Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.997 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Goeie tip @lolgast , daar ga ik thuis mee aan de slag! Soms zie ik niet echt goed waarom er eentje nou wat duurder is (250 euro voor 2000km meer op de teller??) maar wellicht helpt een overzicht maken me met dat inzicht. :)

@PilatuS Onderhoudshistorie moet ik erbij hebben wil het te vertrouwen zijn toch? ik ga niemand op z'n blauwe ogen geloven iig. Dus dan even kijken of er bijv. nieuwe banden/ketting/? opzitten en dat geeft pluspuntjes?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Ergens ook wel lastig om daar op af te gaan @SmurfLink, ik heb bijvoorbeeld altijd mijn eigen auto's en scooter onderhouden. Die waren in betere staat dan een gemiddeld ding voor hetzelfde geld, maar je hebt geen facturen van de beurten/boekjes oid.

Kijken naar de staat van onderdelen, merken van onderdelen (rijdt iemand op linglong zooi rond of een fatsoenlijk merk) is vaak een goede indicatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ardj op 06-07-2018 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:26:
Goeie tip @lolgast , daar ga ik thuis mee aan de slag! Soms zie ik niet echt goed waarom er eentje nou wat duurder is (250 euro voor 2000km meer op de teller??) maar wellicht helpt een overzicht maken me met dat inzicht. :)

@PilatuS Onderhoudshistorie moet ik erbij hebben wil het te vertrouwen zijn toch? ik ga niemand op z'n blauwe ogen geloven iig. Dus dan even kijken of er bijv. nieuwe banden/ketting/? opzitten en dat geeft pluspuntjes?
Qua prijzen kan die paar 100 euro ook een verschil zijn in opties zoals een uitlaat, kentekenplaathouder, hendels of andere kleine dingen. Los van dat zullen er ook altijd mensen zijn die net iets meer vragen omdat ze vinden dat er voor te kunnen krijgen, of rekenen op afdingen bijvoorbeeld. Soms heb je ook mensen die al een andere motor gekocht hebben en wat minder vragen om er snel vanaf te kunnen zijn. Zelf verkoop ik de meeste van mijn spullen altijd voor een wat lagere prijs. Door qua prijs/prestatie de beste te zijn verkoop je dingen gewoon sneller.

Qua onderhoud zou ik dat wel altijd willen weten. De mensen die goed voor hun fiets zorgen zullen wel zo verstandig zijn om de bonnen van onderhoud te bewaren. Mochten ze veel zelf doen kan dat ook prima, maar moet het verhaal wel kloppen.

Kijken naar dingen als banden en de ketting zou ik zeker doen. Een setje banden kost je makkelijk 250 tot 350 euro en een nieuwe kettingset is ook niet heel goedkoop. Verder ook opletten bij welke kilometerstand de kleppen gesteld moeten worden. Dat is een klusje dat je makkelijk 500 euro kan kosten. Liever 500 euro meer betalen waarbij dit allemaal gedaan is dan wat minder terwijl het er aan zit te komen.

Voor mij is het verder ook wel heel erg wat voor soort iemand het is. Als het huis van iemand netjes is of juist een enorme zooi zegt dat vaak wat over die persoon en hoe hij/zij met de spullen omgaat. Er staat meer dan zat te koop, dus gewoon lekker zoeken en misschien een paar fietsen laten staan tot je er 1tje vind waarbij het plaatje klopt. Bij twijfel lekker verder zoeken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
AcidBurn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:21:
Het vreemde: Het betreft volgens de verkoper een Honda CBR 600F uit 1988.
RDW zegt ook dat het een CBR 600F is, maar bouwjaar 1989. Dat kan nog. Maar werkelijk elke verzekeraar waar ik het kenteken doorheen haal, geeft aan dat het een Honda CB 600 is, Tour ipv Sport.
Dan zou het een Hornet ipv een Hurricane zijn. Ik ben de draad even kwijt... moet ik de gegevens van de RDW aanhouden en zijn de verzekeraars abuis, of zou hier echt iets niet kunnen kloppen?
och m'n CB1300 werd overal een HONDA TOUR genoemd, m'n VFR 800 is een HONDA SPORT en m'n KTM SMT is een KTM TOUR :')

[ Voor 22% gewijzigd door Maegrim op 06-07-2018 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
SmurfLink schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:26:

Vooral onderhoudshistorie goed nakijken inderdaad. Was pas geleden voor een motor gaan kijken en de motor had nieuwe remmen gekregen. Wat zijn nieuwe remmen? Remblokken, remklauw, remvloeistof, remleidingen, remhendel, remschijf etc. ? En een grote beurt is vaak ook alleen maar nieuwe olie. Controleer daarom juist de duurdere zaken of ze goed zijn, bijv. collector van de uitlaat, remschijven, kleppen gecontroleerd etc. Nieuwe olie, filter e.d. kosten niet zoveel dus daar hecht ik minder waarde aan en vervang het sowieso zodat ik zeker weet dat het goed zit.

Vraag dan ook altijd voor de bonnen, toevallig zijn de mensen vaak de bonnen kwijt :+ Dan gaat bij mij dus een dikke streep door de grote beurt.

Qua geld moet je er natuurlijk ook rekening mee houden dat de verkoper het meeste er aan over wil houden. Hierdoor wordt de prijs wat omhoog gezet omdat er rekening mee gehouden wordt dat kopers wat van de prijs af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
PilatuS schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:36:
[...]

Qua prijzen kan die paar 100 euro ook een verschil zijn in opties zoals een uitlaat, kentekenplaathouder, hendels of andere kleine dingen. Los van dat zullen er ook altijd mensen zijn die net iets meer vragen omdat ze vinden dat er voor te kunnen krijgen, of rekenen op afdingen bijvoorbeeld. Soms heb je ook mensen die al een andere motor gekocht hebben en wat minder vragen om er snel vanaf te kunnen zijn. Zelf verkoop ik de meeste van mijn spullen altijd voor een wat lagere prijs. Door qua prijs/prestatie de beste te zijn verkoop je dingen gewoon sneller.

Qua onderhoud zou ik dat wel altijd willen weten. De mensen die goed voor hun fiets zorgen zullen wel zo verstandig zijn om de bonnen van onderhoud te bewaren. Mochten ze veel zelf doen kan dat ook prima, maar moet het verhaal wel kloppen.

Kijken naar dingen als banden en de ketting zou ik zeker doen. Een setje banden kost je makkelijk 250 tot 350 euro en een nieuwe kettingset is ook niet heel goedkoop. Verder ook opletten bij welke kilometerstand de kleppen gesteld moeten worden. Dat is een klusje dat je makkelijk 500 euro kan kosten. Liever 500 euro meer betalen waarbij dit allemaal gedaan is dan wat minder terwijl het er aan zit te komen.

Voor mij is het verder ook wel heel erg wat voor soort iemand het is. Als het huis van iemand netjes is of juist een enorme zooi zegt dat vaak wat over die persoon en hoe hij/zij met de spullen omgaat. Er staat meer dan zat te koop, dus gewoon lekker zoeken en misschien een paar fietsen laten staan tot je er 1tje vind waarbij het plaatje klopt. Bij twijfel lekker verder zoeken naar iets anders.
En hoe doe je dat dan mensen waar je niet binnenkomt? :9 Als ik iets verkoop en al helemaal dure dingen als motoren, dan hoeven mensen echt niet binnen te komen hoor. Zeker even kijken wat er nog meer allemaal in huis staat? En in mijn geval (appartementencomplex) vind ik het al helemaal onnodig om mensen binnen uit te nodigen. We spreken wel gewoon af op de parkeerplaats van de supermarkt om de hoek en als er dan serieus tot verkoop overgaan wordt mag er wel een kopje koffie worden gedronken.

Zo doen de meesten vrienden van mij dat ook. Laatst nog een jukebox weggedaan en die heb ik toen gewoon bij het bedrijf van een vriend neergezet voor de verkoop. (En die Pikes Peak die een andere vriend laatst had gekocht in Duitsland had een privé verkoper ook gewoon bij een metaalbedrijf van een kennis staan. Ik denk dus zeker niet dat ik de enige ben.) :9

Gewoon op de staat van de motor afgaan. Die onderhoudshistorie zegt ook niet vaak alles en zo vertrouw ik ook niet alle motorzaken (en bonnen zijn ook makkelijk te faken mocht je dat per se willen) Toen ik mijn eerste motor wilde kopen had deze zogenaamd ook een grote beurt gehad. Zat een recente bon bij waar onder meer op stond dat de kleppen gesteld waren, vloeistoffen ververst voor 150 euro geloof ik (wat zijn vloeistoffen? lekker vaag ook. Is dat olie, rem etc?) en de luchtfilter zou gedaan zijn.

