voor cardio en gezondheid) en SM(strongman -100kg) ja, boven de 50 is goede algemene conditie ook van belang, niet alleen fietsen.

Legwork-out :
Walking lunges. 4x15 steps
LBBS 5 sets 8 reps
Unilateral leg ext 3x8 -2x max
Leg curls 4x20
Hack-Squat 4x max

BW: 91.8kg, 11.2% vp. vanochtend gemeten(fysio)
(LBBS= Low Bar Back Squat)

@2Dutch pindakaas eet je niet om de eiwitten, maar omdat het lekker is op je brood ;)
(moet je op je kcals letten, is oa smeerkaas 15% ook te doen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hackus schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:43:
@2Dutch pindakaas eet je niet om de eiwitten, maar omdat het lekker is op je brood ;)
(moet je op je kcals letten, is oa smeerkaas 15% ook te doen)
Plaag graag, vind die pindakaas-discussie hier leuk alhoewel ik niet zo'n fan ben van het goedje. Lekker Hollandsch, vooral de stroopwafelversie uiteraard ;)
Zuluman schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:20:
vandaag 100km gefietst in 3 u 55 m. Het was niet de bedoeling. aanvankelijk wou ik via de duinen van wateringen naar noordwijk en terug a 70km. op de terugweg toch maar doorgereden naar hoek van holland.
Hoe doen mensen dat toch, zo lang fietsen. Petje af hoor :) Herken het verlengen van ritjes wel: "oh ff daarheen..oh dit is ook wel leuk..en voila: 2x zo lange rit.

Vandaag 35 min op de fiets met 28C en ik moest echt een uur afkoelen _O- Morgen weer 2x uur fietsen want naar kantoor, en blijkt op kantoor ook warm te zijn dus dat wordt afzien :/ Oh well: weer 2 uur low intensity cardio afgetikt en 2,5 liter water naar binnen slingeren wordt ook geen probleem. Ben benieuwd of ik nog commentaar ga krijgen van collega's die ik sinds december of zelfs maart vorig jaar niet meer heb gezien :D

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker. Training 2 van deze week. 4x12 75kg sq gingen top. Voor het eerst 3x10 lunges volledig gehaald. Van de mountain climbers het tempo omhoog.
Lowerbody A
woensdag 8 sep. 2021, 20:16

Squat (Barbell)
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 62,5 kg × 12
Set 2: 62,5 kg × 12
Set 3: 62,5 kg × 12
Set 4: 62,5 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 10
Set 2: 2,5 kg × 10
Set 3: 2,5 kg × 10

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 10
Set 2: 72,5 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 15
Set 2: 15 kg × 15
Set 3: 15 kg × 15

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

with Strong

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 16:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik even aangeven dat ik het goed vind dat jullie er samen uitkomen @Barry|IA en @Hackus. Ik snap jullie beide, maar probeer soms even aan de toon te denken. De popcorn was lekker, maar de volgende keer mogen jullie zulke discussies wel in DM uitvoeren ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Outerspace schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:24:
Mag ik even aangeven dat ik het goed vind dat jullie er samen uitkomen @Barry|IA en @Hackus. Ik snap jullie beide, maar probeer soms even aan de toon te denken. De popcorn was lekker, maar de volgende keer mogen jullie zulke discussies wel in DM uitvoeren ;)
Het is opgelost en we houden van elkaar. Via DM hebben we al lopen tongzoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:44

Superkiwi

Hoi doei

@Hackus ben je niet bang dat je schouderblessure met (kick)boksen alleen maar langer duurt? Ik kan me voorstellen dat boksen best wat van je schouders vergt.

Ik wilde vandaag gaan hardlopen maar het was te warm (lees: te lekker weer om niet naar het strand te gaan). De wandeling van de parking naar het strand is ca een km waar het laatste stuk een kleine doch vrij steile klim door de duinen is. En sinds ik er toch was maar een beetje in de zee heen en weer gezwommen :P
Dus toch wel wat beweging gehad vandaag.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:27:
@Hackus ben je niet bang dat je schouderblessure met (kick)boksen alleen maar langer duurt? Ik kan me voorstellen dat boksen best wat van je schouders vergt.

