Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 127 128 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:14
Je kunt gewoon een 6 daags PPL schema volgen en de rustdagen op gevoel inplannen afhankelijk vn je werk en kids of een aparte arm dag erin. Je verliest geen spiermassa als je 3 dagen niet kan trainen. Voordeel van 6xpw PPL je workout is na 30-40min klaar. Benen opdelen in voorkant / achterkant zorgt ook dat je minder gaat skippen. Zolang je niet autistisch bent maakt het ook niet uit of je schema asynchroon loopt. Je lichaam weet niet of het vandaag dinsdag of donderdag is.

Maar 6 dagen is wel heel ambitieus. Ik zou het houden bij 4 en dan zo:

Maandag: Push

Dinsdag: Pull

Woensdag: Legs

Donderdag: Rust

Vrijdag: Fullbody (of een armdag)

Weekend: Rust

Donderdag rust en doe je de boodschappen. Weekend vrij en doe je leuke dingen met je kids.

  • Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Kracht is zeker gebaat bij hoger frequentie.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?


  • Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 13:28

Sebazzz

3dp

Welke app gebruiken jullie als workout log? Ik merk met mijn huidige app toch wat limitaties, vooral omdat ik geen vrije tekst notities kan nemen en de set oefeningen beperkt is.

Ik zoek een app op iOS wat gratis of een eenmalige aankoop is. Geen abonnement.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]


  • pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:22
Sebazzz schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:04:
Welke app gebruiken jullie als workout log? Ik merk met mijn huidige app toch wat limitaties, vooral omdat ik geen vrije tekst notities kan nemen en de set oefeningen beperkt is.

Ik zoek een app op iOS wat gratis of een eenmalige aankoop is. Geen abonnement.
Heavy. Ik weet niet of die op iOS beschikbaar is. Eenmalig bedrag voor lifetime premium.

  • Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 13:28

Sebazzz

3dp

pirke schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:31:
[...]

Heavy. Ik weet niet of die op iOS beschikbaar is. Eenmalig bedrag voor lifetime premium.
Deze? https://apps.apple.com/nl/app/hevy-workout-tracker-gym-log/id1458862350

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]


  • Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

Sebazzz schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:04:
Welke app gebruiken jullie als workout log? Ik merk met mijn huidige app toch wat limitaties, vooral omdat ik geen vrije tekst notities kan nemen en de set oefeningen beperkt is.

Ik zoek een app op iOS wat gratis of een eenmalige aankoop is. Geen abonnement.
Notities

Zero compensation


  • SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
Op Android: Fitnotes. Gratis zonder ads, donatie mogelijk. Doet alles zonder poespas. Geen idee of deze ook voor iOS bestaat.

  • pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:22
Ja, dat is m. Hevy zonder a, ik lette niet op de autocorrect :)

Ik vind het een fijne app, prima om je voortgang mee te tracken.

  • sander81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:07
Sebazzz schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:04:
Welke app gebruiken jullie als workout log? Ik merk met mijn huidige app toch wat limitaties, vooral omdat ik geen vrije tekst notities kan nemen en de set oefeningen beperkt is.

Ik zoek een app op iOS wat gratis of een eenmalige aankoop is. Geen abonnement.
Ik ben ook fan van Hevy. Erg fijne app waarin je veel data kunt loggen. Daarnaast een watchOS app zodat je niet altijd je telefoon nodig hebt om je training te loggen. Mis nog wel een paar dingetjes, wie weet wordt dat nog eens opgepakt door het actieve dev team

  • Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 15:01
Lyfta is een goed alternatief voor Hevy.

  • Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:16
Hevy gebruik ik nu ook al een tijd en ik ben er tevreden mee. Ik heb betaald voor de Lifetime licentie.

  • ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 10:01
Baardmeester schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:48:
[...]

Mooi dat dit goed voor jou werkt. Ik ben met 38 jaar niet veel jonger, maar ik train niet voor spiermassa maar vooral voor spierkracht en dus met lage reps. Zodra ik bijvoorbeeld mijn doel om progressie met mijn deadlift te blijven maken dan heb minimaal al minstens 20 minuten nodig met warmup setjes, werk setjes en als ik dan nog een dropsetje erbij wil doen dan ben ik wel een tijdje bezig met alleen die hoofd oefening van de dag. Daarna heb ik ook weinig meer over en kan ik daarna nog wel wat oefeningen doen die toevingen zijn op mijn hoofdoefeningen.

