Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.994 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:31:
@Tylen Ik drukte gewoon niet goed door, wist het ook meteen bij opkomen koppeling (nee ik heb geen quickshifter :+ ) Mijn pa met zijn 1050 3-pitter liep iets te hard weg omdat ik niet op zat te letten dus ik had haast in mijn hoofd :P
Te mieterig dus ;) Heb ik ook altijd _O- _O-

Gelukkig heb ik het vaak met terug schakelen. Met opschakelen heb ik de quickshifter. Ook wel verklaarbaar. Jij trapt de stang omhoog met op schakelen en ik trap hem omhoog met terug schakelen. Dit moet gewoon ruw gedaan worden om zeker te weten dat het goed gaat :P Naar beneden trappen gaat natuurlijk veel makkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 05-07-2018 08:34 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:12:
[...]

Wat deed het circuit waardoor de organisatie geld terug wilde geven?
Mja, niks wat andere organisaties ook al lang deden. Absoluut niet meer dan 9 mensen in een groepje (voorheen was het starten en de boel verdeelde wel over de baan, waardoor je de facto vrij rondreed :D Op het rechte stuk inhalen enzo)).

En wat gezeur over "papieren" van een voorrijder, wat 6 jaar lang geen punt was.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:12:
Ik heb de kans om 'ja' te zeggen en dan met motor en al een dagje mee te mogen naar 'Bilstain', een enduro circuit in Luxemburg. Ik heb de foto's even bekeken, maar dat is toch wel red bull hare scramble achtig terrein. Ik vrees dat ik daar wat breek (zowel frame als botten) :+. Jammer dat ik nu niet al een dirt bike ter beschikking heb :P.

[...]

Mijn 88/89'er met carburateurs vaart er wel bij. Soit, er zit ook wat elektronische hulp in, maar de uitlaat draagt zijn steentje zeker bij voor een stukje vermogen en souplesse.

Hij klinkt nu ook als een echte dirt bike, mooi meegenomen :9.
Welke motor heb je, een Transalp zag ik zo 123?. Dat is niet de meest ideale motor voor Bilstain, zeker als je niet al teveel offroad ervaring hebt.
Heb er 1x gereden (in 2003 aldus mijn foto collectie), met een Honda CR125 crosser niet ideaal voor echt enduro werk wegens gebrek aan vliegwielwerking en snel vetslaan als je poosje rustig rij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BAVcwraEriAKlF67QcYKgJxA/medium.jpg
Jaar later ook nog in een mergel groeve gereden in Riemst, kun je bulten op rijden op het niveau van Erzberg :P.

Opzich schandalig nu ik ruim 4 jaar een enduro heb (EXC300) er niet meer gereden heb :D.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 05-07-2018 08:58 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

yessss, ik mag me hier ook aanmelden als beginnend les rijder. Motor die ik wil gaan halen Suzuki GSR 600. :-)

ennnnn examen gehaald. nu op zoek naar de gsr :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hubert op 03-10-2018 10:18 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 12:38

Least Inkling

Product of the cold war

Flinke nieuwe aanwas, Welkom allemaal in je nieuwe wereld ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:34:
[...]

Te mieterig dus ;) Heb ik ook altijd _O- _O-

Gelukkig heb ik het vaak met terug schakelen. Met opschakelen heb ik de quickshifter. Ook wel verklaarbaar. Jij trapt de stang omhoog met op schakelen en ik trap hem omhoog met terug schakelen. Dit moet gewoon ruw gedaan worden om zeker te weten dat het goed gaat :P Naar beneden trappen gaat natuurlijk veel makkelijker.
Gelukkig heb ik er niet zo vaak last van ;)

Maar quickshifter + omgekeerd schakelpatroon schakelt wel veel fijner he :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 06:53:
[...]

Wow werk je nig met alt-codes ja? Gewoon eerst een “ tikken met erna gelijk een e en dan heb je ë. (Of de e ingedrukt houden op je smartphone ;))
Programmeur --> geen sticky keys. En thuis heb ik alleen Engels als taal en tobo ingesteld.

Dus heb ik dingen mét accenten zèggén máâr achterwege gelãten.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08
Tortelli schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:52:
[...]

Welke motor heb je, een Transalp zag ik zo 123?. Dat is niet de meest ideale motor voor Bilstain, zeker als je niet al teveel offroad ervaring hebt.
Heb er 1x gereden (in 2003 aldus mijn foto collectie), met een Honda CR125 crosser niet ideaal voor echt enduro werk wegens gebrek aan vliegwielwerking en snel vetslaan als je poosje rustig rij.

[afbeelding]
Jaar later ook nog in een mergel groeve gereden in Riemst, kun je bulten op rijden op het niveau van Erzberg :P.

Opzich schandalig nu ik ruim 4 jaar een enduro heb (EXC300) er niet meer gereden heb :D.
De persoon van wie de uitnodiging kwam komt op de meest bizarre terreinen met zijn Africa Twin, en zelfs hij neemt nu een Beta Enduro mee in plaats van de Twin. Dat zegt mij genoeg :P.

Er staan weer wat leuke enduro's/crossers op BVA maar niet voor opknapprijsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:09:
Volgende keer met een dotje tussengas eens terugschakelen naar z'n 1?
Wilde gok naar een verklaring:
Door de langere remweg is mogelijk het toerental van de motor zodanig laag geworden dat die niet lekker matcht met de snelheid van de uitgaande as in de versnellingsbak?

M'n Hornet had wel eens valse vrijstanden als ik niet doortastend genoeg terugschakelde, de 600rr die ik nog heb schakelt eigenlijk gewoon perfect. Dus om dit nou een Honda-kwaal te noemen...
Dat doortastende terugschakelen zou inderdaad ook nog weleens kunnen helpen. Het blijft echter raar. De motor schakelt dus wel van 5 naar, bijvoorbeeld, 2 of 3, maar ook die voel je niet gepakt worden. Dat zou natuurlijk wel door gespannen rijgedrag na de snelweg kunnen komen. Een beetje hoe 50 plots traag aanvoelt na een uurtje snelweg.
lolgast schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:14:
Ondanks dat er al vrij veel over gezegd is...
@BannerFigurezZz Schakel je wel terug terwijl je nog rijdt en met opkomen koppeling tussendoor? Want 2 uit 2 motoren waarbij je dit probleem terugkerend hebt lijkt het me eerder een user error dan motor gerelateerd.

@FiXeR.nl Proficiat met de aanschaf! :D
Nee, dit doe ik niet. De afrit met stoplicht is vaak de enige reden om van snelweg snelheden af te komen. Dus het gaat dan in één ruk van ~100 tot 0 of ~30. Maar ik ga dit is proberen.
Het leek mij sowieso een gebruikersfout. Ik weet goed dat ik nog ver van de veteranen kilometers af zit.
Grubeater schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:05:
@BannerFigurezZz Soms blijf mijn Transalp ook hangen in de tweede of derde versnelling bij snel tot stilstand komen. Spelen met de koppeling werkt dan om terug te kunnen schakelen, vaak moet ik dan in de neutraal de koppeling helemaal loslaten. De NC700S in natuurlijk een stuk nieuwer dan mijn Alp met 93k KM, maar het blijft een Honda bak.
Netjes terugschakelen (Schakelen, koppeling laten opkomen, koppeling in, schakelen, etc) in plaats van in een keer terug naar de 1 kan helpen.
Dat lijkt exact op wat ik tegenkom. Tijd dus om één van mijn rij gewoontes aan te passen.
noes schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:27:
[...]

Wanneer is de olie voor het laatst ververst? Met oude olie wilde mn Fazer ook niet soepeltjes schakelen. Met verse olie weer soepel en vlot. Verder: komt de koppeling goed los?
Deze tip ga ik ook eens opvolgen. Men heeft uiteraard tijdens de kleine beurt bij de aankoop alle vloeistoffen aangevuld. Ik denk niet dat ze die vervangen hebben. Thanks!
Tylen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:26:
@BannerFigurezZz Je kan een paar dingen proberen. Het makkelijkst is het schakelpookke goed afstellen. Als je op de snelweg rijd sta je dan niet per ongeluk op het pookje? Moet je ver je voet optillen om op het pookje te komen? En een olie wissel kan heel veel uitmaken voor het goed schakelen van de bak.
Daar zal ik ook eens op letten. Ik til overigens voor het stoplicht wel heel bewust mijn voet op, voordat ik de klim naar beneden door de versnellingsbak ga maken.Mijn voet hoef ik niet ver op te tillen om op het versnellingspookje te komen. Dus je scenario is goed mogelijk. De vaker genoemde oliewissel ga ik zeker eens uitvoeren in de komende dagen. Basis onderhoud moet toch zelf te doen zijn.

Allemaal bedankt voor het meedenken. En ik kan me dus eindelijk ook trots melden als Tweaker die motor rijdt. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken voor in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Least Inkling schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:44:
Flinke nieuwe aanwas, Welkom allemaal in je nieuwe wereld ;)
Krijg er bijna de neiging van om de soundtrack van Aladdin te gaan zingen. :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@HTT-Thalan ik zat 4-5 jaar geleden marktplaats af te struinen naar een recente (1-2 jaar oude) enduro en heb uiteindelijk een nieuwe EXC300 gekocht omdat de 2e handsprijzen bijna de nieuwwaarde zaten. Zeker omdat mijn broer en ik een motor wilden kopen.

Nooit geen spijt van gehad want ik rij nu al jaren rond zonder enig gezeik. Bij gebruikte crossers altijd problemen gehad met o.a. de versnellingsbak die door veel (werdstrijdrijders die zo'n motor 1-2 jaar hebben) nogal mishandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Krijg er bijna de neiging van om de soundtrack van Aladdin te gaan zingen. :9
een sprong, vooruit in mijn leven
anders word het te zot
anders, moet ik morgen naar 't schavot

Jeugdherinneringen O+.
Tortelli schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:22:
@HTT-Thalan ik zat 4-5 jaar geleden marktplaats af te struinen naar een recente (1-2 jaar oude) enduro en heb uiteindelijk een nieuwe EXC300 gekocht omdat de 2e handsprijzen bijna de nieuwwaarde zaten. Zeker omdat mijn broer en ik een motor wilden kopen.

Nooit geen spijt van gehad want ik rij nu al jaren rond zonder enig gezeik. Bij gebruikte crossers altijd problemen gehad met o.a. de versnellingsbak die door veel (werdstrijdrijders die zo'n motor 1-2 jaar hebben) nogal mishandeld wordt.
Ik heb geen haast en ben vrij handig :P. Ik koop liever iets voor een paar honderd euro wat ik zelf mooi, goed en hard maak, dan dat ik een paar duizend uitgeef alleen maar om erop te kunnen rijden. Dat is op dit moment financieel ook niet echt een optie.

[ Voor 57% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2018 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:22:
[...]

een sprong, vooruit in mijn leven
anders word het te zot
anders, moet ik morgen naar 't schavot

Jeugdherinneringen O+.
:p Ik bedoelde eigenlijk a whole new world.. Gezien we welkom geheten worden in de nieuwe wereld... Ik zag @Least Inkling al beginnen met "I can show you the wooooold, shining shimmering splendid"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:23:
[...]

:p Ik bedoelde eigenlijk a whole new world.. Gezien we welkom geheten worden in de nieuwe wereld... Ik zag @Least Inkling al beginnen met "I can show you the wooooold, shining shimmering splendid"
Alhoewel ik dat bij mijn kinderen niet echt doe, keek ik als kind alle Disney films in het Nederlands, dat was vroeger op TV nou eenmaal zo. Ik ken alle liedjes diengevolge ook in het NL. A whole new world is dan volgens mij 'een nieuw begin'. Ook toepasselijk :).

Mijn koters kijken ze in het Spaans, Zweeds, Engels, Nederlands, ligt eraan wat er beschikbaar is. Vanwege onze Zweedse lessen heb ik een collectie van 40+ Disney films en nog wat andere in het Zweeds, erg vermakelijk kan ik je zeggen :P.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiXeR.nl schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:11:
Ik mag me ook melden in dit topic! :)

Ik heb een Triumph Speed Triple 1050 aangeschaft, afgelopen weekend heb ik een KTM Super Duke, Triumph Speed Triple en een Yamaha FZ1 proefgereden. De Triumph is het uiteindelijk gewonnen, een driecilinder is toch wel een fijne combinatie van koppel van een tweecilinder en de souplesse van een 4 cilinder waar weer koppel mist.

De KTM was wel leuk (en asociaal met Akropovic zonder DB killers), maar zenuwachtig op het gas en is minder geschikt voor lange ritjes. De FZ1 vond ik niet lekker zitten en reed erg onrustig en niet lekker op lage snelheden. De Triumph reed zowel op de snelweg als door dorpjes lekker, en bovendien vind ik dat stiekem ook wel de mooiste. ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
Er volgen nog echte foto's! ;)
Mooie fiets, zeker de mooiste van die 3 :)
Maar de FZ1 onrustig? mijn fazer heeft hetzelfde blok (maar dan 800cc) en dat rijd heel soepel en doseerbaar...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zynex schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:35:
[...]

Behoorlijk veel aan gedaan. (Blok gespoten, frame gespoten, custom paintjob op alle andere onderdelen, rotlading aan aftermarket onderdelen en een hele mooi full titanium sc project uitlaat).
En dat allemaal voor een prijs waarvan je hier in Nederland net een kale variant koopt. (Ducati's kosten aanzienlijk wat minder in Italië.)

Ik zat al een beetje te rekenen, maar om op hetzelfde niveau te komen moet ik minimaal 2000 euro investeren..

En het is inderdaad ook leuk om zelf iets te doen, maar ik heb helaas op dit moment daar ook niet de werkruimte voor. Over een paar jaar misschien.

Ik vroeg al af of er niet vrienden waren in de omgeving die even mee op vakantie wilden naar Italië. :+ Laatst heb ik met een vriend een Ducati multistrada Pikes Peak edition opgehaald vrij ver in Duitsland. Hij wilde per se die versie hebben en gelukkig was de motor in goede staat, maar het lijkt me toch wel balen als ik dadelijk in Italië sta en er mankeert van alles aan.

[afbeelding]
Mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:26:
[...]

Alhoewel ik dat bij mijn kinderen niet echt doe, keek ik als kind alle Disney films in het Nederlands, dat was vroeger op TV nou eenmaal zo. Ik ken alle liedjes diengevolge ook in het NL. A whole new world is dan volgens mij 'een nieuw begin'. Ook toepasselijk :).

Mijn koters kijken ze in het Spaans, Zweeds, Engels, Nederlands, ligt eraan wat er beschikbaar is. Vanwege onze Zweedse lessen heb ik een collectie van 40+ Disney films en nog wat andere in het Zweeds, erg vermakelijk kan ik je zeggen :P.
Ik heb ze als kind allemaal in het NL gezien, maar later overgegaan op de Engelse versies. Moet zeggen dat ik sinds ik Engels kan geen NL versie meer gezien heb, dus daar zijn de liedjes een beetje van vervaagd. Het is inderdaad Een Nieuw Begin. :)

Wel tof dat je kinderen zoveel talen leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

Ethirty schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:18:
[...]
Blijft toch een nadeel om op 2 hoog te zitten: zelfs even afspoelen is 1,5km rijden :')
_O- is toch weer een ritje op het hobby ding. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik was jullie kwijt... stiekem nieuw topic gestart :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Rubman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Ach kijken mag toch?

Bij de proefrit was ik tevreden over de motor zelf alleen het geluid vond ik wat lafjes zo op het eerste gehoor.

Ik zal ook zeker niet zomaar snel een andere uitlaat erop schroeven, maar de kans is dat ik het met een tijdje wel ga doen. Dan kan ik beter nu vast wat informatie opzoeken en kijken wat er een beetje is voor deze motor.

Ja kan wat naïef zijn misschien, maar uiteindelijk doe ok het voor mijzelf.
Is toch ook wel leuk om een beetje rond te kijken, lekker doen dus! :)
steveman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:32:

Er waren nog wel 2 crashes... Waarbij de lowsider er beduidend minder schade aan overhield dan de highsider in de snelste bocht :X Maar geen letsel, da's het voornaamste.
Snap niet waarom je de koffers er dan niet vanaf haalt. Die beginnen inmiddels ook wel prijzig te worden voor een ST1100.
zynex schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:18:
Pff, ik ben al een lange tijd opzoek naar een nieuwe motor aangezien ik gewoon toe ben aan iets anders, maar was nog niks tegengekomen waarvan ik zeg 'wow'. Totdat ik vorige week op autoscout een Ducati tegenkwam in Italië (custom) die ik echt geweldig vind, maarja, Italië ligt natuurlijk niet echt om de hoek. Ik krijg het ding echter niet uit mijn hoofd haha. (First world problems.)
Maak er een leuke vakantie van? :) Ben al eens een auto gaan halen in Denenmarken omdat het hier niet te krijgen was. Was een leuk weekendje.
Tylen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:18:
[...]

Terug van 4 naar 3 in valse neutraal. Dat kostte mij plek 2 (was samen met een andere vent en vrouw aan het vechten om plek 2). Helaas Stekkenwal daardoor niet kunnen halen en motor uiteindelijk neergelegd in de grindbak.

Moraal van het verhaal. Altijd zorgen voor goed onderhoud. Dus olie op tijd vervangen en goed het koppie erbij houden met terug schakelen want als je dat te mieterig doet dan gebeurd dit.
Daardoor is Nadie op de NW200 dit jaar ook gecrasht, ze had een false neutral waardoor de motor niet hard genoeg afremde. Daaraan merk je dan weer hoe laat geremd wordt.

---

Gisteren weer bezig geweest aan de Pan European. Helaas zag ik dat er ergens olie lekte vanuit de waterpomp. Blijkt dat daar een pakking zit die nog wel eens gaat lekken. Dus de zooi weer uit elkaar gehaald en zojuist onderdelen besteld. Bizar wat die kleine spulletjes kosten!

Voor wat minder geld dan de onderdelen maar een Rev'it Eclipse bruin besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:49
Zaterdag mijn motor weer ophalen na een grote onderhoudsbeurt. Kosten vallen ,zoals altijd, weer tegen. :')
Maar dan kan ik voorlopig weer vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Met het warme weer van de afgelopen dagen was het onderweg naar huis erg afzien in mijn Rev'It Ignition 3 jas.

Ben nu aan het kijken naar een 'iets' luchtiger jas, ook weer van Rev'It (heb daar ook een motorjeans met bijbehorende riem van). Twijfel een beetje tussen de Eclipse en de Airwave 2. Gevoelsmatig denk ik dat ik met de Airwave 2 een luxere jas koop (op zich ook logisch, want deze kost ook ongeveer 50% meer).

Heeft iemand ervaring met een van deze jassen, en wat vind je prettig / vervelend aan deze jas?

Thanks iedereen voor het meedenken (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
MichielK71 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:47:
Met het warme weer van de afgelopen dagen was het onderweg naar huis erg afzien in mijn Rev'It Ignition 3 jas.

Ben nu aan het kijken naar een 'iets' luchtiger jas, ook weer van Rev'It (heb daar ook een motorjeans met bijbehorende riem van). Twijfel een beetje tussen de Eclipse en de Airwave 2. Gevoelsmatig denk ik dat ik met de Airwave 2 een luxere jas koop (op zich ook logisch, want deze kost ook ongeveer 50% meer).

Heeft iemand ervaring met een van deze jassen, en wat vind je prettig / vervelend aan deze jas?

Dezelfde vraag had ik een paar weken terug :P En net de Eclipse gekocht. Reden hiervan was: ik wilde geen zwarte doorwaaijas (dan valt al veel af) en wilde een casual look. Dus niet dat ik door de stad loop en eruit zie als een motorrijder (dan valt werderom veel af). De luxere versies hebben meestal nog een jasje dat je erin kan ritsen om het waterdicht te krijgen. Dit vond ik juist een nadeel omdat ik dan weer iets los aan het meenemen ben. Op mijn toekomstige motorvakantie over 3 weken neem ik sowieso mijn normale motorjas mee en de doorwaaijas. Mocht het te fris zijn of gaan regenen, doe ik de reguliere motorjas aan en is het ook waterdicht en warm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@MichielK71 Ik heb de Eclipse, die kun je een keer passen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MichielK71 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:47:

Van het revzilla youtube kanaal:
Q:"Hi RevZilla, what is the main difference between the Eclipse and the Airwave 2 jacket ? Which one would you recommend ? Thanks"
A:"The main difference is that the Airwave 2 uses stronger textile and mesh, so it's more abrasion resistant than the slightly lighter Eclipse. Both jackets use the same armor, so impact protection is the same. -DrewZilla
*https://www.revzilla.com/motorcycle/revit-airwave-2-jacket
*https://www.revzilla.com/motorcycle/revit-eclipse-jacket"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Gaat er nog iemand naar deYamaha dagen bij goedhart dit weekend? Ik mag zaterdag op de MT-07 ( MT-09 en R6 waren al gereserveerd :( ).
Willem30 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:51:
Zaterdag mijn motor weer ophalen na een grote onderhoudsbeurt. Kosten vallen ,zoals altijd, weer tegen. :')
Maar dan kan ik voorlopig weer vooruit...
Die van mij mag moet over 1100 km voor zijn (eerste volgens mij) grote beurt (12k km). Ben bang dat dat ook gaat oplopen zeker gezien de benodigde banden vervanging binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 14:35
R0y. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:10:
Gaat er nog iemand naar deYamaha dagen bij goedhart dit weekend? Ik mag zaterdag op de MT-07 ( MT-09 en R6 waren al gereserveerd :( ).

[...]

Die van mij mag moet over 1100 km voor zijn (eerste volgens mij) grote beurt (12k km). Ben bang dat dat ook gaat oplopen zeker gezien de benodigde banden vervanging binnenkort.
Ik heb een tour van rdalsem en 87slabside die daar begint. Verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Aschtra schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:12:
[...]

Ik heb een tour van rdalsem en 87slabside die daar begint. Verder niets
Oh dan word het lekker druk denk ik zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
R0y. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Oh dan word het lekker druk denk ik zo maar.
Geen idee hoeveel man er komt eerlijk gezegd. 10 uur verzamelen, 11 uur begint de rit. 2 uurtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Thoit @Grubeater en @ToolkiT

Dank voor jullie reacties d:)b

Dan ga ik ook voor de Eclipse. Zelfde argumenten als Thoit en als het qua impact veiligheid net zo goed is als de Airwave 2 dan vind ik het prima.

Dat het na verloop van tijd wat sneller slijt is niet zo'n probleem. Ik draag de jas toch niet als het koud(er) is, want dan gaat mijn Ignition weer aan.

Nu even kijken waar ik snel die jas kan scoren. Bij motorkledingcenter hebben ze in Tilburg en Hazerswoude helemaal geen voorraad in mijn maat meer lijkt het. Termaat heeft deze jas niet in het assortiment. Biker Outfit in Amsterdam verkoopt deze jas ook, maar heeft geen online voorraad status. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Aschtra schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Geen idee hoeveel man er komt eerlijk gezegd. 10 uur verzamelen, 11 uur begint de rit. 2 uurtjes
Eindigt de rit daar ook weer? Mijn reservering (van de MT-07 ) is om 13:00
Je review spammen is niet de bedoeling.

[ Voor 75% gewijzigd door Señor Sjon op 06-07-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Godverdomme :( ik rij hier weg uit Amsterdam, na 500 meter begint de boel wat vreemd te reageren... Achterband weer lek :(. Geen gat, hij loopt langs de binnenzijde van de velg lek, langs het ventiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
@HTT-Thalan Ik weet nog een VFR800 te koop, schijnt een goede forenzen-motor te zijn ;)

Serieus: wel mooi klote zo natuurlijk. Beetje onderhoud/tijdsverdrijf is niet erg maar hier zou ik ook niet vrolijk van worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Met de motor is niks mis, het is die binnenband die ik straks ritueel in de fik ga steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:26:
Godverdomme :( ik rij hier weg uit Amsterdam, na 500 meter begint de boel wat vreemd te reageren... Achterband weer lek :(. Geen gat, hij loopt langs de binnenzijde van de velg lek, langs het ventiel.
Klote... !! lijkt mij dat je dan met zo’n bandenreparatie set ook niet ver komt?

Ik heb er 1 onder me zadel zitten maar hoop dat ik die voor niets heb gekocht :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
R0y. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:57:
[...]

Klote... !! lijkt mij dat je dan met zo’n bandenreparatie set ook niet ver komt?

Ik heb er 1 onder me zadel zitten maar hoop dat ik die voor niets heb gekocht :X
Die gel doet nu ook niks idd. Zal wel binnenzijde binnenband zijn waar het probleem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
R0y. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:12:
[...]

Eindigt de rit daar ook weer? Mijn reservering (van de MT-07 ) is om 13:00

even off topic voor schaamteloze reclame maar ik doe het toch: Ik mocht meedoen met het Tweakers testpanel en hier is mijn review te vinden van de LG 27UK850. Als jullie een waardering zouden willen achterlaten zou dat super zijn. Er is ook een Tweakers zonnebril te winnen!
Kon er niets over vinden maar verwacht het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
3e les erop zitten en wat ik nog steeds niet kan is de langzame slalom :+

Precisiestop/stopproef en slalom gaan mij wel goed af. En het mooiste van alles is dat ik met de noodstop een langere remweg heb dan met de stopproef :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Er zijn ondertussen twee auto's en twee motoren gestopt om te vragen of ze me konden helpen, maar nog geen anwb. Volgens de status update zijn ze er van op de hoogte dat ik hulp nodig heb en doen ze er alles aan om mij zo snel mogelijk te helpen.

Nee daar heb ik wat aan :p. Ik heb al aangegeven dat ze hem gewoon moeten af slepen omdat dit niet aan de weg te fixen is, maar ze staan erop dat er eerst een auto komt kijken. Fuckers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Standaard procedure. Er komt bijna altijd eerst een WW langs als er geen schade is. Krijgt die het niet voor elkaar dan wordt er een berger gestuurd.

Ik hoop voor je dat je wat eten en drinken bij je hebt. Want zeker in deze tijd kan het best lang duren. Heb zelf een paar jaar geleden op de alarmcentrale gewerkt en dat was.... fascinerend.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:19:
Standaard procedure. Er komt bijna altijd eerst een WW langs als er geen schade is. Krijgt die het niet voor elkaar dan wordt er een berger gestuurd.

Ik hoop voor je dat je wat eten en drinken bij je hebt. Want zeker in deze tijd kan het best lang duren. Heb zelf een paar jaar geleden op de alarmcentrale gewerkt en dat was.... fascinerend.
Ik kom net van een barbecue en heb standaard water in mijn koffer, ik overleef het wel :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:04:
Je bent niet de enige hoor :p Voor een hoop mensen is dat de moeilijkste oefening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@Vrijdag Breek me de bek niet open... Ooit met de auto een doorgerotte veerpootschotel van de achtervering gehad. Duidelijk aan de telefoon gezegd: Stuur nou geen busje, ik moet afgesleept worden met het achterwiel van de grond. “Nou meneer, dat kunnen we beter zelf beoordelen denk ik”. Stond ik godsakkerju 1,5 uur later nog te wachten op jawel, een berger waar de gehele auto op kon. Was toch wel handig bleek na inspectie... Ik heb ook per direct de ANWB opgezegd. Kan ik beter zelf wat regelen, tijd is ook geld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.

Precisiestop/stopproef en slalom gaan mij wel goed af. En het mooiste van alles is dat ik met de noodstop een langere remweg heb dan met de stopproef :+
Langzame slalom vond in het moeilijkste. Uitwijk oefening de makkelijkste.

10 min voor mijn examen nog wat geoefend: langzame slalom ging goed!

Tijdens mijn examen: geen langzame slalom en uitwijk oefening verpest 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Ik kom net van een barbecue en heb standaard water in mijn koffer, ik overleef het wel :P.
Top box lek? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
PilatuS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Je bent niet de enige hoor :p Voor een hoop mensen is dat de moeilijkste oefening.
De andere cursist waar ik het samen mee deed had er ook moeite mee :P

Bochtje rechtsom wil ook nog niet helemaal lukken al komt dat vooral doordat ik nog verkeerd stuur :+
R0y. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:35:
[...]

Langzame slalom vond in het moeilijkste. Uitwijk oefening de makkelijkste.

10 min voor mijn examen nog wat geoefend: langzame slalom ging goed!

Tijdens mijn examen: geen langzame slalom en uitwijk oefening verpest 8)7
Die langzame slalom schijnt bij mij dus verplicht te zijn |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

De langzame slalom is bij iedereen verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
xos schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:29:
Als ik de website van het CBR mag geloven wel
https://www.cbr.nl/nl/rij...en-voertuigbeheersing.htm

Net zoals dat de uitwijkoefening verplicht is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
xos schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:29:
Verplicht maar dat betekent niet dat je die moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Xepos schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Verplicht maar dat betekent niet dat je die moet halen.
Hij bedoelde dat @R0y. aangaf dat hij geen langzame slalom heeft gedaan op zijn examen.
Wat dus raar is aangezien dat inderdaad een verplichte oefening is

Examinator aan het slapen zeker of die vond het allemaal wel best ofzo :? haha

Of het was eerst niet verplicht en nu wel

[ Voor 5% gewijzigd door FT Twisty op 05-07-2018 20:48 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Of @R0y. herinnert het zich allemaal niet zo best meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13
@HTT-Thalan ben je al opgehaald? :+

@Vrijdag * Chakotay pakt een pot bier en wacht op sappige verhalen van de alarmcentrale.

Mijn record wachttijd is een uur of 4-5 overigens. Band lekgereden ergens in de middle of nowhere in Zwitserland, vlakbij de Duitse grens. Er zat een grote scheur in, prop zetten e.d. was niet gelukt, waardoor afslepen ook echt nodig was. ANWB gebeld en uitgelegd, ze zouden iets sturen. Na een uur maar eens achteraan gebeld, er zou toch echt iemand aankomen. Intussen een een toko een half uur verderop gevonden die wel een nieuw bandje kon leggen als ik de motor bij hun kon laten afleveren.

De afsleper verscheen echter nog steeds niet... Maar weer eens achteraan gebeld. "Ja, uhm, de Zwitserse berger heeft de opdracht geweigerd omdat ze bang zijn dat u boos op ze word door het lange wachten". WTF... Nu wel ja. Uiteindelijk hadden ze een andere toko gevonden die wel kon komen, het kostte hem alleen nog moeite om hem in gebrekkig Duits uit te leggen waar ik stond. Ik had prachtige GPS-coordinaten, maar dat snapte zijn systeem niet. Uiteindelijk zijn prive-nummer gekregen om een Googlemaps-linkje naar the kunnen Whatsappen :+

Inmiddels was die bandentoko echter al dicht, na enige aandringen wilde hij me toch wel over de grens afslepen naar mijn hotel in Duitsland... Mocht eigenlijk niet, maar ik had niet bepaald zin om nog een taxi te fixen en de volgende dag de motor weer ergens op te pikken. Gelukkig had hij daar wel begrip voor, waardoor ik ergens halverwege de avond alsnog bij het hotel aangekomen was, met de motor bij een bandentoko daar in de buurt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ok, color me purple and call me sally, ik heb geen idee wat hier nou gebeurd is.

De feiten:

Dinsdagavond band geplakt, op druk gezet, naar huis gereden.
Woensdag hele dag met de auto weggeweest.
Donderdagochtend: Band nog prima op druk. Naar A'dam gereden, niks aan de hand.

Donderdagavond: rij weg uit parkeergarage. Band slipt een beetje, ik wijt het aan de gladde vloer in de garage. Ik rij even langs wat collega's bovenop de garage, zeg doei, en rij weg, de richting kruising.

Ik merk dat mijn voorwiel erg wiebelig reageert, en kom al snel tot de conclusie dat de achterband plat staat. Ik stop nog net voor de oprit A10 en pomp hem opnieuw op. Ik ben zo ongeveer op 2 bar aangeland wanneer er flink wat lucht via het ventielgat van de velg ontsnapt. Dit kan, achteraf bezien gewoon de lucht tussen leeggelopen binnenband en velg geweest zijn. Ik laat het voor wat het is, bel de ANWB en wacht af.

ANWB hoort het zo eens aan, pakt de luchtslang, en ramt er 3.5 bar in. Er ontsnapt nog wat lucht uit de velg, maar de band blijft op 3.5 staan. Ik rij een rondje door het gras, niks aan de hand. Ik krijg het advies om gewoon rustig naar huis te rijden. Langs de A2 stop ik nog eens bij de Shell voor controle, band staat nog steeds knoerthard.

Langs de A27 stop ik weer, controle - niks aan de hand. Ik verlaag terug naar 2.5 bar en rij naar huis.

Ik begin sterk te vermoeden dat er iemand gewoon met zijn poten aan heeft gezeten, al kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand zoiets onverantwoordelijks en gevaarlijks bij een collega zou uithalen. Ik kijk morgen hoe de druk is.

Nou zag ik wel en passant dat we de band in de verkeerde rijrichting hebben gemonteerd, dat verklaart het janken op de snelweg, dus dat moeten we toch nog even fixen, dus de hele boel moet er (weer :() af ter controle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Na 20.000 km is het toch echt voor de eerste keer gebeurd. -O-
spoiler:
Gestoken door een bij/wesp tijdens het rijden. :+
Ik heb nu een fijn bultje op mijn hals.

Als het bij dit interval blijft vind ik het wel goed. Ik was naar de Polo in Kleve voor een nieuwe rugprotector in mijn 4 seizoenenjas en nieuwe knieprotectoren voor in mijn broek. De knieprotectoren pasten helaas net niet, de rugprotector was geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AjQbifboUhdDruumgOgVIiPW/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4wYbgOkmqmrzl3BrH2NJIAuS/medium.jpg
Duidelijk dat de nieuwe rugprotector groter en langer is dan de oude, ook is de nieuwe rugprotector 1,5 keer zo dik. De veiligheid is ook verbetert, van een level 1 ontworpen in 2002 naar een level 2 ontworpen in 2014. Volgens mij raden alle fabrikanten aan om na 5 jaar protectoren te vervangen, jammer dat de knieprotectoren te groot waren. Maar eens kijken voor een nieuwere broek. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Grubeater op 06-07-2018 01:27 . Reden: Rugprotector, oud vs nieuw. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Die kostte mij ook het langste om onder de knie te krijgen, uiteindelijk viel het kwartje dat ik net te traag was. Beetje gas erbij en het ging veel soepeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
lolgast schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:52:
Of @R0y. herinnert het zich allemaal niet zo best meer ;)
Santho schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:48:
[...]

Hij bedoelde dat @R0y. aangaf dat hij geen langzame slalom heeft gedaan op zijn examen.
Wat dus raar is aangezien dat inderdaad een verplichte oefening is

Examinator aan het slapen zeker of die vond het allemaal wel best ofzo :? haha

Of het was eerst niet verplicht en nu wel
Dat laatste lijkt mij sterk aangezien het ‘pas’ drie jaar geleden is. Ik gok dat ik het dan vergeten ben.

Wat ik nog weet:
-uitwijk (2x)
-lopen en parkeren
-stapvoets rijden
-snelle slalom
- 2 stops

Dan mis ik er 1 toch? Zal dan toch de langzame slalom zijn geweest... waarschijnlijk heb ik het trauma verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 20:16
Vreemde vraag misschien ... maar heb vandaag voor het eerst wat autosnelweg gereden en terwijl ik 120 rij heb ik het gevoel dat mijn helm omhoog komt. Slechte helm of een maatje te groot genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Foxie_s schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:24:
Vreemde vraag misschien ... maar heb vandaag voor het eerst wat autosnelweg gereden en terwijl ik 120 rij heb ik het gevoel dat mijn helm omhoog komt. Slechte helm of een maatje te groot genomen?
Als een helm te los zit kan dat gebeuren. Dat maatje te groot is wel een goede kans. Voor mij zit een helm pas goed als ie flink op je wangen drukt. Als je door kauwgom te kauwen de complete binnenkant van je mond zou slopen is het goed :P

Verder kan je nog even letten op het bandje, of die wel goed zit en hoe je je hoofd zelf hebt. Iets omlaag kijken werkt beter dan omhoog kijken waarbij de wind er onder kan komen.

Als je trouwens je schoudercheck doet blijft ie dan wel goed zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Foxie_s schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:24:
Denk iets te ruim. Je kan bij veel merken dikkere wangpads los bestellen, daarmee kan je m strakker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
@PilatuS euhhh schoudercheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je dode hoek checken zodat je niet dood gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
Los van een iets te ruime helm ligt het ook aan het merk en model van de helm. Ik had als eerste helm een HJC. Boven 80 km/h ging die inderdaad liften. Sindsdien heb ik altijd een Schuberth S2 gehad, en die doet dat absoluut niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
Ahhh .. die check. Ik herinner me even niet of ik toen het gevoel had dat de helm af ging waaien. Volgende keer eens op letten.

Ik ben nog maar 1 week aan het rijden dus het is allemaal nogal nieuw. Helm is een GIVI X.16 Voyager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:56:
Los van een iets te ruime helm ligt het ook aan het merk en model van de helm. Ik had als eerste helm een HJC. Boven 80 km/h ging die inderdaad liften. Sindsdien heb ik altijd een Schuberth S2 gehad, en die doet dat absoluut niet.
Het ligt ook aan de vorm van je hoofd en of de helm daarbij goed past.
Iemand nog een lijstje met hoofdvormen en de helmen die daarbij het beste passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Foxie_s schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:57:
Ahhh .. die check. Ik herinner me even niet of ik toen het gevoel had dat de helm af ging waaien. Volgende keer eens op letten.

Ik ben nog maar 1 week aan het rijden dus het is allemaal nogal nieuw. Helm is een GIVI X.16 Voyager.
Inderdaad even op letten. Mocht ie te los zitten zal je de helm dan ook voelen bewegen. Maar los van dat, hoe zit het nou met de druk op de wangen bij je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
juist even getest. Als ik de helm aan heb kan ik mijn wangen helemaal bol maken en dan zit het nog fijn. Of als ik mijn gezicht normaal hou kan ik mijn handen op mijn wangen houden.

--Dus de groot waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Foxie_s schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:06:
juist even getest. Als ik de helm aan heb kan ik mijn wangen helemaal bol maken en dan zit het nog fijn. Of als ik mijn gezicht normaal hou kan ik mijn handen op mijn wangen houden.

--Dus de groot waarschijnlijk
Dat klinkt als veel te los. Een goede helm drukt flink op de wangen. Vandaar ook mij kauwgom voorbeeld. Als je met de handen tegen je wangen aandrukt probeer dan maar eens te kauwen. Dan merk je dat je de binnenkant van je mond kapot gaat bijten. Zo hoort een helm te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
R0y. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:10:
15u de tracer 900 gt en 16u de super tenere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:23:
[...]

Die kostte mij ook het langste om onder de knie te krijgen, uiteindelijk viel het kwartje dat ik net te traag was. Beetje gas erbij en het ging veel soepeler!
Ik had blijkbaar de slippende koppeling al die tijd al verkeerd (koppeling te ver los) dus dat hielp blijkbaar niet :P
En als ik de snelheid goed heb doe ik toch iets mis met dat sturen waardoor ik de bochtjes of te krap of zo wijd maak dat ik eruit rijd... komt vanzelf wel na genoeg proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

Bij de langzame slalom moet je als je bij de eerste pion bent naar de laatste kijken. Veel kijken namelijk te dicht bij het voorwiel waardoor je hakkelige bewegingen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:56:
Ja ik heb een helm die echt goed strak zit om de wangen, maar bij 120+ als ik die schoudercheck doe dan krijg ik soms ook het gevoel dat ie weg wil vliegen. Die helm is ook slecht qua geluid dus wellicht heeft het te maken met de hoeveelheid lucht die er doorheen vliegt.
timmie271 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 06:26:
[...]

Ik had blijkbaar de slippende koppeling al die tijd al verkeerd (koppeling te ver los) dus dat hielp blijkbaar niet :P
En als ik de snelheid goed heb doe ik toch iets mis met dat sturen waardoor ik de bochtjes of te krap of zo wijd maak dat ik eruit rijd... komt vanzelf wel na genoeg proberen :)
Wat ook helpt is idd wat hierboven staat, goed naar voren kijken. Niet naar beneden, maar over de laatste pylon heen.

[ Voor 30% gewijzigd door SmurfLink op 06-07-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, we staan weer plat hoor. Gelukkig wel thuis en ook gelukkig waarschijnlijk geen sabotage dus :p. Wel weer een tripje garage, terwijl ik de motor echt nodig heb de komende dagen. Kutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:48:
Nou, we staan weer plat hoor. Gelukkig wel thuis en ook gelukkig waarschijnlijk geen sabotage dus :p. Wel weer een tripje garage, terwijl ik de motor echt nodig heb de komende dagen. Kutzooi.
Zit er niet iets in de velg zelf dat een lek kan veroorzaken?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Zit er niet iets in de velg zelf dat een lek kan veroorzaken?
Ja, een geplakte binnenband :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pff, wel zuur. Nou ja dan weet je in ieder geval wel dat het niet een van je collega's was. Tijd voor een nieuwe binnenband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

R0y. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:34:
[...]

[...]

Dat laatste lijkt mij sterk aangezien het ‘pas’ drie jaar geleden is. Ik gok dat ik het dan vergeten ben.

