Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.664 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CFC-Mathijs schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:21:
Haha wow, holy shit. al 32 pagina's. Ik ga even wat teruglezen, tot over een paar uur guys.

Afgelopen woensdagavond een schrikmomentje meegemaakt op de motor. Tijdens het rijden met wat vrienden gaat mijn dashboard ineens uit, motor draaide nog wel dus ik dacht ik rij rustig richting huis, dat was iets te ambitieus gedacht want na 10 seconden viel ook m'n motor uit en begon ineens m'n achterwiel te glijden omdat hij volle bak op de motor aan het afremmen was (reed ongeveer 100). Opgelost door koppeling in te trekken en rustig langs de kant gezien.

Uiteindelijk met een reserve accu naar huis kunnen rijden, maar vond het toch heel vreemd dat mijn accu leeg was, aangezien die pas 2 maanden oud is. Motor idle doorgemeten, accu laad niet bij. Vervolgens de stater gemeten en die geeft wel goede waardes terug, op beide pluspolen 26v AC op idle en bij een beetje gas geven zie je de voltages omhoog schieten.

Kom ik tot de conclusie dat het wel de regulator/rectifier moet zijn, wat volgens mij een redelijk bekend issue is bij dit blok GSR600(2010)/blok uit een GSXR600(04). Die staat nu dus in bestelling..
dat is idd een billenknijpmomentje...
Tot de laatse alinea ging ik vanuit dat je een honda had, want die zijn berucht vanwege hun rectifiers..;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 16:13
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:29:
@CFC-Mathijs Ik kan me vaag herinneren dat er destijds een terugroepactie vanuit Suzuki/Nimag is geweest omtrent dat zelfde issue bij de K8 en K9 fietsen uit de GSX-R serie. Misschien wel even interessant voor je om ná te gaan bij je dealer.
Klopt, ik ben al met ze aan het bellen. De fiets komt oorspronkelijk uit Italië maar De Valkenier is vrij behulpzaam. Had echter het framenummer niet bij de hand dus ga ze vrijdag weer even bellen. Zou top zijn als het gratis gefixed kan worden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10

Rick-Jan

always connected

CFC-Mathijs schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:35:
[...]

Klopt, ik ben al met ze aan het bellen. De fiets komt oorspronkelijk uit Italië maar De Valkenier is vrij behulpzaam. Had echter het framenummer niet bij de hand dus ga ze vrijdag weer even bellen. Zou top zijn als het gratis gefixed kan worden haha
Laat het resultaat hier weten, dan weten @ProfaNe en ik ook of we hier op moeten letten :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 16:13
Rick-Jan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:44:
[...]

Laat het resultaat hier weten, dan weten @ProfaNe en ik ook of we hier op moeten letten :)
Zal ik doen. Op https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx kan je de terugroepactie in ieder geval wel vinden, echter staan daar geen framenummer ranges, dus geen idee of mijn motor er nu binnen valt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10

Rick-Jan

always connected

CFC-Mathijs schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:50:
[...]

Zal ik doen. Op https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx kan je de terugroepactie in ieder geval wel vinden, echter staan daar geen framenummer ranges, dus geen idee of mijn motor er nu binnen valt of niet.
Ik zie de terugroepactie er bij staan, als je je kenteken op de RDW invuld, krijg je dan de melding van de openstaande terugroepactie te zien? Bij mij niet dus dan zou het al verholpen moeten zijn.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:55
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:21:
[...]

Waarom laat je niet gewoon je huidige demper opnieuw netjes vullen met verse steen/staal-wol bij bijvoorbeeld een bedrijfje als dat van Mille Pajic?
Kan, maar het geluid van de originele dempers is erg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:32:
[...]

GPR is wel half de prijs van een akra...
Ik vind het geluid beter en die GPR's vind ik er persoonlijk niet echt tof uitzien. (sowieso geen Italiaanse vlag op mijn fiets!)
En dat het goedkoper is dat boeit me niet, ik ben meer van het iets meer betalen en dan ook exact dat gene kopen wat ik wil.
Er zijn wel meer van die dempers die wat netter geprijsd zijn alleen vind ik die vaak minder mooi. Laten we eerlijk zijn een dikke akra of leo is sexier op een twin dan een GPR, ik twijfel nog wel over een hele dakar replica set en dan meteen de hele bende voor RVS vervangen plus een nieuwe radiateur set erop.

Ik ben sowieso erg aan het twijfelen, ik wou hem eigenlijk wel keer wegdoen en naar een duke of iets overstappen, maar bij de TT waren de reacties weer erg tof en twijfel ik weer om deze gewoon netjes te vertroetelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CFC-Mathijs schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:50:
[...]

Zou best wel eens dit probleem kunnen zijn:http://www.suzukicycles.com/~/media/Recalls/Regulator-Rectifier%20Safety%20Recall%20Customer%20Letter.pdf

Gevonden via: http://www.suzukicycles.com/Recall-Letters en dan http://www.suzukicycles.c...%20Customer%20Letter.aspx

je kan voor de zekerheid checken met je VIN hier: http://www.suzukicycles.com/Recalls

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 04-07-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:32:
[...]

Ik vind het geluid beter en die GPR's vind ik er persoonlijk niet echt tof uitzien. (sowieso geen Italiaanse vlag op mijn fiets!)
En dat het goedkoper is dat boeit me niet, ik ben meer van het iets meer betalen en dan ook exact dat gene kopen wat ik wil.
Er zijn wel meer van die dempers die wat netter geprijsd zijn alleen vind ik die vaak minder mooi. Laten we eerlijk zijn een dikke akra of leo is sexier op een twin dan een GPR, ik twijfel nog wel over een hele dakar replica set en dan meteen de hele bende voor RVS vervangen plus een nieuwe radiateur set erop.

Ik ben sowieso erg aan het twijfelen, ik wou hem eigenlijk wel keer wegdoen en naar een duke of iets overstappen, maar bij de TT waren de reacties weer erg tof en twijfel ik weer om deze gewoon netjes te vertroetelen.
Dat ze goedkoper zijn heeft inderdaad ook een reden. Een Akra is duur, maar dan krijg je ook wel echt goed spul. Voor mijn motor zijn er uitlaten van Dominator die lekker goedkoop zijn. Ze maken echter ook een teringherrie en klappen na enige tijd uit elkaar. Zeker de eerste serie hield het nog geen jaar vol zonder uit elkaar te klappen, maarja wat kan verwachten van een uitlaat van 300 euro waar een Akra 2000 euro is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:33

Winkiller

De Mopperpot

kneusteun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:32:
[...]

Ja hoor de uitlaatdemper discussie volgt na de banden discussie, welke demper zal ik kopen ?

