Hmm Kruidvat (en Action) klinkt in mijn hoofd gewoon dat het niet zo goed is.. Mogelijk dat het gewoon hetzelfde verder is als bij Upfront / XXL etc
Op de bus van Kruidvat staat gewoon een lijst van de ingredienten en hun aandeel in het product. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet klopt bij een partij als Kruidvat. Als je vervolgens naar die ingredienten kijkt, is het volgens mij prima spul. Ook de hoeveelheid eiwit per kcal heb ik vergeleken en was vergelijkbaar of beter dan bij andere merken. Tenzij iemand een overtuigend argument heeft waarom andere merken beter zijn, blijf ik bij Kruidvat.
Ik bestel met regelmaat bij Zumub, zit in Portugal. Daar haal ik vaak 4 kg whey choco/vanille rond de €65. Even aanmelden voor de nieuwsbrief dan krijg je altijd korting. Goedkoper kan ik het niet vinden en het is prima spul.Mime010 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:59:
Mijn whey is weer bijna op.. Wat raden jullie aan? Gebruik de laatste jaren de whey van XXL, maar begint laatste tijd ook prijzig te worden (95 euro voor 4kilo).
Is er iets wat lekker smaakt (kies meestal banaan of aardbei) voor geen achterlijk bedrag?
Je kunt het allicht eens proberen. Uiteindelijk zal de hoeveelheid eiwit wel grotendeels kloppen, daar zit het verschil niet. Qua oplosbaarheid, smaak en hoe je lichaam er op reageert kunnen er grote verschillen tussen merken zitten dus dat is altijd een persoonlijke kwestie.Mime010 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:13:
Hmm Kruidvat (en Action) klinkt in mijn hoofd gewoon dat het niet zo goed is.. Mogelijk dat het gewoon hetzelfde verder is als bij Upfront / XXL etc
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vond de whey van de Kruidvat ook prima, smaak viel me niets tegen. Ik heb nu erwteneiwit isolaat van bulk, nog nooit zo’n smerige shake gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Eijsbeer op 28-01-2026 06:06 ]
Prima spul inderdaad.Gineau schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:24:
[...]
Ik bestel met regelmaat bij Zumub, zit in Portugal. Daar haal ik vaak 4 kg whey choco/vanille rond de €65. Even aanmelden voor de nieuwsbrief dan krijg je altijd korting. Goedkoper kan ik het niet vinden en het is prima spul.
Ik geef qua smaak nog wel de voorkeur aan hsnstore, ook vaak aanbiedingen. De chocolade caramel is mijn favoriet.
Erwteneiwit is smaakt, naar mijn mening, echt voor geen meter. Soort van karton. Vind de chocolade van zumub ook niet heel lekker, heb er nog een te gaan met de smaak vanille. Ben benieuwd hoe die smaakt.Eijsbeer schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:25:
Ik vond de whey van action ook prima, smaak viel me niets tegen. Ik heb nu erwteneiwit isolaat van bulk, nog nooit zo’n smerige shake gehad.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Witte chocolade van HSNKW25 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:03:
[...]
Erwteneiwit is smaakt, naar mijn mening, echt voor geen meter. Soort van karton. Vind de chocolade van zumub ook niet heel lekker, heb er nog een te gaan met de smaak vanille. Ben benieuwd hoe die smaakt.
Als je persé mayonaise (of fritessaus) moet (moet ik ook
https://www.ah.nl/product...wi194759/remia-friteslijn
5,3 gr vet en 99 kcal per 100 ml (vs. Remia Fritessaus Classic met 26 g vet en 295 kcal per 100 ml).
Smaakt natuurlijk wat anders, maar beter iets dan niets.
Maar is één derde hoeveelheid échte fritessaus dan niet gewoon lekkerder? Ik heb liever minder maar echt goed dan matig zonder rem.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Na slechts enkele weken trainen merk ik dat mijn trouwring beschadigd raakt. Het komt de barbell en knurling. De trouwring afdoen voor de training is bijna onmogelijk en daardoor veel gedoe. Heeft iemand tips hoe ik de beschadiging kan beperken zonder elke keer de ring af te moeten doen?
