Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.117 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 11 november 2018 @ 07:08:
Ik had verschrikkelijke stukken verwacht tijdens die knock out, pallets, stenen, over water heen etc. Het lijkt vooral een zand parcours te zijn. Toch schrijven ze dat het een moeilijk parcours moest zijn. Waar zit hem dat dan in?

[...]

Je zal verbaasd zijn hoe weinig je in je spiegels ziet van die alarmlichten. Bewaar die liever voor als er echt wat aan de hand is: het mag niet en heeft geen zin. Je bent beter af met een luide uitlaat en een hele helm. De kleur van de motor valt vaak niet op langs de voorkant maar met die helm willen velen de gok niet nemen dat het een agent blijkt te zijn.
Jij kent mijn knipperlichten niet. Die zijn fel. ;)
Ik houd me aan zo veel mogelijk regels. Dat het niet mag interesseert me in dit geval niet omdat het mijn veiligheid ten goede komt. Het risico op die boete neem ik voor lief.

Ik heb trouwens altijd een hele helm op. Zelfs een gele!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had verschrikkelijke stukken verwacht tijdens die knock out, pallets, stenen, over water heen etc. Het lijkt vooral een zand parcours te zijn. Toch schrijven ze dat het een moeilijk parcours moest zijn. Waar zit hem dat dan in?

[...]

Je zal verbaasd zijn hoe weinig je in je spiegels ziet van die alarmlichten. Bewaar die liever voor als er echt wat aan de hand is: het mag niet en heeft geen zin. Je bent beter af met een luide uitlaat en een hele helm. De kleur van de motor valt vaak niet op langs de voorkant maar met die helm willen velen de gok niet nemen dat het een agent blijkt te zijn.
Veranderingen neem je waar, uit verschillende testen is al naar voren genomen dat dat en wisselen qua positie wél werkt. Geluid wat achter je zit hoor je niet. En verlichting met dezelfde kleur als natuurlijke dingen zoals de zon vallen ook weg. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Joopieboy schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:15:
[...]

Veranderingen neem je waar, uit verschillende testen is al naar voren genomen dat dat en wisselen qua positie wél werkt. Geluid wat achter je zit hoor je niet. En verlichting met dezelfde kleur als natuurlijke dingen zoals de zon vallen ook weg. :)
Nou, ervaringen van anderen vertellen mij dat je die kawa al van een kilometer hoort aankomen. Als ik daarop filter gaan ze veel eerder (en vaker) aan de kant dan op de alp.

Ze zitten allemaal te appen natuurlijk dus lichtjes hebben dan geen zin :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat laatste is sowieso waar, niemand kijkt meer in de spiegels of dode hoek. Ze schrikken en dan krijg je de schuld dat je 'zo hard aankomt'...

En als je uitlaat zo luid is, dan zou ik eens gaan denken, mensen vinden dat echt niet fijn. Zeker je buren niet. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 11-11-2018 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:22:
[...]
Ze zitten allemaal te appen natuurlijk dus lichtjes hebben dan geen zin :P.
Die gele helm en dat fluo hesje helaas dus ook niet... Blijft over defensief rijden en opletten voor drie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind 'm best gaaf eigenlijk :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:31:
Dat laatste is sowieso waar, niemand kijkt meer in de spiegels of dode hoek. Ze schrikken en dan krijg je de schuld dat je 'zo hard aankomt'...

En als je uitlaat zo luid is, dan zou ik eens gaan denken, mensen vinden dat echt niet fijn. Zeker je buren niet. :)
Dat denk ik ook. Het gebeurt vooral bij bepaalde toerentallen, de uitlaat gaat dan resoneren. Blijf ik op 4k hangen is hij best wel stil, dus daarmee rijd ik door de wijk. Blijf ik op 6-7k hangen krijg je die resonantie die je van mijlenver hoort, dus daarmee rijd ik door de file :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:07:
[...]

Dat denk ik ook. Het gebeurt vooral bij bepaalde toerentallen, de uitlaat gaat dan resoneren. Blijf ik op 4k hangen is hij best wel stil, dus daarmee rijd ik door de wijk. Blijf ik op 6-7k hangen krijg je die resonantie die je van mijlenver hoort, dus daarmee rijd ik door de file :P.
Beetje wat @wimmel_1 heeft met zijn MT-10, rond de 5krpm zit er een behoorlijke resonantie in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Shivs schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:33:
Bedankt voor de tips! Ik hoop dat het gaat lukken zondag, zo niet dan laat ik wat weten @gwystyl :-).
Nou dat op zondag is niet gelukt, de verkoper heeft afgezegd omdat een eerdere bezichtiging toch de motor wilde kopen. Ik ga verder zoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vandaag even bij Axel geweest, sowieso voor de 11-11 zondag. Gewoon gezellig en leuke kortingen.
Mooie overbroek en winter handschoenen gescoord.

Uiteraard ook even over de Viffer gehad en zoals ik al verwacht en bang voor was was het antwoord, daar wil je niks meer aan doen. Hij was blij dat ik gewoon liep want toen hij de motor zag had hij erger verwacht. Vork krom, alle kappen plus wat schade aan frame en olie unit.
Mocht het tot verhalen van mijn kant komen wil hij de prijs van de motor zoveel mogelijk opdrijven zodat ik een knappe nieuwe kan kopen. Daarnaast mogelijk nog wat onderdelen zoals de hagelnieuwe kettingset en Remus demper zelf los verkopen.

Eerst maar even verzekering afwachten hoe het met verhalen zit en of/wat ik terug ga krijgen.

Wel even een proefritten gemaakt op een CB 750 Seven Fifty, dat was hem toch niet helemaal. Pakte me niet beetje te saai ondanks dat hij wel lekker reed.

Te druk om nog 2-3 motoren proef te rijden, maar er stonden nog wel wat gegadigden waaronder een bandit 1200 uit 2005.
Mocht er genoeg overblijven dan is dat een heel erg mogelijke keuze, maar dat wordt nog even afwachten.