Ik wilde vandaag gaan hardlopen maar het was te warm (lees: te lekker weer om niet naar het strand te gaan). De wandeling van de parking naar het strand is ca een km waar het laatste stuk een kleine doch vrij steile klim door de duinen is. En sinds ik er toch was maar een beetje in de zee heen en weer gezwommen :P
Dus toch wel wat beweging gehad vandaag.
Dat was niet de insteek die ik bedoel. Ik zat in een schema, en dat heb ik niet kunnen volgen door de blessure.
(die nu grotendeels over is) Ik ga geen echte schema's meer volgen ( is mijn gedachte nu :P ) Ik ga me meer focussen op algemene conditie, ipv alleen KT en fietsen. De Bosrun 'hardlopen' is me goed bevallen, en de boks en kickboks training is ook mede voor de omgang met vrienden, die ik door corona lang niet heb gezien.
Als je wat ouder wordt is werk en trainen(bb-kt) niet meer het belangrijkste. buitenom mijn gezin.

Met ineens deze temperaturen is hardlopen ook niets voor mij. Of we moeten in de vroege ochtend gaan

@Barry|IA Wel je mond spoelen met waterstofperoxide :P

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 15:22

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik ben vandaag voor eerst in mijn leven bij een chiropractor geweest in Rijswijk. Ik heb dus een scheve heup 1,5cm werd vermeld, lichte scoliose in bij rug waardoor mijn romboid/sch rechts onderontwikkeld is.

Nu voelde het kraken heerlijk maar om het definitief t corrigeren moet ik 2x per week gedurende 6 minimaal weken langskomen a 55 euro per behandeling van 5-10 minuten. Ik heb daar een mening over maar die uit ik niet. Als ik het lijstje bekijk met wervels is alles gedaan behalve mijn staartbeen.

Wat is jullie ervaring met chiropractie?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• HyperTrophy
  • Niet online
Daar kun je een mooi fitness rack van kopen :p voor dat geld…

Schijnt wel een ‘normale’ prijs te zijn, maar ik heb altijd het idee dat wanneer je eenmaal begint, het einde zoek is…

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Zuluman als ik het goed heb, heeft @Tatsu ook lichte scoliose

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Chiropractie = kwakzalverij.

Ik zou naar een goede fysio gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Vuvuzela op 09-09-2021 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Had een niet structurele scoliose, heb ik weg weten te trainen door veel unilateraal werk.

Niet structureel houdt in dat het een aanpassing is van het lichaam en niet zodanig je wervels gevormd zijn.
Structureel houdt in dat je wervels zodanig gevormd zijn en dan is een ingreep een uitkomst bij zodanig gevaar voor beknelling en.

Er zijn ook prima chiropractors, bekijk de trackrecord en belangrijk is dat ze ervaringen hebben met de inzet van krachttraining.

Even een knakken is een leuke kunstje, maar daar ben je niet zo mee geholpen. Hetzelfde geldt voor een fysio.

Wat maakt dan een goede fysio of chiropractor...

/Oudfysio, eind deze maand loopt mijn big registratie af. Woei!

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Training 3 van deze week. En nog een stukje fietsen.
Evening Workout
donderdag 9 sep. 2021, 21:47

Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8
Set 4: 50 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 62,5 kg × 8
Set 2: 62,5 kg × 8
Set 3: 62,5 kg × 6

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 32,5 kg × 10
Set 2: 32,5 kg × 10
Set 3: 32,5 kg × 10

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 55 kg × 10
Set 2: 55 kg × 10
Set 3: 55 kg × 10

Overhead Press (Barbell)
Set 2: 25 kg × 8
Set 3: 25 kg × 8

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 2: 12,5 kg × 8
Set 3: 12,5 kg × 6

with Strong

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdvr_mYZEfmqaQfZGMEhBTJ80JU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwUso1Qghy9xjNQ3C6R6vohA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Weet iemand site(s) waar je per specifieke spier kunt kijken welke oefeningen er voor zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
Markos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:27:
Weet iemand site(s) waar je per specifieke spier kunt kijken welke oefeningen er voor zijn?
Hier iets aan?

http://exrx.net/Exercise.html

https://www.fit.nl/fitnessoefeningen

[ Voor 8% gewijzigd door VinnyAMS op 10-09-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:52:
Chiropractie = kwakzalverij.

