Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

En toen lag je in de berm.

Aangereden vlakbij werk.
Motor flink wat schade, zelf een goede schram en tik op been gehad. Vooral stijf.
Maar nu de vraag wie er schuldig was.
Ik reed langs de file aan de rechterzijde tussen rijbaan en fietssugestiestrook (wat ik altijd iedereen zie doen) met een 15-25km/h
Hij sloeg af een parkeerplaats op en tikte mij van links aan. Beide elkaar niet (op tijd) gezien.

Hoe dan ook onwijs zuur en ik ben qua vervoer volledig onthand dus moet OV oplossing vinden.
Als het goed is wel een leen motor geregeld via Axel. Die komen hem ook ophalen morgen en kunnen dan kijken wat er aan schade is en of het hersteld kan worden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Rubman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:36:
Ik reed langs de file aan de rechterzijde tussen rijbaan en fietssugestiestrook (wat ik altijd iedereen zie doen)
Ik denk dat jij zelf ook wel al een vermoeden hebt wie schuldig is :P.

Je was effectief gewoon rechts aan het inhalen :Y. Het feit dat er een fietssuggestiestrook (3x woordwaarde) ligt maakt dat ik aanneem dat het hier niet om een snelweg gaat, dus dat betekent dat filteren in principe niet toegestaan is (alleen fietsers mogen motorvoertuigen aan beide zijden inhalen, wat ik overigens ook onzin vind).

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2018 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
wimmel_1 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:16:
@Requiem19 Ik denk dat je beter kan kijken naar de spec's welke er voor zo'n type fiets wél toe doen. Ding komt niet voor niets met een 21" voorwiel en een 18" achterwiel. Die veerwegen zijn leuk als specificatie maar als je dan met 17" wielen aankomt dan heb je er nog niet veel aan :+

Als 't ding in 2019 op de markt komt dan denk k dat ik er toch wel één ga halen om m'n MT gezelschap te kunnen gaan houden in de garage.
Ook niet heel gek om de specs die ertoe doen te vergelijken met dezelfde soecs die de concurrentie aanbiedt? :).

Er is nog wat onduidelijkheid over het gewicht van de KTM 790ADV R. KTM quote ‘189 kg dr (without fuel)’. Als er alleen nog benzine in moet komt deze op 204k.

Dan zou de 790Adv op papier eigenlijk in alles de T700 overtreffen (behalve qua betrouwbaarheid wellicht 😜 en vooruit, ook qua loos van de voorkant).

Afbeeldingslocatie: https://www.livemint.com/rf/Image-621x414/LiveMint/Period2/2018/11/07/Photos/Home%20Page/KTM%20790%20ADVENTURE%20R%20MY19_fr-ri-kPXF--621x414@LiveMint.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Dealer: "Vraag aan de makelaar om je motor maandag in te schrijven, dan hebben wij de nummerplaat dinsdag"

* Fuelke tegen makelaar: "Schrijf de motor maandag in en laat de nummerplaat opsturen naar de dealer"

Makelaar: "OK, doen we"

Dinsdag, vandaag: Hmm, geen telefoon van de dealer, zeker oponthoud bij de post.

* Fuelke komt thuis: een rechthoekige zending in karton ligt in de keuken te wachten. Ik had niks besteld en jullie kunnen het al raden: mijn nummerplaat is naar huis opgestuurd, en niet naar de garage :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:57:
[...]

Ook niet heel gek om de specs die ertoe doen te vergelijken met dezelfde soecs die de concurrentie aanbiedt? :).

Er is nog wat onduidelijkheid over het gewicht van de KTM 790ADV R. KTM quote ‘189 kg dr (without fuel)’. Als er alleen nog benzine in moet komt deze op 204k.

Dan zou de 790Adv op papier eigenlijk in alles de T700 overtreffen (behalve qua betrouwbaarheid wellicht 😜 en vooruit, ook qua loos van de voorkant).

[Afbeelding]
BMW heeft de 850 GS Adventure aangekondigd.. Dat is in de Rallye kleurstelling ook een mooi ding geworden zeg! Ben erg benieuwd naar de prijzen van de T7 en 790 adventure, de GS is iig wel erg prijzig voor een fiets die in China geproduceerd wordt.. (€15,5k)

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcycle.com/blog/wp-content/uploads/2018/11/110618-2019-BMW-F850GS-Adventure-P90327706-582x388.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Secsytime schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:11:
[...]

BMW heeft de 850 GS Adventure aangekondigd.. Dat is in de Rallye kleurstelling ook een mooi ding geworden zeg! Ben erg benieuwd naar de prijzen van de T7 en 790 adventure, de GS is iig wel erg prijzig voor een fiets die in China geproduceerd wordt.. (€15,5k)

[Afbeelding]
Op de weg ongetwijfeld erg goed, maar als ik het goed begrijp weegt de 850GS best wel veel: 244kg.

Dat zet hem toch wel in andere categorie dan de T7 / 790.

Je ziet het trouwens niet af aan het plaatje. Ziet er slank uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 06-11-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:43:
[...]

[...]

Ik denk dat jij zelf ook wel al een vermoeden hebt wie schuldig is :P.

Je was effectief gewoon rechts aan het inhalen :Y. Het feit dat er een fietssuggestiestrook (3x woordwaarde) ligt maakt dat ik aanneem dat het hier niet om een snelweg gaat, dus dat betekent dat filteren in principe niet toegestaan is (alleen fietsers mogen motorvoertuigen aan beide zijden inhalen, wat ik overigens ook onzin vind).
Ja daar ben ik ook bang voor, dat gaat heen leuk geintje worden en is het waarschijnlijk bye bye motor en niet 123 financiële ruimte voor een nieuwe.
Eerst maar eens even kijken en afwachten hoe en wat allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rubman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:46:
[...]

Ja daar ben ik ook bang voor, dat gaat heen leuk geintje worden en is het waarschijnlijk bye bye motor en niet 123 financiële ruimte voor een nieuwe.
Eerst maar eens even kijken en afwachten hoe en wat allemaal.
Je mag de Kawa kopen zodra ik de carbs terug onder de motor heb :P. Goedkoop ding, rijd als een tiet maar bagage erop maken is toch lastiger dan gedacht gebleken. Ga ik op zoek naar iets waar al koffers op zitten :Y.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:49:
[...]

Je mag de Kawa kopen zodra ik de carbs terug onder de motor heb :P. Goedkoop ding, rijd als een tiet maar bagage erop maken is toch lastiger dan gedacht gebleken. Ga ik op zoek naar iets waar al koffers op zitten :Y.
Sorry ik vertrouw je advertentie niet.. te weinig capslock en uitroeptekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:49:
[...]

Wat kost hij :+ :P

Al zou ik eerder weer een andere Honda kopen en zou als ik nu een nieuwe moet kopen direct 1 weten die ik wil.
Maarja daar is de financiële ruimte bij schuldig nu eenmaal niet voor.

Plus ik ga eerst even goed afwachten wat de verzekering allemaal vind.
Ik ga hard spelen en volhouden dan bestuurder van auto toch ect parkeerplaats op reed tussen auto’s door en een bijzondere verrichting deed waar ik enkel rechtdoor reed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Rubman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:52:
[...]

