Nou als ze nu nog gaan reorganiseren dan zijn ze er vast volgende week ook nog wel... En het dingetje heeft maar 2 jaar garantie dus met wat geluk ga je daar sowieso niet veel aan hebben.1nsane schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:11:
[...]
Dat was een post van meer dan 2 jaar geleden.
Ik zou overigens deze tegenwoordig, als ze die nog verkopen, liever links laten liggen want Wehkamp is al een tijd in zwaar weer, gaan weer reorganiseren, zie dan nog maar eens eenvoudig garantie te claimen als die tent straks op de fles gaat. Ondenkbaar is dat niet.
Bij low en slow rook je meestal ook maar een zeer beperkte tijd van de totale bereiding, dus in die zin zou ik denken dat de bereiding niet zoveel verschil maakt. Hooguit dat het er weer uit kan zweten of zo.Ozzie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:14:
[...]
Ik had juiste het tegenovergestelde verwacht. Je zou toch verwachten dat er bij low & slow veel meer tijd is waarin de rooksmaak in het vlees kan trekken en bij lagere temperaturen heb je ook meer rook dan bij grillen op hele hoge temperatuur.
Maar als ik zie dat steak (maximaal GSP over het algemeen) wordt vergeleken met uit elkaar getrokken varken (bakken rub, met plaklaag en vaak barbecuesaus) dan hangt het meer af van de meuk die je er nog bij doet en niet zozeer het stuk vlees of de bereiding.
Maar ik zal thuis dat filmpje eens kijken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wie heeft er een goed recept voor grillworst.
Heb ook sinds kort een gehaktmolen dus die zou ik ook graag willen gebruiken.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Geen gedoe om de deeg op de steen te krijgen? Onlangs ook gemaakt, maar hem op de steen krijgen was echt knoeien.Bauke87 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:20:
Dit weekend weer eens een pizza gemaakt. Nog geen ervaring met eigen deeg maar deegbollen gekocht bij Beef Exclusief.
[Afbeelding]
Je moet je deeg uitrollen op een grote houten snijplank met een beetje bloem eronder. Bereid je saus en toppings separaat voor. Daarna kan je eenvoudig je pizza op de steen schuiven en je saus en topping meteen aanbrengen. Daardoor is je deeg niet zo zwaar.
Geen bloem, maar gries gebruiken, niet te lang wachten met "schieten" hoe langer je wacht, des te meer je pizza blijft plakken
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
De pizza op een ovenpapiertje maken en met ovenpapier en al op je BBQ knallen werkt ook perfect. Wel van tevoren even het ovenpapier trimmen zodat er geen losse randjes langs je pizzasteen hangen, want die zullen vlamvatten.
Dit inderdaad. En niet teveel saus gebruiken en niet teveel toppings.Paganstars schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:57:
Geen bloem, maar gries gebruiken, niet te lang wachten met "schieten" hoe langer je wacht, des te meer je pizza blijft plakken
Maar vooral snelheid is belangrijk.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik heb een Weber smokey Joe geregen. Mooi formaat bbq om mee te nemen op een weekendje weg.
Uiteraard even geprobeerd, maar ik loop tegen het probleem op dat als ik mijn briketten gebruik van de master touch hij niet warm genoeg wordt.
Nadat ik de starter hert heb en de briketten erin doe, zet ik de deksel erop en de klepjes aan de zijkant en deksel even open. De eerste stukken vlees gaat prima maar daarna verliest hij snel warmte.
Zodra de bbq is afgekoeld zie ik ook nog voldoende restanten van de briketten liggen.
Wat doe ik fout?
Wellicht toch houtskool gebruiken ipv briketten?
Uiteraard even geprobeerd, maar ik loop tegen het probleem op dat als ik mijn briketten gebruik van de master touch hij niet warm genoeg wordt.
Nadat ik de starter hert heb en de briketten erin doe, zet ik de deksel erop en de klepjes aan de zijkant en deksel even open. De eerste stukken vlees gaat prima maar daarna verliest hij snel warmte.
Zodra de bbq is afgekoeld zie ik ook nog voldoende restanten van de briketten liggen.
Wat doe ik fout?
Hoe bedoel je even open?key schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:53:
Ik heb een Weber smokey Joe geregen. Mooi formaat bbq om mee te nemen op een weekendje weg.
Wat doe ik fout?
Als je de luchtgaten sluit zullen de briketten doven door zuurstof gebrek
Zo zie je maar weer, een BBQ is ook maar een mens.koesie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:09:
[...]
Hoe bedoel je even open?
Even vol open, daarna sluit ik ze gedeeltelijk. Uiteraard ben ik bekend met de vuurdriehoek (brandstof, warmte lucht)koesie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:09:
[...]
Hoe bedoel je even open?
ah ok, ik zou hem toch maar vol open laten, aangezien die blijkbaar dooftkey schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:31:
[...]
Even vol open, daarna sluit ik ze gedeeltelijk. Uiteraard ben ik bekend met de vuurdriehoek (brandstof, warmte lucht)
Zeker!sten123 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:08:
Wie heeft er een goed recept voor grillworst.
Alleen maak ik ze per tig kilo, dus ligt er een beetje aan hoe en wat. Ik heb met het Meatlovers BBQ event een kitje gekocht bij Van Beekum en sindsdien heb ik denk ik al 15 KG gemaakt (en dat event was 7 Juni ...

Maar goed. Ik ben er achter gekomen dat een mengsel van varken, rund én kip het heel goed doet.
Ik had 2,5 kg rund, 2kg kip en 1,5 kg varkensvlees. Volgende keer ga ik het denk ik met minder rund proberen en meer varken, lekker verhouding is denk ik 2/2/2,
De rund zorgt voor een stevigere worst en de kip voor een zachtere smaak, hierdoor kun je ingrediënten kiezen die wat subtieler zijn.
Ik heb dit geprobeerd met jonge kaas, emmentaler, rode cheddar, serieuze cheddar en kernhem. Deze kazen kun je naar hartelust mee experimenteren (mix en match). zelf vond ik Kernhem en rode cheddar echt een mooie. De kleurverschillen zijn ook mooi.
per kg vlees:
- 15 gram nitrietzout
- 30 gram grillworst kruiden
- 40 ml koud water
- (optioneel 4 ml liquid smoke)
- 3 Jalapeños van de appie (Ik wissel groen en rood af)
- 300 gram kaas naar keuze in kleine blokjes
Als rub Kun je echt alle kanten op. De volgende opties werken erg goed:
- Peper rub
- Italian rub
- Rode grillworst rub
Als je een specifieke rub will proberen laat het vooral ff weten dan geef ik je de recepturen door. Zit best een hoop in en het loont absoluut om een aantal basiszaken bij Van Beekum te bestellen. Prijs/kwaliteit is erg goed en sommige dingen heb je gewoon echt veel van nodig hahaha. Bij mij gaat er rustig een hele pot gerookt paprika poeder doorheen per batch. Ga dat nu dus zeker per kilo inkopen.
Anyways, Een handmatige worstenvuller is erg fijn om te gebruiken, met een automaat is het doseren lastig. Ik heb een 3L machine gekocht, maar een 5L was ws handiger geweest.
Koel voor én na het garen je worst echt goed af. Het kan zonder, maar hij wordt zoveel mooier als je het wel doet, is echt de moeite waard.
Ik zal nog even wat foto's toevoegen straks.
Dank dit ga ik zeker proberen!supersnathan94 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:35:
[...]
Zeker!
Alleen maak ik ze per tig kilo, dus ligt er een beetje aan hoe en wat. Ik heb met het Meatlovers BBQ event een kitje gekocht bij Van Beekum en sindsdien heb ik denk ik al 15 KG gemaakt (en dat event was 7 Juni ...).
Maar goed. Ik ben er achter gekomen dat een mengsel van varken, rund én kip het heel goed doet.
Ik had 2,5 kg rund, 2kg kip en 1,5 kg varkensvlees. Volgende keer ga ik het denk ik met minder rund proberen en meer varken, lekker verhouding is denk ik 2/2/2,
De rund zorgt voor een stevigere worst en de kip voor een zachtere smaak, hierdoor kun je ingrediënten kiezen die wat subtieler zijn.
Ik heb dit geprobeerd met jonge kaas, emmentaler, rode cheddar, serieuze cheddar en kernhem. Deze kazen kun je naar hartelust mee experimenteren (mix en match). zelf vond ik Kernhem en rode cheddar echt een mooie. De kleurverschillen zijn ook mooi.
per kg vlees:
- 15 gram nitrietzout
- 40 ml koud water
- Peper rub
- Italian rub
- Rode grillworst rub
Als je een specifieke rub will proberen laat het vooral ff weten dan geef ik je de recepturen door. Zit best een hoop in en het loont absoluut om een aantal basiszaken bij Van Beekum te bestellen. Prijs/kwaliteit is erg goed en sommige dingen heb je gewoon echt veel van nodig hahaha. Bij mij gaat er rustig een hele pot gerookt paprika poeder doorheen per batch. Ga dat nu dus zeker per kilo inkopen.
