Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Die remschijf hoef ik de komende 80.000km niet meer te vervangen, en die vering is de komende 3 jaar ook safe nu. Oliebeurt is helaas elke 12k een dingetjeSecsytime schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:44:
[...]
Je blijft wel bezig met die alp.. weet je zeker dat je calculatie klopte, dat je goedkoper uit bent zo![]()
Elke kilometer is 19 cent waard, dus tegen de tijd dat die schijf weer aan de beurt is heb ik 15.200 euro aan vergoeding gevangen. Ik hoef op die 19 cent ook niet te verdienen, de verdienste is hier juist dat de vaste (niet variable) vergoeding voor die privéauto betaalt. Ik mag dus quitte spelen op de motor.
Als ik juist gerekend heb kost die remschijf (á 120 euro) me 0,15 cent per kilometer. Dat kan ik nog wel lijen
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-11-2018 13:03 ]
Ik heb zelf weer wat voor met de gloednieuwe Wee... Ik heb er de hele zomer en najaar veel op gereden, zo'n 5500km, maar de laatste week dus even niet, IVM een tripje met de auto. Deze morgen wou de motor niet starten, voltage 11,5 of zo, en toen ik de batterij eruit haalde om 'm te gaan opladen verloor ik bovendien een van de twee rechthoekige moertjes die de batterij aansluiting vastzetten.
Mijn vraag is tweeledig: is het normaal dat een motor niet tegen een weekje stilstand kan - al is het fris - en waar vind je die GVD moertjes? Het ding ligt ergens binnenin de motor z'n ingewanden, vind 't niet terug.
Edit: moertje inmiddels teruggevonden. Maar damn, ik vind 't niet normaal dat ik de motor na één week niet meer gestart krijg.
[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 04-11-2018 13:45 ]
MIjn fiets kan ook niet goed tegen week stilstand, maar kan ook liggen aan de kleppen die langzaamaan gesteld moeten gaan worden.
Dan moet er ergens iets zijn wat stroom verbruikt. Mijn motor(en) starten over het algemeen prima als ze lang(ere tijd) stil staan, behalve als ik adapters vergeet af te koppelen, dan zijn de accu's wel leegDryhte schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:12:
@HTT-Thalan alleen als je die 80000km ook effectief rijdt
Ik heb zelf weer wat voor met de gloednieuwe Wee... Ik heb er de hele zomer en najaar veel op gereden, zo'n 5500km, maar de laatste week dus even niet, IVM een tripje met de auto. Deze morgen wou de motor niet starten, voltage 11,5 of zo, en toen ik de batterij eruit haalde om 'm te gaan opladen verloor ik bovendien een van de twee rechthoekige moertjes die de batterij aansluiting vastzetten.
Mijn vraag is tweeledig: is het normaal dat een motor niet tegen een weekje stilstand kan - al is het fris - en waar vind je die GVD moertjes? Het ding ligt ergens binnenin de motor z'n ingewanden, vind 't niet terug.
Verwijderd
Lijkt mij niet toch? Ik heb zelf nog nooit startproblemen gehad met motoren, terwijl ik de grootste wrakken rijd en ze soms maanden niet gebruikt werden. Lijkt mij dat er ergens stroom naartoe gaat? Heb je een alarm of iets actiefs op de motor zitten?Dryhte schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:12:
... is het normaal dat een motor niet tegen een weekje stilstand kan - al is het fris ...
Ducati verwarmt de (luchtgekoelde motoren) carburateurs met olie. Lijkt me alleen wel een aardige ingreep en je zult (voorbereiding voor-) een oliekoeler nodig moeten hebben om de olie af te tappen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:45:
[...]
Koelwater... De gpz is luchtgekoeld.
Maar dit schijnt wonderen te doen:
https://www.race-shop.nl/silkolene-pro-fst
Aldus het internet.
Toen ik nog scooter reed was dit erg vervelend, aangezien bij lage temperaturen het gas bleef hangen (de gasschuif vroor vast in de carb). Maar goed dat was een vlakschuif carb, motoren (die tegenwoordig allemaal CV zijn) zullen hier denk ik minder last van hebben.
Lijkt erop dat je accu niet helemaal fris meer is. Hoe oud is die?Dryhte schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:12:
@HTT-Thalan
[..]
[..]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 14:18 ]
Ik had een Vanucci turtle shell. Beetje zelfde vorm als een racepak bult, alleen dan iets groter.Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:17:
Een tijd terug bedacht ik me dat rijden met een volle rugtas misschien niet zo veilig is i.v.m. het risico dat je heel raar valt bij een ongeluk. Nou heb ik regelmatig een laptop bij me en vraag mij af hoe anderen daar mee omgaan op de motor? Mijn tanktas is sowieso te klein voor mijn laptop, dus dat is geen optie. Koffers heb ik niet en gaan er niet zomaar komen want ik vind het wel handig parkeren zonder.
Is iig iets bescherming voor de laptop, maar als ik zou vallen dan maakt het toch allemaal geen drol meer uit want dan gaat lichaam > werkspullen
Gebruik zelf een rugzak (Ogio NoDrag Mach5) op zowel supersport als tourmotor. Maar... parkeren met koffers is toch nauwelijks lastiger? Ja, je bent iets breder, maar zo strak zet ik m echt niet op andere voertuigen.Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:17:
Een tijd terug bedacht ik me dat rijden met een volle rugtas misschien niet zo veilig is i.v.m. het risico dat je heel raar valt bij een ongeluk. Nou heb ik regelmatig een laptop bij me en vraag mij af hoe anderen daar mee omgaan op de motor? Mijn tanktas is sowieso te klein voor mijn laptop, dus dat is geen optie. Koffers heb ik niet en gaan er niet zomaar komen want ik vind het wel handig parkeren zonder.
