Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:40:
[...]

Inderdaad, ik ga niet aan de pillen vanwege wat ongemak. Dan liever flink aan het bier/whisky. :+
Dat was ook mijn kuur tijdens de eerste dagen van erge rugpijn/overbelasting poos terug. Die paracetamolletjes deden sowieso 0.0

M'n vrouw doet nu ook mee met avondtraining (als in beginner), best lastig omdat ze vanwege medische achtergrond nog niet echt 'vol' kan gaan. Maar goed, we bouwen langzaam en licht op, de KT icm cardio is wel iets waar ze naar toe moet gaan vanwege die ziekte.

Zij heeft t n half uurtje gedaan, eerlijk gezegd ben ik nu ook redelijk leeg (moe, kut geslapen) :/ Het is weer zo'n traingsdag }:|

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Net weer getraind, en een PR op de squat gezet met 145x1. Daarna nog 110x10 waarbij de eerste 5 reps aanvoelden als de lege stang. Niet slecht voor een man op leeftijd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 10:45
Gaat niet heel snel, maar dat hoeft ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwASD4OGkLoySkZennAxDoAZh7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drqvw80ViJwwnw61aNfeVIjF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi zo 👍

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

Zonet in het vegavak bij de Jumbo (halloooo) tegen plantaardige Tempeh aangelopen. Ik verbaasde me over de hoeveelheid eiwitten: 20g per 100g. Daarnaast rijk aan vezels en een beetje vetten, nauwelijks koolhydraten (lees: suikers). Ook niet eens duur.
Nu ken ik heel het goedje niet maar als het een beetje te doen is zou dit zomaar eens een goede vervanger van het avondvlees kunnen zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:44:
Zonet in het vegavak bij de Jumbo (halloooo) tegen plantaardige Tempeh aangelopen. Ik verbaasde me over de hoeveelheid eiwitten: 20g per 100g. Daarnaast rijk aan vezels en een beetje vetten, nauwelijks koolhydraten (lees: suikers). Ook niet eens duur.
Nu ken ik heel het goedje niet maar als het een beetje te doen is zou dit zomaar eens een goede vervanger van het avondvlees kunnen zijn.
Ik eet ook wel Tofoe/Tofu, 500g pack kost iets van €1,35.(Vivera) Je eiwitten aanvullen met Soja is niks mis mee. Ja, het omvat niet ‘ alle’ aminozuren, maar als aanvulling op je wekelijkse eten kan dat prima.
In Indonesië zeggen ze/we doufu.

Tempeh is gemaakt door fermentatie, en heeft +-7g meer eiwitten per 100g dan Tofu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag rustig bezig met de upper-workout, maar linkerbicep plopt heel vreemd bij de maximale spanning bij hammer curls en voelt af toe sowieso wat te gespannen. Tis niet pijnlijk maar heb verstandig gedaan en besloten die hammer curls eruit te donderen (geplop kan teken zijn dat onderliggende spieren t niet bijbenen) en concentration curl + reverse concentration curl erbij te doen, rustig opbouwen qua gewicht en netjes warmupsets. Dat voelde prima, experiment geslaagd :)

Bij het afsluiten van Strong: 50e gelogde workout *O* Ook meteen de langste, maar goed met elke keer minuutje rust er tussen of een keer 1,5 gaat het al vrij snel tellen ;) Geen wonder dat ik trek had :P

Ohja nog even een test van de proteïnepudding van Melkunie in salted caramel en chocolade: salted caramel smaakt niet fatsoenlijk (smakeloos op de hint zout na), de chocolade is weg te krijgen maar smaakte ook onnatuurlijk. Heb al mijn bestie gevraagd of ie z'n hemelse modder (chocomousse triple bypass-style) wil maken voor me, duw ik daar wel wat whey doorheen _/-\o_ :9

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:35
Ik merk nu sinds 2 weken tijdens het bankdrukken op dat er in mijn linkerelleboog een pees “verschuift”.
Het is enkel bij het naar boven duwen van het gewicht, maar het doet geen pijn, is geen ongemak, ik voel het gewoon wat.
Ik denk dat het de pees is met benaming “band” uit de foto of de tricepspees. Ik heb geen krachtverlies. Wanneer ik met mijn vingers voel over mijn elleboog als ik het buig en strek voel ik hetzelfde aan beide kanten maar enkel de linkerkant voel ik zo wat een “plop” tijdens de oefening. Ik denk dat die pees over het hoekige beentje rolt waar het naast ligt.
Geen idee of nu ik even moet stoppen met bankdrukken of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYTlQoMucORH0zwstCN2PkXKlRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BkA4y5l9GYKhjJEc5vzlIFZ7.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Pufster op 17-09-2021 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Pufster schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:01:
Ik merk nu sinds 2 weken tijdens het bankdrukken op dat er in mijn linkerelleboog een pees “verschuift”.
Het is enkel bij het naar boven duwen van het gewicht, maar het doet geen pijn, is geen ongemak, ik voel het gewoon wat.
Ik denk dat het de pees is met benaming “band” uit de foto of de tricepspees. Ik heb geen krachtverlies. Wanneer ik met mijn vingers voel over mijn elleboog als ik het buig en strek voel ik hetzelfde aan beide kanten maar enkel de linkerkant voel ik zo wat een “plop” tijdens de oefening. Ik denk dat die pees over het hoekige beentje rolt waar het naast ligt.
Geen idee of nu ik even moet stoppen met bankdrukken of niet.

[Afbeelding]
Als iets onnatuurlijk voelt, zou ik niet de beweging uitvoeren die je dat onnatuurlijke laat voelen. Misschien moeten de omliggende spieren wat meer losser worden gemaakt, of is die pees overbelast en ben je richting een verstuiking aan het werken? Anders even een belletje met een fysio, better safe than sorry :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 23:35

copykat

Good copy isn't bad

Kleine introductie op mn vraag.
50plus, redelijke lijst van oude blessures, aldan niet volledig hersteld.( sommige dingen zoals banden en gewrichts constructie banden herstellen niet volledig als ingescheurd.)
Vooral de kuiten en beenspieren hebben t moeilijk. Knieën vinden de 95kg ook zwaar.
Heb fitnes gedaan als onderhouds werk tijdens corona maar wil weer competitie spelen.
Spieren zijn vaak nog herstellende, pijntjes hier pijntjes daar als ik na inspanning weer ga spelen of trainen.
3 tot 4 keer in de week en met werk voldoende lichamelijke inspanning
Ik zat te denken wat als ik wat spierherstellende suplementen ga nuttigen?
Dan kan ik beter trainen, sneller spierweefsel kweken om de boel heel te houden.

Zijn dan eiwit en whey shakes een goed idee?
Of kan ik beter tijdens de sport dingen als chocolademelk drinken?
Drink meestal 2 liter water weg tijdens de inspanning en de rust tijden er omheen.

De chocomel schijnt prima te zijn als hersteldrankje.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Een aantal wedervragen dan:
- Hoe ziet een gemiddelde sportweek voor jou eruit?
- Hoeveel kcal eet je?
- Hoeveel gram eiwitten, koolhydraten en vetten eet je gemiddeld?

Was hier de afgelopen maanden met mijn gezondheid aan het kloten. Had een microbioom onderzoek laten doen, daaruit wel wat dingen gevonden zoals intoleranties op bepaald eten. Lekker een weerstandsreactie op mijn eigen lichaam en daardoor verminderde weerstand.

Maargoed, wat veranderingen gemaakt. Qua energie levels voel ik me steeds beter weer, zowaar weer een eenzelfde trainingsritme als in Kroatië te pakken.