Sporttape.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien toch eens kijken of je die ring wat kan laten oprekken? Ik doe mijn ring altijd af met sporten en klussen.SoundOpus schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:35:
Na slechts enkele weken trainen merk ik dat mijn trouwring beschadigd raakt. Het komt de barbell en knurling. De trouwring afdoen voor de training is bijna onmogelijk en daardoor veel gedoe. Heeft iemand tips hoe ik de beschadiging kan beperken zonder elke keer de ring af te moeten doen?
Als die makkelijker afgaat is het een stuk minder gedoe om hem af te doen voor je sessie.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Beetje zeep. Ringen omhouden is echt kut met barbells en grips enzo.
Zero compensation
Waarom is dat bijna onmogelijk?SoundOpus schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:35:
De trouwring afdoen voor de training is bijna onmogelijk
Zou kijken of je hem iets groter kan laten maken. Persoonlijk wil ik dat in geval van nood alles direct af kan. Je hebt nu een bewuste keus, in geval van nood gaat er gewoon een knipper op om hem van je vinger te krijgen. Maar buiten dat, sporttape.SoundOpus schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:35:
Ik heb al ~11 jaar een trouwring om, en ik heb echt nog nooit het idee gehad dat het ook maar iets voor m'n grip uitmaakt.Internet Janny schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:20:
Beetje zeep. Ringen omhouden is echt kut met barbells en grips enzo.
De vrouw en ik hebben 1 avond in de week filmavond, meestal zaterdag, en dan eten we chips erbij.Flipm0de schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:56:
[...]
M’n eetpatroon is slecht. Verbaas me soms echt dat ik niet flink overgewicht heb met alle rotzooi die ik eet.
Ben het nu een tijdje aan het tracken, dat is af en toe wel een wtf maar geeft wel inzicht. Mayonaise bijvoorbeeld, of sommige koekjes. Dan, als je dan toch iets “slechts” eet kan je beter voor chips gaan omdat het qua volume meer is dan 1 koekje wat in 20 seconden op is.
Hebben we op een andere avond nog snaai-trek dan wil ik nog wel eens popcorn zelf maken, dat eet ook langzaam, vult redelijk goed en is in verhouding vrij "gezond" even afhankelijk wat je er op gooit. Ik eet het naturel.
Dit dus........in het verleden heb ik genoeg met ijzer gesmeten om te weten waar ik het over heb. Daarbij heb ik nog een vrouw die meer gecharmeerd zou zijn van zo'n apparaat (die is wat meer tech-savvy dan ik dat ben) en ik kan mijn geld (en ruimte) maar 1 keer besteden.SlaadjeBla schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:46:
[...]
Of mensen die in het apparaat een prima compromis zien tussen prijs, ruimte en mogelijkheden? Ik snap het wel. Voor jouw suggestie zou ik ook geen ruimte hebben.
Sidenote: de degradatie van magneten is echt niet zo sterk, afhankelijk van de omgeving. Binnen is de temperatuur relatief constant en mild, dus het zal max een paar procent of minder over de hele levensduur zijn.
@Exo81 ik snap je aanbeveling voor een conventionele setup wel hoor. Als mijn vrouw geen intresse had dan had ik namelijk die route gekozen
Ik was gewoon benieuwd of er hier mensen waren die zo'n ding hebben of overwegen. Ervaringen hier zijn een goede aanvulling of zelfs beter alternatief voor influencer-filmpjes die ik wel kan vinden.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Echt? Geen last bij bb rows deadlifts enz?Heaget schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:02:
[...]
Zou kijken of je hem iets groter kan laten maken. Persoonlijk wil ik dat in geval van nood alles direct af kan. Je hebt nu een bewuste keus, in geval van nood gaat er gewoon een knipper op om hem van je vinger te krijgen. Maar buiten dat, sporttape.
[...]
Ik heb al ~11 jaar een trouwring om, en ik heb echt nog nooit het idee gehad dat het ook maar iets voor m'n grip uitmaakt.
Zero compensation
@Internet Janny Denk dat het eerder aan grip kracht ligt dan aan een ring... Nee ik heb er zelf nog nooit last van gehad.
