* Vrijdag rent hard weg
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Koffers en valbeugels eraf en het is natuurlijk zoals het hoort
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tylen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:20:
[...]
Koffers en valbeugels eraf en het is natuurlijk zoals het hoort

PS, je ondertitel moet nog bijgewerkt worden
Done.lolgast schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:24:
Ik zit al aan mijn 5e koffie, sorry
PS, je ondertitel moet nog bijgewerkt worden![]()
En deze foto kan "for the time being" wel in de OP erbij

Mja, les 1 op de motor. Laat je niet opnaaien!Booyaa schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:49:
[...]
Je bent ook wel echt een idioot als je zo gaat rijden/racen op de openbare weg.
Asus Zenbook i7 256gb
Jemig. Wat een idioten

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Best wel leuk het motorrijden
Zit daar geen val sensor op?
Je moet echt beter uitslapen hoor en je Alpje ook.
Steeds zo omvallen omdat je moet bent kan natuurlijk niet meer
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Op een Transalp uit 1989?
Op een Transalp uit 1995 ook niet hoor.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ervaringen:
- 't was fris en donker, blij dat ik met de auto was en niet met de motor (kon de auto vandaag niet laten staan wegens gisteravond verkeerd geparkeerd en vanmorgen geen tijd om me te verzetten)
- zonder file op de ring van brussel is nog zo relaxt
- maar ik houd mijn hart al vast voor de avondspits
- zo vroeg opstaan (4u) daar gaan we geen gewoonte van maken
[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 22-10-2018 10:39 ]
Ik was hartstikke wakker toen we begonnenRubman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:28:
[...]
Je moet echt beter uitslapen hoor en je Alpje ook.
Steeds zo omvallen omdat je moet bent kan natuurlijk niet meer
Zodra de carbs leeggelopen zijn stopt hij vanzelf wel hoor
[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-10-2018 10:54 ]
Zo zie je maar slaap is allesHTT-Thalan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:39:
[...]
Ik was hartstikke wakker toen we begonnenmaar ik wil jouw gesteldheid ook wel zien na 170 kilometer door zand, gras en bosgrond
. Maar ik heb dit inderdaad als moment genomen om te stoppen. Niet vanwege de val (daar ben ik aan gewend ondertussen) maar omdat de aanleiding tot de val me liet zien dat ik fysiek uitgeput was. Mijn houding is op de moeilijke stukken ook duidelijk nog niet losjes genoeg, waardoor ik eerder uitgeput raak.
Maar ik doe het je zeer waarschijnlijk ook niet na of ga in ieder geval tig keer vaker op mijn muil.
Ja maar dan heeft hij wel erg lang met de olie op een vreemde plaatst gelopenHTT-Thalan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:39:
[...]
Ik was hartstikke wakker toen we begonnenmaar ik wil jouw gesteldheid ook wel zien na 170 kilometer door zand, gras en bosgrond
. Maar ik heb dit inderdaad als moment genomen om te stoppen. Niet vanwege de val (daar ben ik aan gewend ondertussen) maar omdat de aanleiding tot de val me liet zien dat ik fysiek uitgeput was. Mijn houding is op de moeilijke stukken ook duidelijk nog niet losjes genoeg, waardoor ik eerder uitgeput raak.
[...]
Zodra de carbs leeggelopen zijn stopt hij vanzelf wel hoor.
Mijn analyse is dat ik in mijn vermoeidheid gewoon het stuur te stevig vastgreep waardoor het voorwiel geen pad meer kon vinden en zich vastbeet. Het achterwiel verloor tractie en haalde de voorkant in. Boem.Pagman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:19:
Ai,
Het leek wel alsof de Voorkant wegschoof maar ook dat de achterkant uitbrak
User error dus.
Dit ding is wel gewend wat olie in de cylinders te hebbenTylen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:23:
[...]
Ja maar dan heeft hij wel erg lang met de olie op een vreemde plaatst gelopen
Haha goed punt.HTT-Thalan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:28:
[...]
Dit ding is wel gewend wat olie in de cylinders te hebben. En wat kun je doen, er zit gewoon geen val sensor op, punt. Als hij stuk is, maak ik hem weer. Als hij niet meer te maken is, zoek ik wat anders. Het ding heeft dertig jaar overleefd, dan kan dat gestuntel van mij er ook nog wel bij.
Maar, dit zeg ik niet gehinderd door enige kennis van zaken. Ik weet niet wat voor sensor ze daar tegenwoordig voor gebruiken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
5 seconden omgevallen ofzo = motor uit. Dit weekend nog getest bij Tubbergen OTR
Trouwens best wat rijders onderuit zien gaan bij de water doorwading. Lekker met die kou sóchtends. Bij mij ging die in 1x goed
[ Voor 35% gewijzigd door Ghostrider op 22-10-2018 11:47 ]
Asus Zenbook i7 256gb
jawel, maar een hele trage..
YouTube: Oops (I did it again)
Maaruh @HTT-Thalan , wat gebeurde er nou precies? ik zie geen geul of ander soort ondergrond ofzo??
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
ToolkiT schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:50:
[...]
jawel, maar een hele trage..
YouTube: Oops (I did it again)
Maaruh @HTT-Thalan , wat gebeurde er nou precies? ik zie geen geul of ander soort ondergrond ofzo??
HTT-Thalan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:28:
Mijn analyse is dat ik in mijn vermoeidheid gewoon het stuur te stevig vastgreep waardoor het voorwiel geen pad meer kon vinden en zich vastbeet. Het achterwiel verloor tractie en haalde de voorkant in. Boem.
User error dus.
Ik lees hem ook net.. vaag dat in dat losse zand je dan ineens toch zoveel grip krijgt..
Maar ik moet zeggen ik heb zelf amper ervaring met zand op motor.. in Auto wel (in Australia dan)..
In de ochtend ging ik weer veel te langzaam door de bochten en werd er door anderen op gewezen dat hun motoren, waarvan sommigen met 50/50 of zelfs 70/30 banden, óók niet weggleden in dat terrein en dat ik dus best wat meer snelheid kon proberen.ToolkiT schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:54:
[...]
Ik lees hem ook net.. vaag dat in dat losse zand je dan ineens toch zoveel grip krijgt..
Maar ik moet zeggen ik heb zelf amper ervaring met zand op motor.. in Auto wel (in Australia dan)..
Ik heb deze band voor:

en die bijt zich, zo blijkt telkens weer, echt wel vast in de ondergrond.
Toegegeven, ze cuppen vrijwel niet. Maar de levensduur is 1:1 vergelijkbaar. Nu, 7.500 km heb ik nog een halve millimeter tot het slijtnokje.
"Ja maar dan kun je nog heel lang doorrijden!"
Neuh, dat is een dagje op en neer naar Luxemburg en dan is dat weg. Dus zeg dat ik 8.000 km met deze achterband doe... Dan ga ik wel weer terug naar de Pilot Road 4. Met de komst van zijn opvolger is die ook iets in prijs gezakt.
Ik zou nog kunnen kijken naar een meer all-road band, zoals de TKC70. Maar ik vraag me af of die bij mijn rijstijl passen + hoe goed die in de regen zijn.
Eerst wel goed de status van de voorband bekijken. Misschien krijg ik eerst nog wel een Roadtec 01 achter versleten voordat de voorband eraan gaat. Ik ga geen merken mixen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

In de aanbieding... en dat grijs past mooi bij mijn guzzi's tank..
https://www.motolegends.c...-Silver-Blue-Stripes.html
[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 22-10-2018 12:15 ]
Én op een goeie dag heb je gegeten als je thuiskomt. Vliegt genoeg ongedierte naar binnen zoToolkiT schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:15:
mmmm tempting..
[Afbeelding]
In de aanbieding... en dat grijs past mooi bij mijn guzzi's tank..
https://www.motolegends.c...-Silver-Blue-Stripes.html
free protein!HTT-Thalan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:24:
[...]
Én op een goeie dag heb je gegeten als je thuiskomt. Vliegt genoeg ongedierte naar binnen zo.
Ik moet zeggen dat ik nu ook 90% van de tijd met visor open rijd..
ToolkiT schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:25:
[...]
free protein!
Ik moet zeggen dat ik nu ook 90% van de tijd met visor open rijd..
En geloof me, 'regen' is in mijn geval niet alleen een occasioneel buitje geweest, maar ook bijna verdrinken op de snelweg door de boeggolven van de vrachtwagens naast mij
Ik heb altijd zo'n gele bril op tegen vliegjes etc..Dynazap schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:25:
Dat is best knap. Zodra ik m'n vizier open zet heb ik binnen 10 sec een vlieg, steentje of stof in m'n ogen.
![]()
[...]
Een bocht waar je 100 mag met 120 nemen zou ik niet stevig rijden noemen. Ga je er met 160 doorheen komt het meer in de richting. Het gaat ook niet om 1 bocht, maar meer om de hele tijd zo rijden. Even wat harder en platter kan prima, je moet dat constant doen om een band flink heet te krijgen waardoor de spanning hoger wordt.HTT-Thalan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:41:
[...]
Wat moet ik verstaan onder 'stevig rijden'? Ik merk dat ik deze harder door de bochten durf te drukken dan de Alp. De bocht van A27 naar de A2 (advies 100, 70 bij regen) bij 120km/u b.v., moet ik me dan druk gaan maken of is dat prima op 'straat' waardes?
@Dryhte Mijn motor is iets zwaarder dan een CB500X. Heeft ook iets meer koppel. De Pirelli Scorpion Trail hoor ik gemengde verhalen over, en daar blijf ik dus bij weg.
De TKC70 hoor ik wel vooral lovende verhalen over, maar ik vind het zo'n dure gokjes. Ik vraag me af of die band bij mijn rijstijl past: sportief toeren over asfalt. Hoewel ik volgend jaar misschien wel eens een training bij BERRT zou willen doen.

Als ik op een warme avond een stuk dijk pak dan is 2.9 achter ook aan de hoge kant. Rullen als op het circuit zal ik niet krijgen, want zo hard ga ik echt niet op straat, maar ik zie wel wat slijtage. Dus zegmaar een zeer lichte vorm van wat je op het circuit ziet. Los van dat wordt voor mijn fiets sowieso al 2.5/2.5 aangeraden door de fabrikant. Ik zet achter alleen ietsjes hoger en voor ietsjes lager.DrivinUCrazy schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:26:
En dat is precies de reden waarom ik mezelf afvraag hoe en waar dit in Nederland kan, op de openbare weg. In Duitsland weet ik wel een paar wegen waar dat kan, en waar je dan nog niet eens je rijbewijs kwijt bent, maar in dit landje?
Edit: Het kan natuurlijk prima in NL als je gek genoeg bent. Als je met de knie aan de grond over een dijk gaat is dat vrijwel hetzelfde als op een circuit. Ik heb vaak genoeg mensen ingehaald door lekker te rijden, maar ben ook vaak genoeg ingehaald. Een aantal keer wat mensen gehad die mij inhaalde met snelheden waarvan ik denk: Die gast is helemaal gek.
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 22-10-2018 14:36 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gefeliciteerd met je aankoop, leuke machines. Ik heb de MkI versie gehad en met veel plezier op geredenBM schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:56:
Zo, na wat zoekwerk vorige week zaterdag de knoop doorgehakt en een motor gekocht. Niet 1 van het rijtje wat ik eerder gepost heb, maar het is een Versys 650 worden (ben niet de enige hier geloof ik ;-)). Afgelopen vrijdag opgehaald, en zaterdag een lekker 1e ritje mee gemaakt. Uiteraard nog ff wennen, maar vooralsnog helemaal happy mee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand toevallig een GPS route die de Belgische grens volgt ? Anders zal ik er eentje moeten maken.

Onderschat de zithouding op een FJR1300 niet. Qua comfortabel zitten (zeker voor lange ritten) zit m'n KTM 1290SA, of m'n vorige XT1200Z, eens zo goed als de FJR1300. Het heet namelijk sporttour voor iets.1000Motormuis schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:56:
[...]
Bedankt voor de waardevolle reacties!
Zo een FJR1300 of R1200RT vind ik wel zeer fraai, alleen zou ik eens moeten gaan voor een proefrit - of inderdaad beter nog een dagje huren - voor een beoordeling wat comfort betreft. Nu heb ik nog te weinig kilometers erop zitten om echt goed te kunnen zeggen wat mij schikt, maar op basis van de paar honderd kilometer die ik met de Diversion 900 heb afgelegd, zou ik toch wel zeggen dat een rechte zithouding en zo min mogelijk druk op de polsen mij persoonlijk wel wat lekkerder motorrijden lijkt!
Wat cruisers betreft; van zo een CVO Street Glide gaat het hart wel sneller kloppen, maar als ik het prijskaartje bekijk lijkt een Vulcan Vaquero mij wat realistischer![]()
[Afbeelding]
Gewoon rijden en uitproberen is inderdaad het beste wat gedaan kan worden!
Je zit nog altijd een klein beetje schuin naar voor op de FJR, waarbij je op een allroad volledig rechtop zit.
Handige link voor dat aspect: http://cycle-ergo.com/
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Oooooh ben zeker jaloersBM schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:56:
Zo, na wat zoekwerk vorige week zaterdag de knoop doorgehakt en een motor gekocht. Niet 1 van het rijtje wat ik eerder gepost heb, maar het is een Versys 650 worden (ben niet de enige hier geloof ik ;-)). Afgelopen vrijdag opgehaald, en zaterdag een lekker 1e ritje mee gemaakt. Uiteraard nog ff wennen, maar vooralsnog helemaal happy mee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I have stability. The ability to stab.
Ik dacht al.... Die gaat m'n notificatie gewoon even volledig negeren hierDinX schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:19:
[...]
Onderschat de zithouding op een FJR1300 niet. Qua comfortabel zitten (zeker voor lange ritten) zit m'n KTM 1290SA, of m'n vorige XT1200Z, eens zo goed als de FJR1300. Het heet namelijk sporttour voor iets.
Je zit nog altijd een klein beetje schuin naar voor op de FJR, waarbij je op een allroad volledig rechtop zit.
Handige link voor dat aspect: http://cycle-ergo.com/
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bochten uitaccelereren
Wat is "band" in het spaans...?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
neumático volgen google...steveman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:35:
Wauw, de wegen hier zijn echt funest voor je banden, nog geen 3000km op zitten en de achterband zit op de indicatoren
Bochten uitaccelereren
Nog erger dan de in de Eifel rubber etende kaboutertjes in het asfalt waar ik en @wimmel_1 nog wel eens last van hebben dus?steveman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:35:
Wauw, de wegen hier zijn echt funest voor je banden, nog geen 3000km op zitten en de achterband zit op de indicatoren
Bochten uitaccelereren
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Merk: Honda
Type: NTV 650
Bouwjaar: 1995
Provincie: Zuid-Holland
Foto: https://www.motor-forum.nl/media/honda-ntv-650.1327784/full
@wimmel_1 @lolgast
[ Voor 9% gewijzigd door zjorsie op 22-10-2018 21:10 ]
Iedereen is getagd in de ledenlijst in de OP.ToolkiT schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:19:
@wimmel_1 heb je de openingspost aangepast toevallig? ik kreeg een topicmelding dat je me noemde.. maar de link was naar OP...
Beetje overbodig, maar wel makkelijker met mensen opzoeken.
Heb in de OP alle namen van een "@" (tag) voorzien zodat bij een volgend nieuw topic iedereen automatisch een notificatie krijgt van dat nieuwe topic. Was een maand of twee geleden een verzoekje van een aantal mensen.....ToolkiT schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:19:
@wimmel_1 heb je de openingspost aangepast toevallig? ik kreeg een topicmelding dat je me noemde.. maar de link was naar OP...
wimmel_1 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:24:
[...]
Heb in de OP alle namen van een "@" (tag) voorzien zodat bij een volgend nieuw topic iedereen automatisch een notificatie krijgt van dat nieuwe topic. Was een maand of twee geleden een verzoekje voor van een aantal mensen.....
Nú is dus automatisch ook iedereen éénmalig van een notificatie voorzien.... Kan iedereen meteen even z'n eigen "zooi" na kijken qua foto en / of andere gegevens
Alleen als @zjorsie 's NTV ook één op een dinosaurus rijdt hoort hij erbijGrubeater schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:50:
@zjorsie Wat is het gemiddelde verbruik van je NTV? Ik vraag het even voor een vriend (@Vrijdag).
Jij moet je dinosaurus dumpenopnieuw laten afstellen.Vrijdag schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:38:
[...]
Alleen als @zjorsie 's NTV ook één op een dinosaurus rijdt hoort hij erbij

Ik ben maar klein vertically challengedGrubeater schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:41:
[...]
Jij moet je dinosaurus dumpenopnieuw laten afstellen.
[Afbeelding]
Nah, kom van een VF500F af die op 1 tank maar 180 km kon.Vrijdag schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:38:
[...]
Alleen als @zjorsie 's NTV ook één op een dinosaurus rijdt hoort hij erbij
Ik ga wel in z'n 1 rijden, dan zal ie qua verbruik n heel end in de richting komen
De Hawk van @Vrijdag heeft precies hetzelfde blok als je NTV, maar rijdt 1:10 of zo.zjorsie schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:46:
[...]
Nah, kom van een VF500F af die op 1 tank maar 180 km kon.
Ik ga wel in z'n 1 rijden, dan zal ie qua verbruik n heel end in de richting komen
Dat kun je niet verklaren door het feit dat de Hawk een ketting heeft en de NTV een cardanas.
Ik probeer hem zo ver te krijgen dat hij er naar laat kijken, want dan houdt hij meer geld over voor zijn droommotor en misschien wel die mooie roodharige dame voor achterop.
Roodharige dame achteropGrubeater schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:53:
[...]
De Hawk van @Vrijdag heeft precies hetzelfde blok als je NTV, maar rijdt 1:10 of zo.
Dat kun je niet verklaren door het feit dat de Hawk een ketting heeft en de NTV een cardanas.
Ik probeer hem zo ver te krijgen dat hij er naar laat kijken, want dan houdt hij meer geld over voor zijn droommotor en misschien wel die mooie roodharige dame voor achterop.![]()
Verwijderd
Je bedoelt een tank met alleen snelweg 300 km en zonder 275 km?zjorsie schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:53:
Ongeveer 1:20 (met veel snelwegrijden 1:18, een tank zonder snelweg is goed voor 300km, met snelweg 275).
zo, lekker rijk afgesteld dan, start wel makkelijk in de winter zekerGrubeater schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:53:
[...]
De Hawk van @Vrijdag heeft precies hetzelfde blok als je NTV, maar rijdt 1:10 of zo.
Ik probeer hem zo ver te krijgen dat hij er naar laat kijken, want dan houdt hij meer geld over voor zijn droommotor en misschien wel die mooie roodharige dame voor achterop.![]()
nee, bij hard rijden (~140/150) gaat ie wat meer verbruiken. Toeren bij ~80km (in een gebied zonder al teveel stoplichten) rij ik 300 km op een tank.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:22:
[...]
Je bedoelt een tank met alleen snelweg 300 km en zonder 275 km?
Bedankt - en gedaanwimmel_1 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:35:
[...]
Nú is dus automatisch ook iedereen éénmalig van een notificatie voorzien.... Kan iedereen meteen even z'n eigen "zooi" na kijken qua foto en / of andere gegevens
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Mooie upgrade! Foto?azt33 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 06:46:
[...]
Bedankt - en gedaanHeb inmiddels een nieuwe motor, zou je dat misschien kunnen aanpassen? Ipv een Yamaha MT-07 heb ik nu een BMS S1000R. Bedankt
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Lijkt me een aardige verandering. Andere houding, andere motorkarakteristiek.Mu.siQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:16:
@wimmel_1 ook hier andere motor inmiddels. De R6 vervangen voor een Er6f uit 2015. Zal nog eens foto plaatsenbeste vooruitgang in ieder geval
Zit hem daarin dan ook de vooruitgang; dat deze beter bij jouw houding en rijstijl past?
Suzuki Bandit GSF650A uit 2011.
Kom uit Gelderland.
Foto
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Gewoon. Omdat grappig
Stel je een Eifel voor met beter wegdek en meer zicht door minder begroeiing, veeeel minder verkeer... En beter weer omstreeks nu op de kalender.Joopieboy schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:51:
[...]
Nog erger dan de in de Eifel rubber etende kaboutertjes in het asfalt waar ik en @wimmel_1 nog wel eens last van hebben dus?
't Is alleen wel een pokkeneind rijden vanuit .nl
het verkeer dat je tegenkomt heeft echter nog wel een behoorlijke voorliefde voor jouw weghelft, m'goed dat hebben duisters ook wel
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ik wil zoiets graag maar het moet vooral netjes.. liever zou ik het nog laten doen in regio utrecht.
Alleen nog beetje aan het rondkijken naar bagagemogelijkheden. Idee is wel om (als het weer beetje oke is) er ook woon-werk mee te doen, en dan wil ik iig paar schoenen en wat klein grut mee kunnen nemen. Nu vind ik de standaard koffers van Kawasaki prachtig, maar ook onmeunig duur... Dat word nog ff puzzelen wat daar handig voor is.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Over omgeving Utrecht hoor ik steeds goede verhalen van snelmotoren, al ben ik er nog nooit zelf geweest.wd200 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:07:
Iemand ervaring met het aanbrengen van velgstriping ?
ik wil zoiets graag maar het moet vooral netjes.. liever zou ik het nog laten doen in regio utrecht.
En huutraco noemt het expliciet op de site, woon er dichtbij, maar heb alleen nog maar hun voicemail gehoord.
Het is volgens mij zo'n noodoplossing om herstel uit te stellen want het is er letterlijk gewoon "slecht" opgesmeerd en ook echt op de weghelft en niet bij de strepen.
Wat een baggerlaag is dat, hobbelig ten top, lawaaierig en als het nat is ziet het er spiegelglad uit.
* Rubman maar even een melding bij de MAG gaat doen.
Je kan ook kijken naar een tas. Ik heb zelf de Kriega Dybag 30 liter en daar kan serieus veel in. Voor woon/werk zou 20L ook wel voldoende zijn.BM schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:10:
Thanks allBen er ook erg blij mee. Hopelijk nog paar mooie weekenddagen om wat te rijden!
Alleen nog beetje aan het rondkijken naar bagagemogelijkheden. Idee is wel om (als het weer beetje oke is) er ook woon-werk mee te doen, en dan wil ik iig paar schoenen en wat klein grut mee kunnen nemen. Nu vind ik de standaard koffers van Kawasaki prachtig, maar ook onmeunig duur... Dat word nog ff puzzelen wat daar handig voor is.
Nadeel is wel dat zo'n tas niet heel praktisch is als je er ook een laptop in wil doen, dan heb je meer aan een koffer of zijkoffers met een (semi)hard shell.
Klopt, nogal rigoureus een ander model in veel opzichten. De R6 is/was de stoute jongensdroom maar wilde er meer mee weg en comfortabeler zitten. Alles na een R6 is al snel saai (vond ik, smaak he haha) maar liep toen deze tegen het lijf in mijn eigen woonplaats. Alsof het zo moest zijn.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:27:
[...]
Lijkt me een aardige verandering. Andere houding, andere motorkarakteristiek.
Zit hem daarin dan ook de vooruitgang; dat deze beter bij jouw houding en rijstijl past?
Veel comfortabeler is punt 1. De top en het gejank van de R6 mis ik wel maar boy, wat is zo'n 2 cilinder leuk om te rijden. Reageert veel vlotter en speelser. Punt 2. Punt 3 is dat het niet esthetisch ook nog wel sportief oogt. En punt 4 is dat er met wat koffers goed met mevrouw getourd kan worden
Dus dat
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Die Kawasaki koffers zijn eigenlijk gewoon de koffers van Givi maar dan met het Kawasaki logo er op geplakt en kost minimaal 30% extra. Maarr... ik heb ze alsnog gekocht omdat ze dan meteen in de kleur van mijn motor warenBM schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:10:
Thanks allBen er ook erg blij mee. Hopelijk nog paar mooie weekenddagen om wat te rijden!
Mooie kleur trouwens, die heb ik ook
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ok, Givi maakt ze, maar los zijn die toch niet bij Givi te bestellen?aidanl schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:13:
[...]
Die Kawasaki koffers zijn eigenlijk gewoon de koffers van Givi maar dan met het Kawasaki logo er op geplakt en kost minimaal 30% extra. Maarr... ik heb ze alsnog gekocht omdat ze dan meteen in de kleur van mijn motor waren
Volgens mij enkel met extra beugels bij Givi...
