Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 127 128 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:03
Je kunt gewoon een 6 daags PPL schema volgen en de rustdagen op gevoel inplannen afhankelijk vn je werk en kids of een aparte arm dag erin. Je verliest geen spiermassa als je 3 dagen niet kan trainen. Voordeel van 6xpw PPL je workout is na 30-40min klaar. Benen opdelen in voorkant / achterkant zorgt ook dat je minder gaat skippen. Zolang je niet autistisch bent maakt het ook niet uit of je schema asynchroon loopt. Je lichaam weet niet of het vandaag dinsdag of donderdag is.

Maar 6 dagen is wel heel ambitieus. Ik zou het houden bij 4 en dan zo:

Maandag: Push

Dinsdag: Pull

Woensdag: Legs

Donderdag: Rust

Vrijdag: Fullbody (of een armdag)

Weekend: Rust

Donderdag rust en doe je de boodschappen. Weekend vrij en doe je leuke dingen met je kids.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Kracht is zeker gebaat bij hoger frequentie.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:13

Sebazzz

3dp

Welke app gebruiken jullie als workout log? Ik merk met mijn huidige app toch wat limitaties, vooral omdat ik geen vrije tekst notities kan nemen en de set oefeningen beperkt is.

Ik zoek een app op iOS wat gratis of een eenmalige aankoop is. Geen abonnement.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:25
Sebazzz schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:04:
Welke app gebruiken jullie als workout log? Ik merk met mijn huidige app toch wat limitaties, vooral omdat ik geen vrije tekst notities kan nemen en de set oefeningen beperkt is.

Heavy. Ik weet niet of die op iOS beschikbaar is. Eenmalig bedrag voor lifetime premium.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:13

Sebazzz

3dp

pirke schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:31:
[...]

Heavy. Ik weet niet of die op iOS beschikbaar is. Eenmalig bedrag voor lifetime premium.
Deze? https://apps.apple.com/nl/app/hevy-workout-tracker-gym-log/id1458862350

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:28

Internet Janny

He does it for free

Notities

2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
Op Android: Fitnotes. Gratis zonder ads, donatie mogelijk. Doet alles zonder poespas. Geen idee of deze ook voor iOS bestaat.

• pirke
Ja, dat is m. Hevy zonder a, ik lette niet op de autocorrect :)

Ik vind het een fijne app, prima om je voortgang mee te tracken.

• sander81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:01

Ik ben ook fan van Hevy. Erg fijne app waarin je veel data kunt loggen. Daarnaast een watchOS app zodat je niet altijd je telefoon nodig hebt om je training te loggen. Mis nog wel een paar dingetjes, wie weet wordt dat nog eens opgepakt door het actieve dev team

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:30
Lyfta is een goed alternatief voor Hevy.

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:25
Hevy gebruik ik nu ook al een tijd en ik ben er tevreden mee. Ik heb betaald voor de Lifetime licentie.

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:15
Baardmeester schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:48:
[...]

Mooi dat dit goed voor jou werkt. Ik ben met 38 jaar niet veel jonger, maar ik train niet voor spiermassa maar vooral voor spierkracht en dus met lage reps. Zodra ik bijvoorbeeld mijn doel om progressie met mijn deadlift te blijven maken dan heb minimaal al minstens 20 minuten nodig met warmup setjes, werk setjes en als ik dan nog een dropsetje erbij wil doen dan ben ik wel een tijdje bezig met alleen die hoofd oefening van de dag. Daarna heb ik ook weinig meer over en kan ik daarna nog wel wat oefeningen doen die toevingen zijn op mijn hoofdoefeningen.