Wat ik probeer aan te geven is dat je afhankelijk van tijdschema, doel en plek van je progressie dat het kan zijn dat ander soort training kan zijn. Veel volume om veel volume te doen is natuurlijk onzin, maar om bijvoorbeeld kracht plateaus te overkomen of snel progressie tijdens "noob gains" te maken kan het nuttig zijn.
Dit vind ik wel intressant en wil ik even op mijzelf betrekken. Ik heb zoals gezegd een dag A en een dag B, beide full body. Die wissel ik om en om af met een rustdag ertussen. Ene week dus 3x gym, andere week 4x gym. Wat mij ook opvalt is dat ik dag A met squat begin en dag B met deadlift. Dit zijn beide "sterke" oefeningen voor mij waarin de stappen gewoon 2,5kg per training extra gewicht is (beginnersgains). Ik merk dan wel dat inderdaad wat jij zegt dit gewoon al veel tijd kost qua warming up en het ook best wel een serieuze totaal belasting is voor het lichaam waardoor ik bijvoorbeeld in de overhead press nauwelijks vooruit ga. Ik maak me daar voor nu niet zo druk om, maar wellicht wel iets om over na te denken als ik hier 12 weken mee bezig ben geweest om e.e.a. wat om te gooien qua schema.

Voor nu is dit mijn allereerste ervaring met kracht en zijn ook squat en deadlift niet op een gezond niveau. Mijn definitie van gezond is 125% bodyweight squat en 150% bodyweight deadlift. Ik heb sowieso nog way way way to go, want ik zit pas op 75% squat en 100% deadlift. :+

  • Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:25

Zenix

BOE!

Sebazzz schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:04:
Welke app gebruiken jullie als workout log? Ik merk met mijn huidige app toch wat limitaties, vooral omdat ik geen vrije tekst notities kan nemen en de set oefeningen beperkt is.

Ik zoek een app op iOS wat gratis of een eenmalige aankoop is. Geen abonnement.
Fitnotes zoals @SlaadjeBla ook aangaf, gratis, en kan je zelf mooi aanpassen. Je kan bij info knop bij een oefening notities neerzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 26-05-2026 15:40 ]


  • sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-06 22:23
Ik zelf gebruik Virtuagym. De eerste die ik vond en voldeed aan mijn verwachtingen. Wat ik alleen jammer vind, wat ook bij Hevy is, is dat deel oefeningen, zoals Snatch balance niet aanwezig is. Ik vul nu Snatch in, en bij notities de werkelijke oefening.

  • pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:22
Wat voor halterschijven gebruiken jullie voor thuis? Aangezien ik ze niet boven m'n hoofd af ga werpen hoef ik geen bumpers, het formaat daarvan staat me ook tegen. Op m'n dumbbells heb ik gietijzer, maar gietijzer in een garage gaat wellicht te snel roesten (na een jaar binnen in huis zie ik al roest ontstaan op deze), dus ik zit naar schijven te kijken met rubber of polyurethaan coating. Die laatste heb ik nog geen ervaring mee.

Edit. Had de opties met mn vrouw besproken (scheikundige achtergrond), die zei al heel snel: ga voor polyurethaan, op de lange termijn blijft dat materiaal veel beter dan rubber. De meerprijs vond ze het wel waard :)

[ Voor 20% gewijzigd door pirke op 26-05-2026 19:14 ]


  • Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 15:01
ed14n schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:57:
[...]

Dit vind ik wel intressant en wil ik even op mijzelf betrekken. Ik heb zoals gezegd een dag A en een dag B, beide full body. Die wissel ik om en om af met een rustdag ertussen. Ene week dus 3x gym, andere week 4x gym. Wat mij ook opvalt is dat ik dag A met squat begin en dag B met deadlift. Dit zijn beide "sterke" oefeningen voor mij waarin de stappen gewoon 2,5kg per training extra gewicht is (beginnersgains). Ik merk dan wel dat inderdaad wat jij zegt dit gewoon al veel tijd kost qua warming up en het ook best wel een serieuze totaal belasting is voor het lichaam waardoor ik bijvoorbeeld in de overhead press nauwelijks vooruit ga. Ik maak me daar voor nu niet zo druk om, maar wellicht wel iets om over na te denken als ik hier 12 weken mee bezig ben geweest om e.e.a. wat om te gooien qua schema.