Anyways, Een handmatige worstenvuller is erg fijn om te gebruiken, met een automaat is het doseren lastig. Ik heb een 3L machine gekocht, maar een 5L was ws handiger geweest.
Koel voor én na het garen je worst echt goed af. Het kan zonder, maar hij wordt zoveel mooier als je het wel doet, is echt de moeite waard.
Ik had 2,5 kg rund, 2kg kip en 1,5 kg varkensvlees
Nog wat speciaals of gewoon bij de lokale slager gehaald ?
Hier op dezelfde manier in aanraking gekomen met grillworst maken. Qua vlees gebruik ik 60% procureur en 40% buikvet. Ben uitgegaan van het recept van Van Beekum, maar vond het nog wel wat aan de zoute kant.supersnathan94 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:35:
[...]
Zeker!
Alleen maak ik ze per tig kilo, dus ligt er een beetje aan hoe en wat. Ik heb met het Meatlovers BBQ event een kitje gekocht bij Van Beekum en sindsdien heb ik denk ik al 15 KG gemaakt (en dat event was 7 Juni ...).
per kg vlees:
- 15 gram nitrietzout
- 40 ml koud water
- Peper rub
- Italian rub
- Rode grillworst rub
Heb onderhand het filmpje gekeken maar het gaat inderdaad primair om de hoeveelheid rook en niet de smaak van de rook. Dat je de sterkte van de rooksmaak goed kunt onderscheiden geloof ik meteen. Waar ik meer twijfels over heb is of je het zoete van appel kunt onderscheiden van het anders zoete kers of de gefermenteerde druif.Luuk1983 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:12:
[...]
Ik had laatst deze video gezien: YouTube: Can you ACTUALLY taste a difference between BBQ wood?
TL;DS
- Bij kortere sessies (bijvoorbeeld steak) was het verschil heel duidelijk te proeven
- Bij langere sessies (pulled pork) was het verschil minder
Nou ging het in dit geval om wat meer uitersten: apple / hickory / mesquite, dus of je het verschil tussen appel en kers proeft, daar ging het niet om
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nog veel erger. Aanbiedingen bij de appie. 3KG HoH per 500gr, en 2x 1 kg mager rund. Alleen de kip was niet in de bonus.sten123 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 04:10:
[...]
Dank dit ga ik zeker proberen!
Ik had 2,5 kg rund, 2kg kip en 1,5 kg varkensvlees
Nog wat speciaals of gewoon bij de lokale slager gehaald ?
Ik ga overigens wel met mijn lokale Jumbo slager een dealtje sluiten. Hij gaf al aan dat ie mooie prijsjes kon maken bij bulk.
Goedemiddag allemaal,
Nou, weer een topic op Tweakers wat ik kan volgen, hopelijk krijg ik de smaak letterlijk en figuurlijk te pakken zodat ik hier nog lang naar tevredenheid mee kan lezen 😊.
Ik ga morgen een Bastard Large Complete ophalen, mijn eerste Kamado. Kijk al zo'n 2 jaar uit naar dit moment, eindelijk de knoop doorgehakt.
Ik zat eigenlijk te azen op de Grill Guru Large Zwart via AH Voordeelshop, maandag zitten wikken en wegen en ik dacht: Ik slaap er een nachtje op, na dat nachtje slapen was hij uitverkocht.
Was een mooie deal voor 599 EUR (656 EUR incl hoesje etc), Dus dat vond ik erg jammer! Nu is hij evt via Bol te koop voor 700 EUR, maar dan is hij grijs en het oog wil ook wat.
Uiteindelijk dan toch de keuze gemaakt om iets meer uit te geven, kan een Bastard van vorig jaar (nieuw in doos en op bon) kopen voor 999 EUR, wat een mooie prijs is, als je ook het multilevel systeem en kolenmandje etc meerekent, kom je nauwelijks duurder uit dan de Grill Guru als je die zou uitbreiden.
Welcoop heeft ook de Grizzy Grill Large voor 656 EUR te koop staan, maar ik lees wat wisselvallige ervaringen over de kwaliteit van het keramiek. Bovendien vind ik de zwarte uitstraling van The Bastard ook gewoon mooier.
Ik denk (en hoop vooral) niet dat ik een verkeerde keuze ga maken hiermee en veel plezier ga hebben.
Ik lees graag mee de komende tijd!
Nou, weer een topic op Tweakers wat ik kan volgen, hopelijk krijg ik de smaak letterlijk en figuurlijk te pakken zodat ik hier nog lang naar tevredenheid mee kan lezen 😊.
Ik ga morgen een Bastard Large Complete ophalen, mijn eerste Kamado. Kijk al zo'n 2 jaar uit naar dit moment, eindelijk de knoop doorgehakt.
Ik zat eigenlijk te azen op de Grill Guru Large Zwart via AH Voordeelshop, maandag zitten wikken en wegen en ik dacht: Ik slaap er een nachtje op, na dat nachtje slapen was hij uitverkocht.
Was een mooie deal voor 599 EUR (656 EUR incl hoesje etc), Dus dat vond ik erg jammer! Nu is hij evt via Bol te koop voor 700 EUR, maar dan is hij grijs en het oog wil ook wat.
Uiteindelijk dan toch de keuze gemaakt om iets meer uit te geven, kan een Bastard van vorig jaar (nieuw in doos en op bon) kopen voor 999 EUR, wat een mooie prijs is, als je ook het multilevel systeem en kolenmandje etc meerekent, kom je nauwelijks duurder uit dan de Grill Guru als je die zou uitbreiden.
Welcoop heeft ook de Grizzy Grill Large voor 656 EUR te koop staan, maar ik lees wat wisselvallige ervaringen over de kwaliteit van het keramiek. Bovendien vind ik de zwarte uitstraling van The Bastard ook gewoon mooier.
Ik denk (en hoop vooral) niet dat ik een verkeerde keuze ga maken hiermee en veel plezier ga hebben.
Doen ze echt slim daar haha. Maar je kunt prima eens 12 gram zout proberen hoor. Wat vooral belangrijk is, is dat de pekel goed het vlees in kan voor je de mix toevoegt. Ik doe het zout dus altijd eerst los strooien. Dan is het een stuk minder heftig. Vooral ook als je er daarna nog meer ingrediënten bij gooit. Op 6kg komt er toch nog gouw 1.5 kg aan andere dingen bij en dan is die 15 wel aan de matige kant.ElGrandoNeuso schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 07:02:
[...]
Hier op dezelfde manier in aanraking gekomen met grillworst maken. Qua vlees gebruik ik 60% procureur en 40% buikvet. Ben uitgegaan van het recept van Van Beekum, maar vond het nog wel wat aan de zoute kant.
Hou je het naturel dan is 12 een hele mooie denk ik.
Heel veel plezier ermee, en denk om je rug bij het ophalen!rCk schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:00:
Goedemiddag allemaal,
[.....]
[.....]
En niet alleen lezen maar ook je eigen avonturen posten
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Haha, dankjewel. Ik laat 'm morgenavond met de heftruck op de aanhanger zetten. Goeie workout jawatercoolertje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:03:
[...]
Heel veel plezier ermee, en denk om je rug bij het ophalen!
En niet alleen lezen maar ook je eigen avonturen posten
Dat komt zeker goed! Ik kan niet wachten om hem te monteren en hem de eerste keren in te branden.
Lijkt me erg leuk om ermee te rommelen en het ding te leren kennen!
Volg de handleiding daarvoorrCk schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:08:
[...]
Haha, dankjewel. Ik laat 'm morgenavond met de heftruck op de aanhanger zetten. Goeie workout ja![]()
Dat komt zeker goed! Ik kan niet wachten om hem te monteren en hem de eerste keren in te branden.
Dat is het ook. Herinner je dat het een grote steen en is dus even nodig heeft om op te warmen. En koelt dus ook niet 1-2-3 afLijkt me erg leuk om ermee te rommelen en het ding te leren kennen!
Is dit ook voor een amateur te doen:
Zonder:
- Vleesmolen
- Kunstdarm
- Nitrietzout
Maar met:
- Sous vide stick
- Huishoud folie
- Zout
- Kruiden
- Rookhout
- Kamado BBQ
Zonder:
- Vleesmolen
- Kunstdarm
- Nitrietzout
Maar met:
- Sous vide stick
- Huishoud folie
- Zout
- Kruiden
- Rookhout
- Kamado BBQ
supersnathan94 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:35:
[...]
