Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tankiej schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:12:
[...]

Auto? :+

Een motor uit 2017 met 500km op de teller? Is het een demo geweest?
Als je het te mager vindt, al om een lager bedrag gevraagd? Of wellicht accesoires die je er bij wil?
Haha whoops! 11.200 is de nieuwprijs voor een 018 triumph street tripple R - hier zit een gratis arrow uitlaat bij als actie vanuit de importeur. Hier kun je dan nog 5% korting bij krijgen. 10.640 euro vs 9200 euro gebruikt met 500km zonder arrow uitlaat.

Lijkt me een no brainer toch? 1440 euro voor een nieuwe motor.. lijkt me een betere deal. Zal nog even proberen of ze nog willen zakken met de gebruikte variant anders is de nieuwe motor denk ik de betere deal.

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 03-07-2018 11:02 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Ik wil de bandendiscussie even opnieuw ter sprake brengen, is het niet zo dat banden onderhand hetzelfde discussielevel hebben als bv. eind dempers ?

Je wint bijna niets mee en is vaak onderhevig aan hypes, persoonlijke meningen en napraten. Ik heb in de jaren dat ik motorrij (40 jaar) nog nooit echt klachten gehad over mijn banden. In andere woorden ben ik van mening dat straat banden onderling niet veel verschillen en als ze al iets verschillen ga je automatisch je rijstijl aanpassen waardoor je geen last meer hebt, bv de bocht in vallen om maar een voorbeeld te noemen.

Ooit eens op advies van een kennis een plakband gekocht van Bridgestone, 3000km later kon ik weer een nieuwe kopen, dat vond ik serieus waardeloos omdat de gewone versie ruim 9000km mee ging en net zoveel vertrouwen gaf als de plakband van hetzelfde merk.

Momenteel rij ik met Bridgestone T30R en die geven net zoveel vertrouwen als de Bridgestone banden van laten we zeggen 10 jaar terug, de band waar ik 8000 / 10000 km mee kon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12
@Winkiller op droog wegdek bij een rustige rijstijl maakt het allemaal geen ruk uit inderdaad. Als je echter meer gas gaat geven en vooral op nat wegdek, kan het erg veel schelen wat voor rubber je eronder hebt liggen. Vooral in de regen vind ik sommige banden echt compleet waardeloos.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Winkiller schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:05:
Ik wil de bandendiscussie even opnieuw ter sprake brengen, is het niet zo dat banden onderhand hetzelfde discussielevel hebben als bv. eind dempers ?

Je wint bijna niets mee en is vaak onderhevig aan hypes, persoonlijke meningen en napraten. Ik heb in de jaren dat ik motorrij (40 jaar) nog nooit echt klachten gehad over mijn banden. In andere woorden ben ik van mening dat straat banden onderling niet veel verschillen en als ze al iets verschillen ga je automatisch je rijstijl aanpassen waardoor je geen last meer hebt, bv de bocht in vallen om maar een voorbeeld te noemen.

Ooit eens op advies van een kennis een plakband gekocht van Bridgestone, 3000km later kon ik weer een nieuwe kopen, dat vond ik serieus waardeloos omdat de gewone versie ruim 9000km mee ging en net zoveel vertrouwen gaf als de plakband van hetzelfde merk.

Momenteel rij ik met Bridgestone T30R en die geven net zoveel vertrouwen als de Bridgestone banden van laten we zeggen 10 jaar terug, de band waar ik 8000 / 10000 km mee kon rijden.
Ik ben het hier echt niet mee eens.

Ik heb 20k km op een set Pirelli Scorpion Trail gereden. In het nat nooit vertrouwen in gehad (regelmatig een klein slippertje op natte rotondes, gelukkig nooit erg). Na 20k km zagen ze er nog lang niet versleten uit, maar ik heb ze toch vervangen.

De TKC70 die er nu onder liggen vind ik erg veel meer grip hebben in het nat, en rijden verder erg lekker.

EDIT: ze gaan echter nooit of nooit 20kkm halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Toch jammer, vorige keren deden ze dat wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fn66lm9.png

hekjeOnnodigLood

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Workaholic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Haha whoops! 11.200 is de nieuwprijs voor een 018 triumph street tripple R - hier zit een gratis arrow uitlaat bij als actie vanuit de importeur. Hier kun je dan nog 5% korting bij krijgen. 10.640 euro vs 9200 euro gebruikt met 500km zonder arrow uitlaat.

Lijkt me een no brainer toch? 1440 euro voor een nieuwe motor.. lijkt me een betere deal. Zal nog even proberen of ze nog willen zakken met de gebruikte variant anders is de nieuwe motor denk ik de betere deal.
Dat lijkt mij ook zeker een betere deal dan inderdaad. Ook heb ik bij een motor van +/- een paar maanden tot een jaar oud met zo weinig kilometers het idee dat het een demomodel is geweest. Die worden niet altijd even zuinig/goed ingereden.. :)

Op de Triumph site is de Street Triple R er vanaf 12.100 staat er, zit er dan al korting op aangezien je 11.200 noemt? Of is het niet in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
@Winkiller Je hebt redelijk gelijk wat dat betreft, de bandendiscussie is deels vergelijkbaar met de uitlaten discussie. Maar, met een plakband zal een sportieve motorfiets vele malen sneller door een bocht kunnen gaan dan tourband X. Dus die met elkaar vergelijken is nogal vreemd.

Wat je wel kunt stellen tegenwoordig is dat het binnen een segment van bande, sport, tour, allroad, offroad, het vrij weinig uitmaakt wat je kiest en het slechts een kwestie van persoonlijke (merk) voorkeur is. De een is fan van Michelin, de ander Pirelli en anderen weer Bridgestone. Maar ben je bijvoorbeeld op zoek naar een tourband, dan zul je bij geen van allen een slechte band krijgen voorgeschoteld. Tuurlijk zullen er altijd wel flinke verschillen te vinden zijn, maar dat heb je ook bij uitlaten.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
@Winkiller
Ligt heel erg aan je rijstijl hoor. Als je rustig rond rijdt met je motor, zul je er niet veel van merken. De basis van alle banden is echt wel goed. Ga je echter wat verder, dus motor schuiner e.d. dan kan er echt wel verschil in zitten. Heb jarenlang nooit echt de grenzen opgezocht en dus ook nooit echt een verschil gemerkt. Maar hoe beter ik het motorrijden onder de knie krijg, hoe meer je de verschillen begint te merken.

Vaak zit het ook tussen de oren, en ook al maakt het op papier niet uit wat beter is dan kan je toch beter voor iets gaan waar jij je goed bij voelt. Uiteindelijk gaat het namelijk om vertrouwen van de fiets en band, is die goed kan je veel meer dan een theoretisch betere band.

@Workaholic
Zou het persoonlijk nooit doen om een demo model te kopen. Meeste mensen raggen er mee, en vooral een nieuwe fiets wil je toch goed inrijden. Persoonlijk heb ik met dat soort bedragen altijd zoiets van: je bent toch al veel geld aan het uitgeven, dan kan het beetje er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

500km is wel heel erg weinig voor een demomotor. De demo van de RS die ik meekreeg had er al meer dan 1000 opstaan, en dat was nog maar in juni van het jaar dat ie uitkwam.

Overigens heb ik op m'n eigen motor harder geragt dan op die demo...

