Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gister bij Fysio geweest, paar keer aan stang gehangen en helemaal nagekeken en gemasseerd. Gaat nu iets beter met de nekblessure

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:23:
[...]

Paar vlokjes brood erbij 😂
Waarom niet eigenlijk? Pinda's kauwen is ook kaakspiertraining en als ik in de gym rond kijk zijn dat over het algemeen de meest getrainde spieren. Met de duimspier als goede tweede. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:09:
Calve 100%, 350g €1,99 bij de Aldi volgende week. Voor de Calve liefhebbers 😉
Calvé vind ik de lekkerste pindakaas (al kan dat ook gewoon gewenning zijn) maar dan wel het origineel. De 100% versie smaakt vast anders en dan is dat voordeel weg. Moet zeggen dat de 100% van AH die ik nu heb staan ook gewoon prima is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat is dat toch met melk? Het lijkt wel een verslaving. Ik heb er echt cravings naar.

Als ik niet bewust ben met hoeveel ik er van drink, dan gaat er (niet overdreven) 4 liter doorheen. Ik vind het bijna net zo essentieel als water. Maar hoe kan dit? Schreeuwt het lichaam om iets van de ingrediënten? Kom ik dan elders wat te kort? Of vind ik het gewoon te lekker?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Gonadan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Calvé vind ik de lekkerste pindakaas (al kan dat ook gewoon gewenning zijn) maar dan wel het origineel. De 100% versie smaakt vast anders en dan is dat voordeel weg. Moet zeggen dat de 100% van AH die ik nu heb staan ook gewoon prima is.
Calvé is zeker de lekkerste. Vind de rest maar een beetje stroperig en muf van smaak. Ik heb ze uiteraard niet allemaal geprobeerd, maar waarom zou ik ook?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Barry|IA schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:10:
Wat is dat toch met melk? Het lijkt wel een verslaving. Ik heb er echt cravings naar.

Als ik niet bewust ben met hoeveel ik er van drink, dan gaat er (niet overdreven) 4 liter doorheen. Ik vind het bijna net zo essentieel als water. Maar hoe kan dit? Schreeuwt het lichaam om iets van de ingrediënten? Kom ik dan elders wat te kort? Of vind ik het gewoon te lekker?
Een suiker/vet-combinatie doet het altijd goed op dat vlak. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Melk is de witte motor @Barry|IA, Dat weet je toch wel ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Barry|IA schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:10:

4 liter per dag? Good job, je bent een van de weinige die de gallon (4 liter) van Rippetoe voor elkaar krijgt.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Salvatron schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

4 liter per dag? Good job, je bent een van de weinige die de gallon (4 liter) van Rippetoe voor elkaar krijgt.
Jep, met gemak zelfs. Drink het de hele dag door. Alleen bij wakker worden drink ik een halve liter water en tijdens de training en rondom de training gaat er zo’n 3 liter water doorheen.

Shakes maak ik ook met water, want vind het anders zonde van de melk :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren deadlift, eerst opgewarmd tot 150x1 om daarna aan mijn werkset op 140kg te beginnen. Vorige training was 8 reps met nog 2 in de tank. De eerste rep gaat traag en voelt zwaar, en na 7 reps is het klaar. WTF?! Ik heb afgelopen week goed gegeten, goed geslapen, en had zin om te trainen...

Blijkt dat ik vergeten ben 10kg eraf te halen! Het was 150x7 ipv 140! Bam! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Net terug uit ziekenhuisopname en nu vol gas biceps slopen (heavy weight).

Net m’n eerste workout gehad:
3x 10 reps incline dumbell curl (armen buitenkant)
3x 10 reps spider dumbell curl (armen binnenkant)
3x 10 reps concentration curls, maar failde @ rep 4 bij de eerste set, rep 5 bij tweede set.

Nu uur rust gehad, flink carbs en eiwit op en nu door naar workout 2.

3x 10 reps hammer curls
3x 10 reps preacher curls
“Kill it” met een lege EZ stang (mikken op 60 reps).

Veel rust, veel gewicht. Veel concentratie op in verschillende hoeken trainen.

Edit:

Workout 2 gedaan, na de hammer curls was ik al op. Nog een beetje met de lege stang gedaan voor de peak contractie, maar toen was ik er eigenlijk al klaar mee. Lekker, dus workout 1 was al voldoende. Het is voor mij nog even zoeken tot hoe ver ik kan gaan omdat ik voor het eerst sinds tijden weer echt zwaar train met weinig reps. Voorheen was het allemaal high volume training, maar daar wil ik de juiste balans nu in vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Barry|IA op 29-08-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De core/legday vandaag overleefd en viel niet tegen gezien de vele km's in de benen.

Heb geen zin om weer deels naar kantoor te gaan na de vakantie. Als ik rond 6 en 15:30 een uurtje op de fiets zit, vind ik het geen goed idee daar nog een uur kracht tegenaan te gooien, tijdstechnisch sowieso niet. Hoop heel hard dat ik het kantoordagendeel naar max 2 dagen krijg of alleen in bepaalde weken van het traject. Wel goed dat ik me nu veel beter focus op bewegen/kracht :D _O-

De discussies over eten met vrienden worden ook steeds grappiger. "eet je dan dit en dat niet meer" "jawel, maar niet zoveel". Ik laat niks, zonder chocolade, ijs of noten kan ik niet functioneren hoor :+ Mijn bestie begint ook langzaamaan interesse te krijgen in sporten: lamme tak (vroeger atletiek gedaan, dunne spaak maar skinny fat), maar nu begint ie te praten over een home gym. Nice :D

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

Jep, met gemak zelfs. Drink het de hele dag door. Alleen bij wakker worden drink ik een halve liter water en tijdens de training en rondom de training gaat er zo’n 3 liter water doorheen.

Shakes maak ik ook met water, want vind het anders zonde van de melk :P
Die laatste snap ik dan niet echt, maar wel respect dat je zover melk kunt ‘tanken’ op een dag. Dus naast alle shakes en normale vocht inname per dag drink je vier liter melk…?

