Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.116 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Gewoon niks aan JOUW motorfiets gaan willen veranderen.... Telefoonnummer van een rijschool, welke motorrijles geeft, doorgeven aan "de vrouw", de rest wijst zich vervolgens zelf :P

Als er "bagage" mee moet dan pak je de auto maar >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 13-11-2018 17:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Ari van MC Garage heeft een poging gedaan de engine break-in techniek te testen:

Conclusie:
spoiler:
Het maakt eigenlijk geen fluit uit wat je doet, al is de bekende manier volgens het boekje de veilige keus. Jij als rijder moet namelijk ook ingereden worden op je nieuwe motor :)

[ Voor 36% gewijzigd door Leviathius op 13-11-2018 22:46 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Vorige week Theorie gehaald en net bevestiging dat ik half December af kan rijden 🎉.

Afgelopen les eindelijk het gevoel dat ik niet over elke beweging na moest denken, maar het spiergeheugen begint te werken.

Hopelijk zijn de weergoden me gunstig gezind 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Vanmorgen was 't weer genieten van de zonsopgang op de Strom, fris en droog zoals ik het graag heb :) (i.e. niet te fris, zodat ik me geen zorgen hoef te maken over ijzel)

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 14-11-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Leviathius schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:47:
Ari van MC Garage heeft een poging gedaan de engine break-in techniek te testen:

[YouTube: Busting The Engine Break In Myth | MC Garage]

Conclusie:
spoiler:
Het maakt eigenlijk geen fluit uit wat je doet, al is de bekende manier volgens het boekje de veilige keus. Jij als rijder moet namelijk ook ingereden worden op je nieuwe motor :)
Maar dat gaat alleen over de eerste 1000mijl/km.

De break in die in je boekje staat is geen zachte break in maar een gemiddelde.

Maar iedereen moet dat zelf weten aangezien het hun eigen geld is

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Streepje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:58:
[...]

Mij stelt het in elk geval gerust. Ik maakte me een klein beetje (autistisch?) zorgen omdat ik mijn motor in ontvangst genomen heb, en vervolgens 30km naar huis gereden ben... over de snelweg. Ik had geen keuze, geen tijd voor binnendoor.

Ik ben niet meteen in de begrenzer gevlogen, maar autosnelweg aan 120km/h is rond de 6000 toeren en dat is meer dan mocht volgens het schema'tje.

Mezelf kennende zou ik me daar vragen bij blijven stellen tot ik de motor weer verkoop, en dit filmpje geeft me de indicatie dat ik compleet niets mis gedaan heb ;)

(daarbij, die begrenzer, die heb ik in de 6000km sinds ik de motor heb een paar keer bewust opgezocht maar verder kom ik daar niet in de buurt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Streepje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:58:
[...]

In de video doen ze de 'zachte' break-in exact volgens het boekje hoor. Dat is geen gemiddelde, maar je bouwt het aantal toeren dat je mag rijden steeds meer op. De afstand van de break-in periode verschilt ook per merk. De een hanteert 600km de ander 1.500km.

Wat deze video aantoont is dat het nagenoeg geen fluit uit maakt hoe je je motor inrijdt. Maar dat het gewoon de veilige keus is om het volgens het boekje te doen. Niet alleen voor het motorblok, maar vooral voor jezelf dat je kunt wennen aan de motor en dus minder gauw op je plaat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

In het filmpje zegt Ari ook dat de CBR300R conservatief getuned is en dat je daardoor ook veiliger zit met het inrijden.
Op een CBR1100RR is de afstelling meer op het uiterste van het blok en kan agressief inrijden wellicht wel schade geven.

@TheRookie Twee jaar geleden ook afgereden in december, geen problemen met het weer gehad.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Daarbij zal een fabrikant een reden hebben voor hun manier van in rijden,

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Grubeater schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:45:
[...]

@TheRookie Twee jaar geleden ook afgereden in december, geen problemen met het weer gehad.
#MeToo (vier jaar geleden alweer) 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CDcr2fLVEAEG_w5.jpg

Satudarah omgepatcht naar MC Bezorgbeer.

Ik wil ook zo'n muts :$

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 14-11-2018 11:33 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Streepje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:28:
Daarbij zal een fabrikant een reden hebben voor hun manier van in rijden,
Zoals ook in de video gezegd word komt dat, zeer waarschijnlijk, nog uit de tijd dat de techniek nog niet in een dergelijk ver stadium is als nu. Vroeger was het gewoon allemaal nog niet zo verfijnd, veelal luchtgekoeld en niet op de nanometer perfect afgewerkt. Dan moet zo'n blok rustig ingereden worden omdat anders spontaan alles gaat schuren, ontploffen of lekken. En om het veilig te spelen en garantie claims te minimaliseren houden de fabrikanten nog steeds dit advies aan. Maar dit zijn allemaal vermoedes en aannames, dus helemaal zeker weten we het nooit.

Begrijp me niet verkeerd he, ik zeg ook dat je gewoon het boekje moet aanhouden, maar de video toont wel dat het tegenwoordig meer mee valt dan we allemaal denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
En vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt. Als iemand een nieuwe motor koopt en hier in het begin heel rustig mee rijdt dan snap ik dat. Koop je een nieuwe motor om op het circuit te jakkeren, snap ik ook dat je niet de eerste 1000 KM rustig aan gaat doen.

De techniek is zeker een heel stuk beter geworden. Pas geleden nog een filmpje gezien over de motorbouwers van de Nissan GTR. Die zei ook dat als je zo'n auto nieuw koopt je direct volgas kan wegrijden (als de motor rustig is opgewarmd).