Zoals deels al genoemd, je hebt een slechte accu (lage resterende capaciteit / hoge zelfontlading), een verbruiker bij uitgeschakeld contact of je accu laadt niet lekker bij (dynamo/spanningsregelaar/hoog verbruik tijdens rijden). Een combinatie kan ook nog.Dryhte schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:12:
@HTT-Thalan alleen als je die 80000km ook effectief rijdt
Edit: moertje inmiddels teruggevonden. Maar damn, ik vind 't niet normaal dat ik de motor na één week niet meer gestart krijg.
Als je een beetje handig bent met elektro, dan kun je eenvoudig de stroom meten die loopt bij uitgeschakeld contact. Meten tussen een vd (losgenomen) accupolen en de connector. Wel goed opletten dat deze tijdelijke verbindingen goed vast zitten en ook geen sluiting kunnen veroorzaken).
Dat zou erg weinig moeten zijn, paar mA op zijn hoogst.
Bij draaiende motor zou je een paar Ampère de andere kant op moeten meten, zeker bij verhoogd toerental.
Verder is een continulader niet verkeerd, een snelle oplossing voor nu, maar dit maskeert in jouw geval wel het onderliggende probleem.
Volgens mij is er maar 1 veilige motorrugzak, de Point 65 Boblbee..Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:17:
Verwijderd
Dat gaat hem sowieso niet worden... haha.Maegrim schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:28:
een baan zoeken waarbij je geen laptop mee hoeft te zeulen
Die zie ik af en toe wel eens langskomen. Maar als ik zie wat die kosten... mijn motor is bijna nog minder waard.Secsytime schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:47:
[...]
Volgens mij is er maar 1 veilige motorrugzak, de Point 65 Boblbee..
Ik zet mijn motor soms zelfs tussen de fietsen bij een fietsenrek... Dus ja zo strak zet ik hem wel weg.noes schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:37:
[...]
Gebruik zelf een rugzak (Ogio NoDrag Mach5) op zowel supersport als tourmotor. Maar... parkeren met koffers is toch nauwelijks lastiger? Ja, je bent iets breder, maar zo strak zet ik m echt niet op andere voertuigen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 14:52 ]

Zo. Smurfje heeft 2 zwarte handen, maar 4 groene banden! (jaja oke velgen, maar ssht, dat rijmt niet!)
I have stability. The ability to stab.
Gewoon zo door blijven rijden. Ik heb het ook jaren gedaan met een Kriega R20 met 2 laptops erin. Uiteindelijk wel naar een topkoffer gegaan voor het comfort dus dat deed ik niet uit veiligheidsoogpunt.Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:17:
De kans dat je op je rug beland bij een crash vanaf een motor is vrij klein op de openbare weg lijkt me. Ben tot nu toe 4x onderuit gegaan en altijd op mijn zij beland, nooit direct op mijn rug. Ik kan me ook maar een paar scenario's indenken waarbij dat zou kunnen gebeuren. Highsider waarbij je koprol maakt en op je rug beland, of als je vol in de flank van een auto rijdt die uit een zijstraat komt waarbij je ook een koprol maakt en op je rug beland. Dat risico neem ik voor lief, ik hoop in die scenario's dat de Forcefield Pro Lite K CE2 inserts in mn jassen me voldoende beschermen.
Ik heb mijn laptops ook een keer in een Kriega US30 achterop vervoerd maar dat voelde toch niet heel fijn toen ik ze voor een moment alleen moest laten toen ik ging betalen bij het tanken.
Ik heb helaas de 650 cc uitvoering. Maar deze helpt al een stukje, bedankt!
Ik heb intussen de 12V aansluiting (bedoeld voor sigarettenplug) gevonden, deze zit op het 2017 model samen op de kabel naar de meters, beetje verstopt, maar bij te komen vanaf de voorkant (beginnen met schermpje).
De garage heeft uitgelegd dat het daarna het makkelijkst is de zwarte plastic bultje bij de tank eraf te schroeven, waarna het zwarte top cover eraf kan, zonder dat de zijkanten eraf moeten.

Lampenolie ftw
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vanuit welke hoek is die foto genomen? Met een fish-eye lens ofzo?SmurfLink schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:27:
[Afbeelding]
Zo. Smurfje heeft 2 zwarte handen, maar 4 groene banden! (jaja oke velgen, maar ssht, dat rijmt niet!)T was een prutswerkje maar prima te doen, alleen de eerste velg die ik deed sloot niet helemaal aan, de andere 3 zijn best wel netjes geworden. Remreiniger was echt een toptip! Wat een troep kwam dr van die velgen zeg, vooral die bij de ketting.
En remreiniger (agressief spul!) zou ik niet gebruikt hebben, als het op plastics/rubber komt vreet het die rubbers aan (en motoren hebben óveral rubbers op en tussen zitten). Velgen kun je net zo goed schoon krijgen met lampenolie, je hebt zelfs speciale poetsolie.
Maarre, hoezo 4 velgen? Laatste keer dat ik telde had mijn motor nog 2 wielen...
De zijwieltjesHTT-Thalan schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:59:
[...]
Maarre, hoezo 4 velgen? Laatste keer dat ik telde had mijn motor nog 2 wielen...
