Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.378 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Leviathius schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:37:
[...]

Volgende wat ik ga proberen is filmen in 2.7K (het bestaat) 60fps en dan wel gewoon renderen/exporteren als 1080p video.
Wil je laten weten wat ie daar mee doet? Mijn plan was voor de trip in de VS ook in 2.7K te gaan filmen zodat ik meer beeld heb om te bewerken (fisheye correctie etc) bij terugkomst. Zien de andere op youtube/vimeo ook dat het beeld scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:30
Eoghlear schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:32:
[...]

Wil je laten weten wat ie daar mee doet? Mijn plan was voor de trip in de VS ook in 2.7K te gaan filmen zodat ik meer beeld heb om te bewerken (fisheye correctie etc) bij terugkomst. Zien de andere op youtube/vimeo ook dat het beeld scherp is.
Yes geen probleem, ik zal het je laten weten of het heeft geholpen. Sowieso is het niet slecht om in een hogeren resolutie te filmen dan je het uiteindelijk wilt exporteren.

Wanneer ga je naar de VS?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Leviathius schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:41:
[...]

Yes geen probleem, ik zal het je laten weten of het heeft geholpen. Sowieso is het niet slecht om in een hogeren resolutie te filmen dan je het uiteindelijk wilt exporteren.

Wanneer ga je naar de VS?
Laatste week september en eerste 2 van oktober. Ben nu aan mijn herstel aan het werken aangezien ik 4 weken geleden tijdens het wielrennen door een auto geschept ben. Dat gaat volgens de fysio wel goed komen.

Heb dus ook al wat mooie motordagen mogen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:48

steveman

Comfortabel ten onder

Workaholic schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:23:
Help! ik kan maar niet kiezen:

1) Ik zoek een naked (met add-on mini windscherm voor snelweg ritjes)
2) Meer PK als mijn vorige CBR600F van 2012
3) Liefst nog enigzins wat comfort voor de mede passagier (lees tinder dates :P)
4) ABS
5) Budget +- 10k (maar liefst minder.. blijft toch een mooi weer fiets ;) )

Triumph Street tripple r, Z900 of.... nog tips?
Street triple sowieso even proefrijden!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
steveman schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:27:
[...]

Street triple sowieso even proefrijden!
Dat. Alleen al omdat die zo verdomd leuk is :) was mijn leukste proefrit ooit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:59
lolgast schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:08:
Waar zijn de noodzakelijke foto's?
Zsm. :P Ik heb wel een rode gekocht. Die waren toch sneller? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:57
@Willem30 Rood is inderdaad sneller, dat weet iedereen :D

Ritje naar kantoor overleeft gelukkig. Werd er via een lampje alleen wel aan herinnert dat ik onderweg naar Assen op zo ongeveer de helft een pompstation moet opzoeken. Anders sta ik óf aan het einde van de rit bij een station (druk!) of aan het begin van de terugweg (net zo druk! :P )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:06
lolgast schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:50:
@Willem30 Rood is inderdaad sneller, dat weet iedereen :D
Waarom staat het blauwe Yamaha team dan boven het rode Ducati team in de MotoGP stand? :?
En waarom is Mercedes in de F1 dan sneller dan Ferrari? :?

Verwarrend dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
aidanl schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:04:
Pff jullie gaan hard hier :P

Zat van het weekend bij een festival bij Biddinghuizen. Hoorde s'nachts genoeg motoren langs knallen met een hoop herrie. Misschien dat er een hoop mensen daar in de buurt wonen met een klein aanhangsel en groot compensatie gedrag :+
Dat je dat kon horen boven die herrie van Defqon uit :o
TheBrut3 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:20:
[...]

Waarom staat het blauwe Yamaha team dan boven het rode Ducati team in de MotoGP stand? :?

Verwarrend dit.
Overeenkomst: Beide Italiaans. There's your problem :+

[ Voor 29% gewijzigd door InZane op 28-06-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:04
Leviathius schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:37:
[...]

Ik snap er dus echt geen snollebolleke van... Ik doe precies wat YouTube als richtlijnen heeft qua bitrates, framerates, resoluties etc, maar nog steeds gaat de kwaliteit achteruit.
Dat is stap één. Stap twee is doelbewust upscalen, in een hogere resolutie renderen dan het beeld eigenlijk is. Als ik mijn Full-HD beelden render in 4k selecteert Youtube een hogere toegestane bitrate en codec en blijft er meer over van de kwaliteit.

Het ligt volgens mij ook aan het kanaal, maar daar kan ik nergens hard bewijs voor vinden: Dat commerciele kanalen (waar aan verdiend word) geen quality loss hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-06 09:06
[...]

Verwarrend dit.
Die hebben ook mat rood, niet glanzend. Dat scheelt toch weer een paar PK :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:49:
[...]

Dat is stap één. Stap twee is doelbewust upscalen, in een hogere resolutie renderen dan het beeld eigenlijk is. Als ik mijn Full-HD beelden render in 4k selecteert Youtube een hogere toegestane bitrate en codec en blijft er meer over van de kwaliteit.

Het ligt volgens mij ook aan het kanaal, maar daar kan ik nergens hard bewijs voor vinden: Dat commerciele kanalen (waar aan verdiend word) geen quality loss hebben.
Ah thanks, ga ik dat ook eens proberen te doen.

En dat laatste zou inderdaad kunnen, dat zodra je een YouTube partner bent (bestaat dat nog?) dat je dan toch net dat beetje meer voorrang krijgt en special treatment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:55:
[...]

Ah thanks, ga ik dat ook eens proberen te doen.

En dat laatste zou inderdaad kunnen, dat zodra je een YouTube partner bent (bestaat dat nog?) dat je dan toch net dat beetje meer voorrang krijgt en special treatment.
Ik ben jaloers op de videokwaliteit van (o.a.) Royal Jordanian. Ik weet niet waarop hij filmt, maar de video's zijn haarscherp. Ik heb zeker bij het snellere werk toch veel blokken in beeld en als de lichtinval wat minder is (bewolkt, of door het bos rijden) gaat de kwaliteit ook achteruit. Maar goed, ik gebruik een HD Camera van 150 euro, hij heeft wel wat duurder spul natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noes schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:04:
[...]