Heb wel eens een paar weken een liter in m’n middag pauze erbij getankt, was prima te doen, mits je maar van melk houdt en er tegen kunt. Vind melk dan ook lekker om te drinken.

Maar je moet best wat melk inslaan bij de winkel :D ze zien me aankomen bij de kassa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
2Dutch schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:32:
De core/legday vandaag overleefd en viel niet tegen gezien de vele km's in de benen.

Heb geen zin om weer deels naar kantoor te gaan na de vakantie. Als ik rond 6 en 15:30 een uurtje op de fiets zit, vind ik het geen goed idee daar nog een uur kracht tegenaan te gooien, tijdstechnisch sowieso niet. Hoop heel hard dat ik het kantoordagendeel naar max 2 dagen krijg of alleen in bepaalde weken van het traject. Wel goed dat ik me nu veel beter focus op bewegen/kracht :D _O-

De discussies over eten met vrienden worden ook steeds grappiger. "eet je dan dit en dat niet meer" "jawel, maar niet zoveel". Ik laat niks, zonder chocolade, ijs of noten kan ik niet functioneren hoor :+ Mijn bestie begint ook langzaamaan interesse te krijgen in sporten: lamme tak (vroeger atletiek gedaan, dunne spaak maar skinny fat), maar nu begint ie te praten over een home gym. Nice :D
Je hoeft ook niks te laten. Je kunt moddervet worden van kwark, rijst, broccoli en kip en je kunt afvallen van chips, ijs en chocolade.

De discussie eten is heel leuk. Vooral als je zelf rond de 4500 kcal zit en mensen om je heen hebt die alleen lunchen en avondeten. 2 broodjes kaas en een bordje avondeten, wtf... hoe kun je daar op functioneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
HyperTrophy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:39:
[...]

Die laatste snap ik dan niet echt, maar wel respect dat je zover melk kunt ‘tanken’ op een dag. Dus naast alle shakes en normale vocht inname per dag drink je vier liter melk…?

Heb wel eens een paar weken een liter in m’n middag pauze erbij getankt, was prima te doen, mits je maar van melk houdt en er tegen kunt. Vind melk dan ook lekker om te drinken.

Maar je moet best wat melk inslaan bij de winkel :D ze zien me aankomen bij de kassa
Ik heb de Whey Delicious van XXL Nurtrition. Die kan met melk en water. Vind ‘m met water BIJNA net zo lekker. Dus om melk te sparen doe ik m’n shake met water.

4 liter is goed te doen hoor. Ik drink in 1 beweging een liter pak leeg, laat een goede boer en ga over tot de orde van de dag. Ik vind het mondgevoel van ijskoude melk zo lekker en verfrissend. Karnemelk gaat er zo nu en dan ook lekker in.

Momenteel is de melk trouwens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pak maar eens melk direct van de boer, verse en niet bewerkt.
Verder zou je toch je borst,benen,rug pakken om bij te trekken, je armen komen vanzelf mee en hoef je niet apart bij te trainen in jouw situatie.
Als ik zoveel vocht binnenkrijg, en zeker de melk. Zit ik vaak op de WC 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
4 liter melk naast normale water inname … is er niet een punt dat het ongezond wordt voor je nieren etcetera?

Best leuk om beter te worden, maar lijkt me ook wel goed om beetje oog op lange termijn te houden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:53:
Wil ik idd nog eens proberen.
Verder zou je toch je borst,benen,rug pakken om bij te trekken, je armen komen vanzelf mee en hoef je niet apart bij te trainen in jouw situatie.
Als ik zoveel vocht binnenkrijg, en zeker de melk. Zit ik vaak op de WC 😉
Klopt, dat gaat ook wel lekker hoor.
Maar had een leuke instructievideo van onze natty friend Mike O’Hearn gekeken en wilde die manier van trainen even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Requiem19 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:57:
4 liter melk naast normale water inname … is er niet een punt dat het ongezond wordt voor je nieren etcetera?

Best leuk om beter te worden, maar lijkt me ook wel goed om beetje oog op lange termijn te houden toch?
Denk idd niet dat het heel gezond is. Daarom vraag ik mij ook af waarom ik die cravings dan heb.

Ik drink namelijk niet 4L omdat ik denk dat ik er beter en sterker van wordt, maar ik drink omdat ik het heerlijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:41:
Je hoeft ook niks te laten. Je kunt moddervet worden van kwark, rijst, broccoli en kip en je kunt afvallen van chips, ijs en chocolade.

De discussie eten is heel leuk. Vooral als je zelf rond de 4500 kcal zit en mensen om je heen hebt die alleen lunchen en avondeten. 2 broodjes kaas en een bordje avondeten, wtf... hoe kun je daar op functioneren?
4500kcal..dan kom je wel uit bij pindakaas en kilootje rijst of pasta ja :P Heb je dan niet het gevoel dat je heel erg eten door je strot loopt te duwen de hele dag tho? Dan kom je echt niet om mealpreppen meer heen.

Wat je jezelf ontzegt, gaat door je hoofd spoken. Het is ook echt een mental game, gewoontes afleren/vervangen. Als het makkelijk was, waren we allemaal slank en fit he ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:53:
Dat is een hele nieuwe ervaring ja, het leek wel alsof ik slagroom dronk, niet weg te krijgen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Omdat het zo'n heet hangijzer is de laatste tijd. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WELCgO7B2SC01YsREqp5pWUHxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xqLnxRX7biO6ewmREc6qw6c.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
2Dutch schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

4500kcal..dan kom je wel uit bij pindakaas en kilootje rijst of pasta ja :P Heb je dan niet het gevoel dat je heel erg eten door je strot loopt te duwen de hele dag tho? Dan kom je echt niet om mealpreppen meer heen.

