Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.123 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Dryhte schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

R6 =/= A2? Of ben ik nu helemaal bezopen?
Volgens mij ben jij nuchter en is die andere gast bezopen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Commentaar heeft hij zeker al wel gehad, maar hij heeft er gewoon schijt aan.

@Dryhte Klopt helemaal. Effectief rijdt hij dus zonder rijbewijs op een niet verzekerde motor die niet straatlegaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
Dryhte schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

R6 =/= A2? Of ben ik nu helemaal bezopen?
Een R6 heeft 88KW. Verre van A2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@UTwizard gewoon even lokale agent opbellen, leert hij het misschien

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou idd ook even de politie waarschuwen. Je helpt niet alleen hem maar ook andere weggebruikers daarmee.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Nou heb 5 lesjes AVB gehad en alles gaat echt vlekkeloos...

Hebben ze pas 20 december examens gekocht :(
Wat nu? Heb geen zin om dan vol door te blijven lessen. Dus wellicht las ik maar een pauze in voor november...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:18:
Op het werk hebben we er een "motorrijder" bij, jongen is vorige week geslaagd voor zijn A2 rijbewijs en heeft zich afgelopen zaterdag een vol-vermogen Yamaha R6 met niet-straatlegale shorty uitlaat gekocht.

Het hele kantoor heeft er gisteren van kunnen genieten hoe hij als een klapmongool door de straat kwam en 's avonds bij het starten moest het ding natuurlijk eerst even een paar keer in de begrenzer.

Bij zulke dingen schaam ik me de ogen uit de kop als motorrijder.
Je zou bijna bij de Aldi een goedkoop motorslot er aan hangen met een briefje erbij "Dit is beter voor íedereen" :X

Serieus, als dat mijn collega was dan had hij het wel van mij gehoord. Levensgevaarlijk dat soort idioten.

@SemperFidelis :Door blijven lessen! Als je leert rijden in kloteweer is dat alleen maar beter voor je. Ik heb bijna altijd mooi weer gehad, superfijn natuurlijk maar lessen in regen, kou, wind en ander guur kutweer is denk ik een stuk beter voor je skills.

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 30-10-2018 10:00 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
Vrijdag schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Je zou bijna bij de Aldi een goedkoop motorslot er aan hangen met een briefje erbij "Dit is beter voor íedereen" :X

Serieus, als dat mijn collega was dan had hij het wel van mij gehoord. Levensgevaarlijk dat soort idioten.

@SemperFidelis :Door blijven lessen! Als je leert rijden in kloteweer is dat alleen maar beter voor je. Ik heb bijna altijd mooi weer gehad, superfijn natuurlijk maar lessen in regen, kou, wind en ander guur kutweer is denk ik een stuk beter voor je skills.
Hoe stom van die jongen ook, maar jij bent toch niet zijn vader? Als hij niet wil luisteren zou je de moeite kunnen nemen om de politie te laten posten, maar zijn motor op slot zetten? En dan vervolgens de maanden daarna bang zijn dat je motor omvergegooid is als je 's avonds weg wilt. Als iemand aan mijn zooi komt, is diegene daarna in ieder geval ook goed de lul.

Nog los van de werksfeer die je verpest omdat jij zonodig voor ouder wilt spelen, laat het aan óf de teamleider over om er iets van te zeggen, of de politie. In mijn ogen althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Volgende week maar eens langs een paar dealers om te kijken voor een mooie motor.
Hoop dat het wel al mogelijk is om een proefrit te maken op een motor met volvermogen aangezien de code 80 er nog op staat. Zijn er nog bepaalde motoren naast de XJ6 en de ER6f waar ik zeker ook eens naar moet kijken?
Ik hoor het graag :D
Op het werk hebben we er een "motorrijder" bij, jongen is vorige week geslaagd voor zijn A2 rijbewijs en heeft zich afgelopen zaterdag een vol-vermogen Yamaha R6 met niet-straatlegale shorty uitlaat gekocht.

Het hele kantoor heeft er gisteren van kunnen genieten hoe hij als een klapmongool door de straat kwam en 's avonds bij het starten moest het ding natuurlijk eerst even een paar keer in de begrenzer.

Dit zijn volgens mij wel echt van die types die of snel hun rijbewijs kwijt zijn of die je ergens langs de weg terugvind :/. Dat zijn leidinggevende hem er niet op heeft aangesproken op zulk gedrag in en rondom het bedrijfsterrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Hoe stom van die jongen ook, maar jij bent toch niet zijn vader? Als hij niet wil luisteren zou je de moeite kunnen nemen om de politie te laten posten, maar zijn motor op slot zetten? En dan vervolgens de maanden daarna bang zijn dat je motor omvergegooid is als je 's avonds weg wilt. Als iemand aan mijn zooi komt, is diegene daarna in ieder geval ook goed de lul.

Nog los van de werksfeer die je verpest omdat jij zonodig voor ouder wilt spelen, laat het aan óf de teamleider over om er iets van te zeggen, of de politie. In mijn ogen althans.
Ik zei bijna hè ;) Maar ik zou het in elk geval niet zomaar laten lopen. TL of politie maar ik zou er zeker zelf ook wat van zeggen. Fuck de werksfeer, liever even een tijdje ruzie dan een begrafenis of ziekenhuisbezoek. Ik weet ook niet hoe het zit met verzekering, maar bij sommige werkgevers zijn de werknemers ook verzekerd bij woon-werkverkeer. Lijkt me niet echt heel prettig voor de baas, zo'n idioot in dienst.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SemperFidelis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:57:
Nou heb 5 lesjes AVB gehad en alles gaat echt vlekkeloos...

Hebben ze pas 20 december examens gekocht :(
Wat nu? Heb geen zin om dan vol door te blijven lessen. Dus wellicht las ik maar een pauze in voor november...?
Even overleggen met je instructeur. Misschien kan je alvast AVD lesjes doen, zodat je je ook daar goed voor voorbereiden kan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 00:34
Osiris schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:25:
[...]

Oh, nou, mijn Rev'It-spullen gingen óf binnen een paar weken kapot (bagger ritsen, slechte kwaliteit palletjes) óf binnen een seizoen niet meer waterdicht. Niet zo handig als je woon/werk de hele herfst/winter doorrijdt :P

Nu groot Macna-fan *D
Mijn nieuwe textielpak is van het merk Restyle. Ik ben benieuwd hoe waterdicht het vanmiddag zal zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Even overleggen met je instructeur. Misschien kan je alvast AVD lesjes doen, zodat je je ook daar goed voor voorbereiden kan.
Dat mag alleen als hij z'n theorie al heeft. Of een autorijbewijs. Nuttige regels enzo 8)7

@UTwizard Ik zou ook richting wijkagent of iets dergelijks denken... deze jongen is een gevaar voor zichzelf en voor de rest van het verkeer, naast dat al die overlast gewoon weg asociaal is. Dus dan lijkt het me voor iedereen beter dat hij zijn illegale motor verliest waar hij toch niet op mag rijden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/3690c8625554caed978a4cea76f0610a/tenor.gif?itemid=5336177

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Willem30 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Mijn nieuwe textielpak is van het merk Restyle. Ik ben benieuwd hoe waterdicht het vanmiddag zal zijn. :P
Kan je als je een textiel pak hebt niet beter een regenoveral oid gebruiken? Tenzij het gelamineerd textiel/goretex is zuigt zo'n pak zich toch vol met water. Zo'n overal trek je uit, hang je te drogen en als je weer naar huis gaat stap je iig niet in een nat pak :X

Granted, het ziet er niet uit, maar om te posen moet het sowieso mooi weer zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Och, als hij het ding steeds direct na het starten direct een paar keer in de begrenzer hengst lost dat probleem zich binnenkort vanzelf op... Wat is het kenteken van die R6? Dan gaat die op de nooit-kopen-lijst.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Osiris schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:25:
[...]

Oh, nou, mijn Rev'It-spullen gingen óf binnen een paar weken kapot (bagger ritsen, slechte kwaliteit palletjes) óf binnen een seizoen niet meer waterdicht. Niet zo handig als je woon/werk de hele herfst/winter doorrijdt :P

Nu groot Macna-fan *D
Ik zweer ook bij Macna! Kost niet te veel maar is wel degelijk spul.
UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:39:
Commentaar heeft hij zeker al wel gehad, maar hij heeft er gewoon schijt aan.

@Dryhte Klopt helemaal. Effectief rijdt hij dus zonder rijbewijs op een niet verzekerde motor die niet straatlegaal is.
We hebben in NL nog steeds een tekort aan donoren, ieder nadeel heeft zn voordeel ;)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

Toevallig een blauwe?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

Chakotay schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:53:
Och, als hij het ding steeds direct na het starten direct een paar keer in de begrenzer hengst lost dat probleem zich binnenkort vanzelf op... Wat is het kenteken van die R6? Dan gaat die op de nooit-kopen-lijst.
Als het een van de eerste types is zakt zijn cilinderbus snel genoeg naar beneden of brokkelt af inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik dacht ik zoek even op hoe toevallig dat zou zijn, maar de kleur is niet ingevoerd bij motoren bij het RDW zie ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
charrel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Als het een van de eerste types is zakt zijn cilinderbus snel genoeg naar beneden of brokkelt af inderdaad.
Een blauwe inderdaad, modeljaar '99 - '00 als ik het goed heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Toeval?
https://www.rijksoverheid...n.-dat-doe-je-voor-elkaar

Geef die collega vast op zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

[...]

Een blauwe inderdaad, modeljaar '99 - '00 als ik het goed heb.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Ktenolix op 30-10-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Nou hebben we alleen nog een kenteken nodig

Members only:
toevallig? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@Dryhte aangetrouwd hè :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
Members only:
Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:14:
[...]

Members only:
Members only:

[ Voor 43% gewijzigd door UTwizard op 30-10-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donorrijder ... _/-\o_

Ik moet mijn registratie van NEE ook nog gaan aanpassen, aangezien die wet er door is per juli 2020...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2018 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@UTwizard Aii.. ik denk dan inderdaad dat het em is..

* Ktenolix heeft soort van plaatsvervangende schaamte

[ Voor 27% gewijzigd door Ktenolix op 30-10-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:41:
Members only:

* Ktenolix heeft soort van plaatsvervangende schaamte
_O- _O- _O-
Oei ja dat mag wel :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:41:
Misschien een berichtje naar z'n ouders dat hij onverzekerd rondrijdt met z'n A2 op die R6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Vrijdag schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:52:
[...]

Kan je als je een textiel pak hebt niet beter een regenoveral oid gebruiken? Tenzij het gelamineerd textiel/goretex is zuigt zo'n pak zich toch vol met water. Zo'n overal trek je uit, hang je te drogen en als je weer naar huis gaat stap je iig niet in een nat pak :X

Granted, het ziet er niet uit, maar om te posen moet het sowieso mooi weer zijn :9
Een beetje regen moet een textiel pak wel kunnen hebben vind ik maar een stortbui niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
En met eventuele schade aan zichzelf, nou ja, dat is tot daar aan toe. Bij alleen materiële schade keert de verzekering niet uit en klaar.
Schade aan anderen is dus óók onverzekerd. Daar zit je met wat pech dan ook voor de rest van je leven aan vast. Alleen maar om nu een stoere motor te rijden...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Willem30 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:45:
[...]

Een beetje regen moet een textiel pak wel kunnen hebben vind ik maar een stortbui niet...
Ja da's waar. Beetje regen is niet zo'n probleem. Maar bijvoorbeeld die hoosbuien afgelopen zaterdag wil je liever niet in je textiele pak hebben lijkt me.

In mijn textiele jas en mijn Ignition jas heb ik ook zo'n regenliner maar dat is maar een beetje een alternatief. Wel is het in de ochtend/avond fijn omdat het de wind ook tegenhoudt. Wel praktisch in de lente/najaar. Heb voor de zekerheid ook nog een Revit regenjas, zo'n fluo ding. Dat houdt het water in elk geval buiten. En je bent goed zichtbaar. Of dat laatste ook helpt, daar is nog geen consensus over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21-09 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gauchov6 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Misschien een berichtje naar z'n ouders dat hij onverzekerd rondrijdt met z'n A2 op die R6?
Wil ik ook wel doen hoor. Als ik naam/facebook profiel heb zal ik zijn moeder wel even een berichtje doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Volgens de RDW heeft die R6 een max. vermogen van 25 kW..

[ Voor 8% gewijzigd door Ktenolix op 30-10-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 21-09 14:37
Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:36:
De R6 is schijnbaar te limiteren op 25kw.... tegenwoord mag dat gelukkig niet meer. 35kw (A2 of code 80) mag maximaal van een 70kw motor gelimiteerd zijn.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:36:
Volgens de RDW wel, maar de begrenzing zit er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Dat is zaak voor de politie lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Hoe weet je dat dan? Hij zegt zelf dat ie op 35kW geknepen is. Voor de uitlaat heeft ie overigens een standaard uitlaat voor de zekerheid besteld om er op te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Hoe weet je dat dan? Hij zegt zelf dat ie op 35kW geknepen is. Voor de uitlaat heeft ie overigens een standaard uitlaat voor de zekerheid besteld om er op te zetten. :P
Maar als hij zegt dat ie op 35kW staat... en het kentekenbewijs zeg 25... dan klopt daar nog steeds iets niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

De afgelopen dagen is "ons" juist verteld dat ie wel begrensd op het kenteken staat, maar dat de vorige eigenaar de begrenzing er af heeft gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

De afgelopen dagen is "ons" juist verteld dat ie wel begrensd op het kenteken staat, maar dat de vorige eigenaar de begrenzing er af heeft gehaald.
Bye bye verzekeringsuitkering bij ongeval.. |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 21-09 14:37
SmurfLink schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Maar als hij zegt dat ie op 35kW staat... en het kentekenbewijs zeg 25... dan klopt daar nog steeds iets niet lijkt me.
Het mooie is dat hij niet legaal op 35kw gereden mag worden met A2 of code 80. Zelf zou ik dus ook de klos zijn met mijn code 80 als ik dat ding zou rijden....

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Derby schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:22:
[...]

Ik rijd smc-r uit '12. Vorig jaar 38k gereden. Dit jaar wordt het wat minder verwacht ik.
Nice!

Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Even een vraag: Iemand hier die toevallig ervaring heeft of kennis heeft van de Ducati Multistrada 1100S (2007)? Alle ervaring of kennis is welkom. Of dat nou over de motor is of het blok. Websites googlen kan ik ook, maar gebruikerservaring is ook leuk natuurlijk.

Ik mag deze zaterdag weer een proefrit filmen en dat wordt deze Multistrada namelijk :)
Afbeeldingslocatie: https://www.motoroccasion.nl/media/motoren/640x480/ducati-multistrada-1100-s-1298728.jpg

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Leviathius Mijn schoonpa heeft de 620. Sinds hij deze motor heeft rijdt hij echt 3x zo veel als hiervoor (hij had een GPZ1100r).

Ik heb er 15 min op gereden. Zithouding is erg relaxt, flink rechtop. Zadel zat ook erg comfortabel. Van de 620 vond ik het blok erg lui.

En het uiterlijk... Dat moet je ding zijn zeg maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
lolgast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:37:
@Leviathius Mijn schoonpa heeft de 620. Sinds hij deze motor heeft rijdt hij echt 3x zo veel als hiervoor (hij had een GPZ1100r).

Ik heb er 15 min op gereden. Zithouding is erg relaxt, flink rechtop. Zadel zat ook erg comfortabel. Van de 620 vond ik het blok erg lui.

Uiterlijk is inderdaad een geval van you either love it or hate it :Y).

Ik ben erg benieuwd hoe het rijdt in ieder geval. Het blok van de Monster 796 moest je redelijk in de toeren houden, ik hoop dat dat bij dit blok wat minder het geval is. Ook heb ik nog nooit op een allroad model gereden, dus dat gaat ook even wennen zijn :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@UTwizard ik heb hem geadviseerd om dit na te laten kijken (alsmede z'n uitlaat aan te passen en te checken op toegestane dB). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:37:

Het uiterlijk komt voor mij over als de 'hoog water' look :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
ToolkiT schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Bye bye verzekeringsuitkering bij ongeval.. |:(
In België laat bijna iedereen zijn zwaardere motor inschrijven op 85kw terwijl die in de praktijk onbegrensd is.
Inschrijvingsbelasting scheelt 400 euro vanaf 86kw...

Verzekering is hier overigens heel simpel in drie categorieën :+
Er is een prijscategorie van 0 tot 50cc, van 50cc tot 500cc en alles boven 500cc.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoshky op 30-10-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Sommige mensen zijn de brommerfase blijkbaar nog niet ontgroeit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoshky schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:27:
[...]

In België laat bijna iedereen zijn zwaardere motor inschrijven op 85kw terwijl die in de praktijk onbegrensd is.
Inschrijvingsbelasting scheelt 400 euro vanaf 86kw...

Verzekering is hier overigens heel simpel in drie categorieën :+
Er is een prijscategorie van 0 tot 50cc, van 50cc tot 500cc en alles boven 500cc.
Doet de belastingman daar nooit controle's op?

Voor verzekering maakt het iig niet uit, dat scheelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44
Wat een heerlijk ritje weer vanochtend..... N247 vast vanaf Broek in Waterland, en de A10 vast tot aan de Coentunnel.. Ritje van 28 KM en dan toch een uurtje werk hebben op de motor.
On the bright side, alles is nog steeds prima waterdicht !

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:26:
[...]

Doet de belastingman daar nooit controle's op?

Voor verzekering maakt het iig niet uit, dat scheelt..
Gelukkig niet, vaak worden de motoren beperkt verkocht en na rodage bij het eerste onderhoud opengezet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
Freubel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:52:
Wat een heerlijk ritje weer vanochtend..... N247 vast vanaf Broek in Waterland, en de A10 vast tot aan de Coentunnel.. Ritje van 28 KM en dan toch een uurtje werk hebben op de motor.
On the bright side, alles is nog steeds prima waterdicht !
Ach, je zal met de auto toch langer onderweg zijn geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
darkkingll schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:01:
[...]

Ik heb dan geen vloerverwarming, maar wel een kachel in de garage 8) 3x raden waar ik komende winter aan ga klussen.. :P
In de garage om die kachel werkende te krijgen ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik kwam deze handschoenen tegen voor fietsers maar pretenderen wind en waterdicht te zijn.
https://cyclysts.com/pages/ready-for-winter?

Zouden deze dan ook niet mooi geschikt zijn voor op de motor zonder direct vast te zitten aan van die imho altijd vrij bulky winter handschoenen? Of is het door verschil in snelheid toch direct weer kauwe klauwe door de wind?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
Rubman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:16:
Ik kwam deze handschoenen tegen voor fietsers maar pretenderen wind en waterdicht te zijn.

Zouden deze dan ook niet mooi geschikt zijn voor op de motor zonder direct vast te zitten aan van die imho altijd vrij bulky winter handschoenen? Of is het door verschil in snelheid toch direct weer kauwe klauwe door de wind?
Probleem zit hem in de bescherming die erin zit. Die zijn gemaakt om tegen een val te kunnen maar niet om geschuurd te worden op het asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Fietshandschoenen != motorhandschoenen. De handschoenen die ik in de winter op de fiets draag zijn mn leder RevIt instap waterdichte handschoenen en die zijn warm zat dan :9

Als je geen bulky winterhandschoenen wil, kan je voor midseason handschoenen gaan icm handvatverwarming en eventueel moffen of handkappen om ze uit de wind te houden. Of verwarmde handschoenen. Goede winterhandschoenen zijn overigens ook niet heel bulky, ik heb zelf de Knox Zero2 Outdry en die zijn lekker warm maar niet te bulky (wel nog een beetje stug, door nieuwigheid). Ze zullen bij -20C wel niet meer voldoende zijn, maar dat is de rest van mn outfit ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Stom, helemaal niet aan bescherming gedacht :o

Gevalletje nog ff verder zoeken dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Voor de mensen welke niet naar Milaan willen/kunnen afreizen: Misschien wel interessant om volgende week even te bekijken :+

YouTube: 2018 EICMA YAMAHA Global Press Premiére - Keep On Revving

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 31-10-2018 13:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Als je geen bulky winterhandschoenen wil, kan je voor midseason handschoenen gaan icm handvatverwarming en eventueel moffen of handkappen om ze uit de wind te houden.
Dunne binnenhandschoenen van fleece of polyester helpen ook goed om midseason handschoenen langer te kunnen gebruiken. Je kunt daarvoor eventueel wel fietshandschoenen gebruiken, omdat je motorhandschoenen er nog eroverheen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Je zou voor heated gloves kunnen gaan:
https://www.sportsbikesho...le_parts/content_cat/1772
gauchov6 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Dunne binnenhandschoenen van fleece of polyester helpen ook goed om midseason handschoenen langer te kunnen gebruiken. Je kunt daarvoor eventueel wel fietshandschoenen gebruiken, omdat je motorhandschoenen er nog eroverheen zitten.
Of dat idd..

Of een combi van beiden:
https://www.ebay.co.uk/it...E-FOR-HIKING/392162526099
https://www.ebay.co.uk/it...y-Combo-Deal/322813880977

Zelf zag ik deze:
https://www.ebay.co.uk/it...y-Warmawear-/352477069000
Klinkt bijna als gevalletje 'sounds too good to be true' voor die prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb van die onderhandschoentjes. Zitten vrij strak en zijn van een soort Thinsulate achtig materiaal geloof ik. Die kan je heel makkelijk gebruiken om je midseasons nog een tijd langer aan te houden. Heb ze ooit eens gekocht bij de Motozoom voor een tientje ofzo.

Het zijn trouwens ook wel fijne handschoenen voor als je een stukje moet fietsen, omdat je ze makkelijk kwijt kan in je jaszakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Even een korte vraag, mijn vriendin heeft pas haar rijbewijs gehaald en nu wil ze enorm graag dit weekend gaan touren. Het lastige is dat het huur seizoen een beetje over is en dat veel motoren niet meer te huur zijn (bij veel stopt het in september, november). Daarnaast is het lastige dat ze maar 1 dag wil huren en het liefst de zaterdag.

Weet iemand misschien nog adressen in/rond Breda waar we voor zaterdag 2 motoren kunnen huren? Het liefst eentje waar we hem 's ochtends ophalen en aan het eind van de dag weer inleveren (we hebben Motor Centrum Roosendaal, Motorhuis seppe, Motoport Veldhoven en Motoport Breda al geprobeerd). Of zijn er hier die ervaring hebben met motoshare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Eppo © schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:24:
Even een korte vraag, mijn vriendin heeft pas haar rijbewijs gehaald en nu wil ze enorm graag dit weekend gaan touren. Het lastige is dat het huur seizoen een beetje over is en dat veel motoren niet meer te huur zijn (bij veel stopt het in september, november). Daarnaast is het lastige dat ze maar 1 dag wil huren en het liefst de zaterdag.

Weet iemand misschien nog adressen in/rond Breda waar we voor zaterdag 2 motoren kunnen huren? Het liefst eentje waar we hem 's ochtends ophalen en aan het eind van de dag weer inleveren (we hebben Motor Centrum Roosendaal, Motorhuis seppe, Motoport Veldhoven al geprobeerd). Of zijn er hier die ervaring hebben met motoshare?
Heb je 'van Meel' in Made al geprobeerd? Of MotorCentrum Rijen? Al vrees ik dat die ook niet meer verhuren nu..

Motoshare heb ik als enige ervaring dat ik mijn Honda Grom er op heb staan. Helaas nog niemand geweest die hem wilde huren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik heb positieve ervaringen met Motoshare. Altijd leuke motorrijders tegen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:41:
[...]

Motoshare heb ik als enige ervaring dat ik mijn Honda Grom er op heb staan. Helaas nog niemand geweest die hem wilde huren :+
Niemand? Waarom niet, dat is toch een gaaf ding? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Precies, ik zou best een dagje zo'n ding willen huren, lijkt me wel grappig..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• corewillem
  • Nu online
Vandaag eerste rit gedaan met de nieuwe dagelijkse moto. CBF 600 uit 2008, rijdt lekker :9

TODO :
- Nieuwe banden ( iemand aanraders voor dagelijks gebruik ?)
- Handvatverwarming
- Aansluiten TomTom Rider
- Plaatsen windschermpje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CThmAL4.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door corewillem op 31-10-2018 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

De voormiddagactiviteiten van Fuelke:
  • Op de Honda CBR 250-R naar de motordealer in Denderwindeke
  • Bij aankomst nog eens naar de kilometerteller gekeken: 57 176 km op 6 jaar en drie maanden
  • De motor + (reserve)sleutel + papieren van de oude motor achtergelaten
  • Centjes achtergelaten
  • Inschrijvingsdocument voor de CBR 500-R meegekregen
  • Honda CB 300 meegekregen als vervanger
  • Op de terugweg drie keer stilgevallen bij het aanzetten aan verkeerslicht / rotonde :P
  • Tussenstop bij de verzekeringsmakelaar zodat ze maandag de nummerplaat kunnen aanvragen
  • Tijdelijke verzekeringspapieren voor de nieuwe motor al meegekregen
Bij de garage kunnen ze nu aan de slag om de handvatverwarming te installeren (die ook al binnen gekomen was), en om de Scottoiler over te zetten. De nummerplaat verwachten ze dan op dinsdag dus volgende week mag ik de Honda CBR 500-R ophalen en ermee rijden :9~

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Nu online
Fuelke schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:59:
De nummerplaat verwachten ze dan op dinsdag dus volgende week mag ik de Honda CBR 500-R ophalen en ermee rijden :9~
Veel plezier ermee 8) , zeer toffe opvolger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
corewillem schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:55:
Michelin Pilot Road of Dunlop RoadSmart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Misschien heeft een van jullie hier nog een idee over. Ik rijd nu een jaar of 7 op een ZX6R uit 1995 en deze machine geeft me tot op de dag van vandaag nog een glimlach op mijn gezicht. Nu zit deze rond de 45.000 km en merk ik dat hij langzaamaan wel wat op leeftijd komt. Nu zit ik al een tijdje te overwegen of ik een andere machine moet kopen of niet.

De ZX6R voldoet eigenlijk in alles wat ik zoek, ik vind hem mooi, hij rijdt leuk, het vermogen is voor mij voldoende, alles is lekker rauw en onverfijnd en de limiet van de machine ligt nog steeds verder weg dan mijn limiet als rijder. Daarnaast zit aan deze machine voor mij ook wel de nodige emotionele waarde vast, dus wegdoen zou ik niet "zomaar" kunnen.

Waarom wel een andere motor?
- Nieuwere / betrouwbaardere techniek
- Meer bruikbaar vermogen / koppel
- Een keer wat anders

Waarom geen andere motor?
- Na 7 jaar ben ik eigenlijk nog steeds niet uitgekeken op deze machine
- Emotionele waarde
- Het is veel geld voor iets waarvan je niet weet of het beter gaat bevallen of niet

Wat voor een motor zou ik dan willen? Tja, een nieuwere ZX6R bijvoorbeeld. Maar ook een Aprilia Dorsoduro vind ik erg gaaf, maar zou ik dan voor mijn gevoel geen vermogen te kort komen? Daarnaast vind ik het rauwe blok en bijbehorende gekke vermogenskromme zoals nu wel wat hebben. Het mag dus allemaal best wel wat zenuwachtig en rauw zijn.

Voor mij is een motor een pretmachine voor erbij, dus dingen als comfort en verbruik zijn voor mij helemaal geen factoren waar ik rekening mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@UTwizard Persoonlijk: ik zou gewoon iets anders halen. Bevalt het niet, koop je gewoon weer een zx6r ;) Ja, dat kost waarschijnlijk geld. Maar dan ben je wel meteen van je 'wat als'-gevoel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik stond vandaag (en morgen) op de jaarbeurs. Handig, want gratis parkeren voor motoren 8).

Wel we serieus ernstig ongeluk gezien op de A2 richting Utrecht centrum :X. Alle rijbanen dicht, auto opgefrommeld tussen een vrachtwagen en de vangrail... Op linkerbaan :X. Allemaal hulpdiensten erbij en ook een kijkersfile + blik aanrijding aan mijn zijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
UTwizard schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:43:
Het mag dus allemaal best wel wat zenuwachtig en rauw zijn.
Dan weet ik nog wel een fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

corewillem schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:55:

Continental RoadAttack 3 of, als je wat sportiever rijdt: SportAttack 3. Heb de SportAttack 3 op de S1000RR en die geven erg veel grip bij goede levensduur, ook in het nat.

@UTwizard wellicht een idee verschillende types te gaan huren voor een dag? Zo kan je een goed beeld krijgen wat je zou willen. Wil je wel supersport blijven rijden, of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Misschien heeft een van jullie hier nog een idee over. Ik rijd nu een jaar of 7 op een ZX6R uit 1995 en deze machine geeft me tot op de dag van vandaag nog een glimlach op mijn gezicht. Nu zit deze rond de 45.000 km en merk ik dat hij langzaamaan wel wat op leeftijd komt. Nu zit ik al een tijdje te overwegen of ik een andere machine moet kopen of niet.

De ZX6R voldoet eigenlijk in alles wat ik zoek, ik vind hem mooi, hij rijdt leuk, het vermogen is voor mij voldoende, alles is lekker rauw en onverfijnd en de limiet van de machine ligt nog steeds verder weg dan mijn limiet als rijder. Daarnaast zit aan deze machine voor mij ook wel de nodige emotionele waarde vast, dus wegdoen zou ik niet "zomaar" kunnen.

- Een keer wat anders

- Emotionele waarde
- Het is veel geld voor iets waarvan je niet weet of het beter gaat bevallen of niet

Wat voor een motor zou ik dan willen? Tja, een nieuwere ZX6R bijvoorbeeld. Maar ook een Aprilia Dorsoduro vind ik erg gaaf, maar zou ik dan voor mijn gevoel geen vermogen te kort komen? Daarnaast vind ik het rauwe blok en bijbehorende gekke vermogenskromme zoals nu wel wat hebben. Het mag dus allemaal best wel wat zenuwachtig en rauw zijn.

Voor mij is een motor een pretmachine voor erbij, dus dingen als comfort en verbruik zijn voor mij helemaal geen factoren waar ik rekening mee houd.
Gewoon lekker doorrijden ermee maar ik kan niet zien of je budget hebt voor een nieuwe. Als je dat hebt kan je een nieuwe overwegen. Van de kmstand moet je niet bang worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

- Een keer wat anders

- Emotionele waarde

Alle motoren die je leuk vindt op een lijstje zetten en gaan huren? Dan weet je of je het fijn vindt rijden en of het de moeite en het geld waard is. Je kan ook altijd je oude fiets houden en iets nieuws ernaast, hoewel dat niet een goedkopere optie is ofzo. :p maar dan moet je wel ook op de nieuwe fiets rijden en niet alleen de oude pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Blijft grappig hoe verbaasd zommige mensen zijn als ze hoge kilometerstanden horen... Ik deed net na aankomst op het werk even wat snel klein onderhoud (beetje olie erbij en ketting smeren), waarop iemand daar iets over zei. Ik reageerde daarop dat het ding al zo'n 100k gelopen heeft, en inmiddels wel een klein slukje olie lust. Hij meteen helemaal onder de indruk, zijn MT07 had net 11k erop :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje motor boven de 30k is al geen fuck waard, en al helemaal niet boven de 50k. :+ Weinig mafkezen die dan voor 3,5k aan kuipwerk erin gaan investeren en 1k per jaar gemiddeld aan onderhoud. :P

Maar goed, inmiddels 59k erop staan en stil going strong, 0 olieverbruik ook. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Het gaat me niet eens zozeer om de km stand, die ZX6R kan qua kilometers echt nog wel een tijd mee en in de afgelopen jaren is het ding meermaals van voor naar achter nagelopen en is het nodige ook al wel (preventief) vervangen. Ik merk het eerder aan dingen als bijv de versnellingsbak, voor mijn gevoel springt hij vaker in een false neutral bij het schakelen als dat hij vroeger deed.

De inruilwaarde boeit me niet, zoals Joopieboy zegt is het ding economisch niks meer waard (want 45k gelopen en 23 jaar oud), ook al is hij in goede staat.

De suggestie om een tweede motor te kopen vind ik nog niet eens heel verkeerd, echter heb ik die tactiek ook al bij mijn auto's toegepast, om nou 4 voertuigen waarvan 3 "voor erbij" bij huis te hebben staan is ook zo wat... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@UTwizard 45k in 23 jaar vind ik eigenlijk bijzonder weinig. Dat is krap 2k per jaar, dan word het ding niet eens goed warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Hoge KM stand is inderdaad vooral belangrijk voor de verkoop tegenwoordig. Mijn Pan European heeft ook meer dan een ton gelopen, en die is in betere staat dan menig andere Pan die ik gezien heb met 1/3 van de kilometers. Heb vanwege de hogere KM stand natuurlijk ook een stuk minder betaald, dus zal het onder de streep wel meevallen hoeveel afschrijving ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:34:
Blijft grappig hoe verbaasd zommige mensen zijn als ze hoge kilometerstanden horen... Ik deed net na aankomst op het werk even wat snel klein onderhoud (beetje olie erbij en ketting smeren), waarop iemand daar iets over zei. Ik reageerde daarop dat het ding al zo'n 100k gelopen heeft, en inmiddels wel een klein slukje olie lust. Hij meteen helemaal onder de indruk, zijn MT07 had net 11k erop :P
Ik denk dat het ook afhankelijk is van het type motor. Voor een BMW of een gemiddelde allroad/tour is 80k en meer vaak geen uitzondering, voor een supersport wel. Datzelfde zie je overigens vaak ook met auto's, Lambo's, Ferrari's, etc met meer dan 50k zijn eerder uitzondering dan de norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
@Chakotay Klopt, echter heeft hij 4-5 jaar stilgestaan in een garage voordat ik hem kocht. Het heeft toen ook een hoop tijd en geld gekost om het ding weer technisch in orde te krijgen :P In de laatste 7 jaar heb ik er ruim 20.000 km mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

teigetjuh schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat het ook afhankelijk is van het type motor. Voor een BMW of een gemiddelde allroad/tour is 80k en meer vaak geen uitzondering, voor een supersport wel. Datzelfde zie je overigens vaak ook met auto's, Lambo's, Ferrari's, etc met meer dan 50k zijn eerder uitzondering dan de norm.
Ach... Mijn Ducati ST heeft er inmiddels ook bijna 70k op zitten (zelfde blok als de 996 superbike) en ik ben zeker geen uitzondering in het ST-clubje qua kilometerstand. Laatst zag ik zelfs een Ducati 998R met meer dan 50k op de teller, dus de aanname dat superbikes/supersports geen hoge km-standen aan kunnen lijkt mij niet te kloppen. Alles staat en valt met tijdig en juist onderhoud naar mijn idee. Mijn motor ziet er nog steeds super goed uit, en loopt ook als een zonnetje; gebruikt geen druppel olie. Maar ik geef hem wel jaarlijks een goed onderhoudsbeurtje bij de Ducati-specialist, en dat kost natuurlijk wel wat. Als je een machine verwacht die zonder onderhoud altijd blijft lopen, ben je bij ieder merk en type aan het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Vroeg laatst uit interesse bij 2 dealers wat ze zouden geven voor de Versys 650. Het is een motor uit 2016 en er staat inmiddels 28K km op. Bij beide dealers gaven ze aan dat 30K km op een motor uit 2016 veel zou zijn, en blijkbaar zijn er maar weinig andere Versys motoren op de markt met "zo een hoge" km stand. Oftewel, ze gaven er nu nog 5000 euro voor maar als die overde 30K heen zou gaan zou die eigenlijk niets meer waard zijn.