@ToolkiT gefeliciteerd met aankoop! Wordt ie snel geleverd?
de motor staat al ergens in de UK, moet alleen nog naar de dealer verstuurd worden.
De opties worden direct in Italia besteld, maar zouden er binnen een week moeten zijn dus ik hoop zaterdag over een week te kunnen gaan helpen schroeven :)

Iemand trouwens enig idee hoeveel meter van die heatwrap ik nodig heb voor de uitlaten? is er een simpele manier om dat in te schatten? En heeft iemand het het wel eens gedaan, zo ja: tips?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
ToolkiT schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:21:
[...]

de motor staat al ergens in de UK, moet alleen nog naar de dealer verstuurd worden.
De opties worden direct in Italia besteld, maar zouden er binnen een week moeten zijn dus ik hoop zaterdag over een week te kunnen gaan helpen schroeven :)

Iemand trouwens enig idee hoeveel meter van die heatwrap ik nodig heb voor de uitlaten? is er een simpele manier om dat in te schatten? En heeft iemand het het wel eens gedaan, zo ja: tips?
Volgens mij heb je maar een beetje nodig. Heb ooit een vriend van me geholpen om dit bij de auto te doen, en hij had niet een mega rol ofzo van het spul.

Tip: draag handschoenen, het spul is namelijk echt meuk! Pas ook goed op met de draad om de band vast te maken, daar kan je je vies aan snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
[...]

Mijn wiskunde skills zijn een beetje roestig, maar kun je niet iets doen met de lengte van de uitlaat te bepalen en de diameter van de uitlaat. Combineer dat met de breedte van de heatwrap en je kunt de oppervlakte van het te wrappen uitlaatdeel berekenen toch? Of mis ik iets? :9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06 09:18

Least Inkling

Product of the cold war

^^ iets met Pi toch? ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Mijn wiskunde skills zijn een beetje roestig, maar kun je niet iets doen met de lengte van de uitlaat te bepalen en de diameter van de uitlaat. Combineer dat met de breedte van de heatwrap en je kunt de oppervlakte van het te wrappen uitlaatdeel berekenen toch? Of mis ik iets? :9.
Klopt, maar je vergeet de noodzakelijke overlap (dat kan je berekenen door de breedte van je heatwrap met je overlap te verminderen) en bij bochten zal het wel iets ingewikkelder zijn.. :*) dus gewoon een metertje extra ofzo bestellen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
noes schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:34:
[...]

Klopt, maar je vergeet de noodzakelijke overlap (dat kan je berekenen door de breedte van je heatwrap met je overlap te verminderen) en bij bochten zal het wel iets ingewikkelder zijn.. :*) dus gewoon een metertje extra ofzo bestellen.
Precies, de overlap was ik vergeten er aan toe te voegen. Dus stel je hebt 3 meter nodig, doe er 1 metertje extra bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
noes schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:34:
[...]

Pi x lengte x diameter (= oppervlakte) x2 (overlap + verlies door bochten) lijkt me redelijk. Ik zie dat er altijd een serieuze overlap gebruikt wordt (al is dat misschien voor de looks en niet echt noodzakelijk)
[...]

EDIT: HOWEVER... een snelle consultatie van het wereldwijde web leert me dat heat wrapping niet echt een geweldig idee is voor moto's die al eens in de regen/modder/whatever gebruikt worden aangezien het water tegen de pijpen aanhoudt... én dat het bij race motoren ook al niet meer gedaan wordt. Is het puur voor de looks dat je dit wil? (dat snap ik wel, vind 't er cool uitzien, maar als 't nu slecht is voor de levensduur van je uitlaat... lijkt de rekensom me snel gemaakt) Voorbeeldjes: https://advrider.com/inde...re-a-real-benefit.264521/ https://www.cycleworld.co...y-pipes-with-exhaust-tape

[ Voor 63% gewijzigd door Dryhte op 28-06-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dryhte schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:36:
[...]

Pi x lengte x diameter (= oppervlakte) x2 (overlap + verlies door bochten) lijkt me redelijk. Ik zie dat er altijd een serieuze overlap gebruikt wordt (al is dat misschien voor de looks en niet echt noodzakelijk)
Zoeits zat ik idd ook aan te denken..de factor voor overlap zat ik nog een beetje mee..

Inmiddels deze gevonden:
https://www.heatshieldproducts.com/exhaust-wrap-calculator
En in de comments van een youtube filmpje zag ik dan iemand 25' gebruikt had.. 10m is dus genoeg gok ik..
Dryhte schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:36:
[...]
EDIT: HOWEVER... een snelle consultatie van het wereldwijde web leert me dat heat wrapping niet echt een geweldig idee is voor moto's die al eens in de regen/modder/whatever gebruikt worden aangezien het water tegen de pijpen aanhoudt... én dat het bij race motoren ook al niet meer gedaan wordt. Is het puur voor de looks dat je dit wil? (dat snap ik wel, vind 't er cool uitzien, maar als 't nu slecht is voor de levensduur van je uitlaat... lijkt de rekensom me snel gemaakt) Voorbeeldjes: https://advrider.com/inde...re-a-real-benefit.264521/ https://www.cycleworld.co...y-pipes-with-exhaust-tape
Klopt ik lees ook tegenstrijdige verhalen/ervaringen.. qua power heb ik geen illusies.. dat zal hooguit een paar % uitmaken.. maar het gaat me voornamelijk om de looks als ik eerlijk ben..
btw ik denk dat de guzzi voornamelijk een fair weather bike gaat worden nu ik geen woon-werk meer hoef te doen (ivm thuiswerken)

Ik ben ook van plan om lid te worden van de lokale 'hackspace' https://rlab.org.uk/ een soort gezamelijke werkplaats met leuk speelgoed om zelf lifehacks mee te maken.. een vriend van me is daar lid en hij vertelde dat ze daar me kunnen leren alu lassen (MIG lassen kan ik al), dus dan kan ik zelf een sumpguard ontwerpen en bouwen :7

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 28-06-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:24:
[...]

Tip: draag handschoenen, het spul is namelijk echt meuk! Pas ook goed op met de draad om de band vast te maken, daar kan je je vies aan snijden.
Dealer zei ook al: handschoenen en een lange overall, een maat van hem had weken kriebel omdat hij het in een Tshirt had gedaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 727534

Joopieboy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:01:
Volgens mij heb ik daarnet @Anoniem: 727534 gespot onderweg naar huis op de trapfiets. Jij ging richting Erp langs Van Der Elzen. ;)
Dat zou inderdaad zomaar kunnen probeer dagelijks de motor te pakken in de ochtend vanuit Erp naar zeeland en in de middag andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
xos schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:43:
[...]