Naar mijn mening is vooral het goed warm rijden elke keer erg belangrijk en natuurlijk op tijd de oliebeurten uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

In elk geval het blok warm rijden is altijd wel een goede. Ik merk in elk geval wel dat na de eerste paar km's het "lekkerder rijdt". Met een nieuwe motor zal dat niet anders zijn :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Een motorblok wordt ontwikkeld om bij bedrijfstemperatuur optimaal te werken. Door de verschillende materialen (met hun verschilende uitzettingscoëefficienten) is de speling tussen veel zaken nog niet goed bij koude motor.

Als je dan toch geregeld bij koude motor al flink tekeer gaat, dan heb je grote kans op een olieslurpend blok.

Collega's van me met een leasebak die direct na starten het gas erop gooien, hebben steevast een of twee flesjes olie nodig tussen de beurten...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Laatst online: 09:10
Joepla schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:09:
Collega's van me met een leasebak die direct na starten het gas erop gooien, hebben steevast een of twee flesjes olie nodig tussen de beurten...
diesel of benzine? mijn gevoel is dat een koud benzineblok meer genadig is dan een koude diesel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dryhte
Afbeeldingslocatie: https://www.maxxmoto.be/wp-content/uploads/2018/11/Schermafbeelding-2018-11-14-om-12.11.49.png

Wat vindt de goegemeente hiervan?

http://www.maxxmoto.be/ni...we-650cc-scrambler-atlas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind het er in elk geval gaaf uitzien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:49:
In elk geval het blok warm rijden is altijd wel een goede. Ik merk in elk geval wel dat na de eerste paar km's het "lekkerder rijdt". Met een nieuwe motor zal dat niet anders zijn :)
Als je het mij vraagt heb je warm en echt goed heet. Na een paar kilometer is het blok wel wat warm, maar echt goed heet is het niet. Na iets van 10km heb ik het idee dat de boel een beetje warm begint te worden, maar pas na iets van 40km is het blok echt goed heet geworden. Hangt ook wel af van dingen als een oliekoeler. Zo had mijn SV een oliekoeler die prima was voor 30 graden, maar niet voor 20 graden. Bij de SV was het soms wel 70km voordat het blok goed heet was. Met mijn huidige fiets is dat minder extreem, maar toch vind ik het blok pas echt lekker lopen bij zo'n 40km. Even stil moeten staan bij een stoplicht helpt dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:37
Gloeiende gloeiende... Hele motor weer in elkaar en rijklaar kom je erachter dat je nederlandse kentekenplaat niet in de belgische platenhouder past :+ :') :')
Dan toch maar dat kreng met schroeven vastmaken 8)7 Kan ik hem in ieder geval niet verliezen :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
timmie271 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:56:
Gloeiende gloeiende... Hele motor weer in elkaar en rijklaar kom je erachter dat je nederlandse kentekenplaat niet in de belgische platenhouder past :+ :') :')
Dan toch maar dat kreng met schroeven vastmaken 8)7 Kan ik hem in ieder geval niet verliezen :P
Voor een tientje heb je een nieuwe plaathouder hoor: https://www.kentekentekst...athouder-zonder-tekstrand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Doe dan meteen een 'luxe' plaat (die met opgelegde letters). Dat verdient je motor voor die paar euro meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Klopt. Had ik ook gevonden, maar dan kan ik hem morgen nog steeds niet meenemen wat wel de planning was :P Maar het is meer dom van mijzelf dat ik niet gelijk die donderdag gekeken had of ie wel paste...
lolgast schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:59:
Doe dan meteen een 'luxe' plaat (die met opgelegde letters). Dat verdient je motor voor die paar euro meer :)
Dat doe ik bij de volgende motor wel :)

[ Voor 34% gewijzigd door timmie271 op 14-11-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Dat wordt dan wel iets lastiger inderdaad ja :9

Tijdelijk met ductape vastzetten? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Leviathius op 14-11-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@sbruynis Op 1 na allemaal diesels inderdaad. Zwarte rookpluim bij de start, de benzineversie stinkt als een Golfje uit 1983 met lekke zuigerveren. Auto's zijn niet ouder dan 2-3 jaar. Alles kan kapot...

[ Voor 15% gewijzigd door Joepla op 14-11-2018 14:07 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Joepla schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:09:
Een motorblok wordt ontwikkeld om bij bedrijfstemperatuur optimaal te werken. Door de verschillende materialen (met hun verschilende uitzettingscoëefficienten) is de speling tussen veel zaken nog niet goed bij koude motor.

Als je dan toch geregeld bij koude motor al flink tekeer gaat, dan heb je grote kans op een olieslurpend blok.

Olie is ook dikker als het koud is, als je flink gaat jagen bij koude motor dan duw je die dikke olie veel makkelijker weg op plekken waar je wel olie moet hebben. Een oliefilm zal er altijd blijven zitten, maar liever heb je daar meer dan dat.

Collega hier bij verkoop heeft in de 6 jaar dat ik hier nu werk al 3 leaseauto's aan poeier gereden, die snapte ook niks van dat inrijden/warmrijden etc. Meerdere gescheurde blokken, kromme koppen, kapotte turbo's en allerlei ander malleur. De eerste viel nog een hele tijd binnen garantie, was een 508SW, toen ie buiten de garantie kwam hebben ze die heel snel de deur uit gedaan, kwam er een Focus voor weer, die heeft het 1,5 jaar volgehouden met hem, in die tijd 2 gescheurde onderblokken, nu een Octavia met 1.2 TSI die wel fatsoenlijk ingereden is.

Toen heeft z'n manager gezegd je krijgt geen nieuwe auto meer, heeft ie van een vertrekkende collega een lease Octavia overgenomen die er wel normaal mee om ging, auto had toen al 120k gelopen en daar heeft ie nu nul problemen mee.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 14-11-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
Wat een idioot 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door f2ride2001 op 14-11-2018 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Treffende samenvatting :+

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Dikke nope wat mij betreft. Het is echt helemaal mijn smaak niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

BBB Italia EP05 met een kijkje in de MV Agusta fabriek en een bezoekje aan het Ducati museum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
InZane schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:00:
[...]

