Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.118 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:14:
[...]

Ik dénk dat je je mening daarover waarschijnlijk gaat bijstellen op het moment dat je een keer meet een 4-cilinder CrossPlane machine gereden hebt O-) >:)
Ik ben vooral fan van het geluid wat die cp4 maakt :9~

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Thoit schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:52:
Ik zag dat er meerdere mensen interesse hebben in TET rijden. Iemand die interesse heeft om komende zondag een stuk in het zuiden te rijden?
Ik ben net weer geswapt naar mijn winterbanden en het word schijtweer, dus er zal flink wat modder liggen :P.

En aangezien ik op duizend kilometer zit alleen deze week al, ga ik dit weekend even wat anders doen.

Aan de zolder klussen potverdorie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Streepje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:32:
[...]

Ik ben vooral fan van het geluid wat die cp4 maakt :9~
Ik heb er vanaf de tweede dag dat ik 't ding heb alléén de Yamaha versie van de Akrapovic einddemper op zitten en dat ding begint steeds beter te klinken >:)

Heb er één dag op gereden zónder katalysator/demper (Akrapovic Y-Stuk tussen 't spruitstuk en de einddemper) maar da's niet goed voor de relatie met de wijkbewoners in je gemeente (dus niet alleen je directe buren) én je eigen oren :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:14:
[...]

Ik heb er vanaf de tweede dag dat ik 't ding heb alléén de Yamaha versie van de Akrapovic einddemper op zitten en dat ding begint steeds beter te klinken >:)

Heb er één dag op gereden zónder katalysator/demper (Akrapovic Y-Stuk tussen 't spruitstuk en de einddemper) maar da's niet goed voor de relatie met de wijkbewoners in je gemeente (dus niet alleen je directe buren) én je eigen oren :'(
Ik heb een proefrit gemaakt op 1 zonder cat en de akra demper, denk dat als ik hem zo maak ik echt binnen een dag ruzie heb met heel het dorp(maar het klonk wel machtig mooi)

Ik ben ook opzoek naar een demper welke wel goed dempt zonder de catalysatot er tussen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De nieuwe S1000RR is niet meer scheel :P

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/crash.net/visordown.com/styles/v2_large/s3/field/image/P90327363.jpeg?itok=EFs5c4Gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 09:10

byn124

Thunderace

PilatuS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:26:

[Afbeelding]
EINDELIJK!!!!!! :D :D

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
BobbyDgtl schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:57:
Ik wist niet dat er hier een moto-topic was, ben dus al paar weken aan het bijlezen en ben eindelijk rond! :)

Examen half december.

Binnen enkele weken ontvang ik mijn Duke 790 (nog aan het wachten op het afronden van de leasing):
- Zwarte versie met zwart gespoten tank+kader.
- Akra
- Tail Tidy
- Bar End Mirrors
- Passagier Seat Cover

Ik ben verliefd! Ik drop wel een foto als hij bij me thuis staat!
Hij stond klaar bij de dealer, dus al maar eens een foto gaan trekken! Ik weet dat de looks niet voor iedereen zijn, maar ik vind hem prachtig!

Duke 790

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:26:

[Afbeelding]
Als je ook de foto's van de zijkant even post..... Lepel dat ronde BMW logo er uit en 't Honda logo past waarschijnlijk gewoon één op één 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vette machine hoor @BobbyDgtl

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
Gisteren A gehaald na 2 jaar A2, nog even wachten en de BMW kan uit de schuur getrokken worden.

Tegenwoordig kan je hier bij een RDW erkend fotograaf je pasfoto maken die hem dan gelijk doorstuurt, binnen enkele minuten ontvang je een mail met een link om je rijbewijs te verlengen. Zo hoef je maar 1 keer naar het gemeentehuis, wat sowieso niet mijn favoriete bezigheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
BobbyDgtl schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:41:
[...]

Hij stond klaar bij de dealer, dus al maar eens een foto gaan trekken! Ik weet dat de looks niet voor iedereen zijn, maar ik vind hem prachtig!

[Afbeelding: Duke 790]
Gave motor hoor! Ga je echt mega veel plezier mee hebben. Heb er een keer 30min op mogen sturen en was echt heel gaaf. Motor is vergelijkbaar met mijn MT-07, maar dan meer vermogen en electronica enzo. Helemaal top dus.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:43:
[...]

Als je ook de foto's van de zijkant even post..... Lepel dat ronde BMW logo er uit en 't Honda logo past waarschijnlijk gewoon één op één 8)7
Vind de voorkant een stuk mooier, maar vind asymmetrisch dan ook gewoon echt lelijk. De rest lijkt wel een beetje van alle merken wat te zijn. Beetje Honda inderdaad, maar ook een KTM subframe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Thoit schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:52:
Ik zag dat er meerdere mensen interesse hebben in TET rijden. Iemand die interesse heeft om komende zondag een stuk in het zuiden te rijden?
In 2019 ga ik graag mee! Dus volgend jaar vooral weer posten als je gaat :-).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Twijfel twijfel :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cZq9749.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:36:
[...]