Zo op de foto lijkt het verstandig om even goed te kijken of je zoontje niet met zijn voet in het achterwiel, of tussen het achterwiel en dat rekje kan komen met alle gevolgen van dien. Het is lastig om te zien maar het ziet er een beetje gevaarlijk uit. Zeker als je tzt wat uitdagender terrein opzoekt kan hij er zomaar afglijden waardoor zijn voet ergens terecht kan komen waar je het niet verwacht.. Stukje gaas of een plankje op dat zwarte beugeltje kan een hoop leed voorkomen.
Was het ook bij wet niet geregeld dat iemand pas achterop mocht zitten als hij/zij met de voeten op de voetsteunen kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
SniperGuy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:46:
[...]

Was het ook bij wet niet geregeld dat iemand pas achterop mocht zitten als hij/zij met de voeten op de voetsteunen kon?
'k weet natuurlijk niet hoe het in .nl zit, maar in .be mag een kind pas vanaf 8 jaar achterop een zwaardere motor dan 125cc

(en dan kunnen ze meteen goed aan de voetsteuntjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
In NL is er geen leeftijd, lengte of CC limiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:24
[...]

Staat er ook nog iets over in hoe lang je er maximaal over mag doen om ze te vinden als je wegrijd? :+
Kan ze steeds als ik weg wil rijden tijdens het lessen die krengen niet vinden de 1e paar keer. Net zoals dat ik de laatste keer probeerde op te schakelen door de schakelpook naar beneden te duwen 8)7 8)7

Volgende week mogen we weer. Vandaag had mijn rijinstructeur allemaal examens ingepland.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
timmie271 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Staat er ook nog iets over in hoe lang je er maximaal over mag doen om ze te vinden als je wegrijd? :+
Kan ze steeds als ik weg wil rijden tijdens het lessen die krengen niet vinden de 1e paar keer. Net zoals dat ik de laatste keer probeerde op te schakelen door de schakelpook naar beneden te duwen 8)7 8)7

Volgende week mogen we weer. Vandaag had mijn rijinstructeur allemaal examens ingepland.
happy b'day *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SniperGuy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:52:
In NL is er geen leeftijd, lengte of CC limiet :)
In de UK is er geen vaste lengte, maar de regel is dat je de stepjes moet bereiken met je voeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:51:
[...]

'k weet natuurlijk niet hoe het in .nl zit, maar in .be mag een kind pas vanaf 8 jaar achterop een zwaardere motor dan 125cc

(en dan kunnen ze meteen goed aan de voetsteuntjes)
Maar ja, definieer "voetsteuntjes". Iemand van de TCN heeft nog voetsteunen liggen die je aan je bagagerek vast schroeft, die gaat hij nu voor me opzoeken. Dan heeft hij nog meer steun dan nu. Ik wil mijn zoontje niet in gevaar brengen uiteraard, ik wil hem wel zo vroeg mogelijk overal mee laten doen/tellen. Ik zie ook kinderen van 4 jaar zelf over het circuit knallen, blijkbaar zit het er wel al vroeg in :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:38
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:59:
[...]

Maar ja, definieer "voetsteuntjes". Iemand van de TCN heeft nog voetsteunen liggen die je aan je bagagerek vast schroeft, die gaat hij nu voor me opzoeken. Dan heeft hij nog meer steun dan nu. Ik wil mijn zoontje niet in gevaar brengen uiteraard, ik wil hem wel zo vroeg mogelijk overal mee laten doen/tellen. Ik zie ook kinderen van 4 jaar zelf over het circuit knallen, blijkbaar zit het er wel al vroeg in :P.
Achja vroeger ging dat ook allemaal makkelijker, ik geloof dat ik ook een jaar of 5 was toen ik op de tank van de buurman meeging op de guzzi met een helm op die veeeeel te groot was.
Waarschijnlijk ook het moment waar het virus in mijn bloed kwam :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
kneusteun schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:12:
[...]

Achja vroeger ging dat ook allemaal makkelijker, ik geloof dat ik ook een jaar of 5 was toen ik op de tank van de buurman meeging op de guzzi met een helm op die veeeeel te groot was.
Waarschijnlijk ook het moment waar het virus in mijn bloed kwam :P
Ik krijg tegenwoordig ook wel een beetje het idee dat er door té veel mensen té lang en vooral te veel wordt nagedacht over allerlei mogelijke oorzaak-gevolg theorieën

Op de één of andere manier zijn wij ook redelijk goed groot geworden, ook al ging dat ooit met vallen en opstaan (letterlijk én figuurlijk).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:25
InZane schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:42:
[...]

Dat je dat kon horen boven die herrie van Defqon uit :o

[...]
Ja precies, zoveel herrie was het dus (de motor rijders dan, niet Defqon zelf :+ )

Gisteren op weg naar huis, komt er zo'n motorscootflikker achter me rijden. Geen handschoenen, scooter helmpje, trainingsbroek... Gaat echt vlak achter me rijden. Vervolgens in de bochten/rotondes gewoon met zijn voorwiel rechts langs mijn achterwiel. Als ik mijn motor naar links had gegooid had ie in de weg gezeten, moest mijn bochten daarom dus extra ruim nemen. Zo dicht ga je toch niet op iemand anders zitten, laat staan een rijder die je niet kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 16:59
[...]

Verwarrend dit.
Sneller zijn betekent niet altijd dat je dan alles wint. :+

Pfff, ik zal zeker niet klagen over het mooie weer buiten maar voordat ik op de motor wegrij heb ik het al warm in het pak. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@aidanl NIET op letten!! Als jij er op gaat letten dan ga je zélf fouten maken waardoor je zelf de kans hebt een bocht te gaan missen. Gewoon je eigen lijnen blijven rijden en net doen alsof 'ie er niet is....

Op een circuit mág je mede daarom dus ook géén spiegels op je motorfiets hebben, diegene die achterop rijd moet voor zichzelf kijken en reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:26:
@aidanl NIET op letten!! Als jij er op gaat letten dan ga je zélf fouten maken waardoor je zelf de kans hebt een bocht te gaan missen. Gewoon je eigen lijnen blijven rijden en net doen alsof 'ie er niet is....

Op een circuit mág je mede daarom dus ook géén spiegels op je motorfiets hebben, diegene die achterop rijd moet voor zichzelf kijken en reageren.
Helder, klinkt inderdaad wel logisch ook van die spiegels. Maar dan nog, op openbare weg is het gewoon associaal. Op het circuit is het toch wat anders :)

Vanmorgen trouwens nog een aardig ongeluk op de a12, auto vs motor. T.h.v. de Mandelabrug bij Zoetermeer houd een spitsstrook op. Daar was een Audi opzij gedoken naar de 3rde rijbaan, vol in het pad van een motor. Motor was flink beschadigd, snelweg afgesloten zodat er een trauma heli kon landen. Zag er niet prettig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 16:39
aidanl schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:21:
[...]

Ja precies, zoveel herrie was het dus (de motor rijders dan, niet Defqon zelf :+ )

Gisteren op weg naar huis, komt er zo'n motorscootflikker achter me rijden. Geen handschoenen, scooter helmpje, trainingsbroek... Gaat echt vlak achter me rijden. Vervolgens in de bochten/rotondes gewoon met zijn voorwiel rechts langs mijn achterwiel. Als ik mijn motor naar links had gegooid had ie in de weg gezeten, moest mijn bochten daarom dus extra ruim nemen. Zo dicht ga je toch niet op iemand anders zitten, laat staan een rijder die je niet kent?
Bij een stoplicht niet even gevraagd of hij wel goed in z'n paasei is? :X
Het is inderdaad niet normaal om zo dicht achter iemand aan te rijden.

Volgende keer gewoon weg stuiven en hem ver achter je laten, of wuiven dat hij je maar voorbij moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
aidanl schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Helder, klinkt inderdaad wel logisch ook van die spiegels. Maar dan nog, op openbare weg is het gewoon associaal. Op het circuit is het toch wat anders :)

Vanmorgen trouwens nog een aardig ongeluk op de a12, auto vs motor. T.h.v. de Mandelabrug bij Zoetermeer houd een spitsstrook op. Daar was een Audi opzij gedoken naar de 3rde rijbaan, vol in het pad van een motor. Motor was flink beschadigd, snelweg afgesloten zodat er een trauma heli kon landen. Zag er niet prettig uit.
:X sommige bestuurders... |:( Daar sta je als motorrijder toch compleet machteloos tegen... Droevig dit soort ongevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 28-06-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:24
aidanl schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:21:
[...]

Kwam er gisteren wel genoeg tegen in hun t-shirtjes en kort broeken :+ Hoop maar voor ze dat ze niet onderuit gaan 8)7 8)7

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
aidanl schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Ik kom daar elke dag, maar dat is me een zooitje daar. Vanaf het moment dat de extra baan ophoudt, mag je 20km/u harder. Lijkt wel of iedereen daardoor rood voor de ogen ziet met de voet boven het gaspedaal..

Ik was er om 6:45 al, toen was er gelukkig nog niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
lolgast schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Ik kom daar elke dag, maar dat is me een zooitje daar. Vanaf het moment dat de extra baan ophoudt, mag je 20km/u harder. Lijkt wel of iedereen daardoor rood voor de ogen ziet met de voet boven het gaspedaal..

Ik was er om 6:45 al, toen was er gelukkig nog niets aan de hand
Inderdaad. Ook het stuk bij Nootdorp waar je de splitsing krijgt tussen A12 Den Haag in en de flyover richting A4/A13 is leuk, gaan mensen ineens vol op de rem staan. Heb daar al eens met mijn auto moeten uitwijken naar vluchstrook omdat de auto achter mij niet op zat te letten. Die kwam tot stilstand precies naast mij, op de plek waar ik eigenlijk had moeten staan. Bestuurder was nogal geschrokken.

Om 9.30 reed ik langs het ongeluk, op dat moment sloten ze de snelweg volledig af zodat de trauma heli kon opsteigen. Daarna wel de snelweg helemaal voor mijzelf tot aan Voorburg. Vreemd gezicht zo overdag, dan is het er nooit zo leeg :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 11:57
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Ik ben jaloers op de videokwaliteit van (o.a.) Royal Jordanian. Ik weet niet waarop hij filmt, ...
Hier zijn gear: https://reel.tv/gear/

En nog vragen vanuit zijn FAQ:

How come the sound is clear with no wind noise?
I use a Zoom H2N/H4N external sound recorder and place it in my Jacket pocket.

What camera do you use?
Main one is GoPro 5 Black. For all others see Gear on this website.

What settings do you use on the GoPro?
1080p 60 FPs Wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
^^ Maarja ik film ook in 1080p 60fps Wide en toch zijn mijn beelden bij lange na niet zo scherp als de zijnes.. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het toch komt door het YouTube partner programma gebeuren. Collega hier van mij heeft 2000subs en hij heeft gewoon goede kwaliteit beeldmateriaal en filmt met dezelfde settings als ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heeft er hier iemand ervaring met van die goedkope 'mist'lampen uit china?
zulke dingen: https://www.ebay.co.uk/it...or-BMW-Black/253414318228

Ik zit er aan te denken om op de crash bar van de guzzi wat sidelights te zetten ivm zichbaarheid en zoek iets met een beetje blacked out semi-retro stijl...
Als je die chinese dingen ziet kosten ze een tientje, pak je die van givi (https://www.ebay.co.uk/it...800GS-F700GS/361824120690) ben je £140 kwijt... dat is een behoorlijk verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

[...]

Aldus de ANWB (recente informatie) klopt dat: https://knmv.nl/kennisbank/kinderen-op-de-motor/. Heb nog even beter gekeken naar de foto maar het kereltje achterop houdt zijn voeten aan de binnenkant van de beugels dus waarschijnlijk rakelinks naast de achterband die hem zo omlaag de achterbrug in trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:19

Vrijdag

De Zwarte

https://motorcircuittraining.nl/venray/

Tempting! Misschien eens een vriend vragen, die heeft na twee keer een ongeluk eigenlijk nog maar nauwelijks gereden en vrijwel geen vertrouwen meer.

Hmm. wel een lange rit vanuit IJmuiden (voor hem) of Den Haag (voor mij).

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 28-06-2018 15:04 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 18:48
Joopieboy schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Jup die dus :P Ding maakt meer herrie dan mijn gixxer :+

Jij kent hem ook begrijp ik?
Hij heeft de motor van mij gekocht. Was echt een pareltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Workaholic schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:50:
[...]

Helaas iets te duur - dan zou je uitkomen op een MT-09 oid. Z900 komt op de meeste sites als beste uit de test maar kan niet echt verliefd worden op het uiterlijk. Street tripple lijkt me ook wel wat - maar ik zit erg te twijfelen over die koplampen :D Lastig!
Ik denk dat je qua koppel en pk's de Street Triple het fijnste gaat vinden.
Ik heb zelf ook een 3 cilinder en dat gaat erg lekker.
Misschien een tip om ook in de overweging mee te nemen: als ik het goed heb heeft de Kawa een onderhoudsinterval van 6k km en de Triumph 16K km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
BvZwolle schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat je qua koppel en pk's de Street Triple het fijnste gaat vinden.
Ik heb zelf ook een 3 cilinder en dat gaat erg lekker.
Misschien een tip om ook in de overweging mee te nemen: als ik het goed heb heeft de Kawa een onderhoudsinterval van 6k km en de Triumph 16K km.
HUH? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat zijn echt altijd typetjes hoor. :/

Gisteren had ik er ook een achter me, in z'n trainingsbroek en sneakers, terwijl ik met ~40 tussen de 25~30 rijdende file doorreed. Hij leek er met 50~60 tussendoor te knallen en zat dus al heel snel achter me. Sorry, maar dan vertik ik het opzij te gaan.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

xos schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:56:
[...]

Aldus de ANWB (recente informatie) klopt dat: https://knmv.nl/kennisbank/kinderen-op-de-motor/. Heb nog even beter gekeken naar de foto maar het kereltje achterop houdt zijn voeten aan de binnenkant van de beugels dus waarschijnlijk rakelinks naast de achterband die hem zo omlaag de achterbrug in trekt...
Rakelings langs de achterband? De Transalp is nog best breed aan de achterkant en ook is de veerweg wat langer dan bij de gemiddelde motor. Als je naar deze post van mij kijkt is het vrij onmogelijk om als kind je voet door of om het bagagerek heen richting achterwiel te krijgen. Dat gaat je alleen lukken als volwassenen.

Wel ben ik het met je eens dat het zoontje van @HTT-Thalan niet zelfstandig kan zitten en totaal geen zicht op de weg heeft. Ik zou nog een paar jaar wachten en vanaf 8 jaar langzaam beginnen, 10 jaar is eigenlijk nog beter.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Wat begrijp je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
'k begrijp het wel, maar ik vind 6k km een onzinnig onderhoudsinterval. Maar ja misschien gaat 't enkel over olie wisselen, en is het eigenlijk om de 12k km naar de dealer voor de rest :)

Trouwens nu ik rondkijk lijkt het erop dat ik mezelf hetzelfde aan de hand gedaan heb (met de DL650XT die eraan zit te komen).

Ik wist niet dat de Triumphs goed scoorden in dat opzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Dryhte schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:20:
[...]

'k begrijp het wel, maar ik vind 6k km een onzinnig onderhoudsinterval. Maar ja misschien gaat 't enkel over olie wisselen, en is het eigenlijk om de 12k km naar de dealer voor de rest :)

Trouwens nu ik rondkijk lijkt het erop dat ik mezelf hetzelfde aan de hand gedaan heb (met de DL650XT die eraan zit te komen).

Ik wist niet dat de Triumphs goed scoorden in dat opzicht :)
Meen mij iets te herinneren dat Kawasaki die interval aanhoud omdat de meeste mensen niet zoveel rijden per jaar, waardoor het niet veel uit zou moeten of het 6K per jaar of per jaar onderhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Thoit schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:23:
[...]

Meen mij iets te herinneren dat Kawasaki die interval aanhoud omdat de meeste mensen niet zoveel rijden per jaar, waardoor het niet veel uit zou moeten of het 6K per jaar of per jaar onderhoud is.
Tja... en wat dan met de rest van ons die wel veel rijden? (ik vind mijn ca. 12kkm niet zo erg veel trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Dryhte schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:24:
[...]

Tja... en wat dan met de rest van ons die wel veel rijden? (ik vind mijn ca. 12kkm niet zo erg veel trouwens)
Een fatsoenlijke motor kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tja... ik meen het, je kan toch niet zeggen dat een kwak of een suus geen fatsoenlijke moto's zijn? Maar dit aspect is wel nieuw voor mij ;) ik zal er toch een gewoonte van maken die tussentijdse oliewissels zelf te doen ;)

EDIT: blijkbaar is 't bij de V-Strom hetzelfde liedje: om de 6000km olie verversen. Filter moet maar om de... wait for it... 18000 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dryhte op 28-06-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 00:17

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:02:

Dacht al, @Vrijdag woont daar toch niet echt in de buurt :+

Dat word 3x tanken voor je :'(

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:04:
[...]

Dacht al, @Vrijdag woont daar toch niet echt in de buurt :+

Dat word 3x tanken voor je :'(
Drie keer? Jij hebt wel een héél positief beeld bij het verbruik van mijn fiets :P Misschien toch maar een jerrycan meenemen voor het geval dat :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

2 maal raak vandaag op a12. Hoop dat de slachtoffers er snel bovenop zijn:

Vanochtend:
https://www.regio15.nl/ni...a-ongeval-met-motorrijder

Vanmiddag:
https://www.regio15.nl/ni...l-op-de-a12-bij-bleiswijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Bijna in een keer goed ;)
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/ef85a6b5acf1248a1e219f3c28c60eda.jpeg

Bij thuiskomst loopt er een compleet spoor aan vloeistof achter de motor aan en bij stilstand is er ook meteen een plasje onder de motor zichtbaar. Koelvloeistof....

Lijkt erop dat het via het overloopventiel is gelopen. Het ging ook wel errug langzaam onderweg en bij thuiskomst zag ik de temperatuur op 104 staan, dus klinkt in mijn ogen aannemelijk ;) Niveau staat nog op 2/3 tussen minimum en maximum, dus ik gok het erop zondag naar Assen! De fan draaide ook gewoon :)

Owhja en een nieuw record: 219km : 11,7l *O*
zo langzaam ging het dus...

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 28-06-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:11:
[afbeelding]

Bij thuiskomst loopt er een compleet spoor aan vloeistof achter de motor aan en bij stilstand is er ook meteen een plasje onder de motor zichtbaar. Koelvloeistof....

Lijkt erop dat het via het overloopventiel is gelopen. Het ging ook wel errug langzaam onderweg en bij thuiskomst zag ik de temperatuur op 104 staan, dus klinkt in mijn ogen aannemelijk ;) Niveau staat nog op 2/3 tussen minimum en maximum, dus ik gok het erop zondag naar Assen! De fan draaide ook gewoon :)

Waarom ligt dat kuipdeel eigenlijk los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Heb ik vanmorgen @Joopieboy gespot op de A50 knp Paalgraven in zuidelijke richting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

FastFred schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:26:
Heb ik vanmorgen @Joopieboy gespot op de A50 knp Paalgraven in zuidelijke richting?
Ik zal eens kijken of mijn motor er nog staat :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Om te kijken waar het eventuele lek zat? :$

Bijvullen gaat ook niet zonder kap eraf te halen

[ Voor 32% gewijzigd door lolgast op 28-06-2018 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
@Joopieboy niet dus? Volgens mij had jij ook een leren pakkie terwijl deze meneer in zwart textiel op de motor zat. Zelfde model verder, stickers etc.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 28-06-2018 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FastFred schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:34:
@Joopieboy niet dus? Volgens mij had jij ook een leren pakkie terwijl deze meneer in zwart textiel op de motor zat. Zelfde model verder, stickers etc.
Ik was het niet idd, en yess, zwart/wit leren ixs pak:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180521-WA0051-Medium.jpg
Textielen pak hangt al een jaar gewassen aan de kast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:11:
[afbeelding]

Doet de thermostaat het nog wel ? Misschien handig om even naar te kijken. Mogelijk zit er nu ook een hoop lucht in het systeem. Met een spoor en plasje zou ik er niet vanuit gaan dat ie 2/3 in het reservoir ook klopt met de rest van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Alles wat er in 't expansievat zit is praktisch overbodig, de enige rede dat je daar een hoeveelheid vloeistof in wil hebben zitten is doordat er bij afkoeling van 't blok méér vloeistof in de leidingen past dan dat er in een warm blok past en 't koelsysteem dus vloeistof kán gaan onttrekken aan dat reservoir. 104 graden Celsius is een hele normale temperatuur voor de huidige typen koelvloeistof, die "koken" vaak pas (vér) boven de 120 graden Celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:19:
Alles wat er in 't expansievat zit is praktisch overbodig, de enige rede dat je daar een hoeveelheid vloeistof in wil hebben zitten is doordat er bij afkoeling van 't blok méér vloeistof in de leidingen past dan dat er in een warm blok past en 't koelsysteem dus vloeistof kán gaan onttrekken aan dat reservoir. 104 graden Celsius is een hele normale temperatuur voor de huidige typen koelvloeistof, die "koken" vaak pas (vér) boven de 120 graden Celsius.
Dat weet ik :)

Alleen zegt het reservoir/expansievat niets over wat er in het systeem zit. Het kan daar prima vol zitten terwijl er flink wat uit het systeem verdwenen is.

Persoonlijk zou ik de motor laten draaien tot de thermostaat open gaat en dan bij de radiator bij vullen zo lang als het nodig is. Mogelijk mist er best wat uit het systeem nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:04:
[...]

Doet de thermostaat het nog wel ? Misschien handig om even naar te kijken. Mogelijk zit er nu ook een hoop lucht in het systeem. Met een spoor en plasje zou ik er niet vanuit gaan dat ie 2/3 in het reservoir ook klopt met de rest van het systeem.
Daar ben ik gemakshalve vanuit gegaan omdat de fan normaal niet draait, maar wel als het blok warm is. En bij thuiskomst draaide de fan :) Lijkt me thermostaat gebonden?

Wvb lucht in het systeem: Ik heb de dop er afgehaald en zag niets borrelen of ‘op zijn plek vallen’ dus ik denk dat het wel goed zit. Sowieso zat hij vol tot het maximum streepje en lekken ziet er bijna altijd erger uit dan het is dus qua hoeveelheid vloeistof wil ik best geloven dat de huidige stand realistisch is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ah, ok :)

Niet dat je met deze temps gaat rijden terwijl er veel te weinig vloeistof in zit. Niet leuk om straks ergens te staan met 125 graden op het scherm :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Nee dat stond niet op de planning. Ik waardeer het meedenken :)

Ik heb ooit dit:
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/aea9898d693ec8254a389c55bee759c2.jpeg
Vervangen voor dit:
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/dc891449d645f0769dc814e29673e9f3.jpeg

Geloof me, ik weet hoe het is om harder te moeten rijden om de auto gekoeld te krijgen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dan had je waarschijnlijk de kachel op dat moment óók vol op open staan (en de ramen)..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:38:
Ah, ok :)

Niet dat je met deze temps gaat rijden terwijl er veel te weinig vloeistof in zit. Niet leuk om straks ergens te staan met 125 graden op het scherm :P
Ik had de Skoda vroeger nog wel eens op 124.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Jij bent gek zeker met 30 graden buiten. Gewoon harder rijden :+
Heb ik een week volgehouden, toen moest het wel heel hard binnen de bebouwde kom als ik pech had gehad met het stoplicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:46:
[...]

Ik had de Skoda vroeger nog wel eens op 124.
Heb mijn SV eens op 115 of 120 gehad, iets in die buurt. Na een val bleek de fan tegen de rad aangedrukt te zitten, dus die kon niet meer draaien. Stond voor een stoplicht met 28+ graden en dat stoplicht werd maar niet groen. Heb er zeker 5 minuten gestaan voor ik door rood ben gereden. De temp liep zo hoog op dat ik wel moest gaan rijden. Nog los van het feit dat ie 10 minuten later waarschijnlijk nog steeds niet op groen had gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@PilatuS Tenzij er net na jou een auto kwam te staan, waar de lussen wel gewoon op reageerden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:22:
@PilatuS Tenzij er net na jou een auto kwam te staan, waar de lussen wel gewoon op reageerden ;)
Is een onhandige plek in Arnhem. Stond zelf vooraan en dat was dan ook het probleem. Alleen niet genoeg ruimte om een auto naast mij te kunnen krijgen, want dan had ik dat geprobeerd. Na die 5 minuten stonden er zeker 10 auto's achter mij, maar blijkbaar zaten de lussen alleen vlak bij het stoplicht. Gezien de temp van de motor en van mijzelf maar gewoon door rood gegaan, was eigenlijk geen andere oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@PilatuS Meteen even melden bij de wegbeheerder (en da's in dit geval de gemeente Arnhem, dus). Je kunt 't ook melden bij een instantie als de "MAG" welke 't daarna weer bij de wegbeheerder aankaart maar ik houd persoonlijk niet zo van instanties welke zich met de naam "...Actie Groep" menen te moeten adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:56:
@PilatuS Meteen even melden bij de wegbeheerder (en da's in dit geval de gemeente Arnhem, dus). Je kunt 't ook melden bij een instantie als de "MAG" welke 't daarna weer bij de wegbeheerder aankaart maar ik houd persoonlijk niet zo van instanties welke zich met de naam "Actie Groep" menen te moeten adverteren.
Is alweer een paar jaar terug dat dit was. Was nog met de SV die ik al niet meer heb. Normaal kom ik sowieso nooit bij dat stoplicht op die plek, geen idee of het nu nog zo is. Geen zin om het te gaan testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tempting! Misschien eens een vriend vragen, die heeft na twee keer een ongeluk eigenlijk nog maar nauwelijks gereden en vrijwel geen vertrouwen meer.

