W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Hangt ook wel af van het type motor. Toerbuffels en GS'en hebben meestal veel meer km's dan een SS (behalve dan die van @JoopieboyMichielK71 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:19:
@kilometerstanden
Ik ben altijd benieuwd hoe het komt dat een motor van pak hem beet een jaar of 15 oud maar 25K ofzo gereden heeft. Heeft dat ding dan voornamelijk in de schuur gestaan? Of heeft een handige Harrie de Km stand terug gezet.
Waarom is het zo dat een benzine auto met goed onderhoud makkelijk 200K of meer kan rijden en is een motor bij 50K aan Km ineens 'op'. Ik snap best wel dat je met een motor wat vaker onderhoud moet plegen, dat is ook het behoud van de techniek. Wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn auto om de 30K Km en mijn motor om de 12Keen beurt moet hebben.
Voor veel mensen is de motor gewoon een hobby en wordt er alleen in mooie omstandigheden mee gereden. Dan is het niet zo gek als een motor van anderhalf decennium een lage km stand heeft. Zolang alles goed is onderhouden moet dat geen probleem geven.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Gelukkig is het voor de VFR ook nog eens waar ook. Die blokken zijn nagenoeg onverwoestbaar.mr_zippey schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:34:
[...]
Tja bij verkoop is er altijd een ander praatje dan bij inkoop![]()
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Omdat een motor meer toeren draait dan een auto.MichielK71 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:19:
@kilometerstanden
Ik ben altijd benieuwd hoe het komt dat een motor van pak hem beet een jaar of 15 oud maar 25K ofzo gereden heeft. Heeft dat ding dan voornamelijk in de schuur gestaan? Of heeft een handige Harrie de Km stand terug gezet.
Waarom is het zo dat een benzine auto met goed onderhoud makkelijk 200K of meer kan rijden en is een motor bij 50K aan Km ineens 'op'. Ik snap best wel dat je met een motor wat vaker onderhoud moet plegen, dat is ook het behoud van de techniek. Wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn auto om de 30K Km en mijn motor om de 12Keen beurt moet hebben.
Probleem is gewoon dat mensen vaak nog vertrouwen hebben in de garage. Maar vaak wordt je genaaid waar je bij staat als je er geen verstand van hebt. En bij verkopen is de motor toch altijd van goud, en als jij hem wil verkopen is het niks meer waard. Daar moet je ook wel een beetje doorheen prikken
Over de VFR is anders ook genoeg 'negatiefs' te melden, maar dát komt dan pas aan bod wanneer je hem weer inruilt... Dan is dat betrouwbare blok ineens niets extra meer waard.Rubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:01:
[...]
Gelukkig is het voor de VFR ook nog eens waar ook. Die blokken zijn nagenoeg onverwoestbaar.
Of de cilinders nou 300 miljoen keer (auto: 100k km, gemiddeld 60km/u, gemiddeld 3000 rpm) op en neer zijn geweest of 514 miljoen keer (motor: 100k km, gemiddeld 70km/u, gemiddeld 6000 rpm) maakt op een gegeven moment ook niet meer uit hoor.Thoit schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:03:
[...]
Omdat een motor meer toeren draait dan een auto.
Probleem is gewoon dat mensen vaak nog vertrouwen hebben in de garage. Maar vaak wordt je genaaid waar je bij staat als je er geen verstand van hebt. En bij verkopen is de motor toch altijd van goud, en als jij hem wil verkopen is het niks meer waard. Daar moet je ook wel een beetje doorheen prikken
[ Voor 48% gewijzigd door Icephase op 01-11-2018 12:09 ]
Heeft dat niet meer te maken met de spanningsregelaar en wat electronica ipv het blok zelf.Icephase schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:04:
[...]
Over de VFR is anders ook genoeg 'negatiefs' te melden, maar dát komt dan pas aan bod wanneer je hem weer inruilt... Dan is dat betrouwbare blok ineens niets extra meer waard.
Jawel, maar ook dat maakt onderdeel uit van de gehele motorfiets natuurlijk. Of ruil je hem in onderdelen in?Rubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:05:
[...]
Heeft dat niet meer te maken met de spanningsregelaar en wat electronica ipv het blok zelf.
Nee, maar ik had het specifiek over het blok. Waar jij op reageert dat het dan niet goed meer zou zijn.Icephase schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:09:
[...]
Jawel, maar ook dat maakt onderdeel uit van de gehele motorfiets natuurlijk. Of ruil je hem in onderdelen in?