Vind de voorkant een stuk mooier, maar vind asymmetrisch dan ook gewoon echt lelijk. De rest lijkt wel een beetje van alle merken wat te zijn. Beetje Honda inderdaad, maar ook een KTM subframe.
Nee het asymmetrische is (vind ik) juist gaaf! Ook de zijkanten zijn ongekijk, "kiewen" aan de ene kant, een grote happer aan de andere kant. Gelukkig verschillen de smaken, maar het is (was) wel een design met lef.

De nieuwe vind ik van de zijkant erg mooi, maar van voor... niet zo. Hoe Yamaha bij de R1 de lampjes heeft geplaatst vind ik lelijk, Ducati 1098 en later hebben hele gave koplampen. Dit zit er een beetje tussen, misschien (hopelijk) mooier in t echt dan op de foto.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33
Die linker heb ik daar ook zien staan. Daar zit echt álles op wat Triumph maakt aan accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
geen handvatverwarming tho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:10
wimmel_1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:59:
@Shadow_Agent Nog even naar aanleiding van je vraag/opmerking over het spiegelen op de motor tijdens je rijlessen (en daarna het examen): Je hebt het er over dat je overdreven met je hoofd moet bewegen om iets in de spiegels te kunnen zien..... DOE DAT VOORAL WEL!!! Vooral tijdens het examen is dat de énige manier om aan de examinator te kunnen laten zien dat je je spiegels daadwerkelijk aan het gebruiken bent :P

Doe je het niet dan zak je waarschijnlijk met de opmerking dat je NIET in je spiegels gekeken hebt ook al deed je dat wél. Een helm met een verticaal georiënteerde print aan de achterzijde helpt daarbij overigens ook goed....
Zo moest ik van de rijschoolhouder de binnenspiegel van de auto ongeveer op de achterbank zetten. Hij vond dat ik niet spiegelde daar ik alleen mijn ogen bewoog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Nu al uit gekeken op je ktm? Of gaat het om een +1 motor??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

M+1 is de regel toch? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Potverdrie dat is me een sexy beest zeg! :D :9~ :9~

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Bommes schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:20:
[...]

Nu al uit gekeken op je ktm? Of gaat het om een +1 motor??
Te veel gezeik met die fiets, en te arm voor 3 motoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

* Rubman toch ook maar voorzichtig rondkijkt wat er zoal is.
Verwacht zelf dat de Viffer einde verhaal is.
Dus ja dan moet je gaan kijken naar de vervanger, want je wilt zsm weer direct gaan rijden.

Komt er wel een dingetje bij, vriendin gaf aan bij deze niet lekker achterop te zitten dus als er een andere komt misschien een wat meer rechtop zitter zodat ze makkelijker mee kan.

Dat wordt weer zoeken.

Zelf vond ik de VFR wel erg fijn rijden en zou een nieuwere variant geen straf vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 09-11-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Rubman schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:46:
Dus ja dan moet je gaan kijken naar de vervanger, want je wilt zsm weer direct gaan rijden.

Komt er wel een dingetje bij, vriendin gaf aan bij deze niet lekker achterop te zitten dus als er een andere komt misschien een wat meer rechtop zitter zodat ze makkelijker mee kan.

Dat wordt weer zoeken.

Zelf vond ik de VFR wel erg fijn rijden en zou een nieuwere variant geen straf vinden.
Ik ben nog altijd heel erg blij met mijn Pan European. Bewust ook gekocht zodat GF goed achterop kon zitten. En als je alleen rijdt, wil het echt nog wil vooruit.

Gisteren ook een mooie blunder gehad. Ik had erg veel zin om weer eens met de motor te rijden, dus de Pan European gepakt om naar het werk te gaan. Drukte op het knopje voor de handvat verwarming, doet niks. Grr, ik had mezelf al nieuwe Yamaha verwarmde handvaten goed gepraat, tot dat ik bedacht: je moet het knopje wat langer indrukken. En jawel, de handvatverwarming werkte weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Thoit schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:27:
[...]

Ik ben nog altijd heel erg blij met mijn Pan European. Bewust ook gekocht zodat GF goed achterop kon zitten. En als je alleen rijdt, wil het echt nog wil vooruit.

Gisteren ook een mooie blunder gehad. Ik had erg veel zin om weer eens met de motor te rijden, dus de Pan European gepakt om naar het werk te gaan. Drukte op het knopje voor de handvat verwarming, doet niks. Grr, ik had mezelf al nieuwe Yamaha verwarmde handvaten goed gepraat, tot dat ik bedacht: je moet het knopje wat langer indrukken. En jawel, de handvatverwarming werkte weer :+
Ja de Pan vind ik dus niet mooi.

En ja dat weegt ook best wel mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
@Rubman Mijn pa heeft de VFR800 gehad (model na jou) en daar zat mijn moeder ook niet lekker op. Nu hebben ze een Triumph Sprint ST 1050 en daar zit ze een stuk beter op. Komt waarschijnlijk ook voor een groot deel door de uitlaat, want de voetensteuntjes kunnen nu veel lager voor de passagier.