Het hangt ook heel erg van je handen en ring af. De één heeft dikke knokkels, dunne kootjes en een ring die daarin weg valt. Dan merk je er nul komma nul van.
De ander heeft meer worstenvingers en een bulky ring en dan zit hij altijd in de weg.
De ander heeft meer worstenvingers en een bulky ring en dan zit hij altijd in de weg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien zit de ring te strak. Behalve zeep of lotion heb ik een extra paar handen nodig om dat ding van mijn vinger af te krijgen. Voor elke training iemand om hulp vragen is niet altijd mogelijk en buitengewoon irritant.Wispe schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:57:
Waarom is dat bijna onmogelijk?
Mijn knokkels zijn veel dikker dan de vingerkootjes. De ring oprekken helpt om over de knokkel te bewegen maar dan zit hij misschien weer te los omdat de kootjes veel slanker zijn. Je hebt wel gelijk dat in geval van nood de ring er af moet kunnen.Heaget schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:02:
Zou kijken of je hem iets groter kan laten maken. Persoonlijk wil ik dat in geval van nood alles direct af kan. Je hebt nu een bewuste keus, in geval van nood gaat er gewoon een knipper op om hem van je vinger te krijgen. Maar buiten dat, sporttape.
Ik zag laatst toevallig via ING rentepunten dat je daar ook 20% kortingsbonnen kunt bestellen voor XXL. Heb er gelijk een paar van ''gekocht''Mime010 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:59:
Mijn whey is weer bijna op.. Wat raden jullie aan? Gebruik de laatste jaren de whey van XXL, maar begint laatste tijd ook prijzig te worden (95 euro voor 4kilo).
Is er iets wat lekker smaakt (kies meestal banaan of aardbei) voor geen achterlijk bedrag?
Gasloos sinds 2020.
Waarom whey? Met een beetje kwark en kipfilet zit je zo aan de 2g eiwit per kg lichaamsgewicht.Mime010 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:59:
Persoonlijk als ik consequent boven de 1,8g/kg kom, dan kom ik om van de dorst, zo erg dat ik er in de nacht wakker van wordt waarna het een tijd duurt voordat je lichaam weer gehydrateerd genoeg voelt om de slaap te hervatten
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik merk dat met bepaalde oefeningen, vooral lats/rug mijn grip toch te wensen overlaat - ondanks ik ook tussendoor train met 40kg knijpers. Ik zit eraan te denken deze straps de bestellen, zijn deze wat? https://www.fitshop.nl/re...aps-met-padding-rva-ls01#
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
De hoeveelheid calorieën in saus is echt verwaarloosbaar tegenover de rest van je week, het heeft imho weinig zin om juist op je sausen te besparen tenzij je elke dag mayo neemt ofzo.Gonadan schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:49:
Maar is één derde hoeveelheid échte fritessaus dan niet gewoon lekkerder? Ik heb liever minder maar echt goed dan matig zonder rem.
Eet je voldoende koolhydraten en drink je wel voldoende? Mss met avondeten het zout wat minderen als je daar wat van pakt.Sebazzz schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:55:
[...]
Waarom whey? Met een beetje kwark en kipfilet zit je zo aan de 2g eiwit per kg lichaamsgewicht.
Persoonlijk als ik consequent boven de 1,8g/kg kom, dan kom ik om van de dorst, zo erg dat ik er in de nacht wakker van wordt waarna het een tijd duurt voordat je lichaam weer gehydrateerd genoeg voelt om de slaap te hervatten
Straps is top omdat je rug vaak sterker is dan je onderarmen, al zou ik met deze straps bijvoorbeeld deadlifts doen. Onderstaande "straps" zijn handiger/sneller voor het trainen van rug etc :Sebazzz schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:57:
Ik merk dat met bepaalde oefeningen, vooral lats/rug mijn grip toch te wensen overlaat - ondanks ik ook tussendoor train met 40kg knijpers. Ik zit eraan te denken deze straps de bestellen, zijn deze wat? https://www.fitshop.nl/re...aps-met-padding-rva-ls01#
https://www.bol.com/nl/nl...rt-rood/9300000124263940/
Wat is voldoende qua percentage totale calorieinname? Meestal zit ik tussen de 35%-40%.ak0nnmgn schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Eet je voldoende koolhydraten en drink je wel voldoende? Mss met avondeten het zout wat minderen als je daar wat van pakt.