Uiteraard vang je meer bij particulier verkoop, maar ik vind het eigenlijk een hoop onzin dat gezeik over die KM stand. Ik heb motoren met een lagere km stand gezien die ik absoluut niet zou kopen maar dan om de staat van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aidanl schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:31:
Vroeg laatst uit interesse bij 2 dealers wat ze zouden geven voor de Versys 650. Het is een motor uit 2016 en er staat inmiddels 28K km op. Bij beide dealers gaven ze aan dat 30K km op een motor uit 2016 veel zou zijn, en blijkbaar zijn er maar weinig andere Versys motoren op de markt met "zo een hoge" km stand. Oftewel, ze gaven er nu nog 5000 euro voor maar als die overde 30K heen zou gaan zou die eigenlijk niets meer waard zijn.

Uiteraard vang je meer bij particulier verkoop, maar ik vind het eigenlijk een hoop onzin dat gezeik over die KM stand. Ik heb motoren met een lagere km stand gezien die ik absoluut niet zou kopen maar dan om de staat van de motor.
Ik had hetzelfde probleem met mijn Fazer.. die had 35K miles! uiteindelijk was het beter om hem part-ex te doen bij de dealer want de prive verkoop liep echt voor geen meter.. alleen silly offers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Dat had ik toen ik de Hornet inleverde ook. 31.500 op de teller, na 5 jaar.

"Zo, dat is een hoge kilometerstand!"
Euh, nee... Altijd perfect onderhoud gehad, één krasje op het kontje, en er zitten een paar slijtageplekjes op. Zwarte verf van de stuurgewichtjes af waar mijn handschoen er langs wrijft, de rubbers van de stepjes, dat soort dingen. Het ding werd immers goed gebruikt. That's it.

Mijn geluk was dat er niet één vergelijkbaar model te vinden was op de tweedehands markt. De rest was allemaal ouder en daarmee van het vorige modeljaar. Plus dat ik er een duurdere motor voor terugkocht, dus daar kon hij gegarandeerd wel wat mee spelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gauchov6 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Naar aanleiding van jou post bedacht ik me gister dat ik nog van die dunne decathlon handshoentjes had
zoiets: https://www.decathlon.co....er-gloves-id_8390724.html

En die passen dus onder mijn gewone handshoenen.. ga ik binnenkort eens mee rijden om te kijken of het scheelt.. als dat werkt zou het een goedkope oplossing zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

aidanl schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:31:

Kopers hebben in het algemeen het idee dat hoe minder km’s, hoe beter de staat van de motor (als geheel) is. Terwijl er zo veel meer van invloed is: zoals ik al zei onderhoud, staat van het uiterlijk, etc.
Maar motorverkopers (dealers, garages) zijn bang dat ze met een winkeldochter blijven zitten en bieden daarom maar weinig geld. Als je zelf op zoek gaat naar die koper die wél het potentieel ziet van de motor, kun je alsnog een mooie deal scoren. Maar dan moet je er wel zelf tijd en moeite in steken.

Ik koop iig liever een motor die per jaar 15.000 km heeft gelopen dan eentje die maar 1.000 per jaar heeft gedaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
@kilometerstanden

Ik ben altijd benieuwd hoe het komt dat een motor van pak hem beet een jaar of 15 oud maar 25K ofzo gereden heeft. Heeft dat ding dan voornamelijk in de schuur gestaan? Of heeft een handige Harrie de Km stand terug gezet.

Waarom is het zo dat een benzine auto met goed onderhoud makkelijk 200K of meer kan rijden en is een motor bij 50K aan Km ineens 'op'. Ik snap best wel dat je met een motor wat vaker onderhoud moet plegen, dat is ook het behoud van de techniek. Wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn auto om de 30K Km en mijn motor om de 12Keen beurt moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik denk dat dealers en garages e.d. langzamerhand af moeten van het idee dat een motor met 30K afgeschreven is. Met goed onderhoud is dat helemaal niet nodig.

Mijn VFR heeft net 60K gereden en zelfs de verkoper zei bij aanschaf "dat blok is net warmgereden, kan nog drie keer rond met goed onderhoud"
Al heb ik zelf bij eerste zoektochten ook gekeken naar motoren die een significant lagere KM stand hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
@Icephase mijn idee, maar dat gaat dus niet voor iedereen op.

@MichielK71 motor is dan altijd van een lief oud vrouwtje geweest. Zeker als het een SS is met weinig km's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Mijn oude gsxr 750 srad uit 96 had ook iets meer dan 100k op de teller staan, ding was motorisch in perfecte staat maar de rest van de motor ging wel hard achteruit

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mijn motor heeft nu ongeveer 99800 km gelopen, voor het eind van het jaar heb ik mijn Transalp uit 1995 klokje rond. (Gekocht met 73XXX km in april 2017)
En dat kan best voor de tweede keer zijn, dat is moeilijk te zeggen zonder historie. Het olieverbruik is ongeveer 1 L op 2000km, nog niet alarmerend.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
@aidanl Als ze daar in geloven heb ik nog wel een brug te koop voor weinig >:)
Pagina: 1 ... 93 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.