Zeker!
per kg vlees:
- 15 gram nitrietzout
- 40 ml koud water
- Peper rub
- Italian rub
- Rode grillworst rub
Bij het bereiden van vlees gebruik ik de kernthermometers van meater. Ik heb er 2 omdat ik regelmatig verschillende stukken tegelijk bereid. (1 keer roken, 3 of 4 dagen van eten). Nu valt het me op dat de verschillen in omgevingstemperatuur die de meater aangeeft regelmatig tussen de 25 en 35 graden verschillen per probe. Ik vind dat nogal veel. Ja ze liggen op een andere plek van de bbq, maar tegelijkertijd scheelt het slechts een centimeter of 15. Voor de duidelijkheid even een foto hieronder geplaatst. Zien jullie ook van die grote verschillen?
/f/image/nhFg0fyfC1e6SeUa1XO03LMA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nhFg0fyfC1e6SeUa1XO03LMA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/unrzsPip3ZqadWn2Us7VnqZA.jpg?f=fotoalbum_large)
Verschil tussen 1 ligt boven een kier waar warme lucht omhoog stroomt, de ander boven een driptray is mijn vermoeden, je kan ze ook allebij even in lauw, warm en kokend water leggen om te checken of ze matchen.NLS_ schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:32:
Bij het bereiden van vlees gebruik ik de kernthermometers van meater. Ik heb er 2 omdat ik regelmatig verschillende stukken tegelijk bereid. (1 keer roken, 3 of 4 dagen van eten). Nu valt het me op dat de verschillen in omgevingstemperatuur die de meater aangeeft regelmatig tussen de 25 en 35 graden verschillen per probe. Ik vind dat nogal veel. Ja ze liggen op een andere plek van de bbq, maar tegelijkertijd scheelt het slechts een centimeter of 15. Voor de duidelijkheid even een foto hieronder geplaatst. Zien jullie ook van die grote verschillen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is een eenvoudig uit te voeren idee. Ga ik doen, dank!Xqlus1ve schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:33:
[...]
Verschil tussen 1 ligt boven een kier waar warme lucht omhoog stroomt, de ander boven een driptray is mijn vermoeden, je kan ze ook allebij even in lauw, warm en kokend water leggen om te checken of ze matchen.
Edit- Gedaan. In een pannetje scheelt het hooguit 1 graad en dat verandert steeds tijdens het verwarmen.
[ Voor 12% gewijzigd door NLS_ op 09-07-2025 22:01 . Reden: aangevuld ]
Dankje allemaal voor het meedenken.
Iemand het boek de worstenbijbel toevallig ? Dat een tip?
Iemand het boek de worstenbijbel toevallig ? Dat een tip?
De vleesmolen is absoluut geen vereiste heb ik zelf ook niet. De worstenvuller is handig maar kan ook idd met huishoudfolie.impactftw schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:10:
Is dit ook voor een amateur te doen:
Zonder:
- Vleesmolen
- Kunstdarm
- Nitrietzout
Maar met:
- Sous vide stick
- Huishoud folie
- Zout
- Kruiden
- Rookhout
- Kamado BBQ![]()
[...]
Wat wel zo is, als je je slager even lief aankijkt is er een kans dat ie je wat darmpjes verkoopt, die kun je wel met de hand vullen. Kleine balletjes maken en die er in droppen en dan aanduwen. Resultaat is iets minder mooi maar gaat best.
Zip lock zak en dan onderin vormen gaat ook goed.
Nitrietzout vs normaal zout weet ik niet. Mogelijk is keukenzout wel een optie, maar dat zou je even moeten googelen oid.
Gewoon plastic folie gebruiken idd.
Leg je folie uitgestrekt op je werkblad
Doe daar het gehakt mengsel in
Draai nu de plastic folie in een worst, door beide uiteinden vast te houden en het midden we te draaien
Gewoon zout en keukenzout zijn hetzelfde, nitriet zorgt er voor dat je kleur beter is, en dat is de reden dat het doorgaans gebruikt word. Voor de smaak is een goeie zeezout beter.
Leg je folie uitgestrekt op je werkblad
Doe daar het gehakt mengsel in
Draai nu de plastic folie in een worst, door beide uiteinden vast te houden en het midden we te draaien
Gewoon zout en keukenzout zijn hetzelfde, nitriet zorgt er voor dat je kleur beter is, en dat is de reden dat het doorgaans gebruikt word. Voor de smaak is een goeie zeezout beter.
[ Voor 13% gewijzigd door Yalopa op 09-07-2025 21:16 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Keukenzout is vaak gejodeerd dus ik weet niet zo goed of dat nou normaal is of niet.Yalopa schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:15:
Ik vind het altijd een lastige wat en hoe met zout. Zijn veel te veel verschillende varianten. Had zelf van de week dat ik er achter kwam dat ik 6 verschillende zouten had staan. Beetje veel van t goede.
Haha, wat dat betreft ben ik wel iemand die, hoe simpel ook, altijd manuals volgt. Is een deel van het proces van iets in elkaar zetten.418O2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:52:
[...]
Volg de handleiding daarvoor
[...]
Dat is het ook. Herinner je dat het een grote steen en is dus even nodig heeft om op te warmen. En koelt dus ook niet 1-2-3 af
Dat het een grote steen is ben ik mij van bewust, vooral het afkoelen is een goede om rekening mee te houden, dus niet te snel willen laten stijgen.
Even een vraag aan iedereen ook;
Ik heb al wat in het topic zitten kijken en daarbij zie ik dat diversen ook bijv een vleesthermometer aangekocht hebben via Ali, het scheelt aanzienlijk want ook als ik de aanbieders en hun foto's zie. Omdat ik nog beginnend zal zijn, wil ik dan ook zeker niet ineens 100-200 euro uitgeven.
Omdat er zó veel zijn, hebben jullie nog tips hiervoor welke eventueel te kiezen?
Belangrijk is, dat het gewoon goed en gemakkelijk werkt.
En ik ken het principe goedkoop is duurkoop en daar wil ik mezelf ook voor behoeden
Ik hoor het graag!
Vanavond op het menu: Stekelvarken!
Nee zonder gekheid. Buurman had nog wat Cheddar die op moest en ik had nog een beenhammetje van de Jumbo liggen (die hebben af en toe wel goed spul hoor)
Daarnaast lekker nog een restje van de peperrub gebruikt die we voor de grillworsten hadden gemaakt.
Dit is hoe het er op ging:strip_exif()/f/image/JyApX986Ui66YXtyhvO8mVKy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/INmQ9t6RCwqi4m3V3CwfTl7l.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk dit het resultaat @65 graden.
:strip_exif()/f/image/PUQ3V2yj9zTUBIjQvxFXE8Wf.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker subtiele peper met net een scherp randje van de gerookte paprika poeder. Lekker met ham. De cheddar is er te goed doorheen gesmolten. Daar mag wel wat meer van de volgende keer.
Nee zonder gekheid. Buurman had nog wat Cheddar die op moest en ik had nog een beenhammetje van de Jumbo liggen (die hebben af en toe wel goed spul hoor)
Daarnaast lekker nog een restje van de peperrub gebruikt die we voor de grillworsten hadden gemaakt.
Dit is hoe het er op ging
:strip_exif()/f/image/JyApX986Ui66YXtyhvO8mVKy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/INmQ9t6RCwqi4m3V3CwfTl7l.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk dit het resultaat @65 graden.
:strip_exif()/f/image/PUQ3V2yj9zTUBIjQvxFXE8Wf.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker subtiele peper met net een scherp randje van de gerookte paprika poeder. Lekker met ham. De cheddar is er te goed doorheen gesmolten. Daar mag wel wat meer van de volgende keer.
Dan zou ik toch een betere slager gaan zoeken.supersnathan94 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:05:
Hier nog wat fotos van de desbetreffende grillworsten. Echt een stuk lekkerder dan van de slager.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar dit ziet er serieus goed uit inderdaad, krijg erg zin om het zelf ook eens te gaan proberen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan komt het vast goed.rCk schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:44:
[...]
Haha, wat dat betreft ben ik wel iemand die, hoe simpel ook, altijd manuals volgt. Is een deel van het proces van iets in elkaar zetten.
Dat het een grote steen is ben ik mij van bewust, vooral het afkoelen is een goede om rekening mee te houden, dus niet te snel willen laten stijgen.
Ik heb al wat in het topic zitten kijken en daarbij zie ik dat diversen ook bijv een vleesthermometer aangekocht hebben via Ali, het scheelt aanzienlijk want ook als ik de aanbieders en hun foto's zie. Omdat ik nog beginnend zal zijn, wil ik dan ook zeker niet ineens 100-200 euro uitgeven.
Omdat er zó veel zijn, hebben jullie nog tips hiervoor welke eventueel te kiezen?