[ Voor 17% gewijzigd door steveman op 03-07-2018 11:25 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Winkiller de bandendiscussie is nog springlevend en relevant, wat mij betreft. Ik heb Bridgestone BT021 onder m'n FZ1 liggen, en onder de 15 graden of met nat weer zijn ze niet warm te krijgen en glijden regelmatig weg, hoe rustig ik ook op het gas ga. Dat geeft geen vertrouwen, en voelt vervelend in scherpe bochten of bij rotondes.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Workaholic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:08:
9200,00 euro voor een Triumph van 2017 ? Street tripple R? 500km op de teller.

Wat denken jullie? De korting vind ik wat aan de magere kant voor een automotor welke al uit de showroom is geweest en van 017 is.
nieuw kostte ie 11900 dus een prima prijs :Y

edit: oh, meer info ondertussen, dan wordt het verschil al kleiner

[ Voor 8% gewijzigd door Maegrim op 03-07-2018 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@CodeCaster - @Thoit - @Leviathius - @Dryhte - @Chakotay

Oh ik moet even iets nuanceren, ik heb nooit een echte Supersport gehad, de sportiefste was ZZR1100. Verder vertelde ik dat ik een plakband had gekocht en dat ik daar maar 3000km mee gereden heb terwijl de normale versie 9000km mee ging. Ik heb nergens gezegd dat ik een rustige rijder ben, die 3000km op een plakband was de indicatie van mijn rijstijl en de kern van mijn verhaal.

Met andere woorden ik ben nooit anders gaan rijden, natuurlijk zitten er verschillen in banden, ik ben niet helemaal gek geworden. De vraag was alleen of wij weggebruikers dat serieus merken met normaal rijden op de Nederlandse wegen. Ik kan me eerlijk gezegd niet druk maken om snel warmte in de banden te krijgen, ik rij wel iets rustiger als het kouder of regenachtig is. :P

Ik wil de discussie niet winnen hoor mannen. :+

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/s1rurp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik rij ook rustiger als het nat is hoor, maar deze bocht van de A4 de N11 op niet harder dan met 30 km/u durven nemen omdat ik m'n achterkant meermaals heb voelen uitbreken, met name bij het oprijden van het nieuwere asfalt (donker stuk aan de rechterkant), is mij net iets té voorzichtig. :+

Kan niet wachten tot deze banden op zijn en vervangen moeten worden, want ze zijn dus echt ruk.

Morgen een dag vrij, dus dan ga ik eens even een mooi rondje rijden. *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

CodeCaster schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:56:
Ik rij ook rustiger als het nat is hoor, maar deze bocht van de A4 de N11 op niet harder dan met 30 km/u durven nemen omdat ik m'n achterkant meermaals heb voelen uitbreken, met name bij het oprijden van het nieuwere asfalt (donker stuk aan de rechterkant), is mij net iets té voorzichtig. :+

Kan niet wachten tot deze banden op zijn en vervangen moeten worden, want ze zijn dus echt ruk.
Dus wil je serieus sneller door die bocht, waar maak je je eigen druk om, het is geen wedstrijd.
Probeer deze eens, leuk bochtje voor liefhebbers....en speciale plakbanden. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leviathius
Speciale plakbanden, voor ieder wat wils:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81BQYOXAJFL._SX425_.jpg

Moest ff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Leviathius schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:12:
[afbeelding]

_O- Ben ik te nuchter voor jullie ?

Afbeeldingslocatie: http://img0064.popscreencdn.com/103599324_-us-rebel-flag-smiley-face-smile-if-youre-a-rebel-.jpg
Ja ik doe niet mee met hypes, napraten en prietpraat en vaar mijn eigen weg. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@Winkiller Nee hoor, maar meestal worden de soort banden waar jij het over hebt geen plakband genoemd maar sportband of iets in die geest. Dus heeft niets met nuchter zijn te maken, eerder met... tja vul zelf maar iets in :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Dryhte schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:54:

Bart, doe jezelf een plezier en maak eens een testritje op een Triumph Street Triple (of de sport versie, de Daytona).
Ik ben geen Bart, maar die stond nog niet op m'n shortlist :)
Zo'n 1050 is echt té mooi, in Duitsland ook nog vrij betaalbaar :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Leviathius schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:27:
@Winkiller Nee hoor, maar meestal worden de soort banden waar jij het over hebt geen plakband genoemd maar sportband of iets in die geest. Dus heeft niets met nuchter zijn te maken, eerder met... tja vul zelf maar iets in :9.
Is het niet zo dat een plakband gebruikt word om sportiever te rijden :?
Het is maar hoe je een ding benoemt, ik noem het een plakband en jij een sportband.

Maar goed ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel, dus vul jij dit keer maar wat in. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:12:
[afbeelding]

Ja euh, mag ik hier de domme vraag stellen wat in vredesnaam een plakband is? :?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:36:
[...]

Ja euh, mag ik hier de domme vraag stellen wat in vredesnaam een plakband is? :?
Een band gemaakt van zachter rubber. Plakt beter (mits op temperatuur) maar slijt harder. Vaak ook gevoeliger voor temperatuur in de band en (daardoor?) vaak minder geschikt voor een natte weg.

Voorbeelden (correct me if wrong) : Conti RaceAttack, Pirelli Diablo Rosso etc.

[ Voor 9% gewijzigd door noes op 03-07-2018 12:39 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SmurfLink schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:36:
[...]

Iets met een S er achter in plaats van R. >:)
noes schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:38:
[...]

Een band gemaakt van zachter rubber. Plakt beter (mits op temperatuur) maar slijt harder. Vaak ook gevoeliger voor temperatuur in de band en (daardoor?) vaak minder geschikt voor een natte weg.

Ze weten het heus wel hoor maar je hebt gelijk. :Y d:)b
Bridgestone Battlax S...

[ Voor 49% gewijzigd door Winkiller op 03-07-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ardj schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:35:
[...]

Ik ben geen Bart, maar die stond nog niet op m'n shortlist :)
Zo'n 1050 is echt té mooi, in Duitsland ook nog vrij betaalbaar :9~ _/-\o_
Da's de Speed triple. Ik had het over de Street (675 of nu 765). Ik heb de Speed nog niet 'geproefd' - teveel cc trekt me niet echt aan - maar de Street vond ik geweldig rijden (zij het wat onpraktisch voor mijn gebruik - 90% pendelen met veel snelweg én een grote top koffer)

Als er ooit een tweede motor gewoon voor de fun komt, zou het wel eens een Triumph Street Triple kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Dryhte schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Da's de Speed triple. Ik had het over de Street (675 of nu 765). Ik heb de Speed nog niet 'geproefd' - teveel cc trekt me niet echt aan - maar de Street vond ik geweldig rijden (zij het wat onpraktisch voor mijn gebruik - 90% pendelen met veel snelweg én een grote top koffer)

Als er ooit een tweede motor gewoon voor de fun komt, zou het wel eens een Triumph Street Triple kunnen worden.
Oh, dat is weer wat anders, verkeerd gelezen. Maar, een street triple ziet er ook leuk uit (en waarschijnlijk als beginnend motorrijder qua verzekering wat leuker). Ze zijn wel een stukje duurder dan een Speed Triple (logisch, want nieuwer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Klopt, heb deze band op de supermoto die mega zacht is, ding plakt als een idioot maar slijt natuurlijk ook enorm hard. Houd de kilometers niet bij, maar ben bang dat ik daar geen 1000 KM mee ga halen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.vancouversupermoto.com/images/Goldspeed%20supermoto%20tires%20KTM%20LC4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Bedankt voor de uitleg, wat heeft zo'n plakband dan voor voordelen, dat je platter de bocht door kan omdat het beter plakt ofzo?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SmurfLink schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:17:
[...]