Ik zou naar een goede fysio gaan.
Kwakzalverij heb je overal wel. Ook onder huisartsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Die eerste site komt wel in de buurt maar in het verleden had ik een site waar je de complete anatomie zag en daarbij kon je dan bijvoorbeeld klikken op de deltoid en dan kunt doorklikken naar anterior, intermediate of posterior. Dat kan op die eerste site ook bij Exercise map, maar daarna krijg je alleen een overzicht met namen. Ik ken niet alle spieren bij naam dus het liefste heb ik weer zo'n site waarbij het doorklikken ook nog visueel is (als je begrijpt wat ik bedoel :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

https://musclewiki.com/ @Markos

[ Voor 17% gewijzigd door Vuvuzela op 11-09-2021 00:14 ]

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dankjewel alleen is dit per spiergroep, geen individuele spier

• VinnyAMS

• VinnyAMS
.

[ Voor 200% gewijzigd door VinnyAMS op 11-09-2021 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:25

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afgemat tijdens bokstrainen en sparren. Zoon van maat van mij bokst in -80kg klasse wedstrijden. Hackus bijna tegen het Canvas :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Markos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:38:
[...]

Die eerste site komt wel in de buurt maar in het verleden had ik een site waar je de complete anatomie zag en daarbij kon je dan bijvoorbeeld klikken op de deltoid en dan kunt doorklikken naar anterior, intermediate of posterior. Dat kan op die eerste site ook bij Exercise map, maar daarna krijg je alleen een overzicht met namen. Ik ken niet alle spieren bij naam dus het liefste heb ik weer zo'n site waarbij het doorklikken ook nog visueel is (als je begrijpt wat ik bedoel :) )
Die namen hoor je allemaal te kennen na een paar weken trainen hoor. :+

Even door klikken op de oefening en dan staat er ook weer een plaatje van de spier, ben je er zo achter wat alles precies is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Zo, net weer getraind, circuitstyle, 2 minuten tussen de oefeningen:

- Warming up: roeien, algemene warming up, specifieke warming up (~10 min totaal)
- Bench: opgebouwd tot 120x1, daarna 100x9/8/7
- Lat pulldown: 65x13/11/10
- Face pulls: 32x15/13/11

Bench 1 rep in de tank, de andere oefeningen tot failure.

Met warming up erbij klaar in 41 minuten, bam!

[ Voor 19% gewijzigd door joepP op 12-09-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag kickbokstraining, morgen schouders, borst, biceps.
Trappen gaat weer stuk beter dan paar maand gelden, toen was ik zo stijf als een oude hark.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
Weer een lekkere training vandaag. Nummer 1 van deze week.
Paar rondjes kickboksen en hardlopen tussendoor,

Upper A
maandag 13 sep. 2021, 17:44

Bench Press (Barbell)
Set 1: 60 kg × 12
Set 2: 60 kg × 12
Set 3: 60 kg × 8
Set 4: 60 kg × 8

Set 1: 45 kg × 12
Set 2: 45 kg × 12
Set 3: 45 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 8
Set 3: 7,5 kg × 8

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,8 kg × 8
Set 3: 2,5 kg × 8

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 3: 12,5 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 12,5 kg × 15
Set 3: 12,5 kg × 10

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 4 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

with Strong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Schouders, Borst, Biceps:
Pullover 3x18
Db Fly’s 3x18

Front-press 3x8
Side raise 4x12
Reverse cable fly 3x12 -> deze
Incline dumbbell press 21-18-17-14(50kg)
Flat chest- press 3x12 (140kg)
Peck-deck fly’s 3x18