En ik ken het principe goedkoop is duurkoop en daar wil ik mezelf ook voor behoeden![]()
Ik hoor het graag!
Inkbird maakt leuk spul. Ik heb een kerntemperatuur meter van ze. Niet zo snel als de dure merken. Maar prima zat. Die heb je voor 20 euro in de aanbieding.
Inkbird inderdaad. Neem er wel gelijk een op WIFI, bluetooth is onhandig. Net geen bereik als je dat wel nodig hebt. Zoiets is hardstikke mooirCk schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:44:
[...]
Haha, wat dat betreft ben ik wel iemand die, hoe simpel ook, altijd manuals volgt. Is een deel van het proces van iets in elkaar zetten.
En ik ken het principe goedkoop is duurkoop en daar wil ik mezelf ook voor behoeden![]()
Ik hoor het graag!
Ik gebruik zelf tegenwoordig een Inkbird INT-14-BW. Deze heeft 4 probes en kost zo'n 130 euro. Kun je echter met minder probes uit de voeten dan is de Inkbird INT-12-BW met 2 probes een leuke keuze. Deze gebruikt zowel Bluetooth als WiFi. Met 2 probes kost deze zo'n 85 euro.rCk schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:44:
[...]
Ik hoor het graag!
Uiteraard kan het nog wat goedkoper met bijvoorbeeld de Inkbird IBBQ-4T (64 euro bij Inkbird zelf). Ook deze gebruikt WiFi.
Ik heb zelf jarenlang met een Inbird IBT-6XS gedaan (alleen bluetooth) voordat ik dit voorjaar mijn INT-14-BW kocht. Voor mij geen bedrade probes meer.
Bij mij exact hetzelfde verhaal. Altijd de IBT-4XS gehad. Pas overgestapt naar de INT-14-BW, nu wil ik niet meer anders.Gadgeteer schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Ik gebruik zelf tegenwoordig een Inkbird INT-14-BW. Deze heeft 4 probes en kost zo'n 130 euro. Kun je echter met minder probes uit de voeten dan is de Inkbird INT-12-BW met 2 probes een leuke keuze. Deze gebruikt zowel Bluetooth als WiFi. Met 2 probes kost deze zo'n 85 euro.
Uiteraard kan het nog wat goedkoper met bijvoorbeeld de Inkbird IBBQ-4T (64 euro bij Inkbird zelf). Ook deze gebruikt WiFi.
Ik heb zelf jarenlang met een Inbird IBT-6XS gedaan (alleen bluetooth) voordat ik dit voorjaar mijn INT-14-BW kocht. Voor mij geen bedrade probes meer.
Maar zeker om te beginnen is die met bluetooth prima maar als er WIFI op zit is het bereik beter. Ik moest met de bluetooth versie altijd mijn telefoon in het raam zetten als de BBQ achterin de tuin stond. Dat probleem heb ik nu niet meer.
Maar inkbird heeft prima spul.
Hier momenteel de IBT-26S een jaar geleden gekocht voor 48 euro, bevalt prima!👌
Mis eigenlijk wel de draadloze mogelijkheid voor mijn spit. Wellicht dat ik er een INT-12-BW bijkoop in de aanbieding
Mis eigenlijk wel de draadloze mogelijkheid voor mijn spit. Wellicht dat ik er een INT-12-BW bijkoop in de aanbieding
JackBigBoss schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:59:
[...]
Bij mij exact hetzelfde verhaal. Altijd de IBT-4XS gehad. Pas overgestapt naar de INT-14-BW, nu wil ik niet meer anders.
Maar zeker om te beginnen is die met bluetooth prima maar als er WIFI op zit is het bereik beter. Ik moest met de bluetooth versie altijd mijn telefoon in het raam zetten als de BBQ achterin de tuin stond. Dat probleem heb ik nu niet meer.
Maar inkbird heeft prima spul.
robkrekel schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:14:
[...]
Inkbird inderdaad. Neem er wel gelijk een op WIFI, bluetooth is onhandig. Net geen bereik als je dat wel nodig hebt. Zoiets is hardstikke mooi
Thanks voor de tip allemaal! Leuk om zo meegezogen te worden en ik voel alweer een gekte aankomen bij mijGadgeteer schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Ik gebruik zelf tegenwoordig een Inkbird INT-14-BW. Deze heeft 4 probes en kost zo'n 130 euro. Kun je echter met minder probes uit de voeten dan is de Inkbird INT-12-BW met 2 probes een leuke keuze. Deze gebruikt zowel Bluetooth als WiFi. Met 2 probes kost deze zo'n 85 euro.

Met de huidige Prime Days is er leuk te scoren dus ik ga wel een setje kopen nu!
Mijn hoofd zegt met zulke apparaten om beter een 2.4Ghz versie te nemen, hij komt nabij een access point te hangen, dus is 5Ghz ook prima. Support die 5Ghz versie ook beide bands, zodat ik kan kiezen?
Als ik zo kijk naar de vergelijking tussen de IBT-26S en INT-14-BW, kan ik die extra 63 EUR niet verantwoorden als beginner.
Dus dan blijven er twee opties over:
1. Inkbird IBBQ-4T (67,49 EUR). Leuke beginnersprijs met 4 probes, bedrade probes.
2. Inkbird INT-12-BW (ca 85 EUR). Twee probes ipv 4, maar wel zelfde connectiviteit. Probes zijn draadloos.
Ik heb nog geen spit o.i.d., dus zal het ook nog niet missen. Ik heb daarom een dilemma, meer omdat ik ook nog niet goed weet of ik beter voor de 4 (bedrade) kan gaan met een lagere prijs, of voor de twee draadloze. Wat zouden jullie doen in mijn schoenen?
De bedrade zijn prima. Deze is voor een starter zelfs gewoon luxe. Ik begon met een bedrade (geen bluetooth of wifi) van de Ikea voor destijds een euro of 10. 1 probe een een simpel kastje waar je een temperatuur op kon instellen. Deze gebruikte ik totdat ik mijn eerste Inkbird kocht.rCk schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:51:
[...]
[...]
Thanks voor de tip allemaal! Leuk om zo meegezogen te worden en ik voel alweer een gekte aankomen bij mij![]()
![]()
Met de huidige Prime Days is er leuk te scoren dus ik ga wel een setje kopen nu!
Mijn hoofd zegt met zulke apparaten om beter een 2.4Ghz versie te nemen, hij komt nabij een access point te hangen, dus is 5Ghz ook prima. Support die 5Ghz versie ook beide bands, zodat ik kan kiezen?
Als ik zo kijk naar de vergelijking tussen de IBT-26S en INT-14-BW, kan ik die extra 63 EUR niet verantwoorden als beginner.
Dus dan blijven er twee opties over:
1. Inkbird IBBQ-4T (67,49 EUR). Leuke beginnersprijs met 4 probes, bedrade probes.
2. Inkbird INT-12-BW (ca 85 EUR). Twee probes ipv 4, maar wel zelfde connectiviteit. Probes zijn draadloos.
Ik heb nog geen spit o.i.d., dus zal het ook nog niet missen. Ik heb daarom een dilemma, meer omdat ik ook nog niet goed weet of ik beter voor de 4 (bedrade) kan gaan met een lagere prijs, of voor de twee draadloze. Wat zouden jullie doen in mijn schoenen?
Gewoon kiezen wat in je budget past en voor het geld wat je niet uitgeeft, koop je alvast een lekker stuk vlees.
Thanks, klopt helemaal wat je zegt.Gadgeteer schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:03:
[...]
De bedrade zijn prima. Deze is voor een starter zelfs gewoon luxe. Ik begon met een bedrade (geen bluetooth of wifi) van de Ikea voor destijds een euro of 10. 1 probe een een simpel kastje waar je een temperatuur op kon instellen. Deze gebruikte ik totdat ik mijn eerste Inkbird kocht.
Gewoon kiezen wat in je budget past en voor het geld wat je niet uitgeeft, koop je alvast een lekker stuk vlees.
De knoop direct doorgehakt en de Inkbird IBT-26S 5Ghz zojuist via Amazon besteld voor 47EUR. Dat maakt de keuze nog leuker
Ik ben ook begonnen met de ikea. Prima dingetje, wel een stoel bij nodig om naast te gaan zittenGadgeteer schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:03:
[...]
De bedrade zijn prima. Deze is voor een starter zelfs gewoon luxe. Ik begon met een bedrade (geen bluetooth of wifi) van de Ikea voor destijds een euro of 10. 1 probe een een simpel kastje waar je een temperatuur op kon instellen. Deze gebruikte ik totdat ik mijn eerste Inkbird kocht.

Het voordeel van een draadloze is dat je de thermometer kunt laten zitten tijdens het rusten in de alu folie en dan het vlees er uit halen als je de juiste kerntemperatuur hebt bereikt.