Wat je jezelf ontzegt, gaat door je hoofd spoken. Het is ook echt een mental game, gewoontes afleren/vervangen. Als het makkelijk was, waren we allemaal slank en fit he ;)
Het is onvoorstelbaar hoe snel je aan dergelijke calorieën zit. Ik doe ook niet aan meal preppen hoor. Ik maak zo’n 4 a 5 keer per dag een maaltijd (dat kan van alles zijn) en drink 1600 kcal uit whey en Brinta shakes. De kcal uit melk tel ik niet eens mee.

Ik metaboliseer voeding ontzettend snel door een paardenmiddel wat ik neem en kan meer dan een overschot van 500kcal opnemen zonder dik te worden. Wel loop ik de hele dag met een buik vol eten rond, maar dat is met deze hoeveelheden ook niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Met vier liter melk zit je gemakkelijk al op 2000-2500kcal.
Dat is wel het voordeel van melk drinken, alleen zit je dan wel met het vetgehalte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Omdat de melk op is moet ik improviseren en heb m’n eigen drinkyogurt gemaakt.

- 200 ml magere yogurt
- 200 ml water
- klein schepje Whey banaan

Lekkerrrrrrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Gonadan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:41:
Omdat het zo'n heet hangijzer is de laatste tijd. :P

[Afbeelding]
Hahah, wel lachen.

Als je die hele pot er overheen mietert ben je wel gelijk klaar voor de dag :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Barry|IA schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:05:
Hahah, wel lachen.

Als je die hele pot er overheen mietert ben je wel gelijk klaar voor de dag :D
Vergeet ook dat kuipje roomboter niet. Ik weet even niet uit m'n hoofd wat het precies met m'n macro's zou doen, maar ik gok dat ik niet uit ga komen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Heb op jullie aanraden net nog even snel de bonusaanbieding van 100% Pindakaas bij AH gehaald. Twee x 600 grams pot, naturel.
Morgenochtend proberen, ben benieuwd. Zit zelfs 28 gram eiwit in, Calvé bevat 21. En geen palmolie (weet niet waarom dat belangrijk is, maar toch).

Pindakaas en brood zijn ook echt een perfecte combinatie in meerdere opzichten.
1. Het is lekker.
2. Pindakaas (peulvruchten) en brood (tarwe) vullen elkaar aan qua aminozuurprofielen, waardoor je een compleet profiel binnenkrijgt. En als je net als ik zo'n 35 á 40 gram op een boterham van 33 gram (AH Les Pains Boulogne, 14 gram eiwit per 100g) smeert, ook nog eens in de perfecte 70-30 verhouding, waardoor je door de combinatie met de koolhydraten echt een anabole maaltijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
gop1 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:34:
Heb op jullie aanraden net nog even snel de bonusaanbieding van 100% Pindakaas bij AH gehaald. Twee x 600 grams pot, naturel.
Morgenochtend proberen, ben benieuwd. Zit zelfs 28 gram eiwit in, Calvé bevat 21. En geen palmolie (weet niet waarom dat belangrijk is, maar toch).

Pindakaas en brood zijn ook echt een perfecte combinatie in meerdere opzichten.
1. Het is lekker.
2. Pindakaas (peulvruchten) en brood (tarwe) vullen elkaar aan qua aminozuurprofielen, waardoor je een compleet profiel binnenkrijgt. En als je net als ik zo'n 35 á 40 gram op een boterham van 33 gram (AH Les Pains Boulogne, 14 gram eiwit per 100g) smeert, ook nog eens in de perfecte 70-30 verhouding, waardoor je door de combinatie met de koolhydraten echt een anabole maaltijd hebt.
Jij miste de pindakaas discussie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Barry|IA schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Jij miste de pindakaas discussie? :D
Aangezien vitamine S niet besproken mag worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
gop1 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Aangezien vitamine S niet besproken mag worden...
Mag wel hoor. Heb hele gesprekken lopen via DM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Eiwitrijke pindakaas door het ook wat te mengen met kwark. Ook lekker met wat siracha saus.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Over pindakaas gesproken: beste pindakaas mijns inziens is toch deze:

https://depindakaaswinkel.nl/shop/sport-pindakaas/

Ook hun pindakaas vind ik de lekkerste van alle 100% pindakazen. Echte pindabazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Alleen mis ik hier de palmvet en die leek mij juist zo essentieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JDFS schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:19:

Ook hun pindakaas vind ik de lekkerste van alle 100% pindakazen. Echte pindabazen!
Het is alleen geen 100% pindakaas aangezien er meer dan alleen pinda's in zitten. Het is aangevuld met extra proteïne, wat ook de vrij hoge prijs verklaart.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tsurany schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Het is alleen geen 100% pindakaas aangezien er meer dan alleen pinda's in zitten. Het is aangevuld met extra proteïne, wat ook de vrij hoge prijs verklaart.
Hippe vegan erwten eiwit. Wordt nog net niet geleverd in een glazen pot met deksel en een pak tampons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:46:
[...]

Mag wel hoor. Heb hele gesprekken lopen via DM :D
oa daarom post ik ook geen foto's van mijzelf hier, dan zit mijn DM-Box zo bomvol :P

Zullen we het de komende week over iets anders hebben dan pindakaas ?

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 30-08-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

2-4g maar, en je krijgt er gratis extra verzadigd vet bij. En dat voor maar E6,- per potje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Zullen we het de komende week over iets anders hebben dan pindakaas ?
Eieren? Alleen eiwit of geheel? Gekookt, gebakken, gepocheerd, omelet, rauw?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joepP schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Eieren? Alleen eiwit of geheel? Gekookt, gebakken, gepocheerd, omelet, rauw?

:P
Melk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
[...]

Is dat erg? Ben het met je eens dat de prijs hoog is, maar ik geef best veel al uit aan goede lekkere sport voeding.