Bedankt voor de uitleg, wat heeft zo'n plakband dan voor voordelen, dat je platter de bocht door kan omdat het beter plakt ofzo?
Ja o.a, lees de volgende pagina's maar eens door als je zin hebt.

https://www.oponeo.nl/ban...-basis-van-hun-toepassing
https://www.testmotor.nl/accessoires/motorbanden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
[...]

Nee dat is een platteband, die gaat echt plat door de bocht, daar heeft @HTT-Thalan weer meer mee van doen. :9 :+

[ Voor 4% gewijzigd door radium6969 op 03-07-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Je hebt meer grip, dus je kunt harder door de bocht, harder remmen en beter accelereren. Zoals gezegd zijn de sport banden vaak minder geschikt voor regen omdat je niet voldoende warmte in de band krijgt.

Lees ook wel vaker dat mensen op circuits beter af zijn met sportieve wegbanden dan met slicks. Dit omdat ze niet hard genoeg rijden om de band op temperatuur te krijgen waardoor de slick niet op bedrijfstemperatuur is en dus minder grip heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
@Bandendiscussie...
Wat mijn ervaring is, buiten het kopen van een goed merk banden, is dat je bandenspanning nogal uitmaakt.

Bandjes weer even goed opgepompt, was aan de buitenkant niet echt te zien, maar ze waren toch 0,3bar te zacht. Vervolgens stukje gaan rijden en mijn motor wilde ineens wat meer 'de bocht ingaan' , reed een stuk fijner en zelfverzekerder. Je weet wel, zo een Vmax, die volgens het internet niet eens de bocht door kan. :o :+

*Ik rijd een Bridgestone Exedra MAX R achter (Huh? Ja een Bias-Ply achterband) en Michelin Pilot 2 voor.

Bandenspanning + Goed merk banden is een goede investering/bezigheid.

P.S. Nu ik erover nadenk, kan ook zijn omdat ik de letters heb witgemaakt. +10pk en zeker 5* graden hellingshoek erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door radium6969 op 03-07-2018 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
radium6969 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:24:
[...]

Nee dat is een platteband, die gaat echt plat door de bocht, daar heeft @HTT-Thalan weer meer mee van doen. :9 :+
Vanavond is het opgelost :9. Eerst komt Ride-On langs en daarna mag ik gelijk doorrijden naar de garage.

Omdat het vermoeden nu bestaat dat de binnenband een scheur heeft, overweeg ik Ride-On te vragen me de gel gewoon in handen te geven om de nieuwe binnenband te behandelen. Dan weten we zeker dat het weer snor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan is dat standaard service, als de band alsnog lekt na volpurren met Ride-On sturen ze een poppetje langs? Fancy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:51:
@HTT-Thalan is dat standaard service, als de band alsnog lekt na volpurren met Ride-On sturen ze een poppetje langs? Fancy!
Dat weet ik niet, maar ik heb het spul als 'promotie' in mijn band gekregen tijdens het ITT vorige maand, en had hem beloofd om zodra de kans zich voordeed een video-review te doen. Dat heb ik ook gedaan (en de volgende dag in elkaar gemonteerd, en naar YT geupload) maar tijdens de upload kwam ik erachter dat de band alsnog plat stond.

De review staat dus nu even on hold, maar ik heb zojuist opnieuw met Ride-On gesproken.

De engineer komt iets vroeger langs (zometeen al) en purt de band verder vol, en dan testen we of dat helpt.

Vervolgens vervangen we vanavond de binneband voor een nieuwe, en sturen zij een nieuwe vulling op om ook die band vol te stoppen met sealant. De oude band gaan we, zeker in het geval dat het niet helpt, verwijderen, opensnijden en fotograferen. Zo heb ik meer feedback voor Ride-On over het gedrag in banden met binnenband, en kan ik mijn review iets langer maken.

Mijn review was al geen 'paid promotion' (een regelrechte 'user experience' video) maar nu kan ik ook de aftersales laten zien en wat er gebeurt als het een keer niet werkt. Ze garanderen geen 100% succes, maar ze zijn zeker begaan met het product en de gebruikers, en het lijkt me alleen maar eerlijk dat ik dat dan ook allemaal opneem in de review. Bovendien kan ik dan foto's toevoegen van Ride-On ín de band, en waarom dit gaatje dan nét niet gedicht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@HTT-Thalan Interessant. Natuurlijk kom je de foto's ook hier delen, waar er mensen écht geïnteresseerd zijn in hoe goed/slecht zoiets nu werkt en hoe je banden/velgen/... verpest zijn... :9

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2018 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Dryhte schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:07:
@HTT-Thalan Interessant. Natuurlijk kom je de foto's ook hier delen, waar er mensen écht geïnteresseerd zijn in hoe goed/slecht zoiets nu werkt en hoe je banden/velgen/... verpest zijn... :9
Ik durf te wedden dat er niks aan de hand is met zowel band als velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan leuk geregeld zo, ik ben benieuwd naar de review als het af is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben benieuwd HTT. Ik heb Joe's No Flat sealant in de MTB tubeless zitten. En dat werkt ook goed. Nouja ik weet niet of het goed werkt :P Want ik weet niet of ik uberhaubt al lek gereden heb ;) hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Tylen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:49:
Ben benieuwd HTT. Ik heb Joe's No Flat sealant in de MTB tubeless zitten. En dat werkt ook goed. Nouja ik weet niet of het goed werkt :P Want ik weet niet of ik uberhaubt al lek gereden heb ;) hahaha.
Deze band heeft sinds hij erop zit niks anders dan misbruik te verduren gekregen, ben er absoluut niet zuinig op, dus het ging toch al 1/3 van de geprojecteerde levensduur goed :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

radium6969 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:31:
@Bandendiscussie...
Wat mijn ervaring is, buiten het kopen van een goed merk banden, is dat je bandenspanning nogal uitmaakt.

Bandjes weer even goed opgepompt, was aan de buitenkant niet echt te zien, maar ze waren toch 0,3bar te zacht. Vervolgens stukje gaan rijden en mijn motor wilde ineens wat meer 'de bocht ingaan' , reed een stuk fijner en zelfverzekerder. Je weet wel, zo een Vmax, die volgens het internet niet eens de bocht door kan. :o :+

*Ik rijd een Bridgestone Exedra MAX R achter (Huh? Ja een Bias-Ply achterband) en Michelin Pilot 2 voor.

Bandenspanning + Goed merk banden is een goede investering/bezigheid.

P.S. Nu ik erover nadenk, kan ook zijn omdat ik de letters heb witgemaakt. +10pk en zeker 5* graden hellingshoek erbij.
Afbeeldingslocatie: https://www.caravancentrummeerkerk.nl/wp-content/uploads/sites/120/2016/06/Vind-ik-leuk.png

d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 14:45

Least Inkling

Product of the cold war

^^ zo belangrijk die bandenspanning

Helft van de gevallen dat de motor raar reageert, ligt aan de bandenspanning.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:05:

Ik ben blij dat ik niet de enige ben.. mischien komt het omdat ik jaar rond reed en dus onbewust altijd ruime veiligheidsmarges aanhoud, maar ik merkte nooit echt significant verschil tussen banden merken/types.. nu rijd/reed ik wel altijd tourbanden dus misschien gedragen die zich alemaal vergelijkbaar.. een 'plakband' heb ik nog nooit mee gereden..