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Dat kan met bedraad ook prima. Of laten zitten, of ff door de folie heen prikken.Elac schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:00:
Het voordeel van een draadloze is dat je de thermometer kunt laten zitten tijdens het rusten in de alu folie en dan het vlees er uit halen als je de juiste kerntemperatuur hebt bereikt.
Het nadeel van een draadloze is dat de probe er tot het streepje in moet.
Wat nu als ik dan ver voorbij het midden prik?
En ze zijn ook dikker dan de probes met een draadje.
[ Voor 18% gewijzigd door ASS-Ware op 10-07-2025 13:07 ]
Heb hem hier nog liggen. Na al die jaren werkt hij nog steeds.robkrekel schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:34:
[...]
Ik ben ook begonnen met de ikea. Prima dingetje, wel een stoel bij nodig om naast te gaan zitten
Van de zijkant prikken. Dan zie je al op welke hoogte je zit.ASS-Ware schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:07:
Het nadeel van een draadloze is dat de probe er tot het streepje in moet.
Dikker gaatje is geen probleem.
Bij een kleiner stuk vlees ga je verder dan het midden, als de probe er tot het streepje in moet.Gadgeteer schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:54:
[...]
Van de zijkant prikken. Dan zie je al op welke hoogte je zit.
Vind jij geen probleem, ik vind het een raar gezicht.Dikker gaatje is geen probleem.
Als het stuk vlees zo klein is dat een draadloze thermometer er niet goed in past en je je gaat storen aan een gaatje dan is het waarschijnlijk toch al van het formaat dat een draadloze thermometer onzinnig is.
De draadloze gebruik ik voor grotere stukken die lang en langzaam moeten, verder het ik gewoon een thermapen voor iets wat je kort bereid. Werkt veel makkelijker.
De draadloze gebruik ik voor grotere stukken die lang en langzaam moeten, verder het ik gewoon een thermapen voor iets wat je kort bereid. Werkt veel makkelijker.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt een punt, maar toch, een flink gat in een Picanha, sja, ik vind dat een raar gezicht.Gonadan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:02:
Als het stuk vlees zo klein is dat een draadloze thermometer er niet goed in past en je je gaat storen aan een gaatje dan is het waarschijnlijk toch al van het formaat dat een draadloze thermometer onzinnig is.
Maar goed, ik dwaal af.
Bij een picanha. Als je de probe evenwijdig aan hoe je de picanha gaat aansnijden erin steekt zie je er niet veel van. Overigens heb ik persoonlijk niet zoveel moeite met een gaatje in mijn vlees. Ik vind doorgeslagen vlees veel erger. ;-)
Ik ben ook geen fan van het gat in m’n vlees. De Maeter wordt hierdoor al ff niet meer gebruikt.
Joe!JPDeckers schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:37:
Ik weet niet meer wie hem een tijdje geleden aanraadde, maar de windmill plancha is echt ideaal voor smashburgers of bijvoorbeeld shoarma.
Past precies op de BGE large.
[Afbeelding]
Mooi ding zo he.
Ieder zijn voorkeur. natuurlijk.ASS-Ware schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:30:
[...]
Bij een kleiner stuk vlees ga je verder dan het midden, als de probe er tot het streepje in moet.
[...]
Vind jij geen probleem, ik vind het een raar gezicht.
Ik ben nog geen situaties tegen gekomen dat de probes problemen opleveren.
Ik heb serieus even zitten denken wat voor ding jij bedoelde.Yalopa schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:33:
Ik ben ook geen fan van het gat in m’n vlees. De Maeter wordt hierdoor al ff niet meer gebruikt.

Zelf heb ik de nieuwere dus die is wel iets dunner, maar ook een probe met een draad maakt een gat. Als je een gat van een draadloze duidelijk blijft zien dan trekt het vlees blijkbaar niets meer bij, en dan blijf je die van een probe met draad ook wel zien. Hooguit is het gaatje wat kleiner. Voor mijn gevoel wordt dat probleem nogal groter gemaakt (letterlijk) dan het is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vraagje aan de pizzabakkers hier. Vandaag komt als het goed is mijn Bastard Urban large en daar wil ik zeker ook pizza op gaan bakken. Maar wat is hier een beetje de algemene mening over de pizzaschep?
Mijn collega was stellig over "erop met een houten" ivm plakken aan een RVS. Ikzelf had zoiets: met een beetje bloem/semola/maizena op de schep zal dat wel los lopen, maar hoe kijken jullie hiernaar?
Ik wil namelijk ook niet meteen alles aanschaffen in de topklasse, maar wel een beetje 'slim inkopen'.
Zoals bijvoorbeeld deze incl dedicated Bbq-pizza mes (voor onze inventaris, niet zozeer dat ie daar alleen geschikt voor is) Amazon
Maar twijfel nu even of een houten "erbij" dan nuttig/nodig/handig is. Dit zal vast niet de beste pizzaschep zijn die er mogelijk is, maar ik wil het ook eerst een beetje 'doorkrijgen' voor er wat duurder spul komt. Ervaringen als "Dit is echt troep, had hem zelf ook" is uiteraard prima
Maar gaat me meer om vergelijk hout vs rvs (zeker voor 'rauwe pizza')
Mijn collega was stellig over "erop met een houten" ivm plakken aan een RVS. Ikzelf had zoiets: met een beetje bloem/semola/maizena op de schep zal dat wel los lopen, maar hoe kijken jullie hiernaar?
Ik wil namelijk ook niet meteen alles aanschaffen in de topklasse, maar wel een beetje 'slim inkopen'.
Zoals bijvoorbeeld deze incl dedicated Bbq-pizza mes (voor onze inventaris, niet zozeer dat ie daar alleen geschikt voor is) Amazon
Maar twijfel nu even of een houten "erbij" dan nuttig/nodig/handig is. Dit zal vast niet de beste pizzaschep zijn die er mogelijk is, maar ik wil het ook eerst een beetje 'doorkrijgen' voor er wat duurder spul komt. Ervaringen als "Dit is echt troep, had hem zelf ook" is uiteraard prima
Nee, die je linkt is goed genoeg. Het is niet heel spannend om een pizza op te scheppen, heb je geen hogere school voor nodig dus ook geen fancy houten schep, liefst van olijfbomenhout.
zeker, zeker
@Koepert ik heb maar één schep, een RVS (GImetal dus wel goed merk, maar niet geperforeerd) en daar doe ik zowel het inschieten als draaien en eruit halen mee. Het zal vast dat het op hout beter gaat maar ik hoef niet zo nodig meerdere scheppen. En ik beleg hem ook rustig op de schep. Beetje semola ertussen en gaan.
Wat in mijn optiek het belangrijkst is, is dat je zorgt dat hij los blijft liggen als je wilt gaan inschieten. Dus kort heen en weer schudden en kijken of de pizza los schuift. Doet hij dat niet dan moet je daar eerst voor zorgen anders zit je gegarandeerd met de surprise calzone. Wanneer hij gewoon los ligt loop ik de tuin in, vlak voor inschieten nog even checken, en dan gaan.
Wat in mijn optiek het belangrijkst is, is dat je zorgt dat hij los blijft liggen als je wilt gaan inschieten. Dus kort heen en weer schudden en kijken of de pizza los schuift. Doet hij dat niet dan moet je daar eerst voor zorgen anders zit je gegarandeerd met de surprise calzone. Wanneer hij gewoon los ligt loop ik de tuin in, vlak voor inschieten nog even checken, en dan gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gisterenavond was het moment dan daar. De Bastard Large opgehaald en thuis in elkaar gezet!
Wat een mooi ding en je ziet wel duidelijk aan de details dat de afwerking wel wat beter en completer is t.o.v. de iets goedkopere merken. Qua Kamado zal dit niet gek veel afdoen, maar de eerste indruk is erg goed!
Helaas geen tijd gehad om hem al aan te zetten, maar vanavond is het lekker weer en genoeg tijd om hem eens aan te zetten en al wat simpels te proberen op een relatief lage temperatuur
Can't wait!
Pics or it didn't happen uiteraard
Wat een mooi ding en je ziet wel duidelijk aan de details dat de afwerking wel wat beter en completer is t.o.v. de iets goedkopere merken. Qua Kamado zal dit niet gek veel afdoen, maar de eerste indruk is erg goed!
Helaas geen tijd gehad om hem al aan te zetten, maar vanavond is het lekker weer en genoeg tijd om hem eens aan te zetten en al wat simpels te proberen op een relatief lage temperatuur

Can't wait!