Voor nu is dit mijn allereerste ervaring met kracht en zijn ook squat en deadlift niet op een gezond niveau. Mijn definitie van gezond is 125% bodyweight squat en 150% bodyweight deadlift. Ik heb sowieso nog way way way to go, want ik zit pas op 75% squat en 100% deadlift. :+
Ja, dat is wel het idee erachter dat je met upper lower split of push pull legs dan 4 tot 6 hoofd lifts kunt doen. En dus ook dagen hebt waar je met je upperbody lifts begint. Zolang je over het algemeen goed progressie blijft maken dan zou ik gewoon door blijven gaan.

En vergeet niet dat OHP progressie sowieso langzamer is. Kijk maar naar zoiets als 1/2/3/4 als doel waar ohp 1 plaat (60kg) is en deadlift 4 platen(180kg).

  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

pirke schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:16:
Wat voor halterschijven gebruiken jullie voor thuis? Aangezien ik ze niet boven m'n hoofd af ga werpen hoef ik geen bumpers, het formaat daarvan staat me ook tegen. Op m'n dumbbells heb ik gietijzer, maar gietijzer in een garage gaat wellicht te snel roesten (na een jaar binnen in huis zie ik al roest ontstaan op deze), dus ik zit naar schijven te kijken met rubber of polyurethaan coating. Die laatste heb ik nog geen ervaring mee.

Edit. Had de opties met mn vrouw besproken (scheikundige achtergrond), die zei al heel snel: ga voor polyurethaan, op de lange termijn blijft dat materiaal veel beter dan rubber. De meerprijs vond ze het wel waard :)
Ik heb deze: https://www.gorillagrip.n...weight-plate-rubbercoated
En een variatie op deze die kleur hebben en hierdoor makkelijk in gewicht te onderscheiden zijn: https://www.gorillagrip.n...itemp-bumper-plates-black

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27
Fraggert schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:44:
Hey luitjes,

Ondanks dat ik braaf de zoekfunctie heb losgelaten op de term “Speediance” vond ik hier helemaal niks over dit merk.

Ik zag een filmpje voorbijkomen (ik volg hem vanwege hardlopen) en zag iemand een reviewtje posten van een krachtstation dat werkt met electromagnetische weerstand.

Even voor de beeldvorming, jaren geleden krachttraining gedaan maar overweeg nu wat krachttraining bij het fietsen (ik mountainbike en vrouwlief fietst indoor) maar ook voor algehele conditie wil mijn vrouw wel eens wat met gewichten doen.
Eerder wel eens samen naar de gym gegaan maar dat vond ze niet veel.

Een krachtstation thuis is dus het overwegen waard voor ons en ik was beniuewd of iemand hier dit ding al eens heeft gezien of zelfs gehad of uitgeprobeerd.

[YouTube: Tried A Gym Monster 2 In My Home Gym. Does It Deserve A Space In Here?]

https://speediance.nl/pro...-2?variant=46047715393753

Ik ben serieus benieuwd wat jullie hier over weten :)
late reactie, maar heb je hem al aangeschaft? Je kan hem testen in de Westfield Mall in Den Haag.

Was zelf wel om en heb hem nu ruim een week in huis en ben erg tevreden. Ik ben zelf een hardloper, maar kon nooit echt de motivatie opbrengen om regelmatig naar de sportschool te gaan. En als ik er was wist ik niet precies wat ik moest doen of stoorde ik me aan het wachten op apparaten. Dit is echt ideaal. Vooral ook omdat je gemakkelijk met een knopje/touchsceen het gewicht aanpast en je video begeleiding hebt bij elke oefening. Binnen een paar seconde doe je een barbell press met spotter voor als het te zwaar wordt. Of je klikt op het ringetje om het gewicht eraf te halen. Ding houdt van elke spiergroep bij wanneer je hem weer zou moeten trainen, bij elke oefening wordt je voortgang bijgehouden en de gewichten/reps/sets/totale gewicht opgeslagen voor de volgende keer. Je bent alleen bezig met de workout zelf en niet met het voorbereiden. Spaart enorm veel tijd uit en is voor de rest heel stil en compact. Enige nadelen zijn dat de bluetooth niet altijd goed werkt en dat ik twee bulgaren heb betaald om het een paar trappen op naar m'n appartement te tillen.