Gamertag: timmie271
Maar elk wiel heeft weer twee zijkanten. Dan kom je toch op 4?HTT-Thalan schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:59:
Lekker!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Tsjah, wat is je veiligheid waard he.. Het voordeel is wel dat je hem over verschillende motoren gewoon mee kunt nemen, iets wat met een topkoffer niet altijd het geval is. Uiteindelijk is het prijsverschil tussen een topkoffer en een Boblbee nog in het voordeel van de Boblbee?Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:50:
[...]
Dat gaat hem sowieso niet worden... haha.
[...]
Die zie ik af en toe wel eens langskomen. Maar als ik zie wat die kosten... mijn motor is bijna nog minder waard.
[...]
Ik zet mijn motor soms zelfs tussen de fietsen bij een fietsenrek... Dus ja zo strak zet ik hem wel weg.
Ik heb toen een op ebay gekocht, scheelde aanzienlijk met de RRP.
Pohh nog een MT rijderStreepje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:54:
@wimmel_1 Mag ik ook in de OP ?? provincie Overijssel
[Afbeelding]
Uh, gewoon ervoor met een telefoon.HTT-Thalan schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:59:
[...]
Vanuit welke hoek is die foto genomen? Met een fish-eye lens ofzo?
En remreiniger (agressief spul!) zou ik niet gebruikt hebben, als het op plastics/rubber komt vreet het die rubbers aan (en motoren hebben óveral rubbers op en tussen zitten). Velgen kun je net zo goed schoon krijgen met lampenolie, je hebt zelfs speciale poetsolie.
Werkte prima, heb het eerst op een doekje gespoten uiteraard. Kwam me toch een hoop zooi af. Pff.
2 wielen, maar volgens mij heb je toch echt een linker en een rechterkant die je moet bestickeren, dus dan heb je 2 x 2 = 4 he.
I have stability. The ability to stab.
Hoeveel flessen zijn hiervoor nodig geweest?steveman schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:52:
Zo, weer in .nl en gelijk maar wat gepoetst. En toch maar de ketting schoongemaakt, al dat stof maakte wel een flike zooi! Spray op het vuil sprayen leek me niet echt wat toevoegen...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lampenolie ftw

Ik merkte dat het toch lastig blijft te poetsen met lampenolie omdat ik A. Met een doek niet overal bij kom B. Op een kwast/borstel blijft het niet zitten.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik kan nu weer veilig het stuur loslaten zonder een instant death wobble, en alles voelt gewoon weer soepeler.
Pilot road 5 trail voorband, dus hopelijk een mooi bandje om de winter mee door te kunnen rijden!
het de bocht in gooien gaat iets moeilijker dan met de mt09 maar de mt10 is natuurlijk ook iets hoger en zwaarder, de zithouding is wel weer iets beter en de mt10 is een stuk minder zenuwachtig (de mt09 had een dipje tussen de 3 en 4000rpm ).
nu opozoek naar een ander uitlaatje want hij is wel wat stil
Even denken, bodempje uit oude fles toen was gelukkig de gamma gewoon open, toen nog wat...Rubman schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:52:
[...]
Hoeveel flessen zijn hiervoor nodig geweest?
Ik merkte dat het toch lastig blijft te poetsen met lampenolie omdat ik A. Met een doek niet overal bij kom B. Op een kwast/borstel blijft het niet zitten.
In totaal zoiets als een stevige mok ofzo? Wat in een bakje gedaan en met m'n roemzuigertandenborstel gaan borstelen, regelmatig dopende.
@joepla ik heb een ctek lader maar geen electriciteit in de garagebox ...
[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 04-11-2018 18:33 ]
Voor de toekomst: Klein zonnepaneeltje op het dak/aan de muur wellicht? Ik heb wel eens zoiets gemaakt voor een kennis voor een eenvoudig garagebox-alarm. Kost geen drol in China.
Je hebt niet veel vermogen nodig. Nadeel is wel dat zoiets het slechtst presteert, juist als je het het hardst nodig hebt. Gedurende de korte, donkere winterdagen dus. Maar voor een druppellading moet het voldoende zijn.
Wil wel ruilen met mijn 07 ligt al een akra systeem onderStreepje schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:23:
vandaag even een lekker stukje gereden om even een beetje het gevoel te krijgen, hoe meer ik er op rijd hoe leuker het word![]()
het de bocht in gooien gaat iets moeilijker dan met de mt09 maar de mt10 is natuurlijk ook iets hoger en zwaarder, de zithouding is wel weer iets beter en de mt10 is een stuk minder zenuwachtig (de mt09 had een dipje tussen de 3 en 4000rpm ).
nu opozoek naar een ander uitlaatje want hij is wel wat stil
HTT-Thalan schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:52:
Pfff, dit was een dure. Moet volgende woensdag nog even terug voor de oil flush en een benzinefilter want daar kwamen we nu niet meer aan toe, maar Alpje is even een dag goed verzorgd.
- nieuwe (en dikkere) vorkolie met progressieve vering
- nieuwe balhoofdslagers
- nieuwe remschijf en blokken
- nieuwe pakking tussen de achterste cylinder
- winterbandjes erop (de Michelin Sirac's terug)
- luchtfilter uitgewassen en opnieuw ingevet
Bij de terugrit merkte ik echter dat het lampje achter de kilometerteller de geest gegeven heeft. Die van de toerenteller is altijd al stuk geweest, maar dat fix ik binnenkort nog wel. We zijn in ieder geval winterklaar en voor de komende 15.000km moet ik op de meeste vlakken wel safe zitten nu.
Zo, die van jou is nu al 2x total-loss, of niet?HTT-Thalan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:25:
[...]
Gebaseerd op het gemiddelde aan technische vaardigheid hier in dit topic zijn de meeste motoren al total loss zodra de grote beurt eraan komt.
* HTT-Thalan rent weg
Nee joh, ik gebruik dat ding tenminste goednoes schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:41:
[...]
[...]
Zo, die van jou is nu al 2x total-loss, of niet?
Vandaag weer 200+ km!
We hadden het over financieel hè, niet met 2 maten meten nuHTT-Thalan schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:02:
[...]
Nee joh, ik gebruik dat ding tenminste goed.
Vandaag weer 200+ km!
De locatie. (Beeld in mijn rijrichting).
- Ik kom hier dus van de brug af, doorgaande weg naar links. Het was niet echt donker meer, wel koplamp aan, neongeel vestje en zelfs m'n knipperlicht aan.
- Dame Jonge blonde doos komt van rechts, stopt netjes voor de haaientanden, volledige stilstand. Knipperlicht naar links, de brug op dus.
- Kijkt netjes mijn kant op. Nothing on the hand dus.
- Op het moment dat ik al schuin naar links hel vol de bocht, schiet ze ineens naar voren, bedenkt zich, en stopt midden op mijn strook.
- No way dat ik nog links of rechts kan uitwijken, dus toch vol remmen in de bocht.
- Blijft natuurlijk niet recht, dus met volle kracht de volle 220kg omhoog gehouden. Ding was ook nog 's net afgetankt.
- Nog geen 20cm van d'r voordeur tot stiltstand.
- Vervolgens zwaait die muts nog een beetje half met een air van 'hihi whoopsie!
', en rijdt vrolijk door (en toen scheelde het nog geen centimeter met m'n voorband...).

100 meter verder even 5 minuten pauze genomen om m'n rug wat te stretchen. Die voel ik nog flink zeg.
Pfff

Vrouw Blonde doos niet staande gehouden?Melkunie schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:15:
Vanmorgen m'n eerste echte close call gehad...
De locatie. (Beeld in mijn rijrichting).Mens heeft geen idee hoe close het was denk ik
- Ik kom hier dus van de brug af, doorgaande weg naar links. Het was niet echt donker meer, wel koplamp aan, neongeel vestje en zelfs m'n knipperlicht aan.
- Dame Jonge blonde doos komt van rechts, stopt netjes voor de haaientanden, volledige stilstand. Knipperlicht naar links, de brug op dus.
- Kijkt netjes mijn kant op. Nothing on the hand dus.
- Op het moment dat ik al schuin naar links hel vol de bocht, schiet ze ineens naar voren, bedenkt zich, en stopt midden op mijn strook.
- No way dat ik nog links of rechts kan uitwijken, dus toch vol remmen in de bocht.
- Blijft natuurlijk niet recht, dus met volle kracht de volle 220kg omhoog gehouden. Ding was ook nog 's net afgetankt.
- Nog geen 20cm van d'r voordeur tot stiltstand.
- Vervolgens zwaait die muts nog een beetje half met een air van 'hihi whoopsie!
', en rijdt vrolijk door (en toen scheelde het nog geen centimeter met m'n voorband...).
![]()
100 meter verder even 5 minuten pauze genomen om m'n rug wat te stretchen. Die voel ik nog flink zeg.
Pfff
Tegen de tijd dat de echte woede kwam was ik alweer een kilometer de andere kant op.
En nu zit ik blijkbaar met zo'n chagrijnige kop op kantoor dat collega's al vroegen of er iets aan de hand was.
[ Voor 20% gewijzigd door Melkunie op 05-11-2018 09:32 ]
Nu zit ik dus te wachten op depannage - met een nieuwe motor
Hele flauwe vraag misschien, maar heb je de rode dodemansknop bij je rechterhandvat al gecontroleerd? Je zal de eerste niet zijn die zijn motor naar de garage brengt en dat het 'probleem' was.Dryhte schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:36:
Mijn soap gaat voort, motor wil vanmorgen (nadat ik gisteren de batterij geladen heb - ik had geen tijd voor een proefrit) nog steeds niet starten.
Nu zit ik dus te wachten op depannage - met een nieuwe motorOch ja de klant vindt 't ok dat ik even van thuis werk dus waarom niet. Hopelijk weet die monteur een beetje van motoren
Verder wel zuur man.. en zou eigenlijk niet zomaar moeten kunnen lijkt me.
Doe ik nietnoes schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:12:
[...]
We hadden het over financieel hè, niet met 2 maten meten nu
Op die manier kun je praktisch elk voertuig wel blijven rijden. Financieel total loss is in mijn ogen 'hogere kosten om hem rijdend te houden dan de waarde van het voertuig'.HTT-Thalan schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:10:
[...]
Doe ik niet. Met de kilometervergoeding die ik rijd kan het uit zolang ik maar kilometers blijf maken
.
Dat die kosten laag genoeg zijn om ze weer terug te verdienen doen daar niets aan af natuurlijk
Maar hoe meet je de waarde van het voertuig? Aanschaf? Verkoopwaarde? Voor mij is de waarde van dit specifieke voertuig dat ik met simpel, zelf uit te voeren onderhoud en beheersbare kosten zakelijke kilometers kan rijden en daar geld aan overhoud. Een nieuwe of bijna nieuwe motor heeft afschrijving, dat deze dat niet heeft is juist van grote waarde voor mij.lolgast schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:24:
[...]
Op die manier kun je praktisch elk voertuig wel blijven rijden. Financieel total loss is in mijn ogen 'hogere kosten om hem rijdend te houden dan de waarde van het voertuig'.