Pics or it didn't happen uiteraard
:strip_exif()/f/image/WxfNsLugsJUBcA8SaKxVmgSf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou hem eerst ff uurtje (of 2) laten gaan zonder er wat op te gooien. Stél er zit nog wat zooi in van de fabricage of transport dan ben je dat in ieder geval kwijt voor je je eten er op kegelt...rCk schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:02:
Gisterenavond was het moment dan daar. De Bastard Large opgehaald en thuis in elkaar gezet!![]()
Helaas geen tijd gehad om hem al aan te zetten, maar vanavond is het lekker weer en genoeg tijd om hem eens aan te zetten en al wat simpels te proberen op een relatief lage temperatuur![]()
Can't wait!
Pics or it didn't happen uiteraard![]()
[Afbeelding]
Dat was zeker 't plan! Vanuit werk direct aanzetten en met de temperatuur spelen en dan later op de avond een eerste stukje erop gooien. Dus ik ga voor wat simpels, wat niet te warm hoeft én niet te lang duurt.MiKeZZa schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:40:
[...]
Zou hem eerst ff uurtje (of 2) laten gaan zonder er wat op te gooien. Stél er zit nog wat zooi in van de fabricage of transport dan ben je dat in ieder geval kwijt voor je je eten er op kegelt...
Ah, wat mooi zeg! Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een plancha. Dus ik houd deze zeker even in gedachten. Ik dien overigens te kijken voor een exemplaar voor de Bastard (Large). Die van Bastard zelf vind ik mooi maar ook flink aan de prijs. Zeker in vergelijking met deze Windmill. Zijn er toevallig mede Bastard eigenaren die een Windmill in gebruik hebben en wat zijn dan de ervaringen? Als het goed is dan is de Windwill in omvang net een paar centimeter kleiner dan die van Bastard zelf. Maar het zou moeten passen volgens diverse websites. Dus ehm.. ervaringsdeskundigen hier?JPDeckers schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:37:
Ik weet niet meer wie hem een tijdje geleden aanraadde, maar de windmill plancha is echt ideaal voor smashburgers of bijvoorbeeld shoarma.
Past precies op de BGE large.
[Afbeelding]
Naar mijn gevoel is een gat ter grote van een balpen ech te groot in m’n steak. Wat je ook vind dat gat zit er en gaat niet meer weg. Jij mag vinden dat ik (en anderen) het probleem groter maken dan het is, dat is ok, maar ik voel er dus anders over.Gonadan schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:11:
[...]
Ik heb serieus even zitten denken wat voor ding jij bedoelde.![]()
![]()
Zelf heb ik de nieuwere dus die is wel iets dunner, maar ook een probe met een draad maakt een gat. Als je een gat van een draadloze duidelijk blijft zien dan trekt het vlees blijkbaar niets meer bij, en dan blijf je die van een probe met draad ook wel zien. Hooguit is het gaatje wat kleiner. Voor mijn gevoel wordt dat probleem nogal groter gemaakt (letterlijk) dan het is.
Een paar cm kleiner kan wel een probleem zijn omdat hij niet meer in de platesetter past. Ik heb de plancha van Bastard zelf, en die is aan de prijs inderdaad, maar is met afstand de fijnste en meestgebruikte accessoire die ik heb. Ik wil niet meer zonder.Espresso14 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:11:
[...]
Ah, wat mooi zeg! Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een plancha. Dus ik houd deze zeker even in gedachten. Ik dien overigens te kijken voor een exemplaar voor de Bastard (Large). Die van Bastard zelf vind ik mooi maar ook flink aan de prijs. Zeker in vergelijking met deze Windmill. Zijn er toevallig mede Bastard eigenaren die een Windmill in gebruik hebben en wat zijn dan de ervaringen? Als het goed is dan is de Windwill in omvang net een paar centimeter kleiner dan die van Bastard zelf. Maar het zou moeten passen volgens diverse websites. Dus ehm.. ervaringsdeskundigen hier?
Ik zie BBQ en Ubiquiti schotel. Goede combi.rCk schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:02:
Gisterenavond was het moment dan daar. De Bastard Large opgehaald en thuis in elkaar gezet!![]()
Helaas geen tijd gehad om hem al aan te zetten, maar vanavond is het lekker weer en genoeg tijd om hem eens aan te zetten en al wat simpels te proberen op een relatief lage temperatuur![]()
Can't wait!
Pics or it didn't happen uiteraard![]()
[Afbeelding]
Waar ik zelf mee bezig ben is een setup met cam, zodat ik em remote in de gaten kan houden. Best fijn in de winter. Dan hoef ik niet de regen door om even te checken of het allemaal nog goed gaat (cq, niet te hard afgekoeld of juist opgewarmd). Met lange cooks kun je dan zelfs op een paar meter behoorlijk nat worden haha.
Toevallig gisteren voor het eerst een serieuze poging gedaan om pizza te maken. Ik heb een rvs schep en bij de eerste pizza bleef het deeg flink plakken. Te weinig griesmeel gebruikt, waardoor deze er niet goed afschoof. Bij de volgende pizzas de hoeveelheid griesmeel verhoogd en het ging perfect. De pizza gleden zo van de schep op de pizzasteen.Koepert schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:31:
Vraagje aan de pizzabakkers hier. Vandaag komt als het goed is mijn Bastard Urban large en daar wil ik zeker ook pizza op gaan bakken. Maar wat is hier een beetje de algemene mening over de pizzaschep?
Maar twijfel nu even of een houten "erbij" dan nuttig/nodig/handig is. Dit zal vast niet de beste pizzaschep zijn die er mogelijk is, maar ik wil het ook eerst een beetje 'doorkrijgen' voor er wat duurder spul komt. Ervaringen als "Dit is echt troep, had hem zelf ook" is uiteraard primaMaar gaat me meer om vergelijk hout vs rvs (zeker voor 'rauwe pizza')
Ik heb deegbollen en kaas besteld bij VanLemmen. Die site kwam ik in het pizza topic meerdere keren tegen. De overige toppings kwamen van de Sligro. Aangezien de bereiding zich nogal snel opvolgde, heb ik helaas maar 1 foto gemaakt.
:strip_exif()/f/image/RMjf4zQM9zFRj4XTMMmRVg1c.jpg?f=fotoalbum_large)
Deegbollen, La Molisana Pizzasaus (erg lekker, kon er weinig recensies over vinden), pepperoni, paprika, ui en fior di latte kaas (was voor mij te overheersend, dus volgende keer een kleinere portie en beter verdelen).
Erg leuk en lekker om te maken. Deze zomer zullen er nog meer pizzas volgen.
Daar heb je toch gewoon temperatuur probes voor op Wifi of Bluetooth?supersnathan94 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:02:
[...]
Ik zie BBQ en Ubiquiti schotel. Goede combi.
Waar ik zelf mee bezig ben is een setup met cam, zodat ik em remote in de gaten kan houden. Best fijn in de winter. Dan hoef ik niet de regen door om even te checken of het allemaal nog goed gaat (cq, niet te hard afgekoeld of juist opgewarmd). Met lange cooks kun je dan zelfs op een paar meter behoorlijk nat worden haha.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Nou, mijn BBQ kan koud roken in de schuur, dat is een meter of 20 verderop. BT werkt dan sws niet en Wifi had ik daar tot gisteren eigenlijk ook niet.Remco schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:24:
[...]
Daar heb je toch gewoon temperatuur probes voor op Wifi of Bluetooth?
Een probe zou kunnen, maar die dingen zijn bijna twee keer zo duur als een unifi cameraatje die ik ook voor andere doeleinden kan gebruiken, zoals automatisering van de afzuiging en ook "smoke" detection (of er nog voloende rookhout in zit bijvoorbeeld).
Zou moeten passen volgens hun website:Espresso14 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:11:
[...]
Ah, wat mooi zeg! Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een plancha. Dus ik houd deze zeker even in gedachten. Ik dien overigens te kijken voor een exemplaar voor de Bastard (Large). Die van Bastard zelf vind ik mooi maar ook flink aan de prijs. Zeker in vergelijking met deze Windmill. Zijn er toevallig mede Bastard eigenaren die een Windmill in gebruik hebben en wat zijn dan de ervaringen? Als het goed is dan is de Windwill in omvang net een paar centimeter kleiner dan die van Bastard zelf. Maar het zou moeten passen volgens diverse websites. Dus ehm.. ervaringsdeskundigen hier?
Benieuwd of de plancha in jouw barbecue past? Bekijk hier alle passende modellen.
Big Green Egg Large, Extra Large
Grill Guru Large, Extra Large, Clasic Kettle 22 inch
Kamado Joe Classic, Big Joe, Kettle Joe
The Bastard Large, Extra Large
Weber Original Kettle 47 cm, Weber Master Touch 57 cm,
Yakiniku Large 19 inch, Extra Large 22 inch en Extra Extra Large 24 inch
Telkens als ik houtskool ga halen kom ik weer met nieuw spul terug. Ik heb toch maar de Bastard Plancha L meegenomen en een bak om het rvs rooster in schoon te kunnen borstelen.