Dat de spanningsregelaar issues heeft is inderdaad een bekend euvel, maar ook weer niet zo moeilijk op te lossen.
Ik zet 'negatief' niet voor niets tussen aanhalingstekens he. Mijn punt is dat als een motor verkocht moet worden door een dealer, er nadruk gelegd wordt op de positieve punten. Wanneer er wordt ingeruild, worden de negatieve punten ineens benadrukt. Dat geldt voor alle motoren, dus ook jouw VFR. Dat wil niet zeggen dat dat helemaal terecht is, maar het is wel hoe er gewerkt wordt.Rubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:11:
[...]
Nee, maar ik had het specifiek over het blok. Waar jij op reageert dat het dan niet goed meer zou zijn.
Dat de spanningsregelaar issues heeft is inderdaad een bekend euvel, maar ook weer niet zo moeilijk op te lossen.
En over alle motoren is iets positiefs te zeggen maar ook iets negatiefs. Het is de toon die de muziek bepaalt...
Ah over de "" heen gelezenIcephase schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:14:
[...]
Ik zet 'negatief' niet voor niets tussen aanhalingstekens he. Mijn punt is dat als een motor verkocht moet worden door een dealer, er nadruk gelegd wordt op de positieve punten. Wanneer er wordt ingeruild, worden de negatieve punten ineens benadrukt. Dat geldt voor alle motoren, dus ook jouw VFR. Dat wil niet zeggen dat dat helemaal terecht is, maar het is wel hoe er gewerkt wordt.
En over alle motoren is iets positiefs te zeggen maar ook iets negatiefs. Het is de toon die de muziek bepaalt...
Ik kreeg gelukkig te horen dat het blok nagenoeg onverwoestbaar is en er op te duur problemen kunnen komen met de spanningsregelaar. Die gaat in het voorjaar ook naar een ander plekje toe meer in de rijwind en wat ik lees is dat een 99% zeker oplossing om niet meer oververhit te raken.
Verder ben ik gewoon blij met mijn Viffertje en als ik hem ooit eens inruil dat ik er dan wat op inlever, so be it.
Elluk foordeel hep sun naadeel he...Rubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:17:
[...]
Ah over de "" heen gelezen![]()
Ik kreeg gelukkig te horen dat het blok nagenoeg onverwoestbaar is en er op te duur problemen kunnen komen met de spanningsregelaar. Die gaat in het voorjaar ook naar een ander plekje toe meer in de rijwind en wat ik lees is dat een 99% zeker oplossing om niet meer oververhit te raken.
Verder ben ik gewoon blij met mijn Viffertje en als ik hem ooit eens inruil dat ik er dan wat op inlever, so be it.
Bijvoorbeeld de VTEC van de VFR: levert veel extra power op, is zuiniger etc. Maar nadeel: is duurder in onderhoud en het kan eerder stuk tov een conventioneel kleppensysteem. Het is maar hoe je het uitlegt.
Maar goed, tot die tijd lekker blijven knarren op je viffer!
Motor is gemaakt om mee te rijden toch?DrivinUCrazy schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:07:
Dat had ik toen ik de Hornet inleverde ook. 31.500 op de teller, na 5 jaar.
"Zo, dat is een hoge kilometerstand!"
Euh, nee... Altijd perfect onderhoud gehad, één krasje op het kontje, en er zitten een paar slijtageplekjes op. Zwarte verf van de stuurgewichtjes af waar mijn handschoen er langs wrijft, de rubbers van de stepjes, dat soort dingen. Het ding werd immers goed gebruikt. That's it.
Mijn geluk was dat er niet één vergelijkbaar model te vinden was op de tweedehands markt. De rest was allemaal ouder en daarmee van het vorige modeljaar. Plus dat ik er een duurdere motor voor terugkocht, dus daar kon hij gegarandeerd wel wat mee spelen.
Mijn BMW staat nu op 62k km. Eigenlijk wil ik het gewoon ruim over de ton gaan rijden.
Komt misschien nog wel eens een andere motor naast, maar voorlopig gaat de Fazer niet weg
XBL: DonFrans
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Same here, zou juist van de Versys over willen gaan op een Tracer 900GTKtenolix schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:54:
Ik zit met m'n bandit nu op bijna 32k (motor van 2011). Heb hem gekocht met ongeveer 15k op de teller geloof ik. Toch stiekem wel benieuwd wat dat ding nog op zal leveren, omdat het ook wel kriebelt om een nieuwe te halen.(een Tracer 900GT of een Versys bijvoorbeeld
)
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Doet me denken aan de V8 van mijn werkgever (koekblik A8). Garagehouder: ja, je hebt wat cilinders meer, dus kan je evenredig meer kilometers makenRubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:27:
IMijn VFR heeft net 60K gereden en zelfs de verkoper zei bij aanschaf "dat blok is net warmgereden, kan nog drie keer rond met goed onderhoud"