Voor de Guzzi heb ik gekozen voor het 'rough' model, en daar zitten semi noppen onder.. als die op zijn ga ik denk ik eens kijken of er iets nog meer allroad banden zijn die passen.. tegen die tijd zal ik wel om advies komen vragen want in die markt ben ik nog helemaal niet thuis..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Dat weet ik niet, maar ik heb het spul als 'promotie' in mijn band gekregen tijdens het ITT vorige maand, en had hem beloofd om zodra de kans zich voordeed een video-review te doen. Dat heb ik ook gedaan (en de volgende dag in elkaar gemonteerd, en naar YT geupload) maar tijdens de upload kwam ik erachter dat de band alsnog plat stond.

De review staat dus nu even on hold, maar ik heb zojuist opnieuw met Ride-On gesproken.

De engineer komt iets vroeger langs (zometeen al) en purt de band verder vol, en dan testen we of dat helpt.

Vervolgens vervangen we vanavond de binneband voor een nieuwe, en sturen zij een nieuwe vulling op om ook die band vol te stoppen met sealant. De oude band gaan we, zeker in het geval dat het niet helpt, verwijderen, opensnijden en fotograferen. Zo heb ik meer feedback voor Ride-On over het gedrag in banden met binnenband, en kan ik mijn review iets langer maken.

Mijn review was al geen 'paid promotion' (een regelrechte 'user experience' video) maar nu kan ik ook de aftersales laten zien en wat er gebeurt als het een keer niet werkt. Ze garanderen geen 100% succes, maar ze zijn zeker begaan met het product en de gebruikers, en het lijkt me alleen maar eerlijk dat ik dat dan ook allemaal opneem in de review. Bovendien kan ik dan foto's toevoegen van Ride-On ín de band, en waarom dit gaatje dan nét niet gedicht werd.
Eaukay, de Ride-On engineer is langs geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AsT6g18iTicycqtcxgyOPhuu/full.jpg

en hij heeft een extra lading kwak in mijn binnenbandje gespoten :9.

Tot iets boven de 2 bar opgepompt (ik gok 2,3 ongeveer) - gaatje lekte nog steeds, maar dat was zonder een ritje. Ik ben 10 minuten daarna vertrokken voor een rondje Galderse meren, en halverwege ben ik gestopt voor een meting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gw2iiGVgBmRkjAcRyW7pXqrl/full.jpg

Het gaatje lekt op dit moment niet meer... dus dat is goed nieuws. Druk bij deze meting was net een haartje onder de 2 bar. Dat accepteer ik nog, er gaat sowieso wat druk verloren bij het in het weefsel drukken van de gel. Opnieuw weggereden, en thuis nogmaals gecontroleerd: 1,85 bar ongeveer. Dus toch nog drukverlies.

Kans bestaat dat de spijker dermate diep heeft gezeten dat hij ook tegen de velg zat en dus de binnenzijde van de binnenband lek heeft geprikt. Een dergelijke beschadiging zou een gel nooit kunnen verhelpen.

Ik check het over een uur en over 2 uur nog eens, maar dat word toch een nieuwe binnenband vanavond denk ik.

- edit -

onder de 1.5 bar een uur geleden, dus zal nu wel ver klaar zijn. Straks de ontknoping :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
@HTT-Thalan Ik ben t.z.t. wel benieuwd of die binnenband dan ook echt door en door stuk is, of dat dat Ride-On gewoon gezever in de ruimte is :+

Edit:
Mijn onderbuikgevoel zegt dat laatste...

[ Voor 15% gewijzigd door lolgast op 03-07-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Damnit. Veel te lang weer niet gereden. Wilde ik vanavond een rondje doen, ziet mijn ketting eruit alsof er een krat kuikentjes tegenaan gezeten heeft. :X

Dat droge weer en die pluizen die hier al een tijd door de lucht zweven hebben hun werk gedaan.

Iemand een suggestie om dat fatsoenlijk schoon te krijgen voor die pluizen ertussen kruipen?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:46
Beste mede Tweakers. Onze Yamaha BT1100 Bulldog gaat, met frisse tegenzin, de verkoop in. Mochten er liefhebbers zijn dan kan je hier klikken. Mankeert niets aan echter wilt mijn vrouw graag een wat kleinere motor gaan halen (lichter/lager). Indien je interesse hebt graag reactie via Motor-Forum of eventueel via een DM!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2q2r0vs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/11mdqa9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zb4as1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/b46s1y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/34pxok7.png
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/28tc5fk.jpg

We moeten nog gaan rondkijken naar wat dan wél. Voorkeur heeft toch om bij Naked/Tour te blijven, géén Chopper. Maar ook een Transalp staat op de lijst om te bekijken. Cardan heeft de voorkeur echter is de keuze dan erg beperkt en zodoende is dit geen eis maar zeker een pré. Mocht iemand een leuke motor weten dan horen we het graag :)

Het is dat zelf content ben met mijn BMW R1150R anders zou ik hem voortaan meenemen, de BMW is echter nog een tikkie lomper dus "ruilen" heeft geen nut...

@bart0099 Niets voor jou? ;)
@noes Inderdaad wegens onderhoud, maar ook looks. We zijn geen ketting fan maar een band is inderdaad ook een optie!

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 03-07-2018 22:04 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Thalaron Cardan wegens geen ketting onderhoud? Dan zou je ook een belt drive kunnen overwegen. Bijv Buell XB12s heeft dat en schijnt een compacte fiets te zijn (en zien er gaaf uit). Ook V-twin.

@Ethirty wat dacht je van tuinslang erop? Daarna weer ff ketting insmeren natuurlijk :) Of gewoon rijden, zal er wel afvliegen lijkt me :Y

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net even een ritje gedaan. Qua temp na 20:00 vrijwel perfect. De zon stond mooi, dus maar even een paar foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f72nlX5gs4kcUFMD8shlvLU7/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 03-07-2018 22:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:42

Clush

Do as I say...

lolgast schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:12:
@HTT-Thalan Ik ben t.z.t. wel benieuwd of die binnenband dan ook echt door en door stuk is, of dat dat Ride-On gewoon gezever in de ruimte is :+

Edit:
Nouja, het is in elk geval genoeg om mee thuis te komen. Dat is op zich ook wel wat waard. Ik kan me ook nog voorstellen dat met die dikke noppen de band wat meer gerekt wordt tijdens het rijden dan met een normale band. En zo een is misschien ook nog een stukje dunner tussen de noppen in? Ik schrijf het nog niet helemaal af.

Ik heb m'n windschermpje binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1QW0JT1swmoqnRF8Gr3wM4SO/full.jpg

Heel eventjes getest: d:)b

Én kreeg er een gratis topkoffer bij:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FeXJ1OSNE4VI1pRYW77UW9L9/full.jpg

... not as I do.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
lolgast schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:12:

Edit:
Nou, we hebben duidelijkheid hoor :P.

Beelden en foto's zijn er volop gemaakt voor de video-review. De bevindingen:

Binnenband had een scheur en geen gat, het was meer een soort stervorm, daar waar de spijker was binnengedrongen. De Ride-On was inderdaad door de binnenband gelekt en tussen binnen- en buitenband gekomen, waardoor de binnenkant van het karkas ook glibberig was. Het was daardoor erg k*t om de binnenband eruit te krijgen, het was zo glad dat je hem niet te pakken kreeg.