Maar, het uiterlijk van die Triumph moet wel je ding zijn zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:43:
[...]

Of de R1: https://bikes.motobank.co.uk/2018/Yamaha/YZF-R1/feature3.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

En vandaag is het...

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/e9/16/48/e916483537c38c218e8ef111df117338.jpg

...de dag die je wist dat zou komen.
[...]

Ik weet dat de looks niet voor iedereen zijn, maar ik vind hem prachtig!
En dat is ook waar het om gaat :Y Alvast veel mooie kilometers gewenst!

[ Voor 47% gewijzigd door Vrijdag op 09-11-2018 11:10 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

Dus @Vrijdag is gekomen....was het zo lekker dat je ons dat even wilde vertellen?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:52:
Dus @Vrijdag is gekomen....was het zo lekker dat je ons dat even wilde vertellen?
Euh... tja... O-)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
[...]

Prachtige machine, ik kan hier alleen maar van dromen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
@HTT-Thalan https://www.bva-auctions.com/auction/lot/35706/11792952. De veiling loopt al lekker de spuigaten uit hoor :')

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

BearF9 bespreekt regenkleding.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Wat zijn motoren toch mooi blinkend als ze vers uit de showroom komen... deze Honda CBR 500-R is nu echt van mij. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YJDvklBfUiYy7rgElaPwY1Rj/full.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Fuelke schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:33:
Wat zijn motoren toch mooi blinkend als ze vers uit de showroom komen... deze Honda CBR 500-R is nu echt van mij. O+

[Afbeelding]
En nog in de juiste kleur ook *O*.
_O- daar valt zo toch niks meer op te verdienen! Da's gewoon al 2300 euro inclusief kosten :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:45:
[...]

_O- daar valt zo toch niks meer op te verdienen! Da's gewoon al 2300 euro inclusief kosten :').
!!ENKEL VOOR ECHTE LIEFHEBBERS!!8! ATOMIC BLACK SPECIALE EDITION! DE KOFFIE STAAT KLAAR!!

[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 09-11-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:49:
[...]

!!ENKEL VOOR ECHTE LIEFHEBBERS!!8! DE KOFFIE STAAT KLAAR!!
MAAR JE MOET WEL OPLETTEN!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Rubman schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:28:
[...]

Ja de Pan vind ik dus niet mooi.

En ja dat weegt ook best wel mee ;)
FJR ?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@HTT-Thalan Heb je nu nog niet door dat je zelf een veilingsite moet beginnen? :+

Ik heb maar eens uitgerekend hoeveel ik kwijt ben als ik geen leaseauto neem, maar met de motor ga rijden naar mijn werk.
Maandlasten Motor Woon-Werk
Wel met de aanname dat ik onderhoud zelf doe, benzine €1.70 per liter kost en mijn snelwegverbruik op 1 L op 17 kilometer licht. Dan hou ik genoeg marge, want goedkoper tanken is mogelijk en mijn verbruik zal iets lager zijn (1 L op 18/19 km).
Ook gekeken wat de kosten voor de trein zijn als het te glad is om zelf te rijden. Het abonnement Altijd Korting (€23 per maand, 20% in de spits) is tot en met 13 dagen goedkoper, vanaf 14 dagen is het slimmer om Altijd Vrij (€334) te nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Trein :F.

Brengt je van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn, op een tijd dat het je niet schikt. Reken je dat mee in je vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Grubeater schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:47:
@HTT-Thalan Heb je nu nog niet door dat je zelf een veilingsite moet beginnen? :+

Ik heb maar eens uitgerekend hoeveel ik kwijt ben als ik geen leaseauto neem, maar met de motor ga rijden naar mijn werk.
[Afbeelding: Maandlasten Motor Woon-Werk]
Wel met de aanname dat ik onderhoud zelf doe, benzine €1.70 per liter kost en mijn snelwegverbruik op 1 L op 17 kilometer licht. Dan hou ik genoeg marge, want goedkoper tanken is mogelijk en mijn verbruik zal iets lager zijn (1 L op 18/19 km).
Ook gekeken wat de kosten voor de trein zijn als het te glad is om zelf te rijden. Het abonnement Altijd Korting (€23 per maand, 20% in de spits) is tot en met 13 dagen goedkoper, vanaf 14 dagen is het slimmer om Altijd Vrij (€334) te nemen.
Ik mis een belangrijke kostenpost, namelijk: afschrijving..

Edit: Tenzij je op een fiets uit het jaar 0 rijdt met een aanschafwaarde van < 1000 €

[ Voor 4% gewijzigd door Secsytime op 09-11-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:04:
[...]

Ik mis een belangrijke kostenpost, namelijk: afschrijving..

Edit: Tenzij je op een fiets uit het jaar 0 rijdt met een aanschafwaarde van < 1000 €
*meld

Oh en @Grubeater momenteel tanken we voor 1.55 dus ik reken met 1.60. Verbruik is bij mij gemiddeld 1 op 22 dus ik reken met 1 op 20 dan kan ik nog een keer gas geven in de tunnels.