Dat die kosten laag genoeg zijn om ze weer terug te verdienen doen daar niets aan af natuurlijk
De Kawa heeft 300 gekost dus zodra er nieuwe remschijven op moeten is hij total loss, maar als ik er dan ondertussen al 30k opgezet heb (met uitzicht op meer) is het misschien juist wel de moeite waard.
Dus in plaats van verkoop of dagwaarde kijk ik naar de rendementswaarde, in feite.
Doe je nou net alsof?HTT-Thalan schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:34:
[...]
Maar hoe meet je de waarde van het voertuig? Aanschaf? Verkoopwaarde? Voor mij is de waarde van dit specifieke voertuig dat ik met simpel, zelf uit te voeren onderhoud en beheersbare kosten zakelijke kilometers kan rijden en daar geld aan overhoud. Een nieuwe of bijna nieuwe motor heeft afschrijving, dat deze dat niet heeft is juist van grote waarde voor mij.
De Kawa heeft 300 gekost dus zodra er nieuwe remschijven op moeten is hij total loss, maar als ik er dan ondertussen al 30k opgezet heb (met uitzicht op meer) is het misschien juist wel de moeite waard.
Dus in plaats van verkoop of dagwaarde kijk ik naar de rendementswaarde, in feite.
Die vraag is volgens mij al vaker gesteld dan dat π cijfers achter de komma heeft.. Van de ANWB website
Dat JIJ de onkosten voor jezelf goed kunt praten geloof ik wel (en ik geef je groot gelijk) doet alleen nog steeds niets af aan het feit dat als jij €600 stopt in een motor waarvoor je, nadat iemand over je heen is gereden, slechts €250 terugkrijgt, je motor eigenlijk financieel total loss was op het moment dat je de reparatie ging uitvoerenWaarde van de auto vóór het ongeval is € 15.000,- (dag-vervangingswaarde). De waarde van de auto ná het ongeval is € 5.000,- (restwaarde). Het verschil is € 10.000,-
Zijn de reparatiekosten hoger dan € 10.000,- dan is het financieel niet verantwoord om de schade te herstellen. De auto is dan economisch total loss.
En dat is volgens mij waar @noes over begon
Jullie hebben helemaal gelijk, ik was gewoon benieuwd tot hoever (en of) ik jullie op de kast kon krijgenlolgast schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:55:
[...]
Doe je nou net alsof?
Die vraag is volgens mij al vaker gesteld dan dat π cijfers achter de komma heeft.. Van de ANWB website
[...]
Dat JIJ de onkosten voor jezelf goed kunt praten geloof ik wel (en ik geef je groot gelijk) doet alleen nog steeds niets af aan het feit dat als jij €600 stopt in een motor waarvoor je, nadat iemand over je heen is gereden, slechts €250 terugkrijgt, je motor eigenlijk financieel total loss was op het moment dat je de reparatie ging uitvoeren
En dat is volgens mij waar @noes over begon
Financiëel was de Alp vorig jaar al total loss, deels omdat ik ook relatief veel aanschaf heb betaald doordat hij bij motoport vandaan kwam. Maar omdat ik nu zo "invested" ben doordat ik letterlijk alles aangepakt heb, zou het financieel onverstandig/risicovol zijn om weer iets te kopen waar ik de historie niet van ken.
Daarom kijk ik nu maar naar het potentieel rendement.
Nee daar had ik wel al naar gekeken (ervaringsdeskundigeLeviathius schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:44:
[...]
Hele flauwe vraag misschien, maar heb je de rode dodemansknop bij je rechterhandvat al gecontroleerd? Je zal de eerste niet zijn die zijn motor naar de garage brengt en dat het 'probleem' was.
Verder wel zuur man.. en zou eigenlijk niet zomaar moeten kunnen lijkt me.
maar goed, de depanneur was een maat voor niks want:
- hij heeft gewoon vastgesteld dat de motor niet aanslaat, en vervolgens gezegd dat hij er niks aan kon doen
- hij heeft de motor niet meegenomen om 'm bij de dealer af te zetten, maar gezegd dat ik een afspraak moest maken om de motor vanavond te laten afhalen
- hij liet 2u op zich wachten want hij stond eerst op een ANDER adres (straatnaam die er wat op lijkt, +-10km verderop)

Ik houd jullie op de hoogte
[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 05-11-2018 11:29 ]
Staande houden? Gewoon die doos laten testen wat de temperatuur van het Wilhelminakanaal is en of het water een beetje smaakt!
Ik rijd gewoon met een eenvoudige Richa rugzak. Ik bekijk het als extra rugbescherming. Als ik zonder de rugzak rijd is het altijd wennen, het voelt naakt aanVerwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:17:
Verwijderd
Het wordt komende week perfect motorrijweer... Ik vind de opwarming van de aarde helemaal zo erg nog niet, want daardoor kan je tegenwoordig het hele jaar rond blijven rijden zonder problemen.
Tenzij het 40 graden is een hele zomer...Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:10:
@SmokingSig Ik vind het ook altijd heel bevrijdend om zonder tas te rijden. Wat ik overigens zelden doe...
Het wordt komende week perfect motorrijweer... Ik vind de opwarming van de aarde helemaal zo erg nog niet, want daardoor kan je tegenwoordig het hele jaar rond blijven rijden zonder problemen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Alles met vier wielenBobbyDgtl schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:02:
Iemand een goeie waterdichte rugzak waar schoenen en een 15.6 inch laptop in passen?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ben alleen bang dat het zo niet werktVerwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:10:
@SmokingSig Ik vind het ook altijd heel bevrijdend om zonder tas te rijden. Wat ik overigens zelden doe...
