Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ktenolix schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:06:
[...]

Ja ik heb dat mijn motor zelf gedaan. :) Zorg ervoor dat je je velg schoon en vetvrij hebt (Dasty ontvetter of gewoon die van de Action). Het is niet echt moeilijk om zelf te doen. Gewoon de tijd nemen ;)
Beter is nog een beetje remmenreiniger. Dasty laat een laagje achter (spreek uit ervaring) helaas, dat gaat op den duur problemen opleveren.
Ik heb de wielen er even uitgepakt destijds, dat werkte een stuk handiger! Wiel plat neerleggen en dan de stickers er netjes op plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

@Icephase ah oke, ik heb zelf die van de Action gebruikt. Geen problemen gehad en m'n velgstriping zit er gewoon goed op :) Al 3 jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Ktenolix op 23-10-2018 13:15 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ktenolix schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:15:
@Icephase ah oke, ik heb zelf die van de Action gebruikt. Geen problemen gehad en m'n velgstriping zit er gewoon goed op :) Al 3 jaar.
Ah dan moet ik toch nog even naar de Action. ik dacht gewoon iets van allesreiniger of azijn te gaan gebruiken maar dat werkt natuurlijk minder tegen vet. Had je die spray van dubro ultra ontvetter of de 5L tank premio ontvetter (zit ff op de site te neuzen)? Dan weet ik welke ik kan halen :p Ik zie dat ze ook een spuitbusje remmenreiniger hebben, dat kan dan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 23-10-2018 15:41 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Remreiniger ftw.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27
@steveman nu nog BT016's proberen te verkopen... 8)7 Waar moest je die mee betalen, florijnen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
wd200 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:07:
Iemand ervaring met het aanbrengen van velgstriping ?

ik wil zoiets graag maar het moet vooral netjes.. liever zou ik het nog laten doen in regio utrecht.
:w

Twee keer compleet ronde opgeplakt ( SBK style ) . Ging er snel weer van af en ik vond het zeer onhandig aanbrengen(met zo'n applicator). Wel goed ontvet van te voren (Dasty) maar het bleef gewoon niet zitten. Misschien slechte kwaliteit? Was van de Motoport.

Daarna 'voorgevormde' gekocht via (volgens mij) MLM parts die (GP style) nu toch al een tijd goed zit, echter zie ik daar ook wat losse puntjes. Maar dat heeft te maken met mijn geduld.

Afbeeldingslocatie: https://smhttp-ssl-29621.nexcesscdn.net/media/catalog/product/cache/1/image/1024x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/g/p/gp-sbk-style.jpg

Ik denk dat elke zaak zo iets wel kan, als het niet goed is ga je tenslotte terug toch? Enkel zou ik het wel combineren met een beurt of een bandenwissel. Anders wordt het volgens mij wel hele dure velgstriping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:36
DinX schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:19:
[...]

Onderschat de zithouding op een FJR1300 niet. Qua comfortabel zitten (zeker voor lange ritten) zit m'n KTM 1290SA, of m'n vorige XT1200Z, eens zo goed als de FJR1300. Het heet namelijk sporttour voor iets.
Je zit nog altijd een klein beetje schuin naar voor op de FJR, waarbij je op een allroad volledig rechtop zit.

Handige link voor dat aspect: http://cycle-ergo.com/
Dit kan ik bevestigen.
Heb onder andere op een R1200RT, R1200GS en FJR1300 gereden. Uiteindelijk ben ik zelf voor de FJR gegaan.
Op de eerste twee zit je volledig rechtop, waarbij de RT echt 'tour' en comfort is en de GS wat 'stoerder/offroad'.
De FJR daarentegen is sport-tour, dus inderdaad een iets sportievere zit. Al zit ik er met m'n 1.90m redelijk rechtop op.
Een V-Strom daarentegen is ook een rechte zit, waar de GSX-S/GSX-F modellen ook een sport-tour setup hebben.

Nu kun je voor bijna alle motoren nog wel iets van stuurverhogers krijgen, om een wat 'rechtere' zit te verkrijgen. Wat dat met de handling van de motor doet kan ik echter niet zeggen, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Yay korte rem en koppelingshendel zijn binnen van the 2 wheels. Zien er erg netjes uit (40,- inclusief verzending).

Dit weekend maar eens kijken hoe ik die op de motor krijg :) Nog tips of trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Heb deze striping bij Ali tijdje geleden gekocht, gewoon om eens te proberen... Velg schoongemaakt met water en afwasmiddel en toen geprobeerd. Ging verrassend makkelijk en ziet er best aardig uit. Zeker niet de mooiste/beste striping, maar voor die paar kwartjes (letterlijk) had ik weer een uurtje pret :)
Zodra ik een betere versie tegenkom, heb ik in ieder geval de ervaring hoe eea het best gaat.

Striping

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb mij gp striping van motorstickers.com en was prima zelf te doen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:16:
Heb deze striping bij Ali tijdje geleden gekocht, gewoon om eens te proberen... Velg schoongemaakt met water en afwasmiddel en toen geprobeerd. Ging verrassend makkelijk en ziet er best aardig uit. Zeker niet de mooiste/beste striping, maar voor die paar kwartjes (letterlijk) had ik weer een uurtje pret :)
Zodra ik een betere versie tegenkom, heb ik in ieder geval de ervaring hoe eea het best gaat.

[Afbeelding: Striping]
:p Ik heb dezelfde volgens mij van Ebay gehaald, ook uit China. Zijn 4 stukken per velg toch? Fluorescerend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@Tylen

Als jij deze nou even test en filmt voor ons :9.

Vanaf 4 minuten gaat 'ie los :P.

[ Voor 99% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-10-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zijn hydraulische rem en koppelingsleidingen makkelijk of überhaupt zelf te vervangen?

Zit te snuffelen naar staal invlochten versies, maar wil het natuurlijk net als de rest zo veel mogelijk zelf doen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Rubman het is geen heel spannend klusje, je moet alleen weten hoe je de boel daarna moet ontluchten. Dat al eens eerder gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Streepje schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:47:
Ik heb mij gp striping van motorstickers.com en was prima zelf te doen
* ToolkiT mompelt wat over een streepje voor...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:04:
@Tylen

[YouTube: Kawasaki H2R Track Test]

Vet he die dingen. Super lelijk maar wel gaaf. Breng maar langs 😂

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Rubman schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:13:
Zijn hydraulische rem en koppelingsleidingen makkelijk of überhaupt zelf te vervangen?

Zit te snuffelen naar staal invlochten versies, maar wil het natuurlijk net als de rest zo veel mogelijk zelf doen.
Doodsimpel zelfs. Motoren hebben in de regel geen 'hardline' remleidingen en zijn puur slang.
Hardline (zoals op een auto) is wat lastig omdat de koppeling tussen slang en hardline vaak erg vast zit en gewone steeksleutels niet zo goede grip hebben op die koppelingen. Daar zijn dan weer speciale steeksleutels voor.
Maargoed, dat heb je voor een motor meestal niet nodig (ik meen dat BMW's met van die automatisch mee-remmende achter remmen het wel hebben).

Eitherway, stappenplan voor de meeste motoren:
- Banjobout van slang aan klauw los draaien
- Banjobout aan rempomp los maken
- Frameclips los maken zodat je de slang van de motor af kan pakken
- Nieuwe slang terug monteren met verse koperen ringetjes om de banjobouten
- En zorg onderwijl dat je eventueel lekkende remvloeistof opvangt en/of wegveegt. Dat spul bijt in lak en lost sommige plastics op.

Voor de voorkant heb je vaak 2 of 3 slangen, waarvan 1 naar de rempomp loopt (je rem hendel).
De slang loopt dan naar een verdeelblokje (3 slangen: 1 heen, 2 naar klauwen) of gaat naar 1 remklauw en dan een jump-over naar de andere kant (2 slangen: 1 heen, 1 tussen klauwen)
In dat geval is het dus losmaken bij het verdeelblokje en rempomp/remklauw, of 3 banjobouten (1x rempomp, 2x klauw) los maken. Eveneens zitten daar weer clips/geleiders aan die los moeten.
Gewoon weer vastzetten zoals het zat.

Dan komt het ontluchten.
- Zorg dat je remvloeistof reservoir vol zit, kapje er af.
- Hang een slang (transparant, bij voorkeur iets als benzineslang ivm bestendigheid tegen de corrosieve werking van remvloeistof) aan het ontluchtingsnippel van de remklauw.
- Hang het andere eind in een oud frisdrank flesje en zorg dat er een bodempje remvloeistof in het flesje zit, zodat het einde van de slang onder het vloeistofnivo zit.
- Zet een passende steeksleutel of ringsleutel op het ontluchtingsnippel.
- * Knijp enkele malen in de rem en houd hem dan vast.
- Draai het ontluchtingsnippel een kwartslag los en inspecteer wat er door de slang gaat en draai de nippel weer vast.
- Knijp nogmaals enkele malen en houd vast, draai nippel los en inspecteer wat er door de slang gaat, draai nippel vast.
- Herhaal vanaf * totdat er geen bubbels meer te zien zijn in de slang.
- Houd onderwijl het remvloeistof reservoir gevuld, deze mag niet leeg komen te staan.
- Uw rem is nu ontlucht. Herhaal voor alle remklauwen.

Wat betreft staalomvlochten leidingen heb je genoeg keus.
Goodridge en HEL zijn erg bekend, er zijn ook minder bekende partijen zoals Huey (waar @Destruction een set van heeft).
Elke van die merken heeft wel meerdere varianten van slang-setups. Het is maar net wat je wil hebben.
- OEM vervangend, dus zelfde setup als je stock op je bike hebt. Meestal is dat met een verdeelblokje als je twee remklauwen aan de voorkant hebt. Meestal de duurste optie omdat er meer fittingen aangekrompen moeten worden (prijs van slangen zit meestal in werk)
- Down-and-over/Over-fender, waarbij je 2 remslangen aan 1 klauw monteert. De ene slang naar de rem hendel, de ander naar de andere klauw. Dit is goedkoper dan OEM-vervangend, maar duurder dan Race omdat het twee verschillende slangen zijn.
- Race, waarbij je twee slangen aan de rempomp worden gemonteerd met een langere banjobout en dan de beide klauwen bediend worden met een eigen slang. Dit is het goedkoopste omdat het 2 slangen van exact dezelfde specificatie zijn. Meer volume productie dus goedkoper.

Maakt het verder nog uit? Neuh niet echt. Het is vooral de vraag hoe 'stock' je het wil laten lijken.
Zijn kosten belangrijker, dan ga je voor Race.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Dat ga ik even goed door even en vooral even zoeken naar goede sets.

Ontluchten nog nooit gedaan, maar wil het sowieso met een wat ervarener motorklusser erbij doen als die kan dus dat zit uiteindelijk wel goed.

Was ook meer om te kijken of ik niet meteen teveel op mijn hals haal O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:07

A13X

Dude

@Tylen

Als jij dan gelijk even daarmee de avb oefeningen voordoet :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:15

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

Of een paar noppen bandjes en de modder er mee in :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Jazeker! Nog niet heel veel mee gereden dit jaar (pas 2000km), vanwege drukte op werk...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/cMXSCXn

Ik heb er nog een paar, maar mijn broertje heeft de meeste foto's. We rijden vaak samen, als hij langskomt voor een weekendje in Zwitserland.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Raym09 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

Zouden ze een check op je bankrekening doen als je een proefrit aanvraagt? :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
HTT-Thalan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:51:
[...]

Zouden ze een check op je bankrekening doen als je een proefrit aanvraagt? :9.
Jammer van het zinnetje in het eerste blok tekst dat ie niet de openbare weg op mag :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

SmurfLink schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:42:
[...]

:p Ik heb dezelfde volgens mij van Ebay gehaald, ook uit China. Zijn 4 stukken per velg toch? Fluorescerend.
Dacht inderdaad iets van 4 stukken en een kort stukje, afhankelijk van je wielmaat. Denk dat je reflecterend bedoeld, dat zijn ze zeker en vind ik zelf persoonlijk iets minder mooi, maar verhoogt wel weer je zichtbaarheid.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Mijn soepel lopende Kawa viercilinder klinkt ineens als een diesel :{. Net 900m voor de afslag op de snelweg begint ie te haperen. Gestopt bij een tankstation en inderdaad zat hij tegen de reserve aan, maar na volgooien wilde hij initieel niet meer starten, met een flinke dot gas weer wel. Moet nog meerdere adressen af vandaag... Hopelijk gaat dat goed. Klinkt alsof er een cylinder niet meer meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:43
helaas vandaag voor de 2e keer gezakt voor het AVD examen . de motivatie begint nu wel te dalen helaas ...
1e keer op teveel kijken en daarmee af en toe beweging in de motor
2e keer op 5 bochten teveel afgeschuind ( ik had voor mijn gevoel geleerd om dat soort bochten altijd af te schuinen )

nog iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
glydoscoop schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:43:
helaas vandaag voor de 2e keer gezakt voor het AVD examen . de motivatie begint nu wel te dalen helaas ...
1e keer op teveel kijken en daarmee af en toe beweging in de motor
2e keer op 5 bochten teveel afgeschuind ( ik had voor mijn gevoel geleerd om dat soort bochten altijd af te schuinen )

nog iemand tips ?
wat zei je begeleider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
over de 1e keer inderdaad dat door het kijken af en toe de motor meeging zegmaar . dus oke
en de 2e keer dat ik had geleerd eerst inleunen en dan afschuinen , maar ik heb in alle rijlessen nooit commentaar gehad op de bochten behalve af en toe een te ruime bocht .

[ Voor 21% gewijzigd door glydoscoop op 24-10-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan had je wel de benzinekraan op reserve gezet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:48:
@HTT-Thalan had je wel de benzinekraan op reserve gezet? :P
Ja, maar dan nog loopt hij niet van harte. Ben nu bij een klant, straks kijken wat er gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
glydoscoop schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:47:
[...]

over de 1e keer inderdaad dat door het kijken af en toe de motor meeging zegmaar . dus oke
en de 2e keer dat ik had geleerd eerst inleunen en dan afschuinen , maar ik heb in alle rijlessen nooit commentaar gehad op de bochten behalve af en toe een te ruime bocht .
Kijk je dan met je hele lichaam? Als je je schouders gaat mee bewegen dan is de kans groot dat je motor toch ook mee gaat?

Maar wat vond hij teveel afgeschuind dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:55
Ik denk inderdaad het wegdrukken van de motor onder je terwijl je zelf kaarsrecht rechtop blijft. Supermoto style. :P
Nog nooit gehoord dat iemand hier op zakte overigens.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gbw
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 15:55

gbw

Honda NC700X bj 2012, uit Overijssel!
NC700X

Afgelopen mei heb ik het roze pasje (A2) in ontvangst mogen nemen. Ondertussen alweer 10.000km en 2 motorvakanties verder, lang weekend Harz en een week Dolomieten.

@wimmel_1, zou je mij willen toevoegen aan de lijst? Dank!

edit: tikfoutjes

[ Voor 13% gewijzigd door gbw op 24-10-2018 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:11

Least Inkling

Product of the cold war

gbw_ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:41:
Honda NC700X bj 2012, uit Overijssel!
[Afbeelding: NC700x Marmolada]

Afgelopen mei heb ik het roze pasje (A2) in ontvangst mogen nemen. Ondertussen alweer 10.000km en 2 motorvakanties verder, lang weekend Harz en een week Dolomieten.

@wimmel_1, zou je mij willen toevoegen aan de lijst? Dank!

edit: tikfoutjes
Kijk, das nou eens een voorbeeld van niet zeuren maar bollen :+

Dolomieten _/-\o_

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
@Tylen

No offence naar mensen maar ik vind het altijd een gek gezicht om een struis persoon op een motor te zien. Toch vooral een sportbike :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

R0y. schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:12:
Yay korte rem en koppelingshendel zijn binnen van the 2 wheels. Zien er erg netjes uit (40,- inclusief verzending).

Dit weekend maar eens kijken hoe ik die op de motor krijg :) Nog tips of trucs?
Ik ben ook aan het kijken naar andere hendels, welke uitvoering heb je gekozen?
Het lijkt erop alsof het uit China komt, dus er staat waarschijnlijk een lagere waarde op het pakketje neem ik aan? ;)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!
de laatste keer dat ik in Overijssel was, zag dat er heel anders uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Zo..... M'n hele lijstje met notificaties aangaande wijzigingen aan de OP (nieuwe / andere motoren én mensen) weer bijgewerkt :9

Nou eens even gaan kijken of ik ook nog wat voor m'n baas moet doen 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gbw
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 15:55

gbw

ToolkiT schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:10:
[...]

de laatste keer dat ik in Overijssel was, zag dat er heel anders uit ;)
Klopt! We hebben recentelijk een UX/UI upgrade mogen ontvangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:41:
Mijn soepel lopende Kawa viercilinder klinkt ineens als een diesel :{. Net 900m voor de afslag op de snelweg begint ie te haperen. Gestopt bij een tankstation en inderdaad zat hij tegen de reserve aan, maar na volgooien wilde hij initieel niet meer starten, met een flinke dot gas weer wel. Moet nog meerdere adressen af vandaag... Hopelijk gaat dat goed. Klinkt alsof er een cylinder niet meer meedoet.
Verstopte filter of benzinekraantje? Vlotterkamer nalopen misschien? Mijn Hawk heeft ook een tijd het probleem gehad dat ie soms ineens op één cylinder ging lopen en het blok klonk dan als een pneumatische boorhamer (geen grap :P ) nadat er een andere jetkit is ingezet en we de vlotters hebben afgesteld heb ik dat probleem niet meer *afklopt*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@HTT-Thalan Ik gok inderdaad wat @Vrijdag zegt. Hebben wij met de CB1 gehad toen mijn vrouw hem leeg had gereden. Nieuw filter + brandstofslang (ik was toch bezig) gemonteerd. Filter zat goed verstopt. Reed daarna echt perfect :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Verstopte filter of benzinekraantje? Vlotterkamer nalopen misschien? Mijn Hawk heeft ook een tijd het probleem gehad dat ie soms ineens op één cylinder ging lopen en het blok klonk dan als een pneumatische boorhamer (geen grap :P ) nadat er een andere jetkit is ingezet en we de vlotters hebben afgesteld heb ik dat probleem niet meer *afklopt*
Afgesteld of vol open gezet? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:40:
[...]

Afgesteld of vol open gezet? :+
}:|

Afbeeldingslocatie: https://memecrunch.com/meme/2J9WS/floodgates/image.png?w=400&c=1

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Booyaa schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Kijk je dan met je hele lichaam? Als je je schouders gaat mee bewegen dan is de kans groot dat je motor toch ook mee gaat?

Maar wat vond hij teveel afgeschuind dan?
Onder afschuinen bedoel ik inderdaad het zelf rechtop blijven zitten en dan de motor naar beneden duwen zegmaar .

Er waren kleine dingen tijdens de rit maar de examintor zij zelf vind ik allemaal niet zo erg , je bent niet bang om hard te rijden en de bochten ook erg vlot door te gaan maar de techniek van afschuinen vind ik niet horen bij het motor rijden !?

En bij het eerste examen ree ik precies dezelfde bochten daar was geen commentaar op de techniek alleen kwam ik 2 keer niet helemaal mooi uit . Dus vanzelfspreken niet veel aandacht aan besteet en de afschuinende tecnhiek gewoon door getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Wel, ik besloot eerst maar eens mijn bougiekabels te controleren en toen ik die van de eerste cylinder los trok (want daarvan was de pijp koud, dus de boosdoener) had ik de dop los in mijn handen. Met een tangetje de kabel iets ingekort, rubber was gespleten en draad uitgerafeld dus waarschijnlijk sowieso slecht contact.

- edit -

Nog steeds prut, maar loopt prima op (hele) hoge toeren. Het is alleen onder de 9k rpm dat ie onregelmatig loopt. Ontsteking? Of eerst de bougies en bougie kabels maar eens vervangen?

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-10-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:20:
Wel, ik besloot eerst maar eens mijn bougiekabels te controleren en toen ik die van de eerste cylinder los trok (want daarvan was de pijp koud, dus de boosdoener) had ik de dop los in mijn handen. Met een tangetje de kabel iets ingekort, rubber was gespleten en draad uitgerafeld dus waarschijnlijk sowieso slecht contact.

- edit -

Nog steeds prut, maar loopt prima op (hele) hoge toeren. Het is alleen onder de 9k rpm dat ie onregelmatig loopt. Ontsteking? Of eerst de bougies en bougie kabels maar eens vervangen?
Bougies vervangen kan inderdaad wel helpen. Verder even de benzinetoevoer (pompje, slangen, filter etc.) nalopen voor de zekerheid. Check ook de vacuüm als je toch bezig bent. Kans is vrij klein dat het er wat mee te maken heeft, maar als je dan toch bezig bent kan je dat ook meepakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig

- edit -

Als een complete leek zijnde zou ik eerst vervangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

- edit -

Sowieso die kabels maar vervangen: je weet al dat ze niet (meer helemaal) goed zijn.

That being said, ik weet niet of dat je probleem oplost: het is wel erg opvallend dat juist bij het (bijna) leeg rijden van je tank de problemen begonnen en dit zich voordoet op lage toeren. Bij een carb motor heb je verschillende sproeiers voor verschillende toerentallen. Als hij nu goed hoog in de toeren loopt -dan gebruik je de hoofdsproeier- zou er een sproeier (deels) dicht kunnen zitten. Oplossing zou zijn: carbs eraf en reinigen. Zou dan ook meteen je brandstoffilter vervangen.

Als korte termijn easy fix zou je kunnen proberen om reiniger aan je benzine toe te voegen, maar ik ben bang dat je daar te laat voor bent.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
SpongeRob schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar andere hendels, welke uitvoering heb je gekozen?
Het lijkt erop alsof het uit China komt, dus er staat waarschijnlijk een lagere waarde op het pakketje neem ik aan? ;)
De goedkoopste :+

Komt inderdaad uit China, duurde twee weken. Had ze na het plaatsen van de bestelling een mailtje gedaan of ze er 19 euro van wouden maken. Hebben ze netjes gedaan! Kwaliteit is prima, pasvorm moet ik nog even achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
glydoscoop schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Onder afschuinen bedoel ik inderdaad het zelf rechtop blijven zitten en dan de motor naar beneden duwen zegmaar .

Er waren kleine dingen tijdens de rit maar de examintor zij zelf vind ik allemaal niet zo erg , je bent niet bang om hard te rijden en de bochten ook erg vlot door te gaan maar de techniek van afschuinen vind ik niet horen bij het motor rijden !?

En bij het eerste examen ree ik precies dezelfde bochten daar was geen commentaar op de techniek alleen kwam ik 2 keer niet helemaal mooi uit . Dus vanzelfspreken niet veel aandacht aan besteet en de afschuinende tecnhiek gewoon door getrokken
Het blijft allemaal heel erg afhankelijk van je examinator en ik denk dat je dan ook het beste gewoon nog even kan doorzetten.
Mijn nieuwe instructeur gaf aan dat ik teveel leunde in de bocht en juist meer moest afschuinen. Argument was dat je beter kan kijken wanneer je hoofd horizontaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
maar de techniek van afschuinen vind ik niet horen bij het motor rijden !?
Die techniek is prima voor dingen als het 8-tje, maar voor normale bochten is vind ik het ook een slecht plan. Zeker als je later wat harder en platter gaat geef je de motor heel veel hellingshoek op die manier. Het is niet de manier om bij normaal rijden bochten te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
erik23 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Het blijft allemaal heel erg afhankelijk van je examinator en ik denk dat je dan ook het beste gewoon nog even kan doorzetten.
Mijn nieuwe instructeur gaf aan dat ik teveel leunde in de bocht en juist meer moest afschuinen. Argument was dat je beter kan kijken wanneer je hoofd horizontaal is.
Tegen mij werd er verteld: lichaam zelfde hoek als de motor of naar de spiegel toe (= dus dichter bij de grond en motor meer rechtop), maar hoofd rechtop. Niet heel het lichaam rechtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
Mij werd ooit eens verteld: tot ~30km/h kan je afschuinen, daarna leunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Imperial_Master schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:35:
Mij werd ooit eens verteld: tot ~30km/h kan je afschuinen, daarna leunen
Dan moet je voor de grap eens naar beelden van oude "TT" races gaan kijken en dan met name naar beelden van Wil Hartog. De rijders reden destijds écht wel wat harder dan 30Km/h op d'r 500CC tweetakt machines hoor :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Dan moet je voor de grap eens naar beelden van oude "TT" races gaan kijken en dan met name naar beelden van Wil Hartog. De rijders reden destijds écht wel wat harder dan 30Km/h op d'r 500CC tweetakt machines hoor :9
En tegenwoordig hangen ze er naast, wat ze niet voor niets doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vrijdag een afspraak gemaakt om mijn Michelin Pilot Road 4 te laten vervangen door de Michelin Pilot Road 5. Mijn huidige PR4 zijn een kleine 15.000 km meegegaan en als ik een woon/werk verkeer band een cijfer mag geven dan zouden ze een 9 krijgen.

Let op het de Pilot Road serie is totaal niet interessant als je alleen rijdt als de mussen dood van het dak afvallen of elke bocht met een kneedown wilt nemen.

Maar als je een band zoekt waar je met regen, vrieskou of warm/koud weer veilig thuis mee kan komen is een band uit de Pilot Road serie een interessante kandidaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Wel grappig om te zien hoe de parkeerplaats op kantoor veranderd nu het herfst word. De gixxers en nakeds verdwijnen en de Tour/allroads en pekelfietsen blijven over.

Binnenkort de hollandse motorbeurs in haarlem, benieuwd of er nog wat leuks te scoren is daar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:09:
[...]

En tegenwoordig hangen ze er naast, wat ze niet voor niets doen.
Dat wil je op de banden waarmee ze destijds reden niet eens proberen... Kán wel, maar dan líg je waarschijnlijk vrij snel naast de fiets in plaats van er naast te "hangen" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
wimmel_1 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Dat wil je op de banden waarmee ze destijds reden niet eens proberen... Kán wel, maar dan líg je waarschijnlijk vrij snel naast de fiets in plaats van er naast te "hangen" :*)
Mja dat kan ik nu eens echt niet geloven.

Met afschuinen zoals @glydoscoop bedoelde (= motor schuin en zelf rechtop) vraag je juist meer van je banden dan van inleunen (kissing the mirror) of zelfs naast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:11:
Zo vrijdag een afspraak gemaakt om mijn Michelin Pilot Road 4 te laten vervangen door de Michelin Pilot Road 5. Mijn huidige PR4 zijn een kleine 15.000 km meegegaan en als ik een woon/werk verkeer band een cijfer mag geven dan zouden ze een 9 krijgen.

Let op het de Pilot Road serie is totaal niet interessant als je alleen rijdt als de mussen dood van het dak afvallen of elke bocht met een kneedown wilt nemen.

Maar als je een band zoekt waar je met regen, vrieskou of warm/koud weer veilig thuis mee kan komen is een band uit de Pilot Road serie een interessante kandidaat.
Ik weet er een die 2 weken geleden zijn 5e setje Pilot Road voor dit jaar heeft laten monteren. En die rijdt niet heel rustig. En ook niet alleen op asfalt. Hij vertikt het om om te draaien, dus als hij een obstakel komt dan gaat hij daar wel langs, door- of overheen. :+
Ik weet overigens niet hoe lang hij met zijn banden doet, wel dat hij er heel europa mee doorkruist.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dryhte schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

Met afschuinen zoals @glydoscoop bedoelde (= motor schuin en zelf rechtop) vraag je juist meer van je banden dan van inleunen (kissing the mirror) of zelfs naast hangen.
Je moet voor de grap eens gaan kijken naar de hellingshoeken en dan met name naar het verschil daar tussen. In de MotoGP halen ze tegenwoordig ± 65o terwijl ze "vroeger" amper aan de 35o zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

Banden die we nu hebben hadden ze vroeger niet en dat verandert een hoop.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/15/41/df/1541df02f9ea282a97e8fa5ccb5fefc3.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Pagman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:11:
Wel grappig om te zien hoe de parkeerplaats op kantoor veranderd nu het herfst word. De gixxers en nakeds verdwijnen en de Tour/allroads en pekelfietsen blijven over.

Binnenkort de hollandse motorbeurs in haarlem, benieuwd of er nog wat leuks te scoren is daar :P
en er zijn invalide toiletten aanwezig.
:? wat moet ik me dáár nu bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@wimmel_1 @PilatuS dus?

Met de banden van vroeger toch schuiner gaan (want met afschuinen gaat je motor schuin en blijf je zelf rechtop), dat kan toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:09:
@wimmel_1 @PilatuS dus?

Met de banden van vroeger toch schuiner gaan (want met afschuinen gaat je motor schuin en blijf je zelf rechtop), dat kan toch niet?
Zie dit: YouTube: Evolution of MotoGP Riding Styles - From Leaning Out to Elbow Dragging

Heeft dus met van alles te maken. Ook dingen als grotere wielen bijvoorbeeld waarbij er meer kracht nodig is om de bocht te nemen waardoor die rijstijl toen nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is goed afschuinen een must offroadrijders ;)

[YouTube: Off Road How To: Cornering On The Trail With Rory Sullivan]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Lét jij ook even op!!! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 24-10-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Straks, eerst de bike fixen :P.

Symptomen:

Stinkt naar benzine
Verbruik is van 1 op 20 naar 1 op 13 gevallen
cylinder 1 heeft een koude uitlaatbocht
moeilijk starten en stilvallen bij stationair
Ruig uitlaatgeluid, de snerp is weg en klinkt zwaarder
Op hoge toeren heeft hij de neiging op om weer op te pakken

Eerst maar eens die geplande onderhoudsbeurt uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:04:

Symptomen:

Stinkt naar benzine

Carbs schoon gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Symptomen:

Stinkt naar benzine

Denk dat een bougietje de geest heeft gegeven

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Streepje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:51:
[...]

Denk dat een bougietje de geest heeft gegeven
We gaan het morgenochtend zien, ik rij naar Ad en dan gaan we de boel uit elkaar trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

Morgen kijken bij een FZR600. Dit als 2e motor naast de GSR 600. Wordt voor de winter. Iemand ervaring met deze motor? @wimmel_1 wellicht? Heb nog nooit op een SS gereden dus dat is al interessant.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Een FZR600 kun je tegenwoordig eigenlijk niet meer écht als "SS" aanmerken, de zithouding is daarvoor té comfortabel ten opzichten van de huidige SS machines.

De FZR600 was de voorloper van de YZF600 R (ThunderCat) en dat was in tegenstelling tot de YZF1000 R (ThunderAce) ook al geen SS. Na die serie kwamen de YZF R6 en de YZF R1.....Wat écht een wereld van verschil bracht in de tijd dat ze uitkwamen (1998 / 1999).

Kortom: Gewoon een fijne allrounder welke ook relaxed te berijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Tweede opinies gevraagd!

Verhaaltje vooraf
Bij het begin van mijn motorcarrière wou ik een 250cc machine. Het ging tussen de Kawa Ninja 250 R en de Honda CBR 250-R. In de buurt (lees 10km hiervandaan) was en is er een Kawa dealer. De Ninja had een lange levertijd, maar hij kon ook de Honda leveren.

Met die Honda rijd ik ondertussen meer dan 6 jaar tevreden rond.

Tijd voor een nieuwe motor
Na 6 jaar met de 250R wil ik een stapje hoger. Twee motoren zijn op mijn radar gekomen: de Honda CBR 500-R (al lang naar aan het kijken) en de Kawasaki Ninja 400. Die laatste pas recent. Tijdje over nagedacht en het hart zei toch meer de Honda. Ik wou dat toch eens concreet maken dus ben ik naar de huidige Kawa dealer gestapt met de vraag over de levertijd. Ze gingen eens rondbellen met hun connecties en me op de hoogte houden. Alhoewel er vrijdag nog geen vuiltje aan de lucht leek met de info die kreeg, belde de Kawa dealer met minder goed nieuws. Zijn contacten willen het risico niet lopen om de Honda via hem te leveren. En ik begrijp het ook wel: eigenlijk is het meteen verkopen tussen dealers en is Honda daar strenger op geworden. En wie wil nu een boete of intrekken vergunning riskeren voor één fiets …

Dus op de man af gevraagd welke Honda dealer er kon aangeraden worden en dat is een dealer in Ninove, en dat is helaas 35 km verderop. Ook andere Honda dealers zitten op 35-40 km afstand. En dat vind ik wel een minpunt. Nu is een bezoek aan de dealer voor onderhoud vlug over en weer. Bij woon-werk verkeer is de dealer maar een klein ommetje. Iemand vinden die me moet ophalen als de motor in de garage blijft is nu vlug gevonden want het is "maar" ietwat verderop.

Dus nu zit ik een beetje in dubio. Het hart volgen en de Honda kopen, of er ook wat verstand bijhalen en de Kawa kopen? Als ik ze tegenover elkaar zet dan ontlopen ze elkaar niet veel.

Wat verwacht ik van jullie
Geen idee eigenlijk? :P
Een klankbord.
Andere argumenten pro en contra
Dealer dichtbij of toch verder op?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
[...]

Zoals eerder opgemerkt zou het inderdaad wel eens sterk kunnen uitmaken wie je toevallig als examinator hebt.

Op mijn examen leunde ik, op snelheden waar in principe beide technieken (van mee- en tegenleunen) toepasbaar zijn, wat vaker tegen dan mee. Dit vond de examinator opmerkelijk, maar niet zozeer slecht (van wat ik mij herinner). Althans, niet dermate slecht dat ik in aanmerking kwam voor een herexamen. Wellicht dat hij het door de vingers zag aangezien ik van A2 naar A ging?

Wat voor snelheden hebben we het in jouw geval over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Fuelke Hoe zat het met de fabrieksgarantieafhandeling (wel 3x woordwaarde @HTT-Thalan ?(ik negeer de noodzakelijke spatie even ;) )) als je hem via die Kawa-dealer zou kopen en hoe is dat anders dan hem zelf rechtstreeks bij de Honda-dealer kopen bij de Kawa-dealer in onderhoud brengen?

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 24-10-2018 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Voor de 250-R gold gekocht bij de Kawa dealer dus garantie ook gedekt door onderhoud bij hem.

Voor de 500-R specifiek gevraagd, onderhoud zou kunnen bij de Kawa dealer, maar om voor de garantie 100% in orde te zijn zou ik bij de Honda dealer moeten aankloppen voor onderhoud.

Der zit ook alweer zes jaar tussen, denk dat de regels / heren akkoorden toen wat soepeler waren.

Nu ik er aan denk, onderhoud is nooit een probleem geweest zijnde Honda bij Kawa dealer, maar 't is maar bij echte vervangstukken dat het dan via een extra partij loopt. Voorbeeldje, toen ik achteraan aangereden ben moest het hele achterstuk vervangen worden. Da's echt specifiek een Honda onderdeel en heeft drie weken geduurd (ook al omdat de Honda partner met verlof was ...).

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
1000Motormuis schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Zoals eerder opgemerkt zou het inderdaad wel eens sterk kunnen uitmaken wie je toevallig als examinator hebt.

Op mijn examen leunde ik, op snelheden waar in principe beide technieken (van mee- en tegenleunen) toepasbaar zijn, wat vaker tegen dan mee. Dit vond de examinator opmerkelijk, maar niet zozeer slecht (van wat ik mij herinner). Althans, niet dermate slecht dat ik in aanmerking kwam voor een herexamen. Wellicht dat hij het door de vingers zag aangezien ik van A2 naar A ging?

Wat voor snelheden hebben we het in jouw geval over?
De betreffende bochten waten de bocht voor en na de snelweg ( voor en na de invoeg/uitvoeg strook ) dus zon 50/60 KM per uur . Dan 1 van 80 en de rest was allemaal 30 .

Hij gaf ook juist complimenten voor mijn snelheid in de bochten ( niet bang om ze lekker snel te nemen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@Fuelke 35km is wel een aardig stukje. Kan je met OV van daaruit prima naar huis komen als je je motor moet achterlaten? Zijn er opties voor een leenmotor van die Honda dealer?

En is je twijfel nou echt gericht op de motoren, of op de dealers?

Als jouw gevoel je ingeeft dat je die Honda wil, zou je daar gewoon voor moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:07

A13X

Dude

Fuelke schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:13:
Tweede opinies gevraagd!

Verhaaltje vooraf
Bij het begin van mijn motorcarrière wou ik een 250cc machine. Het ging tussen de Kawa Ninja 250 R en de Honda CBR 250-R. In de buurt (lees 10km hiervandaan) was en is er een Kawa dealer. De Ninja had een lange levertijd, maar hij kon ook de Honda leveren.

Na 6 jaar met de 250R wil ik een stapje hoger. Twee motoren zijn op mijn radar gekomen: de Honda CBR 500-R (al lang naar aan het kijken) en de Kawasaki Ninja 400. Die laatste pas recent. Tijdje over nagedacht en het hart zei toch meer de Honda. Ik wou dat toch eens concreet maken dus ben ik naar de huidige Kawa dealer gestapt met de vraag over de levertijd. Ze gingen eens rondbellen met hun connecties en me op de hoogte houden. Alhoewel er vrijdag nog geen vuiltje aan de lucht leek met de info die kreeg, belde de Kawa dealer met minder goed nieuws. Zijn contacten willen het risico niet lopen om de Honda via hem te leveren. En ik begrijp het ook wel: eigenlijk is het meteen verkopen tussen dealers en is Honda daar strenger op geworden. En wie wil nu een boete of intrekken vergunning riskeren voor één fiets …

Dus op de man af gevraagd welke Honda dealer er kon aangeraden worden en dat is een dealer in Ninove, en dat is helaas 35 km verderop. Ook andere Honda dealers zitten op 35-40 km afstand. En dat vind ik wel een minpunt. Nu is een bezoek aan de dealer voor onderhoud vlug over en weer. Bij woon-werk verkeer is de dealer maar een klein ommetje. Iemand vinden die me moet ophalen als de motor in de garage blijft is nu vlug gevonden want het is "maar" ietwat verderop.

Dus nu zit ik een beetje in dubio. Het hart volgen en de Honda kopen, of er ook wat verstand bijhalen en de Kawa kopen? Als ik ze tegenover elkaar zet dan ontlopen ze elkaar niet veel.

Een klankbord.
Ook al met beide gereden? Misschien kan dat je keuze nog veranderen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Symptomen:

Stinkt naar benzine

Had je mn glazen-bol analyze al gelezen :+ ? noes in "Hét grote motortopic - Deel 22"

@Fuelke het maakt toch niet uit hoe ver die dealer weg is, als je maar een leenfiets meekrijgt voor tijdens de onderhoudsbeurten :Y mijn dealer zit op < 10 mins rijden, maar erheen lopen kan ik toch niet, en het OV die kant op is ook een ramp.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
zucht... ik denk dat de tijd aangebroken is van: deftig wassen kuisen, paddocks en drupperlader eraan.

>nee, ik rij niet meer in de winter, lang genoeg gedaan en ik rij enkel nog echt voor het plezier.

Ik kijk al uit naar april 2019, wanneer we weer een lange zomer krijgen :D

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 23:00:
zucht... ik denk dat de tijd aangebroken is van: deftig wassen kuisen, paddocks en drupperlader eraan.

>nee, ik rij niet meer in de winter, lang genoeg gedaan en ik rij enkel nog echt voor het plezier.

Ik kijk al uit naar april 2019, wanneer we weer een lange zomer krijgen :D
Heb mijn fiets dit weekend gedaan. Ook compleet gewassen en staat nu van de grond de komende maanden te wachten op het nieuwe seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Kawasaki Ninja 650 2017

- ik zoek een goede beschrijving hoe de fairings (zijkanten) eraf te halen, in welke volgorde. Youtube helpt me niet voldoende, want dit model wijkt toch wel af t.o.v. vorige of de Ninja 1000 2017.

- Doel: Sigarettenaanstekerplug (plastic gat met dop) een nuttige functie geven, zoals USB plug o.i.d. zodat ik mijn smartphone niet leegrijd tijdens navigatie etc.

In de linkerwang zitten de zekeringenbox en nog wat electronica. Ik wil weten waar ik op in moet haken zonder mijn veiligheid in gevaar te brengen, i.e. verlichting en ABS wil ik van wegblijven.

[ Voor 0% gewijzigd door likewise op 25-10-2018 00:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Ik zoek een simpele headset voor gesloten helm, die lijkt op de Bluetooth headset SNELL S-6, maar dan voor gesloten helm ipv open, dus met de mic geschikt voor inbouw.

Iemand suggesties? Budget EUR 40 a 50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als jij de S6 bedoelt, kijk voor de gein eens op AliExpress. ;) Setje met een 'officiële' naam en 1400+ keer verkocht doet 14 euro, zonder merk of beetje afwijkend met ook goeie reviews is her en der voor een tientje wel te scoren.

Zo was ik met een aanbieding op Bangood net te laat. :P

Maar dus dat, ik ben er zelf ook voor aan het kijken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
likewise schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:32:
Kawasaki Ninja 650 2017

- ik zoek een goede beschrijving hoe de fairings (zijkanten) eraf te halen, in welke volgorde. Youtube helpt me niet voldoende, want dit model wijkt toch wel af t.o.v. vorige of de Ninja 1000 2017.

- Doel: Sigarettenaanstekerplug (plastic gat met dop) een nuttige functie geven, zoals USB plug o.i.d. zodat ik mijn smartphone niet leegrijd tijdens navigatie etc.

In de linkerwang zitten de zekeringenbox en nog wat electronica. Ik wil weten waar ik op in moet haken zonder mijn veiligheid in gevaar te brengen, i.e. verlichting en ABS wil ik van wegblijven.
Heb je het werkplaatshandboek al online gezocht? Daar staat het waarschijnlijk wel in. ff googlen en je vind het wel.

Wellicht staat ie hier tussen: http://kawasaki.com.au/download-owners-manuals/ ze hebben ABS en zonder, gok dat je ABS hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 25-10-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
Tylen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:30:
[...]

Done.

En deze foto kan "for the time being" wel in de OP erbij ;)

[Afbeelding]
Ah, Sjra zijn oude motor :P Zag de motoren een tijd terug te koop staan en dacht wie zou zoiets kopen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Thoit schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:42:
[...]

Ah, Sjra zijn oude motor :P Zag de motoren een tijd terug te koop staan en dacht wie zou zoiets kopen _/-\o_
Ja die van Sraar. Hij had er 3. Ze rijden nu alle drie in het ONK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
likewise schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:34:
Ik zoek een simpele headset voor gesloten helm, die lijkt op de Bluetooth headset SNELL S-6, maar dan voor gesloten helm ipv open, dus met de mic geschikt voor inbouw.

BT-S2

Rijd er al klein jaar mee. Gebruik het om te bellen en GPS info te horen. 1 oortje ondertussen begeven maar dat boeit me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
Fuelke schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:13:
Tweede opinies gevraagd!

Verhaaltje vooraf

Een klankbord.
Voor zulke afstanden zou ik echt niet moeilijk doen. Als je ineens 200 KM oid verderop moest, is het een ander verhaal maar 30 KM is toch niet veel? Volgens mij hebben de meeste mensen meer afstand voor woon / werk die ze dagelijks moeten afleggen.
likewise schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:34:

Heel wat pagina's terug in dit topic was iemand die uitgebreid onderzoek had gedaan naar China headsets.

[ Voor 8% gewijzigd door Thoit op 25-10-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Gisteren een Zero FX zien rijden. Heel bizar zo zonder geluid :)

De nieuwe Zero FX'n zien er wel vet uit: https://www.zeromotorcycles.com/nl/zero-ds

ZERO DS ZF14.4 +POWER TANK

Stadsverkeer: 328 km
Snelweg, 113 km/h: 156 km
Gecombineerd: 212 km
Nettokoppel: 110 Nm
Nettovermogen: 45 kW (60 pk) @ 5.300 tpm
Topsnelheid (max.): 158 km/h

Max. energiecapaciteit: 18,0 kWh
Oplaadkosten: € 3,70
Oplaadtijd (standaard): 12,1 uur (100% opgeladen) / 11,6 uur (95% opgeladen)
Met Charge Tank-optie: N/A
Met max. hulpladers: 3,3 uur (100% opgeladen) / 2,8 uur (95% opgeladen)
Rijklaar gewicht 207 kg
Zithoogte: 843 mm
Garantie accupakket* 5 jaar/geen kilometerbeperking

Eerlijk gezegd zijn dat wel insteresante specs!
Laag "verbruik" en weinig onderhoud. Snachts aan de stroom. Ideaal voor mijn woon/werk verkeer.

Helaas is de prijs nog wat :/

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingSig op 25-10-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

OM website
Tarieven snelheidsovertredingen
U heeft aangegeven:
  • U reed met een motor.
  • U reed op de autosnelweg.
  • U reed met een snelheid van 158 km/u.
  • De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 130 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 28 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 5 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 23 km/u.

Het boetebedrag:
Boetebedrag: € 200,-.
:'(

Ik vind die topsnelheid wel toereikend, het gaat er meer om hoe lang de accu dat vol houdt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Grubeater schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:00:
[...]

[...]

:'(

Ik vind die topsnelheid wel toereikend, het gaat er meer om hoe lang de accu dat vol houdt.
Ik rij aardig sportief met de Kawa en dan nog kom ik op de snelweg nooit boven de 145... Ik zou daarvoor tekenen, maar bereik is nog te beperkt voor mijn doel en de prijs veel te hoog om uit te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
:) Aangezien ik mijn motor vooral rondom huis gebruik om te 'spelen' zou ik echt zo tekenen voor een elektrische motor. Zeker als je er ook off-road mee kan! Lekker in alle stilte door de bossen jakkeren, hoe heerlijk is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

Ik rij aardig sportief met de Kawa en dan nog kom ik op de snelweg nooit boven de 145... Ik zou daarvoor tekenen, maar bereik is nog te beperkt voor mijn doel en de prijs veel te hoog om uit te kunnen.
Ik denk dat onze definitie van sportief rijden misschien niet hetzelfde is. 145km/u op de snelweg vind ik doorrijden :+ Ik reed ook 'sportief' op de CB1, maar daarbij kwam ik echt wel boven de 175km/u uit hoor. Soms wil je (ik in ieder geval wel) gewoon hard rijden. Dat heb ik in de auto, maar zeker op de motor.

That being said: Ik ben blij dat de ontwikkeling met elektrisch rijden door blijft gaan, maar die beperkte actieradiussen met snelheidslimieten zijn in mijn ogen echt een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:11:

Mee eensch! Ik heb ongeveer hetzelfde uit mijn PR4 setje gehaald. Ze begonnen redelijk vierkant te worden en wou ze toen sowieso al vervangen voor PR5, maar een schroef in mijn band zorgde ervoor dat ze nog iets vroeger vervangen werden. En ik kan die PR5 inmiddels ook goed voor W/W aanraden!

@Fuelke 30-40 km afstand is niets. Ik zelf heb mijn motor 30km verder weg gekocht maar ik heb ook vrienden die naar Groningen (vanaf R'dam) zijn gereden voor een motor. Laat dat dus geen bepalende factor zijn voor je keuze. Beste zou zijn om beiden eens te proberen. Je hart zegt je dan snel genoeg wat je het liefst wil ;)

[ Voor 14% gewijzigd door aidanl op 25-10-2018 11:25 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

145? Dat is ongeveer de snelheid die ik gelijk rijd als ik per ongeluk tegen de gashendel van mijn Kawa zit. En nee, dat is geen supersport ofzo. Een motor moet minimaal 200 kunnen gaan, liefst 250.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TheBrut3 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:09:
[...]

145? Dat is ongeveer de snelheid die ik gelijk rijd als ik per ongeluk tegen de gashendel van mijn Kawa zit. En nee, dat is geen supersport ofzo. Een motor moet minimaal 200 kunnen gaan, liefst 250.
Wat een onzin.. mijn Guzzi haalt de 200 niet vermoed ik.. maar dat boeit ook helemaal niet..

Pagina: 1 ... 90 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.