Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.984 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Gisteren weer bezig geweest met de motor. Als eerste de kleppendeksels erop gezet om te kijken of de motor nog liep. De motor startte direct, dat geeft dan toch weer een voldaan gevoel *O*

Daarna begonnen aan de voorpoten. Hierin moet nieuwe olie komen. Eerst de oude smurrie eruit laten lopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mbShanXlZoARF4Ow7vYCCZu3/full.jpg

De spulletjes eruit halen, en alles schoonmaken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yypWbyZMxDlNJIMcDewKrekx/full.jpg

Daarna bezig gehouden met de koppeling. Hiervan wilde ik de vloeistof vernieuwen. Dus eerst de oude vloeistof eruit gepompt, en weer nieuwe erin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hhX8jbfYI8CPNz5K7suP1DDO/full.jpg

Tenslotte begonnen om de trekhaak eraf te halen. Bleek de halve achterkant uit elkaar te moeten. Nu weet ik dus écht hoe een Pan European in elkaar zit :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z2BRSXlrt2rlq3TFb7khP3No/full.jpg

Helaas kwam ik daar aan elkaar gesoldeerde kabels tegen. Ben zelf meer fan van stekkers, i.p.v. kabels aan elkaar solderen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PLv1eWusNZbD31Ow9oAMy0qr/full.jpg

Dus indien iemand interesse heeft in een trekhaak hoor ik het graag 8)7

https://link.marktplaats.nl/m1299476590

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
Tribunus schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:46:
@lolgast kan jij de KTM superduke uit de SP halen? Aanleiding is een redelijk heftig ongeval afgelopen dinsdag waarbij ik frontaal een auto heb geraakt.

Met mij gaat het na omstandigheden goed, wel wat fracturen (kleintjes) maar tot op heden nog geen hele ernstige dingen. Sta uiteraard wel onder controle nog! Hieronder een foto impressie van het geheel, is een link, weet niet of het mag:

Voor mij iig even geen motor meer

https://www.stefanverkerk...ing_met_auto_bij_vaassen/
Sterkte! Zoals hierboven ook al gezegd: die motor komt later wel, je eigen gezondheid is het belangrijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53
Thoit schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:03:
Gisteren weer bezig geweest met de motor. Als eerste de kleppendeksels erop gezet om te kijken of de motor nog liep. De motor startte direct, dat geeft dan toch weer een voldaan gevoel *O*

Daarna begonnen aan de voorpoten. Hierin moet nieuwe olie komen. Eerst de oude smurrie eruit laten lopen:

[afbeelding]

De spulletjes eruit halen, en alles schoonmaken:

[afbeelding]

Daarna bezig gehouden met de koppeling. Hiervan wilde ik de vloeistof vernieuwen. Dus eerst de oude vloeistof eruit gepompt, en weer nieuwe erin

[afbeelding]

Tenslotte begonnen om de trekhaak eraf te halen. Bleek de halve achterkant uit elkaar te moeten. Nu weet ik dus écht hoe een Pan European in elkaar zit :9

[afbeelding]

Helaas kwam ik daar aan elkaar gesoldeerde kabels tegen. Ben zelf meer fan van stekkers, i.p.v. kabels aan elkaar solderen:

[afbeelding]

Dus indien iemand interesse heeft in een trekhaak hoor ik het graag 8)7

https://link.marktplaats.nl/m1299476590
Rotte eieren *O*.

Maarre, die trekhaak! Ik ben heel erg benieuwd of ik die passend zou kunnen maken op mijn Alp!

Wat is je richtprijs?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tribunus schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:47:
[...]

Ik moet voorlopig even herstellen. Maar de schrik zit er wel heel erg in, vooral na het zien van de fotos ben ik wel geschrokken. Had het niet verwacht. Qua motorfiets, ik denk dat die total loss is maar ik weet het nog niet zeker. Ik stap iig nog niet weer direct op, eerst even afwachten wat eventueel de langetermijn problemen kunnen zijn. Heb een breuk in mijn linkerschouder(ook uit de kom), rechterbeen(haarbreukjes geen gips) en een aantal wervels (de zij sprieten van de wervels)dus ben benieuwd!
Jeetje dat is flink wat. Die foto's zijn ook erg indrukwekkend, auto is echt helemaal naar de knoppen terwijl je motor er nog best redelijk uitziet. Flinke klap geweest! Heel veel beterschap in ieder geval!!!

Gisteren enorm leuke dag gehad met mijn Smurfin. Helaas kwamen we er wel achter dat zelfs een verlaagde Er-6F met verlaagd zadel nog net te hoog is voor haar korte smurfenbeentjes. Met d'r laarsjes aan ging het net aan, maar ze kon niet plat op de grond dus mijn instructeur zei vrij duidelijk dat het voor de intake (verjaardagscadeau van moi) wel mocht, maar echt lessen niet zou gaan. Ze vond het erg spannend, maar zoals gehoopt is het virus overgeslagen en zit ze nu motorkleding uit te zoeken om bij mij achterop te gaan zo gauw ik m'n papiertje en motor heb. :p Missie geslaagd! Ze wil ook zeker wel gaan lessen, dus we gaan bij haar in de buurt even kijken of er rijscholen zijn met kleinere fietsen, m'n instructeur gaf al aan dat bijv. een ninja 400 wat kleiner is dan de 650 dus dat die wellicht wel goed past. Dan maar iets minder vermogen, wel meer veiligheid. Ben wel heel blij dat ze het in de praktijk ook heel erg leuk vond en we straks samen kunnen rijden. O+ Liefde voor het leven.

[ Voor 37% gewijzigd door SmurfLink op 29-06-2018 09:27 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Rotte eieren *O*.

Maarre, die trekhaak! Ik ben heel erg benieuwd of ik die passend zou kunnen maken op mijn Alp!

Wat is je richtprijs?
Je bent van harte welkom om het te komen proberen of het past. Heb zoals je ziet een brug, zet je hem daar even op zodat je goed kunt passen. Heb echt geen idee wat zoiets kost?

