Heaget schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:50:
[...]
Ik denk wel dat ik een idee heb, maar hoe schat je ongeveer in wat je werksets zijn? Gebruik je RPE of kijk je naar voorgaande workouts wat je daar hebt gedaan? Daar bedoel ik dan mee, wanneer bepaal je dat je van warm-up sets naar werksets gaat?
Voorgaande workouts, en dan nog met periodisaties. Heb eerst aan het begin een 5 en test gedaan, rep ranges ingeschoten en Dan het verval analyseren in de tweede set.
In ieder geval, dat doet mijn coach voor me. 😁
En ik was een beetje special, ik ging gelijk een werkset in. Tegenwoordig warm ik licht op met 50 tot 60 procent van de werkset voor een rep of 8. Ik word ook ouder..
Eerst even het honger gedeelte..
Ik verdeel het over vier grote maaltijden. Ik let op bulkvoer, dus hoog volume, goed vullend en laag calorisch.
Aardappelen ipv rijst, veel groentes.
Eerst eet ik mijn vlees en groentes, daarna de carbs.
Ik drink ook meer water. Let meer op slaap en stressmanagement.
Dan het psychologische gedeelte..
Ik ben er meer aan gewend. Ik ben toch wel bezig als ondernemer.
Heb meer last van het kouder zijn, maar dan gebruik ik wat chilipepers voor in mijn thee of koffie.
Verder vooral wat bewegen, en niet te lang inactief blijven.
's ochtends sporten helpt ook.
Het vele trainen? 3 maal per week krachttraining vind ik niet veel.
Dat mag. Alleen ben ik eerder benieuwd naar je doelstellingen.
Het schema hoeft helemaal niet bij je te passen.
Ik heb een typisch bodybuild doelstelling. Op straks mijn 43ste buffer met een sixpack mijn leven leiden.
Als die van jou fitness of vitaler worden is, kun je nog beter af zijn met tweemaal full body en een handige oefeningselectie bijvoorbeeld.
Ps. Foto voor de leuk.
[
Voor 71% gewijzigd door
Tatsu op 21-01-2026 21:21
]
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?