Zo. Kaartje gekocht :)

Nog meer Tweakers die er heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan kun je beter een goeie lokale rijschool inschakelen, zelf ook gedaan toen na mijn eerste GSX650F en dat heeft echt serieus goed geholpen. Moet je wel een goeie instructeur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Dan kun je beter een goeie lokale rijschool inschakelen, zelf ook gedaan toen na mijn eerste GSX650F en dat heeft echt serieus goed geholpen. Moet je wel een goeie instructeur hebben.
Heb je ook wel een goed punt. Of een VRO cursus misschien. Kan nooit kwaad in elk geval. Zal het er eens met hem over hebben, want het is toch zonde om niet meer te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:58:
[...]

Zo. Kaartje gekocht :)

Nog meer Tweakers die er heen gaan?
Heb er even naar gekeken, maar voor mijn motor zijn de bochten daar te klein voor. Zo heb je ook het Midland circuit bij Lelystad, maar met een SS heb ik daar niets te zoeken. Leuk met een SM, maar voor mij fiets zijn de bochten te klein daar en dat lijkt bij Venray met de meeste bochten voor mij ook zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Heeft er iemand al ervaring met de Macna Aytee jas? Ik kwam deze net tegen en die ziet er wel tof uit. fijn voorzien van 2 uitneembare membranen en Night Eye. Dus een zomer/winterjas en waterdicht (tot een hoogte, je blijft zelf droog de buitenste laag zal wel doorweekt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Heb er even naar gekeken, maar voor mijn motor zijn de bochten daar te klein voor. Zo heb je ook het Midland circuit bij Lelystad, maar met een SS heb ik daar niets te zoeken. Leuk met een SM, maar voor mij fiets zijn de bochten te klein daar en dat lijkt bij Venray met de meeste bochten voor mij ook zo te zijn.
Nee inderdaad, met een SS kan je beter naar Zandvoort of Assen denk ik. Dat zijn circuits die juist met een SS lekker rijden denk ik.

Laatst nog gekeken bij een vriend van me die op Zandvoort reed. Daar waren bijna alleen maar SS en een enkele naked/ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:37:
[...]

Nee inderdaad, met een SS kan je beter naar Zandvoort of Assen denk ik. Dat zijn circuits die juist met een SS lekker rijden denk ik.

Laatst nog gekeken bij een vriend van me die op Zandvoort reed. Daar waren bijna alleen maar SS en een enkele naked/ander model.
Het Politie Circuit is ook nog goed te doen met een SS. Ben daar nu ook al een aantal keer geweest. De langzaamste bocht is daar iets van 50km/u met de snelste ruim boven de 120km/u. Er zijn dus nog een aantal andere kleine circuits, maar dan kom je dus op de krappe bochten uit waar je niet lekker kan rijden met een SS en zelfs een naked of toer niet lekker meer rijd.

Als ik naar het plaatje van Venray kijkt zijn die bochten in het midden veel te langzaam om lekker doorheen te kunnen met mijn motor. Dan moet je een SM of kart hebben wil dat lekker gaan. Met een naked of toer is het nog wel een beetje te doen, maar ook dat lijkt mij niet geweldig. Wil je lekker plat kunnen gaan heb je toch wel een minimale snelheid nodig wil dat fijn gaan.

Opzich wel jammer want een circuit gelijk aan die van de Politie leek mij wel leuk. Assen en Zandvoort is inderdaad ook prima natuurlijk, maar lekker een plat gaan op een wat kleiner circuit vind ik ook zeker leuk om te doen, vandaar dat ik al meedere keren naar het Politie Circuit ben geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik had al een aantal weken een tool tube liggen en vandaag aan mijn bagagerek geschroefd.
De klemmen komen van een ijzerhandel in Kleve en waren maar €2,15. De rvs bouten en borgmoeren komen van de Praxis City die Nijmegen nu heeft, wel handig een kleine bouwmarkt op de plek van de oude Kijkshop. Om het goed passend te krijgen enkele mm van de bouten afgeslepen.

Tool Tube 3

Tool Tube 2

Tool Tube 1

Helemaal stevig zit het niet omdat de achterkant maar aan 1 kant vast zit. Toch kijken of ik met een derde klem en een aluminium plaatje een derde steunpunt kan maken.

Afgelopen zondag had ik een rit voor de Transalpclub georganiseerd, vanaf Nijmegen via Daddy's Bikertreff in Isselburg naar een camping bij Angerlo. Alles ging goed en de extra BBQ was ook goed bezocht. Ook @MichielK71 reed mee, leuk om hem te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Grubeater op 29-06-2018 00:41 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 23-06 13:30
@lolgast kan jij de KTM superduke uit de SP halen? Aanleiding is een redelijk heftig ongeval afgelopen dinsdag waarbij ik frontaal een auto heb geraakt.

Met mij gaat het na omstandigheden goed, wel wat fracturen (kleintjes) maar tot op heden nog geen hele ernstige dingen. Sta uiteraard wel onder controle nog! Hieronder een foto impressie van het geheel, is een link, weet niet of het mag:

Voor mij iig even geen motor meer

https://www.stefanverkerk...ing_met_auto_bij_vaassen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
Tribunus schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:46:
@lolgast kan jij de KTM superduke uit de SP halen? Aanleiding is een redelijk heftig ongeval afgelopen dinsdag waarbij ik frontaal een auto heb geraakt.

Met mij gaat het na omstandigheden goed, wel wat fracturen (kleintjes) maar tot op heden nog geen hele ernstige dingen. Sta uiteraard wel onder controle nog! Hieronder een foto impressie van het geheel, is een link, weet niet of het mag:

Zo, sterkte! Hoe hard is het gegaan? Allebei 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Ardj schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:49:
[...]

Zo, sterkte! Hoe hard is het gegaan? Allebei 50?
Bestuurder stond voor links afslaan, dus die ging denk ik niet zo hard. Snelheid van mijzelf weet ik niet echt, zal zon 60-70 zijn geweest. Maar wel een flinke impact aan de auto te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Tering jantje hee. Het zal wel gezichtsbedrog zijn maar die KTM ziet er nog geeneens zo beroerd uit?
Zo zie je maar weer, geen voorrang... ik ben benieuwd waarom, wil/kan je de bestuurder nog spreken?
PilatuS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:03:
[...]