Dikke nope wat mij betreft. Het is echt helemaal mijn smaak niet.
Ik vind 't zelf 'wel iets hebben', maar leg je 't naast die vette V7 III Rough van @ToolkiT dan zou ik 't wel weten (de Guzzi dus). O+

@Panini Beetje veel chroom voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 14-11-2018 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Motor zelf is een plaatje. Zou alleen de uitlaat veranderen. De ontwerper daarvan mag zijn potlood en papier snel inleveren... :X

@Dryhte Moet je na een tweede blik wel gelijk geven daarover. Denk dat voor de verchroomde opties op de motor wel mooie carbon onderdelen mogelijk zijn. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Panini op 14-11-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Helaas, de Xj6 die ik had gezien bij van der kuinder is verkocht ;(. Wel kunnen zij een XJ6 van een collega dealer leveren maar deze is van 2014 dus een jaartje ouder en heeft ongeveer 500km meer gelopen. Kost ook €350 meer. Kon aan de foto's wel achterhalen dat de banden die op deze desbetreffende motor zitten de Bridgestone Battlax BT021 zijn, en die schijnen niet al te goed te zijn volgens de reacties hier. Dus zullen moeten worden vervangen.

Hmm moeilijke keuze.

Dure maar leuke hobby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

Thoit schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:22:
[...]

Volgens mij had hier iemand onlangs ook een defect scherm en heeft dat laten repareren. Wellicht interessant om dat even na te kijken.
psnepvangers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:39:
[...]

Klopt! Lees het net, of er iemand ervaring had met https://www.carmo.nl/ .

Zo te zien is dat nog een prima optie, mocht het zelf niet lukken. €200,- om te laten repareren.
Yep, dat was ik dus.Tot nu toe zeer tevreden van de herstelling. Heb de unit 's morgens binnen gebracht en 's avonds terug opgepikt. Viel dus wel onder de spoedherstelling, dus nog een suplementje moeten betalen, maar dit wist ik op voorhand. Had het er wel voor over voor deze service.
Rubman schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:49:
Heeft er iemand hier ervaring met de verschillen tussen de VFR750 (uit 95) en een 800 uit 2001?

Gaat met name om de zithouding voor zowel mijzelf en een passagier.
Op de 750 zat vriendinlief toch niet zo lekker omdat tegen mij aan hangen meteen alles belemmerd werd qua zicht en beetje helmen bonken en achteruit zitten met de duo grepen op de snelweg nu ook niet het meest veilig voelde. Ook voor mij omdat ik haar niet merkte behalve benen die steeds beetje verschoven en ik een halve hartverzakking kreeg :o

TL;DR
Zit een VFR 800 (2001) beter (voor passagier) dan een VFR 750 (1995)?
Maegrim schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:36:
Een VFR800 met topkoffer en rugsteun :)
Niet specifiek een vergelijk tussen de twee, maar heb zelf al meerdere personen achterop mijn Viffer gehad (2001). Van niemand klachten gekregen. Bij één persoon gewoon kaal, bij de rest stond wel mijn kofferrek met topkoffer (en rugsteun) erop. Het is natuurlijk geen zuivere toering machine, dus opgetrokken knieën is altijd het geval, enkel niet zo erg als achter op een SS.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Leviathius schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:01:
Dat wordt dan wel iets lastiger inderdaad ja :9

Tijdelijk met ductape vastzetten? :+
Dat onderste heb ik uiteindelijk toegepast om naar de lokale motorzaak te gaan die toevallig toch nog op de zaak was :) Was normaal morgen pas open voor 3 dagen. Dus ikke nu blij zijn :)

Al moet ik nog wel even wennen aan winterhandschoenen (voor het eerst aangehad) en een knipperlichtknopje 8)7 8)7

Los van het feit dat het nog steeds anders rijd dan de naked er-6n :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Panini schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:06:
[...]

Motor zelf is een plaatje. Zou alleen de uitlaat veranderen. De ontwerper daarvan mag zijn potlood en papier snel inleveren... :X

@Dryhte Moet je na een tweede blik wel gelijk geven daarover. Denk dat voor de verchroomde opties op de motor wel mooie carbon onderdelen mogelijk zijn. O-)
Dat gaasje zit er apart op, gewoon er af slopen en het ziet er al stukje beter uit.
Vind t een geinig ding btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dryhte schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:06:
[...]

Ik vind 't zelf 'wel iets hebben', maar leg je 't naast die vette V7 III Rough van @ToolkiT dan zou ik 't wel weten (de Guzzi dus). O+

@Panini Beetje veel chroom voor mij.
Ik vind die Norton ook wel een cool ding, maar ben het er mee eens dat er te veel chroom op zit.. maar dat is erg persoonlijk.. sommige lui (ik noem ze voor het gemak harley rijders) kicken meer op poetsen dan rijden.. bij mij is het precies andersom.. blacked out all the way voor mij..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Youk schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:09:
[...]

[...]

Yep, dat was ik dus.Tot nu toe zeer tevreden van de herstelling. Heb de unit 's morgens binnen gebracht en 's avonds terug opgepikt. Viel dus wel onder de spoedherstelling, dus nog een suplementje moeten betalen, maar dit wist ik op voorhand. Had het er wel voor over voor deze service.

[...]