Tijd om weer wat meer spiermassa te herwinnen.

[ Voor 58% gewijzigd door Tatsu op 17-09-2021 23:37 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik neem aan voor mij.

Een aantal wedervragen dan:
- Hoe ziet een gemiddelde sportweek voor jou eruit?
Dinsdag training badminton, veel been en knie belasting.
Woensdag fitnes, 30 min crostrainer en wat armtraining met gewichten. (benen zijn moe.)
Donderdag 2 uurtjes wedstrijden voor de lol. Alles is dan flink belast.
Weekend meestal zondag 3 wedstrijden op maximaal. Stuk gaan even bij komen en weer stuk gaan en dat drie keer.
- Hoeveel kcal eet je?
Vast te veel, ben niet voor niks 1.90 95kg. 😋
Wat de pot schaft, ben niet zo bezig met een dieet.

Was vooral geïnteresseerd of een suplement enig zin heeft om de spierpijn sneller te laten verdwijnen en de energie die in de spieren terug moet komen sneller te laten herstellen.
Of dat bijv. Chocomel meer dan voldoende is.
Ja darmen en energieopnamen zijn cruciaal. En bloedruklevels tijdens inspanning.
Hogebloeddruk en medicijnen tegen die bloeddruk is ook eh spierpijn bevorderend.
Ook bloedverdunners kunnen blauwe plekken veroorzaken.

Ik heb ooit begrepen dat AA drinks enzo zinloos zijn tijdens sporten omdat t lichaam niks opneemt als je hartslag op 160 plus staat. Veel te druk met presteren en dan liggen de darmen stil.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@copykat wat heeft badminton met krachttraining te maken ?
ga je krachttraining doen, of ?
Ikzelf zou stoppen met badminton, omdat je aangeeft dat je oude knieën het niet meer aankunnen. elliptical cross-trainer helpt hier ook niet bij natuurlijk. Verder is een dieet niet altijd om gewicht te verliezen, maar op je inname van Eiwit, Koolhydr, en vet beter te controleren.
Een banaan kun je ook nemen voor en na je wedstrijden

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Hackus schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:05:
@copykat wat heeft badminton met krachttraining te maken ?
ga je krachttraining doen, of ?
Op zich niks zou je denken maar je hebt flink wat kracht nodig bij wedstrijden. en ik gebruik krachttraining om de gewrichten te stabiliseren. gecontroleerde bewegingen om spieropbouw en pezen en banden sterker te maken. (De meeste denken badminton is overslaan maar de truc is juist binnen de lijnen en zovér mogelijk van je tegenstander vandaan. snelle passeerslagen die je even moet terughalen en dan weer vol naar voren om de netdrop te counteren. En ik kan je vertellen voetballers doen gemiddeld minder aan calorieën verbranden.)
Ikzelf zou stoppen met badminton, omdat je aangeeft dat je oude knieën het niet meer aankunnen.
Nou ik gebruik gewoon kniebraces met scharnieren die helpen de knieën te ondersteunen. die zorgen er voor dat de torsie en frontale verschuivingskrachten opgevangen worden zodat de patella en kniebanden en menicus minder op hun flikker krijgen.werkt al jaren top. :)
elliptical cross-trainer helpt hier ook niet bij natuurlijk. Verder is een dieet niet altijd om gewicht te verliezen, maar op je inname van Eiwit, Koolhydr, en vet beter te controleren.
Een banaan kun je ook nemen voor en na je wedstrijden
mijn cross-trainer tijd is vooral voor doorbloeding , cardio zegmaar, en warm worden. daarna nog een uurtje gewichten/apparaten.

Waar ik nu tegen aanloop is spieren zijn nog niet hersteld als ik de volgende belasting er op gooi.(fitness is veel gecontroleerder dus minder "schade".) meestal is het seizoen voldoende om beter/ (betere conditie) te worden. T punt is dat hoe ouder je word des te langzamer je lichaam reageert op extra belasting met zichzelf verbeteren. wel snel spierpijn en vermoeidheid wat de volgende training bemoeilijkt en dus de opbouw vertraagt.

De reden dat ik hier even aanhaak is voedingsuplementen
Spierherstel na belasting zou met bijv whey extra geholpen kunnen worden.

"De reden hiervoor is het hoge concentraat aan eiwit dat in whey zit, dit bevordert het spierherstel en de spieropbouw. Het is makkelijker aan de hoeveelheid eiwit te komen die nodig is omdat whey zeer geconcentreerd is. Omdat whey in zijn puurste vorm ingenomen kan worden, kan het lichaam dit ook sneller verwerken en is het dus ideaal om na een training te nemen."

Mijn vraag is meer stel dat ik na een sportmoment (2 uur) een glas van dit drink zou dit helpen sneller te herstellen? of is zoals je al zegt een banaan en wat groente en aardappelen stukje vlees en als toetje bakje yogurt met fruit na net zo effectief?

Ik dacht ik drink dit na een training en na wedstrijden om minder last te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, dat kan prima. Maar je lijkt me overbelast, en dat is niet goed. Je bent nog niet hersteld van vorige training/wedstrijd en je wilt weer voluit gaan.
Wij ouderen hebben meer tijd nodig voor herstel, buitenom whey of banaantje.
(mede 50 plusser)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ja aart vh beestje, gevalletje ik gooi een versleten lichaam in de kist das veel beter dan ongebruikt... LOL

Overbelast is nog niet(op wat gewrichten na ;-0 ), ik doe met trainen altijd rustiger als ik merk dat het nog moeizaam is. Alleen tijdens een potje/wedstrijd is het volgas en tanks leeg!
koop zo'n pot en ga gewoon kijken of t beter helpt dan chocomel en yogurt/kwark

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 07:13
copykat schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:10:
- Hoeveel kcal eet je?
Vast te veel, ben niet voor niks 1.90 95kg. 😋
Wat de pot schaft, ben niet zo bezig met een dieet.

Was vooral geïnteresseerd of een suplement enig zin heeft om de spierpijn sneller te laten verdwijnen en de energie die in de spieren terug moet komen sneller te laten herstellen.
Die pot whey gaat niks voor je betekenen behalve misschien wat extra stinkscheetjes.

Ja het is eiwit en eiwitten zijn belangrijk voor herstel en spieropbouw. Het maakt daarbij verder niet uit of je een eiwitshake pakt of een pak kipfilet vreet.

Wat je wil doen is eens nadenken over wat je over de hele dag eet en drinkt ipv wat je alleen na die training "voor herstel" gaat nemen. Je herstel gaat namelijk de hele dag en nacht door. Die ene keer 20gr eiwit na je training zet dan weinig zoden aan de dijk. Je wil de hele dag door eiwitten eten en gezonde vetten, complexe carbs eventueel en genoeg groentes.

Het is redelijk nutteloos supplementen te kopen als je dagelijks voeding niet op orde is.

En als je 10-15kg af zou vallen, zou die belasting op je gewrichten significant minder worden.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ah top geen pot whey dus.
10kg? zou misschien kunnen. 15kg? :-D ben geen 18 meer.
5 kg zou eerder tot de realiteit komen.
Gezien de koelbox met blok weinig vlees, veel kaas, bruin brood.
komkommer, wortels tomaatjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Net zoals dierlijk vlees? :)
Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:55:
[...]

Ik eet ook wel Tofoe/Tofu, 500g pack kost iets van €1,35.(Vivera) Je eiwitten aanvullen met Soja is niks mis mee. Ja, het omvat niet ‘ alle’ aminozuren, maar als aanvulling op je wekelijkse eten kan dat prima.
In Indonesië zeggen ze/we doufu.