Vreemde fiets, zo'n Alp. Als ik het gas vol opentrek kan ik ook zomaar 1 op 12 rijden als ik wil.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-11-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Secsytime Mijn Transalp was tijdens aanschaf €1500 en met alle kosten erbij heb ik over de 25500km die ik heb afgelegd 26.4 cent per kilometer betaald.
Na 1 jaar kan ik makkelijk een nieuwe, tweedehands motor kopen, moet dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Ik ben van een gemiddelde van 1:20,5 met de mt09 naar 1:14 gegaan met de mt10 gelukkig gebruik ik hem niet zo vaak voor W/W verkeer en kan het nog uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@lolgast & @wimmel_1

Het overzicht van wie met wat wat rijdt mag voor mij dan aangepast worden met een Honda CBR 500R uit 2018 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:37
Fuelke schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:33:

[Afbeelding]
Stiekem ben ik best jaloers :+, maar als de verzekering geregeld is en ik eindelijk 2 rot M8 inbusboutjes gevonden heb voor de spiegels mag ik rondcrossen op een CBR250R :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37

epic_gram

undercover moderator

Rubman schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:46:

Dat wordt weer zoeken.

Ik heb het even gemist... Waarom ga je hem wegdoen behalve dat je vriendin niet lekker achterop zit? Heb je schade?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een vraag met ervaring met otoplastieken en de gebruikte filters. Ik heb al jarenlang de meest zware filters in gebruik met verschillende setjes die ik door de jaren heen heb gehad, de rode zware 'industriële' filters.

Nu heb ik sowieso het idee dat ik een deel van de beleving en het geluid mis, maar ook communiceren bij een stoplicht is eerder lachwekkend dan wat anders. :P Alleen ben ik er bang voor dat ik met een stap lagere filters die bedoeld zijn voor motorrijders dat daarmee nog wat teveel geluid doorkomt.

Iemand ervaring met beide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy Dat lichtere filter gaat communiceren niet verbeteren kan ik je vertellen :D Je hoort met allebei gewoon geen steek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok lol, dus dat blijft dus wel. :+ Wat is dan wel het voordeel van een lichter filter, meer windgeruis? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik weet het ook niet, ik ben inmiddels ook bij de zwaarste terug gekomen. De hoge tonen die het lichtere filter behoudt heb je nauwelijks profijt van om te hebben tijdens een gesprek was mijn ervaring. Communiceren op de motor moet óf met een communicatiesetje of met je handen. En dat laatste is eigenlijk het leukst, want dan gaat er van alles fout :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik heb wel het idee dat motorfilters en industriële filters iets andere frequenties doorlaten.

Ik heb vroeger ook een tijdje gereden met de zwaarste filters voor muziek, met een heel lineaire demping. Alles was een stuk zachter, geen last van mijn oren: ik was blij.
Daarna kreeg ik otoplastieken met motorfilter. Wat direct opviel was dat het windgeruis veel meer weggefilterd werd. De verstaanbaarheid werd daarmee ook stukken beter.

Ik heb nog nooit met de industriële doppen in gereden. Gaat ook niet, want die zitten niet lekker in mijn helm. Anders had ik dat gerust ook nog een keer geprobeerd ter vergelijking.

Ik ben zuinig op mijn oren, dus _altijd_ de zwaarste filters gehad. Je oren worden vanzelf gevoeliger als het volume de hele tijd zacht is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier ook de rode filters. Als de motor niet draait kan ik met doppen in en helm op wel een gesprek voeren. Zodra je de motor laat draaien zit dat er niet meer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

epic_gram schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:21:
[...]

Ik heb het even gemist... Waarom ga je hem wegdoen behalve dat je vriendin niet lekker achterop zit? Heb je schade?
Aangereden dus schade en helaas vest wel wat schade.

Dus mocht ik naar een nieuwe moeten kijken gaat achterop lekkerder zitten iets mee mee wegen. Hoewel de prio bij mij blijft want W-W vervoer moet ten eerste voor mij goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@DrivinUCrazy je kan wel motordoppen krijgen met het industriële filter, dus qua zitten in de helm heb je daar geen last van.

Maar goed, maar eens navragen als ik van de week ga kijken voor andere doppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

erik23 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:22:
Gisteren A gehaald na 2 jaar A2, nog even wachten en de BMW kan uit de schuur getrokken worden.

[..]
Welke BMW heb je klaarstaan? Foto! :P

Ik zit erover te denken om gele koplampen te plaatsen op de RT, in de hoop zo meer op te vallen in de file. Maar... ik wil geen slechter zicht hebben. Iemand hier ervaring mee? Of toch maar voor de lumileds gaan..?
Rubman schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 05:59:
[...]

Aangereden dus schade en helaas vest wel wat schade.

Dus mocht ik naar een nieuwe moeten kijken gaat achterop lekkerder zitten iets mee mee wegen. Hoewel de prio bij mij blijft want W-W vervoer moet ten eerste voor mij goed zijn.
Met wat voor budget en welke eisen ben je op zoek? Wellicht kunnen we wat tips geven.