[ Voor 1% gewijzigd door JDFS op 30-08-2021 15:00 . Reden: Goede doorgestreept omdat de meningen daarover verdeeld zijn ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JDFS schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Is dat erg? Ben het met je eens dat de prijs hoog is, maar ik geef best veel al uit aan goede sport voeding.
Maar wat is er goed, of beter aan dan normale pot van oa Calve a E2,59 zonder aanbieding, of de 100% van E3,29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Hackus heb goede vervangen door lekkere. Ik vind die van Calvé niet lekker en die 100% van de Appie ook niet. Plus ik sta achter het idee van een pindakaaswinkel en support ze daarom. Ik kwam slechts met een alternatief - eiwitten haal ik zelf ergens anders uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JDFS schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:04:
@Hackus heb goede vervangen door lekkere. Ik vind die van Calvé niet lekker en die 100% van de Appie ook niet. Plus ik sta achter het idee van een pindakaaswinkel en support ze daarom. Ik kwam slechts met een alternatief - eiwitten haal ik zelf ergens anders uit.
Oke, duidelijk net als @mefjoew :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
mefjoew schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Ze hebben ook een soort chocoladepasta die eveneens wat aan de dunne kant is. De koelkast biedt uitkomst :+

Overigens ben ik zelf fan van de Pindakaaswinkel. Die hebben ook allerlei smaakvariaties (je mag jezelf best een beetje verwennen), of juist een pindakaas met extra eiwitten. Vind deze wel echt anders smaken dan die van de AH. Alsof de pinda's wat langer gebrand zijn en daardoor voller van smaak. In elk geval mijn go-to voor op crackers/rijstwafels of in m'n brinta. Gebruik de AH-versie voor zelfgemaakte pindasaus, maar ga daarvoor binnenkort eens die van de Lidl proberen. Toch weer wat goedkoper O-)

En kleine update: RVP-training bevalt enorm goed. Zit nu op squat 10*100, deadlift 6*130, bench 8*85, bor 8*75 en ohp 8*47,5. Trainingen zijn ook lekker vlot (plm. 50-60 minuten) klaar en voel me er energiek en sterk bij. Aanradert!
Ha, je had het evangelie al verkondigd. Bij mij valt de chilipeper/citroengras en gebakken ui/knoflook heel erg in de smaak, evenals de normale. Neem nu dagelijks de volgende smoothie (recept schaamteloos gejat van Vondelgym die het voor EUR 6 verkoopt):
- 300g amandel/soja/andere melk
- 1 schep Whey chocola
- 25g pindakaas naturel liefst 100%
- 1 dadel
- 10g cacao

ik doe er nog 1 schep creatine bij

Alles in de blender en een heerlijke snickers smoothie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JDFS schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Is dat erg? Ben het met je eens dat de prijs hoog is, maar ik geef best veel al uit aan goede lekkere sport voeding.
Het is niet erg, het plaatst het enkel in een andere categorie. Het is geen standaard pindakaas meer die enkel uit pinda's bestaat maar het is een luxer product met enkele toevoegingen wat ook weer de bijbehorende prijs verklaart.

Als je het lekker vind gewoon blijven kopen natuurlijk :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Heren, dame,

Hebben jullie de aangepaste topicregels niet gelezen?

Let op:
Het bespreken van PK (Pindakaas) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid.
Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag alleen wat setjes nekdrukken gedaan, met dumbbells van 14kg.
30 reps, 5 sets. voelt nog wat apart, maar geen pijn. Kijken hoe 🏋️‍♂️ opa morgen wakker wordt 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Wil ook nog iets bijdragen aan de pindakaas discussie:

Peanut butter Falcon

Goeie film :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 11:55
Extra crunchy pindakaas van body&fit is ook lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10

Winkel is bij mij om de hoek. Toch is gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:49
Wordt schijtziek van de post corona klachten. Net weer een lekker workout gehad. Niet echt voluit gegaan maar gewoon goed. Zit nu weer benauwd met een saturatie van 95 in bed. Zal morgen ochtend wel weer normaal (98/99) zijn maar die k corona is geen geintje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1

2 gram extra t.o.v. andere pindakazen, minder dan 10%, en dan noemen ze het "sport pindakaas"... om er vervolgens €6 voor 420 ml voor te vragen? Dacht het niet, ook niet om te proberen.
Die is de afgelopen paar jaar bizar hard in prijs gestegen, weet nog dat ze overal €1,49 kostten, daarna werd het €1,75 en nu opeens €2,59.... voor 350g.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
gop1 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:11:
2 gram extra t.o.v. andere pindakazen, minder dan 10%, en dan noemen ze het "sport pindakaas"... om er vervolgens €6 voor 420 ml voor te vragen? Dacht het niet, ook niet om te proberen.
Je moet het wel in perspectief zien. De pindakaaswinkel is een soort boomknuffelvariant voor pindakaas waar ook de naturel al dik vijf euro kost. In dat licht is de meerprijs van de sportvariant te overzien. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
Gonadan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 04:53:
[...]

Je moet het wel in perspectief zien. De pindakaaswinkel is een soort boomknuffelvariant voor pindakaas waar ook de naturel al dik vijf euro kost. In dat licht is de meerprijs van de sportvariant te overzien. ;)
Het is een beleving.

Anyway, gisteren nog een leuke workout gehad in de achtertuin.

3 sets max reps hypertensions
Sleddrag hipthrusts (ook goed for de buik en onderrug) x3
Farmerwalks 50kg elke hand 30 meter x 3

Schuin incline Banken (verhoging van 3cm)
opgewerkt naar 4sets 100kg plus 8kg ketting

Smal drukken 4 sets waarvan 2 sets max reps

3 sets JM press

3 sets max reps pull-ups (smalle greep en sternum naar de stang)

4 sets side delts flyer met een bandje
4 sets shoulderpress met een bandje
4 sets chest flyes met twee bandjes aan het squatten

Done.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gop1
Cobb schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Het is een beleving.

Anyway, gisteren nog een leuke workout gehad in de achtertuin.