Tempeh is gemaakt door fermentatie, en heeft +-7g meer eiwitten per 100g dan Tofu.
Soja is binnnen de plantaardige eitwitten juist uniek omdat het als enige een compleet aminozuurprofiel bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:38:
[...]

Net zoals dierlijk vlees? :)

[...]

Soja is binnnen de plantaardige eitwitten juist uniek omdat het als enige een compleet aminozuurprofiel bevat.
Soya heeft hoger Arginine gehalte. Dat 'mis' je in Whey Islotate Voor de rest is het een goede aanvulling/afwisseling op andere bronnen.
15 verschillende vs 18 van Whey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
En training 3 van deze week.
5x push up gehaald. Met daarna nog 2x8 vanaf mijn knieën. 5x keer is niet heel veel natuurlijk, maar voor mij een hele mijlpaal. Als deze schema reeks klaar is wil ik een andere bicep oefening gaan doen. Denk de hamer curl.

Evening Workout
zondag 19 sep. 2021, 22:20

Met 30 minuten kickboksen er achteraan.

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8
Set 4: 50 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 8
Set 2: 67,5 kg × 8
Set 3: 67,5 kg × 5

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 37,5 kg × 10
Set 2: 37,5 kg × 10
Set 3: 37,5 kg × 10

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 57,5 kg × 10
Set 2: 57,5 kg × 10
Set 3: 57,5 kg × 10

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 27,5 kg × 8
Set 2: 27,5 kg × 8
Set 3: 27,5 kg × 8

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 10
Set 3: 7,5 kg × 6

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 8
Set 3: 12,5 kg × 6

Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45
Set 3: 0:45

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps

Push Up
Set 1: 5 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
VinnyAMS schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:30:
En training 3 van deze week.
5x push up gehaald. Met daarna nog 2x8 vanaf mijn knieën. 5x keer is niet heel veel natuurlijk, maar voor mij een hele mijlpaal. Als deze schema reeks klaar is wil ik een andere bicep oefening gaan doen. Denk de hamer curl.
Miss heb ik het gemist, wat is je doel? Kracht of massa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
monaldo schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:34:
[...]

Miss heb ik het gemist, wat is je doel? Kracht of massa?
Afvallen met krachttraining. Dus dan zou ik kiezen voor kracht, massa heb ik al genoeg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
VinnyAMS schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:36:
[...]

Afvallen met krachttraining. Dus dan zou ik kiezen voor kracht, massa heb ik al genoeg. ;)
Een aanrader, aangezien het bij kracht juist om minder reps gaat en meer gewicht, om eens een schema te proberen van 10x8x5x3. Ik doe dat zelf een tijdje, nadat ik echt van alles heb geprobeerd en deze slaat bij mij goed aan. Focus op de grote compound oefeningen, 1 oefeningen per spiergroep, full body en dan 3x per week. Is miss wat saai aangezien je niet constant verschillende oefeningen gaat doen, maar je maakt wel snel progressie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zondag Rug-Benen:
Walking lunges. 4x15 steps
LBBS 5 sets 8 reps
Unilateral leg ext 3x8 -2x max
Leg curls 4x20
Hack-Squat 4x max

Latpulldown 3x12 wijdt, 2x8 smal.
Seated Rows smal 4x12
Deadlifts 2x15 140kg, 2 x8 160kg, 2x3 220kg
Kuitheffen: 3x 25 fullstack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 19:12
monaldo schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:51:
[...]

Een aanrader, aangezien het bij kracht juist om minder reps gaat en meer gewicht, om eens een schema te proberen van 10x8x5x3.
Wat is dat voor schema 10x8x5x3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
rachez schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:33:
[...]

Wat is dat voor schema 10x8x5x3 ?
Combinatie voor massa en kracht. Voor massa zit je tussen 8-10 reps, kracht is vaak eronder en gaat soms wel tegen 1 rep aan. Op deze manier pak je de spieren verschillend aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 19:12
Ik snapte de notatie 10x8x5x3 niet. Maar dan bedoel je 10-8 reps, 5 sets en 3x per week?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rachez schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:14:
Ik snapte de notatie 10x8x5x3 niet. Maar dan bedoel je 10-8 reps, 5 sets en 3x per week?
Ik neem aan 4 sets van 10-8-5-3 reps. maar dat is zomaar uit de lucht gegrepen als je niet praat over percentages van je 1RM, en rust er tussen en of je gewicht verhoogd. Je kunt beter periodiseren.

aantal weken 4x8, 5x5,5x3,3x3 etc. Maar @VinnyAMS is met eigen schema bezig wat hem nu goed bevalt, en zijn resultaten gaan ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hackus schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:43:
Deadlifts 2x15 140kg, 2 x8 160kg, 2x3 220kg
Haha jezus man, beetje normaal doen hoor :D (lees: _/-\o_ )
Pak jij ze mixed grip of normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:03:
[...]

Haha jezus man, beetje normaal doen hoor :D (lees: _/-\o_ )
Pak jij ze mixed grip of normaal?
Normale grip. In DL ben ik oersterk, voor mijn doen. Daar ben ik vroeger ook soort van mee begonnen.
buitenom optrekken en opdrukken. Ik heb wel eens Mixed geprobeerd, maar voelt me niet fijn, en wil ook geen biceps scheuren. Voelt onnatuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Eens.
Denk dat het ook een van mijn sterkste oefeningen is ondanks dat ik er pas vrij laat mee ben begonnen.

In mijn huidige schema pak ik 2x8 reps met 130kg (met nog 5 reps in de tank) en
2x6 reps met 150kg (met nog 2 reps in de tank). Vanaf volgende week gaan we door
tot er nog slechts 1 rep in de tank zit. Heerlijk slopende en uitputtende oefening d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:17:
Eens.
Denk dat het ook een van mijn sterkste oefeningen is ondanks dat ik er pas vrij laat mee ben begonnen.

In mijn huidige schema pak ik 2x8 reps met 130kg (met nog 5 reps in de tank) en
2x6 reps met 150kg (met nog 2 reps in de tank). Vanaf volgende week gaan we door
tot er nog slechts 1 rep in de tank zit. Heerlijk slopende en uitputtende oefening d:)b
Je moet gewoon je eigen opfokken. Het is dood gewicht wat voor je neus ligt, niet als Squats dat je het gewicht voelt op je schouders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:09:
[...]

Normale grip. In DL ben ik oersterk, voor mijn doen. Daar ben ik vroeger ook soort van mee begonnen.
buitenom optrekken en opdrukken. Ik heb wel eens Mixed geprobeerd, maar voelt me niet fijn, en wil ook geen biceps scheuren. Voelt onnatuurlijk
normale grip als in overhand grip (dus geen hookgrip)? 220 kilo? Dat is inderdaad oersterk ja

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Lekkere gewichten, hehe.

Zit zowaar weer op 3x full body per week, woei!

Wissel af tussen full squats en front squats. Hamstring curls en stiff legged deadlift.
Incline ring push ups, bench presses, high cable flys met een elastiek.
Pull ups, inverted rows, barbell bent over rows (pendlays).
Overhead press, side raises, ring face pulls.
Dips, CGBP, ring tri extensions, overhead elastic tri extensions
Barbell curl, ring curl, bayesian elastic curl.

Lekker dan met extra gewicht met een kettlebell in een rugzak.