Alsof je met 8 cilinder ook "normaal" wegrijdt bij het stoplicht, heb het hem iig nog nooit zien doen

Dat is imho niet waar er op gedoeld werd. Een blok ansich of het nu Honda, Kawa of BMW is kan echt wel behoorlijk wat meer Km's maken dan 50-60K. Je moet bij geen enkel blok continu in de begrenzer hangen maar bij normaal gebruik gaat het echt wel flink lang mee.sbruynis schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:51:
[...]
Doet me denken aan de V8 van mijn werkgever (koekblik A8). Garagehouder: ja, je hebt wat cilinders meer, dus kan je evenredig meer kilometers maken![]()
Alsof je met 8 cilinder ook "normaal" wegrijdt bij het stoplicht, heb het hem iig nog nooit zien doen
Ik denk persoonlijk dat ik de 100K wel ga aantikken met deze motor.
Is wel het laatste wat ik erover kwijt wil eigenlijk
* Rubman gaat verder op zoek naar de ideale handschoen voor weinig

Ik heb nu een '94 Kawasaki ZZR600, een '01 Suzuki GSX-R 600, een '01 Aprilia RSV Mille en een '01 Aprilia Caponord (bijna) naar de 100k gereden. Kan dus ook prima met supersports, zelfs ItaliaanseIcephase schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:27:
[...]
Laatst zag ik zelfs een Ducati 998R met meer dan 50k op de teller, dus de aanname dat superbikes/supersports geen hoge km-standen aan kunnen lijkt mij niet te kloppen.
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Misschien een latex handschoen overwegen, 100% waterdicht en voor weinig!Rubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:00:
[...]
Dat is imho niet waar er op gedoeld werd. Een blok ansich of het nu Honda, Kawa of BMW is kan echt wel behoorlijk wat meer Km's maken dan 50-60K. Je moet bij geen enkel blok continu in de begrenzer hangen maar bij normaal gebruik gaat het echt wel flink lang mee.
Is wel het laatste wat ik erover kwijt wil eigenlijk![]()
Kan hier voor 4 tientjes goeie winterhandschoenen bij m'n rijschool halen. Dus dat is het 1e wat ik ga doen volgende weekRubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:00:
[...]
Gamertag: timmie271
Had natuurlijk even moeten aangeven dat het een winterhandschoen moet zijn en wel degelijk geschikt voor motorrijden.Secsytime schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:41:
[...]
Misschien een latex handschoen overwegen, 100% waterdicht en voor weinig!
Als de motor goed warm is gedraaid moeten flinke toeren ook niet zoveel uit maken. Natuurlijk gaat het langer mee als je er niet constant mee in de begrenzer zit. Maar met koude motor flink gas geven is iets wat die niet leuk vind.Rubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:00:
[...]
Dat is imho niet waar er op gedoeld werd. Een blok ansich of het nu Honda, Kawa of BMW is kan echt wel behoorlijk wat meer Km's maken dan 50-60K. Je moet bij geen enkel blok continu in de begrenzer hangen maar bij normaal gebruik gaat het echt wel flink lang mee.
Is wel het laatste wat ik erover kwijt wil eigenlijk![]()
Daar zweet je je toch kapot inSecsytime schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:41:
[...]
Misschien een latex handschoen overwegen, 100% waterdicht en voor weinig!

Maargoed, ik ben dan ook zo'n mafkees die onder de 10°C pas gaat overwegen om de zomerhandschoenen eens om te ruilen voor iets anders
De Speed Triple heeft er nu 97k op zitten (eigenlijk al 98k wand de teller is een paar keer stuk geweest). Die ga ik in het voorjaar over de 100k zetten, is de verwachting.
Ben wel al aan het denken over een andere motor, wil wat meer comfort en ben steeds meer kwijt aan onderhoud.
Hij lust inmiddels ook wel wat olie.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
MT-10 SP deal ging door zo te zien?Streepje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:54:
@wimmel_1 Mag ik ook in de OP ?? provincie Overijssel
[Afbeelding]
Gaaf ding!!
die van jou is ook gaaf hoor @wimmel_1
yep hij was blijkbaar al verkocht aan mij zonder dat ik het wisttimmie271 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:00:
[...]
MT-10 SP deal ging door zo te zien?
Gaaf ding!!
die van jou is ook gaaf hoor @wimmel_1