Mijn regen/winterpak komt binnen 2 weken als het goed is en dan vind ik het allemaal prima

Alleen dat wachten op een kentekenbewijs van de RDW duurt zo lang.....
nu nog memes gaan posten en het feest is compleet.
[ Voor 27% gewijzigd door R0y. op 05-11-2018 19:04 ]
Ja hou op. Afgelopen zomer was daar een perfect voorbeeld van
Duurt dat zo lang bij jou? Ik kreeg hem een dag na overschrijven binnen..timmie271 schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:37:
[...]
Alleen dat wachten op een kentekenbewijs van de RDW duurt zo lang.....

Geïmporteerd uit België een week terugGuusjee schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:27:
[...]
Duurt dat zo lang bij jou? Ik kreeg hem een dag na overschrijven binnen..
Dus ja dan duurt het zo lang vanwege de trage belastingdienst en RDW met het opsturen van het pasje
Honda Hornet 900 uit 2002

@wimmel_1 @lolgast kunnen jullie mij toevoegen in TS?
Gefeliciteerd. Cool ding met die dempers. Het zadel ziet er ook behoorlijk comfortabel uit.Guusjee schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:33:
Sinds een aantal weken heb ik ook mijn motorrijbewijs! En natuurlijk meteen maar een stalen ros op de kop getikt! Hierbij een plaatje van mijn nieuwe beste vriend!
Honda Hornet 900 uit 2002
[Afbeelding]
@wimmel_1 @lolgast kunnen jullie mij toevoegen in TS?
Thanks! Het is maar een demper aan een kant. En dat zadel zit inderdaad dikke prima!R0y. schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:41:
[...]
Gefeliciteerd. Cool ding met die dempers. Het zadel ziet er ook behoorlijk comfortabel uit.
Ik had eerst op een SV650 proefgereden, maar een vriend van me had deze toen in die zaak zien staan en ik moest van hem ook op deze een proefrit maken. Geen moment spijt van gehad tot nu toe!
Hmm nu voel ik me knap lullig/n00b (en vind ik die depanneur van vanmorgen nog veel lulliger): de persoon die vanavond de motor kwam halen/depanneren kreeg 'm namelijk WEL aan met de juiste dosering van gas op het juiste moment. Deze was gewoon om met quad te rijden, had meteen gehoord wat het probleem was én de motor meteen gestart.Dryhte schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:25:
[...]
Nee daar had ik wel al naar gekeken (ervaringsdeskundige)
maar goed, de depanneur was een maat voor niks want:
- hij heeft gewoon vastgesteld dat de motor niet aanslaat, en vervolgens gezegd dat hij er niks aan kon doen
- hij heeft de motor niet meegenomen om 'm bij de dealer af te zetten, maar gezegd dat ik een afspraak moest maken om de motor vanavond te laten afhalen
- hij liet 2u op zich wachten want hij stond eerst op een ANDER adres (straatnaam die er wat op lijkt, +-10km verderop)
![]()
Ik houd jullie op de hoogte
Ik snap zijn verhaal alleen niet goed: ik ben een goede week geleden thuis gekomen met de motor en deze uitgezet, en nu zat er iets van onbrandbare vloeistof in de motor? Water misschien?
Maar in ieder geval volstond het om op het juiste moment in de opstartcyclus een klein beetje gas bij te geven. Vaag hoor. Zou toch niet nodig mogen zijn met een moderne motor? (met de Honda alvast nooit moeten doen in +30kkm)
Misschien is 't een Suzuki dingetje
Hoe dan ook, blijft apart inderdaad om een moderne fiets (injectie ongetwijfeld) zo te moeten starten. "Onbrandbare vloeistof" kan oude benzine zijn, waaruit de meest vluchtige delen verdampt zijn, maar dat lukt je normaal gesproken nooit in een week. Water in je systeem is erg onaannemelijk, zeker bij stilstand in een box.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja 't wordt zeker met de dealer besproken...Joepla schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:23:
@Dryhte Ik dacht dat je startmotor niet lekker ronddraaide, je had het over een spanning van 11,5V...
Hoe dan ook, blijft apart inderdaad om een moderne fiets (injectie ongetwijfeld) zo te moeten starten. "Onbrandbare vloeistof" kan oude benzine zijn, waaruit de meest vluchtige delen verdampt zijn, maar dat lukt je normaal gesproken nooit in een week. Water in je systeem is erg onaannemelijk, zeker bij stilstand in een box.
Dat voltage las ik af van dashboard, ik zag later dat het na een startpoging daalde naar rond de 11,5 en dan weer steeg richting 12V. Dat lijkt me een gevalletje verkeerde diagnose van mezelf geweest te zijn waarmee ik mijn zoontje een beloofd ritje afgenomen heb
Maar goed, ik heb geen auto/moto technische achtergrond en heb deze motor pas, dus misschien ben ik al te snel overtuigd dat er wat mis is uit onzekerheid...
IVM de onbrandbare benzine was de tip van de monteur, om de motor even draaiend te laten afkoelen (minuutje) voor ik 'm uitschakel, zit daar iets in?
[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 06-11-2018 07:00 ]
Welke cursus, waar heb je die gedaan, en hoe beviel het?Uberdude schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:27:
Gister na m'n slipcursus nog mooi een stuk gereden met een maat
[Afbeelding]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het is nooit verkeerd om een motor (auto/fiets/grasmaaier/etc.) na een woeste rit even te laten nadraaien om de warmte eruit te halen. Mijn laatste kilometer is meestal in mijn wijk, waar ik vanzelf al rustig doorheen hobbel, dus dan is het blok niet bepaald pisheet en heeft 't weinig zin.Dryhte schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 06:56:
[...]