Dus toch echt bye bye Viffer ;w ;w

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yozgoesdigital schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:29:
Ik zie vaak mensen erg enthousiast over de boxer motoren, wat zijn de typische rij-kenmerken van dit blok?
(zelf nog niet zo veel verschillende motoren gereden, enige referentie is Diversion 600)
Ik rij met een oliegekoelde 1200, fantastisch blok qua rij-eigenschappen. Altijd voldoende koppel voorhanden, meer dan pittig genoeg om ook vlot te kunnen en de sountrack van de R Nine T is werkelijk geweldig. Onderin ploft die vrolijk rond, mooi diep geluid, eenmaal op toeren klinkt 'ie tussen de 3500 en 6000rpm het lekkerste. Van het gas of nog wat geplof uit de uitlaat.

Je mist het topend vermogen en de gil van een 1000cc 4 pitter, maar voor op de weg is het een heerlijk compromis. Daarbij loopt het relatief zuinig, de 1:19-20 haal ik praktisch altijd wel (weinig snelweg met 130+), ookal rij ik over de binnenweg soms goed door. Door de bakken aan koppel hoef je alleen niet altijd zo hoog de toeren in :)

Die nieuwe S1000RR is wel een prachtig mooi ding zeg, één van de weinige supersports die me kan bekoren qua uiterlijk. Strakke lijnen, eindelijk van die scheve smoel af en vooral niet te rommelig. Zou er bijna hebberig van worden, maar voor op de weg is het niks voor me. Desondanks, keer proefrit doen :P
Rubman schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:06:
Wel even een proefritten gemaakt op een CB 750 Seven Fifty, dat was hem toch niet helemaal. Pakte me niet beetje te saai ondanks dat hij wel lekker reed.
Ik weet niet wat voor prijsklasse je in gedachten hebt, anders is de Kawa Z900RS leuk als je die CB cool vindt. Nieuwe motor, dus weinig gezeik Kawa kennende, moet alleen imho wel een nieuwe mapping in om het hakerige gas vanaf idle te fixen en ben geen fan van de bekabelde koppeling -> conversie?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:25:
[...]

Ik weet niet wat voor prijsklasse je in gedachten hebt, anders is de Kawa Z900RS leuk als je die CB cool vindt. Nieuwe motor, dus weinig gezeik Kawa kennende, moet alleen imho wel een nieuwe mapping in om het hakerige gas vanaf idle te fixen en ben geen fan van de bekabelde koppeling -> conversie?
Ja leuke motor, maar ff buiten mijn prijsklasse.
Beetje afhankelijk wat ik terug krijg zit ik tussen de 2000-3500 te kijken waar 3500 wel echt een motor moet zijn waar ik 4-5 jaar mee verder kan en ik genoeg moet terug krijgen van de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:25:
[...]

en ben geen fan van de bekabelde koppeling -> conversie?
Wat is er mis met een bekabelde koppeling? Op de RT heb ik hydraliek, op de RR een kabel en op beide motoren voelt de koppeling goed en accuraat aan. Sterker nog, op de RR voelt hij lichter dan op de RT - maar die laatstgenoemde heeft ook een 'auto' koppeling en is dus niet echt te vergelijken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
noes schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:26:
[...]

Wat is er mis met een bekabelde koppeling? Op de RT heb ik hydraliek, op de RR een kabel en op beide motoren voelt de koppeling goed en accuraat aan. Sterker nog, op de RR voelt hij lichter dan op de RT - maar die laatstgenoemde heeft ook een 'auto' koppeling en is dus niet echt te vergelijken.
Laatst een filmpje van gezien over de voordelen en nadelen. Daar kwam de hydraulische toch wel als winnaar uit. Een hydraulische hoef je bijvoorbeeld nooit te stellen. Of het zwaar of licht is hangt sowieso meer af van wat er na de kabel of vloeistof komt dan of het een kabel is of niet.

Mijn hydraulische werkt ook nog eens met mineralen vloeistof waarbij vervangen eigenlijk nooit nodig is. Dan heb je ook gelijk de voordelen van een hydraulische en niet de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:26:
[...]

Hydraulische koppeling vind ik directer en meer linear/consistent aanvoelen dan een bekabelde koppeling, zit wat meer gevoel in wmb :) Bijkomend voordeel; je hoeft niet meer te stellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De spanningsregelaar die ik gisteren heb vervangen doet het goed. Tijdens het ritje van vandaag geen hoge voltages gezien.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Tot je hydraulische koppeling kapot gaat dan heb je meteen het nadeel. Niks mis met een kabeltje welke goedkoper is en makkelijk te onderhouden is

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

Streepje schreef op maandag 12 november 2018 @ 05:32:
Tot je hydraulische koppeling kapot gaat dan heb je meteen het nadeel. Niks mis met een kabeltje welke goedkoper is en makkelijk te onderhouden is
Geen KTM kopen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 15:03
Denk iedereen voor uitleg, ik ga zeker eens kijken of ik komend seizoen eens een boxer kan uitproberen. De eigenschappen klinken wel erg interessant om lekker rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Dan heb jij nog nooit in echt mul zand gereden, als iets zwaar is, is dat het wel. Normaal crossen we op een zondag een uur of 4 achter elkaar zonder weinig pauze wat ik goed vol houd. Tijdje terug een enduro rit meegereden waar alleen maar mul zand was (beetje vergelijkbaar met de tankbanen) ik ben nog nooit zo snel uitgeput geraakt! Je zag bij de Red Bull knock out de pro's het richting het einde ook echt wel zwaar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Thoit schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:40:
[...]