Wat ik probeer aan te geven is dat je afhankelijk van tijdschema, doel en plek van je progressie dat het kan zijn dat ander soort training kan zijn. Veel volume om veel volume te doen is natuurlijk onzin, maar om bijvoorbeeld kracht plateaus te overkomen of snel progressie tijdens "noob gains" te maken kan het nuttig zijn.
Dit vind ik wel intressant en wil ik even op mijzelf betrekken. Ik heb zoals gezegd een dag A en een dag B, beide full body. Die wissel ik om en om af met een rustdag ertussen. Ene week dus 3x gym, andere week 4x gym. Wat mij ook opvalt is dat ik dag A met squat begin en dag B met deadlift. Dit zijn beide "sterke" oefeningen voor mij waarin de stappen gewoon 2,5kg per training extra gewicht is (beginnersgains). Ik merk dan wel dat inderdaad wat jij zegt dit gewoon al veel tijd kost qua warming up en het ook best wel een serieuze totaal belasting is voor het lichaam waardoor ik bijvoorbeeld in de overhead press nauwelijks vooruit ga. Ik maak me daar voor nu niet zo druk om, maar wellicht wel iets om over na te denken als ik hier 12 weken mee bezig ben geweest om e.e.a. wat om te gooien qua schema.

Voor nu is dit mijn allereerste ervaring met kracht en zijn ook squat en deadlift niet op een gezond niveau. Mijn definitie van gezond is 125% bodyweight squat en 150% bodyweight deadlift. Ik heb sowieso nog way way way to go, want ik zit pas op 75% squat en 100% deadlift. :+

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40

Zenix

BOE!

Fitnotes zoals @SlaadjeBla ook aangaf, gratis, en kan je zelf mooi aanpassen. Je kan bij info knop bij een oefening notities neerzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 26-05-2026 15:40 ]

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:07
Ik zelf gebruik Virtuagym. De eerste die ik vond en voldeed aan mijn verwachtingen. Wat ik alleen jammer vind, wat ook bij Hevy is, is dat deel oefeningen, zoals Snatch balance niet aanwezig is. Ik vul nu Snatch in, en bij notities de werkelijke oefening.

• pirke
Wat voor halterschijven gebruiken jullie voor thuis? Aangezien ik ze niet boven m'n hoofd af ga werpen hoef ik geen bumpers, het formaat daarvan staat me ook tegen. Op m'n dumbbells heb ik gietijzer, maar gietijzer in een garage gaat wellicht te snel roesten (na een jaar binnen in huis zie ik al roest ontstaan op deze), dus ik zit naar schijven te kijken met rubber of polyurethaan coating. Die laatste heb ik nog geen ervaring mee.

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:30
ed14n schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:57:
[...]

Dit vind ik wel intressant en wil ik even op mijzelf betrekken. Ik heb zoals gezegd een dag A en een dag B, beide full body. Die wissel ik om en om af met een rustdag ertussen. Ene week dus 3x gym, andere week 4x gym. Wat mij ook opvalt is dat ik dag A met squat begin en dag B met deadlift. Dit zijn beide "sterke" oefeningen voor mij waarin de stappen gewoon 2,5kg per training extra gewicht is (beginnersgains). Ik merk dan wel dat inderdaad wat jij zegt dit gewoon al veel tijd kost qua warming up en het ook best wel een serieuze totaal belasting is voor het lichaam waardoor ik bijvoorbeeld in de overhead press nauwelijks vooruit ga. Ik maak me daar voor nu niet zo druk om, maar wellicht wel iets om over na te denken als ik hier 12 weken mee bezig ben geweest om e.e.a. wat om te gooien qua schema.

Voor nu is dit mijn allereerste ervaring met kracht en zijn ook squat en deadlift niet op een gezond niveau. Mijn definitie van gezond is 125% bodyweight squat en 150% bodyweight deadlift. Ik heb sowieso nog way way way to go, want ik zit pas op 75% squat en 100% deadlift. :+
Ja, dat is wel het idee erachter dat je met upper lower split of push pull legs dan 4 tot 6 hoofd lifts kunt doen. En dus ook dagen hebt waar je met je upperbody lifts begint. Zolang je over het algemeen goed progressie blijft maken dan zou ik gewoon door blijven gaan.

En vergeet niet dat OHP progressie sowieso langzamer is. Kijk maar naar zoiets als 1/2/3/4 als doel waar ohp 1 plaat (60kg) is en deadlift 4 platen(180kg).
Pagina: 1 ... 127 128 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.