IVM de onbrandbare benzine was de tip van de monteur, om de motor even draaiend te laten afkoelen (minuutje) voor ik 'm uitschakel, zit daar iets in?
Maar of het jouw probleem oplost, geen idee. Blijft apart.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Kopen kopen kopen! 165cc kit is al niet goedkoop, uitlaat is ook 200€ nieuwprijs. Deze motor zou tweedehands iets van 2500-3000 kunnen opbrengen gok ik.
Dan deze
https://www.bva-auctions....lot/35706/11791316?pid=18
[ Voor 53% gewijzigd door Rubman op 06-11-2018 09:36 ]
Waarschijnlijk wel BVA bezoekers kennende. Maar daarnaast zijn er nou niet zóveel mensen die op zoek zijn naar een mini 125cc motortje én op BVA kijken. Dus zou misschien nog mee kunnen vallen.Rubman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:35:
Die gaat nog wel flink omhoog in prijs
Er zit geen Nederlands kenteken bij volgens mij, dus je moet hem ook nog keuren en invoeren lijkt me?
Ohja, stel iemand van hier koopt hem, vervang meteen die bandjes! Dodemans dingen zijn dat

[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 06-11-2018 09:38 ]
Ja, vaker gezien dat ik dacht hier staat een leuke en dan de prijs op de veiling al ver over wat je nieuw betaald.Leviathius schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:36:
[...]
Waarschijnlijk wel BVA bezoekers kennende. Maar daarnaast zijn er nou niet zóveel mensen die op zoek zijn naar een mini 125cc motortje én op BVA kijken. Dus zou misschien nog mee kunnen vallen.
Er zit geen Nederlands kenteken bij volgens mij, dus je moet hem ook nog keuren en invoeren lijkt me?
En dan komen er nog allerlei kosten bij, ach sommige mensen zijn gewoon niet zo heel slim denk ik dan maar
Alleen bij turbo is dit een must: turbo's worden normaliter gekoeld met de olie uit het blok en dus ook met de interne oliepomp. Zet je de motor uit, stopt die met pompen, terwijl je turbo loeiheet is. Die olie in de turbo kanalen kan dan gaan bakken en aankoeken. De turbo krijgt geen/te weinig smering en koeling en gaat stuk. Veel moderne auto's hebben daarom een externe koeling voor de turbo met eigen pomp, dan kan die nog even nadraaien na het afzetten.Joepla schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:13:
[...]
Het is nooit verkeerd om een motor (auto/fiets/grasmaaier/etc.) na een woeste rit even te laten nadraaien om de warmte eruit te halen. Mijn laatste kilometer is meestal in mijn wijk, waar ik vanzelf al rustig doorheen hobbel, dus dan is het blok niet bepaald pisheet en heeft 't weinig zin.
Maar of het jouw probleem oplost, geen idee. Blijft apart.
Bij NA motoren maakt het eigenlijk niet uit: rijd je hard, heb je veel koelwind. Rijd je rustig, maakt je blok nog steeds veel hitte, maar heb je geen koelwind. Mijn motor wordt het heetste na een goed stuk rijden (goed op temperatuur) en daarna rustig rijden of bij stoplichten stilstaan.
Ik heb niks aan zo'n ding en de prijs zal vast nog omhoog gaan (en daarna X 1,41 voor de uiteindelijke prijs) maar het lijkt me sterk dat hij voor 2000 weggaat, dus als wat jij zegt klopt kun je er nog leuk op verdienen.Leviathius schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:34:
[...]
Kopen kopen kopen! 165cc kit is al niet goedkoop, uitlaat is ook 200€ nieuwprijs. Deze motor zou tweedehands iets van 2500-3000 kunnen opbrengen gok ik.
Ik moet aan je denken dus daarom even gelinkt
Waterdicht? Want ik zie dat ze ook nog aparte Rain Covers verkopen?noes schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:37:
[...]
Gebruik zelf een rugzak (Ogio NoDrag Mach5) op zowel supersport als tourmotor.
Groot genoeg voor laptop/schoenen/broek/tshirt?
Is hij zijn geld waard? Want hij is wel overpriced opt eerste zicht (maar wel veruit de mooiste)
Bekijk anders deze video van fortnine even YouTube: Better Motorcycle Backpacks for 2018BobbyDgtl schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:02:
[...]
Waterdicht? Want ik zie dat ze ook nog aparte Rain Covers verkopen?
Is hij zijn geld waard? Want hij is wel overpriced opt eerste zicht (maar wel veruit de mooiste)
Je moet maar eens voor de gein kijken op Marktplaats en dergelijke sites. Staan nu twee particuliere Groms op en allebei hebben ze meer kilometers dan deze en staan nu al op 2650 met biedingen. Blijft me verbazen hoeveel ze waard zijn en blijven..HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:02:
[...]
Ik heb niks aan zo'n ding en de prijs zal vast nog omhoog gaan (en daarna X 1,41 voor de uiteindelijke prijs) maar het lijkt me sterk dat hij voor 2000 weggaat, dus als wat jij zegt klopt kun je er nog leuk op verdienen.
Ik moet aan je denken dus daarom even gelinkt.

Omdat het kán is reden genoeg. Supergaaf!ToolkiT schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:49:
totaal zinloos, maar erg gaaf gedaan.. en leuk 'gefilmt'..