Dan heb jij nog nooit in echt mul zand gereden, als iets zwaar is, is dat het wel. Normaal crossen we op een zondag een uur of 4 achter elkaar zonder weinig pauze wat ik goed vol houd. Tijdje terug een enduro rit meegereden waar alleen maar mul zand was (beetje vergelijkbaar met de tankbanen) ik ben nog nooit zo snel uitgeput geraakt! Je zag bij de Red Bull knock out de pro's het richting het einde ook echt wel zwaar hebben.
Die xloop zat anders 200+ man volgens mij vast tussen de stronken etc.
Ben er tot nu toe nog elk jaar geweest en deze editie leek het iets rustiger waardoor het als toeschouwer wat leuker te volgen was.
Heb veel respect voor die lui hoor! is echt niet even rondjes rijden, maar een uitputtings race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:32:
[...]

Die gele helm en dat fluo hesje helaas dus ook niet... Blijft over defensief rijden en opletten voor drie.
Vergeet niet af en toe en deuk in een autodeur te trappen. Dat zal ze leren! >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:49:
[...]

Vergeet niet af en toe en deuk in een autodeur te trappen. Dat zal ze leren! >:)
Raam inslaan en telefoon uit hun handen grissen en kapotgooien 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:51:
[...]

Raam inslaan en telefoon uit hun handen grissen en kapotgooien 8)
Soms kost het moeite om niet al rijdend een autoruit in de slaan. Sommige mensen... Waarom zitten ze toch altijd de bellen of appen op de snelweg? Er zouden meer motoragenten moeten rijden wat dat betreft, want als motorrijder zie je er nogal wat bellen/met hun telefoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
Vanochtend mijn nieuwe Restyle texiele motorpak getest op de waterdichtheid en het bleek nog te kloppen ook. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Willem30 Tot hoeveel meter is 'ie waterdicht? 50m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:53:
[...] want als motorrijder zie je er nogal wat bellen/met hun telefoon spelen.
Ik niet. Ik heb daar geen tijd voor als ik met de motor rijd. Zelfs tussen de file door (zeker tussen de file door) waar het een heel stuk trager gaat ben ik enkel en alleen bezig met de auto's rond me, en niet met wat zich daarin afspeelt.

Ik hoor dit soort commentaren vaker, misschien ligt 't aan mij en ben ik slecht in multitasken of traag, of heb ik de chance dat ik zelden of nooit echt stilsta in de file door een klojo die Facebook zit te checken op de motorrijstrook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:54:
@Willem30 Tot hoeveel meter is 'ie waterdicht? 50m?
Ik moest lachen _O-

Het was in ieder geval een uurtje in redelijke regenbui. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:01:
[...]

Ik niet. Ik heb daar geen tijd voor als ik met de motor rijd. Zelfs tussen de file door (zeker tussen de file door) waar het een heel stuk trager gaat ben ik enkel en alleen bezig met de auto's rond me, en niet met wat zich daarin afspeelt.

Ik hoor dit soort commentaren vaker, misschien ligt 't aan mij en ben ik slecht in multitasken of traag, of heb ik de chance dat ik zelden of nooit echt stilsta in de file door een klojo die Facebook zit te checken op de motorrijstrook :+
Ik zoek vaak liever oogcontact met de bestuurder dan met het dode stuk staal.
Bij Rotondes etc vind ik het wel fijn om te zien of ze mijn kant opkijken.

De auto doet het rijden immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Het hangt van de situatie af. Sommige mensen kijken maar wat. Andere mensen kijken wel in je richting, maar zien niet.
Als iemand duidelijk bezig is met de kinderen op de achterbank dan ben je al extra voorzichtig, maar met simpelweg oogcontact ben je er niet.
Bij een rotonde kijk ik meer naar de stand van het voorwiel dan naar de bestuurder.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een weer vanmorgen op de motor :-(

Ben wel heel erg blij met de Pilot Roads 5 hoewel ik de band maar een heel raar profiel vind hebben (soort kruising tussen een slick en een normale band) :S

Afbeeldingslocatie: https://www.southbayriders.com/forums/attachments/525402/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dat komt doordat je in de regen toch al niet zo op de limiet rijdt. Dan heb je daar niet zo veel profiel nodig. De Pilot Road 4 had juist op dat stuk dat die ging cuppen. Vandaar ook die extra afrondingen van die grote profielgroeven.

Maar als ik het goed zie heeft de voorband ook minder "sipes" gekregen. Dat vind ik wel raar. Misschien ook om minder beweging in het rubber te krijgen en dus ook minder cuppen.

Zodra ze in prijs zijn gezakt komen ze er bij mij ook onder. :) Anders ga ik eerst wel weer terug naar de Pilot Road 4. (de Metzeler Roadtec 01 is ook een prima band gebleken, maar te duur in de maten die ik nodig heb)

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-11-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik heb de Road 5 er nu ook een paar maanden onder hangen, bevallen prima in de regen. Die slick-zijkant vind ik juist slim bedacht, zulke hellingshoeken maak je op de openbare weg toch niet in de regen, waardoor profiel op die plek helemaal geen meerwaarde heeft.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:37
@Rubman het is gelukt dus je hoeft niet meer in het rond te vragen naar de boutjes :)

Iemand die droog is overgekomen vandaag op de motor? :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
timmie271 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:44:[...]Iemand die droog is overgekomen vandaag op de motor? :+
Ik heb 'm lekker laten staan ;) weinig filegevoelig traject vandaag, dus max 10' tijdverlies met de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@timmie271 jup, voor deze hoeveelheid regen is mijn pak prima waterdicht, en ik had zowaar eens mijn winter/regen-handschoenen uit de koffer gehaald ipv in het zomerspul te blijven rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Dryhte schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:57:
[...]