Had verwacht dat er meer tweakers zouden zijn die er eentje zouden hebben, aangezien dit wel een hele toffe gadget is. Pokkeduur, maar je moet iets op je 40ste om in shape te raken ;) .

  • Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:57
Aan de mensen van 2(+) meter met een homegym, welke verstelbare bank is aan te bevelen voor de lange termijn met een gebruik van 4-5x per week voor max rond de 500 euro? Voor de gewichten en vanwege het beperken van de ruimte gaat het voornamelijk om dumbbells. Ik kijk nu naar bijvoorbeeld de Flybird FB3000, ideaal qua lengte maar met minimale padding en uiteraard in het lagere segment.

Ik zie veel REP en ATX langskomen hier. Idealiter zou de REP AB3000 zijn maar met 2 meter lig je daarbij met je hoofd al (half) over de hoofdsteun. Als ik met REP naar bijv de AB-5200 ga dan zit je direct boven de 700 gezien de additionele onderdelen (voetsteun) die je nodig hebt voor dezelfde setup. In het geval van ATX zit je met een MBX-650 en steun ook op 700+.

Vroeger veel krachttraining gedaan maar in de drukte is dit er al jaren niet meer van gekomen. Vandaar de keuze voor een home gym op zolder, wat een stuk makkelijker in te plannen is en met een budget van max 400-500 voor enkel de bench wil in ook gelijk een redelijke setup nemen.

TLDR: 2 meter bank voor max. 500. Zeggen jullie ga toch maar voor een REP of ATX en verhoog je budget of is er nog wel iets te vinden voor onder de 500? Liever geen 2de hands.

  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dalive schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:31:
Aan de mensen van 2(+) meter met een homegym, welke verstelbare bank is aan te bevelen voor de lange termijn met een gebruik van 4-5x per week voor max rond de 500 euro? Voor de gewichten en vanwege het beperken van de ruimte gaat het voornamelijk om dumbbells. Ik kijk nu naar bijvoorbeeld de Flybird FB3000, ideaal qua lengte maar met minimale padding en uiteraard in het lagere segment.

Ik zie veel REP en ATX langskomen hier. Idealiter zou de REP AB3000 zijn maar met 2 meter lig je daarbij met je hoofd al (half) over de hoofdsteun. Als ik met REP naar bijv de AB-5200 ga dan zit je direct boven de 700 gezien de additionele onderdelen (voetsteun) die je nodig hebt voor dezelfde setup. In het geval van ATX zit je met een MBX-650 en steun ook op 700+.

Vroeger veel krachttraining gedaan maar in de drukte is dit er al jaren niet meer van gekomen. Vandaar de keuze voor een home gym op zolder, wat een stuk makkelijker in te plannen is en met een budget van max 400-500 voor enkel de bench wil in ook gelijk een redelijke setup nemen.

TLDR: 2 meter bank voor max. 500. Zeggen jullie ga toch maar voor een REP of ATX en verhoog je budget of is er nog wel iets te vinden voor onder de 500? Liever geen 2de hands.
Ik heb zelf de Riot Utility Bench 2.0 van JP Trading Strengthshop GmbH. Ik train drie keer in de week met iemand van 2 meter. Heb hem nog nooit gehoord over de afmeting van de bank.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Heaget laatste update was 3 maanden geleden, hoe is het er mee? 8)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:41
BarôZZa schreef op zondag 7 juni 2026 @ 01:43:


Had verwacht dat er meer tweakers zouden zijn die er eentje zouden hebben, aangezien dit wel een hele toffe gadget is. Pokkeduur, maar je moet iets op je 40ste om in shape te raken ;) .
Heb er eens naar gekeken en het is wat je zeg duur maar goed als je de poen heb of het er voor over heb prima toch

Kan me eigen prima redden met een paar halters en een bankje wat dat betreft :)

  • Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 15:01
Je ziet wel meer van dat soort systemen nu opduiken. Er is ook zoiets met resistance banden van Bandz.

  • SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
bie100 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:09:
[...]