Wat we hebben gedaan: We hebben het gat terug rond gemaakt. Ja, dat lees je goed :P. Met een grote pons hebben we het gat groter, maar netjes rond gemaakt. Dit deels omdat de band geplakt zou worden (en niet vervangen, waardoor we de Ride-On hebben behouden) maar ook zeker omdat we via dat gat hebben kunnen vastleggen hoe de sealant zich in de band gedraagt.

Daarna opruwen, verlijmen, en een heule grote plakker erop. Daarna binnenkant karkas schoongemaakt (doekje met wat remreiniger deed het meeste, en daarna wat talkpoeder erin + op de binnenband) en de hele bups terug op de velg gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HK7j9cdQDws23cyiHiBuqe2w/full.jpg

Onze conclusie:

- De Ride-On werkt wel degelijk als balanceermiddel (dit hebben we eerder geverifieerd)
- Ride-On is inderdaad vrij makkelijk afwasbaar, maar enorm glibberig (durex play is er niks bij)
- Ride-On had dit gat nooit kunnen dichten.

Dit laatste om twee redenen:

1) Een gat in een puur rubberen binnenband word eigenlijk altijd een scheur (en geen gat) waardoor je eigenlijk altijd over de aanbevolen maximale 6mm heen gaat die Ride-On aan zegt te kunnen dichten
2) Het pure rubber in een binnenband is zo glad als de pest, waardoor er niks is om de gel 'in' te drukken.

Ride-On zegt zelf dat je een tijdje moet rijden om de gel in de vezels te duwen en zo het gat te dichten.
Als ik een gat in een band prik en aan de binnenkant kijk, zie ik inderdaad dat een karkas van veel meer dan alleen rubber is gemaakt. Er zitten inderdaad vezels en andere materialen in verwerkt, en ik kan me heel goed voorstellen dat je een gel daartussen zou kunnen drukken en zo die 2 of 3 bar tegenhoud die een band moet kunnen hebben.

Maar een volledig rubberen binnenband? No chance. Leuk als balanceermiddel, en als je geluk hebt (zoals ik had) kom je er mee thuis, al heeft dat in mijn geval ook te maken gehad met de bizarre stijfheid van mijn banden. Een permanente seal kun je hiermee niet bereiken, is onze mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
PilatuS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:16:
Net even een ritje gedaan. Qua temp na 20:00 vrijwel perfect. De zon stond mooi, dus maar even een paar foto's gemaakt.

[afbeelding]
Ik ben rond half 9 nog even gegaan voor een ritje over oa de Posbank. Het was heerlijk genieten :) Vergeten te stoppen voor een foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:10:
[...]

Ik ben rond half 9 nog even gegaan voor een ritje over oa de Posbank. Het was heerlijk genieten :) Vergeten te stoppen voor een foto..
Dan heb je mij net gemist :P Ging om rond 20:15 weg, dus ben er zo rond 20:30 geweest.

Was nog een wielrenner die het handig vond om te gaan keren op de weg terwijl ie 2 seconden later zou zijn ingehaald door de auto die voor mij reed. Toen ik even op de toeter drukte voor die actie werd ie gelijk boos _O- Als die auto ook maar iets eerder bij hem was geweest had ie op de motorkap gelegen.

Was verder opzich wel weer rustig op de Posbank op de wielrenners na. Midden op de weg rijden en op de middenlijn in bochten ook nog gezien van ze. En dan zeggen ze dat motorrijders aso's zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:10:
[...]

Nou, we hebben duidelijkheid hoor :P.
Tl;dr: Spul is ongeschikt voor binnenbanden?

Enne: waarom plakken en niet vervangen? Plakken met fietsbanden alleen maar slechte ervaringen mee, mij de moeite (en risico op nieuw lek) niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:22:
[...]

Tl;dr: Spul is ongeschikt voor binnenbanden?

Enne: waarom plakken en niet vervangen? Plakken met fietsbanden alleen maar slechte ervaringen mee, mij de moeite (en risico op nieuw lek) niet waard.
Omdat het kon, en we zo de Ride-On hebben behouden. Was voor mij ook weer nieuw (anders dan bij een fietsband). Het is niet 'ongeschikt' voor binnenbanden, het heeft alleen niet zo heel veel zin. De gel heeft bij mij het gat minder groot gemaakt, waardoor de lucht langzamer wegliep, maar dat heeft ook te maken gehad met het feit dat het karkas van mijn banden de motor op zichzelf kunnen dragen, waardoor er minder druk op de binnenband staat.

Je moet het afwegen tegen de kosten. Alleen als balanceermiddel is het veel te duur tegen ongeveer € 45,- voor een behandeling van één set banden (tenzij je echt ijdel bent over die loodjes op je wiel natuurlijk). Als thuiskomertje... je schijnt een band ook onderweg te kunnen pluggen. Heb je nog steeds lucht nodig, maar ik heb bij offroad ritten altijd een compressor bij. Een setje pur is waarschijnlijk goedkoper, kom je ook thuis, maar dat zou ik dan weer alléén bij binnenbanden doen, want die zijn goedkoop te vervangen, een buitenband niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
PilatuS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:16:
[...]

Dan heb je mij net gemist :P Ging om rond 20:15 weg, dus ben er zo rond 20:30 geweest.

Was nog een wielrenner die het handig vond om te gaan keren op de weg terwijl ie 2 seconden later zou zijn ingehaald door de auto die voor mij reed. Toen ik even op de toeter drukte voor die actie werd ie gelijk boos _O- Als die auto ook maar iets eerder bij hem was geweest had ie op de motorkap gelegen.

Was verder opzich wel weer rustig op de Posbank op de wielrenners na. Midden op de weg rijden en op de middenlijn in bochten ook nog gezien van ze. En dan zeggen ze dat motorrijders aso's zijn :P
Als je dat nou even van tevoren had gezegd! :P

Ook wel wat last gehad van wielrenners ja. Kwam een hele groep tegen waar ik niet veel ruimte van kreeg. Er was ook nog een koekblik uit tegengestelde richting die vlak voor me afsloeg. Dat zijn geen leuke momentjes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag ging ik met dit lijstje aan de gang bij een motorzaak in Duiven.
  1. Nieuwe banden, Continental TKC70 (binnen en buiten + velglint)
  2. Stofhoezen plaatsen
  3. Ketting inkorten (Paar schakels te lang geleverd)
  4. Luchtfilter vervangen
  5. Lager vervangen
Na het wiel los gehaald te hebben kon ik aan de gang met de veerpoten om de nieuwe stofhoezen te plaatsen.
De eerste veerpoot ging wat moeilijk los.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cQYFBdOtaxMZzq1y15AAtpeN/medium.jpg

De oude en de nieuwe stofhoes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F3p1hrTO3gUl66gt13RwfrLP/medium.jpg

De nieuwe stofhoes ging er snel overheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LQtM0qkmr4mzva4xIOY2kdOR/medium.jpg

Alles goed schoongemaakt en een lik keramisch vet gegeven. De eerste veerpoot weer terug geplaatst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w3kUlbtmcz7ei8pHEZLLlcqc/medium.jpg

Bij de tweede veerpoot even gekeken welke veer erin zat. Mijn vermoeden werd bevestigd, zowel voor als achter Hyperpro veren.
De afstandhouder en spatbord weer terug geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OVIiqEyESxFI8afu8XLRJfgd/medium.jpg

