Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Pufster schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Ik heb al verschillende keren pindakaas geprobeerd, maar het lukt maar niet :( De smaak van pinda’s in combinatie met brood word ik niet wild van.
Schijnt ook echt zo een dingetje van Nederland en Amerika te zijn, in België gebruikt bijna niemand dit. Hier is het al snel nutella maar is wel veel ongezonder.
Ik vind pindakaas alleen gort en gortdroog.

Doe eens zonder stukjes noot, en eerst wat boter op je boterham. Veel smeuïger en lekkerder. Wat ook enorm lekker is, komkommer op je pindakaas.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:23:
Vetten spelen een belangrijke rol bij heel veel lichaamsprocessen.(opname vitamines, cholesterol balans,hormoonhuishouding, bouwstof voor je lichaamscellen, en weefsels)) Ze zijn daarom essentieel in een voedingsschema of dieet. Let wel op welke soort vet je eet, niet alle vetten zijn even gezond. Probeer transvetten zvm te vermijden, verzadigde vetten te beperken, en kies voornamelijk voor enkelvoudige- en meervoudige onverzadigde vetten uit bijvoorbeeld vette vis, ongezouten noten, pindakaas en plantaardige oliën.
volgens mij zijn verzadigde vetten alleen bewezen slechter dan onverzadigde vetten, maar niet slechter dan bijv. koolhydraten. Verzadigde vetten gewoon beperken heeft dan ook geen zin, ze zouden beter vervangen moeten worden door onverzadigde. Ook zijn verzadigde vetten slechter dan onverzadigde maar dat op zich betekent niet dat verzadigde vetten slecht hoeven te zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 00:57:
[...]

volgens mij zijn verzadigde vetten alleen bewezen slechter dan onverzadigde vetten, maar niet slechter dan bijv. koolhydraten. Verzadigde vetten gewoon beperken heeft dan ook geen zin, ze zouden beter vervangen moeten worden door onverzadigde. Ook zijn verzadigde vetten slechter dan onverzadigde maar dat op zich betekent niet dat verzadigde vetten slecht hoeven te zijn.
Om aan je aantal grammen te komen ga je vanzelf vervangen. je vermijd/beperkt het door te vervangen, Anders kom je niet aan je hoeveelheid.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:58:
[...]

Ik vind pindakaas alleen gort en gortdroog.

Doe eens zonder stukjes noot, en eerst wat boter op je boterham. Veel smeuïger en lekkerder. Wat ook enorm lekker is, komkommer op je pindakaas.
100% pindakaas is niet droog, en bevat geen transvetten, die worden gebruikt om het stevig te maken.(gehard palmvet)
600g pot voor e2,49 bij de Lidl

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hackus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

100% pindakaas is niet droog, en bevat geen transvetten, die worden gebruikt om het stevig te maken.(gehard palmvet)
Ik koop altijd deze: https://www.ah.nl/product...wi479791/ah-100-pindakaas
Bevalt prima, in de bonus goed te betalen en hij is enkel droog als je niet goed mengt waardoor de olielaag bovenop blijft liggen. Het is dat ik de calorieën juist niet nodig heb anders zou ik er makkelijk eentje per week weg kunnen lepelen :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Na 8 week intensief trainen 10 dagen rust gepakt, ik had ook niet de mogelijkheid om te trainen anders wist ik het wel. Het ging wel ten koste van prestaties. Kracht blijft het zelfde alleen bij de laatste set haal ik er minder herhalingen uit. Nu is dat na een 2e training wel weer optimaal maar toch het voelt als achteruitgang. Nu ga ik deze week weer weg waar ik wel kan trainen maar helaas moet dat met minder gewicht. Hooguit 50kg met de halter meegerekend. Ik denk dat ik toch maar lid word van Basic fit zodat ik overal door kan trainen binnen Nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben alsnog lekker bezig!

zaterdag het volgende gedaan:
5 x 5 squat 55KG
5 x 5 benchpress 55KG
5 x 5 Barbell row 42KG

het eerste plafond komt echter nu wel in zicht :p Bankdrukken ging gruwelijk zwaar, kon net aan tot de 5 reps komen.
Squat ging op zich prima maar merk dat ik stabiliteit nu niet helemaal goed heb. Kracht genoeg maar zwerf een beetje.
Barbell row ging erg makkelijk.

Ik denk dat ik nu stop met direct verhogen en overga op meer volume. hetzij verlagen en meer doen of wat meer voorwerk. Ik warm nu op met lege stang. (voor squat echt waardeloos maja)

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb me afgelopen zaterdag ingeschreven bij de Basic Fit (die opende hier om de hoek). Vandaag weer mijn eerste sessie in bijna twee jaar denk ik. Ik ga op 0 beginnnen Greyskull - Phrak. Lege stang en langzaam weer opbouwen. Mijn lichaam moet weer aan belasting wennen en de progressie gaat precies snel genoeg om aan de ene kant sterker te worden en aan de andere kant om blessures te voorkomen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:55
pyrofielo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:53:

5 x 5 squat 55KG
5 x 5 benchpress 55KG
5 x 5 Barbell row 42KG

het eerste plafond komt echter nu wel in zicht :p Bankdrukken ging gruwelijk zwaar, kon net aan tot de 5 reps komen.
Squat ging op zich prima maar merk dat ik stabiliteit nu niet helemaal goed heb. Kracht genoeg maar zwerf een beetje.

Ik denk dat ik nu stop met direct verhogen en overga op meer volume. hetzij verlagen en meer doen of wat meer voorwerk. Ik warm nu op met lege stang. (voor squat echt waardeloos maja)
Netjes! Zelf ook sinds een week weer met 5x5 begonnen, in aanloop daarnaar eerst een maand zonder schema isolatie voornamelijk isolatie oefeningen gedaan.

Vandaag exact dezelfde oefening gedaan:
5x5 squat 65kg
5x5 BP 52,5 kg
5x5 BR 52,5 kg
4x6 dips
En nog wat buikspier-werk.

Merk dat ik gelukkig nog niet aan het plateau werk en de komende paar weken nog wel zonder moeite gewicht kan toevoegen hopelijk.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Lidl Xxl pot €2,09 / 800 gram nog meer waar voor je geld, ik sla die helemaal niet vaak in verder O-)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
woutur schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:15:
Ik heb me afgelopen zaterdag ingeschreven bij de Basic Fit (die opende hier om de hoek). Vandaag weer mijn eerste sessie in bijna twee jaar denk ik. Ik ga op 0 beginnnen Greyskull - Phrak. Lege stang en langzaam weer opbouwen. Mijn lichaam moet weer aan belasting wennen en de progressie gaat precies snel genoeg om aan de ene kant sterker te worden en aan de andere kant om blessures te voorkomen.
Hoe lang duurt het voor dat je een pasje krijgt. Ik wil me vandaag inschrijven maar het liefst woensdag al in BasicFit kunnen trainen. Nu zit ik er ook nog mee dat ik sowieso morgen al niet meer op mijn eigen adres zit. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ByteMe_ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Lidl Xxl pot €2,09 / 800 gram nog meer waar voor je geld, ik sla die helemaal niet vaak in verder O-)
Alleen is dat niet de 100%
(zag je wel lopen met hele doos :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
Superkiwi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:50:
[...]

