De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijdag mijn eerste les, wil voor die tijd even een eigen pak scoren, met daarbij zéker een set schoenen en handschoenen.Frans92 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:52:
[...]
Tijdens een van de eerste lessen had ik nog helemaal niets qua kleding. Ik trok een jas aan van de rijschool, deze was koud nat van het zweet van één van de vorige lessers. Meteen daarna een eigen jas geregeld. Dat was een hele oude jas van een collega, maar alles beter dan zooooo'n vieze jas aantrekken
Geef mij ook maar de kouSmurfLink schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:06:
[...]
Bang niet, maar ik heb een standaard hogere lichaamstemperatuur (37,5-38) en kan slecht warmte afvoeren. Dus ik heb al vrij snel oververhittingsverschijnselen en dan lig je een dag lang te ijlen op de bank met barstende koppijn. Dus dat probeer ik liever te vermijden.
Echter is de grip met het warme weer zoveel hoger dat ik het leuker vind rijden met warm weer (minder spinnende banden met auto)
Bij mij zeiden ze vooral regel je eigen handschoenen want je moet je handen echt even wassen na gebruik van die van de rijschoolFrans92 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:52:
[...]
Tijdens een van de eerste lessen had ik nog helemaal niets qua kleding. Ik trok een jas aan van de rijschool, deze was koud nat van het zweet van één van de vorige lessers. Meteen daarna een eigen jas geregeld. Dat was een hele oude jas van een collega, maar alles beter dan zooooo'n vieze jas aantrekken
Jas en broek valt wel mee hier. Trek het ook gewoon over m'n t-shirt en spijkerbroek heen wat dan ook wel weer scheelt.
Zelf donderdagmiddag weer lessen wanneer de zon gelukkig wat minder tevoorschijn gaat komen
Gamertag: timmie271
Ik zie een zijspan echt als het combineren van de nadelen van een motor en een auto... Dan rij ik liever cabrio als er meer spullen/mensen mee moetenVrijdag schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:16:
[...]
Ah vandaar, gelukkig maar!
Nuja, tijd voor een zijspan dan maar?
[afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat is heel normaal daar. Vorige maand op Santorini geweest en precies hetzelfde gezien. Overigens weinig politie gezien. De wegen daar ogen me ook iets te glad. Daarom maar een huurauto genomen ipv motor.Frans92 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:06:
Ik ben afgelopen week op Rhodos geweest, wat me daar opviel was dat eigenlijk iedereen zonder helm rijdt daar. Schijnbaar staat de politie het toe. Of mag het gewoon daar![]()
Toppunt was zo'n jonge gast die alleen in zwembroek op een gloednieuwe gixxer rondreed. Zelfs met 30 km/h lig je helemaal open...
Nu vind ik een risicootje nemen prima, maar dat ging me toch iets te ver
Ik heb het trouwens toen opgezocht op de internets en het is bij wet verboden om zonder helm te rijden. Maar ja, als er niet wordt gehandhaafd
[ Voor 25% gewijzigd door EBOOZ op 02-07-2018 10:55 ]
Ik zou beginnen met de bocht anders aan te snijden en iets minder snelheid, je zit helemaal rechts (op 12 sec.) en hoort links te starten met zo'n bocht omdat je dan ook kan zien waar je heen moet.HTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:34:
[...]
Commentaar over wat ik allemaal fout deed kan, maar dat weet ik zelf ook wel. Waar ik nog wel op zit te wachten is tips hoe ik nou (op snelheid, want op een truttengangetje lukt het me wel) die bocht doorkom. Tailslide?
Top dat je ons mee laat genieten....grappig.

Ik denk dat ik niet het type persoon ben waar @SmurfLink op valtHTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:12:
[...]
Ik denk dat ze zichzelf zojuist 'heet' noemde @Tylen, ze zit met je te flirten.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Metro is het nieuwe bi.Tylen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:58:
[...]
Ik denk dat ik niet het type persoon ben waar @SmurfLink op valt
Denk dat het daar gewoon veel gebeurd door de warmte. Is niet heel prettig een helm op je kop dan.
Ik zag wel een hoop mensen met de onderarm door de helm rijden. Zo hadden hem toch bij zich, voor het geval dat de politie moeilijk doet. Tenminste, dat denk ik.
Lijkt me nog een stuk gevaarlijker ook, dan krijg je bij een val ook nog eens die helm in je ribben.
XBL: DonFrans
Ondanks dat is het echt wel vies heet daar en gebruikt men de motor/scooter vaak binnen de steden/dorpen ipv de fiets soms kleine stukken. Ik moet altijd wel lachen dat we ons hier druk maken over het klimaat terwijl ik op het eiland weinig schone lucht heb geroken.Frans92 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:28:
Ik geloof dat ik hooguit 3 mensen met helm heb zien rijden. Niet goed gekeken wat voor helm het was eigenlijk. Je zou toch zeggen dat een doorwaaibroek/jas + systeemhelm ook kan met de warmte.
De oliegestookte energiecentrale op Rhodos draagt ook niet echt bij aan een schone luchtWillem30 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:37:
[...]
Ondanks dat is het echt wel vies heet daar en gebruikt men de motor/scooter vaak binnen de steden/dorpen ipv de fiets soms kleine stukken. Ik moet altijd wel lachen dat we ons hier druk maken over het klimaat terwijl ik op het eiland weinig schone lucht heb geroken.
Een zijspan heeft echt niks meer met motorrijden te maken vind ik. Volgens mij zou ik bij de eerste de beste bocht keihard crashen.Chakotay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:48:
[...]