Al zou ik eerder weer een andere Honda kopen en zou als ik nu een nieuwe moet kopen direct 1 weten die ik wil.

Ik ga hard spelen en volhouden dan bestuurder van auto toch ect parkeerplaats op reed tussen auto’s door en een bijzondere verrichting deed waar ik enkel rechtdoor reed.
Houd ons op de hoogte, ik hoop dat je een kans maakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
[...]

In principe was de tegenpartij bezig met een bijzondere verrichting en dient hij al het overige verkeer voorrang te verlenen. Artikel 54 RVV.

Wellicht een deel eigen schuld, maar waar jij reed had ook een fietser kunnen rijden. En die had de automobilist ook voor moeten laten gaan. Heb je toevallig ook een rechtsbijstand verzekering? En leg de vraag ook voor aan jouw eigen verzekeraar. Die willen natuurlijk ook een mogelijke schadeclaim van de tegenpartij zoveel mogelijk afhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Fuelke schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:00:
Dealer: "Vraag aan de makelaar om je motor maandag in te schrijven, dan hebben wij de nummerplaat dinsdag"

* Fuelke tegen makelaar: "Schrijf de motor maandag in en laat de nummerplaat opsturen naar de dealer"

Makelaar: "OK, doen we"

Dinsdag, vandaag: Hmm, geen telefoon van de dealer, zeker oponthoud bij de post.

* Fuelke komt thuis: een rechthoekige zending in karton ligt in de keuken te wachten. Ik had niks besteld en jullie kunnen het al raden: mijn nummerplaat is naar huis opgestuurd, en niet naar de garage :(
Huh, makelaar :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

MichielK71 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:04:
[...]

In principe was de tegenpartij bezig met een bijzondere verrichting en dient hij al het overige verkeer voorrang te verlenen. Artikel 54 RVV.

Wellicht een deel eigen schuld, maar waar jij reed had ook een fietser kunnen rijden. En die had de automobilist ook voor moeten laten gaan. Heb je toevallig ook een rechtsbijstand verzekering? En leg de vraag ook voor aan jouw eigen verzekeraar. Die willen natuurlijk ook een mogelijke schadeclaim van de tegenpartij zoveel mogelijk afhouden.
Daar wil ik het ook op gooien.
Sterker nog er had een fietser gereden als die niet voor mij wat aan de kant was gegaan en afgeremd was.
Die is ook als getuigen opgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vlaams voor "Dealer" >:)

België is gelukkig wél zo slim om niet ALLES naar het Engels te willen vertalen. Ik kreeg gisteren vanuit een NL klant op m'n werk 't verzoek om een "kernverdeler haven" aanpassing te maken..... Mag JIJ raden wát ik moest doen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zo'n tussenpersoon die 800 euro pakt op een motor zonder iets te doen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
PilatuS schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:12:
[...]

Zo'n tussenpersoon die 800 euro pakt op een motor zonder iets te doen :P
Ik gok dat hij het over de verzekeringsmakelaar heeft. Die schrijft de motor hier ook in. Dat scheelt namelijk geloop naar de DIV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

@steveman / @wimmel_1 het is zoals @Dryhte zegt.

De verzekeringsmakelaar schrijft de fiets in bij DIV (Dienst Inschrijving Voertuigen).

Scheelt extra geloop, omdat de verzekeringsmakelaar ook meteen de juiste groene kaart aflevert.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Aanschaf plus wat ik er aan werk en delen in gestoken heb: achterrem revisie, nieuwe achterband, luchtfilter, bobine, koppelingshendel, werkplaatsboek en carb ultrasone reiniging. Bied maar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Fuelke schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:19:
@steveman / @wimmel_1 het is zoals @Dryhte zegt.

De verzekeringsmakelaar schrijft de fiets in bij DIV (Dienst Inschrijving Voertuigen).

Scheelt extra geloop, omdat de verzekeringsmakelaar ook meteen de juiste groene kaart aflevert.
Het is niet voor niets dat veel auto/motorfiets-dealers in .BE tevens verzekeringen aanbieden waarbij het lijkt dat de verzekering voor 't voertuig via "het merk" loopt maar waarbij de "Dealer" in feite niks meer is dan een assurantiën tussenpersoon....

Uit ervaring: Dat levert ooit héle vreemde gesprekken op als je iets "snel" gedaan wil krijgen als zijnde voertuigeigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Aangereden vlakbij werk.
Motor flink wat schade, zelf een goede schram en tik op been gehad. Vooral stijf.
Ik reed langs de file aan de rechterzijde tussen rijbaan en fietssugestiestrook (wat ik altijd iedereen zie doen) met een 15-25km/h
Hij sloeg af een parkeerplaats op en tikte mij van links aan. Beide elkaar niet (op tijd) gezien.

Hoe dan ook onwijs zuur en ik ben qua vervoer volledig onthand dus moet OV oplossing vinden.
Als het goed is wel een leen motor geregeld via Axel. Die komen hem ook ophalen morgen en kunnen dan kijken wat er aan schade is en of het hersteld kan worden.
Hij. Jij mag daar rijden, al helemaal gezien het een fietsuggestiestrook is (ik weet het, daar reed jij zelf niet op, maar dat neemt alle twijfels meteen weg mocht iemand beweren dat je er wél op reed). Erg zuur dit, gelukkig reed je langzaam. Heb je rechtsbijstandverzekering met verkeer module? Zo ja, meteen even bellen, dan kunnen ze meedenken.

Sterkte!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:20:
[...]

Aanschaf plus wat ik er aan werk en delen in gestoken heb: achterrem revisie, nieuwe achterband, luchtfilter, bobine, koppelingshendel, werkplaatsboek en carb ultrasone reiniging. Bied maar :P.
Dan bied ik de helft :+

Maar serieus
Is toch wat te licht voor mijn doen en ff te ver uit de buurt.

Maar als je hem daadwerkelijk in de verkoop zet geef ff een heads-up met een richtprijs want mogelijk ben ik dan van mening veranderd of iemand anders zo gek gevonden.
Maatje is op zoek naar een leuk project en mogelijk ombouw tot caferacer motor O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Rubman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:30:
[...]

Maar serieus

Maar als je hem daadwerkelijk in de verkoop zet geef ff een heads-up met een richtprijs want mogelijk ben ik dan van mening veranderd of iemand anders zo gek gevonden.
Maatje is op zoek naar een leuk project en mogelijk ombouw tot caferacer motor O-)
ik heb nog wel een gedemonteerde cb400 staan (cafe racer project maar kom er niet aan toe) welke weg mag voor een zeer leuk prijsje

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rubman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:30:
[...]

Maar serieus

Ding is vaneigens al een caféracer _O-.
Hoef er niet perse vanaf, maar als iemand hem wil, prima. Haal ik weer wat anders. Het is niet alsof er momenteel een tekort aan aanbod is :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:38:
[...]