Dat vind ik best apart.
Ik wissel ze ook wel eens af maar ongeacht welke ik als eerste pak, de vlakke bench is altijd zwaarder in gewicht dan de incline bench.
Even nagevraagd:

Antwoord:
Het schema dat ik heb opgesteld bestond alleen uit het aantal herhalingen. Het gewicht is aan jou :)

Het kan zijn dat je op de ene dag zwaarden kan incline benchen omdat je deze als eerste oefeningen uitvoert. Dan heb je nog meer energie.

Zoals je misschien al wel weet kun je het beste trainen op 75 a 95% van je kunnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet te druk om maken @VinnyAMS , Lekker verder trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

woutur

Klauwtjes uit!

Tincahunter schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Hoe lang duurt het voor dat je een pasje krijgt. Ik wil me vandaag inschrijven maar het liefst woensdag al in BasicFit kunnen trainen. Nu zit ik er ook nog mee dat ik sowieso morgen al niet meer op mijn eigen adres zit. 8)7
0 minuten. Ik liep de vestiging binnen, ze hadden daar een touchscreen staan waar je een account aanmaakt en je betaalgegevens doorgeeft. Dan komt er zo een kant en klare pas uitrollen uit de zijkant 8)7

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:29
Inderdaad voor ons ook alleen maar 100% pure pindakaas. Die palmvet mogen ze houden waar de zon nooit schijnt. Had laatst met mijn opa nog een gesprek daarover. Hij vroeg waarom we geen gewone Calvé pindakaas hadden maar van die vette 100% en dat hij vroeger ook groot is geworden met gewone Calvé Ik probeerde hem uit te leggen dat tegenwoordig de Calve minder pinda's bevat dan de Calvé waarmee hij vroeger groot geworden was, ik hoop dat het is blijven hangen bij hem.
(Zelfde met frikandellen, de goedkoopste bevatten meer vlees dan de Mora!)

Hoe zit dat trouwens met de kokosolie? Is dat nu wél gezonde olie om in te bakken of niet (meer..) Ik dacht dat dat goede olie was maar lees nu dat het een tijdelijk trend was..

Overigens probeer ik het gros van mijn eiwitten binnen te krijgen uit vlees, melk en vis.
Ik speur meestal de afprijzingen af met runderlapjes, rundstoofvlees, bieflappen etc.
Supermarkt biefstuk is meestal niet te vreten, dus daar wil ik niet de volle mep voor betalen. Soms maak ik beefjerky van de bieflappen (gaat prima in de magnetron).

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Om aan je aantal grammen te komen ga je vanzelf vervangen. je vermijd/beperkt het door te vervangen, Anders kom je niet aan je hoeveelheid.
in de supermarkt zie je van die vetvrije zooi waar veel koolhydraten of suikers in zitten. Heeft geen enkele zin wetenschappelijk gezien.
Cobb schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:11:
Inderdaad voor ons ook alleen maar 100% pure pindakaas. Die palmvet mogen ze houden waar de zon nooit schijnt. Had laatst met mijn opa nog een gesprek daarover. Hij vroeg waarom we geen gewone Calvé pindakaas hadden maar van die vette 100% en dat hij vroeger ook groot is geworden met gewone Calvé Ik probeerde hem uit te leggen dat tegenwoordig de Calve minder pinda's bevat dan de Calvé waarmee hij vroeger groot geworden was, ik hoop dat het is blijven hangen bij hem.
(Zelfde met frikandellen, de goedkoopste bevatten meer vlees dan de Mora!)
Dan moet ik hier voortaan op letten, ik neem dus wel meestal die calve. Er zit inderdaad palmolie in volgens de ingredienten:

Ingrediënten: PINDA 85%, plantaardige olie (raapzaad, soja, volledig geharde palm), zout.

https://www.calve.nl/producten/pindakaas/pindakaas.html
Supermarkt biefstuk is meestal niet te vreten, dus daar wil ik niet de volle mep voor betalen.
alleen de biologische biefstuk van de supermarkt vind ik te vreten, de gewone is inderdaad niks.

edit:

ik lees op internet dat gehard palmvet/olie geen transvetten zouden zijn maar alleen verzadigd vet. Lijkt me dus veilig om te eten:

https://www.gezondheidsne...et-hetzelfde-als-transvet

Bij het volledig harden van onverzadigd vet ontstaan geen transvetzuren. Ze kunnen wel ontstaan bij het gedeeltelijk harden van vetten.

Calve pindakaas lijkt me dus geen probleem omdat de palm volledig gehard is.

[ Voor 12% gewijzigd door Salvatron op 23-08-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

in de supermarkt zie je van die vetvrije zooi waar veel koolhydraten of suikers in zitten. Heeft geen enkele zin wetenschappelijk gezien.

[...]

Dan moet ik hier voortaan op letten, ik neem dus wel meestal die calve. Er zit inderdaad palmolie in volgens de ingredienten:

Ingrediënten: PINDA 85%, plantaardige olie (raapzaad, soja, volledig geharde palm), zout.

https://www.calve.nl/producten/pindakaas/pindakaas.html

[...]

alleen de biologische biefstuk van de supermarkt vind ik te vreten, de gewone is inderdaad niks.

edit:

ik lees op internet dat gehard palmvet/olie geen transvetten zouden zijn maar alleen verzadigd vet. Lijkt me dus veilig om te eten:

https://www.gezondheidsne...et-hetzelfde-als-transvet

Bij het volledig harden van onverzadigd vet ontstaan geen transvetzuren. Ze kunnen wel ontstaan bij het gedeeltelijk harden van vetten.
zullen we het houden bij het eerder door mij aangegeven, want nu leg je me van alles in de mond wat ik niet heb gezegd, en zeker niet bedoelt.

verder wordt palmolie wat gehydrogeneerd wordt, transvet, en geen gewoon verzadigd vet wat jij denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tsurany schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Ik koop altijd deze: https://www.ah.nl/product...wi479791/ah-100-pindakaas
Bevalt prima, in de bonus goed te betalen en hij is enkel droog als je niet goed mengt waardoor de olielaag bovenop blijft liggen. Het is dat ik de calorieën juist niet nodig heb anders zou ik er makkelijk eentje per week weg kunnen lepelen :)
2e voor de helft in de bonus :)
Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/product/AHI_43545239373639323339_1_LowRes_JPG.JPG?options=399,q85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:32:
verder wordt palmolie wat gehydrogeneerd wordt, transvet, en geen gewoon verzadigd vet wat jij denkt
volledig gehard palmvet/olie schijnt geen transvet op te leveren lees ik op internet. Calve pindakaas bevat volledig geharde palm.

Gedeeltelijk geharde palm zou wel transvet opleveren maar dit zit dus niet in calve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:43:
[...]

volledig gehard palmvet/olie schijnt geen transvet op te leveren lees ik op internet. Calve pindakaas bevat volledig geharde palm.

Gedeeltelijk geharde palm zou wel transvet opleveren maar dit zit dus niet in calve.
Ook de goedkope PCD pindakaas gebruikt volledig geharde palm, en dat is gewoon transvet zoals ik al in eerdere link heb laten zien. Een van de redenen waarom 100% pindakaas, wel in een gezond eetpatroon past en de andere pindakazen niet, is omdat er dan GEEN gebruik wordt gemaakt van gehard palmvet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Je ziet het wel meer in de voedingsindustrie, meer andere doorverwerkte zooi erin zodat het goedkoper te produceren is.

"Normaal" verbouwde producten of nauwelijks bewerkt wordt nu onder de noemer biologisch duurder aan de man gebracht.

Geen wonder dat het in combinatie met de leefstijl van een zak patat leidt tot welvaartsziekten.

Mensen weten over het algemeen niet eens meer wat gezond eten inhoud. Of waar eten vandaan komt...

/opavertelt

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:07:
[...]

Ook de goedkope PCD pindakaas gebruikt volledig geharde palm, en dat is gewoon transvet zoals ik al in eerdere link heb laten zien. Een van de redenen waarom 100% pindakaas, wel in een gezond eetpatroon past en de andere pindakazen niet, is omdat er dan GEEN gebruik wordt gemaakt van gehard palmvet.
Welke link was dat? Ik zie alleen een link over geydrogeneerde vetten maar daaruit kan ik geen conclusie trekken.

Wat bedoel je met PCD?

In ieder geval zie ik op enkele links staan dat volledig geharde palm geen transvet zou opleveren. Voedingscentrum:

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/transvet.aspx

Bronnen van transvet
Transvetten komen van nature voor in bepaalde producten of ze ontstaan bij het industrieel gedeeltelijk harden van vetten. Bij het volledig harden van onverzadigd vet ontstaan geen transvetzuren.

Calve (en vita d'or van Lidl) gebruiken beide volledig gehard palmvet en geen gedeeltelijk gehard. Dat zou dus betekenen dat daar geen transvetten in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:19:
[...]

Welke link was dat? Ik zie alleen een link over geydrogeneerde vetten maar daaruit kan ik geen conclusie trekken.

Wat bedoel je met PCD?

In ieder geval zie ik op enkele links staan dat volledig geharde palm geen transvet zou opleveren. Voedingscentrum:

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/transvet.aspx

Bronnen van transvet
Transvetten komen van nature voor in bepaalde producten of ze ontstaan bij het industrieel gedeeltelijk harden van vetten. Bij het volledig harden van onverzadigd vet ontstaan geen transvetzuren.

Calve (en vita d'or van Lidl) gebruiken beide volledig gehard palmvet en geen gedeeltelijk gehard. Dat zou dus betekenen dat daar geen transvetten in zitten.
PCD kost per potje van 350g E1,05, dan is Calve niet nodig, want beide gebruiken geheel gehard Palmvet.
Ik heb iets uit het Engels niet goed vertaald denk ik 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 23-08-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:20

Arrogant

S.F.W.

Schaamteloze kopie van pepper.com:
Bij Bulk.com is er op dit moment een kortingsactie van 45% actief op heel veel producten. Je hoeft geen code in te vullen. Prijzen zijn al bijgewerkt.

Pure Whey Protein
500 gr voor €8,23 (16,46/kg)
1 kg voor €12,36
2,5 kg voor €26,38 (€10,55/kg)
5 kg voor €46,18 (€9,24/kg)

Verzending is gratis vanaf €50,-.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij Myprotein ook 45% op 175 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kl*te Nekblessure speelt weer op. Nu is net mijn fysio en zijn dochter met vakantie....

Altijd hetzelfde liedje, als het even niet zo lekker loopt krijg je er ook nog een blessure bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
Gyms die rafelige touwen niet gewoon even vervangen... Ik snap dat echt niet. Al zou dat elke maand moeten, dat kan er toch wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:33

Superkiwi

Hoi doei

Hackus schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:46:
Kl*te Nekblessure speelt weer op.
Ai dat is minder :/ het herinnert ons eraan hoe een blessure altijd in een klein hoekje zit.
Ik hoop voor je dat het niet te slepend is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Ai dat is minder :/ het herinnert ons eraan hoe een blessure altijd in een klein hoekje zit.
Ik hoop voor je dat het niet te slepend is.
FF rustig aan tot vrijdag, dan is mijn Fysio weer terug van vakantie. morgen maar benen trainen :)
(wordt wel eens tijd, mijn dunne pilaren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ook maar eens verder verdiept in het pindakaas verhaal omdat de huidige hier toch op 85% pinda zit met palmvet. Ik heb ooit eens body fit pindakaas geprobeerd, dat vind ik echter niks.

Nu is die kortingsactie van bulk wel leuk: https://www.bulk.com/nl/pindakaas-1-kg.html

Iemand deze geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door ByteMe_ op 24-08-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gewoon de 100% pindakaas van de lokale super nemen?
Bijv:
AH 100% pindakaas naturel #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi413750

Kan die zoute troep niet meer eten, heb nu altijd die 100% pindakaas zonder toegevoegd palmvet (of zout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
ByteMe_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:40:
Ook maar eens verder verdiept in het pindakaas verhaal omdat de huidige hier toch op 85% pinda zit met palmvet. Ik heb ooit eens body fit pindakaas geprobeerd, dat vind ik echter niks.

Nu is die kortingsactie van bulk wel leuk: https://www.bulk.com/nl/pindakaas-1-kg.html

Iemand deze geprobeerd?
In principe zou er geen verschil kunnen zitten tussen alle merken 100% pindakaas, in de praktijk klopt dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wauturr schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:18:
Gyms die rafelige touwen niet gewoon even vervangen... Ik snap dat echt niet. Al zou dat elke maand moeten, dat kan er toch wel af.
Alsof gyms aan materiaal onderhoud doen,… zonde gewoon…

Hier gaat regelmatig wat olie over/door de barbell heen, en wordt alles van tijd tot tijd even weer netjes gemaakt. (Thuis! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:41

Vuvuzela

My spire is forming

wauturr schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:54:
[...]
In principe zou er geen verschil kunnen zitten tussen alle merken 100% pindakaas, in de praktijk klopt dat ook wel.
Ja en nee. Heb het van AH, Bulk en MP gegeten. praktisch hetzelfde spul idd. Maar ik merk bij die 100% van de AH wel soms dat de smaak wisselt. Sommige potjes smaken meer geroosterd. Allemaal 100% pinda maar de pinda's zelf kunnen ook nog verschillend zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Vuvuzela op 24-08-2021 19:46 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
HyperTrophy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Alsof gyms aan materiaal onderhoud doen,… zonde gewoon…

Hier gaat regelmatig wat olie over/door de barbell heen, en wordt alles van tijd tot tijd even weer netjes gemaakt. (Thuis! ;) )
Olie over de barbell? Goed voor je grip training. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
defusion schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:53:
Gewoon de 100% pindakaas van de lokale super nemen?
Bijv:
AH 100% pindakaas naturel #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi413750

Kan die zoute troep niet meer eten, heb nu altijd die 100% pindakaas zonder toegevoegd palmvet (of zout).
Ah, die was ook idd genoemd. Misschien ook maar proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Oh dat kan wel, je kan een deel van de olie er uit halen of juist extra pinda olie toevoegen en het blijft 100% pindakaas.
ByteMe_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

Ik ben al een tijdje fan en zeker in de kilo bucket is het een top product.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 24-08-2021 19:54 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik had er destijds een wat eerder pindasaus was.... Het was niet te roeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:48:
[...]

Olie over de barbell? Goed voor je grip training. :D
Alles voor een goede uitdaging! :p

https://www.fitness-seller.nl/atx-maintenance-oil/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
pyrofielo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:53:

5 x 5 squat 55KG
5 x 5 benchpress 55KG
5 x 5 Barbell row 42KG

Ik neem aan dat je 5x5 stronglift doet?
Neem eens een kijkje op zijn site.
Copy past van zijn 'handleiding' :
The proper way to warmup is to start with two sets of five with the empty bar. Add 10-20kg/25-45lb and do your next warmup set for 2-3 reps. Keep adding weight until you reach your work weight. Don’t rest between warmup sets to keep your workouts shorts. Only rest after the last one.

Read more https://stronglifts.com/5x5/

Ik heb de 5x5 ook heel lang gedaan. Als je volhoud volgens schema, komt het echt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag training 1 van de week. Gewichten weer iets omhoog. Lunges en hip thrust waren zwaar. Squats gingen super.

Lowerbody A
dinsdag 24 aug. 2021, 20:19

Squat (Barbell)
Set 1: 60 kg × 15
Set 2: 65 kg × 12
Set 3: 62 kg × 12
Set 4: 65 kg × 12

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 60 kg × 12
Set 2: 60 kg × 12
Set 3: 60 kg × 12
Set 4: 60 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 10
Set 2: 67,5 kg × 10
Set 3: 67,5 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

https://youtube.com/shorts/yhYZUrR8quA?feature=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
VinnyAMS schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:16:
[...]

Ik neem aan dat je 5x5 stronglift doet?
Neem eens een kijkje op zijn site.
Copy past van zijn 'handleiding' :
The proper way to warmup is to start with two sets of five with the empty bar. Add 10-20kg/25-45lb and do your next warmup set for 2-3 reps. Keep adding weight until you reach your work weight. Don’t rest between warmup sets to keep your workouts shorts. Only rest after the last one.

Read more https://stronglifts.com/5x5/

Ik heb de 5x5 ook heel lang gedaan. Als je volhoud volgens schema, komt het echt goed.
5x5 stronglifts idd.
en thanks dat je mij er even op attendeert, dat heb ik idd even gemist idd. Heb een tijd niks gedaan en pak het nu weer op. Opnieuw even alles weer doornemen is er bij ingeschoten.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
wauturr schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:18:
Ach, wij hebben hier dikke mutsen rondlopen als personeel van Basic Fit, die zie ik echt geen inspectie doen mbt kwaliteit van de accessoires.

Maar wat is er mis met rafelige touwen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Jezus wat een slappe hap vandaag :/
Wel het maximale eruit gehaald maar qua gewichten was het echt zeer matig. Eén deze dagen maar eens wat koolhydraatjes bijtanken, ik denk dat daar het probleem ligt.
Het lichaamsgewicht en vp gaan wel gestaag omlaag dus daar maken we in elk geval goede progressie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ben ik weer met m'n spam. 9 oktober hebben wij een clubkampioenschap gewichtheffen dus een mooi meetmoment voor mijzelf (allereerste competitie ooit). Inclusief jury, officiële puntentelling en dus maar 6x kansen, 3x snatch en 3x C&J.

Ik ben de laatste tijd toch iets aangekomen en weeg nu rond de 68, dit betekent dat ik zeker 2 kg omlaag moet om in de 67 kg gewichtscategorie mee te kunnen, anders word ik ge-upgrade naar 73 en dat betekent relatief minder punten. Zou dus zonde zijn en vandaar een weegschaal gekocht inclusief de TDEE 3.0 sheet die menig men hier vast wel kent. Indien niet: deze sheet heeft mij in 2018 geholpen om mijn gewicht naar de 60 kg te brengen met een laag vetpercentage. Let wel, je dient iedere dag te wegen en al je calorieën in te voeren. Na een week weet je dan ongeveer wat je Total Daily Energy Expenditure (TDEE) is en kun je door een streefgewicht op te geven erachter komen hoeveel kcal je moet cutten/bulken om dat gewicht te halen in een bepaalde tijd: https://www.reddit.com/r/...6lv33j/faq_about_tdee_30/

En fin, ik wilde jullie mijn volgende recordjes niet onthouden: snatch 80 kg met straps (klein beetje valsspelen dus), nu nog ff focus op de bar strakker vastzetten, zodat het loopje niet nodig is en lager met mijn reet blijven:

En ook C&J 100 kg. Ik probeer de laatste tijd de split jerk goed te doen, aangezien ik die vrij moeilijk vind, dus geen power jerk. Heeft nog wat fine-tuning nodig zoals jullie zien:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Bij mij thuis is het meeste verroest, alleen de lagers/kettingen worden 'gevet'. Kan ook niet anders, want het meeste ligt/staat in de half open schuur. Ik ga echt geen halter insmeren met olie. de grip reinig ik wel af en toe met staalborstel en alcoholspray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
met insmeren bedoelde ik uiteraard ook de lagers :)

stapeltje bumperplates, en de halter er rechtop inzetten; druppeltje olie erin, even ronddraaien, en over een uurtje de andere zijde

maar een roestige stang staat ook veel robuuster natuurlijk!

[ Voor 37% gewijzigd door HyperTrophy op 25-08-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier is het stuk terug te lezen wat ik ooit had gelezen mbt Palmolie/vet.
Palm Oil: The New Fat Under Fire
Dit artikel is door medici nagekeken en beoordeeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik post niet veel meer met superlatieven, want op een gegeven moment word je niet serieus genomen als altijd alles maar geweldig en goed gaat.

De laatste week gaat echter geweldig. Ook deze week gaat lekker. Benen komen mooi mee met de rest (de groei zit er duidelijk in) en daar doe ik alleen maar 5x5 squats voor.

Maar de droogheid in armen en schouders is van een nieuw level. Ik ben ontzettend hard aan het bulken (zie pens) en de groei zit er lekker in. Ben deze week 2kg aangekomen in hoogstwaarschijnlijk vocht, maar het ziet er wel imposant uit en ik krijg van iedereen opmerkingen dat ik nu erg hard groei.

Het enige wat anders is dan anders, is dat ik m’n eerste maand *knip*
Ook deze kuur is verboden en wordt hier niet besproken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlEe6eW5Fnu8AY22WQaegY1IyG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWDJ3KYx0ceIVatpT2vYEjdr.jpg?f=fotoalbum_large
Foto bewerkt met Lightroom

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 25-08-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Straks trouwens 5x5 squat (elke training) en push day.

Incline dumbell press (toch nog een poging)
Flat barbell bench press
Peck deck oid

OH barbell press
Side raises

Tricep werk (even kijken hoe en wat).

Focus ligt voorlopig op gewicht omhoog ipv volume.

Trouwens, ik ga kijken hoe de schouders voelen na de OH press. Vorig jaar deed ik NOOIT side raises en zag laatst een foto die tijd en toen had ik betere schouders (in verhouding dan). Nu doe ik amper nog OH press.

Wordt trouwens wel de OH behind the neck press. Veel en veel lekkerder!

[ Voor 34% gewijzigd door Barry|IA op 25-08-2021 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Training zit er op.

5x5 squats 60kg. Volgende keer 65kg. Waarom zo laag? Raad eens. De motivatie om laag te beginnen en met weinig te uppen heeft een simpele reden.

Squats deden lekker veel pijn. Omdat volume en gewicht relatief laag is maak ik elke rep zo moeilijk mogelijk door de focus echt te leggen op TUT en een goede contractie en connectie. Om dan die 5x5 af te ronden (als benen uitsteller) brengt toch een zeker gevoel van trots met zich mee.

Daarna OH press. Eerst behind the neck. Toch zwaar dramatisch gevoel. Dus voor en dan met je gezicht onder de barbell steken. Heerlijk! De pomp is echt 3D. Uiteraard nog afgefikt met side raises, veel focus op volume. Dan eeer terug naar OH press in de smith machine, omdat je dan wat gemakkelijker je reps kan pauzeren en hervatten. Belachelijk volume, belachelijke pomp. Heel lekker.

Borst niks noemenswaardigs te noemen. Lekker, maar eigenlijk waren we al op. Meerdere keren toch faillure gegaan.

Top training gehad dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Waar de bech en squat deze week slappe hap waren ging de deadlift vandaag best wel lekker :)
120kg, 4 sets, ca 45 sec rust:
12-10-8-10.
De 2e en 3e set hadden nog één of twee reps ingezeten maar de aanzet was niet lekker dus maar laten liggen.

Ik denk dat de kracht voortkwam uit boosheid door jullie anti Calvé pindakaas propaganda :P
Bedankt jongens!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 09:13
Iemand ervaringen met bestellen via Muscle Meat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Pufster schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:57:
@Skybullet is daar vaste klant.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 11:55
Ik heb er voorheen ook wel eens kipfilet besteld. Wat wil je weten?

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 09:13
Is het lekker? :D
Heb geen ervaring met diepvriesvlees te kopen, was altijd vers

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:49
Zeker! Bestel daar maandelijks al jaren. Heb er zelfs een extra vriezer voor gehaald. Ideaal spul. Gisteren nog wat mealprep gedaan. Grote zak kant en klare kipblokjes en broccoliroosjes uit de vriezer in bakjes afwegen. Wat rijst erover kwakken en klaar.
Daarnaast ook nog veel rauwe vlees en vis daar te vinden met zeer goede voedingswaarden voor goede prijs zoals hun mager gehakt, hamburgers en garnalen
Wordt altijd snel geleverd compleet bevroren.

Wat wil je weten ?

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

• Skybullet
.

[ Voor 99% gewijzigd door Skybullet op 26-08-2021 18:13 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Na 2 weken grotendeels hiken/wandelen eerste upper workout weer afgerond. Beetje mindere reps hier en daar, maar kwam meer omdat ik last heb van performance-fuckende vrouwenshit dan 2 weken alleen de benen in beweging :+

Hoop dat er rap wat fitness-speelgoed op mijn wishlist weer op voorraad komt....wil wat meer oefeningen toevoegen maar kom gear tekort :P
Skybullet schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:49:
Zeker! Bestel daar maandelijks al jaren. Heb er zelfs een extra vriezer voor gehaald. Ideaal spul. Gisteren nog wat mealprep gedaan. Grote zak kant en klare kipblokjes en broccoliroosjes uit de vriezer in bakjes afwegen. Wat rijst erover kwakken en klaar.
Daarnaast ook nog veel rauwe vlees en vis daar te vinden met zeer goede voedingswaarden voor goede prijs zoals hun mager gehakt, hamburgers en garnalen
Wordt altijd snel geleverd compleet bevroren.
Muscle meat leek me inderdaad ook erg handig en nette prijzen. Wij zijn wel van het vriezer volduwen, en de porties zijn perfecto en veel keuze aan spul. Binnenkort ook eens bestelling doen daar :) Mijn missus (heeft CP, continue hoge spierspanning) voelt zich ook beter met meer eiwit eten. Ze hapt ook gewoon mee van de creatine, dikke prima :)

[ Voor 57% gewijzigd door 2Dutch op 26-08-2021 17:02 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 11:55
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik koop mijn eten vers, wil geen ingevroren spul.

• Skybullet
Hackus schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:14:
[...]

Ik durf het wedje nog wel aan dat mijn broccoliroosjes die direct na oogst gewassen en ingevroren zijn "verser" zijjn dan die stronken die zielig in een krat bij de appie liggen te verpieteren al best wel even.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hackus schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:14:
[...]
Heel veel eten wordt juist vers ingevroren.
Handig hoor die zakken groenten en vis uit het vriesvak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Skybullet schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:15:
[...]

Ik durf het wedje nog wel aan dat mijn broccoliroosjes die direct na oogst gewassen en ingevroren zijn "verser" zijjn dan die stronken die zielig in een krat bij de appie liggen te verpieteren al best wel even.
Koop zvm bij de boer, en poelier. Geen Appie happie :P

Bewust boodschappen doen

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 26-08-2021 18:19 ]

• Skybullet
Hackus schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

Koop zvm bij de boer, en poelier. Geen Appie happie :P
Decadent hoor, maar idd de boer kan niet veel verser worden. Maar vergeleken met supermarkt spul duik ik liever de vriezer in.

• Barry|IA
Maakt allemaal geen drol uit als je niet voor smaak maar functie eet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Allen heel goed bezig! Muscle meat is wel makkelijk lijkt me. Hier komt vrijwel alles bij de halal slager vandaan, dus redelijk vers en goed vlees. Groenten ook bij de Turkse supermarkt, zitten er 6 in de straat hier om de hoek. We eten ook veel fruit. Overdag eet ik sindskort veel salade. Kwestie van wat komkommer en tomaat snijden. Rucola er door heen en klaar.

Training van vandaag:
Wil graag richting de 80kg BP voor eind dit jaar. En dan volgend jaar werken naar de 100kg.
Upper A
donderdag 26 aug. 2021, 19:48

Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 15
Set 3: 60 kg × 8
Set 4: 60 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 55 kg × 8
Set 2: 55 kg × 8
Set 3: 55 kg × 8

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 22,5 kg × 12
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 15
Set 2: 2,5 kg × 15
Set 3: 2,5 kg × 15

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 7,5 kg × 15
Set 2: 7,5 kg × 15
Set 3: 7,5 kg × 15

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 5 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

Side Plank
Set 1: 0:05

Set 2: 0:05

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:33:
Maakt allemaal geen drol uit als je niet voor smaak maar functie eet.
Ik eet liever iets waarvan ik weet waar het vandaan komt, en oa biologisch is.
Er zit echt veel verschil in smaak van dit, vergeleken met een supermarkt.

• Barry|IA
Hackus schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:47:
[...]

Ik eet liever iets waarvan ik weet waar het vandaan komt, en oa biologisch is.
Er zit echt veel verschil in smaak van dit, vergeleken met een supermarkt.
Klopt, maar jij sport en eet natuurlijk ook voor overall health.

Zoals je weet doe ik dat niet :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

Klopt, maar jij sport en eet natuurlijk ook voor overall health.

Zoals je weet doe ik dat niet :D
Tja, liever een slanke gezonde taille dan een Roid Gut :P

• Barry|IA
Hackus schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:37:
[...]

Tja, liever een slanke gezonde taille dan een Roid Gut :P
Roid gut komt vaak van 2 bepaalde middelen, die niet eens in de AAS familie thuis horen.

Denk maar niet dat ik een roid gut heb haha. Ik heb gewoon altijd een gevulde pens met eten (4500 kcal minimaal per dag). Metaboliseer dat maar eens netjes zonder opgeblazen buik.

Als ik in de ochtend wakker wordt heb ik netjes een six pack. Maar dan begint het schransen...

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 26-08-2021 22:00 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Roid gut komt vaak van 2 bepaalde middelen, die niet eens in de AAS familie thuis horen.

Denk maar niet dat ik een roid gut heb haha. Ik heb gewoon altijd een gevulde pens met eten (4500 kcal minimaal per dag). Metaboliseer dat maar eens netjes zonder opgeblazen buik.

Als ik in de ochtend wakker wordt heb ik netjes een six pack. Maar dan begint het schransen...
Dat zei Ronnie Rockel ook vroeger. Wat niet is kan nog komen, maar je weet wat ik bedoel. 😉

• Barry|IA
Hackus schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:16:
[...]

Dat zei Ronnie Rockel ook vroeger. Wat niet is kan nog komen, maar je weet wat ik bedoel. 😉
Klopt. En dat zal ik nooit gaan doen. En het middel wat ik wel gebruik (waar in combinatie met het andere middel roid gut van komt), gebruik ik niet voor fysieke doeleinden, maar voor verbetering algehele gezondheid en dus in een minimale dosering.

“Zeg nooit nooit”, daar ben ik het vaak mee eens. Maar niet op dit gebied. Ik weet vanaf begin af aan al wat ik wel en niet zou doen en ben daar nooit van afgeweken.

En het MEEST belangrijke is dat je weet wat je doet en weet wat voor schade je aanricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
ByteMe_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

Heb ik bij Appie die pindakaas ingeslagen... Zie je dit: https://www.lidl.nl/folde...3/view/flyer/page/22?ar=3

Nouwja, weet ik dat zelfs Lidl het dus heeft.

Ik twijfel om nog HIIT cardio mee te nemen in de cut. Betekent wel dat ik meer moet eten. Ik fiets wel naar het werk sinds mei, dus de beweging heb ik wel nu meer (IT, veel zittend).

En nu nog het eetschema finetunen. Scheelt enorm dat ik nu voorspelbare werkuren heb itt mijn oude baan. En voor het fruit wordt gezorgd O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Yes.

Eet de laatste tijd qua kip alleen nog maar deze:

https://musclemeat.nl/product/ultimate-doner-kebab/ :9

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Na al dat geleuter over pindakaas die 100% van de AH maar eens geprobeerd, maar die vind ik wel erg vochtig. Heb wel vaker pure pindakaas in huis gehad (eet het niet zo vaak) maar dat was in mijn herinnering een stuk steviger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Op vakantie Barebell eiwitrepen uit het schap van de lokale supermarkt getrokken (handig voor onderweg, tijdens wandelen en die scandinaviërs zijn wel van 't fitte gedoe) en die bevallen bijzonder goed. Verre van cheap, maar bijzonder smakelijk en niet veel suiker. Wat dozen besteld :+

Vriezer ligt weer vol met zalm, kabeljauw en rundvlees (danku Grutto), dus de eiwitintake gaat weer lekker omhoog, al dan niet vanaf de bbq :9

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ByteMe_ dat wist je maandag ook al, maar die van Appie is nu goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:15:
@ByteMe_ dat wist je maandag ook al, maar die van Appie is nu goedkoper.
Ah, ik had die verkeerd gelezen :F Dacht dat het over de gewone 600g ging. Nouwja, boeit ook verder niet, die kan ik sowieso ook proberen. Ik heb mijn schema rond, is nu wel een stuk makkelijker voor te bereiden, ik hoef tenslotte geen bakken met pasta/rijst van tevoren te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:26
Gonadan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:31:
Na al dat geleuter over pindakaas die 100% van de AH maar eens geprobeerd, maar die vind ik wel erg vochtig. Heb wel vaker pure pindakaas in huis gehad (eet het niet zo vaak) maar dat was in mijn herinnering een stuk steviger.
Ze hebben ook een soort chocoladepasta die eveneens wat aan de dunne kant is. De koelkast biedt uitkomst :+

Overigens ben ik zelf fan van de Pindakaaswinkel. Die hebben ook allerlei smaakvariaties (je mag jezelf best een beetje verwennen), of juist een pindakaas met extra eiwitten. Vind deze wel echt anders smaken dan die van de AH. Alsof de pinda's wat langer gebrand zijn en daardoor voller van smaak. In elk geval mijn go-to voor op crackers/rijstwafels of in m'n brinta. Gebruik de AH-versie voor zelfgemaakte pindasaus, maar ga daarvoor binnenkort eens die van de Lidl proberen. Toch weer wat goedkoper O-)

En kleine update: RVP-training bevalt enorm goed. Zit nu op squat 10*100, deadlift 6*130, bench 8*85, bor 8*75 en ohp 8*47,5. Trainingen zijn ook lekker vlot (plm. 50-60 minuten) klaar en voel me er energiek en sterk bij. Aanradert!

[ Voor 9% gewijzigd door mefjoew op 27-08-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mefjoew schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Ze hebben ook een soort chocoladepasta die eveneens wat aan de dunne kant is. De koelkast biedt uitkomst :+

Overigens ben ik zelf fan van de Pindakaaswinkel. Die hebben ook allerlei smaakvariaties (je mag jezelf best een beetje verwennen), of juist een pindakaas met extra eiwitten. Vind deze wel echt anders smaken dan die van de AH. Alsof de pinda's wat langer gebrand zijn en daardoor voller van smaak. In elk geval mijn go-to voor op crackers/rijstwafels of in m'n brinta. Gebruik de AH-versie voor zelfgemaakte pindasaus, maar ga daarvoor binnenkort eens die van de Lidl proberen. Toch weer wat goedkoper O-)

En kleine update: RVP-training bevalt enorm goed. Zit nu op squat 10*100, deadlift 6*130, bench 8*85, bor 8*75 en ohp 8*47,5. Trainingen zijn ook lekker vlot (plm. 50-60 minuten) klaar en voel me er energiek en sterk bij. Aanradert!
Ik zie geen reden om deze prijs te betalen voor 4g meer eiwit per 100g, en meer verzadigd vet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:26
Smaak is subjectief, maar dat is mijn reden. Maar zo ben ik ook een zeikerd met koffie en betaal ik ook graag meer voor de juiste bonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mefjoew schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:34:
Smaak is subjectief, maar dat is mijn reden. Maar zo ben ik ook een zeikerd met koffie en betaal ik ook graag meer voor de juiste bonen.
Ik betaal graag meer voor een beter product, niet iets met slechtere ingrediënten, of amper meer eiwit, wat in pindakaas niet van belang is. Qua smaak heeft iedereen zijn eigen, en voor mij is dat niet altijd bij het dure artikel. oa Chocomel vind ik niet lekker.

Eiwitpannenkoeken, pindakaas en alle onzin betaal ik niet extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
mefjoew schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Grappig, de pindakaaswinkel heb ik eerder ook gehad inderdaad. Die is inderdaad steviger maar of hij ook echt lekkerder is durf ik zo niet te zeggen. Het prijsverschil is echter wel bizar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Pindakaas is heerlijk, maar schrik altijd van het aantal calorieën.
Vandaag training 3/4 lowerbody. Squat weer wat hoger met gewicht. Die bulgarian split squat blijft lastig, maar is wel lekker om het evenwicht te oefenen.
Lower Body B
vrijdag 27 aug. 2021, 22:02

Squat (Barbell)
Set 1: 70 kg × 12
Set 2: 70 kg × 12
Set 3: 70 kg × 12

Deadlift (Barbell)
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 75 kg × 8
Set 4: 75 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 5 kg × 5
Set 2: 5 kg × 5

wallsit
Set 1: 1:10

Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps

lying leg raise
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

with Strong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb allerlei soorten pindakaas geprobeerd, maar die van Calvé blijft toch mijn favoriet. Ik koop meestal die kilopotten als ze in de aanbieding zijn (zelden), dan kan je echt wel goede deals scoren.
Die van Quino (C-merk van Hoogvliet/Superunie) is ook goed te doen en heeft maar liefst 27 gram eiwit én is supergoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
VinnyAMS schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:05:
Allen heel goed bezig! Muscle meat is wel makkelijk lijkt me. Hier komt vrijwel alles bij de halal slager vandaan, dus redelijk vers en goed vlees. Groenten ook bij de Turkse supermarkt, zitten er 6 in de straat hier om de hoek. We eten ook veel fruit. Overdag eet ik sindskort veel salade. Kwestie van wat komkommer en tomaat snijden. Rucola er door heen en klaar.

Training van vandaag:
Wil graag richting de 80kg BP voor eind dit jaar. En dan volgend jaar werken naar de 100kg.
Upper A
donderdag 26 aug. 2021, 19:48

Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 15
Set 3: 60 kg × 8
Set 4: 60 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 55 kg × 8
Set 2: 55 kg × 8
Set 3: 55 kg × 8

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 22,5 kg × 12
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 15
Set 2: 2,5 kg × 15
Set 3: 2,5 kg × 15

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 7,5 kg × 15
Set 2: 7,5 kg × 15
Set 3: 7,5 kg × 15

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 5 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

Side Plank
Set 1: 0:05

Set 2: 0:05
Wat is de logica achter je trainingen? Het lijkt namelijk alle kanten op te gaan. Volgens mij is je doel : sterker worden ? Je hebt het over een 100kg bank.
Schrikken van de Cals in pindakaas? Je moet goed eten om sterker te worden.

Ook die been training hierboven. Ik zou eerst 'opwarmen' met die hipthrusts, daarna hamstrings volgooien en dan opgewarmd squatten en deadliften.
Wat zwaarder squatten en deadliften Ipv 12 reps 5 tot 8 reps. Dan als laatste afmaken met die dumbell splitsquats 3 setjes es 20 tot 30 reps, goed diep.

En stoppen met die Russian twists, dat is een rug killer voor je wervels.

@gop1 Die pindakazen zitten allemaal vol met palmolie troep. Koop eens een potje puur, goed roeren en eten. Even wennen maar na een pot wil je niet meer terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Cobb op 28-08-2021 19:49 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:25
Cobb schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Die pindakazen zitten allemaal vol met palmolie troep. Koop eens een potje puur, goed roeren en eten. Even wennen maar na een pot wil je niet meer terug.
of gewoon een partijtje pinda's in je mik doen en goed kauwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bie100 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

of gewoon een partijtje pinda's in je mik doen en goed kauwen
Paar vlokjes brood erbij 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 15:22

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Donderdag heavy day liep niet lekker.
Squats 5x165kg werd 2x165 en 3x165kg.
Benchpress 2x130kg werd 1x130kg
5x3x100kg clean ging wel goed.

Vandaag aanvankelijk een olyclass gedaan met:
6min emom 2xpowerclean+2xjerk tot 60% (70kg)
Elke 90 sec. 7x3 hang powerclean build up naar 100kg
Elke 90 sec. 6x3 jerk build up naar 100kg

Daarna nog kracht
Squats 5x5x145kg bedoeling was 150kg maar de oly hakt erin. 4 en 5e set was 4 en 3 reps.

Deadlift naar 5x170kg ging soepel zonder riem.

Ik heb altijd last van mijn rechter romboid. Zeker na zwaar bankdrukken. Foamrollen of met balletje rollen bracht minimaal relief. Zelfs masseren helpt maar tijdelijk. Nu doe ik deze oefeningen al 4 dagen elkaar en ik heb totaal geen last meer.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Calve 100%, 350g €1,99 bij de Aldi volgende week. Voor de Calve liefhebbers 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
@Zuluman Lekkere workout. Mijn rhomboideus zit ook regelmatig vol met knopen, soms erger dan andere weken/maanden. Soms ineens de andere zijde.
Laatste keer dat het goed opkwam heb ik het stevig laten masseren door een fysio , wat verlichting gaf. Ik heb er het meeste last van als ik weer meer ga shoulderpressen, dat doe ik dus niet meer met een barbell. Of bijna niet..(soms kan ik het met opwarmen Deadlifts niet laten om dat ding een paar sets de lucht in te pressen.
Ik moet zeggen dat het nu ruim drie maande rustig is, maar ik doe nu ook bijna iedere workout iets voor mijn rear delts, traps of bovenrug. Soms met een bandje ook door de weeks. Moet zeggen dat mijn schouders er ook ronder door geworden zijn. En sinds ik niet meer op kantoor kom geen nekpijn meer van het computer werk, dat helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Hackus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:09:
Calve 100%, 350g €1,99 bij de Aldi volgende week. Voor de Calve liefhebbers 😉
De AH is 3 voor 600 gram. Die halen wij. Eén van de weinige dingen die bij de Appie het scherpst zijn.
Nu ook 2e halve prijs.
https://www.ah.nl/product.../ah-100-pindakaas-naturel

[ Voor 46% gewijzigd door Cobb op 28-08-2021 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cobb schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

De AH is 3 voor 600 gram. Die halen wij. Eén van de weinige dingen die bij de Appie het scherpst zijn.
Nu ook 2e halve prijs.
https://www.ah.nl/product.../ah-100-pindakaas-naturel
Weet ik, dat zei ik maandag. We lullen de hele week al over pindakaas hier 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Hackus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Heh!

Maar ik heb eindelijk een shake gevonden die ik lekker vind op off days.

400ml melk, 1 ei, 1 eetlepel pindakaas, 1 eetlepel cacao poeder (puur), 1 kleine banaan, 1 scoop vanille Whey, 1 tot 2 scoops smaakloos Whey. In de Nutribullit en gaan. :P

Die is prima te doen naast mijn post workout Shake (200ml taxi, 100ml melk, twee scoops Whey (vanille en naturel)

[ Voor 12% gewijzigd door Cobb op 28-08-2021 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hackus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Vanmiddag ook maar eens langs de Appie gegaan om deze pindakaas te kopen. Ik ben benieuwd.
Ben een grote fan van Calvé met het gele deksel en als deze 100% niet bevalt ga ik gewoon weer terug naar de 1000g potten Calvé met stukjes noot :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
Cobb schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Wat is de logica achter je trainingen? Het lijkt namelijk alle kanten op te gaan. Volgens mij is je doel : sterker worden ? Je hebt het over een 100kg bank.
Schrikken van de Cals in pindakaas? Je moet goed eten om sterker te worden.

Ook die been training hierboven. Ik zou eerst 'opwarmen' met die hipthrusts, daarna hamstrings volgooien en dan opgewarmd squatten en deadliften.
Wat zwaarder squatten en deadliften Ipv 12 reps 5 tot 8 reps. Dan als laatste afmaken met die dumbell splitsquats 3 setjes es 20 tot 30 reps, goed diep.

En stoppen met die Russian twists, dat is een rug killer voor je wervels.

@gop1 Die pindakazen zitten allemaal vol met palmolie troep. Koop eens een potje puur, goed roeren en eten. Even wennen maar na een pot wil je niet meer terug.
Logica is progressief trainen.

Als ik begin met squaten ben ik al opgewarmd. Ik rek en strek. Aantal air squats en dan opbouwen met barbell tot aan gewicht. Als ik nu dus als voorbeeld 12x75 kg kan squaten ga ik terug naar 3x8 80kg net zolang tot ik die 80kg 4x12 kan.
Trainingen zijn 4 maal per week: Lower/Upper/Lower/upper.
Hiervoor een aantal maanden 5x5 stronglifts gedaan tot aan bij. 100kg squat.

Goed eten snap ik, maar wil graag rekening houden met mijn calorie inname en eet 200 calorie onder mijn behoefte. En dan hakt pindakaas er goed in. Dit omdat ik zwaar ben. 48,198,117 kg op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 00:05:
[...]

Logica is progressief trainen.

Als ik begin met squaten ben ik al opgewarmd. Ik rek en strek. Aantal air squats en dan opbouwen met barbell tot aan gewicht. Als ik nu dus als voorbeeld 12x75 kg kan squaten ga ik terug naar 3x8 80kg net zolang tot ik die 80kg 4x12 kan.
Trainingen zijn 4 maal per week: Lower/Upper/Lower/upper.
Hiervoor een aantal maanden 5x5 stronglifts gedaan tot aan bij. 100kg squat.

Goed eten snap ik, maar wil graag rekening houden met mijn calorie inname en eet 200 calorie onder mijn behoefte. En dan hakt pindakaas er goed in. Dit omdat ik zwaar ben. 48,198,117 kg op dit moment.
Lekker blijven trainen, zoals het goed voelt voor jou.

Pagina: 1 ... 70 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.