Ik zie een zijspan echt als het combineren van de nadelen van een motor en een auto... Dan rij ik liever cabrio als er meer spullen/mensen mee moeten
He verdorie, je hebt me duidelijk door.HTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:12:
[...]
Ik denk dat ze zichzelf zojuist 'heet' noemde @Tylen, ze zit met je te flirten.
I have stability. The ability to stab.
Ik vind een zijspan eigenlijk best gaaf, lijkt me wel tof om daar eens mee te rijden. Schijnt wel totaal anders te zijn en nogal lastig om te besturen.Chakotay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:48:
[...]
Ik zie een zijspan echt als het combineren van de nadelen van een motor en een auto... Dan rij ik liever cabrio als er meer spullen/mensen mee moeten
Heb ooit eens een zijspan gezien die ook meedraaide in de bocht. Die motor had trouwens ook spaakloze wielen, volgens mij was het een Suzuki. Zag er erg futuristisch uit in elk geval!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Een rectificatie, helaas. Band was zojuist toch weer leeg. Zeepsopje leert mij dat het spijkergat nog steeds (miniem) lekt.HTT-Thalan schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:06:
[...]
Vlekkeloos. Opnieuw opgepompt, 500meter gereden om de gel opnieuw te verdelen en even gecontroleerd, maar hij was al gestopt met sputteren en daarna lekker verder gecrosst.
[afbeelding]
Goed om weten, ik begon net rideon te overwegenHTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:38:
[...]
Een rectificatie, helaas. Band was zojuist toch weer leeg. Zeepsopje leert mij dat het spijkergat nog steeds (miniem) lekt.
Misschien moet je het volgende eens proberen:HTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:43:
[...]
Hij lekt niet meer zoals eerst, veel minder, dus er zit wel wát sealant in het gat. Maar niet genoeg blijkbaar.
- opnieuw tot volledige druk opblazen
- vervolgens de motor neerzetten met het gat helemaal onderaan (zodat als er iets uitgeblazen wordt, het de sealant is - die vervolgens uithardt en het gat stopt)
[ Voor 43% gewijzigd door Dryhte op 02-07-2018 12:51 ]
Hij lekt niet meer zoals eerst, veel minder, dus er zit wel wát sealant in het gat. Maar niet genoeg blijkbaar.
Ik heb hem net tot 3 bar opgepompt en in zijn 2 laten draaien, maar dat deed ook niks. Ik kan het inderdaad nog proberen met het gat onderaan. Heb nu chatcontact met Ride-On n.a.v. mijn rectificatie op facebook.Dryhte schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:43:
[...]
Goed om weten, ik begon net rideon te overwegenmaar nu niet meer
[...]
Misschien moet je het volgende eens proberen:
- opnieuw tot volledige druk opblazen
- vervolgens de motor neerzetten met het gat helemaal onderaan (zodat als er iets uitgeblazen wordt, het de sealant is - die vervolgens uithardt en het gat stopt)
Ik zeg er wel gelijk bij: Ben er wel mee thuis gekomen. Zonder dat spul had dat in principe niet gekund.
- edit -
Gat onderaan helpt ook niks. Ride-On gaat me bellen straks.
- edit -
Ride-On komt morgen langs met een extra dosering om te kijken of dat helpt.
[ Voor 67% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-07-2018 13:58 ]

Dan ruil je toch met je eigen benzine in je tankThoit schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:54:
Het volk via Marktplaats blijft toch bijzonder. Reageert er iemand uit Friesland die voor mijn motor wil komen kijken, maar ik moet compenseren voor zijn benzineOok blijven stickers belangrijker dan de technische staat van een motor. Gelukkig heb ik het geld ervan niet nodig en heb ik de plaats
Maf volk

Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Briljant! Laat m es een dealer bellen, kijken wat die zeggenThoit schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:54:
Het volk via Marktplaats blijft toch bijzonder. Reageert er iemand uit Friesland die voor mijn motor wil komen kijken, maar ik moet compenseren voor zijn benzineOok blijven stickers belangrijker dan de technische staat van een motor. Gelukkig heb ik het geld ervan niet nodig en heb ik de plaats
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Reactie: "Dat is nondeju niet mijn probleem"
Waarna de wereld vervolgens meteen te klein was natuurlijk
Maar het ligt er een beetje aan of je er tijd voor vrij wil maken. Ik heb ook ooit wel eens bij iemand die bleef zeuren over de brandstofkosten aangegeven dat we er bij het onderhandelen vast wel uit zouden komen, om vervolgens geen stuiver te wijken. Ze zijn dat hele eind dan toch al gekomen, als ze het niet meenemen is het geld voor de brandstof helemaal weggegooid

Bij Budel/Weert was er een grote natuurbrand die ik goed kon zien in de verte. Leuke binnendoorweggetjes met vooral fietsers als ander verkeer.
Op de terugweg naar Nijmegen nam ik weer een route van Kurviger die ik eerder had gebruikt, maar daar had ik twee versies van gemaakt. Bochtig en extra bochtig. Kennelijk had ik de extra bochtige versie en tussen Kaatsheuvel en Sprang-Cappelle kwam ik op de Dijkbaansesteeg uit, een zandweg van 1,5 km. Verre van ideaal om op uit te komen in de schemer, dus toen ik na 800 m een verharde weg kon nemen dat dan ook gedaan.