Ik heb 'm lekker laten staan ;) weinig filegevoelig traject vandaag, dus max 10' tijdverlies met de wagen.
Bij mij leek ineens iedereen de trein te nemen... Het pastte niet eens meer :+
Chakotay schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:04:
@timmie271 jup, voor deze hoeveelheid regen is mijn pak prima waterdicht, en ik had zowaar eens mijn winter/regen-handschoenen uit de koffer gehaald ipv in het zomerspul te blijven rijden :+
Winter/regenkleding is hier nog onderweg, maar de winterhandschoenen had ik donderdag wel even opgehaald bij m'n rijschool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Het was ook wel lekker rustig in de file, maar 1 andere motor voorbij gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik moest naar Utrecht, dus maar mooi met het bedrijfskoekblik gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Streepje schreef op maandag 12 november 2018 @ 05:32:
Tot die weer knapt ;) één keer gehad met de S1000RR. Erg irritant, want je kan niet meer wegrijden van stilstand. Rijden is geen probleem (quickshifter omhoog, met gevoel terug omlaag), maar het eerste stoplicht vanaf de snelweg stond op rood. Sta je daar.

Anyway, ik stoor me totaal niet aan het gebruik van een kabel en zou het zonde van mn geld vinden om het om te bouwen naar hydrauliek. Kabel bij de S1000RR zit in een kunststof mantel en hoeft dus ook niet gesmeerd te worden. Stellen ook nog niet nodig gehad (misschien dat de dealer dat wel doet bij mn beurtjes).
timmie271 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:44:
[..]

Ja, viel gelukkig alles mee (traject Den Haag -> Hoofddorp). Terugweg merken we wel weer.

edit: met de auto was geen optie, er stond toen ik wegreed al 35mins vertraging. Zo ongeveer één lange file dus 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 12-11-2018 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@noes zo ben ik wel eens het afstel-wieltje van de hendel van een kabel-koppeling verloren... Leuk, dan kan de hendel vrij bewegen maar trekt hij de kabel niet meer in :+ Dat was op de linkerbaan van de A28 vlak voor het 'einde' in Utrecht, daarop was ik dus maar meteen naar de vluchtstrook te gaan om te voorkomen dat ik 3km verderop op een druk kruispunt stilval en niet meer weg kom. Uiteindelijk had de ANWB me meegenomen de snelweg af, om vervolgens ergens op een parkeerplaats een dikke bout op de plek van dat stelwieltje te zetten. Kon ik in ieder geval weer verderrijden totdat ik een nieuwe had gevonden :)

Zo kan je echter met beide systemen wel problemen hebben, ik ben ook wel eens de druk in de slavecylinder van een hydraulische koppeling kwijtgeraakt... Dan doet je koppeling net zo weinig als een kapotte kabel :P Daarbij heb ik de motor echter wel thuisgekregen, aangezien de koppeling steeds nog net aan 1 seconde ingetrokken bleef. Precies genoeg om te starten en direct weg te rijden met een beetje oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

timmie271 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:44:
@Rubman het is gelukt dus je hoeft niet meer in het rond te vragen naar de boutjes :)

Dan houd ik op met zoeken O-)

Wat zijn de ervaringen met een Bandit en dan specifiek deze uitvoering.

Zijn het een beetje betrouwbare motoren? en hoe is de rijstijl?

Wil er sowieso nog een proefrit op maken, maar beetje vooronderzoek kan nooit kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Rubman schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:13:
[...]Wat zijn de ervaringen met een Bandit en dan specifiek deze uitvoering.

Zijn het een beetje betrouwbare motoren? en hoe is de rijstijl?

Wil er sowieso nog een proefrit op maken, maar beetje vooronderzoek kan nooit kwaad natuurlijk.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft ie alleen zondagsritjes gereden met die km stand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:16:
Dat komt doordat je in de regen toch al niet zo op de limiet rijdt. Dan heb je daar niet zo veel profiel nodig. De Pilot Road 4 had juist op dat stuk dat die ging cuppen. Vandaar ook die extra afrondingen van die grote profielgroeven.

Maar als ik het goed zie heeft de voorband ook minder "sipes" gekregen. Dat vind ik wel raar. Misschien ook om minder beweging in het rubber te krijgen en dus ook minder cuppen.

Zodra ze in prijs zijn gezakt komen ze er bij mij ook onder. :) Anders ga ik eerst wel weer terug naar de Pilot Road 4. (de Metzeler Roadtec 01 is ook een prima band gebleken, maar te duur in de maten die ik nodig heb)
Al die flapjes vind ik echt verschrikkelijk onder de r1200r lc met de pilot road 4. Beetje stevig op het gas en het glijdt al omdat eerst die flapjes omklappen of zo en daarna de rest van de band geen grip meer krijgt. Afschuwelijk band onder de boxer....... :X
Dus blij te zien dat de pr5 het niet zo erg meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

timmie271 schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:20:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft ie alleen zondagsritjes gereden met die km stand :+
He dat is niet mijn probleem, lagere KM stand is beter voor mij.

Ik kwam er alleen hardhandig achter bij een testrit op een CB 750 dat ik redelijk verwendpest ben op de VFR qua rijstijl/gedrag. Die CB 750 was mij toch een partij saai.
Ik zoek daarom een motor die qua de leuk rijden vergelijkbaar is met de Viffer, met als extra dat hij een iets betere houding heeft om iemand achterop te hebben zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:09:
Het hangt van de situatie af. Sommige mensen kijken maar wat. Andere mensen kijken wel in je richting, maar zien niet.
Als iemand duidelijk bezig is met de kinderen op de achterbank dan ben je al extra voorzichtig, maar met simpelweg oogcontact ben je er niet.
Bij een rotonde kijk ik meer naar de stand van het voorwiel dan naar de bestuurder.
Klopt, was wat kort door de bocht.
Toch vind ik het wel fijn om de persoon ook te zien, of hij bezig is met rijden of met iets anders inderdaad.

Maar ook bijvoorbeeld op een snelweg wil ik in de spiegel de bestuurder kunnen zien omdat ik dan zeker weet dat hij mij ook KAN zien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
kneusteun schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:36:
[...]

Klopt, was wat kort door de bocht.
Toch vind ik het wel fijn om de persoon ook te zien, of hij bezig is met rijden of met iets anders inderdaad.