3 sets max reps hypertensions
Sleddrag hipthrusts (ook goed for de buik en onderrug) x3
Farmerwalks 50kg elke hand 30 meter x 3

Schuin incline Banken (verhoging van 3cm)
opgewerkt naar 4sets 100kg plus 8kg ketting

Smal drukken 4 sets waarvan 2 sets max reps

3 sets JM press

3 sets max reps pull-ups (smalle greep en sternum naar de stang)

4 sets side delts flyer met een bandje
4 sets shoulderpress met een bandje
4 sets chest flyes met twee bandjes aan het squatten

Done.
JM-Presses zijn echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:11:
[...]

[...]

Die is de afgelopen paar jaar bizar hard in prijs gestegen, weet nog dat ze overal €1,49 kostten, daarna werd het €1,75 en nu opeens €2,59.... voor 350g.
Klopt, nog niet zo lang geleden was er een reclame van Lidl. 600g Lidl pindakaas v 350g van Calve voor E1,79

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Vriend van mij heeft eens een rondleiding gehad in een van de distributiecentra van Lidl. Volgens hem krijgt Lidl de pinda’s waar de dode vogels in gelegen hebben.

Natuurlijk niet waar, maar het is wel een leuke om olie op het vuur te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-05 21:08
Ik elke dag als ik het kracht topic open Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrsEi0x_--k5bIexJPIcQD9Crh0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FuaXVZuvcRaPrcxlAmuCW2K4.jpg?f=user_large

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Skybullet schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:36:
Ik elke dag als ik het kracht topic open [Afbeelding]
Omdat je zo aandringt..

Afbeeldingslocatie: https://www.aldi.nl/content/dam/aldi/netherlands/aldi_merken/2003381_Helaes_Pindakaas_MetStukjesPinda_RGB_goedgetest.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ook een leuke op de pot pindakaas:

“Kan sporen van noten bevatten”.

:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Not sure if serious, maar een pinda is technisch gezien geen noot ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Maar een vrucht (peulvrucht). Zo bedoel je het toch?

Vond het alsnog wel een no shit, Scherlock, tekst op een pot pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Allergie-informatie glutenvrij,melkvrij
bevat pinda's
kan sporen bevatten van noten.

AH-100% Pindakaas

Er staat niet dat pinda's noten zijn, maar op de site staat;
Kan bevatten:
Noten, Amandel, Cashewnoot, Hazelnoot, Macadamianoot, Pecannoot, Paranoot, Pistache-Noot, Walnoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Notenallergie is niet hetzelfde als allergie voor pinda's. Dus op zich wel fijn om te weten.
Zeker als het uit een fabriek komt waar ze alles door elkaar verwerken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
En weer door…

Presses zijn kut, maar we doen ze maar gewoon volgens programma.

Iedere keer weer een deceptie (teveel gewicht op de stang willen) als je het gewicht gaat vergelijken met benchpress of deadlift!

Maar het blijft een mooie oefening!

#keeppushing

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 01-09-2021 19:40 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag eerste training van de week.
Van de week even een lift foto gemaakt 😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKBoW95qtmkCLIcaATEwwbDOSx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sn8yjlrEMhLIqS6zZUP8oOB6.jpg?f=fotoalbum_large

Upper A
woensdag 1 sep. 2021, 19:54

Bench Press (Barbell)
Set 1: 60 kg × 12
Set 2: 60 kg × 12
Set 3: 60 kg × 9
Set 4: 60 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 8
Set 3: 25 kg × 8

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 5 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vinnie‘s the next GoT Viking 🏋️‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:46:
[Afbeelding]

Upper A
woensdag 1 sep. 2021, 19:54

Bench Press (Barbell)
Set 1: 60 kg × 12
Set 2: 60 kg × 12
Set 3: 60 kg × 9
Set 4: 60 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 8
Set 3: 25 kg × 8

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 5 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
Holy moly.

Leuk he, als al dat keiharde werken zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:22:
[...]

Holy moly.

Leuk he, als al dat keiharde werken zichtbaar wordt.
Ja is erg leuk als je echt progressie ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Pun intended?
Gaat lekker Vinny, keep it up! d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:26
gop1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

JM-Presses zijn echt heerlijk.
Wat maakt dit zo'n fijne/goede oefening? Doe zelf close grip benchpress, maar mis daarbij weleens de echte triceps-focus. Dat lijkt bij deze variant beter?
[Afbeelding]
Goede vooruitgang zeg! Hard work pays off *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
@mefjoew ja JM press is zeker meer triceps. Niet te zwaar en alleen goed opgewarmd mee beginnen.

Vanavond weer de beentjes.
Wat meer gedronken vandaag, wat meer bewogen vandaag alles om een beetje goed voorbereid te zijn. Ik heb zelden een goede benen training gehad na een lange kantoor dag , nog een voordeel van thuis werken!

• VinnyAMS
Cobb schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:08:
@mefjoew ja JM press is zeker meer triceps. Niet te zwaar en alleen goed opgewarmd mee beginnen.

Vanavond weer de beentjes.
Wat meer gedronken vandaag, wat meer bewogen vandaag alles om een beetje goed voorbereid te zijn. Ik heb zelden een goede benen training gehad na een lange kantoor dag , nog een voordeel van thuis werken!
Ik zag vandaag iets op YT. Deze man vertelde. Eén uur trainen is eigenlijk niets als je voor de rest de hele dag op kantoor hebt gezeten. Nu werk ik 4 tot 5 dagen per week 9 uren op kantoor waarvan ik er zeker 8,5 zit. Wat doe jij om toch te bewegen. Ik rook niet maar loop bijvoorbeeld af enntoe toch even naar buiten of loop even een trap op en neer.

https://youtu.be/7sd1h058FyY

Vanaf ongeveer 26 minuten en op 27:05 heeft hij het over veel zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 15:22

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Gister had ik een light day. Squats, benchpress, chins en reverse hypers. ik vondt dat wat mager en heb er maar een ouderweste chest/back workout van gemaakt. ik heb weer voor het eerst spierpijn in borst en rug.