Toen ik echter dichterbij ging kijken vielen er wel een paar dingen op. De banden waren inderdaad zo goed als nieuw (nauwelijks mee gereden) maar wel ruim 2 jaar oud. Die remvloeistof was in ieder geval niet ververst aan de bruin oranje kleur te zien en je zag duidelijk dat de voorvork zweette.

Tsjah dan kun je nog zoveel bonnetjes hebben, maar ik loop wel door. 8) Doe mij maar een motor waar nog actief op gereden wordt en alles aan lijkt te kloppen dan zo'n 'pareltje' dat al een paar jaar in een schuur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@zynex Banden tot 4 jaar oud mogen gewoon als nieuw verkocht worden. Mijn huidige banden die er dinsdag ondergingen zijn van week 12 in 2017, maar het setje van vorig jaar was uit 2015. Ook niets mis mee en die heb ik gewoon kunnen oprijden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
Grubeater schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:58:
@zynex Banden tot 4 jaar oud mogen gewoon als nieuw verkocht worden. Mijn huidige banden die er dinsdag ondergingen zijn van week 12 in 2017, maar het setje van vorig jaar was uit 2015. Ook niets mis mee en die heb ik gewoon kunnen oprijden.
Maar waarom zou je dat doen? Beetje een paar euro besparen? Dan weet je ook al wel hoe het met de rest van het onderhoud zit. Als ik nieuwe banden koop, wil ik ook echt nieuwe banden. :+

Banden moeten mij een veilig gevoel geven en het is gewoon een feit dat rubber degradeert. Waarschijnlijk niet na twee jaar inderdaad, maar toch. Vooral als je niet denkt je banden in 1 seizoen op te rijden, is het juist handig om wat versere banden te kopen. Dan kun je immers langer met een goed gevoel rondrijden.

[ Voor 22% gewijzigd door zynex op 06-07-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maegrim schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:44:
[...]

och m'n CB1300 werd overal een HONDA TOUR genoemd, m'n VFR 800 is een HONDA SPORT en m'n KTM SMT is een KTM TOUR :')
Mijn KTM wordt bij Unive KTM SPORT genoemd :P Alleen bij het aanvragen heb ik wel het juiste model en bouwjaar kunnen kiezen. Denk dat het SPORT of TOUR de prijsklasse van de verzekering bepaald.
zynex schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:53:
[...]

En hoe doe je dat dan mensen waar je niet binnenkomt? :9
Dan nog heb je contact met iemand wat een hoop kan zeggen. Bij de familie Tokkie zou ik niet zo snel een motor kopen. Het gaat verder ook om het complete plaatje. Niet alleen de persoon of de bonnen van onderhoud, maar alles bij elkaar, ook de kleine dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
zynex schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:53:
[...]

En hoe doe je dat dan mensen waar je niet binnenkomt? :9 Als ik iets verkoop en al helemaal dure dingen als motoren, dan hoeven mensen echt niet binnen te komen hoor. Zeker even kijken wat er nog meer allemaal in huis staat? En in mijn geval (appartementencomplex) vind ik het al helemaal onnodig om mensen binnen uit te nodigen. We spreken wel gewoon af op de parkeerplaats van de supermarkt om de hoek en als er dan serieus tot verkoop overgaan wordt mag er wel een kopje koffie worden gedronken.

Zo doen de meesten vrienden van mij dat ook. Laatst nog een jukebox weggedaan en die heb ik toen gewoon bij het bedrijf van een vriend neergezet voor de verkoop. (En die Pikes Peak die een andere vriend laatst had gekocht in Duitsland had een privé verkoper ook gewoon bij een metaalbedrijf van een kennis staan. Ik denk dus zeker niet dat ik de enige ben.) :9

Gewoon op de staat van de motor afgaan. Die onderhoudshistorie zegt ook niet vaak alles en zo vertrouw ik ook niet alle motorzaken (en bonnen zijn ook makkelijk te faken mocht je dat per se willen) Toen ik mijn eerste motor wilde kopen had deze zogenaamd ook een grote beurt gehad. Zat een recente bon bij waar onder meer op stond dat de kleppen gesteld waren, vloeistoffen ververst voor 150 euro geloof ik (wat zijn vloeistoffen? lekker vaag ook. Is dat olie, rem etc?) en de luchtfilter zou gedaan zijn.

Toen ik echter dichterbij ging kijken vielen er wel een paar dingen op. De banden waren inderdaad zo goed als nieuw (nauwelijks mee gereden) maar wel ruim 2 jaar oud. Die remvloeistof was in ieder geval niet ververst aan de bruin oranje kleur te zien en je zag duidelijk dat de voorvork zweette.

Tsjah dan kun je nog zoveel bonnetjes hebben, maar ik loop wel door. 8) Doe mij maar een motor waar nog actief op gereden wordt en alles aan lijkt te kloppen dan zo'n 'pareltje' dat al een paar jaar in een schuur staat.
Bonnen zijn inderdaad makkelijk te faken. Vooral als een motorzaak de motor verkoopt. Maar inderdaad bekijken wat je kan bekijken en als de olie dan al zwart is weet je meestal genoeg.

Daarom ook niet teveel naar de KM stand kijken. Dit ook makkelijk terug te draaien, en is ook niet goed voor de motor. Er zijn natuurlijk grenzen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

zynex schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:00:
[...]

Maar waarom zou je dat doen? Beetje een paar euro besparen? Dan weet je ook al wel hoe het met de rest van het onderhoud zit. Als ik nieuwe banden koop, wil ik ook echt nieuwe banden. :+
Zoals gezegd, banden tot 4 jaar oud mogen gewoon als nieuw worden verkocht. Het wordt pas goedkoper als ze 5 jaar of ouder zijn.
Dus jij gaat banden uit 2017 terug sturen omdat ze te oud zijn? De bandenboer gaat je dan ook vreemd aan kijken. :P

Nu waren de banden bij aankoop van de motor uit 2001 en 2007, hoog bejaard en toch nog 2000 km mee door gereden. Dan weet je pas hoe vierkante banden rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:20
Ardj schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:31:
Ergens ook wel lastig om daar op af te gaan @SmurfLink, ik heb bijvoorbeeld altijd mijn eigen auto's en scooter onderhouden. Die waren in betere staat dan een gemiddeld ding voor hetzelfde geld, maar je hebt geen facturen van de beurten/boekjes oid.

Kijken naar de staat van onderdelen, merken van onderdelen (rijdt iemand op linglong zooi rond of een fatsoenlijk merk) is vaak een goede indicatie.
Lastig is dat he. Als ik mijn eigen motor moest beoordelen, weet ik precies hoe alles er aan toe is, wanneer het vervangen is, wat het gekost heeft, etcetera. Ik weet dat het ding keihard is.

Maar een koper ziet daar niks van, en let in plaats daarvan op de roestplekjes op het frame, de krasjes in de lak en het olieverbruik. Daarom hou ik voor mezelf aan dat ik het ding gewoon nooit meer ga verkopen. In principe moet je nooit nooit zeggen, maar als ik de motor zou onderhouden met die mogelijkheid in gedachten zou ik er heel anders in gestaan hebben dan nu, en daarom onderhoud ik de motor nu gewoon zoals ik dat nodig vind (veel, vaak en op de best mogelijke manier).