Wat ik nog weet:
-uitwijk (2x)
-lopen en parkeren
-stapvoets rijden
-snelle slalom
- 2 stops

Dan mis ik er 1 toch? Zal dan toch de langzame slalom zijn geweest... waarschijnlijk heb ik het trauma verwerkt.
Ja dan mis je inderdaad nog de langzame slalom
In totaal zijn het 7 oefeningen waarvan er 4 verplicht zijn (Uitwijk, lopen met achteruit parkeren, noodstop & langzame slalom)
Dan mag je 2 fouten hebben in totaal maar niet in hetzelfde cluster
Dus niet 2 langzame of 2 snelle oefeningen fout

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met afdingen bij aankoop van een occasion? Kan je daar veel korting mee krijgen? Of is het meestal beperkt tot 100 euro of een gratis beurt of accessoire of iets dergelijks? Als ik een Er-6F voor bijvoorbeeld 4250 zie staan, kan ik dat naar 4000 krijgen of is dat te veel gevraagd? Of kan ik er dan iets van een topkoffer ofzo bijdingen? Ik heb echt nog nooit in m'n leven onderhandeld over aankoopprijzen behalve op de koninginnenmarkt (ja zo lang geleden dus), heb echt geen flauw idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:03:
Hoe zit het eigenlijk met afdingen bij aankoop van een occasion? Kan je daar veel korting mee krijgen? Of is het meestal beperkt tot 100 euro of een gratis beurt of accessoire of iets dergelijks? Als ik een Er-6F voor bijvoorbeeld 4250 zie staan, kan ik dat naar 4000 krijgen of is dat te veel gevraagd? Of kan ik er dan iets van een topkoffer ofzo bijdingen? Ik heb echt nog nooit in m'n leven onderhandeld over aankoopprijzen behalve op de koninginnenmarkt (ja zo lang geleden dus), heb echt geen flauw idee.
Dat hangt er maar net vanaf hoe snel men er vanaf wil. Als je een motor verkoopt, en ding staat al maanden te koop en er komt 1 iemand voor kijken dan kan je waarschijnlijk meer met de prijs doen dan een motor waarvoor nog 3 andere mensen interesse hebben.

Ik heb altijd zoiets van: als ik voor een motor ga kijken heb ik een bepaalde prijs in gedachten. Met die gedachten ga ik voor de motor kijken, vind ik dat het waard kijk ik wat ik met de prijs kan doen. Maar ik blijf er niet over doorzeuren. Je staat tenslotte niet op de bazaar. Als ze bij mij voor de motor komen kijken, en ze blijven maar zeuren over de deur dan mogen ze wat mij betreft snel oprotten.

Kortom: je kunt natuurlijk altijd proberen om iets met de prijs te doen of extra zaken erbij krijgen. Maar houd het ook fair, en probeer niet voor een dubbeltje eerste rangs te zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik weet oprecht echt niet meer wat ik allemaal heb moeten doen, behalve de noodstop. En het is pas 5 of 6 jaar geleden :+

@SmurfLink Dat hangt helemaal af van de hoogte van de prijs natuurlijk. Als hij al scherp geprijsd is, dan kan er waarschijnlijk niet veel vanaf. Bij de aanschaf van mijn 749s heb ik bij de dealer niets van de prijs afgekregen, maar dat komt omdat ik praktisch net zoveel betaalde als via MP. Wel kreeg ik:
Nieuwe banden
Nieuwe distributieriem
Nieuwe kabelboom
5.000km garantie, ipv 6 maanden (ik kocht hem in oktober :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 16:59
Ik wil een nieuwe (2de hands) motor aanschaffen, aangezien mijn huidige motor na een crash financieel total-loss is. Hij rijdt nog wel, maar je moet sturen om recht vooruit te rijden, en we hebben geen idee hoeveel er naast de voorvork nog krom is.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op hetzelfde type motor, ivm evt hergebruik onderdelen en dat de nieuwe banden dan ook geen weggegooid geld zijn.
Het vreemde: Het betreft volgens de verkoper een Honda CBR 600F uit 1988.
RDW zegt ook dat het een CBR 600F is, maar bouwjaar 1989. Dat kan nog. Maar werkelijk elke verzekeraar waar ik het kenteken doorheen haal, geeft aan dat het een Honda CB 600 is, Tour ipv Sport.
Dan zou het een Hornet ipv een Hurricane zijn. Ik ben de draad even kwijt... moet ik de gegevens van de RDW aanhouden en zijn de verzekeraars abuis, of zou hier echt iets niet kunnen kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

AcidBurn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:21:
Ik wil een nieuwe (2de hands) motor aanschaffen, aangezien mijn huidige motor na een crash financieel total-loss is. Hij rijdt nog wel, maar je moet sturen om recht vooruit te rijden, en we hebben geen idee hoeveel er naast de voorvork nog krom is.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op hetzelfde type motor, ivm evt hergebruik onderdelen en dat de nieuwe banden dan ook geen weggegooid geld zijn.
RDW zegt ook dat het een CBR 600F is, maar bouwjaar 1989. Dat kan nog. Maar werkelijk elke verzekeraar waar ik het kenteken doorheen haal, geeft aan dat het een Honda CB 600 is, Tour ipv Sport.
Dan zou het een Hornet ipv een Hurricane zijn. Ik ben de draad even kwijt... moet ik de gegevens van de RDW aanhouden en zijn de verzekeraars abuis, of zou hier echt iets niet kunnen kloppen?
Wat zegt het kenteken / type plaatje?

Al kan ik mij vaag herinneren dan mijn cbr600f 1994 misschien ook wel eens als tour/sport tour stond omschreven door de verzekering vroegah.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
CBR600F is een sporttour model net als vfr.
De CBR600R is dan het sport model toch?

Volgens mij heeft de F ook een zit die iets meer recht op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30
Voor 2003 was een 600F gewoon de sport uitvoering. Er was simpelweg geen 600cc sport/toer model in het gamma van Honda.
In 2003 met de komst van de 600RR is de 600F gedegradeerd tot sport/tour model en is net als bij de 1000cc lijn de RR het top sport model geworden.

In '88/'89 bestond er nog geen Hornet dus lijkt me dat de verzekeraars een verkeerde database gebruiken.
RDW en het typeplaatje is leading.
Heb je anders foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
In oktober/november kopen. ;) Dat is wel het verkoopseizoen van motoren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzUwWDEwMDA=/z/BWkAAOSwhwpa3t3v/$_86.JPG
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzUwWDEwMDA=/z/~XQAAOSwFeNa3t31/$_86.JPG
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzUwWDEwMDA=/z/pTIAAOSwkela3t39/$_86.JPG

voor de duidelijkheid: ik wil dus weer een cbr 600f, geen CB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Haha what the hell... Ik zou doorzoeken...

Sowieso vertrouw ik geen een verkoper waarvan de motor een omgevouwen kentekenplaat heeft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13
AcidBurn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Waarom plaats je een paar foto's van een hek?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 12:38

Least Inkling

Product of the cold war

lol je was me voor

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
dat noem ik geen omgevouwen kentekenplaat.... heb veel erger meegemaakt.
Vind die camouflage wrap zelf wel geinig overkomen zo op de foto.
Dit wordt voor mij puur daily driver/pekelhok, net als de vorige. Zal er dus ook niet zuinig op zijn, komen ongetwijfeld weer krassen en schaafplekken op waarvan je denkt "hoe kom ik daaraan?"
Wil er nog steeds een Ninja bij halen voor het leuke werk. Gaat er mij puur om weer een zelfde brommer terug te hebben om weer te kunnen rijden zodra mijn lichaam het weer toelaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

GoT MC meenemen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat lijkt me een (mishandelde) CBR. Volgens mij heeft een CB geen clipons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@AcidBurn
Geen omgevouwen plaat? Die vouw lijkt me toch vrij overduidelijk, lijkt zelfs helemaal dubbel gezeten te hebben.... Dat hij nu terug gevouwen is doet daar volgens mij vrij weinig aan af. Maargoed, gelukkig zei ik "ik zou doorzoeken" :D

Als de wrap je ding is en de prijs is goed, een kijkje nemen kan altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
lolgast schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:41:
@AcidBurn
Maargoed, gelukkig zei ik "ik zou doorzoeken" :D
Als de wrap je ding is en de prijs is goed, een kijkje nemen kan altijd :)
Zou hem er niet specifiek voor kopen, maar ik zal me er zeker niet aan storen, en de prijs is zeer redelijk.
Dat die kentekenplaat gevouwen is (geweest) heb je waarschijnlijk gelijk in. Volgens de advertentie heeft de motor vorig jaar uitgebreid onderhoud gehad, en toen was hij al in het bezit van de huidige eigenaar.

Er gaat iemand mee die veel verstand heeft van (honda) motoren, en weet waar hij op moet letten en wat te testen. Als dat ding mishandeld is, zal hij het merken en dan gaat de koop gewoon niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Als die motor van 1988/89 is dan kan het geen hornet zijn volgens mij
CB600F Hornet was introduced for Europe in 1998

Anders even op deze lijst kijken, staan ook foto's bij van de desbetreffende motoren van die jaren:

http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Honda%20.htm

Edit: Zelf ook even gekeken, en kan niet zeggen of het 88 of 89 is zo gauw, maar wel zeker weten een CBR 600 F

[ Voor 4% gewijzigd door FT Twisty op 06-07-2018 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 15:49
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie ding voor op de Zwarte Cross :9
https://www.zwartecross.nl/programma/wegraceklasse/ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Voor de duidelijkheid: met wegracers bedoelen we een echt vals kreng en geen Harley Parkinson _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:08:
Ik weet oprecht echt niet meer wat ik allemaal heb moeten doen, behalve de noodstop. En het is pas 5 of 6 jaar geleden :+

@SmurfLink Dat hangt helemaal af van de hoogte van de prijs natuurlijk. Als hij al scherp geprijsd is, dan kan er waarschijnlijk niet veel vanaf. Bij de aanschaf van mijn 749s heb ik bij de dealer niets van de prijs afgekregen, maar dat komt omdat ik praktisch net zoveel betaalde als via MP. Wel kreeg ik:
Nieuwe banden
Nieuwe distributieriem
Nieuwe kabelboom
5.000km garantie, ipv 6 maanden (ik kocht hem in oktober :+ )
en @Thoit
Maar dat is het hem nou juist, hoe bepaal je of een motor scherp geprijsd is of niet? Of wat je voor prijs in gedachten hebt voor een motor. Bijvoorbeeld die er-6f, zie ik voor hetzelfde bouwjaar variëren tussen 3500 (nu niet meer maar in het voorseizoen wel) tot 4500. De meesten liggen rond de 3990-4250, afhankelijk van de kilometerstand. Maar ik heb geen flauw idee of 3990 nou spotgoedkoop is en 4250 de 'normale' prijs, of dat ze beide bijvoorbeeld aan de dure kant zijn. Het liefst zou ik uiteraard zo min mogelijk betalen, maar hoe weet ik wat redelijk is? :p

En ja @Vrijdag jullie mogen sowieso mee. ;) Ik hou nog steeds september aan voor de aanschaf, dat moet hopelijk wel lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 06-07-2018 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:59:
[...]

De meesten liggen rond de 3990-4250, afhankelijk van de kilometerstand. Maar ik heb geen flauw idee of 3990 nou spotgoedkoop is en 4250 de 'normale' prijs, of dat ze beide bijvoorbeeld aan de dure kant zijn. Het liefst zou ik uiteraard zo min mogelijk betalen, maar hoe weet ik wat redelijk is? :p
Rond de 4k is dan toch wel de normale prijs. Net onder de 4k of iets boven de 4300 scheelt nog geen 10%. Je zou kunnen zeggen dat prijs eigenlijk gelijk is. Er zijn altijd wel wat kleine dingen waarbij de ene voor een paar 100 euro meer of minder de juiste keuze is. Een set banden of een kettingset en je zit ruim boven of onder de gemiddelde prijs. Zou gewoon iets uitzoeken wat netjes onderhouden is met het liefst ook de facaturen erbij. Liever 500 euro meer betalen voor goed aantoonbaar onderhoud en eventueel slijtage onderdelen die in goede staat zijn.

Mocht je nou een paar modellen gevonden hebben kan je ze prima hier even posten. Genoeg mensen hier die er een goede blik op hebben die je kunnnen vertellen welke dan een goede of juist slechte keuze zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
@SmurfLink
Ik raad je aan om gewoon eens een excellijst te maken met de verschillende aangeboden motoren daar in. Zoiets:
TypeBouwjaarKM-standKleurReisafstandExtra'sPrijsLink
ER-6f20079781Zwart112kmTopkoffer€ 3.950Boshuizen

Na een tijdje staan er 10+ motoren in, dan zie je vanzelf wat een aantrekkelijke prijs is voor een motor die net online komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:22:
[...]

In oktober/november kopen. ;) Dat is wel het verkoopseizoen van motoren.
Het is mijn ervaring dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakt. Verkopers weten dit natuurlijk ook en wachten wel tot volgende zomer. Je gaat immers geen goede motor voor weinig geld verkopen als je hem ook gewoon in je garage kan stallen en schorsen. (Dit is natuurlijk niet altijd het geval, maar oke) In de winter is er dus minder aanbod en dan gaat de prijs ook weer omhoog.

En wat je dan vaak tegenkomt in oktober/november zijn motoren waar de hele zomer veel mee gereden is. Die hebben heel misschien voor de zomer nog een beurtje gehad, maar daarna is er vast weer een paar duizend kilometer bij gezet.

Het gaat je echt geen honderden euro's schelen. De meeste mensen weten gewoon wat hun motor waard is en wat ze ervoor willen hebben. En zo moet jij ook denken. Gewoon de markt in de gaten houden en alle opties afwegen. (Daarvoor is zo'n excel lijstjes wat @lolgast al aangeeft erg handig. )
Pagina: 1 ... 10 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.