Heb er eens naar gekeken en het is wat je zeg duur maar goed als je de poen heb of het er voor over heb prima toch

Kan me eigen prima redden met een paar halters en een bankje wat dat betreft :)
Op het werk hebben ze er een aangeschaft waar je tijd op kunt reserveren. Ik heb hem eens bekeken en het zag er mooi uit, zeker als je van gadgets houdt met dat grote scherm, maar minder robuust dan ik gedacht had. Vooral het bankje vond ik er niet super stabiel uitzien. Ben benieuwd hoe hij er over een jaar uitziet als collega's hem intensief gebruikt hebben. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd of gevoeld. Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen.

Ik vind het zelf juist fijn om de training en thuis te scheiden, zoals ik ook niet graag thuiswerk. Verschillende omgevingen voor verschillende activiteiten en mindsets.

  • Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
BarôZZa schreef op zondag 7 juni 2026 @ 01:43:

Had verwacht dat er meer tweakers zouden zijn die er eentje zouden hebben, aangezien dit wel een hele toffe gadget is. Pokkeduur, maar je moet iets op je 40ste om in shape te raken ;) .
Ik denk vooral dat het hem in Pokkeduur zit 😛 Zou dan ook het roeigedeelte erbij willen, zit je op +5000 euro.

Vond mijn 2e hands Powerblock setje al duur haha.Verder nog een halterbankje met barrbel, curlbar en gewichten, pullupbar, verstelbare en wat losse kettlebells, nog een setje Powerblocks en wat eigen gewicht (push ups enz) waar ik toch ook wel eind mee kom.

Edit: het lijkt mij wel heel erg gaaf en handig, dus ga niet zeggen dat ik hem nooit zal kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marc3l op 07-06-2026 13:10 ]


  • True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Maat van mij heeft zo 'app-based resistance rek'. Ik krijg daar echt jeuk van:
  • hoe blijft die werken met updates?
  • camera ingebouwd om met AI te zien hoe goed je je oefening doet, is die altijd aan? is die uit te schakelen? heb je hier internet voor nodig (vast wel)?
  • wat als je het scherm kapot maakt? is dat te repareren? is een ander scherm plaatsen een optie?
  • wat als er intern iets stuk gaat is dat te repareren? of zit je met een dom ding van 4k+?
Ik denk vooral voor mensen met te veel geld en te weinig ruimte die heel graag thuis willen trainen dat dit een oplossing is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente


  • Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:25

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

BarôZZa schreef op zondag 7 juni 2026 @ 01:43:
[...]

late reactie, maar heb je hem al aangeschaft? Je kan hem testen in de Westfield Mall in Den Haag.

Was zelf wel om en heb hem nu ruim een week in huis en ben erg tevreden. Ik ben zelf een hardloper, maar kon nooit echt de motivatie opbrengen om regelmatig naar de sportschool te gaan. En als ik er was wist ik niet precies wat ik moest doen of stoorde ik me aan het wachten op apparaten. Dit is echt ideaal. Vooral ook omdat je gemakkelijk met een knopje/touchsceen het gewicht aanpast en je video begeleiding hebt bij elke oefening. Binnen een paar seconde doe je een barbell press met spotter voor als het te zwaar wordt. Of je klikt op het ringetje om het gewicht eraf te halen. Ding houdt van elke spiergroep bij wanneer je hem weer zou moeten trainen, bij elke oefening wordt je voortgang bijgehouden en de gewichten/reps/sets/totale gewicht opgeslagen voor de volgende keer. Je bent alleen bezig met de workout zelf en niet met het voorbereiden. Spaart enorm veel tijd uit en is voor de rest heel stil en compact. Enige nadelen zijn dat de bluetooth niet altijd goed werkt en dat ik twee bulgaren heb betaald om het een paar trappen op naar m'n appartement te tillen.

Had verwacht dat er meer tweakers zouden zijn die er eentje zouden hebben, aangezien dit wel een hele toffe gadget is. Pokkeduur, maar je moet iets op je 40ste om in shape te raken ;) .
Doordat we recent verhuist zijn en het enorm druk hebben met van alles en nog wat in en om huis heb ik dit ding nog niet gekocht helaas.