Maar ook bijvoorbeeld op een snelweg wil ik in de spiegel de bestuurder kunnen zien omdat ik dan zeker weet dat hij mij ook KAN zien ;)
Het punt dat ik probeerde over te brengen is, dat het toch onmogelijk is om mensen in spiegels te zoeken terwijl je 50-ish tussen de file door rijdt? Ik snap dat je dat graag wil, maar het lijkt me onmogelijk (heb het geprobeerd nadat ik op fora gelezen had dat mensen hiernaar kijken), en daarom concentreer ik me op het kijken naar de richting van voorbanden en niet op de bestuurders van auto's. Natuurlijk gaat dit vooral op voor filteren, en minder voor personen die zijstraten uitrijden en al dan niet voorrang (moeten) verlenen, daar kan ik me iets voorstellen bij oogcontact, maar des te minder bij appen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:41
Dryhte schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:46:
[...]

Het punt dat ik probeerde over te brengen is, dat het toch onmogelijk is om mensen in spiegels te zoeken terwijl je 50-ish tussen de file door rijdt? Ik snap dat je dat graag wil, maar het lijkt me onmogelijk (heb het geprobeerd nadat ik op fora gelezen had dat mensen hiernaar kijken), en daarom concentreer ik me op het kijken naar de richting van voorbanden en niet op de bestuurders van auto's. Natuurlijk gaat dit vooral op voor filteren, en minder voor personen die zijstraten uitrijden en al dan niet voorrang (moeten) verlenen, daar kan ik me iets voorstellen bij oogcontact, maar des te minder bij appen ;)
Dat lukt prima als het overige verkeer 35/40 km/u rijdt. Als het dat niet rijdt, rij je te hard :P

Blijf me er keer op keer weer over verbazen met welk snelheidsverschil sommige motorrijders tussen de file door geracet komen. ZEKER nu met de regen zie je als automobilist echt heel weinig in je met regendruppels bezaaide spiegels. Nog los van de veelvoorkomende situaties waarin auto's versprongen staan en je dus sowieso niets ziet. Of in een naar buiten draaiende bocht staat voor je spiegel. In mijn ogen houden automobilisten echt heel veel rekening met motorrijders, want puur naar de motorrijders gekeken hadden er qua gedrag jaarlijks veel meer ongelukken moeten gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

noes schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:26:
[...]

Tot die weer knapt ;) één keer gehad met de S1000RR. Erg irritant, want je kan niet meer wegrijden van stilstand. Rijden is geen probleem (quickshifter omhoog, met gevoel terug omlaag), maar het eerste stoplicht vanaf de snelweg stond op rood. Sta je daar.

Anyway, ik stoor me totaal niet aan het gebruik van een kabel en zou het zonde van mn geld vinden om het om te bouwen naar hydrauliek. Kabel bij de S1000RR zit in een kunststof mantel en hoeft dus ook niet gesmeerd te worden. Stellen ook nog niet nodig gehad (misschien dat de dealer dat wel doet bij mn beurtjes).
Heb nog maar 1x gehad dat mijn koppelings kabel knapte(gelukkig op het werk dus kon ik zelf even een tonnetje beunen) en een nieuwe koste mij 18€.

Het kan natuurlijk heel vervelend zijn maar ben het er mee eens dat een kabeltje niet storend is

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
lolgast schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:53:
[...]

Dat lukt prima als het overige verkeer 35/40 km/u rijdt. Als het dat niet rijdt, rij je te hard :P

Blijf me er keer op keer weer over verbazen met welk snelheidsverschil sommige motorrijders tussen de file door geracet komen. ZEKER nu met de regen zie je als automobilist echt heel weinig in je met regendruppels bezaaide spiegels. Nog los van de veelvoorkomende situaties waarin auto's versprongen staan en je dus sowieso niets ziet. Of in een naar buiten draaiende bocht staat voor je spiegel. In mijn ogen houden automobilisten echt heel veel rekening met motorrijders, want puur naar de motorrijders gekeken hadden er qua gedrag jaarlijks veel meer ongelukken moeten gebeuren
Sjah mij niet dus. In .be is het toegelaten verschil wel 20km/h, maar daar houd ik me redelijk aan; en dat geeft mij niet voldoende tijd om oogcontact te zoeken via een spiegeltje ;) als jij daar wel in slaagt dan erken ik mijn meerdere in jou _/-\o_ Maar ik houd het dus op voorwielen checken. Ook heb ik ooit geleerd om ver vooruit te kijken, en ook dat kan ik niet rijmen met auto's binnenkijken & spiegeltjes checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Tot nu toe altijd een werkende koppelingskabel gehad, maar wel heb ik één keer gehad dat de choke-kabel knapte. Dat was toch lastig als je de choke echt nodig had. Gelukkig kon ik de choke-schuif ook handmatig (dus op het blok) open zetten.
Uiteindelijk een uurtje prutsen en een kabeltje van €15 (om en nabij, weet het exacte bedrag niet meer) en toen deed ie het weer.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Thoit schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:40:
[YouTube: Deep sand]

Ik heb mijn fair share met mul zand wel gezien, en weet inderdaad erg goed hoe fucking erg dat is. Maar ik redeneerde:

- ik ben relatief onervaren
- ik heb een loeizware motor
- ik heb geen noemenswaardige spierbundels of conditie
- het zand zag er goed uit (beetje regen erover heen, weinig stuifzand)

Ik nam een beetje onderbewust aan dat van die (af)getrainde gasten met een lekker lichtje enduro en jaren ervaring daar stukken minder moeite mee zouden moeten hebben, maar daar zat ik dan overduidelijk naast :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb mijn fair share met mul zand wel gezien, en weet inderdaad erg goed hoe fucking erg dat is. Maar ik redeneerde:

Ik nam een beetje onderbewust aan dat van die (af)getrainde gasten met een lekker lichtje enduro en jaren ervaring daar stukken minder moeite mee zouden moeten hebben, maar daar zat ik dan overduidelijk naast :P.
Dat is geen mul zand vergeleken met de RKO ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
HTT-Thalan schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:21:
[...]