squats 3x5x120kg paused

Benchpress 3x5x100kg
wide grip bp 3x8x70kg
small grip 3x8x60kg
bb flies 3x10x15kg (even weer wennen)

bent over rows 3x8 opbouw naar 100kg
chin ups 3xf
reverse hyper 4x10

ik denk dat ik meer ouderwetse bb oefeningen tussendoor doe. een borst/rug dat en een schouders/armen dag. maar wel altijd squats erbij. en dan 1 dag powerliften en 2 dagen olylifts. even een mooi schema maken voor mezelf.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Zuluman schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:31:
Gister had ik een light day. Squats, benchpress, chins en reverse hypers. ik vondt dat wat mager en heb er maar een ouderweste chest/back workout van gemaakt. ik heb weer voor het eerst spierpijn in borst en rug.

squats 3x5x120kg paused

Benchpress 3x5x100kg
wide grip bp 3x8x70kg
small grip 3x8x60kg
bb flies 3x10x15kg (even weer wennen)

bent over rows 3x8 opbouw naar 100kg
chin ups 3xf
reverse hyper 4x10

ik denk dat ik meer ouderwetse bb oefeningen tussendoor doe. een borst/rug dat en een schouders/armen dag. maar wel altijd squats erbij. en dan 1 dag powerliften en 2 dagen olylifts. even een mooi schema maken voor mezelf.
Lekkere training

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
VinnyAMS schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:20:
[...]

Ik zag vandaag iets op YT. Deze man vertelde. Eén uur trainen is eigenlijk niets als je voor de rest de hele dag op kantoor hebt gezeten. Nu werk ik 4 tot 5 dagen per week 9 uren op kantoor waarvan ik er zeker 8,5 zit. Wat doe jij om toch te bewegen. Ik rook niet maar loop bijvoorbeeld af enntoe toch even naar buiten of loop even een trap op en neer.

Hier ook zittend beroep, wel hoog-laag bureau. Ga altijd op een andere etage naar toilet (dus traplopen) gelukkig is de werf (scheepswerf) erg groot, dus genoeg de nodige afstanden kunnen overbruggen voor het eea.
Wanneer ik koffie haal, neem ik gelijk een groot glas water mee.
In de pauze altijd naar buiten, een half uurtje door dorp lopen.

De meeste workouts (minimaal 2 per week, soms 3) duren op z’n minst anderhalf uur.

Of het ‘genoeg’ is.. geen idee :)

Gister voor de variatie afgerond met weer eens pull-ups, volgens het dikke ‘volume-workout-principe’
7x,7x,6x,6x,6x,5x,5x,5x,5x,5x
Tussentijds niet teveel rust, minimaal een minuutje, maximaal drie.

Moet zeggen dat die ‘verplichte volume sets’ erg goed werken. Bieden een mooie houvast voor een complete workout.

Heb er in ieder geval erg spierpijn van op gebieden die anders niet zoveel aandacht kregen (buikspieren, schouders en lats)

[ Voor 17% gewijzigd door HyperTrophy op 02-09-2021 20:55 ]

• gop1
mefjoew schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:04:
Wat maakt dit zo'n fijne/goede oefening? Doe zelf close grip benchpress, maar mis daarbij weleens de echte triceps-focus. Dat lijkt bij deze variant beter?
JM Press heeft inderdaad meer triceps activatie, de ROM is groter. En je kan er ook mee variëren, hoe verder je naar "boven" gaat (je ligt, dus horizontaal gezien), hoe meer je richting een skullcrusher gaat en hoe meer de focus verschuift naar de triceps en hoe zwaarder het wordt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:38:
[...]

JM Press heeft inderdaad meer triceps activatie, de ROM is groter. En je kan er ook mee variëren, hoe verder je naar "boven" gaat (je ligt, dus horizontaal gezien), hoe meer je richting een skullcrusher gaat en hoe meer de focus verschuift naar de triceps en hoe zwaarder het wordt.
Ellebogen hoog houden, en in het begin niet te veel gewicht gebruiken.

• Cobb
[...]

Ik loop veel. Breng de kinderen lopend naar school, loop in de pauze, pak trappen etc. Ik probeer ook zo weinig mogelijk te zitten, gelukkig heb ik niet een typische kantoorbaan. Maar goed een uur GOED sporten per dag of minimaal om de dag kan veel goedmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Dit is de reden dat ik zoveel mogelijk op kantoor werk: 2x 25 minuten fietsen (auto laat ik lekker staan 😉).

Dat zie ik als gratis training. Hartslag even omhoog en lichaam actief houden. Op kantoor altijd de trap, nooit de lift etc.

Bewegen moet je inbouwen als routine in je leven. Een activity tracker (Garmin/Fitbit/Whoop) helpt om inzicht te geven.

Het verschil in kcal tussen volledige dag thuis op mn reet werken (1800 ong) is groot met dag kantoor (2400). Als ik er dan nog bij ga sporten is het al snel 2800-3000. Dagje fietsen (160km zaterdag) topt hem met 6000+ kcal.

Bewegen naast het sporten hoort bij een gezond leefpatroon imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Wij hebben elektrisch verstelbare bureau's op kantoor, ik merk altijd een wereld van verschil in m'n lichaam als ik de hele dag gezeten heb of een groot deel gewoon gestaan. Van de hele dag zitten zak je echt in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daarom ga ik vroeg in de ochtend fietsen. Zit ook veel op bureaustoel, en in de auto. Naar het werk fietsen scheelt ook veel, ipv OV of auto(indien je geen touretappe hoeft af te leggen naar je werk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Inderdaad. Kantoor is voor mij een half uur enkele reis fietsen maar wanneer het kan vind ik dat best lekker. Koppie leeg en toch wat meer beweging.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Euhm, had toch wel andere argumentatie verwacht hier, omdat de kennis over het algemeen zo hoog is.