Met een kleine van anderhalf al rennend door de achtertuin maakt trainen ook wel weer leuk. Vooral als mijn poort openstaat met de rings eraan gemonteerd. Dan kan ik mijn rustpauze bij de buren houden met mijn dochter die dan wil spelen met de buurjongen. Dan heeft ze al de poort van de buren open.

ps. ze blijft 10s aan de ringen hangen. We gaan uitbreiden naar 12s. 3 series till failure.

[ Voor 5% gewijzigd door Tatsu op 20-09-2021 21:28 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tatsu schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:27:
Lekkere gewichten, hehe.

Zit zowaar weer op 3x full body per week, woei!

Wissel af tussen full squats en front squats. Hamstring curls en stiff legged deadlift.
Incline ring push ups, bench presses, high cable flys met een elastiek.
Pull ups, inverted rows, barbell bent over rows (pendlays).
Overhead press, side raises, ring face pulls.
Dips, CGBP, ring tri extensions, overhead elastic tri extensions
Barbell curl, ring curl, bayesian elastic curl.

Lekker dan met extra gewicht met een kettlebell in een rugzak.

Met een kleine van anderhalf al rennend door de achtertuin maakt trainen ook wel weer leuk. Vooral als mijn poort openstaat met de rings eraan gemonteerd. Dan kan ik mijn rustpauze bij de buren houden met mijn dochter die dan wil spelen met de buurjongen. Dan heeft ze al de poort van de buren open.

ps. ze blijft 10s aan de ringen hangen. We gaan uitbreiden naar 12s. 3 series till failure.
😉
Ik heb voor die kleine van mijn zoon, stoffen dumbells gekocht 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Net mijn 1RM bench verbeterd van 125kg naar 127kg. Ook nog 130kg geprobeerd, maar dat lukte niet meer na de voorgaande inspanningen. Historisch record is 132.5, geef me nog een half jaar en dat gaat eraan!

(Wel een beetje last van de rechterschouder nu)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Korte training want AJAX kijken op nieuwe tv. 😁

2x12 80kg squat 2x10 77,5 kg.
4x12 stiffed leg DL 65kg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

VinnyAMS schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:51:
Korte training want AJAX kijken op nieuwe tv. 😁
Hier krijg je sowieso al een plusje voor d:)b
2x12 80kg squat
En hiervoor nóg één d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Zo, hier ook maar weer eens melden. Vroeger meerdere jaren actief bezig geweest, tot een jaar of 5 geleden. Destijds met name gefocussed op kracht. Als dwerg (voor Nederlandse begrippen) van 1.73 destijds toch voor elkaar gekregen om redelijke cijfers weg te schrijven, laatst nog enkele laatste log aantekeningen tegengekomen van destijds 5x150, 3x160, 1x170 DL, 5x120, 3x130, 1x135 Squat, 5x85, 3x90, 1x95 BP.

Hoewel de ambitie was om DL tot 200 te krijgen (moeilijkste ambitie van allemaal), squat tot 150 (had haalbaar moeten zijn met een aantal cycli) en BP tot in ieder geval 100 (was zo dicht bij!)... liep het leven gewoon even anders. Een verhuizing naar de andere kant van het land, nieuwe baan, op dat moment veel zelfstudie in de eigen tijd als ook afronden van een promotietraject buiten de reguliere werktijden om. Het kwam er gewoon niet meer van om met dezelfde regelmaat te trainen, dat hakte er in op kracht en uiteindelijk daarmee motivatie. Toen uiteindelijk ook nog eens de ruimte van de home gym een kinderkamer werd en mijn spullen naar een in de zomer veel te hete ruimte en in de winter ijskoude ruimte verdwenen, is het na een jaar of 2 van nog sporadisch trainen (circa 1 ~ 2x per week max met achteruitgang van kracht) uiteindelijk gekomen tot gewoon geen krachtsport meer.

Nog wel zo nu en dan wat cardio op de Concept2 of Zwiften op de Tacx Neo, maar ook beperkt.

Inmiddels al weer een ruime 2 maanden geleden opnieuw verhuisd, nieuwe ruimte voor de home gym en daarmee toch weer de motivatie opgepakt om opnieuw te starten. Begonnen met een lege bar, 5x5 programma, streven om de dag. Bij onregelmatige diensten soms een dagje later. Dit ritme er de afgelopen maanden in ieder geval weer lekker in kunnen houden.

Training van vandaag:
Squat
Warmup 10x30, 5x40, 5x50, 3x60, 1x70
Sets 5x5x78

Overhead Press
Warmup 5x30
Sets 5x38, 4x38, 4x38, 5x38, 4x38 (3e failure, vroeger ook altijd al de oefening geweest waar echt verreweg de minste progress in zat)

Deadlift
Warmup 10x30, 5x50, 5x70, 1x90
Set 5x105

Close Grip Bench Press
Warmup 10x30, 10x40
Sets 3x5x50

Barbell Curl
Sets 8x34, 6x34 (3e failure)

Voorlopig van plan om 5x5 weer door te zetten tot ik echt stall op Squat, Deadlift en BP. Om dan weer over te schakelen naar een 5/3/1 programma.

[ Voor 0% gewijzigd door psychodude op 26-09-2021 22:04 . Reden: kleine onjuistheden ]

• VinnyAMS
psychodude schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:37:
Zo, hier ook maar weer eens melden. Vroeger meerdere jaren actief bezig geweest, tot een jaar of 5 geleden. Destijds met name gefocussed op kracht. Als dwerg (voor Nederlandse begrippen) van 1.73 destijds toch voor elkaar gekregen om redelijke cijfers weg te schrijven, laatst nog enkele laatste log aantekeningen tegengekomen van destijds 5x150, 3x160, 1x170 DL, 5x120, 3x130, 1x135 Squat, 5x85, 3x90, 1x95 BP.

Hoewel de ambitie was om DL tot 200 te krijgen (moeilijkste ambitie van allemaal), squat tot 150 (had haalbaar moeten zijn met een aantal cycli) en BP tot in ieder geval 100 (was zo dicht bij!)... liep het leven gewoon even anders. Een verhuizing naar de andere kant van het land, nieuwe baan, op dat moment veel zelfstudie in de eigen tijd als ook afronden van een promotietraject buiten de reguliere werktijden om. Het kwam er gewoon niet meer van om met dezelfde regelmaat te trainen, dat hakte er in op kracht en uiteindelijk daarmee motivatie. Toen uiteindelijk ook nog eens de ruimte van de home gym een kinderkamer werd en mijn spullen naar een in de zomer veel te hete ruimte en in de winter ijskoude ruimte verdwenen, is het na een jaar of 2 van nog sporadisch trainen (circa 1 ~ 2x per week max met achteruitgang van kracht) uiteindelijk gekomen tot gewoon geen krachtsport meer.

Nog wel zo nu en dan wat cardio op de Concept2 of Zwiften op de Tacx Neo, maar ook beperkt.

Inmiddels al weer een ruime 2 maanden geleden opnieuw verhuisd, nieuwe ruimte voor de home gym en daarmee toch weer de motivatie opgepakt om opnieuw te starten. Begonnen met een lege bar, 5x5 programma, streven om de dag. Bij onregelmatige diensten soms een dagje later. Dit ritme er de afgelopen maanden in ieder geval weer lekker in kunnen houden.

Training van vandaag:
Squat
Warmup 10x30, 5x40, 3x60, 1x70
Sets 5x5x78

Overhead Press
Warmup 5x30
Sets 5x38, 4x38, 4x38, 5x38, 4x38 (3e failure, vroeger ook altijd al de oefening geweest waar echt verreweg de minste progress in zat)

Deadlift
Warmup 10x30, 5x50, 5x70, 1x90
Set 5x105

Close Grip Bench Press
Warmup 10x30, 10x40
Sets 5x5x50

Dumbbel Curl
Sets 8x34, 6x34 (3e failure)

Voorlopig van plan om 5x5 weer door te zetten tot ik echt stall op Squat, Deadlift en BP. Om dan weer over te schakelen naar een 5/3/1 programma.
Goed dat je het weer oppakt. Mooie cijfers ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Vandaag ook weer een lekkere been training in de boeken.

Paar sets hyperextension
Paar sets GHR met 15 kg
Paar sets hanging legraise

3x50 meter farmerswalk 130kg

SSB squats opgewerkt naar 3 sets 12 reps 120kg

Afgemaakt met pistolsquats ATG 3 of 4 setjes 10 reps.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Is mijn timing gewoon slecht, of is whey de afgelopen 2 maanden veel duurder geworden? :o

Ik houd voor mijzelf een spreadsheetje* bij met verschillende merken (op dit moment Bulk, MyProtein, body&fit, XXLnutrition, voor uitbreiding vatbaar), hoeveelheden en soorten. Wanneer mijn huidige voorraad ten einde begint te raken (zoals nu), update ik hem met nieuwe prijzen en eventueel lopende kortingen. Daarin heb ik dan staan hoeveel cent 30 gram pure eiwit kost (dus niet 30 gram productpoeder, maar echt 30 gram eiwit, simpel voorbeeld is dan dus 40 gram productpoeder à 75% eiwitgehalte).
* had voor de zomervakantie de planning er een simpele web scraper voor te maken en dat op een websiteje te pleuren, helaas geen tijd voor gehad :+

Mijn laatste bestelling was van 12 juli, toen zaten de goedkoopste opties rond de 42 à 45 cent per 30 gram pure eiwit en verder alle "standaard" whey (geen isolate of caseïne) rond de 45 a 50 cent. Tot mijn verbazing zie ik dat de huidige goedkoopste optie 52 is, met de rest rond de 60-65 cent. In keiharde euro's geen groot verschil, maar procentueel toch aanzienlijk, zeker in zo'n kleine periode.

Bijvoorbeeld: destijds was de 5000gr Bulk whey protein €83,99 met 40% korting = €50,40. Op moment van schrijven is dat €99,99 met 35% korting = €64,99.

Flinke verschillen, heb ik iets van productieproblemen o.i.d. gemist? Transport? Of marketing met einde zomervakantie?

[ Voor 2% gewijzigd door TheTinusNL op 23-09-2021 21:26 . Reden: korting ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag een top upperbody training. Road to 100kg BP.
3x8 65 kg BP is natuurlijk nog lang geen 100kg.

Upper A
donderdag 23 sep. 2021, 19:48

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 47,5 kg × 12
Set 2: 47,5 kg × 12
Set 3: 47,5 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 22,5 kg × 12
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 10

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 10

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 12
Set 3: 12,5 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 830 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

Side Plank
Set 1: 0:05
Set 2: 0:05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheTinusNL schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:52:
Is mijn timing gewoon slecht, of is whey de afgelopen 2 maanden veel duurder geworden? :o

Ik houd voor mijzelf een spreadsheetje* bij met verschillende merken (op dit moment Bulk, MyProtein, body&fit, XXLnutrition, voor uitbreiding vatbaar), hoeveelheden en soorten. Wanneer mijn huidige voorraad ten einde begint te raken (zoals nu), update ik hem met nieuwe prijzen en eventueel lopende kortingen. Daarin heb ik dan staan hoeveel cent 30 gram pure eiwit kost (dus niet 30 gram productpoeder, maar echt 30 gram eiwit, simpel voorbeeld is dan dus 40 gram productpoeder à 75% eiwitgehalte).
* had voor de zomervakantie de planning er een simpele web scraper voor te maken en dat op een websiteje te pleuren, helaas geen tijd voor gehad :+

Mijn laatste bestelling was van 12 juli, toen zaten de goedkoopste opties rond de 42 à 45 cent per 30 gram pure eiwit en verder alle "standaard" whey (geen isolate of caseïne) rond de 45 a 50 cent. Tot mijn verbazing zie ik dat de huidige goedkoopste optie 52 is, met de rest rond de 60-65 cent. In keiharde euro's geen groot verschil, maar procentueel toch aanzienlijk, zeker in zo'n kleine periode.

Bijvoorbeeld: destijds was de 5000gr Bulk whey protein €83,99 met 40% korting. Op moment van schrijven is dat €99,99 met 35% korting.

Flinke verschillen, heb ik iets van productieproblemen o.i.d. gemist? Transport? Of marketing met einde zomervakantie?
Van die €99,- gaat dan nog 35% af ;)
Btw, bij Mypro €84,- zonder korting code
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@VinnyAMS
Good work-out 🏋️‍♂️

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:57

Vuvuzela

My spire is forming

TheTinusNL schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:52:

Bijvoorbeeld: destijds was de 5000gr Bulk whey protein €83,99 met 40% korting. Op moment van schrijven is dat €99,99 met 35% korting.

Ik heb vorige week nog bij Bulk 5 kg whey gekocht voor 46 euro oid.
Volgens mij kijk je ook fout, die prijs is ex korting.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
@Hackus @Vuvuzela misschien verwoordde ik het niet lekker. Ik bedoel het zo: de laatste keer was het €83,99 met 40% korting, oftewel €50,40. Nu is het dus €99,99 met 35% korting, oftewel €64,99. Hogere normale prijs, lagere korting. :-(

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
Training van vandaag:
Squat
Warmup 10x30, 5x40, 3x60, 2x70
Sets 5x5x80

Bench Press
Warmup 10x30 10x40
Sets 5x5x52

Barbell Row
Warmup 10x30, 5x40, 5x50
Set 5x5x62

Standing Calf Raise
Sets 3x20x64

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
Zitten jullie nog op Instagram of iets? Misschien leuk om elkaar beetje te volgen en ook zo te blijven motiveren?

Ik trap af.
https://www.instagram.com...-O7/?utm_medium=copy_link

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nog 1x het onderwerp pindakaas :+

Geen idee of het echt een persoonlijke aanbieding is of algemeen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWJwZw-4L4FPVwQ43pFAYJ9oHrw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nG8NdaZNJtihmieaX5PNigqF.jpg?f=fotoalbum_medium

Lijkt me een leuke om te checken...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cobb schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:25:
Zitten jullie nog op Instagram of iets? Misschien leuk om elkaar beetje te volgen en ook zo te blijven motiveren?

Ik trap af.
Nee, ook geen FB, Twitter od.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ByteMe_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:23:
Nog 1x het onderwerp pindakaas :+

Geen idee of het echt een persoonlijke aanbieding is of algemeen:

[Afbeelding]

Lijkt me een leuke om te checken...
Is dit via die Lidl-app ?

Ja dus, via Lidl Plus App.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude

Ik trap af.
Nee. Gebruik geen social media zelf. In verleden wel sporadisch facebook gebruikt. Maar na eerste vriendschapverzoeken van patiënten ook daar destijds mee gestopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
Oh man wat een mooie dag bij ons in de gym. Om te vieren dat die 1,5 meter maatregel naar valhalla gaat is de universele "bontkraag/tokkie magneet" weer opgehangen.

Wat heb ik die niet gemist zeg :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 23:00

Ik trap af.
Ik gebruik Instagram voornamelijk als trainingslog. Ideale manier om je voortgang bij te houden :).

https://www.instagram.com/equationlifts/

Zijn hier nog tweakers die aan powerlifting doen en zich hebben ingeschreven voor de SBD cup?

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS

Ik trap af.
Ik volg je al zie ik. Fit_with_Vinny

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wederom een prima deadlift gehad deze morgen :*)
2 sets 7x135kg (met 5 reps over)
3 sets 5x160kg (met 2 reps over)
Overhandse grip met straps.

Volgende week gaan we naar 3 sets 5-8 reps met nog 1 rep over. Dus óf een rep extra, óf een beetje gewicht erbij.
In elk geval blij dat de deadlift weer de goede kant opgaat, blijft een fantastisch lekkere oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Superkiwi schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:48:
Wederom een prima deadlift gehad deze morgen :*)
2 sets 7x135kg (met 5 reps over)
3 sets 5x160kg (met 2 reps over)
Overhandse grip met straps.

Volgende week gaan we naar 3 sets 5-8 reps met nog 1 rep over. Dus óf een rep extra, óf een beetje gewicht erbij.
In elk geval blij dat de deadlift weer de goede kant opgaat, blijft een fantastisch lekkere oefening.
Top! Ga ook even kijken naar straps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@VinnyAMS ik heb deze al een kleine 15 jaar, uiterst tevreden over:
https://www.fitness24.nl/...RVmFW6ZEhsrBoC0rcQAvD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
Ik heb vandaag ook weer eens mijn straps afgestoft na een overhandse fail op met 180 en 200 kg deadlift.
Moet zeggen voelde wel lekker, paar setjes van 10+ reps deadliften (150) en geen zorgen over de grip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 17:33

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik heb de afgelopen week wat geheel anders gedaan.

Woensdag heb ik 4m3 klei uitgegraven in mijn achtertuin in 5 uurtjes. En vandaag heb ik diezelfde klei met de kruiwagen naar de container gelopen 50 m verder ook in 5 uurtjes. Aangezien ik niet in de ontainer kon rijden moest ik alle klei naar achter scheppen elke 3 kruiwagens. vandaag 19.000 stappen en echt alle spieren doen pijn. wat een workout.

Zaterdag en zondag de overige 4m3 uitscheppen en naar de container lopen. Ik vermoed dat de 9m3 container te klein is. ik rekende op een factor van 1,25 voor van geroerde klei.

En verleden week heb ik een 72 uur fast gedaan. Uiteindelijk werd het 69 uur. van maandag 13 september 20:30 tot donderdag 16 september 17:30. Dinsdag nog een olylass gedaan. woendsdag schouders/armen getraind en donderdag wat oefeningen gedaan voor mijn glutes met banden en optrekken. na het optrekken merkte ik dat ik lichtelijke krampen kreeg. Dat kwam door een tekort aan electrolyten. Ik heb alleen water gedronken maar het is beter om toch je electrolyten aan te vullen. dat kan zonder de fast te breken. En het breken van een fast moet ook voorzichtig. dat doe je het liefst met eiwit en geen carbs. kleine hoeveelheden maar ik ben gewoon gaan eten en had nergens last van.

En ik had totaal geen bloat meer. ik had een enorm platte buik. 3kg afgevallen. Niet zomaar aan beginnen. Ik deed al intermittent fasting van 16 uur. en ik heb wel wat reserve. ik had geen last van honger gevoel. en ik heb eerder 3 dagen gefast.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• joepP
  • Niet online
Met welk doel deed je jezelf dat aan? :P

• Zuluman

Zuluman

joepP schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:00:
Met welk doel deed je jezelf dat aan? :P
T graven of fasten? Graven voor het zwembad/plungepool van 3,2x1,8x1,2 binnenmaat wat ik aan t bouwen ben. Had een graafmachine kunnen huren maar maar ik hou wel vn een uitdaging/workout en t bespaart geld.

Fasten omdat ik even een reset nodig had. Ik was ook moe van eten. Wat ga ik nu weer eten was elke keer een vraag. En er zijn tal van voordelen.

Ik bemerkte ook een drempel met afvallen. Daar ben ik nu overheen. Kracht is ongeveer gelijk gebleven. Zit wel in een rebuild fase. Ca 60-65% zone met langzame geconcentreerde reps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c55nVKSJF3pGVtPrM5ir44RBgKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nscmyAvM4M94XxytOQ8xXBHD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Zuluman op 25-09-2021 08:23 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:49:
[...]

Top! Ga ook even kijken naar straps.
Eigenlijk moet je niet te vaak, te snel straps gebruiken, pas wanneer je grip faalt. Als je grip echt vaalt, moet je ook aandacht gaan besteden aan betere grip. (oa zware upright-row, Fat Grip,optrekken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Eens. Maar ik heb bijvoorbeeld niet de tijd/prioriteit om dat er bij te doen. En met overhand grip loop ik met 140x10 wel tegen beperkingen aan. Mixed grip voelt niet fijn voor reps.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Goeie aanvulling @Hackus d:)b

@VinnyAMS
Mocht de bar uit je handen glijden of wil je extra grip dan is (vloeibaar) magnesium een goede optie. Ik gebruik dat spul vaker dan straps.
Mixed grip behoort eventueel ook nog tot de mogelijkheden, al zijn de meningen daarover (zie Joep hierboven) verdeeld. Ikzelf vind mixed grip wel fijn maar wil juist weer terug naar 'hoe het hoort'.

Belangrijkste is eigenlijk wat Hackus al zegt:
Kun je zonder straps, train dan zonder straps ;)
Dat geldt overigens voor alle hulpmiddelen (belts, wrist wraps, straps e.d.)

Nog een gratis tip vwb de deadlift: doe je sportschoenen uit (tenzij je écht platte harde zolen zoals Converse oid hebt). Op sokken of blote voeten sta je veel stabieler dan op zachte zolen.

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 25-09-2021 10:40 ]

• VinnyAMS
@Zuluman vast ook al een tijd het 16-8 tijdvak. Langer nog nooit geprobeerd. Wil de 18 gaan doen. Altijd lekker hoor in de tuin bezig zijn. 2 maanden geleden gedaan met 1 big bag split. Ook met kruiwagen naar de tuin. Voel je inderdaad goed.

@Hackus Net begonnen met het optrekken. Dat blijft nu nog zo lang mogelijk aan de stang hangen. Loop ook regelmatig met Dumbbells of schijven in mijn handen. Soort farmerwalks. Vooral bij DL en stiffed legged DL last van vingers en onderarm. Grip trainen dus.

@Superkiwi zal magnesium is gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Je kan optrekken ook opbouwen door hoog te beginnen, op een stoel ofzo, en dan langzaam laten zakken. Omhoog help je jezelf door je voeten op de stoel te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
Ik gebruik eigen gemaakte straps van een door defensie verstrekte riem.

Stuk van 61 cm afknippen, de uiteinden met secondelijm en leukoplast aan elkaar gebonden. Rafeltjes afgesmolten en klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKWQZ9PXukMFs5QEy4NhDg-dsOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdmPJ1KttP0YTgHa30xV9ONe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0SzquY-1dpeRcesixmbEhNJROA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoSKb4cxh5bQKdcV0QrTnH0V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E9uSgqzsCs18jo7kM6rkn7ir0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuHQ8EAHs9qP8NRjzqOderGa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 25-09-2021 12:49 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Cobb schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:47:
Dus daar gebruik jij je PGU budget voor :P
Handig gedaan wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Superkiwi schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:52:
[...]

Dus daar gebruik jij je PGU budget voor :P
Handig gedaan wel!
Ja maar inmiddels werk ik ergens anders. Deze gaan al eeuwen mee! Maar gebruik ze niet heel vaak.

• Skybullet
Cobb schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:47:
Spullen van de baas die zijn oke, spullen van de baas die gaan lang mee.

Edit: ik heb zelf liever deze stijl grips/straps IPV die met een "touwtje". Geen gedoe met dat lintje maar rondom een bar wikkelen en ergens vastklemmen, gewoon die flap er over en hoppa. Ik heb niet deze specifieke trouwens puur als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2Wngn2S9mhFNajoMAQd9_Ulugs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msMU2ldnxbHvSCu1JQDSDGzG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Skybullet op 25-09-2021 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
@Skybullet vandaar dat ik mijn eigen heb gemaakt naar Oly design. Deze gaan maar één keer over de stang. Met die versie van jouw mis ik het contact en het knijpen in de stang teveel.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

joepP schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:22:
Mixed grip voelt niet fijn voor reps.
ik zie persoonlijk geen voordelen van mixed grip (of hook grip) boven straps, voor iemand die geen wedstrijden doet. Mixed grip geeft kans op biceps tear en is assymetrisch wat misschien zorgt voor een iets assymetrische houding van het lichaam tijdens het deadliften. Dat straps ervoor zorgen dat je grip niet volledig gebruikt wordt geldt ook voor mixed grip en hook grip dus dat lijkt me geen argument tegen straps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Cobb ik heb ook zoiets als straps, ooit gekocht voor tientje in de gulden tijd.
Die riemen heb ik ook nog wel ergens liggen. In plunjebaal ergens, met zwarte barret en anker met kroontje er op 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Salvatron schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:10:
[...]

ik zie persoonlijk geen voordelen van mixed grip (of hook grip) boven straps, voor iemand die geen wedstrijden doet. Mixed grip geeft kans op biceps tear en is assymetrisch wat misschien zorgt voor een iets assymetrische houding van het lichaam tijdens het deadliften. Dat straps ervoor zorgen dat je grip niet volledig gebruikt wordt geldt ook voor mixed grip en hook grip dus dat lijkt me geen argument tegen straps.
Hookgrip is toch wel een bazengrip hoor. Ik gebruik hem graag en sinds niet meer mixed grip. Ik kan de pijn inmiddels aardig hebben ook bij hoge reps. Het is meer een doof gevoel nog. Maar je moet even er rekening mee houden dat de stang nog een klein stukje wil gaan rollen in je hand voor je lift.

Ik heb vooral moeite met straps omdat ik meer een top down lifter ben. Ik moet spanning aanbrengen als ik rechtop sta, hingen en dan pakken en gaan. Met straps verlies ik toch teveel spanning in de hammies, even strekken is dan niet altijd genoeg. Voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Zo, vandaag weer training sessie achter de rug na gisteren niet aan toegekomen i.v.m. dienst.

Training van vandaag:
Squat
Warmup 10x30, 5x40, 5x50, 4x60, 3x70
Sets 5x5x82

Overhead Press
Warmup 5x30
Sets 5x5x34 (10% deload na eerdere 3e failure)

Deadlift
Warmup 10x30, 10x50, 5x70, 3x90
Set 3x110 (1e failure)

Close Grip Bench Press
Warmup 10x30, 10x40
Sets 3x5x52

Barbell Curl
Sets 2x8x31 (10% deload na eerdere 3e failure)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Donderdag laatste sessie gedaan: core en legs, want ik heb vrijdagavond /zaterdag hele dag helpen verhuizen. Een mega-gesleep met meuk groot en klein, licht en zwaar. En mijn gemier met de gewichten hebben hun effect gehad: geen spierpijn, tikje stijve rug maar dat trok vanmiddag al weg. Best wel impressive als ik naar ervaringen uit het verleden kijk: kracht had ik altijd wel redelijk, maar dan wel bij fanatiek doen of belasting die ik niet gewend was het een paar dagen ff goed voelen. Was ik kapot zaterdagavond? Yep, maar kon de heren goed bijhouden. En vandaag ook behalve een lange wandeling niet meer gedaan dan wat zon happen en mijn YouTube-backlog wegwerken :P

Maar vond het wel weer een mooie boost voor mezelf, benefits of getting fitter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Vandaag ring dips weer eens geprobeerd, de ringen opgehangen aan de bovenbalk van mijn poort. Toch nog minstens 10 reps met bodyweight.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Mijn workout sinds vrijdag:

- 7 m3 zware kleigrond afgegraven
- ca. 5 km met kruiwagen vol
- ca. 5 km kruiwagen leeg
- ca. 60.000 stappen
- ca. 100 kruiwagenladingen

Alleen een schep en kruiwagen.
Geen straps of handschoenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxXVIHsigMDgKbMjzL5T9SE2Wu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZKBu1bn6b2aqUYMFjiUVLMd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 21:02
Heeft iemand hier ervaring met een setje als dit: https://www.amazon.nl/Kac...ess&qid=1632760342&sr=8-6
Op de site van fitnessseller niets vergelijkbaars te vinden (of ik zoek niet goed). Zou een leuke toevoeging kunnen zijn om aan het power rack te hangen voor net weer wat andere oefeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zuluman schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:24:
Mijn workout sinds vrijdag:

- 7 m3 zware kleigrond afgegraven
- ca. 5 km met kruiwagen vol
- ca. 5 km kruiwagen leeg
- ca. 60.000 stappen
- ca. 100 kruiwagenladingen

Alleen een schep en kruiwagen.
Geen straps of handschoenen.

[Afbeelding]
Zo, je bent goed bezig geweest zeg. 🏋️‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tatsu schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:09:
Vandaag ring dips weer eens geprobeerd, de ringen opgehangen aan de bovenbalk van mijn poort. Toch nog minstens 10 reps met bodyweight.
Dips,… wil ze graag vaker doen, maar heb vrij snel last van de bekende korte pijn in sleutelbeen vlak na de oefening. Verdwijnt ook na een paar tellen.
Zal met name aan vorm liggen denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oelske schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:43:
Heeft iemand hier ervaring met een setje als dit: https://www.amazon.nl/Kac...ess&qid=1632760342&sr=8-6
Op de site van fitnessseller niets vergelijkbaars te vinden (of ik zoek niet goed). Zou een leuke toevoeging kunnen zijn om aan het power rack te hangen voor net weer wat andere oefeningen.
Niet direct ervaring met zo'n setje maar wel zelf een pulley gehad op mijn Gorilla Sports bankje, was een waardeloos systeem omdat vrijwel alles van plastic was. Na een paar weken gebruik hoorde je de pulley flink ratelen, liep niet soepel meer. Als je een goede metalen pulley hebt moet het wel goed komen, let vooral even op reviews van mensen die hem al een paar maanden hebben en kijk of ze dan nog tevreden zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 21:02
Tsurany schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:47:
[...]

Niet direct ervaring met zo'n setje maar wel zelf een pulley gehad op mijn Gorilla Sports bankje, was een waardeloos systeem omdat vrijwel alles van plastic was. Na een paar weken gebruik hoorde je de pulley flink ratelen, liep niet soepel meer. Als je een goede metalen pulley hebt moet het wel goed komen, let vooral even op reviews van mensen die hem al een paar maanden hebben en kijk of ze dan nog tevreden zijn.
Heb 'm besteld. Zo te zien zit er een stalen pulley wheel bij. Ik zal het over een tijdje laten weten als ik 'm wat vaker heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oelske schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:43:
Niet duur met al die losse onderdelen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Inderdaad niet duur, ben benieuwd naar je ervaringen. Goede investering voor de volgende lockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Geen idee of jullie hier het al lang hebben geprobeerd of van hebben gehoord. Voor mij was het nieuw en ging er een wereld voor mij open. Clear whey, oftewel whey die je gewoon met water mengt, een keer goed schudt, even laat staan waarna je een heerlijk helder drankje hebt net als ranja of gewoon een vruchtensapje. Maar dan dus met 20gram eiwit.

ik ben normale whey redelijk beu geraakt over de tijd heen dus dit is letterlijk even een frisse verandering !

https://nl.myprotein.com/...hey-isolate/12081395.html

Nee geen aandelen of kortingscode voor mij of wat dan ook, ben gewoon oprecht heel blij verrast met dit spul en deel graag mijn vreugde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:50
Zo, toch maar eens een kilootje Ajuga Turkestanica extract besteld. Volgens het label bevat het 2% Turkesterone, ben van plan 10gr per dag te nemen, dat is dus 200mg puur Turkesterone. Heb er zoveel over gehoord dit jaar dus ik wil het gewoon even zelf ondervinden. Ik verwacht uiteraard geen wonderen.

(Voor de mods, Turkesterone heeft dezelfde status als creatine. Het is dus niet "op het randje" of "grijs gebied")

[ Voor 4% gewijzigd door wauturr op 28-09-2021 18:58 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31
Sporten is er een tijdje ingeschoten i.v.m. zwangerschap vrouw en andere oorzaken, maar inmiddels pakken we het weer lekker op.

Eerst de vorm van mijn squat maar eens beter onder controle krijgen. Dus heb even een video gemaakt.
Zien jullie wellicht nog verbeterpuntjes?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• gop1
PdeBie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:34:
Sporten is er een tijdje ingeschoten i.v.m. zwangerschap vrouw en andere oorzaken, maar inmiddels pakken we het weer lekker op.

Eerst de vorm van mijn squat maar eens beter onder controle krijgen. Dus heb even een video gemaakt.
Zien jullie wellicht nog verbeterpuntjes?

***members only***
Ziet er wmb goed uit. Is er verder een reden dat je je ROM beperkt?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:48:
[...]

Ziet er wmb goed uit. Is er verder een reden dat je je ROM beperkt?
Zo kun je vaak meer reps doen, en meer gewicht pakken dan full.
Gaat meer richting Quarter Squat.

• PdeBie
ROM als in Range of Motion? Als ik nog dieper ga, ga ik met m'n heupen draaien (m'n kont draait naar binnen zeg maar), dus daarvoor ben ik (nog) niet mobiel genoeg. Zodra ik dit goed onder controle krijg, gaat het bankje een stapje lager en ga ik hem dan proberen aan te tikken.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
PdeBie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:08:
ROM als in Range of Motion? Als ik nog dieper ga, ga ik met m'n heupen draaien (m'n kont draait naar binnen zeg maar), dus daarvoor ben ik (nog) niet mobiel genoeg. Zodra ik dit goed onder controle krijg, gaat het bankje een stapje lager en ga ik hem dan proberen aan te tikken.
De beperking lijkt mij (op het eerste gezicht) in de mobiliteit van je enkels te zitten.

Pak als test eens 2 kleine 2.5kg schijfjes en leg die onder de hiel van je voet en voer nu de squat uit. Grote kans dat je makkelijker een stuk dieper komt. Als dit zo is, zou het je kunnen helpen om aan de enkelmobiliteit te werken.

Waarom diep squatten (in ieder geval below parallel, dat wil zeggen je heup minimaal net onder je knieën):

https://www.strengthlog.c...ow-deep-should-you-squat/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Requiem19 Zal het eens proberen. Dank voor de tip. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PdeBie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:35:
@Requiem19 Zal het eens proberen. Dank voor de tip. :)
Gewoon lager bankje gebruiken, of stapel plates van '20kg' tot je op een goede hoogte zit.
Je gaat nu 'angstig' naar beneden, tot je het bankje aantikt met je billen. Beter eerst met lichter gewicht dieper zakken, tot je de Squat goed uit kunt voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
^^^ Wat opa zegt :P

Lager gewicht, veel dieper, werken aan flexibiliteit en stabiliteit. Als je halve squats traint met een gewicht waarmee je niet dieper kan dan leer je jezelf de techniek verkeerd aan. Schijfjes onder je voeten zijn ook een prima tip inderdaad.

De balans op je voeten ziet er goed uit, ik zie geen tenen/hakken omhoog komen. Zelf visualiseer ik een drukplaat onder mijn voeten en probeer overal evenveel druk te geven.

Als je het idee hebt dat je heupen in de knel raken onderin kan je ook een stuk breder gaan staan. Dat maakt dieper zakken wellicht ook makkelijker.

En haal dat rubberen ding van de stang af! De stang ligt veel beter boven op je rug als je die bescherming niet gebruikt. Het is even wennen, maar daarna wil je niet anders meer.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Requiem19 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:29:
Waarom diep squatten (in ieder geval below parallel, dat wil zeggen je heup minimaal net onder je knieën):

https://www.strengthlog.c...ow-deep-should-you-squat/
wel een interessante website maar wat er staat over waar de hip crease is klopt volgens mij niet, de crease zit een heel stuk lager dan wat die gast daar zegt. Het gaat er bij de squat volgens mij om dat het heupgewricht horizontaal is met het kniegewricht of lager, wat je volgens Rippetoe kunt zien als het uiteinde van de 'hip crease' (het uiteinde van de 'heupkreukel') horizontaal met de top van de knieschijf is of lager.

Het gaat dus om het uiteinde van de heupkreukel en niet om de heupkreukel waardoor die gast op die website veel te diep gaat voor een parallelle squat en het verkeerd aangeeft. Meer zoals ik hier heb getekend met de roze streep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3tlpstlrTJoXdIXpjPPqqk-rg8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IrrBqrSvfJhN6LMV2rkrpeFb.jpg?f=user_large

Als de bovenbenen horizontaal zijn is de heupkreukel al beneden de top van de knieschijf.

Ook zou volgens Rippetoe een parallelsquat meer spieren gebruiken dan een ATG-squat waardoor de parallelsquat beter zou zijn voor krachttraining, omdat het volgens Rippetoe gaat om het aanspreken van zoveel mogelijk spieren:

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
Die ATG squat is zonder spanning idd, dus dan ben je inderdaad niet goed bezig.

Maar je kunt prima below parallel squaten mét volledige spanning. De referentie zijn de beste Olympische gewichtheffers die in de snatch en clean de bar catchen in een diepe squat en dan vanuit stilstand een volledige squat moeten maken.

De meeste stervelingen zullen iets minder diep kunnen voordat je de spanning verliest.

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:26
Iemand een tip voor mij?
Ik kan alleen maandag/dinsdag/woensdag/donderdag trainen.
Ongeveer 45 / 60 minuten voor mijn werk.

Ik zit zelf te denken aan starting strength of een eenvoudige upper/lower split en dan ABAB.

Monday: Bench, Press, Chins
Tuesday: Squat, Rows
Wednesday: Press, Bench
Thursday: Squat, Deadlift

Of slaat dit nergens op en kan ik beter een standaard 4-day split maken?

Ik zit een beetje met tijdsproblemen en kan niet na mijn werk shift nog sporten ivm kinderen en andere dingen.

Thx voor eventuele input
Pagina: 1 ... 73 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.