Volgens mij ben jij nuchter en is die andere gast bezopen.
XBL: DonFrans
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Volgens mij ben jij nuchter en is die andere gast bezopen.
XBL: DonFrans
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Je zou bijna bij de Aldi een goedkoop motorslot er aan hangen met een briefje erbij "Dit is beter voor íedereen"UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:18:
Op het werk hebben we er een "motorrijder" bij, jongen is vorige week geslaagd voor zijn A2 rijbewijs en heeft zich afgelopen zaterdag een vol-vermogen Yamaha R6 met niet-straatlegale shorty uitlaat gekocht.
Het hele kantoor heeft er gisteren van kunnen genieten hoe hij als een klapmongool door de straat kwam en 's avonds bij het starten moest het ding natuurlijk eerst even een paar keer in de begrenzer.
Bij zulke dingen schaam ik me de ogen uit de kop als motorrijder.
[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 30-10-2018 10:00 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hoe stom van die jongen ook, maar jij bent toch niet zijn vader? Als hij niet wil luisteren zou je de moeite kunnen nemen om de politie te laten posten, maar zijn motor op slot zetten? En dan vervolgens de maanden daarna bang zijn dat je motor omvergegooid is als je 's avonds weg wilt. Als iemand aan mijn zooi komt, is diegene daarna in ieder geval ook goed de lul.Vrijdag schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Je zou bijna bij de Aldi een goedkoop motorslot er aan hangen met een briefje erbij "Dit is beter voor íedereen"
Serieus, als dat mijn collega was dan had hij het wel van mij gehoord. Levensgevaarlijk dat soort idioten.
@SemperFidelis :Door blijven lessen! Als je leert rijden in kloteweer is dat alleen maar beter voor je. Ik heb bijna altijd mooi weer gehad, superfijn natuurlijk maar lessen in regen, kou, wind en ander guur kutweer is denk ik een stuk beter voor je skills.
Dit zijn volgens mij wel echt van die types die of snel hun rijbewijs kwijt zijn of die je ergens langs de weg terugvindUTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:18:
Op het werk hebben we er een "motorrijder" bij, jongen is vorige week geslaagd voor zijn A2 rijbewijs en heeft zich afgelopen zaterdag een vol-vermogen Yamaha R6 met niet-straatlegale shorty uitlaat gekocht.
Het hele kantoor heeft er gisteren van kunnen genieten hoe hij als een klapmongool door de straat kwam en 's avonds bij het starten moest het ding natuurlijk eerst even een paar keer in de begrenzer.
Ik zei bijna hèlolgast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:03:
[...]
Hoe stom van die jongen ook, maar jij bent toch niet zijn vader? Als hij niet wil luisteren zou je de moeite kunnen nemen om de politie te laten posten, maar zijn motor op slot zetten? En dan vervolgens de maanden daarna bang zijn dat je motor omvergegooid is als je 's avonds weg wilt. Als iemand aan mijn zooi komt, is diegene daarna in ieder geval ook goed de lul.
Nog los van de werksfeer die je verpest omdat jij zonodig voor ouder wilt spelen, laat het aan óf de teamleider over om er iets van te zeggen, of de politie. In mijn ogen althans.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Even overleggen met je instructeur. Misschien kan je alvast AVD lesjes doen, zodat je je ook daar goed voor voorbereiden kan.SemperFidelis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:57:
Nou heb 5 lesjes AVB gehad en alles gaat echt vlekkeloos...
Hebben ze pas 20 december examens gekocht
Wat nu? Heb geen zin om dan vol door te blijven lessen. Dus wellicht las ik maar een pauze in voor november...?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Mijn nieuwe textielpak is van het merk Restyle. Ik ben benieuwd hoe waterdicht het vanmiddag zal zijn.Osiris schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:25:
[...]
Oh, nou, mijn Rev'It-spullen gingen óf binnen een paar weken kapot (bagger ritsen, slechte kwaliteit palletjes) óf binnen een seizoen niet meer waterdicht. Niet zo handig als je woon/werk de hele herfst/winter doorrijdt
Nu groot Macna-fan
Dat mag alleen als hij z'n theorie al heeft. Of een autorijbewijs. Nuttige regels enzonoes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:28:
[...]
Even overleggen met je instructeur. Misschien kan je alvast AVD lesjes doen, zodat je je ook daar goed voor voorbereiden kan.
I have stability. The ability to stab.
UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:18:
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Kan je als je een textiel pak hebt niet beter een regenoveral oid gebruiken? Tenzij het gelamineerd textiel/goretex is zuigt zo'n pak zich toch vol met water. Zo'n overal trek je uit, hang je te drogen en als je weer naar huis gaat stap je iig niet in een nat pakWillem30 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:34:
[...]
Mijn nieuwe textielpak is van het merk Restyle. Ik ben benieuwd hoe waterdicht het vanmiddag zal zijn.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik zweer ook bij Macna! Kost niet te veel maar is wel degelijk spul.Osiris schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:25:
[...]
Oh, nou, mijn Rev'It-spullen gingen óf binnen een paar weken kapot (bagger ritsen, slechte kwaliteit palletjes) óf binnen een seizoen niet meer waterdicht. Niet zo handig als je woon/werk de hele herfst/winter doorrijdt
Nu groot Macna-fan
We hebben in NL nog steeds een tekort aan donoren, ieder nadeel heeft zn voordeelUTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:39:
Commentaar heeft hij zeker al wel gehad, maar hij heeft er gewoon schijt aan.
@Dryhte Klopt helemaal. Effectief rijdt hij dus zonder rijbewijs op een niet verzekerde motor die niet straatlegaal is.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Toevallig een blauwe?UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:18:
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Als het een van de eerste types is zakt zijn cilinderbus snel genoeg naar beneden of brokkelt af inderdaad.Chakotay schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:53:
Och, als hij het ding steeds direct na het starten direct een paar keer in de begrenzer hengst lost dat probleem zich binnenkort vanzelf op... Wat is het kenteken van die R6? Dan gaat die op de nooit-kopen-lijst.
Ik dacht ik zoek even op hoe toevallig dat zou zijn, maar de kleur is niet ingevoerd bij motoren bij het RDW zie ik
Een blauwe inderdaad, modeljaar '99 - '00 als ik het goed heb.charrel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:08:
[...]
Als het een van de eerste types is zakt zijn cilinderbus snel genoeg naar beneden of brokkelt af inderdaad.
UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:12:
[...]
[...]
Een blauwe inderdaad, modeljaar '99 - '00 als ik het goed heb.
[ Voor 3% gewijzigd door Ktenolix op 30-10-2018 11:15 ]
Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:14:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 43% gewijzigd door UTwizard op 30-10-2018 11:22 ]
Verwijderd
Donorrijder ...Rubman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:13:
Toeval?
https://www.rijksoverheid...n.-dat-doe-je-voor-elkaar
Geef die collega vast op zou ik zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2018 11:28 ]
Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:41:
@UTwizard Aii.. ik denk dan inderdaad dat het em is..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
* Ktenolix heeft soort van plaatsvervangende schaamte
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Misschien een berichtje naar z'n ouders dat hij onverzekerd rondrijdt met z'n A2 op die R6?Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:41:
@UTwizard Aii.. ik denk dan inderdaad dat het em is..
Een beetje regen moet een textiel pak wel kunnen hebben vind ik maar een stortbui niet...Vrijdag schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:52:
[...]
Kan je als je een textiel pak hebt niet beter een regenoveral oid gebruiken? Tenzij het gelamineerd textiel/goretex is zuigt zo'n pak zich toch vol met water. Zo'n overal trek je uit, hang je te drogen en als je weer naar huis gaat stap je iig niet in een nat pak![]()
Granted, het ziet er niet uit, maar om te posen moet het sowieso mooi weer zijn
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja da's waar. Beetje regen is niet zo'n probleem. Maar bijvoorbeeld die hoosbuien afgelopen zaterdag wil je liever niet in je textiele pak hebben lijkt me.Willem30 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:45:
[...]
Een beetje regen moet een textiel pak wel kunnen hebben vind ik maar een stortbui niet...
Wil ik ook wel doen hoor. Als ik naam/facebook profiel heb zal ik zijn moeder wel even een berichtje doen.gauchov6 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Misschien een berichtje naar z'n ouders dat hij onverzekerd rondrijdt met z'n A2 op die R6?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 8% gewijzigd door Ktenolix op 30-10-2018 12:41 ]
De R6 is schijnbaar te limiteren op 25kw.... tegenwoord mag dat gelukkig niet meer. 35kw (A2 of code 80) mag maximaal van een 70kw motor gelimiteerd zijn.Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:36:
Volgens de RDW heeft die R6 een max. vermogen van 25 kW..
Gamertag: timmie271
Volgens de RDW wel, maar de begrenzing zit er niet meer in.Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:36:
Volgens de RDW heeft die R6 een max. vermogen van 25 kW..
Verwijderd
Dat is zaak voor de politie lijkt mij.UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:07:
[...]
Volgens de RDW wel, maar de begrenzing zit er niet meer in.
Hoe weet je dat dan? Hij zegt zelf dat ie op 35kW geknepen is. Voor de uitlaat heeft ie overigens een standaard uitlaat voor de zekerheid besteld om er op te zetten.UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:07:
[...]
Volgens de RDW wel, maar de begrenzing zit er niet meer in.
Maar als hij zegt dat ie op 35kW staat... en het kentekenbewijs zeg 25... dan klopt daar nog steeds iets niet lijkt me.Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
Hoe weet je dat dan? Hij zegt zelf dat ie op 35kW geknepen is. Voor de uitlaat heeft ie overigens een standaard uitlaat voor de zekerheid besteld om er op te zetten.
De afgelopen dagen is "ons" juist verteld dat ie wel begrensd op het kenteken staat, maar dat de vorige eigenaar de begrenzing er af heeft gehaald.Ktenolix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
Hoe weet je dat dan? Hij zegt zelf dat ie op 35kW geknepen is. Voor de uitlaat heeft ie overigens een standaard uitlaat voor de zekerheid besteld om er op te zetten.
Bye bye verzekeringsuitkering bij ongeval..UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:26:
[...]
De afgelopen dagen is "ons" juist verteld dat ie wel begrensd op het kenteken staat, maar dat de vorige eigenaar de begrenzing er af heeft gehaald.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het mooie is dat hij niet legaal op 35kw gereden mag worden met A2 of code 80. Zelf zou ik dus ook de klos zijn met mijn code 80 als ik dat ding zou rijden....SmurfLink schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:21:
[...]
Maar als hij zegt dat ie op 35kW staat... en het kentekenbewijs zeg 25... dan klopt daar nog steeds iets niet lijkt me.
Gamertag: timmie271
Nice!Derby schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:22:
[...]
Ik rijd smc-r uit '12. Vorig jaar 38k gereden. Dit jaar wordt het wat minder verwacht ik.
Uiterlijk is inderdaad een geval van you either love it or hate itlolgast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:37:
@Leviathius Mijn schoonpa heeft de 620. Sinds hij deze motor heeft rijdt hij echt 3x zo veel als hiervoor (hij had een GPZ1100r).
Ik heb er 15 min op gereden. Zithouding is erg relaxt, flink rechtop. Zadel zat ook erg comfortabel. Van de 620 vond ik het blok erg lui.
En het uiterlijk... Dat moet je ding zijn zeg maar
Het uiterlijk komt voor mij over als de 'hoog water' looklolgast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:37:
@Leviathius Mijn schoonpa heeft de 620. Sinds hij deze motor heeft rijdt hij echt 3x zo veel als hiervoor (hij had een GPZ1100r).
Ik heb er 15 min op gereden. Zithouding is erg relaxt, flink rechtop. Zadel zat ook erg comfortabel. Van de 620 vond ik het blok erg lui.
En het uiterlijk... Dat moet je ding zijn zeg maar
In België laat bijna iedereen zijn zwaardere motor inschrijven op 85kw terwijl die in de praktijk onbegrensd is.ToolkiT schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:32:
[...]
Bye bye verzekeringsuitkering bij ongeval..
[ Voor 18% gewijzigd door Anoshky op 30-10-2018 16:38 ]
Verwijderd
Sommige mensen zijn de brommerfase blijkbaar nog niet ontgroeit...UTwizard schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:26:
[...]
De afgelopen dagen is "ons" juist verteld dat ie wel begrensd op het kenteken staat, maar dat de vorige eigenaar de begrenzing er af heeft gehaald.
Doet de belastingman daar nooit controle's op?Anoshky schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:27:
[...]
In België laat bijna iedereen zijn zwaardere motor inschrijven op 85kw terwijl die in de praktijk onbegrensd is.
Inschrijvingsbelasting scheelt 400 euro vanaf 86kw...
Verzekering is hier overigens heel simpel in drie categorieën![]()
Er is een prijscategorie van 0 tot 50cc, van 50cc tot 500cc en alles boven 500cc.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Gelukkig niet, vaak worden de motoren beperkt verkocht en na rodage bij het eerste onderhoud opengezet...ToolkiT schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:26:
[...]
Doet de belastingman daar nooit controle's op?
Voor verzekering maakt het iig niet uit, dat scheelt..
Ach, je zal met de auto toch langer onderweg zijn geweestFreubel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:52:
Wat een heerlijk ritje weer vanochtend..... N247 vast vanaf Broek in Waterland, en de A10 vast tot aan de Coentunnel.. Ritje van 28 KM en dan toch een uurtje werk hebben op de motor.
On the bright side, alles is nog steeds prima waterdicht !
In de garage om die kachel werkende te krijgen ?darkkingll schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:01:
[...]
Ik heb dan geen vloerverwarming, maar wel een kachel in de garage3x raden waar ik komende winter aan ga klussen..
Probleem zit hem in de bescherming die erin zit. Die zijn gemaakt om tegen een val te kunnen maar niet om geschuurd te worden op het asfalt.Rubman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:16:
Ik kwam deze handschoenen tegen voor fietsers maar pretenderen wind en waterdicht te zijn.
https://cyclysts.com/pages/ready-for-winter?
Zouden deze dan ook niet mooi geschikt zijn voor op de motor zonder direct vast te zitten aan van die imho altijd vrij bulky winter handschoenen? Of is het door verschil in snelheid toch direct weer kauwe klauwe door de wind?
Fietshandschoenen != motorhandschoenen. De handschoenen die ik in de winter op de fiets draag zijn mn leder RevIt instap waterdichte handschoenen en die zijn warm zat danRubman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:16:
Ik kwam deze handschoenen tegen voor fietsers maar pretenderen wind en waterdicht te zijn.
Zouden deze dan ook niet mooi geschikt zijn voor op de motor zonder direct vast te zitten aan van die imho altijd vrij bulky winter handschoenen? Of is het door verschil in snelheid toch direct weer kauwe klauwe door de wind?
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 31-10-2018 13:03 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dunne binnenhandschoenen van fleece of polyester helpen ook goed om midseason handschoenen langer te kunnen gebruiken. Je kunt daarvoor eventueel wel fietshandschoenen gebruiken, omdat je motorhandschoenen er nog eroverheen zitten.noes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:32:
[...]
Als je geen bulky winterhandschoenen wil, kan je voor midseason handschoenen gaan icm handvatverwarming en eventueel moffen of handkappen om ze uit de wind te houden.
Je zou voor heated gloves kunnen gaan:Rubman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:16:
Of dat idd..gauchov6 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:10:
[...]
Dunne binnenhandschoenen van fleece of polyester helpen ook goed om midseason handschoenen langer te kunnen gebruiken. Je kunt daarvoor eventueel wel fietshandschoenen gebruiken, omdat je motorhandschoenen er nog eroverheen zitten.
Ik heb van die onderhandschoentjes. Zitten vrij strak en zijn van een soort Thinsulate achtig materiaal geloof ik. Die kan je heel makkelijk gebruiken om je midseasons nog een tijd langer aan te houden. Heb ze ooit eens gekocht bij de Motozoom voor een tientje ofzo.Rubman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:16:
Heb je 'van Meel' in Made al geprobeerd? Of MotorCentrum Rijen? Al vrees ik dat die ook niet meer verhuren nu..Eppo © schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:24:
Even een korte vraag, mijn vriendin heeft pas haar rijbewijs gehaald en nu wil ze enorm graag dit weekend gaan touren. Het lastige is dat het huur seizoen een beetje over is en dat veel motoren niet meer te huur zijn (bij veel stopt het in september, november). Daarnaast is het lastige dat ze maar 1 dag wil huren en het liefst de zaterdag.
Weet iemand misschien nog adressen in/rond Breda waar we voor zaterdag 2 motoren kunnen huren? Het liefst eentje waar we hem 's ochtends ophalen en aan het eind van de dag weer inleveren (we hebben Motor Centrum Roosendaal, Motorhuis seppe, Motoport Veldhoven al geprobeerd). Of zijn er hier die ervaring hebben met motoshare?
Niemand? Waarom niet, dat is toch een gaaf ding?Leviathius schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:41:
[...]
Motoshare heb ik als enige ervaring dat ik mijn Honda Grom er op heb staan. Helaas nog niemand geweest die hem wilde huren
[ Voor 68% gewijzigd door corewillem op 31-10-2018 16:57 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Veel plezier ermeeFuelke schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:59:
De nummerplaat verwachten ze dan op dinsdag dus volgende week mag ik de Honda CBR 500-R ophalen en ermee rijden
Michelin Pilot Road of Dunlop RoadSmart.corewillem schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:55:
- Nieuwe banden ( iemand aanraders voor dagelijks gebruik ?)
Dan weet ik nog wel een fietsUTwizard schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:43:
Het mag dus allemaal best wel wat zenuwachtig en rauw zijn.
Continental RoadAttack 3 of, als je wat sportiever rijdt: SportAttack 3. Heb de SportAttack 3 op de S1000RR en die geven erg veel grip bij goede levensduur, ook in het nat.corewillem schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:55:
- Nieuwe banden ( iemand aanraders voor dagelijks gebruik ?)
Gewoon lekker doorrijden ermee maar ik kan niet zien of je budget hebt voor een nieuwe. Als je dat hebt kan je een nieuwe overwegen. Van de kmstand moet je niet bang worden.UTwizard schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:43:
Misschien heeft een van jullie hier nog een idee over. Ik rijd nu een jaar of 7 op een ZX6R uit 1995 en deze machine geeft me tot op de dag van vandaag nog een glimlach op mijn gezicht. Nu zit deze rond de 45.000 km en merk ik dat hij langzaamaan wel wat op leeftijd komt. Nu zit ik al een tijdje te overwegen of ik een andere machine moet kopen of niet.
De ZX6R voldoet eigenlijk in alles wat ik zoek, ik vind hem mooi, hij rijdt leuk, het vermogen is voor mij voldoende, alles is lekker rauw en onverfijnd en de limiet van de machine ligt nog steeds verder weg dan mijn limiet als rijder. Daarnaast zit aan deze machine voor mij ook wel de nodige emotionele waarde vast, dus wegdoen zou ik niet "zomaar" kunnen.
Waarom wel een andere motor?
- Nieuwere / betrouwbaardere techniek
- Meer bruikbaar vermogen / koppel
- Een keer wat anders
Waarom geen andere motor?
- Na 7 jaar ben ik eigenlijk nog steeds niet uitgekeken op deze machine
- Emotionele waarde
- Het is veel geld voor iets waarvan je niet weet of het beter gaat bevallen of niet
Wat voor een motor zou ik dan willen? Tja, een nieuwere ZX6R bijvoorbeeld. Maar ook een Aprilia Dorsoduro vind ik erg gaaf, maar zou ik dan voor mijn gevoel geen vermogen te kort komen? Daarnaast vind ik het rauwe blok en bijbehorende gekke vermogenskromme zoals nu wel wat hebben. Het mag dus allemaal best wel wat zenuwachtig en rauw zijn.
Voor mij is een motor een pretmachine voor erbij, dus dingen als comfort en verbruik zijn voor mij helemaal geen factoren waar ik rekening mee houd.
Alle motoren die je leuk vindt op een lijstje zetten en gaan huren? Dan weet je of je het fijn vindt rijden en of het de moeite en het geld waard is. Je kan ook altijd je oude fiets houden en iets nieuws ernaast, hoewel dat niet een goedkopere optie is ofzo.UTwizard schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:43:
Misschien heeft een van jullie hier nog een idee over. Ik rijd nu een jaar of 7 op een ZX6R uit 1995 en deze machine geeft me tot op de dag van vandaag nog een glimlach op mijn gezicht. Nu zit deze rond de 45.000 km en merk ik dat hij langzaamaan wel wat op leeftijd komt. Nu zit ik al een tijdje te overwegen of ik een andere machine moet kopen of niet.
De ZX6R voldoet eigenlijk in alles wat ik zoek, ik vind hem mooi, hij rijdt leuk, het vermogen is voor mij voldoende, alles is lekker rauw en onverfijnd en de limiet van de machine ligt nog steeds verder weg dan mijn limiet als rijder. Daarnaast zit aan deze machine voor mij ook wel de nodige emotionele waarde vast, dus wegdoen zou ik niet "zomaar" kunnen.
Waarom wel een andere motor?
- Nieuwere / betrouwbaardere techniek
- Meer bruikbaar vermogen / koppel
- Een keer wat anders
Waarom geen andere motor?
- Na 7 jaar ben ik eigenlijk nog steeds niet uitgekeken op deze machine
- Emotionele waarde
- Het is veel geld voor iets waarvan je niet weet of het beter gaat bevallen of niet
Wat voor een motor zou ik dan willen? Tja, een nieuwere ZX6R bijvoorbeeld. Maar ook een Aprilia Dorsoduro vind ik erg gaaf, maar zou ik dan voor mijn gevoel geen vermogen te kort komen? Daarnaast vind ik het rauwe blok en bijbehorende gekke vermogenskromme zoals nu wel wat hebben. Het mag dus allemaal best wel wat zenuwachtig en rauw zijn.
Voor mij is een motor een pretmachine voor erbij, dus dingen als comfort en verbruik zijn voor mij helemaal geen factoren waar ik rekening mee houd.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik denk dat het ook afhankelijk is van het type motor. Voor een BMW of een gemiddelde allroad/tour is 80k en meer vaak geen uitzondering, voor een supersport wel. Datzelfde zie je overigens vaak ook met auto's, Lambo's, Ferrari's, etc met meer dan 50k zijn eerder uitzondering dan de norm.Chakotay schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:34:
Blijft grappig hoe verbaasd zommige mensen zijn als ze hoge kilometerstanden horen... Ik deed net na aankomst op het werk even wat snel klein onderhoud (beetje olie erbij en ketting smeren), waarop iemand daar iets over zei. Ik reageerde daarop dat het ding al zo'n 100k gelopen heeft, en inmiddels wel een klein slukje olie lust. Hij meteen helemaal onder de indruk, zijn MT07 had net 11k erop
Ach... Mijn Ducati ST heeft er inmiddels ook bijna 70k op zitten (zelfde blok als de 996 superbike) en ik ben zeker geen uitzondering in het ST-clubje qua kilometerstand. Laatst zag ik zelfs een Ducati 998R met meer dan 50k op de teller, dus de aanname dat superbikes/supersports geen hoge km-standen aan kunnen lijkt mij niet te kloppen. Alles staat en valt met tijdig en juist onderhoud naar mijn idee. Mijn motor ziet er nog steeds super goed uit, en loopt ook als een zonnetje; gebruikt geen druppel olie. Maar ik geef hem wel jaarlijks een goed onderhoudsbeurtje bij de Ducati-specialist, en dat kost natuurlijk wel wat. Als je een machine verwacht die zonder onderhoud altijd blijft lopen, ben je bij ieder merk en type aan het verkeerde adres.teigetjuh schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:06:
[...]
Ik denk dat het ook afhankelijk is van het type motor. Voor een BMW of een gemiddelde allroad/tour is 80k en meer vaak geen uitzondering, voor een supersport wel. Datzelfde zie je overigens vaak ook met auto's, Lambo's, Ferrari's, etc met meer dan 50k zijn eerder uitzondering dan de norm.
Ik had hetzelfde probleem met mijn Fazer.. die had 35K miles! uiteindelijk was het beter om hem part-ex te doen bij de dealer want de prive verkoop liep echt voor geen meter.. alleen silly offers..aidanl schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:31:
Vroeg laatst uit interesse bij 2 dealers wat ze zouden geven voor de Versys 650. Het is een motor uit 2016 en er staat inmiddels 28K km op. Bij beide dealers gaven ze aan dat 30K km op een motor uit 2016 veel zou zijn, en blijkbaar zijn er maar weinig andere Versys motoren op de markt met "zo een hoge" km stand. Oftewel, ze gaven er nu nog 5000 euro voor maar als die overde 30K heen zou gaan zou die eigenlijk niets meer waard zijn.
Uiteraard vang je meer bij particulier verkoop, maar ik vind het eigenlijk een hoop onzin dat gezeik over die KM stand. Ik heb motoren met een lagere km stand gezien die ik absoluut niet zou kopen maar dan om de staat van de motor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Naar aanleiding van jou post bedacht ik me gister dat ik nog van die dunne decathlon handshoentjes hadgauchov6 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:10:
[...]
Dunne binnenhandschoenen van fleece of polyester helpen ook goed om midseason handschoenen langer te kunnen gebruiken. Je kunt daarvoor eventueel wel fietshandschoenen gebruiken, omdat je motorhandschoenen er nog eroverheen zitten.
Kopers hebben in het algemeen het idee dat hoe minder km’s, hoe beter de staat van de motor (als geheel) is. Terwijl er zo veel meer van invloed is: zoals ik al zei onderhoud, staat van het uiterlijk, etc.aidanl schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:31:
Vroeg laatst uit interesse bij 2 dealers wat ze zouden geven voor de Versys 650. Het is een motor uit 2016 en er staat inmiddels 28K km op. Bij beide dealers gaven ze aan dat 30K km op een motor uit 2016 veel zou zijn, en blijkbaar zijn er maar weinig andere Versys motoren op de markt met "zo een hoge" km stand. Oftewel, ze gaven er nu nog 5000 euro voor maar als die overde 30K heen zou gaan zou die eigenlijk niets meer waard zijn.
Uiteraard vang je meer bij particulier verkoop, maar ik vind het eigenlijk een hoop onzin dat gezeik over die KM stand. Ik heb motoren met een lagere km stand gezien die ik absoluut niet zou kopen maar dan om de staat van de motor.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq