Het nadeel is alleen de pollen. Die meuk gaat overal zitten in korte tijd.
Dan is het te hopen dat hij niet allergisch is
Het is zoals ik het zag een soort cafetaria, lekkere curryworst mit pommesToolkiT schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:41:
[...]
Grappig mijn schoonbroer woont daar net over de grens, ik ga altijd tanken bij de Avia naast die daddys bikertreff, maar ben nog nooit daar wezen kijken.. is het wat?
Vulkaniseerd met de band, ergste geval loopt de band heel langzaam iets leeg, maar zelfs dat heb ik nooit meegemaakt. Zolang het niet in het loopvlak van de band zit maar in een groef, en niet op de rand, is er echt niks aan de hand.alexthegrat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:48:
Afgelopen week net de motor weer in orde laten maken na de valpartij de week ervoor, tref ik vanmiddag dit aan (klik voor groot):
[afbeelding]
Motorzaak gebeld, kwamen me netjes ophalen met een busje en hebben een propje in de band geschoten zodat ik weer naar huis kon. Motor staat er nu zo bij (klik voor groot):
[afbeelding]
Vraagje voor de meer ervaren mensen hier: Is het handig om hiermee te blijven rijden of is het beter om er een nieuwe band op te leggen?
@HTT-Thalan thnx voor de link, dat is wel heel erg gaaf!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ook nog even een duit in het zakje doen. Zo te zien is er relatief lang mee doorgereden terwijl de bandenspanning al te laag was. Zodoende die verkleuring van extra slijtage in het midden (overgang tussen compounds zit iets verder uit elkaar) en ook de overmatige slijtage op 2 plekken.
Verder: als de band van binnen uit geplakt is rij ik deze gerust nog op. Geplakt met zo'n veter vertrouw ik minder. Het ruimen van het gat beschadigt het karkas ook al iets. Hoe dan ook, heb ik wel altijd zo'n veter setje bij me. Kun je je bij pech tenminste wel altijd redden.
Verder: als de band van binnen uit geplakt is rij ik deze gerust nog op. Geplakt met zo'n veter vertrouw ik minder. Het ruimen van het gat beschadigt het karkas ook al iets. Hoe dan ook, heb ik wel altijd zo'n veter setje bij me. Kun je je bij pech tenminste wel altijd redden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Er zitten koperen ringen tussen de banjo en de remcilinder/remklauw, dit zijn crush/klem ringen die voor de afdichting zorgen en maar 1 keer te gebruiken zijn.Investig8or schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:06:
....
Over remmen gesproken: de remleidingen voor op de VFR lijken te zweten tussen leiding en banjo? Er zijn een aantal koppelingen waarbij er steeds een laagje remolie rond de aansluiting komt (niet tussen banjo en remklauw maar banjo en remleiding). Druppels op de grond en ook op de schijf (en dus remblokken...). Raar geval voor een 12 jaar oude motor, of komt dit vaker voor? Ik denk dat de enige oplossing is om nieuwe remleidingen erop te zetten samen met nieuwe remblokken...
Als de remleiding zelf lekt bij de overgang naar de banjo dan moet je de leiding zeker vervangen. 12 jaar is al redelijk oud voor de originele leidingen. Remleidingen beginnen bij een euro of 30, maar dat ligt natuurlijk aan de benodigde lengte. Als het goed is krijg je er ook nieuwe koperen crush ringen bij.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Het is echt bij de overgang zelf (bij meerdere leidingen) en het lekt genoeg om in druppels op de grond te komen:Grubeater schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 03:15:
[...]
Er zitten koperen ringen tussen de banjo en de remcilinder/remklauw, dit zijn crush/klem ringen die voor de afdichting zorgen en maar 1 keer te gebruiken zijn.
Als de remleiding zelf lekt bij de overgang naar de banjo dan moet je de leiding zeker vervangen. 12 jaar is al redelijk oud voor de originele leidingen. Remleidingen beginnen bij een euro of 30, maar dat ligt natuurlijk aan de benodigde lengte. Als het goed is krijg je er ook nieuwe koperen crush ringen bij.
[afbeelding]

Het is denk ik het beste om maar gelijk de hele set (10 leidingen, DCBS + ABS

Idiocracy: it is real!
Doe dat nou niet van die gekke kleuren op je fiets.
Gewoon netjes zwart of misschien carbon als je de fiets ervoor hebt, of zilver als je een zilver frame en alles hebt, maar ga er geen sjonnie kermis van maken...
Ik weet trouwens niet wat mijn monteur levert, ik meende HEL, jij @wimmel_1? Mijn remmen komen er dit jaar ook wel aan, en dat moet ik schijven, weer nieuwe blokken en dan alle remslangen voor en achter vernieuwen. Remvloeistof zit er alweer 2 jaar in dan (DOT5) dus mag wel weer.
Ik weet trouwens niet wat mijn monteur levert, ik meende HEL, jij @wimmel_1? Mijn remmen komen er dit jaar ook wel aan, en dat moet ik schijven, weer nieuwe blokken en dan alle remslangen voor en achter vernieuwen. Remvloeistof zit er alweer 2 jaar in dan (DOT5) dus mag wel weer.
Ik stem voor meer kleur op iedere fiets.Joopieboy schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:19:
Doe dat nou niet van die gekke kleuren op je fiets.
Ja, eens, niet allemaal grijs en zilver, zie mijn livery.
Joopieboy schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:25:
[...]
Ja, eens, niet allemaal grijs en zilver, zie mijn livery.Maar ik bedoel dus al die gekleurde hendeltjes, bar ends, kuipschroeven, gekleurde ruitjes (zooo jaren 90), gekleurde remleidingen, etc. Nee, gewoon nee!

Idiocracy: it is real!
Kijk @Joopieboy, jij mist ook gewoon wat extra kleur op jouw tupperware!
Ik zie het, ben gewoon een saaie jongen merk ik

Hee, een Skittles motor
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
@Joopieboy : Is inderdaad HEL wat 'ie tegenwoordig levert. In het verleden had 'ie een ander merk (Goodridge) maar sinds ik er voor m'n R6'jes iedere keer persé HEL leidingen op wilde is 'ie dat maar gaan leveren
Scheelde ook dat ik iedere keer één van de eerste was met een nieuw model R6 en dus leidingen op maat moest hebben op dat moment.doordat de fabrikanten er nog niets voor hadden. HEL is dan schijnbaar ook wat meer meegaand én sneller. Ik wilde m'n brommer geen weken zónder leidingen laten staan op het moment dat de originele leidingen bij een leverancier lagen voor de maatvoering.…
Binnenkort ook maar eens gaan kijken voor een paar HEL leindingen voor op m'n huidige straat-brommer. Heb gelukkig maar een 4-tal korte leidingen nodig (3 vóór, 1 achter), alles van 't ABS deel wat óp 't frame zit is al gewoon staal, net zoals dat bij een auto 't geval is.
Scheelde ook dat ik iedere keer één van de eerste was met een nieuw model R6 en dus leidingen op maat moest hebben op dat moment.doordat de fabrikanten er nog niets voor hadden. HEL is dan schijnbaar ook wat meer meegaand én sneller. Ik wilde m'n brommer geen weken zónder leidingen laten staan op het moment dat de originele leidingen bij een leverancier lagen voor de maatvoering.…
Binnenkort ook maar eens gaan kijken voor een paar HEL leindingen voor op m'n huidige straat-brommer. Heb gelukkig maar een 4-tal korte leidingen nodig (3 vóór, 1 achter), alles van 't ABS deel wat óp 't frame zit is al gewoon staal, net zoals dat bij een auto 't geval is.
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 30-06-2018 13:17 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daar zit ik ook aan te denken.phYzar schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:11:
[...]
Spanningsregelaar? Dynamo? Te hoog voltage bij hoge toeren misschien daardoor...
Dat zou ik dan eens moeten meten.
Al zou de spanning niet goed wezen is het wel raar dat er verder geen problemen zijn. Je zou ook verwachten dat zo een knipperlichtrelais wel tegen 'vuile' / 'hogere' spanning zou moeten kunnen?
Een te lage spanning lijkt mij niet logisch als de knipperlichten het wel normaal doen stationair en alleen raar gaan doen bij hogere toerentallen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik heb zelf een krappe maand of 2 met een gare spanningsregelaar rondgereden (Honda, bekend issue) en na 3x het lampje van mijn koplamp te hebben vervangen viel het kwartje pas (spanning naar 18-20v bij hogere toeren). Verder geen problemen gehad, dus niet alles is even gevoelig.thijsco19 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:54:
[...]
Daar zit ik ook aan te denken.
Dat zou ik dan eens moeten meten.
Al zou de spanning niet goed wezen is het wel raar dat er verder geen problemen zijn. Je zou ook verwachten dat zo een knipperlichtrelais wel tegen 'vuile' / 'hogere' spanning zou moeten kunnen?
Een te lage spanning lijkt mij niet logisch als de knipperlichten het wel normaal doen stationair en alleen raar gaan doen bij hogere toerentallen.
@thijsco19 Gebeurd 't altijd bij hogere toerentallen óf alleen als 't blok heet is en de fan(s) vól aan't werk moeten? M'n 2012 R6 had op dat moment ook altijd nét te weing spanning om de LED knippers met weerstanden + origineel relais (dus géén lastonafhankelijk relais) op de juiste frequentie aan te kunnen sturen.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 30-06-2018 14:17 ]
@wimmel_1 Met het weinig testen wat ik gedaan heb, altijd bij het verhogen van het toerental.
Me maat heeft een vergelijkbaar maar toch een ander probleem aangezien bij hem ook de zekering kapot gaat.
Zou dat echt het gevolg kunnen zijn van een spanning probleem, dat de knipperlichtrelais kapot gaat (en bij hem dan de zekering door brand)?
Ik maak gebruik van led knippers met een lastonafhankelijk relais, hij van 'normale' knippers (al dan niet standaard) en ook een lastonafhankelijk relais.
@phYzar Vandaag of morgen geen tijd ( TT
), dus hopelijk van de week tijd om te meten.
Me maat heeft een vergelijkbaar maar toch een ander probleem aangezien bij hem ook de zekering kapot gaat.
Zou dat echt het gevolg kunnen zijn van een spanning probleem, dat de knipperlichtrelais kapot gaat (en bij hem dan de zekering door brand)?
Ik maak gebruik van led knippers met een lastonafhankelijk relais, hij van 'normale' knippers (al dan niet standaard) en ook een lastonafhankelijk relais.
@phYzar Vandaag of morgen geen tijd ( TT
[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 30-06-2018 14:20 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Als er bij hem ook een zekering klapt dan is er waarschijnlijk iets heel anders aan de hand. Zo'n ding klapt alleen als er té grote stromen gaan lopen (en er dus érgens kortsluiting ontstaan is waarbij de "+" en "-" van de accu als 't ware direct aan elkaar gelinkt worden in dat deel van 't stroomcircuit).
Méten is wéten in dit geval: Een goede multimeter kan je een heel eind de goede richting in helpen, zeker als je óók gaat kijken wát 't blok doet bij gas geven (leidingen/kabels/stekers die bewegen……).
Méten is wéten in dit geval: Een goede multimeter kan je een heel eind de goede richting in helpen, zeker als je óók gaat kijken wát 't blok doet bij gas geven (leidingen/kabels/stekers die bewegen……).
* Rubman zichzelf net een verjaardagscadeau heeft gedaan.

HONDA VFR 750 F uit 1995
Allereerste motor, beetje een impuls aankoop maar goed advies en een ervaren rijder (schoonvader) mee.
Goede testrit gemaakt en hij wordt deze week helemaal nagelopen en volledig rijklaar gemaakt.
Vanaf volgende week dus lekker met de motor naar werk en ritjes maken.

HONDA VFR 750 F uit 1995
Allereerste motor, beetje een impuls aankoop maar goed advies en een ervaren rijder (schoonvader) mee.
Goede testrit gemaakt en hij wordt deze week helemaal nagelopen en volledig rijklaar gemaakt.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
@Rubman FELI!!
En die VFR750 (V4) daar ga je nog jaren plezier van hebben. Is een fiets met weinig échte problemen op 't spanningsregelaartje na welke welke wel eens te heet wil worden.
En die VFR750 (V4) daar ga je nog jaren plezier van hebben. Is een fiets met weinig échte problemen op 't spanningsregelaartje na welke welke wel eens te heet wil worden.
Dat was mij ook gezegd, en prima motor om mee te starten.wimmel_1 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:54:
@Rubman FELI!!
En die VFR750 daar ga je nog jaren plezier van hebben. Is een fiets met weinig échte problemen op 't spanningsregelaartje na welke welke wel eens te heet wil worden.
Is het over 2 jaar toch niks voor mij heeft hij nog genoeg staan, heb een stuk of 8 motoren proef gezeten en nagelopen maar deze kwam met de adviezen gewoon het beste eruit als starter.
Proefritje gemaakt en rijdt heerlijk, nu nog een lange week wachten tot ik hem mag ophalen na een flinke beurt.
Voorbandje en koppeling worden nog even vervangen, en alles wordt goed nagelopen qua ketting etc.
Tochtje gemaakt naar de crossbaan bij MC Rilland vandaag:

Toffe baan
en heel toegankelijk voor de wat meer ... lijvige motoren. Zodra ik mijn licentie heb mag ik de baan op, wel even rekening houdend met publiek en drukte. Ik begin bij de Peewee's bij start/sluiten van de baan en zodra ik een beetje gang kan maken kan ik met de groep meerijden, vooropgesteld dat het me uberhaupt lukt overeind te blijven uiteraard
.
KNMV pas is al binnen in ieder geval, aanvraagproces licentie loopt en zal snel binnen zijn.
Morgen nog even trainen bij Chaam, heb een rijder van de TCN bij.

Toffe baan

KNMV pas is al binnen in ieder geval, aanvraagproces licentie loopt en zal snel binnen zijn.
Ik wil de motorhobby weer eens oppakken en zoek een Yamaha XT660 (liefst 'R'). Het valt me op dat er vrijwel geen een te vinden is, die niet geïmporteerd is... Is deze fiets zo weinig verkocht destijds of is het normaal om massaal te importeren?
Ik ben een beetje huiverig voor import. Er wordt soms trots vermeldt "1e eigenaar!", maar de import zie je pas na check bij RDW. Ook de km-stand is geregeld erg onwaarschijnlijk (900 km in 8 jaar bv.).
Ik ben een beetje huiverig voor import. Er wordt soms trots vermeldt "1e eigenaar!", maar de import zie je pas na check bij RDW. Ook de km-stand is geregeld erg onwaarschijnlijk (900 km in 8 jaar bv.).
De gehele XT660 (X / Z...) serie is in Nederland inderdaad zéér weing verkocht en dat wat er ooit nieuw van verkocht is is inmiddels vaak al ombgebouwd naar "SM".
Import van dat type komt vaak uit Duitsland / Italië / Frankrijk of Spanje…. Dat zijn ook meer de landen voor dat type motor.... Maar 900Km. in 10 jaar: Mooi laten staan!!
Import van dat type komt vaak uit Duitsland / Italië / Frankrijk of Spanje…. Dat zijn ook meer de landen voor dat type motor.... Maar 900Km. in 10 jaar: Mooi laten staan!!
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 30-06-2018 17:05 ]
Er wordt wel flink veel geïmporteerd inderdaad. Mijn eigen fiets is ook geen NL fiets. Had er zelf geen problemen mee omdat er nog geen 4.000km op stond en de fiets compleet als nieuw was. Het was wel zeker dat die 4.000km ook echt klopte bij mijn fiets.Joepla schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:59:
Ik wil de motorhobby weer eens oppakken en zoek een Yamaha XT660 (liefst 'R'). Het valt me op dat er vrijwel geen een te vinden is, die niet geïmporteerd is... Is deze fiets zo weinig verkocht destijds of is het normaal om massaal te importeren?
Er zijn meestal genoeg dingen om naar te kijken om te zien of de kilometerstand klopt bij een lage stand. Bij mijn fiets zit er bijvoorbeeld op veel plekken geel spul over de schroeven en op het onderdeel waar de schroef in gaat. Daar aan kan je zien dat zo'n schroef er nog nooit uit is geweest. Verder zijn er natuurlijk nog genoeg andere punten waar je aan kan zien of de kilometerstand klopt. Zodra de stand hoger wordt is het natuurlijk wel lastig om te zien of het bijvoorbeeld 8.000 is of met 10.000 terug gedraait vanaf 18k.
Mijn eigen fiets is in NL ook vrijwel niet verkocht. Schat dat zeker meer dan 70% import is uit de UK of DL. Mits alles klopt aan zo'n fiets vind ik het zelf geen probleem.
Kwam op mij over als net niet. Yamaha wilde er een mooier plaatje van maken dan wat het werkelijk was.Joepla schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:59:
https://www.motorcyclenew...views/yamaha/xt660r/2004/
Ook MCN is er niet echt enthousiast over.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Ik ken iemand die een tijdje terug een XT660X gekocht heeft. Daar ging voor op straat sowieso gelijk andere vering onder.Derby schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:07:
[...]
Kwam op mij over als net niet. Yamaha wilde er een mooier plaatje van maken dan wat het werkelijk was.
De T7 (Ténéré 700) moet 't stokje van de échte XT600 weer gaan overnemen aan 't einde van dit jaar (eindelijk), de XT660 werd al vóór de introductie verguisd door …. Bijna iedereenDerby schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:07:
[...]
Kwam op mij over als net niet. Yamaha wilde er een mooier plaatje van maken dan wat het werkelijk was.
Zo, doorwaaibroek gekocht. Revit Airwave 2.
Nu alleen nog zo'n legging ding voor er onder en dan kan ik ook koel langere tochten doen. Vind ik toch net niet in mijn motorjeans. En fijn voor bochtentraining over drie weken
Daar mag je immers niet rijden in jeans.
Nu alleen nog zo'n legging ding voor er onder en dan kan ik ook koel langere tochten doen. Vind ik toch net niet in mijn motorjeans. En fijn voor bochtentraining over drie weken
[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 30-06-2018 17:36 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Toen ik nog aan diverse industriële machines sleutelde lakte ik de bouten ook altijd af, zodat ik in redelijke mate kon zien of iets los was geweest.PilatuS schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:06:
[...]
Er wordt wel flink veel geïmporteerd inderdaad. Mijn eigen fiets is ook geen NL fiets. Had er zelf geen problemen mee omdat er nog geen 4.000km op stond en de fiets compleet als nieuw was. Het was wel zeker dat die 4.000km ook echt klopte bij mijn fiets.
Er zijn meestal genoeg dingen om naar te kijken om te zien of de kilometerstand klopt bij een lage stand. Bij mijn fiets zit er bijvoorbeeld op veel plekken geel spul over de schroeven en op het onderdeel waar de schroef in gaat. Daar aan kan je zien dat zo'n schroef er nog nooit uit is geweest. Verder zijn er natuurlijk nog genoeg andere punten waar je aan kan zien of de kilometerstand klopt. Zodra de stand hoger wordt is het natuurlijk wel lastig om te zien of het bijvoorbeeld 8.000 is of met 10.000 terug gedraait vanaf 18k.
Mijn eigen fiets is in NL ook vrijwel niet verkocht. Schat dat zeker meer dan 70% import is uit de UK of DL. Mits alles klopt aan zo'n fiets vind ik het zelf geen probleem.
Op een gegeven moment werd ik bij een storing geroepen "en uiteraard hadden ze niets gedaan. De bouten waren nog steeds netjes verzegeld".
Alleen jammer dat het onderdeel dat daarmee vast zat niet door mij gemonteerd was... Het was niet eens van het merk dat wij standaard gebruiken!
Lang verhaal kort: leuke indicatie, maar je moet wel verder kijken. Iedereen kan een boutje verzegelen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het is dan ook een voorbeeld, tuurlijk moet je verder kijken. Zeker met een lage kilometerstand bij een motor die nog niet zo oud is zouden dingen als ketting, banden en remblokken bijvoorbeeld ook origineel moeten zijn. En zo zijn er nog wel meer punten waarbij je kan zien of het klopt of niet. Door de gehele fiets te bekijken met alle onderdelen is meestal prima in te schatten of het hele plaatje klopt of niet.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:02:
[...]
Toen ik nog aan diverse industriële machines sleutelde lakte ik de bouten ook altijd af, zodat ik in redelijke mate kon zien of iets los was geweest.
Op een gegeven moment werd ik bij een storing geroepen "en uiteraard hadden ze niets gedaan. De bouten waren nog steeds netjes verzegeld".
Alleen jammer dat het onderdeel dat daarmee vast zat niet door mij gemonteerd was... Het was niet eens van het merk dat wij standaard gebruiken!
Lang verhaal kort: leuke indicatie, maar je moet wel verder kijken. Iedereen kan een boutje verzegelen.
Vanmorgen een Rev-It GT-R Air doorwaaijas met Airwave 2 broek gekocht. Met komende week in zicht was het wel nodig. Vorige zomer maar net overleefd.Vrijdag schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:36:
Zo, doorwaaibroek gekocht. Revit Airwave 2.
Nu alleen nog zo'n legging ding voor er onder en dan kan ik ook koel langere tochten doen. Vind ik toch net niet in mijn motorjeans. En fijn voor bochtentraining over drie wekenDaar mag je immers niet rijden in jeans.
Wat een verademing

[ Voor 4% gewijzigd door daredha op 30-06-2018 18:16 ]
Ik durf bijna met 100% zekerheid te zeggen dat bij AL die import machines (XT660) er wat bekabeling los gelegen heeft tijdens 't eigenlijke gebruik. Misschien dat 't aantal kilometers correspondeert met 't aantal afgelegde kilometers in een rechte lijn op 't asfalt, maar.....PilatuS schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:06:
[...]
Het is dan ook een voorbeeld, tuurlijk moet je verder kijken. Zeker met een lage kilometerstand bij een motor die nog niet zo oud is zouden dingen als ketting, banden en remblokken bijvoorbeeld ook origineel moeten zijn. En zo zijn er nog wel meer punten waarbij je kan zien of het klopt of niet. Door de gehele fiets te bekijken met alle onderdelen is meestal prima in te schatten of het hele plaatje klopt of niet.
Blokje van die machine is overigens wel BULLET-PROOF.... Alleen een beetje underpowered.
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 30-06-2018 18:20 ]
Ga je serieus een MX baan op met een allroad? Dat lijkt me niet echt relaxed. Heb een keer op de baan in Veendam gereden met een crosser, maar dat zou ik niet graag met een enduro gedaan hebben. 100 kg vs. 200+ kg is toch een groot verschil in soms haakse bochten.HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:59:
Tochtje gemaakt naar de crossbaan bij MC Rilland vandaag:
[afbeelding]
Toffe baanen heel toegankelijk voor de wat meer ... lijvige motoren. Zodra ik mijn licentie heb mag ik de baan op, wel even rekening houdend met publiek en drukte. Ik begin bij de Peewee's bij start/sluiten van de baan en zodra ik een beetje gang kan maken kan ik met de groep meerijden, vooropgesteld dat het me uberhaupt lukt overeind te blijven uiteraard
.
Dat zou goed kunnen natuurlijk. Meestal is het dan ook wel aan de fiets te zien dat ie meer gebruikt is dan wat je voor de kilometerstand mag verwachten. Hoe ouder en meer kilometers hoe moeilijker dat wordt, dat dan wel weer.wimmel_1 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:16:
[...]
Ik durf bijna met 100% zekerheid te zeggen dat bij AL die import machines (XT660) er wat bekabeling los gelegen heeft tijdens 't eigenlijke gebruik. Misschien dat 't aantal kilometers correspondeert met 't aantal afgelegde kilometers in een rechte lijn op 't asfalt, maar.....
Blokje van die machine is overigens wel BULLET-PROOF.... Alleen een beetje underpowered.
Duh, natuurlijk niet! Ik ga met mijn Allroad de MX baan opSecsytime schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:25:
[...]
Ga je serieus een MX baan op met een enduro?
Vandaag wat spulletje opgehaald om mijn SV1000N een GSXR voorkant te geven

@lolgast @wimmel_1 Zou mijn motor ook in de openingspost mogen?
In vorige topic ook al gevraagd maar nog niks mee gedaan

Zekers wel!! Heb je ook al ergens een foto welke we mogen gebruiken of moeten we daarmee even wachten totdat 't Gixxer frontje op de SV staat?iMars schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:48:
Vandaag wat spulletje opgehaald om mijn SV1000N een GSXR voorkant te geven![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Gebruik voorlopig maar de foto die in m'n link staatwimmel_1 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:53:
[...]
Zekers wel!! Heb je ook al ergens een foto welke we mogen gebruiken of moeten we daarmee even wachten totdat 't Gixxer frontje op de SV staat?
Bij Axel gehaald zo te zien, congrats!Rubman schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:47:
* Rubman zichzelf net een verjaardagscadeau heeft gedaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
HONDA VFR 750 F uit 1995
Zeg ik tochHTT-Thalan schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:45:
[...]
Duh, natuurlijk niet! Ik ga met mijn Allroad de MX baan op.
Nice! Zou, als je ze al niet hebt, ook zeker kijken naar doorwaaihandschoenen. Dat is serieus lekkerdaredha schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:14:
[...]
Vanmorgen een Rev-It GT-R Air doorwaaijas met Airwave 2 broek gekocht. Met komende week in zicht was het wel nodig. Vorige zomer maar net overleefd.
Wat een verademing![]()
Net een rondje van een uur gereden.. zonder zweet of oververhitting.
[afbeelding]
Heb ze nog niet, dit setje was (samen met de nieuwe Scout H2O schoenen) al een duur grapje, maar ze staan op het verlanglijstje!Vrijdag schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:50:
[...]
Nice! Zou, als je ze al niet hebt, ook zeker kijken naar doorwaaihandschoenen. Dat is serieus lekker
Vraag me wel af, hoe nuttig zijn doorwaai handschoenen met kappen op 't stuur?
@HTT-Thalan Ga je met je "all-road" serieus achter de PeeWee's aan (proberen) te gaan rijden op een MX Circuit? Die gekke dingen hebben dan misschien maar 50CC en de berijders zijn meestal amper een halve turf groot, maar....

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 30-06-2018 20:13 ]
Klopt, redelijke impuls aankoop geweest.
Als in schoonvader sprak ik vandaag en die vroeg wanneer kunnen we even langs om voor jouw motor te kijken. En dat werdt vandaag dus meteen.
Hij heeft er zelf een motor of 8 vandaag inmiddels dus goed bekend binnen komen is altijd fijn.
Staat wel veel daar

Ohja, daar heb je wel een punt. Met kappen heb je veel minder die luchtstroom inderdaad. Wel zijn ze natuurlijk nog wel een stuk dunner en geventileerder. Dus het is allicht net wat frisser dan dikke leren handschoenendaredha schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:55:
[...]
Heb ze nog niet, dit setje was (samen met de nieuwe Scout H2O schoenen) al een duur grapje, maar ze staan op het verlanglijstje!
Vraag me wel af, hoe nuttig zijn doorwaai handschoenen met kappen op 't stuur?
Ach, even met je handjes los kan best af en toe..
En mijn Speed Four heeft weer een storing.
Sinds vandaag zit er ergens in het blok een ratel/tik, ik vermoed de versnellingsbak of nokkenaskettingspanner(leuk scrabble woord). Lastige is alleen dat die laatste zich automatisch zou moeten stellen..
Oh, en hij had wel erg weinig olie, dus ik hoop dat het daar gewoon aan lag en het weer is opgelost met wat extra olie in het blok. (ding heeft geen kijkglaasje en om het olie te kunnen peilen moet hij perfect rechtop staan.
)
Htt-thalan, ga jij dan ook springen met je Transalp?
En mijn Speed Four heeft weer een storing.
Oh, en hij had wel erg weinig olie, dus ik hoop dat het daar gewoon aan lag en het weer is opgelost met wat extra olie in het blok. (ding heeft geen kijkglaasje en om het olie te kunnen peilen moet hij perfect rechtop staan.
Htt-thalan, ga jij dan ook springen met je Transalp?
[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 30-06-2018 21:07 ]
Zo vanwege wegwerkzaamheden was er een omleiding over een zandweg!
Of ja het ging van asfalt -> grind -> zand.
Niet echt leuk om te doen op een naked met straat bandjes... Bochten waren toch wel erg moeilijk vooral door de sporen in het zand.
Of ja het ging van asfalt -> grind -> zand.
Niet echt leuk om te doen op een naked met straat bandjes... Bochten waren toch wel erg moeilijk vooral door de sporen in het zand.
Heb vandaag over de dijk langs de Rijn gereden, van Vianen tot Kesteren. Man man man, ik denk dat een kwart van die afstand "opnieuw geasfalteerd" is - overal (maar dan ook echt overal) los gravel.

It's funny. But not ha-ha funny.
Had ik een tijd terug ook. Het lag alleen op een route die ik vaak rij. Totaal niet op de borden gelet omdat ik er zo vaak kom. Rij met 80km/u vol op het stuk in waar het helemaal vol lag met grindNero22 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:42:
Heb vandaag over de dijk langs de Rijn gereden, van Vianen tot Kesteren. Man man man, ik denk dat een kwart van die afstand "opnieuw geasfalteerd" is - overal (maar dan ook echt overal) los gravel.

Nou, dat had ik dus ook. Och, rechtuit is niet zo'n probleem met 80 (Honda Hornet, met straatbanden), maar bochten... Die vergen dan nog wat inspanning.PilatuS schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:47:
[...]
Had ik een tijd terug ook. Het lag alleen op een route die ik vaak rij. Totaal niet op de borden gelet omdat ik er zo vaak kom. Rij met 80km/u vol op het stuk in waar het helemaal vol lag met grindDe rest van het stuk 20km/u gereden omdat er zo'n dikke laag lag. Schrok mij helemaal kapot toen ik er met die snelheid in ging
It's funny. But not ha-ha funny.
Ik heb gisteren voor het eerst mijn motoren verhuurd via www.motoshare.nl
Ik moet zeggen dat de werkwijze makkelijk is. Ook leuk om motorenthousiastelingen te spreken.
Wel spannend om de motor aan een onbekende mee te geven.
Ik moet zeggen dat de werkwijze makkelijk is. Ook leuk om motorenthousiastelingen te spreken.
Hoeveel zuigerveren ontbraken er bij terugkomst?BvZwolle schreef op zondag 1 juli 2018 @ 06:14:

Zo, ik heb donderdag weer een nieuwe brommer gekocht, nadat ik al bedacht had geen allroad meer te willen maar bv een husky 701 enduro is het toch compleet wat anders geworden.
De dag begonnen met een proefrit op de ktm adventure 1190 gevolgd door de 1290. Fijne machines, maar voor mij weinig gevoel weinig beleving en werd ik er niet echt warm van.
Hierna op een s1000xr, fijne machine en supersnel.
Toch na 2km al weer terug gereden naar de dealer en weer ingeleverd, wat een vermogen en een super soepel blok waar alles perfect mee samenwerkt. De quickshifter en bak waren echt super!
Maar toch, een vier cilinder is niet meer wat ik zoek.
Hierdoor viel de Kawasaki 900 rs ook af.
Wel een erg mooie machine!
Toen bedacht ik, hmm het zal toch niet...
Toch weer een boxer?

Proefgereden op de BMW r Nine t urban, wat een leuke machine! Leuk om te zien, de ergonomie is ook beter voor elkaar dan op de normale Nine t.
En rijdt echt prima, ondanks dat het blok veel karakter heeft, alles net iets beter deed dan mijn 1200gs uit 2005 ( behalve soepel schakelen, dat deed de mijne na 137k beter) was het toch meer van dezelfde.
Hierna op de rood witte BMW r1200r LC gestapt uit 2016 met alles denkbare opties.
Hier 81km op proefgereden, wat een wind op een roadster! Maar wat heb ik een lol gehad, vermogen in overvloed en altijd en overal genoeg koppel. Soepel blok maar naar mijn gevoel wel met karakter, vering is adaptief. Heb ik eigenlijk alleen maar van gemerkt dat of je nu hard of zacht gaat het perfect werkt.
(Waarbij ik bij de Nine t urban gelijk naar hyperpro zou rijden).
Stuurt als op rails, remt als een blok beton en zet zich weer heerlijk in de bocht als je lekker op het gas gaat. Enige nadeel is in kleine mate de wind bescherming, voor de langere reizen moet er een ander scherm op, in Nederland of bv naar de Eifel is het denk ik prima te doen.
En dan het zadel, wat een armoe. Na jaren een corbin gehad te hebben had ik na het uurtje rijden al pijn in mijn kont. Die moet dus ook veranderd en misschien wel vervangen.
De r1200r uit 2016 dus gekocht, heeft pas 4082km op de klok dus ik kan weer tekeer gaan!
Nog even een koffer setje scoren, scherm en zadel en dan is het naar mijn idee de perfecte fiets voor mij.
Helaas kan hem pas de 12e ophalen, de nachtjes slapen aan het aftellen

Dank voor de reacties op de XT660. Dat er veel import is, klopt dus wel. Ik zal dan toch eens moeten kijken of de km stand reeel is.
Wat betreft de reviews: ik weet dat vooral het injectiesysteem zuigt (of juist niet
). De koper van mijn XT600 gaf (aantal jaar geleden alweer) dat als reden op om van de 660 terug te gaan naar de 600. Dit schijnt te maken te hebben met emissie-eisen en vooral bij lage toeren merk je dat (geen power onderin).
Maar er zijn er wat relatief eenvoudige mods die je in een uurtje inbouwt en ervoor zorgen dat dit probleem opgelost wordt. Veel 660's zijn al voorzien hiervan.
Of ik moet toch eens wat verder kijken, er zijn vast nog wel meer 660-achtige fietsen te vinden.
Wat betreft de reviews: ik weet dat vooral het injectiesysteem zuigt (of juist niet
Maar er zijn er wat relatief eenvoudige mods die je in een uurtje inbouwt en ervoor zorgen dat dit probleem opgelost wordt. Veel 660's zijn al voorzien hiervan.
Of ik moet toch eens wat verder kijken, er zijn vast nog wel meer 660-achtige fietsen te vinden.
Tadaa:

Had hem al in de motortocht appgroep gezet, maar ik heb vrijdag deze jongen opgehaald. Vstrom 1000 uit 2005, met 12,5k op de teller. Voor een erg schappelijke prijs via-via overgenomen. Altijd binnen gestaan, nauwelijks op gereden, 1 klein krasje... ik ben er superblij mee.
Het is een behoorlijke upgrade tov mijn Honda 750 Nighthawk uit 1994: ik kan eindelijk rechtop zitten en moet ineens op de snelheid letten. Merk nu eigenlijk pas goed hoe gedrongen ik op die fiets zat. Toch gaat die wel met pijn in het hart weg, maar ik heb geen schuur om hem te stallen. Ik ga er nauwelijks iets voor krijgen, dus voor het geld had ik hem veel liever gehouden om een beetje mee te knutselen. Maar dat is praktisch niet te doen.
Moet nog wél iets verzinnen voor de wind buffeting die vanaf 100km/u toch wel iets te heftig wordt. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?

Had hem al in de motortocht appgroep gezet, maar ik heb vrijdag deze jongen opgehaald. Vstrom 1000 uit 2005, met 12,5k op de teller. Voor een erg schappelijke prijs via-via overgenomen. Altijd binnen gestaan, nauwelijks op gereden, 1 klein krasje... ik ben er superblij mee.
Het is een behoorlijke upgrade tov mijn Honda 750 Nighthawk uit 1994: ik kan eindelijk rechtop zitten en moet ineens op de snelheid letten. Merk nu eigenlijk pas goed hoe gedrongen ik op die fiets zat. Toch gaat die wel met pijn in het hart weg, maar ik heb geen schuur om hem te stallen. Ik ga er nauwelijks iets voor krijgen, dus voor het geld had ik hem veel liever gehouden om een beetje mee te knutselen. Maar dat is praktisch niet te doen.
Moet nog wél iets verzinnen voor de wind buffeting die vanaf 100km/u toch wel iets te heftig wordt. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?

... not as I do.
Het werkt om de wind te verhogen zodat het wat meer over je helm heen gaat.
Keerzijde is dat het nog meer "vuile" wind oplevert, op mijn gs wat het iets rustiger maar maakte nog steeds heel veel herrie.
Ik zou de schermen van givi is proberen en dan met name de airflow serie.
Misschien kan je wel alleen het bovenste stuk kopen met beugels en deze voorzichtig in je huidige scherm boren.
Keerzijde is dat het nog meer "vuile" wind oplevert, op mijn gs wat het iets rustiger maar maakte nog steeds heel veel herrie.
Misschien kan je wel alleen het bovenste stuk kopen met beugels en deze voorzichtig in je huidige scherm boren.

Ik mag weer een crash op mijn naam zetten
anders dan een blauwe zak geen schade
.
Ook een roestige spijker uit mijn band kunnen trekken na dat stukje, maar dat was gelukkig gauw opgelost.
Filmpje volgt later!

Ook een roestige spijker uit mijn band kunnen trekken na dat stukje, maar dat was gelukkig gauw opgelost.
Filmpje volgt later!
En? Werkte de ride on tegen de spijker?HTT-Thalan schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:41:
Ik mag weer een crash op mijn naam zettenanders dan een blauwe zak geen schade
.
Filmpje volgt later!
Awesome
Dat zou ik zelf nou nooit doen. Heb begrepen dat je er aardig de boot mee in kunt gaan, als zo'n huurder de koppeling sloopt krijg je er geen cent voor. Buiten dat weet je ook niet hoe ze ermee omgaan.BvZwolle schreef op zondag 1 juli 2018 @ 06:14:
Nee, niemand rijdt op mijn motor zonder dat ik daar zelf bij ben. Al helemaal geen vreemden.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Vlekkeloos. Opnieuw opgepompt, 500meter gereden om de gel opnieuw te verdelen en even gecontroleerd, maar hij was al gestopt met sputteren en daarna lekker verder gecrosst.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-07-2018 13:15 ]
Heerlijke jas idd, ik heb er dan een motorjeans onderaan, dat was heerlijk uitwaaien gister en vandaag.daredha schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:14:
[...]
Vanmorgen een Rev-It GT-R Air doorwaaijas met Airwave 2 broek gekocht. Met komende week in zicht was het wel nodig. Vorige zomer maar net overleefd.
Wat een verademing![]()
Net een rondje van een uur gereden.. zonder zweet of oververhitting.
[afbeelding]
Yes, meer V-Stroms!Clush schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:59:
[..]Moet nog wél iets verzinnen voor de wind buffeting die vanaf 100km/u toch wel iets te heftig wordt. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?[...]

Rij zelf een 650 uit 2007, dus qua zit zo ongeveer identiek. Ik ben 1.85m, had boven de 100 ook érg veel last van de wind. Bij mij is het volkomen opgelost met een Givi Airflow-scherm, zoals @charrel al noemde. Zie 'm ook erg vaak aangeraden worden op de Facebook-groep en V-Strom forums.
Heb zelf vandaag de Givi crashbars op de Strom gemonteerd en direct een proefrit gemaakt. Heb ze gelukkig niet echt getest, maar merkte ook niet dat ze er op zaten, dus dat zal wel goed zijn denk ik
Meteen ook wat zandpaden opgezocht, want vorig weekend gingen die écht niet lekker toen ik een stuk TET deed. Gelukkig heeft Bret van Mototrek toevallig een paar dagen geleden wat tips online gezet, speciaal voor zwaardere adventurebikes en dat hielp echt enorm. Wereld van verschil vandaag!
(Plus speciale gast op 3 minuten)
charrel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:08:
[snip]
De r1200r uit 2016 dus gekocht, heeft pas 4082km op de klok dus ik kan weer tekeer gaan!
Nog even een koffer setje scoren, scherm en zadel en dan is het naar mijn idee de perfecte fiets voor mij.
Helaas kan hem pas de 12e ophalen, de nachtjes slapen aan het aftellen![]()
[afbeelding]
Van harte beide! Mooie machientjes
charrel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:25:
Goed advies niet in de wind slaan ahem, I'll see myself outMelkunie schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:33:
Rij zelf een 650 uit 2007, dus qua zit zo ongeveer identiek. Ik ben 1.85m, had boven de 100 ook érg veel last van de wind. Bij mij is het volkomen opgelost met een Givi Airflow-scherm, zoals @charrel al noemde.

Die is ook wel moddertje-vet, hoor.
... not as I do.
Thanks, ook naar @Raym09 uiteraard.Leviathius schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:10:
@SmurfLink Zie net heel toevallig deze voorbij komen:
[video]
I have stability. The ability to stab.
Kan ze niet beter in het najaar beginnen?SmurfLink schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:45:
[...]
Thanks, ook naar @Raym09 uiteraard.Het gaat goed met het enthousiasme, budgetten worden al bekeken om te kijken wanneer lessen gaat kunnen. Ze kijkt nu naar begin volgend jaar, gezien prio gaat liggen bij kleding zodat ze bij mij achterop kan. En dan zo'n verkort lestraject in 't voorjaar zodat we volgende zomer samen kunnen rijden.
Dan is de kleding goedkoper (moeten ze van de collectie 2018 af) en als ze lest met kloteweer kan ze ook gewoon met mooi weer rijden. Bovendien: Klaar in het voorjaar = meteen rijden.
Is natuurlijk ook wel afhankelijk van budget en tijd natuurlijk.
En tegenwoordig hebben steeds meer rijscholen handvatverwarming, zodat je niet zoals ik bij -5 graden met bevroren klauwen bij het CBR terug binnen stapt. Rijden in de winter vind ik o.a. geweldig omdat je veel meer zicht hebt en de frisse lucht is gewoon heel fijn om in te ademen.Vrijdag schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:04:
[...]
Kan ze niet beter in het najaar beginnen?
Dan is de kleding goedkoper (moeten ze van de collectie 2018 af) en als ze lest met kloteweer kan ze ook gewoon met mooi weer rijden. Bovendien: Klaar in het voorjaar = meteen rijden.
Dit heb ik ook gedaan, leer je meer van dan in de zomer lessen imo. Zo moest ik tijdens het lessen al in de vrieskou rijden, krijg je ook mooi alle weersomstandigheden mee.Vrijdag schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:04:
[...]
Heb ik ook aangegeven (kleding gaat ze sowieso dus in het najaar halen), maar het is wel een koukleumpje dus dat vind ze al minder, maar daarnaast is het bovenal het budget. Ze wil er graag voor sparen en krijgt hopelijk in het najaar salarisverhoging dus dan kan ze dat ervoor opzij zetten.Vrijdag schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:04:
[...]
Ik heb juist expres gekozen voor lessen in het najaar/winter.
Pak je alles mee qua moeilijk weer.
Ja ik ben 1 keer op mijn muil gegaan toen de parkeerplaats 1 grote ijsplaat was. En nee het is niet altijd fijn in het donker en kou en regen lessen, maar denk dat ik er wel veel aan ga hebben.
Pak je alles mee qua moeilijk weer.
Ja ik ben 1 keer op mijn muil gegaan toen de parkeerplaats 1 grote ijsplaat was. En nee het is niet altijd fijn in het donker en kou en regen lessen, maar denk dat ik er wel veel aan ga hebben.
@charrel @Clush Proficiat met de aanschaf!
Ik heb er zondag ook weer 400km bijgezet. Even naar Assen op en neer.. Samen met mijn pa. Was lang geleden dat we samen gereden hebben, maar viel niets tegen. Op de terugweg 1 keertje maar even naar de snelheidsborden gewezen, je geluk even beproeven met te hard rijden ok, maar kilometers lang vond ik niet zo'n heel goed plan
Toen we ongeveer bij Arnhem waren dácht ik dat hij gezien had dat ik moest tanken (mijn lampje brandde al 10km), maar dat was dus niet zo. Hij reed stug door
Vijf kilometer verder zag ik hem vervolgens op de vluchtstrook wachten en zijn we vanaf daar samen weer door gereden. Eigenlijk is het zo veel leuker dan via de intercom aangeven dat je moet tanken 
Nou heb ik hier al vaker geklaagd over de hoek waaronder mijn motor staat als ik hem op de standaard zet. Maar man man man wat was ik blij dat ik plankjes mee had genomen naar Assen. Schitterende parkeerplekken hoor voor de motor, netjes overdekt onder zonnepanelen. Maar welke idioot verzint het nou om de tegels voor de standaard láger dan het gras te leggen. Ik moest beide plankjes 2 keer breken voordat ik mijn motor achter durfde te laten. Echt absurd
Ik heb er zondag ook weer 400km bijgezet. Even naar Assen op en neer.. Samen met mijn pa. Was lang geleden dat we samen gereden hebben, maar viel niets tegen. Op de terugweg 1 keertje maar even naar de snelheidsborden gewezen, je geluk even beproeven met te hard rijden ok, maar kilometers lang vond ik niet zo'n heel goed plan
Toen we ongeveer bij Arnhem waren dácht ik dat hij gezien had dat ik moest tanken (mijn lampje brandde al 10km), maar dat was dus niet zo. Hij reed stug door

Nou heb ik hier al vaker geklaagd over de hoek waaronder mijn motor staat als ik hem op de standaard zet. Maar man man man wat was ik blij dat ik plankjes mee had genomen naar Assen. Schitterende parkeerplekken hoor voor de motor, netjes overdekt onder zonnepanelen. Maar welke idioot verzint het nou om de tegels voor de standaard láger dan het gras te leggen. Ik moest beide plankjes 2 keer breken voordat ik mijn motor achter durfde te laten. Echt absurd

Afgelopen vrijdag heb ik een proefles gehad, en ik moet zeggen: I'm hooked 
De instructeur raadde me aan om een dagopleiding voor voertuigbeheersing te doen, aangezien ik het vrij vlot oppikte. Wat is jullie ervaring daarmee?
Het spreekt mij wel aan, maar gevoelsmatig zou ik daar wel 1 a 2 lessen voor willen hebben om net even wat meer beslagen ten ijs te komen.
De instructeur raadde me aan om een dagopleiding voor voertuigbeheersing te doen, aangezien ik het vrij vlot oppikte. Wat is jullie ervaring daarmee?
Het spreekt mij wel aan, maar gevoelsmatig zou ik daar wel 1 a 2 lessen voor willen hebben om net even wat meer beslagen ten ijs te komen.
Ga met je gevoel mee zou ik zeggen, zonde als je het onnodig over moet doen. Ik vond sommige AVB oefeningen nog best lastig en maakte er ook een beetje een potje van op mijn examen, hakken over de sloot.L0we schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:54:
Bovendien is motorrijles niet vervelend... zeker niet met een zonnetje.
Motorrijles en dan vooral AVB in het zonnetje, dat vond ik toch best vervelend. Ik heb gelest met 28 graden ongeveerHTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:03:
[...]
Ga met je gevoel mee zou ik zeggen, zonde als je het onnodig over moet doen. Ik vond sommige AVB oefeningen nog best lastig en maakte er ook een beetje een potje van op mijn examen, hakken over de sloot.

Maar goed, 20 graden en een lekker zonnetje is wél leuk natuurlijk!
XBL: DonFrans
Ik was gisteren met iemand onderweg die (zo bleek, eerder niet op gelet) zijn winterkleding droeg (want hij had niks anders) Ja, die ging stuk ja, langzame rit (nou ja, maximaal 100km/uFrans92 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:14:
[...]
Motorrijles en dan vooral AVB in het zonnetje, dat vond ik toch best vervelend. Ik heb gelest met 28 graden ongeveer![]()
Je zult je er wel op moeten kleden inderdaad, anders is het niet leuk.
Ja ik had mijn AVB examen met 27 gradenFrans92 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:14:
[...]
Motorrijles en dan vooral AVB in het zonnetje, dat vond ik toch best vervelend. Ik heb gelest met 28 graden ongeveer![]()
Ik kwam trouwens zaterdag rond het middaguur in de buurt van Arnhem een hele groep Transalpjes tegen. Zaten daar mensen van hier tussen?
Heb je het zelf ook met een dagopleiding gedaan?HTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:03:
[...]
Ga met je gevoel mee zou ik zeggen, zonde als je het onnodig over moet doen. Ik vond sommige AVB oefeningen nog best lastig en maakte er ook een beetje een potje van op mijn examen, hakken over de sloot.
Die ruimte wil ik voor mezelf sowieso inbouwen, maar vraag me af of zo'n dag niet too much is, en was even benieuwd naar andere ervaringen
Die temperatuur was het afgelopen vrijdag ook zo ongeveer. Ik moet zeggen dat het best te doen was, pas met het pak uittrekken merkte ik dat ik letterlijk doorweekt was van het zweetFrans92 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:14:
[...]
Motorrijles en dan vooral AVB in het zonnetje, dat vond ik toch best vervelend. Ik heb gelest met 28 graden ongeveer
Het is niet alleen ongemakkelijk, oververhitting kan ook erg gevaarlijk zijn, zowel voor je gestel in directe zin maar ook omdat extreme hitte hetzelfde effect heeft als alcohol op je rijgedrag.L0we schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:33:
[...]
Heb je het zelf ook met een dagopleiding gedaan?
Die ruimte wil ik voor mezelf sowieso inbouwen, maar vraag me af of zo'n dag niet too much is, en was even benieuwd naar andere ervaringen.
[...]
Die temperatuur was het afgelopen vrijdag ook zo ongeveer. Ik moet zeggen dat het best te doen was, pas met het pak uittrekken merkte ik dat ik letterlijk doorweekt was van het zweet
Hoi
Al een tijdje wil ik ook wel motorrijlessen gaan nemen. Na afloop van de TT en al die motoren te zien (en wat een race in de MotoGP
maar dat terzijde) dacht ik vanmorgen: "De hoogste tijd!". Daarom dit topic even volgen. Geen ervaring met motoren, wel eens scooter gereden. Ik ga lessen in Groningen (Stad), iemand die daar aanbevelingen heeft, laat het vooral weten!
Ik wilde eigenlijk z.s.m. beginnen maar ik lees hierboven dat de warmere dagen niet zo geschikt zijn. Hmm daar zit natuurlijk wel een grote kern van waarheid in. Vooral wanneer je stilstaat enzo zal het bloedje warm zijn. in het najaar verloopt m;n rijbewijs, zou mooi zijn als het voor die tijd lukt om te halen natuurlijk, scheelt weer kosten

Al een tijdje wil ik ook wel motorrijlessen gaan nemen. Na afloop van de TT en al die motoren te zien (en wat een race in de MotoGP
Ik wilde eigenlijk z.s.m. beginnen maar ik lees hierboven dat de warmere dagen niet zo geschikt zijn. Hmm daar zit natuurlijk wel een grote kern van waarheid in. Vooral wanneer je stilstaat enzo zal het bloedje warm zijn. in het najaar verloopt m;n rijbewijs, zou mooi zijn als het voor die tijd lukt om te halen natuurlijk, scheelt weer kosten

Do { Ping } while ( LOL )
Er is van elke weersomstandigheid wat te zeggen. En je kunt je ook op elke kleden
Nee, fijn is het niet om in de brandende zon stil te staan. Maar stilstaan in de regen net zo min. Eigenlijk is stilstaan altijd klote 
Als je wilt beginnen, gewoon beginnen. Je bent al te laat!
Als je wilt beginnen, gewoon beginnen. Je bent al te laat!
Dat is zeker waar, maar ook goed te voorkomenHTT-Thalan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:43:
[...]
Het is niet alleen ongemakkelijk, oververhitting kan ook erg gevaarlijk zijn, zowel voor je gestel in directe zin maar ook omdat extreme hitte hetzelfde effect heeft als alcohol op je rijgedrag.
Fuck die hitte. Zijn we allemaal van chocolade gemaakt ofzo? Of bang om een beetje te zweten?Shadow_Agent schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:01:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tylen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:26:
[...]
Fuck die hitte. Zijn we allemaal van chocolade gemaakt ofzo? Of bang om een beetje te zweten?

En we hebben beelden van mijn prachtige crash gisteren
Commentaar over wat ik allemaal fout deed kan, maar dat weet ik zelf ook wel
Ik zou dat argument kunnen opvoerenTylen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:26:
[...]
Fuck die hitte. Zijn we allemaal van chocolade gemaakt ofzo?

Maar het is voor mij vooral een concentratieding. Als ik het warm heb en moet rijden merk ik dat ik veel sneller even moet stoppen om te drinken en wat te eten.Of bang om een beetje te zweten?
Als je lekker kan rijden en met doorwaai goed de wind om je heen kan voelen is het verder prima maar in de stad of als je bijvoorbeeld moet lessen dan is het een stuk minder comfortabel.
Zo, laat ik me hier ook maar weer eens melden... :W Net terug van een tijdje rondhangen in de Eifel, helaas zonder motor. Blijft een mooi gebied!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Warme dagen zijn prima geschikt, hoor. Ik zou alleen even bij de rijschool informeren of ze ook zomerkleding hebben die je aan kan doen, en anders zelf even in een doorwaai-jasje investeren.Shadow_Agent schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:01:
En anders overleef je het ook nog wel... ik zou het er niet om uitstellen.
... not as I do.
Zonder motor? Toch niks gebeurd?Chakotay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:43:
Zo, laat ik me hier ook maar weer eens melden... :W Net terug van een tijdje rondhangen in de Eifel, helaas zonder motor. Blijft een mooi gebied!
Tijdens een van de eerste lessen had ik nog helemaal niets qua kleding. Ik trok een jas aan van de rijschool, deze was koud nat van het zweet van één van de vorige lessers. Meteen daarna een eigen jas geregeld. Dat was een hele oude jas van een collega, maar alles beter dan zooooo'n vieze jas aantrekkenL0we schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:33:
[...]
Die temperatuur was het afgelopen vrijdag ook zo ongeveer. Ik moet zeggen dat het best te doen was, pas met het pak uittrekken merkte ik dat ik letterlijk doorweekt was van het zweet
Neehoor, vandaag weer gewoon meegenomen naar het werk. Vrouw & kindje van 2 met alle toebehoren op de motor meenemen op vakantie gaat alleen niet echt, daarom in blik gegaan.
Een groot wijsgeer zei ooit:Chakotay schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:55:
[...]
Neehoor, vandaag weer gewoon meegenomen naar het werk. Vrouw & kindje van 2 met alle toebehoren op de motor meenemen op vakantie gaat alleen niet echt, daarom in blik gegaan.
Volgende keer dus alleen op vakantie, en dan kan dat perfect met de motorUw goed gerief moet ge thuis laten.
ik moet zelf overigens niet spreken, ben nog nooit langer dan 2 nachten met de motor weg geweest
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 02-07-2018 10:03 ]
@Dryhte correct, dat heb ik de afgelopen 3 jaar ook een week gedaan
dank voor de reacties!
Do { Ping } while ( LOL )
Mijn CBR stond daar verder wel prima. Je hebt gewoon een te korte standaardlolgast schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:33:
@charrel @Clush Proficiat met de aanschaf!![]()
Ik heb helaas de MotoGP moeten missen vanwege een weekendje weg met het werk, anders had ik vast wel weer 2 a 3 dagen op Assen gehangen. Ben wel alle dagen naar WSBK geweest. Gisteren nog wel kunnen genieten van de enorme aantallen motoren op de snelweg
Bang niet, maar ik heb een standaard hogere lichaamstemperatuur (37,5-38) en kan slecht warmte afvoeren. Dus ik heb al vrij snel oververhittingsverschijnselen en dan lig je een dag lang te ijlen op de bank met barstende koppijn. Dus dat probeer ik liever te vermijden.Tylen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:26:
[...]
Fuck die hitte. Zijn we allemaal van chocolade gemaakt ofzo? Of bang om een beetje te zweten?
Ik ben afgelopen week op Rhodos geweest, wat me daar opviel was dat eigenlijk iedereen zonder helm rijdt daar. Schijnbaar staat de politie het toe. Of mag het gewoon daar
Toppunt was zo'n jonge gast die alleen in zwembroek op een gloednieuwe gixxer rondreed. Zelfs met 30 km/h lig je helemaal open...
Kwam ook nog deze motor tegen, die vond ik wel erg mooi:
Toppunt was zo'n jonge gast die alleen in zwembroek op een gloednieuwe gixxer rondreed. Zelfs met 30 km/h lig je helemaal open...
Kwam ook nog deze motor tegen, die vond ik wel erg mooi:

Ik denk dat ze zichzelf zojuist 'heet' noemde @Tylen, ze zit met je te flirten.SmurfLink schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:06:
[...]
Bang niet, maar ik heb een standaard hogere lichaamstemperatuur (37,5-38) en kan slecht warmte afvoeren. Dus ik heb al vrij snel oververhittingsverschijnselen en dan lig je een dag lang te ijlen op de bank met barstende koppijn. Dus dat probeer ik liever te vermijden.
Dit topic is gesloten.