Dat 1 uur trainen niks voorstelt als je de rest van de dag zit is complete onzin. Trainen is voor mij naar binnen, je ding doen, naar buiten. Ik kan mijn armen compleet naar de taffus trainen binnen 10 minuten. Heb ik dan een slechte training gehad? Natuurlijk niet.

Het valt of staat met wat je doelen zijn. En krachttraining is primair niet om calorieën te verbranden, dus de kwaliteit van een training kun je nooit koppelen aan de tijd dat je traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Het hele argument is door deze man dan ook erg zwart-wit neergezet.

Lijkt me meer een samenvatting van de stelling dat actief met je lijf bezig zijn zich niet alleen beperkt door de momenten dan je werkelijk met gewichten of andere sportieve activiteiten bezig bent. Dus idd bewust de trap nemen, de fiets ipv auto. Zulk soort zaken.

Ik doe ook niks aan cardio, alleen maar kracht, heb ik dan een slechte conditie of ben ik dan niet fit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het bewegen naast het uur sporten in de gym is meer lifestyle / algehele gezondheid - voor mij althans.

Ik denk dat dan vooral aan die collega’s die zeggen ‘ik kijk maar naar een koekje en dan word ik al dik’, terwijl ze daarna rustig in hun auto stappen om 10 minuten van kantoor naar huis te rijden :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:25:
Euhm, had toch wel andere argumentatie verwacht hier, omdat de kennis over het algemeen zo hoog is.

Dat 1 uur trainen niks voorstelt als je de rest van de dag zit is complete onzin. Trainen is voor mij naar binnen, je ding doen, naar buiten. Ik kan mijn armen compleet naar de taffus trainen binnen 10 minuten. Heb ik dan een slechte training gehad? Natuurlijk niet.

Het valt of staat met wat je doelen zijn. En krachttraining is primair niet om calorieën te verbranden, dus de kwaliteit van een training kun je nooit koppelen aan de tijd dat je traint.
Dat is ook het enige wat jij doet :P

3x per dag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is chargeren om aandacht te pakken en dat is een slechte methode omdat mensen dan daar over gaan vallen of daar over in discussie gaan in plaats van over de achterliggende boodschap.

Het achterliggende punt, blijf actief gedurende de dag, is natuurlijk wel valide. Even in de tuin werken, even de trap op en af voor een wasje, even met een collega een rondje lopen om wat te bespreken in plaats van achterover leunen in de stoel,... maar dat is ook vrij evident allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2021 QUALIFIED: MR. OLYMPIA
Weekend 7-10 oktober 2021

James Hollingshead (UK)

Regan Grimes (Canada)

Mamdouh Elssbiay (Egypt)

Brandon Curry (USA)

Phil Heath (USA)

Hadi Choopan (Iran)

William Bonac (Netherlands)

Justin Rodriguez (USA)

Nicholas Walker (USA)

Patrick Moore (USA)

Akim Williams (USA)

Andrea Presti (Italy)

Hunter Labrada (USA)

Iain Valliere (Canada)

Nathan De Asha (UK)

Roelly Winklaar (Curacao)

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 04-09-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Altijd weer een welkome verrassing; tijd voor een derde training in de week. En gelijk 2,5kg erbij met bankdrukken! (62,5kg, 57 reps in totaal verdeeld over tien sets natuurlijk) d:)b

Spotify playlist : https://open.spotify.com/...AqY0MXWnLIfKg&dl_branch=1

[ Voor 34% gewijzigd door HyperTrophy op 04-09-2021 14:34 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:42
Afgelopen maanden bezig geweest om mijn thuisbioscoop op zolder om te bouwen naar een home gym. Rode gordijntjes hangen er nog i.v.m. de vorige toepassing ;) Ben zelf erg tevreden met het resultaat! Heerlijk om thuis te kunnen sporten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKX_pb08xtNP235HywvJqqAq8QU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKYLYeubtpDDIFM4TuVrTuMG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AWeNMeq4lE9X1iUyTroyeOAMh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqCC2EgUetpnXF931K0EdfAU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9sb-XZAv6A8MbtVCk1vvxn0pFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plRfenJWbwyTDJKLQSbIkbS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax-qNwwkVb1rEVURVL4rxEbkb-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGh75hwb3WnWmz0P7bE8ACXb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9GHmggSrf4Uw71m84QqeRcaTZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4P94cci0qlDOD5nOwa2EvOGT.jpg?f=fotoalbum_large

De hardware
ATX Power Rack PRX-655: https://www.fitness-seller.nl/atx-power-rack-prx-655/
ATX FLIP-DOWN SAFETIES 600 / 65 CM: https://www.fitness-selle...-down-safeties-600-65-cm/
ATX SPOTTER ARMS 600 / 50 CM: https://www.fitness-seller.nl/atx-spotter-arms-600-50-cm/
2x ATX Weight Plate Pins 50 mm: https://www.fitness-seller.nl/atx-weight-plate-pins-50-mm/
ATX J-Hooks 600: https://www.fitness-seller.nl/atx-j-hooks-600/
ATX FLAT BENCH FBX-610: https://www.fitness-seller.nl/atx-flat-bench-fbx-610/
ATX Ram Bar: https://www.fitness-seller.nl/atx-ram-bar/
ATX Pro Collars: https://www.fitness-seller.nl/atx-pro-collars/
Rogue Echo Bumper Plates 2x 5, 10, 15, 20, 20, 25 KG: https://www.rogueeurope.e...plates-with-white-text-eu
Taurus gelakte 50 mm halterschijven 2x 1,25, 2,5 KG: https://www.fitshop.nl/ta...en-2-5-kg-5-kg-tf-toh0125
Wandspiegel 230x200 cm: https://www.glasboertje.n...werk-spiegels/spiegelwand
Concept2 RowErg + vloermat: http://www.concept2.nl/nl/indoor-rowers/concept2-rowerg
Dumbells met paar 30 mm schijfjes
Kettler verstelbare bench

Het verlanglijstje
-ATX Dip Bars
-ATX Lat pulley
-PowerBlock Pro Exp verstelbare dumbells
-2,5 kW split airco
-Liftplatform zelfbouw (leg nu een losse MDF plaat neer als ik ga squaten/deadliften)
-Vloerbedekking vervangen door een "sportvloer"
-Betere verlichting aan plafond

[ Voor 24% gewijzigd door nMad op 04-09-2021 19:47 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Maak je een platform voor of in je rack?
Lijkt me bij squatten wel fijn dat je je spotter arms kunt gebruiken, en binnen de kooi kunt squatten.