Bij Ammerzoden de navigatie maar aangepast om sneller thuis te komen. Toen naar de N322/van Heemstraweg gereden en die gevolgd naar huis. Net na Beneden-Leeuwen wordt de N322 een autoweg en kwam ik achter twee auto te zitten die 70 km/u reden terwijl je er 100 km/u mag. Ook reed de bestuurder erg veel naar rechts. Toen de N322 overging in de A73 er maar snel voorbij gegaan want het gaf mij niet veel vertrouwen om er achter te blijven hangen. Om middernacht stond de Alp weer in de parkeergarage.

Kurviger is best handig om leuke routes te maken voor trips waarbij je geen haast hebt.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Het is heel simpel: Dubbel doorgetrokken streep met reflectoren er tussen en voldoende tegenliggers i.v.m. Down the rabbit hole in Beuningen. Dan blijf ik er gewoon achter rijden.lolgast schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:42:
@Grubeater Als jij vanaf Beneden-Leeuwen tot aan de A73 hebt gewacht met het inhalen van die auto, dan heb je echt engelengeduldNou heeft het stukje op jouw rit weinig uitgemaakt door de afstand, maar ik had het niet volgehouden
Nu wilt een volleybalteamgenoot in Wamel gaan wonen, dan vraag ik mij af waarom.

Met banden die net aan de slijtnokken zitten en morgen vervangen worden? Daarom was ik ook niet erg happig op die zandweg.Chakotay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:59:
@Grubeater je rijdt toch een Alp? Rechts inhalen door de berm als links over de andere rijbaan niet kan!
Ik denk dat het ook sterk afhangt van je eerdere ervaring. Als je al (schakel)brommer oid hebt gereden denk ik dat je al een behoorlijke voorsprong hebtL0we schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:54:
Afgelopen vrijdag heb ik een proefles gehad, en ik moet zeggen: I'm hooked
De instructeur raadde me aan om een dagopleiding voor voertuigbeheersing te doen, aangezien ik het vrij vlot oppikte. Wat is jullie ervaring daarmee?
Het spreekt mij wel aan, maar gevoelsmatig zou ik daar wel 1 a 2 lessen voor willen hebben om net even wat meer beslagen ten ijs te komen.
Als je, zoals ik, vanaf 0 gaat beginnen zou ik niet snel een héle dag gaan lessen voor AVB.
Ik heb ondertussen ruim 8 uur gelest; de eerste paar lessen weinig specifieke aandacht aan de daadwerkelijke oefeningen kunnen besteden omdat ik nog véél te veel bezig was met het überhaupt leren rijden op een motor
Ik zie mezelf dan ook nog niet over twee lessen oid al examen doen

De eerste 2 à 3 lessen was ik na 1.5 uur ook wel gáár; zoveel nieuwe info te verwerken dat er -op dat moment- niets meer bij kon, maar goed YMMV
Merkte dat ik bij de supermoto training op het eind van de dag ook echt gaar was, en dan kan ik al motorrijden.
Eens, ik had AVB 1 uur per week en merkte dat ik de rest van die dag toch bezig was met alles verwerken wat ik geleerd had. Nu AVD is 1,5 uur, die les vliegt voorbij maar ik ben daarna me een partij moe. Valt flink tegen. Daarnaast merkte ik het fysiek wel tijdens de AVB dat ik veel te veel kneep, handjes waren ook flink verkrampt na een uurtje. Dus zo'n spoedcursus waarbij je een hele dag AVB doet zou niet mijn voorkeur hebben. Elke dag een of twee lessen zou wel te doen zijn mits je daar rekening mee kan houden met werk en dergelijke.Thoit schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:36:
Meer dan een uur les heb je naar mijn mening weinig aan. Dan ben je meestal zo moe omdat je ontzettend veel info krijgt, je de hele tijd aan het concentreren bent etc.
Merkte dat ik bij de supermoto training op het eind van de dag ook echt gaar was, en dan kan ik al motorrijden.
I have stability. The ability to stab.
Precies, beste is naar mijn mening om elke dag 1 uur te lessen. Dan ben je er elke dag mee bezig en leer je het beste.SmurfLink schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:52:
[...]
Eens, ik had AVB 1 uur per week en merkte dat ik de rest van die dag toch bezig was met alles verwerken wat ik geleerd had. Nu AVD is 1,5 uur, die les vliegt voorbij maar ik ben daarna me een partij moe. Valt flink tegen. Daarnaast merkte ik het fysiek wel tijdens de AVB dat ik veel te veel kneep, handjes waren ook flink verkrampt na een uurtje. Dus zo'n spoedcursus waarbij je een hele dag AVB doet zou niet mijn voorkeur hebben. Elke dag een of twee lessen zou wel te doen zijn mits je daar rekening mee kan houden met werk en dergelijke.
Ik denk dat je als 'absolute beginner' ook niet moet starten met een spoedcursus waar je alles op 1 of 2 dagen doet. Je krijgt dan echt een system overload.SmurfLink schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:52:
[...]
Eens, ik had AVB 1 uur per week en merkte dat ik de rest van die dag toch bezig was met alles verwerken wat ik geleerd had. Nu AVD is 1,5 uur, die les vliegt voorbij maar ik ben daarna me een partij moe. Valt flink tegen. Daarnaast merkte ik het fysiek wel tijdens de AVB dat ik veel te veel kneep, handjes waren ook flink verkrampt na een uurtje. Dus zo'n spoedcursus waarbij je een hele dag AVB doet zou niet mijn voorkeur hebben. Elke dag een of twee lessen zou wel te doen zijn mits je daar rekening mee kan houden met werk en dergelijke.
Als je de tijd hebt, maar het toch snel wil doen. Neem dan contact op met een rijschool en vraag of ze in 1 week 2 a 3 lessen kunnen inplannen. Zowel in de ochtend als in de middag/avond. Dan pak je ook wat verschillende omstandigheden mee.
Sluit ik me bij aan. Ik had maar 1 maal per week les, en dat was voor mij in ieder geval te weinig. Ging het eerste half uur toch wel weer erg stroef, dus dat is zonde want verloren tijd.Thoit schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Precies, beste is naar mijn mening om elke dag 1 uur te lessen. Dan ben je er elke dag mee bezig en leer je het beste.
Achteraf had ik ook veel eerder moeten toegeven dat de school gewoon niet bij me pastte, dus dat is ook wel een tip die ik graag mee geef. Die klik was echt zo belangrijk voor mij en die was er gewoon niet. Toen ik eenmaal van rijschool was overgestapt ging alles zó veel makkelijker.
Wat een verschil! Met het vest is het met volle zon in een stad gewoon nog comfortabel. Waar normaal het zweet over je rug loopt nu dus totaal niet. Ook met iemand achterop tegen je rug aan, geen last meer van. Zeker aan te raden dus!
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Das nie lang...
[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 02-07-2018 18:45 ]
Heb ook in Groningen gelest bij Arnold van de ANWB rijschool. Top vent, echt een hele goede instructeur. Het nadeel van de anwb is alleeb dat het een relatief kleine school is en daardoor geen examens van tevoren inkoopt. Daardoor moest ik voor elk examen steeds een 3-4 weken wachten. Aangezien je sws 2 moet doen.. weet niet hoe snel je hem wilt halenShadow_Agent schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:01:
Hoi![]()
Al een tijdje wil ik ook wel motorrijlessen gaan nemen. Na afloop van de TT en al die motoren te zien (en wat een race in de MotoGPmaar dat terzijde) dacht ik vanmorgen: "De hoogste tijd!". Daarom dit topic even volgen. Geen ervaring met motoren, wel eens scooter gereden. Ik ga lessen in Groningen (Stad), iemand die daar aanbevelingen heeft, laat het vooral weten!
Ik wilde eigenlijk z.s.m. beginnen maar ik lees hierboven dat de warmere dagen niet zo geschikt zijn. Hmm daar zit natuurlijk wel een grote kern van waarheid in. Vooral wanneer je stilstaat enzo zal het bloedje warm zijn. in het najaar verloopt m;n rijbewijs, zou mooi zijn als het voor die tijd lukt om te halen natuurlijk, scheelt weer kosten
Kijk het youtube kanaal van Bret Tkacs eens, Mototrek heet het. Heel informatief, mooie beelden, en echt wat voor jou.HTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:34:
[...]
blijkbaar wel. Het is een knop die je moet omzetten om er gewoon niet om te geven. Zorg voor beschutting, goeie spullen en genoeg drinken en verder gewoon doorgaan waar je mee bezig was.
En we hebben beelden van mijn prachtige crash gisteren.
[video]
Commentaar over wat ik allemaal fout deed kan, maar dat weet ik zelf ook wel. Waar ik nog wel op zit te wachten is tips hoe ik nou (op snelheid, want op een truttengangetje lukt het me wel) die bocht doorkom. Tailslide? Doordrukken? Het was droog mul zand en grind, en ik wil me hier de komende weken echt op gaan richten, snelle bochten in het terrein.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vanochtend versprong de temp steeds tussen 79 en 81 en op de rit terug 78, 80 en 81.
Even kijken waar die temp sensor zit..
Koelvloeistof is wel onder de helft, maar dat was ie de hele week vorig week en had verder nergens last van.
Tips voor koelvloeistof?
[ Voor 24% gewijzigd door Ari Gold op 02-07-2018 19:32 ]
Is het probleem voor jou dat de temp constant verschiet ? Want 80 graden is verder een normale temp. Mijn eigen fiets zit met rijden tussen de 77 en 85 ongeveer.Ari Gold schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:31:
Vrijdag motor weer eens gewassen. Eerst gefoamd, daarna met de mitt overal langs gegaan.
Vanochtend versprong de temp steeds tussen 79 en 81 en op de rit terug 78, 80 en 81.
Koelvloeistof is wel onder de helft, maar dat was ie de hele week vorig week en had verder nergens last van.
Tips voor koelvloeistof?
Wat betreft koelvloeistof even naar de kleur kijken die je hebt. Geen rood met groen gaan mengen zoals ik zelf een tijd terug heb gedaan
Dat is gewoon normaal gedrag. 👍🏻Ari Gold schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:31:
Vrijdag motor weer eens gewassen. Eerst gefoamd, daarna met de mitt overal langs gegaan.
Tips voor koelvloeistof?
Enige ervaring die ik had voor ik begon met lessen was 2x op een elektrische scooter van de zaakTheRookie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:06:
[...]
Ik denk dat het ook sterk afhangt van je eerdere ervaring. Als je al (schakel)brommer oid hebt gereden denk ik dat je al een behoorlijke voorsprong hebt
Als je, zoals ik, vanaf 0 gaat beginnen zou ik niet snel een héle dag gaan lessen voor AVB.
Ik heb ondertussen ruim 8 uur gelest; de eerste paar lessen weinig specifieke aandacht aan de daadwerkelijke oefeningen kunnen besteden omdat ik nog véél te veel bezig was met het überhaupt leren rijden op een motor![]()
Ik zie mezelf dan ook nog niet over twee lessen oid al examen doen![]()
De eerste 2 à 3 lessen was ik na 1.5 uur ook wel gáár; zoveel nieuwe info te verwerken dat er -op dat moment- niets meer bij kon, maar goed YMMV
Maar pakte het schakelen en soepel remmen vrij vlot op waardoor het dus redelijk snel gaat. Mijn grootste bottleneck eigenlijk is dat ik nog slecht ben met langzaam rijden (7-8km/h). En af toe schiet ik er weleens vandoor door een per ongeluk iets te snel loslatende koppeling met teveel gas
Zelf leste ik met de proefles 2 uur, de week erop 1.5 uur. Vervolgens met iemand samen voor 2.5 uur. Donderdag ga ik weer 2 uur lessen. Voordeel is wel dat ik al aardig wat stoplichten en rotondes voor m'n kiezen krijg voor ik op bestemming ben (5-10 minuutjes afhankelijk van locatie)
Gamertag: timmie271
Ja doe maar
Ach ben nu toch ANWB lid hahaha
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:14:
[...]
Kijk het youtube kanaal van Bret Tkacs eens, Mototrek heet het. Heel informatief, mooie beelden, en echt wat voor jou.

Ik baal gewoon van die band, niet zozeer van het lekrijden zelf maar omdat ik er onderbewust blijkbaar blind vanuit ging dat die gel zou werken, en nou ben ik teleurgesteld dat het niet zo is, en heb ik niet direct een oplossing, en kan ik niet direct op de motor wegrijden als ik dat zou willen.
Ik heb de hele week afspraken op mijn werk dus als die extra sealant die Ride-On morgenavond komt brengen niet helpt moet ik toch ergens bij mijn garage langs zien te gaan in de avond. Geen zin om alles er weer vanonder te moeten trekken maar zal weinig keus hebben, er moet dan toch een nieuwe binnenband in.
Mijn voorband zou nog een tijd meekunnen maar ik vervang ze liever samen zodat ik een ‘ passende ‘ set heb.
Met goed weer ( zoals nu ) vind ik de achterband fijn. Hij geeft goed grip en veel vertrouwen. Mijn rijstijl is vlot ( licht sportief ). Enkel bij slechter weer heb ik minder vertrouwen in de band. In Luxemburg ben ik een aantal keer vooruit gegleden terwijl dat niet bepaald de bedoeling was... Ik ben een mooi weer rijder maar soms kan ik niet anders ivm de auto die dan niet beschikbaar is.
Door de bomen zie ik het bos even niet meer. Welke banden raden jullie aan? Ik wil een semi sportieve band die liever niet na 6k km afgesleten is maar wel vertrouwen geeft om lekker de bocht door te gaan.
Thanks! Ik ga op onderzoek uit.Leviathius schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:22:
@R0y. De Pirelli Angel GT is een sport/tourband die vooral de sportiefste is van alle tourbanden. Men zegt zelfs dat je ermee naar het circuit zou kunnen. Dus die zou je wellicht kunnen overwegen?
Waar ik erg last van had was dat ik doordeweeks 's avonds leste. Dan moet je van werk naar huis, in de file, eten, racen naar de rijschool want bijna te laat en dán pas op de motor. Toen was ik nog aan het haasten terwijl ik moest leren rijden. Dat kan zo lang duren voordat die knop weer om is (bij mij, blijkbaar). De lessen in de weekenden hebben me veel meer opgeleverd, ik had beter alleen die kunnen rijden.Melkunie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:05:
[...]
Sluit ik me bij aan. Ik had maar 1 maal per week les, en dat was voor mij in ieder geval te weinig. Ging het eerste half uur toch wel weer erg stroef, dus dat is zonde want verloren tijd.
Achteraf had ik ook veel eerder moeten toegeven dat de school gewoon niet bij me pastte, dus dat is ook wel een tip die ik graag mee geef. Die klik was echt zo belangrijk voor mij en die was er gewoon niet. Toen ik eenmaal van rijschool was overgestapt ging alles zó veel makkelijker.
Volgens de startpost rijd je een Honda GSR750[b]R0y. schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:07:[/
Door de bomen zie ik het bos even niet meer. Welke banden raden jullie aan? Ik wil een semi sportieve band die liever niet na 6k km afgesleten is maar wel vertrouwen geeft om lekker de bocht door te gaan.
@lolgast doe es TS fixen
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Die komt als beste uit de test van Motoplus samen met de Dunlop Roadsmart 3. De GT lijkt mij inderdaad gezien het gebruik een goede keuze. De Dunlop Roadsmart 3 komt dus ook goed uit de test, maar komt er slecht uit op nat wegdek waar de GT het beter doet.Leviathius schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:22:
@R0y. De Pirelli Angel GT is een sport/tourband die vooral de sportiefste is van alle tourbanden. Men zegt zelfs dat je ermee naar het circuit zou kunnen. Dus die zou je wellicht kunnen overwegen?
Ik zou zeggen, Pilot Road 4. Zowel onder toerbuffels, allroad als nakeds bij ons in de groep gehad, en geen slechte ervaringen mee gehad. Wel veel cuppen, vooral bij de S1000XR. Dat kan ook aan de berijder liggen.
Ik heb er nu de Metzeler Roadtec 01 onder liggen, maar je moet nog tot het najaar wachten voor een echt eindverslag. Vooralsnog lijkt het stuurgedrag van de MPR4 beter bij mij te passen, al word ik hier ook wel vriendjes mee.
De rijders waar ik het over heb kunnen flink sportief rijden, en halen het gemiddelde kilometrage per jaar flink omhoog, in alle weersomstandigheden. Degelijke bandentesters imho.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Leg er een setje van Continental of Dunlop op en ga vervolgens gewoon één voorband op twee achterbanden verslijten. Continental Road Attack óf Dunlop Road Smart banden uit de huidige series, dus!!!R0y. schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:07:
Mijn achterband is binnenkort aan vervanging toe (ik gok dat ik er maximaal nog 1500 km mee kan doen). Momenteel ligt er voor een Bridgestone bt16 ( zo uit mijn hoofd ) en achter een Dunlop sportmax qualifier 2. Waarom deze combi? Zo heb ik hem gekocht +- 5k km geleden. De achterband was toen 200km oud. Die is er snel door heen gegaan dus.
Mijn voorband zou nog een tijd meekunnen maar ik vervang ze liever samen zodat ik een ‘ passende ‘ set heb.
Met goed weer ( zoals nu ) vind ik de achterband fijn. Hij geeft goed grip en veel vertrouwen. Mijn rijstijl is vlot ( licht sportief ). Enkel bij slechter weer heb ik minder vertrouwen in de band. In Luxemburg ben ik een aantal keer vooruit gegleden terwijl dat niet bepaald de bedoeling was... Ik ben een mooi weer rijder maar soms kan ik niet anders ivm de auto die dan niet beschikbaar is.
Je kan ook een Bridgestone T serie pakken maar.... Je geeft zelf al aan dat je liever wat sportievers wil (Een S21-R van Bridgestone gaat dan nét wat te ver terwijl een T-serie van dat merk wat te snel cupped).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bedankt voor de tips allen. Geeft mij weer wat lees en kijk voer.
Hiervoor had ik een Kawasaki 600F4noes schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:24:
[...]
Waar ik erg last van had was dat ik doordeweeks 's avonds leste. Dan moet je van werk naar huis, in de file, eten, racen naar de rijschool want bijna te laat en dán pas op de motor. Toen was ik nog aan het haasten terwijl ik moest leren rijden. Dat kan zo lang duren voordat die knop weer om is (bij mij, blijkbaar). De lessen in de weekenden hebben me veel meer opgeleverd, ik had beter alleen die kunnen rijden.
[...]
Volgens de startpost rijd je een Honda GSR750dus een lekker sportief ding. Op mijn S1000RR heb ik de Continental SportAttack3 banden en die geven me veel grip en vertrouwen, ook in slechter weer. Ik doe nu ongeveer 7k met deze achterband en is nog lang niet op.
@lolgast doe es TS fixen
Inderdaad, had het laatst ook gelezen. Was vooral verbaasd over de positie van de Michelin Road 5... Maar wat mij wel opviel is dat slecht in het nat 'relatief' is. Veel tests scheelde het hooguit 5 punten tussen nr 1 en 5.. Maar goed, de Pirelli en Dunlop zijn dit jaar 'de beste uit de test' gekroondPilatuS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:28:
[...]
Die komt als beste uit de test van Motoplus samen met de Dunlop Roadsmart 3. De GT lijkt mij inderdaad gezien het gebruik een goede keuze. De Dunlop Roadsmart 3 komt dus ook goed uit de test, maar komt er slecht uit op nat wegdek waar de GT het beter doet.
Wat is slecht op nat wegdek volgens jou? Ik wil eventueel wel een keer met een setje S21-R bandjes in de regen een ritje gaan voorrijdenLeviathius schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:34:
[...]
Inderdaad, had het laatst ook gelezen. Was vooral verbaasd over de positie van de Michelin Road 5... Maar wat mij wel opviel is dat slecht in het nat 'relatief' is. Veel tests scheelde het hooguit 5 punten tussen nr 1 en 5.. Maar goed, de Pirelli en Dunlop zijn dit jaar 'de beste uit de test' gekroond
Dat had ik ook gelezen voor mijn R1100RT. Toen ik afgelopen week bij de motorzaak kwam werd die band afgeserveerd: de wangen zouden te zacht zijn waardoor ze bezwijken onder het gewicht van de motor.
Een collega, samen met z'n vader, die ook een 1100 rijdt zweert er bij... Dus ik zit een beetje in dubio.
Het ging over de tourbanden test uit de MotoPlus van 2 weken terug. Daarin hadden ze 6 (volgens mij) tourbanden getest en bij de nat wegdek test scheelde het maar 5 punten zoiets tussen de nr 1 en 6. (85 tot 90 punten was het dacht ik)wimmel_1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:45:
[...]
Wat is slecht op nat wegdek volgens jou? Ik wil eventueel wel een keer met een setje S21-R bandjes in de regen een ritje gaan voorrijden
Dus niet opeens stiekem over sport banden beginnen he
[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 02-07-2018 22:57 ]
"Ze" zeggen ook altijd dat een "sport" band in de regen slechter presteert dan een tourband welke juist daarvoor ontworpen is, toch?Leviathius schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:56:
[...]
Het ging over de tourbanden test uit de MotoPlus van 2 weken terug. Daarin hadden ze 6 (volgens mij) tourbanden getest en bij de nat wegdek test scheelde het maar 5 punten zoiets tussen de nr 1 en 6.
Dus niet opeens stiekem over sport banden beginnen he![]()
Morgen komen er Continental TKC 70's op.
Je moet niet in problemen denken maar in oplossingen: Setje "SM" wielen in je Trans-Alp en je kan er zó een setje 180/55/17 - 120/60/17 bandjes op kwijtGrubeater schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:21:
Gelukkig zijn veel van de gangbare banden niet in de maten voor mijn motor te krijgen.![]()
Daar ben ik al 10kkm errug happy mee, al heb ik gezien dat ze vooraan wat beginnen cuppen, of toch tenminste vreemde slijtage vertonen. Het voelt allemaal nog prima maar ziet er wat vreemd uit.Grubeater schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:21:
Gelukkig zijn veel van de gangbare banden niet in de maten voor mijn motor te krijgen.![]()

Nu nog de eerste 1.000 km rustig inrijden ... wat me trouwens moeilijker valt dan wat ik gedacht had.
Laatst nog een bocht met 100 gepakt, waar ik met de BT16 amper 70 durfde en ik had het gevoel dat ik nog lang niet aan het limiet zat.
Het was wel warm en aan het einde van de rit dus de bandjes waren goed opgewarmd.
@Dryhte Mijn Heidenau K76 liggen er nu zo'n 17k KM op, voorband cupt en de achterband is redelijk vierkant. Ik zal morgen wat foto's maken. Als er minder snelwegkilometers bij hadden gezeten had ik er langer mee door kunnen rijden.
De Michelin Road 5 komt ook erg goed uit de Motoplus test, vooral goede wendbaarheid en natweer eigenschappen, slijtage is wat hoger dan de concurrentie.Chakotay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:17:
Normaal komt in dit soort discussies de Michelin Pilot Road vaak naar voren, is die tegenwoordig niet zinnig meer? Ik wil juist binnekort een setje MPR5 gaan halen
Na een setje PR4 die 10000 km meegingen (waren nog niet helemaal op, maar voor een reis gewisseld) rij ik nu op de R5 en die bevallen erg goed op m'n RS. Ben benieuwd of ze de 10000 ook halen, ze slijten wel wat harder zo te zien. Maar erg goede grip!
die heet nu 'Pilot 5', daarom is ie niet gangbaar meerChakotay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:17:
Normaal komt in dit soort discussies de Michelin Pilot Road vaak naar voren, is die tegenwoordig niet zinnig meer? Ik wil juist binnekort een setje MPR5 gaan halen
Road 5, dacht ik...Maegrim schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 06:22:
[...]
die heet nu 'Pilot 5', daarom is ie niet gangbaar meer
@Grubeater het vertrouwen op nat vind ik erg belangrijk, en dat zit met deze band echt goed. ITT vorige Pirelli Scorpion Trail.
[ Voor 24% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2018 06:52 ]
[ Voor 111% gewijzigd door darkkingll op 03-07-2018 07:04 ]
Op mijn R1100RS rij ik met Metzeler Roadtec Z8 banden. Nog gemonteerd door de vorige eigenaar die er krap 1000km op had gereden. Het is de eerste keer dat ik met dit merk banden rij. Tot nu toe bevalt het me goed.sypie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:45:
[...]
Dat had ik ook gelezen voor mijn R1100RT. Toen ik afgelopen week bij de motorzaak kwam werd die band afgeserveerd: de wangen zouden te zacht zijn waardoor ze bezwijken onder het gewicht van de motor.
Een collega, samen met z'n vader, die ook een 1100 rijdt zweert er bij... Dus ik zit een beetje in dubio.
Ik las dat de band drie jaar geleden uitgekozen was tot beste sport-toerband.
[ Voor 5% gewijzigd door Willem30 op 03-07-2018 07:35 ]
Oooh op die manier bedoel je hem, nou snap ik hetwimmel_1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:59:
[...]
"Ze" zeggen ook altijd dat een "sport" band in de regen slechter presteert dan een tourband welke juist daarvoor ontworpen is, toch?
![]()
Ik doelde op de hele serie, vandaar dat ik het nummertje weg lietMaegrim schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 06:22:
[...]
Heeeeeel af en toe kom ik nog wel eens een drupje regen tegen als ik de motor moet pakken voor mijn werk maar de voorkeur gaat altijd naar de auto onder de 15 graden. Maar die heeft mijn vriendin meestal mee...gebruikershaes schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:08:
Niet voor Roy, maar voor de echte mooi weer rijders onder ons kan ik de Pirelli diablo rosso 3 aanbevelen. Wel uitkijken als ze nog nieuw zijn!Twee keer mee onderuit gegaan in het begin, maar nu zijn ze subliem.
Laatst nog een bocht met 100 gepakt, waar ik met de BT16 amper 70 durfde en ik had het gevoel dat ik nog lang niet aan het limiet zat.
Het was wel warm en aan het einde van de rit dus de bandjes waren goed opgewarmd.
Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs vol vermogen. Daarnaast ben ik mij lekker aan het oriënteren op marktplaats en de motordealers. Want er komt natuurlijk ook een motor. Nu merk ik dat ik me een beetje aan het doodstaren ben op de sportmotortjes honda, suzuki, yamaha etc. En er zijn een aantal naked bikes die ik mooi vind: Kawasaki er6n/f z750 (dat is ook het enigste vergelijkingsmateriaal wat ik dan heb.
Ook gekeken naar lease opties of leen opties maar dat lijkt me niet zo heel erg handig. Hoewel ik dat met de maandelijkse kosten prima kan dekken en ook snel zou kunnen afbetalen dus een klein bedrag zou geen probleem moeten zijn
Nog even wat feiten op een rijtje.
26 jaar (8 jaar rijbewijs)
25k auto per jaar
Motor hobby matig en woon werk verkeer in en rondom de stad Rotterdam. (circuit dagen in de toekomst optie)
Price range: 1000 - 4000 ong. (Ik hoef dit jaar niet perse een motor te kopen, kan verder ook sparen etc.)
Maar zijn er nog meer motoren die leuk degelijk etc zijn?
Welkom!bart0099 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:46:
Hoi Allemaal,
Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs vol vermogen. Daarnaast ben ik mij lekker aan het oriënteren op marktplaats en de motordealers. Want er komt natuurlijk ook een motor. Nu merk ik dat ik me een beetje aan het doodstaren ben op de sportmotortjes honda, suzuki, yamaha etc. En er zijn een aantal naked bikes die ik mooi vind: Kawasaki er6n/f z750 (dat is ook het enigste vergelijkingsmateriaal wat ik dan heb.
Ook gekeken naar lease opties of leen opties maar dat lijkt me niet zo heel erg handig. Hoewel ik dat met de maandelijkse kosten prima kan dekken en ook snel zou kunnen afbetalen dus een klein bedrag zou geen probleem moeten zijn
25k auto per jaar
Motor hobby matig en woon werk verkeer in en rondom de stad Rotterdam. (circuit dagen in de toekomst optie)
Price range: 1000 - 4000 ong. (Ik hoef dit jaar niet perse een motor te kopen, kan verder ook sparen etc.)
Persoonlijk zou ik niet een motor leasen of lenen, maar gewoon kopen. Zeker voor een bedrag tot €4000, zoals je aangeeft, gewoon kopen. Ik rij nu bijna 2 jaar op een Yamaha FZS600 Fazer uit 2000, hele fijne motor, zoals meerdere hier kunnen beamen. Aanschaf kostte me toen €1350.
Ik woon ook in Rotterdam, dus wie weet komen we elkaar nog eens tegen!
EDIT: ik zie nu pas de circuitdagen. Daarvoor lijkt me de Fazer niet zo'n goede motor
[ Voor 3% gewijzigd door Frans92 op 03-07-2018 08:59 ]
Geweldige band, als ik ooit nog een naked of sport motor zou kopen dan is dat echt DE band die ik zou willen. Ik had die namelijk onder mijn Nuda zitten en ze gaven enorm veel vertrouwen in droog en warm weer. Beetje zoals de Super Corsa's maar dan met een langere levensduurgebruikershaes schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:08:
Niet voor Roy, maar voor de echte mooi weer rijders onder ons kan ik de Pirelli diablo rosso 3 aanbevelen. Wel uitkijken als ze nog nieuw zijn!Twee keer mee onderuit gegaan in het begin, maar nu zijn ze subliem.
Ik had als eerste motor een CBR600RR PC37 uit 2003. Die ligt in jouw prijsklasse en het is nog best comfortabel voor een sport motor. Heb destijds er ook woon-werk en circuitdagen mee gedaan al zou ik er niet graag mee in de stad rijden. Ze zijn oer betrouwbaar en hebben een tijdloze uitstraling vind ik zelf.bart0099 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:46:
Hoi Allemaal,
25k auto per jaar
[ Voor 46% gewijzigd door cyntax op 03-07-2018 09:23 ]
Verwijderd
ver kunnen ze er wel niet mee rijdenVerwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:53:
Momenteel even motorloos want ik zit op het eiland Guernsey. Wel heel veel mooie en dure motoren hier
Bart, doe jezelf een plezier en maak eens een testritje op een Triumph Street Triple (of de sport versie, de Daytona).bart0099 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:46:
Hoi Allemaal,
25k auto per jaar
[ Voor 70% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2018 10:05 ]
Hoi Bart, je kan kijken naar een R6, 600RR, GSXR-600 van 2003/2005. Die zijn wel redelijk betaalbaar. Alle 3 goed betrouwbaar (behalve de Suzuki die gaat sowieso een secundaire valve blabla error geven, is simpel op te lossen door de solderpuntjes opnieuw te solderen). Leuke fietsjes voor af en toe een circuitdag.bart0099 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:46:
Hoi Allemaal,
25k auto per jaar
Maar woon-werk is niet zo leuk. Daarvoor zou ik (mijn persoonlijke mening) eerder naar een naked kijken. Met een naked is ook goed een circuit dag te pakken.
Haha ik zie nu pas dat de 5 uit de Road serie "Road 5" heet ipv "Pilot Road 5"Maegrim schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 06:22:
[...]
5 is een Prima band, maar wel wat gevoelig voor cuppen...
Ik ben nog altijd tevreden over de Pilot Power 2CT
Wat denken jullie? De korting vind ik wat aan de magere kant voor een automotor welke al uit de showroom is geweest en van 017 is.
[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 03-07-2018 10:58 ]
Auto?Workaholic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:08:
9200,00 euro voor een Triumph van 2017 ? Street tripple R? 500km op de teller.
Wat denken jullie? De korting vind ik wat aan de magere kant voor een auto wat al uit de showroom is geweest en van 017 is.
Een motor uit 2017 met 500km op de teller? Is het een demo geweest?
Als je het te mager vindt, al om een lager bedrag gevraagd? Of wellicht accesoires die je er bij wil?
Je bent nog niet thuis heTylen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:51:
Made itBen ook wel blij dat ik de motort gepakt heb. Er stond een leuke lange stilstaande file op de A12
"Don't let your dreams be memes"
Goed punt ja
Dit topic is gesloten.