Wiel stond al klaar met een nieuw bandje, 16 gram lood hoefde er maar op. Best weinig voor een spaakwiel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jboDX5VYeU2GxBj0AaOiazEm/medium.jpg

De voorkant klaar en een stickertje van de motorzaak op het spatbord geplakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ETLWqAxkopQYFbQR2oZTR1er/medium.jpg

Zo zagen de Heidenau K76's eruit die na 16957 km van de wielen kwamen.
De voorband.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fma9VGIXxSnhpWDiyeD6KkOG/medium.jpg
Cupping is goed te zien, maar ik had er weinig last van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Co0x7uWotPq38vW6Hz3iMrqv/medium.jpg

De achterband zat ook aan de nokjes, maar was mooier afgesleten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pVWaRElxgwDzQ7GEYtBI4D2W/medium.jpg
Wel wat vierkant en enkele droogte scheurtjes. Banden waren van week 11 uit 2015.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEXnX1xrro8DDeI2H8Z9RUIA/medium.jpg

Die mooie gouden velgen van de Transalp staan bekend om de roest problemen. Gelukkig viel het bij mij wel mee.
Wat kleine plekjes op de voorvelg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fkqo91LaJBWW6VvP67QziZJS/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bZjCgkaBS9QeRKmVK2TZYJHp/medium.jpg

De achtervelg had een 'leuke' plek bij het ventielgat. Gevijld en goed ingestreken met vet door Wim.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jw0TzM9A9a9rTNtNKlpHVX2H/medium.jpg

Toen het achterwiel eruit was merkte Wim op dat de ketting te lang was en dat er nog maar weinig te spannen was. Dit wist ik, destijds bij het monteren van de ketting kwamen wij er te laat achter dat de ketting 2 schakels te lang was. Terwijl hij de ketting inkortte ging ik aan de slag om alle afstandbussen en vooral de kettingspanners schoon te maken, daar zat genoeg roest aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m6FkolyY8tAzDjUev1i2piga/medium.jpg

Toen Wim bezig was met de achterband (er mocht 60 gram aan lood op) en een ander klant heb ik even het luchtfilter vervangen na 17852km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9eMUWMzMqYVLzLYM7iGEh8Sc/medium.jpg

Bij het vervangen van de achterband bleek het lager van de tandwieldrager versleten te zijn. Omdat het lager er wel heel makkelijk erin ging heeft Wim het vastgezet met lagerlijm. Slim om in de toekomst op zoek te gaan naar een betere tandwieldrager.
De banden waren inclusief binnenbanden, velglinten, montage en balanceren €275, nieuwe schakel was €6, arbeid €12,50, lager was €13, lijmen/montage was €12 en gebruik van de werkplaats was gratis. :+

Al met al een leuke middag gehad. Op de terugweg weinig gemerkt van het gebrek aan grip waar nieuwe banden om bekend staan. Op irc zei @Francis dat Continental bijna geen siliconen gebruikt bij de productie die de gladde laag bij nieuwe banden veroorzaakt.
Toen ik thuis was voelde de achterband goed warm aan. Onderweg twee rotondes geheel genomen en volledig binnendoor vanaf Duiven, via de Ikea :Y) , naar Nijmegen terug gereden.

Volgende keer de hdr functie van de mobiel uitzetten. |:(

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ik zelf heb erg goede ervaringen met Ride-On.
Vorig jaar in mijn band gespoten nadat er een mini spijker mijn band lek had gestoken.
Alle motor zaken hier in de buurt vertikte het om er een pluutje in te plaatsen en bevolen allemaal een nieuwe band aan terwijl ik er pas 500 km op had zitten op deze set.
Proef op de som genomen en en rij nu al ruim 6k zonder problemen met dat spul in mijn band. band loopt niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

123teun123 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:03:
Ik zelf heb erg goede ervaringen met Ride-On.
Vorig jaar in mijn band gespoten nadat er een mini spijker mijn band lek had gestoken.
Alle motor zaken hier in de buurt vertikte het om er een pluutje in te plaatsen en bevolen allemaal een nieuwe band aan terwijl ik er pas 500 km op had zitten op deze set.
Proef op de som genomen en en rij nu al ruim 6k zonder problemen met dat spul in mijn band. band loopt niet leeg.
Heb jij banden zonder binnenband, in tegenstelling tot @HTT-Thalan ?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 16:40
Ik heb een keer een kennis gehad die na een spijker een bandenplakker aan de binnenkant van de band had geplakt en heeft doorgereden totdat de band op was (was een RSV Mille) :P
Een band zal nooit zo snel leeglopen en mits het karkas niet beschadigd is zou het niet zo'n probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

@HTT-Thalan waarom bouw je hem niet om naar tubeless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 16:40
Tylen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:01:
@HTT-Thalan waarom bouw je hem niet om naar tubeless?
Volgens mij moeten er dan andere velgen in toch? Ala gespaakte BMW velgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Kan je niet gewoon ander velglint plakken om tubeless te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

SniperGuy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:04:
[...]

Volgens mij moeten er dan andere velgen in toch? Ala gespaakte BMW velgen :?
Spaak gaten afplakken en gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
darkkingll schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:23:
Kan je niet gewoon ander velglint plakken om tubeless te gaan?
Wat denk je wat er gaat gebeuren met je band áls je een bocht maakt en de band op de velg gaat wringen? Je moet maar eens een keer naar een tubeless velg kijken als de band er áf is, je ziet dan een minimaal "randje" liggen tussen de velgrand en het diepe middendeel. Dat randje voorkomt dat de band in dat diepe middendeel gedrukt kan worden tijdens het wringen in een bocht.

Om op een off-road /MX/Enduro tubeless banden te leggen is vaak niet eens makkelijk, je wil niet hebben dat je bij een landing na een sprong ineens zonder lucht in je banden zit. (HAAN Wheels kan ze overigens wel leveren, maar in denk dat dat spul voor @HTT-Thalan een beetje té duur is in verhouding tot de dagwaarde van z'n fiets).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan mooi verslag! Wel prijzig spul nog trouwens, met €45. Wat kost een binnenband? :P Het is natuurlijk wel erg handig voor onderweg, een busje prut is een stuk makkelijker langs het pad je band eraf pulken, nieuwe binnenband erin duwen en weer oppompen. Zelf heb ik daar een proppensetje voor in de koffer liggen, maar dat werkt volgens mij juist alleen maar als je geen binnenband hebt.

@Grubeater mooi bedrag aan arbeidsloon, is dat een soort standaardvergoeding voor het gebruik van de werkplaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:49:
@HTT-Thalan mooi verslag! Wel prijzig spul nog trouwens, met €45. Wat kost een binnenband? :P Het is natuurlijk wel erg handig voor onderweg, een busje prut is een stuk makkelijker langs het pad je band eraf pulken, nieuwe binnenband erin duwen en weer oppompen. Zelf heb ik daar een proppensetje voor in de koffer liggen, maar dat werkt volgens mij juist alleen maar als je geen binnenband hebt.
Binnenband zal zo'n 10 of 15 euro zijn gok ik. Nog geen hoeven kopen :P. Verwisselen langs de weg (op de Alp dan toch, en met mijn Mitas banden) benodigt:

- Sleutel 17 en 24 voor de As en Asmoer
- Sleutel 10, 12 en 14 (of een kleine Engelse sleutel, die heb ik dan toevallig) voor de boutjes van het ventiel en de kettingstellers
- 3 flinke bandenlichters
- pompje

Je maakt het jezelf makkelijker als je iets van vet of glijmiddel hebt om de velgrand van de band mee in de smeren. Blok hout om onder het wiel te steken is handig, middenbok bijna verplicht.