Zou dan proberen of het lukt om je platform net zo hoog als de liggers van je rack te krijgen, als dat niet te dik is. Dan loop je een stuk makkelijker om/door je rack heen.

Zaligmakende uitrusting heb je in ieder geval! Zelfs een RowErg erbij (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
nMad schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:48:
Afgelopen maanden bezig geweest om mijn thuisbioscoop op zolder om te bouwen naar een home gym. Rode gordijntjes hangen er nog i.v.m. de vorige toepassing ;) Ben zelf erg tevreden met het resultaat! Heerlijk om thuis te kunnen sporten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De hardware
ATX Power Rack PRX-655: https://www.fitness-seller.nl/atx-power-rack-prx-655/
ATX FLIP-DOWN SAFETIES 600 / 65 CM: https://www.fitness-selle...-down-safeties-600-65-cm/
ATX SPOTTER ARMS 600 / 50 CM: https://www.fitness-seller.nl/atx-spotter-arms-600-50-cm/
2x ATX Weight Plate Pins 50 mm: https://www.fitness-seller.nl/atx-weight-plate-pins-50-mm/
ATX J-Hooks 600: https://www.fitness-seller.nl/atx-j-hooks-600/
ATX FLAT BENCH FBX-610: https://www.fitness-seller.nl/atx-flat-bench-fbx-610/
ATX Ram Bar: https://www.fitness-seller.nl/atx-ram-bar/
ATX Pro Collars: https://www.fitness-seller.nl/atx-pro-collars/
Rogue Echo Bumper Plates 2x 5, 10, 15, 20, 20, 25 KG: https://www.rogueeurope.e...plates-with-white-text-eu
Taurus gelakte 50 mm halterschijven 2x 1,25, 2,5 KG: https://www.fitshop.nl/ta...en-2-5-kg-5-kg-tf-toh0125
Wandspiegel 230x200 cm: https://www.glasboertje.n...werk-spiegels/spiegelwand
Concept2 RowErg + vloermat: http://www.concept2.nl/nl/indoor-rowers/concept2-rowerg
Dumbells
Verstelbare bench

Het verlanglijstje
-ATX Dip Bars
-ATX Lat pulley
-PowerBlock Pro Exp verstelbare dumbells
-2,5 kW split airco
-Liftplatform zelfbouw (leg nu een losse MDF plaat neer als ik ga squaten/deadliften)
-Vloerbedekking vervangen door een "sportvloer"
-Betere verlichting aan plafond
Erg mooie ruimte en middelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:42
HyperTrophy schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:58:
Maak je een platform voor of in je rack?
Lijkt me bij squatten wel fijn dat je je spotter arms kunt gebruiken, en binnen de kooi kunt squatten.

Zou dan proberen of het lukt om je platform net zo hoog als de liggers van je rack te krijgen, als dat niet te dik is. Dan loop je een stuk makkelijker om/door je rack heen.

Zaligmakende uitrusting heb je in ieder geval! Zelfs een RowErg erbij (y)
Thanks voor je leuke reactie en het meedenken.

Zat te denken om een platform te maken wat een combinatie gaat worden van in en voor het rack. Een houten plaat die in het rack ligt en circa 80 cm uitsteekt aan de voorkant. En dan aan beide kanten rubber om vloer te beschermen tegen de plates. Wordt dan een omgekeerde T.

Deadlifts doe ik namelijk altijd voor het rack. Squats doe ik in het rack i.v.m. (vaak) alleen trainen en veiligheid. (Bench) press doe ik aan voorkant van het rack en dan gerbuik ik de voorste spotter arms.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Training 2 van deze week. Ik moet nog even wennen dat ik als ik thuis kom en er is visite ik ook gewoon kan trainen als de visite weg is. Zo gewend aan het thuiskomen en trainen. Als ik eerst ga zitten is het klaar.

Vandaag lowerbody. Morgenochtend rondje fietsen en in de middag nog een upperboddy doen.

Lower Body B
zaterdag 4 sep. 2021, 19:55

Squat (Barbell)
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 75 kg × 8

Deadlift (Barbell)
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8
Set 4: 80 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 5 kg × 8

wallsit
Set 1: 1:10

lying leg raise
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
nMad schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:48:
Afgelopen maanden bezig geweest om mijn thuisbioscoop op zolder om te bouwen naar een home gym. Rode gordijntjes hangen er nog i.v.m. de vorige toepassing ;) Ben zelf erg tevreden met het resultaat!
Mooie spullen, jij kiest voor kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:44:
[...]

Dat is ook het enige wat jij doet :P

3x per dag
Nope. Ben heel serieus eens met een schema begonnen. 6 tot 7 daags push pull. Elke dag 5x5 squat en elke training 5kg erbij (begonnen met 60kg). Nu net 1e week gehad waarbij ik dagelijks squat.

Ik ben geen bodybuilder he.... ik mag zelf bepalen hoe de verhoudingen zijn.

Benen zijn slank en daar wil ik zeker wat massa op hebben. Kan nog flink wat bij.

YouTube: YouTube

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 04-09-2021 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@nMad ziet er netjes uit, net een showroom. Hoop dat je een goede vloer hebt op zolder, ivm vallende halter, bump met deadlift..

@Barry|IA ik had je net ingeschreven voor Open MrOlympia voor amateurs 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Dagelijks squatten, ga er maar aan staan…(bij liggen :p)

[ Voor 14% gewijzigd door HyperTrophy op 05-09-2021 00:18 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.