Maar goede tip dat ik die Speediance eens kan gaan bekijken daar _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison


  • pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wZzSkBpa9RPpCspLk5Se7y9FkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Yvljq1hQHBnfm6l91D3IiAv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had beloofd nog een keer een fotootje te posten. Heb de groothoeklens gebruikt, anders pastte het allemaal niet :) De ruimte is 3,5x4 meter.

De MPHR-780 heb ik nu een paar weken in gebruik, geweldig apparaat. Bankje is ook erg fijn, net als de leg press attachment voor de smith bar die linksachter in de hoek staat.

Ik moet alleen de barbell en alle kabel attachments nog een keer netjes ophangen.

De vloer is 2cm dik met EPDM toplaag. Het is een vrijstaande garage, heerlijk om 's avonds tijdens de workout wat Metallica uit de speakers te laten knallen zonder dat ik de kinderen wakker maak :)

Een airco zou wel fijn zijn met dit weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enzl94899ru6RCo9CwVthc8irvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zkl3E9u4ng783wmaH0Qems06.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door pirke op 18-06-2026 22:30 ]


  • Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoY0MoDKtbbfl8tX9926hwNcfMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBbMvYvbbifkWgyWnjEvc25Z.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat de afgelopen weken lekker met verlaging van mijn vetpercentage. Na 23j verveelt het nog steeds niet!

Over iets meer als een maand weer lekker bouwen. Benieuwd ook wat het gaat doen met mijn fysiek dat ik voor twee jaar naar Kroatië ga.

Meestal kom ik er na een paar maand groter en droger uit. Iets met een relaxtere leefstijl en veel buiten zijn, hehe.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?


  • Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 18:40
True schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:43:
@Heaget laatste update was 3 maanden geleden, hoe is het er mee? 8)
Ik was even (bijna) helemaal offline!

Hoe is het ermee, dat is een goeie vraag! Na m'n wedstrijd heb ik het even heel zwaar gehad. Veel zwaarder dan in de prep. Je moet je voorstellen dat je maanden en maanden naar 1 moment toewerkt. Fysiek (maar mentaal ook) ben je daar helemaal op ingesteld, die ene datum, dat ene uurtje op het podium. Toen dat eenmaal voorbij was ben ik in een ontzettend groot gat gevallen. Wie ben ik zonder die drive, waar train ik nog voor, dat gecombineerd met de fysieke vermoeidheid was echt ontzettend zwaar. Helaas lukte het me niet goed om zelf te reguleren en ben ik kwa sporten en voeding aardig uit de bocht gevlogen. Dat betekent voornamelijk dat ik een hele periode niet tot nauwelijks in de gym ben geweest, en m'n voeding verre van ideaal was. Achteraf heb ik daar spijt van, maar zie ook in dat ik op dat moment niet veel anders kon. Denk dat de TLDR is dat ik zowel fysiek als mentaal uitgeput was en geen goede richting meer kon krijgen. Gelukkig ben ik daar inmiddels weer uit aan het krabbelen. Fysiek vooral heel erg bezig met mijn gezondheid, bloedwaarden waren in principe allemaal goed behalve m'n cholesterol. Mentaal ook hard aan het werk door te praten met professionals (niet enkel hierover uiteraard). Voeding en gym zitten weer zo goed als on-track en de kracht in de workouts gaan goed vooruit. Weeg nu zo'n 93-94 kilo, vetpercentage zou ik niet weten maar ik vermoed ergens rond de 13-15%.

Vooruitkijkend, wat is nu mijn doel? Gezondheid zowel fysiek als mentaal gaat op dit moment voor alles. Ik heb voor beide goede begeleiding en doe wat ik moet doen om dit te verbeteren. Blijf gewoon 4-5x per week naar de gym gaan, dagelijks stappen zetten en op m'n voeding letten.

Gelukkig is het niet allemaal slecht nieuws. Een maand na m'n wedstrijd heb ik m'n minor afgerond met een 8.5 (yay!) dus ik ben weer een stukje dichter bij mijn HBO diploma. Helaas heeft het schrijven van m'n scriptie door bovenstaande wel wat vertraging opgelopen maar nogmaals, gezondheid boven alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fH-dSLuya5sFZTgxvwNjCPhDtvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXmb9dUtshkxX4ujjzdS4N7v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Heaget op 23-06-2026 13:36 ]

Pagina: 1 ... 127 128 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.