@Tribunus Sterkte! Zou toch proberen (en dat is voor mij nu makkelijk gezegd) om asap weer op te stappen, anders ga je het nooit meer durven :) Denk dat de motor inderdaad total is, zal wel rendabeler zijn om hem in onderdelen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Gisteren enorm leuke dag gehad met mijn Smurfin. Helaas kwamen we er wel achter dat zelfs een verlaagde Er-6F met verlaagd zadel nog net te hoog is voor haar korte smurfenbeentjes. Met d'r laarsjes aan ging het net aan, maar ze kon niet plat op de grond dus mijn instructeur zei vrij duidelijk dat het voor de intake (verjaardagscadeau van moi) wel mocht, maar echt lessen niet zou gaan. Ze vond het erg spannend, maar zoals gehoopt is het virus overgeslagen en zit ze nu motorkleding uit te zoeken om bij mij achterop te gaan zo gauw ik m'n papiertje en motor heb. :p Missie geslaagd! Ze wil ook zeker wel gaan lessen, dus we gaan bij haar in de buurt even kijken of er rijscholen zijn met kleinere fietsen, m'n instructeur gaf al aan dat bijv. een ninja 400 wat kleiner is dan de 650 dus dat die wellicht wel goed past. Dan maar iets minder vermogen, wel meer veiligheid. Ben wel heel blij dat ze het in de praktijk ook heel erg leuk vond en we straks samen kunnen rijden. O+ Liefde voor het leven.
Heeft die vriendin van jou nog zussen? O-)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Heeft die vriendin van jou nog zussen? O-)
Ze heeft een broertje :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Gisteren enorm leuke dag gehad met mijn Smurfin. Helaas kwamen we er wel achter dat zelfs een verlaagde Er-6F met verlaagd zadel nog net te hoog is voor haar korte smurfenbeentjes.
Afbeeldingslocatie: http://mxminibikes.com/images/Wolf%20Moto%20Pit%20Bikes/X%2070/X70-R-B%5B1%5D.jpg
Tja @Vrijdag, om het voor de rest van de mannen eerlijk te houden moet je nu wel de balans bewaren...
Thoit schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:29:
Je bent van harte welkom om het te komen proberen of het past. Heb zoals je ziet een brug, zet je hem daar even op zodat je goed kunt passen. Heb echt geen idee wat zoiets kost?
Ja, maar Roermond is niet echt naast de deur. Ik moet eerst weten of je me een vriendelijk prijsje gaat rekenen :P.

[ Voor 48% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2018 09:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
Ik zat eerder aan een Grom te denken...Afbeeldingslocatie: https://powersports.honda.com/Assets/Models/2018_Grom_2000x1275_BrightYellow_42515B.jpg

EDIT: 'k vind 'm leuker in geel...

[ Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 29-06-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:45:
Ik zat eerder aan een Grom te denken...[afbeelding]
Zelfde idee, alleen wat behept in het zand :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:45:
Ik zat eerder aan een Grom te denken...[afbeelding]
Die had ik al gestuurd, hihi. Maar na een dag vol dwergengrappen (die ik uiteraaard normaal nooooooit maak) laat ik het nu maar even rusten. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jammer -O- En nee @HTT-Thalan dat is niets voor mij :P

Een geschikte fiets voor haar:

[YouTube: https://youtu.be/yk7QJxOJWhI]

En natuurlijk de Grom!

Of een willekeurige andere minibike 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
@lolgast kan jij de KTM superduke uit de SP halen? Aanleiding is een redelijk heftig ongeval afgelopen dinsdag waarbij ik frontaal een auto heb geraakt.

Met mij gaat het na omstandigheden goed, wel wat fracturen (kleintjes) maar tot op heden nog geen hele ernstige dingen. Sta uiteraard wel onder controle nog! Hieronder een foto impressie van het geheel, is een link, weet niet of het mag:

Oef, was jij dat ja? :/
Ik heb Wolves zien rijden met een KTM achterop (woon sowieso vlakbij Wolves Apeldoorn).

Heel veel sterkte met het herstel!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
TRIGGERED! Yeah Grom powaah!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mIyXwy8q8nZ976FmkMtnF8PE/thumb.jpg

Gisteren leuk momentje gehad met de Grom. Stond even lekker te posen in Breda centrum en kwam een gast langs gelopen die vervolgens helemaal enthousiast vragen ging stellen enzo over mijn Grommetje. Natuurlijk vragen of ik RoyalJordanian ken enzo. Was de eerste keer dat ik ermee in de stad stond en meteen aanspraak gehad. Heb voor de gein QR stickers besteld die ik op de Grom ga plakken die naar mijn YouTube kanaal gaat. Super slim al zeg ik het zelf :9.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:52:
TRIGGERED! Yeah Grom powaah!

[afbeelding]

Gisteren leuk momentje gehad met de Grom. Stond even lekker te posen in Breda centurm en kwam een gast langs gelopen die vervolgens helemaal enthousiast vragen ging stellen enzo over mijn Grommetje. Natuurlijk vragen of ik RoyalJordanian ken enzo. Was de eerste keer dat ik ermee in de stad stond en meteen aanspraak gehad. Heb voor de gein QR stickers besteld die ik op de Grom ga plakken die naar mijn YouTube kanaal gaat. Super slim al zeg ik het zelf :9.
Inderdaad! Moet ik ook doen :P. Is het goedkoper als we dat samen doen?

Oh, en we moeten nog een keer zo'n foto side by side maken net zoals een jaar terug. Die CB500 was al klein, deze is miniatuur...

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2018 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:49:
[...]

Jammer -O- En nee @HTT-Thalan dat is niets voor mij :P

Een geschikte fiets voor haar:

[video]

En natuurlijk de Grom!

[video]

Of een willekeurige andere minibike 8)
Hehe, ja precies. Gelijk de filmpjes even doorgestuurd, kan ze lekker beetje rondkijken op d'r vrije dag. :9 terwijl ik heul hard aan het werk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:53:
[...]

Inderdaad! Moet ik ook doen :P. Is het goedkoper als we dat samen doen?
Ben je helaas net te laat mee man. Heb er 200 besteld van 5x5cm voor 24€ bij sticker.nl. Zelf even een QR code gegenereert met zo'n website en klaar is kees.

Wil nog wel visite kaartjes maken, misschien dat we daarmee kunnen combineren? Laat ik waarschijnlijk bij mijn vader drukken trouwens, dus is nagenoeg gratis. Als je een ontwerpje maakt, stuur maar door. Laat ik er een aantal voor je afdrukken d:)b.
Oh, en we moeten nog een keer zo'n foto side by side maken net zoals een jaar terug. Die CB500 was al klein, deze is miniatuur...
Hahaha, deze kan volledig uit het zicht staan achter jouw Alp. De MT-07 is wat beter van formaat denk ik zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Leviathius op 29-06-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Ben je helaas net te laat mee man. Heb er 200 besteld van 5x5cm voor 24€ bij sticker.nl. Zelf even een QR code gegenereert met zo'n website en klaar is kees.

Wil nog wel visite kaartjes maken, misschien dat we daarmee kunnen combineren? Laat ik waarschijnlijk bij mijn vader drukken trouwens, dus is nagenoeg gratis. Als je een ontwerpje maakt, stuur maar door. Laat ik er een aantal voor je afdrukken d:)b.
Vet! Dankjewel! Leuk om uit te delen als je aanspraak hebt, wat gelukkig met de grote grom ook wel gebeurt :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik moet voorlopig even herstellen. Maar de schrik zit er wel heel erg in, vooral na het zien van de fotos ben ik wel geschrokken. Had het niet verwacht. Qua motorfiets, ik denk dat die total loss is maar ik weet het nog niet zeker. Ik stap iig nog niet weer direct op, eerst even afwachten wat eventueel de langetermijn problemen kunnen zijn. Heb een breuk in mijn linkerschouder(ook uit de kom), rechterbeen(haarbreukjes geen gips) en een aantal wervels (de zij sprieten van de wervels)dus ben benieuwd!
Ja die motor zal goed krom zijn, maar dat is het minst erge. Vreselijk om mee te maken zo. Wat is er met je wervels of valt dat godzijdank ook nog mee?