In de tussentijd heeft deze nog 5 jaar stil gestaan omdat ik een andere Viffer had gekocht. Zo kon ik deze verder inbrengen in mijn belastingen (België hé
Dat ding nooit verkocht gekregen. Slechts 1 maal contact gehad met iemand met "interesse", maar deze wou eerst telefonisch een bod doen. Ik had zoiets van eerst komen kijken en dan bieden, dus is afgeketst.
Toen met de andere Viffer een ongeval gehad en deze terug in dienst genomen aangezien die er nog steeds stond.
Plan nu is om deze naar 200k km te rijden. Het eerste cijfer op de LCD display kan enkel een 1 zijn, dus ik verwacht dat deze dan terug naar 0 gaat. Dan kan ik een nieuwe motor te koop aanbieden.
Als alles blijft zoals het is zal ik over 4 jaar aan de 200k km zitten. Als ik een beetje mijn best doe zal dit al over 3 jaar zijn. Over 3 jaar is leuk want dan is de motor 20 jaar. Echter is deze pas in 2002 ingeschreven geweest, dus binnen 4 jaar zit hij juist 20 jaar op de weg. Waar moet ik nu naartoe mikken. Dilemma's.
Ahhhh vet vet vet. Wat een machine. Gefeliciteerd.Streepje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:54:
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Je kan er ook gewoon je voordeel mee doen. Als de motor niet makkelijk verkocht wordt zal de prijs ook een heel stuk lager moeten zijn.PilatuS schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:41:
Motoren met hoge km stand is ook een leuk cirkeltje. Ik heb er zelf opzich niet echt problemen mee, maar omdat veel andere mensen dat wel hebben weet je gewoon dat je een fiets bijna niet verkocht krijgt zodra er 60k of meer op staat. Dus wil ik geen fiets kopen met een hoge stand en daarom worden die fietsen niet verkocht. Of je rijd een motor helemaal door naar de 100+k waarbij de motor helemaal niet meer kwijt raakt, of je koopt iets met 10k of 20k zodat je deze op 40k nog kwijt kan raken.
En als al het onderhoud aantoonbaar is uitgevoerd kan je er dus een prima koop aan hebben. Ik heb mijn motor gekocht met iets meer dan 47K Km op de teller. Als ik daar in 5 jaar tijd nog een kleine 60K bijzet dan vind ik het ook prima. Motor wordt goed onderhouden en zolang het rijdt ga ik er mee door.
Ik heb ooit eens een Youtube filmpje gezien van de Yamaha TRX club. Daar reed er iemand met een TRX rond met meer dan 500K Km op de teller. Was wel wat 'losser' dan zijn andere TRXen die hij heeft. En die hadden ook al een respectabele kilometerstand.
Verwijderd
Is 40k een lage kilometerstand voor een motor? Ik vind het eerlijk gezegd nogal tegenvallen als je bedenkt dat een motor veel minder gebruikt wordt in veel gevallen.PilatuS schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:41:
Motoren met hoge km stand is ook een leuk cirkeltje. Ik heb er zelf opzich niet echt problemen mee, maar omdat veel andere mensen dat wel hebben weet je gewoon dat je een fiets bijna niet verkocht krijgt zodra er 60k of meer op staat. Dus wil ik geen fiets kopen met een hoge stand en daarom worden die fietsen niet verkocht. Of je rijd een motor helemaal door naar de 100+k waarbij de motor helemaal niet meer kwijt raakt, of je koopt iets met 10k of 20k zodat je deze op 40k nog kwijt kan raken.
40k wordt door veel mensen al gezien als hoog. Niet echt terecht want de meeste blokken hebben geen enkele moeite met 100k of meer.Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:06:
[...]
Is 40k een lage kilometerstand voor een motor? Ik vind het eerlijk gezegd nogal tegenvallen als je bedenkt dat een motor veel minder gebruikt wordt in veel gevallen.
Wat betreft gebruik heb je 2 soorten mensen over het algemeen. Niet helemaal waar, maar het klopt wel aardig. Je hebt mensen die woon/werk doen en mensen die alleen voor de lol rijden. Die eerste groep doet makkelijk 10 of 20k per jaar. Die laatste groep zit eerder tussen de 2k en 5k per jaar. Van wat ik zo weet denk ik dat de alleen voor lol rijden groep hier in NL flink groter is. De kilometerstand voor zo'n fiets zal dan na een jaar of 5 ergens tussen de 10 en 20k zitten.
De meeste mensen kopen liever een fiets met 30k of minder op de teller en motoren met 50k of meer willen veel mensen niet meer hebben. In de praktijk kan je beter een fiets kopen met 50k en goed onderhoud dan 15k met slecht onderhoud.
Dan heb ik al pech denk ik, sinds vorig jaar ruim 30k gereden met m'n BMW, en drie keer bij de garage geweest (voor beurten en banden). Zal hem nu maar op moeten rijden want niemand wil hem meer…PilatuS schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:30:
[...]
De meeste mensen kopen liever een fiets met 30k of minder op de teller en motoren met 50k of meer willen veel mensen niet meer hebben. In de praktijk kan je beter een fiets kopen met 50k en goed onderhoud dan 15k met slecht onderhoud.
Over het algemeen hegauchov6 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:42:
[...]
Dan heb ik al pech denk ik, sinds vorig jaar ruim 30k gereden met m'n BMW, en drie keer bij de garage geweest (voor beurten en banden). Zal hem nu maar op moeten rijden want niemand wil hem meer…
BMW lijkt wel een beetje de uitzondering te zijn. Genoeg mensen die zulke fietsen dan wel weer met 70k er op willen kopen.
mijn vfr heeft richting de 70k maar die gaat ook echt nog jaren mee. Totaal geen olieverbruik, veel vermogen en nooit iets geks mee gebeurd. Is idd algemeen bekend dat die vifferblokjes soms wel anderhalf/twee ton halen. Ik was sowieso niet van plan om hem weg te doen voordat ik er 100k op heb staan, daar is hij veel te fijn voor.Rubman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:27:
Ik denk dat dealers en garages e.d. langzamerhand af moeten van het idee dat een motor met 30K afgeschreven is. Met goed onderhoud is dat helemaal niet nodig.
Mijn VFR heeft net 60K gereden en zelfs de verkoper zei bij aanschaf "dat blok is net warmgereden, kan nog drie keer rond met goed onderhoud"
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Heb mn RT met 150k erop gekochtPilatuS schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:48:
[...]
Over het algemeen he
BMW lijkt wel een beetje de uitzondering te zijn. Genoeg mensen die zulke fietsen dan wel weer met 70k er op willen kopen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Ach je komt ze ook tegen met een iPad voor de ruit in het midden met navigatie oid. Helaas geen grapjeChakotay schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:32:
Net weer een mooi figuur onderweg... Recente Ford Ka, met een gigantische lel van een smartphone met navigatie precies linksonder de spiegel op de voorruit. Dat zit dan toch precies midden in je blikveld?Ik hem maar meteen gezorgd dat er een paar auto's tussen mij en dat ding in zaten als buffer...