Toegevoegd zout doet ik eigenlijk niet, maargoed, de meeste voedingsmiddelen bevatten al vrij veel zout.
Drinken wel, meestal wel 2,5ltr per dag.
Percentages is altijd wat lastiger, maar wel een goede richtlijn. Als je wat serieuzer met krachtsport en voeding bezig bent zou ik mikken op 1 gram vet per kg bw, 1,6 tot 2 gram eiwit per kg bw en de rest aanvullen met koolhydraten.Sebazzz schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:14:
[...]
Wat is voldoende qua percentage totale calorieinname? Meestal zit ik tussen de 35%-40%.
Toegevoegd zout doet ik eigenlijk niet, maargoed, de meeste voedingsmiddelen bevatten al vrij veel zout.
Drinken wel, meestal wel 2,5ltr per dag.
Bedankt voor de tip, neem nooit shakes, eet liever kwark. Maar goede tip voor aanvullen creatine voorraad.Herkz schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:14:
[...]
Ik zag laatst toevallig via ING rentepunten dat je daar ook 20% kortingsbonnen kunt bestellen voor XXL. Heb er gelijk een paar van ''gekocht''
Etos heeft komende vrijdag twee zakken body&fit creatine van 250g per stuk voor samen 9 euro. Wel 3g per portie ipv 5g zoals Upfront - maargoed, de dosering ben je vrij in.Samoht93 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:09:
[...]
Bedankt voor de tip, neem nooit shakes, eet liever kwark. Maar goede tip voor aanvullen creatine voorraad.
Dat is nogal persoonlijk. Ik zie genoeg mensen minimaal 500 calorieën aan mayo op wat frieten en een snack gooien dus het kan hard gaan.Sebazzz schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:03:
[...]
De hoeveelheid calorieën in saus is echt verwaarloosbaar tegenover de rest van je week, het heeft imho weinig zin om juist op je sausen te besparen tenzij je elke dag mayo neemt ofzo.
Wanneer iemand probeert de calorieën te beperken (dat moet haast wel de reden zijn als je light fritessaus overweegt) dan helpen alle beetjes.
Maar dan nog ben ik van het kamp liever minder (vaak) en echt lekker dan een matig compromis waarvan je denkt dat het dan veel vaker kan.
Maar goed, dat gaat mee over eten dan krachtsport.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat ik zelf altijd wel een goeie tip vind is, als je dit belangrijk vind, een soort baseline te maken van non-negotiables.Gonadan schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 21:59:
[...]
Dat is nogal persoonlijk. Ik zie genoeg mensen minimaal 500 calorieën aan mayo op wat frieten en een snack gooien dus het kan hard gaan.
Wanneer iemand probeert de calorieën te beperken (dat moet haast wel de reden zijn als je light fritessaus overweegt) dan helpen alle beetjes.
Maar dan nog ben ik van het kamp liever minder (vaak) en echt lekker dan een matig compromis waarvan je denkt dat het dan veel vaker kan.
Maar goed, dat gaat mee over eten dan krachtsport.
Hoe ziet dat er in de praktijk uit? In de wedstrijd prep wilde ik maar 2 dingen elke dag behouden namelijk een stukje pure chocolade en aardappel bolletjes (autisme, comfort food). Die 2 dingen hebben we de hele prep (16 weken) als baseline gehouden, als m'n gewicht stagneerde haalde we andere voeding weg, maar dit bleef altijd. Als je dit een beetje binnen de perken houdt kun je hier super goed mee werken. Ik at de avond voor m'n wedstrijd nog een bord met aardappel bolletjes simpelweg omdat we genoeg andere voeding konden besparen.
@Heaget ja dan draai je het idee in feite om. Voor iemand die in een strikt regime zit werkt dat beter denk ik. Maar veel mensen hebben een veel losser eetpatroon en dan wordt de lijst met non-negotiables al snel erg lang.
Maar goed, wanneer je per situatie gaat beoordelen of iets niet zo heel gezonds wel of geen goed idee is wijst de praktijk wel uit dat er te vaak niet de juiste keuze gemaakt wordt. De uitdaging zit altijd in het 'binnen de perken houden'.
Maar waar ik op doelde is meer het principe dat men vaak delen van maaltijden vervangt voor een minder calorierijk alternatief. In mijn optiek werkt dat vaak juist tegen. Je krijgt het idee dat het daardoor minder erg is, terwijl het vaak relatief gezien nog best stevig is en je het beter alsnog niet te vaak kunt doen. En het is nog minder lekker ook of vult minder waardoor je soms juist meer nodig hebt.
Zolang je strikt calorieën telt maakt dat natuurlijk niet uit, maar verreweg de meesten doen het wat uit de losse pols en dan zorgt het vervangen al snel dat je gaat denken dat het allemaal wel mee valt. Verraderlijk soms.
Maar goed, wanneer je per situatie gaat beoordelen of iets niet zo heel gezonds wel of geen goed idee is wijst de praktijk wel uit dat er te vaak niet de juiste keuze gemaakt wordt. De uitdaging zit altijd in het 'binnen de perken houden'.
Maar waar ik op doelde is meer het principe dat men vaak delen van maaltijden vervangt voor een minder calorierijk alternatief. In mijn optiek werkt dat vaak juist tegen. Je krijgt het idee dat het daardoor minder erg is, terwijl het vaak relatief gezien nog best stevig is en je het beter alsnog niet te vaak kunt doen. En het is nog minder lekker ook of vult minder waardoor je soms juist meer nodig hebt.
Zolang je strikt calorieën telt maakt dat natuurlijk niet uit, maar verreweg de meesten doen het wat uit de losse pols en dan zorgt het vervangen al snel dat je gaat denken dat het allemaal wel mee valt. Verraderlijk soms.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan Ik vergeet weleens dat juist mijn manier van eten afwijkend is.. Goed punt inderdaad, ik denk dat het misschien voor mensen die dit losser doen niet heel handig is.
Mooi experiment, hoeveel non-negotiables kun je toevoegen aan je dieet en nog steeds de juiste progressie maken
Mooi experiment, hoeveel non-negotiables kun je toevoegen aan je dieet en nog steeds de juiste progressie maken
[ Voor 25% gewijzigd door Heaget op 09-02-2026 10:30 ]
Ik denk dat er weinig mensen zijn die het trekken om dagelijks hetzelfde te eten. Altijd maar kip met rijst (ik noem maar wat) is over het algemeen alleen voor de echte fanatiekelingen weggelegd. En als we heel eerlijk zijn valt het best tegen hoeveel mensen écht fanatiek zijn op dat vlak.Heaget schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:29:
@Gonadan Ik vergeet weleens dat juist mijn manier van eten afwijkend is.. Goed punt inderdaad, ik denk dat het misschien voor mensen die dit losser doen niet heel handig is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb het wel eens vaker geroepen, je kunt in feite met frikandellen, whey en suiker je macro's in orde maken. Hoe ver zou je kunnen komen met zo'n baseline?Heaget schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:29:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kijk dit is een goede. Ga er ook gelijk even 3 bestellen voor de zekerheid!Herkz schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:14:
[...]
Ik zag laatst toevallig via ING rentepunten dat je daar ook 20% kortingsbonnen kunt bestellen voor XXL. Heb er gelijk een paar van ''gekocht''
Lol, zeer herkenbaar.Heaget schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:29:
@Gonadan Ik vergeet weleens dat juist mijn manier van eten afwijkend is..
Afgelopen weekend eens voor het eerst in maanden een glaasje whiskey gehad met een vriend om een belangrijke mijlpaal te vieren.
Moet zeggen dat ik nu wel meer een modus gevonden heb met eten en doelstellingen.
Heul Vroeger was een een bak rijst met soepgroente en kip uit de magnetron, elke dag.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.