[ Voor 32% gewijzigd door noes op 10-11-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

noes schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:14:
[...]

Met wat voor budget en welke eisen ben je op zoek? Wellicht kunnen we wat tips geven.
Budget hangt een beetje af van wat ik van de verzekering terug krijg en ik er mogelijk zelf nog bij wil en kan leggen.
Maar 1000-3000 ish zo even grof gedacht.

Eisen ja geen idee ik wil geen supersport maar een sportstourer zoals de Viffer vind ik erg fijn rijden.
Al zou ik ook een nog wat meer toermotor kunnen kiezen en dan is het vaak wat fijner achterop zitten voor vriendin er een extra bij.

Als ik puur met mijn hart kies zou ik direct een Triumph speedtriple kopen, Maarja daar zijn weer teveel nadelen aan voor woon-werk en dergelijken.
Ik ga gewoon als ik wat meer info heb straks weer even bij axel kijken en wat proefritten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
[...]

Ik zit erover te denken om gele koplampen te plaatsen op de RT, in de hoop zo meer op te vallen in de file. Maar... ik wil geen slechter zicht hebben. Iemand hier ervaring mee? Of toch maar voor de lumileds gaan..?

[...]

Zelf, met een allroad, heb ik er mist lampen bij gezet. Ik weet ook iemand met een Bandit die mooie ledstrips aan beide zijden van de radiator heeft geplaatst. Valt ook best goed op.
In de file zet ik ook mijn (felle) alarmlichten aan. Degene die kijkt ziet me wel komen. Maar ik zou nooit in willen leveren op mijn eigen zicht, wat gele lampen imho wel doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
erik23 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:05:
[Afbeelding: Bmw-gekocht]
Vandaag deze jongen aan de famillie toegevoegd. F700gs uit 2013 met ongeveer elke optie die er destijds beschikbaar was. Nu nog A2 in A veranderen.
[...]

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

timmie271 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:02:
[...]

Stiekem ben ik best jaloers :+, maar als de verzekering geregeld is en ik eindelijk 2 rot M8 inbusboutjes gevonden heb voor de spiegels mag ik rondcrossen op een CBR250R :)
Mijn oude CBR 250-R stond nog bij de dealer toen ik de nieuwe afhaalde. Heb mijn hand nog even op de tank gelegd als dank voor bewezen diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Fuelke schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:59:
[...]

Mijn oude CBR 250-R stond nog bij de dealer toen ik de nieuwe afhaalde. Heb mijn hand nog even op de tank gelegd als dank voor bewezen diensten.
Hier staat ie al 2 weken onder een dekentje met alle zijpanelen en spiegels eraf :+ nog 1 tie ripje en 2 boutjes (die geen enkele shop heeft tot nu toe) nodig voor ie weer in elkaar kan. Al moet ik nog even kijken naar het rechtervoorpaneel, want blijkbaar is daar toch een schroefhoudertje losgeraakt en hangt het knipperlicht wat naar beneden. Misschien dat dat nog op te lossen is met kit of andere stevige lijm :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@timmie271 Wat voor een boutjes heb je nodig? Als het héle speciale boutjes zijn welke origineel op de motorfiets thuis horen dan is 't vaak 't snelste om ze gewoon bij een dealer te laten bestellen onder het originele onderdeelnummer. Kosten ze misschien wel een euro of 5 per stuk maar da's nog altijd beter dan gewoon niet aan te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:35:
@timmie271 Wat voor een boutjes heb je nodig? Als het héle speciale boutjes zijn welke origineel op de motorfiets thuis horen dan is 't vaak 't snelste om ze gewoon bij een dealer te laten bestellen onder het originele onderdeelnummer. Kosten ze misschien wel een euro of 5 per stuk maar da's nog altijd beter dan gewoon niet aan te komen :+
Het zijn 2 M8 bolkop inbusboutjes van de aftermarket spiegels. En heb ze al wel gevonden voor 70 cent per stuk met 8 euro verzendkosten 8)7 dus hoop ze eerst ergens anders te vinden..
Op m'n stage en de meeste andere plekken zijn er alleen M8 6 kantbouten te vinden en de imbus tot een grote van M5/M6...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Deze dingen dus?

Fabory levert niet aan particulieren maar als je gewoon even bij een vestiging binnen wandelt dan wordt je meestal wel gewoon geholpen :+

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 10-11-2018 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:42:
Deze dingen dus?