Dus ja, een bus pur is makkelijk, maar dan riskeer je ook schade aan de buitenband, en een binnenband kun je bij je houden en later weer repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14
Clush schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:41:
[...]

Nouja, het is in elk geval genoeg om mee thuis te komen. Dat is op zich ook wel wat waard. Ik kan me ook nog voorstellen dat met die dikke noppen de band wat meer gerekt wordt tijdens het rijden dan met een normale band. En zo een is misschien ook nog een stukje dunner tussen de noppen in? Ik schrijf het nog niet helemaal af.

Ik heb m'n windschermpje binnen:

[afbeelding]

Heel eventjes getest: d:)b

Én kreeg er een gratis topkoffer bij:
spoiler:
Mooi dat de Air-flow ook voor jou goed werkt! :)
Wel opletten, als je zo door blijft rijden fladdert er straks ineens één van die stickers je helm in. Been there done that...

Mooie topkoffer ook. Ik ga er vanmiddag eentje ophalen, alvast voor m'n verjaardag gekregen. Kan ik eindelijk es wat meenemen als ik met de motor ben :>
HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:10:
[...]
- Ride-On is inderdaad vrij makkelijk afwasbaar, maar enorm glibberig (durex play is er niks bij)
[...]
Mooi, tóch nog nuttige tips uit dit verhaal kunnen halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Chakotay Nee, dat zijn handelingen die Wim gedaan heeft. Daar betaal betaal je dan wel arbeid over. Zelf sleutelen in de werkplaats kostte niets extra's.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Melkunie schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:04:
[...]

Mooi dat de Air-flow ook voor jou goed werkt! :)
Wel opletten, als je zo door blijft rijden fladdert er straks ineens één van die stickers je helm in. Been there done that...

Mooie topkoffer ook. Ik ga er vanmiddag eentje ophalen, alvast voor m'n verjaardag gekregen. Kan ik eindelijk es wat meenemen als ik met de motor ben :>

[...]

Mooi, tóch nog nuttige tips uit dit verhaal kunnen halen :+
Pas maar op dat het dat gat niet per ongeluk dicht :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:16:
[...]
Toen ik even op de toeter drukte voor die actie werd ie gelijk boos...
Typisch gedrag dit boos worden, is mij de laatste tijd ook opgevallen. Als je daarna vraagt wat het probleem is en netjes uitlegt waarom je claxonneerde bellen ze bijna de Politie omdat ze zich bedreigd voelen door een boze motorrijder. :F :-(

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Winkiller schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Typisch gedrag dit boos worden, is mij de laatste tijd ook opgevallen. Als je daarna vraagt wat het probleem is en netjes uitlegt waarom je claxonneerde bellen ze bijna de Politie omdat ze zich bedreigd voelen door een boze motorrijder. :F :-(
De enige keren dat ik m'n claxon op de motor gebruik is als ik pérongeluk dat knopje weer eens indruk terwijl ik eigenlijk de richtingaanwijzer wilde uitzetten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Of als je tanktas bij het draaien van het stuur het knopje indrukt;)

* Least Inkling heeft geen tanktas, vind het ondingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Least Inkling schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:31:
Of als je tanktas bij het draaien van het stuur het knopje indrukt;)

* Least Inkling heeft geen tanktas, vind het ondingen
Ik heb het wel eens gehad dat de tanktas de killswitch omgooide.. dat is pas irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Bij de Pan-European druk ik altijd de alarmlichten aan als ik op het knopje voor het dashboard druk. Ook erg irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Lol @ToolkiT

Toch niet al wegrijdend? Das lullig:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:35:
[...]

Ik heb het wel eens gehad dat de tanktas de killswitch omgooide.. dat is pas irritant!
Da's ook de rede dat bij een "stoplichtsprintje" tussen twee motoren de rechter motor in ptincipe ALTIJD sneller weg kan zijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
Ik heb afgelopen zondag voor het eerst mijn tanktas gebruikt, maar dat was toch wel erg fijn hoor. De mijne kunt losritsen van de onderkant/magneten, dus met tanken hoef je alleen die onderste laag omhoog te klappen. En op locatie rits je de tas eraf, waarna hij als rugzak te gebruiken is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:28:
[...]

De enige keren dat ik m'n claxon op de motor gebruik is als ik pérongeluk dat knopje weer eens indruk terwijl ik eigenlijk de richtingaanwijzer wilde uitzetten :X
Dit heb ik dus ook al 2x gedaan bij mn motorrijles, eind juli op voor theorie dag later mijn bijzondere verrichtingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Least Inkling schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:38:
Lol @ToolkiT

Toch niet al wegrijdend? Das lullig:)
Met keren... en dat kan (zeker op slecht wegdek) al spannend genoeg zijn -O-

<edit> en ook een keer met tanken bedenk ik me.. dan klap ik de tanktas naar voren om bij de vulopening te komen.. bij starten sta je dan 3x te kijken waarom er niks gebeurt..

[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 04-07-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:50:
[...]

Oud nieuws, heeft colin Furze al gedaan in zijn schuurtje:
YouTube: Homemade Hoverbike
Wel een grappig ding, soort van oversized quadcopter/drone, maar ik vrees dat dat hier in NL nóóit een goedkeuring gaat krijgen.

Hell: Ik mag m'n DJI Spark hier officiëel niet eens laten opstijgen (regio Eindhoven met een 5-tal vliegvelden in de regio) en met de originele, niet gemodificeerde, firmware zorgt het Geo-Fencing System er ook voor dat dat niet eens kán.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 04-07-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 09:23
Frans92 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:55:
[...]

Heb jij banden zonder binnenband, in tegenstelling tot @HTT-Thalan ?
Oh ja vergeten te vermelden, inderdaad zonder binnenband.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 14:12
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/media.gpr.it/foto/foto-scarichi-2014---new-pics-2014---systems-only/foto-generali-website/1024x768/05ok-dp.jpg

Gister een mooi setje uitlaten besteld. Nu maar hopen dat de Italianen beetje snel kunnen knutselen :)

GPR FURORE NERO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:48:
[...]

Met keren... en dat kan (zeker op slecht wegdek) al spannend genoeg zijn -O-

<edit> en ook een keer met tanken bedenk ik me.. dan klap ik de tanktas naar voren om bij de vulopening te komen.. bij starten sta je dan 3x te kijken waarom er niks gebeurt..
Yamaha heeft dat tegenwoordig wat slimmer aangepakt. De "Kill Switch" is tevens de startknop…. :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
SlideR NL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:53:
[afbeelding]

Gister een mooi setje uitlaten besteld. Nu maar hopen dat de Italianen beetje snel kunnen knutselen :)

GPR FURORE NERO
grappig, was het (inter)nationale bestel een nieuwe uitlaatdag ofzo?

Gister net deze besteld voor de guzzi:
Afbeeldingslocatie: http://ecommerce.agostinimandello.com/img/p/473694-3898-thickbox.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ecommerce.agostinimandello.com/img/p/473694-3901-thickbox.jpg
http://ecommerce.agostini...uct.php?id_product=473694

Kreeg vanochtend een mooie factuur binnen per email.. volledig in het italiaans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:57:
[...]