En daarom staan we morgen (al is dit natuurlijk pure noodzaak) morgen weer bij Ad op de stoep voor een binnenband, maar ik denk dat ik deze keer ook maar investeer in een paar flinke bandenlichters en een extra binnenbandje. Scheelt mee een ritje Sprundel. Gelukkig is er nieuwe Ride-On onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
* lolgast was een heel verhaal aan het typen over mensen wel of niet in je huis laten

Maar laat ik het er maar gewoon bij laten, dat ik het erg raar vind om niet thuis ontvangen te worden bij de mogelijke aanschaf van een apparaat van 1000-en euro's. Als je mensen niet vertrouwt moet je niet via MP verkopen denk ik dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ardj schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:31:

Als je zelf onderhoud doet dan hou je toch ook ergens je km standen bij? Als ik dat niet doe dan weet ik na een jaar echt niet meer wat er gedaan is en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Kijk dat is een hoop goed advies jongens, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Grubeater schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Zoals gezegd, banden tot 4 jaar oud mogen gewoon als nieuw worden verkocht. Het wordt pas goedkoper als ze 5 jaar of ouder zijn.
Dus jij gaat banden uit 2017 terug sturen omdat ze te oud zijn? De bandenboer gaat je dan ook vreemd aan kijken. :P

Nu waren de banden bij aankoop van de motor uit 2001 en 2007, hoog bejaard en toch nog 2000 km mee door gereden. Dan weet je pas hoe vierkante banden rijden. :+
Dan heb ik tot nu toe altijd geluk gehad denk ik. :P Ik bestel mijn banden altijd online en laat ze dan monteren door een garage. (Hij vindt dat prima hoor. Heb ik het al vaker over gehad en aangezien ik er ook mijn andere onderhoud laat doen is dat helemaal geen probleem.) Tot nu toe heb ik nog nooit banden gehad van ouder dan 3 maanden. (Heeft natuurlijk ook te maken met welke band je koopt. Ik kijk meestal naar de nieuwste serie en dan zul je vanzelf ook nieuwere banden krijgen.)
lolgast schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:14:
* lolgast was een heel verhaal aan het typen over mensen wel of niet in je huis laten

Maar laat ik het er maar gewoon bij laten, dat ik het erg raar vind om niet thuis ontvangen te worden bij de mogelijke aanschaf van een apparaat van 1000-en euro's. Als je mensen niet vertrouwt moet je niet via MP verkopen denk ik dan maar :+
Ik ben wel benieuwd naar jouw mening hoor, maar hier in mijn omgeving met veel ondernemers/handelaren is dat heel normaal. Misschien heb jij tot nu toe altijd geluk gehad en kocht de persoon die kwam kijken het object meteen, maar ik zou het niet prettig vinden om een vreemde in huis te laten kijken en er vervolgens niks meer van te horen. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand naar een motor komt kijken en hem later even gratis komt ophalen.

En dat kun je niet altijd uit de mails opmaken. Zo heb ik ook vaak genoeg ontzettend nette emails gekregen en kwamen er vervolgens ontzettend asociale mensen kijken. (waarvan je echt twijfelde of je met dezelfde persoon contact had.) Maar in ieder geval wordt er in mijn omgeving dus veel gehandeld in leuk verzamelwaar als jukeboxen, pinballs etc. Dat zijn dure dingen en vaak heb je zelf ook een prive verzameling, maar niet iedereen hoeft te weten waar die uit bestaat en waar die staat. Zolang ik dus gewoon alles via kennissen/vrienden kan verkopen doe ik dat ook lekker. :+ 8)

[ Voor 3% gewijzigd door zynex op 06-07-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Zo kwam net iemand een windscherm ophalen die ik via Marktplaats had verkocht en op de inrit had klaargelegd. Ontvang ik een berichtje of het adres goed was want het huis was onderhevig aan kluswerk 8)7

Over het algemeen laat ik de meeste mensen niet binnen. Zet meestal de spullen buiten neer, en laat ze via de inrit achterom lopen. Zou niet weten wat ze binnen te zoeken hebben. Ook de garage laat ik liever dicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@zynex Zoals van de week hier ook aangegeven houd ik de horlogemarkt nogal eens in de gaten. En ik wissel regelmatig van horloges, met waardes tot +/- €3000. Daarbij kun je er vanuit gaan dat een verkoper er meerdere heeft.
Als ik zo'n horloge wil overnemen verwacht ik gewoon normaal thuis ontvangen te worden, zoals mensen dat ook van mij mogen verwachten. Kan het niet thuis, dan verkoop hem maar aan een ander.

Dat gezegd hebbende: Als ik mijn Ducati weg ga doen, zal dat niet particulier zijn. Niet omdat ik hem niet vanuit huis wil verkopen, maar omdat ik simpelweg geen zin heb in mensen die hem alleen komen proberen. De wetenschap dat ik daar niet mee te maken ga krijgen is me die paar 100 euro wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
lolgast schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:35:
@zynex Zoals van de week hier ook aangegeven houd ik de horlogemarkt nogal eens in de gaten. En ik wissel regelmatig van horloges, met waardes tot +/- €3000. Daarbij kun je er vanuit gaan dat een verkoper er meerdere heeft.
Als ik zo'n horloge wil overnemen verwacht ik gewoon normaal thuis ontvangen te worden, zoals mensen dat ook van mij mogen verwachten. Kan het niet thuis, dan verkoop hem maar aan een ander.

Dat gezegd hebbende: Als ik mijn Ducati weg ga doen, zal dat niet particulier zijn. Niet omdat ik hem niet vanuit huis wil verkopen, maar omdat ik simpelweg geen zin heb in mensen die hem alleen komen proberen. De wetenschap dat ik daar niet mee te maken ga krijgen is me die paar 100 euro wel waard.
Ik ken de horlogemarkt niet, maar voor mij voelt dat toch als iets anders. Een horloge is iets 'elegants' :+ In mijn hoofd past daar automatisch wat netter volk bij. :P Nu weet ik dat natuurlijk niet, maar ik denk niet dat de gemiddelde tokkie een fervent horloge verzamelaar is. Ik zou inderdaad ook geen horloge op een parkeerplaats kopen.

Ik zou bijvoorbeeld ook veel minder problemen hebben om de gemiddelde tweaker binnen te laten. Heb al redelijk wat verkocht via Tweakers en als iemand dan een goede reputatie heeft en af en toe wat reacties plaatst, dan heb ik daar veel minder problemen mee om die binnen te laten.

Het gaat mij denk ik gewoon voornamelijk om het gemiddelde marktplaats volk waar ik geen goede ervaringen mee heb. :9 Dus ik zeg ook niet dat ik nooit iemand zal binnen laten, maar ik zou daar van te voren wel een goede inschatting over maken. Als ik een spelletje van 25 euro verkoop aan een onbekende via marktplaats dan hoeft die persoon echt niet binnen te komen. En zo zie ik het ook met motoren. Ik wil eerst weten waarmee ik te maken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wilco1985 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:16:
[...]

Als je zelf onderhoud doet dan hou je toch ook ergens je km standen bij? Als ik dat niet doe dan weet ik na een jaar echt niet meer wat er gedaan is en wanneer.
Mijn fiets geeft aan wanneer er onderhoud nodig is. Iedere keer als ik de sleutel omdraai krijg ik op het scherm te zien hoeveel kilometer ik nog heb tot de volgende beurt. Wanneer ik dan zelf de olie vervang stel ik die teller opnieuw in en krijg ik netjes een melding wanneer er weer onderhoud nodig is. Verder heb je bij iedere stand dingen die wel of niet gedaan moeten worden. Voor mij is het niet nodig om te noteren wat ik doe bij welke stand.
zynex schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:42:
[...]

Ik ken de horlogemarkt niet, maar voor mij voelt dat toch als iets anders. Een horloge is iets 'elegants' :+ In mijn hoofd past daar automatisch wat netter volk bij. :P Nu weet ik dat natuurlijk niet, maar ik denk niet dat de gemiddelde tokkie een fervent horloge verzamelaar is. Ik zou inderdaad ook geen horloge op een parkeerplaats kopen.
Een horloge van 2+k is anders ook een prima iets om te jatten en weer te verkopen. Klein, licht, makkelijk te verkopen en van hoge waarde.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 06-07-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door PilatuS op 06-07-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Beetje offtopic: klopt, maar verkoop je een horloge ook via marktplaats? Daar zijn toch ook vast wel speciale fora's voor/beurzen voor liefhebbers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zynex schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:53:
[...]

Beetje offtopic: klopt, maar verkoop je een horloge ook via marktplaats? Daar zijn toch ook vast wel speciale fora's voor/beurzen voor liefhebbers?
Ook via een forum kan je prima bij iemand uitkomen die je wil oplichten, dat lukt zonder MP ook wel. Ik denk dat de kans om iemand aan de deur te krijgen die je wil oplichten of bestelen met een horloge veel groter is dan bij een motor of videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Om het meteen maar even on topic te houden: Hoe belangrijk zou abs zijn voor de doorverkoopwaarde? Steeds meer mensen beginnen daar (logischerwijs) volgens mij waarde aan te hechten. Voor mij is het niet noodzakelijk. (Dat wat je niet hebt, kun je ook niet missen) Echter zit ik nu te kijken naar een motor die in het buitenland blijkbaar vrijwel alleen maar zonder abs verkocht wordt en hier in Nederland bijna alleen maar met ABS. Ben alleen bang dat ik de motor daardoor erg slecht zal verkopen over een paar jaar...(Maarja moet ik daar echt zoveel waarde aan hechten?)