Hoef er niet perse vanaf, maar als iemand hem wil, prima. Haal ik weer wat anders. Het is niet alsof er momenteel een tekort aan aanbod is :+.
True, maar beetje bij de tijd halen en wat opleuken hier en daar kan natuurlijk altijd.
Ja je kan ook een alp proberen om te bouwen tot, maar dit is een stuk beter te doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:38:
[...]

Hoe lang gaat het nog duren totdat je vrouw weer terug verlangt naar een (zakelijke) leasewagen voor jou? Ik kan me zelf heel slecht voorstellen dat ze blij en vrolijk wordt van een partij (oude) motoren in de voortuin welke alsnog niet gebruikt (kunnen) gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
wimmel_1 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:12:
[...]
Ik kreeg gisteren vanuit een NL klant op m'n werk 't verzoek om een "kernverdeler haven" aanpassing te maken..... Mag JIJ raden wát ik moest doen :+
Zeg 's?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vooraf: M'n werk is IT gerelateerd en dus had 't uiteraard iets van doen met IT maar ik moest toch écht even gaan bellen met de betreffende klant om te achterhalen waar 't nou eigenlijk om ging. Verzoek was overigens gedaan buiten de reguliere werktijden van dat NL bedrijf waardoor de intake van 't gesprek op een ander continent plaats gevonden had.....
  • Kernverdeler => CoreSwitcht = Router.
  • Haven => Port = Poort.
Er moest dus een L3 aanpassing uitgevoerd worden op een switchport 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
_O- LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:46:
Meh, Yamaha T7 en KTM 790Adv soecs zijn gereleased op EICMA.

Yamaha 205 kg (wet) en KTM 189kg (213,5kg wet vlgs mijn berekening).

De T7 is echt iets te simplistisch voor een 2019 model met een 1980 digitake cockpit. 790ADV ziet er doordacht en ingenieus uit, maar is echt oer lelijk. 214kg is ook niet echt de stap in gewicht waar iedereen op zat te hopen :(.

Beste optie voor lightweight adv bike blijft imo dus KTM690/Husky 701 (+- 160kg wet).
Moto Guzzi V85?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
iew :r echt... De V7 vind ik mooi, maar de V85 eeeeecht niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 06-11-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:41:
[...]

Hoe lang gaat het nog duren totdat je vrouw weer terug verlangt naar een (zakelijke) leasewagen voor jou? Ik kan me zelf heel slecht voorstellen dat ze blij en vrolijk wordt van een partij (oude) motoren in de voortuin welke alsnog niet gebruikt (kunnen) gaan worden?
Ik heb er twee, en eentje heeft een carb beurt nodig, rijd verder prima. Er is niks stuk en het staat op goede banden en remmen, dus hoezo 'verzameling oude motoren'? Ze heeft er geen moeite mee dat ik er twee heb. Een derde zou niet passen en zou ook een beetje te gek worden qua onderhoud/gedoe dus daar begin ik niet aan.

Mocht iemand de Kawa voor een leuke prijs meenemen, dan, tja....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:05:
[...]

Ik heb er twee, en eentje heeft een carb beurt nodig, rijd verder prima. Er is niks stuk en het staat op goede banden en remmen, dus hoezo 'verzameling oude motoren'? Ze heeft er geen moeite mee dat ik er twee heb. Een derde zou niet passen en zou ook een beetje te gek worden qua onderhoud/gedoe dus daar begin ik niet aan.

Mocht iemand de Kawa voor een leuke prijs meenemen, dan, tja....
Nou nou, wees eens eerlijk.... Die Ludolfs zouden er jaloers op zijn :>

>:) :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
noes schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:38:
[...]

Alleen bij turbo is dit een must: turbo's worden normaliter gekoeld met de olie uit het blok en dus ook met de interne oliepomp. Zet je de motor uit, stopt die met pompen, terwijl je turbo loeiheet is. Die olie in de turbo kanalen kan dan gaan bakken en aankoeken. De turbo krijgt geen/te weinig smering en koeling en gaat stuk. Veel moderne auto's hebben daarom een externe koeling voor de turbo met eigen pomp, dan kan die nog even nadraaien na het afzetten.

Bij NA motoren maakt het eigenlijk niet uit: rijd je hard, heb je veel koelwind. Rijd je rustig, maakt je blok nog steeds veel hitte, maar heb je geen koelwind. Mijn motor wordt het heetste na een goed stuk rijden (goed op temperatuur) en daarna rustig rijden of bij stoplichten stilstaan.
Ook voor een Turbo is nadraaien niet goed. Bron: YouTube: JP Performance - Der Boost Dealer meines Vertrauens! | Teil 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Kleine update,

Motor wordt zo "gratis" weggesleept voor schadebepaling door dealer.
Leenmotor gaan we niet doen, want waar je bij autoverzekering vaak gevraagd wordt naar garage A of B te gaan waar er direct een vervangend vervoer auto klaar staat, is het bij motoren anders. Vrije keuze en leenmotor mogelijk vergoed uit verhalen bij tegenpartij. voor €35 per dag ga ik geen motor lenen. Zeker niet als de verzekering zegt dit kan wel tot 4 weken duren :X

De verzekering gaf wel aan dat ze voor zover zij het zien ik geen risico loop en de schade kan verhalen, maar dat is een spel tussen de verzekeraars waar ik niet meteen tussen ga zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hopelijk snel opgelost, vervelend allemaal.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kan je het samenvatten? Ga nu geen heel filmpje kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
noes schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:46:
[...]

Kan je het samenvatten? Ga nu geen heel filmpje kijken ;)
Heel kort komt het erop neer dat het gewoon niet goed is. Kerel van het filmpje is eigenaar van http://www.ladermanufaktur.de/ en die weten echt wat ze doen met Turbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Maar aan de andere kant lijkt het me toch ook niet goed als je echt een zeikhete turbo hebt en dan de olietoevoer zomaar stopt?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Frans92 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:12:
Maar aan de andere kant lijkt het me toch ook niet goed als je echt een zeikhete turbo hebt en dan de olietoevoer zomaar stopt?
Volgens mij wordt de olie juist warmer als je hem na laat draaien. Maar ik zal het filmpje nog wel een keer kijken en dan kan ik het beter vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Thoit schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:25:
[...]

Volgens mij wordt de olie juist warmer als je hem na laat draaien. Maar ik zal het filmpje nog wel een keer kijken en dan kan ik het beter vertellen.
Ik ben benieuwd. Als ik vanmiddag tijd heb, kijk ik zelf het filmpje ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Laatst online: 21-09 09:10
@turbodiscussie, ik meen mij van een automonteur te herinneren dat je de motor liet nalopen omdat de turbo 10duizenden toeren draait, dus dat deze rustig moest nalopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Rubman schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:15:
Kleine update,

Motor wordt zo "gratis" weggesleept voor schadebepaling door dealer.
Leenmotor gaan we niet doen, want waar je bij autoverzekering vaak gevraagd wordt naar garage A of B te gaan waar er direct een vervangend vervoer auto klaar staat, is het bij motoren anders. Vrije keuze en leenmotor mogelijk vergoed uit verhalen bij tegenpartij. voor €35 per dag ga ik geen motor lenen. Zeker niet als de verzekering zegt dit kan wel tot 4 weken duren :X

De verzekering gaf wel aan dat ze voor zover zij het zien ik geen risico loop en de schade kan verhalen, maar dat is een spel tussen de verzekeraars waar ik niet meteen tussen ga zitten.
Been there done that. Ben van mn motor afgereden op de A5. Na een week herstellen moest ik weer werken en keek ook naar vervangend vervoer. Regel is als volgt:
Als jij gelijk hebt, 10 dagen huren. Is jouw voertuig total loss verklaard, dan in totaal 14 dagen.
Ik heb contact opgenomen met de verzekering van de tegenpartij om dit te vragen en heb toestemming gekregene om alvast een voertuig te huren voor 10 dagen.
Na een week kreeg ik te horen dat mijn motor total loss verklaard werd dus ik mocht daarna nog 4 dagen extra een voertuig huren.
Regel was wel dat het wel een goedkope oplossing moest zijn. Ik huurde dan geen motor maar een Aygo klasse voor 19 euro per dag. Hou wel rekening dat 75% vergoed wordt omdat ze er van uit gaan dat je normaal gesproken ook slijtage kosten hebt.

Al deze facturen heb ik naar mijn rechtsbijstand verstuurd. Tevens ook mijn rekening van mijn ambulance 774 euro (eigen risico van 875 euro hier). Doordat de zaak nogal lang duurde heeft mijn rechtsbijstandverzekering een voorschot van 1000 euro gevraagd voor de kosten. Die kreeg ik de volgende dag op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Frans92 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:28:
[...]

Ik ben benieuwd. Als ik vanmiddag tijd heb, kijk ik zelf het filmpje ook even.
In dit filmpje wordt het bij 9.20 uitgelegd. Beste is na flink gassen gewoon rustig aan doen, en niet na laten lopen.

YouTube: JP Performance - Der Boost Dealer meines Vertrauens! | Teil 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Thoit schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:49:
[...]

In dit filmpje wordt het bij 9.20 uitgelegd. Beste is na flink gassen gewoon rustig aan doen, en niet na laten lopen.

YouTube: JP Performance - Der Boost Dealer meines Vertrauens! | Teil 2
Thanks!
Kortom, het laatste stukje na flink/zwaar gebruik rustig rijden en daarna mag het motortje gewoon uit zonder stationair laten draaien. Volgens dit filmpje dan.
Dat heb ik automatisch al als ik richting huis rij, dus geen problemen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Frans92 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:11:
[...]

Thanks!
Kortom, het laatste stukje na flink/zwaar gebruik rustig rijden en daarna mag het motortje gewoon uit zonder stationair laten draaien. Volgens dit filmpje dan.
Dat heb ik automatisch al als ik richting huis rij, dus geen problemen voor mij.
#metoo. Niets aanpassen aan mijn normale flow dus ;) Ik wacht wel tot de ECU eens uitgelezen kan worden en ik meer weet over wat er die dag fout kan gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

sbruynis schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:29:
@turbodiscussie, ik meen mij van een automonteur te herinneren dat je de motor liet nalopen omdat de turbo 10duizenden toeren draait, dus dat deze rustig moest nalopen....
Het is ook een verschil of je turbo een eigen oliepomp heeft of meedraait op de oliedruk van het motorblok. In het eerste geval blijft de pomp nog nadraaien als je het blok uit zet, in het tweede geval niet.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40

Aangereden vlakbij werk.

Als het effectief inhalen langs rechts is heb je normaal geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
SmokingSig schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:52:
[...]

Als het effectief inhalen langs rechts is heb je normaal geen poot om op te staan.
Een file mag je toch langs rechts inhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:31:
[...]

Dat hij het een file noemt betekent niet dat het in de verkeersdefinitie ook een file was. Volgens mij hanteren ze die term alleen op de snelweg. BBK filteren is eigenlijk niet toegestaan maar word vaak door de vingers gezien, maar rechts inhalen is altijd een no go, BBK, 80 wegen, woonerf, overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Is het ook niet zo dat je alleen rechts mag inhalen bij het geval van een tweebaansfile. Dan moet je namelijk tussen de twee rijstroken door filteren en haal je dus eigenlijk de linkerbaan via rechts in. Maar als je een éénbaansfile hebt, dan mag je niet rechts inhalen en moet je gewoon via links filteren. Verbeter alsjeblieft als ik het mis heb, maar volgens mij klinkt dit wel plausibel :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

com2,1ghz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:38:
[...]

Been there done that. Ben van mn motor afgereden op de A5. Na een week herstellen moest ik weer werken en keek ook naar vervangend vervoer. Regel is als volgt:
Als jij gelijk hebt, 10 dagen huren. Is jouw voertuig total loss verklaard, dan in totaal 14 dagen.
Ik heb contact opgenomen met de verzekering van de tegenpartij om dit te vragen en heb toestemming gekregene om alvast een voertuig te huren voor 10 dagen.
Na een week kreeg ik te horen dat mijn motor total loss verklaard werd dus ik mocht daarna nog 4 dagen extra een voertuig huren.
Regel was wel dat het wel een goedkope oplossing moest zijn. Ik huurde dan geen motor maar een Aygo klasse voor 19 euro per dag. Hou wel rekening dat 75% vergoed wordt omdat ze er van uit gaan dat je normaal gesproken ook slijtage kosten hebt.

Al deze facturen heb ik naar mijn rechtsbijstand verstuurd. Tevens ook mijn rekening van mijn ambulance 774 euro (eigen risico van 875 euro hier). Doordat de zaak nogal lang duurde heeft mijn rechtsbijstandverzekering een voorschot van 1000 euro gevraagd voor de kosten. Die kreeg ik de volgende dag op mijn rekening.
Ik weet alleen nog niet of ik gelijk krijg. zie ook hieronder
SmokingSig schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:52:
[...]

HTT-Thalan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:36:
[...]

Dat hij het een file noemt betekent niet dat het in de verkeersdefinitie ook een file was. Volgens mij hanteren ze die term alleen op de snelweg. BBK filteren is eigenlijk niet toegestaan maar word vaak door de vingers gezien, maar rechts inhalen is altijd een no go, BBK, 80 wegen, woonerf, overal.
True, maar hier zijn de meningen over verdeeld want file dus mag je rechts inhalen.
File wordt gedefinieerd als
"Langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer."

Er is niks geregeld over inhalen op dezelfde rijstrook hierin of dat het enkel geld voor bebouwde kom of snelweg of wat dan ook. Zijn zat voorbeelden en vragen over te vinden en zelfs een kapstokje ergens.

Tegenpartij stond stil voor afslaan en begint met rijden een parkeerplaats op (bijzondere verrichting met drie keer woordwaarde 8)).
Dan gaan denk ik de bijzondere verrichting boven het filefilteren en dus tegenpartij schuldig.

Maarja dit is allemaal speculatie we zullen het moeten afwachten hoe de verzekering het allemaal interpreteert. Maar ik weet wel dat ik niet zomaar accepteer en als het nodig is de kapstokken ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:41:
Is het ook niet zo dat je alleen rechts mag inhalen bij het geval van een tweebaansfile. Dan moet je namelijk tussen de twee rijstroken door filteren en haal je dus eigenlijk de linkerbaan via rechts in. Maar als je een éénbaansfile hebt, dan mag je niet rechts inhalen en moet je gewoon via links filteren. Verbeter alsjeblieft als ik het mis heb, maar volgens mij klinkt dit wel plausibel :9
Je mag rechts inhalen bij:

Meerbaans files op de snelweg (tussen 1e en 2e rijstrook, dus filteren)
Bij een file (dus gewoon in je eigen rijstrook)
Rechts van een blokmarkering (afslagen/splitsingen op de snelweg)

In de stad, op de trapfiets :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:23

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Maar weer eens een update, het gaat niet zo lekker met de AVD lessen :{

Heb er nu een paar gehad maar werkelijk alles gaat wel zo'n beetje fout. Te snel, te langzaam, niet goed kijken, te veel voor mij kijken, plaats op de weg. Kan wel even doorgaan zo. Helaas.....

Probleem is dat de lol er een beetje vanaf aan het gaan is zo en ik moet nog wel wat lessen want zo ga ik nooit slagen op m;n AVD examen.

Dacht met jarenlange autoervaring dit zo even te doen maar valt mij vies tegen.

Daarnaast nog een vraag aan langere personen: ik heb het idee dat de spiegels te laag zitten t.o.v. hoofd/ogen waardoor ik minder zie wat er achter mij gebeurd. Wie herkent dit? Ik moet echt m'n hoofd naar beneden doen om ver naar achter te kijken. Spiegels verkeerd of heb ik eigenlijk verhoogde spiegels nodig? Die heeft de rijschool uiteraard niet wat het extra lastig maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

HTT-Thalan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:56:
[...]

Je mag rechts inhalen bij:

Meerbaans files op de snelweg (tussen 1e en 2e rijstrook, dus filteren)
Bij een file (dus gewoon in je eigen rijstrook)
Rechts van een blokmarkering (afslagen/splitsingen op de snelweg)

In de stad, op de trapfiets :P.
Ik reed dus in dezelfde rijstrook, kortom ik mocht inhalen.

Zie je dat het niet zo zwart wit is.

* Rubman houdt gewoon goede moed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Shadow_Agent schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:17:
[...]
Daarnaast nog een vraag aan langere personen: ik heb het idee dat de spiegels te laag zitten t.o.v. hoofd/ogen waardoor ik minder zie wat er achter mij gebeurd. Wie herkent dit? Ik moet echt m'n hoofd naar beneden doen om ver naar achter te kijken. Spiegels verkeerd of heb ik eigenlijk verhoogde spiegels nodig? Die heeft de rijschool uiteraard niet wat het extra lastig maakt.
DISCLAIMER: ik ben geen lange persoon ;) Heb je al geprobeerd om je spiegels gewoon hoger te richten? Dat zou moeten helpen als je enkel grond ziet wanneer je vanuit normale hoofdpositie naar de spiegels kijkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Dryhte op 07-11-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Dryhte schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:31:
[...]

Als het een straat is met maar 1 rijstrook dan mag dit niet. Ik zie uberhaupt ook nooit moto's dit doen in België.

Als ik nu even de Belgische wet erbij neem (Ik ben Belg) staat er ook duidelijk:

Basisverkeersregels
Je moet rechts rijden en links inhalen

In een file mag dit wel maar dan moet het natuurlijk een file zijn van +2 rijstroken. Niet 1 rijstrook.

Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd, behalve voor de toepassing van artikel 17.2, 5°.

In dat geval mag de motorfietser evenwel niet sneller rijden dan 50 km per uur en mag het snelheidsverschil tussen de motorfietser en de voertuigen die zich in die rijstroken of files bevinden niet meer dan 20 km per uur bedragen.

Op autosnelwegen en autowegen moet hij daarenboven tussen de twee meest links gelegen rijstroken rijden.

Maar mag je dan uberhaupt ooit rechts inhalen ? JA maar enkel onder deze voorwaarde:

Het inhalen geschiedt echter rechts wanneer de in te halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren.

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingSig op 07-11-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:14

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Heb er nu een paar gehad maar werkelijk alles gaat wel zo'n beetje fout. Te snel, te langzaam, niet goed kijken, te veel voor mij kijken, plaats op de weg. Kan wel even doorgaan zo. Helaas.....

Probleem is dat de lol er een beetje vanaf aan het gaan is zo en ik moet nog wel wat lessen want zo ga ik nooit slagen op m;n AVD examen.

Op welke motor les je? Relatief veel motoren hebben spiegels voor de 'sier' aangezien je toch alleen maar tegen je ellebogen aankijkt.

Kan je wellicht wisselen van instructeur bij je rijschool? M'n vriendin had ook een l*l van een instructeur (alles fout doen, en nooit complimentjes krijgen etc) waardoor de 'fun' van het lessen en motorrijden er snel vanaf ging. Vervolgens een andere instructeur en alles was weer leuk en ging ook super goed! Uiteindelijk geslaagd in één keer voor beide examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig

Wat is je lesmotor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rubman schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:19:
[...]

Ik reed dus in dezelfde rijstrook, kortom ik mocht inhalen.

Zie je dat het niet zo zwart wit is.

* Rubman houdt gewoon goede moed
Nee, ik bedoel dus (want zo is het voor auto's ook) dat als op de snelweg links een langzaamrijdende/stilstaande file is, je rechts wel door mag rijden (de file zijn rijbaan, jij jouw rijbaan).

Het principe van filteren is gebaseerd op het feit dat de wet niet voorschrijft hoeveel voertuigen van een rijstrook gebruik mogen maken. In de praktijk levert dit voor auto's natuurlijk wel uitdagingen op, en zit je eigenlijk als op een Art5 als iemand dat zou proberen, maar voor de motoren gelden uitzonderingsregels/situaties omdat ze zo smal zijn.

In de file mag je dan ook alleen maar tussen de eerste 2 stroken filteren. Als je links een strook hebt en rechts een uitvoegstrook (voorbeeld) mag dat dus _niet_. Evenzo mag je wanneer het verkeer over één strook geleid word (b.v. bij een ongeluk of wegafzetting) niet rechts langs de file rijden (en ook niet links, overigens) en ben je dus verkeerstechnisch gedwongen tussen de auto's te blijven rijden.

Je mag in de stad wel rechts langs een auto indien deze richting aangeeft naar _links_. Rijd deze echter rechtdoor mag je niet rechts inhalen, gaat hij rechtsaf mag je er wel weer links langs (zolang je de andere rijbaan niet hindert).

De fietssuggestiestrook (niet de fietsstrook met gesloten lijn) mag je wel gebruiken (auto's mogen dat ook) en dat helpt als er een verkeersremmer ligt: je kunt daar dan rechts langs zodat het tegemoetkomende verkeer gewoon door kan rijden.

Een auto rechts inhalen via deze constructie mag dan weer _niet_.

Ik zeg niet dat je geen gelijk gaat krijgen (ik begrijp dat je het sowieso probeert) maar verkeerstechnisch gezien ben ik van mening dat wat jij deed niet mocht. Nu zijn er in het verleden wel meer zaken op onverwachte manier tot een conclusie gekomen. Tijd terug reed iemand hier een fietser dood (of in ieder geval ongelukkig, ben niet helemaal zeker meer) die overstak bij (voor hem) rood licht. De automobilist had groen, maar had gedronken en reed vreselijk te hard (100+ waar je 50 mocht). De automobilist kreeg ongelijk. De fietser reed door rood, maar hij had hier rekening mee moeten houden en dat kon niet door zijn snelheid. Andersom kon de fietser niet vermoeden dat hij een groter dan ingeschat risico nam omdat hij had mogen verwachten dat iedereen daar 50 zou rijden. Aldus het oordeel van de rechter in die zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
HTT-Thalan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:29:
[...]

Nee, ik bedoel dus (want zo is het voor auto's ook) dat als op de snelweg links een langzaamrijdende/stilstaande file is, je rechts wel door mag rijden (de file zijn rijbaan, jij jouw rijbaan).

Het principe van filteren is gebaseerd op het feit dat de wet niet voorschrijft hoeveel voertuigen van een rijstrook gebruik mogen maken. In de praktijk levert dit voor auto's natuurlijk wel uitdagingen op, en zit je eigenlijk als op een Art5 als iemand dat zou proberen, maar voor de motoren gelden uitzonderingsregels/situaties omdat ze zo smal zijn.

In de file mag je dan ook alleen maar tussen de eerste 2 stroken filteren. Als je links een strook hebt en rechts een uitvoegstrook (voorbeeld) mag dat dus _niet_. Evenzo mag je wanneer het verkeer over één strook geleid word (b.v. bij een ongeluk of wegafzetting) niet rechts langs de file rijden (en ook niet links, overigens) en ben je dus verkeerstechnisch gedwongen tussen de auto's te blijven rijden.

Je mag in de stad wel rechts langs een auto indien deze richting aangeeft naar _links_. Rijd deze echter rechtdoor mag je niet rechts inhalen, gaat hij rechtsaf mag je er wel weer links langs (zolang je de andere rijbaan niet hindert).

De fietssuggestiestrook (niet de fietsstrook met gesloten lijn) mag je wel gebruiken (auto's mogen dat ook) en dat helpt als er een verkeersremmer ligt: je kunt daar dan rechts langs zodat het tegemoetkomende verkeer gewoon door kan rijden.

Een auto rechts inhalen via deze constructie mag dan weer _niet_.

Ik zeg niet dat je geen gelijk gaat krijgen (ik begrijp dat je het sowieso probeert) maar verkeerstechnisch gezien ben ik van mening dat wat jij deed niet mocht. Nu zijn er in het verleden wel meer zaken op onverwachte manier tot een conclusie gekomen. Tijd terug reed iemand hier een fietser dood (of in ieder geval ongelukkig, ben niet helemaal zeker meer) die overstak bij (voor hem) rood licht. De automobilist had groen, maar had gedronken en reed vreselijk te hard (100+ waar je 50 mocht). De automobilist kreeg ongelijk. De fietser reed door rood, maar hij had hier rekening mee moeten houden en dat kon niet door zijn snelheid. Andersom kon de fietser niet vermoeden dat hij een groter dan ingeschat risico nam omdat hij had mogen verwachten dat iedereen daar 50 zou rijden. Aldus het oordeel van de rechter in die zaak.
Ik sluit me hier bij aan. Als er maar 1 rijstrook is mag het gewoon niet tenzij de voorligger links afslaat.

Ik weet wel niet of er verschillen zijn tussen BE en NL wetgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:36:
[...]

Is iets rechts inhalen als je een stilstaande rij auto's passeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
noes schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:37:
[...]

Is iets rechts inhalen als je een stilstaande rij auto's passeert?
Nope, het geldt (alvast in België) enkel als inhalen als de andere auto beweegt. Dus als hij stilstaat is het niet inhalen. artikel 16.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dryhte schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:39:
[...]

Nope, het geldt (alvast in België) enkel als inhalen als de andere auto beweegt. Dus als hij stilstaat is het niet inhalen. artikel 16.1
Dan was ik niet aan het inhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Dynazap schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:25:
[...]

Op welke motor les je? Relatief veel motoren hebben spiegels voor de 'sier' aangezien je toch alleen maar tegen je ellebogen aankijkt.

Kan je wellicht wisselen van instructeur bij je rijschool? M'n vriendin had ook een l*l van een instructeur (alles fout doen, en nooit complimentjes krijgen etc) waardoor de 'fun' van het lessen en motorrijden er snel vanaf ging. Vervolgens een andere instructeur en alles was weer leuk en ging ook super goed! Uiteindelijk geslaagd in één keer voor beide examens.
MT07 met van die driehoekige spiegels. ik heb steeds het idee dat alles wat achter mij gebeurd (aankomende auto ofzo) ik niet snel genoeg zie. Kan ook met het kijken zelf te maken hebben uiteraard maar ik constant mijn hoofdf/lichaam/arm moet gaan verdraaien om even snel te checken wat er achterop komt lijkt mij dat niet helemaal de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:43:
[...]

MT07 met van die driehoekige spiegels. ik heb steeds het idee dat alles wat achter mij gebeurd (aankomende auto ofzo) ik niet snel genoeg zie. Kan ook met het kijken zelf te maken hebben uiteraard maar ik constant mijn hoofdf/lichaam/arm moet gaan verdraaien om even snel te checken wat er achterop komt lijkt mij dat niet helemaal de bedoeling?
Spiegels beter stellen voor je wegrijdt?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@Shadow_Agent daarom ben ik zo happy met de Mickey Mouse oortjes van m'n Wee Strom. Eindelijk goed zicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Ik ben ook geen heel lang persoon, maar wat hierboven gezegd wordt klopt wel redelijk. Je ellebogen zitten altijd in de weg. Let er wel op dat je bij het rijden wellicht jezelf anders positioneerd dan wanneer je stil staat en je spiegels aan het afstellen bent. Dit merkte ik op toen ik begon met lessen.
Daarnaast is het misschien geen slecht idee om eens een andere instructeur te proberen. De instructeur die je nu hebt zou wellicht niet goed bij je kunnen passen.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:44:
@Shadow_Agent daarom ben ik zo happy met de Mickey Mouse oortjes van m'n Wee Strom. Eindelijk goed zicht ;)
Of de 'auto' spiegels van de RT. Even gek om ónder je handen door te kijken, maar er is zoveel te zien! Tenzij ik gas geef in de lage toeren, dan is alles een waas :*) gekke boxers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Furbz4300 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:45:
[...]

Ik ben ook geen heel lang persoon, maar wat hierboven gezegd wordt klopt wel redelijk. Je ellebogen zitten altijd in de weg. Let er wel op dat je bij het rijden wellicht jezelf anders positioneerd dan wanneer je stil staat en je spiegels aan het afstellen bent. Dit merkte ik op toen ik begon met lessen.
Daarnaast is het misschien geen slecht idee om eens een andere instructeur te proberen. De instructeur die je nu hebt zou wellicht niet goed bij je kunnen passen.
Ik ben juist wel lang haha ;) Dacht dat het daar wellicht aan lag. Nou ja, we gaan het meemaken hoe het gaat als ik het iets anders ga afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Furbz4300 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:45:
[...]

Raar, ik ben 1m87 en heb er geen last van gehad op mijn lesmotor. Ook nu niet op mijn oude cb500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:14

Dynazap

Go Hard Or Go Home

[...]

Heb zelf een MT07 (Geen lesmotor :9 ), maar herken het probleem niet wat je omschrijft. Uiteraard moet je je hoofd een klein beetje naar beneden bewegen om goed in je spiegel te kunnen kijken. Heb je ze wel goed afgesteld?

Daarnaast vind ik de MT07 spiegels redelijk goed vergeleken met andere nakeds (heb er al op best veel gereden :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
SmokingSig schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:49:
[...]

Raar, ik ben 1m87 en heb er geen last van gehad op mijn lesmotor. Ook nu niet op mijn oude cb500.
Ja, er is een mogelijkheid dat ik een beetje raar ben. Daar durf ik geen keiharde uitspraken over te doen :+ .
ik merkte tijdens het lessen in het begin dat ik soms meer naar voren of na achteren ging zitten. Als je dat eenmaal merkt is het makkelijk er vanaf te stappen, maar ik kon daardoor niet altijd even goed meer in de spiegels kijken.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
[...]

MT07 heeft prima spiegels maar vereist wel wat aandacht bij de afstelling. Kwestie van voor vertrek even rustig de tijd voor nemen om te kijken wat voor jou het beste werkt. Heb zelf een MT-07 en met mijn 1.84m werken de spiegels gewoon prima, meer dan voldoende informatie. Constant acrobatiek op de motor doen om toch nog wat te kunnen zien is totaal niet aan de orde. Wel zullen je spiegels altijd minder informatie bieden vergeleken met een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Imo62 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:01:
[...]

MT07 heeft prima spiegels maar vereist wel wat aandacht bij de afstelling. Kwestie van voor vertrek even rustig de tijd voor nemen om te kijken wat voor jou het beste werkt. Heb zelf een MT-07 en met mijn 1.84m werken de spiegels gewoon prima, meer dan voldoende informatie. Constant acrobatiek op de motor doen om toch nog wat te kunnen zien is totaal niet aan de orde. Wel zullen je spiegels altijd minder informatie bieden vergeleken met een auto.
Behalve met mickey mouse oortjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Mt07,09 en 10 hebben allemaal dezelfde spiegels, heb op alle 3 gereden en op geen 1 jouw probleem gehad (1m90) ik denk dat je de spiegels even goed moet afstellen,

Je kan ze ook nog iets naar voren/achteren draaien en de spiegels zelf alle kanten op bewegen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Imo62 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:01:
Wel zullen je spiegels altijd minder informatie bieden vergeleken met een auto.
Mwoah, denk dat de Alp aardig in de buurt komt :P. De Kawa is dan weer royaal kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Laatst online: 17-09 21:23
HTT-Thalan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:50:
[...]

Mwoah, denk dat de Alp aardig in de buurt komt :P. De Kawa is dan weer royaal kut.
Dan nog mis je natuurlijk de achteruit spiegel :9
Ik heb niets te klagen over de spiegels van mijn MT-07, maar tijdens de schaarse momenten dat ik weer eens autorijd verbaas ik me wel over hoeveel meer info die spiegels bieden. Helaas gebruikt gebruiken teveel automobilisten ze gewoon niet of nauwelijks... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Dan ga ik de eerst volgende keer maar eens beter de spiegels afstellen :P tnx voor de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Imo62 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:46:
[...]

Dan nog mis je natuurlijk de achteruit spiegel :9
Ik heb niets te klagen over de spiegels van mijn MT-07, maar tijdens de schaarse momenten dat ik weer eens autorijd verbaas ik me wel over hoeveel meer info die spiegels bieden. Helaas gebruikt gebruiken teveel automobilisten ze gewoon niet of nauwelijks... 8)7
De spiegels zijn zo groot dat ik achter + zijkant met de rechterspiegel doe, maar een dodehoek plakkertje zou misschien nog niet zo'n slecht idee zijn.

Vanavond de beurt afgemaakt: Engine flush gedaan, daarna nieuwe olie erin (schijnbaar een speciale olie voor motoren die wel een slokje lusten) en een toevoeging om de klepseals weer te "revitaliseren". We gaan het zien :P.

Hij heeft me weer gematst met de prijs maar verdomme, 400 euro komt toch even aan :X.

Gelukkig is hiermee wel de remschijf (70k+ kilometers), het balhoofdslager (40k+), de olie (12k+), voorvorkolie (2 jaar) en het luchtfilter (12k+) gedaan. Onlangs ook al de blokken gedaan (1k terug). Vorig jaar is er een nieuwe koppeling in gegaan (EBC Heavy duty clutch kit) en er zitten nog vrijwel nieuwe Sirac's onder (2000km gereden) dus het moet wel erg ongelukkig lopen als ik de komende maanden meer moet doen dan de ketting inspuiten en benzine tanken.

Nu die vermalijde kawa carbs nog. Dat is een kwestie van schoonmaken maar moet wel even gebeuren. Ik ga dan voor de zekerheid ook even een benzinefiltertje onder de Alp zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik ga komende zondag een motor bekijken, de BMW R 1100 GS. Iemand nog tips waar ik op moet letten bij een wat oudere boxer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Shivs volgens mij vooral olieverbruik, en of de motor netjes loopt. Boxers zijn nogal nukkig en gevoelig voor goed afstellen.
Verder de algemene staat van onderhoud. Als die dingen gewoon gebruikt zijn (geen tonnen gereden maar ook niet alleen op zondag over de boulevard) kunnen ze erg lang meegaan.
Mocht je voor deze niet slagen dan weet ik er nog één te koop bijna in het midden van het land waarvan ik weet dat hij door een liefhebber goed gebruikt en onderhouden is. DM me bij interesse....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 21-09 00:34
Shivs schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:28:
Ik ga komende zondag een motor bekijken, de BMW R 1100 GS. Iemand nog tips waar ik op moet letten bij een wat oudere boxer?
Wat gwystyl al zegt; Let even op hoe de motor loopt, geluidjes en of het niet te veel zweet bij de cilinders.
Olieverbruik kan je in een testrit niet waarnemen. Ik rij zelf een R1100RS wat hetzelfde blokt heeft als de GS.
Het kan in het begin wel wennen zijn als je nooit een boxer hebt gereden maar eenmaal gewend is het heerlijk. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ben met de auto vandaag. Net in de bocht van A20 naar A4 (richting Hoogvliet) een BMW motor op hoge poten. Verblindende lampen in mijn spiegels en ook nog eens doodleuk met 90 km/h tussen 2 auto's doorrijden. Natuurlijk ga ik op de toeter hangen, krijg je zo'n arrogant handgebaartje van 'wat doe ik nou fout?'
Die vent wordt echt nog een keer van zijn motor afgereden..

Dus ik hoop dat je dit leest, meneer op de BMW: je bent een klootzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 15:03
Ik zie vaak mensen erg enthousiast over de boxer motoren, wat zijn de typische rij-kenmerken van dit blok?
(zelf nog niet zo veel verschillende motoren gereden, enige referentie is Diversion 600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Ik hoop dat het gaat lukken zondag, zo niet dan laat ik wat weten @gwystyl :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 21-09 00:34
yozgoesdigital schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:29:
Ik zie vaak mensen erg enthousiast over de boxer motoren, wat zijn de typische rij-kenmerken van dit blok?
(zelf nog niet zo veel verschillende motoren gereden, enige referentie is Diversion 600)
2 Cilinders, veel cc's, koppel onderin. Lage toeren (max 7000 toeren) geeft ontspannen gevoel (vind ik)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

yozgoesdigital schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:29:
2 grote cylinders, altijd voldoende koppel, lage redline. Bij het starten schud je m wakker en vooral koud stationair lekker stampen en schudden :)

Maar het rijd wel fijn, je hoeft eigenlijk nooit terug te schakelen om harder te gaan. Remmen op de motor is ook niet te heftig (ik kom van 1000cc en 600cc 4cyl).

Laag zwaartepunt, krukas in lengte richting en BMWs eigen voorwielophanging, de telelever, maken de R serie zowel stabiel als wendbaar.

Probeer het eens :Y

edit: voor een sportieve fiets vind ik een 4-in-lijn toch het leukste, dat eindschot :9~ - daarom gaat de S1000RR ook zeker niet weg :*)

[ Voor 8% gewijzigd door noes op 08-11-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik zou je ook een 4 cilinder boxer kunnen adviseren O-)
Het lage gewicht maakt dat ie zich heel makkelijk laat omkieperen een bocht in.
Verder is het een stuk vergevingsgezinder dan bijvoorbeeld een Buell blok. Als ik daar per ongeluk 1 te ver terug naar beneden trap in de versnelling dan is het rodeo time!
Doe ik dat op mijn eigen boxer blok dan merk je het wel maar is er echt helemaal niks aan het handje.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:39:
[...]

>>knip<<

edit: voor een sportieve fiets vind ik een 4-in-lijn toch het leukste, dat eindschot :9~ - daarom gaat de S1000RR ook zeker niet weg :*)
Ik dénk dat je je mening daarover waarschijnlijk gaat bijstellen op het moment dat je een keer meet een 4-cilinder CrossPlane machine gereden hebt O-) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:44:
Aha, contact gevonden met een bandenwisselaer *vlakbij* m'n huis, staat goed aangeschreven...
En niet ten onrechte :) *blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Iets meer inzicht in de kosten nu: Een liter benzine kost, naar boven afgerond, ongeveer 1.60 momenteel.
Ik heb tot nu toe gemiddeld 1 op 22 gereden, maar laat ik met 1 op 21 rekenen. Dan kost het me om en nabij de 7,60 voor 100 kilometer rijden (puur en alleen brandstof).

Ik mag quitte spelen op de motor, want de 'winst' zit hem erin dat de vaste vergoeding onze gezinsauto betaalt.

Voor elke 100 kilometer die ik zakelijk rijd, verdien ik dus ongeveer 11 euro. Dat betekent dat ik de beurt van dit weekend binnen 4000km terugverdien. Dat is 1/3 tot mijn volgende oliewissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Shivs schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:28:
Moet je niet gaan kijken voor een Shiver, met jouw naam ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:48:
[...]

Moet je niet gaan kijken voor een Shiver, met jouw naam ;)
Daar heb ik wel aan gedacht natuurlijk, maar niet echt mijn type machine ben ik bang ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Saffie_time schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:30:
Ik zou je ook een 4 cilinder boxer kunnen adviseren O-)
Het lage gewicht maakt dat ie zich heel makkelijk laat omkieperen een bocht in.
Verder is het een stuk vergevingsgezinder dan bijvoorbeeld een Buell blok. Als ik daar per ongeluk 1 te ver terug naar beneden trap in de versnelling dan is het rodeo time!
Doe ik dat op mijn eigen boxer blok dan merk je het wel maar is er echt helemaal niks aan het handje.
Dat ligt er maar net aan hoeveel gas je geeft, ik heb wel eens iets te veel gas gegeven op m'n 1125CR in de 1 terwijl ik dacht dat ik 'm in de 2 had staan. Toen kwam het voorwiel uiteraard wel meteen omhoog, in de eerste versnelling meer dan half gas is instant wheelie. >:)
In de 2 en 3 komt het voorwiel ook wel omhoog zonder trucjes, maar dat is prima beheersbaar.

De gasrespons is prima verder, aanzienlijk beter dan de Superduke R van een maatje van me, dat is echt een ellendig ding met zo'n binaire gashendel.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:14:
[...]

Ik dénk dat je je mening daarover waarschijnlijk gaat bijstellen op het moment dat je een keer meet een 4-cilinder CrossPlane machine gereden hebt O-) >:)
Heb ik gedaan, heb de MT-10 proefgereden 2 jaar terug. Ik vind het 'hobbeltje' erin niet zo fijn, om eerlijk te zijn.

edit: Toen ook een RSV4 gereden, die had een soort galop erin. Vond het niet heel fijn, en ook die miste het brute eindschot en het gevoel hoe hoog ik in de toeren zat.

[ Voor 17% gewijzigd door noes op 08-11-2018 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Ik zag dat er meerdere mensen interesse hebben in TET rijden. Iemand die interesse heeft om komende zondag een stuk in het zuiden te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

2.03m hier en heb er eigenlijk niet zo gek veel last van gehad. Het kwam alleen wel iets vaker voor dat ik mijn spiegels tijdens het rijden nog een beetje aan het bijstellen was.

Wat voor mij heel erg hielp was dat je voor het lessen alvast jezelf gaat inbeelden wat je op de motor wilt doen. Dit helpt wel eens fouten zoals niet kijken en plaats op de weg voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Shadow_Agent Nog even naar aanleiding van je vraag/opmerking over het spiegelen op de motor tijdens je rijlessen (en daarna het examen): Je hebt het er over dat je overdreven met je hoofd moet bewegen om iets in de spiegels te kunnen zien..... DOE DAT VOORAL WEL!!! Vooral tijdens het examen is dat de énige manier om aan de examinator te kunnen laten zien dat je je spiegels daadwerkelijk aan het gebruiken bent :P

Doe je het niet dan zak je waarschijnlijk met de opmerking dat je NIET in je spiegels gekeken hebt ook al deed je dat wél. Een helm met een verticaal georiënteerde print aan de achterzijde helpt daarbij overigens ook goed....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Thoit Ik heb wel interesse, maar zondag kan ik niet.

@wimmel_1 Toen ik bezig was met mijn autorijbewijs ben ik ook een keer terug naar huis gebracht tijdens een motorrijles. De dame die op de motor zat was inderdaad eerder gezakt met de opmerking dat ze niet keek. Mijn instructrice stelde voor om een sticker op haar zwarte helm te plakken om het kijken zichtbaarder te maken. Dus wel een handige tip voor de mensen die lessen en een donkere helm hebben.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Pagina: 1 ... 96 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.