Als je niet de kleurtjes of het logo wilt kan je de koffer volgens mij gewoon bestellen bij Givi. De beugels hangen sterk af van jou motor. Als ik bijv. mijn Versys 650 als voorbeeld neem:Anoshky schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:18:
[...]
Ok, Givi maakt ze, maar los zijn die toch niet bij Givi te bestellen?
Volgens mij enkel met extra beugels bij Givi...
Dit is de koffer bij Givi
Dit is de koffer bij Kawasaki
De koffers zijn identiek. Echter heeft Kawasaki voor de Versys een mooi systeem bedacht voor beugels die op de handvaten achter op de motor passen. Zie hieronder de afbeelding, dat is net iets mooier / netter als algemene 3rd party beugels. Dan zou je die weer moeten bestellen bij Kawasaki.

Ah sorry, ik bedoelde enkel de zijkoffersaidanl schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:28:
[...]
Als je niet de kleurtjes of het logo wilt kan je de koffer volgens mij gewoon bestellen bij Givi. De beugels hangen sterk af van jou motor. Als ik bijv. mijn Versys 650 als voorbeeld neem:
Dit is de koffer bij Givi
Dit is de koffer bij Kawasaki
De koffers zijn identiek. Echter heeft Kawasaki voor de Versys een mooi systeem bedacht voor beugels die op de handvaten achter op de motor passen. Zie hieronder de afbeelding, dat is net iets mooier / netter als algemene 3rd party beugels. Dan zou je die weer moeten bestellen bij Kawasaki.
[Afbeelding]
2takt?Mu.siQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:49:
[...]
maar boy, wat is zo'n 2tak leuk om te rijden.
Denk dat een 600cc 2takt een stuk sneller is dan een R6. Maar je zult wel een 2 cilinder bedoelen
Awesome
Ahhh dat weet ik dan niet
Ik heb op de Versys de zijkoffers er op zitten, maar die zijn ook van Kawasaki zelf. Dat heeft meer als reden dat de koffers vast klikken in diezelfde beugels die ik hier boven noemde. Je hebt dan weer geen extra beugels oid nodig. Ik heb de koffers gekocht en er direct opgezet eigenlijk zonder te hoeven schroeven aan de motor zelf.
Dit lijkt me dus ook wel volledig Kawasaki ontwerp.
Ja, op mijn Versys en Fazer had ik ze zelf opgeplakt..wd200 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:07:
Koop de voorgevormde (zijn niet duur op ebay) en dan kan je het zelf makkelijk..
Met alleen een rechte strip is het denk ik lastiger om zelf te doen..
A-typische tweaker foto (niet onherkenbaar gemaaktVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:45:
Jullie hadden nog een foto tegoed:
[Afbeelding: VTX]
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
BT016pro's had ie nog op voorraad... ja nee houd die maar lekker. En de voorband met alle subtiliteiten die daarbij komen kijken laat ik ze liever niet doen.
Note to self: volgende keer paddockstands op de kar knopen...
Of zou ik de motor hier in een boom kunnen takelen met m'n spanbanden
Ik hoop komend weekend de tijd te hebben om ze erop te zetten. Het lijkt me een kwestie van de velgen goed schoonmaken (vetvrij vooral). En heeeeeel rustig aan doen, stukje voor stukje...wd200 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:07:
Waarom wil je het laten doen? Zo ingewikkeld is het toch niet?
@BM Daar zit ik dus ook mee. Ik wil graag een topkoffer bij mij erop zodat ik op z'n minst m'n helm erin kwijt kan en mijn werktas, zodat ik 'm een keertje mee naar werk kan nemen, maar man wat zijn die dingen duur.
[ Voor 17% gewijzigd door SmurfLink op 23-10-2018 13:00 ]
Ik zie op internet veel striping dat net niet netjes is gedaan, iemand dit dagelijks doet, doet dit vast netterSmurfLink schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:56:
[...]
Ik hoop komend weekend de tijd te hebben om ze erop te zetten. Het lijkt me een kwestie van de velgen goed schoonmaken (vetvrij vooral). En heeeeeel rustig aan doen, stukje voor stukje...
Waarom wil je het laten doen? Zo ingewikkeld is het toch niet?
Ja ik heb dat mijn motor zelf gedaan.wd200 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:07:
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Dit topic is gesloten.