De ondergrond van jouw filmpje is dus een peuleschil tov de Red Bull Knockout. Ik kon mij ook niet voorstellen dat het zo zwaar kon zijn :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

RBKO is wel different koek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
Chakotay schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:31:
Ik heb de Road 5 er nu ook een paar maanden onder hangen, bevallen prima in de regen. Die slick-zijkant vind ik juist slim bedacht, zulke hellingshoeken maak je op de openbare weg toch niet in de regen, waardoor profiel op die plek helemaal geen meerwaarde heeft.
Same here. Heb ze al een kleine 5 maanden op zitten dus ook in de zomer mee gereden. Dingen rijden echt heerlijk. Ben er zelfs mee offroad gegaan (echt offroad dus niet erg een zanderig paadje haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
G*dvertering :X. Ik had het tot nu toe alleen van een afstandje gezien en toen leek het nog wel mee te vallen, maar dit is echt bloody murder, zelfs met een fiets van 100 kilo en volbloed noppen is het vechten om overeind te blijven voor die gasten.

Aan de andere kant, met zo'n fiets en zulke noppen zouden mijn ritjes ineens een stuk makkelijker worden _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:54:
[...]

G*dvertering :X. Ik had het tot nu toe alleen van een afstandje gezien en toen leek het nog wel mee te vallen, maar dit is echt bloody murder, zelfs met een fiets van 100 kilo en volbloed noppen is het vechten om overeind te blijven voor die gasten.

Aan de andere kant, met zo'n fiets en zulke noppen zouden mijn ritjes ineens een stuk makkelijker worden _O-.
Het lijkt wel alsof een heel groot deel van het parcours het zand zó mul is dat ze bij wijze van spreken tot aan de assen in het zand staan. Je ziet er ook heel veel die gewoon ineens een totaal andere richting op gaan omdat ze in een ander spoor terecht komen :X

Ik zou het nog geen tien meter volhouden denk ik. Maar als je het kan is het denk ik wel super gaaf om meegemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:01:
[...]

Kijk jij nooit naar waar de bestuurder naar toe kijkt dan? Ik doe dat automagisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Vrijdag schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:10:
[...]

Het lijkt wel alsof een heel groot deel van het parcours het zand zó mul is dat ze bij wijze van spreken tot aan de assen in het zand staan. Je zier er ook heel veel die gewoon ineens een totaal andere richting op gaan omdat ze in een ander spoor terecht komen :X

Ik zou het nog geen tien meter volhouden denk ik. Maar als je het kan is het denk ik wel super gaaf om meegemaakt te hebben.
Vaak zit je ook tot de as in het zand. Dat maakt ook ook wel lastig, vorige week probeerde ik ook een heuvel omhoog te rijden waar boven los zand zat. Laatste stukje lukte niet omdat het wiel zich direct had ingegraven. Had iig geen standaard nodig op dat moment :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

HTT-Thalan schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:54:
[...]

Ik sta elke jaar op het circuit van de strandcross in Vlissingen (fotograferen). En het er ontstaan inderdaad diepe geulen. Alleen het lopen is al behoorlijk zwaar. Soms staat er wel eens 1 vast die zijn motor gewoon rechtop kan laten staan omdat hij zo ver in het zand zit :P Het is hard werken :D
Afbeeldingslocatie: http://fotovanhuizen.nl/gallery/photos/strandcross-2018/strandcross-2018-124.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:40:
[...]

Kijk jij nooit naar waar de bestuurder naar toe kijkt dan? Ik doe dat automagisch...
Dan moet ik eerst de bestuurder gezien hebben. Zou ik aan ongeveer 20km/h moeten rijden (op de trapfiets lukt dat me soms EDIT: al boeit me dat dan nog enkel als ik een ongewone beweging moet doen zoals een straat oversteken, niet bij normaal doorrijden dus).

Ik houd de wielen en de 'bewegingsvector' (richting/snelheid) van de wagens in 't oog, en dat voor een vrij lange afstand voor me uit. Dat geeft me geen vrije tijd om ook raampjes of spiegels binnen te kijken.

Ik voel me plots een vreemde eend :) (OK OK niet dus :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 13-11-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dryhte schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:00:
[...]

Dan moet ik eerst de bestuurder gezien hebben. Zou ik aan ongeveer 20km/h moeten rijden (op de trapfiets lukt dat me soms EDIT: al boeit me dat dan nog enkel als ik een ongewone beweging moet doen zoals een straat oversteken, niet bij normaal doorrijden dus).

Ik houd de wielen en de 'bewegingsvector' (richting/snelheid) van de wagens in 't oog, en dat voor een vrij lange afstand voor me uit. Dat geeft me geen vrije tijd om ook raampjes of spiegels binnen te kijken.

Ik voel me plots een vreemde eend :)
Ik kijk ook nooit andere bestuurders aan hoor. Wat een onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Bij jou rijdt iedereen dan ook in dezelfde richting. B)

Ik weet eigenlijk niet of ik bestuurders wel aankijk. Ik ga ze niet zoeken in spiegeltjes; kost me te veel tijd. Verder, en dat had ik wel al gezegd, zelfs oogcontact is nog geen garantie dat ze je ook daadwerkelijk zien. Dus ik kijk ook vooral naar de beweging van het voertuig zelf en naar de stand van de voorwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:40:
[...]

Ik ook, maar alleen als ik er de tijd én mogelijkheid toe heb. In de file heb ik beide niet en kijk ik, zoals al werd aangegeven, naar de bewegingen van de auto's. Soms weet ik al dat ze een baan op willen schuiven voor ze het zelf bedacht hebben ;)

Helaas merk ik, nu het weer slechter wordt, de files langer en er minder motoren op de weg zijn, dat veel automobilisten nóg minder opletten bij het opschuiven van banen in de file. Snelheid houd ik laag (sinds mn ongeval afgelopen maart let ik daar nu extra op) en met één vinger op de toeter..

Over toeter gesproken, eens uitzoeken of ik bij het toeteren niet ook meteen groot licht kan geven, automagisch. Dat lijkt me nou es handig: dan ziet men ook meteen wáár het geluid vandaan komt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tylen schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:16:
[...]

Ik kijk ook nooit andere bestuurders aan hoor. Wat een onzin.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/76/5f/fe/765ffea56a0c9e7c4649c59100154647.jpg

"KIJK ME AAN SCHAVUIT!"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@noes ik doe dat meestal met door met mijn linkerhand de hele unit vast te pakken, met de duim de toeter en met de wijsvinger het "rot op idioot"-knopje :+

Ik moet nog wel eens een leuke Stebel bestellen voor op deze motor, die mis ik eigenlijk wel van de GSX-F vroeger. PWAAAP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Afgelopen zaterdag wezen kijken voor een Xj6, helaas was er een vaste klant een dag of 2 eerder geweest die er nog over moest slapen. Anders had ik hem direct gekocht ;(. Als deze morgen nog steeds op de site staat dan ga ik maar eens een belletje plegen of die is verkocht of niet aangezien het een erg nette fiets is :D

Moet ook wel opmerken dat wegwerkzaamheden op de snelweg in Vlaanderen best wel link zijn voor motoren. De tape die ze gebruiken voor de wegmarkering raakt los en ligt vervolgens verspreid en als een balletje of verstrooid midden op de rijbaan. :N

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
maandag ophalen met een verse set Road 5 :9~

[ Voor 76% gewijzigd door Maegrim op 13-11-2018 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:41
@Maegrim Proficiat met de aanschaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Maegrim gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:29:
@noes ik doe dat meestal met door met mijn linkerhand de hele unit vast te pakken, met de duim de toeter en met de wijsvinger het "rot op idioot"-knopje :+

Ik moet nog wel eens een leuke Stebel bestellen voor op deze motor, die mis ik eigenlijk wel van de GSX-F vroeger. PWAAAP!
Dat gaat niet zo goed met de controls die de RT heeft: daar zit het grootlichtschakelaar op de voorkant en de toeter daar een stukje onder. Ik heb maar één duim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:55:
[...]

Over toeter gesproken, eens uitzoeken of ik bij het toeteren niet ook meteen groot licht kan geven, automagisch. Dat lijkt me nou es handig: dan ziet men ook meteen wáár het geluid vandaan komt.
Zet er anders een sirene en een paar blauwe lampen op... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:17:
[...]

Zet er anders een sirene en een paar blauwe lampen op... :+
Dan had ik beter de RT-P uitvoering kunnen kopen, die is daar al helemaal op voorbereid ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@noes Ah, welnee. Gewoon lekker een zwaailamp op je Eighties motortje kwakken en een reflecterende helm op en je bent helemaal de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:18:
[...]

Dan had ik beter de RT-P uitvoering kunnen kopen, die is daar al helemaal op voorbereid ;)
Ik zag onlangs een (uiteraard witte) ex-KLPD BMW motor te koop staan, koffers ét al.

Afgaande op mijn ervaringen met de Alp (toen hij nog wit met blauw was) - als je op deze BMW blauwe lijnen aanbrengt (identiek aan de oude, maar zonder de bijgaande oranje strepen) en een gele helm + jas aantrekt, wired headsetje eraan... ik denk dat je een hoop plek krijgt op de snelweg. De kunst is om er zo op te lijken dat het nét niet gezien kan worden als 'je voor politieagent uitgeven' natuurlijk.

Bijkomend voordeel is dat een hoop mensen zich een hartverzakking schrikken als je langs komt terwijl ze zitten te appen in de auto. Als ik mensen daar nu op wijs (omdat ze slingerend van baan tot baan waaien bijvoorbeeld) krijg ik alleen maar een brutale "nou fucking en" beweging terug, het kan mensen echt niet schelen en ze voelen zich schijnbaar in hun recht om dat te doen bij 120km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
En net terwijl ik volgende week mag afrijden... Nou ja, het ziet er in ieder geval nog droog uit.

Tegelijkertijd lekker verder kijken voor een eerste motor, ik zie wel een nette VFR800 staan, al is daar het digitale paneel van defect. Al schijnt dat een bekend probleem te zijn met de 5e generatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

psnepvangers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:46:
[...]

En net terwijl ik volgende week mag afrijden... Nou ja, het ziet er in ieder geval nog droog uit.

Tegelijkertijd lekker verder kijken voor een eerste motor, ik zie wel een nette VFR800 staan, al is daar het digitale paneel van defect. Al schijnt dat een bekend probleem te zijn met de 5e generatie...
Zet 'm op alvast!

En ik geloof dat @Maegrim ervaring heeft met Viffers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psnepvangers
Vrijdag schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:50:
[...]

Zet 'm op alvast!

Bedankt! Moet wel lukken. Laatste les al geen enkele opmerking gekregen ;) zaterdag nog een lesje, en dan zal dat het wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
[...]

Droog en koud is nog niet zo erg. Als het koud met beetje neerslag gaat worden is het meer opletten.
Pekel zal nu ook wel gestrooid gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:32:
[...]

Ik zag onlangs een (uiteraard witte) ex-KLPD BMW motor te koop staan, koffers ét al.

Afgaande op mijn ervaringen met de Alp (toen hij nog wit met blauw was) - als je op deze BMW blauwe lijnen aanbrengt (identiek aan de oude, maar zonder de bijgaande oranje strepen) en een gele helm + jas aantrekt, wired headsetje eraan... ik denk dat je een hoop plek krijgt op de snelweg. De kunst is om er zo op te lijken dat het nét niet gezien kan worden als 'je voor politieagent uitgeven' natuurlijk.