Al het goeie.......
Ik ga niet bepalen wat jij ervan moet vinden, dat is helemaal aan jou uiteraard.Yalopa schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:08:
Naar mijn gevoel is een gat ter grote van een balpen ech te groot in m’n steak. Wat je ook vind dat gat zit er en gaat niet meer weg. Jij mag vinden dat ik (en anderen) het probleem groter maken dan het is, dat is ok, maar ik voel er dus anders over.
Zelf probeer ik er wel objectief naar te kijken en dat er een gat ter grootte van een balpen wijd open in je vlees blijft staan klopt gewoon niet (sowieso is een balpen over het algemeen veel dikker). Zolang vlees niet gortdroog is gebakken trekt het weer aardig dicht.
En dan nog, probes met draad zijn ook gewoon 3 tot 5mm. Dus van één à twee millimeter wordt een behoorlijke ophef gemaakt af en toe. Ik snap wel dat het 'net effe te' kan worden voor je, maar om daar nou thermometer aankopen op te gaan baseren vind ik wat overdreven.
[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 11-07-2025 16:13 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn probes zijn 6mm en dus niet veel dikker dan de bedrade probes.
Voor wat betreft het tot het streepje in het vlees duwen, dat klopt maar er zitten op 5 plaatsen meet punten dus hij bestrijkt een veel groter deel van je vlees en pakt daar de laagste temperatuur.
Voor wat betreft het tot het streepje in het vlees duwen, dat klopt maar er zitten op 5 plaatsen meet punten dus hij bestrijkt een veel groter deel van je vlees en pakt daar de laagste temperatuur.
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Ik prik gewoon met de thermapen 100 kleine gaatjes
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dan ben je feitelijk een handmatige vermalser.Ozzie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:17:
Ik prik gewoon met de thermapen 100 kleine gaatjes
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Morgen gaan we hamburgers maken en maak dan altijd mijn burgers zelf met de gehaktmolen. Ik heb van de slager echter buikspek gekregen ipv uitgebeende buikrib. Iemand die al gehakt heeft gemaakt met buikrib?
Ik maak normaal gezien mijn gehakt op basis van spiering, stoofvlees en platte rib.
Ik maak normaal gezien mijn gehakt op basis van spiering, stoofvlees en platte rib.
Spiering ken ik voornamelijk als vis, maar blijkt ook vlees te zijnpina schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:33:
Morgen gaan we hamburgers maken en maak dan altijd mijn burgers zelf met de gehaktmolen. Ik heb van de slager echter buikspek gekregen ipv uitgebeende buikrib. Iemand die al gehakt heeft gemaakt met buikrib?
https://www.lekkervanbijo...ten/vlees/spieringkotelet
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De term wordt met name bij de zuiderburen gebruikt meen ik.
Maar buikspek icm een stuk rund (iets magerder dan) kan je volgens mij prima burgers van krijgen.
Maar buikspek icm een stuk rund (iets magerder dan) kan je volgens mij prima burgers van krijgen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
KloptDennis1812 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:44:
De term wordt met name bij de zuiderburen gebruikt meen ik.
Is zacht niet goed?MiKeZZa schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:20:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vanavond pulled chicken en picanha.
Pulled chicken was echt super gelukt alweer. De picanha viel me wat tegen, vond het vlees wat zacht ofzo…
Kan me dat van de vorige keren niet zo herinneren.
Volgens mij noemen jullie 'spiering' in Nederland 'procureur'.franssie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:40:
[...]
Spiering ken ik voornamelijk als vis, maar blijkt ook vlees te zijn
https://www.lekkervanbijo...ten/vlees/spieringkotelet
edit:
staat blijkbaar ook zo vernoemd in de link die je post
staat blijkbaar ook zo vernoemd in de link die je post
[ Voor 9% gewijzigd door whoami op 12-07-2025 00:46 ]
https://fgheysels.github.io/
Vraag -> Kamado Joe multi level systeem. Normaal gooi (ik in ieder geval) de platesetters helemaal onderin het multi level systeem. Je kan echter ook het accessoire rek onderin leggen en daar de platesetters op, liggen ze iets hoger. Heeft het vuur iets meer ruimte.
Ik zie echter niet voor en/of nadelen. Blijft echter door mijn hoofd spoken en kan niks hierover vinden op internet. Hoe denken jullie hier over?
Ik zie echter niet voor en/of nadelen. Blijft echter door mijn hoofd spoken en kan niks hierover vinden op internet. Hoe denken jullie hier over?
Misschien is zacht niet helemaal het juiste woord… Moeilijk te beschrijven, maar kon wat mij betreft niet tippen aan bijvoorbeeld een bavette (waar ik wel echt gek op ben).
Deze geprobeerd van de week, met uitstekend resultaat! Niet eerder zulke lekkere gerookte kip gehad. Gerookt bij 100 °C op beuk, ik heb ze laten liggen tot de kern 65 °C was (ruim 20 min nadat 63 °C was aangetikt). Thanks voor de tip!EAJ schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:38:
[...]
Ik volg vaak dit recept, maar dan met 20-25 gram minder zout omdat ik het ook snel te zout vind. Als je alles eenmaal aan de kook hebt gebracht kan je ook proeven en aanpassen naar smaak. Vooral ook niet te lang laten pekelen. 14 minuten op 63° C werkt bij mij goed om het vlees sappig te houden.
:strip_exif()/f/image/6IuZqfURjhUg9ub8Sez0vbh7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dDCEcUrAd9g7LbFqhr7M4C7c.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zijn inderdaad gigantische kipfilets, ruim 300 g per stuk. Gelukje bij de Makro.
Bavette moet je meer op kauwen dan op een picanha ja.MiKeZZa schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:23:
[...]
Misschien is zacht niet helemaal het juiste woord… Moeilijk te beschrijven, maar kon wat mij betreft niet tippen aan bijvoorbeeld een bavette (waar ik wel echt gek op ben).
Wat dat betreft heeft picanha qua structuur meer weg van ossenhaas.
Zacht en mager (behalve de fatcap dan uiteraard. Maar de meeste mensen zie ik die wegsnijden op het bord)
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik herken dat plaatje van een picanha die mijn vrouw had gekocht: vrijwel geen vetkap en heel erg tegenvallend van smaak en - zoals jij benoemt - niet het stevige, roze vlees dat je bij picanha verwacht. Ik zal niet beweren dat het uitsluitend aan die ontbrekende laag vet lag, maar wat ik ervan heb geleerd is dat als de slager niet weet hoe een picanha eruit hoort te zien, hij kennelijk ook niet veel waarde hecht aan wat hij verkoopt.MiKeZZa schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:20:
De picanha viel me wat tegen, vond het vlees wat zacht ofzo…
Kan me dat van de vorige keren niet zo herinneren.
Als een picanha geen mooie, stevige vetkap heeft, zal ik hem niet kopen.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik dacht ook dat het best een aardige vetkap was, maar het was deels ook dikker vlies wat ik weg moest snijden, dat heeft niet geholpen.... (Deze kwam overigens van de Makro waar ik normaal niet ontevreden over ben). Ik denk dat het ook gewoon deels is wat @Dennis1812 zegt, al herinner ik me dit niet in deze mate van de vorige 2 keer dat ik een picanha gemaakt had (waarbij 1 vd 2 v.d. Lidl kwam en HELEMAAL geen vet had, dat sloeg nergens op).Tomatoman schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:22:
[...]
Ik herken dat plaatje van een picanha die mijn vrouw had gekocht: vrijwel geen vetkap en heel erg tegenvallend van smaak en - zoals jij benoemt - niet het stevige, roze vlees dat je bij picanha verwacht. Ik zal niet beweren dat het uitsluitend aan die ontbrekende laag vet lag, maar wat ik ervan heb geleerd is dat als de slager niet weet hoe een picanha eruit hoort te zien, hij kennelijk ook niet veel waarde hecht aan wat hij verkoopt.
Als een picanha geen mooie, stevige vetkap heeft, zal ik hem niet kopen.
Picanha zonder vet is meer sukade. Dat wordt dan vooral in stoof lekker mals en smaak krijg je dan ook van de kruiden en spullen in de stoof.MiKeZZa schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:52:
[...]
Ik dacht ook dat het best een aardige vetkap was, maar het was deels ook dikker vlies wat ik weg moest snijden, dat heeft niet geholpen.... (Deze kwam overigens van de Makro waar ik normaal niet ontevreden over ben). Ik denk dat het ook gewoon deels is wat @Dennis1812 zegt, al herinner ik me dit niet in deze mate van de vorige 2 keer dat ik een picanha gemaakt had (waarbij 1 vd 2 v.d. Lidl kwam en HELEMAAL geen vet had, dat sloeg nergens op).