Yamaha heeft dat tegenwoordig wat slimmer aangepakt. De "Kill Switch" is tevens de startknop…. :*)
Nu dat irritante parkeerlichtswitch in contact slot nog en ze zijn klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Nu dat irritante parkeerlichtswitch in contact slot nog en ze zijn klaar..
Daar is volgens mij weinig anders (simpels) voor te verzinnen dan het huidige systeem zónder dat er extra knopjes komen welke schakelbaar zijn zonder contact en waarbij dus een toevallige passant die spullen te pas en te onpas aan kan zetten (en dus je accu gaat drainen).

Je moet nu al vanuit de "lock" stand (stuurslot) de sleutel dieper indrukken + doordraaien en dat doe je meestal niet perongeluk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:57:
[...]

KTM heeft het ook, best raar om dat de eerste keer te gebruiken. Wel erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ipv een tanktas heb ik deze gescoord op de beurs voor een aanzienlijk lager bedrag:

https://www.deroue.nl/tailpack.html

Gewoon op de buddy, net voor topkoffer. Harstikke handig, zit niet in de weg en waterdicht. Stop ik al mijn elektrieke zooi in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
SlideR NL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:53:
[afbeelding]

GPR FURORE NERO
Die heb ik ook! Vet ding :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Moet ook nog een nieuwe pijp, mijn vul materiaal is weggebrand.
Bij de TT in de file was dat wel hilarisch.

Maar akro vinden voor een xrv750 blijkt moeilijker dan gedacht, optie twee wordt leo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:19:

Maar akroa vinden voor een xrv750 blijkt moeilijker dan gedacht, optie twee wordt leo.
Waarom laat je niet gewoon je huidige demper opnieuw netjes vullen met verse steen/staal-wol bij bijvoorbeeld een bedrijfje als dat van Mille Pajic?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-07-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:04:
[...]

Daar is volgens mij weinig anders (simpels) voor te verzinnen dan het huidige systeem zónder dat er extra knopjes komen welke schakelbaar zijn zonder contact en waarbij dus een toevallige passant die spullen te pas en te onpas aan kan zetten (en dus je accu gaat drainen).

Je moet nu al vanuit de "lock" stand (stuurslot) de sleutel dieper indrukken + doordraaien en dat doe je meestal niet perongeluk?
Nou ik had altijd startkabels in mijn top box omdat het regelmatig voorkwam dat ik bij sleutel eruit halen net een graad te ver doordraaide en hij op parkeelicht kwam.. heel irritant hoe makkelijk dat gaat bij Yamaha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:19:

Maar akro vinden voor een xrv750 blijkt moeilijker dan gedacht, optie twee wordt leo.
GPR is wel half de prijs van een akra...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:32:
[...]

GPR is wel half de prijs van een akra...
Een absorbtiedemper láten voorzien van nieuwe wol én gasdichte (stalen!!) pop/klink-nagels is tientjeswerk, een fractie van de kosten van een volledig nieuwe demper.

Als je een béétje goed gereedschap ter beschikking hebt kun je 't overigens ook gewoon zélf doen!! Onder dat "beetje" gereeschap moet zich helaas wél een kolomboor bevinden waarmee je de oude pop/klink-nagels kunt uitboren. Doe dat liefst niet met je handboormachientje van "de Gamma", je vernachelt er waarschijnlijk alleen de buitenmantel mee doordat je niet "100% recht" door de huidige/oude nagel kunt boren. Om de nieuwe gasdichte nagels te plaatsen heb je vervolgens ook weer een degelijke popnageltang nodig (en dus niet zo'n ding uit de knakenbak van, wederom, "de Gamma").

De stelling "Beter scheef er in dan recht er langs" ….. Gaat niet op in dezen :*)

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 04-07-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Ik gebruik de mijne ook zelden, maar deze actie vond ik zo lomp dat ik het terecht vond.

Sowieso toen ik de toeter voor het eerst wou gebruiken omdat een auto mij bijna van de weg reed door niet de dode hoek te checken drukte ik op de laptimer. Normaal zit de toeter gelijk links onder de duim, maar bij mij zit ie 1 knopje verder naar rechts. Had de motor meer dan een jaar toen ik de toeter voor het eerst wou gebruiken en dat lukte toen dus niet. Sindsdien weet ik waar ie zit :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ToolkiT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:58:
[...]

http://ecommerce.agostini...uct.php?id_product=473694

Kreeg vanochtend een mooie factuur binnen per email.. volledig in het italiaans :+
Wow, gister stond er wel dat de stock laag was, maar nu: "Availability: This product is no longer in stock"
In before the close dus :)

Op FB was er trouwens iemand met een V7 Rough met zelfde uitlaten, zoiets gaat het dus worden:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36314168_10156524060206683_2753444859917369344_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ec3e6ac35411ea8e72bae26a3c23ca7c&oe=5BE94D9D

Op de rechterkant zit zo te zien de stock pijp nog.. een stuk langer..

[ Voor 30% gewijzigd door ToolkiT op 04-07-2018 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:10:
[...]

Ik gebruik de mijne ook zelden, maar deze actie vond ik zo lomp dat ik het terecht vond.

Sowieso toen ik de toeter voor het eerst wou gebruiken omdat een auto mij bijna van de weg reed door niet de dode hoek te checken drukte ik op de laptimer. Normaal zit de toeter gelijk links onder de duim, maar bij mij zit ie 1 knopje verder naar rechts. Had de motor meer dan een jaar toen ik de toeter voor het eerst wou gebruiken en dat lukte toen dus niet. Sindsdien weet ik waar ie zit :P
Hoe herkenbaar ;)

Op m'n MT zit de "select" knop voor dát wat je op het display te zien krijgt op de plaats waar "vroegâh" het knopje voor 't seinsignaal/grootlicht zat…. Wil je een tegenligger attenderen op 't een en ander middels een "flits", zie je achteraf dat je alléén maar wat andere info op je eigen display hebt getoverd :z O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
Haha wow, holy shit. al 32 pagina's. Ik ga even wat teruglezen, tot over een paar uur guys.

Afgelopen woensdagavond een schrikmomentje meegemaakt op de motor. Tijdens het rijden met wat vrienden gaat mijn dashboard ineens uit, motor draaide nog wel dus ik dacht ik rij rustig richting huis, dat was iets te ambitieus gedacht want na 10 seconden viel ook m'n motor uit en begon ineens m'n achterwiel te glijden omdat hij volle bak op de motor aan het afremmen was (reed ongeveer 100). Opgelost door koppeling in te trekken en rustig langs de kant gezien.

Uiteindelijk met een reserve accu naar huis kunnen rijden, maar vond het toch heel vreemd dat mijn accu leeg was, aangezien die pas 2 maanden oud is. Motor idle doorgemeten, accu laad niet bij. Vervolgens de stater gemeten en die geeft wel goede waardes terug, op beide pluspolen 26v AC op idle en bij een beetje gas geven zie je de voltages omhoog schieten.

Kom ik tot de conclusie dat het wel de regulator/rectifier moet zijn, wat volgens mij een redelijk bekend issue is bij dit blok GSR600(2010)/blok uit een GSXR600(04). Die staat nu dus in bestelling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@CFC-Mathijs Ik kan me vaag herinneren dat er destijds een terugroepactie vanuit Suzuki/Nimag is geweest omtrent dat zelfde issue bij de K8 en K9 fietsen uit de GSX-R serie. Misschien wel even interessant voor je om ná te gaan bij je dealer.

Pagina: 1 ... 8 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.