Niet specifiek een vergelijk tussen de twee, maar heb zelf al meerdere personen achterop mijn Viffer gehad (2001). Van niemand klachten gekregen. Bij één persoon gewoon kaal, bij de rest stond wel mijn kofferrek met topkoffer (en rugsteun) erop. Het is natuurlijk geen zuivere toering machine, dus opgetrokken knieën is altijd het geval, enkel niet zo erg als achter op een SS.
Ik alleen iemand achterop die ik tegenkwam op de Lekdijk, had de versnellingsbak van z'n Suzuki in puin en wou graag naar huis. Die klaagde ook niet :P

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Youk schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:09:
[...]

[...]

Goed om te weten! 6 dagen tot het afrijden, en als dat goed gaat toch maar eens contact opnemen met de verkoper. En dan eerst zelf proberen om te repareren, kan ik hem altijd nog wegbrengen. Bedankt!

• timmie271
Rij je even rustig over de A28 tussen de stilstaandefile door met max 30 komt er even een BMW met dik 50 mij inhalen :+

Rijd iedereen overigens gewoon door naar het stoplicht als ie op rood staat of niet? Heb er zelf nog maar even voor gekozen tussen de auto's te blijven staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
timmie271 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:26:
[...]
Rijd iedereen overigens gewoon door naar het stoplicht als ie op rood staat of niet? Heb er zelf nog maar even voor gekozen tussen de auto's te blijven staan :)
99% wel. De overige 1 % is als het niet de moeite is (ik ben toch mee met het volgende groen) en/of als het écht te smal is.

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 15-11-2018 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Rij je even rustig over de A28 tussen de stilstaandefile door met max 30 komt er even een BMW met dik 50 mij inhalen :+

Hangt er vanaf of ik bekend ben met de stoplichten/kruispunt. En of ik overzicht heb/beter is voor de veiligheid om vooraan te gaan staan. Het is niet altijd de moeite waard. Als ik weet dat het snel groen wordt blijf ik meestal staan.

Wel altijd leuk: Bij een brug. Dan sta je daar vaak met z'n allen te wachten totdat de slagboom omhoog is en heb je daarna heerlijk een lang stuk voor alleen maar motoren. Wel tof in de zomer bij de A9 over Zijkanaal C bijvoorbeeld :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jxtbDRm.png

Iedere countersteer-ontkenner op die fiets zetten.

Even geprobeerd mee te loopfietsen in een smalle gang... onmogelijk! :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:45:
[Afbeelding]

Iedere countersteer-ontkenner op die fiets zetten.

Even geprobeerd mee te loopfietsen in een smalle gang... onmogelijk! :D
Dit schreeuwt natuurlijk om een filmpje :9

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wat @Vrijdag zegt.

Dit moet @steveman filmen en hier neer plempen.
Als ik het goed zie, moet je dus in tegengestelde richting sturen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Helaes, de fietst staat er niet meer ;)

@Rubman je moet in de tegengesteldetegengestelde richting sturen zelfs ;)

Oh wacht, totally ikke in die video, echt wel.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

SmarterEveryDay heeft er een mooi filmpje over:
edit: link weg, zie boven :')

[ Voor 54% gewijzigd door Xilantof op 15-11-2018 11:36 ]

Fotonerd

• Pagman
Ik heb de volgende Yamaha zien staan https://www.langenbergmot...-6-s---diversion-m1221111 Nu heeft deze volgens het rdw 5 vorige eigenaren gehad terwijl de motor pas 4 jaar oud is en 7300km heeft gelopen. Is dit iets waar ik op moet letten, of zijn het allemaal mooi weer rijders geweest die hem aan het einde van het seizoen wegdoen?

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18

Was dit vanochtend rond 8 uur bij het einde vd A28/splitsing met A27? Zo ja dan heb ik dit volgens mij gezien vanuit m'n auto, en anders was het precies een soortgelijke situatie. Ook een BMW (GS) die als een dwaas een andere motorrijder in ging halen tussen de file door..

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Pagman schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:21:
Ik heb de volgende Yamaha zien staan https://www.langenbergmot...-6-s---diversion-m1221111 Nu heeft deze volgens het rdw 5 vorige eigenaren gehad terwijl de motor pas 4 jaar oud is en 7300km heeft gelopen. Is dit iets waar ik op moet letten, of zijn het allemaal mooi weer rijders geweest die hem aan het einde van het seizoen wegdoen?
Dealer > Particulier > Dealer > Particulier > Dealer wordt gezien als 5 eigenaren, terwijl er dan maar door 2 mensen op gereden is. Dan is het ineens een stuk minder heftig. Als het 5 particulieren zijn, zou ik wat twijfels hebben bij de kilometerstand..

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:43
Ardj schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:16:
[...]

Dealer > Particulier > Dealer > Particulier > Dealer wordt gezien als 5 eigenaren, terwijl er dan maar door 2 mensen op gereden is. Dan is het ineens een stuk minder heftig. Als het 5 particulieren zijn, zou ik wat twijfels hebben bij de kilometerstand..
Als die bij een dealer is geweest wordt dat bij de RDW meestal als zakelijke eigenaar aangegeven ipv privé. Heb net ook even gekeken maar er staat toch echt 5 privé eigenaren.

Mijn auto en motor hebben beiden ook 1 zakelijke (dealer) eigenaar en 1 privé eigenaar (ikzelf :*) ).

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Ardj
aidanl schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:18:
[...]

Als die bij een dealer is geweest wordt dat bij de RDW meestal als zakelijke eigenaar aangegeven ipv privé. Heb net ook even gekeken maar er staat toch echt 5 privé eigenaren.

Mijn auto en motor hebben beiden ook 1 zakelijke (dealer) eigenaar en 1 privé eigenaar (ikzelf :*) ).
Dat is vreemd inderdaad (helemaal gezien hij nu bij een bedrijf staat), mijn vorige auto stond op 2 privé eigenaren, terwijl hij alleen van particulier en een autobedrijf geweest was. De vraag is dus in hoeverre die kwalificatie klopt.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Er is een website waar je precies kan zien of het een handelaar was of particulier en hoe lang deze het voertuig heeft gehad, volgens mij was het een subpagina van Autotrack. Misschien kan dat meer informatie geven over de motor in kwestie.

[ Voor 15% gewijzigd door darkkingll op 15-11-2018 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
CFC-Mathijs schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:13:
[...]

Was dit vanochtend rond 8 uur bij het einde vd A28/splitsing met A27? Zo ja dan heb ik dit volgens mij gezien vanuit m'n auto, en anders was het precies een soortgelijke situatie. Ook een BMW (GS) die als een dwaas een andere motorrijder in ging halen tussen de file door..
Was rond 8.50 ter hoogte van Zeist. Bij mij had ie dan toevallig net een gaatje vrij naast me, maar met de zijkoffers erop zo hard rijden vond ik wat overdreven. Maar alle auto's gingen wel rustig aan de kant voor me d:)b Misschien dat ook komt doordat ik rustig <30km/h reed ipv 50

Edit: flitsmeister gebruik ik ook niet meer als navigatie.. heb de binnenstad van Utrecht nu wel gezien 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 15-11-2018 13:36 ]

• Pagman
@Ardj @darkkingll
Ik heb toch de historie maar eens opgevraagd via Finnik, en daar kom je ook uit op 5 Privé eigenaren en 4 keer een dealer. Maar dan vind ik het wel raar dat er 0 zakelijke eigenaren bij het rdw staat. Mijn auto heeft bijvoorbeeld ook 2 zakelijke eigenaren namelijk de Leasemaatschappij en de dealer en ikzelf privé.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWwHI6w.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ardj schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:16:
[...]

Eeeuh...... Een inruilhandeling, waarbij een motorfiets bij een dealer in de handelsvoorraad terecht komt, wordt niet als zijnde "nieuw eigenaarschap" gezien en telt ook niet bij/op aan het aantal "eigenaren". Niet zakelijk én niet privé ;)

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 18:32
Dus ofwel klopt de tellerstand niet (en is er waarschijnlijk iets mis met die fiets), of er is iets mis met die fiets waardoor iedereen hem direct weer dumpt. ;)

Kan iemand een andere, plausibele reden hier voor verzinnen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
't is 'maar' een diversion, iedereen had er meer van verwacht?

• Ardj
Pagman schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:32:
@Ardj @darkkingll
Ik heb toch de historie maar eens opgevraagd via Finnik, en daar kom je ook uit op 5 Privé eigenaren en 4 keer een dealer. Maar dan vind ik het wel raar dat er 0 zakelijke eigenaren bij het rdw staat. Mijn auto heeft bijvoorbeeld ook 2 zakelijke eigenaren namelijk de Leasemaatschappij en de dealer en ikzelf privé.
[Afbeelding]
Als je kijkt naar de periodes waarin de motor van particulieren is geweest, kan ik me weer meer voorstellen bij de kilometerstand. Hij is bij 2 particulieren alleen eigendom geweest in de wintermaanden :9

@wimmel_1 Owja, dat klinkt logischer. Maar dan nog verklaart het bijvoorbeeld niet het aantal eigenaren van mijn vorige auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Ardj Leasemaatschappijen / Fleetowners willen vanwege veranderende belastingregels wel eens intern schuiven met contracten waarbij de auto óf motorfiets op papier op een andere maatschappij komt te staan. Heb jij als contracthouder van zo'n maatschappij vaak niet eens in de gaten maar het kenteken / de tenaamstelling veranderd daarbij wél en dus veranderd ook dat getalletje op de RDW site.

Leasemaatschappijen met internationale contracten én/of een verhuurdivisie zijn vaak érg creatief met dat soort handelingen. Zolang het voertuig een "BTW" status behoud kunnen ze er mee blijven schuiven om zo wat voordeel te krijgen. Éénmaal "Marge" blijft "Marge" (en heeft 't voertuig vaak ook een particuliere eigenaar).

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 15-11-2018 14:12 ]

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Volgens mij is er redelijk wat informatie gevonden en kan je nu gewoon gaan kijken en naar de historie vragen. Als ze met een antwoord komen dat overeenkomt met wat je gevonden hebt dan weet je genoeg. En andersom natuurlijk ook zo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Wow, wat een rommel aan het begin. 8)7

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
https://m.weeronline.nl/n...ord-nu-al-sneeuw-in-texas

Volgende week kans op sneeuw... Hopelijk niet, geen zin om af te rijden met sneeuw... 8)7

• timmie271
psnepvangers schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:19:
https://m.weeronline.nl/n...ord-nu-al-sneeuw-in-texas

Volgende week kans op sneeuw... Hopelijk niet, geen zin om af te rijden met sneeuw... 8)7
Als er sneeuw ligt heb je kans dat het examen afgeblazen word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:49
Zaterdag proefrijden op een Monster 696 uit 2010 bij Ducati Zaltbommel.
Afbeeldingslocatie: https://www.ducatizaltbommel.nl/resources/uploads/2017/03/18064379_3-1440x1080.jpg
Erg mooi apparaat in mijn ogen. Vooral het kontje met de twee pijpen en italiaanse vlag. Kan ik al die BMW gekkies bij ons in de familie eens leren wat emotie is :+ (F750GS, R1200R, G310R).

Nog Ducatista aanwezig die nog tips/aandachtspunten hebben?
Kom nu van een CB500 af, vind het geluid van de Ducati 2-cil echt helemaal het einde O+ .

Ook gekeken naar een Tuono V4R maar lijkt me wel een erg heftig apparaat..

[ Voor 14% gewijzigd door Mauritio op 15-11-2018 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Mauritio schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:57:
Zaterdag proefrijden op een Monster 696 uit 2010 bij Ducati Zaltbommel.
[Afbeelding]
Erg mooi apparaat in mijn ogen. Vooral het kontje met de twee pijpen en italiaanse vlag

Nog Ducatista aanwezig die nog tips/aandachtspunten hebben?
Kom nu van een CB500 af, vind het geluid van de Ducati 2-cil echt helemaal het einde O+ .

Ook gekeken naar een Tuono V4R maar lijkt me wel een erg heftig apparaat..
Mooie motor hoor! Paar weken terug kunnen rijden op de 796. Sportieve motoren zijn het. Heb geen tips of aandachtspunten. Misschien de versnellingsbak? Die schijnen bij Ducati's soms moeilijk te doen. Dus lekker veel schakelen tijdens je proefrit :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:12
Ik heb de GPz terug in de verkoop gezet :). Binnenkort de carbs er terug onder en nieuwe filters.
De motor is echt geweldig leuk om te rijden maar de uitdaging om er bagage aan te hangen blijkt toch groter dan gedacht, en dat is wel een beetje een breekpunt. Erg jammer, maar ik moet wel met mijn verstand blijven denken en niet met emotie :P.

Er zal wel gewoon op gereden blijven worden, maar zodra er zich iemand meld die er een goed (genoeg) bedrag voor wil geven gaat hij weg en koop ik wat anders. Inruil uiteraard prima, mits het aan de eisen voldoet (1 op 20 of beter, bagagemogelijkheid, geen choppers etc).

Iemand komt hiermee _O- :

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46489698_2237760476442899_8231060151382048768_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=b3f249f4c4ef60f0a8e7a661e251e1da&oe=5C845DB1

Een K75 op LPG! _/-\o_.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2018 18:19 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zag 't net voorbij komen :P Bang om van achter aangereden te worden? Zo'n LPG tank kan wel een stootje hebben :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:22:
Ik zag 't net voorbij komen :P Bang om van achter aangereden te worden? Zo'n LPG tank kan wel een stootje hebben :)
Het past ook niet bij mijn huidige verdienmodel: Goedkoop aanschaffen, noodzakelijk onderhoud doen, oprijden en wegsmijten. Als ik een K75 moet gaan ombouwen ben ik 1) niet snel klaar en 2) gelijk weer 'invested' in een fiets waar ik mee verder moet (vanwege al het voorwerk). Dat is me voor de woon-werk motor teveel moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Btw, @timmie271, die BMW die je inhaalde, had je die kunnen voorlaten? Want ik erger me persoonlijk wel aan slakken in de file die nog trager zijn dan ikzelf, en mij niet laten passeren. En ik ben ook redelijk vlug met de andere, snellere moto's voor te laten gaan als 't even kan. Ieder z'n snelheid denk ik dan, maar dat lukt alleen als je de snellere jongens de ruimte geeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Dryhte schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:22:
Btw, @timmie271, die BMW die je inhaalde, had je die kunnen voorlaten? Want ik erger me persoonlijk wel aan slakken in de file die nog trager zijn dan ikzelf, en mij niet laten passeren. En ik ben ook redelijk vlug met de andere, snellere moto's voor te laten gaan als 't even kan. Ieder z'n snelheid denk ik dan, maar dat lukt alleen als je de snellere jongens de ruimte geeft ;)
Hij zat net achter mij toen dat gat kwam, alle auto's stonden ook zowat bumper tegen bumper..... Dus dat viel gelukkig mee :). Anders was ik inderdaad zelf even het gat ingedoken om hem erlangs te laten. Zat wel bijna 1e rangs met een botsing tussen zijn zijkoffers en een auto 8)7

Maar zal er de volgende keer wel extra rekening houden met wat je zegt :) vooral als het weer wat drukker word met motoren op de weg.

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 15-11-2018 20:34 ]

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:27:
[...]

Het past ook niet bij mijn huidige verdienmodel: Goedkoop aanschaffen, noodzakelijk onderhoud doen, oprijden en wegsmijten. Als ik een K75 moet gaan ombouwen ben ik 1) niet snel klaar en 2) gelijk weer 'invested' in een fiets waar ik mee verder moet (vanwege al het voorwerk). Dat is me voor de woon-werk motor teveel moeite.
Maar wat zou je aan zo'n fiets willen ombouwen :)?

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:40:
[...]

Maar wat zou je aan zo'n fiets willen ombouwen :)?
Iemand in de motorrijder groep op Facebook rijd er eentje op lpg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

timmie271 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:32:
[...]

Hij zat net achter mij toen dat gat kwam, alle auto's stonden ook zowat bumper tegen bumper..... Dus dat viel gelukkig mee :). Anders was ik inderdaad zelf even het gat ingedoken om hem erlangs te laten. Zat wel bijna 1e rangs met een botsing tussen zijn zijkoffers en een auto 8)7

Maar zal er de volgende keer wel extra rekening houden met wat je zegt :) vooral als het weer wat drukker word met motoren op de weg.
Ik laat zelf inderdaad ook altijd snellere motoren voor. Vind ik verder wel best, kunnen zij als een soort sneeuwschuiver fungeren :P

Hoewel er ook vaak klaptosti's tussen zitten die vinden dat je best met 70+ door de file kan knallen, ondertussen luid revvend :F Heb ik alle soorten motoren zien doen trouwens. Van enorme choppers tot dikke toerbuffels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Vrijdag schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:18:
[...]
Hoewel er ook vaak klaptosti's tussen zitten die vinden dat je best met 70+ door de file kan knallen, ondertussen luid revvend :F Heb ik alle soorten motoren zien doen trouwens. Van enorme choppers tot dikke toerbuffels.
Blijft wel vermakelijk om te zien als je er achter zit.
Mensen die denken dat de motor zo breed is als een auto.
Afgelopen zomer nog eentje die continu op de claxon hing als hij dacht dat het niet ging passen. Dan weer uitgebreid zwaaien als iemand ruimte maakte :P

Was al weer aardig frisjes vanmorgen. Had het ijs op de jas zitten. Wanneer wordt het weer zomer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Er stond ijs op mijn koffer vanochtend... Gelukkig kon hij nog wel open zonder het los te hoeven bikken, en viel het onderweg prima mee :+ Wel natuurlijk weer wat klapharken die op een drukke snelweg alsnog hun felle dubbele mistachterlichten aanzetten... Ga weg met die dingen, zeker met een beetje mistig vizier zie ik geen ruk meer met zo'n figuur voor me :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Honda 6-cylinder uit 1981 in origineel krat:

https://www.rideapart.com...honda-cbx-original-crate/

Impressie:

[YouTube: Honda CBX 1000 - Formula 1 Sounding Motorcycle]

Vet ding O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Stond een keer zo'n ding bij de Triumph dealer hier, Wat een machine _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@HTT-Thalan die oude honda 6cylinders zijn prachtig. Vooral de RC166:

250cc 6cylinder <3

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:43
laatste paar dagen nog gewoon met mijn doorwaai zomer handschoenen gereden, vond dat vanochtend toch wel echt koud worden :P

Moet zeggen dat men in de buurt van Den Haag nog gewoon redelijk normaal (lees: niet achterlijker als dat ze normaal al doen) reed ondanks de mist. Vaak genoeg gezien dat iedereen dan super zenuwachtig gaat zitten rijden.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:27:
[...]

Die K's zijn echt zo treurig.
Echt zero gevoel in rijden en alles is zo Duits correct dat alle rijplezier verdwijnt.
Ja ze zijn wel cheap en betrouwbaar, maar alles wat motor rijden leuk maakt ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
aidanl schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:32:
laatste paar dagen nog gewoon met mijn doorwaai zomer handschoenen gereden, vond dat vanochtend toch wel echt koud worden :P

Moet zeggen dat men in de buurt van Den Haag nog gewoon redelijk normaal (lees: niet achterlijker als dat ze normaal al doen) reed ondanks de mist. Vaak genoeg gezien dat iedereen dan super zenuwachtig gaat zitten rijden.
Gisteren idd ook nog met zomerhandschoenen gereden, echter vanmorgen met die mist dacht ik dat het wel handiger zou zijn met winterhandschoenen, zitten ook veeg vlakjes op om weer een beetje zicht te hebben :+
Trouwens ook de wintervoering weer in m'n textielpak geritst, werd toch beetje fris.. 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
Guys, 't is weer @Vrijdag :)

@wimmel_1 too bad :) voor mij deed ie het wel O+

[ Voor 74% gewijzigd door Dryhte op 16-11-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Je PhotoFuckIT plaatje doet 't nie..... :+ :o

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/b4745d660e7d236c15fdc4b14bd37ca2/5C037FDD/t51.2885-15/e35/38096741_267985640471993_2136311471695462400_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.static.flickr.com/3903/15073033575_da4d3acb62_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.streetbikerider.us/Women2/20160704_190406_harley-davidson-sexy-redhead-babe-2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.streetbikerider.us/Women2/20160704_190439_harley-davidson-sexy-redhead-babe-3.JPG

Afbeeldingslocatie: https://www.53deluxe.com/wp-content/uploads/2010/10/45bd542b894bb.jpg

Is dat nu een echte turbine? :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Eeeuh, nee? Da's een "ster" (radiaal) motor. Ideaal om vliegtuigen mee aan te drijven..... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:46:
Eeeuh, nee? Da's een "ster" (radiaal) motor. Ideaal om vliegtuigen mee aan te drijven..... :P
Aha, did not know. Zal nu vast wel rap gaan, die chopper :9

Ohja:

Gewoon, omdat het kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:52:
[...]

Aha, did not know. Zal nu vast wel rap gaan, die chopper :9

Ohja:

[YouTube: NEW Kawasaki Ninja H2 SX SE+ 2019 | Full Specs | Official Studio Video]

Gewoon, omdat het kan!
:9~ :9~ :9~

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Nee, vliegtuigmotor, gewoon zuigers, maar dan in stervorm. Dat zal me een herrie geven :X

Zoiets hebben ze ook al eens in een auto gehangen, uit een Cessna 195. 7-cylinder, 757ci, oftewel 12.4 liter, 300pk.

Afbeeldingslocatie: https://www.engineswapdepot.com/wp-content/uploads/2015/10/Plymouth-Truck-with-a-757-ci-Jacobs-R-755-A2-Radial-Aircraft-Engine-05.jpeg

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 16-11-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@FastFred Porsche was samen met Zündapp in de jaren '30 ook al bezig met zoiets.... Porsche T12 :+

5-Cylinder stermotor(tje) in de voorloper van de VW Kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:41
Zijn er hier ook mensen die aan motogymkhana doen? Zo snel mogelijk een pionnetjesparcours afleggen met krappe bochten en slaloms. Ik ben geïnteresseerd, alleen lijkt dit niet heel actief in Nederland.
Slechts een vereniging met locaties in Lelystad en Etten-Leur. Beide nogal ver bij omgeving Amsterdam vandaan.

Groeten,

Vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

ybysaia schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:15:
Zijn er hier ook mensen die aan moto gymkhana doen? Zo snel mogelijk een pionnetjesparcour afleggen met krappe bochten en slaloms. Ik ben geïnteresseerd, alleen lijkt dit niet heel actief in Nederland.
Slechts een vereniging met locaties in Lelystad en Etten-Leur. Beide nogal ver bij omgeving Amsterdam vandaan.