Picanha moet je toch zeker 1cm vet op hebben zitten. Dat geeft juist smaak.
Even insnijden, rubje rondom, 1,5 uur op 100 graden roken en dan hoef je er eigenlijk niks meer mee te doen, beetje laten rusten. Affakelen kan zeker, maar als je het niet doet en de plakjes dun snijd is het heerlijk op alles wat je kunt bedenken. Door salade, op brood, als snack noem het maar op. Ook blokjes/reepjes werkt goed als borrelhap.
Ik haal mijn picanha's eigenlijk altijd bij Beimer, Meatlovers kan als ik ze direct nodig heb, maar die zijn per kg een stuk duurder en veel minder goed eigenlijk.
Ik kon gisteren toch de verleiding niet weerstaan. Heb vanavond een BBQ eventje op de planning en daarna nog een verjaardag dus dan moet je toch met iets lekkers aankomen.
Toch maar even naar de Appie gereden gisteravond en de 2/2/2 grillworsten gemaakt. Vannacht keurig in de koeling gehad en nu liggen ze rustig in de sousvide bak terwijl ik een klusje aan het doen ben elders.
:strip_exif()/f/image/0h42qseq7PPmz3S1iqhi5Ctx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4uadt31vv72KIZrY1fziK2iM.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je ze tot op 5CM na helemaal vult passen ze precies mooi in de koelkast xD
:strip_exif()/f/image/cGGavKWTOMlM0a0gRkaIv4Tm.jpg?f=fotoalbum_large)
@Remco dit illustreert ook direct de reden waarom ik niet per se met probes aan de gang wil, maar met beeld dingen wil doen.
:strip_exif()/f/image/1Bjv4v0JZuYUwWxNgQHja1RW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wDT5E2ieLHHL2ymGlZFRqbmG.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu kan ik ze op afstand in de gaten houden, dat gaat met probes sowieso niet lukken, plus dat ik geen probes kan gebruiken met grillworsten. sws met Sousvide lastig tenzij je de probe mee vacuümeert.
Toch maar even naar de Appie gereden gisteravond en de 2/2/2 grillworsten gemaakt. Vannacht keurig in de koeling gehad en nu liggen ze rustig in de sousvide bak terwijl ik een klusje aan het doen ben elders.
:strip_exif()/f/image/0h42qseq7PPmz3S1iqhi5Ctx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4uadt31vv72KIZrY1fziK2iM.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je ze tot op 5CM na helemaal vult passen ze precies mooi in de koelkast xD
:strip_exif()/f/image/cGGavKWTOMlM0a0gRkaIv4Tm.jpg?f=fotoalbum_large)
@Remco dit illustreert ook direct de reden waarom ik niet per se met probes aan de gang wil, maar met beeld dingen wil doen.
:strip_exif()/f/image/1Bjv4v0JZuYUwWxNgQHja1RW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wDT5E2ieLHHL2ymGlZFRqbmG.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu kan ik ze op afstand in de gaten houden, dat gaat met probes sowieso niet lukken, plus dat ik geen probes kan gebruiken met grillworsten. sws met Sousvide lastig tenzij je de probe mee vacuümeert.
Sukade komt helemaal van de andere kant van het rund, dus als je slager dat door elkaar haalt heeft hij zijn vak niet geleerd.supersnathan94 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:01:
[...]
Picanha zonder vet is meer sukade. Dat wordt dan vooral in stoof lekker mals en smaak krijg je dan ook van de kruiden en spullen in de stoof.
Picanha moet je toch zeker 1cm vet op hebben zitten. Dat geeft juist smaak.
Even insnijden, rubje rondom, 1,5 uur op 100 graden roken en dan hoef je er eigenlijk niks meer mee te doen, beetje laten rusten. Affakelen kan zeker, maar als je het niet doet en de plakjes dun snijd is het heerlijk op alles wat je kunt bedenken. Door salade, op brood, als snack noem het maar op. Ook blokjes/reepjes werkt goed als borrelhap.
Ik haal mijn picanha's eigenlijk altijd bij Beimer, Meatlovers kan als ik ze direct nodig heb, maar die zijn per kg een stuk duurder en veel minder goed eigenlijk.
Maar dat gevoel ik soms toch wel een beetje, dat niet elke speler of winkelier even strikt om gaat met de benamingen en de oorsprong van de stukken.
Iets om wel op te letten als je wat serieuzer kookt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker. letterlijk op de diagonaal, maar dat is wel het soort vlees waar men vaak dus dat soort "picanha" mee kunt vergelijken qua smaak: "meh" . niet qua structuur, want dat is wel anders.Gonadan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:14:
[...]
Sukade komt helemaal van de andere kant van het rund, dus als je slager dat door elkaar haalt heeft hij zijn vak niet geleerd.
Punt van sukade is juist de structuur en niet de smaak, maar een picanha krijgt zijn smaak grotendeels door het vet. Als er dan geen vet op zit .... schiet niet echt op dan.
Zouden mensen hier nog steeds de meater pro aanraden, of is er tegenwoordig wat beters op de markt?
Ik ben verder nog helemaal niet bekend met draadloze thermometers, maar het moet uiteraard simpel en goed werken 😊
Ik ben verder nog helemaal niet bekend met draadloze thermometers, maar het moet uiteraard simpel en goed werken 😊
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Zonder vet is het in feite gewoon rosbief. Beetje zonde om het alvast weg te laten inderdaad.supersnathan94 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:19:
[...]
Zeker. letterlijk op de diagonaal, maar dat is wel het soort vlees waar men vaak dus dat soort "picanha" mee kunt vergelijken qua smaak: "meh" . niet qua structuur, want dat is wel anders.
Punt van sukade is juist de structuur en niet de smaak, maar een picanha krijgt zijn smaak grotendeels door het vet. Als er dan geen vet op zit .... schiet niet echt op dan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Fair, maar met rosbief kun je nog wat met alleen een beetje zout, en optioneel een truffeltje oid, met sukade weet ik eigenlijk niet wat je daar mee zou kunnen doen zonder de "externe ingrediënten" van de stoof?Gonadan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:47:
[...]
Zonder vet is het in feite gewoon rosbief. Beetje zonde om het alvast weg te laten inderdaad.
Maar ik trek het liefst nog een kilo vet van m'n picanhas af (dat is dan met 10 kilo, dus 10%) om beeftallow mee te maken, en dan heb ik er nog een dik stuk op zitten. Picanha is echt een veelzijdig stuk en tallow is gewoon vloeibaar goud natuurlijk
De sukadelappen zoals wij die kennen kan je goed stoven inderdaad, de zeen wordt dan zacht en eetbaar (en lekker).supersnathan94 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:03:
[...]
Fair, maar met rosbief kun je nog wat met alleen een beetje zout, en optioneel een truffeltje oid, met sukade weet ik eigenlijk niet wat je daar mee zou kunnen doen zonder de "externe ingrediënten" van de stoof?
Maar ik trek het liefst nog een kilo vet van m'n picanhas af (dat is dan met 10 kilo, dus 10%) om beeftallow mee te maken, en dan heb ik er nog een dik stuk op zitten. Picanha is echt een veelzijdig stuk en tallow is gewoon vloeibaar goud natuurlijk
Snijd je hem in tweeën en de zeen weg dan is het gewoon wat barbecuers flat iron steak noemen. Kan je ook wel wat mee toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vraag me af of de fatcap nou echt zoveel smaak afgeeft aan de picanha... Er zit een vlies tussen het vlees en het vet, wat ik zeer onprettig vind om te eten.
vorige week bleek mijn vuurbox kaduuk te zijn.

Terwijl ik gelijk al zit te dromen naar de nieuwste model die ik nu eindelijk zal mogen kopen, heb ik toch maar gekeken of ik het provisorisch kon repareren.

Even wachten op een rolletje rvs draad, en keramiekboren, heb ik dit weekend maar de bindmethode toegepast. en het is gelukt. een pizzatje bakken is ook gelukt.
De nieuwe Bastard Pro komt in de zomervakantie nog wel, maar voorlopig kan deze weer de spare ribs afmaken. Later gaat ie maar naast de Large helpen.

Terwijl ik gelijk al zit te dromen naar de nieuwste model die ik nu eindelijk zal mogen kopen, heb ik toch maar gekeken of ik het provisorisch kon repareren.

Even wachten op een rolletje rvs draad, en keramiekboren, heb ik dit weekend maar de bindmethode toegepast. en het is gelukt. een pizzatje bakken is ook gelukt.
De nieuwe Bastard Pro komt in de zomervakantie nog wel, maar voorlopig kan deze weer de spare ribs afmaken. Later gaat ie maar naast de Large helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 12-07-2025 15:08 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism