Ok, color me purple and call me sally, ik heb geen idee wat hier nou gebeurd is.
De feiten:
Dinsdagavond band geplakt, op druk gezet, naar huis gereden.
Woensdag hele dag met de auto weggeweest.
Donderdagochtend: Band nog prima op druk. Naar A'dam gereden, niks aan de hand.
Donderdagavond: rij weg uit parkeergarage. Band slipt een beetje, ik wijt het aan de gladde vloer in de garage. Ik rij even langs wat collega's bovenop de garage, zeg doei, en rij weg, de richting kruising.
Ik merk dat mijn voorwiel erg wiebelig reageert, en kom al snel tot de conclusie dat de achterband plat staat. Ik stop nog net voor de oprit A10 en pomp hem opnieuw op. Ik ben zo ongeveer op 2 bar aangeland wanneer er flink wat lucht via het ventielgat van de velg ontsnapt. Dit kan, achteraf bezien gewoon de lucht tussen leeggelopen binnenband en velg geweest zijn. Ik laat het voor wat het is, bel de ANWB en wacht af.
ANWB hoort het zo eens aan, pakt de luchtslang, en ramt er 3.5 bar in. Er ontsnapt nog wat lucht uit de velg, maar de band blijft op 3.5 staan. Ik rij een rondje door het gras, niks aan de hand. Ik krijg het advies om gewoon rustig naar huis te rijden. Langs de A2 stop ik nog eens bij de Shell voor controle, band staat nog steeds knoerthard.
Langs de A27 stop ik weer, controle - niks aan de hand. Ik verlaag terug naar 2.5 bar en rij naar huis.
Ik begin sterk te vermoeden dat er iemand gewoon met zijn poten aan heeft gezeten, al kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand zoiets onverantwoordelijks en gevaarlijks bij een collega zou uithalen. Ik kijk morgen hoe de druk is.
Nou zag ik wel en passant dat we de band in de verkeerde rijrichting hebben gemonteerd, dat verklaart het janken op de snelweg, dus dat moeten we toch nog even fixen, dus de hele boel moet er (weer

) af ter controle.