Fabory levert eigenlijk niet aan particulieren maar als je gewoon even bij een vestiging binnen wandelt dan wordt je wel gewoon geholpen :+
Yup. En als ik op binnenzeskant zoek krijg ik ineens heel wat meer resultaten dan op inbus 8)7 8)7 Dat word weer even rustig wat internet afpluizen :)

Voor een Fabory winkel moet ik eerst 60km heen en terug rijden voor ik bij zo'n winkel ben :+ Maar m'n pa gaat maandag even bij de Brezan in Harderwijk kijken. Als ze het daar ook niet hebben bestel ik wel online, maar heb nu dankzij jou een nieuw zoekwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Iemand nog een advies op een goedwerkende velgen reiniger die de lak niet beschadigd? Mijn gifgele velgen beginnen langzaam grijs te worden :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Uberdude schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:50:
Iemand nog een advies op een goedwerkende velgen reiniger die de lak niet beschadigd? Mijn gifgele velgen beginnen langzaam grijs te worden :+
Een lege "Glassex"(?) pompverstuiver/flacon gedeeltelijk vullen met goedkope blanke lampenolie (Action) .... Beetje over de velg sprayen en poetsen maar!! :9 Spuitbusje WD40 kan ook maar is wat duurder per liter ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 10-11-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rubman schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:35:
[...]

Budget hangt een beetje af van wat ik van de verzekering terug krijg en ik er mogelijk zelf nog bij wil en kan leggen.
Maar 1000-3000 ish zo even grof gedacht.

Eisen ja geen idee ik wil geen supersport maar een sportstourer zoals de Viffer vind ik erg fijn rijden.
Al zou ik ook een nog wat meer toermotor kunnen kiezen en dan is het vaak wat fijner achterop zitten voor vriendin er een extra bij.

Als ik puur met mijn hart kies zou ik direct een Triumph speedtriple kopen, Maarja daar zijn weer teveel nadelen aan voor woon-werk en dergelijken.
Ik ga gewoon als ik wat meer info heb straks weer even bij axel kijken en wat proefritten maken.
Dan is wellicht de Sprint ST1050 wel een goede keuze. Zelfde 3-pitter als de speed, maar dan in een sport/tour verpakking. Jammer alleen van het brilletje dat ze dragen (dat zilveren ding bij de koplampen) maar dat valt gelukkig wel weg tegen een zilveren fiets :)

Andere motor die altijd vergeten wordt in dit segment is de Aprillia RST1000 Futura. Zal niet iedereen mooi vinden, maar ik vind de stealth-fighter lijnen wel gaaf :Y (helaas nooit ABS op geleverd).

Vergeet ook de BMW K1200RS en R1150RS niet :)
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:03:
[...]

Zelf, met een allroad, heb ik er mist lampen bij gezet. Ik weet ook iemand met een Bandit die mooie ledstrips aan beide zijden van de radiator heeft geplaatst. Valt ook best goed op.
In de file zet ik ook mijn (felle) alarmlichten aan. Degene die kijkt ziet me wel komen. Maar ik zou nooit in willen leveren op mijn eigen zicht, wat gele lampen imho wel doen.
Tja, bij een R1200RT vind ik die extra lampjes er niet uitzien, en qua zicht ook niet nodig: hij heeft 2 H7 koplampen en een derde voor groot licht. Er komt dus al voldoende licht uit :Y Het idee was om één van de twee H7 koplampen te verwisselen met een gele. Mijn gevoel zegt ook dat het zicht minder wordt maar dat komt denk ik vooral dat je bij gele straatlantaarnen zal je eigen bundel minder zal zien, maar aan de andere kant is het nog steeds een 55W lampje, zo'n geel glaasje zal toch ook weer niet zó veel filteren :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Uberdude schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:50:
Vind lampenolie toch het fijnste werken en is niet zo agressief dat het schade aan de lak geeft. Pak altijd gewoon een oude doek en dan een scheutje er op, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

noes schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:46:
[...]

Dan is wellicht de Sprint ST1050 wel een goede keuze. Zelfde 3-pitter als de speed, maar dan in een sport/tour verpakking. Jammer alleen van het brilletje dat ze dragen (dat zilveren ding bij de koplampen) maar dat valt gelukkig wel weg tegen een zilveren fiets :)

Andere motor die altijd vergeten wordt in dit segment is de Aprillia RST1000 Futura. Zal niet iedereen mooi vinden, maar ik vind de stealth-fighter lijnen wel gaaf :Y (helaas nooit ABS op geleverd).

Vergeet ook de BMW K1200RS en R1150RS niet :)
De Sprint vind ik dus echt onmogelijk lelijk door de achterkant. 3 van die rare pijpen achterop :N
Die Futura is wel cool.

Moet er ook aan denken dat ik niet direct een te zware motor wil, gezien ik 9/10 keer niet op de snelweg zit O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@timmie271 ik heb nog even gekeken maar heb ze ook niet liggen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tylen schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:06:
@timmie271 ik heb nog even gekeken maar heb ze ook niet liggen.
Helaas... Maar wel bedankt voor het proberen zoeken ernaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

timmie271 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:38:
[...]

Het zijn 2 M8 bolkop inbusboutjes van de aftermarket spiegels. En heb ze al wel gevonden voor 70 cent per stuk met 8 euro verzendkosten 8)7 dus hoop ze eerst ergens anders te vinden..
Op m'n stage en de meeste andere plekken zijn er alleen M8 6 kantbouten te vinden en de imbus tot een grote van M5/M6...
Kijk hier eens tussen.

Mogelijk kan ik vanuit mijn werk er wel een paar mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben zelf geen motor rijder maar weet iemand wellicht waarom Jeffrey Herlings dit jaar niet meedeed met de Red Bull Knock Out race in Scheveningen :?

Zou denken dat hij zijn titel uit 2016 zou willen verdedigen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Rubman schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:55:
[...]

Kijk hier eens tussen.

Mogelijk kan ik vanuit mijn werk er wel een paar mee krijgen.
Euhm. Ik zie geen linkje waar ik kan kijken als je dat bedoelt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Help!!!! schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:26:
Ben zelf geen motor rijder maar weet iemand wellicht waarom Jeffrey Herlings dit jaar niet meedeed met de Red Bull Knock Out race in Scheveningen :?

Zou denken dat hij zijn titel uit 2016 zou willen verdedigen :?
Waarschijnlijk omdat 'ie dat simpelweg niet mág als zijnde KTM fabrieksrijder welke in 2019 een MX GP wereldtitel te verdedigen heeft vóór KTM :9

Zou een beetje érg lullig zijn als 'ie tijdens zo'n strandrace waaraan "Jan en Alleman" mag deelnemen een zware blessure op gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

timmie271 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:30:
[...]

Euhm. Ik zie geen linkje waar ik kan kijken als je dat bedoelt :+
Wow die was ik dus even vergeten :o

https://www.zamro.nl/sear...opschroef%20binnenzeskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

timmie271 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:11:
[...]

Helaas... Maar wel bedankt voor het proberen zoeken ernaar :)
Volgens mij heb ik zulke bouten op het werk liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dan kun je dus 398 stuks van die boutjes in de verkoop gaan zetten áls je ze überhaupt al uitgeleverd gaat krijgen als particulier zijnde. Zamro is een "B2B" groothandel welke o.a. de producten van Fabory (= fabrikant) verkoopt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:51:
[...]

Dan kun je dus 398 stuks van die boutjes in de verkoop gaan zetten áls je ze überhaupt al uitgeleverd gaat krijgen als particulier zijnde. Zamro is een "B2B" groothandel welke o.a. de producten van Fabory (= fabrikant) verkoopt :*)
Lastige is inderdaad dat het veelal B2B bedrijven zijn of bedrijven waar je er gelijk 100+ stuks of een x bedrag moet afnemen....

Maar als hij er gewoon een paar via de post van kan sturen ben ik een happy boy :)
Streepje schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:51:
[...]

Volgens mij heb ik zulke bouten op het werk liggen
Als jij ze kan regelen vind ik het ook prima. Waardeer iedereens hulp van wie ik die krengen ook mag krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Je kunt de Red Bull Knock Out al terug kijken.

Ga ik vanavond even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
wimmel_1 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:03:
[...]

Een lege "Glassex"(?) pompverstuiver/flacon gedeeltelijk vullen met goedkope blanke lampenolie (Action) .... Beetje over de velg sprayen en poetsen maar!! :9 Spuitbusje WD40 kan ook maar is wat duurder per liter ;)
I
PilatuS schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:50:
[...]

Vind lampenolie toch het fijnste werken en is niet zo agressief dat het schade aan de lak geeft. Pak altijd gewoon een oude doek en dan een scheutje er op, werkt prima :)
Ik ga dit morgen eens uitproberen, bedankt voor de tips :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:51:
[...]

Werk bij Eriks, de moeder van Zamro ;)

Meestal ligt er wel van alles, ik zal maandag even kijken wat ik kan vinden.

Kan in ieder geval m8 bolkop zeskant per 25 afnemen. Dat is al iets minder dan 400

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 10-11-2018 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
https://www.rvspaleis.nl/...eskant/iso-7380/iso-7380-[-]-a2-[-]-m8

Daar per stuk te halen. Verzendkosten vallen nog wel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
spookz0r schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:33:
[...]

https://www.rvspaleis.nl/...eskant/iso-7380/iso-7380-[-]-a2-[-]-m8

Daar per stuk te halen. Verzendkosten vallen nog wel mee
Dan hou ik deze mooi als extra back-up :) en tenminste via briefpost en daar vallen de verzendkosten inderdaad redelijk mee.

M'n pa gaat maandagochtend nog wel even bij de brezan kijken in Harderwijk. Laat je het maandag wel even weten als het daarlangs al is gelukt @Rubman :)

En dan kunnen we hopelijk vanaf woensdag met de motor op pad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat soort boutjes koop ik altijd op AliExpress :P Mijn 3D printer hangt er vol mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

timmie271 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:42:
[...]

Dan hou ik deze mooi als extra back-up :) en tenminste via briefpost en daar vallen de verzendkosten inderdaad redelijk mee.

M'n pa gaat maandagochtend nog wel even bij de brezan kijken in Harderwijk. Laat je het maandag wel even weten als het daarlangs al is gelukt @Rubman :)

En dan kunnen we hopelijk vanaf woensdag met de motor op pad :D
Wat een engelengeduld. Ik had er allang een paar M8 bouten ingedraaid. Boeie dat het kopje anders is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:18:
[...]