Afbeeldingslocatie: https://www.uitlaatstore.nl/shops/bolski/thumbs/5670223-1.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.uitlaatstore.nl/shops/bolski/thumbs/7406177-1.jpg

Voor deze brommer:

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2ic1ue0.jpg

Of toch deze ?

Afbeeldingslocatie: https://a.allegroimg.com/s400/03f715/911b229c42c98497a2d2cb7e812a

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Ja hoor de uitlaatdemper discussie volgt na de banden discussie, welke demper zal ik kopen ?

[afbeelding] [afbeelding]

Voor deze brommer:

[afbeelding]

Of toch deze ?

[afbeelding]
wat is het prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:49:
[...]

wat is het prijsverschil?
Veel maar ik win wel maximaal 3 PK vermogen en 3 Kilo gewicht besparing. :F
De Mivv 450,= - De Akrapovic 650,= en de laatste Akrapovic van Kawasaki 740,=

Geluid win ik niets mee....dus telt alleen eigenlijk de NAAM en uiterlijk. :F

Afbeeldingslocatie: https://www.uitlaatstore.nl/shops/bolski/thumbs/8655703-1.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.uitlaatstore.nl/shops/bolski/thumbs/8648620-1.jpg

Deze kost voor mijn brommer: 350,=

[ Voor 7% gewijzigd door Winkiller op 04-07-2018 15:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:53
Dus als ik het goed begrijp wil je €100 of meer betalen om géén italiaanse vlag op je motor te krijgen :P

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 04-07-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 10:28
Als je de 650 Akra koopt, kun je voor dat verschil maar beter de 'originele' kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:44
[...]

[afbeelding] [afbeelding]

Voor deze brommer:

[afbeelding]

Of toch deze ?

[afbeelding]
Check eerst even of je op de Versys 1000 geen volledig systeem moet hebben (zonder zelf te gaan snijden). Bij de 650 is alles vast gelast dus als je nieuwe uitlaten wil moet je een volledig systeem incl. nieuwe bochten kopen. Zolang de cat er tussen zit zou je geen remapping / PC nodig hebben. Anders dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:26:
[...]

Kan, maar het geluid van de originele dempers is erg saai.
Contradicti In Terminis >:)

Je wil 't ding dus wél stil(ler) hebben maar niet middels de originele dempers? :o :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ardj schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:08:
Als je de 650 Akra koopt, kun je voor dat verschil maar beter de 'originele' kopen :p
Ja dat zouden velen inderdaad doen omdat het prijsverschil onder de 100 euro blijft, en ja Akrapovic he. ;)
Maar als je goed had gekeken had je gezien dat de Mivv ook 6 hoekig is en de goedkoopste is.
Ik zou dan in dit geval gaan voor de Mivv voor mijn brommer en niet voor Akrapovic. >:)
Uiterlijk verschillen ze niet veel, maar ja de NAAM he, daar willen ze wel voor betalen. :9
aidanl schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Check eerst even of je op de Versys 1000 geen volledig systeem moet hebben (zonder zelf te gaan snijden). Bij de 650 is alles vast gelast dus als je nieuwe uitlaten wil moet je een volledig systeem incl. nieuwe bochten kopen. Zolang de cat er tussen zit zou je geen remapping / PC nodig hebben. Anders dus wel.
Nee is allemaal slip-on.

Kunnen jullie verschillen merken in het geluid ?

[ Voor 34% gewijzigd door Winkiller op 04-07-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Winkiller allemaal als in alle uitlaten voor de Versys 1000 of dat de 650 ook slip-on kan?

Bij de 650 kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat het niet kan omdat ze alles vast gelast hebben. Bij een bedrijf als Pajic kan je dat wel laten aanpassen zodat een slip-on mogelijk is. Heb hier al goed naar zitten kijken omdat ik ook eigenlijk voor een andere uitlaat wou gaan, maar gezien de kosten voor een vol systeem ten opzichte van de voordelen hou ik het lekker bij de OEM uitlaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

aidanl schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:24:
@Winkiller allemaal als in alle uitlaten voor de Versys 1000 of dat de 650 ook slip-on kan?

Bij de 650 kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat het niet kan omdat ze alles vast gelast hebben. Bij een bedrijf als Pajic kan je dat wel laten aanpassen zodat een slip-on mogelijk is. Heb hier al goed naar zitten kijken omdat ik ook eigenlijk voor een andere uitlaat wou gaan, maar gezien de kosten voor een vol systeem ten opzichte van de voordelen hou ik het lekker bij de OEM uitlaat :)
Waar je ook gelijk in hebt, het systeem onder de Versys 650 is gewoon goed, lekkere brom ook.
Ik bedoelde overigens de Versys 1000 voor de Slip-On eind dempers, geluid ervan onderling maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Sowieso is 't geluid in ALLE JijBuis filmpjes zo erbarmelijk slecht dat je er niet over naar huis wil gaan schrijven (ook al doet de poster van 't filmpje nóg zo goed z'n best).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
Winkiller schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Ja dat zouden velen inderdaad doen omdat het prijsverschil onder de 100 euro blijft, en ja Akrapovic he. ;)
Maar als je goed had gekeken had je gezien dat de Mivv ook 6 hoekig is en de goedkoopste is.
Ik zou dan in dit geval gaan voor de Mivv voor mijn brommer en niet voor Akrapovic. >:)
Uiterlijk verschillen ze niet veel, maar ja de NAAM he, daar willen ze wel voor betalen. :9

[...]

Nee is allemaal slip-on.

[video]

Kunnen jullie verschillen merken in het geluid ?
Niet zozeer om de vorm of geluid, maar meer vanwege het kwaliteitsverschil. Al kun je ook bijna 2 Mivv's kopen voor de prijs van 1 slip-on Akra. Lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:29:
Sowieso is 't geluid in ALLE JijBuis filmpjes zo erbarmelijk slecht dat je er niet over naar huis wil gaan schrijven (ook al doet de poster van 't filmpje nóg zo goed z'n best).
Als je goed luistert is van de Mivv einddemper het begin iets donkerder, net als bij de Akrapovic.

@aidanl

Overigens ken ik iemand die heeft ook een Versys 1000 en heeft zijn katalysator laten verwijderen en een gebruikt Akrapovic systeem van zijn vorige motor pas laten maken op zijn Versys, dat ding moet dus nodig opnieuw worden afgesteld, hij verzuipt in de benzine.

Dus het komt wel voor dat alles opnieuw moet worden afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

welke demper zal ik kopen ?
Deze Akra :Y

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ardj schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:31:
[...]

maar meer vanwege het kwaliteitsverschil.
Leg mij dat eens uit als je wilt ?
Waarom ? DB-Killer verwijderbaar...

[ Voor 39% gewijzigd door Winkiller op 04-07-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Winkiller yes, dat geld inderdaad ook voor de 650. Zonder cat verzuipt de boel, met cat gaat het vaak wel goed. Sommige mensen hebben wat extra geknal, maar verder rijd het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

aidanl schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:38:
@Winkiller yes, dat geld inderdaad ook voor de 650. Zonder cat verzuipt de boel, met cat gaat het vaak wel goed. Sommige mensen hebben wat extra geknal, maar verder rijd het prima.
Nou volgens mij houd het in bij een bepaald toeren gebied plus dat het enorm stinkt als je precies achter de persoon rijd. :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Beste geluid, goede bouwkwaliteit en de mooiste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Winkiller schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:42:
[...]

Nou volgens mij houd het in bij een bepaald toeren gebied plus dat het enorm stinkt als je precies achter de persoon rijd. :r
Op de Versys fora wordt aangegeven dat zeker voor de nieuwere versies er weinig problemen zijn mede door de lambda sensor. Met cat zou het verschil redelijk mee vallen en past het blok zich er op aan. Zonder cat is het verschil te groot om te compenseren en heb je dus remapping of PC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

aidanl schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:45:
[...]
Zonder cat is het verschil te groot om te compenseren en heb je dus remapping of PC nodig.
Hier zijn we het ook over eens. :)

Het Engelstalige Versys forum ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Beste geluid, goede bouwkwaliteit en de mooiste :)
Jij hebt zeker veel vriendjes hier in het topic, als jij reageert krijg je snel +1's >:)
Geluid verschil is alleen bij starten/stationair redelijk hoorbaar, zelfs zonder DB-Killer.
Zo gauw je gaat rijden met de Versys 1000 blijft het geluid nagenoeg hetzelfde. :'(
Bij de Versys 1000 hoor je als rijder meer het inlaat gegrom dan het uitlaat gegrom. :')

Tenminste dat is mij opgevallen als ik met mede Versys 1000 een stukje ga toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-07 14:41
Hmm, zag gisteren een olielekkage aan de motor. Waarschijnlijk moet daarvoor de waterpomp er vanaf. Dus al het nieuwe koelvloeistof kan er weer uit, motor weer uit elkaar etc. :F

Gelukkig ontdek ik dit nog voor álles in elkaar zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:29:
nietus! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Ah bekend probleem van de Versys :P gelukkig is de mijne nog heel maar heb hier wel vaker over gelezen.

@Winkiller yes o.a. Engelse (/USA) forum maar heb ook wel wat gezien op fora uit India. Al boeit bij die laatste groep het vaak weinig en hebben ze redelijk vaak beunhaas oplossingen |:(

[ Voor 24% gewijzigd door aidanl op 04-07-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Da's ook een tactiek/techniek, ja....
  • dB-Killer aanwezig - CHECK
  • Dempingswol in orde - CHECK
  • CAT/EXUP-Klep op orde - CHECK
En dan gewoon met een "lek" uitlaatspruitsuk rond gaan "toeren" voor 't extra geluid…. Iets met V&H + klepjes voor de HD motoren?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 04-07-2018 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Da's ook een tactiek/techniek, ja....
  • dB-Killer aanwezig - CHECK
  • Dempingswol in orde - CHECK
  • CAT/EXUP-Klep op orde - CHECK
En dan gewoon met een lek uitlaatsrpuitsuk rond gaan "toeren" voor 't extra geluid…. Iets met V&H + klepjes voor de HD motoren?
zoals @aidanl al zou was dat een bekend euvel van de Versys (en ER6) bij mij destijds onder garantie gefixed met nieuwe downpipes..
Wat een herrie was dat zeg..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:04:
[...]

zoals @aidanl al zou was dat een bekend euvel van de Versys (en ER6) bij mij destijds onder garantie gefixed met nieuwe downpipes..
Wat een herrie was dat zeg..
@SmurfLink Is waarschijnlijk nu al aan't kijken óf dat haar, nog aan te schaffen liefde, óók zo'n machtig geluid kan maken >:) *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Winkiller schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Leg mij dat eens uit als je wilt ?

[...]

Wellicht is het tegenwoordig een stuk beter, maar een aantal jaar geleden hoorde ik regelmatig mensen met ontploffende dempers bij Mivv's..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ardj schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:35:
[...]

Wellicht is het tegenwoordig een stuk beter, maar een aantal jaar geleden hoorde ik regelmatig mensen met ontploffende dempers bij Mivv's..
Waren (vaak) goedkope "Carbon" dempers welke gruwelijk geil oogde op een tweecylinder…… Maar op een 2 cylinder wil je überhaupt eigenlijk geen carbon dempers vanwege "POEFFFF" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Ze doen het prima bij mij hoor ;)

Mijn schoonpa heeft carbon Mivv onder zijn Ducati Multistrada 620, die klinken wel iets te hard naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 07:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Over uitlaten gesproken, mijn aanstaande VFR 750 F uit ‘95 zit uiteraard gewoon de standaard uitlaat onder.

Heeft het effect en waarop om er een andere demper/uitlaat op te zetten?
Zijn er voor zulke “oudere” modellen nog dingen te vinden überhaupt?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:44:

Mijn schoonpa heeft carbon Mivv onder zijn Ducati Multistrada 620, die klinken wel iets te hard naar mijn mening
Dan gee' je nie' genoeg gás, "mien jongh". >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik geef toe, ik ben geen Rossi. Maar ik betwijfel dat niet genoeg gas geven het “probleem” is :+

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 04-07-2018 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:45:
Over uitlaten gesproken, mijn aanstaande VFR 750 F uit ‘95 zit uiteraard gewoon de standaard uitlaat onder.

Een andere uitlaat zal wat meer vermogen geven, maar afstellen is dan wel nodig om het goed te doen. Zonder afstellen gaan ze vaak arm lopen. Persoonlijk vind ik 5pk er bij totaal niet boeiend. De meeste mensen doen het voor het geluid en de looks. Ook voor oudere modellen is vaak genoeg zat te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

PilatuS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Een andere uitlaat zal wat meer vermogen geven, maar afstellen is dan wel nodig om het goed te doen. Zonder afstellen gaan ze vaak arm lopen. Persoonlijk vind ik 5pk er bij totaal niet boeiend. De meeste mensen doen het voor het geluid en de looks. Ook voor oudere modellen is vaak genoeg zat te vinden :)
Ja dus vooral geluid, dan moet ik eerst maar even lekker gaan rijden en kijken wat ik überhaupt van het geluid vind.

En wat betreft er is genoeg, dan zoek ik nog niet goed denk ik :+
* Rubman gaat zich tzt maar even wat meer verdiepen en uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:45:
[...]

En wat betreft er is genoeg, dan zoek ik nog niet goed denk ik :+
Meer dan genoeg :P

https://www.ebay.com/sch/...FR+750+F+exhaust&_sacat=0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:11:
[...]

@SmurfLink Is waarschijnlijk nu al aan't kijken óf dat haar, nog aan te schaffen liefde, óók zo'n machtig geluid kan maken >:) *;
:9~

Er kwam er vandaag weer eentje op MP voorbij. ;( Ik wil nuuuuuuuuuuu. Vanochtend weer zalig weertje voor les, was echt ideaal om te rijden. Merk wel echt goed m'n ontwikkeling, hoef veel minder na te denken over alles, focus ligt nu vooral op de bochtjes strak krijgen en sommige situaties (afstand houden op de snelweg). Maar het meeste is al goed. Nog 2 lessen en dan knallen!

[ Voor 42% gewijzigd door SmurfLink op 04-07-2018 18:18 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:43
PilatuS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:38:
[...]

5pk erbij op mijn 40pk van de r3 zou wel nice zijn hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb de kans om 'ja' te zeggen en dan met motor en al een dagje mee te mogen naar 'Bilstain', een enduro circuit in Luxemburg. Ik heb de foto's even bekeken, maar dat is toch wel red bull hare scramble achtig terrein. Ik vrees dat ik daar wat breek (zowel frame als botten) :+. Jammer dat ik nu niet al een dirt bike ter beschikking heb :P.
Rubman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:45:

Mijn 88/89'er met carburateurs vaart er wel bij. Soit, er zit ook wat elektronische hulp in, maar de uitlaat draagt zijn steentje zeker bij voor een stukje vermogen en souplesse.

Hij klinkt nu ook als een echte dirt bike, mooi meegenomen :9.

[ Voor 48% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-07-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:12:
Ik heb de kans om 'ja' te zeggen en dan met motor en al een dagje mee te mogen naar 'Bilstain', een enduro circuit in Luxemburg. Ik heb de foto's even bekeken, maar dat is toch wel red bull hare scramble achtig terrein. Ik vrees dat ik daar wat breek (zowel frame als botten) :+. Jammer dat ik nu niet al een dirt bike ter beschikking heb :P.

[...]

Mijn 88/89'er met carburateurs vaart er wel bij. Soit, er zit ook wat elektronische hulp in, maar de uitlaat draagt zijn steentje zeker bij voor een stukje vermogen en souplesse.

Hij klinkt nu ook als een echte dirt bike, mooi meegenomen :9.
Ik zou er SERIEUS niet aan gaan deelnemen met je huidige Trans Alp tenzij je die fiets niet meer nodig gaat hebben voor woon-werk verkeer in de opvolgende dagen/weken. Dát wat je tot noch toe aan off-road gereden hebt is praktisch gezien een asvalt baantje in vergelijking tot dát….

Als je 't toch gaat doen dan kan ik dat alleen maar waarderen maar..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

lolgast schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:44:
Jij hebt dus eigenlijk 1 demper op een cilinder van 375cc O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Accident op 04-07-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan : De volgende stap wordt een beetje "Erzberg" rijden voor je, waarschijnlijk!!!

Serieus HULDE voor je enthousiasme!!

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-07-2018 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:48:
[...]

Ik zou er SERIEUS niet aan gaan deelnemen met je huidige Trans Alp tenzij je die fiets niet meer nodig gaat hebben voor woon-werk verkeer in de opvolgende dagen/weken. Dát wat je tot noch toe aan off-road gereden hebt is praktisch gezien een asvalt baantje in vergelijking tot dát….

Als je 't toch gaat doen dan kan ik dat alleen maar waarderen maar..... :P
;( ik mag een trial motor van hem lenen, maar ik kom er achter dat ik vol zit met klantafspraken die dag waar ik niet onderuit kan (of wil, heel belangrijk voor onze pijplijn). Echt vet jammer. Ik heb veel vrijheid, maar niet zo veel helaas.

Frustratie alom :X hopelijk komen er nog meer van dit soort buitenkansjes voorbij.
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:10:
@HTT-Thalan : De volgende stap wordt een beetje "Erzberg" rijdenvvoor je, waarschijnlijk!!!

[video]

Serieus HULDE voor je enthousiasme!!
Dat zou echt een kroon op persoonlijke commitment zijn, een keertje zoiets te mogen meerijden. Ik heb geen enkele ambitie om sportrijder te worden, maar als enthousiaste rijder wil ik alle soorten events wel een keertje meegemaakt hebben.

On another note: Ik heb met mijn garagehouder gesproken en we hebben het idee opgevat om een serie leuk bedoelde filmpjes te maken waarop we zaken aanpakken in de werkplaats. Niet dat dat nou direct nieuw is op Youtube, maar volgens mij zijn er nog weinig Nederlandse kanalen die 1) daadwerkelijk complexe reparaties kunnen uitvoeren 2) de professionale materialen voorhanden hebben en 3) het met heel veel lol kunnen brengen. Garagedagen bij Ad zijn altijd lachen gieren brullen, en misschien kunnen we wat extra zelf-sleutel klanten aantrekken als we dit wat bekender maken via Social media.

[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-07-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aschtra schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:28:
[...]

5pk erbij op mijn 40pk van de r3 zou wel nice zijn hoor! :+
Bij mijn varadero125 zou dat 30% meer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Accident schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:48:
[...]

Jij hebt dus eigenlijk 1 demper op een cilinder van 375cc O-)
Ja klopt, heel sneu eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Daar staat idd wel wat tussen, zat zelf wel iets dichter bij huis te kijken :+ zoiets als deze quick MP search. Al zou een zwarte bijvoorbeeld ook alweer mooier zijn.

Al weet ik ook nog niet goed waar ik naar moet kijken of wat er allemaal is, inlezen dus en dan pas goed gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Misschien ben ik een beetje naïef, maar: Waarom ben je nú al naar een andere uitlaat aan 't kijiken voor een motorfiets welke je nog niet eens in bezit hebt en waarvan je niet eens weet óf íe wel gaat bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

lolgast schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:40:
[...]

Ja klopt, heel sneu eigenlijk :P
Nou ja sneu wil ik je fiets niet noemen, eerder het tegendeel d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Tip aan toekomstige rijders: Er staat weer heel veel sappigs te koop op BVA auctions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:32:
Tip aan toekomstige rijders: Er staat weer heel veel sappigs te koop op BVA auctions...
Wie of wat is er nu weer failliet?

Daarbuiten: Ik hoop dat iedereen die er gaat bieden ook in de gaten heeft hoe een veiling werkt en dat 't láátste bod de verkoopprijs pas bepaald (zónder de veilingkosten en BTW). Nú al gaan bieden drijft alleen de uiteindelijike verkoopprijs op......En daar zijn alleen de curator én BVA bij gebaat :9

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 04-07-2018 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik weet niet hoe het daar met voertuigen zit, maar ik hou daar regelmatig de horloges (tot €3.000) in de gaten en die gaan voor weinig interessante prijzen weg. Kun je beter naar de juwelier lopen, dan weet je zeker wat je koopt voor 5%-10% meer. Met garantie en certificaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:46:
Ik weet niet hoe het daar met voertuigen zit, maar ik hou daar regelmatig de horloges (tot €3.000) in de gaten en die gaan voor weinig interessante prijzen weg. Kun je beter naar de juwelier lopen, dan weet je zeker wat je koopt voor 5%-10% meer. Met garantie en certificaat ;)
Je moet 't voor de grap ooit eens even gaan volgen. Motoren uit 't jaar "Kruik" gaan er ooit boven de waarde van de prijs tijdens "launch" over de toonbank. En dat zijn écht geen kassiekers in spé op dat moment.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb er laatst een bureaustoel gehaald voor €70,- (totale prijs inclusief alle extras) die nieuw rond de €900,- was. Was een mooie deal. Maar dat lukt alleen met spullen die niemand wilt hebben ;) autos en motoren etc worden veel te duur verkocht vind ik.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:00:
Misschien ben ik een beetje naïef, maar: Waarom ben je nú al naar een andere uitlaat aan 't kijiken voor een motorfiets welke je nog niet eens in bezit hebt en waarvan je niet eens weet óf íe wel gaat bevallen?
Ach kijken mag toch?

Bij de proefrit was ik tevreden over de motor zelf alleen het geluid vond ik wat lafjes zo op het eerste gehoor.

Ik zal ook zeker niet zomaar snel een andere uitlaat erop schroeven, maar de kans is dat ik het met een tijdje wel ga doen. Dan kan ik beter nu vast wat informatie opzoeken en kijken wat er een beetje is voor deze motor.

Ja kan wat naïef zijn misschien, maar uiteindelijk doe ok het voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Contradicti In Terminis >:)

Je wil 't ding dus wél stil(ler) hebben maar niet middels de originele dempers? :o :*)
Er zit een gebied tussen tering herrie en stil he ;)
Nu is het gewoon buitensporig, als ik op het blok af rem weet heel de provincie dat ik eraan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Je moet 't voor de grap ooit eens even gaan volgen. Motoren uit 't jaar "Kruik" gaan er ooit boven de waarde van de prijs tijdens "launch" over de toonbank. En dat zijn écht geen kassiekers in spé op dat moment.....
Dat doe ik regelmatig, en inderdaad, onlangs nog een minibike in niet-lopende toestand (en dubieuze staat) die voor meer dan 200 euro weg ging. Daar koop je ze nieuw voor. Heel soms kun je een dealtje pakken, maar dan moet je regelmatig de boel in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:57:
[...]

Daar staat idd wel wat tussen, zat zelf wel iets dichter bij huis te kijken :+ zoiets als deze quick MP search. Al zou een zwarte bijvoorbeeld ook alweer mooier zijn.

Al weet ik ook nog niet goed waar ik naar moet kijken of wat er allemaal is, inlezen dus en dan pas goed gaan zoeken.
Die zou moeten werken. Zolang het type motor en bouwjaar klopt moet het passen. Alleen even opletten dat je niets iets van een ophangbeugel mist en een nieuwe pakking is ook wel handig.

Let er wel op dat zo'n ding flink wat herrie gaat maken. Tegenover origineel gaat het enorm schelen. Verder kan je gezeik krijgen als je eens tegen een controle aanloopt en ze meten het geluid dat de motor maakt. Laatst nog iemand hier die een boete van meer dan 400 euro kreeg en een WOK. Kijk even of origineel nou wel echt zo slecht is. Wat meer herrie is leuk, maar denk ook aan de omgeving als je bijvoorbeeld woon/werk gaat doen. Dat ding in de middag starten is iets anders dan om 7 uur in de ochtend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:12

steveman

Comfortabel ten onder

Zo! Terug van rondjes rijden in Lelystad, nu met minder hardcore vering, en verse Rosso III plakkerts.

Ging lekker, kd in de ene linkerbocht lukte in de laatste sessie ook vrij consequent. Maar rechts is nog wel altijd voorkeurszijde.

De organisatie vond dat het circuit zo moeilijk zat te doen dat zelfs geld terug wilden gaan geven :o Nu ging het ook altijd wel vrij losjes daar...

Er waren nog wel 2 crashes... Waarbij de lowsider er beduidend minder schade aan overhield dan de highsider in de snelste bocht :X Maar geen letsel, da's het voornaamste.

Dit hesje begon de dag intact:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WVsJndH.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t2gXSyE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7jpUZDk.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k2iT39i.png
Vergelijk dat met vorige maand:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tjyenHJ.png
:X

Veel beter gevoel bij nu.

En er was gewoon iemand met een Panigale V4 he!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hPpVcfw.png

herrie (duh):

CB1000R heeft niet zoveel grondspeling + de stijl van de rijder...

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 04-07-2018 22:53 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooie slijtage zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Goedenavond, even een handelingsvraagstukje,

Ik rij sinds een paar maanden op een Honda NC700S uit 2012 en merk zo af en toe wat geks op tijdens het rijden.

Wanneer je van snelweg snelheden terug wil naar stadse snelheden krijg je de onvermijdelijke lange remweg voor het eerste stoplicht. Nu krijg ik weleens het idee dat de motor dan niet helemaal lekker wil terugschakelen naar de eerste versnelling. Je voelt als het ware niet de gebruikelijke getrapte schakeling plaats vinden. Het pedaal geeft ook niet de 'klik' die je normaal voelt.

Mijn vermoeden werd bevestigd doordat ik nu eenmaal in zijn 3 ben weggereden en eenmaal in zijn 2 en dat vind de motor natuurlijk niet leuk. En ik ook niet. Dit gebeurde overigens ook weleens op andere Honda's, die ik bijvoorbeeld bij de rijles heb gereden. Daarnaast lijkt het erop dat een tijdje rust de situatie hersteld en het schakelen naar 1 probleemloos gaat. Dit betreft seconden.

Nu kan ik mij drie oorzaken indenken. Het is (A.) een foute routine van de rijder (ik) tijdens het afremmen, (B.) een psychologisch iets waardoor misschien de voet minder precies is na een periode op de snelweg of (C.) een mechanisch iets.

Komt iemand deze beschrijving bekend voor?

[ Voor 4% gewijzigd door BannerFigurezZz op 04-07-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BannerFigurezZz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:46:
Goedenavond, even een handelingsvraagstukje,

Ik rij sinds een paar maanden op een Honda NC700S uit 2012 en merk zo af en toe wat geks op tijdens het rijden.

Wanneer je van snelweg snelheden terug wil naar stadse snelheden krijg je de onvermijdelijke lange remweg voor het eerste stoplicht. Nu krijg ik weleens het idee dat de motor dan niet helemaal lekker wil terugschakelen naar de eerste versnelling. Je voelt als het ware niet de gebruikelijke getrapte schakeling plaats vinden. Het pedaal geeft ook niet de 'klik' die je normaal voelt.

Mijn vermoeden werd bevestigd doordat ik nu eenmaal in zijn 3 ben weggereden en eenmaal in zijn 2 en dat vind de motor natuurlijk niet leuk. En ik ook niet. Dit gebeurde overigens ook weleens op andere Honda's, die ik bijvoorbeeld bij de rijles heb gereden. Daarnaast lijkt het erop dat een tijdje rust de situatie hersteld en het schakelen naar 1 probleemloos gaat. Dit betreft seconden.

Nu kan ik mij drie oorzaken indenken. Het is (A) een foute routine van de rijder (ik) tijdens het afremmen, (B) een psychologisch iets waardoor misschien de voet minder precies is na een periode op de snelweg of (C) een mechanisch iets.

Wegrijden in de tweede en/of derde versnelling én remmen met je voet? IS die Honda NC700S niet gewoon een scooter welke zich als motorfiets wil voordoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 11:03
Hm, paar keer weggereden in de 2 (lette even niet op) op mijn Honda CBF500 en geen probleem eigenlijk, alleen langer de koppeling laten slippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:49:
[...]

Wegrijden in de tweede en/of derde versnelling én remmen met je voet? IS die Honda NC700S niet gewoon een scooter welke zich als motorfiets wil voordoen?
Uiteraard is het een scooter in vermomming. Dat heb je met het A2 rijbewijs. :P

Het wegrijden in de tweede en derde ging dan ook niet goed. En remmen met de voet lees ik niet in mijn verhaal terug. Daar gebruik ik toch echt een combinatie van hand- en voetrem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BannerFigurezZz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Uiteraard is het een scooter in vermomming. Dat heb je met het A2 rijbewijs. :P

Het wegrijden in de tweede en derde ging dan ook niet goed. En remmen met de voet lees ik niet in mijn verhaal terug. Daar gebruik ik toch echt een combinatie van hand- en voetrem voor.
Nu kan ik mij drie oorzaken indenken. Het is (A) een foute routine van de rijder (ik) tijdens het afremmen, ( een psychologisch iets waardoor misschien de voet minder precies is na een periode op de snelweg of (C) een mechanisch iets.

Jouw Honda heeft volgens mij een gecombineerd remsysteem, toch? Maar: Ook zónder dat systeem blijf je beter van je achterrem af als je vanop snelheid wil gaan vertragen, je achterrem is niet bedoeld om de motorfiets tot stilstand de vertragen, meer om 't apparaat een beetje "bij" te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:59:
[...]

[...]

Jouw Honda heeft volgens mij een gecombineerd remsysteem? Maar: Ook zónder dat systeem blijf je beter van je achterrem af als je vanop snelheid wil gaan vertragen, je achterrem is niet bedoeld om de motorfiets tot stilstand de vertragen, meer om 't apparaat een beetje "bij" te kunnen sturen.
Aha, daar ging ie dus mis. Hiermee bedoel ik de schakelvoet. Misschien dat ik de "klik" niet voel door het snelweg gebeuren ervoor.

Het is inderdaad een gecombineerd remsysteem middels de ABS, dus C-ABS. Echter weet ik donders goed dat je niet moet proberen te remmen met de achterrem. Die moet je er voor de stabiliteit en remverdeling bijpakken, maar de voorrem doet het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Volgende keer met een dotje tussengas eens terugschakelen naar z'n 1?
Wilde gok naar een verklaring:
Door de langere remweg is mogelijk het toerental van de motor zodanig laag geworden dat die niet lekker matcht met de snelheid van de uitgaande as in de versnellingsbak?

M'n Hornet had wel eens valse vrijstanden als ik niet doortastend genoeg terugschakelde, de 600rr die ik nog heb schakelt eigenlijk gewoon perfect. Dus om dit nou een Honda-kwaal te noemen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik mag me ook melden in dit topic! :)

Ik heb een Triumph Speed Triple 1050 aangeschaft, afgelopen weekend heb ik een KTM Super Duke, Triumph Speed Triple en een Yamaha FZ1 proefgereden. De Triumph is het uiteindelijk gewonnen, een driecilinder is toch wel een fijne combinatie van koppel van een tweecilinder en de souplesse van een 4 cilinder waar weer koppel mist.

De KTM was wel leuk (en asociaal met Akropovic zonder DB killers), maar zenuwachtig op het gas en is minder geschikt voor lange ritjes. De FZ1 vond ik niet lekker zitten en reed erg onrustig en niet lekker op lage snelheden. De Triumph reed zowel op de snelweg als door dorpjes lekker, en bovendien vind ik dat stiekem ook wel de mooiste. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ghz2aaGl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1cyrCtpl.jpg
Er volgen nog echte foto's! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FiXeR.nl op 04-07-2018 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BannerFigurezZz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:01:
[...]

Aha, daar ging ie dus mis. Hiermee bedoel ik de schakelvoet. Misschien dat ik de "klik" niet voel door het snelweg gebeuren ervoor.

Het is inderdaad een gecombineerd remsysteem middels de ABS, dus C-ABS. Echter weet ik donders goed dat je niet moet proberen te remmen met de achterrem. Die moet je er voor de stabiliteit en remverdeling bijpakken, maar de voorrem doet het werk.
Het terugschakelen wil dus niet helemaal lukken zoals je verwacht? Als dát zo is dan is dat (meestal) te danken aan een niet goed afgestelt schakelpedaaltje óf koppelingskabel…. Dingen die dus écht per persoon afzonderlijk ingestelt kunnen worden op een motor. Op afstand is daar weinig tot niks (zinvols) over te zeggen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 12:19
Pff, ik ben al een lange tijd opzoek naar een nieuwe motor aangezien ik gewoon toe ben aan iets anders, maar was nog niks tegengekomen waarvan ik zeg 'wow'. Totdat ik vorige week op autoscout een Ducati tegenkwam in Italië (custom) die ik echt geweldig vind, maarja, Italië ligt natuurlijk niet echt om de hoek. Ik krijg het ding echter niet uit mijn hoofd haha. (First world problems.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
@FiXeR.nl gefeliciteerd, toffe fiets!!

@zynex , gewoon even heenvliegen joh.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BannerFigurezZz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:46:

Nu kan ik mij drie oorzaken indenken. Het is (A.) een foute routine van de rijder (ik) tijdens het afremmen, (B.) een psychologisch iets waardoor misschien de voet minder precies is na een periode op de snelweg of (C.) een mechanisch iets.
Wanneer is de olie voor het laatst ververst? Met oude olie wilde mn Fazer ook niet soepeltjes schakelen. Met verse olie weer soepel en vlot. Verder: komt de koppeling goed los?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@zynex Een beetje custom ? Of heel erg custom ? Indien een beetje gewoon lekker zelf met de basis aan de slag gaan of wat dingen laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:40

A13X

Dude

FiXeR.nl schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:11:
De FZ1 vond ik niet lekker zitten en reed erg onrustig en niet lekker op lage snelheden.
Serieus? Het zadel is wat hard maar het onrustige en niet lekker op lage snelheden rijden kan ik mijn FZ1N niet in herkennen. Rij rustig 20kmh in z'n 2 door dorpjes net aan de 2500 toeren.
bovendien vind ik dat stiekem ook wel de mooiste. ;)
Het enige wat uiteindelijk telt ;)

Gefeliciteerd en have fun ermee!

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zynex
PilatuS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:28:
@zynex Een beetje custom ? Of heel erg custom ? Indien een beetje gewoon lekker zelf met de basis aan de slag gaan of wat dingen laten doen.
Behoorlijk veel aan gedaan. (Blok gespoten, frame gespoten, custom paintjob op alle andere onderdelen, rotlading aan aftermarket onderdelen en een hele mooi full titanium sc project uitlaat).
En dat allemaal voor een prijs waarvan je hier in Nederland net een kale variant koopt. (Ducati's kosten aanzienlijk wat minder in Italië.)

Ik zat al een beetje te rekenen, maar om op hetzelfde niveau te komen moet ik minimaal 2000 euro investeren..

En het is inderdaad ook leuk om zelf iets te doen, maar ik heb helaas op dit moment daar ook niet de werkruimte voor. Over een paar jaar misschien.

Ik vroeg al af of er niet vrienden waren in de omgeving die even mee op vakantie wilden naar Italië. :+ Laatst heb ik met een vriend een Ducati multistrada Pikes Peak edition opgehaald vrij ver in Duitsland. Hij wilde per se die versie hebben en gelukkig was de motor in goede staat, maar het lijkt me toch wel balen als ik dadelijk in Italië sta en er mankeert van alles aan.

Afbeeldingslocatie: https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/bb2e466e-15c8-1105-e053-e250040a26d6_f5c30be5-8c37-4725-9a09-fb2861355073.jpg/1280x960.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door zynex op 04-07-2018 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nu zijn we natuurlijk wel erg benieuwd hoe ie eruit ziet he...!

We beloven natuurlijk niet gelijk naar Italië te skuur'n om hem weg te kaaien O-)

En terwijl je de alt-code voor 'ë' probeert te vinden is daar de foto al :+

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 04-07-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zynex schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:35:
[...]

Behoorlijk veel aan gedaan. (Blok gespoten, frame gespoten, custom paintjob op alle andere onderdelen, rotlading aan aftermarket onderdelen en een hele mooi full titanium sc project uitlaat).
En dat allemaal voor een prijs waarvan je hier in Nederland net een kale variant koopt. (Ducati's kosten aanzienlijk wat minder in Italië.)

Ik zat al een beetje te rekenen, maar om op hetzelfde niveau te komen moet ik minimaal 2000 euro investeren..

En het is inderdaad ook leuk om zelf iets te doen, maar ik heb helaas op dit moment daar ook niet de werkruimte voor. Over een paar jaar misschien.

Ik vroeg al af of er niet vrienden waren in de omgeving die even mee op vakantie wilden naar Italië. :+ Laatst heb ik met een vriend een Ducati multistrada Pikes Peak edition opgehaald vrij ver in Duitsland. Hij wilde per se die versie hebben en gelukkig was de motor in goede staat, maar het lijkt me toch wel balen als ik dadelijk in Italië sta en er mankeert van alles aan.
Dat valt wel mee toch ? Ik zat te denken aan ander subframe en meer van zulke dingen. Puur een hoop aftermarket onderdelen en wat verf valt reuze mee. Dan is er met wrappen en wat andere onderdelen zo'n gelijk iets van het standaard model te maken toch ?

Edit: En toen kwam de foto. Lijkt mij iets wat ook zelf wel te regelen is met eventueel wat dingen laten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 04-07-2018 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
steveman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:38:

We beloven natuurlijk niet gelijk naar Italië te skuur'n om hem weg te kaaien O-)

Jaja. :9 Weet je wat het probleem is? Stiekem zoek ik een groene motor, maar ik wil geen Kawasaki. :+ Dat beperkt de keuze nogal haha.
PilatuS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:40:
[...]

Dat valt wel mee toch ? Ik zat te denken aan ander subframe en meer van zulke dingen. Puur een hoop aftermarket onderdelen en wat verf valt reuze mee. Dan is er met wrappen en wat andere onderdelen zo'n gelijk iets van het standaard model te maken toch ?
Zat ik ook naar te kijken, maar het valt nog tegen. Het zijn heel veel subtiele dingen. Zadel is bijvoorbeeld anders. Voorvorkpoten ook gespoten en gefreesde kroonplaat met clip ons ipv de standaard handlebars. Die uitlaat kost veel geld. (Zit ook een power commander in.) En die led lichten achter kosten alleen al 400 euro. (Dat kan ik zelf natuurlijk ook wel beunen, maarja.)

En dat voor 6000 euro. Daar koop je hier net een stock versie van. (Ze starten daar al bij 4000 euro.)

En spuiten is ook gewoon ontzettend duur. Ik heb ooit alleen de top fairing van een sv650 laten spuiten en dat was al 450 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door zynex op 04-07-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zynex schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:43:
[...]

En spuiten is ook gewoon ontzettend duur. Ik heb ooit alleen de top fairing van een sv650 laten spuiten en dat was al 450 euro.
Met wrappen kom je net zo ver en dat scheelt heel veel geld.

Aan de andere kant. Ga het ding gewoon ophalen :P

[ Voor 47% gewijzigd door PilatuS op 04-07-2018 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
PilatuS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:46:
[...]

Met wrappen kom je net zo ver en dat scheelt heel veel geld.

Aan de andere kant. Ga het ding gewoon ophalen :P
Als er iemand mee wil rijden volgende week dan ga ik er ook gewoon naartoe ook. 8) Eerst even informeren bij de verkoper over hoe/en of wat. Betwijfel of ie überhaupt nog te koop is. Je kunt bij autoscout niet zien hoe lang er iets opstaat of wel? Via hun facebook pagina kwam ik erachter dat het ding waarschijnlijk al vorig jaar augustus is gebouwd. Lijkt me vreemd dat ze hem dus nog steeds hebben, maar de advertentie staat er wel.

Zal eerst eens even kijken wat de verkoper zegt. Over die Multistrada. Die vriend had er eerst ook 1 in denemarken zien staan en hij was bereidt hem hetzelfde weekend nog te gaan ophalen voor de vraagprijs. Echter na een boel heen en weer gebel wilde de verkoper de motor toch niet verkopen aan een buitenlander.... Hi vertrouwde het niet. :9 Enerzijds snap ik dat wel, maar er zijn genoeg buitenlanders die legit een motor willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@BannerFigurezZz Soms blijf mijn Transalp ook hangen in de tweede of derde versnelling bij snel tot stilstand komen. Spelen met de koppeling werkt dan om terug te kunnen schakelen, vaak moet ik dan in de neutraal de koppeling helemaal loslaten. De NC700S in natuurlijk een stuk nieuwer dan mijn Alp met 93k KM, maar het blijft een Honda bak.
Netjes terugschakelen (Schakelen, koppeling laten opkomen, koppeling in, schakelen, etc) in plaats van in een keer terug naar de 1 kan helpen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
zynex schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:43:
[...]

Jaja. :9 Weet je wat het probleem is? Stiekem zoek ik een groene motor, maar ik wil geen Kawasaki. :+ Dat beperkt de keuze nogal haha.

[...]

Zat ik ook naar te kijken, maar het valt nog tegen. Het zijn heel veel subtiele dingen. Zadel is bijvoorbeeld anders. Voorvorkpoten ook gespoten en gefreesde kroonplaat met clip ons ipv de standaard handlebars. Die uitlaat kost veel geld. (Zit ook een power commander in.) En die led lichten achter kosten alleen al 400 euro. (Dat kan ik zelf natuurlijk ook wel beunen, maarja.)

En dat voor 6000 euro. Daar koop je hier net een stock versie van. (Ze starten daar al bij 4000 euro.)

Dan heb je niet goed gezocht hoor….. Yamaha leverde de XSR ook gewoon in 't groen :'( :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

steveman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:38:

Wow werk je nig met alt-codes ja? Gewoon eerst een “ tikken met erna gelijk een e en dan heb je ë. (Of de e ingedrukt houden op je smartphone ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ondanks dat er al vrij veel over gezegd is...
@BannerFigurezZz Schakel je wel terug terwijl je nog rijdt en met opkomen koppeling tussendoor? Want 2 uit 2 motoren waarbij je dit probleem terugkerend hebt lijkt het me eerder een user error dan motor gerelateerd.

@FiXeR.nl Proficiat met de aanschaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@BannerFigurezZz Je kan een paar dingen proberen. Het makkelijkst is het schakelpookke goed afstellen. Als je op de snelweg rijd sta je dan niet per ongeluk op het pookje? Moet je ver je voet optillen om op het pookje te komen? En een olie wissel kan heel veel uitmaken voor het goed schakelen van de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Grubeater schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:05:
@BannerFigurezZz Soms blijf mijn Transalp ook hangen in de tweede of derde versnelling bij snel tot stilstand komen. Spelen met de koppeling werkt dan om terug te kunnen schakelen
Seconded. Ik heb ook soms een neutraal tussen versnellingen die dat niet horen te hebben :+ maar dat is altijd user error: niet goed doorgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@HTT-Thalan Die heb ik laatst ook nog gehad. Tussen de 5 en de 6, omhoog :+ Ik heb bij wijze van spreke meteen daarna op mijn blote knietjes bedankt dat niet alles blokkeerde ipv 'in zijn neutraal' schoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-07 13:16
steveman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:32:
Zo! Terug van rondjes rijden in Lelystad, nu met minder hardcore vering, en verse Rosso III plakkerts.

Ging lekker, kd in de ene linkerbocht lukte in de laatste sessie ook vrij consequent. Maar rechts is nog wel altijd voorkeurszijde.

De organisatie vond dat het circuit zo moeilijk zat te doen dat zelfs geld terug wilden gaan geven :o Nu ging het ook altijd wel vrij losjes daar...

[...]
Wat deed het circuit waardoor de organisatie geld terug wilde geven?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

noes schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:03:
@Ethirty wat dacht je van tuinslang erop? Daarna weer ff ketting insmeren natuurlijk :) Of gewoon rijden, zal er wel afvliegen lijkt me :Y
Het spul veranderd in een soort katoenachtige draden als je het tussen je vingers rolt. Heb ik er liever niet tussen. Ga eerst mijn ketting wel plukken voor ik naar de wasbox rij.

Blijft toch een nadeel om op 2 hoog te zitten: zelfs even afspoelen is 1,5km rijden :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:43:
@HTT-Thalan Die heb ik laatst ook nog gehad. Tussen de 5 en de 6, omhoog :+ Ik heb bij wijze van spreke meteen daarna op mijn blote knietjes bedankt dat niet alles blokkeerde ipv 'in zijn neutraal' schoot
Terug van 4 naar 3 in valse neutraal. Dat kostte mij plek 2 (was samen met een andere vent en vrouw aan het vechten om plek 2). Helaas Stekkenwal daardoor niet kunnen halen en motor uiteindelijk neergelegd in de grindbak.

Moraal van het verhaal. Altijd zorgen voor goed onderhoud. Dus olie op tijd vervangen en goed het koppie erbij houden met terug schakelen want als je dat te mieterig doet dan gebeurd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
HTT-Thalan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:41:
[...]

Seconded. Ik heb ook soms een neutraal tussen versnellingen die dat niet horen te hebben :+ maar dat is altijd user error: niet goed doorgedrukt.
Thirded. Ik heb het ook op mijn huidige Yamaha, maar nooit zo erg als op mijn 2 eerdere Honda's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Tylen Ik drukte gewoon niet goed door, wist het ook meteen bij opkomen koppeling (nee ik heb geen quickshifter :+ ) Mijn pa met zijn 1050 3-pitter liep iets te hard weg omdat ik niet op zat te letten dus ik had haast in mijn hoofd :P
Pagina: 1 ... 9 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.