Maar wat een klap moet dat geweest zijn, verschrikkelijk, zo zie je maar weer hoe slecht automobilisten kijken (of eigenlijk niet), triest...

Heel veel sterkte de komende tijd!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:54:
Hahaha, deze kan volledig uit het zicht staan achter jouw Alp.
Tuurlijk, maar daar gaat het toch ook om :P.

Grote grom naast kleine grom :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Sodeknetter, ja snap wel dat je even immuun bent voor het motorvirus :X Spoedig herstel gewenst!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 21:55
Joopieboy schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:57:
[...]

Ja die motor zal goed krom zijn, maar dat is het minst erge. Vreselijk om mee te maken zo. Wat is er met je wervels of valt dat godzijdank ook nog mee
Dat valt nog mee, er zitten uitstulpingen aan wervels en daar zijn een aantal van gebroken. Schijnbaar wel nette breuken en groeit vanzelf weer aan/vast. Maar een lekker gevoel is anders. Meeste last van schouder, ook “iets” in gebroken en uit de kom geweest en haarscheurtje in mijn onderbeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
@Tribunus Damn, dat is inderdaad een beste klap geweest gezien de deuk in de voorkant van die auto. Motor ziet er overigens nog verrassend goed uit voor zo'n klap, of dat lijkt tenminste zo in het filmpje. Veel beterschap!!

Van de week ook mijn eerste schik momentje. 80 weg, reed een sportief rijdende Porsche Panamera voor mij. In de verte zag ik een oversteekplaats voor fietsers en zag een aantal fietsers al netjes afstappen. De Porsche reed vlot door, maar besloot op het laatste moment toch even een rem test te doen om de fietsers over te laten steken. Ik reed al wat rustiger met wat meer afstand vanwege die fietsers en stond ook gewoon ruim op tijd stil, maar dan schik je toch wel even als je die auto ineens heel snel ziet naderen. Verder gelukkig ook geen verkeer achter mij. Dit was denk ik wel de eerste keer dat ik echt hard remde (zonder dat de ABS ingreep overigens).

Les voor mezelf: Ook al lijkt de situatie prima te verlopen, wees nog steeds voorbereid op al het andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 14:45

Least Inkling

Product of the cold war

@Tribunus snelle beterschap gewenst! Hoop dat je de schrik achter kan laten later.

Jeetje...geen leuke berichten dit :/

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09

Secsytime

Automagisch

[...]

Sterkte man! Hoop dat je snel herstelt (en toch ook weer op een motor stapt, ooit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
NL-RaVeR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:09:
@Tribunus Damn, dat is inderdaad een beste klap geweest gezien de deuk in de voorkant van die auto. Motor ziet er overigens nog verrassend goed uit voor zo'n klap, of dat lijkt tenminste zo in het filmpje. Veel beterschap!!
De voorkant heeft alles opgevangen zo te zien. Gezien de schade aan de BMW zou ik verbaasd zijn als het frame van de KTM nog recht is. De vork kun je sowieso wel afschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@Leviathius e.a. over de Youtube kwaliteit: Nu gebruik ik een beetje een instapper qua camera (Sony HDR-AS50) die sowieso heel gevoelig is voor licht (meer licht = veel beter beeld) maar ik denk dat ik de ideale instelling qua rendering gevonden heb.

Onder Powerdirector 15 heb je vrij veel opties om te produceren, en ik gebruikte eerder een custom profiel, maar ik maak nu gebruik van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jq4E8yo8N3xmoA7QryJKeB5l/full.png

En het duurt even een kwartier tot een half uur na uploading en processing voordat Full HD beschikbaar is, maar wat je nu krijgt is dat YT de video herkent als zijnde 4k (die pas na 1 of 2 dagen verschijnt lijkt het wel). Dat issie natuurlijk niet, maar ik heb nu wel minimaal kwaliteitsverlies op YT ten opzichte van de geproduceerde MKV file op de PC omdat YT hier hogere bitrates toestaat.

Nu gebruikte ik tot nu toe XAVC-S codecs op de camera met 25fps, ik ga nu toch eens experimenteren met MP4 en 60FPS, dit halveert de beschikbare opnametijd op 64GB kaartjes naar een luttele 1 uur en 17 minuten, maar hopelijk krijg ik dan nog nét iets meer kwaliteit.

Enige nadeel is dat mijn rendering PC (Phenom X6 met 8GB) al niet snel was met bewerken, hij kan de output nu ook niet meer vloeiend afspelen _O- daarvoor moet ik het bestand naar mijn i7 laptop kopieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tribunus zo dat is schrikken zeg!
Maar wat een mazzel dat je er met relatief weinig letsel weg komt...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40
lolgast schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:11:
Bijna in een keer goed ;)
[afbeelding]

Bij thuiskomst loopt er een compleet spoor aan vloeistof achter de motor aan en bij stilstand is er ook meteen een plasje onder de motor zichtbaar. Koelvloeistof....

Lijkt erop dat het via het overloopventiel is gelopen. Het ging ook wel errug langzaam onderweg en bij thuiskomst zag ik de temperatuur op 104 staan, dus klinkt in mijn ogen aannemelijk ;) Niveau staat nog op 2/3 tussen minimum en maximum, dus ik gok het erop zondag naar Assen! De fan draaide ook gewoon :)

Owhja en een nieuw record: 219km : 11,7l *O*
zo langzaam ging het dus...
Ook een keer gehad: lekke koppakking!
Over het algemeen is het tankje een overloop: bij warm (veel volume) kan het systeem via de radiatordop in dat tankje wat kwijt
Bij afkoelen van het systeem (minder volume) zal we weer vloeistof opgenomen worden uit het tankje.
Tankje heeft een "emergency overloop" zodat het altijd vloeistof naar buiten (lees: straat) kan dumpen.
Als je koud tussen min en max zit zou het onder normale condities nooit naar buiten gegooid mogen worden.
104 graden is redelijk normaal pas bij 114 graden wordt het kritisch (voor een Japanner :+ )
Lekke koppakking of defecte radiatordop kunnen zorgen voor dumpen van vloeistof op straat.
De eerste zorgt voor overdruk in je overlooptankje, die laatste dat door het gebrek aan druk vloeistof gaat koken (en dus druk via de radiatordop naar je overloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@HTT-Thalan Ik gebruik zelf Premiere Pro 2014 (arrr mateys version), maar ik ga kijken of ik het voor elkaar krijg. Als ik het goed begrijp film je gewoon 1080p, maar exporteer je je project in 4k. Maar is het dan ook dat je in de YT player 4K kunt selecteren?

Thanks in ieder geval voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:29:
@HTT-Thalan Ik gebruik zelf Premiere Pro 2014 (arrr mateys version), maar ik ga kijken of ik het voor elkaar krijg. Als ik het goed begrijp film je gewoon 1080p, maar exporteer je je project in 4k. Maar is het dan ook dat je in de YT player 4K kunt selecteren?

Thanks in ieder geval voor de tip!
Klopt, na verloop van tijd verschijnt op mijn video's die deze codec gebruiken een 4k optie, die natuurlijk niks doet boven de full hd optie. Het is jammer dat het zo moet, maar ik heb al niet veel kwaliteit om te laten zien, dan wil ik niet dat YT daar nog van weghaalt.

Zodra ik materiaal op de nieuwe camera setting ga uploaden codeer ik in een hogere framerate (60fps ipv de huidige 25fps). Word het bestand wéér groter van (uploaden is al een bitch met 4mbit up) maar alles voor de (handvol) kijkers :P.

Ik heb zelf wat stabiliteits issues met PD15 maar ik vermoed dat dit aan de pc ligt (te weinig geheugen en een te langzame schijf) maar voor gemiddeld 60 tot 80 dollar voor de hele suite is het qua functionaliteit een hele goede koop, het kan echt véél. Audio sync, heel veel tracks, picture in picture, buttload aan effects erbij, en nog een zwik meer via de site.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Hmm,vanochtend geen remdruk op de achterrem tijdens het rijden. :-(
Het tig jaar oude rubberen remleidinkje was lek geraakt. Komende week gelijk maar stalen remleidingen monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Jeetje dat is flink wat. Die foto's zijn ook erg indrukwekkend, auto is echt helemaal naar de knoppen terwijl je motor er nog best redelijk uitziet. Flinke klap geweest! Heel veel beterschap in ieder geval!!!

Gaaf! Houd er wel rekening mee dat je, om een volledig A rbw te krijgen, je ook moet afrijden op een volledig A motor. Een alternatief kan zijn dat je vriendin haar eigen motor koopt en die gebruikt tijdens lessen (overleg dit met de instructeur!), of laarzen met dikkere zolen koopt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:05:
Gaaf! Houd er wel rekening mee dat je, om een volledig A rbw te krijgen, je ook moet afrijden op een volledig A motor. Een alternatief kan zijn dat je vriendin haar eigen motor koopt en die gebruikt tijdens lessen (overleg dit met de instructeur!), of laarzen met dikkere zolen koopt.
Als je je eigen motor wilt gebruiken:

- de verzekering moet dit toestaan (en op de hoogte zijn)
- de motor moet worden voorzien van een L plaatje

en je moet iets verzinnen voor het transport: Wellicht kunnen ze je thuis oppikken, dat zou schelen want dan parkeer je hem ook gewoon thuis, anders moet je een trailer hebben oid. Ik heb het destijds overwogen, zou gescheeld hebben met de wenperiode (totaal andere motor) na behalen rijbewijs.

Als het goed is rekenen ze je wel minder voor de les: Ze maken immers geen onkosten voor de motor (onderhoud/slijtage), benzine of verzekeringsgelden. Mijn rijschool gaf aan dat de rijles dan qua prijs aangepast zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Dat is wel een goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht. Dan moet er dus echt specifiek gezocht worden naar een A motor voor smurfjes, ipv gewoon op een lager CCtje lessen. Ze moet nog echte motorlaarzen halen dus die worden sowieso met wat dikkere zolen, hopelijk is daarmee het verschil te overbruggen, want het scheelde echt maar 2-3cm. Zit nu even op motorcyclespecs te kijken naar verschillen in hoogte. De er-6f was onverlaagd 79cm hoog, de Z400 is 78,5. Dat scheelt dus weinig, maar die 400 kan je verder verlagen door het blok volgens m'n instructeur. De Z125 is dan wel weer veel lager, maar dan heb je het probleem wat jij aankaart met een niet A motor. Met eigen motor lessen is dan ook wel weer een optie, dan kan ze 'm alvast laten verlagen. Sowieso gaat ze niet direct beginnen dus hebben we de tijd om alles uit te zoeken. :P maar ik gok dat wanneer ik eindelijk mijn fiets heb het wel eens wat sneller kan gaan. Scheelt voor haar wel als ze al volledige kleding enzo heeft voor ze begint. Dat drukte bij mij enorm op het spaarbudget de afgelopen maandjes.

De honda CBF 500 is 77.5cm hoog dus die zou waarschijnlijk geschikt zijn, nu nog een rijschool vinden ermee. Helaas staat het op veel sites niet aangegeven welke lesmotoren ze hebben dus dat wordt rondbellen.

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 29-06-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:14:
[...]

Dat is wel een goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht. Dan moet er dus echt specifiek gezocht worden naar een A motor voor smurfjes, ipv gewoon op een lager CCtje lessen. Ze moet nog echte motorlaarzen halen dus die worden sowieso met wat dikkere zolen, hopelijk is daarmee het verschil te overbruggen, want het scheelde echt maar 2-3cm. Zit nu even op motorcyclespecs te kijken naar verschillen in hoogte. De er-6f was onverlaagd 79cm hoog, de Z400 is 78,5. Dat scheelt dus weinig, maar die 400 kan je verder verlagen door het blok volgens m'n instructeur. De Z125 is dan wel weer veel lager, maar dan heb je het probleem wat jij aankaart met een niet A motor. Met eigen motor lessen is dan ook wel weer een optie, dan kan ze 'm alvast laten verlagen. Sowieso gaat ze niet direct beginnen dus hebben we de tijd om alles uit te zoeken. :P maar ik gok dat wanneer ik eindelijk mijn fiets heb het wel eens wat sneller kan gaan. Scheelt voor haar wel als ze al volledige kleding enzo heeft voor ze begint. Dat drukte bij mij enorm op het spaarbudget de afgelopen maandjes.

De honda CB 500 is 75cm hoog dus die zou perfect zijn, nu nog een rijschool vinden met dat oude ding, haha.
Op die CB 500 heb ik gelest.. maar mijn rijinstructeur heeft die eruit gegooid toen ik net klaar was :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Heel veel motoren kan je verlagen door een kit (dogbones oid) er tussen te zetten. Ook kan een ander zadel al een paar centimeter schelen qua hoogte.

Natuurlijk kan ze ook New Rocks aantrekken, maar ik denk dat dat belazerd rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ander zadel werkte niet op de Er-6f :p daar had ie net het laagste zadel opgezet. Dus het wordt idd een ander model om op te lessen en later een uitgebreidere verlaging dan alleen het zadel. :p Arm smurfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
Óf, net als mijn wederhelft: Een Honda CB1 kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:24:
Ander zadel werkte niet op de Er-6f :p daar had ie net het laagste zadel opgezet. Dus het wordt idd een ander model om op te lessen en later een uitgebreidere verlaging dan alleen het zadel. :p Arm smurfje.
Honda Rebel 8)

Afbeeldingslocatie: https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201801/2018-honda-rebel_300-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Die is A2... Zou de Triumph Street Twin niets voor Smurfin zijn, @SmurfLink ? 75cm hoog.

Afbeeldingslocatie: https://media.zigcdn.com/media/model/2016/Feb/triumph_bonnevillestreettwin_600x300.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 29-06-2018 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Yesss Honda Rebel is erg gaaf! Die motor is voorlopig de enige reden voor mijn vriendin om d'r rijbewijs te halen. Erg leuke kleine chopper is dat!

Om examen op te doen is die niets natuurlijk, maar zodra je je rijbewijs hebt, echt een pret machine volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Leviathius op 29-06-2018 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
@Tribunus Pff jezus man, wat een schade aan die BMW. Goed om te zien dat je er zo goed van af bent gekomen. Beterschap in ieder geval!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:52:
[...]

Die is A2... Zou de Triumph Street Twin niets voor Smurfin zijn, @SmurfLink ? 75cm hoog.

[afbeelding]
Ohja, A2 idd. Misschien de Kawa Vulcan S? Die is wel A en ook erg laag. Moet je wel van het model houden natuurlijk, ik vind 'm in elk geval best gaaf!

@Leviathius Dat zou een tof gezicht zijn: Jij op je Grom en zij op haar Rebel 8) Alletwee in matchende leren outfits natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thanks voor de suggesties, zal het allemaal doorspelen. :p Tis echt heerlijk dat ze nu zo lekker enthousiast is, herken er zelf heel veel in toen ik voor 't eerst achterop zat bij m'n maatje en al helemaal na m'n eerste les.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:14:
Thanks voor de suggesties, zal het allemaal doorspelen. :p Tis echt heerlijk dat ze nu zo lekker enthousiast is, herken er zelf heel veel in toen ik voor 't eerst achterop zat bij m'n maatje en al helemaal na m'n eerste les.
You'd better put a ring on it 8)

/edit: Nog een geschikte fiets voor je vriendin:+

[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 29-06-2018 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Tribunus : Da's een beste klapper geweest aan de foto's te zien. Mooi dat je zélf nog de link kunt maken in dit topic!!

Sterkte met het, waarschijnlijk langdurige, herstel! d:)b (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hahahahahaha, ik heb 'm doorgestuurd en *rent weg* erachter gegooid... kreeg als reactie dat ze hoopt dat ik hard kan rennen. :9 Gelukkig heeft ze ook een gevoel voor humor, haha.

Ben zeker wel van plan er op den duur een ringetje omheen te doen, maar we zijn nog niet zo lang samen dus dat komt nog wel. Ben er wel al van overtuigd dat ze best wel eens de ware kan zijn. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Afgelopen zondag had ik een rit voor de Transalpclub georganiseerd, vanaf Nijmegen via Daddy's Bikertreff in Isselburg naar een camping bij Angerlo. Alles ging goed en de extra BBQ was ook goed bezocht. Ook @MichielK71 reed mee, leuk om hem te zien.
[/quote]

Het was een erg leuke rit, wel intensief met kleine landweggetjes waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn. Chapeau voor @Grubeater die deze route heeft uitgezet _/-\o_

Inmiddels ook aangemeld als lid van de Transalp Club. Dus dat er nog vele mooie tochten mogen volgen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichielK71 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:27:

Afgelopen zondag had ik een rit voor de Transalpclub georganiseerd, vanaf Nijmegen via Daddy's Bikertreff in Isselburg naar een camping bij Angerlo. Alles ging goed en de extra BBQ was ook goed bezocht. Ook @MichielK71 reed mee, leuk om hem te zien.
[/quote]

Het was een erg leuke rit, wel intensief met kleine landweggetjes waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn. Chapeau voor @Grubeater die deze route heeft uitgezet _/-\o_

Inmiddels ook aangemeld als lid van de Transalp Club. Dus dat er nog vele mooie tochten mogen volgen oOo
Grappig mijn schoonbroer woont daar net over de grens, ik ga altijd tanken bij de Avia naast die daddys bikertreff, maar ben nog nooit daar wezen kijken.. is het wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:19:
[...]

Hahahahahaha, ik heb 'm doorgestuurd en *rent weg* erachter gegooid... kreeg als reactie dat ze hoopt dat ik hard kan rennen. :9 Gelukkig heeft ze ook een gevoel voor humor, haha.

Ben zeker wel van plan er op den duur een ringetje omheen te doen, maar we zijn nog niet zo lang samen dus dat komt nog wel. Ben er wel al van overtuigd dat ze best wel eens de ware kan zijn. O+
Da's cute O+

Als je een GoT MC motorescorte nodig hebt laat je het maar weten hier 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:44:
[...]

Da's cute O+

Als je een GoT MC motorescorte nodig hebt laat je het maar weten hier 8)
Niet voor de stickers er zijn :) ( @Leviathius )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
Dryhte schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:45:
[...]

Niet voor de stickers er zijn :) ( @Leviathius )
Haha u riep mijnheer? :p

Ik weet nog steeds niet of het logo wat ik had ontwerpen de definitieve gaat worden. Er zijn ook mensen die Henk niet appreciëren, die willen we niet buitensluiten of teleurstellen natuurlijk.

Dus als er nog op- of aanmerkingen zijn hoor ik het graag!

Nogmaals even het 'huidige' logo V1.0:
Tweakers mc logo grijze tekst

Poll: Wat voor merchandise zou je willen met het Tweakers MC Logo?
Sticker(s)
T-shirt met logo op rug
Hoodie met logo op rug
Anders, nl...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400678&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Of tshirt met logo op borst :)
Er zijn ook mensen die Henk niet appreciëren
Dat zijn de 1% ers :P

[ Voor 59% gewijzigd door Vrijdag op 29-06-2018 14:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dryhte
Ik kan he-laas maar 1x stemmen, maar ik wil ze alledrie ;) (hoodie het minst graag)

Een sticker van mijn ontwerp zou ik ook kopen ;) (de text only png die ik postte). Die is lekker nerdy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DWZsUIVtPvZoLjkhkvqey8QE/full.png

[ Voor 56% gewijzigd door Dryhte op 29-06-2018 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27

Investig8or

What goes up, could come down

@Tribunus Brrr, wat een klap... :o Het valt relatief nog mee kwa letsel gelukkig, begrijpelijk dat je even klaar bent met de motor. Dit zijn ook mijn "angst" situaties na een keer geschept te zijn op de fiets op eenzelfde manier (niet gezien terwijl ik de bestuurder echt mijn kant op zag kijken :X) dus ik heb mijn vingers op zulke momenten al bij de rem, maar soms kun je er zelf niets meer aan doen. Sterkte met het herstel in ieder geval!

Over remmen gesproken: de remleidingen voor op de VFR lijken te zweten tussen leiding en banjo? Er zijn een aantal koppelingen waarbij er steeds een laagje remolie rond de aansluiting komt (niet tussen banjo en remklauw maar banjo en remleiding). Druppels op de grond en ook op de schijf (en dus remblokken...). Raar geval voor een 12 jaar oude motor, of komt dit vaker voor? Ik denk dat de enige oplossing is om nieuwe remleidingen erop te zetten samen met nieuwe remblokken...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
Dryhte schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:01:
Ik kan he-laas maar 1x stemmen, maar ik wil ze alledrie ;) (hoodie het minst graag)

Een sticker van mijn ontwerp zou ik ook kopen ;) (de text only png die ik postte). Die is lekker nerdy

[afbeelding]
Mooi weer rijder zeker :+

Hoodie is fijn in de winter!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ja ik kon niet een functie vinden van multiple choice ofzo met die poll generator :(. Maar ik denk dat als we tegen die tijd gaan kijken wie wat wilt, we gewoon een Google Drive excelletje maken waar iedereen zijn gegevens kan invullen en voorkeuren. (of Google Forms ofzo).

Maar niet onbelangrijk is of iedereen het eens is met het logo en of er nog op- of aanmerkingen erover zijn :)
aidanl schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:06:
[...]
Inderdaad, daarom had ik die erbij gezet. Voor de bikkels binnen de M.C.! 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Leviathius op 29-06-2018 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
aidanl schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:06:
[...]

Mooi weer rijder zeker :+

Zeker in de winter rijd ik met m'n kerstboom aan (waterdichte textielen jas), daaronder zie je die hoodie toch niet. Enne... m'n klanten zien me komen. Ik ben nu al de enige consultant die ik ken die in t-shirt en trui gaat werken ipv in overhemd, maar een hoodie ;) dan mag ik niet meer binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Dryhte vind jouw ontwerp ook leuk, dus ik doe mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:09:
[...]

Zeker in de winter rijd ik met m'n kerstboom aan (waterdichte textielen jas), daaronder zie je die hoodie toch niet. Enne... m'n klanten zien me komen. Ik ben nu al de enige consultant die ik ken die in t-shirt en trui gaat werken ipv in overhemd, maar een hoodie ;) dan mag ik niet meer binnen.
Moet je een hoodie natuurlijk ook niet combineren met zoiets hè :P

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81fxTb5elUL._SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:22:
[...]

Moet je een hoodie natuurlijk ook niet combineren met zoiets hè :P

[afbeelding]
Daar heb ik er twee van _O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik vind die dingen echt verschrikkelijk :N :') Daar wil je als persoon toch niet mee gezien worden.... Maar dat zal wel weer aan mij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:42:
Ik vind die dingen echt verschrikkelijk :N :') Daar wil je als persoon toch niet mee gezien worden.... Maar dat zal wel weer aan mij liggen
Bij mij is het contrast vrij groot, dus mensen lachen ermee :P. Geen leren kleding, geen affiliatie met een club, geen chopper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:22
@Leviathius Niks meer aan doen behalve dat 'MC' links verplaatsen en naast 'Tweakers' zetten. IMHO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er ook een, zat bij een setje random nep buffs... denk niet dat ik hem ooit in het openbaar gedragen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb zo'n ding, maar vergeet hem steeds mee te nemen op wintersport :F

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb nog zo'n ding liggen:

Afbeeldingslocatie: https://www.saltypeaks.com/pi/p23485-Airhole-Skull-Balaclava.jpg

Gebruik ik nooit eigenlijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:09:
Ik heb nog zo'n ding liggen:

[afbeelding]

Gebruik ik nooit eigenlijk :+
Ergens... snap ik dat wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Vrijdag betekent dus dat je er in ieder geval beter uit ziet dan dit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:16

A13X

Dude

SmurfLink schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:14:
Ik ken een rijinstructeur die het zadel er gewoon af haalde en er een stukje armaflex op legde. Dat scheelt zo 5-6cm, zodra je gewend was en een beetje kon rijden ging je weer met het zadel erop rijden.

@SmurfLink

@Tribunus Sterkte! Gelukkig ben je er nog!

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 29-06-2018 20:22 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:46:
@Vrijdag betekent dus dat je er in ieder geval beter uit ziet dan dit :+
Ja. Ietsjepietsje dan :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09

Secsytime

Automagisch

Kwam onderstaand filmpje tegen, mooi dat het ook een keer zo kan ipv al die azijnpissers altijd over motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Secsytime schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:29:
Kwam onderstaand filmpje tegen, mooi dat het ook een keer zo kan ipv al die azijnpissers altijd over motoren.

[video]
Haha in Hijken. Daar woont mijn pa 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Blijft een leuk filmpje ja :)

Helaas ben ik dit jaar niet bij de TT, maar ik denk dat ik morgen wel even een rondje ri Assen ga rijden.. :D

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 29-06-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Haha in Hijken. Daar woont mijn pa 👍🏻
In Hieken is altied wat te kieken :) _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Gisteren weer thuis gekomen na een aantal mooie dagen Oostenrijk.
Echt geweldig! Gelukkig bijna alle dagen mooi weer geweest. Helaas konden we 1 route niet rijden, de route naar de Kaunertalergletscher, in verband met slecht weer.

Motoren hebben zich goed gedragen en de banden zijn goed gebruikt! :9

Hopelijk morgen de foto's beetje uitzoeken.

Helaas had de motor van me maat aan het eind last van een niet werkend knipperlicht. Eerst bleven de knipperlichten branden en later ging de zekering eruit.
Hij had gelijk een nieuw knipperlichtrelais besteld en vanmorgen hadden we die erin gezet. (Samen met een nieuwe zekering uiteraard)
Zoals verwacht werkte de knipperlichten weer.
Wat we niet verwacht hadden is dat de zekering na een proefritje weer kapot was.. nieuwe zekering erin en de knipperlichten branden weer, blijven alleen branden dus knipperen niet..

En het gekke is dat bij mijn motor de knipperlichten ook vreemd gedrag vertoonden. Bij het verhogen van het toerental knipperen ze steeds minder tot helemaal niet meer. (Blijven branden)

Iemand toevallig een idee waar we het probleem zouden moeten zoeken? (Beide Yamaha mt03, zijne uit 2006 mijne uit 2008)
Een snelle blik op het elektrisch schema leert mij dat er naast de knipperlichten het achterlicht, kentekenplaatverlichting en (denk ik) een lampje in het voorlicht.
Verder dus geen onderdelen die mogelijk kapot zouden kunnen gaan.

Ander nieuws, kreeg zojuist een berichtje of ik zin had om mee te gaan naar de TT. Iemand had nog een kaartje over dus zochten ze nog een slachtoffer :+ .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Damn...

[ Voor 99% gewijzigd door thijsco19 op 29-06-2018 18:51 . Reden: Dubbelpost ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
Afgelopen week net de motor weer in orde laten maken na de valpartij de week ervoor, tref ik vanmiddag dit aan (klik voor groot):
Schroef

Motorzaak gebeld, kwamen me netjes ophalen met een busje en hebben een propje in de band geschoten zodat ik weer naar huis kon. Motor staat er nu zo bij (klik voor groot):
Propje

Vraagje voor de meer ervaren mensen hier: Is het handig om hiermee te blijven rijden of is het beter om er een nieuwe band op te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
alexthegrat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:48:
Vraagje voor de meer ervaren mensen hier: Is het handig om hiermee te blijven rijden of is het beter om er een nieuwe band op te leggen?
Zou jij je er senang bij voelen hiermee door te rijden als genoeg mensen je vertellen dat het "bij hen tot nu toe goed is gegaan"?

Ik voeg daar gelijk aan toe dat ik zelf wel met een automatische sealer in de band rij, dus zodra ik de spijker, schroef of wat dan ook eruit jank dicht hij automatisch :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Zou jij je er senang bij voelen hiermee door te rijden als genoeg mensen je vertellen dat het "bij hen tot nu toe goed is gegaan"?

Ik voeg daar gelijk aan toe dat ik zelf wel met een automatische sealer in de band rij, dus zodra ik de spijker, schroef of wat dan ook eruit jank dicht hij automatisch :P.
Volgens de monteur die hem erin deed kan ik er prima mee blijven rijden, maar volgens een vriend van me kan dat juist niet (hij heeft er zelf geen ervaring mee, maar volgens hem gewoon niet doen). Daarom twijfel ik wie ik nu moet geloven =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
alexthegrat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:59:
[...]

Volgens de monteur die hem erin deed kan ik er prima mee blijven rijden, maar volgens een vriend van me kan dat juist niet (hij heeft er zelf geen ervaring mee, maar volgens hem gewoon niet doen). Daarom twijfel ik wie ik nu moet geloven =P
Niemand hier kan je harde garanties geven ben ik bang, het word toch een gevalletje onderbuikgevoel. Zelfde discussie als met profiel: Wat de band echt kán, en wat jij er mee dúrft kan puur afhangen van het vertrouwen dat jij erin plaatst. De eerste bocht die ik met mijn huidige banden nam leverde me een hoop hobbelen op en zoekend gedrag, waardoor ik er een week heel oncomfortabel mee gereden heb.

Maar een tijdje daarna reed ik er (met iets minder druk erin en flink warmgereden) haarspeldbochtjes en bleek dat ik me nergens druk over hoefde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:06:
[...]

Niemand hier kan je harde garanties geven ben ik bang, het word toch een gevalletje onderbuikgevoel. Zelfde discussie als met profiel: Wat de band echt kán, en wat jij er mee dúrft kan puur afhangen van het vertrouwen dat jij erin plaatst. De eerste bocht die ik met mijn huidige banden nam leverde me een hoop hobbelen op en zoekend gedrag, waardoor ik er een week heel oncomfortabel mee gereden heb.

Maar een tijdje daarna reed ik er (met iets minder druk erin en flink warmgereden) haarspeldbochtjes en bleek dat ik me nergens druk over hoefde te maken.
Dat is ook weer zo. Ik heb er op de terugweg naar huis prima op kunnen rijden, dus dat blijf ik dan gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
thijsco19 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:49:

En het gekke is dat bij mijn motor de knipperlichten ook vreemd gedrag vertoonden. Bij het verhogen van het toerental knipperen ze steeds minder tot helemaal niet meer. (Blijven branden)

Iemand toevallig een idee waar we het probleem zouden moeten zoeken? (Beide Yamaha mt03, zijne uit 2006 mijne uit 2008)
Een snelle blik op het elektrisch schema leert mij dat er naast de knipperlichten het achterlicht, kentekenplaatverlichting en (denk ik) een lampje in het voorlicht.
Verder dus geen onderdelen die mogelijk kapot zouden kunnen gaan.
Spanningsregelaar? Dynamo? Te hoog voltage bij hoge toeren misschien daardoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Zag die foto vd week al voorbij komen, damn dude :/

Kan me voorstellen dat je 't wel even gezien hebt met motorrijden.

* Destruction is na een bijna-aanrijding omdat de voorrem het begaf ook in twijfel.. Alles is gerepareerd en werkt weer goed, en bij andere motoren nergens last van.. Maar het vertrouwen in m'n eigen fiets is er (even?) niet meer :| Nu heb ik m'n hand nog zo'n 3weken in gips (nee, geen gevolg van een motorongeluk) en volgt er daarna wellicht nog fysiotherapie voor de hand weer op kracht is (en ik dus weer op een motor kan rijden), ik heb nog tijd om te bedenken wat ik moet doen.. Maar iets zegt me 't ding dan maar gewoon te verkopen en er iets anders voor terug te halen. Ik rijdt motor voor m'n plezier, en de laatste keer dat ik erop reed (2 dagen voor ik m'n middenhandsbotje brak) was er 0,0 plezier aan en zit je toch elke keer even in de rem te knijpen om te kijken of-ie het wel gaat doen bij het volgende kruispunt :/

* Destruction remde af voor verkeerslichten (80km/u vmax), toen ik ongeveer 60 reed begaf de rempomp het, Ik heb de motor uiteindelijk met een net-niet-net-wel blokkerend achterwiel tussen de auto's in stil kunnen zetten :X

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
alexthegrat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:48:
Op het laatste plaatje is goed zichtbaar dat je band eigenlijk al op is. Zou er lekker een nieuwe op laten leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik wilde met @PilatuS meegaan en zeggen dat hij op is idd, maar dat lijkt wel heel plaatselijk? Bovenin is het middenvlak zo te zien helemaal niet op. Beetje vreemde slijtage lijkt het op de foto

Edit: eerste foto nog eens bekeken. Die band lijkt me eerder vrij nieuw..

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 29-06-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:38:
Ik wilde met @PilatuS meegaan en zeggen dat hij op is idd, maar dat lijkt wel heel plaatselijk? Bovenin is het middenvlak zo te zien helemaal niet op. Beetje vreemde slijtage lijkt het op de foto

Edit: eerste foto nog eens bekeken. Die band lijkt me eerder vrij nieuw..
Ik zat ook al te kijken naar een stuk hoger en lager, maar als ik kijk naar onder de prop op de 2e foto ziet dat er toch wel heel erg versleten uit. Hoe vreemd dat is ook met de rest van plekken. Verder is ie ook alle behalve rond meer. Vreemd inderdaad dat het niet op alle plekken het zelfde is. Of is het misschien zo dat ie niet daar op is, maar lijkt het zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
PilatuS schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:45:
[...]

Ik zat ook al te kijken naar een stuk hoger en lager, maar als ik kijk naar onder de prop op de 2e foto ziet dat er toch wel heel erg versleten uit. Hoe vreem dat is ook met de rest van plekken. Verder is ie ook alle behalve rond meer. Vreemd inderdaad dat het niet op alle plekken het zelfde is. Of is het misschien zo dat ie niet daar op is, maar lijkt het zo ?
Heb er net nog even naar gekeken, maar dat is inderdaad alleen rond de prop, de rest van de band ziet er nog prima uit. Misschien dat het aanbrengen van de prop het rubber daar wat heeft vervormd ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
alexthegrat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:47:
[...]

Heb er net nog even naar gekeken, maar dat is inderdaad alleen rond de prop, de rest van de band ziet er nog prima uit. Misschien dat het aanbrengen van de prop het rubber daar wat heeft vervormd ofzo :?
Je hebt de lijn die in het midden uitkomt net onder de prop. De lijn daar onder die in het midden uitkomt is nog wat verder weg, en die zit toch aardig ver weg van de prop. Hoe de rest van de band dan ook is, als die 2e lagere lijn echt zo ver weg is dan is de band toch helaas op. Geen idee hoe je het voor elkaar kan krijgen afgezien van het achterwiel op die plek laten blokkeren. Dat zou je dan alleen wel heel vaak en lang moeten doen om millimeters verschil te krijgen.

Ik zou de band, nog los van de prop, wel laten vervangen als het profiel op 2 plekken zo ver op is. Vreemd dat het niet over de hele band is, maar op die 2 plekken is het toch wel heel erg ver op.

Edit: Het enige andere wat ik mij nog kan voorstellen is dat er rubber weg gehaald is door het bedrijf dat de prop gezet heeft. Misschien een fout gemaakt en zat er zooi op die plek waardoor ze het rubber verwijderd hebben ?

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
PilatuS schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:54:
[...]

Je hebt de lijn die in het midden uitkomt net onder de prop. De lijn daar onder die in het midden uitkomt is nog wat verder weg, en die zit toch aardig ver weg van de prop. Hoe de rest van de band dan ook is, als die 2e lagere lijn echt zo ver weg is dan is de band toch helaas op. Geen idee hoe je het voor elkaar kan krijgen afgezien van het achterwiel op die plek laten blokkeren. Dat zou je dan alleen wel heel vaak en lang moeten doen om millimeters verschil te krijgen.

Ik zou de band, nog los van de prop, wel laten vervangen als het profiel op 2 plekken zo ver op is. Vreemd dat het niet over de hele band is, maar op die 2 plekken is het toch wel heel erg ver op.
Dat is inderdaad zo, ik zou niet weten hoe dit slijtpatroon komt (zo regelmatig blokkeert het achterwiel niet; lijkt me dat ik dat wel zou moeten merken :P ). Profiel is in het midden wel op, dus dan wordt het toch een nieuwe band.

Bedankt voor het advies allen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Als die plek geen illusie van de foto is, zou ik hem gewoon gebruiken om je nieuwe band mee op te halen en daarna niet meer naar omkijken ;)

Rem je vaak hard met je achterrem? Want buiten slippen met de band kan ik me niet echt een situatie indenken waar dit door kan komen

Edit: Nvm, spuit 11 :O

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 29-06-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
PilatuS schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:54:
[...]

...

Edit: Het enige andere wat ik mij nog kan voorstellen is dat er rubber weg gehaald is door het bedrijf dat de prop gezet heeft. Misschien een fout gemaakt en zat er zooi op die plek waardoor ze het rubber verwijderd hebben ?
Dat zou wel logisch zijn, ik zit naar de eerste foto te kijken en daarop is het profiel nog gewoon goed!
Vreemd verhaal zo.

edit: net voor de zekerheid nog een keer extra gekeken naar de plekken om de prop heen: het is inderdaad minder profiel dan de rest van de band, maar ook niet zo erg als het op de tweede foto lijkt.

[ Voor 17% gewijzigd door alexthegrat op 29-06-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
alexthegrat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:02:
[...]

Dat zou wel logisch zijn, ik zit naar de eerste foto te kijken en daarop is het profiel nog gewoon goed!
Vreemd verhaal zo
Ik vind het op de eerste foto lastig te zien. De lijn bij de prop lijkt daar ook op te zijn, maar de schaduw valt dan wel weer raar waardoor ie niet op lijkt te zijn. De lijn daar onder die op de 2e foto ook helemaal op is lijkt dan wel weer meer profiel te hebben, maar vind die erg lastig te zien.
edit: net voor de zekerheid nog een keer extra gekeken naar de plekken om de prop heen: het is inderdaad minder profiel dan de rest van de band, maar ook niet zo erg als het op de tweede foto lijkt.
De 2e lijn die laag zit op de 2e foto kan ik niet van voorstellen dat die nog meer dan 1mm heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2018 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@SmurfLink Zie net heel toevallig deze voorbij komen:

[ Voor 26% gewijzigd door Leviathius op 29-06-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
PilatuS schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:06:
[...]

Ik vind het op de eerste foto lastig te zien. De lijn bij de prop lijkt daar ook op te zijn, maar de schaduw valt dan wel weer raar waardoor ie niet op lijkt te zijn. De lijn daar onder die op de 2e foto ook helemaal op is lijkt dan wel weer meer profiel te hebben, maar vind die erg lastig te zien.

[...]

De 2e lijn die laag zit op de 2e foto kan ik niet van voorstellen dat die nog meer dan 1mm heeft.
Ik denk dat het ongeveer rond de 1mm zit; net even wat extra foto's gemaakt (klik voor groot):
links

rechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
alexthegrat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat het ongeveer rond de 1mm zit; net even wat extra foto's gemaakt (klik voor groot):
[afbeelding]

[afbeelding]
Hij heeft nog wel wat inderdaad. Is nu beter te zien. Je zit echter al wel op het punt dat ie vervangen moet worden waar ie minder profiel heeft. Zeker met een hoop regen is de afvoer van water op die plekken behoorlijk slecht. Zou de band zelf gewoon snel laten vervangen. Hoeft niet gelijk morgen, maar zou het wel plannen om snel te doen. Met dit mooie weer maakt het niets uit, maar als je in een onweersbui komt is het verre van ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexthegrat
PilatuS schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:19:
[...]

Hij heeft nog wel wat inderdaad. Is nu beter te zien. Je zit echter al wel op het punt dat ie vervangen moet worden waar ie minder profiel heeft. Zeker met een hoop regen is de afvoer van water op die plekken behoorlijk slecht. Zou de band zelf gewoon snel laten vervangen. Hoeft niet gelijk morgen, maar zou het wel plannen om snel te doen. Met dit mooie weer maakt het niets uit, maar als je in een onweersbui komt is het verre van ideaal.
Duidelijk! Dank voor het advies d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
We kunnen het wel, serieus zijn op een vrijdag :D

Eigenlijk wilde ik hem weer in de berging zetten omdat ik zondag pas weer ga rijden, maar zo in de tuin bevalt eigenlijk ook wel :+
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/92797212a67c9597410148be6a3549b3.jpg
De plankjes omdat het geen ideale tegels zijn voor de kleine wieltjes
Pagina: 1 ... 5 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.