Heb mijn SV eens op 115 of 120 gehad, iets in die buurt. Na een val bleek de fan tegen de rad aangedrukt te zitten, dus die kon niet meer draaien. Stond voor een stoplicht met 28+ graden en dat stoplicht werd maar niet groen. Heb er zeker 5 minuten gestaan voor ik door rood ben gereden. De temp liep zo hoog op dat ik wel moest gaan rijden. Nog los van het feit dat ie 10 minuten later waarschijnlijk nog steeds niet op groen had gestaan.
De Skoda loopt vooral warm op de autobahn eigenlijk... :P. 124 graden bij bijna het dubbele aan kilometers.
Nog een paar maandjes... en dan gaat 'ie eruit. Dan moet ik fulltime met de motor op pad, in ieder geval de eerste maanden, enerzijds om even wat vergoeding op te strijken en anderzijds om te beslissen hoe we het gaan doen:

- de toyota houden, transalp voor werk
- de toyota houden, zuinige gezinsauto erbij die ook woon-werk moet doen, transalp incidenteel inzetten
- idem, maar de gezinsauto alleen thuis inzetten en een NC7x0 of CB500 voor woon-werk
- idem, maar de toyota inruilen en in de slechte maanden (bij ijzel etc) iets huren

Qua gezinsauto twijfel ik... Logan MCV op gas kost nog geen 15k nieuw met 200.000 km garantie. Lodgy is alleen benzine en 5k duurder, maar wel 7 zits. Niet geschikt in scenario 2 sowieso.

[ Voor 44% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:07:
[...]

Tering jantje hee. Het zal wel gezichtsbedrog zijn maar die KTM ziet er nog geeneens zo beroerd uit?
Zo zie je maar weer, geen voorrang... ik ben benieuwd waarom, wil/kan je de bestuurder nog spreken?
[...]
De bestuurder heeft direct contact met mij gezocht en was zelf zoals begrijpelijk erg onder de indruk en uiteraard benieuwd hoe het met mij is. Binnenkort kom de beste man bij mij langs. Moet zeggen dat me dat wel goed doet, erg betrokken persoon dus.

Over het hoe en waarom geen idee, eerlijk gezegd boeit me dat hrlemaal niet. Blij dat ik er zo vanaf ben gekomen, had heel anders af kunnen lopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Tribunus Heel veel sterkte met het herstel! Erg veel geluk dat je het er zo vanaf hebt gebracht zo te zien :o
Geen motor meer omdat je voorlopig moet herstellen, of zit de schrik er ook aardig in?

Ik heb de startpost aangepast in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Tribunus schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:25:
[...]

De bestuurder heeft direct contact met mij gezocht en was zelf zoals begrijpelijk erg onder de indruk en uiteraard benieuwd hoe het met mij is. Binnenkort kom de beste man bij mij langs. Moet zeggen dat me dat wel goed doet, erg betrokken persoon dus.

Over het hoe en waarom geen idee, eerlijk gezegd boeit me dat hrlemaal niet. Blij dat ik er zo vanaf ben gekomen, had heel anders af kunnen lopen!
Allemaal waar - waarom ik er nieuwsgierig naar ben: Als hij/zij een inschattingsfout maakte met betrekking tot jouw snelheid (kan ik er nog voor of niet) is de mogelijke oplossing voor jou anders dan wanneer hij/zij je gewoon totaal niet gezien heeft (weggevallen tegen de horizon bijvoorbeeld).

Ook al lag de fout niet bij jou, ik denk dat je met alle liefde in de remmen was gegaan als je wist dat dit zou komen, of je nou voorrang hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 16:19

Ik heb wel vaker met enkele inscructeurs van MCT gereden, aardig volk, kunnen redelijk goed doorrijden en waren erg behulpzaam en konden goed uitleggen wat ik allemaal beter kon doen qua houding. Ze reden (ik dacht) 31 circuitdagen per jaar voor de hobby, dus ze waren in ieder geval ervaren en enthousiast genoeg :P. Plus dus zeker vlot genoeg om niet bij je in de weg te rijden gedurende je eerste jaar circuit rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
lolgast schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:28:
@Tribunus Heel veel sterkte met het herstel! Erg veel geluk dat je het er zo vanaf hebt gebracht zo te zien :o
Geen motor meer omdat je voorlopig moet herstellen, of zit de schrik er ook aardig in?

Ik heb de startpost aangepast in ieder geval.
Ik moet voorlopig even herstellen. Maar de schrik zit er wel heel erg in, vooral na het zien van de fotos ben ik wel geschrokken. Had het niet verwacht. Qua motorfiets, ik denk dat die total loss is maar ik weet het nog niet zeker. Ik stap iig nog niet weer direct op, eerst even afwachten wat eventueel de langetermijn problemen kunnen zijn. Heb een breuk in mijn linkerschouder(ook uit de kom), rechterbeen(haarbreukjes geen gips) en een aantal wervels (de zij sprieten van de wervels)dus ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bastard schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:34:
[...]

Ik heb wel vaker met enkele inscructeurs van MCT gereden, aardig volk, kunnen redelijk goed doorrijden en waren erg behulpzaam en konden goed uitleggen wat ik allemaal beter kon doen qua houding. Ze reden (ik dacht) 31 circuitdagen per jaar voor de hobby, dus ze waren in ieder geval ervaren en enthousiast genoeg :P. Plus dus zeker vlot genoeg om niet bij je in de weg te rijden gedurende je eerste jaar circuit rijden ;).
Ik heb ook goede ervaringen met ze. Heb nu twee keer met ze gereden op het politiecircuit en een keer op Zandvoort. Altijd goede uitleg en begeleiding!

@Tribunus Allemachtig! Wat klote zeg :X Heel veel sterkte met het herstel en afwikkeling. En natuurlijk het terugwinnen van het vertrouwen, maar dat komt later. Eerst fysiek er weer bovenop d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sterkte! Wel 'mooi' om te zien hoe de kreukelzone van de BMW zijn werk heeft gedaan. Ik denk dat met een oudere auto (minder kreukelzone of zelfs rigide) je er beroerder vanaf was gekomen.

@HTT-Thalan Lijkt idd mee te vallen aan de schade, maar als je goed kijkt zie je dat het voorwiel gebroken is en tegen de uitlaatbocht zit, dus vork is ook krom. Frame wellicht ook. Maar... goede kans dat het geen TL, gezien het een vrij recent model is met nog hoge dagwaarde.

Pagina: 1 ... 4 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.