Groeten,

Vince
@Romke doet dit volgens mij ook.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 06:49:
[...]

Iemand in de motorrijder groep op Facebook rijd er eentje op lpg...
Dat zag ik inderdaad, maar stel dat je zo'n ding kunt kopen, wat zou je er dan nog meer aan willen verbouwen?

[ Voor 44% gewijzigd door Destruction op 16-11-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 18:32
ybysaia schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:15:
Zijn er hier ook mensen die aan moto gymkhana doen? Zo snel mogelijk een pionnetjesparcour afleggen met krappe bochten en slaloms. Ik ben geïnteresseerd, alleen lijkt dit niet heel actief in Nederland.

Groeten,

Vince
In Elsloo en volgens mij ook in Heerlen wordt dit ook gedaan. Helpt dat? :+
Wel gaaf, wil ik ook nog wel eens doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Klopt. We doen doet met de vereniging op onze zgn. Practice&Play dagen en tijdens wedstrijden in Etten-Leur en Lelystad.

Er is ook een groep die regelmatig traint bij Haarlem in de buurt en er is recentelijk een nieuwe trainingslocatie in Amsterdam ontdekt.

Ik zelf zit in omgeving Heerenveen maar rij wel naar alle events. Zijn er toch 20 per jaar.

Het niveau ligt hoog in NL. Nr 1 t/m 5 op het EK en in de remote competitions komen we vaak wel in de buurt van de Japanners.

Remote competitions zijn kleine, erg technische parcours die je opzet binnen 20m bij 20m en waarvan je dan timing en video bijhoudt en die instuurt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:43:
[...]

@Romke doet dit volgens mij ook.

[...]

Dat zag ik inderdaad, maar stel dat je zo'n ding kunt kopen, wat zou je er dan nog meer aan willen verbouwen?
Verder niks, gewoon lpg erop en handvat verwarming. Wat moet je verder met een k75 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Romke schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:02:
Klopt. We doen doet met de vereniging op onze zgn. Practice&Play dagen en tijdens wedstrijden in Etten-Leur en Lelystad.

Er is ook een groep die regelmatig traint bij Haarlem in de buurt en er is recentelijk een nieuwe trainingslocatie in Amsterdam ontdekt.

Ik zelf zit in omgeving Heerenveen maar rij wel naar alle events. Zijn er toch 20 per jaar.

Het niveau ligt hoog in NL. Nr 1 t/m 5 op het EK en in de remote competitions komen we vaak wel in de buurt van de Japanners.

Remote competitions zijn kleine, erg technische parcours die je opzet binnen 20m bij 20m en waarvan je dan timing en video bijhoudt en die instuurt.
Da's ook weer lang geleden dat we jou hier gezien hebben (én überhaupt ge-zien hebben :D ).

Maareh: Je hebt vást wel ergens een leuk filmpje op JijBuis (I.E.) staan waarin het een en ander zichtbaar is én wat hier gedeeld mag worden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Heb ik. Wat kennis van rijtechniek en video’s betreft zijn we bij MGNL van de ‘sharing is caring’

Mijn eigen geknoei op mijn Suzuki V-Strom 650:

Mijn geknoei op mijn Suzuki Bandit 600 tijdens de laatste wedstrijd van de NL competitie:

Youtube kanalen waar beide video’s op staan, van de Moto Gymkhana NL vereniging en van mijn trainingsmaatjes (stapelboxer) zijn openbaar. En Richard’s Moto Gymkhana Adventures is ook leuk. Dat is van Richard van Schouwenburg. Huidig Nederlands en Europees kampioen.

[ Voor 7% gewijzigd door Romke op 17-11-2018 15:25 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Net de winterwielen onder de Dacia gezet. Zelfde bouten voor gebruikt als waarmee de alu velgen vast zaten, en ook op dezelfde voorgeschreven 110nm vastgezet. Ziet er wel gek uit, die bouten (conisch naar de schroefdraad toe). Er bestaan geen aparte, speciale staal/alu wielbouten toch? Daarna paar kilometer gereden en nog eens aangetrokken.

Oh, en die kutgarage had gezegd dat ik ze met sensoren moest kopen, dat was dik honderd euro extra.
Nu blijkt dat de auto er helemaal niet over piept, dus blijkbaar gaat het wel via het ABS systeem. Dag extra knaken }:| dat krijgen ze nog wel te horen van me.

Volgens 'het internet' gebruiken veel merken dezelfde set bouten op staal én alu, en als ik op b.v. een auto-onderdelensite op kenteken naar wielbouten zoek krijg ik alleen de conische te zien (die ik nu heb).

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-11-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@HTT-Thalan Mij is altijd verteld dat je stalen velgen normaliter met ronde bouten vastzet. Aluminium velgen hebben conische bouten nodig. Ik zou 'het internet' niet vertrouwen als je het niet weet en langs de Profile Tyrecenter oid rijden. Kwikfit kun je overslaan, die pakken de eerste de beste bout die ze tegenkomen (ik heb weinig vertrouwen in ze :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:36:
@HTT-Thalan Mij is altijd verteld dat je stalen velgen normaliter met ronde bouten vastzet. Aluminium velgen hebben conische bouten nodig. Ik zou 'het internet' niet vertrouwen als je het niet weet en langs de profile oid rijden. Kwikfit kun je overslaan, die pakken de eerste de beste bout die ze tegenkomen (ik heb weinig vertrouwen in ze :P )
Mijn kwikfit wielen zijn ook nog nooit losgekomen, dus als het daar goed gaat...

Ik zal wel eens even bij de garage informeren maandag, die moet ik toch nog van commentaar voorzien.
Pagina: 1 ... 99 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.