Done, gefeliciteerd met de aankoop! Geweldig mooi apparaat waar je vast héél veel plezier van gaat hebben.Streepje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:54:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-11-2018 10:01 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Trouwens, gaan er volgend weekend nog mensen naar de Red Bull strandrace? Ik ga, als het me lukt, denk ik wel even kijken. Ziet er wel gaaf uit:
[ Voor 30% gewijzigd door Vrijdag op 02-11-2018 09:09 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Er rijd er in de ochtend regelmatig eentje voor me met zijn mobiel in een houder op het dashboard waar hij videoclips/tv op aan het afspelen is.Rubman schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:50:
[...]
Ach je komt ze ook tegen met een iPad voor de ruit in het midden met navigatie oid. Helaas geen grapje

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
VFR800 met 150k, rijdt nog als nieuwepic_gram schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:31:
[...]
mijn vfr heeft richting de 70k maar die gaat ook echt nog jaren mee. Totaal geen olieverbruik, veel vermogen en nooit iets geks mee gebeurd. Is idd algemeen bekend dat die vifferblokjes soms wel anderhalf/twee ton halen. Ik was sowieso niet van plan om hem weg te doen voordat ik er 100k op heb staan, daar is hij veel te fijn voor.
Zo'n pannenkoek zet je toch direct aan de kant?Bommes schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:39:
[...]
Er rijd er in de ochtend regelmatig eentje voor me met zijn mobiel in een houder op het dashboard waar hij videoclips/tv op aan het afspelen is.
Ik had er eergisteren ook twee, die moesten even keren bij het stoplicht. Licht voor rechtdoor, linksaf bestaat niet. Niet rekening houdend dat de andere kant rechtdoor gewoon rijdt twee auto's achter elkaar en met elkaar bellend (niet handsfree).
Kwam er achter nadat ze mij uiteraard niet zagen en tegen mij op waren gereden als ik het niet aan had zien komen.
Ben er even dwars voor gaan staan, (wilde ze nog om mij heen rijden ook

Dat is dit filmpje: YouTube: Yamaha TDM850, TDM900 & TRX850 - MotoMe occasiontestMichielK71 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:55:
[...]
Ik heb ooit eens een Youtube filmpje gezien van de Yamaha TRX club. Daar reed er iemand met een TRX rond met meer dan 500K Km op de teller. Was wel wat 'losser' dan zijn andere TRXen die hij heeft. En die hadden ook al een respectabele kilometerstand.
Mooie gast die dat vertelt.

Ik vond het ook wel een hilarisch filmpje. Niet echt een occasiontest naar mijn gevoel maar wel leuk om naar te kijken. Het verhaal over de astronomisch hoge Km stand is ergens aan het eind van het filmpje.Willem30 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:47:
[...]
Dat is dit filmpje: YouTube: Yamaha TDM850, TDM900 & TRX850 - MotoMe occasiontest
Mooie gast die dat vertelt.
Laatst stopte bij mijn schoonouders ook een TRX om even op de navi wat in te stellen. Een paar BOS uitlaten eronder met een mooi bruin geluid

Mijn Versys is juist heel gemakkelijk. Die leg je zonder moeite al vrij plat. De ER6F van mijn vriendin daarentegen moet je juist echt rijden zoals je gelest hebt. Daar zit het zwaartepunt ook weer net anders waardoor ik echt goed met mijn benen moet klemmen en goed de bocht door kijken om de motor lekker de bocht door te krijgen.
Blijft grappig om dat in verschillende motoren te ontdekken
Verwijderd
Ik denk dat een fiets met 15k ook behoorlijk afgeragd kan zijn, maar dat het per saldo wel een kleiner risico op slijtage mee zal brengen. Vooral kijken naar de staat van de motor en het type dat er op rijdt, zal het meest zinvol zijn in mijn ogen.PilatuS schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:30:
[...]
Zelfs met véél minder op de teller kan er al van alles mis gaan met een fiets. Een bekende van me heeft sinds een maand of 4 een gloednieuwe Ducati Panigale V4 en daar staan inmiddels een slordige 4500Km's op de ODO meter.... Méér gaan er op dit blok ook niet meer bij komen doordat de Nikasil laag op de cilinder wanden gescheurd is en er een nieuw blok onder gemonteerd mag gaan wordenVerwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:06:
[...]
Ik denk dat een fiets met 15k ook behoorlijk afgeragd kan zijn, maar dat het per saldo wel een kleiner risico op slijtage mee zal brengen. Vooral kijken naar de staat van de motor en het type dat er op rijdt, zal het meest zinvol zijn in mijn ogen.

Verwijderd
Verborgen gebreken?aidanl schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:15:
Frame was blijkbaar zelfs krom. Knap lullig voor de nieuwe eigenaar.
Ik koop overigens geen tweedehands auto's of motoren meer bij dealers. Ben er intussen wel achter dat het vaak toch overprijsde rommel is...
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2018 12:16 ]
Hoe het is opgelost weet ik niet. Persoonlijk zou ik bij deze dealer (noem geen namen maar zit in Zoetermeer) ook zelf geen motor kopen, heb al vaker vreemde verhalen gehoord. Kom er alleen voor de gezelligheidVerwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:15:
[...]
Verborgen gebreken?
Ik koop overigens geen tweedehands auto's of motoren meer bij dealers. Ben er intussen wel achter dat het vaak toch overprijsde rommel is...
Maar mag hopen dat de dealer het netjes opgelost heeft.
In praktijk kan je beter een goed onderhouden motor kopen laag of hoge kilometers. Echter moet het wel zijn bedrag rechtvaardigen.PilatuS schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:30:
[...]
40k wordt door veel mensen al gezien als hoog. Niet echt terecht want de meeste blokken hebben geen enkele moeite met 100k of meer.
Wat betreft gebruik heb je 2 soorten mensen over het algemeen. Niet helemaal waar, maar het klopt wel aardig. Je hebt mensen die woon/werk doen en mensen die alleen voor de lol rijden. Die eerste groep doet makkelijk 10 of 20k per jaar. Die laatste groep zit eerder tussen de 2k en 5k per jaar. Van wat ik zo weet denk ik dat de alleen voor lol rijden groep hier in NL flink groter is. De kilometerstand voor zo'n fiets zal dan na een jaar of 5 ergens tussen de 10 en 20k zitten.
Die motor van 50k had ook ooit 15k op de teller en toen was het ook geen slechte motor.
Doe ik ook altijd. Maar dan met youtube filmpjes.Bommes schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:39:
[...]
Er rijd er in de ochtend regelmatig eentje voor me met zijn mobiel in een houder op het dashboard waar hij videoclips/tv op aan het afspelen is.
Nouja, ik heb sinds kort een Citigo, zo een waar je wel een displayradio hebt maar navigatie via je telefoon gaat met de daarvoor bestemde app. Krijg je er wel een leuke houder bij die midden op je dashboard zit boven de radio.Chakotay schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:32:
Net weer een mooi figuur onderweg... Recente Ford Ka, met een gigantische lel van een smartphone met navigatie precies linksonder de spiegel op de voorruit. Dat zit dan toch precies midden in je blikveld?Ik hem maar meteen gezorgd dat er een paar auto's tussen mij en dat ding in zaten als buffer...
Ik zie ze ook weleens voorbij komen met een mooie houder precies in het midden van de ruit onder de achteruitkijk spiegel. Sommige mensen hebben het nu eenmaal niet door totdat het misgaat.
Linksonder in je dode hoek?Vrijdag schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:09:
Waarom zetten mensen hun navigatie toch altijd mídden op de voorruit inderdaad. Ik plak(te, want ik heb geen auto meer) de navi altijd linksonder. Dan kon ik alles prima blijven zien. Alleen de kabel moest ik dan even goed geleiden.
Hier is het of de auto navi of in het ventilatieroosters zodat.. En straks op het stuur links
Ik heb mijn Navi gewoon ín het dashboardtimmie271 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:19:
[...]
Linksonder in je dode hoek?![]()
Hier is het of de auto navi of in het ventilatieroosters zodat.. En straks op het stuur links
Daar heb ik dan weer 't scherm van m'n onboard navigatie unit voor.... Lekker videoclips of films kijken op een 8" scherm tijdens 't rijdenTylen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:40:
[...]
Doe ik ook altijd. Maar dan met youtube filmpjes.
Voor de navigatie is het schermpje tussen de tellers groot zat...
Ouch... da's flink zuur.wimmel_1 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:11:
[...]
Zelfs met véél minder op de teller kan er al van alles mis gaan met een fiets. Een bekende van me heeft sinds een maand of 4 een gloednieuwe Ducati Panigale V4 en daar staan inmiddels een slordige 4500Km's op de ODO meter.... Méér gaan er op dit blok ook niet meer bij komen doordat de Nikasil laag op de cilinder wanden gescheurd is en er een nieuw blok onder gemonteerd mag gaan worden
I have stability. The ability to stab.
Ik kijk ook films via de 8.8" scherm op de beamerwimmel_1 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:24:
[...]
Daar heb ik dan weer 't scherm van m'n onboard navigatie unit voor.... Lekker videoclips of films kijken op een 8" scherm tijdens 't rijden![]()
Voor de navigatie is dat schermpje tussen de tellers groot zat...
Maar youtube doe ik op de telefoon hahaha.
Navigatie heb ik via de HUD.
Liefst heb ik filmpjes via HUD op het raam, maar die mod heb ik nog niet kunnen vinden.

Op de linkerbuitenspiegeltimmie271 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:19:
[...]
Linksonder in je dode hoek?![]()
Persoonlijk hang ik hem altijd aan de rechterkant van de binnenspiegel.

Rubbers van het inlaattraject er tussenuit gesneden, ze waren toch al rot, en het inlaattraject komt toch niet meer terug. Volgens Haynes moest ik de boel naar achter trekken, kantelen, voorzichtig naar de zijkant trekken....

Ik maak er gewoon zoiets van:

met een beetje afstellen winnen we misschien nog wat vermogen ook.
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-11-2018 15:41 ]
Had verwacht dat het een lastig klusje zou worden maar het duurde zo’n 15 min ( inclusief verzamelen gereedschap en ruimte maken in de garage

Examen half december.
Binnen enkele weken ontvang ik mijn Duke 790 (nog aan het wachten op het afronden van de leasing):
- Zwarte versie met zwart gespoten tank+kader.
- Akra
- Tail Tidy
- Bar End Mirrors
- Passagier Seat Cover
Ik ben verliefd! Ik drop wel een foto als hij bij me thuis staat!
Carb Ice, maar gelukkig zijn veel mensen daar in de vorige eeuw al achter gekomen en is de oplossing destijds ook gevonden....Ghostrider schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:13:
@HTT-Thalan
Succes, vaak loopt die setup in de winter voor geen meter. Ziet er wel mooi uit.
Iets met een vaag systeem waar de firma Bosch vroeger ooit eens mee kwam en wat in de jaren '80 langzaamaan gemeengoed begon te worden bij nieuwe en moderne "automobielen".....
Injectie bedoel je?wimmel_1 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:23:
[...]
Carb Ice, maar gelukkig zijn veel mensen daar in de vorige eeuw al achter gekomen en is de oplossing destijds ook gevonden....
Iets met een vaag systeem waar de firma Bosch ooit eens mee kwam en wat in de jaren '80 langzaamaan gemeengoed begon te worden bij nieuwe en moderne "automobielen".....
Vertel? An sich is er natuurlijk geen issue om de Alp te pakken voor de echte koude dagen (die is sowieso comfortabeler en heeft wintergeschikte banden) maar die loopt ook op een K&N Hi-flow met een verkort inlaattraject...wimmel_1 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:23:
[...]
Carb Ice, maar gelukkig zijn veel mensen daar in de vorige eeuw al achter gekomen en is de oplossing destijds ook gevonden....
Iets met een vaag systeem waar de firma Bosch vroeger ooit eens mee kwam en wat in de jaren '80 langzaamaan gemeengoed begon te worden bij nieuwe en moderne "automobielen".....
Met die (imitiatie?) K&N open-air filters heb je praktisch niets meer tussen de buitenlucht én je carb's zitten. Aangezien dat een carburateur werkt middels een "Venturi" principe wordt de buitenlucht alleen maar kouder in het inlaat traject (aanzuigsnelhied) en bevriest 't spul.HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:42:
[...]
Vertel? An sich is er natuurlijk geen issue om de Alp te pakken voor de echte koude dagen (die is sowieso comfortabeler en heeft wintergeschikte banden) maar die loopt ook op een K&N Hi-flow met een verkort inlaattraject...
Carb Ice krijg je dan vaak ook al bij buitenluchttemperaturen vér boven 't "0" punt (vaak rond de 7 graden celcius al).
En hoe voorkomen wij dat?wimmel_1 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:27:
[...]
Met die (imitiatie?) K&N open-air filters heb je praktisch niets meer tussen de buitenlucht én je carb's zitten. Aangezien dat een carburateur werkt middels een "Venturi" principe wordt de buitenlucht alleen maar kouder in het inlaat traject (aanzuigsnelhied) en bevriest 't spul.
Carb Ice krijg je dan vaak ook al bij buitenluchttemperaturen vér boven 't "0" punt (vaak rond de 7 graden celcius al).
Bijna niet, tenzij je directe rijwind kunt vermijden én de verse (warme) lucht voor je carb's uit de regio van je koelwater radiateur kunt halen.
Hoe kouder de lucht... Hoe beter de motor presteert (want: Méér zuurstof)
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 02-11-2018 18:43 ]
Koelwater... De gpz is luchtgekoeldwimmel_1 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:36:
[...]
Bijna niet, tenzij je directe rijwind kunt vermijden én de verse (warme) lucht voor je carb's uit de regio van je koelwater radiateur kunt halen.
Hoe kouder de lucht... Hoe beter de motor presteert (want: Méér zuurstof)
Maar dit schijnt wonderen te doen:
https://www.race-shop.nl/silkolene-pro-fst
Aldus het internet.
Je blijft op dat apparaat gewoon continue met een "grijns" rondrijden, alleen al vanwege 't vermogen wat continue beschikbaar is én blijftStreepje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:57:
Vandaag even de mt10 kunnen proberen, Holy shit wat een apperaatwel even wennen dat extra vermogen, met de mt09 had ik geen probleem met even het gas helemaal open trekken maar nu moet ik toch nog maar even beetje rustig aan doen en er aan wennen
Aldus dat zelfde Internet worden er in de winter tegenwoordig ook geen rally wedstrijden meer gereden waarbij er gecarbureerde motoren gebruikt worden.HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:45:
[...]
Koelwater... De gpz is luchtgekoeld.
Aldus het internet.
Als je komende winter een keer stil komt te staan en vervolgens ná een tijdje wachten ineens weer wél kunt rijden dan denk daarna maar eens even terug aan dit stukje topique op GoT
Deze rubbers zijn nu niet meer te hergebruiken hoorRacer89 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:24:
@HTT-Thalan Ik heb hetzelfde probleem met die rubbers, ik heb een GPZ750 blok onder de Z750E liggen. Het is een gedoe om ze er uit te krijgen, als je ze terug moet plaatsen moet je ze in warm water leggen.
Ik weet er alles van, je komt er ook zo lekker makkelijk bij... Vorige keer heb ik ze volgens mij met een verf föhn warm gemaakt. Er is anders geen beweging in te krijgen. Gelukkig al een paar jaar niet meer uit elkaar hoeven halen...HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:45:
[...]
Deze rubbers zijn nu niet meer te hergebruiken hoor. Erin zetten door ze zacht te maken zou wellicht nog gelukt zijn, maar ze waren te hard en stijf om ze er überhaupt nog uit te krijgen.
Sommige carbs hebben voor die warm-water voorziening zelfs een aansluiting, inderdaad om icing te voorkomen. Maar, gezien we hier op tweakers zitten: kan je geen verwarmingselementje onder je carbs frotten en die via een schakelaartje op je stuur aansturen? Wellicht zo'n china DIY handvatverwarming setjeHTT-Thalan schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:45:
[...]
Koelwater... De gpz is luchtgekoeld.
Aldus het internet.

Aan de andere kant: op de Fazer vorige winters ook met -5 gereden (hoewel icing vooral voorkomt tussen de 1-4 graden, met vochtig weer), geen last gehad van uitval. Die had natuurlijk wel de originele luchtfilterbox nog, maar die werd ook nergens verwarmd (voor ik weet).
[ Voor 4% gewijzigd door noes op 02-11-2018 19:51 ]
Als ik 'het internet' mag geloven is het vooral een Kawa probleemlolgast schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:59:
Was een bekende kwaal van de ZX7R. Die kon uitvalverschijnselen vertonen bij dauw

Als het voor gaat komen was ik inderdaad van plan een oplossing te fixen. Ik zat meer aan een passieve oplossing te denken: Een heatsink vanaf het blok naar de carbs, zodat de hitte van het blok ze verwarmt.
Werkte prima.
Je moest er alleen wel zelf om vragen. Kwam niet af fabriek bij Suzuki....
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
De oude golf 2 met cabarateur had van die pinnen in het spruitstuk die verwarmd werden door kvs. Wellicht was dit ook hiervoor. Nooit bij stil gestaan...
Dat is inderdaad daarvoor. Bij auto's zag je wel vaker constructies dat (een deel van) de lucht werd aangezien bij het uitlaatspruitstuk, dan was de lucht warm (en droog) om zo icing te voorkomen.Racer89 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:39:
Is het niet zo dat een lucht gekoelde hier minder last van heeft, Aangezien deze in het algemeen iets warmer wordt? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord.
De oude golf 2 met cabarateur had van die pinnen in het spruitstuk die verwarmd werden door kvs. Wellicht was dit ook hiervoor. Nooit bij stil gestaan...
Maar bij een motor is dat iets lastiger
120k km, en geen olieverbruikJoopieboy schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:40:
Beetje motor boven de 30k is al geen fuck waard, en al helemaal niet boven de 50k.Weinig mafkezen die dan voor 3,5k aan kuipwerk erin gaan investeren en 1k per jaar gemiddeld aan onderhoud.
Maar goed, inmiddels 59k erop staan en stil going strong, 0 olieverbruik ook.
Huidige verkoopwaarde? Mwoah, ik zou er waarschijnlijk nog wel iets aan kunnen verdienen zelfs
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik gebruik dit spul (maar dan de 230V uitvoering) icm met een thermostaatje om paar exotische planten in de tuin net boven 0 C te houden.
Joopieboy schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:40:
Beetje motor boven de 30k is al geen fuck waard, en al helemaal niet boven de 50k.Weinig mafkezen die dan voor 3,5k aan kuipwerk erin gaan investeren en 1k per jaar gemiddeld aan onderhoud.
Ik heb binnen anderhalf jaar die ZZR naar >42 000 gereden

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

- nieuwe (en dikkere) vorkolie met progressieve vering
- nieuwe balhoofdslagers
- nieuwe remschijf en blokken
- nieuwe pakking tussen de achterste cylinder
- winterbandjes erop (de Michelin Sirac's terug)
- luchtfilter uitgewassen en opnieuw ingevet
Bij de terugrit merkte ik echter dat het lampje achter de kilometerteller de geest gegeven heeft
De balhoofdslager: maakt gehakt van elke bochtHTT-Thalan schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:52:
- nieuwe balhoofdslagers
Je blijft wel bezig met die alp.. weet je zeker dat je calculatie klopte, dat je goedkoper uit bent zoHTT-Thalan schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:52:
Pfff, dit was een dure. Moet volgende woensdag nog even terug voor de oil flush en een benzinefilter want daar kwamen we nu niet meer aan toe, maar Alpje is even een dag goed verzorgd.
- nieuwe (en dikkere) vorkolie met progressieve vering
- nieuwe balhoofdslagers
- nieuwe remschijf en blokken
- nieuwe pakking tussen de achterste cylinder
- winterbandjes erop (de Michelin Sirac's terug)
- luchtfilter uitgewassen en opnieuw ingevet
Bij de terugrit merkte ik echter dat het lampje achter de kilometerteller de geest gegeven heeft. Die van de toerenteller is altijd al stuk geweest, maar dat fix ik binnenkort nog wel. We zijn in ieder geval winterklaar en voor de komende 15.000km moet ik op de meeste vlakken wel safe zitten nu.
Dit topic is gesloten.