Scot-curl 3x8
Zittende hammer curl 3x8
Staande cable curl EZ 3x max

Oja, kuitheffen op het eind 4x30 reps

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 13-09-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
Vorige week tijdens benchpress een gekneusde rib opgelopen (de les daarvan: niet tot failure gaan zonder spotter, of anders in elk geval niet de stang over je borst rollen als je em niet meer omhoog krijgt |:( ). Leek in eerste instantie nog wel mee te vallen, maar door sindsdien 'gewoon' te trainen en ook veel te klussen (we zijn net verhuisd) wordt het nu steeds erger. Daarom trainingen maar even aanpassen tot het fatsoenlijk hersteld is, want dit schiet niet op.
Gisteren tijdens training geprobeerd om op gevoel aan de slag te gaan, maar dat wil hierbij dus niet. Dacht bijvoorbeeld chinups te proberen, maar alleen al die beweging initiëren resulteerde in een fikse pijnscheut. Moet dus echt van tevoren bedenken of een oefening wel of niet kan. Vandaar dat ik me maar even hier meld.
Rib die gekneusd is/lijkt bevindt zich aan de linkerzijde van mijn borst en is degene direct onder de tepel. Squatten ging gisteren redelijk (echt druk zetten op de romp was niet heel aangenaam), legpress ging prima en ook lat pulldowns en back extensions waren goed te doen. Ben benieuwd of jullie (vanuit ervaring wellicht) oefeningen weten die goed te doen zijn met deze 'blessure'.

Kan overigens prima hardlopen, maar om dat nou alleen nog maar te doen tot dit hersteld is lijkt me ook zo wat. Idem voor wat betreft helemaal rust houden. Ook enkel benen training vind ik niet ideaal. Hoop dus op tips O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Succes kerel! Ik kan je niet helpen met tips, ben niet fysiologisch onderlegd. Wat ik zelf altijd doe ik -wel- belasten, maar absoluut -niet- de pijn opzoeken. Beweging helpt bij mij beter dan rust, maar dat is wellicht bij deze blessure anders.

Fysio gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 09:12
mefjoew schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:42:
Vorige week tijdens benchpress een gekneusde rib opgelopen (de les daarvan: niet tot failure gaan zonder spotter, of anders in elk geval niet de stang over je borst rollen als je em niet meer omhoog krijgt |:( ). tips O-)
Zuur! Sterkte ermee. Voor de toekomst: misschien verstandig om eens te investeren in spotter-arms? Die hebben mij al meermaals gered (je kunt met die dingen natuurlijk ook even net iets verder gaan :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vorige week tijdens benchpress een gekneusde rib opgelopen (de les daarvan: niet tot failure gaan zonder spotter, of anders in elk geval niet de stang over je borst rollen als je em niet meer omhoog krijgt |:( ). Leek in eerste instantie nog wel mee te vallen, maar door sindsdien 'gewoon' te trainen en ook veel te klussen (we zijn net verhuisd) wordt het nu steeds erger. Daarom trainingen maar even aanpassen tot het fatsoenlijk hersteld is, want dit schiet niet op.
Gisteren tijdens training geprobeerd om op gevoel aan de slag te gaan, maar dat wil hierbij dus niet. Dacht bijvoorbeeld chinups te proberen, maar alleen al die beweging initiëren resulteerde in een fikse pijnscheut. Moet dus echt van tevoren bedenken of een oefening wel of niet kan. Vandaar dat ik me maar even hier meld.
Rib die gekneusd is/lijkt bevindt zich aan de linkerzijde van mijn borst en is degene direct onder de tepel. Squatten ging gisteren redelijk (echt druk zetten op de romp was niet heel aangenaam), legpress ging prima en ook lat pulldowns en back extensions waren goed te doen. Ben benieuwd of jullie (vanuit ervaring wellicht) oefeningen weten die goed te doen zijn met deze 'blessure'.

Kan overigens prima hardlopen, maar om dat nou alleen nog maar te doen tot dit hersteld is lijkt me ook zo wat. Idem voor wat betreft helemaal rust houden. Ook enkel benen training vind ik niet ideaal. Hoop dus op tips O-)
Beterschap! Denk dat inderdaad een fysio heel goed weet welke oefeningen wel en niet kunnen. En eventueel ook kunnen helpen bij je herstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is klote !
Gekneusde rib(ben) kan wel aantal weken pijn geven. Zou gewoon even proberen wat 'goed' voelt, en niet te zwaar gaan nu. ivm druk. (btw; weekje rust is ook niet slecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Oefeningen met een lange hefboom op de armen of veel druk op de torso zijn niet zodanig aan te raden.

Hou een NRPS 4 aan en max een 5 met het sporten op een schaal van 0-10. Hou dan ook rekening met vermoeidheid en toenemende vermoeidheid tijdens een workout.