[YouTube: Vom Schrott-Mofa zum Cafe-Racer in 5000 Fotos]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Flinke buien mee gereden, komt niks naar binnen. De rits (wat altijd het zwakste punt is voor regen) zit tegen je rug aan, dus in de luwte. De tas zit erg lekker op je rug, als je m niet te vol stopt heb je nauwelijks door dat je een paar kg op je rug hebt.BobbyDgtl schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:02:
[...]
Waterdicht? Want ik zie dat ze ook nog aparte Rain Covers verkopen?
Groot genoeg voor laptop, schoenen etc. De Mach 5 is de meest uitgebreide versie, met vizier pouch, helmstrap, etc etc, maar er zijn ook de Mach 1 en 3, die iets eenvoudiger en voordeliger zijn. De Mach5 is ook groter te maken dmv een rits aan de zijkant.
Er zitten wel een paar nadelen aan dit soort hard-shell rugzakken: als je m vol propt (en evt groter maakt) duwt de inhoud richting je rug en zal je dus de straps ook even moeten aanpassen. Ook blijven ze eigenlijk nooit mooi rechtop staan, dus altijd tegen een muur aan parkeren
11,5 is toch nog steeds genoeg tijdens het starten ? Moest je nu onder de 9V zitten als je hem start dan scheelt er iets met de batterij.Dryhte schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 06:56:
[...]
Ja 't wordt zeker met de dealer besproken...
Dat voltage las ik af van dashboard, ik zag later dat het na een startpoging daalde naar rond de 11,5 en dan weer steeg richting 12V. Dat lijkt me een gevalletje verkeerde diagnose van mezelf geweest te zijn waarmee ik mijn zoontje een beloofd ritje afgenomen heb
Maar goed, ik heb geen auto/moto technische achtergrond en heb deze motor pas, dus misschien ben ik al te snel overtuigd dat er wat mis is uit onzekerheid...
correct me if I'm wrong
edit: ah na het starten. geen ervaring mee
[ Voor 3% gewijzigd door SmokingSig op 06-11-2018 14:14 ]
"Koplamp zit vast met tie-ripsRubman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:35:
Die gaat nog wel flink omhoog in prijs
Dan deze![]()
https://www.bva-auctions....lot/35706/11791316?pid=18
Kavel heeft onbekend aantal mankementen." Hmm...
Staat wel dichtbij voor mij overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 06-11-2018 14:46 ]
De tellers etc. zitten er ook niet op...steveman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:44:
[...]
"Koplamp zit vast met tie-rips
Das toch niets geks bij MV?steveman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:44:
[...]
"Koplamp zit vast met tie-rips
Die dingen zijn op dit moment helemaal hip. Dus gewoon weinig aanbod en veel vraag.Leviathius schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:36:
[...]
Je moet maar eens voor de gein kijken op Marktplaats en dergelijke sites. Staan nu twee particuliere Groms op en allebei hebben ze meer kilometers dan deze en staan nu al op 2650 met biedingen. Blijft me verbazen hoeveel ze waard zijn en blijven..
Yamaha 205 kg (wet) en KTM 189kg (213,5kg wet vlgs mijn berekening).
De T7 is echt iets te simplistisch voor een 2019 model met een 1980 digitake cockpit. 790ADV ziet er doordacht en ingenieus uit, maar is echt oer lelijk. 214kg is ook niet echt de stap in gewicht waar iedereen op zat te hopen
Beste optie voor lightweight adv bike blijft imo dus KTM690/Husky 701 (+- 160kg wet).
ik zie niet wat je verkeerd vindt aan de T7. Niets mis met 'bare necessities', TC en rider modes heb je NIET nodig en maken de boel alleen complexer. I like it.Requiem19 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:46:
Meh, Yamaha T7 en KTM 790Adv soecs zijn gereleased op EICMA.
Yamaha 205 kg (wet) en KTM 189kg (213,5kg wet vlgs mijn berekening).
De T7 is echt iets te simplistisch voor een 2019 model met een 1980 digitake cockpit. 790ADV ziet er doordacht en ingenieus uit, maar is echt oer lelijk. 214kg is ook niet echt de stap in gewicht waar iedereen op zat te hopen.
Beste optie voor lightweight adv bike blijft imo dus KTM690/Husky 701 (+- 160kg wet).
@Jay-P dat had ik niet gezien. 16l is wel erg weinig (momenteel heb ik 20l ter beschikking)
[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 06-11-2018 16:36 ]
Rider modes, lean angle ABS etc interesseert mij ook niet idd. Maar Yamaha, serieus?Dryhte schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:55:
[...]
ik zie niet wat je verkeerd vindt aan de T7. Niets mis met 'bare necessities', TC en rider modes heb je NIET nodig en maken de boel alleen complexer. I like it.

Daarmaast:
- Tank 16 liter, voor een adv bike wat weinig, al zal verbruik wel goed zijn
- geen CC, wat mij betr must voor adv bike
- ‘maar’ 20 cm susp travel tov 24 bij 790adv
Ik hoop voor Yamaha dat prijs erg gunstig is... want hij komt pas mid 2019 op EU markt en pas in 2020 in de US (!).
Ten slotte vind ik de T7 er wat kwetsbaar uitzien aan de zijkant voor off road slippertjes.
Als 't ding in 2019 op de markt komt dan denk k dat ik er toch wel één ga halen om m'n MT gezelschap te kunnen gaan houden in de garage.
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 06-11-2018 18:51 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit topic is gesloten.