Wat een engelengeduld. Ik had er allang een paar M8 bouten ingedraaid. Boeie dat het kopje anders is ;)
Dan heb jij duidelijk geen OCD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tylen schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:18:
[...]

Het probleem is dat ik die zeskant bouten niet vastkrijg vanwege de verhoging rondom. Anders hadden die er al ingezeten kan je vertellen :+ en motor is vanaf maandag pas verzekerd dus haast heb ik toch niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:20:
[...]

Dan heb jij duidelijk geen OCD :P
Zeker wel ;). Maar dan wel alle bouten in dezelfde vorm ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Briljant!!! Zeker als je dan ook nog eens naar de tijden van posten gaat kijken (beide items :o ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[...]

Tja, bij een R1200RT vind ik die extra lampjes er niet uitzien, en qua zicht ook niet nodig: hij heeft 2 H7 koplampen en een derde voor groot licht. Er komt dus al voldoende licht uit :Y Het idee was om één van de twee H7 koplampen te verwisselen met een gele. Mijn gevoel zegt ook dat het zicht minder wordt maar dat komt denk ik vooral dat je bij gele straatlantaarnen zal je eigen bundel minder zal zien, maar aan de andere kant is het nog steeds een 55W lampje, zo'n geel glaasje zal toch ook weer niet zó veel filteren :?
Eentje vervangen door een gele lamp zal niet veel opleveren, het valt dan niet echt op denk ik, dan beter beide vervangen. Maar nog beter Lumileds, zeker als je er twee zoals deze inzet (https://hilox.eu/automoti...istlicht/xtr-black-3600lm) heb je een enorme bak licht. 8)

Heb deze set ook in m'n RS, en daar brandt er maar eentje als dimlicht, maar zeker met grootlicht erbij is het echt bijna daglicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Het idee was om één van de twee H7 koplampen te verwisselen met een gele. Mijn gevoel zegt ook dat het zicht minder wordt maar dat komt denk ik vooral dat je bij gele straatlantaarnen zal je eigen bundel minder zal zien, maar aan de andere kant is het nog steeds een 55W lampje, zo'n geel glaasje zal toch ook weer niet zó veel filteren :?
Noouuuu, dat gele glaasje filtert juist alles behalve geel uit ;) Dus hoe geler, hoe méér hij tegenhoudt :P Geel is immers maar een (beperkt) deel van het spectrum. Als je met wit begint en je wilt geel krijgen, moet je de rest tegenhouden. Als je met geel begint, zoals een gele LED, dan schiet 't al veel meer op, want dan hoef je niets weg te filteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Omdat de voltmeter vrijdagavond met de terugweg naar huis 16 V aangaf, toch maar even de spanningsregelaar vervangen. Gelukkig had ik die al liggen.

Oude Spanningsregelaar vervangen.
Aan de oude spanningsregelaar valt weinig te zien, volgens Haynes zou je die wel door kunnen meten.

Nieuwe Spanningsregelaar geplaatst.
Het reservoir van de achterrem zit vast aan de nieuwe spanningsregelaar.

De accu was ook al op zijn einde, want ik moet wat gas bijgeven om te kunnen starten. Die gaan we dus ook vervangen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik had verschrikkelijke stukken verwacht tijdens die knock out, pallets, stenen, over water heen etc. Het lijkt vooral een zand parcours te zijn. Toch schrijven ze dat het een moeilijk parcours moest zijn. Waar zit hem dat dan in?
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:03:
In de file zet ik ook mijn (felle) alarmlichten aan. Degene die kijkt ziet me wel komen.
Je zal verbaasd zijn hoe weinig je in je spiegels ziet van die alarmlichten. Bewaar die liever voor als er echt wat aan de hand is: het mag niet en heeft geen zin. Je bent beter af met een luide uitlaat en een hele helm. De kleur van de motor valt vaak niet op langs de voorkant maar met die helm willen velen de gok niet nemen dat het een agent blijkt te zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-11-2018 07:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

HTT-Thalan schreef op zondag 11 november 2018 @ 07:08:
Ik had verschrikkelijke stukken verwacht tijdens die knock out, pallets, stenen, over water heen etc. Het lijkt vooral een zand parcours te zijn. Toch schrijven ze dat het een moeilijk parcours moest zijn. Waar zit hem dat dan in?
Vroeger was er hier op het strand ook een strandrace, 2x aan meegedaan. Het is vooral ongelofelijk zwaar. Dat mulle zand zuigt je leeg, na een paar keer over een stuk gereden te zijn krijg je dikke geulen wat sturen nogal lastig maakt. Er is ook niet echt een harde onderlaag waar je op een gegeven moment grip op krijgt en wat makkelijk is.
Als je stilstaat ben je klaar, dan zak je eigenlijk alleen maar verder weg en gaat het nog meer energie kosten.
Het is voornamelijk dus gewoon het mulle en losse zand wat het heel moeilijk maakt, paar boomstammen erin en een wasbord waar je amper een flow op kan vinden omdat het zo zacht is.
Pagina: 1 ... 97 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.