En ja, het gaat nog steeds over die Monster die ik gezien heb. :+ Inmiddels contact gehad met een transport bedrijf en de kosten daarvan vallen mij reuze mee. En een retourtje Italië met het vliegtuig is ook niet zo duur. Moet ik alleen nog wel reactie krijgen van die motorzaak, anders houdt het natuurlijk al meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:59
Bonnetjes e.d. let ik helemaal niet op bij aankoop van een nieuwe 2de hands auto of motor.
Grotendeels omdat ik die zelf ook niet heb. Wij doen bijna alle onderhoud aan voertuigen zelf, en wat we niet zelf doen wordt zwart gedaan om de kosten te drukken.

Voorbeeld: mijn auto had wat afkeurpunten voor de apk: mistlicht defect, ashoes gescheurd, bouten van subframe los, kokerbalk links compleet doorgerot. Die eerste 3 punten binnen 10 minuten opgelost door nieuw lampje erin, laag vloeibaar rubber over de ashoes gesmeerd, en de bouten weer vast draaien.
Mijn pleegvader is momenteel nog bezig om een nieuw stuk in de kokerbalk te lassen.

Dat soort zaken hebben we dus ook geen rekeningen van omdat we het materiaal zelf hebben liggen.

Het maffe van deze afkeurpunten is trouwens dat we werkelijk geen idee hadden hoe die subframe bouten zo los konden zitten (lagen er bijna uit), en de kokerbalk zo ver ingedeukt kon zijn aan beide kanten.

Tot we ons bedachten dat de auto in Februari weg is geweest voor automaatbak revisering, waarbij het subframe waarschijnlijk los is gehaald om de bak er onderuit te krijgen. Als ze daarbij een brug hebben gebruikt met tweepunts krik, dan is dit het resultaat :( En zeer slordig dat ze de bouten zijn vergeten weer vast te draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door AcidBurn op 06-07-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
PilatuS schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Denk dat het SPORT of TOUR de prijsklasse van de verzekering bepaald.
dat zal best want WA + diefstal voor een VFR uit 2001 is 3 euro goedkoper per jaar dan voor een SMT uit 2012 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zynex schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:03:
Om het meteen maar even on topic te houden: Hoe belangrijk zou abs zijn voor de doorverkoopwaarde? Steeds meer mensen beginnen daar (logischerwijs) volgens mij waarde aan te hechten.
Heb wel het idee dat steeds meer mensen dit willen hebben. Hier in het topic komt dat ook vaak als eis voorbij bij kiezen van een motor. Aan de andere kant denk ik dat de motor ook zonder prima te verkopen is. Misschien voor iets minder geld, maar als de aanschaf ook minder was zal het niet veel schelen denk ik. Sowieso schrijven motor van rond de 3.000 tot 5.000 euro vrijwel niet af. Heb mijn eerste motor van rond de 3k na 2 jaar rijden en 10k km voor 250 euro minder verkocht dan wat ik er voor betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@zynex Over ABS. Ik heb het idee dat dat een beetje hetzelfde gezien wordt als carbon onderdeel. Leuk als het er op zit, maar er wordt niet/nauwelijks extra voor betaald. Dus qua verkoopwaarde: ik denk eerder dat hij sneller verkoopt, niet per se voor een hoger bedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Aangaande dat ABS voor motorfietsen: Dat probleem van 't niet hebben lost zichzelf op den duur wel een keer op, net zoals dat bij auto's gegaan is vanaf 2010! Veel motoren welke ná 2006 nieuw op de markt gebracht zijn hebben overigens al standaard ABS aan boord.

Bij auto's is er vanaf ~1995 al bijna geen enkele auto meer nieuw op de markt gekomen welke het NIET standaard aan boord had maar verplicht werd 't pas in 2010, ESP werd sinds 2000 ongeveer de standaard en dat is pas is 2014 verplicht gesteld.
ABS (‘Advanced Braking System’) is voor nieuwe typegoedkeuringen verplicht vanaf 1-1-2016. Voor bestaande typegoedkeuringen en reeds geproduceerde voertuigen geldt echter de datum van 1-1-2017. Daarna heeft de fabrikant (of zijn officieel vertegenwoordiger in Nederland) nog de mogelijkheid om een motorfiets zonder ABS onder bepaalde voorwaarden gedurende twee jaar via de regeling restantvoorraad te registreren.
Bron: KNMV

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 06-07-2018 17:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:34:
@zynex Over ABS. Ik heb het idee dat dat een beetje hetzelfde gezien wordt als carbon onderdeel. Leuk als het er op zit, maar er wordt niet/nauwelijks extra voor betaald. Dus qua verkoopwaarde: ik denk eerder dat hij sneller verkoopt, niet per se voor een hoger bedrag
Toch kom ik ABS wel vaak als eis tegen, ook in dit topic. Heb het idee dat het voor mensen die al wat langer rijden niet boeit, maar voor nieuwe rijders wel. Die weten niet anders dan dat een fiets ABS heeft en willen vaak genoeg ook geen motor die het niet heeft. Niet dat een motor daardoor niet te verkopen is, maar mogelijk wordt er wel eerder een model gekozen die het wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@PilatuS Dat het een eis is betekent niet dat er meer voor betaald wordt ;)

Tijdje voor mijn pa de VFR800 in de gaten gehouden, had niet het idee dat de ABS motoren echt duurder waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:03:
@PilatuS Dat het een eis is betekent niet dat er meer voor betaald wordt ;)

Tijdje voor mijn pa de VFR800 in de gaten gehouden, had niet het idee dat de ABS motoren echt duurder waren
Je hebt het over: leuk als het er op zit. Voor een hoop mensen is het toch wel een eis. Of het qua bedrag uitmaakt is weer een ander verhaal, maar een heel groot verschil zal het inderdaad niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

wat een gedoe om een motorband te laten monteren zeg. Ik had er eentje besteld via internet, met het idee dat ze hem bij de kwikfit wel konden monteren/balanceren. Doen ze niet. Ook profile tyrecenter doet het niet.

Uiteindelijk heb ik hem maar naar de motorgarage gebracht :')

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
epic_gram schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:10:
wat een gedoe om een motorband te laten monteren zeg. Ik had er eentje besteld via internet, met het idee dat ze hem bij de kwikfit wel konden monteren/balanceren. Doen ze niet. Ook profile tyrecenter doet het niet.

Als je nú alles gaat tellen dan ben je waarschijnlijk bijna net zo duur uit als dat je was geweest als je in één keer naar een motorzaak was gereden welke een beetje voordelig is qua banden + montage.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

wimmel_1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:12:
[...]

Als je nú alles gaat tellen dan ben je waarschijnlijk bijna net zo duur uit als dat je was geweest als je in één keer naar een motorzaak was gereden welke een beetje voordelig is qua banden + montage.... :P
ik weet het, maar maakt niet uit. Volgende keer ga ik wel gewoon gelijk naar ze toe. :+

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
epic_gram schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:10:

Bij een site als motorbandenmarkt.nl kan je een montagepunt zoeken in je omgeving. Heb zelf keuze uit 4 plekken in een straal van 15km.

Eerst kwam er bij mij iemand aan huis voor minder dan 70 euro inculsief alles. Die persoon is er helaas mee gestopt dus nu haal ik de wielen er uit en ga ik langs iemand die een dynamisch apparaat heeft. Voor statisch balanseren zijn er meer opties, maar na een slechte ervaring heb ik dat liever niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PilatuS schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:51:
[...]

Toch kom ik ABS wel vaak als eis tegen, ook in dit topic. Heb het idee dat het voor mensen die al wat langer rijden niet boeit, maar voor nieuwe rijders wel. Die weten niet anders dan dat een fiets ABS heeft en willen vaak genoeg ook geen motor die het niet heeft. Niet dat een motor daardoor niet te verkopen is, maar mogelijk wordt er wel eerder een model gekozen die het wel heeft.
Het hangt ook van het gebruik af.. voor woon-werk ben je IMHO gek als je geen ABS neemt, ga je alleen op zonnige zondagmiddagen rijden is ABS minder een issue..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:24:
[...]

Het hangt ook van het gebruik af.. voor woon-werk ben je IMHO gek als je geen ABS neemt, ga je alleen op zonnige zondagmiddagen rijden is ABS minder een issue..
Mee eens. Zeker met nat weer is het wel zo prettig. Voor mij als mooi weer rijder boeit het mij inderdaad niets. Mijn model heeft het net niet terwijl ie uit 2010 is, het iets nieuwere model had het wel gehad maar voor mij maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:26:
[...]

Mee eens. Zeker met nat weer is het wel zo prettig. Voor mij als mooi weer rijder boeit het mij inderdaad niets. Mijn model heeft het net niet terwijl ie uit 2010 is, het iets nieuwere model had het wel gehad maar voor mij maakt het niets uit.
Voor mij is het nu geen showstopper meer (no pun intended ;) ) maar ik heb het liever wel... baat het niet dan schaad het niet...

Update over de Guzzi:
Accesoires zijn binnen (net ff opgehaald), maar de motor word pas de 18e verzonden.. ik vrees dat ik hem de 21e pas kan ophalen -O-

Ondertussen DEI heatwrap besteld, toch maar voor een merk gegaan ipv cheapo ebay spul..
En paracord wat ik om valbeugel ga wikkelen is ook binnen, dus ik kan iig daar mee beginnen..

Maar frustrerend is het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ToolkiT Tsjah….. Wie schaft er dan ook een Itlaiaanse fiets aan terwijl 'ie in de UK woont. Ze moeten daar in Italië nou speciaal voor jou de hele productielijn omgooien in een paar dagen vanwege één rechtsgestuurt exemplaar én vervolgens waarschijnlijk ook nog een cursus van 5 dagen inlassen voor ALLE medewerkers…. :+

Bedankt namens alle mensen die wél gewoon op 't vaste land willen blijven wonen én nou dus weer wat langer mogen wachten. BREX-IT IS BREX-IT hé..... Dan ga je ook maar een Triumph rijden de volgende keer >:) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-07-2018 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:38:
@ToolkiT Tsjah….. Wie schaft er dan ook een Itlaiaanse fiets aan terwijl 'ie in de UK woont. Ze moeten daar in Italië nou speciaal voor jou de hele productielijn omgooien vanwege één rechtsgestuurt exemplaar én waarschijnlijk een cursus van 5 dagen inlassen voor ALLE medewerkers…. :+

Bedankt namens alle mensen die wél gewoon op 't vaste land willen blijven wonen én nou dus weer wat langer mogen wachten. BREX-IT IS BREX-IT hé..... Dan ga je ook maar een Triumph rijden de volgende keer >:) >:)
Daarom bestel ik hem nu.. over een jaar komen die enge europese dingen niet meer de grens over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Voor mij is het nu geen showstopper meer (no pun intended ;) ) maar ik heb het liever wel... baat het niet dan schaad het niet...
Als je het niet hebt moet je er ook wel rekening mee houden. Ligt ergens zand doe ik het heel rustig aan. Heb een tijd terug ook nog een leuke situatie gehad. De auto voor mij ging flink remmen om af te slaan (zonder eerst het knipperlicht te gebruiken, (eerst knipperlicht, dan remmen sukkel!) en terwijl ie dat deed zat ik achter hem precies op een wildrooster. Ik denk als ik nu ga remmen dan lig ik. Dus gewacht met remmen tot het voorwiel voorbij het rooster was. Dat is wel een moment dat je niet in paniek vol je rem moet pakken want dan lig je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@PilatuS Dat wat jij daar aanhaalt aangaande die volgorde van lampjes (rem <-> knipper): Ik zie dat de laatste jaren steeds vaker. Zouden ze daar tegenwoordig tijdens rijlessen niet meer opletten ofzo?

Écht MEGA irritant is dat!! Anticiperen op je voorganger)s) wordt er zo niet gemakkelijker op.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 06-07-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik kan er ook echt niet tegen. Vaak heb je dan ook nog mensen die al ze het knipperlicht wel gebruiken dat pas doen wanneer ze stilstaan. Dan hoeft het voor mij ook niet meer want dan kan ik al zien of je naar rechts of links gaat.

Als ik eens bij iemand in de auto zit die het niet op de juiste manier doet zeg ik dan ook altijd. Zeker een punt waar ze bij lessen wat meer aandacht aan mogen besteden inderdaad.

Op de dijk waar ik vaak kom haal ik auto's net voor een afrit sowieso al nooit in. Er zitten er altijd wel een paar bij die zonder knipperlicht de afslag nemen. Genoeg crashvideo's gezien om nooit een auto in te gaan halen bij een afslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@PilatuS en @wimmel_1 Waarschijnlijk zijn het bestuurders die al eeuwen hun rijbewijs hebben, betere rijlessen gaan hierbij niets helpen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:51:
@PilatuS Dat wat jij daar aanhaalt aangaande die volgorde van lampjes (rem <-> knipper): Ik zie dat de laatste jaren steeds vaker. Zouden ze daar tegenwoordig tijdens rijlessen niet meer opletten ofzo?

Écht MEGA irritant is dat!! Anticiperen op je voorganger)s) wordt er zo niet gemakkelijker op.
Daar letten ze zeker wel op tijdens rijlessen, daar leren ze het wel goed.
De meeste bestuurders die ik eerst zie remmen en dan pas de richtingaanwijzer aan doen, hebben ook al lang geleden hun rijbewijs gehaald (of zien er in ieder geval zo uit). Niet mensen die hem pas net hebben, al zijn er altijd uitzonderingen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Grubeater schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:07:
@PilatuS en @wimmel_1 Waarschijnlijk zijn het bestuurders die al eeuwen hun rijbewijs hebben, betere rijlessen gaan hierbij niets helpen. :+
Yep, op de snelweg zie je die pipo's ook... eerst zwiep aan het stuur naar links, dan pas richting aan terwijl ze al op de linkerbaan zitten... inmiddels leer ik het wel te herkennen aan de stuurbewegingen maar nog steeds irritant om op te anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmurfLink schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:20:
[...]

Yep, op de snelweg zie je die pipo's ook... eerst zwiep aan het stuur naar links, dan pas richting aan terwijl ze al op de linkerbaan zitten... inmiddels leer ik het wel te herkennen aan de stuurbewegingen maar nog steeds irritant om op te anticiperen.
Is trouwens wel een typisch Nederlands ding..
Toen wij naar Sydney verhuisden schrok ik me in het begin telkens suf als iemand naast me zijn knipperlicht aan deed, want in NL betekend dat dat hij per direct van baan gaat veranderen.
Maar in Oz betekend dat: ik wil er graag tussen, kan dat? en dan maakt het verkeer 9 van de 10 keer een gat waar je in kan.. in de UK is het ook ongeveer zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Eindelijk antwoord terug van Red Bull. De reservelijst voor de WESS knock out in Scheveningen is zo mogelijk nog langer dan de deelnemerslijst :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:34:
Eindelijk antwoord terug van Red Bull. De reservelijst voor de WESS knock out in Scheveningen is zo mogelijk nog langer dan de deelnemerslijst :7.
Da's wel een érg vroege deelname aan de "Knock-Out" dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ach de kans dat ik uberhaupt mee zou (kunnen) doen al kón ik een plekje krijgen was sowieso twijfelachtig, en er zijn nog zat andere events en mogelijkheden om zand te happen. Worth a shot.

Eerst morgenochtend voor eens en voor al die vermalijde band vervangen, en de oude ritueel offeren aan de bandengoden. En daarna een heel weekend rijden, dus hopelijk gaat het dit keer goed :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
ToolkiT schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Toen wij naar Sydney verhuisden schrok ik me in het begin telkens suf als iemand naast me zijn knipperlicht aan deed, want in NL betekend dat dat hij per direct van baan gaat veranderen.
Maar in Oz betekend dat: ik wil er graag tussen, kan dat? en dan maakt het verkeer 9 van de 10 keer een gat waar je in kan.. in de UK is het ook ongeveer zo..
Zelfde in Duitsland, alleen NL wijkt (een beetje) af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

Grubeater schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:07:
Gelukkig voor jou staat er een clown smiley achter. ;) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
ToolkiT schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Waar ik persoonlijk dan weer een hekel aan heb. Als je naar links wilt moet je in mijn ogen: zorgen voor een gat voor je, kijken of je er tussen gaat passen, vaart maken zodat je ongeveer even snel gaat als de baan links van je, opschuiven in het gat dat er al is.

Ik verdom het ten eeuwige dagen om te remmen voor iemand die naar de voor hem/haar linker baan wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
lolgast schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:59:
[...]

Ik verdom het ten eeuwige dagen om te remmen voor iemand die naar de voor hem/haar linker baan wil
Baantje opschuiven is gewoon een bijz verrichting waarbij je ander verkeer niet mag hinderen.

Vandaag de volgende situatie waarbij ik mijzelf af vroeg hoe dat eigenlijk geregeld is.
N weg met onderbroken streep. Ik ga inhalen op het onderbroken stuk. Is een hele rij dus zit een tijdje links. So far so good. Dan stopt de onderbroken streep en wordt een doorgetrokken lijn. Mag ik dan officieel nog in blijven halen of moet je al weer terug voordat de streep doorgetrokken wordt?

Onderweg nog een kleine hartverzakking. Zie bij de afslag naar ons huis een motor op de weg liggen. Mijn vrouw rijdt daar ook altijd langs. Zij was het gelukkig niet maar je schrikt je kapot :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
Wat :+ ga jij ff je band plakken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door wilco1985 op 06-07-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Zojuist onderweg van mijn werk naar huis ben ik aangesproken door oom agent op de motor (zonder handschoenen... maar daar ging het niet om)...

Agent; Hoe hard mag je hier rijden!?
Ik; 50?! (ik reed volgens mij teller exact 50, gezien ik net voorbij meneer de agent ging)
Agent; 70! Dus let op je snelheid! (reed direct weer verder naar mijn voorganger met hetzelfde verhaaltje).

Wanneer ik op TomTom mijn snelheid bekijk komt dat overeen. Wanneer ik het dorp in kijk en ik 50 op de teller heb staan staat er zo'n snelheid indicatiebord met :) of :( ook altijd op 50-52.

Ik vermoed dat oom agent of een gare snelheidsmeter heeft of dat hij de 20 KM/H erbij op heeft geteld met het bij mij komen... Dat of de snelheidsindicatie bij mijn gemeente, mijn teller én mijn navigatie zitten ernaast...

Zou een motor garage apparatuur hebben om dit na te meten of kan ik er vanuit gaan dat meneer Agent geïrriteerd was dat ik wél handschoenen had? :/

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Waar ik persoonlijk dan weer een hekel aan heb. Als je naar links wilt moet je in mijn ogen: zorgen voor een gat voor je, kijken of je er tussen gaat passen, vaart maken zodat je ongeveer even snel gaat als de baan links van je, opschuiven in het gat dat er al is.

Óf er voor zorgen dat je een auto hebt welke een béétje accelaratievermogen heeft. Ik rijd zelf met een auto welke 420Nm aan koppel heeft (210PK) en dus ook gewoon in de zesde versnelling z'n bandjes nog kan laten piepen maar ook mensen met een 1.0 / 3-cyl met amper 100Nm. in een gelijk-ogende auto dénken daar op dezelfde manier mee te kunnen acceleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:21:
Zojuist onderweg van mijn werk naar huis ben ik aangesproken door oom agent op de motor (zonder handschoenen... maar daar ging het niet om)...

Ik; 50?! (ik reed volgens mij teller exact 50, gezien ik net voorbij meneer de agent ging)
Agent; 70! Dus let op je snelheid! (reed direct weer verder naar mijn voorganger met hetzelfde verhaaltje).

Wanneer ik op TomTom mijn snelheid bekijk komt dat overeen. Wanneer ik het dorp in kijk en ik 50 op de teller heb staan staat er zo'n snelheid indicatiebord met :) of :( ook altijd op 50-52.

Ik vermoed dat oom agent of een gare snelheidsmeter heeft of dat hij de 20 KM/H erbij op heeft geteld met het bij mij komen... Dat of de snelheidsindicatie bij mijn gemeente, mijn teller én mijn navigatie zitten ernaast...

Zou een motor garage apparatuur hebben om dit na te meten of kan ik er vanuit gaan dat meneer Agent geïrriteerd was dat ik wél handschoenen had? :/
Lijkt mij duidelijk dat de agent het hier fout had. Als je teller, GPS en zo'n bord allemaal de juiste snelheid aangeven kan het toch niet anders dat het klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:21:
[...]

Óf er voor zorgen dat je een auto hebt welke een béétje accelaratievermogen heeft. Ik rijd zelf met een auto welke 420Nm aan koppel heeft en dus ook gewoon in de zesde versnelling z'n bandjes nog kan laten piepen maar ook mensen met een 1.0 / 3-cyl met amper 100Nm. in een gelijk-ogende auto dénken daar op dezelfde manier mee te kunnen acceleren.
Bandjes piepen in zijn 6 wil ik zien, filmpje, nu!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
Thalaron schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:21:
Zoals je het hier opschrijft bekritiseerd de agent je over 20 kmph onder de limiet rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Bandjes piepen in zijn 6 wil ik zien, filmpje, nu!
Zelfde blok als dat wat in jouw Skoda Ocatvia RS incl tuning ligt alleen dan met wat minder gewicht in de auto, en já dat is ook in de zesde versnelling nog aan't piepen te krijgen. Filmpjes…. Nope 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maegrim schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:27:
[...]

Zoals je het hier opschrijft bekritiseerd de agent je over 20 kmph onder de limiet rijden :+
Dat dacht ik dus ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:29:
Zelfde blok als dat wat in jouw Skoda Ocatvia RS incl tuning ligt alleen dan met wat minder gewicht in de auto, en já dat is ook in de zesde versnelling nog aan't piepen te krijgen. Filmpjes…. Nope 8)
De lichtste VW waar dit blok fabrieks-af in ligt is ofwel een Golf ofwel een Corrado (ofwel een platgeslagen Golf :+) voorzover ik weet :P. Verras me :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Wimmel rijdt een scirocco uit m'n hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:32:
[...]

De lichtste VW waar dit blok fabrieks-af in ligt is ofwel een Golf ofwel een Corrado (ofwel een platgeslagen Golf :+) voorzover ik weet :P. Verras me :P.
Maegrim schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:33:
Golf GTD (2014) …. Maar ook in m'n Scirocco 2010 lag dat zelfde blok (mét toen nog 14 PK minder standaard). …. De Corrado is zó jaren '90 dus ik hoop niet dat ze in jouw RS dát blok hebben gelepelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 06-07-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Maegrim schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:33:
Die bedoelde ik, spirituele opvolger van de Corrado volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GTD is bijna net zo zwaar man :P. De enige manier om daar de banden aan het piepen te krijgen in zijn 6 is ofwel een noodstop of een godsonmogelijke bocht proberen te halen :P.

Maar goed, je zei er inderdaad niet bij hóe je de bandjes liet piepen :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
[...]
In principe geef ik je groot gelijk... echter;
95% van de weggebruikers neemt niet voldoende afstand (vooral fijn bij een oprit waarbij vrachtwagens de polonaise menen te moeten doen, al helemaal wanneer er geen vluchtstrook aanwezig is).

Indien iedereen voldoende afstand zou houden, hoeft niemand ruimte te maken/af te dwingen...
Waar mogelijk/nodig zou het heel wat frustratie schelen wanneer men rekening met elkaar houdt. En dan doel ik niet of meneer/mevrouw die constant van baan wisselt om maar 10 seconden eerder thuis te zijn!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:34:
[...]

Die bedoelde ik, spirituele opvolger van de Corrado volgens mij.
Die dan weer de opvolger van de Sirocco is? 8)7

Morgen maar weer een toertocht van de Transalpclub rijden, nu gewoon als deelnemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Boh, wat baal ik ervan dat ik niet met de motor naar het Harz gebergte kon... de wegen hier zijn echt geniaal! Relatief weinig verkeer etc.

Alleen al wel geflitst. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
wimmel_1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:21:
[...]

Óf er voor zorgen dat je een auto hebt welke een béétje accelaratievermogen heeft. Ik rijd zelf met een auto welke 420Nm aan koppel heeft (210PK) en dus ook gewoon in de zesde versnelling z'n bandjes nog kan laten piepen maar ook mensen met een 1.0 / 3-cyl met amper 100Nm. in een gelijk-ogende auto dénken daar op dezelfde manier mee te kunnen acceleren.
Mijn 1.0 3 cilinder doet toch 125 pk met 170 Nm hoor :+
Al is dat nog steeds slaapverwekkend langzaam als ik het vergelijk met de CBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Troubleshoot hulp gezocht.

Vannacht eerste probleem met de Africa Twin. Om 2200 (boot gemist, dus nog laat op pad) ging mijn AT gek doen. Ploffen uit uitlaat, langzaam vermogen weg. Toen ik de motor stopte zei Garmin ‘powering out’.

Accu dus. Vanalles geprobeerd (o.a. Startkabels), maar het goede oude aanduwen werkte gelukkig na Accu van ene AT in andere AT gedaan te hebben.

Ik had nu dus goede accu in mijn AT. Maar op de voltmeter zag ik ook daar voltage langzaam teruglopen.

Ik gok dat de dynamo het niet meer goed doet, of zou het de spanningsregelaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Requiem19 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:57:
Troubleshoot hulp gezocht.

Vannacht eerste probleem met de Africa Twin. Om 2200 (boot gemist, dus nog laat op pad) ging mijn AT gek doen. Ploffen uit uitlaat, langzaam vermogen weg. Toen ik de motor stopte zei Garmin ‘powering out’.

Accu dus. Vanalles geprobeerd (o.a. Startkabels), maar het goede oude aanduwen werkte gelukkig na Accu van ene AT in andere AT gedaan te hebben.

Ik had nu dus goede accu in mijn AT. Maar op de voltmeter zag ik ook daar voltage langzaam teruglopen.

Ik gok dat de dynamo het niet meer goed doet, of zou het de spanningsregelaar zijn?
Heb je een multimeter ter beschikking daar? Als dat 't geval is dan moet je eens beginnen om te meten wát er gebeurd met de spanning tussen de twee accu-polen als je gas geeft. Op dat moment moet de spanning oplopen tot een slordige 14,5V (NIET MEER DAN 15V).

Loopt 'ie verder op dan kun je je SR meteen afschrijven, loopt 'ie NIET op dan zit 't vóór de SR.

Als je je dynamo wil gaan doormeten: Dat ding levert AC en dus moet je je multimeter er goed op afstellen, de rest van 't systeem van je motor is DC :9

AC/DC ... Thunderstruck.... Dat soort dingen, dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 07-07-2018 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:02:
[...]

Heb je een multimeter ter beschikking daar? Als dat 't geval is dan moet je eens beginnen om te meten wát er gebeurd met de spanning tussen de twee accu-polen als je gas geeft. Op dat moment moet de spanning oplopen tot een slordige 14,5V (NIET MEER DAN 15V).

Loopt 'ie verder op dan kun je je SR meteen afschrijven, loopt 'ie NIET op dan zit 't vóór de SR.
Geen multimeter bij de hand, maar moet te regelen zijn. Heb wel vaste voltmeter, alleen zit die niet rechtstreeks op de accu.

Thanks voor de tip, we gaan dit even checken morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

Ha, lol had het vermoeden dat ik met m'n Hornet sneller was op PVI Lelystad dan met m'n CBR.

En wat blijkt nu Na al m'n filmpjes te zijn doorgeklikt... met allebei een 1:34 als snelste tijd _O-

Toen MCT nog tof was en alleen de natuurlijke chicane gebruikte met de Hornet.
Zelfde parcour met de CBR 's avonds met HJ.

De gemiddelde tijden zijn wel lager met de CBR, maar de piekjes lijken gelijk.

D'oh... foutje gemaakt met de Hornet-ronde (camera keek achteruit, lastiger te bepalen waar je nou bent)

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 07-07-2018 00:20 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:11:
Ha, lol had het vermoeden dat ik met m'n Hornet sneller was op PVI Lelystad dan met m'n CBR.
Hangt dat ook niet heel veel van de persoon af die vooraan rijd ? Meestal houden ze wel rekening met de groep en gaan ze sneller of juist niet.

Gelijk even een vraagje aan je: Tips voor andere organisaties dan MCT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:22:
[...]

Hangt dat ook niet heel veel van de persoon af die vooraan rijd ? Meestal houden ze wel rekening met de groep en gaan ze sneller of juist niet.

Gelijk even een vraagje aan je: Tips voor andere organisaties dan MCT ?
Behoudens de situatie natuurlijk maargoed, kan niet timen wat ik niet heb gefilmd natuurlijk :+

Tips... Tja HJ/Motorexperts... maar denk dat woensdag ëcht* de laatste keer was.

Nu komt alleen MCT er nog racecracks, welke al volgeboekt was deze maan, nog 1 kansje in september.

Nope, niet alt-0235 dus

Kreeg nog trouwens ook nog een mail van Supermotoschool, Midland met eigen motor op 15 juli... Maar dan gaat iedereen natuurlijk al met de GoT tour mee, toch :+

Ik ga daar zelf ook nog rijden via 2theexperience. Waar ik nog een kortingscode voor heb die ik mocht delen.

YouTube: CbrPviLelystadHotlap20160525 1 34
YouTube: HornetPviLelystadHotlapLelystad20150614 1 36

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 07-07-2018 00:45 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:02:
[...]

Als je je dynamo wil gaan doormeten: Dat ding levert DC en dus moet je je multimeter er goed op afstellen, de rest van 't systeem van je motor is AC :9

AC/DC ... Thunderstruck.... Dat soort dingen, dus.
Precies andersom: je dynamo levert AC (wissel) en na je spanningsregelaar is het DC (gelijk). Maar je AC/DC referentie maakt alles goed :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:37:
[...]

(vooral fijn bij een oprit waarbij vrachtwagens de polonaise menen te moeten doen, al helemaal wanneer er geen vluchtstrook aanwezig is).
Ik sprak laatst een vrachtwagen chauffeur nadat de weg afgesloten was voor een ongeluk tussen twee vrachtwagens en die het ook over het treintje rijden. Hier speelt de begrenzer en het inhaal verbod een rol. Daarbij als de trucks zo dicht op elkaar rijden scheelt dat brandstof. Vervelend voor automobilisten met een gebrek aan verkeersinzicht maar wel te verdedigen in mijn opinie.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:47:
[...]

Precies andersom: je dynamo levert AC (wissel) en na je spanningsregelaar is het DC (gelijk). Maar je AC/DC referentie maakt alles goed :Y
Dammn..... Ik zal 't meteen ff aanpassen :o

Ik was eigenlijk meer aan't denken aan de volgorde van de currencies in de naam van de band én of ik 't linkje eigenlijk wel moest gaan leggen met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:33:
[...]

Behoudens de situatie natuurlijk maargoed, kan niet timen wat ik niet heb gefilmd natuurlijk :+

Tips... Tja HJ/Motorexperts... maar denk dat woensdag ëcht* de laatste keer was.

Nu komt alleen MCT er nog racecracks, welke al volgeboekt was deze maan, nog 1 kansje in september.

Nope, niet alt-0235 dus

Kreeg nog trouwens ook nog een mail van Supermotoschool, Midland met eigen motor op 15 juli... Maar dan gaat iedereen natuurlijk al met de GoT tour mee, toch :+

Ik ga daar zelf ook nog rijden via 2theexperience. Waar ik nog een kortingscode voor heb die ik mocht delen.

YouTube: CbrPviLelystadHotlap20160525 1 34
YouTube: HornetPviLelystadHotlapLelystad20150614 1 36
Net via MCT 5 aug geboekt. Daarna is er nog maar 1x dat het normaal rijden is via hun. Midland schiet met mijn motor sowieso niet op, dus die sla ik over.

Dus is het alleen nog na 5 aug mogelijk met MCT om het politieciruit te rijden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Derby schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:53:
[...]

Ik sprak laatst een vrachtwagen chauffeur nadat de weg afgesloten was voor een ongeluk tussen twee vrachtwagens en die het ook over het treintje rijden. Hier speelt de begrenzer en het inhaal verbod een rol. Daarbij als de trucks zo dicht op elkaar rijden scheelt dat brandstof. Vervelend voor automobilisten met een gebrek aan verkeersinzicht maar wel te verdedigen in mijn opinie.
Dus omdat er een inhaalverbod is en bumperkleven gunstiger is voor brandstofverbruik heb je gebrek aan verkeersinzicht wanneer je je motor (of auto) er tussen moet proppen?

Ik vind het ook wel begrijpelijk om met 130KM/H over de vluchtstrook te knallen wanneer je op tijd ergens moet zijn echter valt beide mijn inziens niet te verdedigen. Regels zijn er niet voor niets.

Invoegen is wellicht een bijzondere verrichting waarbij je het overige verkeer niet mag hinderen. Echter is afstand houden óók een regel. Geen afstand houden waarmee je normaal invoegen onmogelijk maakt én geen ruimte maakt waar dit nodig (en mogelijk) is mijn inziens ook het verkeer hinderen. Niet alleen voor de invoegende bestuurders overigens. Ik heb ook weleens op de linkerbaan een afslag gemist omdat ik er gewoon niet tussen paste zonder dat ik minstens 1 bumper kwijt zou raken en dat lag toch echt niet aan mijn verkeersinzicht...

Helaas zijn de wegen overvol en denken veel mensen enkel aan zichzelf op de weg. Ik houd liever wél rekening met mij medemens en geef ruimte waar dat nodig is en maak ruimte waar deze er niet is. Niet omdat anderen er dan tussen kunnen maar omdat wanneer ik op de rem moet, ik daar ook tijd en ruimte voor heb.

Maar goed... we verschillen van mening (en dat mag) dus let's agree to disagree ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:06:
[...]
Geen afstand houden waarmee je normaal invoegen onmogelijk maakt én geen ruimte maakt waar dit nodig (en mogelijk) is mijn inziens ook het verkeer hinderen.
Dan is het zo druk dat je lang moet wachten tot er plek is om in te voegen.

Opzich mee eens met wat je zegt hoor. Alleen als er een krap treintje is met auto's op de linkerbaan waar het druk is dan is het voor mij gewoon wachten op een ruimte die groot genoeg is om in te voegen. Ben totaal geen fan van niet genoeg afstand houden, maar wanneeer het links zo druk is dat je er niet tussen kan komen is het voor mij wachten op een plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:58:
[...]

Net via MCT 5 aug geboekt. Daarna is er nog maar 1x dat het normaal rijden is via hun. Midland schiet met mijn motor sowieso niet op, dus die sla ik over.

Dus is het alleen nog na 5 aug mogelijk met MCT om het politieciruit te rijden ?
5e ben ik er ook! 26 ook trouwens.

Heb inderdaad alleen MCT staan voor 't politieciruit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:06:
[...]

Dus omdat er een inhaalverbod is en bumperkleven gunstiger is voor brandstofverbruik heb je gebrek aan verkeersinzicht wanneer je je motor (of auto) er tussen moet proppen?
Ik doelde meer op de mensen die gaan kijken of ze ergens tussen passen als ze al ruim op de invoeg strook rijden. Veelal kun je al een inschatting maken ruim voordat je invoegstrook op rijd. Dat valt bij mij onder een gebrek aan verkeersinzicht. Verkeer is heel vaak plannen. Wat wil ik doen en wat heb ik daar straks voor nodig en wat kan doen om straks de benodigdheden te hebben.
Ik heb ook weleens op de linkerbaan een afslag gemist omdat ik er gewoon niet tussen paste zonder dat ik minstens 1 bumper kwijt zou raken en dat lag toch echt niet aan mijn verkeersinzicht...
Dus jij haalde eerst een 3 kilometer lange rij vrachtwagens in toen je erachter kwam dat je er niet tussen door kon? Er achter blijven rijden met 85 km/h (the horror) als je weet dat je een afslag moet hebben verder op valt bij mij onder verkeers inzicht. Dat ongeluk waar ik eerder aan refereerde was dus ook een automobilist die vond dat hij recht had om de afrit te pakken.
Maar goed... we verschillen van mening (en dat mag) dus let's agree to disagree ;)
agree

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wat zijn jullie hier ineens allemaal nette (motor?) rijders :o

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 07-07-2018 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:25:
Wat zijn jullie hier ineens allemaal nette (motor?) rijders :o
Ik wil het vooral mezelf makkelijk maken. Ik kan er vaak wel om lachen als mensen als een speer weg zijn, zich vervolgens in bochten moeten wringen (pun intended) om in te voegen en als ze er dan eenmaal tussen zitten ik ze fluitend voorbij kom omdat ik een gat gespot had waar ik makkelijk doorheen kan. Dan maar even het gas los als me dat later voordeel oplevert. Maar iedereen zijn ding. Verkeer is een moeilijk spel om te spelen, misschien maakt dat het ook wel zo leuk.

Over ABS trouwens, iemand merkte op dat ABS voor een woon werk verkeer rijder nuttig was maar minder voor een zondags rijder. Ik ben van mening dat het andersom is. Die zondags rijders heeft minder vaak oefen momenten. Een woon werk verkeer rijder zal zijn fiets beter kennen denk ik en dus ook de grenzen. Overigens kocht ik mijn fiets nieuw in 2012, maar zonder ABS. Na 100k km nog niet nodig gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Was @Tylen overigens al weer thuis, of staat 'ie nog ergens langs de snelweg ? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 07-07-2018 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:42:
Was @Tylen overigens al weer thuis, of staat 'ie nog ergens langs de snelweg ? >:)
Denkt dat ie anders wel om hulp geroepen had als ie nu nog ergens langs de kant stond :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Derby schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:33:
[...]

Over ABS trouwens, iemand merkte op dat ABS voor een woon werk verkeer rijder nuttig was maar minder voor een zondags rijder. Ik ben van mening dat het andersom is. Die zondags rijders heeft minder vaak oefen momenten. Een woon werk verkeer rijder zal zijn fiets beter kennen denk ik en dus ook de grenzen. Overigens kocht ik mijn fiets nieuw in 2012, maar zonder ABS. Na 100k km nog niet nodig gehad.
Ligt aan de ervaring van die persoon. Iemand die met mooi weer rijd kan meer ervaring hebben dan iemand die met woon/werk begint. Feit blijft wel dat je met slecht weer minder grip hebt, maar of een remactie dan goed of slecht gaat zal van de persoon afhangen. Ik denk wel dat als de ervaring gelijk is dat je beter zonder ABS kan met goed weer dan met slecht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik moet het hele ABS verschil nog mee gaan maken.

Les gehad op een er6n met ABS. Ga straks mijn eerste motor een VFR 750 F ophalen zonder ABS. Deze ga ik wel gebruiken voor dagelijks woon-werkverkeer.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:42:
Jazeker 👍🏻👍🏻 Met heel veel files lekker naar huis gereden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
Rubman schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 06:09:

Les gehad op een er6n met ABS. Ga straks mijn eerste motor een VFR 750 F ophalen zonder ABS. Deze ga ik wel gebruiken voor dagelijks woon-werkverkeer.
Ik heb een CBR zonder ABS, maar ben een mooi weer rijder, dus over het algemeen is het warm en droog als ik rijd (dus tonnen grip) , uitzonderingen daargelaten.
Heb heus wel eens flink moeten remmen, maar verder nog nooit last gehad van een blokkerend wiel. ABS heb ik tot nu toe dus nog niet gemist.

Maar goed, het is een discussie die altijd weer terugkomt. Er zijn altijd mensen die je compleet voor gek verklaren als je een fiets zonder ABS koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
Iemand tips voor motorhandschoenen kopen in omgeving den haag/Voorburg? Zit hier tijdelijk en vriendin wil even nieuwe handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

steveman schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:15:
[...]

5e ben ik er ook! 26 ook trouwens.

Heb inderdaad alleen MCT staan voor 't politieciruit nog.
Welke organisatie is MCT? Wil eigenlijk mijn straatmotor eens fatsoenlijk uitlaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

kneusteun schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:52:
Iemand tips voor motorhandschoenen kopen in omgeving den haag/Voorburg? Zit hier tijdelijk en vriendin wil even nieuwe handschoenen.
http://www.hansvanwijk.nl/ in Zoetermeer?
Zit je zó

Ik houd andere suggesties ook in de gaten, woon in die buurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Rubman schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 06:09:
Is het idee van ABS niet, dat je het pas merkt wanneer je het ook echt nodig hebt?

Hoewel ik wel verschil merk met remmen tussen onze BMW (intergraal + ABS) en de Yamaha (geen ABS), ligt dat niet aan de ABS. De ABS komt pas goed tot zijn recht wanneer het glas is en/of je een noodstop moet maken. Beide heb ik op mijn huidige motoren nog niet gehad waarbij het nodig was. Tijdens het lessen toch geregeld ABS actief gehad (noodstop oefenen).

Maar ik denk dat een bestuurder met gezond verstand, goede bandjes (met voldoende lucht erin) er in de praktijk niet snel iets van zal merken of hij wel/geen ABS heeft. In een noodsituatie zal het echter geen kwaad kunnen om het erbij te hebben lijkt mij. Better safe then sorry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:52:
Eventueel even naar boven naar Amsterdam, naar Motorcity, en anders Goedhart. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 11 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.