Rug: seated rows, lat pull downs, etc.
Borst: Presses in de machine, presses vrij (hou rekening met gewicht), flys ook afhankelijk van gewicht.
Benen: Vrij (ook weer rekening met gewicht), leg presses, hamstring curls en extensions. Romanian DL, rekening houden met gewicht,
Schouders: overheads even mee uitkijken, sideraises en achterkant prima te doen mits wat lichter gewicht en hoger in herhalingen.

Etc etc.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is nog eens gericht advies. :)

Kreeg zojuist advies van m'n huisarts wat te doen omdat m'n stuitje zeer doet (ben met de fiets aangereden), dat was vrij simpel: als zitten zeer doet moet je niet gaan zitten en als je toch wilt zitten moet je maar pillen vreten. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
joepP schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:44:
Succes kerel! Ik kan je niet helpen met tips, ben niet fysiologisch onderlegd. Wat ik zelf altijd doe ik -wel- belasten, maar absoluut -niet- de pijn opzoeken. Beweging helpt bij mij beter dan rust, maar dat is wellicht bij deze blessure anders.

Fysio gebeld?
Vriendin is fysio (gespecialiseerd in handen weliswaar) ;-) Verder kan een fysio volgens mij bij dit soort dingen niet veel doen. 'Rust' is dan het devies..
Hackus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:04:
[...]

Dat is klote !
Gekneusde rib(ben) kan wel aantal weken pijn geven. Zou gewoon even proberen wat 'goed' voelt, en niet te zwaar gaan nu. ivm druk. (btw; weekje rust is ook niet slecht)
Nee, weekje rust kan oké zijn maar ik ben daar gewoon niet zo goed in. Al vaker aangekaart hier, hard learner zo blijkt opnieuw 8)7
Tatsu schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:57:
Oefeningen met een lange hefboom op de armen of veel druk op de torso zijn niet zodanig aan te raden.

Hou een NRPS 4 aan en max een 5 met het sporten op een schaal van 0-10. Hou dan ook rekening met vermoeidheid en toenemende vermoeidheid tijdens een workout.

Rug: seated rows, lat pull downs, etc.
Borst: Presses in de machine, presses vrij (hou rekening met gewicht), flys ook afhankelijk van gewicht.
Benen: Vrij (ook weer rekening met gewicht), leg presses, hamstring curls en extensions. Romanian DL, rekening houden met gewicht,
Schouders: overheads even mee uitkijken, sideraises en achterkant prima te doen mits wat lichter gewicht en hoger in herhalingen.

Etc etc.
Thanks! Ben benieuwd naar de 'etc. etc.' maar neem aan dat je bedoelt: zelf logisch nadenken in deze lijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:05:
Dat is nog eens gericht advies. :)

Kreeg zojuist advies van m'n huisarts wat te doen omdat m'n stuitje zeer doet (ben met de fiets aangereden), dat was vrij simpel: als zitten zeer doet moet je niet gaan zitten en als je toch wilt zitten moet je maar pillen vreten. :D
Of pijn lijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

mefjoew schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:41:
[...]

[...]

Thanks! Ben benieuwd naar de 'etc. etc.' maar neem aan dat je bedoelt: zelf logisch nadenken in deze lijn :+
Yups!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Inderdaad, ik ga niet aan de pillen vanwege wat ongemak. Dan liever flink aan het bier/whisky. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker. Training 2 van deze week.

Lowerbody A
woensdag 15 sep. 2021, 20:31

Squat (Barbell)
Set 1: 77,5 kg × 12
Set 2: 77,5 kg × 12
Set 3: 77,5 kg × 12
Set 4: 77,5 kg × 12

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 65 kg × 12
Set 2: 65 kg × 12
Set 3: 65 kg × 12
Set 4: 65 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 8
Set 2: 2,5 kg × 8
Set 3: 2,5 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 10
Set 2: 72,5 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 6

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 20
Set 2: 15 kg × 20
Set 3: 15 kg × 20

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

with Strong

En ook de 10000 srappen gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaLJaexoZoGkFkooxheRpCyDRG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCJo7OL1mlw2Y2ql4flap4t5.jpg?f=fotoalbum_large

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS nog gewogen recent ?

Pagina: 1 ... 72 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.