Bijkomend voordeel is dat een hoop mensen zich een hartverzakking schrikken als je langs komt terwijl ze zitten te appen in de auto. Als ik mensen daar nu op wijs (omdat ze slingerend van baan tot baan waaien bijvoorbeeld) krijg ik alleen maar een brutale "nou fucking en" beweging terug, het kan mensen echt niet schelen en ze voelen zich schijnbaar in hun recht om dat te doen bij 120km/u.
Grappig detail: die plattere RT-P koffers passen ook alleen op de RT-P uitvoering en niet op de 'normale' uitvoering. Net zoals de normale koffers niet op de RT-P passen. Het frame waar die koffers op vast zitten zijn die achterste valbeugels, die beginnen daar waar de voetsteunen van de passagier normaliter zitten. Best jammer, want plattere koffers had ik best handig gevonden voor erbij.

Maar voor het uitgeven als agent: daar hoef je echt je motor niet voor te spuiten. Gele broek + helm en de meesten gaan al langzamer rijden. Ik zelf ook, als ik een geel helmpje in de verte zie let ik er toch even extra op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Volgens mij had hier iemand onlangs ook een defect scherm en heeft dat laten repareren. Wellicht interessant om dat even na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:19:
[...]

Grappig detail: die plattere RT-P koffers passen ook alleen op de RT-P uitvoering en niet op de 'normale' uitvoering. Net zoals de normale koffers niet op de RT-P passen. Het frame waar die koffers op vast zitten zijn die achterste valbeugels, die beginnen daar waar de voetsteunen van de passagier normaliter zitten. Best jammer, want plattere koffers had ik best handig gevonden voor erbij.

Maar voor het uitgeven als agent: daar hoef je echt je motor niet voor te spuiten. Gele broek + helm en de meesten gaan al langzamer rijden. Ik zelf ook, als ik een geel helmpje in de verte zie let ik er toch even extra op ;)
Spuiten? Voor 5 euro aan blauwe gladde tape erop is voldoende denk ik, als je goed kijkt zie je de oude belijning waarschijnlijk nog in de lak staan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Vrijdag schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:50:
[...]

Zet 'm op alvast!

best wel, maar het display heb ik nog niet defect gehad gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Thoit schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:22:
[...]

Volgens mij had hier iemand onlangs ook een defect scherm en heeft dat laten repareren. Wellicht interessant om dat even na te kijken.
Klopt! Lees het net, of er iemand ervaring had met https://www.carmo.nl/ .

Zo te zien is dat nog een prima optie, mocht het zelf niet lukken. €200,- om te laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

psnepvangers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:39:
[...]

Klopt! Lees het net, of er iemand ervaring had met https://www.carmo.nl/ .

Zo te zien is dat nog een prima optie, mocht het zelf niet lukken. €200,- om te laten repareren.
Geen ervaring mee, wel goede dingen over gelezen. Zoek die naam maar eens op motor-forum.nl en je komt het vaak genoeg tegen om een beeld te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:19:
[...]
Best jammer, want plattere koffers had ik best handig gevonden voor erbij.

Die plattere koffers zijn wel te krijgen, dmv andere deksels, alleen de prijs :X 8)7
https://www.motorcyclepar...s/Suitcase-Flat-Lids.html

En gisteren met m'n gele regenjas aan, en wit-gele helm op, dachten koekblikkers kennelijk dat ik een agent was, en gingen ze <50 km/u rijden in de stad... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heeft er iemand hier ervaring met de verschillen tussen de VFR750 (uit 95) en een 800 uit 2001?

Gaat met name om de zithouding voor zowel mijzelf en een passagier.
Op de 750 zat vriendinlief toch niet zo lekker omdat tegen mij aan hangen meteen alles belemmerd werd qua zicht en beetje helmen bonken en achteruit zitten met de duo grepen op de snelweg nu ook niet het meest veilig voelde. Ook voor mij omdat ik haar niet merkte behalve benen die steeds beetje verschoven en ik een halve hartverzakking kreeg :o

TL;DR
Zit een VFR 800 (2001) beter (voor passagier) dan een VFR 750 (1995)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Rubman schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:49:
Heeft er iemand hier ervaring met de verschillen tussen de VFR750 (uit 95) en een 800 uit 2001?

Op de 750 zat vriendinlief toch niet zo lekker omdat tegen mij aan hangen meteen alles belemmerd werd qua zicht en beetje helmen bonken en achteruit zitten met de duo grepen op de snelweg nu ook niet het meest veilig voelde. Ook voor mij omdat ik haar niet merkte behalve benen die steeds beetje verschoven en ik een halve hartverzakking kreeg :o

TL;DR
Hier kan je zithoudingen vergelijken: http://cycle-ergo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Goeie, ik wist niet dat je daar ook de passagier kon toevoegen maar dat lukt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gauchov6 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:23:
[...]

Die plattere koffers zijn wel te krijgen, dmv andere deksels, alleen de prijs :X 8)7
https://www.motorcyclepar...s/Suitcase-Flat-Lids.html

En gisteren met m'n gele regenjas aan, en wit-gele helm op, dachten koekblikkers kennelijk dat ik een agent was, en gingen ze <50 km/u rijden in de stad... :Z
Die ken ik ja, erg duur! En zoveel scheelt het ook weer niet, die platte RT-P koffers zijn denk ik nog iets smaller.

Maar grootste deel van de tijd liggen mn koffers in de weg / in de kast: normaal woon/werk rijd ik zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ja die had ik gevonden, maar bij de 750 laat hij geen passagier zien :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Een VFR800 met topkoffer en rugsteun :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rubman schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:49:

TL;DR
Haal gewoon een R 1200 RT :Y die heeft op de passagierszit meer ruimte dan menig motor als primaire zadel heeft ;)

edit: maar niet de RT-P, die is niet geschikt voor passagiers tenzij je m terug ombouwen gaat naar de burger-uitvoering (en dat is best kostbaar).

[ Voor 8% gewijzigd door noes op 13-11-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Tsja ik weet nog wel een K1200R te koop, maar die zitten dan weer niet zo lekker achterop denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Corbin zadel erop zetten (y)
Pagina: 1 ... 98 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.